ISO 27001

ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Implanon (hormoonimplantaat) 1 4
Simvastatine 1 3
Ketensin Injectie 1 5
Primperan 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

19-10-2017

Gabapentine (gabapentine)

19-10-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik gebruik Amitriptyline voor zenuwpijn rechterbeen. Beschadigt na baarmoederoperatie. Eerst lyrica maar daar werd ik gek van. Nog drg stimulator gehad, hielp goed maar mijn lichaam stootte deze af. Litteken ging elke keer open. Nog last van facet en si artrose. Ook in knieën en r voet. Gebruik hiervoor pijnstillers. Amitriptyline werk nog niet goed. Ook duroxiline gebru[lees meer...]ikt, hielp fantastisch maar heel veel last van de bijwerkingen.
17-10-2017

Lyrica (pregabaline)

Hallo, ik neem nu sedert meer dan 1 jaar Lyrica 150 mg tot 6 pillen en ook soms meer per dag. Het helpt me tegen zenuwpijnen ten gevolge van behandelde en ook niet meer te te behandelen hernia's in nek en rug alsook weke delen reuma. Wat ik zou willen vragen aan iedereen hier is hoeveel je ervan moet innemen, hoe lang de ingenomen tablet (ten) werkt (werken) en wat er geb[lees meer...]eurt als je ze niet inneemt ? Hetzelfde met Zaldiar (Algotra) 37, 5 mg. Daarover heb ik dezelfde vragen. Dank je wel voor jullie reactie en succes iedereen.
10-10-2017

Lyrica (pregabaline)

Lyrica hielp me goed tegen veronderstelde zenuwpijn die uiteindelijk nierstenen bleken te zijn. Hoewel ik nauwelijks of geen bijwerkingen had, is het stoppen met Lyrica een enorme opgave gebleken. Ik heb afgebouwd, in overleg met de huisarts, met 25 mg per week maar heb erg veel last gehad van slapeloosheid; ongedurigheid en hyper zijn. Slapeloosheid betekent hier dat ik r[lees meer...]egelmatig een nacht helemaal niet sliep en 's morgens niet lekker aan mijn werk begon. Door je hyper zijn ben je nog niet eens zo moe maar mentaal vond ik het erg zwaar. Ik wil daarom iedereen waarschuwen voor het gebruik van dit medicijn.
10-10-2017

Lioresal (baclofen)

Thoracalehernia kreeg ik na de derde operatie krampen aan mijn benen. Medicijn helpt wel, maar ik kreeg ernstige jeuk van de tabletten. Als ik geen steunkousen draag wordt de kramp erger. In het begin was ik erg duf, maar dat was snel verdwenen. Medicijnen gekregen voor de jeuk, maar dat wil niet altijd helpen.
06-10-2017

Tramadol (tramadol)

Na een ongeval blijvende pijn in linkerbilstreek naar beneden toe. Na diverse lokale injecties toch tramadol voorgeschreven. Na een paar dagen is de misselijkheid weg. De pijn wordt vrij snel onderdrukt, maar er blijft wel wat achter. Neem halverwege de week en in het weekend wat extra maar kan daardoor niet in de auto o.i.d stappen, ben dan toch te dizzy ! Ik blijf er [lees meer...]een beetje duizelig onder wat in het verkeer en op mijn werk toch af en toe problemen geeft. Ik drink nauwelijks alcohol maar kan het vergelijken met de consumptie van twee of drie biertjes. Wil er liever van af maar pogingen daartoe lukten niet.
05-10-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Ik heb niet echt een idee dat het tegen de zenuwpijn helpt? Aangezien het van huis een antidepressivum is kan het wel helpen tegen het gevoel van somberheid van 24/7 pijn, voor al meer dan 25 jaar...
03-09-2017

Tramadol (tramadol)

Dit middel is met 400 mg totaal niet vergelijkbaar als codeïne. Het is 2x zwaarder en dus chemische morfine. Ik praat wel over 2x 200 mg. Zo staat er mogelijke bijwerking ademdepressie, dat geeft alleen morfine en mensen die afvallen van dit spul en kunnen niet eten. Dat kan echt niet te vergelijken zijn met codeïne, dat voelt men immers niets van, psychiaters schrikken va[lees meer...]n dit spul. Ik hem adem attacks gekregen bij cold turkey afkicken!
29-08-2017

