categorie

Spier / skelet - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Spier / skelet - overig

21-06-2019

Spierspasmes

Gebruik het medicijn al jaren, in combinatie met Magnesium. Ook met een verwijzing van de huisarts. Helpt me in het algemeen heel goed tegen spierkramp en kriebel in mijn kuiten. Kon daardoor niet meer slapen, raakte oververmoeid . Werk werd een groot probleem. Ook het naar bed gaan vond ik al afschuwelijk omdat ik elke avond weer opzag tegen de nacht.
26-12-2018

Beenkrampen

Vooral 's nachts erge last van beenkrampen, waardoor slecht ik slecht slaap. Eerst Amitriplyne gebruikt, waardoor de klacht verergerde. Daarna Inhibin, waardoor meteen geen last meer. Inhibin mag echter slechts 14 dagen gebruikt worden i.v.m. bijwerkingen. Zijn er evaringen met andere middelen, die eventueel vergoed worden, maar wel langer gebruikt mogen worden?
26-12-2018

Beenkrampen

Had 's nacht altijd last, waardoor ik heel slecht sliep. Gebruikte eerst Amitriplyne, dat verergerde de klacht. Inhibin werkte meteen, maar helaas mag het middel maar 14 dagen gebruikt worden, i.v.m. eventuele bijwerkingen. Daarna wordt het niet meer voorgeschreven en het werd ook niet vergoed door verzekering. Na het stoppen meteen weer netzoveel last als ervoor. Inhib[lees meer...]in Kent iemand een middel wat netzo goed werkt en wel vergoed wordt.
01-10-2018

Beenkrampen

Ik kreeg het voorgeschreven wegens rusteloze benen, pijn en kramp in de benen en heel onrustige nachten daardoor. Inhibin helpt wel enigszins, maar die vieze smaak vergalt mijn dag. Niets smaakt meer, zelfs drinkwater smaakt vies. Door de dag heen komt er af en toe een golf van die vieze smaak in mijn mond. Ik ben een week gestopt en de vieze smaak was verdwenen. Het ligt [lees meer...]dus echt aan de Inhibin.
06-09-2018

Beenkrampen

Het is een wonder middel ik had diezelfde nacht geen pijn meer, alleen die vieze bittere smaak in de mond. dat is nog wel te behappen maar dat suizen in beide oren is heel vervelend. De duizeligheid is ook niet fijn. Ik denk dat ik het ook eens ga proberen met Magnesium tabletten.
07-09-2017

Spierspasmes

Ik kreeg dit middel voorgeschreven ivm willekeurige spierspasmes. De trillingen lijken iets minder, Maar ik heb meer last van de bijwerkingen dan van de trillingen. Mijn huid is overgevoelig (voelt prikkelend/tintelend), last van droge mond, misselijkheid, duizeligheid en oorsuizen. Ik overweeg te stoppen met dit medicijn.
06-09-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik had het gekregen voor onrustige benen. Maar ik kon er niet van slapen en kreeg heel erg onrustige benen. En zweetaanvallen. Ik voelde mij niet lekker bij dit middel. Het was zelfs nog erger dan niet slikken.
01-05-2017

Beenkrampen

Spierkrampen na het sporten iedere nacht. Door gebruik van een klein flesje geen last meer.
19-07-2016

Beenkrampen

Tijdens lijnen altijd enorme krampen. Na inname inhibin alle klachten over . Eerste dagen 2x daags gebruik daarna alleen voor t slapengaan. Enige vreemde bijwerking die ik heb zijn heel vreemde dromen over de meest rare onderwerpen .
28-07-2015

Beenkrampen

Door het gebruik van Lipitor, veel last van nachtelijke kuitkrampen, soms zelfs in twee kuiten te gelijk. Div. medicijnen al gebruikt. Nu op advies van Internist aan de Inhibin. Super pilletje, 2 bij het avond etu en 1 voor het slapen. Gaat klasse, sporadisch nu last van mijn kuiten. Alleen jammer dat de verzekering het niet wil vergoeden, aanvraag ingediend, werd afgewe[lees meer...]zen, was het daar niet mee eens en met brief van huisarts bleef men volharden in de afwijzing. Dus dan maar maandelijks € 17,00 zelf betalen.
09-12-2014

Beenkrampen

Nachtelijke krampen , in de benen, voeten en enkels, dijbenen, rug, borst en middel, kortom overal waar je kramp kan hebben, daar had ik kramp. Sinds enkele maanden zat ik met dat probleem, zeer pijnlijk en zeer vervelend in de nacht. Natuurlijk is het ook vervelend en pijnlijk als het overdag gebeurd , maar dan ben je niet zo in paniek , omdat je dan hulp binnen handberei[lees meer...]k hebt. Ik ben gaan zoeken op het internet , en vond een site over nachtelijke krampen, en las daar meer dan interessante dingen , die ook op mijn situatie konden slaan. Toen ik las over een aantal mensen die zonder meer konden bezweren dat ze er baat bij hadden, hoefde ik niet lang te denken om het middel Inhibin te gaan kopen, nadat ik uiteraard informatie had gevraagd aan de apotheker. In ieder geval ben ik blij met mijn beslissing, want ik ben van mijn nachtelijke krampen af!! Verlost van die vervelende pijn. Ik kan wel juichen van blijdschap en dat doe ik dan ook!
01-11-2013

