ziekte

Valproinezuur (Depakine)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor epilepsie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: epilepsie

27-02-2020

Midazolam (midazolam)
Epilepsie

Niets helpt: nvs niet chirurgie niet medicatie niet
22-02-2020

Epilepsie

Ik ben geholpen met dit medicijn maar het vervelende, ik val geen gram af zelfs niet bij sporten, dieet ea ...zeer opmerkelijk en ik moet bijgevolg dagelijks op mijn voeding letten
19-02-2020

Epilepsie

Ik werd op mijn 21e zonder vragen overgezet van Depakine op Lamictal. De neuroloog vond dat ik in een fase kwam waar ik aan kinderen zou kunnen beginnen... Achteraf bekeken had ik toen al moeten vertrekken bij die neuroloog-lang verhaal van slechte ervaringen, maar swat... Merkte toen al vermoeidheid en bijkomen in gewicht. Ben niet de eerste 6 maanden (toen schommelde het[lees meer...] met 2 kg), maar in het jaar erna 10 kg bijgekomen. Volgens de neuroloog onmogelijk dat het aan medicatie lag. Bij overstap naar andere neuroloog even overgeschakeld naar Topamax, gezien dit normaal even goed werkt en ook tegen migraine, maar ook hier gewichtstoename en tal van andere bijwerkingen, zoals vocht op mijn longen. Nu terug op Lamictal wegens de vele bijwerkingen en aankomende planning om zwanger te worden. Ondertussen in totaal op 13 jaar tijd 18 kg bij, diëten uitgeprobeerd bij verschillende diëtisten, maar geen resultaat. Plan is om na zwangerschap toch andere medicatie te proberen, want ik herken me niet meer in de spiegel... Maar voor een zwangerschap is Lamictal het medicijn met minste bijwerkingen naar het kindje toe, dus even behouden. Mijn epilepsie is onder controle met 2x50 en 's avonds 1x2mg Rivotril, maar bij een nacht heel slecht slapen voel ik wel dat ik kleine aanvallen heb. Ik heb me er ondertussen wel bij neergelegd dat mijn gezondheid voorgaat op mijn figuur, hoe vervelend dat ook is met reacties van de omgeving...
16-02-2020

Frisium (clobazam)
Epilepsie

Mijn epilepsie is stress gerelateerd. Op stress momenten krijg ik geen aanval maar juist als het moment voorbij is en de spanning van me af glijdt. Nu ben ik al 10 jaar aanvalsvrij en ik slik alleen Frisium. Ik heb vele medicijnen geprobeerd maar niks hielp. Ook een nvs is bij mij geplaatst. Ik heb nu alleen problemen met mijn langer termijn geheugen en korter termijn is o[lees meer...]ok niet super. Maar dat lever ik toch liever in voor een aanvalsvrij leven ook al mis ik delen van mijn leven in mijn geheugen.
13-02-2020

Epilepsie

Sinds 2011 de diagnose Epilepsie, na een jaar lang tobben met de gangbare medicijnen die de aanvallen niet stopte dit middel gekregen. eerst 1000mG /1500mG dus 2500 per dag. dit is de afgelopen jaren afgebouwd naar 1250mG in verband met de behoorlijke bijwerkingen. Voor mij persoonlijk zijn dit : het snel overprikkeld raken (drukke winkelstraten, volle supermarkt e.d.) [lees meer...]het abnormaal versterken van negatieve emoties (geiriteerd word kwaad, beetje somber word depressief) en dan met name het continue gevecht tussen je gevoel en verstand. het is helaas het enigste middel wat mij aanvalsvrij houd en dat is veel waard. maar het blijft een achtbaan met pieken en veel dalen. maar alles beter dan weer op de SEH ontwaken na een insult.
12-02-2020

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Klachten ontstonden pas na aantal jaren gebruik van Vimpat. Onderzoek gedaan om enkele andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Lijkt toch door Vimpat te komen. Nadat ik hiermee gestopt ben, zijn klachten snel afgenomen. Kan even duren voordat het helemaal over is.
30-12-2019

