ziekte

Valproinezuur (Depakine)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor epilepsie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: epilepsie

Frisium

30-01-2023 | Vrouw | 68
clobazam
Epilepsie
Ik slik al jaren frisium 10 in combinatie met 300 of 400 mg lamotrigine. Vanwege de vervelende bijwerkingen en inmiddels geen effect meer, ben ik aan het afbouwen met Frisium. Gevolg: slecht of soms helemaal niet slapen, vocht vasthouden, en oorsuizen. Ik deel de Frisium sinds 6 weken doormidden, maar de afkick effecten zijn nog niet verminderd. Heeft iemand ervaring [lees meer...]met het afbouwen van dit medicijn? Hoelang kan dit duren en is het zinvol om een kwart te nemen als overgang naar volledige afbouw?

28-01-2023 | Man | 34
Epilepsie
3 soorten medicatie gehad, met mixen van soorten samen... Niks hielpt. Meermaals per week aanvallen. Sinds briviact er op, 2 x 25mg meteen geen aanvallen meer. Uit voorzorg 2 x 50mg. En na 10 weken nog altijd geen aanvallen. Hoe blij en gelukkig kan een mens zijn. Kwaliteit van leven is terug. En ik heb geen bijwerkingen. Terwijl ik van het broertje Keppel, juist heel veel[lees meer...] bijwerkingen had.

26-01-2023 | Man | 43

20-01-2023 | Vrouw | 29
Epilepsie
Na gebruik van Keppra met veel vermoeidheidsklachten, stemmingswisselingen en schoolverzuim 8 jaar later begonnen met Briviact. Mijn neuroloog waarschuwde voor dezelfde bijwerkingen als Keppra en dat bleek te kloppen. Enorm moe. Moest op de raarste momenten op de dag gaan slapen of viel in slaap. Nu ik gestopt ben voel ik me weer energiek en kan ik weer helder nadenken. He[lees meer...]t leek of alles werd afgevlakt.

Frisium

13-01-2023 | Vrouw | 68
clobazam
Epilepsie
In overleg met neuroloog bouw ik de dosering Frisium 10 af en wil uiteindelijk stoppen. Ik deel Frisium 10 door midden. Tot nu toe ernstige ontwenningsverschijnselen. Nauwelijks slapen, oorsuizen en vreselijk moe. Toch wil ik graag stoppen omdat de bijwerkingen van het gebruik ernstiger zijn dan het medicijn zelf. Ik neem dit medicijn in in combinatie met Lamotrigine. Nu [lees meer...]wil ik heel graag weten hoe lang het duurt voordat ik niet langer ontwenningsverschijnselen heb.

Vimpat

11-01-2023 | Vrouw | 60
lacosamide
Epilepsie
Epilepsie sinds 2005. lamictal (lamotrigine ) 150 - 150 -100 (400 mg. per dag) en vimpat 2 maal daags 150 mg door de toevoeging van vimpat inmiddels al sinds nov. 2015 aanvalsvrij. jaren onder behandeling geweest bij het Sein in Zwolle. Alle medicijnen hebben in het begin bijwerkingen . Ze zijn herkenbaar in de meeste geschreven verhaaltjes. Na een half jaar zi[lees meer...]jn echter de meeste verdwenen!!! Wat blijft is aan het eind van de dag vermoeidheid, concentratieproblemen, vergeetachtig. Dat moet je maar gewoon voor lief nemen.

28-12-2022 | Vrouw | 37
Epilepsie
Dit zou echt super zijn ik weet dat dit niet mag maar ik ben zo gevoelig voor de switch ik ben moeder van 2 Kids ik heb al 3x moeten switchen en dit was echt een hell ze zijn nergens meer te verkrijgen ik weet me geen raad meer vandaar via dit

28-12-2022 | Vrouw | 36
Epilepsie
Ik kan op een of andere manier niet inloggen of jou reactie zien zou jij mij kunnen (...) ///RED Mijn medicijn.nl - om op een mening te reageren: het is nodig om een eigen account te hebben. wij zetten geen privé gegevens online - wij geven geen gegevens door //

24-12-2022 | Vrouw | 37
Epilepsie
Rivotril niet verkrijgbaar heeft iemand iets over De switch is niet fijn

Midazolam

11-12-2022 | Man | 63
midazolam
Epilepsie
al vele jaren epileptische aanvallen van minimaal vijf tot dertig minuten. krijg normaal rivotril druppels in de wangzak. nu ivm levering alternatief met neusspray gekregen. bij een dosering van 2,5 bijna direct effect. binnen tien a twintig seconden reeds stoppen van de aanval. extreem snel. top maar dus ook zeer voorzichtig mee zijn. geen speelgoed zal ik maar zeg[lees meer...]gen.

