Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

Cymbalta

16-10-2024 | Man | 58

beangstigende gedachten duizeligheid

Ik ben na een groot aantal jaren met zenuwpijn en het gebruik van Lyrica, overgestapt op Dulexitine (Cymbalta). In de eerste instantie 60mg per dag. Omdat het vermoeden bestond dat 30mg per dag hetzelfde resultaat zou kunnen geven gewisseld naar 30mg. Bij deze verlaging een week lang behoorlijk last gehad van angst. Prima tevreden met het positieve effect op de zenuwpijn[lees meer...]: de scherpte is er vanaf. Alleen wel uitkijken bij het afbouwen !

Diclofenac

03-10-2024 | Vrouw | 75
diclofenac

versuft

IK merkte dat ik het consequent elke 4-5 uur moest slikken met 2 paracetamol . Toen ik dat deed werd de rugpijn , zenuwpijn draaglijk. Ben er wel suf en moe van en lijk grieperig, Last van mij alsof ze opgezet zijn en wat wazig zien, alsof mijn brief te zwak is geworden. Wat koortsig en oren die suizen en druk erop Ga nu na 6 dagen wat afbouwen door naar 6-7 uur tussen[lees meer...]door te gaan en in de nacht over te slaan.

21-09-2024 | Vrouw | 47
gabapentine

geen honger wazig in het hoofd wazig zien moeilijk in slaap vallen spierpijn concentratieproblemen

3x 400mg per dag. Nog geen effect, Misselijkheid en Duizeligheid wel verminderd, lichte mate aanwezig Overige klachten zijn erg vervelend zoals; krachtverlies, druk in het hoofd, buikpijn, benen verzwakt (moeite met recht staan), niet recht kunnen lopen soms, concentratie probleem, wazig zien, slapeloosheid, vergeetachtigheid en direct na inname lichte kortademigheid.

15-09-2024 | Vrouw | 40
oxycodon
Ik voel gewoon totaal helemaal niks. Ja ik word misschien wat moe na een aantal pillen maar er gebeurd gewoon niks. Dit is nu tegen de zenuwpijn in mijn had omdat letterlijk alles open heeft gelegen. Zelfs combo tramadol en oxycodon en diazepam met elkaar niks. Val hooguit in slaap Ik heb ik wel eens 20 tramadol genomen er gebeurde helemaal niks. Dit naar bepaalde[lees meer...] gebeurtenis Nu huivering voor hoeveel dan wel genoeg zou zijn

11-09-2024 | Vrouw | 55

duizeligheid bij het opstaan

Na schouderoperatie letsel aan plexus. Ik heb naast zenuwpijn ook last van een gedeeltelijk verlamde arm. Dit moet herstellen, is gezegd door de neuroloog. De pregabaline helpt tegen de pijn, de scherpe randjes zijn eraf. Na de eerste week geen bijwerkingen meer.

Capsaicine crème

28-08-2024 | Vrouw | 31
capsaicine

branden op de huid

Voor zenuwpijn op mijn rug gekregen omdat ik niet wilde starten met Pregabaline. Het brandt flink de eerste twee weken maar ik vond het brandende gevoel minder erg dan m’n zenuwpijn. Het ‘heractiveert’ wel bij inspanning of op warme dagen in de zon.

Methadon

25-08-2024 | Man | 70
methadon

droge mond ontwenningsverschijnselen vermoeidheid moeite met aan-/uitkleden

Gebruik metadon voor neuropatie in voeten en enkels ze hadden meer moeten waarschuwen bij Gebruik gemo nu zit je er mee pff

