ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (54)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Desmoxan 5 5
Wellbutrin XR 3 3,33333333333333
3,33333333333333
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

Nortrilen

09-10-2021 | Vrouw | 55
nortriptyline
Stoppen met roken
Hallo Ik gebruik samen met mijn man Nortriptyline voor stoppen met roken. 1e dag tot en 3e dag 1 tablet 25 mg. 4e tot 7 dag 2x smorgens daarna elke morgen 3x. We zijn er aan begonnen en 9e dag gestopt. Geen bijwerkingen , wat ik en mijn man 1e keer wel hadden. Toen zijn we uit ons zelf gestopt en vaak op de tenen getrapt. Dat is juist met medicijn die we nu slikken nie[lees meer...]t het geval. We voelen ons goed geen behoefte aan roken. Dus ja zou het aanraden en ik kan weer beter slapen ben rustiger en mijn man ook. We zijn nu meer aan wandelen en genieten van de natuur.

29-09-2021 | Vrouw | 66
Stoppen met roken
ik wil stoppen met roken omdat het een verslaving is ben dinsdag begonnen met zyban ik moet zeggen je merkt het meteen had geen neiging meer voor een sigaret te nemen maar tegen de avond als het medicijn begint uit te werken dan ben ik wel op zoek naar een sigaret vandaag maar 4 sigaretten gerookt vanaf maandag begin ik met 2x1 tablet zyban ik hoop dat ik dan helemaal er [lees meer...]vanaf blijf en anderen mensen geen last meer van rook hebben hoeveel mensen hebben zuurstof en wil al dat leed besparen ik merk wel dat ik niet moe ben dat geeft wel een fijn gevoel verder heb ik geen bijwerkingen of komt dat nog die bijwerkingen

Wellbutrin XR

25-09-2021 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Venfalaxine is boosdoener een hel om te stoppen.alleen gelukt met taperingsstrips van apotheek regenboog.succes door ervaringen venfalaxine angst voor welburitonna drie dagen ga ik stoppen.voel me afgeremd in positieve gedachten.

Tabex

15-09-2021 | Vrouw | 31
Cytisine
Stoppen met roken
Beste allemaal, Na vele mislukte pogingen begonnen met groene Tabex en zit nu op de 3e dag van inname. Ik merk absoluut niet dat de smaak van sigaretten veranderd zijn of dat ik minder rook. Waar ik veel last van heb is vurige, hardnekkige jeuk. Het is zo extreem dat ik bijna alles openkrab. Iemand daar ervaring mee? Daarnaast vraag ik me dus af of ik verder moet gaan m[lees meer...]et Tabex..

14-09-2021 | Vrouw | 39
Stoppen met roken
Mensen die misselijk worden van champix, ik heb dat ook, maar niet als je s'ochtends yoghurt of kwark eet. (Ik maak vaak smoothie) Bij alle andere dingen wel kotsmisselijk na het innemen van champix.

04-09-2021 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Champix valt bij mij zwaar op de maag ik ben echt een uur lang misselijk en niet lekker. Kan het sochtends dus niet te snel nemen na het eten dan geef ik ervan over. Vlagen van duizelingen. Het heeft mij wel geholpen te stoppen wat het waard maakt maar het is zulk chemisch spul dat ik blij ben niet meer te hoeven slikken

23-08-2021 | Vrouw | 52
Stoppen met roken
Doordat de Zyban nog in de kast lagen ben ik daarmee begonnen. Ik heb ze 2 weken gebruikt omdat ik hartkloppingen kreeg. Maar nu 12 jaar later ben ik dankzij Zyban nog steeds gestopt met roken. Dus ik ben blij dat ik ze geslikt heb.

Tabex

11-08-2021 | Man | 38
Cytisine
Stoppen met roken
Ik ben al meerdere keren gestopt met andere hulpmiddelen, maar Tabex zorgt er bij mij voor dat de sigaret na een paar dagen steeds minder lekker wordt zodat je eigenlijk 'vanzelf' wil stoppen. Ook zijn de ontwenningsverschijnselen aanzienlijk minder. Kunst van het stoppen is ook na een aantal weken/maanden niet weer af en toe te willen roken, want voor je het weet zit je w[lees meer...]eer op je oude 'niveau'. Enige bijwerking van tabex die ik heb ervaren is dat je wat lichter slaapt en vreemde dromen krijgt. Dit is vooral de eerste week.

