ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (36)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,2
Desmoxan 3 5
Wellbutrin XR 2 4
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

08-02-2019

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Vaker gestopt met roken en ook meerdere keren met en zonder pleisters. Langste was 9 maanden toen ik zwanger was, ben toen cold turkey gestopt omdat roken toen geen optie was. Eind 2018 waren mijn man en ik echt klaar met het roken, voor onze gezondheid en die van onze kleine. Beiden 3 januari gestart met de pleisters en tot op heden niet meer gerookt. De pleisters[lees meer...] werken goed, ja er zijn zeker nog moeilijke momenten maar er is makkelijker doorheen te komen. We zijn vastbesloten het deze keer vol te houden, we gebruiken nu nog de 21 mgr maar beginnen komende week met de 14 mgr. Ik merk dat de pleisters het beste werken en het beste blijven zitten op mijn bovenrug dus daar draag ik die ook continu.
07-02-2019

Nortrilen (nortriptyline)
Stoppen met roken

Via via hoorde ik over dit medicijn om te stoppen met roken ... Ik had een aantal pogingen gedaan om te stoppen wat elke keer mislukte .. Bij de huisarts gevraagd om nortrillen en gekregen .. Heeft mij super goed geholpen de eerste weken door ... Nooit meer gerookt
06-02-2019

Stoppen met roken

Ik ben in 2010 al eens gestopt met champix, helaas in 2015 weer begonnen met roken..... Ik ben zwaar vermoeid, maar rook nu al bijna n maand niet meer. Ik ben van 2 x 1 pil per dag naar 2x n halve gegaan. Dat heeft geholpen met mn boosheid en korte lontje. Ik hou mezelf voor het is maar n paar weken, daarna wordt ik weer normaal. Net als de vorige keer
02-02-2019

Stoppen met roken

Erg last van de bijverschijnselen, vooral maagpijn en misselijk. Begint meteen bij inname, overgeven. Maagbeschermers, maar niets helpt. 1 dag gestopt met de pillen, meteen nergens geen last meer van. Maar zonder de Champix red ik het nog niet, al merk ik op dit moment weinig, heb verschrikkelijk veel zin in om te roken, beheerst mijn hele dag en gedachten na 3 weken en d[lees meer...]at was niet zo toen ik stopte.
31-01-2019

Stoppen met roken

helpt heel snel om te stoppen met roken, geen behoefte meer.
24-01-2019

Stoppen met roken

Dit medicijn heeft mijn goed geholpen na 35 jaar roken.
21-01-2019

Stoppen met roken

Werkt goed bij mij. Ik taal minder naar sigaret
19-01-2019

Stoppen met roken

Vanaf mijn 17e tot mijn 34e rookte ik 2 pakjes marlboro per dag. In 2014 ben ik met behulp van champix zonder enige moeite gestopt. Dit heeft 3 jaar geduurd. Begin 2017 ben ik weer begonnen met roken. Nu rook ik dus weer 2 pakjes per dag. Wat ik dus ga doen is weer aan de champix. Luister en geloof niet de negatieve verhalen over champix. Heeft wel zijn bijwerkingen maar d[lees meer...]ie zijn nog lang niet erg als kanker. Do it!
05-01-2019

Stoppen met roken

Val alle slechte verhalen en ervaringen van anderen had ik geen last van. Ben fluitend gestopt met roken 😁
03-01-2019

Stoppen met roken

Tot nu toe maand later geen bijwerkingen en nog steeds gestopt met roken. Wat in het begin wel lastig is is dat je ze om de 2 uur moet nemen maximaal 6 per dag . Maar dat is natuurlijk maar een klein opoffering voor het niet roken.
31-12-2018

Desmoxan (cytisine)
Stoppen met roken

na vele pogingen stoppen met roken (heb 30 jaar gerookt)met andere medicatie kreeg ik van een poolse collega Desmoxan. Wat een aanrader ! Geen bijwerkingen gehad, na 2 dagen dacht ik niet meer aan sigaretten. Ook geen behoefte en mensen konden naast mij staan roken; het deed me niets. In tegenstelling tot andere medicatie (Champix, Zyban die veel bijwerkingen hadden) heb i[lees meer...]k geen enkele bijwerking van Desmoxan gehad! Wb de kosten; het kost maar 17 euro... in Nederland betalen we 5 x zoveel. Mocht je eraan willen beginnen raad ik aan om met 2 capsules te starten. je mag 6 capsules per dag maar ik heb nooit de behoefte gehad om zoveel te gebruiken. Ik nam om 8 uur 2 capsules; om 18 uur 1 capsule. Ik ben blij dat ik zo heb kunnen stoppen; bedankt Polen !
19-12-2018

