ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (30)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
1,75
Desmoxan 1 5
Wellbutrin XR 1 3
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

19-01-2018

Stoppen met roken

gebruik dit middel nooit mensen, het is zoiets als het afvuren van een atoombom op een mug, tuurlijk effektief, maar heel veel collateral damage, je raakt hiervan totaal van de kaart
17-01-2018

Stoppen met roken

Bij een vriendin zag ik het succesvolle resultaat van Champix: ze rookt nu al 4 maanden niet. Vandaar dat ik ook naar de huisarts ben gegaan voor dit wondermiddel. En inderdaad, het is geweldig! Sinds 1 januari gestopt en sindsdien nauwelijks behoefte meer gehad. Wel snoep ik momenteel veel meer...dus dat is minder. Qua bijwerkingen valt me wel op dat ik heeeel veel slaap [lees meer...]en heeeel vroeg naar bed ga. (degenen die mij kennen, weten hoe vreemd dat is!) Maar ondanks dat ik zoveel slaap, word ik toch moe wakker. Ik weet dus niet of dat komt omdat ik vorige week heftige griep had en nu nog superverkouden ben of dat meer mensen dit herkennen? Ik had er nl. zo naar uitgekeken om na het stoppen met roken meer energie te voelen en lekker veel te gaan sporten... maar ik voel me nu zo slap als een oude krant en heb totaal geen fut om te gaan sporten. Ik vraag me dus af of anderen dit ook hebben of dat dit puur door mijn verkoudheid komt?
12-01-2018

Stoppen met roken

Na ruim 40jaar roken en een aantal mislukte stoppogingen besloten om het deze keer met behulp van Champix te proberen. Mezelf eerst ingelezen in oa de bijwerkingen. Dat was behoorlijk heftig. Ik zag er wel tegenop maar besloot het toch door te zetten. Op 29 december begonnen met innemen en 8januari zou mijn eerste stopdag zijn. De eerste week van januari rookte ik [lees meer...]al minder dan de helft van de "gebruikelijke" 20 a 25 sigaretten per dag. Er was ook geen behoefte aan meer. Sinds 8januari geen sigaret meer aangeraakt. Wat betreft de bijwerkingen ben ik zelfs gaan opzoeken wanneer die zouden moeten beginnen want behalve een vieze smaak in mijn mond heb ik tot nu toe nog werkelijk nergens last van gehad. In tegenstelling tot mensen die het afraden zou ik dus zeggen " gewoon doen!! " Ik weet dat ik pas net ben begonnen en er dus nog lang niet ben maar als het blijft gaan zoals nu ben ik er zeker van dat ik mijn laatste sigaret heb gerookt.
11-01-2018

Stoppen met roken

Jarenlang een optimale stoelgang bij het gebruik van Champix een groot probleem geworden en soms dagen niet naar de toilet kunnen terwijl je lichaam het wel aangeeft. Normaal zag ik mijn bed en was ik vooraf al vertrokken en een optimale nachtrust. Nu een complete hel om naar bed te gaan omdat het slaap vatten niet lukt, alleen maar praktiseren en als je dan slaapt dromen [lees meer...]in kwadraat. Ook mijn spieren zijn slapper en ben gewoon lusteloos geworden tijdens het gebruik. Voordeel......ik rook nog steeds niet en de behoefte is minimaal.
10-01-2018

Stoppen met roken

Een goede raad: neem het niet!!! Dit medicament heeft mijn leven praktisch omgegooid in die mate dat mijn vrouw en ik er over denken om mij een korte tijd te laten opnemen in psychiatrie. Allereerst: het is het beste middel dat je kan hebben om te stoppen met roken. Ik heb meer dan 40:jaar gerookt en nu ben ik er volledig van af. Ik heb totaal geen zin meer in sigaretten.[lees meer...] De bijwerkingen zijn niet min in mijn geval. Ik droom regelmatig zeer levendig en kan me alles herinneren, ik wordt trillend van angst wakker en wil enkel maar slapen omdat ik dan dat zenuwachtige gevoel niet heb. Soms trillen mijn handen. Ik heb in niets zins, laat staan eten. Elke kleine taak is een onmogelijke opgave. Nu is de Champix kuur na de tweede doos ten einde en ik slaap al 2 nachten veel beter zonder dromen. Het kan geen toeval zijn....
10-01-2018

