ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

16-10-2021 | Vrouw | 46
Astma
Sinds jaren gebruik ik montelukast. Sinds een half jaar geleden 3 maanden een andere montelukast genomen ivm niet beschikbaar. Nu heb ik Sinds 2 maanden de "echte" montelukast. Maar de bijwerkingen zijn enorm. Wie heeft dat ook?

10-10-2021 | Vrouw | 28

10-10-2021 | Vrouw | 28
Astma
Na jarenlang Symbicort met tevredenheid gebruikt te hebben wordt dit niet meer vergoed door de zorgverzekering. Al bij de eerste inhalatie van bufoler slaat het neer op je keel en stembanden. Vanaf het moment van gebruik niks anders gedaan als mijn keel moeten schrapen en hoesten en amper kunnen praten. Continu hoofdpijn ook door dit medicijn. Ik ga op eigen kosten weer te[lees meer...]rug naar Symbicort want dit is niet te doen...

Seretide

08-10-2021 | Vrouw | 29
salmeterol/ fluticason
Nooit problemen gehad met de Seretide diskus en alt8d trouw kunnen gebruiken

Salmeterol/Fluticason

08-10-2021 | Vrouw | 29
salmeterol/fluticason
Astma
Al jaren gebruik ik de Seretide diskus zonder enige problemen. Zonder waarschuwing kreeg ik de Neutec inhaler mee van de apotheek. Bij het eerste gebruik ging het binnen een half uur mis. Ik kreeg een longaanval terwijl ik deze medicatie gebruik om een dergelijke reactie te voorkomen tijdens het pollenseizoen. Geen succes voor mij deze onaangekondigde overstap.

07-10-2021 | Vrouw | 46
Astma
De nederlandse versie is prima. Echter de russische versie geeft een enorme toename aan klachten. Meer kortademig, meer hoesten, meer slijmvorming. Toename van pijnklachten in de luchtwegen. Met als cherry op de pie dat het middel eerder op meer rescue medicatie nodig. Apotheek kan hier niet bij helpen want op papier is het hetzelfde middel. Maar voor de patient is deze v[lees meer...]ersie een grote ramp.

Ventolin Inhalatie

06-10-2021 | Vrouw | 23
salbutamol inhalatie

19-09-2021 | Vrouw | 55
Astma
Via de zorgverzekeraar nu verplicht het duurdere Bufoler Easyhaler moeten gebruiken. Voorheen al 20 jaar Symbicort zonder problemen. Na 1 mnd gebruik van Bufoler loop ik de hele dag te hoesten, veel slijmvorming, hoofdpijn, hartkloppingen en ipv 2x moet ik het nu 3+ gebruiken en lig ik in bed gewoon nog te piepen. Bufoler werkt heel slecht. Ik ga via de huisarts kijken om [lees meer...]weer terug te kunnen naar Symbicort. Dit is geen doen !

Xolair

17-09-2021 | Vrouw | 45
omalizumab

13-09-2021 | Vrouw | 34
Astma
Buiten migraine aanvallen en extreme trillende handen die 3 uur duren, werkt het wel snel en goed.

DuoResp

02-09-2021 | Vrouw | 49
formoterol/budesonide
Astma
Jarenlang Symbicort 200 mcg en tevreden mee. Mocht niet meer van zorgverzekering dus Duoresp... nou veel benauwder en bij longfunctietest alles naar beneden.. Nu Trimbow Aerosol (even extra zware puffer). Na 3 mnd weer meten, anders wil ik gewoon terug naar Symbicort!! Dan maar even in conclaaf met zorgverzekering pffff je betaald je scheel maar dan krijg je goedkopere rot[lees meer...]zooi

23-08-2021 | Man | 62

Spiriva

21-08-2021 | Vrouw | 45
tiotropium
Astma
En aantal jaren terug van mijn longarts dit medicijn erbij gekregen bij de coctail die ik al gebruikte voor ernstig astma. Het zorgt ervoor dat ik in de nacht minder klachten heb en beter doorslaap. Ook heb ik veel minder last van slijm

21-08-2021 | Man | 20
Astma
-. Ongevraagd vanuit apotheker (verzekeraar) omgezet, ik had symbicort en was zeer tevreden. -. Onhandig in gebruik -. Lijkt minder effectief te zijn -. Ongelofelijk veel afval na uitpakken

16-08-2021 | Vrouw | 50

16-08-2021 | Vrouw | 20
Astma
2 jaar geleden begonnen met symbicort en na 2 dagen erg ziek met koorts/rillingen/overgeven (niet de eerste keer). Gestopt en andere medicijnen geprobeerd (hielpen niet goed genoeg). Sinds 3 dagen weer begonnen met symbicort na onverwachts terugkomende benauwdheid. Meer lucht maar veel last van hoofdpijn, duizelig en wazig zien. Minder benauwd, maar echt niet fit. Twijfel [lees meer...]of ik er mee door wil gaan.

Budesonide Dosisaerosol/Inhalatiepoeder

15-08-2021 | Man | 47
budesonide
Astma
Tijdens gebruik bij zowel fysieke als geestelijke inspanning spontaan een enorme jeuk over het hele lichaam . Na stoppen met dit medicijn deze klachten ook direct weg. Na twee jaar ongveer bij huisarts gevraagd om nieuwe longfunctie test (zelfde resultaat) dus nieuwe medicijnen (Flixotide Diskus).

15-08-2021 | Man | 47
Astma
Tijdens eerste 10 dagen nu alleen maar meer benauwdheid en extreem veel slijm productie in neus en diep in de keel.

