ziekte

Gabapentine bij zenuwpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Zenuwpijn

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Implanon (hormoonimplantaat) 1 4
Simvastatine 1 3
Ketensin Injectie 1 5
Primperan 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Zenuwpijn

22-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Mijn start met opbouwen was 1 x 75 mg en daarna 2 x 75 mg lyrica in combinatie met 6 tramadol 50 mg en amitryptoline 2 x10 mg. Na een tijdje kreeg ik last van vreselijke sufheid, dingen vergeten, niet meer kunnen ordenen of helder na denken. Erg vervelend in het dagelijks leven. Na bezoek aan de pijnpoli werd vanwege de bijwerkingen besloten te stoppen. In afbouw van 2 na[lees meer...]ar 1 x per dag gedurende de dag en stoppen met tramadol per direct en toevoegen van een heftigere medicijn Palexia. Ik heb het geweten en ben een hele week dood ziek geweest. Van onrust en heftige zweet en freaky koude rillingen een complete last van afkickverschijnselen en niet te vergeten migraineachtige hoofdpijn! De stop met tramadol, het afbouwen van lyrica en het opbouwen van palexia is niet goed in verhouding gebleken. Je gunt het niemand om zoooo ziek te zijn. Na deze week even gestabiliseerd en daarna de laatste lyrica nog afgebouwd. Geen onrust maar wel weer heftige zweet en koude rillingen, verschrikkelijk moe en weeeer die hoofdpijn. Voor mij nooit meer deze klote lyrica. Wat kan een mens ziek zijn. Nu gebruik ik 2 x 2 palexia en 2 x 10 mg amitryptoline en gaat het na een paar dagen wat beter.
16-01-2017

Lyrica (pregabaline)

wegens ernstige nek problemen had ik ongelooflijk veel pijn wat met normale pijnstillers niet te hanteren was. niet meer kunnen functioneren en vrijwel niet slapen. bij eerste gebruik van lyrica hielp het al na 1 a 2 dagen. na een week gebruik kwam de pijn tot mijn schrik weer terug. op advies van de huisarts doorgegaan met gebruiken en inderdaad ging na verloop van tijd d[lees meer...]e pijn weer weg. ik gebruik het nu al weer enige maanden en heb vrijwel geen pijn meer. soms een slechte dag maar oke daar kan ik mee leven. wat de bijwerkingen betreft valt dit bij mij erg mee. ik slaap meer en ben soms wat suf. ook af en toe lichte uitslag, vlekken op de borst. ik ben blij met dit medicijn. zonder kon ik eigenlijk geen normaal leven hebben door de pijn.
15-01-2017

Tramadol (tramadol)

Werd voorgeschreven voor radiculair zenuwlijden. Neemt gedeeltelijk pijn weg, maar niet voldoende om me comfortabel te voelen.
15-01-2017

Lyrica (pregabaline)

De neurochirurg schreef me deze medicatie voor om de zenuwpijn in mijn been dragelijk te maken en zo een riskante operatie te vermijden. Het voortdurende tintende gevoel is verdwenen maar de pijn in mijn been is er nog wel, maar dragelijker. Echter de bijwerkingen geven een zeer onaangenaam gevoel.
11-01-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Na zeer veel pijn waar door neurologie orthopedie echo mri niets was te vinden, na turp behandeling(en) schouders en een zware val waar de pees van been was afgescheurd en ankers zijn geplaatst in mijn knie. kom ik op pijnpoli terecht. Waar na veel proberen nu Oxycodon en Amitriptyline is voorgeschreven en ja 1x oxycodon en voor het slapen gaan 1x amil--, heb ik veel minde[lees meer...]r pijn en kan ik wel slapen tot oxycodon is uitgewerkt en dan begint de ellende weer. Zo een heel verhaal, maar dit is nu de stand van zaken, maar s'daags ben ik heel slaperig als ik ga zitten dan val ik zo in slaap, lezen of op laptop minimaal vanwege slaap....
28-12-2016

Morfine (morfine)

Zie vorig
28-12-2016

OxyContin (oxycodon)

Verslaafd door het leven gaan, is al even erg als chronische pijn. In het begin was ik een "believer" na Allen in de media. Het grootste probleem was een sterke lichamelijke verslaving, en de angst daarvoor. Bijkomend probleem was dat been enkele arts in de omtrek het wou voorschrijven, dus elke 14 dagen naar de specialist en de zenuwen dat ik niet aan mijn voorschrift [lees meer...]zou geraken. Uiteindelijk heb ik mij laten opnemen even in psychiatrisch ziekenhuis. Eigenlijk viel het afbouwen nog mee, alhoewel ik het nog altijd moeilijk heb dat de artsen daar, na ellenlang aandringen, na het bekijken van MRI en EMG, ik opeens met ontslag mocht, zonder boe of ba. Ik neem nu andere medicijnen, minder sterk, minder effectief, maar de angst on zonder pillen the vallen, dat nooit meer

Diclofenac (diclofenac)

Diclofenac ooit eerder gebruikt tegen hoofd- en/of menstruatiepijn met goed resultaat. Voor zenuwpijn lijkt het minder geschikt (bij mij)

Amitriptyline (amitriptyline)

facetartrose in de onderrug en daardoor veel pijn in rechterbeen. Ander pijnstillers deden weinig. De Amitriptyline zorgde dat na 1,5 week de pijn eindelijk (bijna) helemaal weg was.

