ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

20-05-2022 | Vrouw | 28
tramadol
Voorgeschreven gekregen nadat kies is getrokken (als noodmiddel) paracetamol, ibuprofen en naproxen hadden geen enkel effect. 1 tablet van 50 mg gepakt en naar een uur verdween de pijn! Bijwerkingen neem ik voor lief aangezien tandpijn voor mij de ergste pijn is die er bestaat. Als ik nu tandpijn heb weet ik wat ik moet gebruiken! Tip voor de mensen als de rest niet werkt [lees meer...]en je kunt niet gelijk bij de tandarts terecht.

OxyNorm

20-05-2022 | Man | 61
oxycodon
Als gevolg van een doorgemaakt Guillain-Barre syndroom met ernstige restletsels eind 2012 kreeg ik Oxynorm (de snelwerkende vorm van oxycodon) voorgeschreven door mijn neurologe. Aanvankelijk 5mg per dag. Ik had daar toen behoorlijk wat bijwerkingen van vooral dan met name sufheid. Het geneesmiddel deed prima zijn werk naar pijnbestrijding toe en de sufheid verdween ook[lees meer...] geleidelijk aan. Vandaag, bijna 10 jaar later, neem ik nog steeds Oxynorm, alleen de dosis is in de loop der jaren aanzienlijk verhoogd; momenteel kom ik aan 60 tot 80mg per dag. Naast het pijnstillend effect ervaar ik tevens een rustgevend en licht euforiserend effect hetgeen me op moeilijke momenten wel eens naar Oxynorm doet grijpen ook wanneer het niet echt nodig is in functie van de pijn. Dit laatste baart me wel enigszins zorgen. Ik ga ervan uit dat ik in die 10 jaar echt wel verslaafd geraakt ben aan Oxycodon en ik realiseer mij dat afkicken, mocht de tijd komen dat dit noodzakelijk is, geen pretje zal zijn. Ik hoop dat ik mij nog zolang als kan zal kunnen blijven behelpen met de huidige dosis. Het is alleszins het enige wat me door mijn dagen heen helpt.

16-05-2022 | Vrouw | 52
pregabaline
Kreeg de medicijn voor dat mijn been en arm stijf werden als ik ging slapen dan bleef het een beetje soepelder zei mijn eerste nuroloog de 2de zei dat het voor de pijn was maar pijn heb ik niet in mijn arm en been maar bij de romp had ik tegen 2de gezegd. Ik weet het zelf niet meer waar het voor is het werkt wel voor de been en arm om soepelder te houden. Ik heb sarcoïdos[lees meer...]e gehad in mijn ruggemerg dat was niet zo fijn heb nu littekens ervan daar krijg ik nu pregabiline voor.

Rivotril

13-05-2022 | Vrouw | 48
clonazepam
Na zware rugoperatie met blijvende zenuwschade moet ik Rivotril nemen. Nu na 9jr heeft het mij geen voldoening meer. Ik wil er gewoon mee stoppen en eens kijken hoe mijn lichaam zal reageren zonder Rivotril. Je kan dit toch geen eeuwigheid nemen want uw lichaam komt gewend aan de dosis. Ook neem ik morfine tegen de pijn en heb ik een neuro-stimulator zitten sedert vorige w[lees meer...]inter. Ik wil kunnen leven zonder al die medicijnen want het heeft een invloed op jezelf.

Palexia

09-05-2022 | Vrouw | 53
tapentadol
Kreeg 13 jaar oyxnorm van de ene na de ander dag die rotte pijnstiller gekeken 2maal 100mg return plus 50mg maal drie per dag er bij hevige lever buikpijn zwaar depressief vieze smaak en geur hoofdpijn pijn in de hart streek plus sterk verhoogde bloeddruk zelfmoord gedachte hevig dubbel zien droge mond overgeven met niezen te samen geen eetlust niet uit bed meer willen met[lees meer...] ander woorden zeer ongelukkige de dokter die dit geef voorgeschreven geef het voor eigengemak dat gedaan hopelijk bevallen geen doden zodat ze dan angst mag hebben hartritme stoornissen heb tweemaal openhart operatie gehad . uiteraard gevaarlijk middel voor mensen met hartfalen

06-05-2022 | Vrouw | 66
pregabaline
Doorgesneden zenuwen bij heiligbeen. Zenuwen al helemaal ingekapseld in gezwel, goedaardig, na 7 weken geen ontlasting internist gebeld en zelfde dag langs geweest. Ook vreemde pijn in linkerbeen, had er niets mee te maken maar volgende dag na 24 uur niet hebben kunnen plassen weer gebeld en had toen al verlammingsverschijnselen en zelfde avond spoedoperatie. Was toen 39 [lees meer...]jaar, zou nooit meer kunnen lopen maar had ik zelf niet gehoord. Toenmalige partner wel en na week strompelde ik weer rond wat volgens neurochirurg wonder was

Morfine

05-05-2022 | Man | 52
morfine
Na 48 mg palladon SR dagelijks nu alleen als doorbraak medicatie. Max 4 x 60 mg per dag.(240 mg per dag) werkt prima en verder geen bijwerkingen. Nu medicatie tegen overgeven gekregen. Slik twee x drie maanden per jaar palladon 48 mg sr, de rest van het jaar zeg maar als het weer beter word alleen rescuemedicatie als nodig totaal 240 mg snelwerkend morfine.

01-05-2022 | Vrouw | 74
pregabaline
Na inname liep ik al na twee uur rond als een zombie. Ben gestopt en heb het na twee dagen weer geprobeerd. Nu savonds ingenomen ipv smorgens. Ook nu weer snel duizelig en algehele malaise. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal.

25-04-2022 | Man | 67
gabapentine
man, 67 jaar sinds ruim 2,5 jaar last van zenuwpijn na een gordelroos infectie; allerlei zalfjes en pijnstillers via pijnpoli uitgeprobeerd; nu sinds 4 maanden aan de gabapentine; begonnen met 2 x daags 75 mg; kreeg als eerste ervaring een euforisch gevoel, wat twee dagen aanhield; daarna kwam dat gevoel helaas niet meer terug; nu drie keer daags 2+1+2 á 300 mg, he[lees meer...]b het gevoel dat de pijn minder vaak voelbaar is.

24-04-2022 | Vrouw | 36
tramadol
Voorgeschreven gekregen tegen zenuwpijn in arm na een nekhernia. Was in eerste instantie huiverig om het gebruik te starten door de genoemde bijwerkingen. Bij het starten ben ik de eerste 2/3 dagen heel erg duizelig/vermoeid/groggy geweest, daarna geen last meer gehad. Het hielp niet volledig tegen alle pijn, maar haalde zeker de scherpe randjes van de pijn af. Na 14 da[lees meer...]gen gestopt met Tramadol, toen begon voor mij de ellende, ongeveer 9 dagen veel last gehad van ‘afkickverschijnselen’, zoals slapeloosheid, rillingen, zweten etc. Was er mentaal niet van afhankelijk, maar blijkbaar was er fysiek wel gewenning opgetreden.

Neurontin

23-04-2022 | Vrouw | 67
gabapentine
Dit Ned hielp bij lage startdosering prima, ik was blij! Na paar jaren dosering verhoogd, paar jaar later opnieuw. Als ik dit medicijn (gabapentine) echter van een andere fabrikant geleverd krijg, heb ik zeer veel last van bijwerkingen..( misselijkheid, vermoeid). Ik lijd aan zenuwpijn in mijn voeten, kan bijna nooit es gewoon lopen, soms beetje schuifelen/ strompelen.[lees meer...]. Pijnpoli heeft Lyrica en Nortriptyline en Diclofenac er geleidelijk bij voorgeschreven, maar nauwelijks énige verbetering.. Kan nog steeds niet lopen..

Cymbalta

23-04-2022 | Vrouw | 47
duloxetine

18-04-2022 | Vrouw | 52
pregabaline
Ik heb een aangeboren hersenletsel met waterhoofd en acm type 1 Ik kreeg rond mijn 49 steeds levensjaar enorm pijn in mijn voeten brandend en tintelend Ik gebruik al jaren rivotril maar dit was niet afdoende zonder ook lyrica te gebruiken Ik ga nu in april naar de neuroloog om te vragen te stoppen met rivotril zodat ik enkel lyrica in de laagste dosis gebruik met steunk[lees meer...]ousen Want de rivotril geeft haaruitval en enkel rivotril werkt voor mij niet tegen zenuwpijn Van bianca

27-03-2022 | Man | 64
tramadol
Pijn in voeten, na behandeling hals/hoofdkanker. Helpt gedeeltelijk. Samen met pregabaline lijkt het een succes te worden...

