ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (32)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,2
Desmoxan 2 5
Wellbutrin XR 2 4
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

25-04-2018

19-04-2018

Stoppen met roken

Je begint met een startpakket Champix en je krijgt van de apotheek tegelijkertijd een vervolg-recept voor de Champix als de pillen van het startpakket na 14 dagen op zijn. Waarom deze procedure gehanteerd wordt is een raadsel! Het probleem is dat er nergens in de bijsluiter van het startpakket vermeld wordt wat de gevolgen kunnen zijn als je besluit (om wat voor reden dan[lees meer...] ook) na het startpakket niet verder te gaan met Champix !!!!!! Ook wordt nergens vermeld dat je Champix langzaam moet afbouwen. Gevolg 14 dagen lang in een zware depressie, ik kende mezelf niet meer, had zelfmoordneigingen en weet nu ook wat er bedoeld wordt met een steen op je maag.
16-04-2018

Desmoxan (cytisine)
Stoppen met roken

Ik was voor jaren een ketting roker, alles geprobeerd, dit kreeg ik uit Polen van een vriend. Het is een geweldig middel, zonder moeite gestopt
10-04-2018

Stoppen met roken

Ik wou nu persé stoppen en hoorde van de goede resultaten. Ook van de niet geringe bijverschijnselen... “ dat kan ik wel hebben...” jaja... na het moeilijke begin durfde ik dagen geen auto te rijden, ik vertrouwde mezelf er niet mee. Wazig, draaierig in mijn hoofd... ik heb doorgezet en behalve de dromen, vermoeidheid en de prikkelige tong ging het goed. Na een week of [lees meer...] 8 merkte ik dat ik angstig werd over hoe het zonder Champix moest en zou gaan, ik durfde niet zonder en had her plan er nog 12 weken aan te plakken ..... Maar twee weken later sloeg dat finaal om “ “ IK” deed het en die pillen ach .... ze begonnen me tegen te staan en ik liet ze staan, aanvankelijk blij dat het klaar was .... twee weken later zat ik als een dood vogeltje op een terras ..... pfffff zoooooo moe!!!! Ik had het gevoel mezelf niet te zijn .... doodeng! Intussen is het lente en mooi weer en ik wil alleen maar in bed liggen in het donker.... zeer huilerig en beroerd, moe, nog steeds pijn in mijn benen en die rare tong... vandaag mezelf gedwongen naar buiten te gasn, ik viel zowat flauw vd zon op mijn gezicht. Afschuwelijk! Ik ga nooit meer roken, maar zal ook noooooit neer Champix gebruiken.
05-04-2018

Nicorette (nicotine)
Stoppen met roken

Goed product, nu twee weken aan het gebruiken. Jammer dat het een felle muntsmaak heeft, na de koffie 's morgens smaakte een sigaret beter dan munt. Ik klaag er zeker niet over, hiermee afbouwen moet nog beginnen maar ik probeer liever honderd keer te stoppen dan te hopen dat ik ooit op een dag wakker word en nooit meer een sigaret opsteek. In elk geval een hoop minder sch[lees meer...]adelijk stoffen binnen.
05-04-2018

Stoppen met roken

Aantal jaren geleden Champix geprobeerd maar de nachtmerries waren ontzettend intens. Nu bijna twee weken niet meer gerookt en gelukkig geen nachtmerries. Wel misselijk na de eerste tablet, gevoel verdwijnt na circa 4 uur. Weinig energie. Maximaal 2 uur slaap per nacht en in die korte tijd steeds levendige dromen. Maar, het is het waard!!! 30 jaar gerookt en de behoe[lees meer...]fte is er bijna niet. Nog 1.5 week door gaan met Champix en dan stoppen.
27-03-2018

Stoppen met roken

Champix is zeer doeltreffende medicijn om te stoppen met roken. Ik heb wel last van misselijkheid, ondanks inname met voedsel. Mijn stopdag was 15 dagen geleden.
20-03-2018

