ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

25-07-2021 | Vrouw | 58
Astma
Ik. Ben daar zk 15 jaar goed mee en nu komt er plots een arts op tv vertellen dat dit geen goed product is... Stop ik daar nu mee of niet? Grts

DuoResp

16-07-2021 | Vrouw | 19
formoterol/budesonide
Astma
De inhalator werkt bij mij direct en ik heb ook nog nooit klachten en bijwerkingen ervaren

Xolair

14-07-2021 | Vrouw | 39
omalizumab
Astma
Het heeft mijn kwaliteit van leven heel erg bevorderd. Ondanks de ongemakken ben ik blij dat ik het medicijn mag gebruiken.

14-07-2021 | Man | 73
Astma
De fabricatie van deze puffer is zeer slecht.Vaak meer missers dan 50% per verpakking. Apotheek reageert als volgt puffer word in heel Europa gemaakt en daarna verpakt in verschillende verpakkingen uit land van herkomst(veelal oostblok landen .....)Klagen bij apotheek heeft geen enkele zin als zij hun 44 euro maar kunnen declareren bij de verzekeraar. (.....) (RED.: Le[lees meer...]t op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

12-07-2021 | Man | 37
Astma
Astma/bronchitis, gebruik al sinds jaar en dag de seretide 2x per dag en dat ging altijd goed. En was al lang ontsteking en klachten vrij. En nu sinds 2 weken de salmetarol puffer. Daarna bij het eerste gebruik al het idee dat ik niks binnen krijg, de inhalator niet goed werkt. En kort daarop benauwd geworden, weinig lucht, weinig energie, en veel hoesten, en daarna ook g[lees meer...]roen ophoesten dus een ontsteking. Sinds het gebruik van deze puffer. Gebeld met de apotheek en wat blijkt, ze vergoeden de seretide niet meer vanuit de zorgverzekering Zilverenkruis...... dus om 35,- per maand, laten ze liever iemand ziek worden en meer medicatie nodig hebben en dus zijn er meer zorgkosten......

07-07-2021 | Vrouw | 63
Astma
Geeft veel bijwerkingen. Altijd onverklaarbare klachten maar komtdus door foster. Kalium gehalte moet regelmatig gecontroleerd worden. Deed arts nooit.

Flixotide

07-07-2021 | Vrouw | 51
fluticason
Astma
Astma en Bronchiectasieen . Met deze puffer (smorgens 2, savonds 1), kan ik de dosis aanpassen. Bij stabiliteit kan ik er smorgens n dosis afhalen, bij veel last kan ik savonds een puf bij nemen. Ik doe het er prima op en slik daarbij n hoge dosis vitC, D en Zink. Daarmee zijn mijn longen erg vooruit gegaan. Bij benauwdheid neem ik er een puf Atrove t bij. Luchtweg[lees meer...]verwijder. Daarmee kan ik me prima redden.

01-07-2021 | Vrouw | 53
Astma
Ik gebruikte voorheen Symbicort. Ik moest even wennen aan een andere gebruik van puf. Maar ben heel blij mee, de medicatie krijg ik nu beter binnen. Ik hoef nu 's ochtends geen slijm meer op te hoesten. Wat ik anders elke dag had.

19-06-2021 | Vrouw | 66
Astma
Ik kreeg Bufoler in plaats van door mij al jaren tot tevredenheid gebruikt Symbicort. Bij het mechanisme van Bufoler slaat de medicatie bij de eerste lichte inademing al in je mond neer. Ik ben gewend mijn mond te spoelen na gebruik inhaler, wat betekent dat de Bufoler in je maag terecht komt. Buiten dat is het apparaatje onhandiger en groter (handtas!).

18-06-2021 | Vrouw | 50
Astma
Begin dit jaar kreeg ik een Bufoler. De werkzame stof komt in mijn mond in plaats van in mijn longen. Verklaring ? De vorm van de inhaler in combinatie met Ehlers Danlos Syndroom ? Inhaleren met Symbicort Turbuhaler heeft nooit problemen gegeven. Overeengekomen met de apotheek dat ze weer Symbicort zouden leveren. Dat is niet op voorraad dus krijg ik gewoon weer Bufoler. D[lees meer...]at ligt dus in vuilnisbak. Jammer van de ruim 40 euro. Apotheek weet ervan maar laat me letterlijk en figuurlijk stikken.

18-06-2021 | Vrouw | 50
Astma
Ik gebruik al meer dan 15 jaar Symbicort Turbuhaler zonder problemen. Sinds begin dit jaar krijg ik Bufoler EASYHALER. Geen idee wat daar EASY aan is. Inhaleren lukt niet met deze inhaler dus overeengekomen met de apotheek dat ik Symbicort geleverd krijg. Dat is niet op voorraad dus leveren ze weer Bufoler. Oplossing zoeken ze niet, ze laten me letterlijk en figuurlijk sti[lees meer...]kken.

Salbutamol Inhalatie

15-06-2021 | Vrouw | 78
salbutamol inhalatie
Astma
Moest overstappen van Ventolin op salbutamol van Sandoz. Omdat Ventolin niet vergoed werd en de salbutamol van Sandoz precies hetzelfde zou zijn. Ja, dat was zo, behalve de toevoeging van oliezuur in die van Sandoz. Daar was ik super allergisch voor. Ik ben na 3 weken gestopt. Ik ben terug op Ventolin.

Airflusal

14-06-2021 | Vrouw | 56
Astma
Hierbij gebruikte ik ook altijd extra Ventolin. Diverse keren schimmels en veel heesheid \keelklachten

14-06-2021 | Vrouw | 56
Astma
jammer van de kramp en het trillen net na inhalatie , qua benauwdheid is dit echt voor mij een heel prettig medicijn .genoeg aan de 2x per dag geen extra inhalaties nodig. En met foster geen last van heesheid en of andere keelklachten ,tot nu .

31-05-2021 | Man | 60
Astma
Na jarenlang probleemloos de combinatie Ventolin en Seretide te hebben gebruikt , heb ik een drietal maanden geleden plots , zonder enige informatie of inlichting vooraf , de Neutec Inhaler gekregen van mijn apotheker . Aangezien ik deze bij mij thuis heb laten afleveren , ging ik er vooralsnog vanuit dat Neutec een tijdelijke vervanger zou zijn van Seretide , helaas , ni[lees meer...]et dus . Om te beginnen het gebruik , met de Neutec lukt het me niet zo diep als mogelijk te inhaleren als bij Seretide . De obstructie van inhaleren is groter dan bij Seretide . Ook de werking van dit geneesmiddel is minder dan Seretide , ik heb nu minimaal 1 puf Ventolin per dag extra nodig . Ondanks het feit dat ik altijd keurig mijn mond spoel en gorgel na inhalatie , houd ik van Neutec ineens een droge mond over , een droge keel en tot overmaat van ramp zware heesheid , wat bij praten het ademhalen weer extra bemoeilijkt en me extra veel doet hoesten . Al met al is deze zgn vervanger van Seretide rotzooi , welk gebruik alleen maar leidt (en lijdt) tot meer gezondheidsklachten en dus meer zorgkosten . Goedkoop is Duurkoop ! (..) RED. Mijnmedicijnen.nl: verkorte tekst- alleen eigen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven. )

28-05-2021 | Vrouw | 52
Astma
Sins 1 mei vergoedt mijn zorgverzekeraar geen seretide meer begreep ik bij de apotheek. Gebruik dat al 15 jaar zonder klachten. Bijna nooit benauwd. Nu na een week neutec benauwd en noodzaak tot ventolin bijpuffen, terwijl dat nooit hoefde.

23-05-2021 | Vrouw | 37
Astma
N.a.v. een opname in het ziekenhuis door Covid, werd Foster voorgeschreven door de longarts. Al snel last van voortdurende hoofdpijn en een soort spierpijnen in mijn lichaam. Nadat deze klachten erger werden, in overleg met de arts van 2x 2 inhalaties per dag overgegaan naar 2x 1 inhalatie per dag. Desondanks blijf ik last houden van deze bijwerkingen en nu ook bijkomen[lees meer...]de klachten: - ernstige krampen/pijn in mijn benen (vooral kuiten) en voeten - pijn bij het slikken en een branderig gevoel onderin mijn keel, met daarbij het constante gevoel dat er iets 'vast' zit in mijn keel. - ben meer vermoeid - 'opgejaagd' gevoel - aanhoudende maagklachten Ik ga de komende week het gesprek aan of ik kan stoppen met dit middel. Slik het nu 8 maanden en de laatste paar maanden zijn de bijwerkingen veel zwaarder dan de klachten waarvoor ik het in neem.

Acetylcysteine Bruistabletten / Granulaat /Poeders

21-05-2021 | Vrouw | 72
acetylcysteine
Astma
ACETYLCYSTEINE - BRUIS TABLETTEN HEBBEN MIJ MEESTAL PRIMA GEHOLPEN TEGEN TAAISLIJM. IN COMBINATIE MET 1 TABLET OXAZEPAM. IK HAD , NA COVID - INENTING INEENS LAST VAN ZEER HEFTIGE BENAUWDHEID. DAARDOOR GING IK HYPERVENTILEREN, EN KREEG IK HET STEEDS BENAUWDER. NA E.H.B.O.ZIEKENHUIS CONTROLE KREEG IK FLUTICASON INHALER, MAAR DAAR WERD MIJN KEELSLIJMVLIES NOG DIKKER VA[lees meer...]N. NU KREEG IK VIA HUISARTS : ACETYLCYSTEINE BRUIS TABLET(1MAAL DAAGS) EN1 TABLET OXAZEPAM, TEGEN HEFTIGE PANIEK. OXAZEPAM IS EEN SPIERVERSLAPPER, DIE GOED HELPT TEGEN STRESS EN PANIEK. EN NU GAAT HET EINDELIJK BETER!!!!

