ziekte

Bestaat uit:
Menopauze (27)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor overgang

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: overgang

15-10-2021 | Vrouw | 62
Overgang
Sinds twee weken gebruik ik Angeliq en voel me nu al stukken beter. Opvliegers zijn nagenoeg verdwenen waardoor ik veel meer energie heb en bijna de hele nacht kan doorslapen. Ik woon in Spanje en kreeg Angeliq voorgeschreven van mijn Nederlandse arts. Als je het werkelijk zoveel waard is, en daar kan ik goed in komen, koop een retourticket naar Spanje, zoek een Nederlands[lees meer...]e arts en vraag of hij Angeliq voorschrijft. Als je er gelijk een korte vakantie aan vast knoopt, sla je twee vliegen in een klap. Veel succes.

Provera tabletten 5mg/10mg

13-10-2021 | Vrouw | 52
medroxyprogesteron oraal
Overgang
Naar aanleiding van de reacties hier was ik huiverig om dit medicijn te gebruiken. Echter totaal geen bijwerkingen (voor de zekerheid slikte ik het voor het slapen gaan, dan kon ik, bij bijwerkingen, in ieder geval in mijn bed blijven liggen) Maar werken doet het niet, zou mijn menstruatie (ben nu al 4 weken achtereen heel licht ongesteld) moeten laten stoppen, maar ben[lees meer...] nog steeds licht ongesteld. Ik gebruik het nu 5 dagen, ben op de helft, moet het 10 dagen gebruiken

09-10-2021 | Vrouw | 59
Overgang
Heerlijk, geen opvliegers meer, en ik slaap fantastisch!

Estradiol Pleisters

29-09-2021 | Vrouw | 54
estradiol transdermaal
Overgang
In 2017 kreeg ik een burnout, als gevolg van te weinig slaap door ondere andere nachtelijke opvliegers. Het ging de hele nacht door. Via de menopauze kliniek kreeg ik in 2018 Systen 50 van Jansen voorgeschreven, samen met utrogestan (progesteron) pillen. Na ongeveer een maand geen enkele last meer van opvliegers. Voel me sindsdien een stuk beter, en kan beter doorslapen. H[lees meer...]et enige minpuntje van de Systen pleisters is dat ze bij mij enorme vieze zwarte lijmranden krijgen, al na een paar uur na het opplakken. Hoezo onzichtbaar. Ook heb ik regelmatig last van jeuk en uitslag op de plakplek. Op eigen verzoek ben ik overgeschakeld naar Sandoz. Deze pleisters plakken inderdaad minder goed, maar nu weet ik ermee om te gaan. Met een nat washandje boen ik eerst de huid, daarna goed droogboenen en de pleister plakt perfect. Geen lijmranden meer, de pleister is echt onzichtbaar. Werking is even effectief.

Zoely

18-09-2021 | Vrouw | 50
estradiol / nomegestrol
Overgang
Ik ben twee maanden geleden gestart met zoely omwille van overgangsproblemen. Ik heb een zware bevalling gehad en daardoor bekkenbodemproblemen. Werd erger tijdens perimenopauze. Nu met zoely zijn de vaginale problemen volledig weg vanaf dag 1. Ongelooflijk positief verschil. Qua bijwerkingen heb ik wel netelroos gekregen ( vroeger nog al eens gehad), ik moet daarvoor anti[lees meer...]histaminica nemen. Ook totaal geen hongergevoel. Ik ben er heel blij mee, ondanks bijwerking.

10-09-2021 | Vrouw | 61
Overgang
Geweldige pil heeft mij mijn leven teruggegeven. Helaas uit de handel genomen andere medicijnen gekregen, lenzetto spray en trogestan, door de bijwerkingen en opvliegers hiermee gestopt ben na ruim 10 jaar terug bij af voel me vreselijk.

Systen

07-09-2021 | Vrouw | 52
estradiol transdermaal
Overgang
Pleisters blijven netjes zitten. Ik heb er veel baat bij, samen met utrogestan.

Utrogestan

07-09-2021 | Vrouw | 52
progesteron
Overgang
Ik ondervind geen enkele bijwerkingen behalve soms wat slaperig 30 minuten na innemen . Erg tevreden. Neem m 2 weken per maand en 2 weken niet.

23-08-2021 | Vrouw | 53
Overgang
53 jaar, vervelende overgangsklachten, opvliegers vooral in de nacht, hoofdpijn, onrustig, slecht slapen. Gebruik dit middel sinds 6 weken. Sinds kort last van de eerder genoemde bijwerkingen. Kan door duizeligheid sinds 10 dagen nauwelijks autorijden.

