ziekte

Valproinezuur (Depakine)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor epilepsie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: epilepsie

18-07-2021 | Vrouw | 29
Epilepsie
Tonisch Clonische aanvallen die zelden opkomen maar als ze er zijn in heftige vorm. Twee jaar geleden van Depakine overgestapt naar Keppra. Toen is er na ruim 5 jaar aanvalsvrij een aanval doorgebroken. Bijwerkingen leken redelijk stabiel al vroeg ik me wel eens af wat nog restbijwerkingen konden zijn of dat het aan mezelf lag. Recent vier aanvallen gehad waardoor medicati[lees meer...]e opgehoogd en nu ervaar ik een boel bijwerkingen waar je als persoon niet blij van wordt.

07-07-2021 | Vrouw | 25
Epilepsie
Briviact is voor mij een bijzondere medicatie. Eerst had ik wekelijks tonisch clonisch, maar nadat ik het sinds maart inneem heb ik er nog geen aanval gehad. Bijwerkingen zijn vooral meer prikkelbaar/humeur en vermoeidheid, neuroloog zei over de vermoeidheid dat dat ook kan komen door cominatie met lamictal en trilleptal wat heel zwaar voor mijn lichaam. Ik ben al bijna [lees meer...]13 jaar bezig met uitproberen van medicatie (negen soorten medicatie + nvs) en er werkte geen een helemaal goed. In het begin was ik bang voor Briviact omdat dit een broer van Keppra was en met Keppra werd ik agressief en verschikkelende gedrag. Gelukkig heb ik dat met Briviact. Na 13 jaar alles uitproberen is Brivact het wonder medicijn!!!! :)

05-07-2021 | Vrouw | 37
Epilepsie
Met alle negatieve verhalen die je hier leest wil ik ook graag mijn verhaal vertellen. De lamotrigine moet heel langzaam opgebouwd worden, hierdoor had ik lang last van de bijwerkingen, bij elke ophoging ging het weer even achteruit. Ik voelde me een zombie, alles was te veel, prikkelbaar, moe, ondanks 10u slaap alsnog heel slaperig. Al deze klachten zijn nu ik uit de op[lees meer...]bouwfase ben en een stabiele dosis heb over!! Ik voel me weer mijzelf en heb weer energie. Ik hoop dat dit de mensen die aan het opbouwen zijn een hart onder de riem steekt; het wordt echt beter!

03-07-2021 | Man | 78
Epilepsie
Ik ben vooral na de eerste pil binnen een half uur erg moe,dat duurt tot de middag!Bij de 2e pil valt alles erg mee,ik merk wel dat ik niet de hele dag kan werken. Hopelijk ben ik snel van de medicijnen af!Het belemmert je dag wel. Helaas moet je het zelf ervaren. Elk lichaam is anders,ik heb gelezen dat er veel mensen zijn die de moeigheid ervaren.

Lamictal

Epilepsie
Door chronische migraine die niet afnam en de blijvende aanvallen van epilepsie werd naast topiramaat ook lamictal voorgeschreven. Het probleem persoonlijk is gevoeligheid voor medicatie. Een te hoge dosis lokt meer aanvallen uit. Dus zijn we daarin snel uitgespeeld. Momenteel zit ik op de dosis van ‘s morgens 75mg, ‘s middags en ‘s avonds 25mg. Voordelen is minder migrai[lees meer...]ne en aanvallen. Nadeel en dit is een grote is dat mijn aanvallen nu naar een grote per dag gaat. Wat vermoeiend is. Dit is recent aangepakt met briviact. Een medicament waar is geen bijwerkingen van heb. Maar zonder heb ik elke dag minstens een zware aanval. Wat het functioneren niet makkelijk maakt. Natuurlijk dit komt niet door lamictal dit is mijn epilepsie. Maar lamictal heeft deze vorm beïnvloed en helpt er niet genoeg aan. Wat voor mij niet de moeite waard is. Hopelijk is er nog iets anders in de toekomst dat lamictal kan vervangen. Is dat niet zo dan blijf ik dit nemen.

Topamax

topiramaat
Epilepsie
Zelf ben ik met topiramaat begonnen voor epilepsie en migraine. Met chronische migraine en meerdere aanvallen per dag is dit een zege. Het enige wat ik had was klassiek het gewichtsverlies. Tot ondergewicht toe. Waardoor medicatie verminderd moest worden. Maar een mindere dosis in combinatie met een ander medicament was nog steeds nuttig en het afvallen stopte. Laat je er[lees meer...] niet door afschrikken het is een zeer complexe zaak en ook het afbouwen ging enorm makkelijk bij mij. Wat ik van andere medicamenten niet kan zeggen.

