ziekte

Bestaat uit:
Menopauze (32)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor overgang

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: overgang

25-09-2022 | Vrouw | 57
Overgang
Al 4,5 jaar in de overgang. Veel opvliegers en vanaf begin dit jaar niet fatsoenlijk meer geslapen. Veel moe, pijnlijke gewrichten, droge ogen. Eerste week van gebruik nog niet veel verandering. Na 2 weken kon ik eindelijk weer eens een nacht doorslapen en ik heb geen opvliegers meer. Na 4 weken gebruik spontaan zeer heftige bloedingen met buikpijn en rugpijn.

22-09-2022 | Vrouw | 55
Overgang
Na een half jaar de hele dag en nacht opvliegers en van alles geprobeerd op natuurlijke middelen ben ik sinds een maand met dit medicijn begonnen , na 2 weken al effect en na 4 weken geen opvliegers meer , en weer normaal kunnen functioneren, de enige bijwerking na 4 weken een lichte doorbraak bloeding , maar als dat alles is ..... erg tevreden met dit medicijn.

Systen

19-09-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Helpt mij tegen opvliegers en deels tegen stemmingswisselingen. Ook tegen spierproblemen.

19-09-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ervaar heel veel last in mijn dagelijks leven door de overgang. Geen opvliegers maar veel pijn in mijn lijf, het voelt alsof ik heel de dag spierpijn heb en stijf ben. S'nachts doet zelfs omdraaien en lang in dezelfde houding liggen pijn. Mijn bekkengebied is heel gevoelig. Ik voel me moe en erg neerslachtig. Een maand de femoston 1/10 geprobeerd, huid en haar wordt er [lees meer...]mooi van, wat haaruitval, gewichtstoename en pijnlijke borsten en spierpijn lijkt erger te worden. Ik ben er weer mee gestopt. Ik hoor graag of anderen soortgelijke ervaringen hebben, voel me hier zo eenzaam en ellendig door, weet niet meer wat te doen en hoe de dag door te komen. Alvast dank voor het delen.

Provera tabletten 5mg/10mg

16-09-2022 | Vrouw | 46
medroxyprogesteron oraal
Overgang
Kuur voor 10 dgn ivm overgangsklachten. Vanaf dag 6 bijna niet meer te doen qua bijwerkingen. Hardnekkige hoofdpijn bij vlagen, hartstikke misselijk, zo vermoeid dat ik nauwelijks op de been kon blijven en tegelijkertijd van binnen een enorm opgejaagd gevoel. Heel naar zelfs bij vlagen als beangstigend ervaren.

Estradiol Pleisters

11-09-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ontzettend blij dat ik van mijn overgangsklachten af ben dankzij deze Estradiol pleisters! Lang getwijfeld en allerlei natuurlijke overgangsproducten geprobeerd maar de opvliegers, hartkloppingen, gejaagd /onbestendig gevoel en slechte nachten werden steeds erger ipv minder. Op den duur kon ik het niet meer relativeren en eroverheen kijken. Het idee dat ik zo nog misschie[lees meer...]n wel jaren moest doorgaan maakte me angstig en moedeloos. Ik had echt een time-out nodig! Al was het maar voor een korte periode. Met die insteek ben ik gaan lezen en zoeken naar bio- identieke hormoontherapie. Samen met mijn huisarts goed besproken en nu gebruik ik zo’n 2 maanden Estradiol pleisters en 2 capsules progesteron Utrogestan. Wat een verschil!! Na 2 weken was ik van al mijn overgangsklachten af! Ik ben weer helemaal mezelf en dat zonder noemenswaardige bijwerkingen (wat gevoeligere borsten, verder echt niets!) Ik kan het iedereen aanraden. P.s ik heb de dosering zelf aangepast door er een halve pleister bij te plakken, dit is voor mijn lichaam op dit moment precies de juiste dosis (75 ug) die het nodig heeft. Nog een tip: ik doe er altijd een extra hechttape over, zodat de pleisters niet los gaan.

11-09-2022 | Vrouw | 58
Overgang
Voor vaginale droogte voorgeschreven. Direct na inbrengen branderig jeukende gevoel. Volgende dag echt griepklachten waardoor ik in bed moest blijven. Ik lees meer van dit soort ervaringen. Vind dat je hier door artsen niet op wordt gewezen. Na 1 ovule gebruik ik het nooit meer. Eng spul.

