ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

Astma

Voorheen diskus ventolin, vanwege toename klachten salbutamol aerosol met voorzetkamer. De salbutamol helpt mij vrijwel niet. Niet fijn! met de ventolin nooit problemen gehad. Daarnaast bij de salbutamol relatief veel bijwerkingen. Ik ga weer terug naar de diskus ventolin!

Astma

Moest overstappen door keuze vd apotheek / verzekering?

Airflusal (salmeterol/fluticason)
Astma

Met name de laatste 10 doseringen in de strip lijken wel leeg, hebben geen effect.
13-11-2019

Astma

Ik blijf regelmatig benauwd en heb constand last van vastzittend slijm. Ik heb in een aantal maanden 2x een kuur prednisolon en 1 x een antibiotica gehad. Ook dacht ik dat ik aan een allergie aanval, wegens oog irritatie en een loop neus. Volgens het Ziekenhuis was ik niet allergies, dit is getest door een allergie test. In het verleden heb ik een combinatie kuur van Sa[lees meer...]lbutamol en Seretide gebruikt. Mijn arts heeft de Seretide geschrapt omdat ik deze niet regelmatig gebruikte. De slijm vorming kan hiermee in verband staan. Op het internet heb ik het negatieve verhaal over het gebruik van Salbutamol van Sandoz gelezen. Het is nu nacht, ik ben redelijk benauwd en ga morgen mijn huisarts vragen om mij het middel Salbutamol Ventolin voor te schrijven en of het raadzaam zou zijn om toch de combinatie met seretide aan te gaan.
07-11-2019

Astma

Eerder gebruikte ik seretide met budesonide en als extra bricanyl. Longarts wilde graag dat ik andere medicatie zou proberen. Dat werd Foster 100/6 met als extra bricanyl. Met de dag voelde ik me slechter worden. Iedere dag iets benauwder. Daarbij namen duizeligheid en hartkloppingen toe. Na een week kwam ik (een sportief persoon die een goede conditie heeft) een trap [lees meer...]bijna niet meer op. Hijgend, puffend en piepend kwam ik boven. Bricanyl gaf wel verlichting maar dat had ik nu structureel nodig om de dag door te komen. Gisteren in overleg weer terug gestapt op mijn oude medicatie. Natuurlijk nog niet terug bij de oude maar nu al een wereld van verschil. Voor mij geen Foster
31-10-2019

Symbicort (formoterol/ budesonide)
Astma

Ik heb al vanaf mijn 8ste jaar ongeveer last van astmatische klachten ik gebruikte altijd ventolin diskus om de benauwdheid weg te krijgen na een week was het weer weg meestal kreeg ik er last van, met overschakelen van seizoenen of terug geweest van vakantie waar het warm was en in Nederland was het weer koud maar soms kon het wezen dat ik jaren geen enkele problemen had.[lees meer...] Pas op latere leeftijd kreeg ik van mijn huisarts Flixotide diskus 100 micro na een jaar kreeg ik van de longspecialist Alvesco 160 voorgeschreven om dat Flixotide niet voldoende werkte na een paar weken ging het beter en de asma was onder controle. Ik gebruike dit middel ongeveer een jaartje zonder problemen geen bijwerkingen te merken. Op de gegeven moment bent ik geëmigreerd naar Curacao en ik moest daar Alvesco gaan bestellen bij de huisarts maar deze was niet leverbaar en moest ik over op Symbricort 160 4.5 nou toen begon de ellende binnen 2 dagen kreeg ik last van heel veel bijwerkingen. De asma werd erger ik kreeg last van slijm en de hele dag door hoesten ook kreeg ik hoefdpijn en het leek er op dat mijn luchtwegen geïrriteerd waren geraakt door dit middel en ook leek het er op dat ik griep verschijnselen krijgt dat op de andere moment zo weer over ging en ik had ook krampen in mijn bovenbenen s'nachts in bed. Dit middel was ontzettend slecht heb het ongeveer 2 weken vol gehouden omdat ik dacht dat het lichaam er aan moest wennen. Ben toen naar de apotheek gegaan en ze vertelde mij dat ze Alvesco wel konden bestellen uit Nederland dat zou ongeveer 2 weken duren maar dat het niet vergoed werd door de verzekering ja jammer maar ik denk wel aan mijn gezondheid dus ik betaal dit medicijn dus zelf. Zelfs toen ik was gestopt met Symbicort had ik er nog last maar het werd wel minder nu gebruik ik weer Alvesco. Symbicort 160 4.5 is in Nederland niet te krijgen wel in Belgie en daar buiten, maar in Nederland heb je een andere dosis en ziet de puffer zelf er anders uit buiten Nederland is het gewoon een puffer met een metertje er boven op om te kunnen zien hoeveel er nog in zit in Nederland heb je dat niet. SAMMENGEVAT: Gebruikt dit merk niet SYMBICORT maar neem een ander merk als het kan dit medicijn heeft veel bijwerkingen waar veel mensen last mee hebben.
03-10-2019