Epilepsie
Ik ben Briviact nog aan het opbouwen maar dit heeft mijn kwaliteit van leven al veranderd. Aan het begin was ik moe maar ik heb gemerkt dat genoeg rust en een goed slaappatroon enorm helpt. Mijn aanvallen zijn van dagelijks naar zo goed als geen aanvallen gegaan. Waar ik alleen al voor zou tekenen. Voor de rest geen bijwerkingen. Zelf kan ik niet geloven dat dit mogelijk i[lees meer...]s. Iets eten en de vermoeidheid is ook weg. Je voelt zelf ook nog goed aan wanneer je even moet rusten of pauzeren om aanvallen te voorkomen. Als iemand die enorm gevoelig is aan medicatie en al een hele hoop geprobeerd heeft van depakine, keppra etc ben ik zo opgelucht en dankbaar (zoals vele hier☺️) dat Briviact bestaat. Ik kan het alleen maar aanraden.

02-06-2021 | Vrouw | 68
Epilepsie
Dit medicijn wordt uit de handel gehaald, lamotrigine merken worden van allerlei fabrikanten worden afwisselend aangeboden, maar zijn verschillend in effectiviteit. Ineens weer zware aanvallen en voorheen aanvalsvrij. Maar er schijnt niets aan te doen te zijn. Dit ondermijnt mijn gezondheid en kwaliteit van leven ernstig. Ik ben vermoedelijk niet de enige. Hoe kun je dit i[lees meer...]n godesnaam oplossen?

16-05-2021 | Man | 65
Epilepsie
Ik had alle bijwerkingen die in de bijsluiter stond en nog een aantal extra. Daarna overgestapt op lamotrigine. Geen enkele bijwerking

Staurodorm

12-05-2021 | Vrouw | 63
flurazepam
Epilepsie
Jaren staurodorm.perfect medicatie.nu een hel zonder.wie kan mij ergens een adres geven waar ze het nog hebben?

11-05-2021 | Vrouw | 52
Epilepsie
Erge jeuk over mijn hele lichaam en ontzettend moe

19-04-2021 | Man | 61
Epilepsie
ik heb ook keppra 250 mg geprobeerd i.p.v. 500 mg. maar ik merkte niets, geen verschil.

Vimpat

14-04-2021 | Man | 62
lacosamide
Epilepsie
Eerst andere middelen gebruikt, o.a. depakine en keppra, hiervan kreeg ik karakterveranderingen. Afwezig gedrag.

13-04-2021 | Man | 70
Epilepsie
Mijn epilepsie aanvallen zijn heel licht, vandaar redelijk tevreden Bij aanvang inname medicijn wel wat huidproblemen gehad. Verdwenen na een week of 2

Tegretol

25-03-2021 | Man | 60
carbamazepine
Epilepsie
het ging jaren goed met mij en ik ging dit medicijn verminderen.alles ging goed maar na 3 maanden voelde ik mij niet meer 100%. voor alle zekerheid ben ik weer terug gegaan naar de oude hoeveelheid waarvan ik begon. ik ga niet meer verminderen want ik wil zekerheid. i

25-03-2021 | Man | 30
Epilepsie
Gisteren 1x 1 zo'n pilletje genomen i.p.v. natriumvalproaat en dit spul bracht me in een zeer onprettige gemoedstoestand wat ik nog steeds voel. Ik zal iedereen afraden deze rotzooi in te nemen.

23-03-2021 | Man | 69
Epilepsie
Mijn eerste tonisch-clonische toeval kreeg ik 's nachts, op mijn 18de. Er waren geen drugs of alcohol in het spel. Ik bezocht geen arts omdat ik niets van epilepsie wist en geen getuigen kende. Al mijn toevallen vinden altijd om 03:00 uur plaats en altijd in bed. Boffen, dus. Ik heb niet veel toevallen gehad in vergelijking met anderen, plm. twee per jaar. Ik consulteer[lees meer...]de uiteindelijk 6 neurologen ook bij de Stichting Eplipsie Nederland, vaak omdat de bijwerkingen van de anti-epileptica heel naar kunnen zijn. Mijn anti-epileptica omvat Lamictal, Tegretol, Keppra, Briviact en Depakine. Van 2007 tot 2021 (14 jaar lang ) gebruikte ik twee maal daags 1000 mg. Keppra. Keppra vind ik een paardenmiddel omdat het wel helpt, maar grote invloed op mijn leven heeft gehad. Zo werd ik direct agressief, jaloers en snel geagiteerd. Mijn gezin en ik raakten snel vervreemd van elkaar. Naast Keppra kreeg ik ook nog 3000 mg Depakine voorgeschreven. Ik kwam zeker 10 kg. aan, maar weet niet of dat aan de Keppra of aan de Depakine lag. Sinds 2014 kreeg ik ook diarree, een bekende bijwerking van Depakine. Daardoor kon ik het huis niet meer uit, wat goed uitkwam met de Covid-19 pandemie (grapje). Naarmate ik ouder werd (nu 69) kon ik niet meer fietsen of zelfs maar rechtuit lopen, maar schommelde en verloor mijn evenwicht. Dat waren geen toevallen (ik was bij bewustzijn). Ik ben zelfs enkele malen thuisgebracht door passanten met medelijden. Mijn laatste neuroloog constateerde direct dat mijn Depakinedosis te hoog was en wij startten samen een afbouwtraject van 4 maanden. Keppra werd ineens (!) vervangen door Briviact . Momenteel zit ik op 2 maal daags 100 mg. Briviact en nog maar 2 maal daags 500 mg. Depakine.

