ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

OxyContin

26-09-2022 | Vrouw | 54
oxycodon
Dit kreeg ik als eerste medicijn tegen de hevige zenuwpijn. Ik werd er erg misselijk van, kon niet meer nadenken of normaal functioneren terwijl de pijn amper afnam.

Targinact

26-09-2022 | Vrouw | 54
oxycodon / naloxon
Voor mij het enige medicijn wat tegen de hevige zenuwpijn helpt na vele geprobeerd te hebben met enorme bijwerkingen. Ondanks lever- en darmaandoeningen geen problemen, en hoef zelfs de obstipatie medicatie niet meer te nemen. Heel erg jammer dat dit medicijn zelf bekostigd moet worden want het bespaart veel op andere medicatie en minder consulten gezien er amper bijwerkin[lees meer...]gen zijn.

25-09-2022 | Vrouw | 27
pregabaline
Ik ben HSP: high sensetive person. Ik vang veel meer prikkels op dan de meeste mensen. Pregabeline legt een beschermlaagje over mijn zenuwstelsel in waardoor ik minder intens op prikkels reageer en hierdoor minder snel overwhelmed wordt. Hierdoor krijg ik minder snel angstaanvallen, paniekaanvallen en hoofdpijn. Ik slik dit in combinatie met venlafaxine (antidepri) en quet[lees meer...]iapine (voor mijn insomia)

Amitriptyline

21-09-2022 | Vrouw | 20
amitriptyline
Ik heb erfelijke chronische pancreatitis, daardoor zenuwpijn in de alvleesklier en ACNES. Daarom ben ik 8 dagen geleden met amitriptyline gestart, voorheen oxycodon gebruikt, maar daardoor was mijn kwaliteit van leven te laag. Helaas geeft de amitriptyline extreem veel bijwerkingen bij mij, dus mijn kwaliteit van leven wordt juist slechter inplaats van beter. De pijn is oo[lees meer...]k niet weg, ik ga het nog een week proberen, maar als het pijnstillende effect niet werkt en de bijwerkingen zo heftig blijven, ga ik stoppen.

17-09-2022 | Vrouw | 75
pregabaline
Heb al 25 jaar zenuwpijn van welgeteld 1 zenuw. Vanuit 6 de borstwervel lopend naar voren onder rechter borst. Heb er al van alles aan laten doen ( A 4 tje vol ) Niets helpt! Wordt alleen maar erger. Heb maximale hoeveelheid tramadol geslikt en weer moeten afbouwen vanwege uiteindelijk geen resultaat. Nu begonnen met pregabaline. Zie dat het dezelfde kant opgaat als tramad[lees meer...]ol…. Gewenning! Dus nu ook weer gestopt. Moet gewoon leven met helse pijnen …vreselijk!!!

15-09-2022 | Man | 41
oxycodon
Zenuwpijn is de hell op aarde. Dit is niet vol te houden zonder oxycodon. Ik heb een Plexus leasie brachialus. Rechts is nu mijn arm verlamd. Zenuwpijn verziekt mijn leven. Gebruik nu 1 x per dag fetanyl van 25mug om 15mg langwerkende oxycodon op te vangen maar de pijn is gewoon te erg voor woorden. Continue aanvallen en Continue zeurende pijn. Oxycodon werkt ma[lees meer...]ar ik heb steeds meer nodig. Dus ik jojo zo al lange tijd. Ik Ben 1x 3 weken gestopt maar de zenuwpijn is zo erg dat het bijna onmogelijk is om naar 0 te gaan en op 0 te blijven zonder alternatief. Heb pijnpoli etc en bijna alle soorten medicijnen geprobeerd maar tevergeefs. Ik ben bang dat fetanyl levensgevaarlijk wordt na een paar weken en ik heb meer pijn met Fetanylpleisters van 25mug dan met oxycodon lang of kortwerkende. Ik ben bang dat zenuwpijn echt tussen mijn oren zit ipv dat oxycodon daadwerkelijk alle pijn wegneemt. De ontwenning van kortwerkende en verslaafd worden is moeilijk en levensgevaarlijk. Afbouwen van 100mg naar 10mg 2x per dag doe ik in een maand tijd en probeer nu al 3 maanden naar 0 te gaan maar is niet te doen als ik er 1 weglaat. Dat met behulp van 2x 10mg Diazepam voor de ontwenning tegen te gaan. Maar Diazepam is ook weer verslavend. Ik ben na 10 jaar xanax gebruik afgekickt op eigen kracht en heb bijna 10 maanden ontwenning gehad en wil dit nooit meer meemaken. Straatvrees,zelfmoordgedachten,hallucinaties ,waanideeën en mensenschuw etc etc. Ik ben bang dat nog fetanyl erger is op dit gebied dus ik weet even niet meer wat wijsheid is en buiten mijn huisarts heb ik niemand die mij wil helpen of het niet te complex vind. Want ik heb het al vanaf 2014 door een motorongeluk. Heeft iemand goede raad of een alternatief of hetzelfde letsel ongeveer en goede tip? Amithrypline en gabbabentine en liryca heb ik allemaal geprobeerd maar werkt niet behalve de bijwerkingen zijn van bv liryca echt heftig. Erg vergeetachig etc. Alleen oxycodon werkt eigenlijk. Ik heb op bijna 100mg kortwerkende per dag gezeten en nu 2x 10mg dus doe mijn best en dat lukt ook goed. Wil graag mijn rijbewijs halen en moet stoppen hiermee. Dus als ik nog ooit door de medische keuring kom met een arm zal het zonder gele stickers zijn etc. Ik hoop dat er misschien toch ergens iets is en hoor het graag.

