Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

10-03-2024 | Vrouw | 52

gebrek aan emoties

Dit medicijn hielp niet veel tegen de zenuwpijnen. Wel werd ik qua emoties een zombie. Kon nergens meer om lachen, vond alles irritant en stom. Ook zo'n woei in mijn hoofd. Nu twijfel ik nog steeds aan mijn diagnose maar ja, op één of andere manier drukken sommige artsen hun eigen overtuiging door waar ik vervolgens niets mee kan. Jammer. Nu gebruik ik pcm met nurofen. Mij[lees meer...]n klachten liggen echt in de extreme spierverkrampingen en spasmen plus sclerose in de SI gewrichten. Ik vermoed dat daardoor die zenuwpijnen ook zijn ontstaan. Tevens mijn leven lang al enorm druk in mijn hoofd. Heel ver doordenken, alles uitpluizen. Dit in combinatie met pijn ben ik gewoon uitgeput. Daardoor hartklachten en zo gaat het maar door. Gezeik. Medicatie wat wel hielp mocht ik niet meer omdat een huisarts er niet achter stond. Ik ben er nu wel klaar mee. Uitzingen dit leven.

Gabapentine

01-03-2024 | Vrouw | 42
gabapentine

achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden duizeligheid spraakongemak versuft verwardheid

Van het merk stryder een grote ramp zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren. Een keer net na in nemen naar de action. Daar 3 uur gelopen omdat ik niet meer wist wat ik nodig had zak snikkers open getrokken omdat ik dacht flauw te gaan vallen. Gevoel van dikke tong en niet goed kunnen praten. Helemaal de weg kwijt zijn in je zelf. De pijn die voel je niet dat [lees meer...]is een plus punt. Bij het merk Aurobindo he. Ik deze bij werking niet. Nu meer dan week gestopt en als nog vreselijke bijwerking denken dat ik depressief word. Zweten. Diarree. Last van spieren. Snel dingen vergeten. Eerst ook spier stuipen en trillingen. Ik slikte het voor na spierziekte.

28-02-2024 | Vrouw | 52

wazig zien vermoeidheid Gewichtstoename

Chronische pijn, uitstraling, enkel pijnmedicatie. Om pijnmedicatie af te bouwen iom huisarts gestart met pregabaline. Na rustig opbouwen (ook om aan de bijwerkingen "te wennen") géén effect op pijn en zelfs de bijwerkingen trokken niet bij. Dus nu afbouwen tot stop.

18-02-2024 | Vrouw | 31
amitriptyline
Na 3 jaar pijn onder het schouderblad (vermoeden is intercostale neuralgie) eindelijk verlichting. Mijn pijn is van een gemiddelde 7 naar een 1 of 2 gegaan. Hierdoor kan ik weer prettiger bewegen, zonder nadenken huishoudelijk taken doen, en een hele dag werken (pc) zonder pijn savonds. Ik heb ook 0.0 bijwerkingen. Conclusie: niet pijnvrij, wel aanzienlijke verlichting waa[lees meer...]rdoor weer meer kwaliteit van leven.

Tradonal

18-02-2024 | Vrouw | 66

verslavend

Zenuwpijn. Heup. Pijn neemt maar gedeeltelijk af krijg constipatie en pijn branderig gevoel na. Ontlasting. Zeer veel pijn. En tradinal odis werkt maar deels

OxyContin

13-02-2024 | Vrouw | 54
oxycodon
De oxycontin werkt voor mij goed alleen was mijn dosering te laag en had ik nog veel pijnklachten. 10 jaar geleden had ik 2x20mg dat werkte beter.

13-02-2024 | Vrouw | 54
tapentadol

slapeloosheid gebrek aan eetlust vocht op buik misselijkheid

Ik gebruik sinds 1 week Palexia 150mg. Ik heb de eerste 4 dagen erge hoofdpijn gehad en nu heb ik vochtophopingen op mijn buik. Herkent iemand dit? Ik vind dat het niet werkt tegen de zenuwenpijn tegen de botpijn een beetje. Ik ga vrijdag terug naar de specialist.

