ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

19-03-2020

Nortrilen (nortriptyline)

Vanwege een soort hernia schreef de orthopeed eerst 10 mg voor. Aanvankelijk werkte dit goed en had ik alleen de hele dag een "zombiegevoel". Toen na 14 dagen de dosering werd verhoogd naar 20 mg begon de ellende. Hoofdpijn, oorsuizen, problemen met plassen, ontregelde bloedsuiker, slapeloosheid, hele dag zombiegevoel. Zeker omdat ik niet meer kon slapen en ook het plassen[lees meer...] steeds moeilijker ging stopte de huisarts het gebruik direct. Daarna knapte ik langzaam weer op. Na 2 maanden heb ik alleen nog ernstig oorsuizen (nooit eerder last van gehad) en ben ik daarvoor naar de kno-arts doorverwezen. Dat nortrilen is gewoon puur gif!
11-03-2020

Gabapentine (gabapentine)

Na klaplong operatie zijn er wat zenuwen beschadigd waardoor er enorme zenuwpijn in de rechterarm, oksel en borst optrad. In eerste instantie heb ik Amitriptyline voorgeschreven gekregen maar deze gaven flink wat bijwerkingen. Daarna dus overgestapt op Gabapentine. Het medicijn werkt bij mij naar behoren. De capsules hebben een behoorlijk formaat en geven soms wat problem[lees meer...]en om ze weg te slikken. Heb nog wel enigszins een gevoelige arm maar het is niet storend. Gabapentine werkt bloeddrukverlagend, dus soms heb ik last van wat duizeligheid, vooral bij "het uit de stoel komen", of "bukken om iets op te rapen". Ik ben ook wat vergeetachtiger geworden, en kan soms niet op het juiste woord komen. Al met al, toch wel tevreden met dit medicijn. Alles is beter dan die scheurende zenuwpijn.
07-03-2020

06-03-2020

Pregabaline (pregabaline)

Twee keer een periode gebruikt nav zenuwpijn veroorzaakt door een rughernia. De medicatie hielp bij mij heel goed tegen de zenuwpijn (drie keer per dag 75 mg) De eerste dagen, tijdens het opbouwen, last van bijwerkingen als duizeligheid en ‘high’ gevoel. Daarna kon ik er prima mee functioneren, enkel af en toe wat vergeetachtig/ minder geconcentreerd. Ook het geleidelij[lees meer...]k afbouwen ging goed. Geen blijvende bijwerkingen oid.
03-03-2020

Oxycodon (oxycodon)

Het medicijn neemt de pijn weg . In het begin laat gehad van sufheid en verwardheid . Na enige tijd was dit weg. Ik slikte 5 mg kortwerkend en 10mg langwerkend. Dosis moest om de aantal weken verhoogd omdat het effect verminderde . Na vier maanden geprobeerd te stoppen in 1 keer omdat ze niet meer nodig waren. En toen begon de hell. Als een junk ziek op bank allee[lees meer...]n maar denkend aan de pillen 😔😔 alles deed zeer . Ik kon niks meer !! Echt niet normaal ! Niet verwacht dat dit zou gebeuren . Na begeleiding via huisarts af gaan bouwen met alle bijwerkingen van dien . Snachts trekkende spieren . Overdag bonkende hoofdpijn . En een mega slecht humeur ! Mensen gebruik deze troep als het echt niet anders kan .. vraag naar alternatieven .. Je gaat door een hel op het moment dat je er mee wilt stoppen !! Ik ben er nog steeds niet vanaf!! Mijn pijn ben ik kwijt maar ik heb er een verschrikkelijke verslaving voor terug gekregen ! Mijn weg is nog lang !
02-03-2020

Tramadol (tramadol)

Kreeg dit middel bij het verwijderen van mijn verstandskiezen (deze lagen enorm beroerd en langs zenuwen), tijdens de operatie hebben ze toch mijn zenuw beschadigd. Kreeg hiervoor tramadol, top middel om te kunnen slapen ‘s nachts en werd er ook rustiger van, wel last van duizeligheid (kan ook komen door mijn te lage bloeddruk en het feit dat ik al 3 dagen amper had kunnen[lees meer...] eten) en een vieze smaak.
27-02-2020

Nortrilen (nortriptyline)

Voor mij werkte het medicijn helaas niet. Ik had het voor geschreven gekregen voor mijn functionele dyspepsi. Ben opzoek naar het juiste medicijn om de pijn te doen verdwijnen tot op heden is dit nog niet gelukt. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen.
27-02-2020