Beenkrampen

16 augustus 2013 begonnen met inhibin, na twee weken even gestopt, kramp kwam weer terug, daarna nog 2 weken ingenomen. Nog steeds krampen snachts. Toen magnesium geprobeert. Helpt niet. Op aanraden van de arts opnieuw met inhibin (29 oktober 2013) begonnen en moet het nu 2 maanden gebruiken. Nu af en toe nog kramp vooral in/onder mijn voet. Ik vraag me af of je inhibin e[lees meer...]en lange tijd mag gebruiken. Hoe krijg je zoiets. Voorheen sliep ik een hele nacht door. Nu ben ik heel veel wakker. Heb onderhand slaaptekort :(
10-09-2013

Beenkrampen

Op aanraden van apotheek inhibin gaan gebruiken tegen kramp in benen en voeten s'nachts. Kramp is wel wat minder maar de bijwerkingen vind ik heel vervelend. Bittere smaak en ik word steeds duizeliger. Overweeg toch om te stoppen.
10-06-2013

Beenkrampen

Gebruik nu geen inhibin meer, maar iedere avond voor het slapen één magnesium pil van het Kruidvat en heb sporadisch nog spierkrampen (2 x per jaar ongeveer) en helemaal geen bijwerkingen. Deze tip had ik van mijn vriendin gekregen.
28-05-2013

Beenkrampen

Magnesium werkt net zo goed, zonder bijwerkingen. Daarmee was mijn (en van mensen uit mijn vriendenkring) beenkramp meteen voorbij. Komt omdat er weinig magnesium meer in voeding zit tegenwoordig, als je dan veel bewerkt voedsel eet (koek, bruin/witbrood, kant-en-klaarmaaltijden etc) krijg je snel spierkramp; magnesium is de natuurlijke manier voor spierontspanning (tegenh[lees meer...]anger van calcium, die voor de aanspanning is). Goedkoop kun je magnesiumoxide halen (bij een drogist), werkt vaak al, al neem je daar slechts 20% van op, teveel tabletten geeft dunnere ontlasting. Bij natuurwinkels of supplementenwinkels hebben ze magnesiumcitraat, magnesiummalaat, magnesiumglycinaat etc, hiervan neem je 70+% op. De citraat-vorm werkte bij mij direct, nooit last meer gehad van kramp (ik sport 6 dagen per week). Plus je slaapt er heerlijk ontspannen van! Voel ik me een stuk prettiger bij dan bij een medicijn met z'n bijwerkingen..
15-05-2013

Beenkrampen

Voorheen zat ik iedere nacht op de rand van mijn bed omdat ik niet kon slapen door spierkrampen in mijn onderbenen, voeten en tenen. Sinds ik inhibin gebruik heb ik nergens geen last meer van en slaap ik iedere nacht door. Ik moet niet stoppen met inhibin want dan zit ik na een paar dagen weer op de rand van mijn bed. Voor mij is inhibin een wondermiddel!
31-03-2013

Beenkrampen

Super medicijn!! Ik ben nu al een halfjaar klachtenvrij. Nooit meer 's nachts uit bed i.v.m. kramp en nooit een enkele bijwerking gehad. Zie ook mijn bericht van 04-10-12.
22-01-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

spierkrampen KUNNEN verminderen na gebruik van Inhabin, maar er zijn te veel ziekten waarbij inhibin niet helpt, het is een kwestie van gewoon probeen dus en is er na 14 dg geen effect dan is dit zinloos om door te zetten.
01-01-2013

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Dit medicijn hielp niet echt, maar had geen krampen zoals bij Rivotril.
22-12-2012

Beenkrampen

Heb naast veel andere chronische ziekten, veel last van spierkrampen bij rust en van restless legs (in gehele lichaam). Inhibin is specifiek voor kramp; doet niets voor restless legs. Daarvoor gebruik ik nu na veel experimenteren 1 dosis oramorf per 2 dagen. Is volledig afdoende. Gebruik inhibin (2 tabl./ddag) slechts een paar dagen. Dan weer flinke periode krampvrij.
09-12-2012

Inhibin (hydrokinine)

kreeg afgelopen september veel last van spierkrampen, het ergst in de nacht maar ook wel overdag. Gezocht op Internet en kwam uit bij Inhibin. Gehaald bij apotheek en na dagen gebruik een heel duidelijke verbetering wat betreft de krampen. Helaas kreeg ik toen last van RLS en schokken van benen bij inslapen. Door de huisarts kreeg ik Glepark voorgeschreven. Hielp wel voor [lees meer...]het schokken,minder vioor RLS, werd daar weer heel erg suf van en vergat de gewoonste dingen. Terug naar de huisarts, gestopt met Glepark en Omazepam voorgeschreven gekregen. Besloten om te stoppen met Inhibin. Nog wel last van RLS maar het is nu acceptabel.
28-11-2012

