ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (52)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,57142857142857
Desmoxan 4 5
Wellbutrin XR 2 4
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

09-10-2020 | Vrouw | 29
Stoppen met roken
In het begin ging het super, ben op dag 10 gestopt. Vanaf dat de dosis omhoog ging is het mis gegaan. Ik gebruikt dit nooit meer!

08-10-2020 | Man | 38
Stoppen met roken
10 jaar geleden ook gebruikt, toen succesvol gestopt, na 4 jaar weer zo nu en dan gaan roken, nu enkel in weekend bij een drankje, maar juist dit patroon krijg ik niet doorbroken, kan 6 dagen niets roken en dan ineens een pakje. Vandaar met Champix gestart onder begeleiding van Stopcoach. Waar ik hoopvol het effect van 10 jaar geleden wilde, had toen nergens last van, gin[lees meer...]g het nu anders. dag 1 prima, beetje moe maar ok. vanaf dag 2 nachtmerries, hoofdpijn, misselijk, afwezig en niet in staat normaal te functioneren. dag 3, idem, echter schrikkerig en nog engere dromen. Dit hield tot dag 5 aan, ben uiteindelijk pas op dag 8 met 1mg begonnen en dit overtrof alles. weer terug naar 0,5 en voel me nu elke dag verdrietig, gestresst en slaap bijna niet. Daarnaast schrikkerig... Normaal voor nauwelijks iets bang, ben fysiek sterk en sport veel maar is nog maar de helft van over voor mijn gevoel. Sta op het punt te stoppen met de pillen, dan maar op een andere manier het patroon doorbreken. Denk er goed over na, het kan echt helpen, mijn partner is al 7 jaar gestopt dmv Champix, maar luister ook naar je lichaam en met name je geest.

Nicotinell

22-09-2020 | Man | 44
Stoppen met roken
Vandaag begonnen met nicotine pleisters, 14mg / 24uur. Ik rookte ongeveer 10 zware shagies per dag Het is pas de eerste dag maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen echte zin heb gehad in een sigaret. in het verleden vaker gestopt zonder hulpmiddelen maar toen echt last gehad van ontwenningsverschijnselen en na een halve dag enorm zin in een sigaret. Wat ik wel [lees meer...]weet is dat als je wilt stoppen je het echt moet willen en eens goed de voordelen (die zijn er niet, punt) en de nadelen (zat te bedenken) eens voor jezelf op een rijtje moet zetten. Hulpmidellen kunnen heel goed helpen, maar het grootste gedeelte van je veslaving zit naar mijn mening "tussen je oren". Kan ik denk ik wel zeggen als alcohol, wiet, en takaksverslaafde. (Ik ben inmiddels een jaar alcohol en wiet vrij, en vond het nu tijd om met mijn laatste verslaving af te rekenen!) Zet door, zoek hulp, je kan het / doe het!!

08-09-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Ik rook al meer dan 35 jaar. Ik ben nu 10 dagen geleden begonnen met tabex. Rookten voor ik met de tabex begon 20 sigaretten per dag, nu is dat de ene dag nog maar een sigaret, maar een volgende dag heb ik het er weer moeilijker mee en rook ik er s,morgens weer twee. De rest van de dag weer geen tot s avonds dan weer twee. Zijn er meer mensen die dit ook hebben? En mag je [lees meer...]met de tabletten ook wat langer door gaan. Ik wil zo graag van het roken afkomen,maar die moeilijke momenten dat is tog wat.

02-08-2020 | Vrouw | 59
Stoppen met roken
Na 45 jaar heb ik beslist om nogmaals een poging te doen om te stoppen met roken. Ik had veel last van zware hoestbuien en heel kortademig. Ben op 17 juni met champix begonnen had wel enorm schrik voor de bijwerkingen ,de eerste dagen wel een beetje last van mijn maag en een lichte hoofdpijn. Daarna niks meer ondervonden buiten die rare dromen maar daar genoot ik echt van.[lees meer...] Begrijp echt niet dat er zoveel mensen bijwerkingen hebben. Ik ben nu al 2 maand gestopt met roken en voel mij een heel ander mens gedaan met hoesten en kortademig wel een paar kilo's bij maar die ga ik wel terug kwijt geraken. Het enige dat ik wel merk is soms de goesting om een sigaret te roken maar doe het niet en de goesting ga vlug over en dat doet champix wel een beetje denk ik toch, maar lieve mensen ik ga heel eerlijk zijn je moet wel ook een beetje wilskracht hebben. Nu nog tot woensdag mijn laatste champix's nemen en daarna zien of ik het vol hou we zien wel

