ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

Temgesic

10-10-2021 | Vrouw | 45
buprenorfine
Hebben jullie ook zon warm/koud gevoel ervan?

07-10-2021 | Vrouw | 26
oxycodon
Helpt heel goed tegen zenuwpijn. Maar bij langdurig gebruik kan verslaving optreden, neem dit heel serieus want het is erg naar. Ik was er niet van op de hoogte en stopte in 1 keer, op advies van de dokter. Toen kreeg ik in het weekend ernstige ontwenningsverschijnselen. Vreselijke ervaring en het heeft daarna nog maanden geduurd voordat ik er uiteindelijk vanaf was. Ook k[lees meer...]un je erg warrig en afwezig zijn tijdens gebruik.

Tramadol

04-10-2021 | Vrouw | 61
tramadol
Gebruikt i.v.m. ischias. Was niet te doen. Drie keer gebraakt en 5 of 6 keer langdurig de hik gehad binnen 12 uur. De hik is een zeer zeldzame bijwerking. Niet fijn als je rugpijn hebt. Ik ben dan ook na 3 pillen al gestopt. Misschien kun je het braken tegengaan met pantoprazol.

03-10-2021 | Vrouw | 68
pregabaline
Grote rommel. Je komt er niet gemakkelijk van af. Heel veel ontwenningsverschijnselen. Ik neem het nooit meer!

Antigrippine

02-10-2021 | Man | 85
paracetamol / coffeine / ascorbinezuur
Gebruikte gemiddeld 8 paracetamol 500 per nacht . Steeds minder effect

02-10-2021 | Man | 85
pregabaline
Rugpijn die ondanks 6 X een “blok” gezet in het UZA Antwerpen niet vermindert. Dit middel voorgeschreven door de huisarts. Heb vooral s’nacht veel minder pijn waardoor ik beter slaap . Vaak ook wat langer.

30-09-2021 | Vrouw | 70
amitriptyline
Dit middel werkt goed. In eens kreeg ik dit middel geleverd en had in het begin niet in de gaten dat er een ander merk geleverd was. Na een paar dagen voelde ik me gespannen, veel pijn en zag dat het middel niet van Centrafarm maar van Strides was. Het middel van Centrafarm werkt wel en geeft ook veel minder bijwerkingen. Soms weet ik niet waar ik het zoeken moet van de z[lees meer...]enuwpijn.

Instanyl

28-09-2021 | Vrouw | 44
fentanyl intranasaal
Heel fijn medicijn. Alleen dat mensen schrijven dat er teweinig sprays in de een flesje zitten klopt niet. Ik schrijf al langer als een jaar het aantal sprays op en er zitten ipv 40 altijd meer erin. Meestal 44 a 45.

25-09-2021 | Vrouw | 65
pregabaline
Ernstige Zenuwpijnen Overal in mijn lijf, Ledematen, Handen, Hoofd.. Fybromyalgie.

22-09-2021 | Vrouw | 54
pregabaline
Ik ben matig tevreden over dit medicijn. Ik ben het gaangebruiken omdat ik last heb van zenuwpijn maar ik ben ook psychiatrisch patiënt. Bijkomend effect was dat ik stopte met piekeren dus dat was wel lekker. Één keer heb ik meegemaakt dat ik de capsules te kort op elkaar innam en wat er toen gebeurde wens ik niemand toe: Ik zat opgesloten in mijn hoofd! Mijn gedachten z[lees meer...]aten opgesloten en ik raakte totaal in paniek maar ik zat opgesloten...ik kon me niet meer bewegen niets!!! Het was doodeng en ik begon zelfs te huilen.... Zo heb ik me in slaap gehuild maar ik ben het nooit meer vergeten en ik waag het niet om mijn capsules nog te kort op elkaar in te nemen. Dat was een wijze les. Onlangs is mijn dosering verhoogd naar het maximum maar ik heb voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij mijn psychiater. Ik wil toch wel weten of ik dit medicijn 'veilig kan gebruiken. Sinds ik weetdat Pregabaline Lyrica is ben ik me achter mijn oren gaan krabben🤔

15-09-2021 | Vrouw | 39
oxycodon
Ik gebruik dit 2 jaar voor zenuwpijn. Ik gebruik nu 2x30mg langwerkend en 4x per dag 10mg kortwerkend. Het werk geweldig voor mijn pijn. Alleen heb ik hele erge hitte aanvallen die niet weg gaan alleen door weer oxy te nemen. Wie herkend dit de hitte is het lichaam is niet te houden en dan moet ik snel weer een tablet nemen. Het voelt alsof je in brand staat. Nu weet ik du[lees meer...]s niet of het door de oxycodon komt. Ook als ik mijn eigen inspan krijg ik gelijk koorts 38 graden. Wie herkend dit???

