categorie

Pijn - combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn - combinaties

24-09-2021 | Vrouw | 26
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Na inname een soort zweverig gevoel. Moeilijk te bepalen of de aanval of het medicijn de oorzaak daarvan is. Ook een rommelde maag en rommelende darmen maar is het absoluut waard. Ongeveer 2 keer per jaar een hevige aanval. Als ik op tijd ben met innemen werkt het na een half uur.

20-09-2021 | Vrouw | 62
Hoofdpijn
Ik gebruik Saridon al heel wat jaren, voornamelijk tegen hoofdpijnklachten. Goede pijnstiller, geeft mij geen bijwerkingen. Een goede, goedkope vervanger is Paradon van de Etos, het Kruidvat heeft ook een goedkope variant, weet ik zo gauw de naam niet meer van. Maar helaas, de Paradon is al een tijdje niet meer te verkrijgen. En nu de Saridon ook niet meer... Echt nerg[lees meer...]ens meer te vinden. Zelfs de apotheek had het niet binnen gekregen. Waar ligt dat toch aan?

10-09-2021 | Vrouw | 64
Hoofdpijn
Slik het al ruim 40 jaar met regelmatig ivm constante hoofdpijn. Bij mij werkt het, als ik de hoofdpijn al voel aankomen, binnen een half uur. Snap dus niet waarom het niet meer te koop is. Want al die andere pillen werken voor geen meter.

23-07-2021 | Vrouw | 58
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Hallo ik heb hormonale Migraine dat wil dus zeggen 1 keer per maand. Als ik een aanval krijg neem ik er 2 en ben dan binnen een half uur van mijn migraine af. Wel heb ik gemerkt dat ik 1 of andere manier er energie van krijg en dan niet kan slapen en er verdrietig van word. Dit was in het begin van het gebruik niet aan de orde masr nu wel. Af en toe diarree komt ook wele[lees meer...]ens voor. Toch ben ik superblij ermee want er was geen 1 middel van de dokter wat hielp. Wel vind ik het jammer dat het zo duur moet zijn en dat het niet vergoedt wordt door het ziekenfonds ik denk dat veel mensen er baat bij zouden hebbben als het wel vergoedt werd.

Panadol Plus

17-05-2021 | Man | 72
paracetamol / coffeine
Hopeloos de verpakking je moet heel sterk zijn om de tabletten eruit te drukken. Voor ouderen en niet al te sterke mensen onmogelijk. Jammer middel werkt op zich prima. Maar niet bruikbaar door verpakking.

AC Cod Zetpillen

14-05-2021 | Man | 77
acetylsalicylzuur / codeine / coffeine
Ter voorkoming van hart en bloedvaten

05-05-2021 | Man | 31
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Van jongsaf aan vrijwel wekelijks migraine. Later ontdekt dat er met voeding nog heel wat te voorkomen is. Desalniettemin toch soms nog aanvallen. Als ik tijdig 1 tbl. excedrin neem werkt dit binnen korte tijd. Ik neem het altijd in combinatie met wat eten of nog beter, voorafgaand aan een maaltijd. Dan zijn de darmklachten het minst. Fantastisch middel. Het werkt snel en [lees meer...]effectief. Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. In het begin slikte ik 2 tabletten per keer, later heb ik ontdekt dat 1 ook voldoende effect heeft. Tip: luister goed naar je lichaam en pas daar je gedrag op aan. Vanuit mijn omgeving bij meerdere vrouwen gemerkt dat het bij hen minder effectief werkt. Ik ben zelf een man. Bij mij werkt het in 99 van de 100 keren dat ik het gebruik. De ene keer dat het onvoldoende werkt is het mijn eigen schuld, doordat ik het pas te laat heb ingenomen. Vroeger gebruikt ik smelttabletjes onder de tong. Triptanen. Heftig spul, kreeg ik hartkloppingen van. Werkte veel minder snel, als het al werkte.

23-04-2021 | Vrouw | 34
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Helpt, mits je het op tijd inneemt, erg goed tegen migraine. Helaas heb ik meestal erg last van bijwerkingen, bij mij is dat lucht in maag en darmen en diarree. Ik neem het alleen als de migraine erg heftig is en het dus opweegt tegen de nadelen.