31-07-2020 | Vrouw | 39
Stoppen met roken
Dag 1. 1 tablet 0.5mg tintelende tong. Verminderde smaak. Dag 2 tot 4 gevoelloze tong één kant van tong voelt branderig kan geen smaak meer waarnemen. Al deze dagen veel dromen. Overmatig zweten. Dag 4 spiertrekkingen in oog en mond. Dag vijf bij ontwaken geen gevoel in ooglid en mond. Spieren functioneren niet naar behoren. Één oog sluit snel (zwaar) ander sluit niet. Bo[lees meer...]venlip trekt naar één kant onderlip naar de andere kant

27-07-2020 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Champix is zeer effectief om te stoppen met roken. 1e week bij gebruik Champix gewoon blijven roken, maar sigaretten ging steeds minder smaken. Na kleine 2 weken helemaal gestopt, sigaret smaakte echt smerig en drang om te roken werd onderdrukt. Na totaal 4 weken geminderd met champix dosering ivm bijwerkingen. 1 tablet per dag ipv 2 per dag. Na nog een aantal weken nog v[lees meer...]erder geminderd: 1 tablet per 2 dagen. Inmiddels bijna 3 maanden gestopt met roken, erg blij mee na bijna 40 jaar roken.

26-07-2020 | Man | 35
Stoppen met roken
Allereerst wil ik aangeven dat ik zeer onder de indruk ben van de werking van dit medicijn. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken. Na ongeveer 7 dagen merkte ik vooral dat sigaretten niet meer de voldoening gaven die ik normaal ervoer. Ook lijkt het erop dat het de gewoonte onderdrukt, althans ik heb niet het gevoel dat ik iets mis 'het ritueel' alhoewel ik van a[lees meer...]ndere mensen hoor/lees dat dit per persoon verschillend is. Op dag 11 ben ik volledig gestopt met roken, zit nu op dag 22. Indien ik me bij mensen begeef die nog roken merk ik wel dat mijn lichaam de geur herkent ook wanneer ik erover praat geeft je lichaam signalen af dat het wil roken. Ik heb tussendoor misschien nog 2 keer een sigaret geprobeerd, maar dat bleef bij een hijs. Nauwelijks te doen zo smerig. Ik raad dan ook iedereen aan die maar overweegt te stoppen met roken deze kans aan te grijpen, natuurlijk zijn er risico's tot bijwerkingen maar deze staan voor mij bij lang en na niet in verhouden tot het geen wat het potentieel kan opleveren. Niet roken is meer €€€ in de pocket en kans om op een prettige manier een respectabele leeftijd te halen neemt aanzienlijk toe, wat voor mij de grootste drijfveer is.

19-07-2020 | Man | 36
Stoppen met roken
25jaar gerookt, 25-30 shaggies per dag (zware shag) en zonder problemen gestopt. Voorheen meerdere pogingen mislukt en was sceptisch over medicatie, maar doet z'n werk goed :) Enige bijwerking voor mij was erg droge mond wat maar niet weg ging, zelf al hing ik onder de kraan...mond was net een spons. Maar was het waard!

16-07-2020 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Het stoppen met roken ging echt heel makkelijk, ik was er ontzettend blij mee. Na 3 weken begonnen de psychische bijwerkingen, en dat werd steeds erger. Ik stond stijf van de spanning en angst en kon nauwelijks functioneren. Van de huisarts kreeg ik slaappillen maar die wel te ook maar 3 uur. 2 keer bij de KNO arts geweest, echo's gemaakt. Alleen verdikte klieren , ve[lees meer...]rder niets te vinden. Elke dag 8 pijnstillers. Weer naar de huisarts, nu afspraak met de psycholoog. Om over mijn angsten te praten. Uiteindelijk 2 weken geleden de bijsluiter van Champix eens gelezen. En toen begreep ik eindelijk waar de klachten vandaan kwamen. Acuut gestopt met gebruik. Nu psychisch een stuk beter gelukkig. Alleen nog erg moe maar ik ga gewoon op tijd naar bed. Ook weer gaan roken. Gisteren met mijn stop coach gesproken. Die vond het erg dat ze me niet beter begeleid heeft, kwam ook door Corona. Afgesproken dat ik eerst even bijkomen van de afschuwelijke periode die achter me ligt. En dan een nieuwe manier zoek om te stoppen. Maar niet meer met pillen waar ik dus blijkbaar zo slecht op reageer.

