ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (28)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Nicorette 3 1,33333333333333
Nortrilen 3 4
Wellbutrin XR 1 3
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

09-01-2017

Nortrilen (nortriptyline)
Stoppen met roken

super niks geen bijwerkingen en van het roken af. ik rookte vanaf mijn 16 en ben nu 61 voel me fantastisch
04-01-2017

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

Ik nam zyban a rato van een dosis per dag om na 14 dagen te verdubbelen. Onmiddellijk na de verdubbeling hevige jeuk in de vingers en handen. Ik ben ook gevoelig voor bepaalde penicilines. Door zyban terug te brengen naar een dosis per dag bleef de jeuk weg en door een langere aanloop -2 maanden- ben ik toch nog kunnen stoppen met roken. Naast zyban nam ik atorvastatine, e[lees meer...]mconcor, brilique en asaflow. Da dag dat ik echt besloot te stoppen (na 3 raadplegingen bij de tabakologe) startte ik met gehalveerde 16mg nicotinepleisters. Dit heb ik slechts een week gedaan want ik kon niet slapen. Na 5 dagen had ik al een dag waar ik pas 's avonds aan een sigaret dacht. Nooit gedacht dat het zou lukken, want eigenlijk rookte ik omwille van lichte dosissen weed (wiet) die ik toevoegde. Al bij al was de nicotine bijzaak. Nu 3 maanden gestopt Ik mis de marihuana soms wel, maar toch blij dat het voorbij is, na 30 jaar én 1000 keer nooit-langer-dan-3-dagen-gestopt. :-)
24-12-2016

Stoppen met roken

Sinds 40 dagen gestopt met roken door champix . En echt eerlijk ... dit had ik "nooit" gedacht. Ik stond op met een sigaret en twee pakjes later ging ik terug slapen. Was zelfs zeer argwanend .. een pil die MIJ een afkering ging laten krijgen van m'n favoriete sigaretten .. Toch begonnen en vanaf eerste week. ( waar je nog mag roken ) werden mijn twee pakjes nog 10 sigare[lees meer...]tten ! En paar dagen nadien gewoon gestopt .. soms komt de goesting nog wel eens maar na paar minuten is ze even snel weer weg ... ik heb me wel een E sig aangeschaft zonder nicotine weliswaar .. om de tussendoortjes die ik nu toch wel iets meer nuttig in de kiem te smoren.. en deze combinatie vind ik voor mezelf toch echt wel top... kortom voor mij is dit het meest effectieve middel om te stoppen en nam de paar kleine bijwerkingen er met plezier bij !
20-12-2016

Stoppen met roken

Ben nu 4 dagen gestopt en met de Champix gaat dit vind ik heel makkelijk, de gedachte is er wel, maar de behoefte is weg.. Sterker nog heb een bijna volledug vol pakje sigaretten nog liggen, maar ik hoef echt geen moeite te doen wat mij echt heel erg verbaasd.. Bizar aangezien ik echt een zware roker was, zeker 30 sigaretten per dag!
30-11-2016

Stoppen met roken

Ik was een verstokte roker. Elk vrij moment moest ik eerst roken. Ik heb heel vaak geprobeerd om te stoppen, zonder en met (andere) hulpmiddelen, maar ik hield het nooit langer dan een week vol, omdat ik zo sjagrijnig en down werd, bijna depressief. Een week nadat ik was begonnen met de Champix startverpakking, kreeg ik een afkeer voor de sigaret. Het aantal rookmomenten w[lees meer...]erd toen al veel minder en zelfs de avonden (mijn favoriete rookmomenten) werden rookvrij, terwijl ik de sigaretten nog in huis had. Onvoorstelbaar voor mij, dat ik die nu zo gemakkelijk kon laten liggen. In de 2e week met deze tabletten, mijn laatste sigaret gerookt en nu zijn we bijna 1 maand verder. En ik vind het oprecht gemakkelijk om niet te roken. Ik moet daar wel bij vermelden, dat ik omgevingen en mensen die roken, nu (tijdelijk) vermijd om niet in de verleiding te komen. Vanaf week 2 wordt de dosering verhoogd van 1 naar 2 mg per dag. In week 3 heb ik dat weer gehalveerd. Ik had een lichte mate van misselijkheid, maar dat was nog wel te doen. Ik sliep echter niet meer. Ik neem nu nog 1 tablet na de lunch en het slapen gaat weer goed. En het gestopt blijven ook!
24-11-2016

