ISO 27001

ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Implanon (hormoonimplantaat) 1 4
Simvastatine 1 3
Ketensin Injectie 1 5
Primperan 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

25-04-2017

Duloxetine (duloxetine)

Na 2 herniaoperaties in 2015 en 2016 op dezelfde plek l4-l5, bleef ik pijn houden rondom de operatieplek en de onderrug, maar ook zenuwpijn in het hele rechterbeen. vooral 's morgens en wat later op de avond, dan zak ik helemaal in. Doordat ik nu op advies van de neurochirurg duloxetine gebruik, ben ik voor 90% van de zenuwpijn in het been af, de pijn rondom de operatiepl[lees meer...]ek en de onderrug zit er nog wel, maar daar gebruik ik ook nog oxycodon en diazepam tegen. Toen ik met duloxetine begon, had ik ervoor 3 weken Lyrica gebruikt. Dus toen ik met duloxetine msr 30mg begon, was de lyrica ook nog in mijn lichaam. Maar na 2 weken wennen, ging het wel. Ik was in het begin een beetje warrig en heel moe, dat werd later wel minder. maar ik slaap er heel goed en rustig op. In tegenstelling tot de lyrica, waar ik nachten van op zat. Met dit middel moet je wel oppassen met alcohol, dat is een hele slechte combinatie..!!, en mijn eetlust is ietsje minder geworden. Ik zal de rest van mijn leven wel last van mijn onderrug blijven houden, maar met de juiste medicatie is het leefbaar.
16-04-2017

Lyrica (pregabaline)

ik heb baat bij Lyrica, maar voor zenuwpijn alleen voor de benen. Als ik merk dat het op het moment dat ik het nodig heb neem ik rustig iets meer dan 150 mg, want ik heb een hekel aan pijn als het niet nodig is.
14-04-2017

13-04-2017

Lyrica (pregabaline)

Dunnevezelneuropathie is de reden dat ik Lyrica gebruik en ik ben er tevreden over.

Pregabaline (pregabaline)

Constante pijn in schouder en arm verdwenen. Alleen nog pijn bij langer belasten en dan ook wel nog steeds last van spasmen. Duizeligheid, maar dat ook al door oogproblemen, dus eraan gewend.............

Arcoxia (etoricoxib)

Heb sinds 2 jaar erg last van pijn in de rug ter hoogte van de 5e wervel met uitstraling naar allebei mijn scheenbenen, ben er voor behandeld met een prik in het pijngebied met prednison, dit hielp maar zeer matig, ben toen zelf begonnen met Naproxen ( dit gebruikte ik al bij jicht aanvallen die ik ook zo nu en dan heb) dit hielp enigszins, het werd dragelijk, maar het bl[lees meer...]eef wel pijnlijk. Ben er mee gestopt omdat het steeds meer maagklachten gaf. Ben toen op advies van mijn huisarts arcoxia gaan gebruiken, dit helpt goed tegen de pijn, maar na een tijdje komt de pijn langzaam terug. Ongeveer 4 uur na inname wordt ik ontzettend moe en krijg ik weer pijn in rug en benen. Ook droge mond en brandend maagzuur (matig). Ben nog steeds op zoek naar een oplossing van het probleem.

Lyrica (pregabaline)

Omdat ik van Methadon, waar ik wel tevreden over was qua pijnbestrijding, slaapapneu kreeg, overgestapt naar Lyrica. De slaapapneu was zeer ernsit 65-80 ademstops per uur. Dus nu Lyrica, maar dit helpt helemaal niets. Zie het stukje uit: Nieuwsbrief MijnMedicijn - April 2017 "Pregabaline werkt bij zenuwpijn niet beter dan een placebo Uit een recent gepubliceerd onde[lees meer...]rzoek blijkt dat Pregabaline (merknaam: Lyrica) niet beter werkt dan een placebo, wanneer het wordt gebruikt voor zenuwpijn. Aan het onderzoek deden ruim 200 patiënten met acute zenuwpijn in de benen mee, die nog niet langer dan 3 maanden klachten hadden. Deelnemers kregen Pregabaline of een placebo. Aan het eind van het onderzoek was de pijn in beide groepen minder. Na een jaar gaven beide groepen de pijn gemiddeld hetzelfde cijfer, maar hadden de patiënten die Pregabaline innamen ook last van bijwerkingen, zo had 40% last van duizeligheid. Gebruikt u Lyrica en bent u het hier niet mee eens? " Dus ik zeg stop met Lyrica voor/tegen zenuwpijn!! Bijwerkingen: duizeligheid, gewichtstoename, slaperig

