ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (35)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,2
Desmoxan 2 5
Wellbutrin XR 2 4
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

02-12-2018

Stoppen met roken

Zeer goed na 40 roken paar keer geprobeerd gelukkig CZ toen gratis Ik ben gelukkig mens geen bij werking
07-11-2018

Stoppen met roken

Ik ben hiermee gestopt zonder moeite. Het werkt beetje als champix maar met minder bijwerkingen.De bijwerkingen kunnen natuurlijk ook ontwenningsverschijnselen zijn. Ik raad dit middel echt aan als je verder geen medische problemen hebt.
29-10-2018

Stoppen met roken

Ik wilde al een tijdje stoppen met roken maar had daar echt een stok achter de deur voor nodig. Daarom heeft mijn man voor ons Tabex uit Bulgarije besteld. De eerste paar dagen slik je 6 tabletjes per dag en zo bouw je dat af. Ze zeggen dat als je de pilletjes slikt je na een paar dagen misselijk wordt als je gaat roken. Dat gebeurde bij mij dus niet, ik rookte gewoon zoal[lees meer...]s ik voorheen ook rookte. Gelijk de eerste dag van het gebruik werd ik rond een uur of 2 helemaal raar in mijn hoofd, heb vreselijke nachtmerries gehad, veel zweten ook 's nachts en kon heel moeilijk in slaap komen. Ik ben na 3 dagen gestopt, heb mijn pakje sigaretten leeg gerookt en woensdag 31 oktober ben ik 3 weken gestopt. Maar niet door de Tabex maar door mijn eigen wilskracht! ik zou het niemand aanraden..
28-10-2018

Stoppen met roken

Heel blij geweest met champix, in de 2de week al gestopt met roken. Rookte al vanaf Mn 13de , ben nu 27 en altijd erg veel gerookt, meerdere stop pogingen gedaan maar is nooit echt gelukt. Nu morgen al 6 weken gestopt zonder moeite maar ben wel heel snel geminderd met de inname van de tabletten. Voel me erg somber, depressief en niet mezelf. Ben na 4 weken terug gegaan naa[lees meer...]r 1 tablet en doe nu sinds anderhalve Week een halve tablet per dag, maar ik ben me er niet beter door gaan voelen. Hoe ik me voel heeft teveel effect op mijn privé leven en werk dus ga vanaf morgen geen tablet meer innemen en hopen dat ik me dan beter ga voelen. Ik raad het niet aan bij mensen die gevoelig zijn voor depressie zoals ik bv. De huisarts weet mijn achtergrond en heeft dit toch voorgeschreven, ondanks geschiedenis, was wanhopig omdat ik erg graag wou stoppen en dat is gelukt maar het heeft teveel bijwerkingen voor mij.
24-10-2018

NiQuitin (nicotine)
Stoppen met roken

Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld éénmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat één sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.
18-10-2018

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Fenominaal. Nu bijna 3 jaar geleden. Ik droom dat ik me te pletter rook en soms moet ik tijdens het wakker zijn expliciet even goed nadenken of ik nou nog steeds een roker ben. Is wat vervelend maar ach als ik in mn slaap de ene na de ander blijf opsteken vind ik het fantastisch. Zolang ik qua roken maar NOOIT MEER een asbak nodig zal hebben. Asbakken wil ik alleen nog geb[lees meer...]ruike bij het 3 d kaarten maken om die papiertjes van die dubbelzijdige plakkertjes in te doen zodat de tafel een beetje schoon blijft. Champix heeft NIKS gedaan. Maar die nicotine pleisters kan ik echt aanraden. Maar denk eraan het lukt sowieso alleen met de juiste mindset en een paar stevige kopige ballen die van geen ophouden weten. Maar talloze positive effecten na het stoppen dat elk jaar steeds meer worden maar zeker ook al op de korte termijn. En bij het halen van je doel krijg je een behoorlijke boost van zelfvertrouwen en succes ervaring wat hartstikke goed voor je is en vooral als je al heel erg onzeker ben en geen eigenwaarde hebt (dit heeft mij om die redenen ook heel goed gedaan). Het helpt misschien om tijdens bijv een stevige griep van 2 weken te beginnen als je toch al te beroerd bent om je bent uit te klauteren. Dan lig je 2 weken goed uit te zieken met elke dag zo'n pleister en zodra je beter bent heb je de allerergste periode al achter de rug
16-10-2018