Stoppen met roken

Vanaf mijn 15e roker. De laatste jaren kon ik mezelf wel stevige roker noemen. Nooit een stoppogingen gedaan want niet gemotiveerd. Maar het werd nu tijd. Gestart met Champix en gebruik het nu iets meer dan een maand. Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat het me tot nu toe zo weinig moeite kost niet te roken. Wel opbouwend last van bijwerkingen. Het begon met een dr[lees meer...]oge mond, daarna de rare (maar niet eng of zo) dromen en wat meer moe en de laatste week is daar het slechtere slapen bij gekomen. Dat laatste vind ik wel heel vervelend. Ik ga bijtijds naar bed, slaap dan een uur of 2, word wakker en ben ook echt klaarwakker. Tegen de ochtend val ik dan nog wel even in slaap.
18-03-2018

Wellbutrin XR (bupropion)
Stoppen met roken

32 jaar veel gerookt voor ik stopte shag 50 gram 1 pakje per dag door andere diagnose (blaask) dierect na operatie gestopt spiegel opgebouwd met 300 mg na ca 7 dagen gestopt Ik had NOOIT gedacht dat ik dit kon maar samen met de stoppen met roken app en nicotine pleisters (wel afgebouwd in 2 week) de welbutrin heb ik 300mg 5 weken daarna voor zekerheid 2 week 15[lees meer...]0mg maar helmaal GEEN bijwerkingen alleen beetje last van slikken BEN ERG TEVREDEN en nogmaals ik had NOOIT gedacht dat ik kon stoppen ik zit nu naast mensen in de rookruimte en heb er geen moeite mee aanrader en je moet toch zelf betalen dus als je kiest kies dan deze als ik de recensies zie van champix word ik niet vrolijk Sucses nu op 300 dagen niet meer gerookt
15-03-2018

Stoppen met roken

Al ettelijke pogingen gedaan om te stoppen met roken, met alle denkbare hulp en/of hulpmiddelen. Steeds weer mislukte het. Vorig jaar diagnose "beginnende COPD". Al enige jaren veel last van kriebelhoest (vooral in bed) en sinds enkele maanden luid zoemende/piepende ademhaling en veel hoesten. Hiermee was voor mij de maat vol. Ook al werkte mijn (rokende) omgeving ni[lees meer...]et echt mee, ik wist zékerder dan ooit, dat ik voor goed wilde stoppen. Met Champix heb ik het in het verleden vaker geprobeerd (niet begeleid door een deskundige) en ben afgehaakt vanwege de enorme nare misselijkheid. Nu heb ik begeleiding van een longverpleegkundige. Zij raadde me aan om GEMBER CAPSULES te gebruiken tegen de misselijkheid. DAT HELPT! Ik neem tegelijk met de Champix een gembercapsule. Ook 2x daags. De misselijkheid is nog af en toe vaag aanwezig, maar aanzienlijk minder dan eerst. Ik rook nu 3 weken niet meer. De trek in roken is bijna weg en steekt alleen soms nog de kop op op de specifieke rookmomenten. Andere onaangename bijverschijnselen, zoals lusteloosheid, depressiviteit, etc. lijken verleden tijd. Champix heeft me de hand gereikt naar herstel van een uiterst hardnekkige verslaving. Die hand houd ik stevig vast.
13-03-2018

