ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Implanon (hormoonimplantaat) 1 4
Simvastatine 1 3
Ketensin Injectie 1 5
Primperan 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

11-03-2017

Pregabaline (pregabaline)

Na een beschadiging van mijn zenuwen in mijn hals en de daardoor groeiende zenuwneuronen kwam ik na een lange en pijnlijke weg bij de pijnpoli. De arts daar werd mijn held, hij schreef mijn pregabaline voor en sinds die tijd is mijn pijn te dragen. Soms zelfs weg. Ik ben begonnen met een hoge dosering en heb het nu afgebouwd na 1x daags 75mg
09-03-2017

Naproxen (naproxen)

Ik heb een ontstoken zenuw in de arm en vanaf het moment dat ik dit inneem voel ik verlichting. Paracetamol hielp helemaal niks. Ik heb geen bijwerkingen.
07-03-2017

Lyrica (pregabaline)

heb eerst ruim een jaar tramadol en paracetamol geslikt zonder resultaat. nu 2 maal daags 150 mg lyrica en functioneer weer redelijk.
27-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik neem pregabaline 2 maal daags 75 mg tegen zenuwpijn voor circa 5 weken. Eerste twee weken erg duizelig, extreme hoofdpijnen en erg versuft. Deze bijwerkingen namen af. Nu nog steeds last van oorsuizen en enorme moeite met concentratie (vergeetachtig). Hoofdpijn steekt op bij meer dan anderhalf uur intensief werken. Het goede nieuws: zenuwpijn in mijn heup is meer dan ge[lees meer...]halveerd! Ik kan eindelijk weer slapen en normaal zitten. Bij liggen is de heup nog licht gevoelig. Per saldo: pregabaline is zeer effectief echter de bijwerkingen zijn bij mij wel stevig. Ik vertrouw erop dat de bijwerkingen nog verder afnemen.
22-02-2017

Tramadol (tramadol)

Tevreden alleen last van verstoppingen. De pijn is niet altijd even goed weg met deze pijnstiller, maar het is de enige pijnstiller waar ik geen zombie van wordt. Je kunt met de dosering 'spelen' door er minder van te nemen wanneer dat kan ivm de pijn.
20-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Na beschadiging van een zenuw in mijn arm door elektrocutie heb ik eerst Tramadol voorgeschreven gekregen. Dit deed helaas niet veel tegen de pijn en ik ondervond meer last van de bijwerkingen. De huisarts heeft toen Lyrica voorgeschreven en daarmee werd ik eindelijk van de pijn verlost. Zeer weinig tot geen last gehad van bijwerkingen.
11-02-2017

Pregabaline (pregabaline)

Na een operatie aan mijn buik (reconstructie) had ik links op mijn linker kuit een dove plek dat gevoel is gezakt naar mijn voet alleen de linkerkant van mijn voet doet niet zeer. De rest heeft aanrakingspijn - steken - zeurend slapend gevoel en warmer dan mijn andere voet. Daar heb ik deze medicijnen voor gehad, maar de pijn gaat gewoon door met zeuren en steken. Wel word[lees meer...] ik licht in mijn hoofd en iets slaperig maar dat is alles.
03-02-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Helpt goed bij zenuwpijnen en fibromyalgie en je slaapt er zeer goed op, zou het ook willen blijven slikken, maar ik heb last van een verminderd libido en vermoed dat dit een bijwerking van dit middel is, ik lees het alleen niet terug bij andere gebruikers. Het kan ook hormonaal zijn ivm overgang, maar ik wil het daarom niet meer slikken.
03-02-2017

Clonazepam (clonazepam)

Ik gebruik het tegen zenuwpijn in mijn voet, waar de neurostimulator niet inkomt. Heb eerst andere middelen gebruikt, maar ik werd daar ziek van, veel ast van bijwerkingen. Toen kreeg ik van de pijnpoli dit middel ook wel bekend als Rivotril en nu haalt het de scherpe kantjes weg van de zenuwpijn Geen bijwerkingen, in het begin wat slaperig, maar dat went ook weer. Ik g[lees meer...]ebruik er totaal geen alcohol bij. Staat ook in bijsluiter, je krijgt tegen het einde van de nacht echt nachtmerries als je wel drinkt.
02-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Heb Lyrica voorgeschreven gekregen van de neuroloog. Het werkt erg goed. Alleen mijn tinnitus is erger geworden na 2 dagen gebruik. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
01-02-2017

Gabapentine (gabapentine)

In oktober eindelijk geopereerd aan een Hernia (L5-S1) de pijn is echter voor een groot deel gebleven. Een epiduraal injectie in mijn rug gehad in combinatie met 3 maal daags gabapentine. De pijn is wat minder maar de bijwerkingen zijn nog vrij heftig. Bijwerkingen: droge mond, ontzettend warm en een rood hoofd alsof je koorts hebt. Brandend maagzuur, duizeligheid en dub[lees meer...]bel zien. Zou op termijn minder moeten worden.
31-01-2017

Tramadol (tramadol)

in 2003 kreeg ik te horen dat ik fibromyalgie/cvs had. Toen had ik al een lage rug operatie gehad, die volgens de pijnkliniek (waar ze de fibromyalgie hebben vastgesteld) mislukt was. Ik werd een maand opgenomen in het ziekenhuis om van alles te proberen (geldklopperij noemde ik het). Ik heb er niks van opgestoken, ik heb er enkel een heel goede vriendschap aan over gehou[lees meer...]den (wat zeer belangrijk is!). Nadien moest ik alle 6 maanden op controle komen. Dit betekende alle 6 maanden een andere assistent, want de professor kreeg je niet te zien, en steeds nieuwe medicatie. Na zo een jaar of 3/4 alles moeten hebben te moeten ondergaan zijn ze uiteindelijk uitgekomen bij tramium. Toen is het beter beginnen gaan. Enkel door de aandoening slaap ik veel gedurende de dag waardoor een normaal leven bijna niet meer mogelijk is. Wat ik niet wist, is dat je niet auto mag rijden wanneer je Tramium neemt (toch in België). Maw ik moet eigenlijk mijn auto aan de kant laten. Maar hoe geraak ik dan bij de fysiotherapeut elke week. Na 8/9 jaar Tramium te nemen, heb ik weinig of geen last meer van de bijwerkingen, dus ik rijd wel met de wagen. Nu de neurochirug was kwaad dat ik Tramium nam en eiste dat ik daar mee zou stoppn. Nu dat gaat zo maar niet, want eigenlijk ben ik een junkie. De bijwerkingen van Tramium is zoals een gedrogeerde. Ik had al eens willen stoppen, en dat was onmogelijk. Ik kon met mezelf gene weg, ik wist niet waar kruipen van de nevenwerkingen. Door de Lyrica, ben ik er bijna vanaf, nog 100mg te gaan! Blijkbaar heft Lyrica de nevenwerkingen van de Tramium op. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik het ene ongezonde medicijn aan het vervangen ben door een ander ongezond medicijn. Maar zonder kan ik toch niet. En met Lyrica, waar volgens mij meer bijwerkingen zijn, mag je wel met de auto rijden dus....
31-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik ben van 2x 75mg op 2 maanden tijd naar 2x 150mg gegaan. Moest zo van neurochirurg. Werd oorspronkelijk voorgeschreven door neuroloog. Ik heb een nek- en rugoperatie gehad. Blijkbaar heb ik last in mijn benen (rusteloze benen) gevolg door mijn lage rug (onder de operatie.) Ook mijn nekoperatie bezorgt me nog dagelijks problemen. 's Nachts last van slapende handen. Nu de [lees meer...]"rusteloze benen" die zijn zo goed als verdwenen. De slapende handen daar en tegen, die zijn er nog altijd. In maart terug afspraak met neurochirug, ben benieuwd wat die gaat zeggen. Ik ben ondertussen wel "tramium" aan het afbouwen en dat lukt aardig, geen last van afkickingsverschijnselen. De bijwerkingen zijn soms wel vervelend. Die droge mond, bah... De spierkrampen zijn nog het ergste, en daar kan je niks aan doen! De slaperigheid verdwijnt wel met een beetje rust boven op de gewone nachtrust of door een goede kop koffie.
22-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Mijn start met opbouwen was 1 x 75 mg en daarna 2 x 75 mg lyrica in combinatie met 6 tramadol 50 mg en amitryptoline 2 x10 mg. Na een tijdje kreeg ik last van vreselijke sufheid, dingen vergeten, niet meer kunnen ordenen of helder na denken. Erg vervelend in het dagelijks leven. Na bezoek aan de pijnpoli werd vanwege de bijwerkingen besloten te stoppen. In afbouw van 2 na[lees meer...]ar 1 x per dag gedurende de dag en stoppen met tramadol per direct en toevoegen van een heftigere medicijn Palexia. Ik heb het geweten en ben een hele week dood ziek geweest. Van onrust en heftige zweet en freaky koude rillingen een complete last van afkickverschijnselen en niet te vergeten migraineachtige hoofdpijn! De stop met tramadol, het afbouwen van lyrica en het opbouwen van palexia is niet goed in verhouding gebleken. Je gunt het niemand om zoooo ziek te zijn. Na deze week even gestabiliseerd en daarna de laatste lyrica nog afgebouwd. Geen onrust maar wel weer heftige zweet en koude rillingen, verschrikkelijk moe en weeeer die hoofdpijn. Voor mij nooit meer deze klote lyrica. Wat kan een mens ziek zijn. Nu gebruik ik 2 x 2 palexia en 2 x 10 mg amitryptoline en gaat het na een paar dagen wat beter.
16-01-2017