18-12-2018

Stoppen met roken

Ik ben twee keer eerder gestopt met roken met behulp van Champix. Maar na de kuur van 12 weken werd het mij onwijs moeilijk om dit zo te behouden. Zelf heb ik in het verleden ook nooit goed gereageerd op antidepressiva en aangezien dat ook in Champix zit wilde ik een natuurlijke manier vinden. Een natuurlijk middel wat ongeveer hetzelfde zou werken als Champix, met name d[lees meer...]at de sigaretten niet meer lekker zouden smaken. Dat is dus Tabex. Dit is geen kuur, je kunt dit zo lang of zo kort mogelijk nemen zoals jij dat zelf wilt. In het begin neem je elke 2 uur een tablet. Na een tijdje bouw je dit af. Ik vind het erg fijn dat ik hier zelf de controle over heb. Nu bijna een maand later probeer ik niets te roken (en nee dat is nog steeds niet heel makkelijk) en sta ik nu op 6 dagen rookvrij.
02-12-2018

Stoppen met roken

Zeer goed na 40 roken paar keer geprobeerd gelukkig CZ toen gratis Ik ben gelukkig mens geen bij werking
07-11-2018

Stoppen met roken

Ik ben hiermee gestopt zonder moeite. Het werkt beetje als champix maar met minder bijwerkingen.De bijwerkingen kunnen natuurlijk ook ontwenningsverschijnselen zijn. Ik raad dit middel echt aan als je verder geen medische problemen hebt.
29-10-2018

Stoppen met roken

Ik wilde al een tijdje stoppen met roken maar had daar echt een stok achter de deur voor nodig. Daarom heeft mijn man voor ons Tabex uit Bulgarije besteld. De eerste paar dagen slik je 6 tabletjes per dag en zo bouw je dat af. Ze zeggen dat als je de pilletjes slikt je na een paar dagen misselijk wordt als je gaat roken. Dat gebeurde bij mij dus niet, ik rookte gewoon zoal[lees meer...]s ik voorheen ook rookte. Gelijk de eerste dag van het gebruik werd ik rond een uur of 2 helemaal raar in mijn hoofd, heb vreselijke nachtmerries gehad, veel zweten ook 's nachts en kon heel moeilijk in slaap komen. Ik ben na 3 dagen gestopt, heb mijn pakje sigaretten leeg gerookt en woensdag 31 oktober ben ik 3 weken gestopt. Maar niet door de Tabex maar door mijn eigen wilskracht! ik zou het niemand aanraden..
28-10-2018

Stoppen met roken

Heel blij geweest met champix, in de 2de week al gestopt met roken. Rookte al vanaf Mn 13de , ben nu 27 en altijd erg veel gerookt, meerdere stop pogingen gedaan maar is nooit echt gelukt. Nu morgen al 6 weken gestopt zonder moeite maar ben wel heel snel geminderd met de inname van de tabletten. Voel me erg somber, depressief en niet mezelf. Ben na 4 weken terug gegaan naa[lees meer...]r 1 tablet en doe nu sinds anderhalve Week een halve tablet per dag, maar ik ben me er niet beter door gaan voelen. Hoe ik me voel heeft teveel effect op mijn privé leven en werk dus ga vanaf morgen geen tablet meer innemen en hopen dat ik me dan beter ga voelen. Ik raad het niet aan bij mensen die gevoelig zijn voor depressie zoals ik bv. De huisarts weet mijn achtergrond en heeft dit toch voorgeschreven, ondanks geschiedenis, was wanhopig omdat ik erg graag wou stoppen en dat is gelukt maar het heeft teveel bijwerkingen voor mij.
24-10-2018

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld éénmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat één sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.
18-10-2018