Suboxone

08-02-2024 | Man | 45
buprenorfine / naloxon
na 6 jaar tramadol te hebben gebruikt, achteraf bleek ik reuma te hebben. dokter mij nooit geinformeerd het verslavend was. toen stapte ik over naar de suboxone 16mg pdag. na 1 jaar wilde ik stoppen, ggz wilde mij niet helpen. Want ze verdienen hier immers aan. ik heb toen 70 procent zelf afgebouwd en ze waren stom verbaast. Ik heb hier een half jaar lang last van gehad. V[lees meer...]ermoeid, lusteloos, warme en koud gevoel. toen ben ik nog 3 jaar door gegaan met de 30 procent. tot ze mij weer niet wilde helpen en heb ik 5 weken geleden besloten om coldturkey te stoppen. eerste 2 weken was een ramp. Niet kunnen slapen, warm en koud. Niezen etc. Ik heb nog steeds wel last. elke dag wordt het iets makkelijker. Wees niet afhankelijk van deze troep. Het beinvloed je humeur en libido. Ben blij ik helemaal ben gestopt en het is de afkick verschijnselen waar. Als ik af kan kikken van 16mg kunnen jullie dat ook. het is allemaal wilskracht en meer niet.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

28-01-2024 | Vrouw | 29
amoxicilline / clavulaanzuur
Ik gebruik deze kuur voor een ontsteking in mijn kies wat niet overging met pijnstillers en een wortelkanaalbehandeling. Schrijf ook niet gauw een review! Maar wat voel ik me slecht, vanaf het begin al barstende koppijn. Fabrikant: Zentiva Op dag 5 koude rillingen, grieperig gevoel, enorm moe, draaierig en maagzuur ondanks esomeprazol 40mg die ik al heel lang slik. Kor[lees meer...]tom gedurende de kuur werd het bij mij alleen maar erger. Gelukkig nog 1 dag te gaan. Maar nooit meer!!!

23-01-2024 | Vrouw | 66
pregabaline
Gekregen voor zenuwpijn door een hernia . Na weken met morfine kreeg ik dit middel en wat heb ik hier een baat bij ! Eindelijk geen zenuwpijn meer ! Gebruik dit nu 6 mnd en ben nu wat aan het afbouwen ..

09-01-2024 | Man | 38

09-01-2024 | Vrouw | 46
tapentadol
Om te beginnen wil ik aangeven dat ik enorme slaapproblemen van dit middel krijg ondanks de slaapmedicatie die ik gebruik. Het duurt uren voor ik in slaap van en ik wordt ontzettend vaak wakker ‘s nachts. Pas in de ochtend slaap ik een paar uur. Ik ben mijn avond dosering hierdoor om 6 uur al in gaan nemen. In de ochtend neem ik het rond 10en en om half 5 is het alweer uit[lees meer...]gewerkt. Binnen die tijd werkt het redelijk maar daarbuiten is het vreselijk. Ik voel me ook nooit helemaal mezelf. Mijn geheugen is enorm slecht, ik kan vaak niet op woorden komen of ik zeg totaal iets anders dan ik bedoel, waar ik natuurlijk enorm om kan lachen, maar dit is niet de bedoeling. Ik begon met 2x daags 50 dit deed helemaal niets, ook geen bijwerkingen, de 2x 100 slik ik nu. Hiervoor heb ik oxycodon en Buprenorfine gehad, waarbij ik geen bijwerkingen had tijdens gebruik. Mijn pijnspecialist wilde dat ik overstapte omdat ik nog te jong ben om aan de oxycodon te zitten en dit minder verslavend is. Voor mij voelt het als de ergste troep die ik ooit geslikt heb. Dit wordt nu overlegd, vandaar dat ik hier mijn verhaal wil doen. Ik moet wel aangeven dat ik nog een aantal andere medicijnen slik dus voor mensen die alleen dit slikken is het misschien een ander verhaal. Na een zwaar auto ongeval 17,5 jaar geleden heb ik problemen met mijn nek, schouder en rug, mijn nek en schouder zijn met rf-behandelingen onder controle te houden, de zenuw in mijn rug speelt het laatste jaar zo erg op dat ik aan huis gekluisterd zit. Ik heb ook hersenletsel, misschien dat hierdoor de geheugen en de woordvind problematiek te verklaren zijn, dat had ik na het ongeluk ook heel erg. Ik ga er mee stoppen, dan maar terug naar meer pijn, maar dit is kwaad met kwaad bestrijden. De buprenorfine deed ook iets, wel minder maar wel constant voor 7 dagen, daar is ook iets voor te zeggen. Succes!