Estradiol Pleisters

31-08-2022 | Vrouw | 55

Livial

29-08-2022 | Vrouw | 61
tibolon
Overgang
Ik gebruik livial al langer dan 10 jaar. Ben tussentijds wel een keer of 5-6 gestopt maar de opvliegers waren zo heftig dat ik na een maand weer begon. Ik ben nu 61 en dacht vorige maand : weg ermee. Maar weer hetzelfde : opvliegers, nerveus etc. Dus vandaag maar weer begonnen.

Angeliq

27-08-2022 | Vrouw | 52
estradiol / drospirenon
Overgang
Gaan gebruiken nav overgang op aanraden huisarts. Met name voor de vervelende zweetaanvallen. Gebruikt het zelf ook al 10jaar: eerst elke dag en na paar jaar nog 3x per week. Ik zou na dag of 10 al verschil merken. Maar ik had meteen weer enorme stemmingswisselingen/slechte zin, die ik na stoppen pil (na maandje afkicken) niet meer echt had. Dacht heeft ff nodig, m[lees meer...]aar het is er nog steeds. Erg vervelend. Veel meer witvloed/bloed ook. Wel idee dat gewrichtsklachten (knie/heup/bil) minder zijn na 2e maand slikken. Opvliegers wel al snel weg gebleven. Het andere overmatig zweten, rug/borst/hoofd blijft. Dus weet niet of verder gebruik zin heeft. 3 maanden te kort om te oordelen? Graag jullie mening.

26-08-2022 | Vrouw | 55
Overgang
Ben 3 jaar geleden met HST begonnen. Slikte daarvoor eerst de pil, kreeg toen trombose (slikte de pil ivm overgangsklachten, die waren zo erg dat ik niet meer sliep en kon werken. Nu Eustradiol pleisters en Uterogestan: 1 capsule per dag. Neem ik s avonds en slaap er prima op, een verlossing na vele jaren beroerd slapen. In de 12 dagen/maand dat ik Uterogestan slik ben ik[lees meer...] s ochtends vaak misselijk en opgezette maag. In de loop van de dag trekt dat weg en als ik stop met de Uterogestan ook. Daarnaast ben ik in deze dagen veel somberder, emotioneler. vooralsnog wegen de voordelen (geen opvliegers en goed slapen) op tegen de nadelen. En alleen Eustradiol slikken is geen optie.

Clonidine

26-08-2022 | Vrouw | 52
clonidine
Overgang
Ben begonnen hiermee en had hoop ,maar weet nu niet of het iets doet. lijkt minder opvliegers te hebben maar wel een zeer droge mond ,en een soort van slikproblemen.( Pseudo–obstructie van het colon. )Staat bij de bijwerkingen. lees maar weinig over bij anderen ? pijnlijke tong/kaken Dus denk niet dat ik hiermee door ga.

19-08-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Ik had/heb veel last van de overgang, stemmingswisselingen, depressiviteit, angsten, en zelfs bij vlagen suicidaal. En daarnaast wel 30 opvliegers per 24 uur, wat weer leidde tot slaapgebrek en de andere klachten ook versterkte. Via een overgangsconsulent 4 jaar geleden gestart met Femoston, en het was geweldig! Geen opvliegers, geen depressie, ik was weer mezelf. Helaas [lees meer...]hield dat begin dit jaar op, de stemmingswisselingen waren weer terug. Ik ben nu 3 maanden gestopt, en voel me geestelijk goed, maar heb wel weer ontzettend veel opvliegers. Ik twijfel wat ik nu moet doen. Mss een lichtere dosis?

Livial

15-08-2022 | Vrouw | 61
tibolon
Overgang
Overgang bijwerkingen te heftig..

21-07-2022 | Vrouw | 55

12-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Ben 1,5jr geleden gestopt met de pil en kreeg ineens allerlei vreemde lichamelijke klachten, kon uiteindelijk amper nog functioneren. Na maanden diverse malen bij de huisarts, internist etc te zijn geweest, niet serieus genomen door beide....bij overgangsconsulente gekomen. Wat een herkenning van mijn klachten. Gestart met femoston 1/5, eerste paar mnd bloedingen en/of[lees meer...] pijn onderbuik gehad. Voel me als herboren, slaap geweldig en ben fitter als ooit.

