categorie

Pijn - combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - combinaties

14-10-2019

Excedrin (acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne)

Ik heb bijna wekelijks last van migraine aanvallen en dankzij Excedrin kan ik blijven werken. Als ik een aanval voel opkomen neem ik er 2 in en binnen het half uur is de migraine weg. Ik heb wel ondervonden dat ik achteraf steeds hevige buikkrampen krijg in mijn darmen. Volgens de apothekeres zou dit komen omdat het medicijn veel cafeine bevat. Omdat bij mij dit medicijn h[lees meer...]et beste helpt blijf ik het toch gebruiken ondanks de hevige krampen.
11-07-2019

Saridon (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Ik gebruik Saridan onder de naam "Plivadon" (1 tablet = 210mg paracetamol, 250 mg propifenazon, 10mg codein hemihidraat, 25mg kofein) tegen mijn migraine. Aan de hand van het stonede gevoel slik ik eigenlijk zelden een hele tablet omdat ik merk hoe sterk de werking is. Ik voel mij dan niet in staat om auto te rijden, zo stoned, maar migraine an sich zou ik ook niet auto r[lees meer...]ijden. Als de migraine opkomt neem ik een half tablet en dit werkt al aardig. Als het na twee uur niet genoeg is neem ik nog een half. Ik heb nog nooit meer dan 1 tablet hoeven slikken om de migraine te drukken. Ik heb mijzelf vervloekt de keren dat ik migraine kreeg en geen tabletten bij had, er is namelijk geen pijnstiller die voor mij werkt als plivadon. Een halve tablet werkt beter dan 6 paracetamol of een ander soortgelijke pijnstiller.
11-03-2019

Excedrin (acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne)

Gebruikt tegen migraine. Werkt binnen 30 minuten waardoor ik weer de dagdagelijkse dingen kan doen en niet op bed hoef te blijven liggen.
16-08-2018

Hoofdpijn

Vroeger chefarine 4 gebruikt, werd uit de handel genomen. Nu bestaat er excedrin heeft dezelfde samenstelling. Werkt perfect.
25-12-2017

Excedrin (acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne)

Dit medicijn doet bij mij helemaal niks tegen migraine, het duur gekochte doosje heeft dan ook echt 0% effect.
08-05-2017

Excedrin (acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne)

Dit middel is echter zeer effectief voor migraine en hoofdpijn in het algemeen doch maagklachten zijn niet te vermijden bij vele medicatie's en dus kreeg ik van de arts een maagbeschermer die lijkt op de oude Maalox, zijnde RIOPAN. Doosje is snel leeg en blijft nefast voor de nieren. Ik had de impressie dat het middel Excedryn eerder zo gemaakt is dat men er een echte comm[lees meer...]erce mee begon door het niet lang werken ervan en steeds meer en meer nodig te hebben. Stopte ik echter een dag dan had ik zonder twijfel plotse migraine. Tot ik dan eens doorbeet en een week van het middel afstapte. Ik kreeg plots ook terug wat energie want dat doet het medicijn ook nog eens, het geeft een algemene boost en als je moe was ben je plots klaarwakker, actief, goed enzovoorts. Ik vertrouwde het even niet meer en ook begon ik teveel eiwitten te plassen. Kortom ik nam hier te veel van en stapte er dan ook even vanaf, bovendien is het nog niet eens terugbetaald door de mutualiteit en best kostelijk voor maar drie strips. Nu neem ik dus Feldene dat niet alleen voor mijn migraine voorgeschreven werd maar eigenlijk voor 2 klachten: felle pijn bij de maandstonden en migraine. Ik ben toch eerder van plan terug over te schakelen naar excedryn voor de migraine, want zo efficiënt werkt de feldene nu niet voor mijn hoofdpijn spijtig genoeg, wel voor de maandstondenpijn erg doeltreffend! Ik heb toch ook lichte bijwerkingen van de Feldene (lyotabs , smelttablet ) maar ik ervaar een lichte bijwerking zelfs als extreem storend, dus word ik er nog eens geagiteerd van ook. Naast huiduitslag heb ik het gevoel wat ' stupide' te zijn en remt het alles in de cognitieve wat af. Eveneens begon mijn hart wat over te slaan, maar reeds hartpatiënt zijnde vind ik het nu enkele uren later te fel beangstigend, tevens krijg ik gemakkelijk kramp in vingers en armen wat mij nog banger maakt iets voor te hebben of zo. Ik neem nog heel erg veel medicatie in combo dus ik zou het niet zo'n goed idee vinden om feldene te gebruiken bij migraine dat ik dagelijks voor heb, het is evenzeer een duur product maar gelukkig is dan 2 wel het maximum dat men toelaat doch ik neem het dus allebei in ( niet tegelijk ) slechts en alleen als ik mijn maandstonden krijg ( die overigens altijd zodanig pijnlijk zijn dat ik hoofd-en buikpijn heb incluis rug dat ik de gehele dag niets kan doen dus is feldene op die momenten toch een goede of anders verwoord betere optie ). Had feldene niet de bijwerking het hoofd wat door elkaar te halen en een soort van druk uit te oefenen op hart dan zou ik het liever nemen dan excedryn, maar daar is het niet efficiënt genoeg voor en eveneens de bijwerkingen zijn een te grote last voor mij. Ik zie nu zelfs mijn woorden nauwelijks :D
07-03-2017