16-08-2022 | Man | 56
oxycodon
Had ik maar eerder van Oxycodon gehoord dan had mijn leven er stukken beter er uit gezien het helpt mij perfect naar een jaar ervaring perfect 5 mg 3 keer daags langwerkend

15-08-2022 | Man | 41
oxycodon
Ik ben geopereerd aan een schwannoom. Dat is een tumor in mijn schouderblad. Ik heb in het ziekenhuis om 21:00 's avonds 10 mg langwerkende oxycodon gehad samen met 5mg kortwerkende vanwege de pijn. Dit 4 dagen lang. Ik sliep als een roos. Thuis een week lang zelfde dosis gehad, daarna verhoogd naar 's morgens en 's avond 20 mg oxycodon en de kortwerkende mocht ik om d[lees meer...]e 4 uur gebruiken. Ik sliep 10 uur in de nacht en overdag nog eens een uur of 5. Nu inmiddels een week later 's avonds nog 20mg en overdag 1 of 2 keer 5 mg kortwerkend. Nu lig ik al 3 nachten wakker en slapen lukt niet meer, heel bizar waar die omdraai ineens vandaan komt. Als ik vanacht weer niet slaap ga ik morgen informeren hoe dit ineens kan.

Suboxone

14-08-2022 | Vrouw | 31
buprenorfine / naloxon
Grote rotzooi dit middel ! Het geeft zo enorm veel ongewenste bijwerkingen Je raakt jezelf volledig kwijt door dit middel te gebruiken in alle opzichten Inmiddels een detox gehad om hier vanaf te komen Dit was een ware lange hel De ontwenning verschijnselen waren heftig ,zo enorm ziek geweest En het heeft een lange adem en vooral 100 % motivatie nodig om hier[lees meer...] echt vanaf te willen komen en een lange ,langzame hersteltijd Maar het is alles waard geweest ! Voor mij nooit meer deze rotzooi Dt is mijn ervaring ,dus persoonlijk

Methadon

05-08-2022 | Man | 60
methadon
Ik ben 2 keer geopereerd aan n dubbele nekhernia , maar de pijn bleef hetzelfde. Eerst doorgestuurd naar de pijnpoli voor zenuwblokkade ingrepen, die zeer kortdurend werkten. Ik ben nu twee jaar verder en uitbehandeld en zal de aankomend jaren steeds zwaardere pijnstillers moeten gaan gebruiken.

Buprenorfine

02-08-2022 | Man | 60
buprenorfine
Vanwege heftige slijtage aan rug gebruik ik na vele opiaten te hebben geprobeerd en verslaafd er aan geraakt te zijn 2x per dag 2mg/0. 5mg buprenorfine/naloxon, het was een verademing, bijna geen pijn meer na jaren ellende. Helaas nu LIBROXAR gekregen.... WERKT VOOR GEEN METER! Oude merk (paarse doos) is te duur, over naar goedkope "rommel", leve de zorgverzekering. Ik be[lees meer...]n hopeloos, misschien kan ik terug naar oude merk, apotheker is voor me bezig. Zoveel pijn dat het leven niet meer waard is om geleefd te worden.