20-08-2024 | Vrouw | 34

acute rugpijn blaasontsteking

2 eerste dagen liggen wenen van de pijn, men rug en nek spieren waren zeer ernstig geworden. 3de dag lag ik bijna op spoed, al mijn nek en rug spieren waren zo opgespannen en wouden niet meer ontspannen. Gaan liggen en niet meer bewogen tot na de aflick en toen was alles terug naar de normale pijn ..... Maand later terug geprobeerd om deze symptomen uit te lokken voor blo[lees meer...]edafname (mestcel), eerste 3 dagen geen effect enkel heel stinkende urine. Dag 4 medicatie werkt maar weeral niet in de positieve zin, pijn in rug is erger, pijn in de wangen onder men ogen en een blaasonsteking. ik denk dat ik mestcel activatie syndoom heb maar dit is nog niet vast gesteld omdat belgie niets over deze ziekte weet en het is heeeel zeldzaam, ik heb alle onstekingen gehad die nu chronisch geworden zijn en ik heb vele allergien/intoleranties, peesluxaties,...

20-08-2024 | Vrouw | 48
oxycodon

hallucinaties nachtmerries vermoeidheid depressief opvliegers

De pijn komt er nog doorheen met 20 mg om de 8 uur en langwerkend tegen zenuwpijn in de rug. De nachtmerries en hallucinaties zijn te echt en verschrikkelijk eng. 3 keer per nacht er van bij komen en het verwerken. Durf amper naar beneden. Heb dit medicijn eerder geslikt,maar zo heb ik hem niet meegemaakt. Mog ook tramadol tegen de pijn maar die gaf veel hoofdpijn, [lees meer...]duizeligheid en misselijkheid.

07-08-2024 | Man | 44

diarree

Hernia met uitstraling linkerbeen. Kan niet rechtoplopen. Met dit heb ik de stralingspijn onder controle en slaap ik ieg nog iets. Prima spul mi

06-08-2024 | Man | 73
gabapentine

moeite met bewegen vermoeidheid spraakproblemen

Na 1 week invaliderende bijwerkingen, niet in staat meer om normaal te functioneren. totaal verlies aan coördinatie, van de fiets gevallen, Het was afschuwelijk!

04-08-2024 | Vrouw | 52
pregabaline
ik heb sinds 2018 het burning mouth syndroom, ik neem hiervoor 2 x75 mg lyrica, ik was het laatste jaar heel goed en ben beginnen afbouwen, eerst 25 mg minder s'morgens, na 3 weken ook s'avonds 25 mg minder, dat ging allemaal goed, maar na 3 weken toch terug last beginnen krijgen...dus na in totaal 5 weken toch terug opgebouwd eerst s'avonds terug 25 mg opgebouwd ,na 4 we[lees meer...]ken ook s'morgens terug 25 mg opgebouwd, dus zit ik nu al terug 2 weken op 75 s'morgens en 75 s'avonds, nu doet helemaal niets meer voor mijn tong, terwijl ik voor ik afbouwde heel goed was met deze dosis....ik wil ook niet verder opbouwen ivm angst voor gewichtstoename.....zijn er hier mensen die meer dan 150 mg per dag nemen en niet zijn aangekomen in gewicht?

03-08-2024 | Vrouw | 59

vermoeidheid versuft

Ik slik het ivm zeznuwpijn in de rug door geïrriteerde zenuwen dat veroorzaakt wordt door een bekkenverdraaiïng. Tot nu toe merk ik nog weinig effect, de pijn neemt nog niet af maar dat kan nog komen. Ze hebben me verteld dat het minstens een week duurt voor je resultaat merkt dus ik wacht het nog even af. Wel merk ik dat de pijnen toegenomen zijn. Of dat alleen komt door [lees meer...]het medicijn of in combi met 2x geen behandeling bij de chiropractor weet ik niet. Daar moet ik nog achter komen. We gaan het meemaken.

01-08-2024 | Vrouw | 72
amitriptyline

chronische vermoeidheid verandering van het hartritme

Begonnen met 10 mg per dag. De pijn in mijn knie ( na operatie= demi-prothese geplaatst) werd wat minder. Nu zit ik op 25 mg per dag en is de pijn weer helemaal terug. Ik voel me depressief en heb nergens zin in. Het middel helpt niet. Integendeel. Ga het weer afbouwen.