08-07-2020 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
In januari begonnen met de kuur. Maar waar ben ik aan begonnen... ik rookte hooguit 7 sigaretten per dag, maar wilde stoppen. Kreeg via de huisarts dit middel. Moest er ‘even doorheen’. Ben 15 weken zwaar misselijk geweest, rare en enorm nare dromen, en tot slot depressieve gevoelens. Voordeel: te ziek om te roken. Nu 7 maanden verder niks anders. Voel me nog ell[lees meer...]endig en rook niet. Wou dat ik nooit hieraan begonnen was!

06-07-2020 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
Toen ik jaren geleden het blauw met witte pakje bestelde, ben ik zonder problemen heel snel gestopt met roken. Zonder veel bijwerkingen, misschien een beetje neerslachtig en wat meer dromen, maar niets ernstigs. Nu rook ik af en toe met wat alcohol op, maar het roken begint toe te nemen dus ik had weer Tabex besteld. Dit keer kreeg ik het groen met witte doosje. Destijds z[lees meer...]eiden de verkopers dat er verschil tussen zat en dat de blauwe 'milder ' is. Ik begon met slikken en ipv van 6 per dag (omdat ik niet veel rook) naam ik er 4. Ik kon die nacht niet slapen. Uiteindelijk 2 uur geslapen tegen de ochtend met hele nare dromen. De volgende dag nam ik twee pilletjes. Ook die nacht hetzelfde verhaal. De volgende dag nam ik 1 tabletje en wederom hetzelfde verhaal. Ik was uitgeput en kon mijn werk niet meer doen. De verkoper zegt dat er geen verschil tussen blauw en groen zit. Ik ben het levende bewijs dat het dus wel zo is. Groen nooit meer! Wat een bagger.

04-06-2020 | Man | 28
Stoppen met roken
Rookte 4 jaar lang ongeveer 10 sigaretten per dag. Heb erg vaak geprobeerd te stoppen maar hield maximaal enkele weken vol omdat de zin in een sigaret de hele dag, elke dag bleef. Na het plakken van de eerste pleister wilde ik nog één sigaret roken, maar deze heb ik na een trekje weggegooid. De zin was direct weg. ‘s Ochtends bij de koffie ook geen moeite met niet roken ge[lees meer...]had. Het heerlijke is dat ik nu niet de hele dag het gevecht en de discussie met mezelf hoef te voeren over het niet roken, want de zin in een sigaret is simpelweg weg. De pleisters langzaam afbouwen en dan komt het dit keer goed. Gaat me veel geld en ellende besparen in mijn latere leven. Totaal geen bijwerkingen trouwens. Ik zou pleisters aanbevelen in plaats van kauwgom, omdat de zin in een sigaret eerst moet opkomen voor je de kauwgom pakt. De pleister zorgt er voor dar de zin niet eens komt. Dat scheelt je een gevecht. Stop nou maar gewoon!

04-06-2020 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Zware roker gedurende 45 jaar, overgegaan op vapen om af te bouwen, echter dat gaf me allerlei pijnen en malaise. Dan niquitine tabletjes, die zijn fenomenaal maar na 1 jaar heb ik ze nog steeds nodig. Ik breek een 4mg tablet in 2, dat gaat makkelijk. Gebruik nog enkele tabletjes per dag. Longarts heeft er geen probleem mee, zolang ik maar niet rook. Probeer toch ook d[lees meer...]aarmee helemaal te stoppen

02-05-2020 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
Na zeker 15 stoppogingen besloot ik om met pillen in combinatie met de rook-stop poli hier in het ziekenhuis nog een serieuze poging te wagen. Vol goede moed begon ik met de pillen, al na de tweede dag voelde ik me heel naar, licht in mijn hoofd en afwezig... alsof ik beneveld was. Een vriendin dienstmeid met mij begonnen was had hetzelfde en is gestopt. Ik heb de dosis ge[lees meer...]halveerd en ben verder gegaan. Na een dag of tien merkte ik dat ik steeds minder dacht aan een sigaret maar toch ben ik niet na 14 dagen gestopt met roken maar na 3 weken... heel bewust mijn laatste sigaret uit dat pakje opgerookt.. de eerste week ging prima, maar daarna begon voor mij een soort afscheidsgroet...30 jaar lang was de sigaret de enige die er altijd was... bij vreugde en verdriet , bij vakantie of feestdagen... nooit was ze er niet.... ik moest alles leren doen zonder dat ding.. en het was echt niet makkelijk. Maar het is me gelukt...Sinds 5 februari 2012 heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Iets wat me zonder champix nog nooit gelukt was.