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Fenominaal. Nu bijna 3 jaar geleden. Ik droom dat ik me te pletter rook en soms moet ik tijdens het wakker zijn expliciet even goed nadenken of ik nou nog steeds een roker ben. Is wat vervelend maar ach als ik in mn slaap de ene na de ander blijf opsteken vind ik het fantastisch. Zolang ik qua roken maar NOOIT MEER een asbak nodig zal hebben. Asbakken wil ik alleen nog geb[lees meer...]ruike bij het 3 d kaarten maken om die papiertjes van die dubbelzijdige plakkertjes in te doen zodat de tafel een beetje schoon blijft. Champix heeft NIKS gedaan. Maar die nicotine pleisters kan ik echt aanraden. Maar denk eraan het lukt sowieso alleen met de juiste mindset en een paar stevige kopige ballen die van geen ophouden weten. Maar talloze positive effecten na het stoppen dat elk jaar steeds meer worden maar zeker ook al op de korte termijn. En bij het halen van je doel krijg je een behoorlijke boost van zelfvertrouwen en succes ervaring wat hartstikke goed voor je is en vooral als je al heel erg onzeker ben en geen eigenwaarde hebt (dit heeft mij om die redenen ook heel goed gedaan). Het helpt misschien om tijdens bijv een stevige griep van 2 weken te beginnen als je toch al te beroerd bent om je bent uit te klauteren. Dan lig je 2 weken goed uit te zieken met elke dag zo'n pleister en zodra je beter bent heb je de allerergste periode al achter de rug
16-10-2018

Stoppen met roken

Dag 9 vandaag. 20 oktober is me stopdag maar denk dat ik voor die tijd al gestopt ben. Vanaf dag 6 rookte ik nog maar een half pakje per dag ipv anderhalf (30 sigaretten per dag) wist niet dat het zo makkelijk ging met champix. Bijna (nog) geen bijwerkingen gelukkig. 3 eerdere stoppogingen gedaan. Laatste was 9 maanden gestopt maar rookte wel electrisch 6 mg nicotine. Toc[lees meer...]h weer begonnen helaas. Nu dus zonder nicotine écht stoppen. Ga vanaf me 13 de stopdag elke dag 9.30 in een glazenpot doe als extra stimulans. Tot nu toe dus zeer tevreden!
11-10-2018

Stoppen met roken

Begonnen met Champix start ging perfect. Dosis verhoogd naar 2 x 1 mg toen begonnen de bijwerkingen. Na 1 week weer terug naar 2 x 0.5 mg... na 8 weken gestopt met Champix te veel bijverschijnselen. Echter sindsdien niet meer gerookt, het spul werkt goed maar wat een troep :-) (rookte 1 pakje, 20 sigaretten, per dag) Oja bijverschijnsel: kan nu ook niet meer tegen a[lees meer...]lcohol!!
25-09-2018

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

25 Sigaretten per dag, 22 jaar lang, genoeg is genoeg zo zat ik vorige week bij de huisarts. Gemotiveerd om te stoppen maar ik wilde ook hulp. Kennissen zijn gestopt met behulp van Zyban, dus die wilde ik ook. Na een intake met de praktijkondersteuner het recept gekregen. Direct woensdag 19-7 begonnen met 150mg in de ochtend, en gisteren maandag op de 6e dag dosis ver[lees meer...]dubbeld, in de middag nogmaals 150mg. Echter, afgelopen zondag, dus op de 5e dag van het gebruik van Zyban heb ik niet meer gerookt! Het is heel bizar maar de 'trek' is weg en het paniekerige gevoel van IK MOET ROKEN of MIJN SIGARETTEN ZIJN BIJNA OP, dat heb ik niet meer. Het enige wat ik voel is een soort van blij gevoel, de hele dag, en helaas ook nacht. Want slapen doe ik heel erg slecht. Ook voel ik me opgejaagd, maar ik neem het voor lief, gaat vanzelf weer weg denk ik. Maar liever een paar weken slecht slapen dan een leven lang nog roken. Lijkt wel een reclame praatje maar voor mij is Zyban een wondermiddel, dit had ik nooit verwacht.
17-09-2018

Stoppen met roken

Na het scheuren van mijn achillespees op advies orthopeed moeten stoppen met roken. Daarnaast werd ik s`nachts wakker om te hoesten, ik was een verstokte roker en had ook geen discipline om te stoppen. Champix gevraagd aan huisarts om te helpen met stoppen met roken, ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag. dit 30 jaar lang. Ik wist dat ik 13 weken niet zou kunnen [lees meer...]lopen en daarmee niet op locaties kwam waar het extra moeilijk zou zijn om niet te roken. Ik hoorde van de vele bijwerkingen van Champix, toch maar uitproberen. De eerste week misselijk geweest van de Champix, innemen tijdens eten hielp de misselijkheid te verminderen. Daarnaast tot het einde toe heel veel gedroomd erg levendig, Na 6 weken heb ik de dosis gehalveerd dit deed de heftige dromen verminderen. Verdere bijwerkingen waren vastere ontlasting en volgens anderen werd ik vrolijker, of dit door de champix of door de ontwennigsverschijnselen kwam weet ik niet. Na de eerste week door roken dien je een stopdatum te plannen in de 2e week, ik hoorde dat de zin in het roken afneemt, dit gebeurde bij mij niet. in de 2e week gestopt. De eerste paar weken is moeilijk daarna worden de momenten minder. na een aantal weken is de scherpte eraf al heb ik na het eten, bij wakker worden en op andre momenten veel zin in roken of dat denk ik is vooral het gemis. Ik heb een paar keer een sigaret geprobeerd maar je merkt direct dat je lichaam weer vraagt om de nicotine. dus beter van niet , en hoe ontzettend smerig een sigaret is. dit is een valkuil. Inmiddels gestopt met roken en champix, dit gaat goed. ik ben zo blij dat ik ervan af ben. hoewel het nog maar 2,5 maand is kan ik niet wachten tot dat ik een niet roker ben. Ik ben uitermate tevreden over Champix en zou het iedereen aanraden.
16-09-2018