Stoppen met roken

Het maakt het zoveel makkelijker om niet aan de drang toe te geven van een sigaret... en het verminderd de drang naar een sigaret. Door deze medicijnen hou ik het goed vol en voel ik me ook sterker omdat ik weet dat ik het zo goed vol kan houden.
30-12-2017

Nicorette (nicotine)
Stoppen met roken

Medicijnen van de huisarts gekregen die eerst leken te werken, maar door de nare bijwerkingen (droge mond) daarmee gestopt. Was ook een antidepressivum. Stoppen met roken is vooral blijven herhalen dat je wil stoppen. Een mentaal ding. Waar ik het meest last van had was me niet kunnen concentreren zonder sigaret. Deze spray zorgt dat ik nog wel nicotine afhankelijk ben, ma[lees meer...]ar niet alle andere giftige stoffen binnen krijg.
30-12-2017

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

Ik was totaal niet gemotiveerd maar dacht: ik kijk wel. * dagen geslikt zonder te stoppen (zoals aangegeven) op dag 9 een half vol pakje van Nelle zware shag boven op de prullenbak gelegd zodat ik dat makkelijk weer kon terugpakken. De volgende ochtend ben ik gewoon begonnen met het uitstellen van het peuk opsteken: eerst naar de w.c., eerst koffie, eerst email bekijken en[lees meer...]z. 1e dag denk je elke seconde, de 2e dag elke 10 sec. de 2e week 1 keer per minuut enz enz. Ik vond het een stuk makkelijker met Zyban.
19-12-2017

Stoppen met roken

dit was voor mij HET middel om te stoppen na 53 jaar zware roker te zijn geweest
06-12-2017

Stoppen met roken

Na meerdere stop pogingen Inmiddels 10 dagen Champix en heb alleen bij de allereerste pil en na de verhoging van 1mg per dag na 2mg per dag last gehad van misselijkheid. Nu bij 2mg wel constant na innemen misselijk en een beetje sluimerende maagzuur maar niet vervelend. Vandaag is ook mijn eerste officieel stop met roken dag, niet tot nauwelijks last van drang om te roken[lees meer...] dat terwijl het een erg saaie dag op het werk is dus normaliter ik anders best veel zou roken. En nu gaan we doorzetten het is mooie geweest met de sigaretten.
30-11-2017

Stoppen met roken

Sinds vorige week begonnen met Champix na de eerste paar keer prima medicijn enkele lichte bijwerkingen maar meer dan dat ook eigenlijk niet. Zelf 10 jaar terug een epileptische aanval gehad dus bang dat ik dat door dit medicijn nog een keer krijg aangezien dit ook op de bijsluiter stond dat dit medicijn dit kan uitlokken. Maar nu al meer dan een week bezig en voor de rest[lees meer...] geen last van.
20-11-2017

Stoppen met roken

ik slik champix nu bijna 10 weken en ben 7 weken rookvrij, in t begin heel even misselijk maar dat gaat snel over. Na 5 weken ben ik begonnen met de halve dosering, omdat ik niet kon slapen van de opvliegers, maar dat is nu opgelost, ben blij dat ik van t roken af ben! ik begin er ook nooit meer aan, ik vind champix toppie!
19-11-2017

Stoppen met roken

Ik slik sinds drie week Champix en heb nu al zonder enige moeite 10 dagen niet meer gerookt. Ik rookte al meer dan 30 jaar en op het eind zo'n twee pakjes zware shag in de week. De eerste twee dagen na mijn stopdatum toch wel wat moeite gehad maar daarna ging het prima. Alleen na een week al drie kilo gegroeid, misschien ook wel door het snoepen van laurier drop waardoor j[lees meer...]e natuurlijk vocht vasthoud. Hier dan ook maar mee gestopt. Nu lees je vooral veel reakties over het starten met Champix maar heel weinig over het beeindigen van de kuur. Hoe voel je je dan en heb je nog bijwerkingen of verschijnselen? Tot nu toe kan ik het iedereen aanraden. Je moet er natuurlijk wel 100% achter staan.
17-11-2017

Stoppen met roken

Ondanks de bijwerkingen van de medicatie (moe, slecht slapen) zet ik door. Het is toch te triest voor woorden dat ik nog steeds niet ben gestopt met roken? Zou wel willen dat er ook meteen iets in de medicatie zit wat er voor zorgt dat ik minder zin heb in eten. Ik kom wel aan en dat is niet fijn voor iemand die al moet oppassen met wat ze eet.
13-11-2017

