ziekte

Valproinezuur (Depakine)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor epilepsie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: epilepsie

17-09-2022 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik ben nu aan het afbouwen van de Lamictal ivm nieuwe medicatie die goed werkt. Maar de bijwerkingen van de afbouw zijn een hel voor me heel moe, duizeligheid, prikkelbaar en veel dubbelzien. Ik heb ook hele levende dromen echt nachtmerries nu. Ik hoop dat dit allemaal minder word want is echt vreselijk.

12-09-2022 | Man | 31
Epilepsie
Na een niet aangeboren hersenletsel een epilepsie aanval gekregen. 2 x per dag 500 mg zonder enige uitleg van de neuroloog aan de deur gezet van het ziekenhuis met een doos keppra 500 mg in de hand. Na een maand in een diepe depressie terecht gekomen. Non stop zelfmoordgedachten Van tevreden van mijn leven naar doodswensen en terug 10 x per dag. Mijn toenmalige vrie[lees meer...]ndin verloren door mijn stemmingswisselingen en non stop depressie. kortom rampzalige ervaring en mag na 4 keer aan de alarmbel te trekken eindelijk beginnen afbouwen. Ik heb diepe momenten gekend in mijn leven. Maar daar was de juiste psychologische begeleiding genoeg voor. Maar als je niet kan verklaren vanwaar bepaalde gevoelens en emoties komen is dit onbegonnen werk. Sommige mensen nemen anti depressiva Voor mij was keppra INSTANT depressiva. Kan nie wachten tot deze horrorshow voorbij is.

Carbamazepine

11-09-2022 | Vrouw | 63
carbamazepine
Epilepsie
De ervaring 800mg slecht prikkels en doof gevoel linker kant trillingen prikkels spraak problemen ben over gegaan naar tergatol 200mg 700mg dat gaat beter da ik die aljaren had

Carbamazepine

07-09-2022 | Vrouw | 63
carbamazepine
Epilepsie
Ik slikte al jaren tergatol geen last nu slik ik800mg dat is 2x 400tergatol eerst slikte ik 700mg nu100meer is afwachten hoe het uit pakt . toch merk ik iets verschil . heb nog geen grote aanval gehad wel onrustig

06-09-2022 | Vrouw | 18
Epilepsie
Een jaar (of 2) met weinig aanvallen toen ik 200 mg per dag gebruikte. Een enkele aanval was met een erg duidelijke reden dus dan is de situatie duidelijk en kun je het de volgende keer vermijden. Sinds een paar weken/maanden veel aanvallen zonder duidelijke reden. Eerst dus haast nooit aanvallen, toen opeens meerdere per maand of zelfs per week. Toen verhoogd naar 125 mg [lees meer...]per keer, 250 mg per dag dus. Alsnog een aanval gekregen. Nu maar verhoogd naar 300 mg per dag. Bij de verhoging last gehad van duizeligheid, sufheid, vermoeidheid en hoofdpijn maar dat is nu al redelijk weg. Ik hoop dat fe vermoeidheid ook nog weg gaat. Ik ben op m’n 15e begonnen met medicatie, eerste medicijn had ik erg veel bijwerkingen dus gedwongen om te stoppen want ik was echt een zombie. Toen overgestapt naar lamo en later rivotril er bij gekregen. Nu dus ook nog verhoogd.

05-09-2022 | Vrouw | 25
Epilepsie
Flesjes lekken vaak. Je krijgt maar een max aantal mee zit altijd in noodsituatie echt om hoog! Vele kapotte maar iets nieuws krijgen ho maar!!!

Briviact

03-09-2022 | Man | 34
brivaracetam
Epilepsie
Had eerst 8 maand levetiracetam 500 mg 2 maal daags maar later bijwerkingen slapeloosheid en later veel stres depressie hied en angst en trillen van me handen geen aanvallen ghad nu me nureloog brivaracetam voor gesheefen en weg is ale bijwerkingen en kan weer slapen goede medishijn

26-08-2022 | Vrouw | 56
Epilepsie
Ik wilde overstappen naar dit medicijn omdat ik door de natriumvalproaat in 6 jaar 30 kilo was aangekomen. Het medicijn werkte prima alleen de kilo’s niet. Maar wat een drama die Lamotrigine ben meteen gestop in overleg met arts. Via huisarts koelzalf en allergie pilletje gekregen. Wat een troep zeg .

18-08-2022 | Man | 33
Epilepsie
Door deze 2 medicatie krijg je haaruitval en een man kan vrouwelijke b0rsten krijgen 😁 ik heb het helaas wel gekregen en gewichtstoename, ik weet niet of je door lamictal of depakine snelle hartkloppingen kan krijgen ik heb hier wel last van krijg die wel. Trillende handen krijg je ook vaak.