Excedrin (acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne)

Op aanraden van de huisarts, overgestapt op dit middel om migraine-aanvallen sneller te onderdrukken. Wanneer de migraine opkomt, 2pilletjes samen met een beetje koffie... binnen het kwartier effect. Zalig!
30-12-2016

Wervelkanaalstenose

08-12-2015

Hoofdpijn

Ik heb door een neurologische aandoening regelmatig last van extreem stijve spieren dus ook van de nek en rug, dat bij mij dus behoorlijke hoofdpijn veroorzaakt. Ik ben erachter gekomen dat Saridon het enige middel is wat bij mij werkt. Andere middelen en vooral goedkope huismerk paracetamol werken absoluut niet. Ik heb wel gemerkt door de jaren heen dat het zeer snel en [lees meer...]goed werkt als ik kort voor inname gegeten heb. Saridon op een lege maag wil niet goed. Verder ervaar ik geen noemenswaardige bijwerkingen. Ik heb wel eens aan de maximale dosering gezeten, dat kun je beter maar niet doen. Ik werd ontzettend misselijk. Ik kan me goed voorstellen dat als je dit structureel doet, er blijvende schade ontstaat aan vitale organen als nieren of lever.
24-11-2015

Hoofdpijn

Sinds saridon in de nieuwe doosjes zit is niet allleen de verpakking verandert maar ook de werking. Er is iets mee gedaan voorheen super spul nu weinig tot geen effect meer. erg jammer . En waarom ?
09-10-2015

Hoofdpijn

heb het teveel geslikt waardoor mijn nierfunctie ernstig is aangetast. in 2014 verwezen naar de dialysepoli. nierfunctie 17%. internist (nefroloog) noemde saridon "gif voor mijn nieren". akuut gestopt, waarna mijn nierfunctie herstelde tot plm. 40%! nu weer gewoon naar de internist, voorlopig geen dreigende dialyse meer.
22-09-2015

Saridon (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

ik ben een migraine patiënt en saridon helpt mij altijd, paracetamol helpt niet.
12-08-2015

Clusterhoofdpijn

03-06-2015

Aambeien en vaatscheurtjes

altijd al last
04-01-2015

Hoofdpijn

Enige middel voor mij dat binnen een half uur werkt tegen de migraine, of andere hoofdpijn. Moet dit middel altijd bij me hebben. Als ik een hoofdpijnaanval krijg, word ik heel beroerd, krijg heel slecht zicht en vreselijke hoofdpijn. Ik zorg altijd dat ik even ergens languit kan, neem 2 pilletjes (of een poeder van daro, heeft dezelfde samenstelling en werkt ook perfec[lees meer...]t) en kan na een half uur gewoon verder met mijn werk! Ongelooflijk. Ik zweer erbij. Heb ongeveer 2 keer per maand een aanval en ben dan gered met dit medicijn. Ooit in een pretpark een aanval gehad. Geen saridon bij me... Ibuprofin gekregen (deed niks) 2 paracetamol erbij gekregen... Kansloos! Heb op een bankje gelegen tot we naar huis gingen... Dus ik vergeet nooit meer saridon of daro!
15-12-2013

Hoofdpijn

ik gebruik dit al meer dan 50 jaar. Ook in mijn familie is saridon populair. Het helpt altijd en ik knap er ook echt fysiek van op. Misschien komt het door de coffeïne die erin zit, maar er is ook iets anders, want van paracetamol met coffeïne wordt ik alleen maar misselijk en verder heeft het nauwelijks effect. Mijn zwager belde mij eens in paniek, hij had een forse zonv[lees meer...]erbranding en had zich na een koude douche met mentholtalk bestoven. De jeuk was ondraaglijk. Na mijn advies: een lauw bad, deppend drogen en met 2 saridons naar bed waren de klachten stukken minder. Het is echt een wondermiddel. Nu ik wat ouder ben, gebruik ik maar 1/2 saridon per keer, helpt ook.
24-06-2013