01-05-2020 | Man | 70
Stoppen met roken
Na 50 jaar stevig roken nu sinds zes weken aan de champix. Geweldig middel om het roken te onderdrukken/stoppen. Door de vele bijwerkingen al snel overgestapt naar 1 tablet per dag. Toch nog steeds bijverschijnselen zoals misselijkheid, winderigheid, hikken, waar ik me steeds meer aan ga storen. Meer rare dromen in een lichte vorm is eigenlijk wel grappig. Ik hoop de bijve[lees meer...]rschijnselen te kunnen accepteren tot het einde van de kuur. Positieve resultaten zijn nu al merkbaar: algeheel gevoel van gezonder zijn, mooiere huid, wat meer eetlust en een paar kilo erbij hetgeen niet misstaat.

01-05-2020 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Ik zit vandaag op de 3de dag van de eerste strip waar je 2x 1mg per dag slikt. Vanmorgen was ik super vroeg wakker en kon niet meer slapen, toen ik opstond om te gaan werken moest ik ineens zo erg overgeven. Dat heb ik nog niet eerder ervaren, echter had ik vandaag mijn ontbijt voor in de auto meegenomen, voorgaande keren dat ik de pilletjes nam had ik wel eerst gegete[lees meer...]n. Ben nu 5 dagen gestopt met roken. Ik rookte 1 pakje Marlboro van €10 in 1,5 a 2 dagen.

22-04-2020 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Werkt prima! Maar de bijwerkingen zijn te heftig!!! Zooo het niet waard*! Zelfs minderen tabletten bleven de bijwerkingen. Hoofdpijn, duizeligheid, buikpijn, neerslachtigheid.. Na 3 weken nog... Niet te doen, een hel!!

Nicotinell

20-04-2020 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Na meerdere cold turkey stop pogingen en impulsieve acties was ik er nu sinds een aantal maanden helemaal klaar voor inclusief grondige aanpak. 6 weken 21 mg, 2 weken 14 mg en 2 weken 7 mg pleisters geplakt. Beetje rood en jeukerig na afhalen maar dat trok snel weg. Telkens een andere plaats kiezen en de nacht zonder pleisters. Nu inmiddels 3maanden rookvrij en geen afkic[lees meer...]kverschijnselen of bijwerkingen.

20-04-2020 | Man | 57
Stoppen met roken
40 jaar lang een zware roker geweest, zeker 25 cigaretten per dag. Zoals iedereen was ik eerst wantrouwig, had al van alles geprobeerd. Champix help enorm goed met de 'goesting' en de kick in de hersens te bedwingen. Uiteraard zit je met wat nevenverschijnselen tijdens het afkicken, maar godzijdank was dat met Champix best te volharden. Ondertussen ben ik reeds 9 maanden[lees meer...] gestopt met roken en na 2 maand ook met Champix gestopt. Ik raad het iedereen aan.

11-04-2020 | Man | 39
Stoppen met roken
Werkt wel, maar heb toch redelijk last van de bijwerkingen, ik slaap slecht, ben fel vermoeid overdag, en kan me moeilijk concentreren, maar dit alles weegt niet op om het toch terug roken, dus ik ga de pillen uitnemen, en hoop dat ik dan na drie maanden volledig van het roken af ben, ik ben nu 14 dagen gestopt, vorige poging ben ik na een maand gestopt met de pillen en ee[lees meer...]n paar dagen erna terug beginnen roken, dus nu ga ik ze uitnemen en hopen dat het me lukt, maar ik denk maar dat het leven saai gaat worden zonder sigaret, maar van die gedachte moet ik af, is meer dan een illusie. Ik vind sigaretten onaangenaam ruiken, maar soms heb ik toch een lichte zin om het terug te doen, maar ik ga volhouden

09-04-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
5 dagen gebruikt en moest stoppen, nu 3 weken later nog steeds rode gloeiende plekken op de 5 plaatsen waar de pleisters hebben gezeten.

