ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (28)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
3,66666666666667
Nicorette 3 1,33333333333333
Wellbutrin XR 1 3
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

19-10-2017

Stoppen met roken

Proberen. Ik voel het verschil afname van trek. Dat neemt niet weg dat de zin in de 'gewoonte ' afgenomen is. Het helpt om je te beheersen. Ik ben benieuwd hoe het zal voelen op langere termijn. Wil nl zsm stoppen met champix ivm nachtmerries en slapeloosheid (altijd al problematisch). Succes gewenst voor wie straks gaat starten: roken werkt onsuccesvol voor een lang en [lees meer...]gelukkig leven. Ik hoop deze verslaving te overwinnen!
18-10-2017

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

Ik kreeg de Zyban voorgeschreven via mijn huisarts. Afgelopen maandag (18-10-17) begonnen met 150 mg. De volgende dag de volgende ingenomen en merkte meteen een soort van alertheid. Mensen om mij heen vonden mij lacherig en vroegen; gaat het wel goed met je? Ja hoor was mijn antwoord. 's Middags met mijn rijinstructeur over gehad dat ik begonnen was met het slikken van Zyb[lees meer...]an en gevraagd; is het wel verstandig om te rijden, aangezien er wel een gele sticker op de verpakking zit? Mijn rijinstructeur zei: Wij kijken even hoe het gaat, mocht het niet gaan stop je meteen. In principe ging het goed, maar ik voelde mij er toch niet lekker bij. Ik ben naar huis gebracht en had na de tijd ook nergens meer zin aan. Snel maar iets besteld en na het avondeten werd ik zo moe, dat ik echt dacht ik wil slapen om 18:00 uur. Ik keek in de spiegel en het eerste wat mij opviel waren mijn rode ogen. Ik dacht bij mijzelf, nu ga ik eventjes voor een uurtje in bed liggen en dan sta ik uitgerust weer op. NOT! Ik heb dwars door de wekker heen geslapen (overkomt mij nooit) en werd niet eerder wakker dan 21:30 uur. Ik werd ook nog eens gedesoriënteerd wakker en zag beelden voor mij (hallucinaties) die je niemand toe wenst, daarnaast werd ik héél emotioneel en had moeite om uit bed te komen. Ik zakte haast in elkaar en voelde mijn hele lichaam tintelen, was duizelig en had enorme hoofdpijn. Vanmorgen nadat ik bijna twaalf uren in mijn bed had gelegen, stond ik op als een zombie en normaal gesproken heb ik dat alleen als ik de griep heb. Ik heb vandaag mijn huisarts direct gebeld en aangegeven dat ik er mee STOP! Wat een rotzooi en dan zoveel bijwerkingen in twee dagen. Vandaag had ik nog een paar kleine naweeën en die heb ik verholpen door veel water te drinken, bewegen en vooral veel fruit te eten.
10-10-2017

Stoppen met roken

Na 25 jaar gerookt te hebben, ruim 30 sigaretten per dag nu 6 weken gestopt. Geen behoefte meer aan roken, vind het wel nog steeds lekker ruiken. De maagkrampen waren echt heftig in het begin maar nu geen last meer van. Na 4 weken gestopt te zijn neem ik dagelijks nog maar 1 tablet ivm best wel heftige dromen. Ik heb overwogen helemaal te stoppen met de tabletten, heb er[lees meer...] echt een wekkertje voor staan anders vergeet ik het gewoon, maar mn huisarts drukte me zo op het hart het toch minstens 3 maanden in te nemen om een terugval te voorkomen. Ik sta volledig achter het gestopt zijn met roken en slik momenteel dus nog dagelijks 1 mg. Je moet er wel volledig achterstaan, mijn nichtje is nl na 3 weken stoppen met champix weer begonnen met roken...
09-10-2017

Stoppen met roken

Maagpijn, misselijkheid, rare dromen, wakker worden 's nachts, vieze smaak in mond, iets sneller geïrriteerd. Deze bijwerkingen waren er in de 1e week. Ik ben gestopt op dag 10 van de kuur. Nu 5 dagen niet gerookt en elke dag wordt makkelijker. De eerste 2 dagen wel nog erg last van "brandende" longen. Door de medicijnen blijf ik echter wel rustig in mijn hoofd. Af en toe [lees meer...]schiet het nog door m'n hoofd, maar de gedachte om te roken is dan ook eigenlijk meteen weer weg. Momenteel wel erg last van mijn maag, daar heb ik medicijnen voor gekregen. Verder zijn de overige bijwerkingen na een week zo goed als verdwenen.
03-10-2017

