ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

03-02-2023 | Man | 50
methadon
Heb jaren pijn in mijn boven benen net als een tennis,elleboog dan 40keer zo erg en zonder de medicatie kan ik wel door het dak gaan van de pijn en dan nog zeggen het zit tussen je oren van af men 26ste tot nu ben van 1972 de methadon verzacht de scherpste pijn wat minder

Rivotril

02-02-2023 | Vrouw | 72
clonazepam
Rivotril is niet meer te krijgen helaas. Ik heb nu clonazepam 0,5 mg tabletten maar die werken veel minder goed. Ik heb veel meer pijn en slaap slecht.

Amitriptyline

30-01-2023 | Vrouw | 54
amitriptyline
Pijn vervaagd. Maar oude ptss traumas komen in dromen terug naar boven. Blijf beel de dag met het vervelende gevoel hiervan zitten. Erg duizeligheid dat alleen laten haast niet verantwoord is en ik hiervoor hulpbehoevend word.

Rivotril

18-01-2023 | Vrouw | 70
clonazepam
Ik ben al 6 keer in mijn rug geopereerd .nu is mijn rug volledig vastgezet.ik heb nog veel pijn.voor ik ga slapen neem ik 1 rivotril in van 2mg.ik voel na ongeveer 15 min.dat ik meer ontspannen ben.dus ik slaap redelijk snel in.

Fentanyl

18-01-2023 | Man | 65
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Sinds mijn 50e toenemende pijn in de onderrug ( ben nu 65 ). Echt alle opties doorlopen om er vanaf te komen. Bij de pijnpoli beland: Beknelde zenuwen in het SI gewricht en niet behandelbaar. Vijf facetblokkades gehad wat uiteindelijk niet meer hielp. Wat resteerde waren pijnstillers en ik heb in de loop der jaren echt alles gehad, niets hielp echt. Zes jaar geleden begonn[lees meer...]en met Fenthanyl pleisters en langzaamaan in sterkte opgelopen tot 125ug per 2 dagen en daarbij heb ik nog 1000mg Gabapentine en dat 3 x per dag. Pijn is nu weer toegenomen en via huisarts doorgestuurd naar weer een pijnpoli. De arts schrok van de hoogte van de Fenthanyl en besloot in overleg met mij hiermee te stoppen. Ik kreeg Palladon voorgeschreven 2 x 24mg per 24 uur. Twee dagen heb ik echt moeten afkicken van de Fenthanyl en dat was geen pretje kan ik je zeggen. Waar het uiteindelijk om gaat is dat ik me nu (10 dagen later ) FANTASTISCH voel, de pijn komt er nauwelijks meer doorheen en ik heb vrijwel geen bijwerkingen. Ik ben de beste man zooo dankbaar. Ik hoop dat mijn seksuele prikkels weer terugkomen die ik al 8 a 9 jaar niet meer heb maar dat terzijde. Ik ben blij dat ik van die rommel af ben wat ook de oorzaak hiervan was. Huisartsen zijn niet de geschikte personen voor dit soort gevallen en ik adviseer dan ook een verwijzing voor de pijnpoli te vragen. De daar aanwezige Anesthesiologen zijn hierin gespecialiseerd en kunnen je het beste helpen.

16-01-2023 | Vrouw | 30
pregabaline
Door de huisarts op de pregabaline gezet. 1x daags 2 pillen van 75mg. Dus in totaal 150mg per dag. Aan het begin zo duf als een konijn. Merkte dat ik constant hoofdpijn had en heel slecht sliep. Toen besloten af te gaan bouwen, dit was een nog ergere hel dan alles tijdens het gebruik. Veel zweten, onrustig, heeeeel gehaast gevoel, hartkloppingen, nog meer hoofdpijn. Ik was[lees meer...] niet gewaarschuwd voor de afkickverschijnselen... wat een hel, deze troep NOOIT meer

11-01-2023 | Man | 38
methadon
Ik gebruik methadon om zenuwpijn in mijn geamputeerde been te bestrijden. Na jaren van diverse opiaten te hebben gebruikt, kreeg ik het advies om methadon te gaan gebruiken. Schrok daar erg van. Gebruiken junks toch!!!! Bij mij heeft het erg goed geholpen, en nog steeds. Gebruik nu 30 mg methadon per dag en ervaar geen bijwerkingen. Zeker een aanrader voor mensen met zenuw[lees meer...]pijn .