Stoppen met roken

Prima ondersteuner. Heb wel de gedachte aan roken maar niet de behoefte om te roken. In het begin zelfs afkeer. De bijwerkingen zijn deze keer fors. Slecht slapen, lusteloosheid, vermoeidheid en neerslachtig. In overleg met de HA halve dosering
08-11-2016

Stoppen met roken

Nu bijna 2 maanden gestopt met hulp van de huisarts en Champix. Valt me 100% mee beetje vreemde dromen maar zeker geen nachtmerries ! Was wel huiverig voor de bijwerkingen omdat je je toch een beetje gek laat maken door de verhalen . ik zeg gewoon proberen en het zelf ervaren. Behoefte om te roken verdwijnt vrij snel uit je systeem. Ik vind het een aanrader ,[lees meer...] eerst stop je met roken , daarna raak je er vanaf
04-11-2016

Stoppen met roken

Ik vind het smerige boel die champix. Op nog geen 2 weken tijd gebeurd er ineens iets heel raar met mij. Al m'n haar valt massaal uit. Ik heb normaal een enorme haardos en nu nog maar de helft. Echt angstaanjagend. Om nog maar te zwijgen van de nachtmerries die je ervan krijgt. Ben er mee gestopt en hoop dat m'n haar snel terug groeit. Ik rook wel niet meer ondertussen, ma[lees meer...]ar ik raad iedereen af om de volle dosis van 3 maanden te nemen. Ik vind het echt vergif dat spul,
04-11-2016

Stoppen met roken

Wauw wat een wondermiddel. Inmiddels al 3,5 jaar gestopt. Behoefte duikt soms nog op maar dat wuif ik met wat wilskracht weg! De champix gaf voldoende steun in het proces van stoppen. Idd de bijsluiter is heftig maar door hierop alert te blijven en monitoring van huisarts geen significante bijwerkingen gehad.
21-10-2016

Stoppen met roken

Ik ben de afgelopen 5 jaar al zeker 10 keer gestopt (met Champix) - het wil dus nog niet helemaal lukken - maar dat wijt ik niet aan de Champix, hier ben ik toch heel tevreden over. Dat het niet wil lukken, zit 'm meer in het veranderen van de leefstijl en natuurlijk ook de aanleg voor verslavingen. De momenten dat ik weer begon waren toch vaak onder invloed van alcohol en[lees meer...] iemand in de buurt die ook rookte. Ik ben nu pas weer 3 weken gestopt en heb mijn leefstijl aangepast door flink te gaan hardlopen en dit lijkt een effectieve manier om de zenuwen onder bedwang te houden. Suiker speelt hier volgens mij ook een grote rol, ik denk dat de zenuwen al een stuk minder worden als je ook mindert met suiker. Ik lees hier het een en ander over rare dromen, die zijn bij mij ook veel intenser, maar zeker niet eng. Denk dat dat is omdat je simpelweg meer zuurstof in je hoofd krijgt. Ik zou wel altijd wel zulke dromen willen hebben. Kortom, ik ben erg tevreden over de Champix zelf, na 5 dagen begint deze bij mij te werken, ik pak altijd maar 1x1mg per dag, rond 16u. De eerste week gaat makkelijk bij mij, de tweede week wat moeilijker, ik kreeg er eerst wel meer vreetbuien van, maar dit vang ik tegenwoordig op door flink te gaan sporten.
12-10-2016

Stoppen met roken

De pillen doen wat ze moeten doen; het 'genot' wat je uit een sigaret haalt wordt zwaar verminderd. Helaas heb ik zeer ernstige nachtmerries gehad. Meerdere keren uit bed gevallen met gigantische blauwe plekken. Ook word ik er elke keer weer misselijk van. Doet wat het moet doen maar de bijwerkingen waren voor mij echt een reden om bijna te stoppen. Aangezien ik echt wilde[lees meer...] stoppen, toch maar doorgezet.
05-10-2016

