ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

19-08-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Na mijn ACNES (Buikwandpijnsyndroom) behandelingen en PDS had ik nog redelijk veel pijn in de bovenbuik ( links) Na allerlei onderzoeken werd er Amitriptyline 10 mg voorgeschreven. Er na 3 weken i.o.v met arts mee gestopt. De bijwerkingen ( hoofdpijn/ duizelen/ duf overdag) waren mij iets te heftig om er mee door te gaan. Nu weer aan de paracetamol zetpillen 1000mg
31-07-2019

MS Contin (morfine retard)

De eerste twee weken is het erg wennen. De pijn werd minder maar veel last van de bijwerkingen. Obstipatie, duf, vergeetachtig, zweten, slaperig en veel slapen. Nu de obstipatie mbv movicolon redelijk onder controle. Vergeetachtig en concentratie blijven een min punt.
19-07-2019

Lyrica (pregabaline)

ik heb fibromyalgie en kreeg dit medicijn samen met meloxicam . Met beiden ben ik gestopt. Maagpijn met stemverlies en opvliegers. Het gaat nu beter met mij. Bij veel pijn af en toe paracetamol.
12-07-2019

Paracetamol (paracetamol)

Na het stoppen met de paracetamol merkte ik: Het deed niks voor de pijn Ik kreeg weer energie en was niet meer zo duf. Ineens was ik weer in het huishouden bezig en kon ik fietsen. Heb nog geen klachten gehad waarbij paracetamol wel helpt. Ik slik ze zonder codeïne
05-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

De behandelende arts heeft mij al verschillende pillen tegen zenuwpijn voor geschreven. Omdat ik van sommigen ergen bijwerking kreeg heeft hij me nu Amitriptyline 10 mg. voorgeschreven. Ook hier weer bijwerkingen zoals 's morgens erg suffig draaierig en de hele dag bonken in mijn hoofd, maar voor de pijn doen ze niets.
28-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Moest helpen tegen zenuwpijnen en dat doet het ook, maar niet aangewezen in combinatie met CVS, want ik bleef er strontemoe van. Cymbalta werkt voor mij zowel in op de pijn als de vermoeidheid.
28-06-2019

Cymbalta (duloxetine)

Zoals aangegeven, geef het medicijn tijd! In begin zijn het verschrikkelijke bijwerkingen maar dat verbetert echt! Het medicijn helpt mij erg goed, aanzienlijk minder pijn en weer veel meer energie (CVS), ben van hele dagen slapen gegaan naar terug kunnen werken. Al paar keer geprobeerd te stoppen maar merk dan snel dat pijn meteen weer erger wordt en vermoeidheid evene[lees meer...]ens. Ben er dus helaas wat afhankelijk van... Afhankelijk valt niet te verwarren met verslavend, ik vergeet het soms ook wel een dag of twee. Dus ja, is niet dat ik er naar snak. :)
19-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Hallo lieve mensen, ik was precies een jaar geleden opgenomen in het ziekenhuis vanwege een zware astma aanval. Ik ben uiteindelijk op de IC terecht gekomen. Ze moesten een slagader infuus aanleggen om de bloeddruk constant op te kunnen meten. Helaas hadden ze mij zodanig vaak moeten prikken (voor het bloedgas) dat ze die slagader infuus nergens anders konden aanleggen [lees meer...]dan in mijn lies. Ze zijn toen begonnen t prikken in mijn rechter lies en terwijl ze aan het prikken waren voelde ik allemaal schokken in mijn Been. Na 8 keer geprikt te hebben zat hij er eindelijk in. Gelijk daarna werd mij verteld dat ze nog zoiets moesten aanleggen in mijn linker lies (dat zou zijn om de medicatie via dat infuus in te kunnen brengen) . Ik wist al niet wat mij allemaal overkwam en ik voelde mij al zodanig gemarteld door wat ze mij hadden aangedaan met die 8 prikken waarvan 7 x mis en steeds maar weer porren in mij. Ze hebben toen 3 x in mijn linker lies geprikt en weer voelde il die gekke schokken in mijn been. De 3e keer heb ik gegild en gezegt dat ze moesten kappen. Dat hebben ze toen ook gedaan en uiteindelijk hebben ze toch een infuus in mijn arm geprikt voor dat infuus. Ik gebruik nu precies een jaar later nog steeds deze medicatie voor zenuw pijn: Oxycodon 20 mg ochtend en 20 mg avond langwerkend Oxycodon 4 tot 6 maal daags 5 mg kortweekend Gabapentine 900mg ochtend 900 avond Amitrypteline 25 mg ochtend Ik gebruik nu zo een 8 maanden een tens apparaat en ik durf wel te zeggen dat de tens apparaat de scherpste pijn wegneemt. Ik heb een qutenza behandeling (chilipeper pleisters) gehad maar dat vind ik zo heftig dat ik die behandeling nooit meer wil. Ik krijg volgende week woensdag mijn 2e ketamine behandeling , deze behandeling is een hele heftige ervaring maar ik denk wel dat het iets doet. Ik denk dat de heftigste pijn wat langer weg blijft. Ik weet het gewoon nog niet zeker maar daarom ga ik de 2e behandeling proberen. Tot slot, Alle medicatie en pijn maakt je een heel ander mens, De medicatie diet zoveel met je gedachtes en denkwijze. Ik kan mijzelf soms niet meer herkennen. Ik ben vanaf het ziekenhuis tegelijk begonnen aan de zenuw pijn medicatie dus ik durf niet te zeggen wat welk medicatie precies doet met mij. Groetjes T.
14-06-2019