22-07-2021 | Vrouw | 69
Stoppen met roken
Van 60 sigaretten per dag naar 0! Na 50 jaar zwaar roken niet verwacht dat ik ooit kon stoppen, maar met champix is dit toch gelukt. Kuur gehad voor 3 maanden, maar laatste verpakking niet eens hoeven aanspreken. Ik ben er nu 4 maanden vanaf. Behalve idiote dromen geen bijwerkingen gehad

18-07-2021 | Man | 53
Stoppen met roken
Zalig. Anderhalve maand rookvrij. Ik ben begonnen met het starterspakket. Op de 14de dag ben ik gestopt met rokken. Ik rookte voordien 20 stuks pe dag. Na 3 dagen het medicijn te hebben ingenomen rookte ik nog 3 sigaretten per dag (na de maaltijd). Zalig gevoel. Sims heb ik nog zin, maar deze zin naar … verdwijnt snel. Ik moest het al veel vroeger gedaan hebben. Twee[lees meer...] bijwerkingen : Absurde dromen en wat slapere stoelgang. Aanrader! M.

13-07-2021 | Man | 64
Stoppen met roken
Ik ben 64 en rookte sinds m’n 14e. In de tijd dat de schooljuf nog in de klas rookte… Ik denk over die gehele periode gemiddeld 25 sigaretten per dag. Volledig verslaafd. Acupunctuur, pleisters, geleidelijk minderen… niets hielp, ik kreeg het niet voor elkaar dat stoppen, terwijl ik ‘t zo graag wilde. Na een toevallige tip van een kennis begonnen met champix. Ben nu 4 weke[lees meer...]n op weg met de kuur en 2 weken gestopt. Nul, niets! Geweldig! De bijwerkingen neem ik graag op de koop toe. Inmiddels neem ik 1 tablet per dag ipv 2 tabletten. Gaat prima. Ben voor de veiligheid wel voorlopig gestopt met koffie en ik drink geen druppel alcohol (ook al voor deze kuur). Ik voel me nu al fitter en overweeg te starten met 2 x per week sportschool en een dagelijkse wandeling van 30 min. Dit gaat me nu lukken, blij dat ik deze stap heb genomen.

Nicotinell

08-07-2021 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Mijn trek in een sigaret is fel verbeterd, alleen s'avonds heb ik het er nog moeilijk mee.

08-07-2021 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Ik gebruik de Champix nu 3 weken lang, de eerste 2 weken met de startverpakking gestart eerste week 0,5 mg en tweede week 1 mg. Merkte dat de eerste week nergens last van had betreft bijwerkingen. Het begon allemaal in de tweede week wanneer ik 2x 1mg per dag innam. Dromen werden heftiger, kreeg paniek aanvallen, tintelingen over m'n hele lichaam. Dit hield meestal maar he[lees meer...]el even aan en verdween weer. Zelf ben ik pas de tweede week helemaal gestopt met roken en zat zonder Champix (moest besteld worden) dit kan er natuurlijk ook mee te maken hebben gehad. I do'nt know. Ben nu drie weken gestopt en merk dat ik snel geïrriteerd raak. Sinds dat ik de champix weer neem geen paniek aanvallen meer wel nog rare dromen, voel me heel druk in m'n hoofd maar verder valt het mee.

30-06-2021 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
Dit middel voorgeschreven gekregen om te stoppen met roken. Na 1 week was ik al gestopt omdat ik kotsmisselijk werd na een sigaret. Na 2 weken onmiddellijk moeten stoppen van de huisarts. De champix werkte zodanig op mijn zenuwstelsel dat ik in een depressie aan het gaan was. Ik voelde de moed in mn schoenen zakken, huilde vaak voor niks en had in niks zin behalve in bed [lees meer...]blijven. De dokter was er op tijd bij. Helaas, want het middel werkte meer dan super

28-06-2021 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Ik heb de zyban voorgeschreven omdat champix voor onbepaalde tijd niet beschikbaar is. Ik moet zeggen ja ik word er wat suf van maar overal vooral heel blij. Nu heb ik wat onderzoek gedaan en blijkt dat zyban op dopamine werkt in tegenstelling tot bijv prozac. Ik ben nog niet gestopt met roken maar de zin neemt wel al enorm af.

21-06-2021 | Man | 30
Stoppen met roken
Vaker gestopt met Champix en iedere keer in de tweede week. Ook weer vaker begonnen, want de verleiding met een drankje op een zomerse dag in het park werd groter, maar nu weer een poging. Je merkt in de tweede week dat de sigaret je misselijk maakt. De sigaret is dan geen beloning meer, want de stofjes in de Champix gaan op dezelfde receptoren zitten als nicotine. De nico[lees meer...]tine komt dan niet binnen en geeft geen belonend effect. In de tweede week een stop-dag en vervolgens gewoon geen sigaret meer aangeraakt. De zin naar een sigaret blijft wel, maar wordt makkelijker. De gekke dromen vind ik prachtig, maar de eerste pil in de ochtend (voornamelijk van de 1 mg) maakt mij misselijk. Innemen op een iets gevulde maag helpt ontzettend. Het spul werkt goed.

