ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

11-01-2023 | Vrouw | 36
Astma
Dit medicijn 6 maanden gebruikt. Vanaf de start had ik trillende handen na inname. Dit ging na 3 weken beter. Echter verergerde mijn migraine significant en had ik langdurige migraine aanvallen ( 5-6 dagen). Tevens ook gewichtstoename, vooral te zien op buik en in gezicht. Ook zeer emotionele schommelingen waardoor ik mijzelf minder goed en stabiel voelde. Na 6 maanden[lees meer...] in overleg met arts gestopt met dit middel en overgestapt naar een ander medicijn.

09-01-2023 | Vrouw | 66
Astma
nadat de seretidedisc niet meer vergoed werd, intussen al aan mn derde vervangingsproduct toe nadat de vervangende disc voor seretide niet goed functioneerde, daarna fluticason-propionaat met voorzetkamer gekregen, die veel bijwerkingen had, toen de Bufoler gekregen die al binnen 4 dagen dezelfde klachten en bijwerkingen gaf. Ik weet het intussen niet meer. Ik wil mijn se[lees meer...]retide disc terug..!!!

Dupixent

06-01-2023 | Vrouw | 56
dupilumab
Astma
Sinds 6 jaar astma klachten, benauwdheid, piepen, verstopte neus/sinusitis. KNO operatie gehad, heeft even geholpen daarna weer verstopte neus of vieze neus met veel slijm, reukverlies. Puffers voor astma matig resultaat. Steeds vaker aanvallen. Nu 3 mnd Dupilumab en voel me veel beter. Neus is open en ik ruik weer! Geen grote astma aanvallen meer gehad. Af en toe nog wel [lees meer...]hoest en piepen maar beduidend minder nu met Dupilumab. Mag nog iets stabieler worden maar ben al blij. Succes allemaal!

Montelukast

02-01-2023 | Man | 55
montelukast
Astma
Ik begon een paar jaar geleden met montelukast na gediagnosticeerd te zijn met astma en enkele allergieën. Na een paar maanden vroeg mijn longarts of ik ook last had van bijwerkingen wat ik in eerste instantie ontkende. Toen hij vroeg of ik misschien wel eens last van van brandend maagzuur antwoordde ik bevestigend (ik dacht dat dat ergens anders aan lag). Hij schreef omep[lees meer...]razol voor en de klachten waren weg.

Trimbow

24-12-2022 | Vrouw | 38
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
Astma
Ik gebruikte hiervoor een combinatie van: Forster en spiriva dat gaf onvoldoende effect.

Alvesco

20-12-2022 | Vrouw | 61
ciclesonide
Astma
Na 5 jaar gebruik van Alvesco ik was zeer tevreden over dit middel heb ik het laaste halfjaar bijwerkingen. Gelijk na inhalering lig piepend in bed en krijg hartkloppingen.

19-12-2022 | Vrouw | 72
Astma
na jaren van verschillende astma medicijnen nu al een paar jaar op Foster en Salbutomol. Bevalt verder goed op enkele bijwerkingen na. Ook heb ik toch het gevoel dat ik door Foster een dikker gezicht heb en dat afvalpogingen moeilijk zijn.

Theolair

16-12-2022 | Vrouw | 52
theofylline
Astma
Ik slik het al 37jaar. M'n leven is veranderd daarna. Minimale aanvallen etc. Gewoon geweldig. Eerst kon ik het van 2019 niet meer in Nederland krijgen, vandaag heb ik te horen gekregen dat het van de medicijnlijst af is gehaald, ik moet het zelf gaan betalen. Een medicijn dat al 80 jaar bestaat levert blijkbaar te weinig op.

10-12-2022 | Man | 54
Astma
Zeer tevreden even overgestapt naar easy inhaler bufoler dat was geen succes. Meteen problemen. Werkte meteen averechts en kreeg ook last van zware bronchitis. Terug naar Symbicort en de weg naar boven werd meteen ingeslagen.

29-11-2022 | Vrouw | 31
Astma
Al van kind af aan astma klachten gehad die ik altijd op een andere manier verklaarde. Om geen blijvende schade aan mijn longen te ontwikkelen gestart met Foster, daarnaast zo lang het nodig is nog salbutamol voor het sporten. Ik merk nog weinig verschil, maar dat kan nog wat meer tijd nodig hebben heb ik begrepen, omdat mijn luchtwegen eerst gekalmeerd moeten worden na 30[lees meer...] jaar "stress".

