ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

Seretide

01-09-2020 | Vrouw | 55
salmeterol/ fluticason
Astma
Seretide gebruikte ik al jaren en mijn astma is sindsdien heel erg verminderd. Mijn saturatie was ook weer terug naar 98 ipv 94z

Airflusal

01-09-2020 | Vrouw | 55
salmeterol/fluticason
Astma
Verplicht overgezet ipv seretide. Na 3 weken continu hoesten, zwaar benauwd en gevoel dat het niet helpt mijn oude seretide (die nog half vol was) erbij gepakt en binnen 3!!!! Dagen was ik weer ok. Seretide op dus weer op airflusal en weer extreem benauwd en voortdurend hoesten. Het lijkt wel of dit medicijn helemaal niets voor mij doet. Ik ben wanhopig want zo benauwd e[lees meer...]n kan niets meer.

Dymista

31-08-2020 | Vrouw | 30
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Astma
Ik gebruik het omdat mijn longarts het op het ziekenhuis mij heeft geadviseerd. Wel tevreden alleen super vervelend is de smaak die in je keel komt. Heel vies en bitter en blijft ook een tijdje hangen.

31-08-2020 | Vrouw | 30
Astma
Het doet wat het moet doen.. maar ik heb hevige hartkloppingen (alsof ik flink heb gesport)vooral als ik 's avonds in bed lig en ook wel schor af en toe. Gebruik het nu 4 dagen maar ga morgen toch even polsen bij de dokter. Gebruik salbutamol voor nood als extra puf.

Lomudal Inhalatiepoeder

24-08-2020 | Vrouw | 49
cromoglicinezuur
Astma
Jaren dag en nacht gehoest. Niet normaal. Van longarts gewisseld en hij stelde dit voor. Binnen 4 dagen hoesten over. Een wondermiddel.

18-07-2020 | Man | 33
Astma
Na diverse onderzoeken werd er astma vastgesteld en kreeg ik van de longarts fostair nexthaler 2x per dag 2 dosis. De bijwerkingen waren heftig heel erg onrustig,psychische klachten , hartkloppingen en niet kunnen slapen

Budesonide Neusspray

Flixotide

10-06-2020 | Man | 74
fluticason
Astma
de stemverandering was erg storend. Alvesco zou tevens geen nadelig effect op mijn osteopenie hebben. Ik denk dat mijn sport daar een belangrijker positief effect heeft.

Xolair

03-06-2020 | Vrouw | 23
omalizumab

Alvesco

24-05-2020 | Vrouw | 54
ciclesonide
Astma
Al bijna 40 jaar last van milde astma vooral bij inspanning of in erg stoffige of rokerige ruimtes. Na anafylactische shock 15 jaar geleden klachten verergerd. Vaker longontsteking gehad. Ik heb eigenlijk nooit de typische piepende ademhaling die bij astma past. Wel kortademig en beklemmend gevoel op de borst en krampachtig gevoel in mijn halsspieren soms ook gepaard met[lees meer...] hoestbuien. Als het lang goed gaat bouw ik medicatie af vanwege de bijwerkingen. Die nemen dan ook af en ik raak dan ook overgewicht kwijt. Al duurt dat wat lang. Maar afvallen lukt niet bij gebruik alvesco.

Prednison tabletten

21-05-2020 | Vrouw | 40
prednison

Doxycycline

21-05-2020 | Vrouw | 40
doxycyline

28-04-2020 | Man | 25
Astma
Het dopje verwisselen van de rhinocort op de pulmicort en de pulmicort gebruiken als alternatief werkt voor mij niet zoals de rhinocort. Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden maar nee.

28-04-2020 | Vrouw | 59

22-04-2020 | Man | 24
BRENG DIT MEDICEIN AUB TERUG OP DE MARKT

Ventolin Inhalatie

19-04-2020 | Vrouw | 29

19-04-2020 | Vrouw | 29

24-03-2020 | Vrouw | 44
Astma
Het middel werkt zeer snel. Was de eerste paar dagen erg enthousiast erover. Echter na een week begonnen de bijwerkingen welke ikzelf eerst niet blinkt had aan de Foster. Na contact met de huisarts besloten te stoppen met dit middel en in overleg met de longarts een ander medicijn gekregen.

Seretide

14-03-2020 | Vrouw | 72
salmeterol/ fluticason
astma

Spiriva

11-03-2020 | Vrouw | 53
tiotropium
Astma
Ik kreeg dit omdat ik veel bijwerkingen had van Atimos, maar werkte minimaal.

Atimos

11-03-2020 | Vrouw | 53
formoterol
Astma
Deze inhaler werkt helaas het beste bij mij, andere inhalers doen bijna niets. Helaas heb ik ook veel last van de bijwerkingen! Nu neem ik alleen ‘s morgens 1 puf, want bij ‘s avonds nogmaals slaap ik slecht en heb ik extreem veel last van hartkloppingen. Ik gebruik al 22 jaar inhalers en prednisolon plus Tacal D3 tegen botontkalking en desloratadine tegen allergieën. V[lees meer...]erder nog Alvesco en Atropium. En 1 x in de 4 weken een Nucala injectie Ik heb Chronische Eosinofiele Pneumonie

Ipratropium Inhalatiepoeder

03-03-2020 | Man | 60
ipratropium
Astma
Stemverlies, verhemelte zwelt helemaal op, duizelig, helpt niet goed genoeg.

27-02-2020 | Vrouw | 38
Astma
Helpt heel goed maar moest er vaker een puf van nemen, dus beter om corticosteroïden te starten. Ik voel mij na inname wel gejaagd, nerveus en krijg veel warmte flushes.

27-02-2020 | Vrouw | 38
Astma
Ik kreeg foster vanwege astma klachten, helaas werkte het bij mij niet. De huisarts geeft aan ik heb teveel bijwerkingen en dus stoppen. Na inname kreeg ik het gevoel dat alle energie uit mijn lichaam weg ging, voelde mij lusteloos en grieperig. Ook leek mijn astma te verergeren ipv af te nemen, helaas stopen dus.

Relvar

26-02-2020 | Vrouw | 53
vilanterol/fluticason
Astma
Ik gebruikte vroeger inuvair en was daar goed mee. Maar de dokter had een staal gegeven van relvar, dit zou nog beter zijn.... Maar ik ben nog steeds kortademig en nu meer last van hoesten en vervelende kriebel in de keel. Bovendien blijven de korrels steken in de mond. Ik denk dat ik terug naar inuvair overstap.

24-02-2020 | Vrouw | 35
Astma
Werkt snel, geeft snel verlichting bij benauwdheid, en geen last van bijwerkingen, dus ik ben tevreden!

Flutiform

13-02-2020 | Vrouw | 57
fluticason / formoterol
Astma
Helpt wel echter de oogdruk is nu behoorlijk hoog. Zodanig dat ik moet druppelen. De bijwerkingen van de druppels zijn astma aanvallen. Hoofdpijn enz. Zo is de cirkel rond. Tjonge

30-01-2020 | Vrouw | 50
Astma
jaren heb ik flixotide disk gebruikt met af en toe bij een opvlamming na griep o.i.d. wat extra medicatie. Tot afgelopen winter, een heel jaar getobt en heel veel medicatie nodig gehad. Het is nooit meer teruggekomen naar het niveau dat ik jaren heb gehad maar met Symbicort is het toch goed onder controle te houden. ik vind het een fijn en effectief middel.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2403)
Depressie (1952)
Angst & paniekstoornis (1858)
Hoge bloeddruk (1362)
Blaasontsteking (971)