Bestaat uit:
Rookverslaving (56)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Wellbutrin XR 3 3,33333333333333
3,33333333333333
Temesta 1 4
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

16-03-2024 | Man | 70
Stoppen met roken
Goed middel om te stoppen met roken , ik was een heftigeroker , ik rookte 5 pakjes shag per week ,ik ben nu al 12 jaar rookvrij dankzij Champix, het heeft mijn leven veranderd! Ik raad het iedereen aan die wil stoppen met roken ! Succes en groeten van Rien !

11-03-2024 | Vrouw | 70
Stoppen met roken
Na de startdosis heb ik maar een paar pillen moeten nemen om helemaal te stoppen met roken. Ondertussen rook ik al 15 jaar niet meer.

09-03-2024 | Vrouw | 49

jeuk aan arm of been

Hrt gaat redelijk maar mijn man had per ongeluk de clear versie meegenomen(stap 2) en die krengen plakken voor geen meter. Je kunt beter de gewone versie nemen

27-02-2024 | Vrouw | 54

depressief misselijkheid

Hallo, ik ben Anita 54 jaar en ben met Champix in 2018 begonnen. Na inname meteen erg misselijk zodat ik een half uurtje gestrekt moest gaan liggen. Daarna was het weer prima. Geen enkele behoefte gehad om te roken en sinds vandaag nog steeds gestopt dus dat is goed gegaan. Helaas heb ik vanaf toen depressieve klachten en worden met het jaar en beetje erger. Ik heb[lees meer...] het vorige week bij mijn huisarts gemeld maar hij zei dat dat nu niet meer vd Champix zou kunnen zijn. Ik denk dat ze het middel onderschatten dus maar een afspraak gemaakt bij een psycholoog voor vandaag want ik kom niet vd depressie af. Waarom lees ik niet meer van deze berichten, het lijkt wel alsof Champix goed gepraat wordt. Wel uit de handel nemen maar mensen geen info geven of hulp, beetje vreemd.

23-02-2024 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Ik ben inmiddels gestopt met roken. Zeer tevreden over dit medicijn. In de eerste 5 dagen moet u stoppen met roken. Echter na de eerste dag werd het mij misselijk van de sigaretten. Ik rookte 1 pakje per dag! Ik kan dit medicijn dan ook zeker aanbevelen aan anderen. Je moet natuurlijk wel gemotiveerd zijn.

16-02-2024 | Vrouw | 35

lichte duizeligheid misselijkheid

Ik heb cytisine (Decigatan) gebruikt om te stoppen met roken. Ik was nogal sceptisch, omdat andere middelen eerder ook niet perse geholpen hebben. Daarnaast is mijn motivatie niet altijd even stevig. Ik was enorm bang om (veel) aan te komen en ik kon me gewoon geen leven voorstellen waarin ik nooit meer zou roken. Ik heb de gehele kuur nu afgemaakt. Ik ben op dag 1 ges[lees meer...]topt en nu nog steeds gestopt met roken. Ik zit inmiddels op dag 36. Echt tegen al mijn verwachtingen in, want eerder pogingen zijn vrijwel altijd gestrand in de eerste of tweede week! De kuur is in het begin even wat lastig, omdat je 6 pilletjes per dag moet slikken. Ik heb een innameschema gemaakt voor de gehele kuur (zo veel mogelijk de tijden zo eerlijk mogelijk verdeeld) en een wekker gezet als het tijd was om mijn pilletje in te nemen. Dat werkte enorm goed! Dat is ook direct mijn tip. Probeer de pilletjes zo goed mogelijk over de dag te verdelen. Je bouwt dan een mooie spiegel op en hebt nauwelijks last van ontwenningsverschijnselen. Na afloop van de kuur helaas wel wat ontwenningsverschijnselen, maar omdat ik nu al een tijd gestopt ben wel makkelijker te handelen. Ik ben geen gram aangekomen en ik ben enorm trots dat ik nu al zo ver ben gekomen!

