ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

24-03-2020

Astma

Het middel werkt zeer snel. Was de eerste paar dagen erg enthousiast erover. Echter na een week begonnen de bijwerkingen welke ikzelf eerst niet blinkt had aan de Foster. Na contact met de huisarts besloten te stoppen met dit middel en in overleg met de longarts een ander medicijn gekregen.
14-03-2020

astma
11-03-2020

Spiriva (tiotropium)
Astma

Ik kreeg dit omdat ik veel bijwerkingen had van Atimos, maar werkte minimaal.
11-03-2020

Atimos (formoterol)
Astma

Deze inhaler werkt helaas het beste bij mij, andere inhalers doen bijna niets. Helaas heb ik ook veel last van de bijwerkingen! Nu neem ik alleen ‘s morgens 1 puf, want bij ‘s avonds nogmaals slaap ik slecht en heb ik extreem veel last van hartkloppingen. Ik gebruik al 22 jaar inhalers en prednisolon plus Tacal D3 tegen botontkalking en desloratadine tegen allergieën. V[lees meer...]erder nog Alvesco en Atropium. En 1 x in de 4 weken een Nucala injectie Ik heb Chronische Eosinofiele Pneumonie
03-03-2020

Ipratropium Inhalatiepoeder (ipratropium)
Astma

Stemverlies, verhemelte zwelt helemaal op, duizelig, helpt niet goed genoeg.
27-02-2020

Astma

Helpt heel goed maar moest er vaker een puf van nemen, dus beter om corticosteroïden te starten. Ik voel mij na inname wel gejaagd, nerveus en krijg veel warmte flushes.
27-02-2020

Astma

Ik kreeg foster vanwege astma klachten, helaas werkte het bij mij niet. De huisarts geeft aan ik heb teveel bijwerkingen en dus stoppen. Na inname kreeg ik het gevoel dat alle energie uit mijn lichaam weg ging, voelde mij lusteloos en grieperig. Ook leek mijn astma te verergeren ipv af te nemen, helaas stopen dus.
26-02-2020

Relvar (vilanterol/fluticason)
Astma

Ik gebruikte vroeger inuvair en was daar goed mee. Maar de dokter had een staal gegeven van relvar, dit zou nog beter zijn.... Maar ik ben nog steeds kortademig en nu meer last van hoesten en vervelende kriebel in de keel. Bovendien blijven de korrels steken in de mond. Ik denk dat ik terug naar inuvair overstap.
24-02-2020

Astma

Werkt snel, geeft snel verlichting bij benauwdheid, en geen last van bijwerkingen, dus ik ben tevreden!
13-02-2020

Flutiform (fluticason / formoterol)
Astma

Helpt wel echter de oogdruk is nu behoorlijk hoog. Zodanig dat ik moet druppelen. De bijwerkingen van de druppels zijn astma aanvallen. Hoofdpijn enz. Zo is de cirkel rond. Tjonge
30-01-2020

Astma

jaren heb ik flixotide disk gebruikt met af en toe bij een opvlamming na griep o.i.d. wat extra medicatie. Tot afgelopen winter, een heel jaar getobt en heel veel medicatie nodig gehad. Het is nooit meer teruggekomen naar het niveau dat ik jaren heb gehad maar met Symbicort is het toch goed onder controle te houden. ik vind het een fijn en effectief middel.
16-01-2020

Singulair (montelukast)

eerste 3 dagen prima, veel minder benauwd daarna begonnen de bijwerkingen
15-01-2020

Astma

Jaren loop ik in en uit bij de fysio voor de pijn in mijn benen. Als pelgrim loop ik lange afstanden en juist met zitten heb ik veel pijn of er in mijn billen en benen aan de achterkant schaafplekken zitten. Sportarts zei piriformisch syndroom daar geloofde ik niet in en de neuroloog vond na een mri scan geen hernia en zei dat het tussen mijn oren zat. Heel veel verdriet e[lees meer...]n angst want niemand wist wat het was. Ondanks zwaar dieeten viel ik niet af maar bleef aankomen. 620 km lopen met 13 kg op mijn rug en veel maaltijd salades en 4 boterhammen op de dag verder kwam ik 3 kilo aan. Omdat ik bij elke puffer voor mijn astma niet bestaande bijwerkingen kreeg van na 4 dagen mijn bed niet meer uitkunnen van moeheid zou alvesco wonderen doen. Ik had dacht ik geen last van bijwerkingen dus prima. De vraag naar het effect bleef dat ontdekte ik niet. De pijn in mijn benen werd steeds erger en mijn buikomvang ging naar 103 cm. Ik schaam me voor mijn lijf. Op internet las ik verhalen en dat mensen van alvesco dik kunnen worden. Bingo dacht ik. En toen las ik over spierkrampen in de benen en ging bij mij het licht aan. Zou ik al die fysio artsen etc afgelopen zijn omdat de binwerkingen niet bestaan? Nu ben ik sinds 2 dagen gestopt en ik ben nu pijnvrij. Heel benieuwd naar mijn volgende wandeling en wat er daarna gebeurd. Blijft de pijn dan ook weg dan wint ik het aan de alvesco en moet iemand van hele goede huize komen om mij ooit noog aan de puffers te krijgen.
09-01-2020