24-07-2024 | Vrouw | 58

depressief

Zo'n 7 weken geleden rugpijn gekregen met ernstige uitstraling naar beide benen. Toen de pijn eigenlijk niet houdbaar meer was naar de huisarts. Hier kreeg ik 2 x 5 mg langwerkende oxycodon en voor tussendoor eventueel nog 4 x 5 mg. kortwerkend. Naast het feit dat de pijn helemaal niet minder werd ten opzichte van paracetamol las ik na een dag of 6 een berichtje dat ox[lees meer...]ycodon beter niet met paroxetine gebruikt kan worden ivm ernstige bijwerkingen. En ik gebruik al jaren paroxetine. Hoewel het volgens de huisarts geen kwaad zou kunnen, omdat de dosis laag is, werd ik toch voorzichtiger en besloot het dan maar in afwachting van de neuroloog alleen met paracetamol te doen. Slechts 6 dagen gebruikt en een ware hel met stoppen. 2 dagen erge depri buien gehad met als in het begin. Dus als het enigszins niet hoeft voor mij geen oxycodon meer.

Tramadol

21-07-2024 | Vrouw | 65
tramadol
Mijn probleem is dat die capsules niet uit de blister zijn te krijgen. Alleen het dochtertje van mijn hulp kan het , en ook bij haar gaan soms nog capsules kapot. Medicijn is prima, maar verpakking is waardeloos. Kan daar iets aan gedaan worden.. (Geld voor alle fabrikanten voor zover ik weet, heb ze al van meerdere merken gekregen van de apotheek)

11-07-2024 | Man | 62
amitriptyline

snel zweten verhoogde hoeveelheid zweten verstoorde slaap verlies van libido afwezig voelen oorsuizen

Ik gebruik het s avonds 1x perdag 2x10mg voor het RLS syndroom. Dan heb je heel erge jeuk binnen in je benen ( zo voelt het ) en ben je heel onrustig in je slaap. Regelmatig komt het voor dat ik in slaap val en plots wakker wordt met het gevoel dat ik al uren geslapen heb , kijk op mijn mobiel heb ik slechts 1 uurtje geslapen , en kom dan maar weer in slaap . Heb ik overd[lees meer...]ag al last van jeukende benen dan neem ik ook nog 2 paracetamols en soms lukt het om een paar uur te slapen. Verder ben ik soms heel afwezig als er tegen me gesproken wordt wat ook zorgt voor de nodige irritatie , en de duizeligheid is bijna altijd in lichte mate aanwezig net als de oorsuizen wordt je ook gestoord van. Ik heb soms sterk het gevoel dat ik mezelf niet ben !!!!

07-07-2024 | Vrouw | 72
pregabaline

onregelmatig ademhalingspatroon ongerustheid hartklopping wazig zien

Ik heb deze medicijnen ook gehad , stop er niet zo mee ! Halveer het med , en later nog een kwart voor een week .

Duloxetine

07-07-2024 | Vrouw | 36
duloxetine

migraine gevoeligheid voor licht astma misselijkheid darm/maag van streek verminderde eetlust

Voorgeschreven gekregen voor aanhoudende zenuwpijn. De bijwerkingen lijst waarschuwt al wat je eventueel te wachten staat in de eerste 1 a 2 weken dus mijn instelling was het vol proberen te houden. Niet gelukt. Het was alsof de wereld op z’n kop stond, ik zeeziek dobberde op zee met vlekken voor m’n ogen. Licht was te fel, geluid te hard en de geur van eten was te veel. [lees meer...]Hele dag met clusterhoofdpijn op bed gelegen, opgezwollen lymfeklieren in de nek, astma aanval. ‘s nachts druk in het hoofd en lage bloeddruk. Ik ben meteen gestopt en hoop dat de nasleep snel ophoudt, ben total loss. Ik heb bij sommige voedingsmiddelen problemen met histamine afbraak, en hoorde dat dit medicijn soms meer histamine aanmaakt en/of vasthoudt. Ik hoop dat het diegene die het hard nodig hebben beter afgaat. Ik twijfelde al om te beginnen maar je weet het niet als je het niet probeert. Effectiviteit kan ik niet beoordelen dus dit is ook slecht één ervaring.