Arcoxia (etoricoxib)

Uitstraling in rechterbeen vanwege ontsteking in de onderliggende bilspier als gevolg van zittend beroep. Geen hernia vastgesteld op basis van enkele oefeningen bij huisarts. Naproxen 500 mg lost de pijn op maar mag niet samen met de etoricoxib. Heb nu enkele dagen deze pil ipv naproxen. Klachten zijn verergerd en kan zelfs niet meer lopen. Ochtendstijheid toegenomen. Betw[lees meer...]ijfel de werking en heb liever de Naproxen.
13-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Een jaar na een operatie aan mijn nek, waarbij een zenuw in de klem zat bleek de zenuw niet te zijn hersteld, de pijnklachten bleven. Ook sprake van oorsuizingen. In overleg met huisarts gestart met amitryptiline, 10 Mg en opgebouwd naar 20 Mg. Erg veel bijwerkingen ondervonden tijdens de eerste twee weken. Voornamelijk duizelig, verminderd zicht, niet helder na kunnen [lees meer...]denken, moeheid. Na de eerste twee weken verdwenen de bijwerkingen en had ik veel profijt van de medicatie met betrekking tot de pijnklachten. De oorsuizingen bleven bestaan en ook vaak wakker worden in de nacht, lichaam voelde niet comfortabel. Na een jaar in overleg met huisarts besloten om amitryptiline af te bouwen en pregabaline te problemen. Afbouw en opbouw van medicatie geven veel bijwerkingen die van tijdelijke aard zijn en te overzien zijn en voor mij acceptabel zijn. Hopen dat het nieuwe medicijn ook de oorsuizingen weg kan nemen.
10-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Begonnen met dit medicijn op 1xd 25mg tegen zenuwpijn. nu zit ik op 3xd 25mg zodat het ook als antidepressiva werkt. In het begin en bij het ophogen veel last van slaperigheid, ik kon tot wel 12u slapen in de nacht, en overdag ook weer een paar uur. Ook merkte ik toename van eetlust, ben ik zelf erg blij mee. Het werkt goed tegen de zenuwpijn in mijn hand (beknelde zenuw)[lees meer...] en tegen de nachtelijke pijn in mn voeten en benen. tegen het tintelen van mn hand en voeten doet het niet veel helaas, maar ben er verder erg tevreden over.
05-06-2019

Lyrica (pregabaline)

Zenuwpijnen bij niet achterhaalde rughernia. Geen resultaten (pijnvermindering). 8 weken genomen en echt afkickverschijnselen. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik het niet ingenomen!!
28-05-2019

Lyrica (pregabaline)

Jaren geleden met spoed opgenomen wegens verlammingsverschijnsel aan me been bleek een hernia te zijn Gelukkig wel weer wat gevoel in me been maar me voet was gedeeltelijk verlamd en zenuwpijn bil been maar vooral me voet Kreeg lyrica in het begin last van een dronken gevoel maar de pijn was weg en heerlijk geslapen slikte toen 2x 150mg Na een paar maanden meer[lees meer...] last werd het verhoogd tot ik aan 2x daags 375mg zat toen mocht ik niet hoger Kwam in aanmerking voor een neurostimelator en deze is geplaats pijn was minder en ging tijdelijk gabatine gebruiken maar daar werd ik gevoeloos van toen weer begonnen met de lyrica 2x 75mg paar maanden later werd het verhoogd naar 2x 150mg en dat was me maxium Toen kreeg ik problemen had een soort stroomgevoel door me hoofd en lichaam drukkend gevoel in me hoofd oorsuizen en harde geluiden vooral in bed vloog ik tegen het plavon aan Nu sinds 1 week nog 2x 75mg per dag maar wat voel ik me rot soms denk ik zal het me neurostimelator omdat het gevoel zo heftig is maar die staat al een paar maanden uit.
11-05-2019

Morfine (morfine)

