ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

Budesonide Neusspray

Flixotide

10-06-2020 | Man | 74
fluticason
Astma
de stemverandering was erg storend. Alvesco zou tevens geen nadelig effect op mijn osteopenie hebben. Ik denk dat mijn sport daar een belangrijker positief effect heeft.

Xolair

03-06-2020 | Vrouw | 23
omalizumab

Alvesco

24-05-2020 | Vrouw | 54
ciclesonide
Astma
Al bijna 40 jaar last van milde astma vooral bij inspanning of in erg stoffige of rokerige ruimtes. Na anafylactische shock 15 jaar geleden klachten verergerd. Vaker longontsteking gehad. Ik heb eigenlijk nooit de typische piepende ademhaling die bij astma past. Wel kortademig en beklemmend gevoel op de borst en krampachtig gevoel in mijn halsspieren soms ook gepaard met[lees meer...] hoestbuien. Als het lang goed gaat bouw ik medicatie af vanwege de bijwerkingen. Die nemen dan ook af en ik raak dan ook overgewicht kwijt. Al duurt dat wat lang. Maar afvallen lukt niet bij gebruik alvesco.

Prednison tabletten

21-05-2020 | Vrouw | 40
prednison

Doxycycline

21-05-2020 | Vrouw | 40
doxycyline

28-04-2020 | Man | 25
Astma
Het dopje verwisselen van de rhinocort op de pulmicort en de pulmicort gebruiken als alternatief werkt voor mij niet zoals de rhinocort. Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden maar nee.

28-04-2020 | Vrouw | 59

Foster

24-03-2020 | Vrouw | 44
formoterol/beclometason
Astma
Het middel werkt zeer snel. Was de eerste paar dagen erg enthousiast erover. Echter na een week begonnen de bijwerkingen welke ikzelf eerst niet blinkt had aan de Foster. Na contact met de huisarts besloten te stoppen met dit middel en in overleg met de longarts een ander medicijn gekregen.

Seretide

14-03-2020 | Vrouw | 72
salmeterol/ fluticason
astma

Spiriva

11-03-2020 | Vrouw | 53
tiotropium
Astma
Ik kreeg dit omdat ik veel bijwerkingen had van Atimos, maar werkte minimaal.

Atimos

11-03-2020 | Vrouw | 53
formoterol
Astma
Deze inhaler werkt helaas het beste bij mij, andere inhalers doen bijna niets. Helaas heb ik ook veel last van de bijwerkingen! Nu neem ik alleen ‘s morgens 1 puf, want bij ‘s avonds nogmaals slaap ik slecht en heb ik extreem veel last van hartkloppingen. Ik gebruik al 22 jaar inhalers en prednisolon plus Tacal D3 tegen botontkalking en desloratadine tegen allergieën. V[lees meer...]erder nog Alvesco en Atropium. En 1 x in de 4 weken een Nucala injectie Ik heb Chronische Eosinofiele Pneumonie

Ipratropium Inhalatiepoeder

03-03-2020 | Man | 60
ipratropium
Astma
Stemverlies, verhemelte zwelt helemaal op, duizelig, helpt niet goed genoeg.

27-02-2020 | Vrouw | 38
Astma
Helpt heel goed maar moest er vaker een puf van nemen, dus beter om corticosteroïden te starten. Ik voel mij na inname wel gejaagd, nerveus en krijg veel warmte flushes.

Foster

27-02-2020 | Vrouw | 38
formoterol/beclometason
Astma
Ik kreeg foster vanwege astma klachten, helaas werkte het bij mij niet. De huisarts geeft aan ik heb teveel bijwerkingen en dus stoppen. Na inname kreeg ik het gevoel dat alle energie uit mijn lichaam weg ging, voelde mij lusteloos en grieperig. Ook leek mijn astma te verergeren ipv af te nemen, helaas stopen dus.

Relvar

26-02-2020 | Vrouw | 53
vilanterol/fluticason
Astma
Ik gebruikte vroeger inuvair en was daar goed mee. Maar de dokter had een staal gegeven van relvar, dit zou nog beter zijn.... Maar ik ben nog steeds kortademig en nu meer last van hoesten en vervelende kriebel in de keel. Bovendien blijven de korrels steken in de mond. Ik denk dat ik terug naar inuvair overstap.