Stoppen met roken

Ik sprak een collega die net begonnen wassen met de Champix kuur. Sen met een andere collega heb ik gezegd, weet kijken het aan bij jou. Lukt het je, dan gaan wij er ook voor. Zo gezegd zo gedaan! Mijn definitieve stop moment wassen op 5 mei, hoe toepasselijk BEVRIJDINGSDAG. Tot op heden geen sigaret meer aangeraakt, zonder probleem! Ik raad het een ieder aan!
10-09-2018

Stoppen met roken

Op 15 september 2018 zal het 10 jaar geleden zijn dat ik dankzij Champix gestopt ben met roken. Gestopt met roken op dag 10 na de eerste inname. In totaal 6 weken doorgenomen na rookstop. In 10 jaar nooit de neiging/zin gehad om opnieuw te beginnen met roken. Ondanks enkele (soms vervelende) bijwerkingen zoals misselijkheid en nare dromen, was ik zeer tevreden over dit pro[lees meer...]duct en zijn effectiviteit. Wel duur (mijn mutualiteit betaalde indertijd niet terug), maar net daardoor neem je de behandeling ernstig en weet je ook dat dit geld zeer snel terugverdiend zal zijn na rookstop.
08-09-2018

Stoppen met roken

Na ruim 20 jaar roken van uiteindelijk 30 sigaretten per dag nu eindelijk gestopt. Het was de eerste dagen best lastig maar toch ging het veel makkelijker dan ik had gedacht. Fysiek eigenlijk geen afkickverschijnselen. De gewoonte afleren het moeilijkste. Ben nu 3 weken gestopt en zeer tevreden over de champix. Ik droom veel meer dan normaal en gelukkig zelden enge dr[lees meer...]omen. Meestal bizarre dromen en dat is best vermakelijk. Verder last van winderigheid maar weet niet of dat door de champix komt. Depressieve gevoelens die anderen beschrijven ervaar ik gelukkig niet. Eerder een heel blij gevoel omdat ik 3 weken niet gerookt heb.
07-09-2018

Stoppen met roken

Wilde al zo lang stoppen met roken. (Rook al vanaf mijn 15 de ) 3 jaar geleden geprobeerd te stoppen met champix maar vanwege de bijwerkingen lees; kotsmisselijk gestopt. Hoorde via een collega dat ze gestopt was met Tabex en ben toen op zoek gegaan op het internet. Veel over gelezen en maar besteld. Ben nu 5 dagen rookvrij en gaat nog steeds goed! Geen bijwerkingen tot nu[lees meer...] toe.
21-08-2018

al 3 weken rookvrij had niet verwacht dat er iets bestond dat zo effectief was
20-08-2018

Stoppen met roken

Iedere nacht over vriend dromen die is overleden Hierdoor na 3 weken gestopt met champix en nooitmeer last gehad en lekker van roken af Ik raad het iedreen aan Heb 40 jaar gerookt half pakje pd
16-08-2018

Stoppen met roken

Echt zeer tevreden ..ik was misselijk bij de hogere dosering ,T bleef uren lang aan mij plakken.En toen met mijn coach gesproken dat ik een tablet kon pakken plaat van 2.En ik ben erna ook niet meer misselijk geweest!alleen minder dat ik moeilijker in slaap kwam,,maar we kunnen niet alles hebben ..We komen al stuk makkelijker vanaf!!!ik raad t iedereen aan.top

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2043)
Depressie (1693)
Angst & paniekstoornis (1473)
Hoge bloeddruk (1162)
ADD (558)
Depressiviteit (522)
Astma (465)
Angststoornis (460)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!