Stoppen met roken

Dag 9 vandaag. 20 oktober is me stopdag maar denk dat ik voor die tijd al gestopt ben. Vanaf dag 6 rookte ik nog maar een half pakje per dag ipv anderhalf (30 sigaretten per dag) wist niet dat het zo makkelijk ging met champix. Bijna (nog) geen bijwerkingen gelukkig. 3 eerdere stoppogingen gedaan. Laatste was 9 maanden gestopt maar rookte wel electrisch 6 mg nicotine. Toc[lees meer...]h weer begonnen helaas. Nu dus zonder nicotine écht stoppen. Ga vanaf me 13 de stopdag elke dag 9.30 in een glazenpot doe als extra stimulans. Tot nu toe dus zeer tevreden!
11-10-2018

Stoppen met roken

Begonnen met Champix start ging perfect. Dosis verhoogd naar 2 x 1 mg toen begonnen de bijwerkingen. Na 1 week weer terug naar 2 x 0.5 mg... na 8 weken gestopt met Champix te veel bijverschijnselen. Echter sindsdien niet meer gerookt, het spul werkt goed maar wat een troep :-) (rookte 1 pakje, 20 sigaretten, per dag) Oja bijverschijnsel: kan nu ook niet meer tegen a[lees meer...]lcohol!!
25-09-2018

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

25 Sigaretten per dag, 22 jaar lang, genoeg is genoeg zo zat ik vorige week bij de huisarts. Gemotiveerd om te stoppen maar ik wilde ook hulp. Kennissen zijn gestopt met behulp van Zyban, dus die wilde ik ook. Na een intake met de praktijkondersteuner het recept gekregen. Direct woensdag 19-7 begonnen met 150mg in de ochtend, en gisteren maandag op de 6e dag dosis ver[lees meer...]dubbeld, in de middag nogmaals 150mg. Echter, afgelopen zondag, dus op de 5e dag van het gebruik van Zyban heb ik niet meer gerookt! Het is heel bizar maar de 'trek' is weg en het paniekerige gevoel van IK MOET ROKEN of MIJN SIGARETTEN ZIJN BIJNA OP, dat heb ik niet meer. Het enige wat ik voel is een soort van blij gevoel, de hele dag, en helaas ook nacht. Want slapen doe ik heel erg slecht. Ook voel ik me opgejaagd, maar ik neem het voor lief, gaat vanzelf weer weg denk ik. Maar liever een paar weken slecht slapen dan een leven lang nog roken. Lijkt wel een reclame praatje maar voor mij is Zyban een wondermiddel, dit had ik nooit verwacht.
17-09-2018

Stoppen met roken

Na het scheuren van mijn achillespees op advies orthopeed moeten stoppen met roken. Daarnaast werd ik s`nachts wakker om te hoesten, ik was een verstokte roker en had ook geen discipline om te stoppen. Champix gevraagd aan huisarts om te helpen met stoppen met roken, ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag. dit 30 jaar lang. Ik wist dat ik 13 weken niet zou kunnen [lees meer...]lopen en daarmee niet op locaties kwam waar het extra moeilijk zou zijn om niet te roken. Ik hoorde van de vele bijwerkingen van Champix, toch maar uitproberen. De eerste week misselijk geweest van de Champix, innemen tijdens eten hielp de misselijkheid te verminderen. Daarnaast tot het einde toe heel veel gedroomd erg levendig, Na 6 weken heb ik de dosis gehalveerd dit deed de heftige dromen verminderen. Verdere bijwerkingen waren vastere ontlasting en volgens anderen werd ik vrolijker, of dit door de champix of door de ontwennigsverschijnselen kwam weet ik niet. Na de eerste week door roken dien je een stopdatum te plannen in de 2e week, ik hoorde dat de zin in het roken afneemt, dit gebeurde bij mij niet. in de 2e week gestopt. De eerste paar weken is moeilijk daarna worden de momenten minder. na een aantal weken is de scherpte eraf al heb ik na het eten, bij wakker worden en op andre momenten veel zin in roken of dat denk ik is vooral het gemis. Ik heb een paar keer een sigaret geprobeerd maar je merkt direct dat je lichaam weer vraagt om de nicotine. dus beter van niet , en hoe ontzettend smerig een sigaret is. dit is een valkuil. Inmiddels gestopt met roken en champix, dit gaat goed. ik ben zo blij dat ik ervan af ben. hoewel het nog maar 2,5 maand is kan ik niet wachten tot dat ik een niet roker ben. Ik ben uitermate tevreden over Champix en zou het iedereen aanraden.
16-09-2018

