ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

18-11-2020 | Vrouw | 37
pregabaline
Ik kan mijn korte ervaring hier wel neer zetten maar daar heeft niemand iets aan denk ik .. slik t nu 2 dagen.. Maar ik zou graag willen vragen aan iemand die ook zenuwpijn heeft wat nu echt werkt of tips ofiets .. Ben erg radeloos .. Even kort proberen mijn verhaal te vertellen.. afgelopen jaar veel operaties gehad .. lever endeldarm en lymfklieren in de kleine bek[lees meer...]ken .. tumoren weg gehaald... voor de endeldarm operaties ook bestraling gehad 5 weken.. Nu alles achter de rug is krijg ik ineens een hoop zenuw pijn in mijn rechterbeen.. na de lymfklier operatie heb ik ook even last gehad maar dat verdween na een aantal weken en was lang niet wat ik nu voel.. al met al is er veel gerommeld in mijn buik.. heb amitriptiline gebruikt maar deed niks aan de zenuw pijn.. sliep wel goed .. Ben nu al weken eigenlijk maanden met oxycodon te slikken.. 2 x 10(lang werkende) en 4 tot 6 x per dag 5 mg (kortwerkende) maar t is niet genoeg .. nu heb ik pregabaline maar stond gister avond echt op zijn kop.. huilen en gewoon ontzettend raar .. op een moment echt heel moe in slaap gevallen.. dus voel ik geen pijn dat is t voordeel dan wel .. zonder iets slaap ik 2 u per nacht... Alle tips zijn meer dan welkom 🙏 wil zo graag van deze ellendige pijn af .. en hoop ook voor jullie dat dat stopt of in ieder geval dragelijker wordt 😘 Liefs melanie

Durogesic

11-11-2020 | Man | 46
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Veel bijwerkingen maar daar leer je mee leven. Het is veel pijn en geen leven of minder pijn met leven met beperking.

Meloxicam

23-10-2020 | Vrouw | 27
meloxicam
Sinds meer als een jaar kamp ik met verschrikkelijke pijnen in mijn onderrug, bil, benen en voeten. Deze pijn is vooral voelbaar als ik lang recht sta of lang zit. Vandaag is uit onderzoek gebleken dat er een zenuw gekneld zit in mijn onderrug. Hierdoor dat ik zo'n last heb van pijnen. Nu heeft de neuroloog mij Meloxicam voorgeschreven. Deze moet ik 1 maand nemen samen met[lees meer...] vitamine B. Ik ben vandaag begonnen dus ik kan nog niet veel zeggen of het helpt. Zijn hier mensen die dit nog gekregen hebben voor hun zenuwpijnen?

Capsaicine crème

30-09-2020 | Man | 75
capsaicine

28-09-2020 | Vrouw | 54
pregabaline
Gebruik ik naast Mirtazapina, slechte combinatie!

Mirtazapine

28-09-2020 | Vrouw | 54
mirtazapine
Mirtazapine heeft wel mijn zenuwpijn verlicht. Maar een half jaar verder is de werking verminderd en ben ik 17 (!!) kilo aangekomen, zonder dat ik veel meer ben gaan eten of minder ben gaan bewegen! Ik ben zó niet blij met dit middel en geen arts die van deze bijwerkingen iets weet...?!

01-09-2020 | Man | 63
pregabaline
Het werkt zeker wel,alleen de weegschaal gaat naar waardes toe die mij niet aanstaan door dit middel.

Gabapentine

01-09-2020 | Man | 44
gabapentine
Dit medicijn gebruik ik nu ongeveer 5 jaar tegen zenuwpijn in mijn linker voet, beiden bovenbenen en mijn zitvlak. In het begin had ik wel vervelende bijwerkingen die na een tijdje weg gingen. Zoals ernstige duizeligheid, (vooral na inspanning) en wazig zien. Al met al werk dit medicijn (op medicinale wiet na), het beste tegen de zenuwpijn. Maar toch is de zenuwpijn he[lees meer...]el vaak ondraaglijk, (dus in het verleden wel eens een dosis overgeslagen: dan merk je toch dat het midicijn echt wel wat doet). Zoals ik eerder al aangaf, het enige wat mij bijna volledig pijn vrij krijgt is (medicinale) wiet, al geeft dat bij langdurig gebruik juist vervelende bijwerkingen.

