ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

22-11-2020 | Vrouw | 41
Astma
- al sinds 7 jaar veel hartkloppingen, volgens hart-arts door dit middel. - laatste 2 keer was de verpakking half leeg.

21-11-2020 | Vrouw | 26
Astma
De eerste weken nergens last van. Juist vol lof over dit middel, ik kon weer ademen zoals ik jaren niet gekunt heb. Maar na een paar weken begonnen de klachten. Enorme draaiduizelingen, soms gepaard met misselijkheid/braken. Ik was mij ten einde raad. Bleek het een bijwerking te zijn. Direct gestopt met het middel waarna de klachten verdwenen.

Azitromycine

18-11-2020 | Vrouw | 27
azitromycine
Astma
Ik kan al paar jaar met onstabiele astma, die ze niet onder controle krijgen, naar heel wat onderzoeken in febuari 2019 er uit gekomen dat ik een te lage weerstand heb en dat ik steeds zelfde bacterie in me longen kreeg, na meerdere prednison en antibitica kuren, bleef ik sukkelen tot dat de inter geneeskundige deze antibitica voor schreef 3 x per week 250 mg. Dit heeft vo[lees meer...]or 9 maanden rust gezorgd. Sinds ik dit slik heb ik minder hoestbuien minder slijm op hoesten, minder ontstekingen tot december 2019. Sinds dien weer aan het kl*te. Vanaf voirge week hebben ze me kuue opgehoogd van 250mg naar 500 mg dus 3x per week 500 mg. Tot nu toe geen gekke nieuwe bijwerkingen. Alleen dat ik af en toe buikpijn krijg en dat ik dan aan de diaree ben, dit is bijwerking. Maar ik heb ook een spastische darm dus dat heeft met elkaar te maken.. Ik raad het egt iedereen aan die longklachten heeft en zo sukkelt. Hier door is alles weer een stukje beter!!

Relvar

13-11-2020 | Vrouw | 56
vilanterol/fluticason
Astma
Heeft iemand ook een onrustig gevoel bij het gebruik van Relvar en ook spierkrampen ?

Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus. Spoelen met zout water lost dit goed op. Wat ik wel heel vervelend vind is dat de huid op mijn schouders helemaal onder de acne zit door deze medicijnen. Mijn avonddosis moet ik vroeg in de avond innemen omdat [lees meer...]ik anders last krijg van slapeloosheid en hartkloppingen in bed. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.

Azitromycine

azitromycine
Astma
Onderhoudskuur voor 2 maanden wegens Astma: 3 x per week 1 tablet. Klachten zijn tot nu toe met 50% verminderd waardoor ik weer redelijk normaal kan functioneren. Sporten is door de astma helaas niet mogelijk. Enigszins last van bijwerkingen in de vorm van misselijkheid en maagpijn maar dit is door het slikken van een maagbeschermer verholpen. Wel erg last van vermoeidheid[lees meer...].

Spiriva

tiotropium
Astma
Voorgeschreven gekregen zodat mijn luchtwegen 's ochtends te openen zodat ik de Foster goed kan innemen. Patronen zijn vrij makkelijk te vervangen. Alleen het draaien van het inhaler om de dosis te laden is voor mij wat lastiger vanwege stijve handen door fibromyalgie. Doet z'n werk. Ik kreeg wel keelpijn en droge slijmvliezen maar dat is te verhelpen door met zout water t[lees meer...]e spoelen.

Atrovent

ipratropium
Astma
Werkt prima tijdens een astma aanval of benauwdheid. Het enige nadeel voor mij is dat het ontzettend vies smaakt. De gebruiksaanwijzing zegt dat het medicijn zo gebruikt kan worden, waar de apotheker zegt dat een voorzetkamer gebruikt moet worden. Dit zorgt wel voor onduidelijkheid. Bij mij werkt het zowel met- als zonder voorzetkamer prima.

Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus, weinig bijwerkingen. Spoelen met zout water lost dit goed op. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.

Ventolin Inhalatie

11-11-2020 | Man | 22
salbutamol inhalatie
Astma
Tijdens gebruik erg licht in het hoofd, ook misselijk.