Lyrica

31-07-2022 | Man | 67

31-07-2022 | Vrouw | 46
pregabaline
Vraag Ik heb charcot Marie tooth ( zenuwstoornis) Alsook 2 hernia in onderrug. Kreeg meer zenuwpijnen en rusteloze benen. Waarvoor ik dit medicijn voor geschreven kreeg. Pijn en rusteloze benen beter. Maar verschrikkelijk jeuk en soms tintelende handen. Lees dit niet als bijwerking?? Komt dit nog voor of zou het vanuit de rug komen? Eind augustus MRI en [lees meer...]afspraak revalidatie arts....

Meloxicam

21-07-2022 | Vrouw | 76
meloxicam
Beklemde zenuw lage rug uitstraling bil been 5 weken krom naar voren moeten lopen ,niet slapen zo veel pijn 8 paracetemol ,mocht niets anders slechte Nier nu bij paracetemol 1x 7.5 meloxicam mobiel en pijn vrij

OxyContin

21-07-2022 | Man | 71
oxycodon
na een ongeluk 25 jaar gelden, brak ik 3 rugwervels. al snel liep ik weer, maar de pijn bleef. na jaren pijnbestrijding, kwam de arts met oxycontin. begonnen met 5 mg 3 keer per dag. nu is dit 20 mg 3 keer per dag. de pijn is weg tot een uur of vier in de middag. daarna moet ik stoppen want dan gaat de pijn overheersen. een prettige bijwerking is het verdwijnen van het [lees meer...]geruis in mijn oren. dus prima spul en op dee manier kan ik mijn hobby in ieder geval doen. ik ben met pensioen dus dat is voor mij belangrijk.

13-07-2022 | Vrouw | 49
pregabaline
Ik heb pregabaline in gebruik 1x daags 25 mg en erbij 1 oxycodon 5 mg..ik wou eigenlijk geen hogere dosis ivm angst gewichtstoename, Maar nu denk ik aan een kant deze pijn is ook niet meer te hebben in mijn beide benen,ik heb ook MS maar wil wel heel graag van deze pijn af...dus toch maar arts bellen of de dosis niet beter verhoogd kan /mag worden...

Duloxetine

10-07-2022 | Man | 55
duloxetine
Ik had ernstige zenuwpijn in de voeten vanwege dialyse maar met het gebruik van duloxeteine is de pijn veel minder en kan ik 's nachts eindelijk weer slapen. Pijn is niet helemaal weg maar is voor mij acceptabel om er mee te kunnen leven. Voor de rest heb ik eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad. Is voor mij een geweldige uitkomst want je wordt echt gek van continu [lees meer...]zenuwpin en dan vooral in de nacht. Ik kan het echt aanraden.

Buprenorfine

29-06-2022 | Man | 34
buprenorfine
Gebruik voor rug hernia klachten. Moet het ongeveer 3 maanden gebruiken voordat ik een behandeling in het ziekenhuis kan starten, voor nu doet het zijn werk prima! Eerst gebruikte ik een combinatie van tramadol 50 tot 150mg per dag en 25mg lyrica. Maar dit werkt zeker beter. Vooral last van obstipatie, maar macrogel zakjes helpen voldoende. Mijn hartslagen per minuut zijn[lees meer...] wat lager dan normaal.

29-06-2022 | Vrouw | 53
pregabaline
Ik gebruik dit medicijn al 7 jaar . Door MS heb ik zenuwpijn en dit middel helpt mij heel goed. Wel ben ik genoodzaakt geweest om de dosering flink op te hogen. Zo ben ik begonnen met 75 mg waar ik jaren genoeg aan had. Inmiddels zit ik ik op 300 mg. Ik heb veel last van evenwichtsstoornissen. Ik weet niet of dit komt door de MS of de Pregabaline. Ik wens iedereen die di[lees meer...]t leest veel sterkte en beterschap!

Fentanyl

26-06-2022 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Ik heb sinds t gebruik vreselijke spierkrampen in mijn hele onderlichaam. dit is zo zwaar dat ik soms dagen in bed lig, omdat de bewegingen vreselijk pijn doen. zijn er meer met deze klacht?