18-04-2021 | Man | 20
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Al vanaf klein last van migraine, sinds kort gebruik ik excedrin en het helpt zeker bij mij. Ik heb wel bepaalde bijwerkingen zoals de dag erna maagpijn. En als het inwerkt krijg ik een beetje last van rusteloosheid en af en toe wakkerd het mijn angststoornis wat meer op. Voor de rest helemaal top

07-03-2021 | Man | 27
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Excedrin werk goed tegen migraine al moet je wel optijd zijn net innemen meteen wanneer je merkt dat je een aanval krijgt hoppa 2 innemen en binnen half uur is t weg ik krijg er wel na uitwerking diaree van en maagkrampen !

17-02-2021 | Vrouw | 71
Hoofdpijn
Saridon helpt minder goed, en is lastiger in te nemen (Sanalgin lost op in de mond wat erg prettig is). Ik gebruik het nu bij gebrek aan Sanalgin, maar het helpt echt veel minder.

14-10-2019 | Vrouw | 44
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Ik heb bijna wekelijks last van migraine aanvallen en dankzij Excedrin kan ik blijven werken. Als ik een aanval voel opkomen neem ik er 2 in en binnen het half uur is de migraine weg. Ik heb wel ondervonden dat ik achteraf steeds hevige buikkrampen krijg in mijn darmen. Volgens de apothekeres zou dit komen omdat het medicijn veel cafeine bevat. Omdat bij mij dit medicijn h[lees meer...]et beste helpt blijf ik het toch gebruiken ondanks de hevige krampen.

11-07-2019 | Vrouw | 27
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ik gebruik Saridan onder de naam "Plivadon" (1 tablet = 210mg paracetamol, 250 mg propifenazon, 10mg codein hemihidraat, 25mg kofein) tegen mijn migraine. Aan de hand van het stonede gevoel slik ik eigenlijk zelden een hele tablet omdat ik merk hoe sterk de werking is. Ik voel mij dan niet in staat om auto te rijden, zo stoned, maar migraine an sich zou ik ook niet auto r[lees meer...]ijden. Als de migraine opkomt neem ik een half tablet en dit werkt al aardig. Als het na twee uur niet genoeg is neem ik nog een half. Ik heb nog nooit meer dan 1 tablet hoeven slikken om de migraine te drukken. Ik heb mijzelf vervloekt de keren dat ik migraine kreeg en geen tabletten bij had, er is namelijk geen pijnstiller die voor mij werkt als plivadon. Een halve tablet werkt beter dan 6 paracetamol of een ander soortgelijke pijnstiller.

11-03-2019 | Man | 36
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Gebruikt tegen migraine. Werkt binnen 30 minuten waardoor ik weer de dagdagelijkse dingen kan doen en niet op bed hoef te blijven liggen.

16-08-2018 | Vrouw | 46
Hoofdpijn
Vroeger chefarine 4 gebruikt, werd uit de handel genomen. Nu bestaat er excedrin heeft dezelfde samenstelling. Werkt perfect.

25-12-2017 | Man | 37
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Dit medicijn doet bij mij helemaal niks tegen migraine, het duur gekochte doosje heeft dan ook echt 0% effect.