20-08-2021 | Vrouw | 54
Overgang
De eerste 2 maanden 1 tablet per dag ingenomen en ze hielpen super goed. Ik sliep s'nachts weer goed en ook overdag geen last meer van opvliegers enz. Nadeel in begin was een hele droge mond. Nu voor de 3 e maand bezig en ze helpen niks meer. Alle klachten zijn weer terug zoals slecht slapen, opvliegers en opgejaagd gevoel.

Activelle

15-08-2021 | Vrouw | 49
estradiol / norethisteron continu
Overgang
Nadat 'Angeliq' uit de handel werd genoemen, schreef de arts Activelle voor. Ik kreeg erg snel terug opvliegers en voelde me inwendig erg nerveus. Toen las ik zelf over de samenstelling die anders is dan 'Angeliq'. Terug naar dokter... Ondertussen is Angeliq vervangen door KLIMIDIX, en is in België reeds verkrijgbaar. Na één week merk ik terug het verschil! Ben teru[lees meer...]g mezelf... (ps ik ben nu 49 en zit als zes jaar in de overgang)

14-08-2021 | Vrouw | 49
Overgang
Helaas is dit product uit de handel en schreef miijn arts een ander middel voor (met een andere samenstelling) De overgangssymptomen kwamen echter met de nieuwe pil snel terug: koud zweet, veel wakker worden, nerveus, prikkelbaar...Symomen die erg gelijk lopen met stress. Gisteren terug naar artsenpraktijk ... die nieuwe pil bevatte geen drospirenon...Maw heb nu een pil ge[lees meer...]kregen met precies dezelfde samenstelling als Angelique : KLIMIDEX... Ik hoop dat ik snel terug mezelf ordt ,want ik voel me nu precies als in de menopauze...

Citalopram

13-08-2021 | Vrouw | 50
citalopram
Overgang
Al jaren last van psychische klachten gerelateerd aan de overgang. Heftige paniek aanvallen ,opgejaagd gevoel, sombere gedachten. Helaas werden de klachten in de loop vd jaren steeds heftiger. Gedachten om uit te leven te stappen kwamen ook voorbij. Ik was totaal de weg kwijt en voelde mij niet de vrouw die ik jaren was sterk vol zelfvertrouwen en gelukkig. Sinds ik cita[lees meer...]lopram slik voel ik mij weer mijzelf!! Ben echt blij dat ik deze stap heb genomen .

12-08-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Ik ben 51 en overgestapt van de anticonceptie pil naar femoston 0,5/2,5 op advies van de overgangsconsulent. Ik had ondanks de pil erg last van de overgang sliep niet meer, onrust in mijn lijf, en stemmingswisselingen .nu sinds 2 dagen aan de femoston heb wat last van misselijkheid en heb weinig energie. Ook wat somber . Hoop dat dit alleen in het begin is . En dat ik m[lees meer...]e snel weer mezelf voelt .

06-08-2021 | Vrouw | 46
Overgang
IVM EXTREME OPVLIEGERS, BIJ EEN LAGE NORMALE HARTSLA'G (42), DIE NU ZO LAAG ALS 33/MIN GAAT........... MEER MENSEN ZON LAGE HARTSLAG?

03-08-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Zweetaanvallen stukken minder, daarvoor in de plaats opgeblazen buik, gezicht, stemmingswisselingen, gewichtstoename

Mirena

01-08-2021 | Vrouw | 47
levonorgestrel
Overgang
Heftige bloedingen tijdens menstruatie waren mijn klachten. Nu met mirena mijn eerste menstruatie. En ik ben nu al blij. Dit had ik veel eerder moeten laten plaatsen. Het plaatsen is in Schijndel gedaan. Dit kan ik iedereen aanraden. De eerste dag flinke krampen en wat Spotting. Na een week Spotting en wat krampen ben ik toch feminax gaan slikken. 1 tablet per dag voor ee[lees meer...]n week lang. Al vrij snel van krampen af en geen bloeding meer. Daarna nu mijn eerste menstruatie wat absoluut geen naam mag hebben. Alleen mini tampons nodig. Ideaal. Wie weet gaat heel de menstruatie ook nog stoppen. Maar als het bij dit blijft dan is het al een groot succes. Verder totaal geen last van de hormonen in het spiraaltje of van de spiraal zelf. Zelfs mijn gewicht is nu onder controle. En ik kan eindelijk weer eens afvallen. Ik heb er zelf weer grip op.