Lyrica (pregabaline)

bij een klein ongeluk liep ik een zenuwbeschadiging op en hierdoor heb ik zenuwpijn in mijn arm. Tramadol en Lyrica hielpen een beetje, maar ik kon niet meer fietsen omdat ik niet meer alles zag en traag reageerde. Ook kon ik mijn werk niet meer uitvoeren. Met veel moeite afgebouwd.

Cymbalta (duloxetine)

Als gevolg van een klein ongeval heb ik zenuwpijn in mijn rechterarm. Hiervoor kreeg ik tramadol en lyrica. Ik had van het laatstgenoemde middel erg veel last van bijwerkingen. Ik hield pijn en door de bijwerkingen was ik niet in staat mijn werk goed uit te voeren. Als gevolg hiervan kreeg ik dan weer een depressie. De psychiater schreef mij Duloxetine voor en met Lyrica[lees meer...] ben ik gestopt. Na twee maanden had ik bijna nooit meer pijn en ging mijn arm weer bij mijn lijf horen. De combinatie tramadol en duloxetine werkt perfect. Met de depressie en angststoornis gaat het ook veel beter.
13-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Dit is een geweldig middel, al na enkele dagen is het effect merkbaar, heb weer rust in mijn lichaam en minder scherpe zenuwpijn, geen bijwerkingen, gebruik ook nog methadon 5mg en 150mg lyrica, alles 2x daags, de amitriptyline werd me door de psychiater voorgeschreven. Ben zeer tevreden, had ik jaren eerder moeten hebben !
13-12-2016

Panadol (ZAPP) (paracetamol)

werk binnen 5 min, heb last van zenuwpijn.
12-12-2016

Lyrica (pregabaline)

Ik gebruik deze medicatie omdat ik het acnes syndroom heb, dit is pijn door een beknelde zenuw in mijn buik.
01-12-2016

Tramadol (tramadol)

01-12-2016

OxyNorm (oxycodon)

Na 2 hernia operaties en te lang *16 jaar* doorgelopen. Permanent beschadigde been zenuw. Goddank werkt dit tegen die vreselijke pijn...mijn hele lijf doet pijn..maar voor bijvoorbeeld mijn rugpijn helpt het niet, alleen voor de zenuwpijn. Helaas wel verslavend maar voor diegenen die het gebruiken bij chronische pijn is het verslavingseffect stuk minder.
19-11-2016

Lyrica (pregabaline)

De zenuwpijn situeerde zich in mijn rechter bil en was ernstig. De eerste dag van de inname was ik bijna lyrisch over het resultaat: de pijn was nagenoeg verdwenen. De tweede dag was de pijn volop terug.

Lyrica (pregabaline)

Ik heb zenuwpijnen, waar meestal plaatselijk, zoals rug, vagina, benen... Ook fybromyalgie, cvx, gewrichtspijnen enz. Of je nu wel of niet het pilletje neemt, verandert niets :-(

Tradonal (tramadol)

Vermindert redelijk snel zenuwpijnen vagina, rug, nek.. en gewrichtspijnen. Ik combineer met tramadol, of contramal bv want dit werkt langzamer. Op deze manier wordt je pijn eerst draaglijker en nadien met de andere medicijnen nog extra vermindering.
26-10-2016

OxyNorm (oxycodon)

het was even wennen in het begin op z'n ergst met de pijn zat ik op 9 caps. per dag, later ben ik af gaan bouwen naar 4x dgs 1 en de afgelopen tijd had ik er geen profijt meer van.
26-10-2016

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Ik heb polyneuropathie in benen en armen wat gepaard gaat met ontzettende pijn scheuten in onderbenen, knien en armen hiernaast gebruik ik nog Oramorph 10/5 3x dgs, anders is de pijn niet uit te houden. En zou ik helemaal niet meer kunnen lopen, hiervoor heb ik oxycodon gehad 10 en 20 mg maar ik werd er tolerant voor. Het is voor mij afwachten hoe dit gaat ik ben met deze[lees meer...] combinatie 24-10-2016 begonnen, ik wens jullie allen sterkte toe, en zoek verlichting boven.
17-10-2016

Palexia (tapentadol)

Goede pijnbestrijding, beter dan met de bekende morfine pleisters! Gebruik het nu een jaar.... Morfine pleisters voldeden niet en dosering moest paar keer per jaar hoger. Ook regelmatig moest ik toen bijslikken! Dat is hierbij niet nodig tot nu toe! Pijnscore sterk verbeterd voel mij met dit middel veel beter dan bij het gebruik van de morfine pleister! Bijwerkingen: Aan [lees meer...]het begin klachten van de gewrichten na verloop van paar maanden (5 ongeveer) nam dat af! Kan ook slecht in- en doorslapen! Met name ben ik minder suf!
14-10-2016

Lyrica (pregabaline)