Stoppen met roken

19.02.2018 gestart met Champix-huisarts-begeleiding ziekenhuis. Ik rookte JPS 29 stuks in een pakje, 4 pakjes per week 😱 Op 2.03.2018 had ik een pakje gekocht van 19 sigaretten, (mijn man rookte daar van mee omdat hij alleen in de ochtend en avond nog een beetje rookte, hij is gestopt zonder Champix) dit pakje van 19 sigaretten had ik er nog 4 over, deze heb ik gebroke[lees meer...]n op 5.02.2018 en gelijk een brief geschreven aan mijzelf, foto gemaakt met de gebroken sigaretten en de brief op de koelkast gehangen, zodat ik die brief elke dag zie, is mijn extra steun! Eerste 14 dagen Champix,erg zweten, lichtjes misselijk, rare dromen, erg opstandig. 3e week Champix, giga stuiterbal was ik, weinig slapen, overmatig zweten, gezond eten en dan toch 1x bijna flauw gevallen van de trek, erg opstandig , druk in mijn hoofd, erg vrolijk. Nu de 4e week, vreselijk misselijk, 1x overgegeven en de misselijkheid beïnvloed mijn dagelijkse leven overdag, rond een uur of 15u trekt de misselijkheid weg , erg moe en slaap veel, voel mij lusteloos, overmatig zweten, erg opstandig, lichtjes hoofdpijn. Morgen afspraak met longverpleegkundige, gelijk overleggen of ik iets kan krijgen tegen die vreselijke misselijkheid of de dosis verlaagd moet worden. Na de deze afspraak, longfoto maken. Ik ben nu 9,5 dagen rookvrij, de behoefte aan die vieze stickies heb ik niet meer, ik zal dan het Champix traject gewoon af maken, rookt er iemand in mijn omgeving dan vind ik het ook echt heel ranzig ruiken. Mijn longinhoud is erg verbetert, kan nu veel dieper ademhalen. Ik wil nooit maar dan ook nooit meer roken, gezondheid boven alles, geld zet ik opzij elke maand wat mijn man en im weg rookte, geld is belangrijk, onze gezondheid nog veel meer en is niet te koop, je gezondheid ongezond maken is wel te koop dus ik zeg niet kopen maar stoppen, je doet je zelf er heel veel plezier ermee!. Ondanks de bijwerkingen van Champix, trots dat ik er wel mee begonnen, het is maar 3 maanden op je leven dat je Vhampux slikt en als het goed is daarna verder zonder Champix en nooit meer roken!
10-03-2018

Stoppen met roken

Dag 12 nu en merk behalve enige misselijkheid geen enkele werking.
06-03-2018

Stoppen met roken

Bijna 35 jaar gerookt en twee eerdere stoppogingen die zijn mislukt, was ik er echt KLAAR mee. Net 50 geworden en mijn vader met longkanker: genoeg motivatie om te stoppen. Nu al weer bijna 1,5 jaar geleden en er is geen enkele behoefte meer om te roken. In eerste plaats te danken aan enorme motivatie (je moet echt zelf willen stoppen!!). Champix heeft ongetwijfeld gehol[lees meer...]pen de eerste weken goed door te komen. Geen afkickverschijnselen gehad en mogelijk heeft de neurotransmitter / werkzame stof er voor gezorgd dat er nauwelijks behoefte was om te roken. Ik vind sigaretten nog steeds lekker ruiken, maar hoef niet meer te roken. Alleen al het niet meer hoeven geeft al veel rust én voldoening. Kortom: met een combinatie van een heel sterke wil + discipline + Champix is het mij gelukt. Ik ben er van overtuigd dat dit de sleutel is tot succes.
28-02-2018

Stoppen met roken

Na 26 jaar een pakje per dag gerookt te hebben was ik er klaar mee. 1 week champix geslikt en toen gestopt met roken. De champix moet minimaal 3 mnd gebruikt worden. Ik ben na 5 wkn gestopt met het gebruik ervan omdat ik het ziek was om elke dag ziek te zijn. Ik had last van een hoop bijwerkingen. Ik voelde me letterlijk in een zombie staat. Was misselijk, duizelig en voe[lees meer...]lde me slap. Kwam amper vd bank en sliep veel. Herkende mezelf totaal niet meer terug. Zodra ik mij even beter voelde besefte ik dat dat kwam doordat ik te laat was met het innemen van de dosis. De dokter gaf het advies om de dosis te halveren en niet volledig te stoppen met champix. Ben toch gestopt. Het middel heeft mij zeker door de eerste en tevens zwaarste wkn heen geholpen.
21-02-2018