05-01-2023 | Vrouw | 69
pregabaline
Fantastisch middel. Zat door zenuwpijn in rolstoel. Nu kan ik alles weer. De bijwerkingen alleen de eerste weken. Lijf moet wennen. Daarna gaat het over of minimaal. Als het niet helpt dan heb je misschien niet de goede dosis. Doe dit samen met een arts. Niet op eigen houtje! De keuze is levenslang pijn en gehandicapt of medicijn en leefbaar en actief. . Altijd pijn is [lees meer...]misschien veel slechter voor je lichaam dan een medicijn (in overleg met een arts). Ik begon met 300 mg. Na 13 jaar voel ik me zo goed. Ben gaan afbouwen (samen met arts!) nu werkt het al met 100 mg. Met afbouwen minderde ik met 25 mg per 6 weken. Daarna pas weer 25 mg eraf weer 6 weken etc.

04-01-2023 | Man | 63
tramadol
als de diagnose neuralgische amyotrofie is, probeer dan dit, na 2 dagen was de pijn al weg! https://youtu.be/TlJAFLMKmtQ

02-01-2023 | Vrouw | 55
pregabaline
De eerste dagen een beetje last van duizeligheid en wazig zien. Dit nadelige effect is te verwaarlozen omdat de eerste weken de inname alleen voor de nacht gebeurde. Het voordeel van de medicatie weegt zeker op tegen dit kleine ongemak. Eindelijk weer eens hele nachten slapen zonder om de haverklap wakker te worden van het vervelende gevoel wat zenuwpijn heet.

28-12-2022 | Vrouw | 57
pregabaline
Na lever operatie bleef ik na maanden nog enorm veel pijn houden Chirurg vertelde dit zenuw pijn was Kreeg pregabaline voorgeschreven, zo enorm blij mee ,na maanden geen pijn meer te hebben Bijwerkingen even last van gehad ,lichaam moest wennen aan dit medicijn, maar nu totaal geen last meer van de bijwerkingen

26-12-2022 | Vrouw | 64
pregabaline
Ik heb 3kinderen en een ex-man. Tot 9 geleden voldoende sociaal contact., een heel leuke job, auto, onafhankelijkheid. De kinderen uit huis. Tot 9 jaar geleden met collega's naar de fitness. Een zittende oefening op de trilplaat. Plots stekende pijpen, net messteken onderaan mijn poep. Vaarwel leven zonder ongemakken. Mijn achterste kleurde, rood, blauw naar paarse plek[lees meer...]ken. Net bloeduitstortingen. Ik had er aanrakingspijn. Ik kroop rond vd pijn. Verschillende behandelingen. Niets hielp. Tot een pijnbestrijding dokter mijn medicatie aanpaste. Max Tramadol met max Lyrica bleek de juiste dagelijkse cocktail te zijn. Voorstellen om plakkers morfine te gebruiken. De pijn werd onderdrukt,en paar jaar geleden pas bijwerkingen v medicatie. Begon m droge mond en te weinig concentratie met de auto. Systematisch meer geheugenproblemen Ben toen getest maar ik had geen gaatjes in mijn hersenen. Geen beginnende dementie. Doordat ik achter mijn woorden moet zoeken begin te hakkelen en word ik onzeker. Daardoor beginnen mijn handen te beven. Ik vergeet afsanpraken omdat ik vergeet dat ik een agenda heb. Misverstanden, ongeloof..:(( Ik heb wel geen problemen met digitaal bankieren, met PC en IPad. Ik onthou de belangrijkste wachtwoorden,paswoorden..,.. Ik schilderde, hobby, vroeger speelde toneel. Door welk medicijn verloor ik mijn creativiteit? Nu ben ik te moe om 's avods terrasje te doen. Door de geheugenproblemen ben ik mij onzeker nr mensen toe. Mijn rijbewijs en job kwijt. Ik werd depressief. Opname in psychiatrische afdeling ve ziekenhuis. Volgde pijnbestrijdingstherapie . Nam Xanax, loramet, serlain extra. Dat ben ik 2 jaar geleden mee gestopt. Sorry als mijn verhalen ook warrig is. Ik sliep vroeger gemiddeld.10 uur. Nu 5 uur. In notendop😂 mijn leven met Tramadol en Lyrica.