Nortrilen

04-01-2024 | Vrouw | 22
nortriptyline

02-01-2024 | Vrouw | 43
tapentadol
Al geruime tijd heb ik pijnklachten door mijn progressieve spierziekte. Ik gebruik verschillende pijdmedicatie. De tapentadol is hier een paar jaar geleden aan toegevoegd. Ik ben zeer tevreden over dit middel. Mijn lichaam went er niet zo snel aan, als bij andere opiaten. ik kreeg een paar maand geleden een ander merk. En de medicatie is altijd lastig om uit de verpakkin[lees meer...]g te krijgen. maar die van teva is helemaal geen doen. Je moet de papiertjes uit een minihoekje pakken en lostrekken. Ik haal nu verschillende

Oxycodon

14-12-2023 | Vrouw | 46
oxycodon
Ik ben in september geopereerd aan een acute hernia op 2 plaatsen waar ik ook mijn blaas en bovenbenen niet meer voelde, urine die eruit liep zonder dat ik het voelde. Gelukkig werdt ik de volgende dag geopereerd. Helaas een flinke streptokokken opgelopen in de operatiekamer waar ik bijna 3 weken aan een antibiotica infuus gehangen in het ziekenhuis en daarna kon ik Gelu[lees meer...]kkig na huis kon en verder met 10 weken antibiotica thuis. Na al die ellende was ik pijn vrij godzijdank alleen nu een maand later kan ik niet meer zitten op me bil. Staan en lopen bukken en alles doen geen probleem maar zitten is een hel, dan vliegen de stroomschokken door me been naar me voet en blijft daar zeer doen. Nu heb ik oxicodon gekregen en ik moet zeggen dat het al een stukje beter gaat vandaag want ik kan me niet voorstellen dat ik een kerstdiner op de bank moet gaan opeten 🤨

Tramadol

13-12-2023 | Vrouw | 80
tramadol
Enkele bijwerkingen bij begin van het gebruik, misselijk, overgeven, transpireren. Bij constant gebruik gaan de bijwerkingen wel over. Ik gebruik ze al jaren voor zenuwpijn na ongeluk.

Gabapentine

09-12-2023 | Man | 59
gabapentine

21-11-2023 | Vrouw | 52
amitriptyline
Door chronische pijn bij het plassen en vermoeden van blaaspijnsyndroom zat ik om het uur op het toilet om te plassen in de nacht. Dit is nu verminderd naar twee tot drie keer per nacht en soms maar een keer.

Buprenorfine

16-11-2023 | Man | 42
buprenorfine
Ik heb veel soorten pijnstilling gebruikt amitriptyline tramadol oxycodon amitriptyline met paracetamol en nu buprenorfine moet zeggen oxycodon heeft veel meer pijnstilling gegeven maar door bijwerkingen kon ik niet normaal functioneren buprenorfine ben een paar dagen aan het gebruiken 1 pleister per week heb wat bijwerkingen misselijkheid sufheid en pijn stillend is h[lees meer...]et niet echt moet kijken naar een hogere dosis leven met pijn of pijnstillers bijde onprettig hopelijk zal dit einde zijn van de zoektochten van 6 jaren

16-11-2023 | Man | 50
pregabaline
Lage rugpijn met uitstraling in rechter of linkerbeen

05-11-2023 | Vrouw | 51
amitriptyline
Ik nam Amitriptyline wegen pds klachten en hopen dat ik beter ging slapen. Tegen pds klachten vernam ik met een al een verschil. Ik werd al 6 weken dat ik vroeg wakker wer en niet weer in een diepere slaap kom. Ik neem de Amitriptyline 50mg een uur voor het slapen in. Hads geen goede invloed op mijn slaap. Totdat ik ze in de ochtend innam werd mijn nachtrust gelijk een s[lees meer...]tuk beter. En de sufheid neem ik maar voor lief. Hoelaat nemen jullie de Amitriptyline in. Op internet zie ik 20u staan???

29-10-2023 | Vrouw | 53
pregabaline
Ik heb in de brijder, verslavingskliniek nota bene in 2 weken 200 mg tramadol afgebouwd en daarna in rwee weken 300 mg pregabaline. Wat een ellende. Ben zo ziek geweest. Wist niet waar il het zoeken moest. De arts van brijder zei niet bekend te zijn met dit middel en zou onderzoek doen. Ze zei er zijn alleen capsules van 25 mg of hoger. Heb stappen van 26 mg oer keer g[lees meer...]emaakt. Toen ik twee dagen op nul stond ging ik naar huis. Toen begon de ellende weer. Ik zakte in depressie, had geen energie en had 2 keuzes. Of weer aan de drank of einde maken. Heb zelf onderzoek gedaan. En ik schrok enorm. Het is erger dan afkicken van de heroïne. Er bleek ook vloeibaar pregabaline te zijn. Inmiddels weer terug op een dosering van 75 mg per dag heb ik er bijna een jaar over gedaan om 35 mg af te bouwen. Dat gaat goed. Per 0,10 ml ging ik naar beneden. Deed pas volgende stap als ik stabiel was en mijn lijf er aan gewend. Wat een troep is dat. Soms ben ik bang dat ik het levenslang moet slikken om niet down te worden Nadat ik bij bv apotheek mijn verhaal hiet over had gedaan waren ze geschokt dat ik zo veel in zo kort had afgebouwd. Dit had heel verkeerd kunnen aflopen. War een ellende dit spul.