Stoppen met roken

ik was er helemaal blij mee, ben nu al bijna 2 jaar gestopt met roken. Ik voelde mij er ook heel erg goed bij, na 3 maanden gestopt. Ik voelde me gelijk weer rot, angstig huilen. Ik wilde ze weer hebben, maar zijn dan te duur, maar zou ze graag weer gekregen hebben, het werkte goed.
29-09-2017

Nortrilen (nortriptyline)
Stoppen met roken

Ter ondersteuning bij stoppen met roken. ik rookte ruim 30 shagjes per dag. Ruim 2 weken voor het starten met instellen van nortriptyline heb ik het roken al verminderd naar maximaal 8 per dag. Dit was knap moeilijk. Toen ik van 25mg naar 50 mg opbouwde na 3 dagen, begon ik te merken dat de drang en onrust om te roken al afgenomen was. nu 2 dagen op 75mg, rook er nog [lees meer...]enkele en overmorgen helemaal stoppen. Nortriptyline werkt goed en onderdrukt de drang om te roken en helpt bij het "gemis" van Nicotine. Dit zal van mens tot mens kunnen veranderen. Het belangrijkste blijft toch de wil en motivatie om niet meer te roken. Het medicijn helpt daar zeker bij, maar het is geen wondermiddel. De bijwerkingen zijn geregeld pittig. Maar als je dat wegzet tegen de ernstige gevolgen van het roken, is de keuze niet moeilijk.
28-09-2017

Stoppen met roken

Helaas geen optie voor mij, toenemende depressiviteit en zelfmoordgedachten deden mij stoppen met Champix. Helaas.
28-09-2017

Stoppen met roken

Na week wil je niet meer roken, zo'n smerige ijzersmaak. Werkt super goed tegen de ontwenningsverschijnselen, zonder die, is het makkelijker de gewoonte los te laten. Kreeg wel last vd bizarste dromen en had continu24/7 overdreven zin in seks. Praktijkondersteuner dit uitgezocht en ja deze bijwerking kwam enkele x voor. Nou ik rook nu 4 mnden niet meer en buiten contin[lees meer...]u verkouden en loopneus geen klachten
22-09-2017

Stoppen met roken

Hallo, Ik wil jullie laten weten, dat na vele dingen geprobeerd te hebben ik eindelijk gestopt ben met roken door champix ik ben nu bijna 5 maanden gestopt, me leven is veranderd. Mensen die willen stoppen met roken kunnen na de huisarts, maar denk goed na als je stopt, moet je er wel 1000% achter staan, anders heeft het geen kans van slagen. Ik ben begonnen met d[lees meer...]e intensie ik wil stoppen, na een week stoppen begon het verhaal het gewenning dat moest ik kwijt, en dat was ook het enige verhaal de gewenning zodra je die kwijt bent wordt het een stuk makkelijker. Op wat keelpijn na en slapeloosheid want ik kwam maar moeilijk in slaap, kan ik zeggen een perfecte medicijn om te stoppen met roken.
15-09-2017

Stoppen met roken

Na precies 1 week van het gebruik van champix gestopt met roken. De eerst week was ik best misselijk maar het was te overzien. Na de laatste verhoging van de dosis ( van 1 naar 2 mg per dag ) werden de bijwerkingen heftiger. overgeven, slecht zicht, duizeligheid, slecht slapen ( meerdere keren per nacht wakker). Net de huisarts er over gebeld en nu de dosis weer terug van [lees meer...]2 mg naar 1 mg per dag. Bijwerkingen zijn dus bij mij erg heftig, maar ben al wel een week gestopt met roken.
14-09-2017

Stoppen met roken

Ben 29 juni volgens voorschrift begonnen, 1 juli definitief gestopt, tot laatste sigaret bleef het me smaken! Na enkele weken, in overleg met HA, naar 2 x 0,5 mg per dag, nu aan het afbouwen, soms hunkering, maar is duidelijk de gewoonte van 45 jaar zo een 25 sigaretten per dag, dus het is wennen om een ex- roker te zijn! Op wat misselijk zijn in ochtend na inname (eerst i[lees meer...]ets eten, dat helpt) en in het begin heftige dromen, was na twee weken voorbij, geen bijwerkingen! Dus ben nu een tevreden ex-roker!
09-09-2017