Epilepsie

Vanaf mijn 13de jaar last van epilepsie. Eens om de 2 a 3 jaar kreeg ik weleens een aanval en soms bleef het langer weg of heel soms kreeg ik 2 aanvallen in één jaar. In 1999 kreeg ik weer een aanval en toen in 2008 ook weer, dat was wel weer een domper en gelijk weer voor de komende 3 jaar medicatie slikken (medicatie diphantoine). Na een aantal jaren mocht ik weer stop[lees meer...]pen met de medicatie. Dit jaar in februari 2019 na 10 jaar aanval vrij te zijn geweest ging het helaas weer mis. Gebruikt nu Levertiracetam en tot nu bevalt het mij prima. Sommige mensen kraken dit medicijn af maar onthou één ding, niet iedereen is het zelfde, de ene lichaam reageert er beter of slechter op dan het ander. Tot nu toe gaat het prima met mij en voelt mij goed, hoop dat het zo zal blijven.
29-12-2019

Epilepsie

Ik moet 2x per dag 500mg innemen na een paar dagen had ik geen eetlust meer Ik ben mezelf wel aan het forceren omdat het natuurlijk moet. Dan nog ben ik 2kg afgevallen in een week. Ik sliep nooit meer dan 6u per dag maar sinds ik deze pillen neem kan ik heel de dag door slapen als niemand me wakker maakt. Het heeft best wel veel bijwerkingen. Het allerbelangrijkste is dat [lees meer...]ik natuurlijk aanval vrij ben. Omdat we een kinderwens hebben, moet ik deze pillen nemen omdat ik nog steeds aanvallen kreeg met lamotrogine. Andere anti epileptica merken kunnen niet worden genomen tijdens de zwangerschap anders was ik wel overgestapt door de bijwerkingen.
28-12-2019

Epilepsie

Ben vorig jaar met epilepsie gediagnostiseerd, dit nadat d'r op mijn EEG en andere tests niet te zien was, maar men 's nachts mij wel zag "spartelen" naast bed tijdens m'n REM-slaap. Mijn neuroloog wou mij aan de Levetiracetam hebben als éérste keuze tegen nachtelijke aanvallen. Natuurlijk ben ik dit gaan Googlen en kwam op deze website uit, vol met verhalen over hoe ve[lees meer...]rschrikkelijk de medictie is. Met frisse tegenzin aan deze medicatie begonnen en in het begin enkele bijwerkingen gehad, beetje licht in m'n kop, rusteloos & kort af. Dit hield na een paar weken op, en inmiddels (tot zo ver) aanvalsvrij en bijwerkingsvrij. Top medicatie! Ik heb mijn les geleerd, niet enkel onderstaande meningen lezen en hier op je keuze maken, maar zelf uitzoeken of het voor jou werkt. Ik slik overigens Aurobindo en niet de merk-pil Keppra.
24-12-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Ik voel aan mijn lichaam dat ik ook moet trainen. Ik doe alleen krachttrainingen, omdat ik niet kan springen en hardlopen. Ik probeer minimaal 1 keer te trainen en het voelt heel goed aan in mijn "hoofd". Ik train niet om heel groot te worden, maar om mijn lichaam ook nog gezond te houden. Ik heb mijn tabletten verminderd van 2 x 300mg, naar 2 x 125 mg. Ik kon niets doen m[lees meer...]et de hoge dosering en ik kreeg meer aanvallen. Ik heb denk ik alle tabletten geprobeerd, maar ik heb geen een die mij minimaal een jaar zonder een aanval heeft geholpen. Ik ben namelijk al 18 jaar mee bezig. AUB helpppppp
08-12-2019

Epilepsie

Ongeveer jaar geleden kreeg ik mijn eerste epileptische aanval. Ik heb kleine aanvallen (spraakverlamming) en grote (tonisch-clonische). De grote ongeveer om de 1,5 maand en de kleine zo'n 4x per week. Recent kreeg ik de diagnose epilepsie en ben ik direct begonnen met Lamotrigine. Alleen bij de opstart had ik 2 dagen last van jeuk en 3 dagen vermoeidheid. Wanneer ik iets[lees meer...] te snel opbouw, raakt mijn traanbuis wat ontstoken. Dit trekt binnen een week weer weg. Ik ben tot nu toe niet aangekomen. In de afgelopen 6 weken heb ik 2 kleine, kortdurende aanvalletjes gehad. Ik ben erg blij dat ik zo snel mijn normale leven weer op kan pakken.
01-12-2019

