categorie

Oog - corticosteroiden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - corticosteroiden

24-11-2018

Pred Forte (prednisolon)

Afgelopen maandag naar de oogarts gegaan. Twee soorten medicijnen voorgeschreven. Het enige was niet verkrijgbaar en is een vervangend medicijn gegeven, Naclof. Leek te werken maar ontsteking werd erger. Overgeschakeld op het andere recept, Pred Forte. Op mijn recept stond 3 flesjes. Gisteren één flesje kunnen krijgen, andere twee zou ik vandaag mogen halen. Nu hoor ik i[lees meer...]neens dat ik mag wachten op 5 februari. En wat nu als Pred Forte op is?
18-08-2018

Dexamethason Monofree (dexamethason)

Preventief gebruik van de oogdruppels na een ooglaserbehandeling. Druppels doen waar ze voor bedoeld zijn. Toediening is gemakkelijk en ik merk vrijwel nooit een vieze smaak in de keel. Het helpt dan ook om je traanbuisje even dicht te houden in de twee minuten na het druppelen....
25-05-2018

Dexamethason Oogdruppels (dexamethason)
Oogontsteking

Vaak ontstekingen in beide ogen door waarschijnlijk eczeem en make-up. Daarom gestopt met make-up en 1x per dag 1 druppel in beide ogen. Ogen blijven nu goed! Geen opgezwollen oogleden, geen rode ogen, geen overmatige oogzand productie. Al met al een goede ervaring!
16-11-2017

Sarcoïdose

Uveitis in oog als gevolg van sarcoidose. 5 jaar geleden 1 ontsteking, initeel verkeerde diagnose, na week uveitis geconstateerd. Gestart met overdag ieder uur druppelen en langzaam afbouwen. Kwam helaas steeds terug zodra afgebouwd was en uiteindelijk overgestapt naar prednison tabletten. Na enkele jaren is de ontsteking weer terug, nu relatief mild. Gestart met 4 drup[lees meer...]pels per dag in combinatie met Atropine en prednisolonzalfje. Na 1 week al gestart met afbouwen. Iedere week 1 druppel minder.
20-07-2017

Oogontsteking

Ik had een oogontsteking en kreeg van de huisarts daar een oogzalf - Chlooramfenicol - voor, waarop ik een heftige allergische reactie kreeg. Mijn halve gezicht - rondom de ogen, de oogleden, jukbeenderen en neusrug - was opgezwollen en ik had heel veel pijn in mijn ogen. Toen schreef de huisarts mij Prednison minims voor. Deze druppels moest ik 2 dagen gebruiken en zowel [lees meer...]de ontsteking als de allergische reactie waren na 2 dagen weg. Maar ik merk nu twee weken later, dat mijn gezichtsvermogen sindsdien duidelijk is verminderd en het lijkt zo te blijven. Ik moet hier weer mee terug naar de huisarts. Een weliswaar goed werkend maar toch eng middeltje, het tast mijn gezichtsvermogen aan.
28-02-2017

Oogontsteking

Voor de 2e keer uveitis, nu in andere oog. Van 16 druppels per dag nu nog 5, aan het afbouwen. Geeft rare smaak in mond maar dit is te voorkomen door na t druppelen de traanbuis dicht te duwen. In totaal gebruik ik zo'n 3 maanden inclusief afbouwen. Werkt gelukkig wel en tot nu geen blijvende schade
27-07-2016

Dexa-Pos (dexamethason)

Standaard middel na hoornvliestransplantatie. Moet 6 x per dag druppelen om afstotingsverschijnselen te voorkomen. Prikt niet. Tot nu toe geen bijwerkingen.
01-04-2016

FML Liquifilm (fluormetholon)
Oogontsteking

Gebruik ze voor chronische ontsteking in de ogen in de winter. Ideaal. Wel als ik haast heb en vergeet mijn traanbuizen dicht te duwen een vieze smaak. Ervaar geen bijwerkingen.
19-02-2016