Stoppen met roken

Na 10 dagen gebruik van Champix gestopt met roken. Onvoorstelbaar hoe makkelijk. Op eigen kracht al twee keer eerder gestopt met roken, maar wat een hel was dat zeg. Kostte bijna mijn huwelijk! Nu met Champix geen drang naar nicotine. Wel naar de gewoonte, dit moet slijten. In de eerste week last van doorslaapproblemen gehad. Nu nog veel dromen, ze zijn altijd erotisch[lees meer...]! Bijzonder spul dat Champix zeg.
29-08-2017

Stoppen met roken

Ik rookte als sinds 2010 minstens 20 sigarettten per dag. Wou altijd stoppen, cold turkey stoppen lukte een paar dagen, en daarna kreeg ik vervelende bijverschijnselen, humeurig, griepverschijnselen. Ik had al het een en ander gehoord en gelezen over champix, de knoop doorgehakt en naar de dokter geweest. Resultaat? Zie hier : na 1 week de kuur opbouwen met 2 x 0,5 mg. S[lees meer...]maakte mijn laatste sigaret op dag 11 zeer vies. Weggegegooid, en sindsdien nog steeds rookvrij. halleluja!! En het gaat zeer goed, zeer lichte bijverschijnselen, mooie dromen, je smaak is terug, huis rookvrij, en financieel en vooral voor je gezondheid goed. Inmiddels zit ik al in mijn derde week, geen behoefte aan roken en lekker in je vel zitten. Champrix is een aanrader!!!
29-08-2017

Stoppen met roken

Ik gebruik het sinds afgelopen vrijdag en ik merk geen misselijkheid of iets maar ik voel me heel erg down en soms depressief daarnaast droom ik veel en slaap ik slecht. Elke dag voel ik weer de bijwerkingen meer te voelen. Ik merk wel dat ik steeds minder trek heb in een sigaret. Dus wel effectief. Ik wil zo graag stoppen dat ik de bijwerkingen wel accepteer als ik maar s[lees meer...]top. Ik ga vrijdag ook stoppen met roken, dus ben benieuwd.
28-08-2017

26-08-2017

Stoppen met roken

Ik rook al 15 jaar, heb van alles geprobeerd en ben nu champix tegen gekomen. De eerste 3 dagen rookte ik nog, maar nu op dag 6 gooi ik de sigaret al weg na 2 hijsjes. Ik rookte een pakje per 3 dagen, maar vond het moeilijk om mijn gewoonte te doorbreken. Soms nog wel last om een sigaret aan te steken na het avondeten.. over 2 dagen ga ik naar 2mg per dag. Heb weinig tot g[lees meer...]een bijwerkingen. Na het verhogen van de dosering een beetje licht in mijn hoofd geweest maar thats it. Kan het nog steeds niet geloven dat ik echt ga stoppen met roken en dit dankzij champix!
24-08-2017

Stoppen met roken

Ik slik nu ongeveer 3 weken champix en het is effectief. De eerste week last gehad van misselijkheid na in de innames, maar dit trok wel weg na een half uur ongeveer. Neem het niet in op een lege maag, want daar krijg je enorme maagkrampen van. Naast het gebruik heb ik wel last gekregen van obstipatie, maar dit kunnen ook ontwenningsverschijnselen zijn net zoals verminder[lees meer...]de stemming. Ik raad het zeker aan.
22-08-2017

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Ik heb al eens eerder deze pleister gebruikt om te stoppen, toen was ik eigenlijk met gemak 1,5 jaar gestopt! Helaas door een mindere gebeurtenis in mijn leven weer begonnen maar nu pakken we de draad weer op. Alleen was ik even vergeten hoe erg die dromen worden wanneer je aan de pleisters begint. Normaal droom je iets en dan snel weer vergeten maar nu de hele nacht door [lees meer...]dromen. En de raarste dromen. Verder geen bijwerkingen.
17-08-2017

Stoppen met roken

Voor mij een top middel! Werkt goed, nu 3 weken gestopt en weinig trek gehad. Een paar acceptabele bijwerkingen gehad die niet opwegen tegen ontwenningsverschijnselen! Overigens wel na 2 weken de dosering gehalveerd omdat het zo goed ging en ik oververmoeid raakte van het slechte slapen. Gaat prima.
16-08-2017