21-03-2021 | Vrouw | 44
Epilepsie
Voor mij de ergste horror periode (lichamelijk) in mijn leven. Geen controle over mijn lichaam meer.

Zonegran

21-03-2021 | Vrouw | 44
zonisamide
Epilepsie
Het is jammer dat er niet veel ervaringen gedeeld zijn. Ik vind het prettig om de ervaring van anderen te lezen. Daarom mijn verhaal in de hoop op een reactie. Zonisamine is mijn derde medicijn voor epilepsie. Ik ben begonnen met levitiracetam wat een verschrikkelijke ervaring was. Hierdoor overgestapt naar lamotrigine waardoor ik heel erg haaruitval kreeg en veel ben aang[lees meer...]ekomen. Ook nog steeds niet aanvalvrij. Samen met de neuroloog gekozen voor zonisamide. Ik merk dat ik mezelf verlies. Depressief en vlak af. Het interesseert mij allemaal niet meer. Mijn geheugen en mijn zicht werken ook niet meer mee. Ik was een heel vrolijk positief persoon. Deze verdwijnt. Ik verander innerlijk en uiterlijk en heb daar moeite mee. Maar ook ben ik bang om weer een ander medicijn te gaan proberen. Wie kan mij vertellen of deze bijwerkingen na verloop van tijd weg gaan. Wie heeft dezelfde ervaringen als ik gehad? Wie kan mij adviseren op basis van ervaring.

18-03-2021 | Vrouw | 55
Epilepsie
Na een hersentumoroperatie in 2012 kreeg ik partiële epilepsie aanvallen en heb diverse anti-epileptica voorgeschreven gekregen. keppra of in mijn geval levetiracetam (soortnaam) werkt uitstekend ik ben al een aantal jaar aanvalsvrij. Ik heb last van slechts één bijwerking en dat is slaperigheid overdag.

Tegretol

14-03-2021 | Man | 62
carbamazepine
Epilepsie
ik kan me niet van de indruk ontdoen dat anti-epileptica gevaarlijke middelen zijn op lange termijn.Ik heb al gedacht om ermee te stoppen.Als je elke dag 1500 mgr depakine en 600 mgr tegretol en rivotril inneemt ben je als het ware gedrogeerd.

Lamictal

03-03-2021 | Vrouw | 28
Epilepsie
Dit was mijn allereerste anti-epilepticum waarmee ik ben gestart. Voor 3 jaar was dit effectief en was ik grotendeels aanvalsvrij. De bijwerkingen had ik daarvoor wel over en vielen mee ten opzichte van andere medicijnen. Daarna verergerde de epilepsie en hielp dit medicijn niet meer voldoende. Toen ben ik daarnaast Keppra gaan gebruiken. Deze combinatie werktte voor 1 jaa[lees meer...]r goed, maar vanwege de psychische klachten die ontstonden is dat medicijn aangepast naar Briviact, wat minder op mijn stemming drukt. Al met al ben ik ervan overtuigd dat anti-epileptica invloed heeft op stemming. Daar moet men dus altijd goed bij uitkijken, voordat zij een nieuw middel starten.

Vimpat

03-03-2021 | Vrouw | 28
lacosamide
Epilepsie
Helaas heb ik een vorm van focale epilepsie die "medicatie resistent" is. Dit medicijn helpt de aanvallen bij mij qua intensiteit te verminderen, maar wegblijven doen zij helaas niet. De hoge dosering van 200 's ochtends en 200 s' avonds heeft er bij mij toegeleid dat na het inname moment ik tijdelijk extra vermoeid en duizelig ben. Nadat de spiegel weer gestegen is,[lees meer...] valt het op zich wel mee en kan ik mij weer wat beter concentreren. Ik slik het al jaren in combinatie met Briviact.

03-03-2021 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik neem reeds 9 jaar Keppra 750 2x per dag. Ik ben als persoon veel veranderd ( neerslachtig, prikkelbaar,...) Vorige week terug een grote aanval gehad. Mijn medicatie is nu verhoogd naar 2x 1000. Ik heb hoofpijn, ben moe, misselijk en enorm draaierig. Kan dit door de verhoging van de medicatie komen?