Morbus Sjögren

Na uveitis gebruik ik Pred Forte al vele jaren. Hierdoor aan beide ogen staar opgelopen, die inmiddels allebei geopereerd zijn. Helaas is volgens de apotheek Pred Forte al een tijdje niet leverbaar?! Mijn ontstekingen zijn nu eindelijk een beetje rustig en de oogdruk is weer normaal (na een lange periodes van waardes van 32 en 29), en nu zou ik weer een ander medicijn moet[lees meer...]en gaan gebruiken omdat Pred Forte niet leverbaar is! Schande!
21-08-2015

Pred Forte (prednisolon)

Helaas heb ik deze oogdruppels regelmatig nodig. Door HLA B27 kan uveitis steeds weer op komen zetten. Pred Forte is effectief bij een uveitis anterior, als de ontsteking zich dus voor in het oog bevindt. Als de ontsteking dieper zit of heel erg heftig is, dan is een injectie nodig om het oog weer rustig te krijgen. Door zeer intensief gebruik van deze oogdruppels is mij[lees meer...]n lens vertroebeld (cataract) en heb ik een staaroperatie moeten ondergaan (inmiddels alweer 6 jaar geleden). Dit is helaas niet te voorkomen, maar wel erg vervelend dus de moeite waard om hier te vermelden.
12-07-2015

Dexamethason Monofree (dexamethason)
Oogontsteking

Nadat de uveitis weer opgevlamt is, nu deze oogdruppels moeten gebruiken. Voorheen de Predforte, maar deze was korte tijd niet leverbaar. Deze druppels zijn opzich makkelijk aan te brengen in het oog. Het vervelendste vind ik de ontzettend bittere smaak achterop de tong, deze smaak blijft uren hangen.
17-05-2015

Spierreuma

Slik sinds ongeveer 1mnd prednison ivm spierreuma. 15 mg per dag. Wat de bijwerkingen betreft vind ik de slapeloosheid het ergste. Dan als ik slaap droom ik erg en lig dan waarschijnlijk erg gespannen. dat betekent dat mijn spieren 's morgens erg stijf en pijnlijk zijn. Wie kan mij vertellen hoe lang ik de medicijnen moet slikken? B.v.d, voor het antwoorden, Ina
07-01-2015

Oogontsteking

Gebruik deze druppels inmiddels al meer 4 maanden. Heb last van een ernstige oogonsteking dat veroorzaakt is door een virus. Mag niet zomaar stoppen met de druppels, dan wordt het virus direct actief. Moet dus afbouwen. Verder wel wat last van bijwerkingen, zoals een hele bittere smaak in de mond. Ook last van zweet aanvallen en temperatuursverhogingen bij lichte inspanni[lees meer...]ng (37.6 - 38.3), weet niet of dit door de druppels komt, maar is uiterst vervelend. Heeft iemand hier ook last van?
09-05-2013

Diabetes type 2

24-07-2012

Pred Forte (prednisolon)

Werkt zeer goed bij inwendige oogonstekingen. Het is geen licht middel en daarom gebruik ik het ook alleen na consult bij een oogarts. Ik ben het sinds vandaag weer gaan gebruiken, eerder ook al gebruikt bij een vorige infectie. Overigens is dit een specifiek middel wat alleen door oogartsen wordt voorgeschreven.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4618)
Anticonceptie - overig (3421)
Cholesterol (2702)
Depressie - antidepressiva overig (2499)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2136)
Pijn - morfine-achtigen (2041)
Pijn (1847)
Verslavingsziekten (1754)
ADHD - psychostimulantia (1711)
Bloeddruk - betablokkers (1552)
Maagzuur - protonpompremmers (1473)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1422)
Anticonceptie - eenfase (1268)
Angststoornissen (1057)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1038)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1018)
Depressie - antidepressiva TCA (962)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (899)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!