Lyrica (pregabaline)

wegens ernstige nek problemen had ik ongelooflijk veel pijn wat met normale pijnstillers niet te hanteren was. niet meer kunnen functioneren en vrijwel niet slapen. bij eerste gebruik van lyrica hielp het al na 1 a 2 dagen. na een week gebruik kwam de pijn tot mijn schrik weer terug. op advies van de huisarts doorgegaan met gebruiken en inderdaad ging na verloop van tijd d[lees meer...]e pijn weer weg. ik gebruik het nu al weer enige maanden en heb vrijwel geen pijn meer. soms een slechte dag maar oke daar kan ik mee leven. wat de bijwerkingen betreft valt dit bij mij erg mee. ik slaap meer en ben soms wat suf. ook af en toe lichte uitslag, vlekken op de borst. ik ben blij met dit medicijn. zonder kon ik eigenlijk geen normaal leven hebben door de pijn.
15-01-2017

Tramadol (tramadol)

Werd voorgeschreven voor radiculair zenuwlijden. Neemt gedeeltelijk pijn weg, maar niet voldoende om me comfortabel te voelen.
15-01-2017

Lyrica (pregabaline)

De neurochirurg schreef me deze medicatie voor om de zenuwpijn in mijn been dragelijk te maken en zo een riskante operatie te vermijden. Het voortdurende tintende gevoel is verdwenen maar de pijn in mijn been is er nog wel, maar dragelijker. Echter de bijwerkingen geven een zeer onaangenaam gevoel.
11-01-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Na zeer veel pijn waar door neurologie orthopedie echo mri niets was te vinden, na turp behandeling(en) schouders en een zware val waar de pees van been was afgescheurd en ankers zijn geplaatst in mijn knie. kom ik op pijnpoli terecht. Waar na veel proberen nu Oxycodon en Amitriptyline is voorgeschreven en ja 1x oxycodon en voor het slapen gaan 1x amil--, heb ik veel minde[lees meer...]r pijn en kan ik wel slapen tot oxycodon is uitgewerkt en dan begint de ellende weer. Zo een heel verhaal, maar dit is nu de stand van zaken, maar s'daags ben ik heel slaperig als ik ga zitten dan val ik zo in slaap, lezen of op laptop minimaal vanwege slaap....
28-12-2016

Morfine (morfine)

Zie vorig
28-12-2016

OxyContin (oxycodon)

