ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

10-05-2021 | Vrouw | 40
pregabaline
Voor een hevige rughernia pijn gebruikt. Half jaar 2x per dag 150mg. Volgens mij deed hij helemaal niks. Ik heb snel afgebouwd zonder problemen. Ik had het week een beetje koud en heb 3 nachten matig geslapen. Pijn (die tegenwoordig heel erg meevalt) is niet veranderd na het stoppen met pregabaline. Ik heb al de horror verhalen gelezen, maar kan ze niet bevestigen.

08-05-2021 | Vrouw | 52
amitriptyline
Sinds 2 maanden gebruik ik 10mg voor het slapengaan voor crps/zenuwpijn na tuft crush (verbrijzelde) grote teen. Het werkte vrijwel direct na het eerste gebruik. Fantastisch! Helemaal blij maar nu kreeg ik de tweede keer van Strides Pharma en dat werkte averechts, medicatie werd omgeruild voor CF. Nu aan het derde herhaalrecept begonnen en ik merk direct verschil in pijn i[lees meer...]ntentie. Dit is nu van Apotex. Ik ga direct terug naar de apotheek maandag. Helaas levert CF niet dus vandaar weer van een andere fabrikant. Maar 3 keer een recept herhalen, waarvan alle drie de keren een andere farmaceut dat vind ik echt niet wenselijk met deze medicijnen.

24-04-2021 | Man | 70
oxycodon
EENS 4 JAAR GELEDEN TE HARDE ONTLASTING WAT RESULTEERDE IN EEN FISSUUR (ANUS). HEB 3 OPERATIES GEHAD - BEZOCHT TALLOZE PIJNKLINIEKEN (PROCTOLOGEN) EN HEB 5 DAGEN GELEDEN EEN KETAMINE INFUUSBEHANDELING GEHAD VAN 5 UUR BIJ DE PIJNPOLI. MIJN ONTLASTING IS SOWIESO AL WEER BIJNA 4 JAAR ZACHT MBT GEBRUIK MACROGOL MAAR DE PIJN VERDWIJNT NIET. ALS VOLWASSEN MAN DUIK IK OM 14.30 [lees meer...]UUR GEMIDDELD MIJN BED IN, SLAAP DAN CIRCA 21.30 UUR EN MET BEHULP VAN OXAZEPAM DE RUSTGEVER IS MIJN LEVEN NOG ENIGSZINS DRAGELIJK. EENS EEN LEVENSGENIETER, WAAR WEINIG MEER VAN OVER IS. IK HEB OVERIGENS GEEN CORONA, IK HAD EEN NEGATIEVE TESTUITSLAG! MAAR DIE OXYCODONE WERK BIJ MIJ ALTHANS OP MIJN ADEMHALING, TERWIJL IK NOTABENE EEN LONGINHOUD HEB VAN 99 %. MAAR IK KAN NIET BUITEN DE OXYCODONE VW DE PIJN!

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline
Na een geknelde zenuw in de rug, na operatie nog verder moeten nemen.

13-04-2021 | Vrouw | 61
pregabaline
Heb neuropathie in beide handen Heupen en rug begonnen pijn te doen mri gehad Uitslag atrose en kleine vernauwing Pregabeline 75 mg gekregen maar helpt nog niet optimaal Krijg verergening van schoken in handen en benen moet oppassen dat ik geen servies laat vallen

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline
Na een geknelde zenuw, na operatie nog verder moeten nemen.

10-04-2021 | Vrouw | 45
pregabaline
Snachts bij omkeren wakker worden en zwaar been die precies eventjes verlamd is,en dan nog nt gesproken van de pijn,soms moeten hulp vragen aan partner om me te draaien.Eventjes van 75 opgedreven naar 150 savonds voor slapen gaan. Ik ben er heel goed mee!!!