In 1993 een bromfiets ongeluk gehad. Helaas linkarm verlamd. 5 zenuwen gescheurd waarbij ik ook snel werd geopereerd. Na jaren ondersteuning van mijn arm, werd de pijn erger. Naar huisarts gegaan die mij in 2012 naar pijn poli stuurde. Na verschillende middelen uitgeprobeerd te hebben zijn we bij Lyrica 75mg tabletten uitgekomen. Nog steeds pijn klachten maar ietsjes mind[lees meer...]er. Verhoogd na een tijdje naar 150MG per dag. Maar na jaren gebruikt te hebben dacht ik dat Lyrica bij mij niet goed werkte en wilde ermee stoppen. Samen met neuroloog besloten om met lyrica te stoppen. Na 2 weken begon verschrikkelijke pijnen weer. Ik was bloedchagrijnig en kon niet slapen. Mijn werk ging achteruit en maakte mij druk hoe nu verder mijn leven in te delen. Ik moest afleiding hebben om niet aan pijn te denken. Ik wist echt geen raad meer en dacht: ik neem toch weer Lyrica. Ik slaap nu weer goed (gelukkig) en pijnen zijnstukken minder. Nu 150MG s'ochtends en 1 voor slapen/nacht te gaan met een oxycodon 50mg en paracetamol met codeinetablet erbij. Nu nog wel pijn maar is wel (gelukkig)mee te te leven. We gaan nog verder uit dokteren. Volgende week Cannabisolie proberen om pijn te onderdrukken. Mijn pijnarts zei dat dit bestond en kon uitproberen. Ik probeer alles om van de pijn af te komen eind November Qutenza pleisters proberen in ziekenhuis. Sterkte bij de mensen die de pijnen nog hebben. Ik weet hoe verschrikkelijk pijn kan zijn, maar blijf doorzoeken.
21-09-2016

Methadon (methadon)

Na jaren geknoeid te hebben met medicijnen, nadat symoron uit de handel werd gehaald, heb ik eindelijk een goede vervanger gevonden. Morfine helpt niet tegen zenuwpijn, wel in combinatie met bv lyrica etc., maar metadon heeft zeker mijn voorkeur, veel minder medicijnen slikken en een hele goede werking!! Na de symoron werd algemeen als vervanger sandoz methadon gegeven, di[lees meer...]t werkte voor mij totaal niet en werd er goed beroerd van, rotzooi!! Toen de combo van morfine en lyrica, werkte redelijk. Sinds 2014 is ook Apotex begonnen met de produktie van methadon, dit was moeilijk te vinden via de diverse zoekmachines, maar uiteindelijk toch belukt!! Na overleg met mijn huisarts begonnen met Apotex methadon 10mg tabletten, en wat een opluchting, werkt bijzonder goed en nagenoeg geen bijwerkingen!!! Het is geen symoron maar komt toch redelijk in de buurt, gelukkig!! Ik hoop anderen die ook zo zitten te knoeien met sandoz hiermee te helpen, want Apotex is helaas behoorlijk onbekend, maar werkt prima!! Succes iedereen!!
25-08-2016

Palexia (tapentadol)

mijn ervaring is redelijk goed in het begin echt heel ziek geweest we zijn nu 8 maanden verder nu poep ik ze uit vreemd maar na mijn idee werken ze wel maar ben onrustig veel slijm in mijn keel som,s benauwd nu dit weer en vertrouw het middel niet zo als ik erna vraag niemand weet iets over het middel gek
23-08-2016

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)

20-08-2016

Palexia (tapentadol)

Ben wel redelijk blij met medicatie, pijn is redelijk dragelijk. En ipv 20 tabletten per dag naar 9 tabletten bijna allemaal voor pijn te verminderen
20-08-2016

Cymbalta (duloxetine)

Na CMV-infectie hevige zenuwpijnen over mijn gehele lichaam. De minste belachelijke inspanning bv. een zakje appels dragen gaf pijn. Na 4 maanden goed rusten, fysio, ... was het nog niets beter. Uiteindelijk door specialist inzake neuropathische pijn Cymbalta 30mg voorgeschreven gekregen. De eerste drie weken inderdaad veel bijwerkingen, ookal had ik er nog iets bij gekreg[lees meer...]en om deze bijwerkingen tegen te gaan: misselijk, duizelig, enorm vermoeid, ... Maar wel minder pijn. Na drie weken waren de bij-effecten zo goed als verdwenen. Ik neem het medicijn nu 2,5 jaar en heb geen pijn meer - zalig! Ik heb het echter eenmaal proberen afbouwen, zeer geleidelijk, maar na enkele dagen tot een week opnieuw dezelfde pijnklachten. Ik hoop ooit te kunnen stoppen, zeker tijdens mijn zwangerschap wil ik zonder het medicijn zijn. Maar heeft me wel heel goed geholpen, zonder veel bijwerkingen.
19-08-2016

Lyrica (pregabaline)

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1579)
Depressie (1281)
Angst & paniekstoornis (1083)
Hoge bloeddruk (872)
Zenuwpijn (435)
Trage schildklier (432)
Astma (367)
Angststoornis (335)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!