Epilepsie

Ik neem dit medicijn 3de dag en berg erg down zit hele tijd te we'en. Arts zegt dat dit na 3 weken overgaat. Iemand die dit ka' bevestigen?
19-11-2019

Carbamazepine (carbamazepine)
Epilepsie

In het begin bijwerkingen als duizeligheid maar dat verdween snel. In de loop van de tijd werden meer deficienties ontdekt, vaak doordat de artsen nalatig waren om daar eerder op te lette. Zorg dat u regelmatig gecontroleerd wordt op alle bloedwaarden, u kunt niet afgaan op de artsen zelf. Schakel anders uw huisarts in. Vraag ook om volledige informatie over alle mogelijk[lees meer...]e gevolgen die epilepsie kan hebben, ook daar vertelt de arts niet alles uit zichzelf. Vraag bijvoorbeeld eens naar sudep. Tegretol alleen was niet afdoende,heb er nog twee middelen bij.
19-11-2019

Depakine (valproinezuur)

04-11-2019

Depakine (valproinezuur)
Epilepsie

Neem sinds mijn 30 jaar al medicatie tegen partiële epilepsie. Al veel medicatie geprobeerd maar telkens met allergische reacties. Tot slot terug maar Depakine genomen. Vroeger 's morgens 500 gr en 800 gr 's avonds en nu 800 gr 's morgens en 's avonds. Ik ben nu 46jaar en ondervind dat ik iedere dag meer en meer bijwerkingen heb. Naast de vermoeidheid is er ook de verve[lees meer...]lende gewichtstoename.
23-10-2019

Carbamazepine (carbamazepine)
Epilepsie

Carbamazepine sloeg als enige medicijn goed aan, heel fijn! Werkt vrijwel direct na gebruik en was snel op te bouwen. Aan het begin enorm vermoeid.. gelukkig werd dit minder. Na 2 jaar begon de ellende pas.. tanden waren erg zwak geworden, veel blessures met sporten. Dit waren volgens de neuroloog bijwerkingen van dit medicijn. Een andere bijwerking was dat de kans op "ong[lees meer...]ezonde" kinderen erg groot is tijdens het gebruik. Ik heb er na 5 jaar voor gekozen om ermee te stoppen en ben overstapt naar lamotrigine. Minder bijwerkingen maar duurt lang voor het goed aanslaat. Heb het gevoel dat ik van dit medicijn wel een hogere dosering moet nemen dan van carbamazepine.
21-10-2019

Epilepsie

In 2017 begonnen met levetiracetam doordat ik meerdere epileptische aanvallen kreeg. 6 weken lang moeten leven met verschrikkelijke bijwerkingen die vooral mentaal speelden. Ik voelde me depressief, vergat dingen en had nare gedachtes die voor m'n aanvallen nooit aanwezig waren. De neuroloog vertelde dat ik in ieder geval de 6 weken moest wachten. Na 6 weken werden de geda[lees meer...]chtes inderdaad minder. Maar de aanvallen bleven eens in de zo veel tijd terug komen. 1 jaar aanvalsvrij geweest maar dit jaar kwam het weer terug. Nadat de neuroloog de medicijnen maximaal verhoogd had (2500 mg op 55 kilo, maximaal was 3000 op iemand van 70kl), besloten naar SEIN te gaan. Nu slik ik ook lamotrigrine in de hoop dat het nu wel werkt en ik geen aanvallen meer krijg. Levetiracetam zou best kunnen werken voor sommigen, maar voor mij wegen eigenlijk de bijwerkingen niet op tegen het kleine beetje effect, alleen soms heb je geen keus.
16-10-2019