06-02-2024 | Man | 76
Stoppen met roken
Ik ben nu met de laatste 2 dagen bezig 1 pil per dag . Het is mij tot nu toe zeer positief afgegaan. Alleen ik slaap meer .ik heb meerdere manieren geprobeert maar is tot nu toe het meest geslaagt. Kan dit middel gebruikt worden in combinatie met antibiotica ?? Vrgr Harry

28-01-2024 | Vrouw | 51
Stoppen met roken
Na 1 week gebruik, zonder enig probleem en vooral ZONDER paniek gevoel ( veel rokers snappen wat ik bedoel) gestopt met roken Nadeel kan zijn dat je consequent om de 2 uur een klein pilletje moet slikken (dat is echt het belangrijkste) Ik ben sinds 26 juni 2019 gestopt met behulp van tabex evenals mijn man. Zonder bijwerkingen waar internet je bang mee wil maken zijn [lees meer...]er in mijn omgeving inmiddels 7 succesvol gestopt met tabex Nog steeds echt totaal geen behoefte om te roken, ook niet als ik erbij sta, dat snakken is totaal weg. Ik vind het echt een fantastische hulpmiddel

21-01-2024 | Vrouw | 55
Stoppen met roken
Ik rookte zo'n 35 peuken p.d. De eerste week moet je roken en dit olinnemen en ik begon sceptisch. Maar na vijf dagen had ik een flinke treinreis te gaan en op zeker moment realiseerde ik me dat ik veel minder behoefte had om ieder moment te pakken om te gaan roken. De 2e week moest je een stopdag kiezen. Ik koos dinsdag. Wo rookte ik er toch weer 5, do en vrijdag 4, zate[lees meer...]rdag een heel pakje en vanaf die zondag nooit meer gerookt, na dertig jaar roken. Eerst nauwelijks bijverschijnselen. Helaas moest ik het afkappen zonder afbouwen, na 2 maanden en toen kwamen wel de bijverschijnselen. Vreetbuien en 20 kilo aangekomen. Het is geen wondermiddel. Je moet het zelf doen. Het onderdrukt goed de bijverschijnselen. Je krijgt wel trek in een peuk, maar leidt jezelf af door een klusje te doen en na 10 minuten is het gevoel weg. Als je dat doet, kom je er wel. Niemand geloofde dat ik kon stoppen, inclusief ikzelf en we zijn nu 15 jaar verder 😊

10-01-2024 | Vrouw | 69
Stoppen met roken
Het stoppen met roken lukte vanzelf maar de negatieve effecten van desmoxan lijken na 2 maanden nog niet over te zijn. Ondanks mening huisarts dat het kon ism mijn andere medicijnen ( bloedverdunner en medicijn voor hartstoornissen) en mijn leeftijd ( bijna 70) en auto immuunziekte coeliakie gestart met de kuur. Meteen ziek, mentaal en fysiek. Bevroren ledematen, paarse v[lees meer...]oeten en handen, benauwende hersenactiviteiten- vreselijke dromen voortdurend en overdag slaap nodig, vreselijk verdrietig en depressief. 's nachts met tranen wakker. Idee dat ik gif binnen kreeg. Na weken weer enkele weken soort griep met koorts van ruim 42gr en weer die morbide koortsachtige dromen. Ik ben mezelf nog steeds kwijt en neem nu elke dag enkele trekjes van een sigaret om het zodoende verder af te bouwen. Ik zou desmoxan iedereen ontraden ! Is gevaarlijk giftig.

08-11-2023 | Man | 67
Stoppen met roken
Mijn broer heeft dit middel gebruikt. Ik vermoed dat het een zeer risicovol middel is voor wie daar gevoelig zijn. Hij werd zeer instabiel, had angst- en paniekaanvallen, had last van 'rare beelden', voelde zich sterk vervreemd, leed aan slapeloosheid, ging 's nachts de straat op, noemde het zelf een 'overspannen gevoel'. Ik vreesde een opname in de psychiatrie. Hij heeft [lees meer...]het middel niet lang gebruikt, maar het leek iets te ontketenen. Hij is een paar weken geleden gestopt, maar zijn toestand lijkt nog steeds instabiel.

