ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

29-07-2021 | Man | 33
amitriptyline
De medicatie werkt verbazingwekkend tegen mijn prikkelbare darmen. Helaas veel last van bijwerkingen, dus gestopt na circa 6 tot 8 weken. Oorsuizen die hopelijk nog weggaan. Gevoel van griep. Circa 2 dagen na stoppen direct 's ochtend weer last van buikpijn. Helaas.

23-07-2021 | Vrouw | 51
duloxetine
Sedert 3 tal maanden duloxetine 30mg geslikt tegen zenuwpijn. 2maand goed gegaan. Dan niet meer, begon mij suf en moe te voelen. Ben nu enkele dagen volledig gestopt. Voel mij zeker niet goed. Draaierig geen energie, overal pijn , wazig zicht, emotioneel. Maar ik geef niet op. Wil er vanaf.

Tramadol/paracetamol

05-07-2021 | Vrouw | 48
tramadol/paracetamol
Ik gebruikte eerst lange tijd tramadol 1x per dag voor mijn chronische rugpijn. Dit hielp best goed. Zeker in het begin, maar toen ik naar 2x per dag wilde, werden de bijwerkingen te heftig voor mij, dus ben ik overgestapt op Pregabaline. Dit bevalt veel beter.

05-07-2021 | Vrouw | 48
pregabaline
Ik slik dit medicijn nadat ik een aantal maanden tramadol heb geslikt. Dat beviel niet goed meer door de bijwerkingen. Pregabaline gebruik ik voor chronische rugpijn door een versleten wervel. Tot nu toe ben ik erg tevreden. De pijn is grotendeels weg. Ik kan weer veel meer. Voel me ook rustig door dit medicijn en slaap erg goed

Tramadol

03-07-2021 | Vrouw | 54
tramadol
Door steeds meer onverklaarbare pijn in gewrichten en spieren zo'n 15jr geleden voorgeschreven gekregen. Nu inmiddels weet ik dat ik HMS heb (hypermobiliteitssyndroom) fibromyalgie én artrose. Naast de tramal heb ik door mijn pijn specialist jaren geleden de lyrica voorgeschreven gekregen. Echter is mijn pijn vaak zo hevig dat ik zoveel moet nemen wat ik niet wil, want da[lees meer...]n kan ik ook de hele dag alleen maar slapen! Bovendien door de lyrics ben ik zo enorm in gewicht aangekomen dat ik daarom ook niet meer dan 5x75 (375)mg per dag wil nemen. Maar qua pijn is het bij lange na niet genoeg. Toen ik met de lyrica begon nam ik 2x per dag 300mg, dus 600 in totaal. Maar daardoor ben ik in een paar jaar tijd meer dan 15kg bijgekomen. Van maat 36 naar bijna 44. 😢tja dan wordt er gezegd ja beter dan pijn toch. Nou ik wil niet ook nog dikker worden naast dat ik toch nog de hele dag veel pijn heb. Hielp het dan voor 80% dan zou ik zeggen tja oké. Maar dat is helaas ook niet het geval. En nu zit ik nog steeds te worstelen met mijn kilo's, want zie ze er maar weer vanaf te krijgen terwijl je niet meer kunt sporten.😖

Lamotrigine

27-06-2021 | Vrouw | 56
lamotrigine
Bijna geen pijn meer aan tanden en kiezen bij koude of warmte in mijn mond. Veel minder last van fel licht en harde geluiden. Kan weer muziek luisteren (niet overbelast door geluidsprikkels). Ik ben minder "foggy" (minder overprikkeld), heb minder vaak dat ik niet op een woord kan komen etc. Ik kan veel rechter lopen, ik zwabber niet meer en loop niet wiebelig. Ik kan[lees meer...] weer zonder handen te gebruiken (zelfs zonder leuning vast te houden) de trap op, ipv op handen en voeten. Ik hoef me niet meer met 1 hand vast te houden als ik ene broek aantrek. Ik ben leniger en minder stijf en minder uit balans (uit evenwicht) in het algemeen. Ik kan na een paar uur in de auto gewoon lopen. Mijn benen en armen voelen weer "van mij". Mijn voeten zijn minder dik, minder rood en ik heb er minder pijn aan (erythromelalgie en polyneuropathie). Mijn armen en benen tintelen nog maar heel soms, en niet meer de hele tijd. Ik verlies minder hoofdhaar. Enige minpunt: er is 2x pd 1 tablet voorgeschreven. IK neem nu 1 tablet pd, en 2 a 3x in de week een halve tablet bovenop dat ene tablet. Als ik 1,5 tablet heb genomen, heb ik steeds in de avond jeuk aan beide armen.