Pregabaline (pregabaline)

Eerst nortriptyline geprobeerd helaas zonder resultaat. Over gestapt op pregabaline eerst 1x 75 mg voor de nacht. Na twee weken dosering in overleg met pijnpoli arts verdubbeld. Na nog eens drie weken 150 gr per dag geslikt te hebben, contact gehad met arts. Het medicijn doet voor mij helemaal niets helaas. Nu weer aan t afbouwen omdat de arts me dat advies heeft gegeven[lees meer...]. Merk nog steeds geen verschil nu 4 dagen weer 75 mg geslikt. Nog 3 te gaan en dan helemaal stoppen. Ik hoop dat het medicijn voor anderen wel het gewenste resultaat hebben. Ook heb ik geen last gehad van bijwerkingen oid.
23-02-2020

Oxycodon (oxycodon)

Gebruik het al lang meer dan een jaar wil ervanaf helemaal maar doe dan ook geen oog meer dicht , ik bouw af met halve en hele zo snel mogelijk het kan
21-02-2020

Tramadol (tramadol)

Verschrikkelijk middel voor mij! Ik kreeg er woede en huil aanvallen van, ik werd bang van mijzelf wat ik allemaal voelde door dit middel. In mijn dossier staat dus ook : overgevoelig voor Tramadol.
12-02-2020

Gabapentine (gabapentine)

gestart met 300 mg 1 x dgs 1 tabl. vrij snel last van enorme duizelingen, gevolgd door hoofdpijn. Niet kunnen functioneren was echt heel naar. gezakt naar 100 mg. 1 x dus 1 tabl. duizelingen, raar gevoel in hoofd, kreeg depressieve gedachtes. hele nare heftige dromen, hartkloppingen was echt vreselijk. gestopt met t middel en nu hopen dat ik snel van deze bijwerkingen [lees meer...]af ben, eens maar nooit meer!!
11-02-2020

Lyrica (pregabaline)

Door gebruik trilplaat 8 jaar geleden een ondraaglijke pijn. Na een paar maanden kine, osteopathie, verschillende medicatie,... de juiste mix Lyrica 2x300mg met Tramadol 2x200mg. De pijn is nu vrij draaglijk.
09-02-2020

Lyrica (pregabaline)

Lyrica is geen antidepressiva maar een anti epileptica. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je zomaar wat schrijft!
01-02-2020

Cymbalta (duloxetine)

Ik slik al 9 jaar 2 x daags 120mg, mag dat zo lang?
27-01-2020

Sinequan (doxepine)

Zenuw beknelling rug ,hoogte schouderbladen, kan nu pijnloos slapen!!
07-01-2020

Carbamazepine (carbamazepine)

Ik heb een bedrijfsongeval gehad en heb een stalen stang tegen de zijkant van me hoofd gekregen met zenuwpijn tot gevolg. Veel last van steken in me hoofd gehad waardoor in dus carbamazepine voorgeschreven heb gekregen 3x per dag 200mg. Ik slik dit medicijnen nou 3 weken en merk dat ik in een soort depressie terecht kom. Heb veel bijwerkingen gehad vraag me af of dit kan v[lees meer...]anwegen dit medicijn. Heb er nooit last van gehad zou iemand dit kunnen verklaren?

Pregabaline (pregabaline)

In maart 2019 begonnen met pregabaline voor zenuwpijn in beide benen (2x75mg). Het middel gaat na een paar weken werken, maar binnen enkele weken verminderd de werking en komt de pijn er weer doorheen. Steeds blijven ophogen tot ik de maximale hoeveelheid van 2x300mg bereikte. Bijwerkingen nemen dan wel toe, maar valt mee te leven. Bijwerkingen voornamelijk wazig zien, li[lees meer...]chte gewichtstoename en een afwezig gevoel. Je kan er wel goed op slapen. Nu geswitcht naar nortriptilyne en tot zover werkt dat beter, maar heeft wel meer aanwezige bijwerkingen.

Nortrilen (nortriptyline)

Sinds vier weken gebruik ik 25mg voor zenuwpijn in beide benen. Ik gebruikte eerste pregabaline maar dat was slechts enkele weken effectief, waarna ik steeds de dosis moest verhogen tot ik niet verder omhoog kon. Nortriptilyne Neemt de pijn niet weg maar maakt het een stuk dragelijker. Het duurde wel een goede drie weken voordat de werking intrad dus geef het zeker even ru[lees meer...]stig de tijd. Eerste paar dagen droge mond, verder zijn vooral tinnitus en versnelde hartslag gebleven als bijwerkingen. Tot nu toe nog niet aangekomen of afgevallen.