Verslaafd door het leven gaan, is al even erg als chronische pijn. In het begin was ik een "believer" na Allen in de media. Het grootste probleem was een sterke lichamelijke verslaving, en de angst daarvoor. Bijkomend probleem was dat been enkele arts in de omtrek het wou voorschrijven, dus elke 14 dagen naar de specialist en de zenuwen dat ik niet aan mijn voorschrift [lees meer...]zou geraken. Uiteindelijk heb ik mij laten opnemen even in psychiatrisch ziekenhuis. Eigenlijk viel het afbouwen nog mee, alhoewel ik het nog altijd moeilijk heb dat de artsen daar, na ellenlang aandringen, na het bekijken van MRI en EMG, ik opeens met ontslag mocht, zonder boe of ba. Ik neem nu andere medicijnen, minder sterk, minder effectief, maar de angst on zonder pillen the vallen, dat nooit meer

Diclofenac (diclofenac)

Diclofenac ooit eerder gebruikt tegen hoofd- en/of menstruatiepijn met goed resultaat. Voor zenuwpijn lijkt het minder geschikt (bij mij)

Amitriptyline (amitriptyline)

facetartrose in de onderrug en daardoor veel pijn in rechterbeen. Ander pijnstillers deden weinig. De Amitriptyline zorgde dat na 1,5 week de pijn eindelijk (bijna) helemaal weg was.

Lyrica (pregabaline)

bij een klein ongeluk liep ik een zenuwbeschadiging op en hierdoor heb ik zenuwpijn in mijn arm. Tramadol en Lyrica hielpen een beetje, maar ik kon niet meer fietsen omdat ik niet meer alles zag en traag reageerde. Ook kon ik mijn werk niet meer uitvoeren. Met veel moeite afgebouwd.

Cymbalta (duloxetine)

Als gevolg van een klein ongeval heb ik zenuwpijn in mijn rechterarm. Hiervoor kreeg ik tramadol en lyrica. Ik had van het laatstgenoemde middel erg veel last van bijwerkingen. Ik hield pijn en door de bijwerkingen was ik niet in staat mijn werk goed uit te voeren. Als gevolg hiervan kreeg ik dan weer een depressie. De psychiater schreef mij Duloxetine voor en met Lyrica[lees meer...] ben ik gestopt. Na twee maanden had ik bijna nooit meer pijn en ging mijn arm weer bij mijn lijf horen. De combinatie tramadol en duloxetine werkt perfect. Met de depressie en angststoornis gaat het ook veel beter.
13-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Dit is een geweldig middel, al na enkele dagen is het effect merkbaar, heb weer rust in mijn lichaam en minder scherpe zenuwpijn, geen bijwerkingen, gebruik ook nog methadon 5mg en 150mg lyrica, alles 2x daags, de amitriptyline werd me door de psychiater voorgeschreven. Ben zeer tevreden, had ik jaren eerder moeten hebben !
13-12-2016

Panadol (ZAPP) (paracetamol)

werk binnen 5 min, heb last van zenuwpijn.
12-12-2016

Lyrica (pregabaline)

Ik gebruik deze medicatie omdat ik het acnes syndroom heb, dit is pijn door een beknelde zenuw in mijn buik.
01-12-2016

01-12-2016

OxyNorm (oxycodon)

Na 2 hernia operaties en te lang *16 jaar* doorgelopen. Permanent beschadigde been zenuw. Goddank werkt dit tegen die vreselijke pijn...mijn hele lijf doet pijn..maar voor bijvoorbeeld mijn rugpijn helpt het niet, alleen voor de zenuwpijn. Helaas wel verslavend maar voor diegenen die het gebruiken bij chronische pijn is het verslavingseffect stuk minder.
19-11-2016

Lyrica (pregabaline)

De zenuwpijn situeerde zich in mijn rechter bil en was ernstig. De eerste dag van de inname was ik bijna lyrisch over het resultaat: de pijn was nagenoeg verdwenen. De tweede dag was de pijn volop terug.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1618)
Depressie (1326)
Angst & paniekstoornis (1110)
Hoge bloeddruk (903)
Zenuwpijn (448)
Depressiviteit (446)
Astma (381)
Angststoornis (355)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!