01-11-2023 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Begin er niet aan! Je wordt doodziek en je raakt jezelf helemaal kwijt. Je bent een gevaar op de weg, Rijd geen auto! De bijwerkingen zijn: Zwaar verward, zware hoofd en oogpijn, misselijk, diarree, slecht slapen, rare dromen, erg koud, kan niks onthouden lijk wel dement, etc etc

Nicotinell

14-09-2023 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
30 jaar intensief gerookt. Ik zag er als een berg tegenop om te stoppen. Tip: stop tijdens/na een griep. Dan ben je toch al uit je ritme (je vaste rookmomenten). Ik was enorm benauwd en hoesten van de griep dus taalde al niet echt naar roken. Direct daarna naar de huisarts gegaan en om pleisters gevraagd. Opgeplakt en niet meer gerookt. Wat een verademing! Letterlijk. Ge[lees meer...]en bijwerkingen gehad van de pleisters zoals roodheid of jeuk. Perfect middel voor mij. Ik kan het iedereen aanraden 😀

27-08-2023 | Vrouw | 57
Stoppen met roken
Ik heb tot nu toe 2 x een kuur met champix gedaan . De eerste keer na dikke week volledig gestopt en geen zin meer in sigaretten, tot klein jaar niet gerookt . Uiteindelijk toch herbegonnen. Nu terug met champix gestart, en werkt echt , na 1 trekje aan sigaret leg ik ze weg . Toch ga ik nu de doos uitnemen in de hoop dat ik ook definitief kan stoppen met roken. Ik heb [lees meer...]wel veel bijwerkingen, misselijk , braken, diarree, duizelig, moe .. maar gelukkig geen psychische bijwerkingen. Ondanks de bijwerkingen hou ik nu toch even vol

19-08-2023 | Man | 55
Stoppen met roken
Dit is de 2e keer dat we met zyban stoppen. De eerste keer na 1.5 jaar weer begonnen met roken, door omstandigheden. Na 4 maanden roken zijn we opnieuw begonnen met zyban. 1e week gewoon door roken. Met 1 tablet per dag. 7e dag 2 tabletten per dag. Ook gestopt met roken. Nergens last van, ook geen behoefte meer aan een sigaret. We gingen er ook in van nou we ga[lees meer...]an weer stoppen we doen dat effe. Omdat het de eerste keer ook zo makkelijk ging, ook geen bijwerkingen of behoefte aan een sigaret. Ook als iemand naast me zit te roken, heb ik geen last/probleem mee.

Temesta

15-08-2023 | Vrouw | 71
lorazepam
Stoppen met roken
Is er nog iemand die temesta 1mg 1 per dag,omdat ik gestop ven met roken 5 maanden en heel veel last heb met het stoppen met roken afkicken verschijnselen,lazst van benen hoofdpijn enzo verder,en daarom krijg ik temesta 1mg 1 per dag,groetjes Elly

15-08-2023 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Gerookt van mijn 15e tot mijn 63e levensjaar,nu 2 jaar nicotine vrij . Kuur gestart maar zelf halverwege ( 1,5 maand) afbouwschema gemaakt vanwege de heftige dromen. Had medicatie ook niet meer nodig, was teveel voor mij. Dus goed geluisterd naar mijn lichaam, en dosering op geleide van symptomen aangepast. Nu 2 jaar nicotine vrij, ben heel dankbaar

14-08-2023 | Man | 52
Stoppen met roken
Voorheen ook Champix en Zyban gebruikt, maar dit is veel makkelijker en effectiever. Zelfs vanaf dag 1 ging het verbazend goed, ik sla af en toe eens een dag of 2 over, om te checken of ik eventueel zonder kan. Als het dan wat moeilijker gaat, kleef ik onmiddellijk een sticker, die op zeer korte tijd al begint te werken.