Stoppen met roken

Ik sprak een collega die net begonnen wassen met de Champix kuur. Sen met een andere collega heb ik gezegd, weet kijken het aan bij jou. Lukt het je, dan gaan wij er ook voor. Zo gezegd zo gedaan! Mijn definitieve stop moment wassen op 5 mei, hoe toepasselijk BEVRIJDINGSDAG. Tot op heden geen sigaret meer aangeraakt, zonder probleem! Ik raad het een ieder aan!
10-09-2018

Stoppen met roken

Op 15 september 2018 zal het 10 jaar geleden zijn dat ik dankzij Champix gestopt ben met roken. Gestopt met roken op dag 10 na de eerste inname. In totaal 6 weken doorgenomen na rookstop. In 10 jaar nooit de neiging/zin gehad om opnieuw te beginnen met roken. Ondanks enkele (soms vervelende) bijwerkingen zoals misselijkheid en nare dromen, was ik zeer tevreden over dit pro[lees meer...]duct en zijn effectiviteit. Wel duur (mijn mutualiteit betaalde indertijd niet terug), maar net daardoor neem je de behandeling ernstig en weet je ook dat dit geld zeer snel terugverdiend zal zijn na rookstop.
08-09-2018

Stoppen met roken

Na ruim 20 jaar roken van uiteindelijk 30 sigaretten per dag nu eindelijk gestopt. Het was de eerste dagen best lastig maar toch ging het veel makkelijker dan ik had gedacht. Fysiek eigenlijk geen afkickverschijnselen. De gewoonte afleren het moeilijkste. Ben nu 3 weken gestopt en zeer tevreden over de champix. Ik droom veel meer dan normaal en gelukkig zelden enge dr[lees meer...]omen. Meestal bizarre dromen en dat is best vermakelijk. Verder last van winderigheid maar weet niet of dat door de champix komt. Depressieve gevoelens die anderen beschrijven ervaar ik gelukkig niet. Eerder een heel blij gevoel omdat ik 3 weken niet gerookt heb.
07-09-2018

Stoppen met roken

Wilde al zo lang stoppen met roken. (Rook al vanaf mijn 15 de ) 3 jaar geleden geprobeerd te stoppen met champix maar vanwege de bijwerkingen lees; kotsmisselijk gestopt. Hoorde via een collega dat ze gestopt was met Tabex en ben toen op zoek gegaan op het internet. Veel over gelezen en maar besteld. Ben nu 5 dagen rookvrij en gaat nog steeds goed! Geen bijwerkingen tot nu[lees meer...] toe.
21-08-2018

al 3 weken rookvrij had niet verwacht dat er iets bestond dat zo effectief was
20-08-2018

Stoppen met roken

Iedere nacht over vriend dromen die is overleden Hierdoor na 3 weken gestopt met champix en nooitmeer last gehad en lekker van roken af Ik raad het iedreen aan Heb 40 jaar gerookt half pakje pd
16-08-2018

Stoppen met roken

Echt zeer tevreden ..ik was misselijk bij de hogere dosering ,T bleef uren lang aan mij plakken.En toen met mijn coach gesproken dat ik een tablet kon pakken plaat van 2.En ik ben erna ook niet meer misselijk geweest!alleen minder dat ik moeilijker in slaap kwam,,maar we kunnen niet alles hebben ..We komen al stuk makkelijker vanaf!!!ik raad t iedereen aan.top
16-08-2018

Stoppen met roken

5 juli begonnen met het slikken van Champix, 12 juli volgens planning mijn laatste sigaret gerookt, vanaf 13 juli niet meer gerookt, met het stoppen met roken geen problemen gehad viel mij 100% mee. ik ben een slecht eter, en merk als ik niet voldoende gegeten heb voordat ik Champix in neem, dat ik erg misselijk ben, dit is op te lossen door alsnog te eten, dan trek ik me[lees meer...]estal binnen een half uur wel bij. sinds ik Champix gebruik, eigenlijk al sinds de eerste week ben ik vreselijk moe, in eerste instantie dacht ik dat ik gewoon aan vakantie toe was, heb toen 3 weken vakantie genomen, en ook echt rust genomen maar bleef moe, ook na een nachtrust van 9 uur. ik ben altijd een lastige inslaper geweest, maar nu heb ik toch echt tot anderhalf uur nodig om in slaap te komen, en ik heb bijna iedere hele bizarre dromen.
09-08-2018

