ziekte

Valproinezuur (Depakine)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor epilepsie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: epilepsie

22-05-2022 | Man | 46
Epilepsie
heb er Keppra bij 2x2 per dag van 500mg per tablet heb er Lamotrigine bij 3x1 per dag van 100mg per tablet heb sindsdien bijwerking dat ik heel weinig slaap in de nachtelijke uren (zo'n 2 uurtjes per nacht) en vaak overdag ineens in slaap val

18-05-2022 | Man | 38
Epilepsie
Na 2 jaar levetiracetam gebruiken kan ik wel iets vertellen over mijn ervaring, en hoe het medicijn me geholpen heeft maar ook veranderd heeft. Ik slik 2 keer per dag 1,5 tablet (500mg). Hierdoor zijn mijn (zware) epileptische aanvallen volledig verdwenen. In deze 2 jaar heb ik nog wel meermaals een slaapverlamming gehad en een paar keer dat ik een epileptische aanval voel[lees meer...]de aankomen die vervolgens niet doorzette. Voorheen waren de aanvallen zeer ernstig bij mij en zorgden ervoor dat ik de rest van de dag niets meer waard was. Levensgevaarlijk ook. Op dit gebied ben ik dus heel blij met het medicijn en zweer ik erbij. Qua karakter ben ik echter behoorlijk veranderd en niet ten positieve. Misschien hangt het deels samen met de tijd waarin we leven (de pandemie), maar: het leven kan me sinds ik deze medicijnen slik niet meer boeien. Ik voel me vaak somber, heb in de afgelopen 2 jaar vaak aan de dood gedacht en gehoopt dan het snel klaar zou zijn (ik heb geen pogingen gedaan, maar ik zou dit wel suïcidale gedachten willen noemen, die ik voorheen nooit had!). Daarentegen ben ik minder boos of agressief, maar ben ik tegelijkertijd wel vijandiger geworden (jegens instanties). Ook heb ik een onverschillige, apathische houding ontwikkeld, terwijl ik juist altijd een betrokken burger was. Van dat laatste is nog maar nauwelijks iets over. Nogmaals, het kan ook te maken hebben met de tijd waarin we leven, maar aangezien ik geen party animal of avonturier ben (of iets in die trant) en het bruisende leven dat we voor de pandemie hadden totaal niet mis, trek ik voor mezelf de conclusie en schrijf ik mijn gedragsverandering toe aan de medicijnen die ik slik.

14-05-2022 | Man | 48
Epilepsie
Ik gebruik al 31 jaar depakine, ik krijg nog steeds aanvallen. Ze zijn ongeregeld. Ik heb er Keppra bij, 2 maal daags 2 stuks van 500 mg en Lamotrigine 3 stuks per dag van 100 mg. Sinds ze verhoogd zijn (van 200 naar 300 mg per dag) begin ik aan een scheel kijken te beginnen. Ik ben nu aan het wachten op de reactie van de neuroloog die dit voorschreef. Ik vraag het me af o[lees meer...]m gewoon langs de EHBO te gaan.....

22-04-2022 | Man | 20
Epilepsie
Ik had een hersentumor geopereerd toen ik 14 was en ben ik met deze tabletten begonnen. Ik de eerste halfjaar van gebruik van deze tabletten veel vermoeidheid, misselijk, zwakke spieren. Voor ongeveer 4 jaar werkte te medicatie wel goed maar na 4 jaar weer heftige aanval gehad. Na de aanval weer last gekregen van epilepsie symptomen en medicatie bleek nauwelijks meer te [lees meer...]helpen. Ben overgestapt na 1 maand geleden en voel me al een heel stuk beter + ik had last van kleine aanvallen bij mijn linker wang/kaak spieren en dat blijkt met de nieuwe medicatie veel beter te zijn. Ik zal volledig aanraden om over te schakelen naar een ander medicijn dat beter is dan levetiracetam. Ik merkte zelf niet meer hoe het voelde om niet moe te zijn en ik heb ook depressief en zelfmoord gedachten gekregen terwijl ik blij ben hoe mij leven er nu uitziet. Ik voel me veel minder moe, beter in mijn vel en de angst voor grote aanvallen is een stuk minder geworden. Ook ben ik 15/20 kilo aangekomen in 4 maanden tijd hoogstwaarschijnlijk door de depressie klachten en andere side effects van deze medicatie terwijl ik een gewoon goede levensstijl bijhoud. Als ik eerder van medicatie was verwisseld was ik waarschijnlijk beter van pas maar deze medicatie wordt zeer waarschijnlijk als eerst je aangeraden omdat dit verzekerd is.

