Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

Oxycodon

24-07-2024 | Vrouw | 58
oxycodon

depressief

Zo'n 7 weken geleden rugpijn gekregen met ernstige uitstraling naar beide benen. Toen de pijn eigenlijk niet houdbaar meer was naar de huisarts. Hier kreeg ik 2 x 5 mg langwerkende oxycodon en voor tussendoor eventueel nog 4 x 5 mg. kortwerkend. Naast het feit dat de pijn helemaal niet minder werd ten opzichte van paracetamol las ik na een dag of 6 een berichtje dat ox[lees meer...]ycodon beter niet met paroxetine gebruikt kan worden ivm ernstige bijwerkingen. En ik gebruik al jaren paroxetine. Hoewel het volgens de huisarts geen kwaad zou kunnen, omdat de dosis laag is, werd ik toch voorzichtiger en besloot het dan maar in afwachting van de neuroloog alleen met paracetamol te doen. Slechts 6 dagen gebruikt en een ware hel met stoppen. 2 dagen erge depri buien gehad met als in het begin. Dus als het enigszins niet hoeft voor mij geen oxycodon meer.

Tramadol

21-07-2024 | Vrouw | 65
tramadol
Mijn probleem is dat die capsules niet uit de blister zijn te krijgen. Alleen het dochtertje van mijn hulp kan het , en ook bij haar gaan soms nog capsules kapot. Medicijn is prima, maar verpakking is waardeloos. Kan daar iets aan gedaan worden.. (Geld voor alle fabrikanten voor zover ik weet, heb ze al van meerdere merken gekregen van de apotheek)

11-07-2024 | Man | 62
amitriptyline

snel zweten verhoogde hoeveelheid zweten verstoorde slaap verlies van libido afwezig voelen oorsuizen

Ik gebruik het s avonds 1x perdag 2x10mg voor het RLS syndroom. Dan heb je heel erge jeuk binnen in je benen ( zo voelt het ) en ben je heel onrustig in je slaap. Regelmatig komt het voor dat ik in slaap val en plots wakker wordt met het gevoel dat ik al uren geslapen heb , kijk op mijn mobiel heb ik slechts 1 uurtje geslapen , en kom dan maar weer in slaap . Heb ik overd[lees meer...]ag al last van jeukende benen dan neem ik ook nog 2 paracetamols en soms lukt het om een paar uur te slapen. Verder ben ik soms heel afwezig als er tegen me gesproken wordt wat ook zorgt voor de nodige irritatie , en de duizeligheid is bijna altijd in lichte mate aanwezig net als de oorsuizen wordt je ook gestoord van. Ik heb soms sterk het gevoel dat ik mezelf niet ben !!!!

07-07-2024 | Vrouw | 72
pregabaline

onregelmatig ademhalingspatroon ongerustheid hartklopping wazig zien

Ik heb deze medicijnen ook gehad , stop er niet zo mee ! Halveer het med , en later nog een kwart voor een week .

Duloxetine

07-07-2024 | Vrouw | 36
duloxetine

migraine gevoeligheid voor licht astma misselijkheid darm/maag van streek verminderde eetlust

Voorgeschreven gekregen voor aanhoudende zenuwpijn. De bijwerkingen lijst waarschuwt al wat je eventueel te wachten staat in de eerste 1 a 2 weken dus mijn instelling was het vol proberen te houden. Niet gelukt. Het was alsof de wereld op z’n kop stond, ik zeeziek dobberde op zee met vlekken voor m’n ogen. Licht was te fel, geluid te hard en de geur van eten was te veel. [lees meer...]Hele dag met clusterhoofdpijn op bed gelegen, opgezwollen lymfeklieren in de nek, astma aanval. ‘s nachts druk in het hoofd en lage bloeddruk. Ik ben meteen gestopt en hoop dat de nasleep snel ophoudt, ben total loss. Ik heb bij sommige voedingsmiddelen problemen met histamine afbraak, en hoorde dat dit medicijn soms meer histamine aanmaakt en/of vasthoudt. Ik hoop dat het diegene die het hard nodig hebben beter afgaat. Ik twijfelde al om te beginnen maar je weet het niet als je het niet probeert. Effectiviteit kan ik niet beoordelen dus dit is ook slecht één ervaring.

Duloxetine

04-07-2024 | Vrouw | 77
duloxetine

verlies van eetlust koorts diarree duizeligheid bij het opstaan

na veel verschillende medicijnen, nu gisterenavond 2 caps duloxetine 30mg ,maar wat een verschrikkelijk iets. de hele dag ziek in bed door duizeligheid en diarree en koorts en meer bijwerkingen. afschuwelijk. ga ze niet meer innemen. de vorige medicijnen waar onde ramitriptyline hielpen niet meer na een paar maanden.