Stoppen met roken

Na diverse pogingen om te stoppen met roken (waarvan enkele langer dan 3 mnd), toch weer telkens begonnen. Nu wil ik heel graag helemaal stoppen en dit is mijn laatste redmiddel. Via een collega had ik vernomen dat deze pil echt werkt en het klopt. Ik ben na de 8e dag gestopt, maar had al vanaf de 4e dag weinig zin om een sigaret helemaal op te roken. Het werden halve. Op [lees meer...]de 8e dag om 23.55 u mijn allerlaatste sigaret gerookt, vond het vies, maar het ging om het principe :-). Wel last van wat bijwerkingen gehad. Na inname soms misselijk. Tip: eet eerst iets, dan valt het (minder) slecht. 1e week last gehad van paar keer hartkloppingen en hele actieve/ diepe dromen. Inmiddels zit ik in mijn 4e week en heb soms last van misselijkheid, maar dat neem ik voor lief. Inmiddels kan ik buiten bij vrienden staan die roken, zonder dat ik de behoefte heb. Eerlijk is eerlijk, het blijft lekker ruiken, maar ik heb totaal niet de drang om er 1 aan te steken. Deze pil is echt de aanrader voor iedereen die echt volledig wil stoppen! Veel succes!
09-11-2017

Nortrilen (nortriptyline)
Stoppen met roken

Ik gebruikte champix om van het roken af te komen en daar raakte ik helemaal van over de rooie en wilde zelfmoord plegen, toen heb ik nortilen gekregen, ben er heel blij mee.
07-11-2017

Stoppen met roken

Ik ben maar met champix begonnen na vele verhalen te hebben aangehoord en gelezen. Nou ik kan zeggen een wondermiddel, ik rookte 1 pakje shag per dag en al 26 jaar lang en met de 8ste dag van inname geen belang en geen zin meer in een sigaret. Ik ga niet meer roken, nooit meer wat voel ik me goed. Heb heus wel gedachtes naar een sigaret maar champix helpt me deze snel te [lees meer...]vergeten!!!! Top spul en die misselijkheid na inname van de tablet neem ik voor lief... Kom ik tenminste niet aan hahaha
01-11-2017

Stoppen met roken

In maart 2013 gestopt met roken, enkele weken nicotinepleisters gebruikt en vervolgens ongeveer 3 maand Champix. Ik vind tabaksgeur nog steeds aangenaam ruiken, toch voel ik geen behoefte meer nog te roken. Ik heb sindsdien een enkele keer (nadat ik ruim 2 jaar was gestopt!) een trekje genomen van een sigaret omdat ik benieuwd was of ik het uberhaupt nog lekker zou v[lees meer...]inden. Het doet mij gewoon niks meer, ik vind het zelfs vies om te proeven. Of dit enkel een direct resultaat is van champix durf ik niet te zeggen, toch heeft het mij absoluut geholpen om mijn zin in roken weg te nemen. Wat mij betreft is het die +/- € 300,00 zeker waard geweest. Daarvoor al enkele stoppogingen gedaan met alleen nicotine kauwgom en pleisters, na een paar weken nam het effect hiervan af. Toen ik Champix gebruikte had ik hier geen last meer van. Daarnaast ook goede motiverende coaching gehad van een praktijkbegeleider bij de huisarts, deze heeft Champix op mijn verzoek voorgeschreven. Voor de tijd had ik mij via internet ingelezen over Champix. Ik zou het i.c.m. coaching via huisarts gaan gebruiken. Inmiddels 4,5 jaar gestopt, daarvoor zo'n 16 jaar gerookt, laatste 10 jaar een pakje sigaretten per dag.
29-10-2017

Stoppen met roken

Ik heb online informatie gevonden over Champix en het medicijn besteld. De ervaringen hiermee lopen uiteen, maar voor mij was het een prima manier om te stoppen metroken. Aanrader!
26-10-2017

