Insulineresistentie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Prediabetes (12)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor insulineresistentie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Metformine 2 1,5
Rybelsus 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: insulineresistentie

Rybelsus

24-02-2024 | Man | 60
semaglutide
Insulineresistentie
Gestart met Rybelsus 3 mg, de eerste 3 dagen lucht te veel en brandend maagzuur, daarna nauwelijks bijwerkingen en wennen aan het verzadigde gevoel, van dag 14 t/m 17 nog eens van die dagen als de eerste drie, daarna wederom geen bijwerkingen en nu na 30 dagen over op 7mg, nog altijd alleen positieve bijwerkingen zoals insuline terugschroeven en de broekriem iets strakker [lees meer...]bijstellen, van 107,5 naar 103 kg, tot nu toe na ruim een maand erg tevreden.

Metformine

18-12-2020 | Vrouw | 39
metformine
Insulineresistentie
2 x 850 voorgeschreven gekregen door endocrinoloog omwille van insulineresistentie (net diagnose gekregen), 1e week 1 x 850, 2e week 2 x 850. Vanaf moment van verhoging enorme bijwerkingen.. 4 kg kwijt op 2 weken door constante diarree (water) en niets te kunnen eten.. Geëindigd in het ziekenhuis omdat ik 0 krachten meer had. Na recuperatie een 2e kans gegeven, 1 x 500 vo[lees meer...]or 1 maand genomen, was OK, dus verhoogd naar 2 x 500, opnieuw zelfde scenario van diarree, dus snel terug gestopt.. Volgens endocrinoloog heeft maar 15% vd mensen bijwerking en maar 5% vd mensen zulk ernstige bijwerkingen als ik gehad heb.. Guess I'm lucky..?

Metformine

11-01-2019 | Vrouw | 49
metformine
Insulineresistentie
Na een week alle dagen te nemen voel ik geen verschil, het is de bedoeling dat het mijn bloedsuikerspiegel meer stabiel houd maar ik neem het 's avonds na het eten en na een uur ben ik heel misselijk,dorstig en vermoeid tot ik 's morgens terug opsta.