ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (48)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,16666666666667
Desmoxan 4 5
Wellbutrin XR 2 4
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

06-07-2020 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
Toen ik jaren geleden het blauw met witte pakje bestelde, ben ik zonder problemen heel snel gestopt met roken. Zonder veel bijwerkingen, misschien een beetje neerslachtig en wat meer dromen, maar niets ernstigs. Nu rook ik af en toe met wat alcohol op, maar het roken begint toe te nemen dus ik had weer Tabex besteld. Dit keer kreeg ik het groen met witte doosje. Destijds z[lees meer...]eiden de verkopers dat er verschil tussen zat en dat de blauwe 'milder ' is. Ik begon met slikken en ipv van 6 per dag (omdat ik niet veel rook) naam ik er 4. Ik kon die nacht niet slapen. Uiteindelijk 2 uur geslapen tegen de ochtend met hele nare dromen. De volgende dag nam ik twee pilletjes. Ook die nacht hetzelfde verhaal. De volgende dag nam ik 1 tabletje en wederom hetzelfde verhaal. Ik was uitgeput en kon mijn werk niet meer doen. De verkoper zegt dat er geen verschil tussen blauw en groen zit. Ik ben het levende bewijs dat het dus wel zo is. Groen nooit meer! Wat een bagger.

04-06-2020 | Man | 28
Stoppen met roken
Rookte 4 jaar lang ongeveer 10 sigaretten per dag. Heb erg vaak geprobeerd te stoppen maar hield maximaal enkele weken vol omdat de zin in een sigaret de hele dag, elke dag bleef. Na het plakken van de eerste pleister wilde ik nog één sigaret roken, maar deze heb ik na een trekje weggegooid. De zin was direct weg. ‘s Ochtends bij de koffie ook geen moeite met niet roken ge[lees meer...]had. Het heerlijke is dat ik nu niet de hele dag het gevecht en de discussie met mezelf hoef te voeren over het niet roken, want de zin in een sigaret is simpelweg weg. De pleisters langzaam afbouwen en dan komt het dit keer goed. Gaat me veel geld en ellende besparen in mijn latere leven. Totaal geen bijwerkingen trouwens. Ik zou pleisters aanbevelen in plaats van kauwgom, omdat de zin in een sigaret eerst moet opkomen voor je de kauwgom pakt. De pleister zorgt er voor dar de zin niet eens komt. Dat scheelt je een gevecht. Stop nou maar gewoon!

04-06-2020 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Zware roker gedurende 45 jaar, overgegaan op vapen om af te bouwen, echter dat gaf me allerlei pijnen en malaise. Dan niquitine tabletjes, die zijn fenomenaal maar na 1 jaar heb ik ze nog steeds nodig. Ik breek een 4mg tablet in 2, dat gaat makkelijk. Gebruik nog enkele tabletjes per dag. Longarts heeft er geen probleem mee, zolang ik maar niet rook. Probeer toch ook d[lees meer...]aarmee helemaal te stoppen

02-05-2020 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
Na zeker 15 stoppogingen besloot ik om met pillen in combinatie met de rook-stop poli hier in het ziekenhuis nog een serieuze poging te wagen. Vol goede moed begon ik met de pillen, al na de tweede dag voelde ik me heel naar, licht in mijn hoofd en afwezig... alsof ik beneveld was. Een vriendin dienstmeid met mij begonnen was had hetzelfde en is gestopt. Ik heb de dosis ge[lees meer...]halveerd en ben verder gegaan. Na een dag of tien merkte ik dat ik steeds minder dacht aan een sigaret maar toch ben ik niet na 14 dagen gestopt met roken maar na 3 weken... heel bewust mijn laatste sigaret uit dat pakje opgerookt.. de eerste week ging prima, maar daarna begon voor mij een soort afscheidsgroet...30 jaar lang was de sigaret de enige die er altijd was... bij vreugde en verdriet , bij vakantie of feestdagen... nooit was ze er niet.... ik moest alles leren doen zonder dat ding.. en het was echt niet makkelijk. Maar het is me gelukt...Sinds 5 februari 2012 heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Iets wat me zonder champix nog nooit gelukt was.

