ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (44)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,2
Desmoxan 3 5
Wellbutrin XR 2 4
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

27-11-2019

Stoppen met roken

Zeer sceptisch begonnen met Tabex. Ik rookte ongeveer een pakje per dag, wilde stoppen maar dit lukte me niet zomaar. Toen tabex gaan proberen. Ik heb 12 dagen lang elke 2 uur een pilletje geslikt, voordat ik echt iets begon te merken. Soms kwam dit dus op 9 pilletjes per dag ipv 6, omdat ik lange dagen maak. Vanzelf ging ik minder roken, ineens nog maar 5 per dag ipv 20. [lees meer...]Soms 'vergat' ik zelfs te roken. Toen heb ik elke dag 1 sigaret minder gerookt, tot mijn sigaretten op waren. Ik had gewoon geen zin meer om de moeite te doen om sigaretten te gaan halen en vond het zonde van mijn geld. Voor mij was het echt een wondermiddel. Ik heb geen bijwerkingen gehad, alleen wat dromen en een beetje misselijk en duizelig soms. Dit was vooral in combi met een sigaret. Heel fijn om al rokend te stoppen met roken. Ik ben vervolgens in 1 keer van elke 2 uur een pilletje naar elke 5 uur gegaan. Ik slik nu nog 2/3 pilletjes op een dag. Totaal geen ontwenningsverschijnselen gehad, alleen heel soms een beetje chagrijnig. Ik had wel echt 2,5 pakjes Tabex nodig en houd er 0,5 achter de hand. Je moet het zelf willen, maar het ging toch wel 80% vanzelf bij mij met Tabex. Aanrader!
25-11-2019

Stoppen met roken

Werkte zo goed, geen last van bijwerkingen gehad. Ik ben nu sinds 3 jaar gestopt na 40 jaar. Daarnaast gebruikte ik de app Quit smoking Buddy.
22-11-2019

Stoppen met roken

Inmiddels 5 weken aan de champix. De eerste week ben ik echt heel ziek geweest van het roken in combi met pil slikken. Vreselijk overgeven en misselijk. Toen ik stopte met roken, werd het langzaam minder , maar heb trouw doorgezet. Ik gebruik het in combi met oxazepam (vanwege heftige ontwenning in de nacht) inmiddels 18 dagen gestopt. Champix helpt je echt lichamelijk afk[lees meer...]icken, geestelijk afkicken is een ander verhaal. Gewoon niet meer roken, daar hou ik het bij:-)
19-11-2019

Stoppen met roken

Ik gebruik champix nu 11 dagen. Na dag 1 ben ik gestopt met roken. Champix helpt zeker om te stoppen maar je moet het echt willen. Champix is een hulpmiddel met best wel veel bijwerkingen en vooral voor mensen met depressieve achtergrond is het wel oppassen. Ik ervaar sinds het opvoeren van de dosis wel dat ik heel erg somber ben. Ik ben terug naar een lagere dosis van 2x [lees meer...]1 mg naar 1 mg. Hopelijk wordt de stemming wat beter..
19-11-2019

Stoppen met roken

Ik gebruik Champix nu een week of 7 en ik vind het een wondermiddel. Niet alleen omdat ik geen problemen om niet meer te roken maar op de e.o.a. manier doet het ook iets tegen mijn lichte vorm van ADHD. Het is allemaal veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik ben superblij dat ik nu al 7 weken niet meer rook. ( na 50 jaar roken ) Had voor de Champix al van alles geprobeerd [lees meer...]maar dit werkt top! En ja, er is 1 bijwerking die ik als lastig ervaar... bijna elke nacht word ik om 03.00 uur wakker. En dan niet een klein beetje wakker.....nee klaarwakker. Terwijl ik de volgende dag er geen last van heb. Zodra ik gestopt ben met de Champix zal ik weer terug gaan naar de huisarts. Ik wil wel heel graag iets wat het zelfde effect voor mij heeft op mijn geestelijke welzijn als wat Champix met mij doet....niet meer die prikkels enz.
12-11-2019

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Via de huisarts ondersteuning gekregen bij het stoppen met roken. Begonnen met stap 1, 21mg per 24uur. Werkt zeer goed, na 2 dagen al geen enkele behoefte aan een sigaret. Netjes 4 weken volgehouden. In de 3e week begon ik erg nerveus te worden, stress achtige verschijnselen, slapen snachts ging wel uitstekend alleen iedere nacht last van dromen. De dromen houden op zod[lees meer...]ra de pleister er snachts niet op zit. Inmiddels bezig met de 3e week van stap 2, 14mg per 24uur. Werkt ook zeer goed. De dromen en nervositeit zijn nog wel aanwezig maar in veel mindere mate dan bij het gebruik van stap 1. In de 2e week kreeg ik last van een hoge speeksel productie, tevens een ontstoken tong. Mee naar de huisarts geweest en deze gaf (na onderzoek) aan geen andere verklaring te hebben dan het gebruik van de pleisters. Op verzoek van de huisarts ga ik door met het gebruik van de pleisters, ondanks een ontstoken tong en veel speeksel, ik kijk het nog even aan. De pleisters werken trouwens niet bepaald libido verhogend.... De werking is fantastisch maar ik kijk uit naar het moment dat ik er helemaal vanaf ben.
07-11-2019