Rhinocort

10-11-2020 | Vrouw | 58
Astma
Jarenlang gebruikt. Door Rhinocort weer ademhaling door de neus mogelijk. Geen benauwdheid meer. Reuk en smaak terug. Wondermiddel. Geen enkele bijwerking. Nu is Rhinocort plotseling uit de handel gehaald en krijg ik verschillende alternatieve sprays die niet helpen en juist het probleem weer veroorzaken : verstopte neus, geen reuk en smaak, benauwdheid, slapeloze nachten[lees meer...] door benauwdheid. Hoe krijgen we Rhinocort weer terug op de markt??!

Symbicort

31-10-2020 | Man | 47
formoterol/ budesonide
Astma
Met de maximale dosering 400/12 en 4x per dag heb ik mijn astma eindelijk onder controle. Ik had regelmatig longontstekingen, pijn en piepende longen. Een verademing na seretide.

30-10-2020 | Man | 56
Astma
Voor de 3de keer al haal ik 120 pufjes niet. 2x was houder gewoon eerder leeg en 3de x veel problemen met inhalator.

Airflusal

29-10-2020 | Vrouw | 39
salmeterol/fluticason
Astma
Zonder overleg kreeg ik de airflusal. Ik dacht dat dit hetzelfde was als mijn Seretide die ik al heel veel jaren gebruik. Mijn astma was altijd onder controle totdat ik vorige week begon met airflusal. Heb nog nooit zoveel angst gevoeld als in die week. Kreeg van mijn vriendin te horen dat het met de airflusal te maken kan hebben. Vanaf dat moment ben ik gaan zoeken [lees meer...]op internet en las al jullie verhalen hierover. Zo herkenbaar! Ook ik had nog een paar pufjes in mijn Seretide en ben daar mee begonnen. Dit voelde de dagen hierna al zoveel beter. Ben nu 4 dagen verder en sinds vanmorgen begint mijn slijm beetje bij beetje los te komen waardoor ik weer makkelijker kan ademhalen etc.. Heb natuurlijk ook contact gehad met mijn apotheek en ook ik kreeg hetzelfde te horen over vergoeding en verzekering bla bla bla. Uiteindelijk nadat ik heel duidelijk kon vertellen dat het echt aan dit medicijn lag heeft zij de Seretide gegeven voor 3 maanden maar ze kan mij niet beloven dat dit zo blijft. Waarom geven ze deze troep aan astma patienten ?

Oxis

11-10-2020 | Vrouw | 34
formoterol
Astma
Ik worstel al een jaar met een heftige verergering van mijn (inspanning)astma waar ik al sinds mijn geboorte last van heb. Altijd goed kunnen functioneren met 2x daags budesonine en ventolin hooguit eens in de maand na een lang stuk fietsen bijvoorbeeld. Sinds een jaar snel bergafwaarts, gebruik nu 6x daags budesonine, en heb de ventolin minimaal 3x per dag nodig. Nog alti[lees meer...]jd kortademig, kan geen lange zinnen maken in 1 ademteug en kan nog geen trap op komen zonder een half uur te hijgen. En dat als de ventolin werkt, inmiddels al 2 prednison kuren achter de rug die goed hielpen, maar na een maand weer uitgewerkt. Veel bijwerkingen door de hoge frequentie van de ventolin dus overgestapt op de Oxis. Ik piep minder, maar heb nog altijd het gevoel dat ik te weinig lucht heb, en ben compleet buiten adem bij de minste inspanning. Het is effectief maar minder dan de ventolin. Mijn buurman van 85 lijkt een stuk fitter dan mij.

08-10-2020 | Vrouw | 54
Astma
Inderdaad gebeurt het wel eens dat er niets uitkomt.Wat helpt is de voorzetkamer goed reinigen in een sopje, laten drogen en de Alvesco schudden en zorgen dat het plakkertje wat erop geplakt zit niet plakt aan het plastic houdertje.Dus even goed aandrukken.Bij schudden voel je ook wel of er nog wat inzit.Ik schrijf altijd de datum op de verpakking ,dan weet ik dat ik er ee[lees meer...]n maand mee kan doen.Precies op de volgende maand datum neem ik de nieuwe.Je kan ook als je echt denkt dat er niets inzit even tegen een spiegel spuiten,zie je vanzelf dat er wit poeder uitkomt.