Midazolam

10-04-2022 | Vrouw | 56
midazolam
Epilepsie
Eerste keer gebruikt met een te hoge dosis bij epileptische aanval.

10-04-2022 | Man | 59
Epilepsie
Ik slik dit middel al jaren(500 mg per dag.) Ben nagenoeg aanvalvrij. Had heel veel last van absences. Ook hier bijna geen last meer van. Heb wel last van lichte vermoeidheid en afentoe bubbel zien maar dat neem ik graag op de koop toe.

06-04-2022 | Vrouw | 57
Epilepsie
8 Januari werd ik wakker in het ziekenhuis ,voorr het eerst 2 epeleptische aavallen.Il was net hersteld van de laatste chemo kuur toen ik opeens epelepsie had.Zware hersenschudding, gebroken ribben en gekneusde spieren.Na 8 dagen kom ik naar huis na een week thuis was ik niet verwarmd meer em begreep ik wat ik had.Nu heb ik 2 mei een MRI en ik hoop dat ik wat minder keppra[lees meer...] kan of kan afbouwen.Rare dromen ,moe,hoofdpijn,altijd verkouden ,maag pijn .Maar ik ben er nog!

Briviact

29-03-2022 | Vrouw | 31
brivaracetam
Epilepsie
In 2020 geopereerd aan een hersentumor, en daarna uit voorzorg levetricam gekregen maar bij een weekend zonder te zijn gekomen kreeg ik een aanval, dus sindsdien overgegaan op briviact en dat bevalt vele malen beter.

23-03-2022 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik slik de levetiracetam nu vijf jaar, en heb in die vijf jaar verschillende hoeveelheden geprobeerd. Mijn TC's stopten meteen, maar kleinere aanvallen bleven. We hebben een grotere dosis geprobeerd, maar mijn lijf is erg gevoelig voor de bijwerkingen. Daarom slik ik nu 1000mg en probeer ik er wat van te maken met de overige aanvallen, want het is óf dat, óf veel depress[lees meer...]ieve gedachten, angstgevoelens, extreme vermoeidheid en wazig denken. Ik ervaar het korte lontje nog dat vaak genoemd word, en kan ik héél kort boos worden of boze gedachten ervaren. De rest van de bijwerkingen zijn nog steeds aanwezig. Ik ben vaak moe. Soms angstig. Mentaal ben ik niet altijd 100%. Toen ik drie jaar geleden lamotrigine ging slikken leek mijn stemming meer in balans en kon ik weer helder nadenken (levetiracetam ging van 1500mg naar 1000mg) Maar, mentale dipjes horen ook bij epilepsie, het is niet altijd feest. Succes allemaal, met jullie brein. Hopelijk kan de Levetiracetam wat voor jullie doen.

15-03-2022 | Man | 32
Epilepsie
Ik heb foscale epilepsie sinds december 2021, de lamorigine werkte maar niet, zelfs bij 2x200mg niet. Ik had elke dag aanvallen. Sinds vrijdag 11-03 dit medicatie gekregen op 2 x 300. Ik had direct geen aanval op zaterdag, zondag ochtend wel, maar voor het eerst heel klein en heel kort. Ik ben er dus super blij mee. Maandag ook geen aanvallen, en bij dit schrijven ook geen[lees meer...] aanval gehad. Dit is echt bijzonder. Tot nu toe geen bijwerkingen ook. Ik ben zeer tevreden tot nu toe.