Stoppen met roken

Na 37 jaar een pakje per dag en een aantal vergeefse pogingen in voorgaande decennia nu in de twaalfde week van gebruik. Werkt goed, de behoefte aan een peuk vermindert sterk, wordt erg goed onderdrukt. Je merkt dat het werkt omdat je de typische verschijnselen ( zoekgedrag, rusteloosheid, rothumeur) terugkrijgt en je pas dán realiseert dat je vergeten bent er een in te [lees meer...]nemen. Heb dus voor de zorgvuldigheid maar een "reserve" in mijn portemonnee gedaan, achter de foto van de kinderen en zet de wekker op de mobiel op de innametijd. Wel wat bijwerkingen , maar mild tot storend: Droge, niet productieve hoest waarbij je t gevoel hebt dat een sigaret die troep die vastzit in je longen wel los zou weken in de ochtend ( niet gedaan) Voorlopig blijf ik nog met t gevoel zitten dat er zo'n fledder diep zit ,die je met een diepe inademing verder je longen in zou trekken(wat overigens niet gebeurt) Droge neusslijmvliezen waardoor in " droge dagen" vaker lichte neusbloedingen vanwege krassen. Spierpijn, vooral in de midden rug. Nergens anders door te verklaren, geen virussen, geen ander leefpatroon, niks! Ik zie wel of dat wegtrekt na de kuur. Meest storende "bijwerking": Ik ben in 12 weken tijd 9 kilo aangekomen. Maar of dat aan de medicijnen ligt? Ik hoor niet anders dan dat iedereen die stopt een vreetkick krijgt ter compensatie en als bezigheidstherapie, met of zonder medicatie. En dan zit je in die periode echt in de foute tijd( kerst, nieuwjaar.....= vrij en vreten). Ik ga komende weken afbouwen in de medicatie. In die periode doe ik nog niks aan dat overtollige spek. Een ding tegelijk. Als ik dan humeurig wordt weet ik in ieder geval waar t door komt. Zelf fysiek nog weinig positieve effecten gemerkt. Echt nog niet fitter, nog niets beter ruiken of proeven. Geen spoor van de dynamische Brinta boy die vroeg in de ochtend z'n bed uit springt en als een ridder te paard de dag vol uitdagingen en kansen met een brede glimlach induikt.....nope! Schijnt nog te gaan komen , volgens de ex rokers om mij heen. Kan wel een half jaar tot een jaar duren , zeggen ze. En dat er zo links en rechts ook wel wat training bij komt kijken om vitaler te worden.. Verwachtingen dus maar wat bijgesteld. De omgeving is er wel erg blij mee. Ze vinden dat ik er beter uit zie, een gezonder en voller gezicht heb en het valt ze erg mee hoe ik er qua humeur onder ben. Nog een positief puntje: Op de schouw staat een hoge glazen weckpot en daar gaat elke paar dagen geld in. Voor elke rookvrij dag gaat er 6,70 euro in en die gaan er voorlopig niet uit. Ik ben nu 83 dagen verder( maar ben al in maanden aan het tellen). Er zit inmiddels , in alle kleuren van de regenboog, 556 euro en een dubbeltje in die pot. Hij gaat pas om op 30 november, dan zijn we precies een jaar verder. Dan gaan we er iets leuks mee doen. Om te vieren dat ik dan in jaren mag gaan tellen. En ook een beetje om de verjaardag van mijn vrouw te vieren( want die twee dingen vallen dan voortaan samen). Dan zou de teller dus uit moeten komen op 2445 euro in bankbiljetten en 5 dubbeltjes. Daar kun je wat leuks mee doen.
15-02-2018

Stoppen met roken

Champix helpt je om te stoppen met roken. Als je stopt met Champix innemen, stop je helaas ook met slapen. Gebruik dit middel nooit zonder begeleiding van je huisarts en stop ook nooit ongecontroleerd. Dit middel zou eigenlijk uit de handel moeten worden genomen. Het is nl. erger dan de kwaal.
07-02-2018