Dit middel blijft effectief ook naar jaren gebruik . De bijwerking zijn zeer gering in deze dosis
05-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Eerste 10 jaar na borstkanker geslikt tegen zenuwpijn van de arm en borststreek, ermee opgehouden vanwege de bijwerkingen .Kreeg daarna pijn aan de voeten en de dokter wist niet waar het aan lag ..Na een aantal jaren een nieuwe dokter en het probleem weer bij haar aangekaart , ze stelde amitriptyline voor .Schrok hevig van deze conclusie en weigerde Geprobeerd met een pa[lees meer...]ar andere middelen , lyrica en naar de neuroloog die weer een ander middel voorschreef .Na 3 keer zo'n pil te hebben geslikt kreeg ik last van mijn ogen (zag alles in pixels ) en ermee gestopt .Onderhand zo'n last van de voeten dat ik uiteindelijk toch heb besloten de amitriptyline te slikken . Langzaam opgebouwd om te kijken wat de dosis was die effectief was maar zo weinig mogelijk bijwerkingen ....Gebruik nu 25 mg.en dat gaat maar ik ga niet hoger slikken , moet er nu maar mee leren leven .
04-05-2019

Ik heb ms
03-05-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Enorme buikpijnen, waardoor slecht tot niet meer kunnen eten. Op site yoga docente herkende ik haar verhaal, door rugklachten geleerd om buik aan te spannen om zo je rugwervel te beschermen. Immers er was mij verteld dat ik binnen 7 jaar afstanden met een rolstoel zou moeten gaan doen. Inmiddels weet men dat het inhouden van je buik niet goed is. Bij mij daardoor verkorti[lees meer...]ng, vervetting en verzuring van de buikspieren. Na 1 dag Nortrilen slikken was de pijn nagenoeg weg en kon ik weer eten, na een paar dagen nergens nog last van, zo fijn. Weer op gewicht gekomen. De bijwerkingen neem ik voor lief, altijd beter dan hoe ellendig ik me heb gevoeld, kan nu alles weer.
29-04-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik slik Amitrptyline en Tramadol ivm de zenuwpijnen ontstaan door chemo en bestralingen. De zenuwpijnen zitten in mn hele mond en keel, mn tong functioneert niet goed meer, slikken idem, hele mond/keel-gebied verlittekend. Zenuwpijnen doordat alle zenuwen beschadigd zijn. Tramadol doet wel wat, de combinatie met Amitriptyline lijkt de pijn verder te verminderen. Probleem e[lees meer...]chter dat na slikken van het kleine pilletje Amitriptyline mn mond en keel zeker een uur lang extra ernstige pijn veroorzaakt. Kip-ei-verhaal. Blij dat ik een recent bericht zie van iemand die dat branden van het pilletje ook opmerkt, mn huisarts en apotheker weten het niet. Het heelft bij mij alleen betrekking op mond/keel, geen maag/darmproblemen. Wel ook ernstige obstipatie, zowel Amittriptyline als Tramadol veroorzaken dat en mijn (medische) drinkvoeding levert blijkbaar te weinig vezels. Dat is ook een continu probleem. Ik overweeg te stoppen met amitryptiline, maar zie ook op tegen de dan weer oplaaiende pijnen. Niet dat er ook maar 1 medicijn lijkt te zijn die me pijnvrij maakt. De pijnpoli weet hierop ook geen antwoord.
17-04-2019

Gabapentine (gabapentine)

Heb zenuwpijn in mijn onderarm Gabapentine in combinatie met Naproxen 500 en tramadol gekregen maar het is geen doen , kan niet functioneren
10-04-2019

Duloxetine (duloxetine)

gebruik dit nooi!! want het werk niet!! als je niet depresief bent word je dat wel van deze medicijnen. en laat je niks aanpraten!!
10-04-2019

Pregabaline (pregabaline)

ik heb erge zenuwpijn in het hele lichaam. ik gebruik het nu twee dagen en ze beginnen te werken. ik heb een paar bijwerkingen en dat zijn: moeheid, duizelig, dikke benen, bijna niet kunnen lopen, maar dat kan ik nog wel aan. ben zeer positief en lacht eindelijk weer. ik heb HEEEEEEL veel pijn gehad, nu nog wel maar het begint minder te worden. ik weet waar ik de pijn[lees meer...] van gekregen heb: van zyprexa. ik ben verslaafd geweest. ze hebben me van alles aangepraat, ben in 2017 gestopt met ALLE medicijnen en toen werd de pijn HEEL erg. ik ga nu verder met mijn leven, ik ga genieten. laat je nooit geen medicijnen aanpraten. ik had er 103 PER week. ik zie er eindelijk weer goed uit 😃 graag een reactie.
08-04-2019

Lyrica (pregabaline)

uitstralende pijn naar linkerbeen, kan door Lyrica gewoon trainen verder zijn hogere doseringen snuiven erg onstpannend
03-04-2019

Pregabaline (pregabaline)