Lyrica (pregabaline)

veel zenuwpijn na gebroken nek en vastgezette wervels, lyrica is wondermiddel voor mij. nogal verschoten van wat voor bijwerkingen sommigen hier van hebben
26-08-2017

Tantum (benzydamine)

Ik heb al een aantal keren de gewone tantum gebruikt. Niet de warme! Ik ben er heel tevreden over. Ik heb hem gebruikt bij zenuwbeschadiging, dystrofie bij mijn teen en een tenniselleboog. Ik vind het fijner dan pillen slikken. Het is misschien wat minder effectief, maar afgewisseld met cooling gel is het een prima middel en beter dan voltaren, vind ik. Ze hebben alle prob[lees meer...]lemen goed verholpen.
25-08-2017

Oxycodon (oxycodon)

Sinds me 19e ben ik pijnpatient omdat de artsen mij jaren lang niet geloofde en wouden helpen is de zenuw gaan afsterven wat enorme zenuwpijnen veroorzaakt de hele dag door. Sinds ik de oxycondon op vaste hoeveelheid op vaste tijden nu gebruikt is het voor mij een heel stuk beter uit te houden. Op slechte dagen komt het er nog wel doorheen maar al met al kan ik beter func[lees meer...]tioneren als dat ik ze niet inneem. Als ik 's morgens wakker wordt dan is de pijn echt enorm maar na uur van innamen kan ik weer gewoon (voor mij gewoon dan) me ding doen.
25-08-2017

12-08-2017

OxyContin (oxycodon)

Ik was super gelukkig toen ik met Oxycontin 5 werd geholpen. Echter is het middel zo zwaar verslavend dat ik nu voor dezelfde pijn 60 tot 80mg neem i.p.v. 5. Het enige alternatief is Lyrica, maar dat verdraag ik niet. Ik moet dus verder doen met Oxycodon. Gelukkig bestaat voor mij het alternatief Valtran. Dat neem ik al 16 jaar zonder enige bijwerking of verslaving. Het is[lees meer...] lichter dan Oxycontin maar veel beter!
12-08-2017

Methadon (methadon)

Gebruik methadon voorgeschreven door een pijnspecialist in het VUMC, ter vervanging van morfine. Samen met lyrica en amitriptyline (ook door deze specialist voorgeschreven) was dit een zege. Ik had gelijk veel minder last van de neuropathie in de voeten en onderbeen (voelde constant aan alsof ik over een heet schelpenpad liep). Ben wel snel vermoeid en vergeetachtig. Maar[lees meer...] dat kan ook komen door de chemo's en een recente stamceltransplantatie. Chemo's: melfalan.cyclofosfamide. Maar de methadon en amitriptyline was echt een doorbraak en veel minder pijn...
08-08-2017

BuTrans (buprenorfine)

Ik heb een beschadiging aan mijn ruggenmerg (een myelopatie). die heb ik opgelopen omdat mijn ruggenmergkanaal te smal is (cervicale stenose hoog in mijn nek). door de beschadiging komen de signalen niet meer allemaal op de juiste plek terecht, zowel in mijn hersenen als in mijn lijf. aan de beknelling heb ik bijvoorbeeld neuropatische pijn overgehouden. door de verkreukel[lees meer...]de signalen denken mijn hersenen dat mijn linkerarm verbrandt. en door de bestrijding vanuit mijn hersenen en doet mijn linkerarm dus echt pijn: neuropatische pijn. daar heb ik de BuTrans pleisters voor.
05-08-2017

Pregabaline (pregabaline)

Herpes zoster c1. Zenuwpijn tussen schouderbladen en ondraaglijke arm pijn. Steken. Dit is hetzelfde virus als koortslip herpes/ waterpokken maar dan manifesteert het zich in de zenuwbanen. Pregabaline werkte perfect. Kon geen auto rijden maar was niet suf... totaal geen bijwerkingen gehad. Dosis 2x daags 75 mg.
01-08-2017

Rivotril (clonazepam)

Heb een neurostimulator die helaas maar niet de zenuwpijn in mijn voet bereikt. Sinds februari 2016 de Rivotril, eerst begonnen met 1 mg, zit nu al ruim 1 jaar op 4 mg. Neem het 's avonds in en verdraag het dekbed en overdag mijn orthopedische laarzen met voetheffer. Ben erg blij met dit middel. Geen bijwerkingen ondervonden.
01-08-2017

Gabapentine (gabapentine)

helpt prima tegen de 'pins and needles' in mijn been. gisteren begonnen met dit medicijn en op dit moment nog geen bijwerkingen.
30-07-2017

Suboxone (buprenorfine / naloxon)

29-07-2017

BuTrans (buprenorfine)

Ik gebruik deze pleisters nu al 5 en1/2 jaar. Mij bevallen ze zeeeeer goed, heb hiervoor vele andere middelen geprobeerd, maar niks hielp. De Butrans pleisters wel. Voor diegenen die last van brandplekken krijgen op de plaats waar de pleister zit, heb ik de oplossing. Ik kreeg heel veel last van brandplekken die vurig rood en pijnlijk waren. Mijn huisarts heeft toen contac[lees meer...]t opgenomen met de fabrikant en die adviseerde het volgende. Wanneer je een nieuwe pleister moet aanbrengen, dan smeer je die plek eerst dun met triamcinolon creme in. Dat laat je goed intrekken, en vervolgens plak je de butrans pleister. De brandplek komt door de lijmlaag die rondom het geneesmiddel zit. Sinds ik het op deze manier doe heb ik nergens last meer van.
25-07-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na 2 knieprotheses (en vele operaties daarvoor) dystrofie ontwikkeld (zenuwbeschadiging) wat inhoud dat ik naast mijn beperking van de knieen, waar overigens mee te leven valt, hele dagen zenuwpijn dag en nacht. Ene dag erger dan de andere. Ben tot de dag van vandaag zo blij dat ik de Oxycodon heb gekregen vorig jaar. Het is geen wondermiddel maar haalt even het scherpe ka[lees meer...]ntje eraf, waardoor je toch weer overdag een beetje "normaal" kan functioneren. De pijn is er, maar te doen. Ik probeer het gebruik te beperken tot 3x10 mg per dag in combinatie met 1000 mg paracetamol. De ene dag slik ik extra en de andere dag, als het beter gaat, slik ik er 1 minder. 's Nachts ook veel pijn, dus neem ik 5mg in met 500 gram paracetamol, dan neem ik overdag ipv 10 mg soms 5 mg in met 500 paracetamol zodat ik op deze manier op de 30mg uitkom, want goed is het natuurlijk allemaal niet, dus zo wil ik het toch een beetje binnen de perken proberen te houden. Binnenkort naar de pijnpoli voor een verhitting in de zenuw, dat helpt ook wel voor eventjes.
25-07-2017

Lyrica (pregabaline)

Ivm heftige zenuwpijnen na knieprothese (met hele voorgeschiedenis) deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Had ik ze maar eerst gegoogled voordat ik er aan begon (maar ja bij iedereen is de werking anders). Het resultaat was minimaal, maar wat het ergste was, ik werd er hartstikke labiel van, had mijn emoties niet meer onder controle, moest overal om huilen, ik was totaa[lees meer...]l mijzelf niet meer. Het afbouwen was een drama, was gewoon een soortje van depressief terwijl ik van nature altijd positief ben. Blij dat ik er vanaf ben en overgestapt naar de oxycodon, 3x per dag 10mg in combinatie met 1000 paracetamol. Het scherpe kantje gaat er vanaf en kan weer enigzins "normaal" functioneren (in hoeverre dat kan met hele dagen pijn want je wordt er doodmoe van). Ook homeopatische middelen slik ik erbij voor de zenuwpijn, Curcumine met magnesium en B12 voor de vermoeidheid.
23-07-2017

OxyContin (oxycodon)

Neemt pijn niet weg, maar in combinatie met lyrical 75 mg pijn iets draaglijker, maar nog steeds veel pijn. Bijwerkingen: duizelig, droge mond, niet kunnen plassen, vermoeidheid.
20-07-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik heb ontzettend veel zenuwpijnen, brandende hoofdpijn, spierpijnen, buikpijn enz. enz. Ik heb ook fibromyalgie al geruim 12 jaar al heel veel medicatie geprobeerd maar ben heel gevoelig voor alles. Kan bijna nergens tegen. Door Lyrica geen gevoel meer in armen en benen, moeilijk kunnen slikken en benauwd
15-07-2017