08-05-2017 | Vrouw | 29
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Dit middel is echter zeer effectief voor migraine en hoofdpijn in het algemeen doch maagklachten zijn niet te vermijden bij vele medicatie's en dus kreeg ik van de arts een maagbeschermer die lijkt op de oude Maalox, zijnde RIOPAN. Doosje is snel leeg en blijft nefast voor de nieren. Ik had de impressie dat het middel Excedryn eerder zo gemaakt is dat men er een echte comm[lees meer...]erce mee begon door het niet lang werken ervan en steeds meer en meer nodig te hebben. Stopte ik echter een dag dan had ik zonder twijfel plotse migraine. Tot ik dan eens doorbeet en een week van het middel afstapte. Ik kreeg plots ook terug wat energie want dat doet het medicijn ook nog eens, het geeft een algemene boost en als je moe was ben je plots klaarwakker, actief, goed enzovoorts. Ik vertrouwde het even niet meer en ook begon ik teveel eiwitten te plassen. Kortom ik nam hier te veel van en stapte er dan ook even vanaf, bovendien is het nog niet eens terugbetaald door de mutualiteit en best kostelijk voor maar drie strips. Nu neem ik dus Feldene dat niet alleen voor mijn migraine voorgeschreven werd maar eigenlijk voor 2 klachten: felle pijn bij de maandstonden en migraine. Ik ben toch eerder van plan terug over te schakelen naar excedryn voor de migraine, want zo efficiënt werkt de feldene nu niet voor mijn hoofdpijn spijtig genoeg, wel voor de maandstondenpijn erg doeltreffend! Ik heb toch ook lichte bijwerkingen van de Feldene (lyotabs , smelttablet ) maar ik ervaar een lichte bijwerking zelfs als extreem storend, dus word ik er nog eens geagiteerd van ook. Naast huiduitslag heb ik het gevoel wat ' stupide' te zijn en remt het alles in de cognitieve wat af. Eveneens begon mijn hart wat over te slaan, maar reeds hartpatiënt zijnde vind ik het nu enkele uren later te fel beangstigend, tevens krijg ik gemakkelijk kramp in vingers en armen wat mij nog banger maakt iets voor te hebben of zo. Ik neem nog heel erg veel medicatie in combo dus ik zou het niet zo'n goed idee vinden om feldene te gebruiken bij migraine dat ik dagelijks voor heb, het is evenzeer een duur product maar gelukkig is dan 2 wel het maximum dat men toelaat doch ik neem het dus allebei in ( niet tegelijk ) slechts en alleen als ik mijn maandstonden krijg ( die overigens altijd zodanig pijnlijk zijn dat ik hoofd-en buikpijn heb incluis rug dat ik de gehele dag niets kan doen dus is feldene op die momenten toch een goede of anders verwoord betere optie ). Had feldene niet de bijwerking het hoofd wat door elkaar te halen en een soort van druk uit te oefenen op hart dan zou ik het liever nemen dan excedryn, maar daar is het niet efficiënt genoeg voor en eveneens de bijwerkingen zijn een te grote last voor mij. Ik zie nu zelfs mijn woorden nauwelijks :D

07-03-2017 | Man | 40
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Op aanraden van de huisarts, overgestapt op dit middel om migraine-aanvallen sneller te onderdrukken. Wanneer de migraine opkomt, 2pilletjes samen met een beetje koffie... binnen het kwartier effect. Zalig!

Panadol Plus

30-12-2016 | Vrouw | 50
paracetamol / coffeine
Wervelkanaalstenose

08-12-2015 | Man | 33
Hoofdpijn
Ik heb door een neurologische aandoening regelmatig last van extreem stijve spieren dus ook van de nek en rug, dat bij mij dus behoorlijke hoofdpijn veroorzaakt. Ik ben erachter gekomen dat Saridon het enige middel is wat bij mij werkt. Andere middelen en vooral goedkope huismerk paracetamol werken absoluut niet. Ik heb wel gemerkt door de jaren heen dat het zeer snel en [lees meer...]goed werkt als ik kort voor inname gegeten heb. Saridon op een lege maag wil niet goed. Verder ervaar ik geen noemenswaardige bijwerkingen. Ik heb wel eens aan de maximale dosering gezeten, dat kun je beter maar niet doen. Ik werd ontzettend misselijk. Ik kan me goed voorstellen dat als je dit structureel doet, er blijvende schade ontstaat aan vitale organen als nieren of lever.

24-11-2015 | Man | 40
Hoofdpijn
Sinds saridon in de nieuwe doosjes zit is niet allleen de verpakking verandert maar ook de werking. Er is iets mee gedaan voorheen super spul nu weinig tot geen effect meer. erg jammer . En waarom ?

09-10-2015 | Man | 70
Hoofdpijn
heb het teveel geslikt waardoor mijn nierfunctie ernstig is aangetast. in 2014 verwezen naar de dialysepoli. nierfunctie 17%. internist (nefroloog) noemde saridon "gif voor mijn nieren". akuut gestopt, waarna mijn nierfunctie herstelde tot plm. 40%! nu weer gewoon naar de internist, voorlopig geen dreigende dialyse meer.

