ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

03-10-2019

Astma

Ik herken de klacht dat de inhalator soms niet helemaal goed werkt, ongeacht schoonmaken. Meestal helpt schoonmaken wel. Vroeger werd er niet geadviseerd om te schudden voor gebruik, tegenwoordig wel, en volgens de apotheker helpt schudden tegen het vastlopen van de inhalator. Ik gebruik in de hoestperiodes, hooikoorts of najaar/winter, aanvullend codeïne.
19-09-2019

Trimbow (beclometason/​formoterol/​glycopyrronium)
Astma

De beste puf die ik ooit gehad heb. Voor het eerst geen longontsteking meer.
16-09-2019

Qvar (beclometason)
Astma

Mijn dochter gebruikt het voor de astma. Na een week werden haar klachten erger ipv minder. Kon ze zeer slecht in slaap vallen en werd ze meerdere malen snachts wakker van het hoesten
04-09-2019

Astma

Ik gebruikte de paarse discus. Waarom dit is veranderd naar foster weet ik niet. Wel was seretide toen nog een discus en foster was meteen een aerosol.
04-09-2019

Astma

Erg duur! En stopt terwijl er nog 40 doses inzitten.
24-08-2019

Astma

Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen. Ik druk de houder in en krijg er zeer weinig uit. Paar keer terug geweest bij de apotheek. Deze gaf aan dat ik de houder schoon moest spoelen. Heb dit gedaan maar blijf problemen houden. Dit probleem heb ik niet bij de puffer Serevent. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?
14-08-2019

Budesonide Dosisaerosol/Inhalatiepoeder (budesonide)
Astma

Ik sport vrij intensief..tot ik door het gebruik van deze meds heftige bijwerkingen begon te ervaren, zweten..trillende handen..hartkloppingen en bijna geen tot weinig effect/verlichting van astmatische klachten meer.
29-06-2019

Azitromycine (azitromycine)
Astma

Na inname van de eerste pil,ging t helemaal mis, ik kreeg bijna geen adem meer. Maar goed dat mijn man zo snel 112 gebeld heeft. ik Heb 8 dagen op de i.C gelegen en daarna nog n week op de longafd.
25-06-2019

Astma

Begonnen met salbutamol zonodig. Zonodig bleek meerdere keren per dag. Daarom over gegaan op Alvesco. Helaas had dit geen enkel effect op mijn klachten, ik bleef last houden van; kortademig/benauwdheid bij inspannen, slijm ophoesten en piepen (bij inspannen en bij plat liggen op bed) en gevoeligheid voor prikkels zoals hard lachen en koude lucht. Daarom over gegaan op Symb[lees meer...]icort en daarmee verdwenen al mijn klachten.
25-06-2019

Symbicort (formoterol/ budesonide)
Astma

Makkelijk in te nemen. Goed de mond spoelen na inhaleren en ik neem ook altijd iets te eten (kan iets kleins zijn zoals een aardbei bv als het maar de keel even smeert). Soms trillende handen tot een uurtje na inname maar verder geheel geen bijwerkingen. Effectief middel, geen last meer van hoesten, benauwdheid en piepen.
13-06-2019

Astma

Na jaren lang regelmatig ontstekingen in de longen en luchtwegen te hebben gehad heeft longarts Forster voorgeschreven. Vanaf dat moment slechts 1 keer ziek geweest en ik voel mij veel beter. De inname gaat met een voorzetkamer. De voorraad van het medicijn bewaar je in de koelkast.
14-05-2019

Ventolin Inhalatie (salbutamol inhalatie)

14-05-2019

Salbutamol Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Astma

Sinds kort over gestapt van Ventolin naar Salbutamol. Bij mij werkt het niet meteen. Moet meerdere malen inhaleren voordat het werkt. Ik heb last van hartkloppingen sinds in dit medicijn gebruik wat ik bij Ventolin nooit heb gehad.
10-05-2019