16-08-2022 | Vrouw | 45
18 kilo aangekomen Haar uitval Zweverig gevoel

14-08-2022 | Man | 23
Epilepsie
last van epilepsie en moeite met slapen. na een klein epileptische aanval gebruik ik het om angstgevoelens te onderdrukken.

09-08-2022 | Vrouw | 63
Epilepsie
Moet sinds drie dagen verhoogt keppra 2000mg eerst was1750mg kreeg aanvallen vandaar verhoging veel plassen duizelig in hoofd misselijk overgeven mening sinds drie dagen verhoging wie heeft dit ook

08-08-2022 | Vrouw | 63
Epilepsie
Krijg je daar dementie of parkinson van ik gebruik ze al jaren arst wil smorgens verhogen na1000 mg zou graag weten dat is mijn angst veder bevallen ze al enkele keer aanval laatste tijd

31-07-2022 | Man | 27
Epilepsie
Keppra was voor mij niet het juiste medicijn. Ik heb van mijzelf altijd al een ietswar neerslachtig karakter gehad en de keppra versterkte dit hevig. Heb het toch langer dan een half jaar geprobeerd waarna ik overgestapt ben op lamotrigine. Dit was voor mij persoonlijk het beste wat mij overkomen is. Mijn stemmingswisselingen en mijn neerslachtigheid verminderde na een[lees meer...] aantal weken. Ook de hoofdpijn klachten verminderde en mijn hevige migraine aanvallen verdwenen. Wat voor mij bezonder was aangezien ik deze ook al voor mijn keppra had.

31-07-2022 | Man | 27
Epilepsie
Sinds ik dit medicijn gebruikt transpireer ik meer. Slik het al jaren voor epilepsie. Ooit spontaan bedacht te stoppen na 4 aanvalsvrije jaren echter resulteerde dit binnen een aantal weken weer naar een aanval. Slikte daarvoor 75mg en ben sinds dien naar 100 gegaan en dit bevalt mij prima. Ze smaken tevens ook niet beroerd. In spanje ooit sinaasappel smaak gehad en in Ne[lees meer...]derland altijd bosvruchten.

29-07-2022 | Man | 34
Epilepsie
Heb Slapeloosheid en boos en verdrietig zonder reden Slik tamezepan maar Heb nu door dat de leverticatam de oor zaak is Heb noreloog op gebeld van het ziekenhuis nu kijken wat ze gaan doen

Vimpat

07-07-2022 | Vrouw | 24
lacosamide
Epilepsie
Ik kreeg op 9 jarige leeftijd epilepsie en werd erger rond mijn puberteit. Grote invloed op mijn leven en ik heb rot fases hierdoor gehad. Ik heb aanvallen gehad waarbij ik van bed viel, stik aanvallen waar ik bewust bij was aanvallen waardoor ik tegen de muur sloeg aanvallen die ervoor zorgden dat mijn spieren in mijn schouders heel erg pijn deden. Nu ben ik 24 jaar en zi[lees meer...]t ik uiteindelijk aan goede medicijnen toch de bijwerkingen zijn nu een probleem voor mij. Vimpat is bij mij hoog kwa dosis. Ik neem 2 om 18:00 uur en 6 om 22:15 uur en bij de 6 vimpat nog 2 en een half trileptal. Heb geen zin om een heel verhaal te schrijven maar ik ga je vertellen dat die bijwerkingen mij niet goed doen 😄 alles wat ik hiervan lees komt bij mij voor en is niet iets om niet serieus te nemen, dit is serieus! Als neurologen of huisartsen dit niet serieus willen nemen hebben zij een probleem.

22-05-2022 | Man | 46
Epilepsie
heb er Keppra bij 2x2 per dag van 500mg per tablet heb er Lamotrigine bij 3x1 per dag van 100mg per tablet heb sindsdien bijwerking dat ik heel weinig slaap in de nachtelijke uren (zo'n 2 uurtjes per nacht) en vaak overdag ineens in slaap val