06-04-2020 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Ik ben nu vier maanden gestopt met roken. Het medicijn is erg effectief als het gaat om het uitschakelen van het nicotine seintje in de hersenen. Wel veel last van bijwerkingen die ik in het begin totaal niet kon plaatsen maar er nu achter ben dat het door de Champix komt. Het begon met slapeloze nachten (van 01:00-06:00 uit bed) toen ik nog de volle dosering slikte. Sind[lees meer...]s ik deze gehalveerd heb slaap ik gelukkig weer door. Iets anders wat ik vanaf het begin af aan heb en totaal niet iets voor mij is; ik ben emotioneel gezien ineens zwaar instabiel. Ik kan om het minste geringste in huilen uitbarsten en er niet meer mee stoppen. Soms blijven de tranen de rest van de dag stromen. Ik voel me ineens onzeker en twijfel aan van alles (normaal zie ik mijzelf toch wel als een assertieve en sterke persoon) en voel me doodongelukkig en zie dan geen uitweg. Ik ben twee dagen geleden gestopt met de pillen en hoop dat ik me snel beter ga voelen....

05-04-2020 | Vrouw | 29

03-04-2020 | Man | 69
Stoppen met roken
Tabex was voor mij een heel goed middel. Ik ben gestopt met roken door deze pillen zonder al te veel moeite. Vooral in het begin gaat het heel goed. Als de kuur op is wordt het lastiger. Ik gebruik zo nu en dan nog een pilletje op moeilijke momenten. Ben nu 6 weken rookvrij na zo’n 50 jaar roken en vele stoppogingen. Dit keer gaat het echt lukken.

23-03-2020 | Man | 59
Stoppen met roken
Na 47 jaar gerookt te hebben met tabex redelijk makkelijk er van af gekomen.

21-03-2020 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
De eerst twee weken van gebruik extreme vermoeidheid en hoofdpijn en duizeligheid. Op dag 14 gestopt met roken. Toen werden de bijwerkingen ook minder. Nu twee weken gestopt met roken, maar het blijft erg moeilijk. Maar zonder Champix zou het nog veel moeilijker zijn. Ik rookte een pakje per dag.

09-03-2020 | Vrouw | 26
Stoppen met roken
Ik was eerst vrij sceptisch over dit medicijn. Maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! Na 10 jaar flink gerookt te hebben en al meerdere malen het geprobeerd cold turkey te doen, lukte het nooit. Nu wilde ik er toch echt wel heel graag van af en met behulp van Champix is het me gelukt. In het begin dacht ik dat het niet werkte bij mij, maar na een dag of 5/6 begon het [lees meer...]roken me toch echt vies te smaken. Na 8 dagen gestopt met roken. En nog steeds gestopt! De eerste paar dagen was ik wat somber en licht gevoelig en kon ik snel boos worden, maar dat was maar van korte duur en niet heel erg hinderlijk. Het is het zeker waard om het te proberen, want een rookvrij leven voelt zoveel beter!

04-03-2020 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Werkt perfect! Na 27 jaar gestopt met roken! Geen bijwerkingen zoals bij champix!

04-03-2020 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Mijn eerste poging om te stoppen met roken met Tabex lukte heel goed. 1 tabletje per 2 uur (max. 9 p/d), dan stoppen, daarna een aantal dagen afbouwen (na telkens een paar dagen een uurtje langer tussen de tabletjes). Zonder verdere trek in nicotine gestopt op dag 11. Alleen door veel stress in de familiale sfeer en na snelle gewichtstoename (>12 kilo in 8 weken) de stommi[lees meer...]teit begaan om weer te gaan roken en meer dan vóór de stoppoging. Nu met poging nummer 2 duurde het wat meer dagen (15) om van de sigaretten af te blijven, en de dromen zijn wat heftiger (vreemder en sommige blijven in licht gewijzigde versie terugkomen), maar ik ben vastberaden om nooit meer te roken. Dan maar die kilo's erbij en f*** diegenen die mij telkens zoveel stress bezorgen! Ik kies dit keer voor 300% voor MIJZELF!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2418)
Depressie (1967)
Angst & paniekstoornis (1874)
Hoge bloeddruk (1373)
Blaasontsteking (979)