ziekte

Valproinezuur (Depakine)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor epilepsie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: epilepsie

09-10-2019

Epilepsie

Moest wennen, gebruik het nu in combinatie met Depakine. Met keppra alleen word ik onrustig tot depressief, maar dat is door deze 2 samen te gebruiken opgelost. Nu na 5 jaar alles goed en aanvalsvrij.
29-09-2019

Briviact (brivaracetam)
Epilepsie

Zeer tevreden met Briviact meedte bijwerking is op nuchtere maag wat slaperig versuft na gebruik voedsel verdwijnt dit enigzins Het besturen van voertuig gaat ook weer prima Wel oppassen met alcohol versterkt enorm slaperigheid
28-09-2019

Epilepsie

12 jr geleden een beroerte gehad. Half jr daarma epileptische aanvallen gekregen. Eerst een ander middel gehad. Lyrica of zo iets. Ging helemaal niet goed. Lichamelijk verschrikkelijk naar gevoel, trillen beven duizelig. Ik was er nog slechter aan toe dan na de beroerte... Toen kwam Kepra. Ik vind het een heel fijn geneesmiddel. Niks geen bijwerkingen en doet zn werk prima[lees meer...]!
01-09-2019

Epilepsie

ik gebruik ook keppra 500mg 2x pd. maar ik heb geen eetlust meer.voordat ik keppra gebruikte had ik wel eetlust.
27-08-2019

Epilepsie

na 15 jaar hoop ik dat er een allergie tablet tegen dit verschijnsel komt IK GEBRUIK 350 MG PER DAG
30-07-2019

Epilepsie

Hallo, Ik neem lamictal al vanaf 2013 (dus nu ondertussen al 7 jaar). Nooit last van gehad, tot nu. In het begin begon ik met 50 mg per dag, na een paar jaar had ik weer een aanval dus werd het verhoogd naar 75 mg, later naar 100, naar 125. Nu een paar weken geleden begon ik helemaal weg te draaien en had ik schrik dat ik weer een aanval ging krijgen. Dus mijn pillen we[lees meer...]rden weer verhoogd naar 75 smorgens en 75 savonds. Een paar weken later (vorige week) had ik terug een aanval. Nu moet ik 75mg smorgens nemen en 100 savonds. Ik zie heel hard af van de pillen. Ik voel mij dromerig, duizelig, precies of ik leef niet echt. Ik voel me suf en heb heel veel nachtmerries snachts. Is er nog iemand die dit heeft? En is deze dosis al zwaar? Ik ben tenslotte maar 19 en ik weeg maar 56 kg. Ik hoop dat mijn lichaam aan de zware dosis went. Het voelt niet juist. Binnen een paar dagen moet ik ook 100 smorgens nemen. Dus 200mg per dag.
24-07-2019

Epilepsie

Sinds diagnose lichte vorm epilepsie, Levetiracetam i.c.m clobazam. In het begin ging het redelijk. Na verloop van tijd pijn schouderbladen en zeer stijve nek. Tevens zeurderige onderrug. Bukken en tikken was lastig. Met specialist afgesproken te stoppen met dit middel. Na een paar dagen was de pijn in de nek bijna weg. Omdat ik een lichte vorm van epilepsie heb, ben ik[lees meer...] gisteren gestopt met Clobazam om te kijken of ik daar wellicht óók bijwerkingen van ondervond. Vanmorgen nog redelijk veel last van mijn onderrug, verder op de dag lijkt ook dié pijn wel te verdwijnen.
15-07-2019

Epilepsie

als je keppra 250mg gebruikt , en je hebt/krijgt geen honger/eetlust, gebruik dan het 500mg tablet. want er zitten verschillende medicijnen in de tabletten. dit heb ik zelf uitgezocht en de fabrikant en de dr. gaven mij gelijk.
14-07-2019