18-05-2022 | Man | 38
Epilepsie
Na 2 jaar levetiracetam gebruiken kan ik wel iets vertellen over mijn ervaring, en hoe het medicijn me geholpen heeft maar ook veranderd heeft. Ik slik 2 keer per dag 1,5 tablet (500mg). Hierdoor zijn mijn (zware) epileptische aanvallen volledig verdwenen. In deze 2 jaar heb ik nog wel meermaals een slaapverlamming gehad en een paar keer dat ik een epileptische aanval voel[lees meer...]de aankomen die vervolgens niet doorzette. Voorheen waren de aanvallen zeer ernstig bij mij en zorgden ervoor dat ik de rest van de dag niets meer waard was. Levensgevaarlijk ook. Op dit gebied ben ik dus heel blij met het medicijn en zweer ik erbij. Qua karakter ben ik echter behoorlijk veranderd en niet ten positieve. Misschien hangt het deels samen met de tijd waarin we leven (de pandemie), maar: het leven kan me sinds ik deze medicijnen slik niet meer boeien. Ik voel me vaak somber, heb in de afgelopen 2 jaar vaak aan de dood gedacht en gehoopt dan het snel klaar zou zijn (ik heb geen pogingen gedaan, maar ik zou dit wel suïcidale gedachten willen noemen, die ik voorheen nooit had!). Daarentegen ben ik minder boos of agressief, maar ben ik tegelijkertijd wel vijandiger geworden (jegens instanties). Ook heb ik een onverschillige, apathische houding ontwikkeld, terwijl ik juist altijd een betrokken burger was. Van dat laatste is nog maar nauwelijks iets over. Nogmaals, het kan ook te maken hebben met de tijd waarin we leven, maar aangezien ik geen party animal of avonturier ben (of iets in die trant) en het bruisende leven dat we voor de pandemie hadden totaal niet mis, trek ik voor mezelf de conclusie en schrijf ik mijn gedragsverandering toe aan de medicijnen die ik slik.

14-05-2022 | Man | 48
Epilepsie
Ik gebruik al 31 jaar depakine, ik krijg nog steeds aanvallen. Ze zijn ongeregeld. Ik heb er Keppra bij, 2 maal daags 2 stuks van 500 mg en Lamotrigine 3 stuks per dag van 100 mg. Sinds ze verhoogd zijn (van 200 naar 300 mg per dag) begin ik aan een scheel kijken te beginnen. Ik ben nu aan het wachten op de reactie van de neuroloog die dit voorschreef. Ik vraag het me af o[lees meer...]m gewoon langs de EHBO te gaan.....

22-04-2022 | Man | 20
Epilepsie
Ik had een hersentumor geopereerd toen ik 14 was en ben ik met deze tabletten begonnen. Ik de eerste halfjaar van gebruik van deze tabletten veel vermoeidheid, misselijk, zwakke spieren. Voor ongeveer 4 jaar werkte te medicatie wel goed maar na 4 jaar weer heftige aanval gehad. Na de aanval weer last gekregen van epilepsie symptomen en medicatie bleek nauwelijks meer te [lees meer...]helpen. Ben overgestapt na 1 maand geleden en voel me al een heel stuk beter + ik had last van kleine aanvallen bij mijn linker wang/kaak spieren en dat blijkt met de nieuwe medicatie veel beter te zijn. Ik zal volledig aanraden om over te schakelen naar een ander medicijn dat beter is dan levetiracetam. Ik merkte zelf niet meer hoe het voelde om niet moe te zijn en ik heb ook depressief en zelfmoord gedachten gekregen terwijl ik blij ben hoe mij leven er nu uitziet. Ik voel me veel minder moe, beter in mijn vel en de angst voor grote aanvallen is een stuk minder geworden. Ook ben ik 15/20 kilo aangekomen in 4 maanden tijd hoogstwaarschijnlijk door de depressie klachten en andere side effects van deze medicatie terwijl ik een gewoon goede levensstijl bijhoud. Als ik eerder van medicatie was verwisseld was ik waarschijnlijk beter van pas maar deze medicatie wordt zeer waarschijnlijk als eerst je aangeraden omdat dit verzekerd is.

10-04-2022 | Vrouw | 56
Epilepsie
Eerste keer gebruikt met een te hoge dosis bij epileptische aanval.

10-04-2022 | Man | 59
Epilepsie
Ik slik dit middel al jaren(500 mg per dag.) Ben nagenoeg aanvalvrij. Had heel veel last van absences. Ook hier bijna geen last meer van. Heb wel last van lichte vermoeidheid en afentoe bubbel zien maar dat neem ik graag op de koop toe.

06-04-2022 | Vrouw | 57
Epilepsie
8 Januari werd ik wakker in het ziekenhuis ,voorr het eerst 2 epeleptische aavallen.Il was net hersteld van de laatste chemo kuur toen ik opeens epelepsie had.Zware hersenschudding, gebroken ribben en gekneusde spieren.Na 8 dagen kom ik naar huis na een week thuis was ik niet verwarmd meer em begreep ik wat ik had.Nu heb ik 2 mei een MRI en ik hoop dat ik wat minder keppra[lees meer...] kan of kan afbouwen.Rare dromen ,moe,hoofdpijn,altijd verkouden ,maag pijn .Maar ik ben er nog!

Briviact

29-03-2022 | Vrouw | 31
brivaracetam
Epilepsie
In 2020 geopereerd aan een hersentumor, en daarna uit voorzorg levetricam gekregen maar bij een weekend zonder te zijn gekomen kreeg ik een aanval, dus sindsdien overgegaan op briviact en dat bevalt vele malen beter.