26-06-2024 | Vrouw | 59
pregabaline

stemmingswisselingen duizeligheid geheugenverlies aandachtsproblemen eetbuien wazig zien

Bij het merk "TEVA" enkel in het begin bijwerkingen, duizeligheid en diaree. Kreeg de volgende aanvulling van het merk "SANDOZ". Als een bom kwamen alle genoemde bijwerkingen en werden steeds erger tot volledig niet kunnen functioneren. Nu weer terug naar het merk "TEVA", na een halve dag weer bijna de oude, buitenstaanders zagen een groot verschil.

21-06-2024 | Vrouw | 64
pregabaline

gewichtstoename droge mond slechte slaap wazig zien

Ik kreeg pregabaline voor zenuwpijn door nekhernia. Opgebouwd tot 2x daags 150mg . Het hielp goed,nog wel een goede houding moeten zoeken voor te slapen. Maar ik was er blij mee,wel nodige bijverschijnselen. Maarja alles beter als die helse pijn. Maar ben nu aan het afbouwen krijg lichte uitstralingspijn Maar echt heb nachten dat ik niet 1 minuut slaap,en dan ook echt gee[lees meer...]n minuut. Misselijk van de slaap. Maar wil toch van dit medicijn afkomen. Nog even nu zit ik op 150mg s morgens en 75mg s avonds. Vorige week 2x geminderd ik raad je aan dat niet te doen,nu neem ik ruim de tijd. Totdat mijn lichaam zegt je hebt teveel in je lijf. Pffff tis een moeilijke tijd

Instanyl

19-06-2024 | Vrouw | 34
fentanyl intranasaal

misselijkheid

ik gebruik al jaren instanyll neusspray. maar door mijn leeftijd word ik niet geloofd dat na 25dosis het flesje leeg is. en krijg ook geen nieuwe dat vind ik nog het ergste huisarts en specialist snappen ook niet dat het al op kan zijn elke keer weer. ik heb geen idee hoe dit op te lossen je zou haast illigaal willen kopen maar ik weet gelukkig niet hoe dat werkt dus dan m[lees meer...]aar creperen van de pijn tot het nieuwe recept volgens datum weer mag. heb fabrikant en appotheek al meerdere keren aangesproken op dit probleem en het enige wat ik hoor. je bent de enige met dit probleem gelukkig lees ik hier andere verhalen maar niet hoe jullie het oplossen

Gabapentine

18-06-2024 | Man | 60
gabapentine
Weinig effect ook by hoge dosis

17-06-2024 | Vrouw | 56
pregabaline

duizeligheid versuft concentratieproblemen vaak moeten plassen gewichtstoename

Ik gebruik het nu 4 weken en moet het opbouwen terwijl ik een ander zwaar medicijn ga afbouwen, dus veel kan ik er nog niet over vertellen. De bijwerkingen zijn vervelend en hopelijk wordt dit straks minder en niet erger. Ik gebruik het tegen de zenuwpijn die in heel mijn lichaam zit, naast atrose, osteoporose en fibromyalgie. Alles is in zo'n slechte conditie dat vernieuw[lees meer...]ing van schouders en knieën niet mogelijk is dus veel pijn. Ik gebruik nu al tientallen jaren fentanyl, per dag pleister van 50ug en daar wil ik zeer graag vanaf. Hopelijk lukt dit nu ik met pregabaline ben begonnen en ik de fentanyl al in een lagere dosering plak.

15-06-2024 | Vrouw | 61

slapeloosheid

10 jaar gebruikt, verschillende doseringen. Meestal 10 mg voor de nacht tegen zenuwpijn door FBSS. Na stoppen omdat ik het idee had dat het niet (meer) hielp, kon ik ineens beter in slaap komen. Daarvoor lag ik 2-3 uur wakker voordat ik eindelijk in slaap viel. Wat een verschil. Moest ik zelf achterkomen….