25-07-2021 | Vrouw | 58
Astma
Ik. Ben daar zk 15 jaar goed mee en nu komt er plots een arts op tv vertellen dat dit geen goed product is... Stop ik daar nu mee of niet? Grts

DuoResp

16-07-2021 | Vrouw | 19
formoterol/budesonide
Astma
De inhalator werkt bij mij direct en ik heb ook nog nooit klachten en bijwerkingen ervaren

Xolair

14-07-2021 | Vrouw | 39
omalizumab
Astma
Het heeft mijn kwaliteit van leven heel erg bevorderd. Ondanks de ongemakken ben ik blij dat ik het medicijn mag gebruiken.

14-07-2021 | Man | 73
Astma
De fabricatie van deze puffer is zeer slecht.Vaak meer missers dan 50% per verpakking. Apotheek reageert als volgt puffer word in heel Europa gemaakt en daarna verpakt in verschillende verpakkingen uit land van herkomst(veelal oostblok landen .....)Klagen bij apotheek heeft geen enkele zin als zij hun 44 euro maar kunnen declareren bij de verzekeraar. (.....) (RED.: Le[lees meer...]t op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

Salmeterol/Fluticason

12-07-2021 | Man | 37
salmeterol/fluticason
Astma
Astma/bronchitis, gebruik al sinds jaar en dag de seretide 2x per dag en dat ging altijd goed. En was al lang ontsteking en klachten vrij. En nu sinds 2 weken de salmetarol puffer. Daarna bij het eerste gebruik al het idee dat ik niks binnen krijg, de inhalator niet goed werkt. En kort daarop benauwd geworden, weinig lucht, weinig energie, en veel hoesten, en daarna ook g[lees meer...]roen ophoesten dus een ontsteking. Sinds het gebruik van deze puffer. Gebeld met de apotheek en wat blijkt, ze vergoeden de seretide niet meer vanuit de zorgverzekering Zilverenkruis...... dus om 35,- per maand, laten ze liever iemand ziek worden en meer medicatie nodig hebben en dus zijn er meer zorgkosten......

07-07-2021 | Vrouw | 63
Astma
Geeft veel bijwerkingen. Altijd onverklaarbare klachten maar komtdus door foster. Kalium gehalte moet regelmatig gecontroleerd worden. Deed arts nooit.

07-07-2021 | Vrouw | 51
Astma
Astma en Bronchiectasieen . Met deze puffer (smorgens 2, savonds 1), kan ik de dosis aanpassen. Bij stabiliteit kan ik er smorgens n dosis afhalen, bij veel last kan ik savonds een puf bij nemen. Ik doe het er prima op en slik daarbij n hoge dosis vitC, D en Zink. Daarmee zijn mijn longen erg vooruit gegaan. Bij benauwdheid neem ik er een puf Atrove t bij. Luchtweg[lees meer...]verwijder. Daarmee kan ik me prima redden.

01-07-2021 | Vrouw | 53
Astma
Ik gebruikte voorheen Symbicort. Ik moest even wennen aan een andere gebruik van puf. Maar ben heel blij mee, de medicatie krijg ik nu beter binnen. Ik hoef nu 's ochtends geen slijm meer op te hoesten. Wat ik anders elke dag had.

19-06-2021 | Vrouw | 66
Astma
Ik kreeg Bufoler in plaats van door mij al jaren tot tevredenheid gebruikt Symbicort. Bij het mechanisme van Bufoler slaat de medicatie bij de eerste lichte inademing al in je mond neer. Ik ben gewend mijn mond te spoelen na gebruik inhaler, wat betekent dat de Bufoler in je maag terecht komt. Buiten dat is het apparaatje onhandiger en groter (handtas!).

18-06-2021 | Vrouw | 50
Astma
Begin dit jaar kreeg ik een Bufoler. De werkzame stof komt in mijn mond in plaats van in mijn longen. Verklaring ? De vorm van de inhaler in combinatie met Ehlers Danlos Syndroom ? Inhaleren met Symbicort Turbuhaler heeft nooit problemen gegeven. Overeengekomen met de apotheek dat ze weer Symbicort zouden leveren. Dat is niet op voorraad dus krijg ik gewoon weer Bufoler. D[lees meer...]at ligt dus in vuilnisbak. Jammer van de ruim 40 euro. Apotheek weet ervan maar laat me letterlijk en figuurlijk stikken.

18-06-2021 | Vrouw | 50
Astma
Ik gebruik al meer dan 15 jaar Symbicort Turbuhaler zonder problemen. Sinds begin dit jaar krijg ik Bufoler EASYHALER. Geen idee wat daar EASY aan is. Inhaleren lukt niet met deze inhaler dus overeengekomen met de apotheek dat ik Symbicort geleverd krijg. Dat is niet op voorraad dus leveren ze weer Bufoler. Oplossing zoeken ze niet, ze laten me letterlijk en figuurlijk sti[lees meer...]kken.

Salbutamol Inhalatie

15-06-2021 | Vrouw | 78
salbutamol inhalatie
Astma
Moest overstappen van Ventolin op salbutamol van Sandoz. Omdat Ventolin niet vergoed werd en de salbutamol van Sandoz precies hetzelfde zou zijn. Ja, dat was zo, behalve de toevoeging van oliezuur in die van Sandoz. Daar was ik super allergisch voor. Ik ben na 3 weken gestopt. Ik ben terug op Ventolin.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2644)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1513)
Blaasontsteking (1095)