23-03-2022 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik slik de levetiracetam nu vijf jaar, en heb in die vijf jaar verschillende hoeveelheden geprobeerd. Mijn TC's stopten meteen, maar kleinere aanvallen bleven. We hebben een grotere dosis geprobeerd, maar mijn lijf is erg gevoelig voor de bijwerkingen. Daarom slik ik nu 1000mg en probeer ik er wat van te maken met de overige aanvallen, want het is óf dat, óf veel depress[lees meer...]ieve gedachten, angstgevoelens, extreme vermoeidheid en wazig denken. Ik ervaar het korte lontje nog dat vaak genoemd word, en kan ik héél kort boos worden of boze gedachten ervaren. De rest van de bijwerkingen zijn nog steeds aanwezig. Ik ben vaak moe. Soms angstig. Mentaal ben ik niet altijd 100%. Toen ik drie jaar geleden lamotrigine ging slikken leek mijn stemming meer in balans en kon ik weer helder nadenken (levetiracetam ging van 1500mg naar 1000mg) Maar, mentale dipjes horen ook bij epilepsie, het is niet altijd feest. Succes allemaal, met jullie brein. Hopelijk kan de Levetiracetam wat voor jullie doen.

15-03-2022 | Man | 32
Epilepsie
Ik heb foscale epilepsie sinds december 2021, de lamorigine werkte maar niet, zelfs bij 2x200mg niet. Ik had elke dag aanvallen. Sinds vrijdag 11-03 dit medicatie gekregen op 2 x 300. Ik had direct geen aanval op zaterdag, zondag ochtend wel, maar voor het eerst heel klein en heel kort. Ik ben er dus super blij mee. Maandag ook geen aanvallen, en bij dit schrijven ook geen[lees meer...] aanval gehad. Dit is echt bijzonder. Tot nu toe geen bijwerkingen ook. Ik ben zeer tevreden tot nu toe.

10-03-2022 | Vrouw | 66
Epilepsie
Ik heb een niet aangeboren hersenbeschadiging opgelopen,7 jaar terug,door een arts veroorzaakt,en bacteriele hersenvliesontsteking gehad,doodziek geweest en nu geen 30 % meer,lichamelijk.Daar ook epilepsie aan over gehouden,zeggen ze,na 3 soorten epilepsie medicatie geprobeerd te hebben gestopt,veel bij werkingen,en de medicatie was erger dan de kwaal.Nu begonnen met Lamot[lees meer...]rigine,ik vertrouw het voor geen meter,na dag 2 al giga hoofdpijn en trillingen in mijn lijf erg down gevoel.Dit wil ik dus niet.Want dat was bij de andere epilepsie pillen ook zo.Bij mij is geen epilepsie vast gesteld via onderzoeken,de neuroloog zegt,het kan.Kan iemand mij met epilepsie vertellen of het ook daadwerkrlijk is vast gesteld door onderzoeken of denken ze het,omdat het niet is vast gesteld.Ik zit hier erg mee.Bij umcg ben ik uitbehandeld,operatie is te gevaarlijk.Maar wil nog wel graag het laatste stukje leven zonder bijwerkingen door brengen.Ben het gevecht moe.Ik hoor graag of er misschien een natuurlijk middel is.Want ik wil deze verslavende rommel niet,ik hoor het graag bvd Helma

08-03-2022 | Vrouw | 7
Epilepsie
Mijn dochter (7 jaar) heeft net als ik erfelijke epilepsie, focaal. Allerlei middelen geprobeerd. Lamotrogine werkte wel iets, maar ze bleef 1 keer per week aanvallen houden. Depakine ernaast gaan gebruiken. Ze zat toen onder de huiduitslag. Ook is ze ontzettend traag, kan zich niet meer concentreren en is somber. Ik herken haar niet meer terug. Andere neuroloog vertelde [lees meer...]dat de combinatie met Depakine (die haar wel aanvalsvrij maakte) ervoor zorgt dat de werking van Lamotrigine extreem wordt versterkt. Daardoor valt ze moeilijk in slaap en is ze extreem suf overdag. We bouwen nu de Lamotrogine af en we hopen dat ze alleen met Depakine aanvalsvrij blijft en al deze vervelende bijwerkingen verdwijnen. Ik slik zelf Depakine met Keppra. Ik weet helaas uit ervaring dat Keppra ook verschrikkelijk depressief kan maken vooral als het hoog gedoseerd is. Ik heb zelf nooit Lamotrigine geslikt. Maar hebben meer mensen last van deze bijwerkingen?

14-01-2022 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik had na paar keer gebruiken al gelijk de helft van de omschreven bijwerkingen, op advies van de arts na 3 dagen gedwongen gestopt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2809)
Angst & paniekstoornis (2267)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)