Tramadol

10-09-2021 | Vrouw | 30
tramadol
Ontsteking aan de kies. 3.5 uur na inname geen vermindering van pijn. alleen duizelig

10-09-2021 | Vrouw | 41
oxycodon
Ik kreeg deze toen er een zenuw bekneld zat in mijn rug/bil en diclofenac niet werkte. Het werkte geweldig tegen de pijn, maar de bijwerkingen waren verschrikkelijk. Ik werd heel wazig in mijn hoofd, moest steeds huilen, viel steeds in slaap en het ergste was nog dat ik kotsmisselijk was en steeds moest overgeven. Ook merkte ik dat ik meteen knallende hoofdpijn kreeg als i[lees meer...]k het niet nam, je raakt er dus in no time afhankelijk van. Ik heb het 3 dagen genomen en ben toen gestopt, de hoofdpijn en pijn van de beknelling op de koop toenemend (fysio bracht gelukkig uitkomst). Het leek wel vergif, voor mij nooit meer Oxycodon!

Duloxetine

09-09-2021 | Vrouw | 43
duloxetine
In eerste instantie gaan slikken voor zenuwpijn. Naderhand opgehoogd naar 120 mg voor mijn depressie, dit werkte voor mij niet afdoende. Ook autisme vastgesteld en mag van de psychiater en niet mee stoppen. Dus hoop dat mijn andere psychiater iets verzint wat ik er naast kan slikken.

Instanyl

08-09-2021 | Vrouw | 42
fentanyl intranasaal
Doe daar graag aan mee, de aantal dosis in een flesje klopt na lange na niet

07-09-2021 | Vrouw | 63
pregabaline
De pijn is nog voelbaar, maar gedemd. Ik kan weer gewoon lopen. Zo fijn.

30-08-2021 | Vrouw | 27
pregabaline
Ik gebruik pregabaline sinds 4 maanden 3x 75 mg. In het begin merkte ik weinig alleen wat bijwerkingen. Duf,moe. Enzo. Na 4 maanden begon ik pijn te krijgen op me borst en kreeg het erg benauwd met hartkloppingen . Spoed naar ziekenhuis ze dachten een longembolie. Helaas niks gevonden. Na een week afbouwen was ik helemaal gestopt toen begon de ellende kreeg paniekaanvallen[lees meer...], angst hartkloppingen werd depressief. Na een week weer begonnen met 25 mg en nu rustig afbouwen. Heb nog steeds pijn aan me borst maarja ik kan niet stoppen.Ik heb zoveel spijt van dit medicijn. Was ik er maar nooit aan begonnen.Weinig hulp en begeleiding van artsen. Iemand nog tips? Ik zie het allemaal niet meer zitten.

30-08-2021 | Man | 76
pregabaline
Ik ben dit voorgeschreven voor spierschokjes in de bilspier (zenuwtrekkingen in de bil) ten gevolge van lumbale isschias. Dit is volgens de voorschrijvende arts blijkbaar een zenuwpijn. Heb op voorhand de hele bijsluiter gelezen. Dit medicijn zou in mijn geval wel moeten werken als men leest waarvoor het dient.Tot nu toe heeft dit medicijn voor mij geen enkel effect. Het [lees meer...]enige waar ik elke dag mee geconfronteerd wordt zijn de bijwerkingen. Ik ben dus helemaal niet tevreden over de effectiviteit. Eigenlijk is het enige wat effectief is zijn de bijwerkingen. Hopelijk hebben anderen positievere ervaringen.

30-08-2021 | Man | 72

29-08-2021 | Man | 44
pregabaline
Twijfel erg over operatie, hierdoor voorlopig pijnstilling dmv pregabaline. Na maanden stop ik nu om te kijken wat ik voel. Lichaam lijkt erg problemen te hebben met starten met medicijn en het afbouwen. Moe, futloos en depressief gevoel. Weet eerlijk gezegd niet meer wat ik voel. Begin zo langzaam hopeloos gevoel te krijgen.

23-08-2021 | Man | 68
pregabaline
Niet in combinatie met andere medicatie innemen. Neem een tussen pauze. Eet iets. Crackers of ontbijkoek.