09-04-2021 | Vrouw | 46
oxycodon
Na 13 jaar mij te hebben laten rondlopen met een zeer zware dubbele hernia, was ik na de eerste operatie voor 4 uur pijnvrij....daarna recidief van hernia nog diezelfde nacht erin geschoren en god zo veel.pijn! 6 maand later weer geopereerd.... Helaas heb ik nu nog steeds een dubbele zware hernia op de L4 en L5 door littekenweefsel...en dus niet meer via operatie te [lees meer...]behandelen. Ja een neurostimulator is laatste optie...maar er is zó ontzettend veel aan die zenuwen gerommeld met ik denk wel 30-40 inspuitingen via röntgen...plat gebrande zenuwen... GOD ZIJ DANK dat er oxycodon bestaat!! Ik gebruik 12x per dag 5 mg van de kortwerkende smelttabletten. De langwerkende komen bij mij niet over mijn pijnpieken...omdat deze ingesteld zijn 12 uur lang een steady lijn aan pijnstilling geven...de kortwerkende heeft een erg hoge piekwerking die GODDANK over mijn pieken komt!! maar na 3 uur zij n uitgewerkt . Ik schijn best zeldzaam te zij met deze hoge dosis .er alleen kortwerkende oxy. mijn ha *huisarts* noemt mij keihard in my face dat ik een drugsverslaafde ben!!??? r euhm nee mevr de ha! verslaafd ben je wanneer je ,nadat dat klacht is verdwenen waarvoor je de oxy nam, dóórgaat omdat je dat high gevoel wilt houden...*ik heb momenten dat ik 40 mg tegelijk inneemt en wordt niet high of wat ook*...dán ben je verslaafd. Ik neem de tabletten omdat ik PIJN heb! dat is toch e het een heel verschil!!!! maar goed ze helpen redelijk...de pijn in mijn rug en mijn spieren *reuma* en andere aandoeningen zijn er altijd..MAAR!!! DE ZENUWPIJN IN MIJN BEEN DIE KOMT DOOR PERMANENTE ZENUWSCHSDE NA MIJ 13 JAAR TE HEBBEN LSYEN LOOEN MET ZWARE HERNIA!! 🤬🤬🤬😡😡😡 MAAR Van die pijngabik letterlijkhuilumd van de pijn kruipen omdat ik niet weet wát ik moet.. die pijn is iets te omschrijven zo erg... dus zodra een nieuwe arts hoort wat en hoeveel ik neem ...is het altijd gefronste wenkbrauwen en ....nou dat is wel veel hé...AAARRFGHHH mijn ha heeft mij ooit gedwongen terug te bouwen van 8 naar 5... ik afspraak gemaakt met pijnpoli en de arts heeft omdat ik na die verlaging slijmbeursontstekingen en andere ellende kreeg de dosis verhoogd van 8 naar 12 per dag ...😉 huisarts is nooit meer over verlagen begonnen 🤣

Gabapentine

08-04-2021 | Man | 60
gabapentine
Pudendus neuralgie. in 2019 geopereerd met TURP, prostaat leeg geschraapt. Hierbij is blijkbaar de hoofdzenuw in de schaamstreek geraakt en beschadigd of verwondt. Ondragelijke pijn, geen fiets geen motor, geen sex en niet meer kunnen zitten. sinds vorig jaar 7/2020 neem ik 3 x Gabapentine per dag en om de 4 maanden een infiltratie in het pijn centrum. heeft verbetering[lees meer...] gebracht. Neem nu bij het slapengaan 1 capsule 300 mg Gabapentine. Ik geraak niet wakker, en ben duizelig, zware benen, en slechte concentratie, misselijk overdag. Bloedonderzoek laat zien dat mijn nierfunctie sterk is achteruitgegaan op 1 jaar tijd. Weet niet wat te doen verder.

07-04-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline
Apotheek wisselt om de haverklap van merk. Ik reageer heel sterk op ander merk. Al Sandoz en Aurobindo geprobeerd, helaas veel bijwerkingen...

Duloxetine

03-04-2021 | Vrouw | 53
duloxetine
Wie kan mij vertellen of de duoxitiline een goede werking heeft op de darmen Ik slik nu sinds 4 dagen het merk pensa maar vind niet fijn hoofdpijn s.nachts erg zweten en juist buikpijn en hele droge mond Welk merk heeft de minste bijwerkingen ?

