Saridon

Clusterhoofdpijn (1 mening)
Rugklachten (0 meningen)

08-12-2015

Hoofdpijn

Ik heb door een neurologische aandoening regelmatig last van extreem stijve spieren dus ook van de nek en rug, dat bij mij dus behoorlijke hoofdpijn veroorzaakt. Ik ben erachter gekomen dat Saridon het enige middel is wat bij mij werkt. Andere middelen en vooral goedkope huismerk paracetamol werken absoluut niet. Ik heb wel gemerkt door de jaren heen dat het zeer snel en [lees meer...]goed werkt als ik kort voor inname gegeten heb. Saridon op een lege maag wil niet goed. Verder ervaar ik geen noemenswaardige bijwerkingen. Ik heb wel eens aan de maximale dosering gezeten, dat kun je beter maar niet doen. Ik werd ontzettend misselijk. Ik kan me goed voorstellen dat als je dit structureel doet, er blijvende schade ontstaat aan vitale organen als nieren of lever.
24-11-2015

Hoofdpijn

Sinds saridon in de nieuwe doosjes zit is niet allleen de verpakking verandert maar ook de werking. Er is iets mee gedaan voorheen super spul nu weinig tot geen effect meer. erg jammer . En waarom ?
09-10-2015

Hoofdpijn

heb het teveel geslikt waardoor mijn nierfunctie ernstig is aangetast. in 2014 verwezen naar de dialysepoli. nierfunctie 17%. internist (nefroloog) noemde saridon "gif voor mijn nieren". akuut gestopt, waarna mijn nierfunctie herstelde tot plm. 40%! nu weer gewoon naar de internist, voorlopig geen dreigende dialyse meer.
22-09-2015

Saridon (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

ik ben een migraine patiënt en saridon helpt mij altijd, paracetamol helpt niet.
12-08-2015

Clusterhoofdpijn

04-01-2015

Hoofdpijn

Enige middel voor mij dat binnen een half uur werkt tegen de migraine, of andere hoofdpijn. Moet dit middel altijd bij me hebben. Als ik een hoofdpijnaanval krijg, word ik heel beroerd, krijg heel slecht zicht en vreselijke hoofdpijn. Ik zorg altijd dat ik even ergens languit kan, neem 2 pilletjes (of een poeder van daro, heeft dezelfde samenstelling en werkt ook perfec[lees meer...]t) en kan na een half uur gewoon verder met mijn werk! Ongelooflijk. Ik zweer erbij. Heb ongeveer 2 keer per maand een aanval en ben dan gered met dit medicijn. Ooit in een pretpark een aanval gehad. Geen saridon bij me... Ibuprofin gekregen (deed niks) 2 paracetamol erbij gekregen... Kansloos! Heb op een bankje gelegen tot we naar huis gingen... Dus ik vergeet nooit meer saridon of daro!
15-12-2013

Hoofdpijn

ik gebruik dit al meer dan 50 jaar. Ook in mijn familie is saridon populair. Het helpt altijd en ik knap er ook echt fysiek van op. Misschien komt het door de coffeïne die erin zit, maar er is ook iets anders, want van paracetamol met coffeïne wordt ik alleen maar misselijk en verder heeft het nauwelijks effect. Mijn zwager belde mij eens in paniek, hij had een forse zonv[lees meer...]erbranding en had zich na een koude douche met mentholtalk bestoven. De jeuk was ondraaglijk. Na mijn advies: een lauw bad, deppend drogen en met 2 saridons naar bed waren de klachten stukken minder. Het is echt een wondermiddel. Nu ik wat ouder ben, gebruik ik maar 1/2 saridon per keer, helpt ook.
24-06-2013

Saridon (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

vaak hoofdpijn en pijn in benen. Eén Saridon helpt al. Na zoveel jaren werkt het bij mij nog steeds binnen 10 minuten. Saridon werkt bloedverdunnend dus wel lastig als er wondjes zijn of bloed geprikt moet worden.
19-06-2013

