Dexamethason / Chlooramfe...

dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B

Oogontsteking (2 meningen)

21-08-2019

Dexamethason / Chlooramfenicol / Polymyxine B Oogdruppels (dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B)
Oogontsteking

Dexamthason en Nevanac voorgeschreven door oogziekenhuis Rotterdam na een staar operatie. Na twee dagen druppelen voelde ik licht in mijn hoofd alsof ik een glaasje te veel op had, duizeligheid, druk in mijn hoofd en verhoogde hartslag tot 140-160. Voor de verhoogde hartslag naar het eerste hulp moeten gaan en een eventonderzoek gehad van een week om de hartslag te meten.[lees meer...] Meerdere maken contact gehad met het oogziekenhuis Rotterdam, maar ik moest gewoon blijven druppelen, want de klachten die ik had kwam niet van de oogdruppels. Ik gebruik verder geen ander medicatie. Gevraagd naar een alternatieve oogdruppel en oogziekenhuis Rotterdam had het niet en heeft mij ook niets voorgeschreven. Mijn toestand was zo erg dat ik niet functioneerde, was twee en een half week in de ziektewet en kon niets. Uit mezelf met de medicatie gestopt en de klachten zijn langzaam aan verminderd. Ander oog moet ook geopereerd worden en dat wordt een uitdaging met het oogziekenhuis.
18-08-2019

Hersentumor

Ik moet dexamethasone gebruiken tegen oedeem ivm met hersenen bestraling. Heeft weinig effect op. Ook met verhogen van de dosis werkt niet echt. Heb nog steeds oedeem rond de tumor. De artsen weten niet wat ze mee moeten. De klachten blijven ondanks het verhogen van de dosering. Typische klachten zoals dunne huid, vermoeiend, duizeligheid, bloeduitstorting, dunne nagels,[lees meer...] dikke hoofd, nek en lymphen zijn ontzettend aanwezig en zeer vervelend. Vreselijke medicatie!
29-08-2015

Oogontsteking

Voorheen gebruikt ik pretforte oogdruppels, hiervan droogt het oog op de duur uit. Dexamthason heeft deze bijwerking absoluut niet. Zit er helaas, in ieder geval tot een staaroperatie, voor de rest van mijn leven aan.
13-05-2015

Ik reageerde erg heftig op de druppels. Ze branden erg, maar dat is vrij onbelangrijk. Ik voelde me meteen raar, moe, lamlendig. Na een dag kwam er een soort mist voor mijn oog (ik hoefde maar een oog te druppelen). Een dag later werden dat zwarte vlekken bij opstaan, bukken en inspanning. Op het dieptepunt heel vaak per dag en dan ging het beeld in mijn oog voor wel 10 se[lees meer...]conden op zwart. Gewoon even blind dus. Lopen ging ook moeilijk. Ik heb gebeld met de verpleegkundige van de poli. Zij overlegde met de oogarts en die oordeelde: het is niet oogheelkundig. Lekker dan. Daar zat ik. Het voelde zo slecht dat ik ben gestopt met de druppels. Elke dag ging het beter en verdwenen de klachten langzaam. Toen heb ik nog een keer gebeld en trof een andere verpleegkundige. Die vond dat er verkeerd was gehandeld en zei dat ik meteen moest komen. Nu blijkt dat die druppels voor glaucoom - een sterk verhoogde oogdruk - hebben gezorgd.
25-09-2010
Man

Episcleritus

Pijn verdwijnt binnen een paar uur en ontsteking meestal binnen een dag of vier

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum