ISO 27001

ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (28)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
3,6
Nicorette 3 1,33333333333333
Wellbutrin XR 1 3
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

11-06-2017

Stoppen met roken

Ik rookte dik 20 jaar zo'n 25-30 sigaretten per dag. Dankzij Champix ben ik nu 11 dagen rookvrij! Het werkt geweldig en kan het iedereen aanraden. De bijwerkingen zijn te verwaarlozen... heel bijzonder dromen dus geen nare dromen maar juist geweldige dromen! Wat zweten tijdens slapen maar logisch, je kickt af. Kort lontje maar dat is ook afkicken. Verder heel vrolijk en ma[lees meer...]ar enkele momenten dat ik denk aan een sigaret, ik leg dan direct de focus op iets anders en de gedachte is met een paar minuten weg. Als het zo doorgaat zegt mijn bol; nooit meer die vieze sigaret, ik ben en was er enorm klaar mee! Cold Turkey was onmogelijk bij mij, ik hing dan in de gordijnen maar Champix is voor mij nu het ultieme wondermiddel! Op naar een leven rookvrij!
27-04-2017

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Ben begonnen met de nicotine pleisters van nicotinell, gemaakt door firma Novartis. Was begonnen met 7 Mg pleister, deze was echter te weinig ivm ontwenningsverschijnselen, vandaar ze het verhoogd hebben naar 14 Mg pleister. Deze doet het echter zeer goed en ben er zeer tevreden mee, heb niet meer doen roken, heb er zelfs geen zin in. Deze gebruik ik in combinatie met ni[lees meer...]cotinell zuigtabletten ook van Novartis fabrikant van 2 Mg 3 x daags. Doe het hier zeer goed op, wil ook totaal helemaal niet meer gaan roken, omdat ik mij hier zeer goed bij voel.
27-04-2017

Stoppen met roken

Werkt perfect. Rookte 27 jaar en de laatste jaren daarvan wel 50 zware sjekkies per dag. Op dag 11 van de kuur helemaal gestopt. Eigenlijk al vanaf dag 2 rookte ik nog maar 10 sigaretjes per dag omdat ik het kon. Champix past echt je hersenen aan, ze denken gewoon nicotine binnen te krijgen en functioneren prima. Helemaal niet het verwarde van Cold Turkey stoppen... Bijwer[lees meer...]kingen vallen wel mee en zijn gewoon de lichamelijke afkickverschijnselen die je doormaakt als je stopt: Rare dromen, heel moe en veel spierpijn. Daar valt prima mee te leven !
26-04-2017

Stoppen met roken

Prima medicijn, op dag 8 gestopt met roken ik had er totaal geen behoefte meer aan. Dit komt door de opbouw van het medicijn waardoor je sigaret vies smaakt gedurende het gebruik van champix. Mijn stemming is wat opgewekter dus positief. Enige negatieve bijwerking is dat ik moe/uitgeput raak door dit middel maar dat neem ik op de koop toe :). (15 jaar stevige roker gewee[lees meer...]st)
23-04-2017

Stoppen met roken

Het roken wordt inderdaad vies, maar dat geldt vrijwel voor alles wat ik eet of drink. In de eerste anderhalve week was mijn eetlust vrijwel weg. Ondanks dat ik er geen plezier aan heb, rook ik af en toe nog. Dit is vooral de psychische verslaving. Die moet je wat anders benaderen. Het medicijn heeft wel invloed op mijn stemming. Ik ben wat opgewekter dan anders.
21-04-2017

15-04-2017

Stoppen met roken

Zit nu op dag 9 van champix, roken doe ik gewoon al smaakt het vies. Alleen te veel misselijk, heel slecht slapen en af en toe huilbuien. Rook ook iets minder, maar als dit allemaal doorgaat ga ik stoppen denk ik. Trek het niet echt. Als ik een tabletje moet slikken word ik al nerveus. Hele dag beetje somber. En vooral nachtmerries.
14-04-2017

Stoppen met roken

De eerste periode rook je nog. In die periode kreeg ik als bijwerking vieze smaak in de mond en werd ik misselijk. 's Nachts heerlijke dromen de eerste 8 weken, later werd dit minder.
10-04-2017

Stoppen met roken

Dit is de tweede keer dat ik Champix gebruik, 5 jaar geleden ook al genomen. Na een dik jaar toch terug hervat met roken door samenkomst van omstandigheden, superdom. Heel veel spijt van gehad. Nu opnieuw mijn kuur hervat, na een week en half gestopt met roken en deze keer ga ik blijven volhouden. Het medicijn zelf zou je met vergif kunnen vergelijken, maar dat zijn sigare[lees meer...]tten nu éénmaal ook :). De eerste keer waren mijn bijwerkingen niet zo erg. Nu, de tweede keer loop ik erbij als een zombie. Continue misselijk, braken, oververmoeidheid heel de dag door en éénmaal in bed kan ik niet in slaap vallen. Maar het is het waard. Ik zou het iedereen zo aanraden.
09-04-2017

Stoppen met roken

Nu 2,5 jaar rookvrij via champix .. zonder dit middel was ik nooit gestopt, heerlijk om geen verslaving meer te hebben! Mensen zet door, de gedachten aan sigaretten gaan over, ook als je stopt met champix.
31-03-2017

Stoppen met roken

Op 8 maart gestopt.....nu dag 25. Af en toe wel de gedachte maar verdwijnt snel weer. In het begin wel vervelende bijwerking.....dizzy in mijn hoofd maar weegt niet op tegen de bijwerkingen van het roken zelf. Slik over de gehele dag 3 x 0.5 mg ipv de voorgeschreven 2 x 1mg. Zo houd ik de bijwerkingen zeer minimaal en zit ik gewoon onder de voorgeschreven dosis waarmee ik [lees meer...]bij het afbouwen weer profijt heb.
25-03-2017

Stoppen met roken

Ik ben hier zeer positief over omdat ik totaal geen behoefte meer heb aan roken en zit weer goed in me vel ook al heb ik zeer trieste ervaringen gehad ben ik al doende al mijn verslavingen kwijt. Alcohol, roken, drugs, veel te veel suiker, vieze kant en klaar maaltijden en voel me weer kiplekker wat ook wel eens mocht na meer dan 20 jaar van problemen. Alle angst is weg ik[lees meer...] heb gewoon te veel gezien en meegemaakt en dat geeft mij een bijna oneindig gevoel en stemt me zeer gelukkig.
24-03-2017

Stoppen met roken

Maar aan roken denk ik niet! Door de vele bijwerkingen i.o.m. de arts en apotheker om mijn dosis te halveren naar een half milligram.
22-03-2017

Stoppen met roken

Ik heb sinds ik het neem veel last van puistjes. M'n hele gezicht zit onder. Nogal vervelend maar het is het waard!! Dadelijk heb ik weer een egale en bovendien frisse, rookvrije huid!!!
19-03-2017

Stoppen met roken

Ik begrijp mensen niet die klagen over de bijwerkingen, ik denk dat de bijwerkingen van roken op de duur veel erger zijn. Kon uit mezelf echt niet stoppen met roken, nadat ik champix ben gaan gebruiken na acht dagen al gestopt. Voel me echt herboren, ben veel actiever, mijn smaak komt weer terug. Ik zou het iedereen aanraden en neem die paar bijwerkingen maar voor lief. De[lees meer...] bijwerkingen van roken zijn op den duur vele malen erger.
13-03-2017

Stoppen met roken

Sinds ik Champix gebruikte, was het roken niet lekker meer. In de 2e week ook daadwerkelijk gestopt. Ik heb na het stoppen met roken in een zwakke bui toch een sigaret aangestoken, maar na 2 trekjes weggegooid omdat het zo smerig was. Werkt super! Ik heb geen last van dromen of neerslachtigheid gehad. wel bleef gedurende het gebruik mijn menstruatie uit. Na stoppen geen b[lees meer...]ehoefte meer aan een sigaret gehad.
10-03-2017

Stoppen met roken

Na ruim 20 jaar af en aan roken en stoppen, naar de huisarts gegaan omdat het niet lukte te stoppen. Had een zetje nodig in de vorm van praktijkondersteunende en Champix. Slik het van meet af aan volgens halve dosering omdat ik me snel duizelig voelde en wat misselijk. Tweemaal daags 0,5 ging goed en nu sinds een week 1 keer 0,5 na de lunch. Ben erg blij want zie resultaat[lees meer...] in huid, haar en conditie. Niet aangekomen omdat ik geen drang voelde te snoepen of alcohol te drinken. Bijwerkingen zijn te doen en slaap uitstekend. Bij aanvang wat levendige dromen. Nog een paar weken verder afbouwen en dan ook geen champix meer. Voel me bevrijd en wil nooit meer roken. Ben begonnen met stoppen juist op een stressvol moment.
09-03-2017

Stoppen met roken

heel angstig voor zo'n beetje alles, dingen zien die andere niet zien. woede uitbarstingen die nergens op slaan. veel last van mijn maag, kortom buikklachten en ik werd gek in mijn kop. daarnaast een niet te lessen dorst en overgeven.
01-03-2017

Stoppen met roken

Omdat in wilde stoppen met roken en mij dit niet lukte zonder hulpmiddelen, ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik dit probleem voorgelegd. Mijn huisarts was niet zo'n voorstander van medicatie om te stoppen met roken. Toch wilde ik dit graag proberen en heeft hij dit uiteindelijk toch voorgeschreven. De Nortilen moet in een aantal dagen worden opgebouwd tot 75mg per[lees meer...] dag. Al vanaf de eerste dag merkte ik dat mijn trek in een sigaret aanzienlijk minder was en kon zo het roken ook geleidelijk afbouwen. Wel had ik ernstig speekseltekort, waarvoor ik ook speciale gel heb gebruikt om mijn gebit te beschermen. Ik dacht, het gaat me lukken... Na 1,5 week begon ik mij steeds slechter en slechter te voelen, zeer depressief! (Voor het gebruik had ik nergens last van) Dit gevoel werd zelfs zo erg dat ik het leven niet meer zag zitten en zelf suicidale gedachten kreeg. Op aandringen van mijn partner ben ik direct gestopt met het gebruik van Nortilen en sinds deze troep uit mijn lichaam is, voel ik mij weer goed! (Helaas rook ik nog steeds :-( ) Voor mij geen medicatie meer!
26-02-2017

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Gaat naar mijn mening gemakkelijk met je gewoontes afleren en afleiding zoeken.
23-02-2017

Stoppen met roken

ben man van nu 63 jaar. heb 50 jaar gerookt pakje shag per dag, ook ook in varkensstal gewerkt, stof en ammmoniak. heb 3 jaar geleden champix gebruikt en rook nu 3 jaar niet meer. geen probleem gehad. Inmiddels mijn vrouw ook zover gekregen, rookt nu ook al 1 jaar niet meer. Dus iedereen kan dat, als je zolang gerookt hebt en kunt stoppen, dan kan iedereen dat. Het is een [lees meer...]prachtig medicijn, wel kuur afmaken anders lukt het niet. succes allemaal. will en bep.
17-02-2017

Stoppen met roken

Ik heb 30 jaar flink gerookt. 30 a 40 sigaretten per dag waren geen uitzondering. In September 2016 ben ik naar de huisarts gegaan en heb een Champix kuur gekregen. Deze heb ik twee weken geslikt en sind 19 Oktober 2016 heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Vind het vies en smerig en inmiddels zonde van de moeite die ik erin gestoken heb. Ben ik gelukkiger, nee. Ik besef he[lees meer...]el goed dat ik een roker ben en altijd zal blijven. Alleen kan ik sinds 19 Oktober zeggen dat ik geen sigaret meer hoef te roken. Stop met roken. De waarheid is heel simpel. Als ik kan stoppen, kan iedereen stoppen met roken. Ik heb elk smoesje gebruikt. Maar smoesjes gelden niet meer. Iedereen kan stoppen. Punt uit.
17-02-2017

Stoppen met roken

Ik ben 4 juli 2015 gestopt en nu nog steeds na 19 maanden geen behoefte meer om te roken. De enige bijwerking waren de bizarre dromen. Hierdoor al na 3 weken gestopt met Champix. Verder kan ik het iedereen aanraden. Mijn huid zit 75% zonder rookrimpels, die zijn echt weg!! En dan € 250 per maand overhouden is ook een feestje.
08-02-2017

Stoppen met roken

na verschillende pogingen die mislukte met hulp van de praktijkondersteuner van de huisarts champix gaan gebruiken en verbaasd over het positieve effect. binnen een week compleet gestopt met roken.
03-02-2017

Stoppen met roken

Het heeft mij niet geholpen. Ben al 3 weken bezig, maar merk totaal geen verschil. Je de hele dag anders voelen. Tevens jeuk / uitslag. Medicijn tegen deze uitslag gehad. Dat werkt.
24-01-2017

Stoppen met roken

Na de eerste dagen merkte ik eigenlijk al direct dat het werkte. Ik had geen trek meer en had met mezelf afgesproken niets meer te roken zodra ik bij de zwaardere pillen kwam. Echter werd ik na elke pil erg misselijk. Alles wat ik 10 minuten na het slikken van de pil at kwam er uit. Na 20 minuten was ik niet meer misslijk maar voelde me de gehele dag niet lekker. (Br[lees meer...]ak). Geen nachtrust meer. Ik ben halverwege gekapt omdat ik er steeds zieker van werd. Maar ...... ik rook niet meer en dat was uiteindelijk ook de bedoeling 😄
24-01-2017

Stoppen met roken

Ik had nooit gedacht dat het zou werken.maar het is geweldig! Ik die geen zin heb in roken? Bizar..
20-01-2017

Stoppen met roken

Bijna 50 jaar gerookt. Was erg terughoudend voor het gebruik door de mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk gestart op 30 nov.2016 met het starterspakket. Bijzonder was het feit dat na 3 dagen ik 's nachts niet meer naar beneden hoefde om te roken. Kon me omdraaien en doorslapen. 7 December de laatste sigaret. Een week later helemaal gestopt met Champix en nog steeds geen [lees meer...]behoefte aan een sigaret. Bijwerking, alleen overmatige kriebelhoest, maar heb op dokters advies de dosering gehalveerd. Binnen 2 dagen geen bijwerkingen meer. Alleen de hond moet het ontgelden, als ik toch behoefte heb aan een sigaret, ja dat gebeurt soms, dan krijgt de hond een wandelbeurt.
20-01-2017

Stoppen met roken

Heeft mij van het roken afgeholpen. Nergens last van gehad en nog steeds geen behoefte om weer te moeten roken. Zeeeeeeer tevreden
09-01-2017

Stoppen met roken

super niks geen bijwerkingen en van het roken af. ik rookte vanaf mijn 16 en ben nu 61 voel me fantastisch

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1668)
Depressie (1376)
Angst & paniekstoornis (1163)
Hoge bloeddruk (933)
ADD (472)
Depressiviteit (452)
Astma (387)
Angststoornis (370)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!