28-10-2023 | Vrouw | 55
pregabaline
5 rugoperaties en mijn benen blijven stuwen, niet stil houden , snachts echt wakker liggen van rusteloze benen

Tramadol

26-10-2023 | Vrouw | 21
tramadol
Ik ben sinds kort naar het ziekenhuis geweest voor pijnen in de pols, ze hebben ontdekt dat ik carpal tunnel syndroom heb(zenuwen in de pols). Het enigste dat helpt is Skudexa(dit is een pil met 75mg tramadol) maar ik heb hier enorm veel bijwerkingen van, zoals u ziet bij "welke bijwerkingen". Hebben nog mensen dit probleem?

22-10-2023 | Vrouw | 68
amitriptyline
Mijn vrouw kreeg na een chemokuur voor non- Hodgkin lymfklierkanker Amitriptyline voorgeschreven voor neuropathie pijn in haar voeten. Dit middel werkte prima in haar geval en had ook het “voordeel” dat het een antidepressiva is wat zij op dat moment best kon gebruiken. Nu na acht jaar is zij gelukkig nog steeds vrij van non-Hodgkin. Het enige bijverschijnsel dat zij ov[lees meer...]erhad van de chemokuren was chronische diarree. Talrijke onderzoeken heeft zij hiervoor ondergaan, o.a. darmonderzoek, ontlasting op kweek en steeds aangekaart bij de oncoloog. Mocht allemaal niet baten. Conclusie was steeds “uw darmstelsel is dermate beschadigd door de chemo dat hierdoor diarree ontstaat, u moet er mee leren leven” Na acht jaar wilde mijn vrouw mede door het negatieve nieuws over antidepressieve middelen stoppen en afbouwen van Amitriptyline onder begeleiding van de huisarts en dit is ook gebeurd. Het gevolg laat zich raden: de neuropathie in haar voeten liet zich weer heftig gelden, echter, de chronische diarree verdween en werd weer een “normale” ontlasting! Het hele verhaal voorgelegd bij de neuroloog en die vond dat de diarree bij mijn vrouw een typisch geval van pech was en heeft nu Nortriptyline voorgeschreven, weliswaar ook een antidepressiva, maar het werkt ook goed voor de neuropathie zonder chronische diarree! Conclusie: Na acht jaar tobben voor mijn vrouw heeft niemand onderkend dat Amitriptyline chronische diarree kan veroorzaken.

12-10-2023 | Vrouw | 63
amitriptyline
Bij mij is de ziekte neuralgische amyotrofie vastgesteld en ik heb in een periode van een week of 5 niet kunnen slapen van de extreme pijn die erger werd in de avond en nacht. Daarna ging het langzamerhand beter maar ik kon nog steeds niet lang achter elkaar lopen of staan vanwege de pijn in m'n rug/schouder. Via de neuroloog kreeg ik amitriptyline voorgeschreven en na een[lees meer...] maand nu voel ik me stukken beter. De zenuwpijn is echt afgenomen, helaas nog wel last van m'n spieren maar dat heeft tijd nodig om te genezen. Ik kan nu weer redelijke afstanden lopen. Ik heb wel iets van de bijwerking slaperigheid gemerkt maar het was en is eigenlijk prettig om eindelijk weer goed te kunnen slapen!

06-10-2023 | Vrouw | 56
pregabaline
Zenuwpijn in bekken na bestraling Was binnen paar dagen pijnvrij.

Naproxen

26-09-2023 | Vrouw | 63
naproxen
Naproxen helpt bij mij uitstekend tegen spier/ zenuwachtig pijn. Eén tablet gebruiken als het echt nodig is.

24-09-2023 | Vrouw | 73
pregabaline
Heel veel pijn in de rug met uitstraling naar het been Nu ben ik 3 dagen begonnen met lyrica 25 mg Opbouwend eerste 3 dagen 1 s’avonds Dan 2 per dag enz…….

Oxycodon

17-09-2023 | Man | 59
oxycodon
Neuropathische zenuwpijn in rechterbeen na breuk dijbeen door ongeval. De pijn is het ergst als ik naar bed ga, na een half uur begint het te tintelen, brandend gevoel aanraken is pijnlijk. Ik kan er dus ook niet mee op mijn zij liggen Bijkomend heb ik hersenletsel waardoor ik een restles leg syndroom . Bij mindere klachten gebruik ik 10 mg oxycodon dit werkt vooral[lees meer...] goed bij mij voor het restless leg syndroom. Ik gebruik oxycodon nu 8 jaar