Morfine

20-08-2021 | Vrouw | 70
morfine
Pa begonnen.tweede dag.doet nog niets.heftige pijn.al eerder gebruikt .toen werkte het voor 40%bij mij.ik blijf het voorlopig gebruiken.doet het niets ga ik naar de dokter.

18-08-2021 | Vrouw | 85
oxycodon
Mag iemand met hartfalen kortwerkende oxycodon?

Gabapentine

12-08-2021 | Vrouw | 25
gabapentine
Ik heb ernstige hypermobiliteit waardoor pins and needles en snachts veel pijn in mn voeten en onderbenen en de mediane zenuw in mijn hand doet veel pijn ook vooral snachts. Was totaal mezelf niet meer, het hielp wel wat tegen de pijn maar ik voelde me een zombie, qua bewustzijn leek ik wel weggezakt, wazig, sloom, moe, trage reactie, heel onverschillig en best depressief[lees meer...] ook. Mocht in een keer stoppen maar kreeg toen een kleine epileptische aanval.. had als kind wel koortsstuipen en een paar jaar geleden 1 aanval maar ze zeiden dat het niet door t afbouwen kwam (wat dan wel) Ben nu op amitriptilyne 50mg voor t slapen gaan en dat gaat top, vrijwel geen pijn meer en slaap zo veel beter

12-08-2021 | Vrouw | 68
pregabaline
Neurologische spierpijnen in armen, benen en hoofdpijn kortom een hel. Ik ben Lupus patiënte en het maakt het niet makkelijk om een gepast geneesmiddel te vinden dat werkt! Na andere medicatie geprobeerd te hebben kreeg ik slechts met 25mg Lyrica resultaat na 1 maand gebruik. Wel aanhalen dat lyrica en Plaquenil niet samen ging de Plaquenil verhinderde de werking van Lyri[lees meer...]ca! Ik ben nu 3 maanden verder en voel mij stukken beter met Lyrica en heb ondertussen de dosis niet verhoogd. Ik neem de tablet wel telkens om het zelfde uur in de vooravond. In het begin had ik wel een beetje een dronken gevoel als ik even tijdens de nacht naar het toilet moest maar dat ging over nadien. Zelf zou ik Lyrica aanbevelen en geef het een kans je pijn te verlichten of weg te halen.! Laat je goed begeleiden door je arts zo belangrijk!

07-08-2021 | Vrouw | 74
Nu 4 weken bezig De scherpe randjes zijn eraf Wel moe en oriëntatie wat minder

Neurontin

06-08-2021 | Man | 57
gabapentine
Polyneuropathie. Gestart met 300 mg, dan 2 x 300, dan 300+600, Zelf besloten tot afbouw naar 1x600. Er geeft soms een algemeen dof gevoel in het hoofd maar meer is het niet. Dan nog liever thc.

06-08-2021 | Man | 52
amitriptyline
Na een hersenstaminfarct heb ik continu het gevoel dat de gehele rechterzijde van mijn lichaam in brand staat/bevroren is. De amytriptiline ben ik begonnen met 10 Mg per dag. Inmiddels zit ik op ‘sochtends en ‘savonds 50 Mg per dag. Soms heb ik het idee dat het de pijn juist verergert maar ik ben noodgedwongen een paar dagen gestopt en toen was de pijn niet te harden. Blij[lees meer...]kbaar heeft het dus wel enig effect. De volgende stap zouden morfinepleisters zijn maar dat zou betekenen dat ik dan geen auto meer mag rijden en dat zou ook weer andere gevolgen gebben.

29-07-2021 | Man | 33
amitriptyline
De medicatie werkt verbazingwekkend tegen mijn prikkelbare darmen. Helaas veel last van bijwerkingen, dus gestopt na circa 6 tot 8 weken. Oorsuizen die hopelijk nog weggaan. Gevoel van griep. Circa 2 dagen na stoppen direct 's ochtend weer last van buikpijn. Helaas.

Duloxetine

23-07-2021 | Vrouw | 51
duloxetine
Sedert 3 tal maanden duloxetine 30mg geslikt tegen zenuwpijn. 2maand goed gegaan. Dan niet meer, begon mij suf en moe te voelen. Ben nu enkele dagen volledig gestopt. Voel mij zeker niet goed. Draaierig geen energie, overal pijn , wazig zicht, emotioneel. Maar ik geef niet op. Wil er vanaf.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2644)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1513)
Blaasontsteking (1095)