28-08-2020 | Man | 50

23-08-2020 | Vrouw | 49
pregabaline
Ik slik nu 4 jaar Lyrica in combinatie met Surgam. Heb polyneuropathie, ernstige vorm van artrose, fybromyalgie , aangezichtspijn en foraminale stenose. Langzaam opgebouwd naar 2x daags 150 mg Lyrica en 2x daags 300mg Surgam. Op slechte dagen aangevuld met 2x daags 1000 mg Paracetamol. Ik heb erg lang last gehad van een zwaar zombiegevoel. Was tot niets in staat. Kon nog n[lees meer...]iet recht lopen zonder om te vallen. Heb 1,5 jaar op krukken gelopen. Kon absoluut niet autorijden en was best wel verward. Bovendien in die 4 jaar ruim 25 kg aangekomen. Dit vind ik persoonlijk de ergste bijwerking van Lyrica omdat gewichtstoename weer niet ten goede komt aan mijn artrose. Maar stoppen met Lyrica is geen optie. Heb het ooit moeten doen ivm zenuwblokkades maar de pijn was zo hevig dat ik van mening ben dat, als er geen Lyrica bestond, deze pijn ondraaglijk is om mee te leven. Dus kort samengevat ben ik heel blij met Lyrica, ik heb weer een beetje leven terug, kan inmiddels weer zonder krukken lopen, ik rijd weer auto ( wel altijd heel goed oplettend! Indien je botsing veroorzaakt ben je denk ik wel zuur) Het enige minpunt aan het einde van de rit is de gewichtstoename. Moeilijk te accepteren maar als je geen andere optie hebt moet je het wel accepteren.

17-07-2020 | Vrouw | 68
pregabaline
Helpt goed maar voor mij zijn de bijwerkingen heel vervelend vooral Ineens In slaap vallen en gewichtstoename Na hernia ernstige pijn in rechterbeen met blijvende schade

07-07-2020 | Vrouw | 58
pregabaline
Ik heb er naast het verdwijnen van mijn zenuwpijn ook psychisch baat bij. Ben altijd gespannen en licht depressief maar met lyrica voel ik me als vroeger. Gewoon relaxed en het leven aankunnen.

Ibuprofen

24-06-2020 | Vrouw | 48
ibuprofen
Ik heb voor de zenuwpijnen een heleboel medicijnen gebruikt het beste was nog de Ibuprofen gel die krijgt wel 8 op 10 maar gaf geen blijvend resultaat. Ik heb Heeeeeele slechte ervaringen met producten van Sandoz. Bij mij werken die of niet of de symptomen worden erger. Verder verschillende Nsaids en paracetmol en Dafalgan, codis, bruis, gewoon. Medicinaal gebruik Cannabis[lees meer...] igv wanhoop en 3 weken niet geslapen, maar na 1 nachtrust ook uitgewerkt natuulijk. Morfinederivaten aangezien ik allergisch ben voor Morfine..

Venlafaxine

24-06-2020 | Vrouw | 48
venlafaxine
Ik ben het beginnen nemen vanwege depressieve gevoelens gevolge det zenuwpijnen in beide polsen waardoor ik dikwijls weken aan een stuk mezelf amper kon verzorgen. Na 2 weken venlafaxine voor de eerste keer in 7 jaar opeens Pijnvrij, alsof ze opeens een knop omzetten. Bijwerkingen puh, no prob dan hoor! Ik heb het toen 6 maanden gepakt met als effect bijna 1 jaar pijnvrij,[lees meer...] en toen opeens klikte de knop terug om terug vol pijn. En als hij zo onverwacht terug is, echt nog moeilijker mee te leven. Je weet dat zonder ook kan. Dan terug een jaar Venlafaxine (zelfde bijwerkingen) met het idee misschien eens te stoppen na 1 jaar of 2. Toen onverwacht gestopt omdat ik geopereerd moest worden vlak voor de kaap van 1 jaar. Ondertussen 9 jaar pijnvrij! Af en toe een ietsje gevoelerige polsen maar peanuts qua pijn en nog steeds werkbaar, bruikbaar.

Sinequan

22-06-2020 | Vrouw | 57
doxepine
Helpt goed tegen zenuw pijn ,en goed kunnen slapen ,overdag stijfheid in spieren en wat last van afvlakken gevoel en in zich zelf keren