Duloxetine

04-07-2024 | Vrouw | 77
duloxetine

verlies van eetlust koorts diarree duizeligheid bij het opstaan

na veel verschillende medicijnen, nu gisterenavond 2 caps duloxetine 30mg ,maar wat een verschrikkelijk iets. de hele dag ziek in bed door duizeligheid en diarree en koorts en meer bijwerkingen. afschuwelijk. ga ze niet meer innemen. de vorige medicijnen waar onde ramitriptyline hielpen niet meer na een paar maanden.

26-06-2024 | Vrouw | 59
pregabaline

stemmingswisselingen duizeligheid geheugenverlies aandachtsproblemen eetbuien wazig zien

Bij het merk "TEVA" enkel in het begin bijwerkingen, duizeligheid en diaree. Kreeg de volgende aanvulling van het merk "SANDOZ". Als een bom kwamen alle genoemde bijwerkingen en werden steeds erger tot volledig niet kunnen functioneren. Nu weer terug naar het merk "TEVA", na een halve dag weer bijna de oude, buitenstaanders zagen een groot verschil.

21-06-2024 | Vrouw | 64
pregabaline

gewichtstoename droge mond slechte slaap wazig zien

Ik kreeg pregabaline voor zenuwpijn door nekhernia. Opgebouwd tot 2x daags 150mg . Het hielp goed,nog wel een goede houding moeten zoeken voor te slapen. Maar ik was er blij mee,wel nodige bijverschijnselen. Maarja alles beter als die helse pijn. Maar ben nu aan het afbouwen krijg lichte uitstralingspijn Maar echt heb nachten dat ik niet 1 minuut slaap,en dan ook echt gee[lees meer...]n minuut. Misselijk van de slaap. Maar wil toch van dit medicijn afkomen. Nog even nu zit ik op 150mg s morgens en 75mg s avonds. Vorige week 2x geminderd ik raad je aan dat niet te doen,nu neem ik ruim de tijd. Totdat mijn lichaam zegt je hebt teveel in je lijf. Pffff tis een moeilijke tijd

Instanyl

19-06-2024 | Vrouw | 34
fentanyl intranasaal

misselijkheid

ik gebruik al jaren instanyll neusspray. maar door mijn leeftijd word ik niet geloofd dat na 25dosis het flesje leeg is. en krijg ook geen nieuwe dat vind ik nog het ergste huisarts en specialist snappen ook niet dat het al op kan zijn elke keer weer. ik heb geen idee hoe dit op te lossen je zou haast illigaal willen kopen maar ik weet gelukkig niet hoe dat werkt dus dan m[lees meer...]aar creperen van de pijn tot het nieuwe recept volgens datum weer mag. heb fabrikant en appotheek al meerdere keren aangesproken op dit probleem en het enige wat ik hoor. je bent de enige met dit probleem gelukkig lees ik hier andere verhalen maar niet hoe jullie het oplossen

18-06-2024 | Man | 60
gabapentine
Weinig effect ook by hoge dosis

17-06-2024 | Vrouw | 56
pregabaline

duizeligheid versuft concentratieproblemen vaak moeten plassen gewichtstoename

Ik gebruik het nu 4 weken en moet het opbouwen terwijl ik een ander zwaar medicijn ga afbouwen, dus veel kan ik er nog niet over vertellen. De bijwerkingen zijn vervelend en hopelijk wordt dit straks minder en niet erger. Ik gebruik het tegen de zenuwpijn die in heel mijn lichaam zit, naast atrose, osteoporose en fibromyalgie. Alles is in zo'n slechte conditie dat vernieuw[lees meer...]ing van schouders en knieën niet mogelijk is dus veel pijn. Ik gebruik nu al tientallen jaren fentanyl, per dag pleister van 50ug en daar wil ik zeer graag vanaf. Hopelijk lukt dit nu ik met pregabaline ben begonnen en ik de fentanyl al in een lagere dosering plak.