Stoppen met roken

Hallo, Na jaren gerookt te hebben had ik er genoeg van, maar wat ik ook deed het lukte me niet alleen. Tot mijn man zei kom we stoppen samen. Wij samen naar de huisarts en kregen we champix, omdat mijn huid de pleisters afstoot. En ik kan zeggen we zijn er vanaf ;) En het genot van niet roken zal ik echt niet meer de verkeerde weg in slaan.
01-08-2017

Stoppen met roken

Wilde na 50 jaar gewoon stoppen met roken. Rookte op het laatst 3 á 4 pakjes zware Van Nelle per week. Met Champix gewoon gestopt, geen enkel probleem. Nu al weer 10 dagen zonder gebruik van Champix !! Nog steeds geen behoefte om te roken!!
29-07-2017

29-07-2017

Stoppen met roken

Na 60 (!!!) jaar stevig roken, ruim 1 pakje van 25 per dag, en vele pogingen te stoppen, was daar Champix! Zonder enige moeite kon ik het laatste aangebroken pakje sigaretten laten liggen en na een paar maanden weggooien. Nu al ruim 6 jaar niet meer gerookt, longcapaciteit meer dan verdubbeld.
28-07-2017

Stoppen met roken

Na 1 week gebruik helaas moeten stoppen met Champix. Was zeker al minder aan het roken, stopdag al vastgelegd, zag het helemaal zitten. Maar door vreselijke tandpijn en zeer depressief (me niet normaal meer voelen) toch moeten stoppen. Waarschijnlijk heeft de combinatie met 2 anti-depressiva's die ik al jaren gebruik toch een zeer slechte invloed gehad. Terwijl gebruik [lees meer...]van Champix me niet ontraden is. (volgens hun computer)
24-07-2017

17-07-2017

Stoppen met roken

Na 40 jaar een pakje per dag te hebben gerookt begonnen aan Champix...wil wel maar denk dat ik het niet kan om te stoppen met roken... Dag 1-2-3 nu gehad ; met 0,5 mg begonnen; beetje misselijk bij inname maar te doen - gewoon doorroken, smaakverlies totaal, maar rook nog gewoon door nu. Dag 4= morgen moet dan 2x 0,5 mg slikken...zie er tegen op.....twijfel aan werki[lees meer...]ng Champix.. wordt vervolgd....
04-07-2017

Stoppen met roken

Moe en pijn in buik en maag
23-06-2017

Stoppen met roken

Ik kreeg er zelfmoord neigingen van , afschuwelijk.
11-06-2017

Stoppen met roken

Ik rookte dik 20 jaar zo'n 25-30 sigaretten per dag. Dankzij Champix ben ik nu 11 dagen rookvrij! Het werkt geweldig en kan het iedereen aanraden. De bijwerkingen zijn te verwaarlozen... heel bijzonder dromen dus geen nare dromen maar juist geweldige dromen! Wat zweten tijdens slapen maar logisch, je kickt af. Kort lontje maar dat is ook afkicken. Verder heel vrolijk en ma[lees meer...]ar enkele momenten dat ik denk aan een sigaret, ik leg dan direct de focus op iets anders en de gedachte is met een paar minuten weg. Als het zo doorgaat zegt mijn bol; nooit meer die vieze sigaret, ik ben en was er enorm klaar mee! Cold Turkey was onmogelijk bij mij, ik hing dan in de gordijnen maar Champix is voor mij nu het ultieme wondermiddel! Op naar een leven rookvrij!
27-04-2017

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Ben begonnen met de nicotine pleisters van nicotinell, gemaakt door firma Novartis. Was begonnen met 7 Mg pleister, deze was echter te weinig ivm ontwenningsverschijnselen, vandaar ze het verhoogd hebben naar 14 Mg pleister. Deze doet het echter zeer goed en ben er zeer tevreden mee, heb niet meer doen roken, heb er zelfs geen zin in. Deze gebruik ik in combinatie met ni[lees meer...]cotinell zuigtabletten ook van Novartis fabrikant van 2 Mg 3 x daags. Doe het hier zeer goed op, wil ook totaal helemaal niet meer gaan roken, omdat ik mij hier zeer goed bij voel.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1735)
Depressie (1447)
Angst & paniekstoornis (1228)
Hoge bloeddruk (990)
ADD (489)
Depressiviteit (459)
Astma (401)
Angststoornis (392)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!