Stoppen met roken

Ben er mee begonnen rookte 15 sigaretten per dag, de zin in een sigaret wel snel minder heb de kuur ook snel gestopt want gaat prima zonder,, had wel aparte dromen voor de rest nergens last van
06-02-2018

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

Hoihoi heb un vraag ik heb behoorlijk hoofpijn sinds ik met zyban ben begonnen iemand er nog last van ? Gaat dat wel weg of blijf dat moet er ook toe zeggen was verslaaft aan energie drank ma ook gelijk mee gestop iemand tips
05-02-2018

Stoppen met roken

na met een goede moed te zijn gestart met de Champix , ging het de eerste 2 weken heel goed. geen behoefte aan een sigaret, alleen wel heel naar gevoel. We gingen uit van de griep., maar nachtmerries met levens echte gebeurtenissen die gewoon angstig zijn, constant hoofdpijn en misselijk zijn toch de verschijnselen die je krijgt. 1 voordeel, ik rook niet meer, maar had dit[lees meer...] graag gedaan zonder deze bijwerkingen. nu afbouwen en hopelijk snel stopppen met champix.
02-02-2018

Stoppen met roken

Ik vond het fantastisch. Het verlangen naar de sigaret was heel klein en goed te onderdrukken
02-02-2018

Stoppen met roken

Ik wilde van het roken af en zag daar tegen op om te stoppen. Tot dat ik van Champix hoorde. Ben naar de huisarts gegaan en kreeg het recept. Op 8 januari ben ik met Champix begonnen en op 15-1-2018 heb ik de laatste cigaret gerookt,en het valt me niet tegen. Als ik op deze manier van de shag(1 pakje in 3 dagen)af kom ben ik heel tevreden.
01-02-2018

Stoppen met roken

Champix is de beste middel om te stoppen met roken. Wel ben ik enorm veel in gewicht aangekomen, waardoor suikerziekte is toegenomen en door de dikheid moeilijkheid in adem halen. Ik had al Astma en sinusitis en suikerziekte. Ik ben toch erg blijf te gestopt te zijn met roken.
30-01-2018

Stoppen met roken

Echte een goede medicatie voor het stoppen met roken. Geen enkele keer zin gehad om te roken. Medicatie wel afbouwen en niet zomaar stoppen.
29-01-2018

Stoppen met roken

Ik ben 7 januari met de medicijnen begonnen. De trek in een sigaret werd al snel minder. Op de 6de dag 1 opgestoken en halverwege weer uitgemaakt. Sindsdien niet meer gerookt. Dat is nu 17 dagen geleden. Ik werd misselijk van de 1mg tablet, maar na overleg met de praktijkondersteuner kreeg ik er domperidom bij en dat gaat goed. Voor iedereen die twijfeld om ermee te b[lees meer...]eginnen: zeker doen!!
27-01-2018

Stoppen met roken

Doet wat hij moet doen. Al die mensen die hieronder zeuren zijn bijwerkingen die je gewoon hebt als je stopt met roken.... net zoals het humeur... zit tussen je oren en had je ook gehad aonder champix. Verstoppingen? Hetzelfde verhaal. Je wordt wat misselijk etc etc maar je bent gestopt met roken. Als je geen bijwerkingen wilt dan kun je beter lekker door roken en dan k[lees meer...]rijg je vanzelf andere bijwerkingen;-) Aanrader.. nieuwelingen: gemakkelijk stoppen met roken als je maar de goeie mindset hebt
19-01-2018

Stoppen met roken

gebruik dit middel nooit mensen, het is zoiets als het afvuren van een atoombom op een mug, tuurlijk effektief, maar heel veel collateral damage, je raakt hiervan totaal van de kaart
17-01-2018