11-06-2024 | Vrouw | 44
pregabaline

wazig zien acute diarree doffe hoofdpijn angst keelpijn

Net 4 dagen begonnen voor C7 in mijn nek, beknelde zenuw straalt uit naar binnen kant arm, door naar pols en wijsvinger en duim. Last van vreselijk wazig zien, diaree eerste 3 dagen, gaat nu beter. Hoofdpijn. En snachts last van angstklachten, het vervelende is dat ik vroeger een paniekstoornis heb gehad, dus word hier heel onrustig van. Bijna zin om te stoppen, want wat [lees meer...]gebeurd er als ik stop. Beland ik dan weer in mijn paniekstoornis. Helaas krijg ik veel bijwerkingen hiervan maar dat zal wel per persoon schelen. Maar na 4 dagen werkt het helaas ook nog niet. Dat staat ook in de bijsluiter. Word ook erg suf van, net of buiten mijzelf zit ofzo.

07-06-2024 | Vrouw | 48
pregabaline
Na een hersenvliesontsteking door het herpesvirus, dat ook de zenuwen in de ruggengraat heeft aangetast, ben ik lyrica beginnen nemen. In de eerste jaren nam ik 4 x 150 mg. In het begin moet je lichaam wennen maar de zenuwpijnen waren onder controle. Na enkele jaren is dit stelselmatig afgebouwd. Nu neem ik smorgens 1 keer 75 mg en ‘s avonds 150 mg. Ik heb geen bijwerking[lees meer...]en. Alleen, als je een dosis vergeet in te nemen, dan kan je misselijk zijn. Maar het is zeer effectief als je het echt op uur en stond inneemt. Ik neem dit ondertussen acht jaar.

06-06-2024 | Vrouw | 47

versuft misselijkheid

Chronische zenuwpijn in benen na grote hernia. Slikte jaren tevreden 20 mg oxycodob pd maar mocht niet meer van mn huisarts. Nu dus dit. Dan toch liever oxycodon waar ik geen bijwerkingen van had.

Rivotril

04-06-2024 | Man | 48
clonazepam

ernstige rugpijn darmkrampen gewrichtspijn maagpijn

Ik kreeg een jaar geleden Rivotril voorgeschreven tegen rugpijn na een heupoperatie. Ik nam 5 druppels 's morgens en 5 's avonds en na een paar dagen was ik al een ander mens. Maar na 4 maanden ging het fout. Ik werd neerslachtig en kon me steeds moeilijker concentreren. Na het lezen van de ontwenningsverschijnselen wilde ik ervan af. Ik bouwde een maand af, een hel! Ik sl[lees meer...]iep bijna niet meer en toen ik bijna helemaal gestopt was, was de pijn terug. Noodgedwongen terug 6 druppels per dag, en sindsdien langzaam afbouwen. De nevenverschijnselen zijn gewrichtspijn over heel het lichaam en steeds meer maag- en darmklachten. Herkent iemand zich in mijn verhaal?

31-05-2024 | Vrouw | 36

overgewicht

Na een tekenbeet is mijn leven compleet veranderd. Veel pijn in het lijf, vaak stijf en niet goed kunnen slapen. Uiteindelijk heb ik pregabaline gekregen. De pil vorm werkte voor mij niet omdat ik lactose intolerant ben, dus heb ik het medicijn vloeibaar gekregen. Ik heb mijn hele leven lang gesport, altijd fit geweest, eet gezond en in de tijd dat ik dit medicijn slik [lees meer...]ben ik 12 kg aangekomen. BIZAR! Tuurlijk helpt het voor de pijn maar mijn lijf heeft nu overgewicht en is alles behalve in een gezonde fase. Ik heb besloten te gaan stoppen en dan bij veel pijnen gewoon maar een paracetamol te nemen. Deze gewichts toename is verschrikkelijk!

29-05-2024 | Vrouw | 45

depressief

Deze medicatie helpt mij goed bij extreme PDS pijn. Na 2 weken bijna geen bijwerkingen meer.

Oramorph

26-05-2024 | Vrouw | 64
morfine
Ik neem het wanneer de ik de dagelijkse pijn echt zat pen en oramorph verlicht de pijn. Soms gebruik ik dagen niks, en soms wel 3 per dag. Geen enkele bijwerking gelukkig, , terwijl ik oxycodron niet kan verdragen,

Cymbalta

19-05-2024 | Vrouw | 43

misselijkheid acute hoofdpijn braken

Ik heb de ziekte Primaire Progressieve MS en gebruik al een aantal jaren tramadol capsules 50 mg, 3 maal daags en baclofen 10 mg, 3 maal daags. Dit is erg weinig met mijn ziekte, voor mij werkt dit prima daarom zit ik ook al jaren op een lage dezelfde dosis. Maar van mijn huisarts moet ik dit medicijn nemen en mijn tramadol afbouwen. Echt wat een rommel is dit, het lijk[lees meer...]t wel zware harddrugs waar je van gaat trippen en alleen maar overgeven en dagen zwaar ziek geweest. Ik neem dit medicijn nooit meer, heb al lyrica, amytriline,oxycodon en baclofen gebruikt maar ik vind dit medicijn echt heel gevaarlijk. Ook de combinatie van de tramadol en baclofen met dit medicijn is echt onverantwoordelijk.