10-06-2021 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Eindelijk gestopt met champix, als ik dit had geweten dan had ik het jaren eerder gebruikt. Geweldig middel, was bang voor de bijwerkingen maar op ietwat levendige dromen er niks mee van doen gehad. Een anti roker zal ik nooit worden,maar dat ik gestopt ben mag gerust een wonder heten.

09-06-2021 | Vrouw | 70
Stoppen met roken
Ze plakken dus niet maar ik heb dat opgelost door er steeds een rolletje pleister bij te kopen. Drie (!) stroken pleister plak ik over de niquitin heen en dan blijft die wél zitten.

05-06-2021 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Geen moeite om met roken te stoppen. Geen behoefte aan vervanging. Ik ben nu 6 weken gestopt met roken en sinds een paar dagen overgegaan naar één keer per dag 1mgr. Slaappatroon is nog niet als vanouds, maar wel beter! Geen onrustige dromen meer. Voor mij is dit oké en goed vol te houden. Ben blij dat ik gestopt ben met roken. Als ik eerder op de hoogte was van dit mid[lees meer...]del en de effectiviteit, was ik graag eerder gestopt. In het verleden eerder gestopt met behulp van pleisters.

30-05-2021 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Mijn partner heeft ook een beroerte gehad precies 17 dagen na gebruik van champix.

Desmoxan

28-05-2021 | Man | 52
cytisine
Stoppen met roken
na 34 jaar roken was ik er al een tijdje helemaal klaar mee maar stoppen lukt maar niet. Met Desmoxan ging het eigenlijk vrij makkelijk, ik merkte na de 2e pil al dat de behoefte om te roken verdween. op het moment dat je dan uit gewoonte wil gaan roken merk je dat je eigenlijk geen behoefte hebt aan nicotine. Natuurlijk zijn er een aantal moeilijke momenten, s'morgens n[lees meer...]a de 1e bak koffie als de eerste pil van die dag nog niet werkt of na het avondeten. Dan even wat anders gaan doen. De eerste dag heb ik nog 6 sigaretten gerookt, daarna nooit meer!!!!!!!!

29-04-2021 | Man | 23
Stoppen met roken
Via POH een stoppen met roken gesprek aangevraagd en Champix voorgeschreven gekregen. Veel negatieve verhalen gehoord over dit middel en de bijwerkingen hiervan. De eerste twee weken van de kuur naast champix gerookt en stopdatum uitgekozen. De stopdatum niet kunnen halen omdat na een aantal dagen de sigarettenrook dermate misselijkmakend werd dat het makkelijk was om de s[lees meer...]tap tot het niet opsteken te zetten. De kuur van 15 weken afgemaakt en moet zeggen dat het makkelijker af is gegaan dan gedacht. Champix heeft mij goed geholpen door de eerste periode te komen van het stoppen met roken. Het is een hulpmiddel om de zin en het genot naar en van de sigaret te verminderen zodat je het ‘rookpatroon’ kunt verbreken. Al met al zeer tevreden met het resultaat!

21-04-2021 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Ik ben een jaar of 8 weer beginnen roken daarrvoor gestopt met shampix . Maar modat het mij zo goed geholpen heeft ben ik direct met de 1mg begonnen .heb nu wel bijwerkingen maar heb het ervoor over . Het gaat nu mijn derde dag zijn dat ik ze terug neem en ik walg al van een sigaret komt ook omdat ik de voorbije 8 weken stickers heb gebruikt maar kreeg een allergische reac[lees meer...]tie dus moezt ik stoppen. Daarom nu weer shampix en ik raad het iedereen .

Nortrilen

16-04-2021 | Vrouw | 28
nortriptyline
Stoppen met roken
Binnen enkele dagen na starten met nortrilen nam de behoefte om te roken al sterk af. Na 2 weken opbouwen van de dosis volledig gestopt met roken, nu ruim 2 jaar later ben ik nog steeds succesvol gestopt en heb ik nooit meer gerookt. De bijwerkingen vond ik wel pittig, maar wogen zeker niet op tegen het niet meer roken.

10-04-2021 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Een heeft effectief middel . Ik ben een zware roker en met enigste doorzettingsvermogen en de pleisters is het een stuk makkelijker stoppen. Maar... De plakkers die leven nogal een eigen leven . Ze plakken meer op mijn kleren of in mijn haren dan dat ze effectief blijven zitten op mijn lichaam . Of ik nu arm , schouder , rug , nek , heupen probeer . De plakkers lopen ze[lees meer...]lf naar omhoog naar beneden en uiteindelijk plakken ze nergens. Ik vind dat een kostelijke grap als ik telkens een nieuwe plakker moet gebruiken na een uur of 4 . Vooral de plakkers van 14 Mg zijn vreselijk

30-03-2021 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Mijn man en ik zijn samen begonnen met stoppen. Dit is absoluut een must als je ook samen gerookt hebt. Ik ben een gelegenheidsroker en hij is een stress-roker. Het verschil kun je nu ook lichamelijk merken: ik heb eigenlijk weinig last als alleen een opgezwollen gevoel in mijn maagstreek. Mijn man heeft het zwaarder met stoppen. Het is dus verschillend per persoon. Het st[lees meer...]oppen zelf gaat beiden redelijk goed af.