Duloxetine

01-04-2021 | Vrouw | 58
duloxetine
10 jaar gebruikt. Effectief tegen pijn. Bv een tattoo zetten voel je niet. Maar het werkt dus op je hersenen in. Op dit moment wil ik weten hoe ik me voel zonder medicatie. Ik wil niet meer dat mijn hersenen gemanipuleerd worden. En JEZUS wat ben ik ziek geworden. Na eerdere pogingen om te stoppen die mislukten, ben ik dit jaar weer aan het afkicken gegaan. Er waren nu mee[lees meer...]r richtlijnen te vinden online. Bv dat je niet om en om moet slikken. De halfwaardetijd van dit medicijn is vrij kort. Dus ging ik van 60 mg naar 30 mg. Dit was te doen. Wel veel stroomschokken in mijn hoofd. Vervolgens naar 0 omdat er geen lagere dosering te verkrijgen is. Dit is echt te gek voor woorden. Ik heb nog een capsule open gemaakt maar er vlogen ontelbare kleine bolletjes in het rond. Dus dan moet je naar 0. Ik vond het niet te doen. Heb de 4e dag weer een capsule genomen van 30 mg. Stroomschokken door mijn hoofd ,pijn, tintelingen en emoties totaal niet meer onder controle. Ik werd gewoon echt bang. Na overleg met mijn huisarts, die weer overlegde met de apotheek werd ik op 1 capsule venlafaxine gezet dat is 37,5 mg. Dat zou zonder problemen moeten gaan. Weer ontzettend ziek geworden. Overdag nog gebeld met de assistent van mijn huisarts. Maar er werd weer gezegd dat het niet kon dat ik er ziek van werd. S'avonds werd het zo erg dat ik niet meer in staat was om zelf te bellen. Mijn dochter is gekomen en heeft de huisartsenpost gebeld. Ik zat te trillen van de kou. Pijn, tintelingen, emoties totáál in de war. Gelukkig kregen we toen de bevestiging dat het wel degelijk ontrekkingsverschijnselen waren. Achteraf is de dosering verkeerd geweest. Ik had 2 capsules moeten nemen. Venlafaxine is veel lichter dan duloxetine. Op dit moment maak ik elke dag een capsule open en slik nog 1 mini-tabletje die er in zit. Ik slaap heel erg slecht. Ben wel erg moe. Tintelingen in voeten en handen. Pijn. Maar ik weet dus niet of het afkickverschijnselen zijn. Hoe erg is dit? Gewoon zolang medicijnen slikken waarvan je niet weet of ze daadwerkelijk helpen. Op dit moment ben ik erg in de war maar ik zet nog even door. Ik wil nu weten hoe of wat. Maar ik vind het een kwalijke zaak dat zoveel mensen zo makkelijk een medicatie voorgeschreven krijgt waar men dus zo moeilijk weer van afkomt. Duloxetine is niet verkrijgbaar in minder dan 30 mg. WAAROM NIET? Het is bijna niet mogelijk om hiervan af te kicken. Hoeveel mensen zijn hier slachtoffer van?

Palexia

29-03-2021 | Vrouw | 60
tapentadol
Ik heb het niet lang voor mijn aanzichtpijn (drie punten). Van deze medicijn krijg ik een rare geur. Overal, de hele dag. Verschrikkelijk. Ik heb maar zo'n 9 stuks gebruikt, maar voor mij hoef het niet meer. Ik ben benieuwd wanneer die nare geur zal verdwijnen. Ik had eerder tramadol en die haalde beter de scherpe punten weg van mijn pijn. Palexia hielp me ook niet beter m[lees meer...]et mijn pijn.

22-03-2021 | Vrouw | 55
pregabaline
De pijn is bijna weg. Helaas de jeuk niet. Ik kan alles maar beperkt. Je moet even doorzetten met pregabaline. Maar het is persoonlijk en bij ieder verschillend. Ik heb er baat bij. De bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn. Ik gebruik het nu 1,5 tegen aangetaste zenuwen in me hoofd. Gordelroos. Nu nog last van droge mond. Veel drinken. En ja die extra kilo’s. Grrrr

Tramadol

19-03-2021 | Vrouw | 73
tramadol
Voelde mij doodziek veel transpireren en braken

Buprenorfine

18-03-2021 | Vrouw | 58
buprenorfine
Gebruik dit nu sinds 16 dagen en de pijn is inderdaad iets verminderd. Helaas zoveel bijwerkingen dat ik bang ben het toch weer te moeten stoppen. Heftige zweetaanvallen, daarnaast trillingen, duizelig en misselijk.Ook steeds het gevoel dat ik flauw ga vallen tot ca 1 uur na innemen. En sinds 2 nachten word ik s’nachts wakker en voel me heel erg naar, versnelde hartslag e[lees meer...]n bevingen die door mijn hele lichaam gaan en ik krijg het niet meer warm en heb spierpijn op plaatsen waar ik normaal geen pijn heb. Zelfs tijdens de zweetaanvallen lig ik te rillen en krijg het niet warm. Ik was eigenlijk best blij in het begin omdat je er niet suf van word, en slechts 2 tabl. per dag. En ik gebruik slechts het minste van het minste. Ik moet er wel bij zeggen dat ik iemand ben die heel heftig reageer op medicatie.