06-10-2020 | Vrouw | 59
Astma
Ook ik heb last dat de puf gewoon niet werkt ik denk dan zal het wel verkeerd doen maar na 3 drukken dan pas komt er echt iets uit. Maar mijn huis denkt dat ik te veel gebruik maar dan moet het pufje het wel doen vind ik. Ik heb het er maar bij gelaten.

01-10-2020 | Man | 57
Astma
Krijg al jaren Foster 200/6 voorgeschreven , echter sinds kort krijg ik van de Apotheek Innoair Nexthaler zonder overleg met mij en/of mijn Longarts. hiervan krijg ik nu meer bijwerkingen dan die Foster. Heeft iemand ervaring met Innovair?

Seretide

01-09-2020 | Vrouw | 55
salmeterol/ fluticason
Astma
Seretide gebruikte ik al jaren en mijn astma is sindsdien heel erg verminderd. Mijn saturatie was ook weer terug naar 98 ipv 94z

Airflusal

01-09-2020 | Vrouw | 55
salmeterol/fluticason
Astma
Verplicht overgezet ipv seretide. Na 3 weken continu hoesten, zwaar benauwd en gevoel dat het niet helpt mijn oude seretide (die nog half vol was) erbij gepakt en binnen 3!!!! Dagen was ik weer ok. Seretide op dus weer op airflusal en weer extreem benauwd en voortdurend hoesten. Het lijkt wel of dit medicijn helemaal niets voor mij doet. Ik ben wanhopig want zo benauwd e[lees meer...]n kan niets meer.

Dymista

31-08-2020 | Vrouw | 30
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Astma
Ik gebruik het omdat mijn longarts het op het ziekenhuis mij heeft geadviseerd. Wel tevreden alleen super vervelend is de smaak die in je keel komt. Heel vies en bitter en blijft ook een tijdje hangen.

Symbicort

31-08-2020 | Vrouw | 30
formoterol/ budesonide
Astma
Het doet wat het moet doen.. maar ik heb hevige hartkloppingen (alsof ik flink heb gesport)vooral als ik 's avonds in bed lig en ook wel schor af en toe. Gebruik het nu 4 dagen maar ga morgen toch even polsen bij de dokter. Gebruik salbutamol voor nood als extra puf.

Lomudal Inhalatiepoeder

24-08-2020 | Vrouw | 49
cromoglicinezuur
Astma
Jaren dag en nacht gehoest. Niet normaal. Van longarts gewisseld en hij stelde dit voor. Binnen 4 dagen hoesten over. Een wondermiddel.

18-07-2020 | Man | 33
Astma
Na diverse onderzoeken werd er astma vastgesteld en kreeg ik van de longarts fostair nexthaler 2x per dag 2 dosis. De bijwerkingen waren heftig heel erg onrustig,psychische klachten , hartkloppingen en niet kunnen slapen

Budesonide Neusspray

Flixotide

10-06-2020 | Man | 74
fluticason
Astma
de stemverandering was erg storend. Alvesco zou tevens geen nadelig effect op mijn osteopenie hebben. Ik denk dat mijn sport daar een belangrijker positief effect heeft.

Xolair

03-06-2020 | Vrouw | 23
omalizumab

24-05-2020 | Vrouw | 54
Astma
Al bijna 40 jaar last van milde astma vooral bij inspanning of in erg stoffige of rokerige ruimtes. Na anafylactische shock 15 jaar geleden klachten verergerd. Vaker longontsteking gehad. Ik heb eigenlijk nooit de typische piepende ademhaling die bij astma past. Wel kortademig en beklemmend gevoel op de borst en krampachtig gevoel in mijn halsspieren soms ook gepaard met[lees meer...] hoestbuien. Als het lang goed gaat bouw ik medicatie af vanwege de bijwerkingen. Die nemen dan ook af en ik raak dan ook overgewicht kwijt. Al duurt dat wat lang. Maar afvallen lukt niet bij gebruik alvesco.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2434)
Depressie (1983)
Angst & paniekstoornis (1905)
Hoge bloeddruk (1378)
Blaasontsteking (1000)