Nortrilen (nortriptyline)

Na jaren lang zenuwpijn en door arts niet erkend pas na 30 jaar vastgesteld door arts pijnbestrijding,het medicijn sinequan gekregen voor de nacht innemen en ik kan slapen zonder pijn!
18-12-2019

Pregabaline (pregabaline)

Voor de zenuwpijn in mijn benen na chemo helpt het gedeeltelijk. Kan iets verder lopen maar ben wel minder moe door de dag heen.
03-12-2019

Symoron (methadon)

wat een ramp allemaal, alle medicatie gehad, niks werkt voor mijn pijn wervels vastgezet wou dat symoron nog te koop was die werkte wel iets, niet de gewone methadon die doet niks bij mij, waarom doen ze juist dat merk weg, arts zij dat daar stof in zat die net pakte bij de zenuw pijn van rug ,,ben er moedeloos van cbd olie gehad ging ook goed maar[lees meer...] ook dat wordt afgepakt niet meer vergoed, en dan vinden ze raar dat de zorg duur is, nu weet het wel de medicatie die goed zijn gaan weg dus nu van 1 ziekenhuis na andere medicatie als maar proberen en weer weg,
25-11-2019

Pregabaline (pregabaline)

Pregabaline voor fibromyalgie en ASS Ik val in slaap vallen als ik stilzit, ben enorm vermoeid, waarbij ik met moeite maar amper mijn ogen kan openhouden. Ongeacht aantal uren slaap (tussen 6 uur en 10 1/2 uur geprobeerd voor langere tijd, met zelfde effect). Energy drink helpt enigszins om te kunnen functioneren, maar de hoeveelheid nodig (8 à 10 blikjes per dag) is ook[lees meer...] niet goed voor mijn lichaam. Ik heb niet het idee dat de Pregabaline, de Duloxetine versterkt, maar heb net verhoging gehad v/d Pregabaline dus wacht dat af
20-11-2019

Cymbalta (duloxetine)

Dufheid en matig effect op de pijn. Overgestapt naar Amitriptyline 10 mg. Veel minder duf en effectiever tegen de pijn.
09-11-2019

Tramadol (tramadol)

Ongeacht de pijn de men ervaart raad ik het gebruik zeer af. Ik heb een uitzichtloze aandoening, echther had ik liever gewild niet te hebben gestart aan Tramadol. Je komt er niet meer vanaf, met alle gevolgen van dien. Zeer verslavend, sinds start van gebruik medicijn kan ik zonder niet meer slapen. Geen gebruik zorgt voor overprikkeling van de zenuwen over gehele lichaam[lees meer...]. Tevens afgevallen, verminderde eetlust en vaak misselijk en maagklachten.
01-11-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Mijn klachten begonnen met peesplaatontsteking en hielspoor. Na veel dokteren en behandelingen bleef zenuwpijn over in voet dat door hele been doortrok. Nortrilen begon na een maand inname te werken. Ik slik ze voor het slapengaan ( 2x25mg) omdat ik anders overdag te duf ben ( bijwerking). In de avond neemt de pijn wel weer toe maar het helpt me wel om overdag weer zonder [lees meer...]loopkruk te kunnen functioneren. Je slaapt er ook lekker van door.
29-10-2019

Pregabaline (pregabaline)

Vanwege een 9 maandenslepende pijn van rug naar voet. Diagnose huisarts: zenuwpijn. Ik kreeg Pregabaline 75mg per capsule met een opbouw lijst ( naar een totaal van 4 capsules per dag) en na 3 maanden een evaluatie met als doel om af te bouwen. We spraken dit goed door en mijn conclusie hierbij was dat het medicijn de hersenen zou triggeren; deze zouden na 3 maanden vero[lees meer...]nderstellen dat de pijn inmiddels verdwenen was en de rug-, bil-, en beenspieren inmiddels weer op volle toeren zullen werken. En dat is goed nieuws. Ik ga er voor. Die ene bijwerking is wel opmerkelijk; in mijn hippietijd gebruikte ik joints om high of stoned te worden. Dàt effect heb ik nu ook. Ik ben werkelijk doldwaas vrolijk. Ik herken het, ken de gevolgen, maar weet er ook zorgvuldig mee om te gaan. Ik kon destijds stoppen, dus nu ook. Onder vakkundige begeleiding van mijn huisarts. Ondertussen geniet ik wel van die vrolijkheid. Met de weet dat ik over iets meer dan 2 maanden inmiddels, zal stoppen, accepteer ik de nogal heftige bijwerkingen.
25-10-2019