Oxycodon (oxycodon)

Buiten dit middel neem ik ook eventueel oramorph in, dit kan ik 6 x per dag doen. Ik heb een neurostimulator en buiten dat dus medicijnen. Ik neem op geleide van de pijn medicatie in, soms is dat 40 Mg oxycodon en 60 Mg oramorph per dag, soms is dit 20 Mg oxycodon en 20 Mg oramorph. Pijn is wisselend, dus m'n gebruik ook. Wil wel zeggen dat als de pijn te erg is dit ook n[lees meer...]iet helpt, plat liggen en niks doen is dan het beste medicijn. Darmwerking is nu wel verminderd, neem hier dagelijks zakjes movicolon voor in.

Lyrica (pregabaline)

Gebruik dit zeker 15 jaar, vind het niet fijn, maar ben bang om te stoppen wat ik wel wil. Ben mijn evenwicht kwijt.

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)

Dit middel kreeg ik voorgeschreven voor pijn in de linkerzijde van mijn rug. Mogelijk ontstaan door de 3 hernia operatie in het verleden. Het middel gaf geen enkele pijn vermindering, maar wel snel vervelende bijwerkingen. Na 1 week gestopt.

Pregabaline (pregabaline)

Ik gebruik dit product al jaren en als ik ze zou vergeten, dan ben ik zeker niet van de pijn af en ik heb een zeer zwaar versleten rug met uitstraling. Ook gebruik ik palexia, samen met lyrica.
11-03-2017

Pregabaline (pregabaline)

Na een beschadiging van mijn zenuwen in mijn hals en de daardoor groeiende zenuwneuronen kwam ik na een lange en pijnlijke weg bij de pijnpoli. De arts daar werd mijn held, hij schreef mijn pregabaline voor en sinds die tijd is mijn pijn te dragen. Soms zelfs weg. Ik ben begonnen met een hoge dosering en heb het nu afgebouwd na 1x daags 75mg
09-03-2017

Naproxen (naproxen)

Ik heb een ontstoken zenuw in de arm en vanaf het moment dat ik dit inneem voel ik verlichting. Paracetamol hielp helemaal niks. Ik heb geen bijwerkingen.
07-03-2017

Lyrica (pregabaline)

heb eerst ruim een jaar tramadol en paracetamol geslikt zonder resultaat. nu 2 maal daags 150 mg lyrica en functioneer weer redelijk.
27-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik neem pregabaline 2 maal daags 75 mg tegen zenuwpijn voor circa 5 weken. Eerste twee weken erg duizelig, extreme hoofdpijnen en erg versuft. Deze bijwerkingen namen af. Nu nog steeds last van oorsuizen en enorme moeite met concentratie (vergeetachtig). Hoofdpijn steekt op bij meer dan anderhalf uur intensief werken. Het goede nieuws: zenuwpijn in mijn heup is meer dan ge[lees meer...]halveerd! Ik kan eindelijk weer slapen en normaal zitten. Bij liggen is de heup nog licht gevoelig. Per saldo: pregabaline is zeer effectief echter de bijwerkingen zijn bij mij wel stevig. Ik vertrouw erop dat de bijwerkingen nog verder afnemen.
22-02-2017

Tramadol (tramadol)

Tevreden alleen last van verstoppingen. De pijn is niet altijd even goed weg met deze pijnstiller, maar het is de enige pijnstiller waar ik geen zombie van wordt. Je kunt met de dosering 'spelen' door er minder van te nemen wanneer dat kan ivm de pijn.
20-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Na beschadiging van een zenuw in mijn arm door elektrocutie heb ik eerst Tramadol voorgeschreven gekregen. Dit deed helaas niet veel tegen de pijn en ik ondervond meer last van de bijwerkingen. De huisarts heeft toen Lyrica voorgeschreven en daarmee werd ik eindelijk van de pijn verlost. Zeer weinig tot geen last gehad van bijwerkingen.
11-02-2017

Pregabaline (pregabaline)

Na een operatie aan mijn buik (reconstructie) had ik links op mijn linker kuit een dove plek dat gevoel is gezakt naar mijn voet alleen de linkerkant van mijn voet doet niet zeer. De rest heeft aanrakingspijn - steken - zeurend slapend gevoel en warmer dan mijn andere voet. Daar heb ik deze medicijnen voor gehad, maar de pijn gaat gewoon door met zeuren en steken. Wel word[lees meer...] ik licht in mijn hoofd en iets slaperig maar dat is alles.
03-02-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Helpt goed bij zenuwpijnen en fibromyalgie en je slaapt er zeer goed op, zou het ook willen blijven slikken, maar ik heb last van een verminderd libido en vermoed dat dit een bijwerking van dit middel is, ik lees het alleen niet terug bij andere gebruikers. Het kan ook hormonaal zijn ivm overgang, maar ik wil het daarom niet meer slikken.
03-02-2017

