ziekte

Bestaat uit:
Insulineresistentie (2)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor prediabetes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Metformine 4 2
Ozempic 1 3
Victoza 1 4
Glucophage 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: prediabetes

Metformine

11-08-2020 | Vrouw | 66
Prediabetes
Door andere medicatie voor vaatproblemen diabetes 2 gekregen volgens arts, bloedsuiker rond de 7.0 Twee jaar doodziek geweest van de metformine, volgens arts onzin door lage dosering, maar werd steeds zieker. Hele dikke buik, kortademig, vocht vast, zeer veel gasvorming en winden laten daardoor incontinent vvan ontlasting. Ik ben gestopt en voel mij nu 2 weken later veel [lees meer...]beter. Niet benauwd meer, met hulp van probiotica geen darmproblemen meer en 2 kilo vocht kwijt. Bloedsuiker blijft gewoon tussen 6-en 7, voor mij die troep niet meer.

Metformine

16-04-2020 | Man | 60
Prediabetes
vanaf begin ongemakkelijk gevoel,diarree en opgeblazen gevoel naderhand bulten en rode plekken met jeuk

Ozempic

08-10-2019 | Vrouw | 40
semaglutide
Prediabetes
Mijn waarden schieten normaal een hele dag van hoog naar te laag,ik kom bij door steeds mijn hypo's weg te eten. Nu blijven ze iets stabieler. Ik ben nog maar pas bezig dus hoop dat de ozempic nog wat beter gaat werken. Ik ben wel misselijk met vlagen(zoals wanneer je zwanger bent,echt hetzelfde gevoel) en opgeblazen en ik heb knallende hoofdpijn. Oja en ik hoop stieke[lees meer...]m dat ik ook wat kilo's mag verliezen door dit middel. Ik ben 40 jaar.

Glucophage

15-09-2016 | Vrouw | 47
Prediabetes
bijwerkingen: gevoelige maag en alle dagen diarree met buikkrampen

Victoza

10-07-2016 | Man | 70
liraglutide
Prediabetes
Blijf zelf allert. De bloedsuikers daalden wel, maar kreeg veel, erg veel klachten erbij. Ik was me zelf aan het vergiftigen met de Victoza. Klachten begonnen zeer vaag, kreeg steeds meer last van algehele malaise. Telkens uitdrogingsverschijnselen. Huisarts, specialisten in het UMCG wisten niet wat er aan de hand was. Vervolgens steeds zieker en zwakker totdat we er ze[lees meer...]lf achter kwamen dat het misschien de Victoza kon zijn. Gestopt en per dag ging het langzaam de goede kant op. Ik ben er nog niet maar voel dat ik elke dag sterker wordt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2642)
Depressie (2126)
Angst & paniekstoornis (2094)
Hoge bloeddruk (1508)
Blaasontsteking (1095)