Stoppen met roken

8 jaar geleden cold turkey gestopt met roken. Wat een hel. Na zeven maanden ellende terug beginnen roken. Toen wist ik dat als ik ooit nog eens wou stoppen dat ik alle mogelijke hulpmiddelen zou gebruiken. Dat werd dus champix. Wauw! Wat een verschil! Echt waar! Ik heb geen doorzettingsvermogen. Ik ben gestopt sinds 11 maanden en ik schrijf dit voor 90procent toe aan cham[lees meer...]pix. De tien procent van mijn kant is er omdat ik tweemaal per dag champix moest pakken. Het ging echt vanzelf en ik heb toch 25 jaar aan een stuk 25 sigaretten per dag gerookt. Volgens mij ging dit zo gemakkelijk voor mij omdat ik 1) het echt moe was om te roken 2) ik mijn stopdatum 4 maanden van te voren heb vastgelegd 3) 's avonds ten laatste om 18u mijn pil innam en last but not least 4) ik mijn medicatie 14 weken heb ingepakt... In ieder geval succes aan iedereen die wil stoppen met roken!
30-09-2016

Stoppen met roken

Medicatie (zelf) voorgeschreven, om na bijna 40 jaar te stoppen met roken. Toen realiseerde ik me, dat ik vroeger begonnen ben met roken, zonder ondersteuning van medicatie en bedacht ik: Dan stop je ook maar zonder medicatie-gebruik en dan maar even door de zure appel heen bijten. Nu ben ik 9 maanden verder en het gaat nog steeds goed. Al dan niet met behulp van het pl[lees meer...]acebo effect.
13-09-2016

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

De niquitin pleisters werken erg goed, alleen ze blijven echt niet zitten. Het is me gelukt nu 6 weken niet te roken, maar het blijft moeilijk. Verder merk ik nog weinig vd voordelen van niet roken. Kan niet zeggen dat mijn eten beter smaakt, dat ik beter kan ademen etc. Eerder het tegenovergestelde. Mijn bloeddruk is sinds ik gestopt ben heel erg hoog. Maar blijf het nog [lees meer...]even volhouden misschien heeft het wat meer tijd nodig.
10-09-2016

Stoppen met roken

Na meer dan 40 jaar roken wel gestopt sinds gebruik. Wel een middel dat erg op je gevoel werkt. Voelt niet veilig, maar heeft wel de uitwerking die je wilt hebben. Ben hiermee begonnen omdat ik erg hoestte, dat was gelijk over. Dus dat effect was prima.
03-09-2016

Stoppen met roken

Ik ben een week geleden begonnen met champix. De huisarts vertelde me dat ze nog maar 1 iemand had meegemaakt die er depressief van werd.. nou laat mij nou de juist de 2e zijn. Ik merkte op de 4e dag dat ik minder zin had in roken. Het smaakte me niet lekker meer, maar helaas heb ik moeten stoppen omdat ik me er dus ook enorm depressief van ging voelen en dat merkte ik op [lees meer...]dag 3 vooral. Onzeker, ongemakkelijk gevoel en veel neiging tot huilen. Gister heb ik ook alleen maar gehuild en geprobeerd om niet in psniek te raken maar de 2e pil van de dag niet meer genomen. Had t graag vol willen houden, maar helaas werkt dit niet bij mij. Ik zou zeggen pas op, hou jezelf goed in de gaten en als je je minder gaat voelen, weet dan ook dat het niet beter word en dat je het beste kunt stoppen.
02-09-2016