13-06-2021 | Vrouw | 65
pregabaline
Ze weten nog weinig over de zenuwen en hebben nog geen behandeling hier voor ze kunnen het alleen verzachten

07-06-2021 | Vrouw | 57
pregabaline
Van het een op het andere moment, helse pijn, medicatie hielp na een dag of 10, opgebouwd tot 450 mgr, nu vanwege bijwerkingen af aan het bouwen. Ik was mezelf niet meer: moe, concentratieverlies, geheugen problemen, kan weinig prikkels verdragen, hou vocht vast. Pijn is te doen zo maar heb veel last van de bijwerkingen. Maak me zorgen over langdurig gebruik. Ben benieuw[lees meer...]d of er iets bestaat tegen de bijwerkingen.

06-06-2021 | Man | 68
duloxetine
kriebelhoest plotselinge kriebel dan links dan rechts in de keel geen droge mond wel piepen tijdens ademhalen op de rug liggen minder last een dropje werkt het beste tegen kriebel in de keel.

OxyContin

27-05-2021 | Vrouw | 69
oxycodon
Ik heb een nek operatie gehad,maar mijn hele nek is niet goed,maar de arst durf niet meer te opereren hij zei u blijft achter op de operatie tafel. Ik heb een kanaalstenose en ja heel veel heb ik in mijn nek

20-05-2021 | Man | 65
oxycodon
Zat op 120 mg na verandering van arts die direct ingreep zit ik nou op 40mg voel me soms beter maar nog steeds soms moet maar ik ben hier blij heb er3maand overgedaan om aftekicken echt een hel dit nooit wéér

15-05-2021 | Vrouw | 53
amitriptyline
Overstappen op dit merk gaf een zeer vervelende en gevaarlijke bijwerking. Ik ben er mee gestopt. Voorheen had ik Sandoz, die ging wel. Mijn favoriet met weinig bijwerkingen (na een aantal weken gezakt) was centrafarm (wel de nederlandse !)..MAar de apotheek rommelt en besteld niet voorradig. Ze geven steeds ziekenfondsbeleid de schuld. En dat duurt nu al 3 jaar zo.

10-05-2021 | Vrouw | 40
pregabaline
Voor een hevige rughernia pijn gebruikt. Half jaar 2x per dag 150mg. Volgens mij deed hij helemaal niks. Ik heb snel afgebouwd zonder problemen. Ik had het week een beetje koud en heb 3 nachten matig geslapen. Pijn (die tegenwoordig heel erg meevalt) is niet veranderd na het stoppen met pregabaline. Ik heb al de horror verhalen gelezen, maar kan ze niet bevestigen.

08-05-2021 | Vrouw | 52
amitriptyline
Sinds 2 maanden gebruik ik 10mg voor het slapengaan voor crps/zenuwpijn na tuft crush (verbrijzelde) grote teen. Het werkte vrijwel direct na het eerste gebruik. Fantastisch! Helemaal blij maar nu kreeg ik de tweede keer van Strides Pharma en dat werkte averechts, medicatie werd omgeruild voor CF. Nu aan het derde herhaalrecept begonnen en ik merk direct verschil in pijn i[lees meer...]ntentie. Dit is nu van Apotex. Ik ga direct terug naar de apotheek maandag. Helaas levert CF niet dus vandaar weer van een andere fabrikant. Maar 3 keer een recept herhalen, waarvan alle drie de keren een andere farmaceut dat vind ik echt niet wenselijk met deze medicijnen.