Stoppen met roken

Ivm zwakke geestelijke gesteldheid heel langzaam opgebouwd, maar roken bleef heel lang lekker ook met 2 mg per dag. Rond 20 juni gestopt met roken. Paar dagen best lastig maar viel me heel erg mee. Na drie weken gestopt, mentale break down, weer begonnen met roken. Nu smaakte het niet meer lekker. Sindsdien, na drie dagen roken, weer gestopt. Ga nu van de pillen af. Heb n[lees meer...]u de hele tijd hoofdpijn en slaap slecht. Hopelijk krijg ik geen terugval en begin ik niet opnieuw met roken. 35 jaar gerookt
26-07-2018

Stoppen met roken

Stoppen met roken. We moeten er allemaal aan beginnen. Via de huisarts champix. Na een kleine 2 weken ben je bijna zeker gestopt. Smaakt voor geen meter meer. Ik had wel last van misselijkheid na inname en ik merkte na een maand dat ik ook chagarijnig werd na inname. Ongeveer 2 uur na elk tablet. Ik ben er mee gestopt. Maar..... ook niet begonnen met roken. Kwestie van[lees meer...] volhouden maar dankzij champix het juiste stapje in de goede richting. Snap niet dat ik ooit gerookt heb. Ik ga tenslotte ook niet hardlopen in het donker op de snelweg. 😉
03-07-2018

Stoppen met roken

Ik ben nu ruim 2 weken bezig en nu sinds 2 dagen gestopt. Wat ben ik blij dat ik gestopt ben. De paar dagen voor mijn stopdatum had ik al helemaal geen zin meer om te roken. Het smaakt echt zo vies met Champix. Ik was heel erg bang voor de bijwerkingen maar gelukkig vielen die wel mee. Beetje misselijk en dromen maar gelukkig waren die dromen alleen fijne dromen. Ik moet v[lees meer...]eel rijden voor mijn werk dus wat ik deed was eerst naar plaats van bestemming rijden en dan Champix innemen. Ik heb dus geen last gehad van bijwerkingen met autorijden. Ik zou dit middel iedereen aanraden om te stoppen mits je niet teveel last hebt van bijwerkingen. Ik heb zoveel pogingen gehad en ik geloof dat vanaf nu een niet roker ben en wil het nooit meer gaan doen! Ik ga ook door en maak de kuur af.
27-06-2018

Stoppen met roken

als ik juist pilletje genomen heb ben ik toch zeker 1 uurtje slecht.voel me dan echt niet goed niet uit te leggen.een raar gevoel op men borst en gevoel dat men hart omkeer.niet goed meer naar de wc kunnen.s'avond moeilijk in slaap geraken en veel dromen als of ik er altijd in zit.en nu neem ik ze een maand en heb ik ook wel pijn in men hoofd en pijn in men gewrichten en s[lees meer...]pieren.maar anders heeft het me gemakkelijk gemaakt om te stoppen met roken.na eerst week in name al geen sigaret meer aan geraakt.
18-06-2018

Stoppen met roken

Medicatie hielp erg goed bij mijn ouders (allebei 30+ jaar gerookt) en toen wilde ik het ook uitproberen. Ben gestopt met roken inmiddels maar kreeg na de verhoging onwijze last van hallucinaties tijdens de nacht. Zeer ernstige beelden van dat mijn hart stil stond en dat ik dood ging. Ben naar de HA gegaan, zij vertelde dat slechts 2% van de gebruikers deze symptomen ervar[lees meer...]en en dat zij deze zelf ook heeft gehad. Ben toen gelijk gestopt op haar advies en sinds dien gaat het prima. Het heeft zijn werk gedaan maar de bijwerkingen waren erg eng.
18-06-2018