01-08-2023 | Man | 41
Stoppen met roken
Ik ging stoppen met roken en dan beginnen met 1. Tablet per dag en dan door roken een week. Na een week overstappen naar 2 keer per dag. Een dag later is je Stop dag in een keer stoppen. Het is een wondermiddel bijna geen afkick verschijnselen. Ik ben inmiddels gestopt met roken. Het zorgt echt dat je geen zin hebt om te roken. Ik kan iedereen die echt wil stoppen dit med[lees meer...]icijn aanbevelen.

16-07-2023 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Jaren geleden heb ik Champix gebruikt om succesvol te stoppen. Dat heb ik zes jaar volgehouden. Toen ik vorig jaar weer begonnen was met roken, was Champix tot mijn grote teleurstelling uit de handel genomen. Zyban had ik al een keer geprobeerd (maar kreeg ik galbulten van) en in nicotinepleisters/-kauwgom/-tabletten geloof ik niet omdat je daarmee je nicotineverslavin[lees meer...]g in stand houdt. Via een stopcursus met roken vernam ik dat Tabex vrijwel vergelijkbaar is met Champix maar dan op natuurlijke basis. En veel goedkoper omdat er geen groot farmaceutisch bedrijf achter zit. Ik heb 2 pakjes Tabex besteld via Amazon en ben weer gestopt met roken. Het roken smaakt al na 2 dagen vies en de fysieke behoefte verdwijnt echt! Nadeel is dat je slaaproutine verandert. De eerste nachten sliep ik slecht, daarna juist intensiever maar wel in kortere periodes. Mijn mond werd enorm droog en ik kreeg daardoor ook vervelende wondjes in mijn mond. En het lijkt alsof er een soort 'filter' in je hoofd zit en dat alles wat 'doffer' aanvoelt. Maar hé, ik was gestopt met roken! Dit duurde 3 maanden. Omdat het stoppen eigenlijk redelijk makkelijk ging, ben ik twee maanden geleden weer gezwicht voor de verleiding en weer begonnen met roken. Dom idee met de gedachte 'ik stop daarna wel weer met Tabex'. Dus nu ben ik vorige week voor de tweede keer gestart met een Tabex kuur. En weer is het stoppen makkelijk. Ik zit nu op dag 8 van de kuur en heb vanaf dag 5 niet meer gerookt. De bijwerkingen zijn hetzelfde. Vervelend en ik denk ook echt niet dat de pillen erg gezond zijn. Maar uiteindelijk is blijven roken vele malen ongezonder! De fysieke behoefte heb ik echt niet meer. De sigaretten uit je hoofd krijgen (dat alles toch gezelliger is met een sigaretje erbij), is een ander verhaal. Ik heb nu de tip gekregen -en dat ben ik ook van plan- om na het afbouwen van de tabletten volgens het schema nog enkele weken langer 1 tabletje per dag te blijven nemen. Om ook het roken vanuit een gewoonte helemaal uit mijn systeem te krijgen. Iedereen die (al dan niet met Tabex) wil stoppen: heel veel succes!

08-07-2023 | Vrouw | 62

Nicotinell

18-06-2023 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Ik heb vorig jaar ook pleisters gehad maar toen Nicotinell. Die waren in alles beter en gebruiksvriendelijker. Deze keer heb ik Niquitin pleisters gehad en ik vind ze echt helemaal niks. Heel veel jeuk, brandmerken, pleisters blijven niet plakken moet ze met tape vast plakken. Vandaag de laatste 21mg Niquitin Pleister. Gelukkig heb ik ze kunnen ruilen bij De Nationale Apot[lees meer...]heker. Morgen weer Nicotinell pleisters plakken. De Nicotinell pleisters werken veel beter is nu mijn ervaring tussen deze 2 soorten pleisters. Met Nicotinell pleisters had ik geen behoefte om te roken en dat heb ik met die Niquitin pleisters dus wel. Ik kan zonder sigaretten maar kost me heel veel moeite.