Epilepsie

In mijn puberteit begon erfelijke epilepsie, na 5 jaar stabiel met carbamezapine stelde de arts voor om af te bouwen in overleg besloten om dit na mijn rondreis door Europa, Rusland, Kazachstan en weer terug door Europa te doen. Nog maar een paar dagen onderweg kreeg ik mijn eerste aanval. Er volgden er nog meer. Na drie weken reizen met spoed teruggevlogen uit Kazachstan.[lees meer...] Eigen neuroloog gaf al snel aan dat hij niet wist wat hij er mee moest. Doorverwezen naar Kempenheaghe daar tijdens opname van carbamezapine naar 1x 750 mg Keppra & 175 mg Lamictal 1x 1000 mg Keppra & 200 Lamictal Als ik ongesteld ben mag ik er bij de ochtend nog 25 mg bijdoen omdat de klachten dan erger zijn. Dagelijks minstens 10 x een absence als ik ongesteld ben minstens 10 per uur. Nu heb ik de laatste maanden veel last van duizeligheid/rondlopen maar niks komt meer binnen. Ook emoties ben ik kwijt. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en is het snel beheersbaar. Zit namelijk bijna aan de hoogste dosis.
13-07-2019

Epilepsie

Ik ervaar na mijn bevalling (5,5 jaar geleden) veel problemen met lamotrigine/hormonen. Van alles geprobeerd in doseringen, maar niets lijkt te werken. Ik kom graag in contact met andere vrouwen die deze ervaring delen of ook last hebben van epilepsie in combinatie met hormonen. Alvast bedankt!
22-06-2019

Epilepsie

Vanaf mijn 25e epileptische aanvallen, eigenlijk alleen snachts. Eerst begonnen met Kepra maar dit hielp niet 100% Daarna begonnen met Kepra. Dit werkte pas na een half jaar. Nu al een jaar aanvallen en heb ik nog maar een kleine dosis nodig. Ik heb ook last van mijn korte termijn geheugen ik kan over het algemeen vakanties, films, werk niet herrinneren. Met films is het w[lees meer...]el handig. Ben nu 30 jaar en heb het gevoel dat de epilepsie weg is maar ik durf niet helemaal te stoppen met het medicijn.
09-06-2019

Epilepsie

Ik heb sinds 94 epilepsie. Ben begonnen met tegretol en na elke aanval is deze dosis verhoogd tot de huidige. Sinds 2007 ben ik volledig aanvalsvrij. In 1996 en 2000 heb ik tegretol ook tijdens mijn zwangerschappen doorgenomen omdat stoppen geen optie was. Nadeel:kans op een open ruggetje dus 2x vruchtwaterpunctie laten doen. Borstvoeding werd afgeraden. Net na de geboorte[lees meer...] waren mijn kinderen wel slaperig maar voor de rest is alles ok. Tussen deze zwangerschappen heb ik wel een.miskraam op 9 weken gekregen, wat waarschijnlijk een open ruggetje was. Ik heb niet erg veel last van bijwerkingen, enkel aan mijn tandvlees en af en toe puntbloedingen. Maar niets weegt op tegen een aanvalsvrij leven
08-06-2019

Epilepsie

veel sterkte voor allen die er last van hebben tis niet simpel leven was goed bezig met die tegrethol tot die darmkanker operatie zich aandiende toen is de miserie gestart met die Keppra kan na 2 jaar niet veel meer zeer snel moe mijn vrouw neemt veel werk over , gaan wandelen en dan zijn we al heel blij met de hond .
22-05-2019

Epilepsie

Op mijn 1 jarige leeftijd mijn eerste aanval gehad. Mijn 2e aanval heb ik gehad op mijn 12 jarige leeftijd. Derde aanval gehad op mijn 13e, vierde aanval op mijn 14e en vijfde aanval gehad na een maand of 8/9. Op mijn 14 jarige leeftijd ben ik begonnen met het in nemen van Keppra 5000mg. Last gehad van bijwerkingen zoals, sufheid, emotionele gedrag en uitslagen op de huid.[lees meer...] Mijn lichaam is snel aan de medicijnen gewend en heb geen last meer van bijwerkingen. Sinds ik Keppra 5000mg 2x daags slik geen aanvallen gehad. Super tevreden!!
13-05-2019

Epilepsie

sinds maart 2019 een ernstig insult gehad die lang duurde daarvoor was opname ziekenhuis nodig daar begonnen met keppra bevalt mij goed wel enkele bijwerkingen helaas maar nog geen aanval weer gehad dat vind ik het belangrijkste momenteel
12-05-2019