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

Oke........hier komt een heel verhaal. Maar alsjeblieft neem even de tijd om het te lezen. Zoals 80% van de rokende Nederlanders wilde ik ook heel graag stoppen met roken. Kreeg last van een rokershoestje, af en toe ademhalingsproblemen...ik ben klaar met dat roken! Maar tja..ik had al wat falende stoppogingen achter de rug. Maar nu was ik zo stellig, nu wil ik er vanaf v[lees meer...]oordat het te laat is en ik nog meer klachten ga krijgen. Ik maakte een afspraak bij de huisarts en melde mij aan bij het Stoppen met Roken programma van de praktijk. De huisarts schreef mij ook Zyban voor, om mij de eerste paar weken op weg te helpen. Ik helemaal blij! NU gaat het mij lukken! Ik begon met Zyban op maandag 22 augustus (1 tablet per dag) Tijdens die eerste week voelde ik me wat suf en zag er in de loop van die week steeds meer opgeblazen uit en voelde mij nou niet echt top. Op donderdag 25 augustus waren mijn sigaretten op. Ik was zo gemotiveerd om te stoppen dat het tegen mijn gevoel inging om nog nieuwe sigaretten te kopen. Ik stopte dus! En het viel mij alles mee, of die pillen nu al echt werkten?? Maar goed, ik blijf ze toch maar gebruiken voor de zekerheid. Zondag 28 augustus, twee pillen per dag (volgens de bijsluiter) Maandagavond 29 augustus om half twaalf s'avonds op de bank; ik voelde mij helemaal niet goed worden...nijging tot flauwvallen, duizelig, ademhalingsproblemen, misselijk en heel angstig...ik ging naar bed, in de hoop dat ik door te liggen mij beter zou gaan voelen. Dat was helaas niet zo. Mijn man zei; dit gaat niet goed zo...we bellen de huisartsenpost (jeetje wat voelde ik mij afschuwelijk) In de hoop dat ze door de telefoon zouden zeggen, ga maar rustig slapen, komt door de Zyban, is morgen weer over...belde ik de huisartsenpost. Maar de arts in het ziekenhuis vertrouwde het helemaal niet. Hij wilde dus dat ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis kwam. Daar aangekomen, bloeddruk meten; veel te hoog. Hartslag te snel, hartfilm gemaakt; op het eerste gezicht niets bijzonders. Maar de arts wilde er zeker van zijn dat er geen hartinfarct al had plaats gevonden of zou kunnen plaatsvinden. (alle symptomen wezen namelijk op een hartinfarct). Er werd een ambulance gebeld, ik moest naar een ander ziekenhuis gebracht worden waar een Cardioloog en een Longarts aanwezig waren. Daar aangekomen werd ik de hartbewaking opgereden. Direct volgden allerlei onderzoeken en even later werd er nog bloed naar het lab gestuurd voor onderzoek (ze kunnen drie uur nadat er iets gebeurd zou kunnen zijn, alles zien aan het bloed) Na een uur kwamen de artsen met de uitslag....helemaal niets aan de hand, hart goed, longen goed, geen vaatvernauwing of bloedpropjes, geen trombose of iets wat in dergelijke richtingen zou kunnen wijzen. In de tijd dat mijn bloed naar het lab was hebben de artsen Zyban uitgezocht. En waardoor lag ik nu op de hartbewaking? Precies...de bijwerkingen van Zyban! Dus mijn advies; begin niet aan die troep! Ik wil geen rotzooi meer in mijn lijf en ook geen gif van sigaretten meer. TIP! Lees het boek ; Nederland STOPT! met ROKEN van Pauline Dekker / Wanda de Kanter. Echt een heel goed boek! De Zyban heb ik de volgende dag teruggebracht naar de apotheek. Ik kan het zonder medicijnen en samen met het Stoppen met Roken boek en mijn man als coach (hij heeft het boek ook gelezen om mij te kunnen begrijpen) gaat het mij lukken om gezond te leven en te genieten. Nu, vier dagen na het gebeurde, voel ik mij weer kiplekker!
01-09-2016

Stoppen met roken

Dit middel versterkt gevoelens. Als je blij bent dan ben je extra blij. Ben je ziek dan voel je jezelf nog slechter. Gebruik je hasj of weed, dit middel versterkt ook de kick. Het is dus oppassen als je depressief bent want dit middel verergert dat. Ik ben meneer Pfizer zeer dankbaar voor dit middel. 45 jaar roken en 40 sigaretten per dag en nu 5 jaar rookvrij. St[lees meer...]oppen was me nooit gelukt zonder dit middel. De bijwerkingen heb ik voor lief genomen en heb Champix ook maar 2 maanden gebruikt vanwege de bijwerkingen. Verder kon ik het zelf De dromen die ik had waren fantastisch. De desoriëntatie was minder. Vooral autorijdend en lopend was ik nog al is de weg kwijt. Fantastisch hulpmiddel.
29-08-2016

Stoppen met roken

In 2012 gestopt met roken dmw Champix en 2 jaar niet gerookt. Nu opnieuw een poging. Ondanks dat ik al op de hoogte was van de bijwerkingen, 4 jaar geleden ook al last, lijken ze nu veel erger. Zelfs innemen met een beetje eten helpt niet tegen de misselijkheid. Maar aangezien dat ik weet dat ik zo kan stoppen met roken gaan we stug door, de bijwerkingen verdwijnen wel wee[lees meer...]r als ik stop met de Champix.
19-08-2016

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Voor mij niet ideale oplossing. Na dag vier zeer ernstige aanval van galbulten gekregen, eerst antyhystamine medicatie gehad van arts werkte niet. Nu prednison kuur, nooit meer nicotinel pleisters voor mij. Ggaan als ik beter ben voor de zuigtabletjes.
16-08-2016