17-06-2023 | Man | 53
Stoppen met roken
Ik gebruik nu al 3 dagen die pleister . Het lukt mij om niet te roken. Maar nu 3de dag en hoesten en hoesten . Maar ik hoest nu nog meer ??? Gaat dat vlug voorbij ? Of kan ik siroop nemen ? Ook iemand dit probleem ? Graag zou ik weten wat ik kan doen . Dank je

12-06-2023 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Ik rook al sinds mijn 14de en ben nu 42. Ben ook best een stevige roker, 15 sigaretten op een dag ongeveer. Slik Zyban nu een kleine week, eerst met 1 tablet nu 2. Gelukkig geen bijwerkingen. Maar het begint al te werken. Krijg een sigaret gewoon niet op. Morgen helemaal stoppen, dus ben benieuwd.

30-05-2023 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Ik ben sinds gisteren gestart met de pilletjes zoals aanbevolen. 6x per dag om de 2 uur. Ik lees bij zo goed als iedereen dat zelfs al op dag 2 de zin in een sigaret weg is. Ik ondervond hier gemalen nog niets van. Ik rook nog evenveel sigaretten en de zin is er ook nog. Is dat normaal of ?

10-05-2023 | Vrouw | 64
Stoppen met roken
Ik slik vanaf zondag maar weinig effect had meer verwacht wellicht komt het nog

06-05-2023 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
Nadat ik heb gemerkt dat ik roken echt niet nodig heb in mijn leven, heb ik ook desmoxan laten komen uit polen via een vriendin. Het is discipline omdat je de eerste dagen om de uur dan om de 2 uur enz een pil moet innemen, na één dag had mijn sigaret alle smaken buiten hoe het normaal zou smaken, naar verf?? Rare geur, beter gezegd, afschuwelijk, het duurde langer en ik[lees meer...] merkte dat ik mijn sigaret halverwege weggooide, zo kwam er een eind en stopte ik helemaal, het goeie aan dit product is dat je ook geen afkickverschijnselen hebt, je hebt geen drang, je denkt niet eens meer om te roken… en zou je dit tog willen je sigaret gaat niet smaken. Als je je kuur afmaakt zoals het hoort is het 100% gegarandeerd om te stoppen! Ik zelf ben ook 25 jaar en merk ook niets negatief aan het product! Je bespaart geld en je merkt dat je perfect zonder kan

04-05-2023 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Na 38 jaar roken en meerdere pogingen om te stoppen nu in overleg longarts en stoppen met roken poli met de tabletjes begonnen. Vanaf 1ste dag meteen minder zin in sigaret, 1ste dag 4 ( waaarvan 2 voor 1ste tabletje) gerookt daarna niks meer. Eerste paar dagen alleen smorgens bij 1ste koffie hunkering, verder gaat het goed. Zo goed dat gewoon eng is . Hopen dat na laa[lees meer...]tste pilletje zo blijft

04-05-2023 | Vrouw | 32
Stoppen met roken
Ik heb zeer veel bijwerkingen ervaren, vooral op mentaal gebied. De eerste dagen was ik heel ziek, misselijk, buikkrampen, overgeven. In de eerste week begon ik heel veel te huilen, kon niet meer stoppen. Ik werd kribbig, mijn gevoel vlakte af en kon alleen nog maar negatief denken. Mijn gedachten werden steeds erger en de zucht bleef, Uiteindelijk ben ik overgegaan tot e[lees meer...]en suïcide poging, waar ik nog nooit over na had gedacht voor ik met dit middel begon. Nu is mijn lever getest, en blijkt dat ik medicatie niet goed afbreek, waardoor ik eigenlijk een overdosis van dit middel heb gekregen. Ik raad dan ook aan, voordat iemand aan dit middel begint om eerst de leverfunctie te testen om niet in een soortgelijke situatie terecht te komen. Wanneer het middel uit was gewerkt heb ik ook geen negatieve gedachten meer gehad en sta ik weer positief in het leven.

01-05-2023 | Vrouw | 68
Stoppen met roken
Sloeg bij overstap op2 twee tabletten geheel op hol Niet meer eten niet meer slapen enzo.Hele familie schakelde van alles artsen enz.Ze waren doodsbang.Vroeg ook zelf om hulp.Tot ik op straat in elkaar zakte Door de politie ben meegenomen en dwangbuis en isoleercel.Dit in het kort een Traumatische ervaring met blijvende gevolgen,