Depakine (valproinezuur)
Epilepsie

Ik ben van plan om van medicijn te veranderen.
10-05-2019

Carbamazepine (carbamazepine)
Epilepsie

Veel bijwerkingen, ook na langere tijd nog. Toch nog 1 of 2 aanvallen gehad terwijl ik dit medicijn slikte.
10-05-2019

Epilepsie

Na een aanvalsvrije periode van +/- 5 jaar kwam ik na een zware aanval bij in het ziekenhuis, hierna ben ik weer begonnen met mediactie, 2x p/d 500 mg Keppra ipv de Carbamazepine die ik zo'n 8 jaar geleden jaar heb gebruikt. Na behoorlijke bijwerkingen tijdens de eerste paar weken heb ik er nu geen merkbare bijwerkingen meer. Ik had slechts een of twee zware aanvallen per [lees meer...]jaar, sinds ik Keppra slik heb ik geen aanval meer gehad. Ik merk daarnaast dat de "aura's" waarvan ik veel regelmatiger last had volledig zijn verdwenen. Al met al ben ik blij dat ik dit medicijn tot mijn beschikking heb, alhoewel ik benieuwd ben in hoeverre het stoppen met alcohol misschien ook wel een rol heeft gespeeld in het uitblijven van aanvallen.
09-05-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Epilepsie

sinds ik eind maar het staafje liet plaatsen was er niks aan de hand hij zat er zo in geen pijn gehad en ook bijna geen bloed uitstorting ook voel ik hem verder niet zitten de eerste menstruatie in april duurde gelijk al 11 dagen en werd daar door telkens beetje duidelig, ik was er een week vanaf toen de tweede menstruatie volgde deze duurde een week toen het weer stopte[lees meer...]. vervolgens werd ik het begin mei weer de hoofdpijnen nemen toe geen hele erge pijnen maar wel aanwezig en zeer vervelend ben veel moe en moet ook smiddags slapen morgen moet ik naar de huisarts en wil ik even overleggen om het te laten verwijderen want dagelijks hoofdpijn is niet fijn daar bij is de inplanon erg duur in aanschaf en zeker als je hem na zo korte tijd al moet verwijderen dan is het zonde geld
08-05-2019

Epilepsie

Lage dosis voorgeschreven ivm wenning. Resultaat nog onbekend.
08-05-2019

Epilepsie

Dit was na Keppra, waar ik eveneens ernstige bijwerkingen van ondervond, mijn tweede medicijn. Hoge dosis van 1000 mg per dag, anders werkte het niet. Kreeg echter last van toxiteitsverschijnselen in de lever.
25-04-2019

Epilepsie

In maart ben ik op mijn achterhoofd gevallen tijdens wintersport (met helm), daarna had ik hoofdpijn mar verder geen bijzonderheden. Tot ik een week later snachts wakker werd met uitval van mijn linker arm en been. Na bezoek aan de huisartsenpost weer naar huis gestuurd. Zelfs nog gevraagd of het kwaad kon als het nog eens zou gebeuren: nee. Volgende nacht weer dezelfde kl[lees meer...]achten, had er toch geen goed gevoel bij, dus naar mijn eigen huisarts gegaan. Deze belde toch even de dienstdoende neuroloog (en durfde met mij ertegenover mijn verhaal 'raar' te noemen). Neuroloog wilde mij graag zien op de SEH, waar een CT scan is gemaakt. Daarop bleek ik een subduraal hematoom te hebben, waarvoor ik opgenomen moest worden. Een dag later kreeg ik een aanval overdag, doordat ik nu de hele aanval voelde, werd epilepsie vermoed. S vonds gestart met 1000mg Keppra via infuus, daarna 2dd500mg. Helaas nog steeds aanvallen, dus verhoogd naar 2dd750 mg. Hierna last van desoriëntatie, kon geen sokken meer aantrekken, ritsen dichtdoen, alle vanzelfsprekende dingen voelden raar, slechte motoriek. Minder aanvallen. Na 10 dgn geen aanvallen meer gehad, wel veel vermoeidheid, emoties, nachtmerries en snel overprikkeld. De vermoeidheid is nu echt heel erg, na 4 uurtjes wakker te zijn moet ik weer 2 uur slapen. In totaal ben ik ongeveer 8 uur per dag wakker. Ik twijfel of dit door het subduraal hematoom komt, of door de Keppra. Ik ben inmiddels 1 maand verder... Ik hoop in ieder geval snel de Keppra te mogen afbouwen, over 3 weken weer een CT!
25-03-2019