01-05-2020 | Man | 70
Stoppen met roken
Na 50 jaar stevig roken nu sinds zes weken aan de champix. Geweldig middel om het roken te onderdrukken/stoppen. Door de vele bijwerkingen al snel overgestapt naar 1 tablet per dag. Toch nog steeds bijverschijnselen zoals misselijkheid, winderigheid, hikken, waar ik me steeds meer aan ga storen. Meer rare dromen in een lichte vorm is eigenlijk wel grappig. Ik hoop de bijve[lees meer...]rschijnselen te kunnen accepteren tot het einde van de kuur. Positieve resultaten zijn nu al merkbaar: algeheel gevoel van gezonder zijn, mooiere huid, wat meer eetlust en een paar kilo erbij hetgeen niet misstaat.

01-05-2020 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Ik zit vandaag op de 3de dag van de eerste strip waar je 2x 1mg per dag slikt. Vanmorgen was ik super vroeg wakker en kon niet meer slapen, toen ik opstond om te gaan werken moest ik ineens zo erg overgeven. Dat heb ik nog niet eerder ervaren, echter had ik vandaag mijn ontbijt voor in de auto meegenomen, voorgaande keren dat ik de pilletjes nam had ik wel eerst gegete[lees meer...]n. Ben nu 5 dagen gestopt met roken. Ik rookte 1 pakje Marlboro van €10 in 1,5 a 2 dagen.

22-04-2020 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Werkt prima! Maar de bijwerkingen zijn te heftig!!! Zooo het niet waard*! Zelfs minderen tabletten bleven de bijwerkingen. Hoofdpijn, duizeligheid, buikpijn, neerslachtigheid.. Na 3 weken nog... Niet te doen, een hel!!

Nicotinell

20-04-2020 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Na meerdere cold turkey stop pogingen en impulsieve acties was ik er nu sinds een aantal maanden helemaal klaar voor inclusief grondige aanpak. 6 weken 21 mg, 2 weken 14 mg en 2 weken 7 mg pleisters geplakt. Beetje rood en jeukerig na afhalen maar dat trok snel weg. Telkens een andere plaats kiezen en de nacht zonder pleisters. Nu inmiddels 3maanden rookvrij en geen afkic[lees meer...]kverschijnselen of bijwerkingen.

20-04-2020 | Man | 57
Stoppen met roken
40 jaar lang een zware roker geweest, zeker 25 cigaretten per dag. Zoals iedereen was ik eerst wantrouwig, had al van alles geprobeerd. Champix help enorm goed met de 'goesting' en de kick in de hersens te bedwingen. Uiteraard zit je met wat nevenverschijnselen tijdens het afkicken, maar godzijdank was dat met Champix best te volharden. Ondertussen ben ik reeds 9 maanden[lees meer...] gestopt met roken en na 2 maand ook met Champix gestopt. Ik raad het iedereen aan.

11-04-2020 | Man | 39
Stoppen met roken
Werkt wel, maar heb toch redelijk last van de bijwerkingen, ik slaap slecht, ben fel vermoeid overdag, en kan me moeilijk concentreren, maar dit alles weegt niet op om het toch terug roken, dus ik ga de pillen uitnemen, en hoop dat ik dan na drie maanden volledig van het roken af ben, ik ben nu 14 dagen gestopt, vorige poging ben ik na een maand gestopt met de pillen en ee[lees meer...]n paar dagen erna terug beginnen roken, dus nu ga ik ze uitnemen en hopen dat het me lukt, maar ik denk maar dat het leven saai gaat worden zonder sigaret, maar van die gedachte moet ik af, is meer dan een illusie. Ik vind sigaretten onaangenaam ruiken, maar soms heb ik toch een lichte zin om het terug te doen, maar ik ga volhouden

09-04-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
5 dagen gebruikt en moest stoppen, nu 3 weken later nog steeds rode gloeiende plekken op de 5 plaatsen waar de pleisters hebben gezeten.