24-02-2020 | Vrouw | 35
Astma
Werkt snel, geeft snel verlichting bij benauwdheid, en geen last van bijwerkingen, dus ik ben tevreden!

Flutiform

13-02-2020 | Vrouw | 57
fluticason / formoterol
Astma
Helpt wel echter de oogdruk is nu behoorlijk hoog. Zodanig dat ik moet druppelen. De bijwerkingen van de druppels zijn astma aanvallen. Hoofdpijn enz. Zo is de cirkel rond. Tjonge

30-01-2020 | Vrouw | 50
Astma
jaren heb ik flixotide disk gebruikt met af en toe bij een opvlamming na griep o.i.d. wat extra medicatie. Tot afgelopen winter, een heel jaar getobt en heel veel medicatie nodig gehad. Het is nooit meer teruggekomen naar het niveau dat ik jaren heb gehad maar met Symbicort is het toch goed onder controle te houden. ik vind het een fijn en effectief middel.

Singulair

16-01-2020 | Vrouw | 59
montelukast
eerste 3 dagen prima, veel minder benauwd daarna begonnen de bijwerkingen

Alvesco

15-01-2020 | Vrouw | 56
ciclesonide
Astma
Jaren loop ik in en uit bij de fysio voor de pijn in mijn benen. Als pelgrim loop ik lange afstanden en juist met zitten heb ik veel pijn of er in mijn billen en benen aan de achterkant schaafplekken zitten. Sportarts zei piriformisch syndroom daar geloofde ik niet in en de neuroloog vond na een mri scan geen hernia en zei dat het tussen mijn oren zat. Heel veel verdriet e[lees meer...]n angst want niemand wist wat het was. Ondanks zwaar dieeten viel ik niet af maar bleef aankomen. 620 km lopen met 13 kg op mijn rug en veel maaltijd salades en 4 boterhammen op de dag verder kwam ik 3 kilo aan. Omdat ik bij elke puffer voor mijn astma niet bestaande bijwerkingen kreeg van na 4 dagen mijn bed niet meer uitkunnen van moeheid zou alvesco wonderen doen. Ik had dacht ik geen last van bijwerkingen dus prima. De vraag naar het effect bleef dat ontdekte ik niet. De pijn in mijn benen werd steeds erger en mijn buikomvang ging naar 103 cm. Ik schaam me voor mijn lijf. Op internet las ik verhalen en dat mensen van alvesco dik kunnen worden. Bingo dacht ik. En toen las ik over spierkrampen in de benen en ging bij mij het licht aan. Zou ik al die fysio artsen etc afgelopen zijn omdat de binwerkingen niet bestaan? Nu ben ik sinds 2 dagen gestopt en ik ben nu pijnvrij. Heel benieuwd naar mijn volgende wandeling en wat er daarna gebeurd. Blijft de pijn dan ook weg dan wint ik het aan de alvesco en moet iemand van hele goede huize komen om mij ooit noog aan de puffers te krijgen.

09-01-2020 | Man | 66

DuoResp

21-12-2019 | Vrouw | 30
formoterol/budesonide
Astma
Deze voorgeschreven gekregen na een longfunctietest waar astma uit kwam. Voorheen vaak prednison nodig en antibiotica. Nu 2 maanden in gebruik en tot nog niet zo benauwd geworden dat ik prednison nodig had. Wel erge rugpijn, hoofdpijn, pijn tussen schouderbladen en geïrriteerde keel

02-12-2019 | Vrouw | 36
Astma
Voorheen diskus ventolin, vanwege toename klachten salbutamol aerosol met voorzetkamer. De salbutamol helpt mij vrijwel niet. Niet fijn! met de ventolin nooit problemen gehad. Daarnaast bij de salbutamol relatief veel bijwerkingen. Ik ga weer terug naar de diskus ventolin!

Seretide

02-12-2019 | Vrouw | 53
salmeterol/ fluticason
Astma
Moest overstappen door keuze vd apotheek / verzekering?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2352)
Depressie (1907)
Angst & paniekstoornis (1804)
Hoge bloeddruk (1343)
Acne/puistjes (953)