Stoppen met roken

Bij een vriendin zag ik het succesvolle resultaat van Champix: ze rookt nu al 4 maanden niet. Vandaar dat ik ook naar de huisarts ben gegaan voor dit wondermiddel. En inderdaad, het is geweldig! Sinds 1 januari gestopt en sindsdien nauwelijks behoefte meer gehad. Wel snoep ik momenteel veel meer...dus dat is minder. Qua bijwerkingen valt me wel op dat ik heeeel veel slaap [lees meer...]en heeeel vroeg naar bed ga. (degenen die mij kennen, weten hoe vreemd dat is!) Maar ondanks dat ik zoveel slaap, word ik toch moe wakker. Ik weet dus niet of dat komt omdat ik vorige week heftige griep had en nu nog superverkouden ben of dat meer mensen dit herkennen? Ik had er nl. zo naar uitgekeken om na het stoppen met roken meer energie te voelen en lekker veel te gaan sporten... maar ik voel me nu zo slap als een oude krant en heb totaal geen fut om te gaan sporten. Ik vraag me dus af of anderen dit ook hebben of dat dit puur door mijn verkoudheid komt?
12-01-2018

Stoppen met roken

Na ruim 40jaar roken en een aantal mislukte stoppogingen besloten om het deze keer met behulp van Champix te proberen. Mezelf eerst ingelezen in oa de bijwerkingen. Dat was behoorlijk heftig. Ik zag er wel tegenop maar besloot het toch door te zetten. Op 29 december begonnen met innemen en 8januari zou mijn eerste stopdag zijn. De eerste week van januari rookte ik [lees meer...]al minder dan de helft van de "gebruikelijke" 20 a 25 sigaretten per dag. Er was ook geen behoefte aan meer. Sinds 8januari geen sigaret meer aangeraakt. Wat betreft de bijwerkingen ben ik zelfs gaan opzoeken wanneer die zouden moeten beginnen want behalve een vieze smaak in mijn mond heb ik tot nu toe nog werkelijk nergens last van gehad. In tegenstelling tot mensen die het afraden zou ik dus zeggen " gewoon doen!! " Ik weet dat ik pas net ben begonnen en er dus nog lang niet ben maar als het blijft gaan zoals nu ben ik er zeker van dat ik mijn laatste sigaret heb gerookt.
11-01-2018

Stoppen met roken

Jarenlang een optimale stoelgang bij het gebruik van Champix een groot probleem geworden en soms dagen niet naar de toilet kunnen terwijl je lichaam het wel aangeeft. Normaal zag ik mijn bed en was ik vooraf al vertrokken en een optimale nachtrust. Nu een complete hel om naar bed te gaan omdat het slaap vatten niet lukt, alleen maar praktiseren en als je dan slaapt dromen [lees meer...]in kwadraat. Ook mijn spieren zijn slapper en ben gewoon lusteloos geworden tijdens het gebruik. Voordeel......ik rook nog steeds niet en de behoefte is minimaal.
10-01-2018

Stoppen met roken

Een goede raad: neem het niet!!! Dit medicament heeft mijn leven praktisch omgegooid in die mate dat mijn vrouw en ik er over denken om mij een korte tijd te laten opnemen in psychiatrie. Allereerst: het is het beste middel dat je kan hebben om te stoppen met roken. Ik heb meer dan 40:jaar gerookt en nu ben ik er volledig van af. Ik heb totaal geen zin meer in sigaretten.[lees meer...] De bijwerkingen zijn niet min in mijn geval. Ik droom regelmatig zeer levendig en kan me alles herinneren, ik wordt trillend van angst wakker en wil enkel maar slapen omdat ik dan dat zenuwachtige gevoel niet heb. Soms trillen mijn handen. Ik heb in niets zins, laat staan eten. Elke kleine taak is een onmogelijke opgave. Nu is de Champix kuur na de tweede doos ten einde en ik slaap al 2 nachten veel beter zonder dromen. Het kan geen toeval zijn....

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1857)
Depressie (1550)
Angst & paniekstoornis (1333)
Hoge bloeddruk (1062)
ADD (515)
Depressiviteit (491)
Astma (429)
Angststoornis (417)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!