24-04-2021 | Man | 70
oxycodon
EENS 4 JAAR GELEDEN TE HARDE ONTLASTING WAT RESULTEERDE IN EEN FISSUUR (ANUS). HEB 3 OPERATIES GEHAD - BEZOCHT TALLOZE PIJNKLINIEKEN (PROCTOLOGEN) EN HEB 5 DAGEN GELEDEN EEN KETAMINE INFUUSBEHANDELING GEHAD VAN 5 UUR BIJ DE PIJNPOLI. MIJN ONTLASTING IS SOWIESO AL WEER BIJNA 4 JAAR ZACHT MBT GEBRUIK MACROGOL MAAR DE PIJN VERDWIJNT NIET. ALS VOLWASSEN MAN DUIK IK OM 14.30 [lees meer...]UUR GEMIDDELD MIJN BED IN, SLAAP DAN CIRCA 21.30 UUR EN MET BEHULP VAN OXAZEPAM DE RUSTGEVER IS MIJN LEVEN NOG ENIGSZINS DRAGELIJK. EENS EEN LEVENSGENIETER, WAAR WEINIG MEER VAN OVER IS. IK HEB OVERIGENS GEEN CORONA, IK HAD EEN NEGATIEVE TESTUITSLAG! MAAR DIE OXYCODONE WERK BIJ MIJ ALTHANS OP MIJN ADEMHALING, TERWIJL IK NOTABENE EEN LONGINHOUD HEB VAN 99 %. MAAR IK KAN NIET BUITEN DE OXYCODONE VW DE PIJN!

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline
Na een geknelde zenuw in de rug, na operatie nog verder moeten nemen.

13-04-2021 | Vrouw | 61
pregabaline
Heb neuropathie in beide handen Heupen en rug begonnen pijn te doen mri gehad Uitslag atrose en kleine vernauwing Pregabeline 75 mg gekregen maar helpt nog niet optimaal Krijg verergening van schoken in handen en benen moet oppassen dat ik geen servies laat vallen

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline
Na een geknelde zenuw, na operatie nog verder moeten nemen.

10-04-2021 | Vrouw | 45
pregabaline
Snachts bij omkeren wakker worden en zwaar been die precies eventjes verlamd is,en dan nog nt gesproken van de pijn,soms moeten hulp vragen aan partner om me te draaien.Eventjes van 75 opgedreven naar 150 savonds voor slapen gaan. Ik ben er heel goed mee!!!

09-04-2021 | Vrouw | 46
oxycodon
Na 13 jaar mij te hebben laten rondlopen met een zeer zware dubbele hernia, was ik na de eerste operatie voor 4 uur pijnvrij....daarna recidief van hernia nog diezelfde nacht erin geschoren en god zo veel.pijn! 6 maand later weer geopereerd.... Helaas heb ik nu nog steeds een dubbele zware hernia op de L4 en L5 door littekenweefsel...en dus niet meer via operatie te [lees meer...]behandelen. Ja een neurostimulator is laatste optie...maar er is zó ontzettend veel aan die zenuwen gerommeld met ik denk wel 30-40 inspuitingen via röntgen...plat gebrande zenuwen... GOD ZIJ DANK dat er oxycodon bestaat!! Ik gebruik 12x per dag 5 mg van de kortwerkende smelttabletten. De langwerkende komen bij mij niet over mijn pijnpieken...omdat deze ingesteld zijn 12 uur lang een steady lijn aan pijnstilling geven...de kortwerkende heeft een erg hoge piekwerking die GODDANK over mijn pieken komt!! maar na 3 uur zij n uitgewerkt . Ik schijn best zeldzaam te zij met deze hoge dosis .er alleen kortwerkende oxy. mijn ha *huisarts* noemt mij keihard in my face dat ik een drugsverslaafde ben!!??? r euhm nee mevr de ha! verslaafd ben je wanneer je ,nadat dat klacht is verdwenen waarvoor je de oxy nam, dóórgaat omdat je dat high gevoel wilt houden...*ik heb momenten dat ik 40 mg tegelijk inneemt en wordt niet high of wat ook*...dán ben je verslaafd. Ik neem de tabletten omdat ik PIJN heb! dat is toch e het een heel verschil!!!! maar goed ze helpen redelijk...de pijn in mijn rug en mijn spieren *reuma* en andere aandoeningen zijn er altijd..MAAR!!! DE ZENUWPIJN IN MIJN BEEN DIE KOMT DOOR PERMANENTE ZENUWSCHSDE NA MIJ 13 JAAR TE HEBBEN LSYEN LOOEN MET ZWARE HERNIA!! 🤬🤬🤬😡😡😡 MAAR Van die pijngabik letterlijkhuilumd van de pijn kruipen omdat ik niet weet wát ik moet.. die pijn is iets te omschrijven zo erg... dus zodra een nieuwe arts hoort wat en hoeveel ik neem ...is het altijd gefronste wenkbrauwen en ....nou dat is wel veel hé...AAARRFGHHH mijn ha heeft mij ooit gedwongen terug te bouwen van 8 naar 5... ik afspraak gemaakt met pijnpoli en de arts heeft omdat ik na die verlaging slijmbeursontstekingen en andere ellende kreeg de dosis verhoogd van 8 naar 12 per dag ...😉 huisarts is nooit meer over verlagen begonnen 🤣