10-03-2022 | Vrouw | 66
Epilepsie
Ik heb een niet aangeboren hersenbeschadiging opgelopen,7 jaar terug,door een arts veroorzaakt,en bacteriele hersenvliesontsteking gehad,doodziek geweest en nu geen 30 % meer,lichamelijk.Daar ook epilepsie aan over gehouden,zeggen ze,na 3 soorten epilepsie medicatie geprobeerd te hebben gestopt,veel bij werkingen,en de medicatie was erger dan de kwaal.Nu begonnen met Lamot[lees meer...]rigine,ik vertrouw het voor geen meter,na dag 2 al giga hoofdpijn en trillingen in mijn lijf erg down gevoel.Dit wil ik dus niet.Want dat was bij de andere epilepsie pillen ook zo.Bij mij is geen epilepsie vast gesteld via onderzoeken,de neuroloog zegt,het kan.Kan iemand mij met epilepsie vertellen of het ook daadwerkrlijk is vast gesteld door onderzoeken of denken ze het,omdat het niet is vast gesteld.Ik zit hier erg mee.Bij umcg ben ik uitbehandeld,operatie is te gevaarlijk.Maar wil nog wel graag het laatste stukje leven zonder bijwerkingen door brengen.Ben het gevecht moe.Ik hoor graag of er misschien een natuurlijk middel is.Want ik wil deze verslavende rommel niet,ik hoor het graag bvd Helma

Lamictal

08-03-2022 | Vrouw | 7
Epilepsie
Mijn dochter (7 jaar) heeft net als ik erfelijke epilepsie, focaal. Allerlei middelen geprobeerd. Lamotrogine werkte wel iets, maar ze bleef 1 keer per week aanvallen houden. Depakine ernaast gaan gebruiken. Ze zat toen onder de huiduitslag. Ook is ze ontzettend traag, kan zich niet meer concentreren en is somber. Ik herken haar niet meer terug. Andere neuroloog vertelde [lees meer...]dat de combinatie met Depakine (die haar wel aanvalsvrij maakte) ervoor zorgt dat de werking van Lamotrigine extreem wordt versterkt. Daardoor valt ze moeilijk in slaap en is ze extreem suf overdag. We bouwen nu de Lamotrogine af en we hopen dat ze alleen met Depakine aanvalsvrij blijft en al deze vervelende bijwerkingen verdwijnen. Ik slik zelf Depakine met Keppra. Ik weet helaas uit ervaring dat Keppra ook verschrikkelijk depressief kan maken vooral als het hoog gedoseerd is. Ik heb zelf nooit Lamotrigine geslikt. Maar hebben meer mensen last van deze bijwerkingen?

14-01-2022 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik had na paar keer gebruiken al gelijk de helft van de omschreven bijwerkingen, op advies van de arts na 3 dagen gedwongen gestopt.

13-01-2022 | Man | 61
Epilepsie
omdat het zo ging mocht ik van mijn specialist medicijnen verminderen, ik gebruik tabletten keppra 500 mg. door het verminderen had ik ook tabletten van 250 mg nodig, deze kreeg ik maar na circa 9 maanden ben ik hiermee gestopt want ze hadden vele bijwerkingen, ik voelde mij niet meer 100 %. ik ben weer teruggegaan naar mijn oude tabletten en na circa 5 weken was het oude [lees meer...]gevoel weer terug. maar nu is het maar hopen dat ik ook weer eetlust krijg, want dit is een bijwerking van keppra.

24-12-2021 | Man | 4
Epilepsie
LET OP : Deze ervaring gaat over het gebruik bij een hond, niet bij een mens!!! Ik gebruik dit voor mijn Canadese herder deze is 4,5 jaar oud en weegt 32 kg 2 maal dagelijks 250 mg Maar de aanvallen blijven komen, 18 stuks in 3 dagen! Dosis nu verhoogd naar 375 mg, en dit ook twee keer per dag , resultaat hond is over actief ! Of heeft iemand anders een idee !!

15-12-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Lamotrigine opgebouwd, waarna de bijwerkingen vrijwel verdwenen. Toch bleven de aanvallen komen (wel minder vaak), daarom met de neuroloog besloten om de dosering te verhogen. Ik voel me vreselijk. Ik was vergeten wat een verhoging met je doet. Het voelt alsof de zwaartekracht me naar beneden trekt, wat enorm vermoeiend is. Alles wat ik toch probeer te doen is te veel. D[lees meer...]an krijg ik enorme hoofdpijn, word misselijk en moet ik absolute rust nemen. Ik hou me vast aan het feit dat dit minder zal worden, zoals het bij de lagere doseringen ook was. Hebben anderen dit ook?