25-12-2022 | Man | 56
oxycodon
Werkt bij mij perfect geen pijn meer voel me goed geen bijwerkingen

11-12-2022 | Man | 51
tramadol
Heb een vraag aan iedereen ,ik gebruik tramadol alleen wanneer ik het nodig heb ,neem vaak per dag 1 pil in .de volgende dag 3 kwart van de pil ,dag daarna halve pil ,laatste dag een kwart zo bouw ik af,om zo min mogelijk ontwennings verschijnsel te krijgen.maar wat ik wel vaak heb ,meestal als ik lig in bed en soms als ik op de bank zit,dan ineens voel je heel eng worden [lees meer...],je hart slaat raar dat duurt een paar min ,al mijn spieren staan strak je wordt heel rusteloos in bed ,je denk echt dat je dood gaat ,gewoon een hele nare bijwerking ,als ik dan een diazepam slik er achter aan dan onstspan me lichaam,dus ik vroeg me af hebben meer mensen hier last van met tramadol gebruik ,

Amitriptyline

30-11-2022 | Vrouw | 58
amitriptyline
Ik gebruik dit tegen zenuwpijn van hernia, het helpt bij mij wel tegen de pijn, maar ik krijg er nare dromen en een vreemd angstgevoel van in mijn buik, kan het niet goed uitleggen, maar het is net of ik ergens heel erg van schrik, met name als ik wil gaan slapen, hopelijk kan ik er snel mee stoppen!

24-11-2022 | Vrouw | 39
tramadol
10 jaar rugpijn en tramadol gebruik. Eerst 4x 125mg op aanraden van huisarts. Zelf geminderd naar huidige dosis, 2x 75mg. Bij teveel gebruik gaan mijn spieren juist meer opspannen en pijn doen. Alle therapieën geprobeerd, van psycholoog, rugschool, verschillende kinesisten en osteopaten. Een half jaar geleden, op aanraden van collega naar iemand geweest voor proprioceptiev[lees meer...]e zolen en eindelijk een verlichting van de pijn. . Mijn heup stond 8mm scheef waardoor mijn lichaam meer verbruikte dan normaal. Ik werd met pijn wakker, kon precies niet wandelen op mijn voeten hierdoor. Ik was bijna gestopt en dan breek ik mijn voet, dus terug vertrokken maar altijd lage dosis gehouden. Ben nu bezig om mijn zolen aan te passen en hoop zo terug zonder pijn wakker te worden. Ik ben blij dat ik tradonal had voor de pijn maar als ik meer besef zou gehad hebben over het verslavend gedeelte was ik waarschijnlijk niet begonnen ermee.

Nortrilen

23-11-2022 | Vrouw | 47
nortriptyline
Enorm kort lontje. Ik gebruik dit voor zenuwpijn, morgen overleggen met huisarts maar wil ze niet meer innemen

21-11-2022 | Vrouw | 57
pregabaline
Ben net begonnen met de medicatie, dacht lees even een review, maar na lezen van dit stuk kan ik alleen zeggen dat je symptomen alles hebben van een vitamine b12 tekort.

20-11-2022 | Vrouw | 61
tramadol
Verkalking uiteinde spieren linker schouder, erg veel pijn zonder medicatie

Palexia

19-11-2022 | Vrouw | 53
tapentadol
Geen effect bij stenose lumbaal .merk werkelijk niets

08-11-2022 | Vrouw | 43
oxycodon
Geopereerd aan een chronische anale fissuur. Hebben een LIS gedaan dus 1/3 deel van mijn kringspier weggehaald. De napijn is vreselijk zit nu op dag 4 na operatie. Alleen met pcm en tramadol lukt het me niet. Nu sinds 2 dagen oxycodon gekregen lang en kortwerkend

05-11-2022 | Vrouw | 60
pregabaline
Plotseling enorme zenuwpijn in rechter onderbeen. De eerste week meerdere morfine injecties gehad, die hielpen voor een paar uur, tramadol en oxycodon hielpen niet. De huisarts schreef Pregabaline voor, 2x per dag 150 mg, en wat was en ben ik blij met dit middel. Na 4 dagen gingen de scherpe kantjes eraf en kon ik de pijn handelen. Weinig last van bijwerkingen gehad.[lees meer...] Na 17 weken! wachttijd een bezoek aan de neuroloog gebracht en een MRI gekregen. Het bleek een stenose te zijn, veroorzaakt door een hernia en artrose. Wacht nu op oproep pijnpoli. Inmiddels Pregabaline afgebouwd tot 2x per dag 75 mg, ook zonder bijwerkingen. Ik heb veel baat bij dit middel gehad.

04-11-2022 | Man | 52
oxycodon
Weet nog niet zeker wat er mankeert, in ieder geval beklemde zenuw in de rug met uistraling naar linker been, as maandag gaan ze een mri maken.had eerst 2 x 10mg langwerkend en 4 x 5mg kortwerkend per dag en dat werkte niet. Toen verhoogd naar 2 x 15mg en 6 keer 5 mg, nog steeds niet genoeg. Nu verhoogd naar 2x 20 en 6 x 10mg. Kan niet zitten en niet liggen, de kortwerke[lees meer...]nde hebben lang nodig om te werken bij mij, duurt af en toe meer dan 2 uur voor de scherpe randjes van de pijn eraf zijn. Al met al denk ik dat voor mijn probleem het niet zo geweldig wekt.