Stoppen met roken

Mijn tweede poging, ging allemaal prima hoor, maar ben zo stom geweest. Dus nog een keer. Ik lees over de bijwerkingen, tip, neem eerst een boterham en dergelijke met een paracetamol, en daarna de champix, scheelt een berg hoofdpijn. En nachtmerries ook btw, het is een antidepressiva, tip is ook om vooral voor het slapen lekker iets te gaan lezen of kijken wat je al bekend[lees meer...] is, niet teveel spanningen, je verwerkt in je dromen wat je die dag hebt meegemaakt, je hersenen rebooten zichzelf, dus zorg even dat het rebooten dus aangenaam is. Door juist iets te lezen wat fijn afloopt, en niet teveel spanningen oproept geef je die bovenkamer een fijn begin van de nacht. Succes allemaal. En ja, de volgende keer als ik weer eens een enorme knal krijg, ik ga wel wat anders doen, Kefir (...) maak ik smooty's mee, en ijsjes van, heel gezond voor je, heb je ook gelijk wat te doen, en mocht je tegen zo en "grr" momentje aanlopen, dan heb je iets om te drinken of te eten wat nog eens heel goed voor maag en darmen is, Kefir is pure antibiotica, zie je maag als je motor van jezelf, als je er suiker in smijt loopt die niet, goede prut is goed functioneren. Succes allemaal. :-)
12-06-2018

Stoppen met roken

30 mei begonnen en sinds 9 juni echt gestopt. Het is net of je in het begin wilt uitproberen wat de werking is van het middel. Het gevecht tegen de champix o.i.d. Na de vijfde dag smaakten de sigaretten niet meer maar toch bleef ik het proberen. Na inname van de 1mg soms een lichte misselijkheid. Daarnaast in de avond vermoeid en meer slapen dan normaal. Al met al zeer tev[lees meer...]reden. Ik had nooit verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!
03-06-2018

Stoppen met roken

Achteraf gezien na ruim 7 weken niet roken zijn alleen de eerste 3 dagen lastig de rommel zit in je lichaam en alles schreeuwt momenten om nicotine en de gewoonte. Niets te doen.. Lekker sigaretje. Wacht ik rook niet meer en gewoon met iets anders doorgaan. Of champix me geholpen heeft weet ik niet. Tis een mentaal spel. De rommel kan het niet inmiddels niet meer zijn dus[lees meer...] gewoon een mindfuck met gewoonte.. Van iedereen om me heen hoor ik gat gaat nog jaren duren voor dat over is.. oké dan is dat maar zo maar elke dag en maand dat ik niet rook ben ik blij want achteraf gezien is roken alleen maar stress en ellende. Voor ditems spel heb ik dan ook geen pillen nodig en ben dan sinds een paar dagen gestopt met gebruiken of het slim is merk ik over een paar dagen dan wel wanneer die rommel uit me lijf is.. motivatie is toch wel de kracht!
19-05-2018

10-05-2018

Stoppen met roken

het wekte wel maar de bijwerking zijn heel verveelt heb het gevoel dat ik flauw kan vallen en ben misselijk
30-04-2018

Stoppen met roken

Eindelijk had ik het idee en gevoel "klaar te zijn" met roken. Ik had eerder niet echt pogingen gedaan om te stoppen. Met de reden ik er echt voor wilde gaan had ik in mijn beleving wel "iets" nodig dat me erbij zou gaan helpen. In samenspraak met de huisarts en een coach is het "iets" Champix geworden als hulpmiddel. Ook meer omdat ik in mijn vriendenkring alleen maar goe[lees meer...]de verhalen had ontvangen. Vanaf dag 1 dat ik ben gestopt met roken ben ik ervan overtuigd dat Champix dit voor een héél groot gedeelte voor zijn rekening heeft genomen echter hebben de (heftige) bijwerkingen van het medicijn ervoor gezorgd dat ik hierdoor eerst ben gaan halveren met de Champix (c.a. 1.5 week geleden) en afgelopen woensdag er in zijn geheel mee ben gestopt. Een boel bijwerkingen zijn verdwenen maar een aantal blijven jammer genoeg nog aanhouden: vergeetachtig, afgevlakt, libido zakt naar het nulpunt en op bepaalde tijden depressief. Ik hoop dat ook deze binnenkort zijn verdwenen waarbij in zijn totaliteit "het doel" is bereikt. De behoefte van roken lijkt "bijna" verdwenen waardoor ik mijn doelstelling heb aangevuld met "niet meer roken" maar ook "nooit meer Champix.
27-04-2018

Stoppen met roken

Verschrikkelijke pijn in mijn maag van gekregen. Lag kermend van de pijn op de badkamer tegels hopend op verlichting. Naderhand had ik liever de pijn van een bevalling weer gehad. Die was daadwerkelijk beter te behapstukken. Mijn man had ook gebruikt en was er wel tevreden over.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2003)
Depressie (1664)
Angst & paniekstoornis (1438)
Hoge bloeddruk (1133)
ADD (543)
Depressiviteit (517)
Astma (458)
Angststoornis (447)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!