Inhibin (hydrokinine)

Inhibin helpt mij heel goed tegen de werkelijk heel erge spierkrampen in mijn benen.Maar van de bijwerkingen wordt ik ook ziek. Oorsuizen, misselijk, vieze smaak in mijn mond, duizelig. Los het op om alleen 's avonds voor het slapen een,soms twee, tabletten te nemen. Als ik stop begint de kramp direct weer. Wordt volgend jaar geholpen aan spataderen. Hoop dat de kramp dan [lees meer...]minder wordt. En het ergste misschien: mijn huisarts wil niet geloven in de bijwerkingen van inhibin.
10-11-2012

Inhibin (hydrokinine)

Vanwege een oraal kankermedicijn bijwerking spierkrampen, nachtelijk en overdag. In overleg met specialist en huisarts Inhibin geprobeerd. Wel effectief, maar woog niet op tegen de bijwerkingen. Met name heftig oorsuizen en een bromtoon in mijn oor, plus metaal smaak in de mond. Gestopt vanwege de bijwerkingen.....
05-11-2012

Inhibin (hydrokinine)

heb het middel gekregen voor RLS,helpt wel iets,de onrust in de benen nam wel af in hevigheid,maar nare bijwerkingen al na 1 dag. Flinke oorsuizen..droge mond en een zeer nare smaak.Moet van de huisarts gelijk stoppen want het zal met verder gebruik niet minder gaan worden.moet nu naar een neuroloog ivm andere medicijnen die er zijn.
04-10-2012

Beenkrampen

Geweldig! Voorheen moest ik min. 2 x per nacht uit bed om de kramp uit m'n kuit(en) te duwen (met mijn volle gewicht m'n voet weer recht zien te krijgen). Nu heb ik totaal geen last meer. Ook overdag niet - dat kwam nl. ook wel voor. Bijwerkingen heb ik totaal niet. Hopelijk blijft het zo. Zeer tevreden over dit middeltje dus.
11-08-2012

Beenkrampen

Ik ben nu via de huisarts bezig aan dag 8 van de 14 daagse kuur. Ik heb het idee dat ik veel rustiger slaap en veel minder met gespannen spieren in bed lig. Maar ik word echt kotsmisselijk van die bittere smaak in mijn mond, vooral als ik door mijn mond adem. Die vieze smaak blijft tot zeker halverwege de volgende middag hangen en gaat helaas niet weg als je een pepermu[lees meer...]ntje of zo eet. Ook mijn mond, ogen en neusslijmvlies zijn droger dan ik gewend ben. Verder heb ik erg veel last van oorsuizen. Tijdens het eten neem ik 2 tabletten en 1 uur voor het slapen gaan nog 1 tablet. Ik ben geen pillenslikker, dus ik moet mezelf echt dwingen om ze te slikken, ook vanwege de bijwerkingen. (2 weken geleden heb ik een ander medicijn geprobeerd, maar daar ben ik na 1 dag al mee gestopt vanwege de enorme sufheid)
26-07-2012

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik wordt 's nachts plotseling wakker en kan dan niet meer in slaap komen vanwege restless legs. Zeer onaangenaam en erg vermoeiend (slaaptekort). Het lijkt er op dat Inhibin werkt, maar de restless legs zouden misschien ook vanzelf over zijn gegaan. Zeer onaangename bijwerking: door de kinine in mijn bloed heb ik de hele dag een diep-bittere smaak in mijn mond die niet weg[lees meer...] te krijgen is. Het is niet "vies" maar wel erg hinderlijk.
28-06-2012

Reuma

helpt wel, jammer van de bijwerking, behoorlijk heftig.
25-05-2012

Inhibin (hydrokinine)

Altijd last gehad van kramp, m.n. in de kuiten en voeten. In eerste instantie 3 tabletten geslikt, maar omdat ik de droge mond vervelend vind en ook wat last kreeg van mijn maag ben ik naar een tablet (voor het slapen gaan) overgestapt. Het werkte heel snel, ben nu al weer een maand of 2 gestopt, maar had gisteren voor het eerste weer kramp. Heb ook veel last van opvlieger[lees meer...]s, misschien dat dat ook wat met de krampvermindering te maken heeft?
15-03-2012

Diabetes type 2

Ben heel tevreden over de pillen. Gebruik het medicijn nu een jaar en denk er aan om te stoppen, wat ik aan de huisarts moet vragen die ze ook heeft voorgeschreven. Neem er 3 per dag, een apart voor het slapen gaan.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4777)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2085)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1575)
Maagzuur - protonpompremmers (1494)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1111)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1055)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)