05-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Na meer dan een jaar geen menstruatie meer te hebben gehad en de ergste overgangsklachten weg waren, begon plots de hele ellende opnieuw. Opvliegers, nerveus, vermoeid, spierpijn en slecht slapen, alles was er weer. Na onderzoek bij de gynaecoloog ben ik femoston 2/10 gaan slikken, de overgansklachten verdwenen voor het grootste deel al snel, helaas had ik wel een erg pijn[lees meer...]lijke bloeding na de wisseling van pilsoort binnen 1 strip. Na een jaar mocht ik over op de femoston 1/5. En hoe fijn is dat. Alle klachten die er nog waren verdwenen helemaal. Ik voel me herboren. Na korte tijd kreeg ik helaas wel wat last van hele lichte doorbraak bloedingen, soms 3 maanden niet, dan 2 in 3 weken. Niet ernstig, wel vervelend. Er wordt nu toch aanvullend onderzoek gedaan, er lijkt niks aan de hand, maar dat onderzoek moet dat wel bevestigen.

30-06-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Na ruim 2 maanden niet meer goed te kunnen slapen door de opvliegers, toch maar stappen genomen en een overgangsconsulent in de arm genomen, vervolgens met behandelplan naar huissarts die mij Femoston voor heeft geschreven. Op dag 2 voelde ik mij al wat slapjes, maar dag 3 sloeg de bom in. Kotsmisselijk wakker geworden, duizelig zodra ik rechtop was & heel erg slap en heel[lees meer...] erg labiel. Bij het minst geringste in tranen. De opvliegers zijn nog erger geworden dus het slapen nog steeds heel erg slecht. Ik kon niets meer, ben normaal een bezige bij, sportvrouw en daarnaast yogadocent. Een lange tijd kon ik eea opvangen met alles wat ik weet, maar het chronische slaaptekort begon mij op te breken. Geen geheugen meer, slechte motoriek, heel kort lontje en gewoon uitgeput/opgebrand. Daarom heb ik actie genomen, maar ik denk niet dat ik wel heel goed ga nadenken voordat ik weer wat ga nemen. Ben na vier dagen gestopt met Femoston en meteen met Heavy Metal Detox smoothie begonnen en voor betere slaap ben ik begonnen met een zeer goede CBD olie. Ik heb gisteren voor het eerst sinds maanden 5 uurtjes geslapen en kom langzaam weer terug bij mezelf. Ik ben een HSP en verder zeer gevoelig voor wat ik tot mij neem (letterlijk & figuurlijk) dus voor mij is Femoston niet de ‘way to go’, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor jou niet heel goed kan werken. (RED. mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

Angeliq

23-06-2022 | Vrouw | 53
estradiol / drospirenon
Overgang
Ben in de problemen gekomen omdat het uit de handel is gehaald. Niks helpt 😞

21-05-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik dacht Yes dit is de oplossing tegen mijn klachten maar helaas kon ik niet tegen de utrogestan pilletjes. Ik nam er maar 1 ipv 2 in de avond. Was verschrikkelijk duizelig moe depressief kon alleen maar huilen dit nooit meer. Nu moet ik beginnen met alleen de pleisters en dan ben ik benieuwd wat ze als vervanger voor de utrogestan willen doen.

Progynova

16-05-2022 | Vrouw | 51
estradiol oraal
Overgang
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen door de huisarts nav overgangsklachten. Opvliegers, zweten, innerlijke onrust, hartkloppingen, opgefokt etc. Alles wat er beschreven wordt mbt overgang heb/had ik. Progynova werkt. Na 2 weken stuk minder opvliegers en voel me stukken rustiger. Het enige wat ik heb is jeuk. Jeuk in gezicht/hals/lichaam. Lijkt van binnenuit te kom[lees meer...]en, op huid zelf is niks te zien. Volgens huisarts komt dit voor bij 10% van de vrouwen. Heel erg vervelend en zeker met warm weer. Van zweten krijg ik nog meer jeuk. Iemand ervaring met deze klacht? groetjes

16-05-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Ik gebruik femoston 2 jaar i.v.m zware opvliegers. Ondertussen gestopt maar opvliegers kwamen heel snel terug. Ik voel me heel goed weer. Wel afentoe bloedingen. Ik weet dat ik femoston niet lang mag gebruiken maar ik weet niet hoe ik moet zonder.

