ziekte

Astma

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor astma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: astma

Qvar

26-09-2022 | Vrouw | 68
beclometason
Astma
Kramp na inhalering qvar na 1 a 5 minuten is het over. Ik heb het alleen 's ochtends en 's nachts beenkramp. Heeft iemand hier ervaring mee?

Trimbow

13-09-2022 | Vrouw | 78
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
Astma
Bij het gebruik van Trimbo, en ook Foster krijg ik ernstige been krampen s'nachts. Komt dit door de formotorol? Jammer, want het middel werkt wel redelijk.

Salbutamol Inhalatie

31-08-2022 | Vrouw | 13
salbutamol inhalatie

Pulmicort

11-08-2022 | Man | 74
budesonide

07-08-2022 | Man | 57
Astma
Na jarenlang gebruik van Symbicort heeft de verzekeringsmaatschappij ongevraagd dit medicijn vervangen door Bufoler easy haler. Na 3 maanden gebruik zeer slechte ervaringen. Ontwikkelde weer astmaklachten in voor mij juist gunstig seizoen. Het is een ondeugdelijk medicijn dat van de markt zou moeten worden gehaald. Het inhaleren is zeer moeizaam, omdat er geen luchtdoorst[lees meer...]roming kan plaatsvinden. Bij openbreken van de inhalator is te zien dat elke dosis aankoekt aan de volgende dosis. Werkt gewoon niet. Ik ga klacht indienen bij verzekeringsmaatschappij.

DuoResp

10-07-2022 | Vrouw | 64
formoterol/budesonide
Astma
Zeer tevreden werkt snel en blijft even goed werken ook aan het eind van de puffer

10-07-2022 | Vrouw | 64
Astma
Voorheen Duoresp spigomax werkte prima en kon periodes zelfs minder vaak gebruiken. Verzekeraar vergoed niet meer. De Bufoler zou hetzelfde moeten zijn volgens de apotheek maar werkt veel langzamer, duurt ruim een uur voor ik het merk en de duoresp werkte met een paar minuten. Gebruik eerder meer dan minder. In het begin bij een nieuwe puffer gaat het goed en naar het ein[lees meer...]d steeds minder reactie. Heb nu hiernaast af en toe salbutamol voor benauwdheid. Is voor de verzekeraar per stuk misschien goedkoper maar beslist niet beter of gelijk.

04-07-2022 | Vrouw | 62
Astma
Ik heb 1 jaar bij traumapsycholoog gelopen en door medicatie weer aardig op de been.Totdat er astma werd vastgesteld en ik foster kreeg voorgeschreven. Ik en de familie dachten dat ik weer terug was bij af. Vreselijke angsten,onrust in mijn hoofd slapeloze nachten krampen zelfmoord gedachtes, kon mijn gedachten niet meer onder controlle krijgen vooral negatieve gedachten.[lees meer...] krampen in voeten en handen ernstige hartkloppingen . maar voor de astma hielp het wel. ben gestopt met mijn foster puffer nadat ik op dit forum de bijwerkingen las en voel me sinds een week weer beter in mijn vel zitten, wat een vreselijk rot medicijn is dat zeg.

02-07-2022 | Man | 39
Astma
Ben dit middel nu 7 maanden aan het gebruiken en in deze periode ben ik opeens met verschillende onverklaarbare gezondheidproblemen komen te zitten de dokters zeggen dat het niet kan van de foster zijn. maar de bijsluiter vertelt toch anders. Vermoeid, spierzwakte, duizelen, zeer hoge bloeddruk, hoofdpijn, wazig zicht , huid de zeer dun word . dit is al grondig onderzo[lees meer...]cht maar men vind hier geen reden voor ondertussen al meermaals gezegd dat ik vermoed dat het van foster komt maar krijg er geen gehoor naar aangezien mijn astma in april redelijk onder controle was ben ik nu al maanden thuis van het werk door deze spooksymptomen.

Budesonide Dosisaerosol/Inhalatiepoeder

30-06-2022 | Man | 34
budesonide
Astma
Mislijkhied buikpijn diree ben er mee gestopt nu heb ik fluticason 125 mg 2 keer perdag werk goed

Symbicort

04-06-2022 | Vrouw | 56
formoterol/ budesonide
Astma
Ik werd erg dik van symbicort en het lukte niet om af tevallen wat ik ook deed. Over gestapt op foster 100/6. Afvallen gaat langzaam maar het lukt nu wel. Op dit moment ruim 10 kg afgevallen.