Epilepsie

Na 2 jaar zoeken, het plaatsen van een chip om mijn hart te controleren, 1 dag onderzoek naar epilepsie etc, de diagnose van epilepsie gekregen. Hiervoor naar Gent geweest voor een 4 dagen durend onderzoek. Zelfs bij mijn vertrek te horen gekregen dat ik de uitslag wel over enige tijd zou krijgen. De week daarop werd ik gebeld met het dringende verzoek de volgende week te [lees meer...]komen voor de uitslag. Op de heen weg in mijn sliksplinter nieuwe auto gereden en op de terugweg (helaas) mijn vrouw. Ik heb toen 500mg per dag voorgeschreven gekregen maar tijdens de vakantie zomer 2019 kwam eruit dat ik er depressief van werd. Overgeschakeld naar een ander medicijn en advies gekregen om stress en vermoeidheid te vermijden. Dat eerste is nog te sturen maar het tweede niet door 5 tot 7 uur reistijd per dag met openbaar vervoer. Hopelijk helpt het nieuwe medicijn voldoende omdat mijn aanvallen heel moeilijk voor anderen zichtbaar zijn en ik het soms zelf niet doorhad. Oorzaak waarschijnlijk mijn ernstig auto ongeval in 1987. Meer dan 25 jaar later komt het eruit?
09-10-2019

Epilepsie

Moest wennen, gebruik het nu in combinatie met Depakine. Met keppra alleen word ik onrustig tot depressief, maar dat is door deze 2 samen te gebruiken opgelost. Nu na 5 jaar alles goed en aanvalsvrij.
29-09-2019

Briviact (brivaracetam)
Epilepsie

Zeer tevreden met Briviact meedte bijwerking is op nuchtere maag wat slaperig versuft na gebruik voedsel verdwijnt dit enigzins Het besturen van voertuig gaat ook weer prima Wel oppassen met alcohol versterkt enorm slaperigheid
28-09-2019

Epilepsie

12 jr geleden een beroerte gehad. Half jr daarma epileptische aanvallen gekregen. Eerst een ander middel gehad. Lyrica of zo iets. Ging helemaal niet goed. Lichamelijk verschrikkelijk naar gevoel, trillen beven duizelig. Ik was er nog slechter aan toe dan na de beroerte... Toen kwam Kepra. Ik vind het een heel fijn geneesmiddel. Niks geen bijwerkingen en doet zn werk prima[lees meer...]!
01-09-2019

Epilepsie

ik gebruik ook keppra 500mg 2x pd. maar ik heb geen eetlust meer.voordat ik keppra gebruikte had ik wel eetlust.
27-08-2019

Epilepsie

na 15 jaar hoop ik dat er een allergie tablet tegen dit verschijnsel komt IK GEBRUIK 350 MG PER DAG
30-07-2019

Epilepsie

Hallo, Ik neem lamictal al vanaf 2013 (dus nu ondertussen al 7 jaar). Nooit last van gehad, tot nu. In het begin begon ik met 50 mg per dag, na een paar jaar had ik weer een aanval dus werd het verhoogd naar 75 mg, later naar 100, naar 125. Nu een paar weken geleden begon ik helemaal weg te draaien en had ik schrik dat ik weer een aanval ging krijgen. Dus mijn pillen we[lees meer...]rden weer verhoogd naar 75 smorgens en 75 savonds. Een paar weken later (vorige week) had ik terug een aanval. Nu moet ik 75mg smorgens nemen en 100 savonds. Ik zie heel hard af van de pillen. Ik voel mij dromerig, duizelig, precies of ik leef niet echt. Ik voel me suf en heb heel veel nachtmerries snachts. Is er nog iemand die dit heeft? En is deze dosis al zwaar? Ik ben tenslotte maar 19 en ik weeg maar 56 kg. Ik hoop dat mijn lichaam aan de zware dosis went. Het voelt niet juist. Binnen een paar dagen moet ik ook 100 smorgens nemen. Dus 200mg per dag.
24-07-2019