12-05-2022 | Vrouw | 68
Overgang
Heb dit medicijn voorgeschreven gekregen en moet het nu 14 dagen achtereen gebruiken. Had last van vaginale droogheid met als klachten vaak plassen en het gevoel hebben van een blaasontsteking. De eerste dag ging het goed daarna jeuk irritatie huid opgezet en vanaf de vierde dag veel buikpijn menstruatiebuikpijn en een spatje bloed gehad. Huisarts gebeld en die zei de b[lees meer...]uikpijn kon niet komen van de synapause crème maar lees wel op veel sites dat deze klacht veel voorkomt maar niet in de bijsluiter staat Heb het nu 14 dagen vol gehouden met veel ellende en nu naar 2 x in de week en hopelijk komt het dan goed. Mocht het niet zo zijn dan maar terug op een crème zonder hormonen wat ik hiervoor ook heb geprobeerd alleen deze hielp niet voldoende vandaar het gebruik van de synapause

Kliogest

02-05-2022 | Vrouw | 57
estradiol / norethisteron continu
Overgang
Had al 3 jaar veel last van overgangskilachten. Denk hierbij aan: moodswings, onredelijkheid, boos, verdrietig, opvliegers, slecht slapen, etc. Zo erg dat je huwelijk er serieus onder lijdt. Bah. Heb me 3 jaar lang niet mezelf gevoeld.

25-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Heb heel er last van me onderrug trek door naar me bil en been Jeuk aan me oog galbulten Slaap slecht Heel veel aan gekomen Ik ga ermee stoppe en proberen weer afvallen

19-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik gebruik Lenzetto spray (estradiol) i.c.m. Utrogestan capsules 100 mg. maar ik ervaar van de Utrogestan nare bijwerkingen zoals een sterk jeukende tepel en uitslag in de vorm van rode jeukende bultjes op zowel mijn boven als onderarmen. Mijn HA zegt dat ik dan maar uit de zon moet blijven maar dat is op vakantie een beetje lastig. Het lijkt wel een allergische reactie. [lees meer...]Aangezien ik ook hooikoortspatient ben gebruik ik ook dagelijks antihistaminetabletjes dus je zou verwachten dat ik dan geen allergische reactie meer kan krijgen. Helaas dus toch! Iemand die dezelfde ervaringen/klachten heeft?

28-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
In verband met overgangsklachten zoals hevige migraine ben ik dit gaan slikken. Het duurde heel lang voor ik verschil merkte. Na 2 jaar bleek ik borstkanker te hebben. Moest er direct mee stoppen

15-03-2022 | Vrouw | 72
Overgang
Een klein beetje synapause vaginaal creme één keer per week op de rand van de vagina is al voldoende. Geen bijwerkingen en geen last meer van blaasontsteking sindsdien. Daarnaast een neutrale vaginaal gel Hyalofemme twee keer per week.

15-03-2022 | Vrouw | 72
Overgang
In verband met regelmatig terugkerende blaasontsteking en post menopausaal droog vaginaal slijmvlies gebruik ik maar één keer per week een klein beetje synapause vaginaal creme op de rand van de vagina. Dit op advies van de arts. Dit blijkt genoeg voor een optimaal resultaat! Ik begon met twee weken elke dag en daarna dus één keer per week en heb totaal geen last van bijwe[lees meer...]rkingen. Wat ik wel had van de vaginaal tabletten. En geen blaasontsteking meer sindsdien. Daarnaast gebruik ik een vaginaalgel twee keer week: Hyalofemme.

08-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Ik slik nu 1 mnd femoston 1/10 Opvliegers zijn veeeel minder, Niet helemaal verdwenen. Ik slaap zo goed dat ik niks meer slik om te slapen. Zin in seks is terug.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2809)
Angst & paniekstoornis (2267)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)