Frisium (clobazam)
Epilepsie

Wegens aanhoudende aanval. Dit middel werkte erg goed en snel.
10-03-2019

Epilepsie

Zelf heb ik alleen aanvallen in de avond/nacht om de enkele maanden. Gestart met Kepra geen effect, daarna overgestapt naar de Vimpat. Deze nu een jaar lang in gebruik met verschillende doseringen. Geen last van bijwerkingen, misschien wat minder fit of wat meer moeite met concentreren dan de Kepra. Maar dit is lastig te zeggen. Voor mijn gevoel heeft deze medicijn bij mij[lees meer...] geen effect op de aanvallen, ze blijven komen. Wel goed opletten bij de apotheek, heb een aantal keer verschillende merken gekregen.
08-03-2019

Epilepsie

Betreft aanvallen echt goed maar bijwerking zo zwaar dat we helaas moesten stoppen.
08-03-2019

Trileptal (oxcarbazepine)
Epilepsie

Toen mijn zoon 8 maanden oud was viel hij van de trap. Hersenbloeding en blijvend hersenletsel als gevolg. Wonder boven wonder groeide hij tot een vrolijk jongen met veel vrienden en haalde MAVO/HAVO niveau in groep 8. Toch had hij blijkbaar epilepie ontwikkelt maar was nooit echt zichtbaar tot 2010 toen hij tien jaar werd. Gelijk met trileptal begonnen met minimale doseri[lees meer...]ng (150/150 gram ochtend/avond). Tot 2017 geen problemen. We konden amper zijn aanvallen omschrijven terwijl uit EEG duidelijk epilepsie te zien was. Na paar wat duidelijkere lichte aanvallen (duur van half minuut) met lichte bewustzijnsverlies trileptal verhoogd. Hoe hoger medicatie hoe meer/zwaarder aanvallen. De aanvallen zelf duurden niet langer dan 2 minuten en was hij daarna weer totaal zichzelf, toch kon hij de eerste 15 minuten na de aanval niets meer herinneren. Uiteindelijk vorige maand (nu 15 jaar oud) besloten om af te bouwen en en EEG te maken zonder medicatie om goed beeld te krijgen van zijn epilepsie. Opgenomen bij Sein voor het onder controle afbouw. Toen voor het eerst net voor het wakker worden een grote tonisch clonische aanval. Heel waarschijnlijk een ontrekkingsaanval. Nadat Trileptal helemaal was afgebouwd (2 dagen geen medicijnen dus) begonnen met vimpat. Overdag geen aanval meer te zien maar snachts toch steeds kleine aanvallen waardoor hij steeds wakker werd. Dus het was toch Trileptal die voor meer (ook hevigere) aanvallen zorgde denk ik. Vreugde duurde helaas kort want na een week Vimpat kon ik mijn zoon niet meer herkennen; boos/verdriet/agressie. Hij had aanvallen van zware depressie waardoor we gelijk in de 3e week al moesten stoppen met vimpat. Nu sinds 1 dag begonnen aan afbouw Vimpat en starten we met Keppra. Ik hou mijn hart vast. Arme ziel. Hij is inmiddels ook afgekeurd voor epilepsie chirurgie omdat hij zijn epilepsie multi focaal is. En nu als blijkt dat hij ook nog eens medicatie resistent is... tja? Momenteel een zoektocht naar Dr. Yamanaka uit Japan voor multipotent stamcell behandeling. Het is nog allemaal in testfase. Maar goed. Je moet toch wat?!
27-02-2019