Clonazepam (clonazepam)

Ik gebruik het tegen zenuwpijn in mijn voet, waar de neurostimulator niet inkomt. Heb eerst andere middelen gebruikt, maar ik werd daar ziek van, veel ast van bijwerkingen. Toen kreeg ik van de pijnpoli dit middel ook wel bekend als Rivotril en nu haalt het de scherpe kantjes weg van de zenuwpijn Geen bijwerkingen, in het begin wat slaperig, maar dat went ook weer. Ik g[lees meer...]ebruik er totaal geen alcohol bij. Staat ook in bijsluiter, je krijgt tegen het einde van de nacht echt nachtmerries als je wel drinkt.
02-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Heb Lyrica voorgeschreven gekregen van de neuroloog. Het werkt erg goed. Alleen mijn tinnitus is erger geworden na 2 dagen gebruik. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
01-02-2017

Gabapentine (gabapentine)

In oktober eindelijk geopereerd aan een Hernia (L5-S1) de pijn is echter voor een groot deel gebleven. Een epiduraal injectie in mijn rug gehad in combinatie met 3 maal daags gabapentine. De pijn is wat minder maar de bijwerkingen zijn nog vrij heftig. Bijwerkingen: droge mond, ontzettend warm en een rood hoofd alsof je koorts hebt. Brandend maagzuur, duizeligheid en dub[lees meer...]bel zien. Zou op termijn minder moeten worden.
31-01-2017

Tramadol (tramadol)

in 2003 kreeg ik te horen dat ik fibromyalgie/cvs had. Toen had ik al een lage rug operatie gehad, die volgens de pijnkliniek (waar ze de fibromyalgie hebben vastgesteld) mislukt was. Ik werd een maand opgenomen in het ziekenhuis om van alles te proberen (geldklopperij noemde ik het). Ik heb er niks van opgestoken, ik heb er enkel een heel goede vriendschap aan over gehou[lees meer...]den (wat zeer belangrijk is!). Nadien moest ik alle 6 maanden op controle komen. Dit betekende alle 6 maanden een andere assistent, want de professor kreeg je niet te zien, en steeds nieuwe medicatie. Na zo een jaar of 3/4 alles moeten hebben te moeten ondergaan zijn ze uiteindelijk uitgekomen bij tramium. Toen is het beter beginnen gaan. Enkel door de aandoening slaap ik veel gedurende de dag waardoor een normaal leven bijna niet meer mogelijk is. Wat ik niet wist, is dat je niet auto mag rijden wanneer je Tramium neemt (toch in België). Maw ik moet eigenlijk mijn auto aan de kant laten. Maar hoe geraak ik dan bij de fysiotherapeut elke week. Na 8/9 jaar Tramium te nemen, heb ik weinig of geen last meer van de bijwerkingen, dus ik rijd wel met de wagen. Nu de neurochirug was kwaad dat ik Tramium nam en eiste dat ik daar mee zou stoppn. Nu dat gaat zo maar niet, want eigenlijk ben ik een junkie. De bijwerkingen van Tramium is zoals een gedrogeerde. Ik had al eens willen stoppen, en dat was onmogelijk. Ik kon met mezelf gene weg, ik wist niet waar kruipen van de nevenwerkingen. Door de Lyrica, ben ik er bijna vanaf, nog 100mg te gaan! Blijkbaar heft Lyrica de nevenwerkingen van de Tramium op. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik het ene ongezonde medicijn aan het vervangen ben door een ander ongezond medicijn. Maar zonder kan ik toch niet. En met Lyrica, waar volgens mij meer bijwerkingen zijn, mag je wel met de auto rijden dus....
31-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik ben van 2x 75mg op 2 maanden tijd naar 2x 150mg gegaan. Moest zo van neurochirurg. Werd oorspronkelijk voorgeschreven door neuroloog. Ik heb een nek- en rugoperatie gehad. Blijkbaar heb ik last in mijn benen (rusteloze benen) gevolg door mijn lage rug (onder de operatie.) Ook mijn nekoperatie bezorgt me nog dagelijks problemen. 's Nachts last van slapende handen. Nu de [lees meer...]"rusteloze benen" die zijn zo goed als verdwenen. De slapende handen daar en tegen, die zijn er nog altijd. In maart terug afspraak met neurochirug, ben benieuwd wat die gaat zeggen. Ik ben ondertussen wel "tramium" aan het afbouwen en dat lukt aardig, geen last van afkickingsverschijnselen. De bijwerkingen zijn soms wel vervelend. Die droge mond, bah... De spierkrampen zijn nog het ergste, en daar kan je niks aan doen! De slaperigheid verdwijnt wel met een beetje rust boven op de gewone nachtrust of door een goede kop koffie.
22-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Mijn start met opbouwen was 1 x 75 mg en daarna 2 x 75 mg lyrica in combinatie met 6 tramadol 50 mg en amitryptoline 2 x10 mg. Na een tijdje kreeg ik last van vreselijke sufheid, dingen vergeten, niet meer kunnen ordenen of helder na denken. Erg vervelend in het dagelijks leven. Na bezoek aan de pijnpoli werd vanwege de bijwerkingen besloten te stoppen. In afbouw van 2 na[lees meer...]ar 1 x per dag gedurende de dag en stoppen met tramadol per direct en toevoegen van een heftigere medicijn Palexia. Ik heb het geweten en ben een hele week dood ziek geweest. Van onrust en heftige zweet en freaky koude rillingen een complete last van afkickverschijnselen en niet te vergeten migraineachtige hoofdpijn! De stop met tramadol, het afbouwen van lyrica en het opbouwen van palexia is niet goed in verhouding gebleken. Je gunt het niemand om zoooo ziek te zijn. Na deze week even gestabiliseerd en daarna de laatste lyrica nog afgebouwd. Geen onrust maar wel weer heftige zweet en koude rillingen, verschrikkelijk moe en weeeer die hoofdpijn. Voor mij nooit meer deze klote lyrica. Wat kan een mens ziek zijn. Nu gebruik ik 2 x 2 palexia en 2 x 10 mg amitryptoline en gaat het na een paar dagen wat beter.
16-01-2017