Gabapentine

08-04-2021 | Man | 60
gabapentine
Pudendus neuralgie. in 2019 geopereerd met TURP, prostaat leeg geschraapt. Hierbij is blijkbaar de hoofdzenuw in de schaamstreek geraakt en beschadigd of verwondt. Ondragelijke pijn, geen fiets geen motor, geen sex en niet meer kunnen zitten. sinds vorig jaar 7/2020 neem ik 3 x Gabapentine per dag en om de 4 maanden een infiltratie in het pijn centrum. heeft verbetering[lees meer...] gebracht. Neem nu bij het slapengaan 1 capsule 300 mg Gabapentine. Ik geraak niet wakker, en ben duizelig, zware benen, en slechte concentratie, misselijk overdag. Bloedonderzoek laat zien dat mijn nierfunctie sterk is achteruitgegaan op 1 jaar tijd. Weet niet wat te doen verder.

07-04-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline
Apotheek wisselt om de haverklap van merk. Ik reageer heel sterk op ander merk. Al Sandoz en Aurobindo geprobeerd, helaas veel bijwerkingen...

03-04-2021 | Vrouw | 53
duloxetine
Wie kan mij vertellen of de duoxitiline een goede werking heeft op de darmen Ik slik nu sinds 4 dagen het merk pensa maar vind niet fijn hoofdpijn s.nachts erg zweten en juist buikpijn en hele droge mond Welk merk heeft de minste bijwerkingen ?

01-04-2021 | Vrouw | 58
duloxetine
10 jaar gebruikt. Effectief tegen pijn. Bv een tattoo zetten voel je niet. Maar het werkt dus op je hersenen in. Op dit moment wil ik weten hoe ik me voel zonder medicatie. Ik wil niet meer dat mijn hersenen gemanipuleerd worden. En JEZUS wat ben ik ziek geworden. Na eerdere pogingen om te stoppen die mislukten, ben ik dit jaar weer aan het afkicken gegaan. Er waren nu mee[lees meer...]r richtlijnen te vinden online. Bv dat je niet om en om moet slikken. De halfwaardetijd van dit medicijn is vrij kort. Dus ging ik van 60 mg naar 30 mg. Dit was te doen. Wel veel stroomschokken in mijn hoofd. Vervolgens naar 0 omdat er geen lagere dosering te verkrijgen is. Dit is echt te gek voor woorden. Ik heb nog een capsule open gemaakt maar er vlogen ontelbare kleine bolletjes in het rond. Dus dan moet je naar 0. Ik vond het niet te doen. Heb de 4e dag weer een capsule genomen van 30 mg. Stroomschokken door mijn hoofd ,pijn, tintelingen en emoties totaal niet meer onder controle. Ik werd gewoon echt bang. Na overleg met mijn huisarts, die weer overlegde met de apotheek werd ik op 1 capsule venlafaxine gezet dat is 37,5 mg. Dat zou zonder problemen moeten gaan. Weer ontzettend ziek geworden. Overdag nog gebeld met de assistent van mijn huisarts. Maar er werd weer gezegd dat het niet kon dat ik er ziek van werd. S'avonds werd het zo erg dat ik niet meer in staat was om zelf te bellen. Mijn dochter is gekomen en heeft de huisartsenpost gebeld. Ik zat te trillen van de kou. Pijn, tintelingen, emoties totáál in de war. Gelukkig kregen we toen de bevestiging dat het wel degelijk ontrekkingsverschijnselen waren. Achteraf is de dosering verkeerd geweest. Ik had 2 capsules moeten nemen. Venlafaxine is veel lichter dan duloxetine. Op dit moment maak ik elke dag een capsule open en slik nog 1 mini-tabletje die er in zit. Ik slaap heel erg slecht. Ben wel erg moe. Tintelingen in voeten en handen. Pijn. Maar ik weet dus niet of het afkickverschijnselen zijn. Hoe erg is dit? Gewoon zolang medicijnen slikken waarvan je niet weet of ze daadwerkelijk helpen. Op dit moment ben ik erg in de war maar ik zet nog even door. Ik wil nu weten hoe of wat. Maar ik vind het een kwalijke zaak dat zoveel mensen zo makkelijk een medicatie voorgeschreven krijgt waar men dus zo moeilijk weer van afkomt. Duloxetine is niet verkrijgbaar in minder dan 30 mg. WAAROM NIET? Het is bijna niet mogelijk om hiervan af te kicken. Hoeveel mensen zijn hier slachtoffer van?