Tegretol

04-12-2022 | Vrouw | 52
Epilepsie
Begonnen met tegretol 400cr na mijn eerste aanval in 1994. Deed af en toe nog gran mals....stelselmatig de dosis opgedreven. Aanvalsvrij sinds 2007. Heb de tegretol ook doorgenomen tijdens mijn beide zwangerschappen. Wel een vruchtwaterpunctie laten doen omdat er door tegretol kans was op openruggetje, geen vingernagels en hazelip. 2x goed afgelopen dankzij extreem hoge do[lees meer...]sissen foliumzuur 3 maand voor je nog maar begint met kinderen. Borstvoeding werd me afgeraden. Omwille van mijn epilepsie was het gebruik van orale anti conceptiemiddelen onmogelijk en moest ik overstappen op het hormonaal spiraal. Na bijna 30 jaar gebruik van tegretol voel ik me nog steeds goed, enkel een gewichtstoename is zeer vervelend. Maar liever te zwaar en aanvalsvrij dan opnieuw aanvallen te doen

29-11-2022 | Man | 66
Epilepsie
Ik heb 40 jaar carbamazepine (600 mg/dag) geslikt. Vanwege de gezondheidsrisico's begin dit jaar overgestapt naar lamotrigine. De eetste anderhalve maand geen problemen. Daarna plotseling slapeloosheid, opgefokt gevoel en hartkloppinen, vaak 2 a 3 nachten wakker. 3 focale aanvalen in die maand.. Naar Spoedhulp gestrompeld waar men alles prima vond. Ik had dus insomn[lees meer...]ia (zie bijsluiter). Neuro gebeld en weer met carbamazepine begonnen en in een dag waren de problemen weg en sliep ik weer prima, heerlijk. Conclusie: Waarschijnlijk goed, non inducing, medicijn maar pas op voor ernstige slapeloosheid je gaat als een zombie door het leven. Ps. ik heb 1 a 2 complex partiele aanvallen in 3 maanden (r-tle)

23-11-2022 | Man | 50
Epilepsie
Ik slik 2 x daags 1000 mg samen met 2 x daags 200 mg Vimpad. Vervelende bijwerking is het beven van de handen

13-11-2022 | Man | 56
Epilepsie
Als je bij lage dosering al kortademigheid en hartkloppingen voelt, stop er dan onmiddellijk mee!! Bij mij zijn de bijwerkingen permanent gebleven NA het stoppen met dit vergif en mijn levenskwaliteit is echt slecht geworden! Ik kan geen trap meer op zonder zware ademhalingsproblemen en ernstige palpitaties! U bent gewaarschuwd!!

12-11-2022 | Vrouw | 84
Epilepsie
ziekenhuis opname na geheugen verlies, 3 zware hersenonderzoeker achter elkaar, kwam niets uit. Kreeg toen een epileptische aanval. Na gebruik keppra en vervolgens depakine gedurende 2 jaar bleek het PNEA te zijn. Wel korte termijn geheugen weg,vermoeid en vele andere bijwerkingen. Neuroloog kon niets meer doen dus zie het zelf maar te redden! Uitspconclusie neuroloog "bij[lees meer...] mij hoef nooit weer terug te komen" Zijn nu 5 jaar verder met veel lichamelijke en hersen problemen

31-10-2022 | Vrouw | 70
Epilepsie I combinatie hartinfarcten

28-10-2022 | Man | 58
Epilepsie
Eerste onverwachte aanval op 58 jarige leeftijd. Geen enkel spoor van de ziekte teruggevonden na hersenscan CT en MRI. Enkel een oud trauma van een val of kwetsuur te zien in frontale kwab. Eerste 3 weken geen enkele bijwerking, daarna sterkere tinnitus en momenten van duizeligheid en hoofdpijn. Vroeger nooit hoofdpijn gehad.

06-10-2022 | Vrouw | 54
Epilepsie
Sinds 16e jaar last van partiële epilepsie. Veel medicijnen(combinaties) geprobeerd. Keppra raakt ik helaas allergisch voor. Nu goed ingesteld op een combinatie van Depakine en Briviact. Snel moe, maar inmiddels aan gewend. De prikkel om te eten, trek te krijgen is verdwenen en daarbij soms misselijk. Maar minder eetlust kan voor sommigen misschien ook een voordeel zijn. W[lees meer...]as van depakine juist ongewenst aangekomen, maar dit effect is verdwenen sinds ik er Briviact bij slik. Ook minder prikkelgevoelig. Prettig middel, ben er blij mee, nauwelijks nog aanvallen.

05-10-2022 | Man | 14

01-10-2022 | Man | 42
Epilepsie
Mensen die de 0,5 mg tabletten nemen en in huis hebben. Als je ze nodig hebt. Hou ze en lever anders in voor epilepsie patiënten zoals. ik er is niet aan te komen Voor als je het ik werkt beter dan de druppels. Verschrikkelijk zijn die maar er is niks anders.