Stoppen met roken

Mijn moeder wou verschrikkelijk graag stoppen, maar het lukte haar niet. Ik had van iemand gehoord over champix, hoe goed dat werkte en heb het haar aangeraden. Zij is er nu al bijna een half jaar vanaf, Fantastisch!! Zelfs haar longarts had het niet verwacht dat het haar gelijk de eerste zou lukken, ik ben zo trots op haar. Nu ben ik er ook mee begonnen, nog maar net 1 da[lees meer...]g hoor maar ben vol goede moed. Ik heb een zoontje van 6 waar ik alleen voor zorg en ik hoop dat nog heel lang te mogen, kunnen doen. Ik heb al diabetes, slechte longen en nieren, dus om te stoppen zou voor mij nog zoveel op leveren en is zo de moeite waard. Ik ben trots op iedereen die na zoveel jaar het toch gelukt is om er mee te stoppen....topppers. Nu ik nog... Gr. Inge
26-10-2017

Stoppen met roken

na van alles geprobeerd te hebben; pleisters, accupunctuur, allen carr methode (3x zelfs), kauwgom, wilskracht - dit in combinatie met pleisters onder begeleiding van de huisarts en verpleegkundige. Het gaf rust en maakte de trek een stuk minder. Ik ben nu bijna 2 jaar gestopt en weet dat ik nooit, maar dan ook nooit meer een sigaret moet opsteken want dan ga ik metee[lees meer...]n weer voor de bijl. Het is geen wondermiddel, maar wel het laatste redmiddel als niets anders helpt
19-10-2017

Stoppen met roken

Proberen. Ik voel het verschil afname van trek. Dat neemt niet weg dat de zin in de 'gewoonte ' afgenomen is. Het helpt om je te beheersen. Ik ben benieuwd hoe het zal voelen op langere termijn. Wil nl zsm stoppen met champix ivm nachtmerries en slapeloosheid (altijd al problematisch). Succes gewenst voor wie straks gaat starten: roken werkt onsuccesvol voor een lang en [lees meer...]gelukkig leven. Ik hoop deze verslaving te overwinnen!
18-10-2017

Zyban (bupropion)
Stoppen met roken

Ik kreeg de Zyban voorgeschreven via mijn huisarts. Afgelopen maandag (18-10-17) begonnen met 150 mg. De volgende dag de volgende ingenomen en merkte meteen een soort van alertheid. Mensen om mij heen vonden mij lacherig en vroegen; gaat het wel goed met je? Ja hoor was mijn antwoord. 's Middags met mijn rijinstructeur over gehad dat ik begonnen was met het slikken van Zyb[lees meer...]an en gevraagd; is het wel verstandig om te rijden, aangezien er wel een gele sticker op de verpakking zit? Mijn rijinstructeur zei: Wij kijken even hoe het gaat, mocht het niet gaan stop je meteen. In principe ging het goed, maar ik voelde mij er toch niet lekker bij. Ik ben naar huis gebracht en had na de tijd ook nergens meer zin aan. Snel maar iets besteld en na het avondeten werd ik zo moe, dat ik echt dacht ik wil slapen om 18:00 uur. Ik keek in de spiegel en het eerste wat mij opviel waren mijn rode ogen. Ik dacht bij mijzelf, nu ga ik eventjes voor een uurtje in bed liggen en dan sta ik uitgerust weer op. NOT! Ik heb dwars door de wekker heen geslapen (overkomt mij nooit) en werd niet eerder wakker dan 21:30 uur. Ik werd ook nog eens gedesoriënteerd wakker en zag beelden voor mij (hallucinaties) die je niemand toe wenst, daarnaast werd ik héél emotioneel en had moeite om uit bed te komen. Ik zakte haast in elkaar en voelde mijn hele lichaam tintelen, was duizelig en had enorme hoofdpijn. Vanmorgen nadat ik bijna twaalf uren in mijn bed had gelegen, stond ik op als een zombie en normaal gesproken heb ik dat alleen als ik de griep heb. Ik heb vandaag mijn huisarts direct gebeld en aangegeven dat ik er mee STOP! Wat een rotzooi en dan zoveel bijwerkingen in twee dagen. Vandaag had ik nog een paar kleine naweeën en die heb ik verholpen door veel water te drinken, bewegen en vooral veel fruit te eten.
10-10-2017

Stoppen met roken

Na 25 jaar gerookt te hebben, ruim 30 sigaretten per dag nu 6 weken gestopt. Geen behoefte meer aan roken, vind het wel nog steeds lekker ruiken. De maagkrampen waren echt heftig in het begin maar nu geen last meer van. Na 4 weken gestopt te zijn neem ik dagelijks nog maar 1 tablet ivm best wel heftige dromen. Ik heb overwogen helemaal te stoppen met de tabletten, heb er[lees meer...] echt een wekkertje voor staan anders vergeet ik het gewoon, maar mn huisarts drukte me zo op het hart het toch minstens 3 maanden in te nemen om een terugval te voorkomen. Ik sta volledig achter het gestopt zijn met roken en slik momenteel dus nog dagelijks 1 mg. Je moet er wel volledig achterstaan, mijn nichtje is nl na 3 weken stoppen met champix weer begonnen met roken...
09-10-2017