16-11-2022 | Vrouw | 48
Astma
Ik functioneerde al jaren op alleen af en toe een pufje ventolin. Apotheek vond dat ik langwerkend medicijn nodig had. Nexthaler werkt meteen goed tegeb de benauwdheidsklachteb dus ik was blij. Na 2 weken kreek ik allerlei vage klachten: jeuk, eczeem in gezicht en over het lichaam en een heel gejaagd gevoel en hartkloppingen.

14-11-2022 | Man | 84

12-11-2022 | Vrouw | 30
Astma
Ik ben heel blij met de foster. Zoveel meer lucht nu en astma wordt er stabiel van. In het begin meer bijwerkingen gehad zoals kort een somber gevoel, snel georiënteerd/ onredelijk doen en trillen. Wist dat ik door moest zetten en het was het waard. Na een paar dagen minder last. En na enkele weken ook verbetering van astma. Veel fijner dan salbutamol gebruiken

Flixotide

06-11-2022 | Vrouw | 27
fluticason
Astma
Astma kwam dit jaar na jaren weer opspelen na een periode van veel stress. Hierdoor had ik hoestbuien snachts, veel piepen en erg benauwd. Eerst een aantal weken gebruikt (4×2)en daarna waren de hoestbuien snachts voorbij. Weer na een aantal weken kwam het terug. Longfunctie test gedaan en die was ook minder en hierdoor weer . Tijdens de hooikoorts periode werd de astma er[lees meer...]ger en was flixitiotide niet voldoende en kreeg ik ook hooikoorts medicijnen. Dit werkte prima. Flixiotide ontlaste mijn longen wel en hielp goed tegen de astma. Afbouwen is langzaam gebeurt wel lastig in te schatten wanneer het nou goed was om te doen. Helaas waren de bijwerkingen verschrikkelijk. Ik ben 5 kg aangekomen in het afgelopen half jaar terwijl ik sport, een active baan heb en gezond eet. Ik kreeg last van een hese stem waardoor ik met bicarbonaat ben gaan spoelen na iedere pufje. Vocht vasthouden is denk ik icm gewichtstoename en ik kreeg puisten/acnee wat ik sinds mijn puberteit al niet meer had. Fijn middel voor de astma maar het moet niet niet te lang duren en alleen over op de ventolin(zo nodig), dat is het fijnste!

Alvesco

04-11-2022 | Vrouw | 46
ciclesonide
Astma
Ik heb bronchiëctasieën, astma èn ernstig eosinofiel astma. Dit medicijn moet ik 2 x daags 2 pufjes gebruiken. Mijn twijfels zijn dat je na langdurig gebruik last kan krijgen van oa bijnierschorsinsufficiëntie met alle gevolgen van dien. Ik gebruik het nu ruim 10 jaar, binnenkort overleggen met de longarts om hiermee te stoppen. Troep.

01-11-2022 | Man | 68

DuoResp

01-11-2022 | Man | 68
formoterol/budesonide
Astma
Overstap van Symbicort naar DuoResp door beleid zorgverzekering. Nu een half jaar en merk geen verschil.

25-10-2022 | Vrouw | 52
Astma
Door gebruik van de Foster puf ben ik slechter af, ik voel mij zieker dan zonder puf. Ik heb de puf voorgeschreven gekregen om de longen weerbaarder te maken na een longontsteking, omdat ik ook astma heb. Ik voel me er juist zieker door, snel buiten adem, lood in de benen, griepachtige verschijnselen, algehele malaise, duizelig en "uit balans". Nu heb ik de puf laten staan[lees meer...], en gebruik alleen nog zo nodig salbutamol pufjes.

23-10-2022 | Vrouw | 59
Astma
Sinds een opname voor de astma in maart aan de Foster, door de longarts. Astma nam toe evenals diverse klachten. Alles werd aan de long covid toegekend. Nu 2 dagen gestopt met Foster, en alle klachten nemen af. Zelfs de astma. Komende week bij de longarts verhaal halen. Ben best heel boos omdat ik mij steeds zieker voelde worden.

Montelukast

18-10-2022 | Vrouw | 67
montelukast
Astma
Ik ook montelukast ik slaap heel onrustig nachtmerries en mijn benen doen erg pijn sinds ik ze slik.