21-12-2019

DuoResp (formoterol/budesonide)
Astma

Deze voorgeschreven gekregen na een longfunctietest waar astma uit kwam. Voorheen vaak prednison nodig en antibiotica. Nu 2 maanden in gebruik en tot nog niet zo benauwd geworden dat ik prednison nodig had. Wel erge rugpijn, hoofdpijn, pijn tussen schouderbladen en geïrriteerde keel

Astma

Voorheen diskus ventolin, vanwege toename klachten salbutamol aerosol met voorzetkamer. De salbutamol helpt mij vrijwel niet. Niet fijn! met de ventolin nooit problemen gehad. Daarnaast bij de salbutamol relatief veel bijwerkingen. Ik ga weer terug naar de diskus ventolin!

Astma

Moest overstappen door keuze vd apotheek / verzekering?

Airflusal (salmeterol/fluticason)
Astma

Met name de laatste 10 doseringen in de strip lijken wel leeg, hebben geen effect.
13-11-2019

Astma

Ik blijf regelmatig benauwd en heb constand last van vastzittend slijm. Ik heb in een aantal maanden 2x een kuur prednisolon en 1 x een antibiotica gehad. Ook dacht ik dat ik aan een allergie aanval, wegens oog irritatie en een loop neus. Volgens het Ziekenhuis was ik niet allergies, dit is getest door een allergie test. In het verleden heb ik een combinatie kuur van Sa[lees meer...]lbutamol en Seretide gebruikt. Mijn arts heeft de Seretide geschrapt omdat ik deze niet regelmatig gebruikte. De slijm vorming kan hiermee in verband staan. Op het internet heb ik het negatieve verhaal over het gebruik van Salbutamol van Sandoz gelezen. Het is nu nacht, ik ben redelijk benauwd en ga morgen mijn huisarts vragen om mij het middel Salbutamol Ventolin voor te schrijven en of het raadzaam zou zijn om toch de combinatie met seretide aan te gaan.
07-11-2019

Astma

Eerder gebruikte ik seretide met budesonide en als extra bricanyl. Longarts wilde graag dat ik andere medicatie zou proberen. Dat werd Foster 100/6 met als extra bricanyl. Met de dag voelde ik me slechter worden. Iedere dag iets benauwder. Daarbij namen duizeligheid en hartkloppingen toe. Na een week kwam ik (een sportief persoon die een goede conditie heeft) een trap [lees meer...]bijna niet meer op. Hijgend, puffend en piepend kwam ik boven. Bricanyl gaf wel verlichting maar dat had ik nu structureel nodig om de dag door te komen. Gisteren in overleg weer terug gestapt op mijn oude medicatie. Natuurlijk nog niet terug bij de oude maar nu al een wereld van verschil. Voor mij geen Foster
31-10-2019