Lyrica (pregabaline)

wegens ernstige nek problemen had ik ongelooflijk veel pijn wat met normale pijnstillers niet te hanteren was. niet meer kunnen functioneren en vrijwel niet slapen. bij eerste gebruik van lyrica hielp het al na 1 a 2 dagen. na een week gebruik kwam de pijn tot mijn schrik weer terug. op advies van de huisarts doorgegaan met gebruiken en inderdaad ging na verloop van tijd d[lees meer...]e pijn weer weg. ik gebruik het nu al weer enige maanden en heb vrijwel geen pijn meer. soms een slechte dag maar oke daar kan ik mee leven. wat de bijwerkingen betreft valt dit bij mij erg mee. ik slaap meer en ben soms wat suf. ook af en toe lichte uitslag, vlekken op de borst. ik ben blij met dit medicijn. zonder kon ik eigenlijk geen normaal leven hebben door de pijn.
15-01-2017

Tramadol (tramadol)

Werd voorgeschreven voor radiculair zenuwlijden. Neemt gedeeltelijk pijn weg, maar niet voldoende om me comfortabel te voelen.
15-01-2017

Lyrica (pregabaline)

De neurochirurg schreef me deze medicatie voor om de zenuwpijn in mijn been dragelijk te maken en zo een riskante operatie te vermijden. Het voortdurende tintende gevoel is verdwenen maar de pijn in mijn been is er nog wel, maar dragelijker. Echter de bijwerkingen geven een zeer onaangenaam gevoel.
11-01-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Na zeer veel pijn waar door neurologie orthopedie echo mri niets was te vinden, na turp behandeling(en) schouders en een zware val waar de pees van been was afgescheurd en ankers zijn geplaatst in mijn knie. kom ik op pijnpoli terecht. Waar na veel proberen nu Oxycodon en Amitriptyline is voorgeschreven en ja 1x oxycodon en voor het slapen gaan 1x amil--, heb ik veel minde[lees meer...]r pijn en kan ik wel slapen tot oxycodon is uitgewerkt en dan begint de ellende weer. Zo een heel verhaal, maar dit is nu de stand van zaken, maar s'daags ben ik heel slaperig als ik ga zitten dan val ik zo in slaap, lezen of op laptop minimaal vanwege slaap....
28-12-2016

Morfine (morfine)

Zie vorig

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1641)
Depressie (1351)
Angst & paniekstoornis (1133)
Hoge bloeddruk (921)
Zenuwpijn (459)
Depressiviteit (448)
Astma (382)
Angststoornis (359)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!