Stoppen met roken

Maagpijn, misselijkheid, rare dromen, wakker worden 's nachts, vieze smaak in mond, iets sneller geïrriteerd. Deze bijwerkingen waren er in de 1e week. Ik ben gestopt op dag 10 van de kuur. Nu 5 dagen niet gerookt en elke dag wordt makkelijker. De eerste 2 dagen wel nog erg last van "brandende" longen. Door de medicijnen blijf ik echter wel rustig in mijn hoofd. Af en toe [lees meer...]schiet het nog door m'n hoofd, maar de gedachte om te roken is dan ook eigenlijk meteen weer weg. Momenteel wel erg last van mijn maag, daar heb ik medicijnen voor gekregen. Verder zijn de overige bijwerkingen na een week zo goed als verdwenen.
03-10-2017

Stoppen met roken

ik was er helemaal blij mee, ben nu al bijna 2 jaar gestopt met roken. Ik voelde mij er ook heel erg goed bij, na 3 maanden gestopt. Ik voelde me gelijk weer rot, angstig huilen. Ik wilde ze weer hebben, maar zijn dan te duur, maar zou ze graag weer gekregen hebben, het werkte goed.
29-09-2017

Nortrilen (nortriptyline)
Stoppen met roken

Ter ondersteuning bij stoppen met roken. ik rookte ruim 30 shagjes per dag. Ruim 2 weken voor het starten met instellen van nortriptyline heb ik het roken al verminderd naar maximaal 8 per dag. Dit was knap moeilijk. Toen ik van 25mg naar 50 mg opbouwde na 3 dagen, begon ik te merken dat de drang en onrust om te roken al afgenomen was. nu 2 dagen op 75mg, rook er nog [lees meer...]enkele en overmorgen helemaal stoppen. Nortriptyline werkt goed en onderdrukt de drang om te roken en helpt bij het "gemis" van Nicotine. Dit zal van mens tot mens kunnen veranderen. Het belangrijkste blijft toch de wil en motivatie om niet meer te roken. Het medicijn helpt daar zeker bij, maar het is geen wondermiddel. De bijwerkingen zijn geregeld pittig. Maar als je dat wegzet tegen de ernstige gevolgen van het roken, is de keuze niet moeilijk.
28-09-2017

Stoppen met roken

Helaas geen optie voor mij, toenemende depressiviteit en zelfmoordgedachten deden mij stoppen met Champix. Helaas.
28-09-2017

Stoppen met roken

Na week wil je niet meer roken, zo'n smerige ijzersmaak. Werkt super goed tegen de ontwenningsverschijnselen, zonder die, is het makkelijker de gewoonte los te laten. Kreeg wel last vd bizarste dromen en had continu24/7 overdreven zin in seks. Praktijkondersteuner dit uitgezocht en ja deze bijwerking kwam enkele x voor. Nou ik rook nu 4 mnden niet meer en buiten contin[lees meer...]u verkouden en loopneus geen klachten
22-09-2017

Stoppen met roken

Hallo, Ik wil jullie laten weten, dat na vele dingen geprobeerd te hebben ik eindelijk gestopt ben met roken door champix ik ben nu bijna 5 maanden gestopt, me leven is veranderd. Mensen die willen stoppen met roken kunnen na de huisarts, maar denk goed na als je stopt, moet je er wel 1000% achter staan, anders heeft het geen kans van slagen. Ik ben begonnen met d[lees meer...]e intensie ik wil stoppen, na een week stoppen begon het verhaal het gewenning dat moest ik kwijt, en dat was ook het enige verhaal de gewenning zodra je die kwijt bent wordt het een stuk makkelijker. Op wat keelpijn na en slapeloosheid want ik kwam maar moeilijk in slaap, kan ik zeggen een perfecte medicijn om te stoppen met roken.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1794)
Depressie (1499)
Angst & paniekstoornis (1286)
Hoge bloeddruk (1017)
ADD (497)
Depressiviteit (470)
Astma (416)
Angststoornis (404)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!