06-04-2020 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Ik ben nu vier maanden gestopt met roken. Het medicijn is erg effectief als het gaat om het uitschakelen van het nicotine seintje in de hersenen. Wel veel last van bijwerkingen die ik in het begin totaal niet kon plaatsen maar er nu achter ben dat het door de Champix komt. Het begon met slapeloze nachten (van 01:00-06:00 uit bed) toen ik nog de volle dosering slikte. Sind[lees meer...]s ik deze gehalveerd heb slaap ik gelukkig weer door. Iets anders wat ik vanaf het begin af aan heb en totaal niet iets voor mij is; ik ben emotioneel gezien ineens zwaar instabiel. Ik kan om het minste geringste in huilen uitbarsten en er niet meer mee stoppen. Soms blijven de tranen de rest van de dag stromen. Ik voel me ineens onzeker en twijfel aan van alles (normaal zie ik mijzelf toch wel als een assertieve en sterke persoon) en voel me doodongelukkig en zie dan geen uitweg. Ik ben twee dagen geleden gestopt met de pillen en hoop dat ik me snel beter ga voelen....

05-04-2020 | Vrouw | 29

03-04-2020 | Man | 69
Stoppen met roken
Tabex was voor mij een heel goed middel. Ik ben gestopt met roken door deze pillen zonder al te veel moeite. Vooral in het begin gaat het heel goed. Als de kuur op is wordt het lastiger. Ik gebruik zo nu en dan nog een pilletje op moeilijke momenten. Ben nu 6 weken rookvrij na zo’n 50 jaar roken en vele stoppogingen. Dit keer gaat het echt lukken.

23-03-2020 | Man | 59
Stoppen met roken
Na 47 jaar gerookt te hebben met tabex redelijk makkelijk er van af gekomen.

21-03-2020 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
De eerst twee weken van gebruik extreme vermoeidheid en hoofdpijn en duizeligheid. Op dag 14 gestopt met roken. Toen werden de bijwerkingen ook minder. Nu twee weken gestopt met roken, maar het blijft erg moeilijk. Maar zonder Champix zou het nog veel moeilijker zijn. Ik rookte een pakje per dag.

09-03-2020 | Vrouw | 26
Stoppen met roken
Ik was eerst vrij sceptisch over dit medicijn. Maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! Na 10 jaar flink gerookt te hebben en al meerdere malen het geprobeerd cold turkey te doen, lukte het nooit. Nu wilde ik er toch echt wel heel graag van af en met behulp van Champix is het me gelukt. In het begin dacht ik dat het niet werkte bij mij, maar na een dag of 5/6 begon het [lees meer...]roken me toch echt vies te smaken. Na 8 dagen gestopt met roken. En nog steeds gestopt! De eerste paar dagen was ik wat somber en licht gevoelig en kon ik snel boos worden, maar dat was maar van korte duur en niet heel erg hinderlijk. Het is het zeker waard om het te proberen, want een rookvrij leven voelt zoveel beter!

04-03-2020 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Werkt perfect! Na 27 jaar gestopt met roken! Geen bijwerkingen zoals bij champix!

04-03-2020 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Mijn eerste poging om te stoppen met roken met Tabex lukte heel goed. 1 tabletje per 2 uur (max. 9 p/d), dan stoppen, daarna een aantal dagen afbouwen (na telkens een paar dagen een uurtje langer tussen de tabletjes). Zonder verdere trek in nicotine gestopt op dag 11. Alleen door veel stress in de familiale sfeer en na snelle gewichtstoename (>12 kilo in 8 weken) de stommi[lees meer...]teit begaan om weer te gaan roken en meer dan vóór de stoppoging. Nu met poging nummer 2 duurde het wat meer dagen (15) om van de sigaretten af te blijven, en de dromen zijn wat heftiger (vreemder en sommige blijven in licht gewijzigde versie terugkomen), maar ik ben vastberaden om nooit meer te roken. Dan maar die kilo's erbij en f*** diegenen die mij telkens zoveel stress bezorgen! Ik kies dit keer voor 300% voor MIJZELF!

Nicorette

04-03-2020 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
5 maanden gelden gestopt met roken. Ik rookte 30 sigaretten per dag al 40 jaar lang. Met behulp van medicijnen via de huisarts en een hoop wilskracht, in een keer gestopt. Als ondersteuning gebruik ik daar nicorette zuigtabletten bij. In het begin nam ik er 3 per dag, nu inmiddels 6. Mijn conclusie ik ben nu verslaaft aan de tabletten. Het helpt echt om te stoppen met ro[lees meer...]ken, maar heeft zeker nadelen