Hoofdpijn

Ben van jongs af hoofdpijnleider, met migraine-achtlingen trekken. Ergens in de grijze oudheid ontdekt dat alleen Saridon helpt. Gebruik het nu zo'n halve eeuw en het is nog steeds het enige middel dat werkt: twee tabletten en een gelukzalig gevoel van bevrijding komt over me binnen een uur. Was blij met het veel goedkopere Paradon van Etos, maar die heeft het niet meer, [lees meer...]dom dom. Gelukkig is er Kruidvat, lees ik net!
20-04-2013

Hoofdpijn

Ik ben ook een jarenlange gebruiker van saridon. Ben uitermate tevreden. Voor mij totaal geen bijwerkingen en ik ben snel van mijn hoofdpijn af. Het enige nadeel vind ik de prijs: behoorlijk duur. Daarom ben ik zo blij met de ppc tabletten van het merk Kruidvat. Precies dezelfde samenstelling maar ruim de helft goedkoper!!
11-03-2013

Saridon (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Voor mij is dit nog steeds na al die jaren het enige ffectieve middel tegen mijn migraine. Ibuprofen/Paracetamol, niets werkt maar saridon wel. Als ik een aanvaql voel opkomen neem ik 2 pillen in en na ongeveer 20 minuten in het donker te liggen begint het middel te werken. Zelfs in noodgevallen als ik aan het werken ben helpt het terwijl ik dan niet in het donker kan g[lees meer...]aan liggen, zeer effectief en snel werkend. Nauwelijks bijwerkingen behalve misschien wat groggy geveol wat ik juist wel fijn vind en als je het teveel gebruikt een wat gevoelige maag. Iedereen met hoofdpijn of spierproblemen die vanwege omstandigheden zoeken naar een snelle werking beveel ik dit middel zeer zeker aan.
16-02-2013

Saridon (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Saridon lijkt het enige te zijn dat helpt bij migraine, mits ik het op tijd (vóór de werkelijke pijn begint) inneem. Paracetamol en ibuprofen halen hoogstens het scherpe randje van de pijn af. Saridon dempt de pijn. Het versuft me licht, maar dat neem ik op de koop toe. Met migraine functioneer ik ook niet, dan is sufheid geen grote verslechtering.
01-12-2012

Hoofdpijn

de oude blauwe blisters werken perfect nieuwe gehaald met zwarte opdruk geen resultaat blijft hoofdpijn houden nog een oude blauwe gevonden en hoofdpijn weg wat hebben ze met de nieuwe tabletten gedaan levering na juli 2012 ? ziet er ook anders uit de tablet zelf mooiere opdruk maar geen werking !
19-08-2012

Hoofdpijn

Ook ik gebruik Saridon,het is voor mij de enigste pijnstiller die helpt,Paracetamol helpt niet en met coffeine ook niet. Ibuprofen wordt ik misselijk en duizelig van. Het enigste wat vervelend is is de prijs van Saridon,maar heb nu een alternatief gevonden bij Kruidvat met de naam PPC,het heeft dezelfde samenstelling,maar wel voor de helft van de prijs.
11-01-2011

Hoofdpijn

Ik gebruik Saridon bij hoofdpijn of rugpijn. Het werkt zoveel sneller in vergelijking met gewone paracetamol. Na 10 minuten voel ik de hoofdpijn gewoon wegtrekken. Ik ben er zeer tevreden over en gebruik sindsdien nooit meer andere pijnstillers.
11-07-2010
Vrouw

Hoofdpijn

Ik gebruik wel eens saridon bij zware hoofdpijnen/migraine. De enige bijwerkingen die ik soms ervaar zijn misselijkheid en een suf gevoel. Verder vind het over het algemeen genomen een goede pijnstiller. Wel erg prijzig trouwens, maar z'n goedkope drogist-merk varianten werken echt minder goed vind ik!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum