ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

05-04-2022 | Man | 65
Astma
Na 15 dagen gebruik tijdens het gorgelen kneep spontaan mijn luchtpijp dicht kon niet in ademen maar ook niet uit ademen ongeveer 1,5 minuut dit was een hele nare ervaring ben er ook gelijk mee gestopt . Was Foster 100/6 in Russische verpakking. Gebruik nu weer Sybicort wil dit ook niet weer mee maken . Tevens ook heel veel krampen benen, kuiten armen voet enz.

28-03-2022 | Man | 33
Astma
Werk voor geen meter je krijgt bernoudhied naar innamen heb nu gestopt met deze troep gebruik nu salbutamol en dat werk 10 keer beter

Lomudal Inhalatiepoeder

21-03-2022 | Vrouw | 60
cromoglicinezuur
Astma
Ik heb in mijn jeugd last gehad van zware astma-aanvallen, opgewekt door allergieën, inspanning of koude lucht. De Lomudal capsules hebben me daarvan afgeholpen zodat ik een normaal leven kan leiden en gebruik dit medicijn nu al meer dan veertig jaar. Ik was zeer onaangenaam verrast toen Sanofi, na eerst bedrijven die dit medicijn produceerden te hebben opgekocht, ermee o[lees meer...]phield dit medicijn te maken. Ik vond het kwalijk nu gedwongen te zijn om opzoek te moeten naar een nieuw medicijn, terwijl ik zo tevreden was over de Lomudal en dat middenin een corona epidemie. Gelukkig was de bijzondere Transvaal Apotheek in Den Haag bereid het inhalatie poeder voor mij samen te stellen, zodat ik niet van medicijn hoef te veranderen. Daar ben ik ze zeer dankbaar voor.

Oxis

15-03-2022 | Vrouw | 46
formoterol
Astma
Ik gebruikte Ventolin met tevredenheid. Oxis erbij gekregen voor de langere werking. Na inhalatie spaansbenauwd en brandende longen. Ik heb vroeger gerookt en Oxis inhaleren voelt hetzelfde als het opsteken van een zware sigaret. Ik heb het een tijdje gebruikt om het een kans te geven, maar met Oxis voel ik me veel slechter dan zonder. Ook gewrichspijn en ik kreeg de ste[lees meer...]m van een oude man. Lang leve Ventolin, vaarwel Oxis.

20-02-2022 | Vrouw | 59
Astma
Ik heb foster gekregen vanwege de vele exacerbaties na covid besmetting ( bekend met astma maar die was onder controlen Anoro en alvesco gehad maar dat was ook geen succes, na 3 weken nog net zo benauwd en helemaal onder de uitslag, zelfde bijwerkingen als foster. Niet blij mee en ik hoop deze niet meer te hoeven gebruiken. Al 1,5 jaar heel benauwd sinds de covid besm[lees meer...]etting.

07-02-2022 | Vrouw | 60
Astma
Paar maanden geleden kreeg ik bufoler mee bij de apotheek. Bij het eerste gebruik zat mijn hele mond en keel vol met poeder. Na een paar dagen gebruik, kreeg ik het na een uur of 4 alweer benauwd en moest ik ventolin erbij nemen, terwijl ik dit normaal weinig gebruik. Kreeg vaak hoofdpijn, droge mond, zweertjes aan de rand van mijn toch ondanks spoelen, gorgelen, tanden[lees meer...]poetsen en drinken. 3 weken geleden vond ik nog een ouwe symbicort. Met 2 a 3 dagen verdwenen alle klachten.

07-02-2022 | Vrouw | 60
Astma
4 maanden geleden kreeg ik ineens bufoler in plaats van symbicort. Bij het eerste gebruik zat mijn hele mond en keel onder de poeder. Ook na spoelen, tandenpoetsen en gorgelen blijven de ongemakken terug komen. Ik vond vorige week nog een ouwe symbicort en ben die gaan gebruiken. Binnen 2 dagen geen pijn in m'n tong meer, niet meer benauwd, en de hoofdpijn verdween al[lees meer...]s sneeuw voor de zon. Ik vind het troep! En ik ben daar niet alleen in! Ik snap niet dat een verzekeringsmaatschappij de beslissing van mijn huisarts mag wijzigen. Ik ben hier ook zeker nog niet klaar mee.

Atrovent

30-01-2022 | Vrouw | 60
ipratropium
Astma
Als bij nieuwe medicijn met inhalatiecapsules. Veel tremors en krampen dus minder gebruiken dan nodig. Inhaleren in prima maar gaat minder diep dan met de capsules. Wel makkelijker meenemen/onderweg gebruiken

Atrovent

30-01-2022 | Vrouw | 60
ipratropium
Astma
Ik puf minder dan nodig en ben dus vaak benauwder dan nodig, omdat ik er dan krampen en tremors van krijg. ‘s Nachts lig ik er dan wakker van, uren rondjes lopen tegen de krampen en tremors. Niet alleen in mijn benen maar overal in mijn lijf. Helaas is dit bij andere astma medicijnen ook zo… Verder heb ik allergie voor hulpstoffen/conserveringsmiddelen benzalkoniumchlori[lees meer...]de benzoezuur en octylgallaat waardoor er ook medicijnen afvallen.

28-01-2022 | Vrouw | 42
Astma
Na jaren lang Seretide kreeg ik ook ineens Neutec. Kreeg al snel last van branderig gevoel aan de binnenkant van mijn lippen en pijn in m’n mond ondanks heel goed spoelen na gebruik. En mijn onderlip begon op te zwellen en kreeg allemaal pijnlijke barstjes. Ook had ik koorts maar dat kon ook van de virusinfectie zijn al denk ik van niet. Gisteravond voor het laatst Neut[lees meer...]ec gebruikt en mijn koorts is sinds vandaag aan het afnemen terwijl het al een week hetzelfde was (sinds dat ik was begonnen met Neutec). Contact opgenomen met de HA en moest stoppen. Op medische noodzaak heb ik gelukkig weer mijn vertrouwde seretide disk gekregen. Voor het slijm en hoesten was het bij mij wel effectief alleen merkte ik dat de ene keer de inhalatie makkelijker ging dan een andere waardoor je dan waarschijnlijk ook niet altijd de volledige doses inhaleert.

Bricanyl

25-01-2022 | Man | 54
terbutaline

25-01-2022 | Vrouw | 29
Astma
Eerder had ik Symbicort en dat werkte al jaren naar tevredenheid. Nu krijg ik deze i.v.m. verzekering en heb ik veel meer last van benauwdheid.

21-12-2021 | Vrouw | 35
Astma
Altijd seratide gebruikt. Nu neutec inhaler ireland limited wat een verschil in nadeel veel benauwder veel hoesten hartkloppingen gejaagd gevoel

Airflusal

16-12-2021 | Vrouw | 53
Astma
Gebruik Airflusal nu minimaal tussen de 7 en 10 jaar, (weet niet helemaal meer de switchperiode) nadat ik vele jaren Seretide gebruikte. Seretide hoefde ik met periodes te gebruiken, omdat de benauwdheid seizoensgebonden en alleen aan verkoudheid verbonden was. Sinds ik Airflusal gebruik - wat ik toendertijd inderdaad zomaar ineens voorgeschreven kreeg - heb ik last van a[lees meer...]stma aanvallen, iets wat ik daarvoor nooit had. Ik dacht dat het gewoon het verloop van de aandoening was, maar nu ik ervaringen van mensen lees, herken ik de bijwerkingen die worden genoemd. Mee eens dat Airflusal een slecht werkend en voor mij misschien zelfs schadelijk middel voor de gezondheid is. Ga meteen stappen ondernemen om Seretide te halen/kopen.

01-12-2021 | Vrouw | 65
Astma
Nu ik de slechte ervaringen van anderen lees begrijp ik ineens waarom het minder tot niet werkt. Bij het mindste krijg ik het al benauwd, ik hoest veel en ben doodmoe. Daarbij gaat het inhaleren erg zwaar. Schandalig dat de oude seretide diskus niet meer vergoed wordt.

21-11-2021 | Vrouw | 67
Astma
Ook ik (vrouw 67 jaar) na jarenlang gebruik Symbicort 400/12 nu opeens Bufoler 320/9. Mijn conditie verslechtert. Terwijl er amper prijsverschil is, Symbicort is zelfs iets goedkoper. Blijkbaar bepalen de zorgverzekering/apotheek wat goed voor mij is en is de longarts ondergeschikt.

Dupixent

05-11-2021 | Vrouw | 66
dupilumab
Astma
Reden: chronische bijholteontstekingen en neuspoliepen. Geen reuk. Reuk is terug en vrij constant.

Relvar

04-11-2021 | Vrouw | 68
vilanterol/fluticason

23-10-2021 | Vrouw | 61
Astma
Sindshet gebruik van salmeterol veel benauwder en veel hoesten pijn in longe en hartkloppingen. Nu moet ik seretide kopen wat erg duur is. Het wordt niet vergoed. Nu snap ik niet na het lezen van alle negatieve verhalen dat de verzekeringsmaatschappijen er niets tegen doet. Money money money! Misschien kunnen wij gebruikers met z’n allen een soort protest brief aan de ver[lees meer...]zekeringen sturen. Met zijn allen sta je sterker. Ik weet het anders ook niet, straks kan ik het niet meer betalen, wat dan?

Montelukast

16-10-2021 | Vrouw | 46
montelukast
Astma
Sinds jaren gebruik ik montelukast. Sinds een half jaar geleden 3 maanden een andere montelukast genomen ivm niet beschikbaar. Nu heb ik Sinds 2 maanden de "echte" montelukast. Maar de bijwerkingen zijn enorm. Wie heeft dat ook?

10-10-2021 | Vrouw | 28

10-10-2021 | Vrouw | 28
Astma
Na jarenlang Symbicort met tevredenheid gebruikt te hebben wordt dit niet meer vergoed door de zorgverzekering. Al bij de eerste inhalatie van bufoler slaat het neer op je keel en stembanden. Vanaf het moment van gebruik niks anders gedaan als mijn keel moeten schrapen en hoesten en amper kunnen praten. Continu hoofdpijn ook door dit medicijn. Ik ga op eigen kosten weer te[lees meer...]rug naar Symbicort want dit is niet te doen...

Seretide

08-10-2021 | Vrouw | 29
salmeterol/ fluticason
Nooit problemen gehad met de Seretide diskus en alt8d trouw kunnen gebruiken

08-10-2021 | Vrouw | 29
Astma
Al jaren gebruik ik de Seretide diskus zonder enige problemen. Zonder waarschuwing kreeg ik de Neutec inhaler mee van de apotheek. Bij het eerste gebruik ging het binnen een half uur mis. Ik kreeg een longaanval terwijl ik deze medicatie gebruik om een dergelijke reactie te voorkomen tijdens het pollenseizoen. Geen succes voor mij deze onaangekondigde overstap.

07-10-2021 | Vrouw | 46
Astma
De nederlandse versie is prima. Echter de russische versie geeft een enorme toename aan klachten. Meer kortademig, meer hoesten, meer slijmvorming. Toename van pijnklachten in de luchtwegen. Met als cherry op de pie dat het middel eerder op meer rescue medicatie nodig. Apotheek kan hier niet bij helpen want op papier is het hetzelfde middel. Maar voor de patient is deze v[lees meer...]ersie een grote ramp.

Ventolin Inhalatie

06-10-2021 | Vrouw | 23
salbutamol inhalatie

19-09-2021 | Vrouw | 55
Astma
Via de zorgverzekeraar nu verplicht het duurdere Bufoler Easyhaler moeten gebruiken. Voorheen al 20 jaar Symbicort zonder problemen. Na 1 mnd gebruik van Bufoler loop ik de hele dag te hoesten, veel slijmvorming, hoofdpijn, hartkloppingen en ipv 2x moet ik het nu 3+ gebruiken en lig ik in bed gewoon nog te piepen. Bufoler werkt heel slecht. Ik ga via de huisarts kijken om [lees meer...]weer terug te kunnen naar Symbicort. Dit is geen doen !

Xolair

17-09-2021 | Vrouw | 45
omalizumab

13-09-2021 | Vrouw | 34
Astma
Buiten migraine aanvallen en extreme trillende handen die 3 uur duren, werkt het wel snel en goed.

DuoResp

02-09-2021 | Vrouw | 49
formoterol/budesonide
Astma
Jarenlang Symbicort 200 mcg en tevreden mee. Mocht niet meer van zorgverzekering dus Duoresp... nou veel benauwder en bij longfunctietest alles naar beneden.. Nu Trimbow Aerosol (even extra zware puffer). Na 3 mnd weer meten, anders wil ik gewoon terug naar Symbicort!! Dan maar even in conclaaf met zorgverzekering pffff je betaald je scheel maar dan krijg je goedkopere rot[lees meer...]zooi

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2748)
Depressie (2202)
Angst & paniekstoornis (2189)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1157)