Astma

Ik herken de klacht dat de inhalator soms niet helemaal goed werkt, ongeacht schoonmaken. Meestal helpt schoonmaken wel. Vroeger werd er niet geadviseerd om te schudden voor gebruik, tegenwoordig wel, en volgens de apotheker helpt schudden tegen het vastlopen van de inhalator. Ik gebruik in de hoestperiodes, hooikoorts of najaar/winter, aanvullend codeïne.
19-09-2019

Trimbow (beclometason/​formoterol/​glycopyrronium)
Astma

De beste puf die ik ooit gehad heb. Voor het eerst geen longontsteking meer.
16-09-2019

Qvar (beclometason)
Astma

Mijn dochter gebruikt het voor de astma. Na een week werden haar klachten erger ipv minder. Kon ze zeer slecht in slaap vallen en werd ze meerdere malen snachts wakker van het hoesten
04-09-2019

Astma

Ik gebruikte de paarse discus. Waarom dit is veranderd naar foster weet ik niet. Wel was seretide toen nog een discus en foster was meteen een aerosol.
04-09-2019

Astma

Erg duur! En stopt terwijl er nog 40 doses inzitten.
24-08-2019

Astma

Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen. Ik druk de houder in en krijg er zeer weinig uit. Paar keer terug geweest bij de apotheek. Deze gaf aan dat ik de houder schoon moest spoelen. Heb dit gedaan maar blijf problemen houden. Dit probleem heb ik niet bij de puffer Serevent. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?
14-08-2019

Budesonide Dosisaerosol/Inhalatiepoeder (budesonide)
Astma

Ik sport vrij intensief..tot ik door het gebruik van deze meds heftige bijwerkingen begon te ervaren, zweten..trillende handen..hartkloppingen en bijna geen tot weinig effect/verlichting van astmatische klachten meer.
29-06-2019

Azitromycine (azitromycine)
Astma

Na inname van de eerste pil,ging t helemaal mis, ik kreeg bijna geen adem meer. Maar goed dat mijn man zo snel 112 gebeld heeft. ik Heb 8 dagen op de i.C gelegen en daarna nog n week op de longafd.
25-06-2019

Astma

Begonnen met salbutamol zonodig. Zonodig bleek meerdere keren per dag. Daarom over gegaan op Alvesco. Helaas had dit geen enkel effect op mijn klachten, ik bleef last houden van; kortademig/benauwdheid bij inspannen, slijm ophoesten en piepen (bij inspannen en bij plat liggen op bed) en gevoeligheid voor prikkels zoals hard lachen en koude lucht. Daarom over gegaan op Symb[lees meer...]icort en daarmee verdwenen al mijn klachten.
25-06-2019

Symbicort (formoterol/ budesonide)
Astma

Makkelijk in te nemen. Goed de mond spoelen na inhaleren en ik neem ook altijd iets te eten (kan iets kleins zijn zoals een aardbei bv als het maar de keel even smeert). Soms trillende handen tot een uurtje na inname maar verder geheel geen bijwerkingen. Effectief middel, geen last meer van hoesten, benauwdheid en piepen.
13-06-2019

Astma

Na jaren lang regelmatig ontstekingen in de longen en luchtwegen te hebben gehad heeft longarts Forster voorgeschreven. Vanaf dat moment slechts 1 keer ziek geweest en ik voel mij veel beter. De inname gaat met een voorzetkamer. De voorraad van het medicijn bewaar je in de koelkast.
14-05-2019

Ventolin Inhalatie (salbutamol inhalatie)

14-05-2019

Astma

Sinds kort over gestapt van Ventolin naar Salbutamol. Bij mij werkt het niet meteen. Moet meerdere malen inhaleren voordat het werkt. Ik heb last van hartkloppingen sinds in dit medicijn gebruik wat ik bij Ventolin nooit heb gehad.
10-05-2019

prive
24-04-2019

Astma

Toen eenmaal bekend was dat ik astma had, heb ikneerst Foster 100/6 gekregen. Deze hielp niet genoeg, en na omschakeling naar Foster 200/6 heb ik weinig benauwdheidsklachen meer!
17-04-2019