11-03-2021 | Vrouw | 56
pregabaline
Het middel nam de pijn weg naar de bijwerkingen werden niet minder ik kreeg er steeds meer Eerst nog geprobeerd of 50 gmr beter zou gaan maar helaas,na 4 weken direct moeten stoppen. De eerste 2 dagen ziek en toen werd het steeds beter en gingen de bijwerkingen weg.

09-03-2021 | Man | 64
pregabaline
Begon met voetzolen, nu ook in handen. Onmogelijk ermee te stoppen want dan barst mijn hoofd eraf met ondraaglijke pijnen in gans lichaam. Ben radeloos in dat opzicht. Vriend raadt me Neurontin aan ....

Gabapentine

07-03-2021 | Man | 68
gabapentine
na bestraling longkanker veel last van zenuwpijn aan de rechterkant onder de ribben, eerst paracetemol geslikt hielp niet toen tramadol geprobeerd hielp ook niet ,daarna overgestapt op gabpentine eerst 3 x daags 300 pch , nog te veel pijn dus nu 3 x daags 2 capsules van 300 pch ,daarmee is om te gaan voor mij.

06-03-2021 | Vrouw | 45
oxycodon
Ik heb 5x in tijd vlakken 5 mnd oxycodon geslikt tegen zenuwpijn na operatie. Ik had nagenoeg geen bijwerkingen ( in het begin slapeloosheid)ook niet toen ik begon met 4 x 10mg pd. Na iedere 5 mnd in 1x gestopt geen bij verschijnselen en geen verslaving problematiek.

BuTrans

26-02-2021 | Vrouw | 31
buprenorfine
Sinds een week begonnen met het omzetten van Fentanyl naar Butrans pleisters. Nadat ik al bijna twee jaar bezig ben met afbouwen van de Fentanyl (niet omdat de zenuwpijn minder is, maar omdat ik mijzelf te jong vond voor langdurig opiaten gebruik - ik zat op mijn 27e al op 75 ugl Fentanyl pleisters en 20 pufjes Instanyl (snelwerkend) van 50mcg per dag). Intussen 31 jaar en[lees meer...] na een helse afbouw tocht zit ik nu nog op enkel 40 ugl Fentanyl pleisters, zonder de Instanyl erbij. Na veel overleg met de artsen zijn we dit nu aan het omzetten naar Butrans pleisters, omdat Butrans minder op de Opiaat receptoren schijnt te gaan zitten dan Fentanyl, maar je lichaam wel het 'opiaat' seintje geeft wat de hele ontwenning tegen zou moeten gaan. Het hele afbouw traject heb ik nagenoeg alleen thuis gedaan. Dit keer doe ik het eindelijk onder goede begeleiding in het ziekenhuis. Qua bijwerkingen heb ik tot noch toe enkel last van wat sufheid maar verder niet. Maar wellicht komt dat door de gewenning van mijn lichaam aan toch al ruimschoots opiaten. Helaas doet het voor de pijn nog niets en voel ik alleen het gemis dat de Fentanyl omlaag is gegaan met het geleidelijk omzetten naar Butrans (op dit moment 15 mg Butrans erbij en 12 ugl Fentanyl ingeleverd. Maar verbazingwekkend genoeg geen last van ontwenning en daar zou ik op dit punt zonder de Butrans wel enorm veel last van gehad hebben). Wel een stuk meer zenuwpijn nu. Hopelijk gaat de Butrans iets doen tzt.

Cymbalta

23-02-2021 | Vrouw | 30
duloxetine
Hallo, Ik ben een vrouw van 30j. En heb Cymbalta voorgeschreven gekregen, na een burnout en zenuwpijnen te hebben. Ik neem nu bijna een half jaar Cymbalta. En werk ook niet sins dien. Na een Half jaar thuis te zijn en te recuperen, de pijnen die weg zijn. Ben ik klaar om te stoppen met Cymbalta. Ik neem 60mg per dag. Iemand die me kan helpen hoe je er best mee stopt? [lees meer...]Van mijn arts mag ik niet zomaar stoppen en moet ik afbouwen. Liefst zou ik in 1 keer willen afbouwen..

20-02-2021 | Man | 37
pregabaline
Ik heb de pregabaline 1 week genomen en ben er toen mee gestopt omdat ik allemaal zenuwtrekkingen er van kreeg. Ik kon niet eens mijn telefoon gebruiken want ik lag echt letterlijk te stuiteren op bed

11-02-2021 | Man | 38
pregabaline
Ik neem 2 x 150 mg Lyrica per dag, voor het slapen en bij het opstaan. Mijn pijn aan mijn voet is minder. Soms neem ik 75mg bij als de pijn omplaait smiddags. Ik eet iets meer wel. Ik mag hier zeker niet op drinken want dan krijg ik hoofdpijn en rare gedachten.