Epilepsie

Ik heb al reeds een jaar of 20 last van nachtelijke epilepsie. Laatste jaren dosering tegretol 600mg in ochtend en 800mg in avond. Echter in de loop van de jaren kwamen mijn nachtelijke aanvallen weer een beetje terug, soms wel een beetje onbewust en niet goed meer wetend wat er nou in de nacht gebeurd was. Met de specialist dus besloten om de medicatie aan te vullen met [lees meer...]lamotrigine. Slik nu in de ochtend 50mg en in de avond 150mg en de aanvallen in de nacht blijven redelijk goed weg, zelden nog komt er wel een aanval door, dit komt dan eerder door te laat naar bed gaan, avondje computeren of gewoon te laat medicatie innemen. Bijwerkingen zijn zo af en toe in het weekend 's vooral ochtends hoofdpijn....of dit nu komt door iets langer slapen. Altijd al iets gehad, maar komt nu wel wat vaker voor.....echter met twee paracetamol is dit redelijk snel weer weg. Ben zo af en toe ook wel wat vaker moe, maar dat is allemaal niet zo ernstig. Ook één dag last gehad van duizeligheid. Dus mijn ervaring is tot nu toe positief.
23-02-2019

Epilepsie

Heel veel hulpstoffen wat niet goed voor je is. Sta eens op. Dit merk moet weg uit de markt. Ga achter je rechten. Wanneer je stil zit krijg je goedkope medicatie omdat ze meer winst willen. Het is niet hetzelfde als SANDOZ. Dit zijn leugens. Een eigenmerk product kan nooit hetzelfde zijn als een orginele. Je hoort altijd, mensen gebruiken dit en hebben er geen last van. Z[lees meer...]e hebben nooit de orginele merk gekregen daardoor weten ze de bijwerkingen niet. DEEL DIT AUB dit geld bij elke medicatie.
21-02-2019

Briviact (brivaracetam)
Epilepsie

Ik heb ruim 2 jaar Levetiracetam gebruikt, hier heb ik vooral het eerste half jaar veel fysieke bijwerkingen van gehad. Na anderhalf jaar ebde het ergste weg, maar ik bleef hangen met de psychische bijwerkingen. Bij het minste of geringste raakte ik zeer gestrest en te neergeslagen, ik had vaak last van depressieve gevoelens. Ik was echter wel aanvalsvrij, ik durfde daaro[lees meer...]m voor een lange tijd niet over te stappen naar een ander middel. Straks sla je die hele weg in, met allerlei bijwerkingen, ben je wellicht niet aanvalsvrij en dus geen steek verder. Ik nam lange tijd de bijwerkingen maar voor lief, want die aanvalsvrijheid was me heilig. Totdat ik Briviact geadviseerd kreeg, het is 'het zusje' van Levetiracetam alleen schijnt het minder psychische bijwerkingen te geven. Voor mij geldt dit zeker! De overstap was eenvoudig en ik heb geen fysieke bijwerkingen ervaren in deze periode, omdat de medicijnen zo dicht bij elkaar liggen. Ik vond het wel heel spannend, omdat het medicijn vrij nieuw is en ik weinig ervaringen van andere gebruikers kon vinden. Psychisch voel ik me helemaal top! Fijn om de bevestiging te hebben dat het wel degelijk door de medicijnen kwam en ik dus niet langzaam gek werd, zoals ik me soms wel eens voelde. Ik zou het iedereen aanraden die maar niet van die hardnekkige psychische klachten af komt die Levetiracetam met zich meebrengt. Aanvalsvrijheid is niet alles, je moet ook nog wel een beetje kwaliteit van leven hebben. Het enig wat ik merk is snellere vermoeidheid, maarja dat heb je helaas met al de troep...
12-02-2019

Epilepsie

Na jaren depacine chrono te hebbe gebruikt tegen de epileptie deze geprobeerd. Alleen de overgang, beide medicatie gelijkertijd innemend, periode van ene naar ander ging gepaard met erg suf gedragen. Elke handeling moest ik 3 keer voor mezelf controleren. Dit duurde ongeveer een week, de tijd van afbouwen. Daarna werd mn besluitvaardigheid beter dan daarvoor. Ik ben v[lees meer...]oor.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2192)
Depressie (1803)
Angst & paniekstoornis (1645)
Hoge bloeddruk (1255)
Acne/puistjes (867)