Serevent

06-10-2022 | Vrouw | 57
salmeterol
Astma
In combi met qvar heftige tremoren men dacht Parkinson bleek mijn medicijnen voor astma te zijn. Stress, neerslachtig, hartkloppingen, mega moe enz

Qvar

26-09-2022 | Vrouw | 68
beclometason
Astma
Kramp na inhalering qvar na 1 a 5 minuten is het over. Ik heb het alleen 's ochtends en 's nachts beenkramp. Heeft iemand hier ervaring mee?

Trimbow

13-09-2022 | Vrouw | 78
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
Astma
Bij het gebruik van Trimbo, en ook Foster krijg ik ernstige been krampen s'nachts. Komt dit door de formotorol? Jammer, want het middel werkt wel redelijk.

Salbutamol Inhalatie

31-08-2022 | Vrouw | 13
salbutamol inhalatie

Pulmicort

11-08-2022 | Man | 74
budesonide

07-08-2022 | Man | 57
Astma
Na jarenlang gebruik van Symbicort heeft de verzekeringsmaatschappij ongevraagd dit medicijn vervangen door Bufoler easy haler. Na 3 maanden gebruik zeer slechte ervaringen. Ontwikkelde weer astmaklachten in voor mij juist gunstig seizoen. Het is een ondeugdelijk medicijn dat van de markt zou moeten worden gehaald. Het inhaleren is zeer moeizaam, omdat er geen luchtdoorst[lees meer...]roming kan plaatsvinden. Bij openbreken van de inhalator is te zien dat elke dosis aankoekt aan de volgende dosis. Werkt gewoon niet. Ik ga klacht indienen bij verzekeringsmaatschappij.

DuoResp

10-07-2022 | Vrouw | 64
formoterol/budesonide
Astma
Zeer tevreden werkt snel en blijft even goed werken ook aan het eind van de puffer

10-07-2022 | Vrouw | 64
Astma
Voorheen Duoresp spigomax werkte prima en kon periodes zelfs minder vaak gebruiken. Verzekeraar vergoed niet meer. De Bufoler zou hetzelfde moeten zijn volgens de apotheek maar werkt veel langzamer, duurt ruim een uur voor ik het merk en de duoresp werkte met een paar minuten. Gebruik eerder meer dan minder. In het begin bij een nieuwe puffer gaat het goed en naar het ein[lees meer...]d steeds minder reactie. Heb nu hiernaast af en toe salbutamol voor benauwdheid. Is voor de verzekeraar per stuk misschien goedkoper maar beslist niet beter of gelijk.

04-07-2022 | Vrouw | 62
Astma
Ik heb 1 jaar bij traumapsycholoog gelopen en door medicatie weer aardig op de been.Totdat er astma werd vastgesteld en ik foster kreeg voorgeschreven. Ik en de familie dachten dat ik weer terug was bij af. Vreselijke angsten,onrust in mijn hoofd slapeloze nachten krampen zelfmoord gedachtes, kon mijn gedachten niet meer onder controlle krijgen vooral negatieve gedachten.[lees meer...] krampen in voeten en handen ernstige hartkloppingen . maar voor de astma hielp het wel. ben gestopt met mijn foster puffer nadat ik op dit forum de bijwerkingen las en voel me sinds een week weer beter in mijn vel zitten, wat een vreselijk rot medicijn is dat zeg.

02-07-2022 | Man | 39
Astma
Ben dit middel nu 7 maanden aan het gebruiken en in deze periode ben ik opeens met verschillende onverklaarbare gezondheidproblemen komen te zitten de dokters zeggen dat het niet kan van de foster zijn. maar de bijsluiter vertelt toch anders. Vermoeid, spierzwakte, duizelen, zeer hoge bloeddruk, hoofdpijn, wazig zicht , huid de zeer dun word . dit is al grondig onderzo[lees meer...]cht maar men vind hier geen reden voor ondertussen al meermaals gezegd dat ik vermoed dat het van foster komt maar krijg er geen gehoor naar aangezien mijn astma in april redelijk onder controle was ben ik nu al maanden thuis van het werk door deze spooksymptomen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2873)
Angst & paniekstoornis (2361)
Depressie (2313)
Hoge bloeddruk (1662)