Astma

Seretide helpt mij heel goed en ik heb geen bijwerkingen. Ik gebruik het nu weer na een maand Airflusol te hebben gebruikt, dat mij totaal niet beviel.
17-04-2019

Airflusal (salmeterol/fluticason)
Astma

Ik gebruik al 15 jaar Seretide waarover ik heel tevreden ben. Ineens moest ik Airflusal gebruiken, zou hetzelfde zijn. Toch zijn er andere hulpstoffen want ik kreeg steeds meer last van hoesten en droge mond. Omdat ik erg veel allergieën heb, ben ik ermee gestopt en heb nu weer seretide, waar ik ook veel beter kan zien of ik mijn inhalatie niet vergeten ben. Betere teller.[lees meer...]
13-04-2019

Flixotide (fluticason)
Astma

Mij astma uit zich vooral in de vorm van hoesten, het idee was dat de flixotide hier tegen zou helpen. Het hielp een beetje, de hoestbuien duurde iets minder lang dan normaal. I.p.v. 4 weken goed hoesten en dan een paar weken matig hoesten werd het 2 weken goed hoesten en 4 weken matig.
26-03-2019

Lomudal Inhalatiepoeder (cromoglicinezuur)
Astma

Ik gebruik dit medicijn al meer dan 40 jaar. Had op jonge leeftijd jaren lang minstens 1x in de 2 w zware astma aanval getriggerd door allergieën. Na het starten met Lomudal in al die jaren nog 2 x benauwd geweest. Voor mij een wondermiddel!
25-02-2019

Flixotide (fluticason)
Astma

Ik gebruik dit medicijn nog niet lang genoeg om mijn ervaring te delen maar tot nu toe lijkt alles in orde. Ik ben wel van plan om, in samenspraak met de specialist, over te gaan naar 100 mg, indien dit mogelijk is. Of ik nog problemen blijf houden betreffende hartritmestoornissen weet ik niet maar ik ben voorlopig in behandeling bij een hartspecialist.
25-02-2019

Astma

na 15 jaar gebruik heb ik verleden jaar vrij veel last gekregen van hartritmestoornissen. Dit werd plots ernstig bij één lot 50/100. Deze diskus werd via de apotheker teruggestuurd naar de leverancier. Na enkele maanden moest ik een vragenlijst van de leverancier Glaxo invullen en sedertdien heb ik niets meer gehoord.....Dit is een jaar geleden, waarschijnlijk hoor ik hier[lees meer...] niets meer van. Ik ben intussen wel overgestapt naar Flixotide (spijtig genoeg van diezelfde leverancier).
02-02-2019

Astma

Ik ben met Foster begonnen omdat mijn vorige medicijn zeer slecht leverbaar was. Ik vind het erg makkelijk in te nemen, je moet er alleen goed op letten dat je het op de juiste manier inneemt, anders blijft er een residu achter op je tong.
31-01-2019

Ventolin Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Astma

Bij eerste inhalatie kreeg ik gelukkig weer meer lucht. Eerste week 4x daags na dien 1x daags of waar nodig voor mij werkt het uitstekend.
30-01-2019

Relvar (vilanterol/fluticason)
Astma

Lichte Astma met bronchitis. Met Relvar kreeg ik uitmuntende longcapaciteit. Met Relvar krijg ik ook veel hoest, droge plakkerige slijmen die er maar niet uitwillen. Veel schrapen van de keel, tot hinderlijk in gezelschap. Ik weet dit eerst aan achteruitgang van de luchtwegen. Omwille van de hinder laste ik een periode in zonder Relvar. De symptomen bleven weg. Na[lees meer...] een tijd ( 1 á 2 maand) neemt ook de kortademigheid weer toe, ik nam niks anders in de plaats. Ik probeer morgen terug Seritide, wat ik voordien nam. Misschien krijg ik daarmee deze symptomen niet. Ik krijg ook heel veel schimmel achteraan in de keel door Relvar. Ik ben van Lycomicil overgestapt naar Ehterische oliën. Ik volgde daar een opleiding voor. Met Niaouli verminder ik de slijmproductie. Maar ik neem dit middel alleen enkele dagen na elkaar wanneer ik veel slijmen aanmaak.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1679)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)