Stoppen met roken

Ik zag destijds er aan tegen het gebruiken van dit medicijn vanwege eventuele bijwerkingen. Ik moet zeggen, dat is me echt enorm meegevallen. Had er eigenlijk geen enkele! En nu na zoveel pogingen door de champix wel al 3+ jaren gestopt met roken! Dit wel in combinatie met consulten wijkverpleegkundige (verplicht) maar dat was omdat het nou eenmaal moest. Het was de Cha[lees meer...]mpix die het hem deed. 100%
05-11-2019

Stoppen met roken

Zou het bijna wonderpillen noemen. Heel makkelijk in gebruik en zeer effectief. Natuurlijk moet je wel echt willen stoppen met roken maar het werk echt. Wel jammer van de bijwerkingen maar dat is wel uit te houden, het is maar voor even en dan ben je klaar met roken!
05-11-2019

Stoppen met roken

Rookte ca. half pakje per dag, geen enorme drang om te stoppen gevoelsmatig maar wel rationeel gezien. Alle negatieve effecten spookten wel altijd door mijn hoofd, dus voornamelijk rationele beslissing geweest. Begonnen met champix en op dag 4 ongeveer begon het vies te smaken de sigaret, op dag 6 gewoon gestopt omdat het totaal niet meer smaakte (gelukkig!). Nu 1 week er[lees meer...]op zitten bijna, de drang is ook amper aanwezig, tankstations, supermarkten blijven je opvallen natuurlijk maar de drang is bijna verdwenen dankzij die champix lijkt het.
24-10-2019

Stoppen met roken

Na twee dagen Champix smaakten sigaretten eigenlijk al niet meer, ik kreeg niet meer het fijne voldane gevoel wat ik anders wel had. Heel bizar, bijna 40 jaar gerookt en nog nooit met tegenzin gerookt. Dat was nu ineens anders. Half opgerookte sigaretten en een vieze smaak. Ik had bedacht op dag 14 te stoppen, maar dat werd dag 11. Het is nu pas mijn tweede niet roken we[lees meer...]ek, maar het gaat me heel gemakkelijk af! Ik ben er zo blij mee en zo trots op mezelf! Op naar een gezond en rookvrij leven!
16-10-2019

Stoppen met roken

Nu, 4weken champix gebruikt en 2weken niet gerookt. Vanaf het begin klachten als: slecht slapen en dromen, misselijk en darmklachten. Nu, hele dagen misselijk, darmklachten en heel erg bang dat er iets ernstig met mijn darmen aan de hand is. Dit is niet fijn.
09-10-2019

Stoppen met roken

20 jaar gerookt (klein pakje daags) Nu bijna 3 weken dat ik Champix gebruik, waarvan 1.5 week rookvrij. Mijn persoonlijk ervaring: positief: neemt de drang om te roken enorm af met alle fijne gevolgen van dien (reuk en smaak komen terug, fitter gevoel, je dierbaren die trots zijn, je ruikt zelf aangenamer voor anderen, niet meer afhankelijk van die idiote sigaret (lich[lees meer...]amelijk en geestelijk), terug ontbijten (wat ik vroeger niet deed) doordat inname tablet op een vollere maag de misselijkheid reduceert. negatief: slapen wordt lastiger (veel dromen, veel wakker worden, waardoor bij het opstaan je een "moe"gevoel ervaart. Misselijkheid vooral vroeg in de morgen , een half uur na inname tablet. Af en toe wat hartsteken (niet dagelijks en van korte duur). Volgens mijn omgeving even rustig, maar bij vlagen een iet wat agressiever gedrag (sneller de neiging om uit te vliegen).
29-09-2019