Clonazepam

04-12-2021 | Vrouw | 61
clonazepam
Epilepsie
Goedendag, ik slik nu 30 jaar clonazepam, het werkt goed tegen mijn epilepsie samen met Depakine, maar heb weinig herinneringen van me leven , het beïnvloed enorm je geheugen Voorbeeld-ik sla alle informatie wel op maar kan het niet terug halen dit lukt alleen als ik getriggerd wordt door iets of iemand , een ramp Je vergeet alles de leuke dingen maar ook de sle[lees meer...]chte dingen , Leren of van dingen leren is hierdoor bijna onmogelijk, Nu ben ik bezig frisium te vervangen door Lamotrigine, zit op de helft van de medicatieswitch en voel me veel fitter me geheugen is ook beter , erg wennen , ik stap uit mijn mistige wolk , zoals mijn neuroloog al voorspelde - U gaat zich een heel ander mens voelen,

29-11-2021 | Man | 43
Epilepsie
Gebruik nu al 14 jaar keppra na het krijgen van epilepsie door een hersentumor. Aan geopereerd en radiotherapie gehad. Ben begonnen met 2 maal daags 500mg , maar door der loop de jaren toch weer insulten gehad en daardoor dosering verhoogd. Ook in overleg met arts afgebouwd maar dit veroorzaakte weer insulten. Apotheek een B merk gehad en dat ging ook verkeerd. Nu gebruik [lees meer...]ik 2 maal daags 1250mg en 250mg lamotrigine. Dus bijwerkingen zijn aanwezig maar kan er redelijk mee leven. Maar we zijn er nog;)

05-11-2021 | Vrouw | 49

02-11-2021 | Vrouw | 58
Epilepsie
Ernstig ongeluk bloeding coma stress Na meningeoom beter Griepprik gehad na een uur epileptische aanval

13-10-2021 | Man | 28
Epilepsie
Na jaren van ernstige epilepsie en depakine slikken, dit geprobeerd. Wondermiddel! Geen bijwerkingen niks. Wilde meteen de depakine ook verlagen. Dat ging mis. Nu ups en downs in de laatste 8 jaar, is het moeilijk te peilen of het werkt. De aanvallen zijn ineens terug gekomen, dus de depakine maar verhoogd nu. Maar was een lange tijd een wondermiddel. Zijn er mensen di[lees meer...]e dit medicijn ook hebben opgehoogd van 200mg per dag? Mijn arts zegt dat het toch niet werkt.

12-10-2021 | Man | 28
Epilepsie
Na ineens 8 jaar geleden een epileptische aanval te hebben gehad kreeg ik die diagnose. De aanvallen heel heftig. Meteen bewusteloos, ogen weg, adem lijkt te stoppen, overgeven en bloed uit mijn mond. Na wakker worden, geheugen compleet weg, geen evenwichtsorgaan meer en migraines. Dat voor een dag, waarbij de migraines en geheugen beter worden, maar een kapotte tong blijf[lees meer...]t voor een tijd. Depakine verminderde het, maar ik ging alsnog wel naar feestjes met drugs en alles (meestal xtc, lsd of ketamine). Daar ging het regelmatig mis. Daar mee gestopt, mijn epilepsie verergerde een lange tijd daarna (de aanvallen niet uitgelokt met iets). Bij het verhogen naar 1000mg merkte ik dat mijn geheugen ontzettend slecht was, mijn eigen geboortedatum, pincode, namen van gezinsleden, gebeurde regelmatig! Dit ging trouwens ook allemaal gepaard met een depressieve stoornis (al voor de diagnose). Toen hebben ze besloten om lamotrigine toe te voegen. Wat een WONDERMINDDEL! Geen aanvallen meer, kon mijn depakine verlagen, geen bijwerkingen die ik kon herleiden tot dat middel. Dit ging ontzettend lang goed, een jaar of meer denk ik. Nu is het een tijd geleden weer helemaal slecht, mijn dosis is verhoogd naar 1500mg per dag. Ik krijg trouwens ineens alleen nog maar aanvallen 's nachts en nooit mijn overdag, terwijl ik al die jaren nog nooit snachts heb gehad. Nu heb ik sinds 2 weken die hoge dosis, voel mijn compleet apathisch, moe, en ineens haaruitval. Kan niet eens met een meisje naar bed, aangezien zo'n aanval traumatisch werkt voor anderen (weet ik van anderen). Dus ben ook zo vrienden kwijt geraakt. Zit nu op het punt dat ik het liefst euthanasie zou aanvragen eerlijk gezegd. Hoop iig dat er mensen zijn die in die fijne fasen van mij kunnen blijven, ik weet dat het kan van anderen iig.