Astma

Ik heb al vanaf mijn 8ste jaar ongeveer last van astmatische klachten ik gebruikte altijd ventolin diskus om de benauwdheid weg te krijgen na een week was het weer weg meestal kreeg ik er last van, met overschakelen van seizoenen of terug geweest van vakantie waar het warm was en in Nederland was het weer koud maar soms kon het wezen dat ik jaren geen enkele problemen had.[lees meer...] Pas op latere leeftijd kreeg ik van mijn huisarts Flixotide diskus 100 micro na een jaar kreeg ik van de longspecialist Alvesco 160 voorgeschreven om dat Flixotide niet voldoende werkte na een paar weken ging het beter en de asma was onder controle. Ik gebruike dit middel ongeveer een jaartje zonder problemen geen bijwerkingen te merken. Op de gegeven moment bent ik geëmigreerd naar Curacao en ik moest daar Alvesco gaan bestellen bij de huisarts maar deze was niet leverbaar en moest ik over op Symbricort 160 4.5 nou toen begon de ellende binnen 2 dagen kreeg ik last van heel veel bijwerkingen. De asma werd erger ik kreeg last van slijm en de hele dag door hoesten ook kreeg ik hoefdpijn en het leek er op dat mijn luchtwegen geïrriteerd waren geraakt door dit middel en ook leek het er op dat ik griep verschijnselen krijgt dat op de andere moment zo weer over ging en ik had ook krampen in mijn bovenbenen s'nachts in bed. Dit middel was ontzettend slecht heb het ongeveer 2 weken vol gehouden omdat ik dacht dat het lichaam er aan moest wennen. Ben toen naar de apotheek gegaan en ze vertelde mij dat ze Alvesco wel konden bestellen uit Nederland dat zou ongeveer 2 weken duren maar dat het niet vergoed werd door de verzekering ja jammer maar ik denk wel aan mijn gezondheid dus ik betaal dit medicijn dus zelf. Zelfs toen ik was gestopt met Symbicort had ik er nog last maar het werd wel minder nu gebruik ik weer Alvesco. Symbicort 160 4.5 is in Nederland niet te krijgen wel in Belgie en daar buiten, maar in Nederland heb je een andere dosis en ziet de puffer zelf er anders uit buiten Nederland is het gewoon een puffer met een metertje er boven op om te kunnen zien hoeveel er nog in zit in Nederland heb je dat niet. SAMMENGEVAT: Gebruikt dit merk niet SYMBICORT maar neem een ander merk als het kan dit medicijn heeft veel bijwerkingen waar veel mensen last mee hebben.
03-10-2019

Astma

Ik herken de klacht dat de inhalator soms niet helemaal goed werkt, ongeacht schoonmaken. Meestal helpt schoonmaken wel. Vroeger werd er niet geadviseerd om te schudden voor gebruik, tegenwoordig wel, en volgens de apotheker helpt schudden tegen het vastlopen van de inhalator. Ik gebruik in de hoestperiodes, hooikoorts of najaar/winter, aanvullend codeïne.
19-09-2019

Trimbow (beclometason/​formoterol/​glycopyrronium)
Astma

De beste puf die ik ooit gehad heb. Voor het eerst geen longontsteking meer.
16-09-2019

Qvar (beclometason)
Astma

Mijn dochter gebruikt het voor de astma. Na een week werden haar klachten erger ipv minder. Kon ze zeer slecht in slaap vallen en werd ze meerdere malen snachts wakker van het hoesten
04-09-2019

Astma

Ik gebruikte de paarse discus. Waarom dit is veranderd naar foster weet ik niet. Wel was seretide toen nog een discus en foster was meteen een aerosol.
04-09-2019

Astma

Erg duur! En stopt terwijl er nog 40 doses inzitten.
24-08-2019

Astma

Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen. Ik druk de houder in en krijg er zeer weinig uit. Paar keer terug geweest bij de apotheek. Deze gaf aan dat ik de houder schoon moest spoelen. Heb dit gedaan maar blijf problemen houden. Dit probleem heb ik niet bij de puffer Serevent. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?
14-08-2019

Budesonide Dosisaerosol/Inhalatiepoeder (budesonide)
Astma

Ik sport vrij intensief..tot ik door het gebruik van deze meds heftige bijwerkingen begon te ervaren, zweten..trillende handen..hartkloppingen en bijna geen tot weinig effect/verlichting van astmatische klachten meer.
29-06-2019

Azitromycine (azitromycine)
Astma

Na inname van de eerste pil,ging t helemaal mis, ik kreeg bijna geen adem meer. Maar goed dat mijn man zo snel 112 gebeld heeft. ik Heb 8 dagen op de i.C gelegen en daarna nog n week op de longafd.
25-06-2019

Astma

Begonnen met salbutamol zonodig. Zonodig bleek meerdere keren per dag. Daarom over gegaan op Alvesco. Helaas had dit geen enkel effect op mijn klachten, ik bleef last houden van; kortademig/benauwdheid bij inspannen, slijm ophoesten en piepen (bij inspannen en bij plat liggen op bed) en gevoeligheid voor prikkels zoals hard lachen en koude lucht. Daarom over gegaan op Symb[lees meer...]icort en daarmee verdwenen al mijn klachten.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1883)
Angst & paniekstoornis (1755)
Hoge bloeddruk (1315)
Acne/puistjes (928)