22-09-2015 | Man | 68
paracetamol / propyfenazon / coffeine
ik ben een migraine patiënt en saridon helpt mij altijd, paracetamol helpt niet.

12-08-2015 | Man | 69

Aambeien en vaatscheurtjes
altijd al last

04-01-2015 | Vrouw | 38
Hoofdpijn
Enige middel voor mij dat binnen een half uur werkt tegen de migraine, of andere hoofdpijn. Moet dit middel altijd bij me hebben. Als ik een hoofdpijnaanval krijg, word ik heel beroerd, krijg heel slecht zicht en vreselijke hoofdpijn. Ik zorg altijd dat ik even ergens languit kan, neem 2 pilletjes (of een poeder van daro, heeft dezelfde samenstelling en werkt ook perfec[lees meer...]t) en kan na een half uur gewoon verder met mijn werk! Ongelooflijk. Ik zweer erbij. Heb ongeveer 2 keer per maand een aanval en ben dan gered met dit medicijn. Ooit in een pretpark een aanval gehad. Geen saridon bij me... Ibuprofin gekregen (deed niks) 2 paracetamol erbij gekregen... Kansloos! Heb op een bankje gelegen tot we naar huis gingen... Dus ik vergeet nooit meer saridon of daro!

15-12-2013 | Vrouw | 66
Hoofdpijn
ik gebruik dit al meer dan 50 jaar. Ook in mijn familie is saridon populair. Het helpt altijd en ik knap er ook echt fysiek van op. Misschien komt het door de coffeïne die erin zit, maar er is ook iets anders, want van paracetamol met coffeïne wordt ik alleen maar misselijk en verder heeft het nauwelijks effect. Mijn zwager belde mij eens in paniek, hij had een forse zonv[lees meer...]erbranding en had zich na een koude douche met mentholtalk bestoven. De jeuk was ondraaglijk. Na mijn advies: een lauw bad, deppend drogen en met 2 saridons naar bed waren de klachten stukken minder. Het is echt een wondermiddel. Nu ik wat ouder ben, gebruik ik maar 1/2 saridon per keer, helpt ook.

24-06-2013 | Vrouw | 61
paracetamol / propyfenazon / coffeine
vaak hoofdpijn en pijn in benen. Eén Saridon helpt al. Na zoveel jaren werkt het bij mij nog steeds binnen 10 minuten. Saridon werkt bloedverdunnend dus wel lastig als er wondjes zijn of bloed geprikt moet worden.

19-06-2013 | Man | 76
Hoofdpijn
Ben van jongs af hoofdpijnleider, met migraine-achtlingen trekken. Ergens in de grijze oudheid ontdekt dat alleen Saridon helpt. Gebruik het nu zo'n halve eeuw en het is nog steeds het enige middel dat werkt: twee tabletten en een gelukzalig gevoel van bevrijding komt over me binnen een uur. Was blij met het veel goedkopere Paradon van Etos, maar die heeft het niet meer, [lees meer...]dom dom. Gelukkig is er Kruidvat, lees ik net!

20-04-2013 | Vrouw | 52
Hoofdpijn
Ik ben ook een jarenlange gebruiker van saridon. Ben uitermate tevreden. Voor mij totaal geen bijwerkingen en ik ben snel van mijn hoofdpijn af. Het enige nadeel vind ik de prijs: behoorlijk duur. Daarom ben ik zo blij met de ppc tabletten van het merk Kruidvat. Precies dezelfde samenstelling maar ruim de helft goedkoper!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5544)
Anticonceptie - overig (4061)
Cholesterol (3022)
Depressie - antidepressiva overig (2870)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2553)
Pijn - morfine-achtigen (2334)
ADHD - psychostimulantia (2273)
Pijn (2112)
Verslavingsziekten (2098)
Bloeddruk - betablokkers (1776)
Maagzuur - protonpompremmers (1655)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1590)
Anticonceptie - eenfase (1465)
Angststoornissen (1316)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1266)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1243)
Depressie - antidepressiva TCA (1116)
Antibiotica - urineweginfectie (1074)