26-03-2021 | Man | 58
Stoppen met roken
40 jaar verstokte roker en zonder peuk was er geen leven mogelijk (dat denk je dan). Dag 1 : de eerste pleister op mijn schouder geplakt na een hafuur bekrijpt je een heerlijk voldaan gevoel alsof je net je peuk uit gemaakt hebt en dat gevoel blijft de hele dag constant aanwezig Dag 2,3,4,5 dit volgehouden wat een makkie was daar je totaal geen trek meer hebt. Dag 6 d[lees meer...]acht ik .. ik knip de pleister door de helft met het idee dat je dan lekker lang met je pleisters doet, maar bleef dat voldane gevoel houden . Dag 7: De halve pleister ook door de helft en die op mijn schouder geplakt Wat later op de dag was ik wat rillerig maar voelde als suiker tekort na zware arbeid.. na wat zoets gegeten te hebben nam dat gevoel af.. dag 8,9,10,11 nog met een kwart pleister blijven lopen en daarna zonder ... Dit was mijn 1e poging en heeft zelfs tegen mijn eigen verwachting in . De bult pleisters die ik over had heb ik aan mijn buurman gegeven en ben inmiddels al 5 jaar er van af . Lees al het gezeik over stoppen met roken niet .. gewoon pleisters kopen en plakken. Als je die pagina's leest staat er wel 450 keer het regeltje "stoppen met roken" in , en als je verslaafd bent wil je dat niet lezen Pleisters moet je gewoon ervaren .. Wat een immens TOP product is dit. Geen stres meer op het werk ... kan ik hier roken? waar kan ik roken? .. ik moet nu een peuk!!!... Allemaal verledentijd .. wat een bevrijding

23-03-2021 | Man | 70
Stoppen met roken
Ik ben nu in mijn 7e week niet-roken. Dikwijls heb ik een poging ondernomen om te stoppen, rook vanaf mijn tienertijd en ben nu 70 jaar. Door een paar ernstige gesprekken met hart- en vaatziekten specialisten (die mij niets opdrongen, maar slechts zakelijk informeerden) heb ik het besluit genomen te stoppen met behulp van dit voor mij onbekende medicijn, Champix. Ik ben,[lees meer...] ondanks tamelijk vervelende bijwerkingen toch opgetogen over dit medicijn. Ofschoon ik de wil om te stoppen af en toe wel nodig heb, vergt dit geen (te) grote inspanning. ik ben niet humeurig en heb ook niet de behoefte om vervangende dingen in mijn mond te steken. Ik geloof dat het mij voor de eerste keer echt gaat lukken om niet meer te roken. Wel ben ik beducht voor het einde van het medicijngebruik. Misschien is het verstandig om ook dat langzaam af te bouwen. Ik raad Champix iedere roker aan, die al eerder op eigen kracht of met pleisters o.i.d. er niet in slaagde te stoppen. Succes allemaal!!

17-03-2021 | Vrouw | 62
Stoppen met roken
Na 47 jaar roken, plm 30 per dag 11 dagen geleden gestopt met hulp van pleisters Geen trek in nicotine door de werking van de pleisters maar natuurlijk wel moeilijke momenten door gewoonte gedrag ‘s Nachts doe ik de pleister af zodat ik beter slaap ‘s ochtends na het bad plak ik weer een nieuwe op Ik heb geen bijwerkingen en vind dit een prima middel als ondersteuning s[lees meer...]amen met de stop app, ben zeker van plan dit door te zetten. Alleen ga ik geen maanden plakken😅

16-03-2021 | Man | 58
Stoppen met roken
Na 43 jaar te hebben Gerookt was ik er helemaal klaar mee,eerst laser therapie gehad,maar dat werkte niet genoeg om er van af te komen.Begin Februari naar de Huisarts gegaan en die rade mij champix aan.Wat ben ik Super blij dat ik deze stap heb genomen.En heb nu al 4 weken geen sigaret meer aan geraakt,heb er ook totaal geen behoefte aan. Ben zo trots op mezelf dat hij m[lees meer...]ij na 43 jaar gerookt te hebben is gelukt.En ik sta vind ik zelf veel Positiever in het leven.Mijn smaak is terug zie er veel beter uit zeggen ze allemaal ,kortom zeer aan te raden Champix als je van het roken af wilt komen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2642)
Depressie (2126)
Angst & paniekstoornis (2094)
Hoge bloeddruk (1508)
Blaasontsteking (1095)