Stoppen met roken

Via de huisarts Champix gekregen om na 28 jaar te stoppen met roken. Supermiddel, na 12 dagen laatste sigaret gerookt (werd ziek vd laatste peuk) en nu al bijna 3 mnd rookvrij. Rookte 20 tot 30 sigaretten per dag weg. In begin de opbouw gedaan, 3x 0.5 / 4 x 1.0 en daarna 2 x 1.0 , na een maandje terug gegaan naar dagelijks 1.0 en weer een maand later rustig afgebouwd naar[lees meer...] 4 x per week , 3 x per week en 2 x per week 1 tablet. Nu vergeet ik het vaak en ben nog steeds gestopt met roken. In mijn stopperiode ook nog 2 echt heftige stress momenten gehad, maar niet eenmaal het gevoel dat ik moest roken. Voor mij de juiste oplossing geweest om te stoppen met roken. Prijzig in aanschaf maar wat mij betreft 100% gerechtvaardigd gezien het resultaat. Nog 1 vol doosje over, ga die rustig opmaken met 2 maal per week 1 pil , zodat ik zeker weet dat de kuur 100% succesvol was. Huisarts meldde me dat een terugval mogelijk is na een kuur van 3 maanden, bij 6 maanden kuur meer zekerheid dat het roken voorgoed uit het systeem is.
07-08-2016

Stoppen met roken

stoppen met roken helpt, maar er zijn veel en grote bijwerkingen: depressie, geirriteerd, kwaad, argwanend, overdadig slapen, geen eetlust, geen zin in iets, prikkelbaar.
05-08-2016

Stoppen met roken

Ik begrijp de vele positieve reacties op dit medicijn niet echt. Volgens mij is Champix een zwaar medicijn met vervelende bijwerkingen en ben abrupt gestopt hiermee, ook naar aanleiding van heftige verhalen op andere beoordelingssites. Ben bang dat er maar 1 manier is om te stoppen met roken: dwars door alle afkickverschijnselen.
30-07-2016

Stoppen met roken

Ik en mijn man hadden al enkele keren beslist om te stoppen zonder hulpmiddelen (zo'n 3-5 keer), maar geen enkele keer hebben we het langer volgehouden dan 1 week. Ik rook vanaf mijn 16 en mijn man van zijn 14 denk ik. Een collega van mijn man, die 2 pakjes per dag rookte, raadde ons champix aan, na een paar maanden van stress, verbouwingen,... zijn we er dan eindelijk aan[lees meer...] begonnen. We zijn nog maar drie dagen bezig en het werkt toch wel moet ik zeggen. Voor de champix rookte we gemiddeld 10-15 sigaretten per dag, soms meer. Nu op de derde dag nog maar 1 sigaret gerookt, gisteren 3. Het heeft wel enkele bijwerkingen, maar die nemen we er zeker bij. Hopelijk blijven de bijwerkingen niet erger als we beginnen met 2*1 mg ....
24-07-2016

Stoppen met roken

Op 20 juni 2016 gestopt met roken na 28 jaar ruim een pakje per dag. Ik slik zelf maar 1 x 1 mg per dag. Ivm bijwerkingen. Nu dus ruim 1 maand gestopt. Ga door tot 30 september. Dan stop ik met de Champix. Ik ben er blij mee. En de bijwerkingen neem ik maar voor lief. Die gaan weer over. Suc6 iedereen.
11-07-2016

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Dit jaar twee maanden nicotinepleisters van Niquitin gebruikt waarbij ik nu in mijn tweede fase zit van 1 maand (21MG). Door enorme stress van een pasgeborene die snachts nog steeds niet doorslaapt, heb ik helaas wel al een paar pakjes sigaretten gerookt tijdens de afgelopen week. Ik ga nu wel weer "opnieuw" starten, want ik merk enorm veel effect. De pleisters werken erg[lees meer...] goed en ik heb er nauwelijks behoefte tot roken door. Op mijn werk is het makkelijk, daar heb ik afleiding, maar thuis merk ik dat het toch wat moeilijker is. Momenten van verveling en drang naar een sigaret heb ik, ondanks de drukte thuis, toch een aantal keer s'avonds. Deze momenten vind ik erg moeilijk, maar meestal kom ik er snel doorheen door iets te gaan doen. Na twee weken niet roken voelde ik me echt een ander mens, beter in mn vel, meer energie, minder lichamelijke klachten, en mijn reukzintuigen herstelden snel. Ook sociaal contact in het algemeen lijkt makkelijk als je gestopt ben met roken. Ik had problemen bij het in slaap komen dagelijks die door te stoppen met roken geheel leken verdwenen. Daarnaast word ik door te stoppen een rustiger en toegankelijker persoon (het grootste deel van de tijd). Ik heb een grote motivatie om te stoppen, en deze pleister helpen me op dit moment erg goed. Ik hoop dat de stress iets minder wordt, ik heb me voorgenomen om op het volgende grote stressmoment een nicotinezuigtablet te nemen ipv een sigaret te roken. Ik denk dat dat zal helpen.
11-07-2016