18-05-2024 | Man | 44
pregabaline

krachtverlies in armen en handen verlies van bewustzijn verlies van libido gewichtstoename vermoeidheid wazig zien

Ivm onbegrepen ernstige ziekte die plots lichaamsdelen in 5 min zo graag maakt als "olifanten voeten" meestal armen maar sinds kort ook knieën en onderbenen. Enig oplossing is dan acuut opereren de druk er af halen zodat niks bekneld raken. Grote littekens, grote wonden, heelt slecht lijkt wel of lichaam zichzelf aanvalt. Door alle operaties veel schade opgelopen aan zenuw[lees meer...]en. Slik.het nu een jaar of 3 en bijwerkingen bijna allemaal.zijn van toepassing tegenwoordig wordt steeds heftiger ook.stap uit bed na goede nacht neem medicijnen en na een kwartier / halfuur kan ik ogen bijv niet meer open houden, val.ik soms weg, praat onzin, erc,dir is de laatste maand echt zo enorm toegenomen en alle bijwerkingen heb ik inmiddels ik stop.ermee dit kan zo niet meer. Ga nu per direct stoppen en kijken of er verbetering komt en of dat het zeker door dit medicijn Komt. Zoek liever een andere medicijn met de dokter in overleg en vraag naar bijwerkingen van de andere medicijnen online staat veel aan handleidingen maak juiste keuzesnwasrom.dit bij mij nu plots na 3 jaar zo heftig niet normaal

15-05-2024 | Vrouw | 40
pregabaline
Srs operatie gehad, waarbij de zenuwen van de ballen zijn afgeknipt in de venusheuvel. Bij extreme vermoeidheid, lees twee of meer nachten niet slapen en intense sex, ontstaat er zware zenuwpijn in de linkerkant van de venusheuvel. Niks helpt dan, extreem heftige zenuwpijn, pregabaline of oxycodon is het enige wat dan werkt. Pregabaline werkt binnen 6 uur bij dubbele do[lees meer...]sis. Slaappil erbij en je gaat KO. Bij wakker worden geen last meer van zenuwpijn. Nog 1 dag pregabaline blijven slikken voor de zekerheid. Daarnadirect stoppen. Dus max twee dagen pregabaline. En nergens meer last van.

08-05-2024 | Vrouw | 54

overgewicht

Ik wil stoppen met de pregabaline je bent futloos moe ervan Me geheugen is slechter En de pijn plus tintelingen zijn er nog steeds. Ik slik vrij hoge dosis 3x per dag 150mg plus daarnaast nog amitriptyline 2x 25 mg Doet echt te weinig en te veel bijwerkingen

05-05-2024 | Man | 33
pregabaline

vermoeidheid verminderde zin in seks emotioneel vergeetachtigheid hoofdpijn pijn op de borst

Geopereerd vanwege het Ulnaris syndroom in m'n elleboog. 1e operatie is verpest, 2e operatie hebben ze het probleem in het LUMC in leiden opgelost. Ik slikte daardoor 4x 150mg pregabaline en 8x 150g paracetamol per dag. De zenuwpijn werd zeker onderdrukt, nu net een week gestopt na het afbouwen ervan. Nog wel enige druk op m'n borst, hoofdpijn, vergeetachtigheid. Wel m[lees meer...]inder vermoeid en slaap ook weer beetje bij beetje beter.

