Pred Forte

prednisolon

Oogontsteking (3 meningen)

24-11-2018

Pred Forte (prednisolon)

Afgelopen maandag naar de oogarts gegaan. Twee soorten medicijnen voorgeschreven. Het enige was niet verkrijgbaar en is een vervangend medicijn gegeven, Naclof. Leek te werken maar ontsteking werd erger. Overgeschakeld op het andere recept, Pred Forte. Op mijn recept stond 3 flesjes. Gisteren één flesje kunnen krijgen, andere twee zou ik vandaag mogen halen. Nu hoor ik i[lees meer...]neens dat ik mag wachten op 5 februari. En wat nu als Pred Forte op is?
16-11-2017

Sarcoïdose

Uveitis in oog als gevolg van sarcoidose. 5 jaar geleden 1 ontsteking, initeel verkeerde diagnose, na week uveitis geconstateerd. Gestart met overdag ieder uur druppelen en langzaam afbouwen. Kwam helaas steeds terug zodra afgebouwd was en uiteindelijk overgestapt naar prednison tabletten. Na enkele jaren is de ontsteking weer terug, nu relatief mild. Gestart met 4 drup[lees meer...]pels per dag in combinatie met Atropine en prednisolonzalfje. Na 1 week al gestart met afbouwen. Iedere week 1 druppel minder.
28-02-2017

Oogontsteking

Voor de 2e keer uveitis, nu in andere oog. Van 16 druppels per dag nu nog 5, aan het afbouwen. Geeft rare smaak in mond maar dit is te voorkomen door na t druppelen de traanbuis dicht te duwen. In totaal gebruik ik zo'n 3 maanden inclusief afbouwen. Werkt gelukkig wel en tot nu geen blijvende schade
19-02-2016

Morbus Sjögren

Na uveitis gebruik ik Pred Forte al vele jaren. Hierdoor aan beide ogen staar opgelopen, die inmiddels allebei geopereerd zijn. Helaas is volgens de apotheek Pred Forte al een tijdje niet leverbaar?! Mijn ontstekingen zijn nu eindelijk een beetje rustig en de oogdruk is weer normaal (na een lange periodes van waardes van 32 en 29), en nu zou ik weer een ander medicijn moet[lees meer...]en gaan gebruiken omdat Pred Forte niet leverbaar is! Schande!
21-08-2015

Pred Forte (prednisolon)

Helaas heb ik deze oogdruppels regelmatig nodig. Door HLA B27 kan uveitis steeds weer op komen zetten. Pred Forte is effectief bij een uveitis anterior, als de ontsteking zich dus voor in het oog bevindt. Als de ontsteking dieper zit of heel erg heftig is, dan is een injectie nodig om het oog weer rustig te krijgen. Door zeer intensief gebruik van deze oogdruppels is mij[lees meer...]n lens vertroebeld (cataract) en heb ik een staaroperatie moeten ondergaan (inmiddels alweer 6 jaar geleden). Dit is helaas niet te voorkomen, maar wel erg vervelend dus de moeite waard om hier te vermelden.
07-01-2015

Oogontsteking

Gebruik deze druppels inmiddels al meer 4 maanden. Heb last van een ernstige oogonsteking dat veroorzaakt is door een virus. Mag niet zomaar stoppen met de druppels, dan wordt het virus direct actief. Moet dus afbouwen. Verder wel wat last van bijwerkingen, zoals een hele bittere smaak in de mond. Ook last van zweet aanvallen en temperatuursverhogingen bij lichte inspanni[lees meer...]ng (37.6 - 38.3), weet niet of dit door de druppels komt, maar is uiterst vervelend. Heeft iemand hier ook last van?
24-07-2012

Pred Forte (prednisolon)

Werkt zeer goed bij inwendige oogonstekingen. Het is geen licht middel en daarom gebruik ik het ook alleen na consult bij een oogarts. Ik ben het sinds vandaag weer gaan gebruiken, eerder ook al gebruikt bij een vorige infectie. Overigens is dit een specifiek middel wat alleen door oogartsen wordt voorgeschreven.
22-09-2010
Vrouw

Herpes viris in oog

gebruik dit al bijna anderhalf jaar en steeds als het virus weer opkomt zetten dus ook wel eens in lagere dosering. Werkt goed tegen de pijn.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum