ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

11-05-2019

Morfine (morfine)

Dit middel blijft effectief ook naar jaren gebruik . De bijwerking zijn zeer gering in deze dosis
05-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Eerste 10 jaar na borstkanker geslikt tegen zenuwpijn van de arm en borststreek, ermee opgehouden vanwege de bijwerkingen .Kreeg daarna pijn aan de voeten en de dokter wist niet waar het aan lag ..Na een aantal jaren een nieuwe dokter en het probleem weer bij haar aangekaart , ze stelde amitriptyline voor .Schrok hevig van deze conclusie en weigerde Geprobeerd met een pa[lees meer...]ar andere middelen , lyrica en naar de neuroloog die weer een ander middel voorschreef .Na 3 keer zo'n pil te hebben geslikt kreeg ik last van mijn ogen (zag alles in pixels ) en ermee gestopt .Onderhand zo'n last van de voeten dat ik uiteindelijk toch heb besloten de amitriptyline te slikken . Langzaam opgebouwd om te kijken wat de dosis was die effectief was maar zo weinig mogelijk bijwerkingen ....Gebruik nu 25 mg.en dat gaat maar ik ga niet hoger slikken , moet er nu maar mee leren leven .
04-05-2019

Ik heb ms
03-05-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Enorme buikpijnen, waardoor slecht tot niet meer kunnen eten. Op site yoga docente herkende ik haar verhaal, door rugklachten geleerd om buik aan te spannen om zo je rugwervel te beschermen. Immers er was mij verteld dat ik binnen 7 jaar afstanden met een rolstoel zou moeten gaan doen. Inmiddels weet men dat het inhouden van je buik niet goed is. Bij mij daardoor verkorti[lees meer...]ng, vervetting en verzuring van de buikspieren. Na 1 dag Nortrilen slikken was de pijn nagenoeg weg en kon ik weer eten, na een paar dagen nergens nog last van, zo fijn. Weer op gewicht gekomen. De bijwerkingen neem ik voor lief, altijd beter dan hoe ellendig ik me heb gevoeld, kan nu alles weer.
29-04-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik slik Amitrptyline en Tramadol ivm de zenuwpijnen ontstaan door chemo en bestralingen. De zenuwpijnen zitten in mn hele mond en keel, mn tong functioneert niet goed meer, slikken idem, hele mond/keel-gebied verlittekend. Zenuwpijnen doordat alle zenuwen beschadigd zijn. Tramadol doet wel wat, de combinatie met Amitriptyline lijkt de pijn verder te verminderen. Probleem e[lees meer...]chter dat na slikken van het kleine pilletje Amitriptyline mn mond en keel zeker een uur lang extra ernstige pijn veroorzaakt. Kip-ei-verhaal. Blij dat ik een recent bericht zie van iemand die dat branden van het pilletje ook opmerkt, mn huisarts en apotheker weten het niet. Het heelft bij mij alleen betrekking op mond/keel, geen maag/darmproblemen. Wel ook ernstige obstipatie, zowel Amittriptyline als Tramadol veroorzaken dat en mijn (medische) drinkvoeding levert blijkbaar te weinig vezels. Dat is ook een continu probleem. Ik overweeg te stoppen met amitryptiline, maar zie ook op tegen de dan weer oplaaiende pijnen. Niet dat er ook maar 1 medicijn lijkt te zijn die me pijnvrij maakt. De pijnpoli weet hierop ook geen antwoord.
17-04-2019

Gabapentine (gabapentine)

Heb zenuwpijn in mijn onderarm Gabapentine in combinatie met Naproxen 500 en tramadol gekregen maar het is geen doen , kan niet functioneren
10-04-2019

Duloxetine (duloxetine)

gebruik dit nooi!! want het werk niet!! als je niet depresief bent word je dat wel van deze medicijnen. en laat je niks aanpraten!!
10-04-2019

Pregabaline (pregabaline)

ik heb erge zenuwpijn in het hele lichaam. ik gebruik het nu twee dagen en ze beginnen te werken. ik heb een paar bijwerkingen en dat zijn: moeheid, duizelig, dikke benen, bijna niet kunnen lopen, maar dat kan ik nog wel aan. ben zeer positief en lacht eindelijk weer. ik heb HEEEEEEL veel pijn gehad, nu nog wel maar het begint minder te worden. ik weet waar ik de pijn[lees meer...] van gekregen heb: van zyprexa. ik ben verslaafd geweest. ze hebben me van alles aangepraat, ben in 2017 gestopt met ALLE medicijnen en toen werd de pijn HEEL erg. ik ga nu verder met mijn leven, ik ga genieten. laat je nooit geen medicijnen aanpraten. ik had er 103 PER week. ik zie er eindelijk weer goed uit 😃 graag een reactie.
08-04-2019

Lyrica (pregabaline)

uitstralende pijn naar linkerbeen, kan door Lyrica gewoon trainen verder zijn hogere doseringen snuiven erg onstpannend
03-04-2019

Pregabaline (pregabaline)

Matig effect, veel vervelende bijwerkingen.
03-04-2019

Lyrica (pregabaline)

Ik heb al lange tijd uitstralende pijn in beide benen. Maar metname het linkerbeen. Na een lamge tid met steefeeds meer pijn bij lopen en korteere afstanden. Het viel op dat ik geen pijn had op feesten met XTC en ketamine. Uiteidenlijk werd ik in ziekenhuis opgenomen en na vele onderzoeken bleek dat ik naast zenuwbeschadiging door wervelkanaalstenosen ook een complete vaa[lees meer...]ataflsuiting van mijn rechterbeen had. Dit is gedotterd en er zijn stents geplaatst. Ik kan mijn rechter been weer goed gebruiken. Ik zit nu sinds een maand op de sportschool , ga daar 6 x week heen, en doe ook nog thuis op hometrainer . Ik voel me als herboren, wel heb ik bij het sporten last gekregen van uitstralende pijnen. Hierdoor heb ik lyrica 3 x 150 mg .het helpt erg goed en ik voel mer er goed bij. Hoewel ik wat sloom ben en niet kan autorijden kan ik me in het sporten heel goed belasten zonder pijn . Mdat ik ook nog naltrexon gebruik ivm keramineverslaving kan ik geen andere pijnstilllers zoals opiaten gebruiken. Wat wel bijzonder is dat sinds ik het gebruik ik een oogontsteking waarvoor ik,bij de oogarts loop. Ik draag al 40 jaar comtactlenzen en heb zelden een oogontsteking. Nu is het expchter fors en duurt lang en ik. Oet 12 x per dg druppelen. Ik zie dat dat - keratitis- een zeer zeldzame bijwerking kan zijn , maar weet niet of het door de lyrica komt. Er zijn oogkweken afegenomen. Verder voel ik me wel hapy met de lyrica!!
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Door een ongeluk heb ik zenuwpijn, inmiddels ben ik opgehoogd naar 30 mg omdat de pijn maar aan blijft houden. Dit is het 3e medicijn die ik heb ivm bijwerkingen en een ander medicijn wat niet werkte. Het is effectief tegen de pijn, waar ik zeer blij mee ben, helaas is de hoofdpijn ook wel heel volhardend waardoor ik toch twijfel om te stoppen...
09-03-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb dit middel samen met fentanill 6 jaar gebruikt.Ben begonen met 5 mg en geeindigd op meer dan 200mg samen met fentanill.Het werkt enorm goed maar er zit geen grens aan .Door een operatie aan mijn stomp die geslaagd is ben ik gaan afbouwen hier heb ik 4 maanden over gedaan.Ik ben veel gewend maar het afkicken is een ware hel 3 dagen niet slapen is heel gewoon.Dit heb [lees meer...]bij mij 7 weken geduurd maar het gaat nu gelukkig stukken beter.Mijn advies laat je heel goed begeleiden en stop zo snel mogelijk want anders heb je gegarandeerd een gigantisch verslavingsprobleem.
07-03-2019

Sarotex (amitriptyline)

Geen brandend gevoel op de tong en in de mond. Geen maagklachten. Sl echts eenmaal per dag innemen. Helaas en onbegrijpelijk uit de handel genomen. Ik vermoed door onbekendheid onder artsen.
07-03-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Brandend gevoel op de tong en mond. Je moet ze snel doorslikken. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn maag- en buikpijn. De tabletten zijn onvoldoende beschermd door filmlaag.
25-02-2019

Lyrica (pregabaline)

Ik had de Lyrica voorgeschreven gekregen van mijn Neuroloog. De eerste 2 weken geen problemen en toen ging het mis ik weet niets meer ik moest alles via mijn vrouw horen. Ik had alle medicijnen uit de stripjes weg gedrukt en overal neer gelegd verder wist ik niet meer wat ik deed een colllega van mijn vrouw kwam angs en ik zou met haar hebben gepraat maar ze verstond mij[lees meer...] helemaal niet. Ik had me zelf helemaal besmeurd mijn vrouw zei je moet je gaan douchen had wel de koude kraan open gedraaid maar had me niet gedoucht. Dit was de eerste maal. Tweede maal ik ging ook helemaal weer uit mijn lichaam weet niets meer mijn vrouw de huisarts gebeld nou ze moest smeken dat hij langs kwam het eerste wat hij vroeg wat voor dag is het vandaag ik kon wel lezen op de klok stond het. De huisarts heeft gezed direct stoppen!! Heb het ook door gegeven aan mijn Neuroloog hij bood zijn excuus aan ik daar kun je ook niets aan doen.
08-02-2019

Amoxicilline (amoxicilline)

na 6 dagen gebruik plotseling hele nacht last van jeuk
18-01-2019

Pregabaline (pregabaline)

De zenuwpijn werd in 2dagen minder. Niet helemaal pijnvrij maar te doen. Wel last van obstipatie en soms vergeetachtigheid
09-01-2019

Gabapentine (gabapentine)

Ben begonnen met 3x300mg gabapentine ,dan opgetrokken tot 3x 800mg per dag , hopende op verbetering voor mijn zenuwpijnen . Ben ermee gestopt omdat de pijnen bleven . Ben veranderd van specialist omdat de vorige gewoon tegen le zei dat het tussen mijn oren zit .
09-01-2019

Tramadol (tramadol)

Ik ben met een lage dosis begonnen , geen baat ,verhoogt , totaal geen baat . Integendeel , ik krijg enorme jeuk en begin te zweten ,zo erg dat ik van kledij moet veranderen . Voor mij is het net ecstasy , ik kan totaal niet slapen,geen minuut . Ik heb zoveel medicijnen nog extra genomen , niets helpt . Ermee leren leven , makkelijker gezegd dan gedaan .
19-11-2018

Lyrica (pregabaline)

Dit middel voorgeschreven bij vermoeden nekhernia. Helaas bij mij totaal geen effect gehad. Zelfs in combinatie met oxycodon geen effect of vermindering van de klachten.
14-11-2018

Avastin (bevacizumab)

11-11-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)

Heeft iemand de ervaring dat de pomp het totaal niet doet?! ik heb zeker dat 4 op de 10 flesjes het niet doen. Ik hoor van de apotheek dat veel mensen hier last van hebben en dat ze soms hele leveringen terug moeten sturen, omdat er een paar druppels uit het pompje komen en dan niks meer. Ook ik ondervind veel problemen met het leveren en met het verkeerde aantal druppels.[lees meer...] Ik zou iedereen willen vragen als jullie juridische stappen ondernemen dan wil ik me heel graag bij jullie voegen
04-11-2018

Lyrica (pregabaline)

Bij gebruik deed het wat het moest doen. Maar het stoppen is verschrikkelijk. Het is echt de hel die lyrica heet. Totale de compensatie van mijn geestelijke balans. Met verschrikkelijke paniekaanvallen en een constant gevoel van lichamelijke onrust tot gevolg. Crisis ggz moest eraan te pas komen om te voorkomen dat ik in een angst psychose raakte. Nu 3x daags 50 ja echt 50[lees meer...] mg oxzazepam om de boel enigzins dragelijk te maken. Gedachten aan zelfmoord willen plegen huilbuien en totale angst tot gevolg. Specialist zei dat ik na mijn hernia operatie gewoon in 3 dagen kon stoppen. Domste dat ik ooit heb Gedaan. Ik ben onderzocht en kwa persoonlijkheid is er niets mis met mij. Maar de ontregeling in mijn bio chemische toestand van mijn hersenen is door die verdomde lyrica helemaal aan gort geholpen. Nu zit ik met de shit. Lyrica helpt tegen zenuw pijn maar omg het stoppen is een ramp tot en met.
31-10-2018

Pregabaline (pregabaline)

Ik ben 40 jaar en loop al vanaf mijn 18e met rugklachten, ligkuur gehad, operatie en weer een ligkuur. Veel fysio gehad en gesport. Hoe zwaarder ik sportte hoe beter het ging maar dat hield ik n iet vol, dus altijd wel een aantal maanden in het jaar veel rugpijn, zeker van de zomer naar de winter toe. nu na 2 kinderen, was ik de pijn zo zat en wilde ik kunnen spelen met de[lees meer...] kinderen. weer een MRI scan gehad en er zat wel degelijk een zenuw bekneld, maar deze kon niet nog een keer geopereerd worden. dus kwam de specialist met medicijnen. Pregabaline Ranbaxy 75mg. 2x daags 1 capsule. Het is voor mij dragelijk nu en ik kan gek doen met de kinderen en dat is zo lekker. maarja ik wil niet mijn levenlang medcijnen slikken. Maar het helpt. en ik ben nu geholpen.
25-10-2018

Lyrica (pregabaline)

Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beïnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.
25-10-2018

OxyNorm (oxycodon)

10mg oxynorm instant en je loopt suf de hele dag dus goed spul, wel jammer van de jeuk achteraf, heb dat met tradonal ook, had dit gebruikt voor zenuwpijn en verwonding en moet zeggen goed spul
16-10-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Neuropathie langzaam veel klachten artsen hielden het op de overgang zelf gestopt tegen advies in voel me nu iedere dag een beetje beter pijn is wel weer helemaal terug bloeddruk is weer normaal al het toegenomen gewicht verdwijnt langzaam mond minder droog .de muur van onwil van de artsen vind ik jammer het had niet zo ver hoeven te komen.
09-09-2018

Naproxen (naproxen)

Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Naproxen deed vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Noem het een positieve bijwerking. Effect = 0, merk te geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen = 0
09-09-2018

Ibuprofen (ibuprofen)

Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Ibuptrofen doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Er zit zg een sinasappelsmaak aan maar is niet 'lekker', er zit een scherpe nasmaak aan die in mijn keel brandt. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het[lees meer...] slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van deze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2098)
Depressie (1725)
Angst & paniekstoornis (1542)
Hoge bloeddruk (1204)
Trage schildklier (570)
Depressiviteit (529)
Angststoornis (480)
Astma (475)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!