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Tegen de astma helpt deze medicatie goed alleen doe iksnachts geen oog dicht. Ik ben snachts niet benauwd maar kan slecht slapen door dit medicijn. Ik lijdt aan slapeloosheid. Voor Foster 100/6 gebruikte ik symbicort 200 waar ik heel dik van werd. Afvallen lukte niet. Ik was in een aantal jaren ongeveer 30 kilo aangekomen, met name de romp. Overstap via longarts om te kij[lees meer...]ken of mijn gewicht wel omlaag ging. Inmiddels 10 kg afgevallen. Het gaat langzaam maar het lukt nu wel. Door Foster te nemen kon de dosering omlaag ondat foster fijner is dan symbicort en dus dieper geinhaleerd kan worden. Ook gebruik ik nu een voorzetkamer. De slapeloosheid is wel een enorme bijwerking als moet werken dus eerdaags maar weer in overleg met de longarts.

03-06-2022 | Vrouw | 48
Astma
Ik gebruik dit sinds 2 weken en vorige week donderdag heb ik zo’n astma aanval gehad dat mijn hart vol met vocht lag en op de ic terecht ben gekomen dus kijk uit met deze troep

Alvesco

Flixotide

26-05-2022 | Vrouw | 71
fluticason
Astma
Ik ben nu gestopt ,maar denk dat ,dat toch niet helemaal juist is .Was in overleg met arts ondersteuner ,die regelmatig 1keer per jaar een longfunctietest doet . Heb s,nachts beetje piepende adem bij uitademen .dus toch maar weer jammer genoeg flixotide .

Seretide

25-05-2022 | Man | 75
salmeterol/ fluticason

05-04-2022 | Man | 65
Astma
Na 15 dagen gebruik tijdens het gorgelen kneep spontaan mijn luchtpijp dicht kon niet in ademen maar ook niet uit ademen ongeveer 1,5 minuut dit was een hele nare ervaring ben er ook gelijk mee gestopt . Was Foster 100/6 in Russische verpakking. Gebruik nu weer Sybicort wil dit ook niet weer mee maken . Tevens ook heel veel krampen benen, kuiten armen voet enz.

28-03-2022 | Man | 33
Astma
Werk voor geen meter je krijgt bernoudhied naar innamen heb nu gestopt met deze troep gebruik nu salbutamol en dat werk 10 keer beter

Lomudal Inhalatiepoeder

21-03-2022 | Vrouw | 60
cromoglicinezuur
Astma
Ik heb in mijn jeugd last gehad van zware astma-aanvallen, opgewekt door allergieën, inspanning of koude lucht. De Lomudal capsules hebben me daarvan afgeholpen zodat ik een normaal leven kan leiden en gebruik dit medicijn nu al meer dan veertig jaar. Ik was zeer onaangenaam verrast toen Sanofi, na eerst bedrijven die dit medicijn produceerden te hebben opgekocht, ermee o[lees meer...]phield dit medicijn te maken. Ik vond het kwalijk nu gedwongen te zijn om opzoek te moeten naar een nieuw medicijn, terwijl ik zo tevreden was over de Lomudal en dat middenin een corona epidemie. Gelukkig was de bijzondere Transvaal Apotheek in Den Haag bereid het inhalatie poeder voor mij samen te stellen, zodat ik niet van medicijn hoef te veranderen. Daar ben ik ze zeer dankbaar voor.

Oxis

15-03-2022 | Vrouw | 46
formoterol
Astma
Ik gebruikte Ventolin met tevredenheid. Oxis erbij gekregen voor de langere werking. Na inhalatie spaansbenauwd en brandende longen. Ik heb vroeger gerookt en Oxis inhaleren voelt hetzelfde als het opsteken van een zware sigaret. Ik heb het een tijdje gebruikt om het een kans te geven, maar met Oxis voel ik me veel slechter dan zonder. Ook gewrichspijn en ik kreeg de ste[lees meer...]m van een oude man. Lang leve Ventolin, vaarwel Oxis.