29-07-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Er is een middel in België (heb het vandaag met mijn Angeliq recept opgehaald in België) Klimedix van Gedeon Richter heeft dezelfde samenstelling: 1mg Estradiol/2mg Drospirenon als Angeliq en heeft niet die nare bijwerkingen. Helemaal hetzelfde alleen nog niet in Nederland Hoorde daar ook het gerucht dat Angeliq in oktober terugkomt maar mocht dat niet waar zijn dan is Kli[lees meer...]medix het alternatief. Hoop dat dit helpt

11-07-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb ook elke maand bloedverlies en soms wat tussendoor maak mij ongerust nog meer mensen ervaring je leest zoveel enge dingen mijn uitstrijkje was goed nu allerlei vervolg onderzoek. Bah

02-07-2021 | Vrouw | 49
Overgang Nu verkrijgbaar als Klimedix Gideon Richter

Tibolon

29-06-2021 | Vrouw | 57
tibolon
Overgang
Gigantische opvliegers gedurende de hele dag, maar met name s nachts. Hierdoor sliep ik slecht, wat een effect had op mijn werken en humeur gedurende de dag. Na 1 week Tibolon slikken; geen opvliegers meer! Super blij! Oh ja, de strip kan wel wat gebruikersvriendelijker; zet er de dag op! Nu doe ik dat zelf op een nieuwe strip, maar moet toch fluitje van een cent zijn vo[lees meer...]or de producent

Implanon (hormoonimplantaat)

15-06-2021 | Vrouw | 43
etonogestrel
Overgang
Implanon laten plaatsen ivm continue spotting en pijn in eierstokken tijdens de overgang, als laatste redmiddel ter voorkoming van een hysterectomie. Andere hormoonpreparaten in het verleden waren geen succes ivm bijwerkingen. De Implanon bleek voor mij helaas ook geen uitkomst te bieden. Later verwijderen ivm een continue menstruatie met flinke buikkrampen en enorme ha[lees meer...]aruitval. De plek waar de Implanon in mijn arm zat bleef ook gevoelig/pijnlijk.

12-06-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Na Zilverkaars(van de drogist) te hebben gebruikt ,wat niet (meer) hielp tegen de vele heftige opvliegers met enorme langdurige zweetaanvallen alleen overdag, heb ik na een gesprek met de huisarts gekozen voor Clonidine . Eerst een aantal weken 2 maal daags 1 tablet, waarna er minimale verbetering optrad. Overgegaan naar 2 maal daags 2. Deze dosering volg ik nu 4 wek[lees meer...]en. Ik ben duizelig, vergeetachtig. Na elke lichte inspanning gaat mijn hart tekeer alsof ik de marathon heb gelopen. Ik ben dan doodmoe en ga hevig transpireren over mijn gehele lichaam. Het humeur wordt er ook niet beter op. Ik ga in overleg met de huisarts stoppen met Clonidine.

29-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb na een jaar weer bloed verlies de eerste keer heftig ongesteld nu soms een beetje bloed heb een uitstrijkje gehad en een pipelle dat was gelukkig goed maak me toch weer ongerust iemand anders ook last ?

Ymea

20-05-2021 | Vrouw | 53
voedingssupplement
Overgang
Heb Ymea een aantal weken gebruikt ivm overgangsklachten. Kreeg na een paar weken pijn in mijn leverstreek en oranje/bruinachtige vlekken aan de binnenkant van mijn handen. Bij nazoeken op internet blijkt Ymea zilverkaars te bevatten, wat nadelige lich gevolgen heeft. Ben er direct mee gestopt.

Davitamon

18-05-2021 | Vrouw | 49
vitaminepreparaat

16-05-2021 | Vrouw | 52

16-05-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Veel opvliegers en hoge bloeddruk in de overgang. Pilletjes 2x p dag 1 stuk. Hielpen vanaf dag 1, geen opvlieger meer gehad en bloeddruk( bovendruk) met 20 gedaald na 4 weken. Droge mond was na 2 weken op zijn ergst, daarna nam het af. De hoofdpijn was alleen de eerste week.

04-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
slik ik nu 2 jaar, en ga hiermee door wanneer ik zelf denk dat het genoeg is . Ervaar dagelijks 2 of 3 opvliegers (is mee te leven) in plaats van 48 per etmaal.... Deze lichte variant bevalt mij prima , ik heb mijn leven weer terug! hiervoor een bloeddrukverlager geslikt, hielp niet echt. Daarvoor, Activelle, hielp goed, maar mocht maar tijdelijk. Met Femoston conti 0,5/[lees meer...]2,5 ben ik tevreden.

28-04-2021 | Vrouw | 55
Overgang
Ik was 43 toen ik in de overgang kwam. Ik had last van mijn gewrichten en stemmingen. Voelde me diep ongelukkig en niet mezelf. Na 3 maanden Angeliq had ik nergens meer last van. Ik ging 1x per jaar op controle in het ziekenhuis, overgangspoli te Drachten. Een hele goede begeleiding en super fijne afdeling. Ik ga nu stoppen na 11 jaar omdat het niet meer te verkrijgen is[lees meer...]. Anders had ik het nog 1,5 gebruikt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2645)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1514)
Blaasontsteking (1095)