Lyrica (pregabaline)

Let op!! Neem dit middel niet ivm zenuwpijn, want de bijwerkingen zijn enorm en het niet waard! Ik had al zeer snel bijwerkingen , binnen een week en ben gelukkig tijdig gestopt. Ik voelde zo naar en raar en was na lezen over dit middel enorm bang voor de afkickverschijnselen! Het leek eerst te helpen voor pijn, maar kwam er toch snel doorheen... nog hogere dosis wilde i[lees meer...]k zeker niet van dit gevaarlijk middel. Ik weet hoe zwaar afbouw van antidepressiva kan zijn.. lyrica( pregabaline) is ook een antidepressiva en dus na het stoppen of verlagen komt de echte moeilijke periode pas!! Voelt echt als afkicken... helemaal bij hoge dosering. Na een paar dagen al voelde ik me slechter en beroerder en totaal niet mezelf en heb daarom meteen om ander middel gevraagd . in overleg met arts naar morfine( oxycodon) gekregen. 5mg 1 in ochtenden 1 savonds. Dit middel klinkt zwaarder maar is het zeker niet! Werkt zuiver op de pijn en geeft rust.. oxycodon werkt prima voor de pijn en geen nare bijwerkingen. Blij dat ik van dit belachelijke medicijn af ben en gelukkig niet hoef mee te maken om af te kicken, wat bijna iedereen gaat ervaren na al een paar weken of een maand of langer gebruik. Het heet niet voor niets de hel van lyrica! Pas dus echt op met dit vreemde spul.
13-10-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Werkt al na een uurtje, maar helaas niet de opgegeven periode van 72 uur. Soms werkt het maar net 48 uur. Fentanyl Aurobindo levert pleisters die slecht plakken en bij mij huidirritaties opleveren. Huid zwelt op, wordt rood en jeukerig. Na verwijderen van de pleister nog ruim een week een droge rode huid. Als pijnstiller werkt het prima. Ik weet helaas niet meer welk mer[lees meer...]k ik eerst had, met dikke vierkante pleisters. Daar had ik geen last van.
12-10-2019

Pregabaline (pregabaline)

Ik begon met pregabaline voor de zenuw pijn dat hielp niet. Wel werkte het positief op mijn humeur. Later ben ik er twee gaan slikken op advies van de neuroloog omdat het dan wel wat af zou doen aan de zenuwpijn. Het hielp niet. Weer veel later wilde de neuroloog dat ik er drie ging slikken. Dat heb ik niet gedaan. In overleg met de huisarts ben ik gestopt. Na een week wa[lees meer...]s ik dood moe, ik was echt tot niets meer in staat. Ik moest me ziek melden. Volgens de huisarts lag dat niet aan het stoppen met de pregabaline. Pas weken later toen een co assistente zei dat het toch zou kunnen ben ik weer begonnen en de klachten waren na enkele dagen verdwenen. Weer veel later heb ik geprobeerd heel heel langzaam af te bouwen. Maar na een week of zes werd ik weer zo moe. Vreselijk moe. Ik kan dus niet stoppen met de pregabaline . Nu ben ik er achter gekomen dar ook de vergeetachtigheid waar ik steeds meer last van krijg in de lijst met bijwerkingen staat. Ik vergeet van alles, en doe som rare dingen. Mijn hersenen geven dus de verkeerde signalen door. Meestal kan ik het nog verbloemen en verbeteren. Maar als ik de deur van de diepvries open laat staan kan dit behoorlijke gevolgen hebben. En als ik op mijn werk fouten ga maken, dan is echt het hek van de dam. Ik kan niet stoppen, want dan zou ik wie wet hoe lang in de ziektewet moeten gaan, en mijn man zou dat niet aan kunnen.
05-10-2019

Morfine (morfine)

tegen zenuwpijn werkte morfine beter dan lyrica, morfine werkte hele dag door en snel al niet meer duf.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1884)
Angst & paniekstoornis (1759)
Hoge bloeddruk (1318)
Acne/puistjes (930)