Oxycodon (oxycodon)

In het begin goede werking na ophoging dosering veel bijwerkingen. Begon met 0,5 in 2014 eindigde met gemiddeld 60 mg p/g. Vreselijk verslavend, ik had er steeds meer van nodig terwijl ze steeds minder goed werken. Ben nu overgestapt op methadon 2x 0,5 mg p/d pijn is soms bijna weg en werkt lang. Goede manier om van de oxy af te komen. Nu werkt de methadon goed, maar hoe i[lees meer...]s het over een paar maanden? Het blijft een drama als je niet gezond bent.
15-07-2017

Methadon (methadon)

Jarenlang oxycodon gebruikt begon met 5 mg eindigde met 80mg, veel bijwerkingen. Was totaal mezelf niet meer, een soort zombie. Hele lichaam verkrampt, afschuwelijk. Pijn werd alleen maar erger ondanks hogere dosering. Pijn ging niet meer weg met oxycodon. Nu overgestapt op methadon 2x 5mg, de pijn is bijna weg. Werkt lang. Gebruik dit ook om af te kicken van de oxy. Hoo[lees meer...]p dat ik straks kan volstaan met 1x 5 p/d. Maar wellicht dat dit medicijn straks ook niet meer werkt..... Het blijft een drama dat je deze rommel moet slikken. Wou dat ik gewoon gezond was zonder pillen en pijn, maar dat is elke gebruiker met mij eens.
12-07-2017

Tramadol (tramadol)

Ik gebruik Tramadol al 6 jaar. Ik heb zenuwpijn in mijn voeten als gevolg van zuurstoftekort nadat ik 72 minuten gereanimeerd ben toen ik een hartstilstand had. De tramadol haalt bij mij de pijn niet weg maar haalt wel de scherpe kantjes er vanaf zodat ik normaal kan functioneren. Ik ben begonnen met 2 keer per dag een capsule van 50 mg. Ondertussen slik ik er 1 van 150 mg[lees meer...] (retard) en 1 van 100 mg 's avonds (ook retard) daarnaast gebruik ik nog extra capsules voor wanneer ik het niet red tot mijn volgende dosis. Dat komt er op neer dat ik elke dag 1 of 2 extra capsules van 50 mg slik. Ik merk dat ik steeds meer ga gebruiken, heb morgen zelfs een afspraak bij de huisarts om de dosis maar weer eens te verhogen want pijnvrij zal ik nooit zijn maar wil wel gewoon kunnen functioneren. De bijwerkingen die ik heb zijn maagklachten en ik heb het vaak warm. Van sufheid of duizeligheid heb ik gelukkig totaal geen last.

Arcoxia (etoricoxib)

Ik heb een herniaoperatie gehad en nu zit er op die plek littekenweefsel dat op de zenuw drukt, dat zit helemaal rondom de zenuw en daar is verder niets aan te doen. Via de pijnpolikliniek heb ik van de anesthesist dit middel voorgeschreven gekregen. Al na een dag merkte ik een groot verschil, ik kan weer voorzichtig dingen doen zonder steeds weer pijn te hebben. Dit is vo[lees meer...]or mij echt een verademing, ik kan nu echt aan mijn herstel gaan werken. Arcoxia lijkt op Celebrex en dat is zo ongeveer het enige dat effectief werkt bij (chroninsche) zenuwpijnen. Hier heb ik ook helemaal geen bijwerkingen van zoals ik wel had van de Tramadol, Oxycodon en Fentanyl. Er is weer een wereld voor me open gegaan.

Paracetamol (paracetamol)

Deze pijnstillers waren voor mij niet afdoende helaas. Nsaid's verdraag ik niet, dus toen stapte ik over op oxycodon.

Oxycodon (oxycodon)

Na een opbouwperiode van ca. 2 weken kan ik merken dat de pijn wat beter te hanteren is. Zenuwpijn verdwijnt niet met welke medicatie dan ook, maar het wordt leefbaarder.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1737)
Depressie (1447)
Angst & paniekstoornis (1228)
Hoge bloeddruk (990)
ADD (489)
Depressiviteit (459)
Astma (401)
Angststoornis (392)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!