11-02-2021 | Vrouw | 51
Bij hogere dosering 1450 mgr per dag kwam ik in 10 jr 20 kilo aan

11-02-2021 | Vrouw | 51
Epilepsie
Overgegaan van Depakine Chrono naar Lamotrigine. Van Depakine Chrono kwam ik in 10 jr 20 kilo aan

11-02-2021 | Vrouw | 52

03-01-2021 | Man | 56
Epilepsie
Ik naam eerst depakine 500 Mg smorgens en savonds en kon amper schrijven van de bevingen. Ik was wel van mijn 17 j tot 53j aanvalsvrij. Ik ben toen bij een andere arts terecht gekomen en moest. Mijn depakine afbouwen tot 0mg maar ik moest 150mg lamictal bij nemen bij de 500mg depakine. Zo kon de depakine afgebouwd worden. Als wonder boven wonder begon mijn geschrift duid[lees meer...]elijker en mooier te worden. Mijn bevingen gingen. Ik praatte ook terug normaal. Ik heb toen 2j 150mg lamictal genomen. ik voelde me opperbest en heb een 1/2 j gestopt met de medicatie. Mijn bloedspiegel bleef zeer goed. 59, terwijl 63 perfect is. Een half jaar later verder kreeg ik plotseling een aanval. Toen moest ik 750 Mg depakine en 125mg lamictal innemen en moest op twee maanden mijn depakine op 2m tijd terug afbouwen naar 0mg. De volgende maand kreeg ik terug een aanval. Mijn dosis lamictal was te weinig. Mijn bloedspiegel was van 59 naar 27 gegaan. Extreem laag vandaar de aanval.. Ze verhoogde de lamictal van 125 naar 150mg. Een maand later kreeg ik terug een serieuxe aanval bij een wandeling. Een tand kwijt, net naast oog 4x4 cm gezichtsveld weg. Dus openvlees. Een groot gat in de wenkbrauw dat genaaid moest worden en een dikke rechter knie.. Hier ben ik begonnen met 750mg smorgens en savonds keppra te nemen met 150mg lamictal. Mijn bloedspiegel ging van 27 stilletjes terug omhoog. Ik moest meer keppra nemen. Nu neem ik smorgens smiddags savonds 1g keppra + 200mg lamictal. Op t eind van deze maand januari 2021 moest terug bloed laten nemen. Ik ben crieux naar de waarde vd bloedspiegel. Eind maart moet ik terug op onderzoek. Sinds sept 2020 heb ik t nimmer gehad. Ik mag terug met de auto rijden. Op mijn e-bike rijden. Maar heb wel wat schrik op beide voertuigen. Wat normaal is blijkbaar.

27-12-2020 | Vrouw | 25
Epilepsie
Dit middel is een nachtmerrie. Na een status epilepticus heb ik 9 maanden aan dit middel gezeten met doorlopende ernstige ontstekingen over het hele lichaam. Ondertemperatuur, flauwvallen was vaste koek. Als klapper op de vuurpijl kreeg ik last van psychose - achtige klachten waardoor ik begon te vrezen voor mijn leven; de metro nemen lukte al niet meer uit verwardheid en [lees meer...]angst dat ik mezelf iets aan zou doen. Normaal gaat het super goed met mij, functioneer optimaal en ben erg succesvol in mijn werk. Boven alle verwachtingen uit verschrikkelijk!! Begin hier niet aan en vraag voor een alternatief. Lamortrigine werkt prima.

20-12-2020 | Man | 57
Epilepsie
Sinds het overlijden van mijn vrouw 23 jaar geleden kreeg ik meer en meer "abscences". Ik dronk veel alcohol nadien omdat ik het verdriet niet aankon, maar kon een normaal leven leiden. Tot een viertal jaren geleden ik echt epileptische aanvallen kreeg, en enkele echt wel zware. Sinds iets meer dan drie jaar neem ik Depakine en ik ben volledig gestopt met alcohol. Sindsdie[lees meer...]n heb ik geen enkele aanval meer gehad. Maar ik ben overdag soms plots heel moe en slaperig en op m'n werk is dat heel lastig. Ik moet nu ook verplicht examens afleggen ivm mijn werk, opgelegd door de Staat, waarbij ik 470 blz tekst moet leren, en examens moet afleggen waarbij ik op 16 submodules telkens 60% moet halen. Maar mijn geheugen laat me in de steek. Ik mag keihard op iets studeren, de dag nadien ben ik meer dan de helft vergeten. Dus de Depakine heeft me wel geholpen met de aanvallen, maar de vermoeidheid en het geheugenverlies zijn heel lastig.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2603)
Depressie (2095)
Angst & paniekstoornis (2040)
Hoge bloeddruk (1483)
Blaasontsteking (1066)