Salbutamol Inhalatie (salbutamol inhalatie)

prive
24-04-2019

Astma

Toen eenmaal bekend was dat ik astma had, heb ikneerst Foster 100/6 gekregen. Deze hielp niet genoeg, en na omschakeling naar Foster 200/6 heb ik weinig benauwdheidsklachen meer!
17-04-2019

Astma

Seretide helpt mij heel goed en ik heb geen bijwerkingen. Ik gebruik het nu weer na een maand Airflusol te hebben gebruikt, dat mij totaal niet beviel.
17-04-2019

Airflusal (salmeterol/fluticason)
Astma

Ik gebruik al 15 jaar Seretide waarover ik heel tevreden ben. Ineens moest ik Airflusal gebruiken, zou hetzelfde zijn. Toch zijn er andere hulpstoffen want ik kreeg steeds meer last van hoesten en droge mond. Omdat ik erg veel allergieën heb, ben ik ermee gestopt en heb nu weer seretide, waar ik ook veel beter kan zien of ik mijn inhalatie niet vergeten ben. Betere teller.[lees meer...]
13-04-2019

Flixotide (fluticason)
Astma

Mij astma uit zich vooral in de vorm van hoesten, het idee was dat de flixotide hier tegen zou helpen. Het hielp een beetje, de hoestbuien duurde iets minder lang dan normaal. I.p.v. 4 weken goed hoesten en dan een paar weken matig hoesten werd het 2 weken goed hoesten en 4 weken matig.
26-03-2019

Astma

Ik gebruik dit medicijn al meer dan 40 jaar. Had op jonge leeftijd jaren lang minstens 1x in de 2 w zware astma aanval getriggerd door allergieën. Na het starten met Lomudal in al die jaren nog 2 x benauwd geweest. Voor mij een wondermiddel!
25-02-2019

Flixotide (fluticason)
Astma

Ik gebruik dit medicijn nog niet lang genoeg om mijn ervaring te delen maar tot nu toe lijkt alles in orde. Ik ben wel van plan om, in samenspraak met de specialist, over te gaan naar 100 mg, indien dit mogelijk is. Of ik nog problemen blijf houden betreffende hartritmestoornissen weet ik niet maar ik ben voorlopig in behandeling bij een hartspecialist.
25-02-2019

Astma

na 15 jaar gebruik heb ik verleden jaar vrij veel last gekregen van hartritmestoornissen. Dit werd plots ernstig bij één lot 50/100. Deze diskus werd via de apotheker teruggestuurd naar de leverancier. Na enkele maanden moest ik een vragenlijst van de leverancier Glaxo invullen en sedertdien heb ik niets meer gehoord.....Dit is een jaar geleden, waarschijnlijk hoor ik hier[lees meer...] niets meer van. Ik ben intussen wel overgestapt naar Flixotide (spijtig genoeg van diezelfde leverancier).
02-02-2019

Astma

Ik ben met Foster begonnen omdat mijn vorige medicijn zeer slecht leverbaar was. Ik vind het erg makkelijk in te nemen, je moet er alleen goed op letten dat je het op de juiste manier inneemt, anders blijft er een residu achter op je tong.
31-01-2019

Ventolin Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Astma

Bij eerste inhalatie kreeg ik gelukkig weer meer lucht. Eerste week 4x daags na dien 1x daags of waar nodig voor mij werkt het uitstekend.
30-01-2019