01-02-2021 | Vrouw | 32
oxycodon
Kreeg dit middel voor zenuwpijn. Heb geen nare bijwerkingen maar wat is het verslavend. Mijn leven is veranderd in een hel. Ik kan niet meer stoppenn, als ik stop begint de hel. Ik heb geen zenuwpijn meer maar ben zo ernstig verslaafd dat ik er niet meer vanaf kom. Heb 1x afgebouwd maar ben door zoveel ellende in mijn leven terug gevallen. Voel me diep ongelukkig en ben zo[lees meer...] vreselijk ban. Hoe kom ik af van dit middel.

Diazepam

11-01-2021 | Vrouw | 33
diazepam
1 tablet van 2mg gehad ivm aanhoudende spanning in mijn lichaam wat mijn zenuwpijn verergert. Na dit middel heeft het de piek van de pijn weer weggenomen. Ben wel heel verslavingsgevoelig, dus begrens mij zelf door het alleen te nemen als de tramadol niet genoeg werkt en ik 3 dagen niet hoef te werken. Dus gebruik dit puur uit nood. Snap wel waarom mensen er moeilijk vanaf[lees meer...] komen aangezien het een prettig gevoel geeft.

22-12-2020 | Vrouw | 69
amitriptyline
diagnose fibromyalgie slik 10 mg amitriptyline van Sandoz in de avond, bijwerking te behappen tot nu toe, volgens de apotheek is Sandoz failliet en ik slik nu het merk Teva maar wat een verschil van bijwerking zeg, nu een extreme droge mond en bij het wakker worden plakt de tong tegen het verhemelte niet normaal, ook wazig zien en oorsuizen. ik ben op internet gaan z[lees meer...]oeken of er verschil zit in de hulpstoffen maar er is geen verschil, alle ingrediënten zijn gelijk, ik snap niet waar die bijwerkingen vandaan komen, iemand een idee???

21-12-2020 | Vrouw | 53
amitriptyline
Er is een vermoeden van polyneuropathie. Binnen 3 dagen onderga ik EMG test. Tintelingen, prikkelingen, krampen, scherpe steken in voeten en in lichte mate soms in benen. Ondertussen Redomex gekregen. Neem het nu 6 dagen en pijnen zijn bijna geheel verdwenen. Mijn huisarts vertelde me dat, als de neuropathie niet te ernstig is, dit geheel zal herstellen. Neem ook da[lees meer...]gelijks Vit B complex en magnesium. Blijkbaar reageer ik nogal vlot en goed op Redomex.

Methadon

20-12-2020 | Vrouw | 16
methadon
Ik ben al geek lang bezig met het vinden van de juiste pijnstilling, ik heb ondertussen al zo'n 7 verschillende dingen geprobeerd (waaronder esketamine) maar niks hielp. Dit medicijn werkt voor mij erg goed, alleen blijven de bijwerkingen bij mij erg lang aanhouden. Zelf merk ik dat ik er erg moe van wordt waardoor ik soms zelf amper energie heb om uit bed te komen en ik v[lees meer...]al bijna in slaap overdag... Nou ben ik zelf ook pas 16 en vrij klein dus ik geloof ook wel dat het dan wat meer impact op mij heeft dan een groter iemand. Ik ben zelf ook aardig wat gewend maar mn bijwerkingen zijn nog nooit zo erg geweest met normale medicatie...De enige rede waarom ik het gebruik is omdat het helpt tegen de pijn en er niet echt andere opties zijn... Ik raad anderen aan om eerst andere medicijnen te overwegen en methadon echt als laatste optie te zien, zo heb ik het zelf ook gedaan.

30-11-2020 | Vrouw | 69
pregabaline
Kreeg 4 weken geleden Lyrica voorgeschreven voor zenuwpijn na knie-operatie. Het werkt maar het is een verschrikkelijk medicijn. Bijna onmogelijk om er mee te stoppen en het richt enorme schade aan. Ben lig geworden van een internationale Facebook-groep. Krijs daarin zeer goed advies. Nu heel langzaam aan het afbouwen door de capsules in water op te lossen en minutieus te [lees meer...]doseren. Begin er niet aan! Zie het internet-artikel: Lyrica de hel op aarde.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2557)
Depressie (2060)
Angst & paniekstoornis (1995)
Hoge bloeddruk (1438)
Blaasontsteking (1046)