Palexia

29-03-2021 | Vrouw | 60
tapentadol
Ik heb het niet lang voor mijn aanzichtpijn (drie punten). Van deze medicijn krijg ik een rare geur. Overal, de hele dag. Verschrikkelijk. Ik heb maar zo'n 9 stuks gebruikt, maar voor mij hoef het niet meer. Ik ben benieuwd wanneer die nare geur zal verdwijnen. Ik had eerder tramadol en die haalde beter de scherpe punten weg van mijn pijn. Palexia hielp me ook niet beter m[lees meer...]et mijn pijn.

22-03-2021 | Vrouw | 55
pregabaline
De pijn is bijna weg. Helaas de jeuk niet. Ik kan alles maar beperkt. Je moet even doorzetten met pregabaline. Maar het is persoonlijk en bij ieder verschillend. Ik heb er baat bij. De bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn. Ik gebruik het nu 1,5 tegen aangetaste zenuwen in me hoofd. Gordelroos. Nu nog last van droge mond. Veel drinken. En ja die extra kilo’s. Grrrr

Tramadol

19-03-2021 | Vrouw | 73
tramadol
Voelde mij doodziek veel transpireren en braken

Buprenorfine

18-03-2021 | Vrouw | 58
buprenorfine
Gebruik dit nu sinds 16 dagen en de pijn is inderdaad iets verminderd. Helaas zoveel bijwerkingen dat ik bang ben het toch weer te moeten stoppen. Heftige zweetaanvallen, daarnaast trillingen, duizelig en misselijk.Ook steeds het gevoel dat ik flauw ga vallen tot ca 1 uur na innemen. En sinds 2 nachten word ik s’nachts wakker en voel me heel erg naar, versnelde hartslag e[lees meer...]n bevingen die door mijn hele lichaam gaan en ik krijg het niet meer warm en heb spierpijn op plaatsen waar ik normaal geen pijn heb. Zelfs tijdens de zweetaanvallen lig ik te rillen en krijg het niet warm. Ik was eigenlijk best blij in het begin omdat je er niet suf van word, en slechts 2 tabl. per dag. En ik gebruik slechts het minste van het minste. Ik moet er wel bij zeggen dat ik iemand ben die heel heftig reageer op medicatie.

11-03-2021 | Vrouw | 56
pregabaline
Het middel nam de pijn weg naar de bijwerkingen werden niet minder ik kreeg er steeds meer Eerst nog geprobeerd of 50 gmr beter zou gaan maar helaas,na 4 weken direct moeten stoppen. De eerste 2 dagen ziek en toen werd het steeds beter en gingen de bijwerkingen weg.

09-03-2021 | Man | 64
pregabaline
Begon met voetzolen, nu ook in handen. Onmogelijk ermee te stoppen want dan barst mijn hoofd eraf met ondraaglijke pijnen in gans lichaam. Ben radeloos in dat opzicht. Vriend raadt me Neurontin aan ....

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2603)
Depressie (2095)
Angst & paniekstoornis (2040)
Hoge bloeddruk (1483)
Blaasontsteking (1066)