01-03-2020 | Man | 34
Stoppen met roken
25 januari begonnen met 0,5mg, 2 februari 2x daags 1 mg en meteen diezelfde dag als stopdag aangehouden. Eerste week merkte ik vrij weinig, tot dag 4 toen merkte ik dat ik zonder dat ik het door had minder rookte. Week 2 dus gestopt met roken na 20 jaar zware shag gerookt te hebben en dan 20 tot 30 shaggies per dag. Vanaf mijn stopdag niet meer gerookt en gaat me heel m[lees meer...]akkelijk af, geen probleem als mensen om me heen wel roken ofzo. Qua bijwerkingen had ik van te voren gelezen dat die vaak ernstig kunnen zijn. Maar bij mij valt het reuze mee! De eerste week ietwat onrustiger geslapen maar dat was alles tot nu toe. Ik zou iedereen die wil stoppen met roken, dit middel aanraden

29-02-2020 | Man | 50
Stoppen met roken
Geen bijwerkingen gehad. Na 6 dagen gestopt met roken. Na 5 weken gestopt met pillen slikken. En nog steeds gestopt.

27-02-2020 | Vrouw | 52
Werkt voor mij perfect!

26-02-2020 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Bijwerkingen zijn killing. Hoofdpijn, stemmingswisselingen, boosheid, onverschillig, moe, misselijk, spierpijn, geen eetlust. Het enige voordeel is dat roken vanaf 't begin al vies smaakt, en de hunkering nu echt weg is.

Desmoxan

26-02-2020 | Vrouw | 44
cytisine
Stoppen met roken
Afbouwschema (van 6 naar 1 per dag) waar je een aantal weken mee bezig bent. Sigaretten smaken op een gegeven moment niet meer en nicotine heeft geen effect meer.

13-02-2020 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik slik de champix nu 5 weken ben pas 9 dagen geleden gestopt met roken en het bevalt me erg goed, het nadeel vind ik wel dat ik snel opgefokt ben elke dag misselijk, maar ik blijf ze gewoon slikken! Ben blij dat ik van het roken af ben, voorheen rookte ik 30 sigaretten perdag dus trots! En depressief worden we allemaal als we gestopt zijn!! Dus keep your head up en zet [lees meer...]hem op!!

06-02-2020 | Man | 50
Stoppen met roken
Na 30 jaar roken eindelijk gestopt met behulp van Tabex. Zag er wel tegen op -- in begin moet je om de twee uur een pil innemen. was bang om het te vergeten. Ben het ook dus regelmatig vergeten. Na 5 dagen onregelmatig een pil genomen te hebben was de drang om te roken eigenlijk geheel verdwenen. Ben na 5 dagen ook gestopt met slikken van Tabex. Totaal geen moeite, ge[lees meer...]en bijwerkingen (alleen wel gewichtstoename). Tot nu toe 6 maanden zonder problemen gestopt. Voor mij een wondermiddel .....

29-01-2020 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Ik ben nu 11 weken gestopt met roken mbv Champix. Supertevreden over deze pillen! Wel een tip, ik slik 2 halve pillen ipv een hele, dit voelde te heftig. Tweede tip; neem m niet vlak voor het naar bed gaan, dit kan heftige dromen veroorzaken. Ik neem de 2e pil halverwege de dag. Het haalt echt de scherpe kanten van de afkickverschijnselen af.

27-01-2020 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
In vorige stoppogingen episodes van paniek en hyperventilatie ervaren. Champix ook welleens geprobeerd in het verleden, maar dat hielp niet persé. Tabex, ik weet niet of het helpt of dat het een placebo effect is, maar in elk geval blijf ik vrij rustig en ervaar ik geen hoge mate van stress. Dit vind ik zeer verwonderlijk, om die reden zou ik het in elk geval aanraden. I[lees meer...]k ben zelf cold-turkey gestopt in combo met Tabex, dus ik heb niet doorgerookt met Tabex.

26-01-2020 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Zeer effectief. Ben de eerste weken als op een roze wolk doorgekomen. Positief, blij dat ik niet meer hoefde te roken. Geen enkel Afkickverschijnsel. Nu na 4 weken champix en 3 weken gestopt als een blad aan de boom omgeslagen. Zeer depressief Op het gevaarlijke Aan toe. Ga er direct mee stoppen!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2355)
Depressie (1908)
Angst & paniekstoornis (1806)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (954)