Epilepsie

Sinds diagnose lichte vorm epilepsie, Levetiracetam i.c.m clobazam. In het begin ging het redelijk. Na verloop van tijd pijn schouderbladen en zeer stijve nek. Tevens zeurderige onderrug. Bukken en tikken was lastig. Met specialist afgesproken te stoppen met dit middel. Na een paar dagen was de pijn in de nek bijna weg. Omdat ik een lichte vorm van epilepsie heb, ben ik[lees meer...] gisteren gestopt met Clobazam om te kijken of ik daar wellicht óók bijwerkingen van ondervond. Vanmorgen nog redelijk veel last van mijn onderrug, verder op de dag lijkt ook dié pijn wel te verdwijnen.
15-07-2019

Epilepsie

als je keppra 250mg gebruikt , en je hebt/krijgt geen honger/eetlust, gebruik dan het 500mg tablet. want er zitten verschillende medicijnen in de tabletten. dit heb ik zelf uitgezocht en de fabrikant en de dr. gaven mij gelijk.
14-07-2019

Epilepsie

In mijn puberteit begon erfelijke epilepsie, na 5 jaar stabiel met carbamezapine stelde de arts voor om af te bouwen in overleg besloten om dit na mijn rondreis door Europa, Rusland, Kazachstan en weer terug door Europa te doen. Nog maar een paar dagen onderweg kreeg ik mijn eerste aanval. Er volgden er nog meer. Na drie weken reizen met spoed teruggevlogen uit Kazachstan.[lees meer...] Eigen neuroloog gaf al snel aan dat hij niet wist wat hij er mee moest. Doorverwezen naar Kempenheaghe daar tijdens opname van carbamezapine naar 1x 750 mg Keppra & 175 mg Lamictal 1x 1000 mg Keppra & 200 Lamictal Als ik ongesteld ben mag ik er bij de ochtend nog 25 mg bijdoen omdat de klachten dan erger zijn. Dagelijks minstens 10 x een absence als ik ongesteld ben minstens 10 per uur. Nu heb ik de laatste maanden veel last van duizeligheid/rondlopen maar niks komt meer binnen. Ook emoties ben ik kwijt. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en is het snel beheersbaar. Zit namelijk bijna aan de hoogste dosis.
13-07-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Epilepsie

Ik ervaar na mijn bevalling (5,5 jaar geleden) veel problemen met lamotrigine/hormonen. Van alles geprobeerd in doseringen, maar niets lijkt te werken. Ik kom graag in contact met andere vrouwen die deze ervaring delen of ook last hebben van epilepsie in combinatie met hormonen. Alvast bedankt!
22-06-2019

Vimpat (lacosamide)
Epilepsie

Vanaf mijn 25e epileptische aanvallen, eigenlijk alleen snachts. Eerst begonnen met Kepra maar dit hielp niet 100% Daarna begonnen met Kepra. Dit werkte pas na een half jaar. Nu al een jaar aanvallen en heb ik nog maar een kleine dosis nodig. Ik heb ook last van mijn korte termijn geheugen ik kan over het algemeen vakanties, films, werk niet herrinneren. Met films is het w[lees meer...]el handig. Ben nu 30 jaar en heb het gevoel dat de epilepsie weg is maar ik durf niet helemaal te stoppen met het medicijn.
09-06-2019

Tegretol (carbamazepine)
Epilepsie

Ik heb sinds 94 epilepsie. Ben begonnen met tegretol en na elke aanval is deze dosis verhoogd tot de huidige. Sinds 2007 ben ik volledig aanvalsvrij. In 1996 en 2000 heb ik tegretol ook tijdens mijn zwangerschappen doorgenomen omdat stoppen geen optie was. Nadeel:kans op een open ruggetje dus 2x vruchtwaterpunctie laten doen. Borstvoeding werd afgeraden. Net na de geboorte[lees meer...] waren mijn kinderen wel slaperig maar voor de rest is alles ok. Tussen deze zwangerschappen heb ik wel een.miskraam op 9 weken gekregen, wat waarschijnlijk een open ruggetje was. Ik heb niet erg veel last van bijwerkingen, enkel aan mijn tandvlees en af en toe puntbloedingen. Maar niets weegt op tegen een aanvalsvrij leven

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1883)
Angst & paniekstoornis (1755)
Hoge bloeddruk (1315)
Acne/puistjes (928)