27-03-2022 | Man | 59
tramadol
Middel tegen pijn in mijn voeten door polyneuropathie. Pijn treedt meestal pas op in bed, in rust. Neuropathie veroorzaakt een soort elektrische steken met een zeer hoge pijnscore (7-9) . Tramadol doet zijn werk pas na een uur of twee. Daarom neem ik het vroeg op de avond.

27-03-2022 | Vrouw | 69
Her middel deed niets.

25-03-2022 | Man | 59
tramadol
Ik gebruik tramadol tegen polyneuropathie, ernstig stekende pijn in de voeten vooral in een situatie van rust (bij het naar bed gaan dus). Tramadol helpt, maar het werkt langzaam, dus neem ik het tegenwoordig rond 21.00 uur om effectief te zijn als ik ga slapen tussen 00.00 en 02.00 uur. Vaak is een deel van de ochtend daarmee verloren want het werkt door. Niet fijn als [lees meer...]je moet werken.

Capsaicine crème

23-03-2022 | Vrouw | 67
capsaicine
Eerste keer fijn. Na 2 maal smeren s' nachts wakker van zeer pijnlijke tenen. Kloven ontstaan . Is ook een bacteriële infectie ontstaan. Na 3mnd nog veel pijn. Zal het zeker niet aan bevelen!!

12-03-2022 | Vrouw | 32
tramadol
Ik heb last van pijn in mijn kiezen/tanden wat uitstraalt naar mijn hoofd/oren/nek. Gekregen omdat ik paar dagen moet wachten tot ik naar de tandarts kan. Ik word er super high van maar de pijn aan mijn tanden gaat niet weg. Ik heb een maagverkleining dus nsaid is verboden. Dit was het enige wat moest helpen. Niet dus. Snap er niks van. Zit letterlijk paracetamol fijn te m[lees meer...]alen en te smeren aan mijn tanden want alleen dan voelt het iets minder pijnlijk aan. Kan niet slapen word er gek van.

05-03-2022 | Vrouw | 50
pregabaline
coctail aan medicatie gehad bij onhoudbare zenuwpijn door hernia. door de oxicodon en andere opiaten kon ik de eerste weken slapen en de pijn minder voelen. bij het wakker zijn waren de pijnen te scherp. nu na een aantal weken en een injectie voelt alles dof. de pijn zit nog in de verte. Het is net of er een waas zit over alles. of ik dag en nacht aan het slapen ben. ik wi[lees meer...]l zsm afbouwen van dit rotmedicijn. Maar het helpt om het dragelijk te maken. Ben wel ook aangekomen. maar dat heeft er mee te maken dat ik nauwelijks kan lopen.

27-02-2022 | Vrouw | 57
gabapentine
Erge bijwerkingen in de vorm van duizeligheid en t gevoel van onstabiel. Ook n naar gevoel in mijn hoofd. 2 weken geslikt daardoor gestopt. Maar nu na 2,5 weken nog steeds die bijwerkingen. Kan ook niet goed werken omdat ik n staand beroep heb. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?

23-02-2022 | Vrouw | 64
pregabaline
Mij pijn is voor 85% verminderd,maar waarschijnlijk stop ik want de bijwerkingen ervaar ik als zeer vervelend.

20-02-2022 | Vrouw | 57
pregabaline
In het begin had ik last van misselijkheid,na enkele maanden is dit voorbij.Last van obstipatie alsook verzwaard op korte tijd.Last van tintelingen in handen soms voeten.Helpt goed tegen de pijn,maar de tintelingen worden mij te zwaar snachts waardoor ik denk om te stoppen.

20-02-2022 | Vrouw | 67
pregabaline
Als je wil stoppen krijg je vreselijk rusteloze benen. Het stopt niet.

15-02-2022 | Man | 42
pregabaline
Zenuwpijn door ms. Na jaren pijnstillers te slikken, wat niet tot nauwelijks werkte blijkt dat het zenuwpijn is en pregabaline heeft een hoop veranderd. Bijna nooit meer pijn, maakt leven stuk fijner. Bijwerking was eerste week euphorish maar daar was mijn partner wel blij mee, haha Verslavend weet ik nog niet maar denk dat ik er nooit meer af kom ivm ms en das prima

12-02-2022 | Vrouw | 53
gabapentine
Net begonnen met dit middel na jaren van twijfel. Zeer fijn gevoel om geen zenuwpijn te ervaren. Heerlijk. Ben geheel ontspannen , geen nachtopvliegers meer, geen pijn bij temperatuurverschil.

Celecoxib

08-02-2022 | Man | 48
celecoxib
3x1000 mg paracetamol 2x celecoxib 100mg 3x tramadol 100 mg dit maakt de pijnen draaglijker. fybromyalgie. gewrichtsklachten, pijn handen. linker heup. linkerschouder (aanhechting bicepspees) geopereerd slapleasie, nog flinke restpijn. rechterschouder tussen kop kom na labrumrepair rechts en inkorten banden pezen spieren (restpijn) jaar gerevalideerd. l.bicepsp[lees meer...]ees blijft n ding. (zijn we mee bezig)

Cymbalta

08-02-2022 | Vrouw | 50
duloxetine
Zeer tevreden over dit medicijn, wat ik gebruik voor neuropathische pijn wat is ontstaan na meervoudig traumaletsel. Ik ervaar 80 % mindering van pijnscheuten, tintelingen, krampen, spasmen en ik loop niet meer op "glasscherven". Ik slaap hierdoor beter en voel me overdag beter uitgerust. De keuze voor Cymbalta (duloxetine) heb ik gemaakt omdat ik bekend ben met allergieën[lees meer...] en gevoeligheden voor voedingsstoffen, latex, medicatie etc. Enkel de eerste weken last gehad van een droge mond en een pittige vermoeidheid bij de start van de dag. Door het medicijn 's ochtends in te nemen ipv 's avonds is de moeheid opgelost en ben ik alert overdag. Ik ben niet aangekomen in gewicht, wat bij het gebruik van pijnstillers (nsaid's) voor de zenuwpijnen daarentegen resulteerde in een gewichtstoename van 8 tot 10 kg. Gelukkig was ik snel terug op mijn oude gewicht na de stop van de ijnstillers en het starten met duloxetine.

Fentanyl

30-01-2022 | Man | 44
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Nooit op je dijbeen plakken is mijn ervaring, gewoon op je schouder, aangezien het ook eerder in je bloed komt en zo dus in je hersenen waar de pijnbestrijding begint...

27-01-2022 | Vrouw | 62
pregabaline
Ik heb tal van aandoeningen, belangrijkste is Fybromyalgie en Artrose en botontkalking. Daarnaast tekenbeet gehad aantal jaren geleden. Heb last van chronische hernia op links en soms op rechts, etc. Waardoor ik last had van dusdanige zenuwpijnen, dat ik daardoor soms nachten in de weer was. Niet wist hoe ik moest liggen, zitten, staan en lopen. Alles deed mij verrotte ze[lees meer...]er. Niet te beschrijven. Zodoende ben ik langzamerhand in het traject beland van pijnstillers, waaronder Pregabaline, Oxycodon 5 mg (1-6 dg), Oxy 20 (3 dgs), Oxy 10 langdurig (2 dgs). Daarnaast nog Oxazepam (indien nodig 2 dgs) en Zetpil 1000 mg (4 dgs). Als ik ook maar één medicijn oversla per dag, dan draag ik daar gelijk de "pijn"-consequentie van. Gebruik ik alles naar behoren en op tijd, dan kan ik met de juiste dagindeling en géén stress, zeer goed de dag doorkomen. Ik heb eens geprobeerd om af te bouwen, maar dat ging jammergenoeg niet op. Binnenkort ga ik proberen, door een nieuwe manier van eten (100% gezond), in combi met astronautenvoeding, te zien of dit mij kan helpen om mijn leven weer beter op de rit te brengen. Dit samen met ondersteuning van mijn man en gebed. Anders zou ik het niet redden. Zo heeft ieder zijn of haar eigen verhaal. Ik wens een ieder veel sterkte toe met zijn of haar beslissingen. Reacties zijn welkom.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2748)
Depressie (2202)
Angst & paniekstoornis (2189)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1157)