19-05-2021 | Man | 43
Astma
Na een paar maanden de vervanger van de seretide diskus te gebruiken veel bijwerkingen. Vooral benauwd terwijl ik dit nooit was. Probeer nu de oude van GSK terug te krijgen, waar ik wss voor bij moet betalen.

19-05-2021 | Man | 67
Astma
Ik heb altijd symbicort ingenomen ( 1x per dag )tot de volle tevredenheid, vanaf januari kreeg ik dit niet meer maar een vervanger. Hier ben ik na 6 weken mee gestopt, daarna kreeg ik Relvar, moest ook weer na jaren ventolin innemen, heesheid en veel hoesten door slijm ophoping in de longen. Mijn kwaliteit van leven ging danig achteruit. Na vele discussie en blijven aanho[lees meer...]uden weer symbicort gekregen!

17-05-2021 | Vrouw | 46
Astma
Ik heb dit medicijn van neutec gekregen in plaats van de seretide die ik al jaren gebruik en waar ik het goed op deed. Het is namelijk een paar cent goedkoper en de verzekering heeft dit middel als preferent op de lijst gezet. Sinds ik gestart ben met dit middel ben ik steeds erg benauwd. Daar waar ik eerder bijna geen ventolin nodig had, gebruik ik nu een paar keer per [lees meer...]dag ventolin naast deze puf. Ik kom de dag anders gewoon niet door. Ik hoest heel veel slijm op en wordt ‘ s morgens heel vroeg wakker met zere longen en benauwdheidsklachten. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo veel last van mijn longen heb gehad en ik word er vreselijk verdrietig van. Het ging zo goed en ik voel me nu gewoon vreselijk slecht. Dit ga ik zo niet volhouden dus nu eerst overleggen hoe verder en hoe ik mijn longen weer op een niveau krijg dat ik weer gewoon kan ademen en minder ventolin nodig heb. Wat een ramp dat een verzekeraar dit besluit. En uiteindelijk ook niet goedkoper, want ik moet nu veel meer ventolin gebruiken.

Airflusal

10-05-2021 | Vrouw | 78
Astma
Min stem werd heel erg hees. Ik kon niet meer zingen. De hele dag moest ik de keel schrapen en had ik een akelig kuchje. Besloot met het medicijn te stoppen. Na een paar dagen een duidelijke verbetering. Het viel ook mijn omgeving op.

29-04-2021 | Man | 57
Astma
Na jaren Seretide gebruikt te hebben zonder veel problemen werd me de Neutec inhaler voorgeschreven op indicatie van de zorgverzekeraar. Enige dagen daarna merkte ik dat ik veel minder lucht kreeg en wandelingen die voorheen geen probleem waren me nu zwaar vallen.

26-04-2021 | Vrouw | 74
Astma
Eerste week was het prima.hoeste niet meer,nu weer t zelfde hoest weer dag en nacht.heb ook pufjes.

12-04-2021 | Vrouw | 51
Astma
Vanwege een proef Foster geprobeerd, astmaklachten verergerden flink. Terug naar oude medicijnen, einde experiment.

12-04-2021 | Vrouw | 19
Astma
Ik heb onlangs (maand geleden) last gehad van een astma-aanval (piepende adem, toegeknepen longen etc.). De longarts ging ervan uit dat het een allergie was, maar van die lijst heb ik nooit problemen gehad. Het gebeurde nadat ik 7,5km was gaan lopen (inspanningsastma). Ik heb sinds het gebruik van de NEXThaler last van een aantal bijwerkingen zoals jeukende (hoofd-)huid, [lees meer...]niesbuien, hoestbuien (+ droge keel) en acute loopneus. Ik heb soms ook last van een opgejaagd gevoel. In het begin werkte de NEXThaler goed, maar naar het einde toe komt er minder poeder uit. Ventolin vind ik persoonlijk een aangenamer gebruik, maar is helaas niet sterk / effectief genoeg.

06-04-2021 | Vrouw | 58
Astma
Gebruik het medicijn al een aantal jaren, maar sinds een paar maanden slaap ik heel slecht elke twee uur wakker, veel hoesten.

Xolair

06-04-2021 | Vrouw | 39
omalizumab
Astma
Xolair zorgt er al jaren voor dat mijn ernstig allergisch astma ( en andere bijbehorende klachten zoals aczeem, hooikoorts) voor zeker 80 tot 90 procent verminderd is. Hiernaast gebruik ik inhalators en montelukast. Maar sinds ik Xolair gebruik, kan ik alles doen wat ik wil zonder vaak klachten te hebben.

23-03-2021 | Vrouw | 73
Astma
Hoest s,nachts niet meer.slaap weer beter daardoor.

07-02-2021 | Man | 37
Astma
Astma door allergieën . Depressief in de 200 doseringen had ik dit nog erger op 100 minder last van. Soms vergeet ik het te nemen.. als ik het dan vervolgens netjes inneem merk ik opeens een depri gevoel over me heen komen. Ik weet het al een tijdje.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2603)
Depressie (2095)
Angst & paniekstoornis (2040)
Hoge bloeddruk (1483)
Blaasontsteking (1066)