22-06-2020 | Vrouw | 53
pregabaline
Ik ben 53 en heb vanaf mijn 20e het hypermobiele ruggegraadssyndroom, zenuwpijnen en fybromyalgie. Daarnaast sinds kort artrose in handen en knieën en twee ruggenwervels verkeerd staan. Deze kunnen niet worden gecorrigeerd. Ik moet tweewekelijks naar de ortho manueel arts. Een paar x per jaar naar de pijnpoli voor de nek/zenuw pijnen voor zenuwblokkades. En ik neem qua [lees meer...]medicijnen. 375mg lyrica en 400mg tramadol plus paracetamol. Ik nam aanvankelijk alleen tramadol, maar omdat deze niet meer voldoende werkte heb ik de lyrica erbij gekregen. lyrica gebruik ik nu zó'n 10 jaar. Maar in 2013 hielpen de zenuwblokkades dusdanig goed, dat ik de lyrica kon afbouwen naar 1x75mg. Ik had nog wel de 400mg tramadol. Het afbouwen lukte me best aardig. Maar misschien ook door de adrenaline die door mijn lichaam gierde doordat ik een nieuwe liefde had. ( zeg ik nu achteraf) Door het afbouwen viel ik in 4mnd tijd meer dan 10kg af. Maar doordat de zenuwpijnen vanaf 2016 veel erger zijn geworden, neem ik nu weer 375mg lyrica plus 400mg tramadol en 2x p.dag 1 paracetamol tablet ook om de hoofdpijn wat te onderdrukken,. De pijn wordt redelijk onderdrukt maar ik heb weer veel last van bijwerkingen. Sowieso was ik door de lyrica in totaal 20kg zwaarder geworden. Dus de 10 kilo die ik ff kwijt was zijn er weer bijgekomen plus de 10kg die ik vanaf de start van de lyrica al was bijgekomen. En dat vind ik heel erg. Ik woog tot mijn 40e met 1.58 50kg en nu weer 74kg. 😥 die 4kg extra zijn ook door de leeftijd. Veel last van vreselijke dorst, droge mond, droge ogen, vertopping, moeheid, slecht slapen, vaak wazig zien, niks kunnen onthouden. Vaak niet eens op bepaalde woorden kunnen komen. En sinds een aantal weken heb ik ook nog zo'n last van vreemde keelpijn? Herkent iemand dit? Ik tracht al maanden om met de lyrica en de tramal te minderen, maar de pijn is helaas nog steeds te erg........ik heb al vaker met oa de pijnspecialist maar ook de huisarts overlegd of ik naar een ander medicijn6 met minder bijwerkingen kon switchen.. Maar beiden zeggen dat alle zenuwpijnstillers vrijwel gelijke bijwerkingen hebben. Dus zit er niks anders op dan ze "gewoon" maar te blijven nemen........😥

Amitriptyline

09-06-2020 | Man | 36
amitriptyline
centrale zenuwpijn door een beroerte veel soorten medicatie getest altijd bijwerkingen zelden werking

Methadon

06-06-2020 | Man | 38
methadon
centrale zenuwpijn, 8 jaar geleden ging ik voor het eerst naar de pijnpolie ik heb ondertussen 15 methodes gehad, geen enkele werkte langer dan 3 uur. tot ik methadon kreeg, eerste dag 10% minder pijn tweede dag 25% minder pijn en vooral veel meer zin om dingen te doen, algheel tevredener

Palexia

03-06-2020 | Vrouw | 53
tapentadol
Ik ben benieuwd wie er nog meer bijwerkingen heeft die ik ervaar. Ik krijg slappe benen en armen die zwaar aanvoelen en aanvoelen alsof het de beginfase van slapende voeten. Eerst had ik dit toen ik 3x daags 150 mg innam. Toen.ik naar 3x 100 mg ging was dit weg maar nu is het gevoel er weer. Ik heb dit voor chronische zenuwpijn door FNSS , cervicale kanaalstenose en CRPS.[lees meer...] Pijn is nu niet onder controle. Moet het volgende week langzaam opbouwen met 1 tablet per week. 4 jaar lang fentanylpleisters gebruikt maar moest hiermee stoppen IvM niet meer werkzaam. Wie oh wie heeft ook deze symptomen van Palexia?

16-05-2020 | Vrouw | 64
pregabaline
Heb wel wat bijwerkingen zoals dufheid en veel slaap.Maar wordt na 8 dagen al minder. Waar ik mee moeite mee heb is de hele dag trek en ben dus al 4 kilo in 8 dagen aangekomen. Op dag 14 evaluatie met huisarts . Dat gewichtstoename bezorgd mij toch wel.

Fentanyl

05-05-2020 | Vrouw | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Gestopt met oxycontin omdat dit niet meer werkte. Ik had hele erge zweetaanvallen maar dacht dat dit de overgang was.

Fentanyl

05-05-2020 | Vrouw | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Ik heb dit middel ongeveer 3 jaar gebruikt. De laatste anderhalf jaar had ik vele bijwerkingen slaap en vermoeidheid de overhand namen. Ook had ik zweetaanvallen waarvan ik dacht dat het de overgang was, maar dit bleek achteraf de pleisters te zijn. Voor de pijn werkte het goed, zolang ik maar veel gebruikte. Ik gebruikte 75mcg en ben door de bijwerkingen naar beneden gega[lees meer...]an. Uiteindelijk ben ik overgegaan op de buprenorfidepleister.