28-04-2024 | Vrouw | 67
amitriptyline

diarree hoofdpijn onregelmatige hartslag hoge bloeddruk ongerustheid

Ook ik heb een genetisch probleem Een zeer laag,of niet werkend enzym CYP2D6, en een traag enzym CYP3A4. Is men pas eind 2020 achter gekomen,na heel veel negative reacties van artsen,omdat het allemaal tussen mijn oren zou zitten. Daar ik vrijwel niets aan pijnstillers o.i.d kan gebruiken als alleen paracetamol. Heb ik gevraagd om amitriptyline. Mag maar 10 mg... Vroe[lees meer...]ger merk CFgehad,en in feite niets gemerkt van bijwerkingen..,terwijl dat genetisch probleem al bestond. Nu gebruik ik strides... de eerste nachten sliep ik niet. Vervolgens kreeg ik last van obstipatie,opvliegers en zweetaanvallen. Ik slik ze ongeveer 6 weken. Ondertussen is obstiepatie diarree geworden.. Slaap ongeveer 5 uurtjes ,wordt met hartbonken,wat zelfs te horen is in mijn oren wakker met stevige hoofdpijn Heb medicijnen tegen hoge bloeddruk,vreemd maar waar de bloeddruk schiet omhoog ondanks metoprolol ongeveer 37.5 mg en hydrochloorthiazide. Onbegrijpelijk. Ik ga afbouwen .Wat ik erg jammer vind,is dat ziekenfondsen alle premies verhogen,ons volproppen met de goedkoopste zooi wat er is ,zodat ze zich kunnen blijven verrijken. Maar niet in staat zijn,voof mensen met een genetisch probleem medicijnen op maat te verstrekken. SORRY DAT IK HET ER ZO NEER ZET....ER ZIJN MEER MENSEN,ALS IK DIE TEGEN DAT PROBLEEM AAN LOPEN. (Red: absoluut en zo zie je maar weer dat een DNA test geen overbodige luxe is, want artsen vinden je dan maar een zeur, maar nu weet jij tenminste beter. Nu nog even zorgen dat de artsen er ook rekening mee gaan houden. Onze DNA test Personal Medicine is zojuist uitgebreid naar 34 genen en heeft ook de mogelijkheid de uitslagen te delen met zorgverleners. Jij beheert de resultaten zelf, jij bepaalt wie inzage kan hebben. Als de ene arts er niets mee doet, dan heb jij zelf de mogelijkheid om de resultaten met een andere arts te delen.)

27-04-2024 | Vrouw | 65

emotionele afvlakking

Na een rugoperatie in 2016 amytriptiline gekregen ivm restpijn. In februari 2024 besloten het niet meer te willen gebruiken. Er zijn geen druppels of lagere doses dan 10 mg wat het af ouwen bemoeilijkt. Dus zelf tabletjes doorgebroken. Eerst 3 weken 5 mg en daarna 2 weken 2 mg. (Ongeveer) Wel eens gedacht weer te beginnen maar het is bekend dat je die eerste weken teru[lees meer...]g wil grijpen. Heel langzaam komen mijn emoties weer terug en dus ook de nodige pijnen en vermoeidheid van de fibromyalgie. Ik heb één nacht enorme kramp gehad in mijn rechterbeen en angstdromen maar die zijn nu weg.Ik zorg er wel voor veel te drinken en zover het kan veel te bewegen. Nu twee weken niet meer gebruikt !! Ik ga ervoor om het. Iet meer te nemem.

22-04-2024 | Man | 33

rode uitslag

3 maanden pregabaline gebruikt. Gestart met 1x 75mg. Uitgebouwd naar 2x per dag 150mg. Haalde minimaal de scherpe randjes er af, maar wel echt heel minimaal. Ik bouw nu af.. (wat een ellendige afkickverschijnselen: moe, misselijk, duizelig) op naar een nieuw medicijn tegen m’n zenuwpijn!

16-04-2024 | Vrouw | 58

misselijkheid

Begonnen met 1x per dag ‘‘s avonds 25 mg Lyrica om daarna stilletjes op te bouwen naar 3x 75 mg , en omwille diabetes type twee mocht ik geen hogere dosering nemen . Heb vooral last desoriëntatie, misselijkheid, slecht slapen , enzovoort. Nu ben ik aan het afbouwen en de pijn is e er nog steeds maar slapen lukt nog niet echt en heb toch al een iets normaler leven terug[lees meer...] op de pijn na .

12-04-2024 | Vrouw | 40

gewichtstoename

Werkt heel goed tegen nekpijn. Wel gewichtstoename, maar veel gelukkiger en pijnvrij

04-04-2024 | Man | 68
pregabaline
Ik slik 300mg pregabaline per dag vanwege zenuwpijn in de voeten en onderbenen. Ciap. Nu zes jaar. Ik ben uitermate tevreden. Geen stekende pijn meer. Nog wel een vervelend brandend gevoel als ik ga slapen en bij het wakker worden, maar ik kan wel goed slapen. Ik heb gelezen over de bijwerkingen, maar die heb ik niet. Of het verslavend is weet ik niet. Ik ben niet van pla[lees meer...]n ermee te stoppen. Mocht er een andere pijnstiller zijn die nog beter is wil ik dat best proberen. Ik verwacht niet, dat dan afscheid nemen van pregabaline een probleem zal zijn.