Saridon (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

vaak hoofdpijn en pijn in benen. Eén Saridon helpt al. Na zoveel jaren werkt het bij mij nog steeds binnen 10 minuten. Saridon werkt bloedverdunnend dus wel lastig als er wondjes zijn of bloed geprikt moet worden.
19-06-2013

Hoofdpijn

Ben van jongs af hoofdpijnleider, met migraine-achtlingen trekken. Ergens in de grijze oudheid ontdekt dat alleen Saridon helpt. Gebruik het nu zo'n halve eeuw en het is nog steeds het enige middel dat werkt: twee tabletten en een gelukzalig gevoel van bevrijding komt over me binnen een uur. Was blij met het veel goedkopere Paradon van Etos, maar die heeft het niet meer, [lees meer...]dom dom. Gelukkig is er Kruidvat, lees ik net!
20-04-2013

Hoofdpijn

Ik ben ook een jarenlange gebruiker van saridon. Ben uitermate tevreden. Voor mij totaal geen bijwerkingen en ik ben snel van mijn hoofdpijn af. Het enige nadeel vind ik de prijs: behoorlijk duur. Daarom ben ik zo blij met de ppc tabletten van het merk Kruidvat. Precies dezelfde samenstelling maar ruim de helft goedkoper!!
12-03-2013

Diabetes type 1

11-03-2013

Saridon (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Voor mij is dit nog steeds na al die jaren het enige ffectieve middel tegen mijn migraine. Ibuprofen/Paracetamol, niets werkt maar saridon wel. Als ik een aanvaql voel opkomen neem ik 2 pillen in en na ongeveer 20 minuten in het donker te liggen begint het middel te werken. Zelfs in noodgevallen als ik aan het werken ben helpt het terwijl ik dan niet in het donker kan g[lees meer...]aan liggen, zeer effectief en snel werkend. Nauwelijks bijwerkingen behalve misschien wat groggy geveol wat ik juist wel fijn vind en als je het teveel gebruikt een wat gevoelige maag. Iedereen met hoofdpijn of spierproblemen die vanwege omstandigheden zoeken naar een snelle werking beveel ik dit middel zeer zeker aan.
16-02-2013

Saridon (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Saridon lijkt het enige te zijn dat helpt bij migraine, mits ik het op tijd (vóór de werkelijke pijn begint) inneem. Paracetamol en ibuprofen halen hoogstens het scherpe randje van de pijn af. Saridon dempt de pijn. Het versuft me licht, maar dat neem ik op de koop toe. Met migraine functioneer ik ook niet, dan is sufheid geen grote verslechtering.
20-01-2013

Rugklachten

Geen resultaat met dit preparaat.
02-01-2013

Hernia

Ik ben in december 2000 geopereerd aan mijn aandoening; hernia in de onderrug, L5/S1. Daarna gebruik ik bij klachten (pijn) 2 x 500 mg Paracetamol.
01-12-2012

Hoofdpijn

de oude blauwe blisters werken perfect nieuwe gehaald met zwarte opdruk geen resultaat blijft hoofdpijn houden nog een oude blauwe gevonden en hoofdpijn weg wat hebben ze met de nieuwe tabletten gedaan levering na juli 2012 ? ziet er ook anders uit de tablet zelf mooiere opdruk maar geen werking !
19-08-2012

Hoofdpijn

Ook ik gebruik Saridon,het is voor mij de enigste pijnstiller die helpt,Paracetamol helpt niet en met coffeine ook niet. Ibuprofen wordt ik misselijk en duizelig van. Het enigste wat vervelend is is de prijs van Saridon,maar heb nu een alternatief gevonden bij Kruidvat met de naam PPC,het heeft dezelfde samenstelling,maar wel voor de helft van de prijs.
18-04-2012

Artrose

nog maar kort in gebruik, er blijft voor mij weinig over, omdat ik geen NSAID verdraag, Ik gebruik nu deze PANADOL -ATROSE ,1000 mg, staat niet in het lijstje, maar we wachten af, of het gaat helpen. Mijn bijwerkingen zijn tot nu alleen nog elke ochtend hoofdpijn, maar geen verbetering in de klachten van de Artrose (Red; dank voor uw ervaring, we zullen de Panadol artros[lees meer...]e alsnog toevoegen in de database en uw ervaring vervolgens daaronder plaatsen, mvg MijnMedicijn)
05-03-2012

Hoofdpijn

Werkt goed tegen normale hoofdpijn. Kan ook milde migraine aan. Ik raad wel iedereen af dit middel langdurig te gebruiken omdat het uiteindelijk hoofdpijn gaat veroorzaken. (ik heb even op de gok erbij gezet welk jaartal ik met dit spul begon, maar het is zo lang geleden, ik weet het niet meer exact)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)