Stoppen met roken

Op 30-12-2015 begonnen met Champix. Op 7-01-2016 mijn laatste sigaret gerookt. Ik rookte 1 pakje van 19 sigaretten per dag. Dit al 30 jaar. Na de verhoging naar 2 tabletten ben ik na een week gehalveerd. Ik werd er stil en in mezelf gekeerd van. Geen behoefte aan roken. Na 7 weken ben ik in een burn-out terecht gekomen. Deze was onomkeerbaar. De voor-effecten heb ik door [lees meer...]Champix gemist. Nu ben ik aan antidepressiva gezet door huisarts. Volgens de huisarts heeft Champix de burn-out aan het licht gebracht en versnelt. Kijk heel goed uit met Champix. Ik ben inmiddels 6 maanden verder, zit thuis en nog niet beter.
27-06-2016

Wellbutrin XR (bupropion)
Stoppen met roken

gebruikt om te stoppen met roken en blowen(5 gram wiet per dag). eigenlijk blowde ik alleen en rookte ik alleen uit noodzaak. Eerst een middel gebruikt tegen alcohol verslaving. helaas werd ik er zo misselijk van dat ik het niet zag zitten. daarna in overleg met de verslavings- arts overgestapt. In eerste instantie een week 150mg gebruikt om een spiegel op te bouwen. n[lees meer...]aar mijn gevoel toen niet heel effectief. daarna in overleg de dosis verhoogd naar 300mg. Het blowen kon ik daarna al vrij snel aan de kant zetten alleen merkte ik wel dat ik enorm aan het roken sloeg en ik het nog niet in mijn hoofd kon krijgen om dat ook weg te leggen. Gelukkig moest ik in januari een paar dagen weg en kon ik mezelf zover krijgen om mijn shag te laten liggen. denk dat ik het daarna nog een week of 2/3 gebruikt heb en het ook zo snel mogelijk aan de kant heb gegooid omdat ik zooo slecht sliep. was nog even bang dat het aan de pammetjes(verslaving) lag die ik erbij had gekregen, gelukkig bleek het gevoel echt van de wellbutrin te komen. na een paar dagen eindelijk weer normaal geslapen. ik raad iedereen dan ook aan om igg wat anders te gaan doen dan normaal/jezelf uit je dagelijkse sleur te halen ipv de hele dag thuis zitten en je normale ding te doen. het heeft mij igg geholpen en ben ik ondertussen ruim een half jaar rook vrij.
26-06-2016

Stoppen met roken

Super middel Gebruik het nu 3 weken en heb het gevoel dat ik nog nooit heb gerookt . Heb geen vreemde bijwerkingen .
22-06-2016

Stoppen met roken

Ik heb zeer slechte ervaringen met Champix. De eerste week ging goed, ook gestopt met roken op stopdatum (24-5-2016). Vanaf het moment dat ik naar 2x 1 Mg/dag ging, ging het mis ! Somber, depressief, hoofdpijn, akelige dromen, krampen, gekmakende jeuk over mijn hele lichaam en het allerergste: hartkloppingen ! Echt niet normaal, word er heel bang van! Bij huisarts geweest,[lees meer...] hartfilmpje en bloeddruk waren goed maar de hartkloppingen blijven ! Ik had de dosering al teruggebracht naar de helft, maar de klachten bleven en ben dus afgelopen zaterdag met de Champix gestopt! Ik zal ze dan ook bij niemand aanbevelen ! Hopelijk gaan deze klachten snel over want dit is niet leuk meer! En oh ja, ben wel al 4 weken rook-vrij !

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1572)
Depressie (1274)
Angst & paniekstoornis (1082)
Hoge bloeddruk (871)
Zenuwpijn (434)
Trage schildklier (430)
Astma (366)
Angststoornis (335)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!