17-09-2022 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik ben nu aan het afbouwen van de Lamictal ivm nieuwe medicatie die goed werkt. Maar de bijwerkingen van de afbouw zijn een hel voor me heel moe, duizeligheid, prikkelbaar en veel dubbelzien. Ik heb ook hele levende dromen echt nachtmerries nu. Ik hoop dat dit allemaal minder word want is echt vreselijk.

Levetiracetam

12-09-2022 | Man | 31
Epilepsie
Na een niet aangeboren hersenletsel een epilepsie aanval gekregen. 2 x per dag 500 mg zonder enige uitleg van de neuroloog aan de deur gezet van het ziekenhuis met een doos keppra 500 mg in de hand. Na een maand in een diepe depressie terecht gekomen. Non stop zelfmoordgedachten Van tevreden van mijn leven naar doodswensen en terug 10 x per dag. Mijn toenmalige vrie[lees meer...]ndin verloren door mijn stemmingswisselingen en non stop depressie. kortom rampzalige ervaring en mag na 4 keer aan de alarmbel te trekken eindelijk beginnen afbouwen. Ik heb diepe momenten gekend in mijn leven. Maar daar was de juiste psychologische begeleiding genoeg voor. Maar als je niet kan verklaren vanwaar bepaalde gevoelens en emoties komen is dit onbegonnen werk. Sommige mensen nemen anti depressiva Voor mij was keppra INSTANT depressiva. Kan nie wachten tot deze horrorshow voorbij is.

Carbamazepine

11-09-2022 | Vrouw | 63
Epilepsie
De ervaring 800mg slecht prikkels en doof gevoel linker kant trillingen prikkels spraak problemen ben over gegaan naar tergatol 200mg 700mg dat gaat beter da ik die aljaren had

Carbamazepine

07-09-2022 | Vrouw | 63
Epilepsie
Ik slikte al jaren tergatol geen last nu slik ik800mg dat is 2x 400tergatol eerst slikte ik 700mg nu100meer is afwachten hoe het uit pakt . toch merk ik iets verschil . heb nog geen grote aanval gehad wel onrustig

Lamotrigine

06-09-2022 | Vrouw | 18
Epilepsie
Een jaar (of 2) met weinig aanvallen toen ik 200 mg per dag gebruikte. Een enkele aanval was met een erg duidelijke reden dus dan is de situatie duidelijk en kun je het de volgende keer vermijden. Sinds een paar weken/maanden veel aanvallen zonder duidelijke reden. Eerst dus haast nooit aanvallen, toen opeens meerdere per maand of zelfs per week. Toen verhoogd naar 125 mg [lees meer...]per keer, 250 mg per dag dus. Alsnog een aanval gekregen. Nu maar verhoogd naar 300 mg per dag. Bij de verhoging last gehad van duizeligheid, sufheid, vermoeidheid en hoofdpijn maar dat is nu al redelijk weg. Ik hoop dat fe vermoeidheid ook nog weg gaat. Ik ben op m’n 15e begonnen met medicatie, eerste medicijn had ik erg veel bijwerkingen dus gedwongen om te stoppen want ik was echt een zombie. Toen overgestapt naar lamo en later rivotril er bij gekregen. Nu dus ook nog verhoogd.

Midazolam

05-09-2022 | Vrouw | 25
midazolam
Epilepsie
Flesjes lekken vaak. Je krijgt maar een max aantal mee zit altijd in noodsituatie echt om hoog! Vele kapotte maar iets nieuws krijgen ho maar!!!

03-09-2022 | Man | 34
Epilepsie
Had eerst 8 maand levetiracetam 500 mg 2 maal daags maar later bijwerkingen slapeloosheid en later veel stres depressie hied en angst en trillen van me handen geen aanvallen ghad nu me nureloog brivaracetam voor gesheefen en weg is ale bijwerkingen en kan weer slapen goede medishijn

Lamotrigine

26-08-2022 | Vrouw | 56
Epilepsie
Ik wilde overstappen naar dit medicijn omdat ik door de natriumvalproaat in 6 jaar 30 kilo was aangekomen. Het medicijn werkte prima alleen de kilo’s niet. Maar wat een drama die Lamotrigine ben meteen gestop in overleg met arts. Via huisarts koelzalf en allergie pilletje gekregen. Wat een troep zeg .

18-08-2022 | Man | 33
Epilepsie
Door deze 2 medicatie krijg je haaruitval en een man kan vrouwelijke b0rsten krijgen 😁 ik heb het helaas wel gekregen en gewichtstoename, ik weet niet of je door lamictal of depakine snelle hartkloppingen kan krijgen ik heb hier wel last van krijg die wel. Trillende handen krijg je ook vaak.

16-08-2022 | Vrouw | 45
18 kilo aangekomen Haar uitval Zweverig gevoel

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2871)
Angst & paniekstoornis (2357)
Depressie (2309)
Hoge bloeddruk (1660)