24-06-2022 | Vrouw | 46
pregabaline
Na constatering van een hernia begonnen met pregabaline, 2 x 75 mg per dag, pijn verdween, echter zat ik binnen mum van tijd helemaal onder de uitslag, wat een jeuk, via de huisarts 2 x een stootkuur prednison gekregen om de netelroos onder de knie te krijgen en per direct gestopt mrt pregabaline, de pijn is ( op een dove tintelende voet na) niet meer teruggekomen en [lees meer...]als ik toch wat last heb dan neem ik een diclofenac, pregabaline helpt echt goed tegen de zenuwpijn maar de grootste bijwerking ( netelroos) won het van de pijnstiller

21-06-2022 | Vrouw | 71
oxycodon
Ik heb een beknelde rug zenuw, zeer pijnlijk Maar als ik de medicatie innemen gaat het naar een uurtje goed afzakken en dat is heel fijn Ook krijg ik bij de pijnpoli prikken in de rug maar deze helpen nog niet echt

Gabapentine

14-06-2022 | Vrouw | 55
gabapentine
Gekregen ivm zenuwpijn uitstralend vanuit li bil. Hielp redelijk. Erg suf. Afbouw:eerst een x 75, na 3 dgn stop Toen veel klachten: angst, geen eetlust, misselijk, traag bewegen, echt flink ziek. Ben nu 3 dgn gestopt. Ben benieuwd hoe lang klachten aanhouden.

Palexia

12-06-2022 | Vrouw | 41
tapentadol
Ik loop al 2 jaar met pijn in mijn onderbeen en voet. Diagnose tot nu toe. Ontvindbare hernia en een klapvoet. Meerdere pijnstillers gebruikt maar palexia werkt erg goed. Ik gebruik het in combinatie met amitriptiline 10 mg.

08-06-2022 | Man | 48
pregabaline
Pijn is draagbaar. Ik slik 2 x 225 mg per dag.. heb slaapeloosheid..tijdens vergadering dus gewoon in slaap vallen van vermoeidheid.. ernstig transpireren.. soms moeilijk praten..na een werkdag Total los thuiskomen.. geen energie.. af en toe gewoon compleet w

05-06-2022 | Vrouw | 22
oxycodon
Mijn ervaring was dat het in her begin heel even wat werkte maar dat na die tijd al heel snel gewenning kwam en ik meer klachten had van de bijwerkingen heel de dag dan dat ik er een gewenst effect van voelde. Hierdoor overgestapt.

Durogesic

05-06-2022 | Vrouw | 22
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Het is fijn dat het er is voor de mensen waarbij het helpr.. bij mij doet het eigenlijk niks en we blijven maar telkens verhogen..

Gabapentine

30-05-2022 | Vrouw | 52
gabapentine

Diazepam

30-05-2022 | Man | 64
diazepam
Na een hernia, zenuwpijn , uitstraling naar beide benen overgehouden. Gebruik 1 tablet van 5mg per dag wat net de ergste uitstraling goed vermindert! Helaas is dit medicijn mij nu ontnomen, voor in de plaats nu Nortriptyline 10mg Ria gekregen, na eerste maal gebruik, direkt mee gestopt ivm zeer vreemde, rare bijwerkingen . Van een zeer pijnlijk rechter oog tot een ha[lees meer...]lvering van mijn zicht ! Nu een maand zonder diazepam , geen ontwenningsverschijnselen ervaren, alleen de pijn qua uitstraling naar de beide benen is enigszins ondraaglijk. Ik heb pech dat diazepam zo in het verdoemhokje zit !!

Tramadol

20-05-2022 | Vrouw | 28
tramadol
Voorgeschreven gekregen nadat kies is getrokken (als noodmiddel) paracetamol, ibuprofen en naproxen hadden geen enkel effect. 1 tablet van 50 mg gepakt en naar een uur verdween de pijn! Bijwerkingen neem ik voor lief aangezien tandpijn voor mij de ergste pijn is die er bestaat. Als ik nu tandpijn heb weet ik wat ik moet gebruiken! Tip voor de mensen als de rest niet werkt [lees meer...]en je kunt niet gelijk bij de tandarts terecht.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2809)
Angst & paniekstoornis (2267)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)