11-04-2020 | Vrouw | 51
nortriptyline
Ik slik bijna 2 jaar Nortrilen voor zenuwpijn na operatie. Eerst samen met oxycodon. 1x per dag 100 mg Nortrilen. Bijwerkingen: - gewichtstoename - de hele dag een hele droge mond - slechter zicht

19-03-2020 | Man | 65
nortriptyline
Vanwege een soort hernia schreef de orthopeed eerst 10 mg voor. Aanvankelijk werkte dit goed en had ik alleen de hele dag een "zombiegevoel". Toen na 14 dagen de dosering werd verhoogd naar 20 mg begon de ellende. Hoofdpijn, oorsuizen, problemen met plassen, ontregelde bloedsuiker, slapeloosheid, hele dag zombiegevoel. Zeker omdat ik niet meer kon slapen en ook het plassen[lees meer...] steeds moeilijker ging stopte de huisarts het gebruik direct. Daarna knapte ik langzaam weer op. Na 2 maanden heb ik alleen nog ernstig oorsuizen (nooit eerder last van gehad) en ben ik daarvoor naar de kno-arts doorverwezen. Dat nortrilen is gewoon puur gif!

Gabapentine

11-03-2020 | Man | 53
gabapentine
Na klaplong operatie zijn er wat zenuwen beschadigd waardoor er enorme zenuwpijn in de rechterarm, oksel en borst optrad. In eerste instantie heb ik Amitriptyline voorgeschreven gekregen maar deze gaven flink wat bijwerkingen. Daarna dus overgestapt op Gabapentine. Het medicijn werkt bij mij naar behoren. De capsules hebben een behoorlijk formaat en geven soms wat problem[lees meer...]en om ze weg te slikken. Heb nog wel enigszins een gevoelige arm maar het is niet storend. Gabapentine werkt bloeddrukverlagend, dus soms heb ik last van wat duizeligheid, vooral bij "het uit de stoel komen", of "bukken om iets op te rapen". Ik ben ook wat vergeetachtiger geworden, en kan soms niet op het juiste woord komen. Al met al, toch wel tevreden met dit medicijn. Alles is beter dan die scheurende zenuwpijn.

07-03-2020 | Vrouw | 49

06-03-2020 | Vrouw | 35
pregabaline
Twee keer een periode gebruikt nav zenuwpijn veroorzaakt door een rughernia. De medicatie hielp bij mij heel goed tegen de zenuwpijn (drie keer per dag 75 mg) De eerste dagen, tijdens het opbouwen, last van bijwerkingen als duizeligheid en ‘high’ gevoel. Daarna kon ik er prima mee functioneren, enkel af en toe wat vergeetachtig/ minder geconcentreerd. Ook het geleidelij[lees meer...]k afbouwen ging goed. Geen blijvende bijwerkingen oid.

Oxycodon

03-03-2020 | Man | 31
oxycodon
Het medicijn neemt de pijn weg . In het begin laat gehad van sufheid en verwardheid . Na enige tijd was dit weg. Ik slikte 5 mg kortwerkend en 10mg langwerkend. Dosis moest om de aantal weken verhoogd omdat het effect verminderde . Na vier maanden geprobeerd te stoppen in 1 keer omdat ze niet meer nodig waren. En toen begon de hell. Als een junk ziek op bank allee[lees meer...]n maar denkend aan de pillen 😔😔 alles deed zeer . Ik kon niks meer !! Echt niet normaal ! Niet verwacht dat dit zou gebeuren . Na begeleiding via huisarts af gaan bouwen met alle bijwerkingen van dien . Snachts trekkende spieren . Overdag bonkende hoofdpijn . En een mega slecht humeur ! Mensen gebruik deze troep als het echt niet anders kan .. vraag naar alternatieven .. Je gaat door een hel op het moment dat je er mee wilt stoppen !! Ik ben er nog steeds niet vanaf!! Mijn pijn ben ik kwijt maar ik heb er een verschrikkelijke verslaving voor terug gekregen ! Mijn weg is nog lang !

Tramadol

02-03-2020 | Vrouw | 18
tramadol
Kreeg dit middel bij het verwijderen van mijn verstandskiezen (deze lagen enorm beroerd en langs zenuwen), tijdens de operatie hebben ze toch mijn zenuw beschadigd. Kreeg hiervoor tramadol, top middel om te kunnen slapen ‘s nachts en werd er ook rustiger van, wel last van duizeligheid (kan ook komen door mijn te lage bloeddruk en het feit dat ik al 3 dagen amper had kunnen[lees meer...] eten) en een vieze smaak.

27-02-2020 | Vrouw | 45
nortriptyline
Voor mij werkte het medicijn helaas niet. Ik had het voor geschreven gekregen voor mijn functionele dyspepsi. Ben opzoek naar het juiste medicijn om de pijn te doen verdwijnen tot op heden is dit nog niet gelukt. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2433)
Depressie (1982)
Angst & paniekstoornis (1900)
Hoge bloeddruk (1376)
Blaasontsteking (997)