15-06-2024 | Vrouw | 61

slapeloosheid

10 jaar gebruikt, verschillende doseringen. Meestal 10 mg voor de nacht tegen zenuwpijn door FBSS. Na stoppen omdat ik het idee had dat het niet (meer) hielp, kon ik ineens beter in slaap komen. Daarvoor lag ik 2-3 uur wakker voordat ik eindelijk in slaap viel. Wat een verschil. Moest ik zelf achterkomen….

11-06-2024 | Vrouw | 44
pregabaline

wazig zien acute diarree doffe hoofdpijn angst keelpijn

Net 4 dagen begonnen voor C7 in mijn nek, beknelde zenuw straalt uit naar binnen kant arm, door naar pols en wijsvinger en duim. Last van vreselijk wazig zien, diaree eerste 3 dagen, gaat nu beter. Hoofdpijn. En snachts last van angstklachten, het vervelende is dat ik vroeger een paniekstoornis heb gehad, dus word hier heel onrustig van. Bijna zin om te stoppen, want wat [lees meer...]gebeurd er als ik stop. Beland ik dan weer in mijn paniekstoornis. Helaas krijg ik veel bijwerkingen hiervan maar dat zal wel per persoon schelen. Maar na 4 dagen werkt het helaas ook nog niet. Dat staat ook in de bijsluiter. Word ook erg suf van, net of buiten mijzelf zit ofzo.

07-06-2024 | Vrouw | 48
pregabaline
Na een hersenvliesontsteking door het herpesvirus, dat ook de zenuwen in de ruggengraat heeft aangetast, ben ik lyrica beginnen nemen. In de eerste jaren nam ik 4 x 150 mg. In het begin moet je lichaam wennen maar de zenuwpijnen waren onder controle. Na enkele jaren is dit stelselmatig afgebouwd. Nu neem ik smorgens 1 keer 75 mg en ‘s avonds 150 mg. Ik heb geen bijwerking[lees meer...]en. Alleen, als je een dosis vergeet in te nemen, dan kan je misselijk zijn. Maar het is zeer effectief als je het echt op uur en stond inneemt. Ik neem dit ondertussen acht jaar.

06-06-2024 | Vrouw | 47

versuft misselijkheid

Chronische zenuwpijn in benen na grote hernia. Slikte jaren tevreden 20 mg oxycodob pd maar mocht niet meer van mn huisarts. Nu dus dit. Dan toch liever oxycodon waar ik geen bijwerkingen van had.

Rivotril

04-06-2024 | Man | 48
clonazepam

ernstige rugpijn darmkrampen gewrichtspijn maagpijn

Ik kreeg een jaar geleden Rivotril voorgeschreven tegen rugpijn na een heupoperatie. Ik nam 5 druppels 's morgens en 5 's avonds en na een paar dagen was ik al een ander mens. Maar na 4 maanden ging het fout. Ik werd neerslachtig en kon me steeds moeilijker concentreren. Na het lezen van de ontwenningsverschijnselen wilde ik ervan af. Ik bouwde een maand af, een hel! Ik sl[lees meer...]iep bijna niet meer en toen ik bijna helemaal gestopt was, was de pijn terug. Noodgedwongen terug 6 druppels per dag, en sindsdien langzaam afbouwen. De nevenverschijnselen zijn gewrichtspijn over heel het lichaam en steeds meer maag- en darmklachten. Herkent iemand zich in mijn verhaal?