Bestaat uit:
Insulineresistentie (3)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor prediabetes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Metformine 5 2,4
1,2
Ozempic 3 3
Rybelsus 1 5
Saxenda 1 4
Victoza 1 4
Glucophage 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: prediabetes

19-03-2023 | Vrouw | 38
Prediabetes
Ik ben nu 5 weken geleden begonnen met de 0,25mg injecties. In het begin had ik geen bijwerkingen hoogstens soms misselijk en soms diarree bij het iets vettiger eten maar dat was het. Vanaf de overgang van de 4e naar de 5e week begonnen de vervelende bijwerkingen. Het begon met op de één op andere dag wazig zicht kan opeens geen ondertiteling meer lezen dubbel wazig zicht.[lees meer...] Verschrikkelijke hoofdpijn, duizeligheid, slap voelen, lusteloos, zweet aanvallen, angst aanvallen, verward, snellere hartklopping. Klachten leken op een hypo maar ondanks druiven suiker en mijn suikerwaarde op pijl gaat de duizeligheid hoofdpijn en wazig zicht niet weg. Ik ben inmiddels gestopt met Ozempic. Totaal 5 kilo kwijt in 4 weken maar deze bijwerkingen zijn mij echt te heftig. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die zich herkennen in mijn klachten die nu ook gestopt zijn met dit medicijn en hoe lang het heeft geduurd om van de klachten af te zijn.

Saxenda

29-07-2022 | Vrouw | 42
liraglutide
Prediabetes
's nachts geen honger meer dankzij 0.6 Saxenda. Dus slaap ik door en geeft een beter gevoel. Vanwege bijwerkingen als flinke buikpijn en heftige diarree lukt het me nog niet om op te hogen. Maar ik ben met het verminderde hongergevoel al ontzettend blij en dankbaar voor dit middel.

08-07-2022 | Vrouw | 58
Prediabetes
Constant slechte maaglediging en diarree

23-06-2022 | Vrouw | 34
Prediabetes
Dit medicijn voorgeschreven gekregen bij een verhoogde suiekrwaarde. Gestart met 1x daags 500mg, na 6 weken overgestapt naar 2x daags 500mg en toen begon de ellende. Het begon met maag/darmklachten, welke acceptabel waren en goed mee te leven. Maar toen begon de ellende. Hartkloppingen, zweten, flauwtes, ik dacht dat ik gek werd. Zelfs op mijn werk naar huis gestuurd o[lees meer...]mdat ik niet functioneerde en in de ziektewet gezeten. Mijn suikerwaarden vlogen alle kanten op, dan weer 4,1, dan weer 15,6. Deed voor mij absoluut niet wat het moest doen, het leek bijna een allergische reactie. Een vreselijk medicijn. Heb mijn levensstijl aangepast om de waarden onder controle te houden en dit gaat goed. Het enige voordeel aan dit medicijn is het remmen van de eetlust, waardoor ik in korte tijd zo’n 10kg afviel.

11-08-2020 | Vrouw | 66
Prediabetes
Door andere medicatie voor vaatproblemen diabetes 2 gekregen volgens arts, bloedsuiker rond de 7.0 Twee jaar doodziek geweest van de metformine, volgens arts onzin door lage dosering, maar werd steeds zieker. Hele dikke buik, kortademig, vocht vast, zeer veel gasvorming en winden laten daardoor incontinent vvan ontlasting. Ik ben gestopt en voel mij nu 2 weken later veel [lees meer...]beter. Niet benauwd meer, met hulp van probiotica geen darmproblemen meer en 2 kilo vocht kwijt. Bloedsuiker blijft gewoon tussen 6-en 7, voor mij die troep niet meer.

16-04-2020 | Man | 60
Prediabetes
vanaf begin ongemakkelijk gevoel,diarree en opgeblazen gevoel naderhand bulten en rode plekken met jeuk

08-10-2019 | Vrouw | 40
Prediabetes
Mijn waarden schieten normaal een hele dag van hoog naar te laag,ik kom bij door steeds mijn hypo's weg te eten. Nu blijven ze iets stabieler. Ik ben nog maar pas bezig dus hoop dat de ozempic nog wat beter gaat werken. Ik ben wel misselijk met vlagen(zoals wanneer je zwanger bent,echt hetzelfde gevoel) en opgeblazen en ik heb knallende hoofdpijn. Oja en ik hoop stieke[lees meer...]m dat ik ook wat kilo's mag verliezen door dit middel. Ik ben 40 jaar.

Glucophage

15-09-2016 | Vrouw | 47
Prediabetes
bijwerkingen: gevoelige maag en alle dagen diarree met buikkrampen

Victoza

10-07-2016 | Man | 70
liraglutide
Prediabetes
Blijf zelf allert. De bloedsuikers daalden wel, maar kreeg veel, erg veel klachten erbij. Ik was me zelf aan het vergiftigen met de Victoza. Klachten begonnen zeer vaag, kreeg steeds meer last van algehele malaise. Telkens uitdrogingsverschijnselen. Huisarts, specialisten in het UMCG wisten niet wat er aan de hand was. Vervolgens steeds zieker en zwakker totdat we er ze[lees meer...]lf achter kwamen dat het misschien de Victoza kon zijn. Gestopt en per dag ging het langzaam de goede kant op. Ik ben er nog niet maar voel dat ik elke dag sterker wordt.