Relvar (vilanterol/fluticason)
Astma

Lichte Astma met bronchitis. Met Relvar kreeg ik uitmuntende longcapaciteit. Met Relvar krijg ik ook veel hoest, droge plakkerige slijmen die er maar niet uitwillen. Veel schrapen van de keel, tot hinderlijk in gezelschap. Ik weet dit eerst aan achteruitgang van de luchtwegen. Omwille van de hinder laste ik een periode in zonder Relvar. De symptomen bleven weg. Na[lees meer...] een tijd ( 1 á 2 maand) neemt ook de kortademigheid weer toe, ik nam niks anders in de plaats. Ik probeer morgen terug Seritide, wat ik voordien nam. Misschien krijg ik daarmee deze symptomen niet. Ik krijg ook heel veel schimmel achteraan in de keel door Relvar. Ik ben van Lycomicil overgestapt naar Ehterische oliën. Ik volgde daar een opleiding voor. Met Niaouli verminder ik de slijmproductie. Maar ik neem dit middel alleen enkele dagen na elkaar wanneer ik veel slijmen aanmaak.
30-01-2019

Relvar (vilanterol/fluticason)
Astma

Ik neem muffers voor mijn lichte astma. Als ik die lang ( enkele maanden) niet neem word ik weer kortademig. Ik bouwde mijn Relvar af. Want Nadat ik die genomen heb krijg ik hoestbuien en kleverige slijmen. Ik dacht eerst dat het goed was en de medicijn dit bovenhaalde. Maar wanneer ik Relvar niet neem hoest ik gewoonweg niet. Ik krijg er ook enorme keelschimmel van. Lyc[lees meer...]omicil bevordert ook de slijmen. Het kan zijn dat de longcapaciteit wat verminderd is, dat moet ik nog laten vaststellen. Ik ben een opleiding Aromatherapie gaan volgen ( genezen met essentiële oliën ) . Nu neem ik, wanneer ik de slijmen achteraan mijn keel naar de longen voel stromen, Niaouli druppels tegen de slijmen, dat helpt, er zijn nog andere EO die de slijmen verminderen. Ik neem de ervaringen ter harte op deze site. Ik ga even terug naar seritide overschakelen, wat ik vroeger nam, ter controle of dat me ook zo doet hoesten en taaie slijmen geeft. Ik dacht dat mij longen minder goed geworden waren maar ik begon te denken dat het misschien het geneesmiddel kon zijn. Daarom begon ik te zoeken.
10-01-2019

Astma

Gebruik al jaren Lomudal tot grote tevredenheid. Woon in Zwitserland waar het al enige tijd niet meer verkrijgbaar is. Bestelde het vervolgens iedere keer in Nederland, maar tot mijn grote schrik is het middel uit de handel gehaald. Ik gebruik 2x daags 1 inhalatie (20 mg met eclips). Is het inderdaad nergens meer verkrijgbaar of weet iemand een alternatief?
02-01-2019

02-01-2019

Azitromycine (azitromycine)

06-12-2018

Astma

Sinds kinds astma patiënt, buiten zware aanvallen heb ik ook last vast de meer sluipende klachten zoals het verkrampen van de longen. Ik had 5 uur + per dag aanvallen waarbij ik op de grond lag. Daarnaast had ik een slechte reactie op Atrovent/ventolin en kreeg ik hart klachten van Spiriva. Uiteindelijk kreeg ik Lomudal Forte, binnen 1.5 maand waren bijna alle klachten[lees meer...] weg en dat was met 20 mg, binnen kort ga ik het verhogen na 40mg. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, ik merk ook dat ik minder ontstekingen krijg doordat de longen minder geïrriteerd zijn. Nauwelijks bijwerkingen en bijzonder efficiënt, blij dat de specialist voorstelde.
03-11-2018

Astma

Ik gebruik deze inhalator nu 2/3 jaar en werkt super! Ik gebruik hem 2x daags 2 inhalaties. Sochtends en savonds. Soms heb ik erge last en weinig adem. Dan mag ik 1 inhalatie meer nemen. Wel krijg ik dan erge last van hartkloppingen en trillende handen. Dit zakt meestal na ongeveer 2 uur. Top medicijn.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2192)
Depressie (1803)
Angst & paniekstoornis (1645)
Hoge bloeddruk (1255)
Acne/puistjes (867)