Stoppen met roken

Nu 2 weken helemaal gestopt met roken. Heeft mij heel erg goed geholpen. Na twee dagen rookte ik al de helft minder dan normaal. De vijfde dag beetje stekend gevoel bij mijn hartstreek. Heb besloten om niet te verhogen naar 1 mg en niet door te roken. Op de 6e dag gestopt met roken dus en nog wel 2x per dag een halve ingenomen. Op dag 8 helemaal gestopt met die pillen. I[lees meer...]k wilde kijken of ik het zonder kon en dat lukt helemaal goed, want ik merk geen verschil. Wel moet ik melden, dat ik er 100 procent achter het stoppen met roken sta. Ik was er al klaar mee. Hoesten de hele dag . En dit is nu allemaal over en weg. Ik voel met geweldig en heb meer energie. Ik ga echt ook nooit meer beginnen. Na 30 jaar is het voor mij genoeg. Wel wil ik nog even zeggen, dat dit middel bij iedereen anders werkt. Mijn man moest het helaas stoppen i.v.m ernstige bijwerkingen. Maar doet het op eigen kracht verder. Succes allemaal.
21-09-2019

Stoppen met roken

Ze hadden een effect op mijn erectie, die bleef geheel uit. Weer begonnen met roken en recent weer geprobeerd te stoppen met niquitin pillen, het resultaat, weer geen erectie.
17-09-2019

Stoppen met roken

Na 19 jaar roken gestopt met deze pleister. In mei 2019 begonnen, een maand stap 2 gebruikt (rookte 10-15 sigaretten per dag) en nog steeds rookvrij. Na een maand met pleisters vergat ik ze af en toe op te plakken. Ik heb ook het boek van Alan Carr gelezen. Pleister bleven bij mij redelijk goed zitten, ik heb ik zelfs mee gesport en gezweet.
03-09-2019

Stoppen met roken

Briljant medicijn, zelfde werkzame stof als champix maar dan kuur van 28 dagen ipv 3 maanden en geen bijwerkingen en heel goedkoop (champix is duur en klagen mensen over bijwerkingen hoorde ik). Vind het schandalig dat dit niet verkrijgbaar is in NL en dat ik het uit Roemenie via Internet moest bestellen. Het kost niets, supergoedkoop wil men soms niet dat je stopt met ro[lees meer...]ken? Ik heb bijna 30 jaar gerookt en stoppen lukte nooit, met niets. Werd onhebbelijk, opgefokt en zweetaanvallen, hoofdpijn etc. Nu supersimpel gestopt. Ik begin nooit meer. Zo blij hiermee!
30-08-2019

Stoppen met roken

Man, 57 jaar, 40 jaar gerookt (pakje per dag). Ik ben 1 juni jl. begonnen met Champix en ga ‘de kuur’ beeindigen per 1 september as. (Einde kuur). Heb niet meer gerookt vanaf de 1e week van juni. Moet helaas moeheid, concentratieverlies en depressiviteit bevestigen vanaf medio juli. Dit zijn toch erg vervelende bijwerkingen ! Starters: stoppen met roken gaat lukken ma[lees meer...]ar houd hier rekening mee.
20-08-2019

Stoppen met roken

Heb zelf wat ADHD gedrag en gevoel dat gebruik daar ook positief effect op heeft. Is aanzienlijk rustiger in mijn hoofd. Ben erg blij. Rook niet meer. Af en toe wat onrustig en voel neiging naar sigaret. Moet dan tijd even laten werken en verdwijnt dan.
12-08-2019

Stoppen met roken

Werkt goed gebruik 2 weken. Maar onwijs misselijk wel 22uur per dag. En echt heeeel erg. Hoofdpijn. Traag, erg moe kan de hele dag slapen. Geen energie. Kan amper spelen met de kinderen. Ben teruggetrokken. Slechte concentratie en sloom. Werk 100% en onregelmatig maar dat is ook alles. Droge mond.
04-08-2019

Stoppen met roken

Binnen no-time last van stemmingswisselingen, toen gestopt met Champix, maar helaas werkt het effect nog even door waardoor ik nu 2 maanden na het stoppen zwaar depressief ben en suïcidaal .
28-07-2019

Stoppen met roken

In september 2018 mee begonnen en nog steeds rookvrij. Voor weinig geld ( kost je een pakje sigaretten) aangeschaft op het internet en zo blij dat ik dat gedaan heb. Had zelfs nog pillen over die ik aan mijn broer heb gegeven en die is nu ook al 3 maanden gestopt! Succes ! Ik hoop echt dat deze pillen ooit in Nederland verkocht gaan worden
03-06-2019

Stoppen met roken

Ik neem tabletjes en ook ik heb last van pijnen (vrij hevig) in m'n armen. Weet niet of het van de nicotine tabletjes komt en evenzo, ik bijt wel door. Momenteel dag 127 gestopt / bijna 5 maand.
29-05-2019