Matig effect, veel vervelende bijwerkingen.
03-04-2019

Lyrica (pregabaline)

Ik heb al lange tijd uitstralende pijn in beide benen. Maar metname het linkerbeen. Na een lamge tid met steefeeds meer pijn bij lopen en korteere afstanden. Het viel op dat ik geen pijn had op feesten met XTC en ketamine. Uiteidenlijk werd ik in ziekenhuis opgenomen en na vele onderzoeken bleek dat ik naast zenuwbeschadiging door wervelkanaalstenosen ook een complete vaa[lees meer...]ataflsuiting van mijn rechterbeen had. Dit is gedotterd en er zijn stents geplaatst. Ik kan mijn rechter been weer goed gebruiken. Ik zit nu sinds een maand op de sportschool , ga daar 6 x week heen, en doe ook nog thuis op hometrainer . Ik voel me als herboren, wel heb ik bij het sporten last gekregen van uitstralende pijnen. Hierdoor heb ik lyrica 3 x 150 mg .het helpt erg goed en ik voel mer er goed bij. Hoewel ik wat sloom ben en niet kan autorijden kan ik me in het sporten heel goed belasten zonder pijn . Mdat ik ook nog naltrexon gebruik ivm keramineverslaving kan ik geen andere pijnstilllers zoals opiaten gebruiken. Wat wel bijzonder is dat sinds ik het gebruik ik een oogontsteking waarvoor ik,bij de oogarts loop. Ik draag al 40 jaar comtactlenzen en heb zelden een oogontsteking. Nu is het expchter fors en duurt lang en ik. Oet 12 x per dg druppelen. Ik zie dat dat - keratitis- een zeer zeldzame bijwerking kan zijn , maar weet niet of het door de lyrica komt. Er zijn oogkweken afegenomen. Verder voel ik me wel hapy met de lyrica!!
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Door een ongeluk heb ik zenuwpijn, inmiddels ben ik opgehoogd naar 30 mg omdat de pijn maar aan blijft houden. Dit is het 3e medicijn die ik heb ivm bijwerkingen en een ander medicijn wat niet werkte. Het is effectief tegen de pijn, waar ik zeer blij mee ben, helaas is de hoofdpijn ook wel heel volhardend waardoor ik toch twijfel om te stoppen...
09-03-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb dit middel samen met fentanill 6 jaar gebruikt.Ben begonen met 5 mg en geeindigd op meer dan 200mg samen met fentanill.Het werkt enorm goed maar er zit geen grens aan .Door een operatie aan mijn stomp die geslaagd is ben ik gaan afbouwen hier heb ik 4 maanden over gedaan.Ik ben veel gewend maar het afkicken is een ware hel 3 dagen niet slapen is heel gewoon.Dit heb [lees meer...]bij mij 7 weken geduurd maar het gaat nu gelukkig stukken beter.Mijn advies laat je heel goed begeleiden en stop zo snel mogelijk want anders heb je gegarandeerd een gigantisch verslavingsprobleem.
07-03-2019

Sarotex (amitriptyline)

Geen brandend gevoel op de tong en in de mond. Geen maagklachten. Sl echts eenmaal per dag innemen. Helaas en onbegrijpelijk uit de handel genomen. Ik vermoed door onbekendheid onder artsen.
07-03-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Brandend gevoel op de tong en mond. Je moet ze snel doorslikken. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn maag- en buikpijn. De tabletten zijn onvoldoende beschermd door filmlaag.
25-02-2019

Lyrica (pregabaline)

Ik had de Lyrica voorgeschreven gekregen van mijn Neuroloog. De eerste 2 weken geen problemen en toen ging het mis ik weet niets meer ik moest alles via mijn vrouw horen. Ik had alle medicijnen uit de stripjes weg gedrukt en overal neer gelegd verder wist ik niet meer wat ik deed een colllega van mijn vrouw kwam angs en ik zou met haar hebben gepraat maar ze verstond mij[lees meer...] helemaal niet. Ik had me zelf helemaal besmeurd mijn vrouw zei je moet je gaan douchen had wel de koude kraan open gedraaid maar had me niet gedoucht. Dit was de eerste maal. Tweede maal ik ging ook helemaal weer uit mijn lichaam weet niets meer mijn vrouw de huisarts gebeld nou ze moest smeken dat hij langs kwam het eerste wat hij vroeg wat voor dag is het vandaag ik kon wel lezen op de klok stond het. De huisarts heeft gezed direct stoppen!! Heb het ook door gegeven aan mijn Neuroloog hij bood zijn excuus aan ik daar kun je ook niets aan doen.
08-02-2019

Amoxicilline (amoxicilline)

na 6 dagen gebruik plotseling hele nacht last van jeuk

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2169)
Depressie (1781)
Angst & paniekstoornis (1615)
Hoge bloeddruk (1244)
Acne/puistjes (853)