20-02-2022 | Vrouw | 59
Astma
Ik heb foster gekregen vanwege de vele exacerbaties na covid besmetting ( bekend met astma maar die was onder controlen Anoro en alvesco gehad maar dat was ook geen succes, na 3 weken nog net zo benauwd en helemaal onder de uitslag, zelfde bijwerkingen als foster. Niet blij mee en ik hoop deze niet meer te hoeven gebruiken. Al 1,5 jaar heel benauwd sinds de covid besm[lees meer...]etting.

Symbicort

07-02-2022 | Vrouw | 60
formoterol/ budesonide
Astma
Paar maanden geleden kreeg ik bufoler mee bij de apotheek. Bij het eerste gebruik zat mijn hele mond en keel vol met poeder. Na een paar dagen gebruik, kreeg ik het na een uur of 4 alweer benauwd en moest ik ventolin erbij nemen, terwijl ik dit normaal weinig gebruik. Kreeg vaak hoofdpijn, droge mond, zweertjes aan de rand van mijn toch ondanks spoelen, gorgelen, tanden[lees meer...]poetsen en drinken. 3 weken geleden vond ik nog een ouwe symbicort. Met 2 a 3 dagen verdwenen alle klachten.

07-02-2022 | Vrouw | 60
Astma
4 maanden geleden kreeg ik ineens bufoler in plaats van symbicort. Bij het eerste gebruik zat mijn hele mond en keel onder de poeder. Ook na spoelen, tandenpoetsen en gorgelen blijven de ongemakken terug komen. Ik vond vorige week nog een ouwe symbicort en ben die gaan gebruiken. Binnen 2 dagen geen pijn in m'n tong meer, niet meer benauwd, en de hoofdpijn verdween al[lees meer...]s sneeuw voor de zon. Ik vind het troep! En ik ben daar niet alleen in! Ik snap niet dat een verzekeringsmaatschappij de beslissing van mijn huisarts mag wijzigen. Ik ben hier ook zeker nog niet klaar mee.

Atrovent

30-01-2022 | Vrouw | 60
ipratropium
Astma
Als bij nieuwe medicijn met inhalatiecapsules. Veel tremors en krampen dus minder gebruiken dan nodig. Inhaleren in prima maar gaat minder diep dan met de capsules. Wel makkelijker meenemen/onderweg gebruiken

Atrovent

30-01-2022 | Vrouw | 60
ipratropium
Astma
Ik puf minder dan nodig en ben dus vaak benauwder dan nodig, omdat ik er dan krampen en tremors van krijg. ‘s Nachts lig ik er dan wakker van, uren rondjes lopen tegen de krampen en tremors. Niet alleen in mijn benen maar overal in mijn lijf. Helaas is dit bij andere astma medicijnen ook zo… Verder heb ik allergie voor hulpstoffen/conserveringsmiddelen benzalkoniumchlori[lees meer...]de benzoezuur en octylgallaat waardoor er ook medicijnen afvallen.

28-01-2022 | Vrouw | 42
Astma
Na jaren lang Seretide kreeg ik ook ineens Neutec. Kreeg al snel last van branderig gevoel aan de binnenkant van mijn lippen en pijn in m’n mond ondanks heel goed spoelen na gebruik. En mijn onderlip begon op te zwellen en kreeg allemaal pijnlijke barstjes. Ook had ik koorts maar dat kon ook van de virusinfectie zijn al denk ik van niet. Gisteravond voor het laatst Neut[lees meer...]ec gebruikt en mijn koorts is sinds vandaag aan het afnemen terwijl het al een week hetzelfde was (sinds dat ik was begonnen met Neutec). Contact opgenomen met de HA en moest stoppen. Op medische noodzaak heb ik gelukkig weer mijn vertrouwde seretide disk gekregen. Voor het slijm en hoesten was het bij mij wel effectief alleen merkte ik dat de ene keer de inhalatie makkelijker ging dan een andere waardoor je dan waarschijnlijk ook niet altijd de volledige doses inhaleert.

Bricanyl

25-01-2022 | Man | 54
terbutaline

25-01-2022 | Vrouw | 29
Astma
Eerder had ik Symbicort en dat werkte al jaren naar tevredenheid. Nu krijg ik deze i.v.m. verzekering en heb ik veel meer last van benauwdheid.

21-12-2021 | Vrouw | 35
Astma
Altijd seratide gebruikt. Nu neutec inhaler ireland limited wat een verschil in nadeel veel benauwder veel hoesten hartkloppingen gejaagd gevoel

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2809)
Angst & paniekstoornis (2267)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)