Stoppen met roken

Toen ik begon met champix, had ik nog twijfels of ik het echt wilde. Kon me nog moeilijk voorstellen dat ik echt zonder het sigaretje zou kunnen. Eenmaal begonnen met champix, kreeg ik steeds minder zin in een sigaret en ging stoppen zo makkelijk. Geen moment gehad dat ik echt twijfelde om nog een sigaretje op te steken. De bijwerkingen ervaarde ik enigzins ook als posi[lees meer...]tief. Ja, ik werd ook misselijk, maar daardoor werd ik bij het idee aan een sigaret, nog misselijker. Ik had dat dus ergens ook wel nodig. Ik sliep juist prima, droomde meer, maar leuke dromen. Terwijl ik dus juist een twijfelende stopper was, ben ik nu overtuigd nooit meer te roken. Die stress en planning van wanneer je weer kunt roken, die lucht. Ze zeggen het vaker, maar als je zelf rookt heb je echt niet door hoe je stinkt. Ik raad het iedereen aan!
27-05-2019

Stoppen met roken

Nu 38 en na 21 jaar roken (ongeveer 26 per dag) tijd om te stoppen. Had er zelf weinig hoop op dat het zou gaan lukken maar het begin is er. Ik gebruik Champix bijna twee weken en het verlangen naar een sigaret is al een stuk kleiner. Nog niet helemaal weg. Hopelijk lukt het binnen nu en nog een keer twee weken.
23-05-2019

Stoppen met roken

Ondertussen zit ik in de 4e week met het slikken van Champix, en ben ruim 2 weken gestopt met roken. Laat ik voor op stellen dat het inderdaad een goed medicijn is om te stoppen met roken. Het verminderd de drang wat het makkelijker maakt om te stoppen. Van te voren had ik veel opgezocht online en schrok van de bijwerkingen. Echter dacht ik, het zal wel mee vallen. Eenmaa[lees meer...]l begonnen bleek dat het helemaal niet mee viel. Naast de gebruikelijke stemmingswisselingen (die je ook zal hebben zonder de medicatie als je stopt met roken gok ik), heb ik ook heel veel last gehad van misselijkheid, overgeven (beide zowel 's ochtends als 's avonds na het innemen van de pil), moeilijke stoelgang, hoofdpijn, zweten, bovengemiddeld emotioneel, enorme honger en zelfs 2 dagen enorme paniekaanvallen gehad. Vooral bij die paniekaanvallen begon ik te twijfelen of dit nou echt is wat ik wil, maar toch door gezet en gelukkig was het van korte duur. Ik ben dus wel geschrokken van de bijwerkingen en zou het niet aanraden als je niet stevig in je schoenen staat en je omgeving geen rekening met je kan houden.
02-05-2019

Tabex werkt ook goed. Eigenlijk geen bijwerkingen. Verkrijgbaar in Duitsland

Stoppen met roken

Na 42 jaar gerookt te hebben was het tijd voor een serieuze poging om te stoppen met roken. Via de HA begonnen met Champix op 9 april 2019 en op 28 april ben ik gestopt met champix vanwege 24/7 hoodfdpijn......maar ik rook nog steeds niet. Zonder de champix had ik het zelf niet gered, gewoon even een duwtje in de rug....voor de rest nergens geen last van gehad. Het i[lees meer...]s elke dag moeilijk en een strijd om niet te roken....maar dit keer heb ik de controle en niet het sigaretje.....zou het iedereen aanbevelen

Stoppen met roken

Al jaren een verstokte roker, na diverse pogingen nu proberen te stoppen met behulp van champix... Nadat ik 16 dagen geleden ben begonnen met het innemen van de tabletten, is vandaag dan de dag... Gisterenavond mijn (hopelijk voorgoed) laatste sigaret in genomen. Die trouwens nergens naar smaakte en waar ik al vanaf het begin van de behandeling al misselijk van werd. Op[lees meer...] dit moment heb ik zin in een sigaret, maar de gedachte er aan maakt mij misselijk. Makkelijker vol te houden dus...

Stoppen met roken

Ik ben vanaf 1 april rookvrij😃 of te wel, vandaag een maand! Van de allereerste pil werd ik lichtelijk high, was best wel grappig. Toen ik door ging slikken naar de 1mg merkte ik dat ik soms niet meer uit mijn woorden kwam, maar ook dit vond ik niet erg. Verder heb ik geen last van bijwerkingen. Het lijkt wel alsof er een addertje onder het gras zit, zo gemakkelijk gaat[lees meer...] het mij af. Dat stemmetje die je wel eens kunt hebben van ik moet roken, die heb ik de hele maand nog niet gehad! Beter gezegd ik ben de hele sigaretten vergeten😁 als ik dit eerder had geweten, was ik allang gestopt met behulp van de champix😃
27-04-2019

Stoppen met roken

Tot 2 uur na inname misselijk en braakneigingen, Hartkloppingen, agressief. Agressie hoor ik ook erg vaak van andere gebruikers.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1679)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)