01-11-2022 | Vrouw | 50
pregabaline
Lyrica voorgeschreven gekregen na een fout gelopen infiltratie. Zenuwpijn hebben is een hel, maar lyrica is nog een grotere hel. Dit is pure rommel en je kan er ook niet zomaar mee stoppen. Weiger aub om dit te nemen en probeer zelf online via lotgenoten veiligere medicatie te vinden.

23-10-2022 | Vrouw | 66
methadon
Gebruik dit middel via de pijnpoli. Had een spit/ischias aanval en kreeg 5 mg Methadon voorgeschreven. Ik werd de volgende dag wel wakker, maar na het ontbijt weer slapen. Huisartsenpost erbij geweest en ik mocht ermee stoppen, wel vragen of er lichtere waren. Die waren er, worden bereid in een zelfbereidingsapotheek, 2 mg. Toch was dat niet voldoende tegen de spit/ischia[lees meer...]saanvallen dus langzaam maar zeker is het nu 4 pillen van 2 mg voor de nacht en zijn met het uit bed komen de spit/ischias aanvallen verdwenen….tenzij ik 1 nacht mijn pillen vergeet. Dan is het weer vol prijs.

11-10-2022 | Vrouw | 63
pregabaline
Na maanden zeer veel pijn in de nek en linker bovenarm kreeg ik eerst pijnstillers zoals diclofenac, naproxen, tramadol. Alles mocht in combinatie met steeds 2 paracetamol met coffeine. Helaas, niets hielp. De pijn werd zelfs niet een klein beetje minder. Uiteindelijk kreeg ik pregabaline. Wat een verademing!!! Vanaf dag 1 bijna pijn vrij!!!! Wel bleef ik er steeds para[lees meer...]cetamol bij gebruiken. ( Ik mocht ook alles samen innemen: dus pregabaline met tramadol, naproxen en paracetamol) . Dit heb ik niet heel veel gedaan omdat de pregabaline goed werkte. Ik heb nog steeds heel veel last van bijwerkingen. Daarom ga ik zeker proberen om pregabaline zonder andere medicatie in te nemen. Wellicht vermindert dat de bijwerkingen. In ieder geval ben ik zeer blij met pregabaline!!! Zo goed als geen pijn meer!

Metoclopramide

10-10-2022 | Vrouw | 26
metoclopramide
Ik loop al 2 maanden rond met zenuwpijn klachten. Maand geleden kreeg ik migrafin voorgeschreven (5 daags een zakje), dat werkte goed tegen zenuwpijn. Maar ik kreeg contactexceem aan beide middelvingers. Ik dacht gewoon vette pech. Mijn linkermiddelvinger kon ik niet buigen en de huid was verhard, met bultjes. Nu een maand later wilde ik weer die migrafin slikken, maar[lees meer...] dat was niet op voorraad dus vandaar metoclopromide (tablet) voorgeschreven gekregen in combinatie met aspirine. Na 2 dagen slikken, begint mijn middelvinger weer rood en dik te worden dus gelijk huisarts gebeld, omdat ik nu pas het verband zie.

Migrafin

10-10-2022 | Man | 26
acetylsalicylzuur / metoclopramide
Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen voor zenuwpijn in de vorm van migrafin (zakjes). 5 dagen geslikt. Maar na dag 2 begint de middelvinger rood/dik te worden en te jeuken met bultjes. Volgens de dokter is het contactexceem. Zenuwpijn was echt verminderd en werkte na stoppen nog tijd door.

08-10-2022 | Vrouw | 53
pregabaline
Na een zoektocht van 13 jaar en alles geprobeerd te hebben van pijnbestrijding , Tens apparaat etc betreft heftige uitstraling rechterbeen in rust ..ben ik sinds ík Pregabeline gebruik vanaf dag 1 pijnvrij ..geen bijwerkingen niets voor mijn een wonder .. ik gebruik dan ook alleen Pregabeline 75mg geen andere medicatie erbij … ik kan niet geloven wat ik lees betreft alle [lees meer...]bijwerkingen ik denk dan ook dat dat komt omdat mensen een combinatie gebruiken met andere medicatie waardoor de bijwerkingen heftig zijn ..dus laat u niet bang maken want het komt niet van de Pregabeline af maar van de combinatie voor mijn is het een geschenk uit de hemel

04-10-2022 | Vrouw | 63
pregabaline
Hielp niet tegen z enuwpijn. Alleen maar last van bijwerkingen, zoals verwardheid, sufheid, spierpijn en hoofdpijn.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2873)
Angst & paniekstoornis (2361)
Depressie (2313)
Hoge bloeddruk (1662)