11-10-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Geen effect, geen bijwerkingen,...

Vimpat

11-10-2021 | Vrouw | 32
lacosamide
Epilepsie
Meteen met 2x 200mg per dag begonnen, zonder combinatie met andere medicatie. Geen zeer ernstige bijwerkingen maar wel vervelende zoals hoofdpijn, moeheid, vergeetachtigheid,..

05-10-2021 | Vrouw | 72

Tegretol

29-09-2021 | Man | 61
carbamazepine
Epilepsie
ik gebruik dit medicijn al ruim 45 jaar en het werkt, ik had Gee aanvallen meer. maar na mijn operatie in 1994 kreeg ik langzaam geen eetlust meer, ik at 1 boterham per 4 dagen. sinds 2012 ben ik aanvalsrij, na 2020 ben ik met toestemming van mijn neuroloog tegretol gaan verminderen en het gaat heel goed, ik eet weer en voel mij fitter en geestelijk sterker. en ik krijg we[lees meer...]er eetlust. hier had ik veel eerder mee moeten beginnen want nu krijg ik ook weer zin om te leven. in het begin van het verminderen kon ik niet slapen maar langzaam is alles weer goed gekomen.

24-09-2021 | Man | 57
Epilepsie
Vorig jaar zware aanval gehad. Geen oorzaak ontdekt

21-09-2021 | Vrouw | 72
Epilepsie
Keppra is effectief maar de bijwerkingen zijn heel vervelend

24-08-2021 | Man | 42
Epilepsie
Nadat ik een (Flits) van een fotograaf, kreeg met 1.1/2 jaar. Een vermoedelijke tijdens buiten spelen, zomaar in slaap vallen. En met ogen open slapen. midden op de dag. EEG scan in 1980-1982 bleek de testjes op beeldscherm televisie met lichtjes en geluidjes, mijn hersens ALLES perfect te werken. IKZELF kreeg gevoel alsof ik van afstand [De Wereld] zag, en Mij Niet [lees meer...][In De Wereld bevind] Depakine van 3x per dag afbouwend in 3.5 jaar naar 1x per dag. ben ik geheel van epilepsie af gekomen. Enige wat over gehouden heb.. De Therapie, die zich uit [Gek Zijn Op disco Flitslichten] Flits en zwaailampen van Autoś ed. Disco house muziek ook. De Depakine zorgde ervoor dat ik meer in het leven ben .. dan na afstand kijk,. Mijn toen ¨Jeugdarts¨ is volledig arts geworden en vlak voor hij met pensioen ging, heb ik hem verteld dat bij mij PDD-nos geconstateerd is. De CommunicatieStoornis(PDD-NOS) is een onderdeel van de epilepsie. IK kijk zelf na mensen die nu in epliepsie zitten, en herken direct het missende oogcontact. Zodra die energie waarneming weg is, gaat een beginnend aanval bij andere vaak te zien zijn. Wat mij opvalt, zijn huidige arts/huisarts, die wel 20-30 medicijnen hebben voor epilepsie ETC. en dat terwijl met juiste mg met 1-DEPAKINE alle 20 pillen overvloedig zijn. (..) (RED. mijnmedicijn: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. Medicijngebruik en dosering dienen via een voorschrijvend arts plaats te vinden.)

17-08-2021 | Man | 36
Epilepsie
Hallo ik pak nu 10 jaar depakine crono ik dronk vroeger veel alcohol en altijd als ik een kater had krijg ik aanval maar depakine heeft me wel geholpen en natuurlijk drink ik ook geen spetter meer maar nu achter 10 jaar beginnen mij klachten toch wel beetje te komen last van me hooft licht gevoelig aan stres en angst en me gewrichten die meer en meer pijn doen

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2748)
Depressie (2202)
Angst & paniekstoornis (2189)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1157)