ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (54)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,57142857142857
Desmoxan 5 5
Wellbutrin XR 2 4
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

22-07-2021 | Vrouw | 69
Stoppen met roken
Van 60 sigaretten per dag naar 0! Na 50 jaar zwaar roken niet verwacht dat ik ooit kon stoppen, maar met champix is dit toch gelukt. Kuur gehad voor 3 maanden, maar laatste verpakking niet eens hoeven aanspreken. Ik ben er nu 4 maanden vanaf. Behalve idiote dromen geen bijwerkingen gehad

18-07-2021 | Man | 53
Stoppen met roken
Zalig. Anderhalve maand rookvrij. Ik ben begonnen met het starterspakket. Op de 14de dag ben ik gestopt met rokken. Ik rookte voordien 20 stuks pe dag. Na 3 dagen het medicijn te hebben ingenomen rookte ik nog 3 sigaretten per dag (na de maaltijd). Zalig gevoel. Sims heb ik nog zin, maar deze zin naar … verdwijnt snel. Ik moest het al veel vroeger gedaan hebben. Twee[lees meer...] bijwerkingen : Absurde dromen en wat slapere stoelgang. Aanrader! M.

13-07-2021 | Man | 64
Stoppen met roken
Ik ben 64 en rookte sinds m’n 14e. In de tijd dat de schooljuf nog in de klas rookte… Ik denk over die gehele periode gemiddeld 25 sigaretten per dag. Volledig verslaafd. Acupunctuur, pleisters, geleidelijk minderen… niets hielp, ik kreeg het niet voor elkaar dat stoppen, terwijl ik ‘t zo graag wilde. Na een toevallige tip van een kennis begonnen met champix. Ben nu 4 weke[lees meer...]n op weg met de kuur en 2 weken gestopt. Nul, niets! Geweldig! De bijwerkingen neem ik graag op de koop toe. Inmiddels neem ik 1 tablet per dag ipv 2 tabletten. Gaat prima. Ben voor de veiligheid wel voorlopig gestopt met koffie en ik drink geen druppel alcohol (ook al voor deze kuur). Ik voel me nu al fitter en overweeg te starten met 2 x per week sportschool en een dagelijkse wandeling van 30 min. Dit gaat me nu lukken, blij dat ik deze stap heb genomen.

Nicotinell

08-07-2021 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Mijn trek in een sigaret is fel verbeterd, alleen s'avonds heb ik het er nog moeilijk mee.

08-07-2021 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Ik gebruik de Champix nu 3 weken lang, de eerste 2 weken met de startverpakking gestart eerste week 0,5 mg en tweede week 1 mg. Merkte dat de eerste week nergens last van had betreft bijwerkingen. Het begon allemaal in de tweede week wanneer ik 2x 1mg per dag innam. Dromen werden heftiger, kreeg paniek aanvallen, tintelingen over m'n hele lichaam. Dit hield meestal maar he[lees meer...]el even aan en verdween weer. Zelf ben ik pas de tweede week helemaal gestopt met roken en zat zonder Champix (moest besteld worden) dit kan er natuurlijk ook mee te maken hebben gehad. I do'nt know. Ben nu drie weken gestopt en merk dat ik snel geïrriteerd raak. Sinds dat ik de champix weer neem geen paniek aanvallen meer wel nog rare dromen, voel me heel druk in m'n hoofd maar verder valt het mee.

30-06-2021 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
Dit middel voorgeschreven gekregen om te stoppen met roken. Na 1 week was ik al gestopt omdat ik kotsmisselijk werd na een sigaret. Na 2 weken onmiddellijk moeten stoppen van de huisarts. De champix werkte zodanig op mijn zenuwstelsel dat ik in een depressie aan het gaan was. Ik voelde de moed in mn schoenen zakken, huilde vaak voor niks en had in niks zin behalve in bed [lees meer...]blijven. De dokter was er op tijd bij. Helaas, want het middel werkte meer dan super

Zyban

28-06-2021 | Vrouw | 34
bupropion
Stoppen met roken
Ik heb de zyban voorgeschreven omdat champix voor onbepaalde tijd niet beschikbaar is. Ik moet zeggen ja ik word er wat suf van maar overal vooral heel blij. Nu heb ik wat onderzoek gedaan en blijkt dat zyban op dopamine werkt in tegenstelling tot bijv prozac. Ik ben nog niet gestopt met roken maar de zin neemt wel al enorm af.

21-06-2021 | Man | 30
Stoppen met roken
Vaker gestopt met Champix en iedere keer in de tweede week. Ook weer vaker begonnen, want de verleiding met een drankje op een zomerse dag in het park werd groter, maar nu weer een poging. Je merkt in de tweede week dat de sigaret je misselijk maakt. De sigaret is dan geen beloning meer, want de stofjes in de Champix gaan op dezelfde receptoren zitten als nicotine. De nico[lees meer...]tine komt dan niet binnen en geeft geen belonend effect. In de tweede week een stop-dag en vervolgens gewoon geen sigaret meer aangeraakt. De zin naar een sigaret blijft wel, maar wordt makkelijker. De gekke dromen vind ik prachtig, maar de eerste pil in de ochtend (voornamelijk van de 1 mg) maakt mij misselijk. Innemen op een iets gevulde maag helpt ontzettend. Het spul werkt goed.

10-06-2021 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Eindelijk gestopt met champix, als ik dit had geweten dan had ik het jaren eerder gebruikt. Geweldig middel, was bang voor de bijwerkingen maar op ietwat levendige dromen er niks mee van doen gehad. Een anti roker zal ik nooit worden,maar dat ik gestopt ben mag gerust een wonder heten.

09-06-2021 | Vrouw | 70
Stoppen met roken
Ze plakken dus niet maar ik heb dat opgelost door er steeds een rolletje pleister bij te kopen. Drie (!) stroken pleister plak ik over de niquitin heen en dan blijft die wél zitten.

05-06-2021 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Geen moeite om met roken te stoppen. Geen behoefte aan vervanging. Ik ben nu 6 weken gestopt met roken en sinds een paar dagen overgegaan naar één keer per dag 1mgr. Slaappatroon is nog niet als vanouds, maar wel beter! Geen onrustige dromen meer. Voor mij is dit oké en goed vol te houden. Ben blij dat ik gestopt ben met roken. Als ik eerder op de hoogte was van dit mid[lees meer...]del en de effectiviteit, was ik graag eerder gestopt. In het verleden eerder gestopt met behulp van pleisters.

30-05-2021 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Mijn partner heeft ook een beroerte gehad precies 17 dagen na gebruik van champix.

Desmoxan

28-05-2021 | Man | 52
cytisine
Stoppen met roken
na 34 jaar roken was ik er al een tijdje helemaal klaar mee maar stoppen lukt maar niet. Met Desmoxan ging het eigenlijk vrij makkelijk, ik merkte na de 2e pil al dat de behoefte om te roken verdween. op het moment dat je dan uit gewoonte wil gaan roken merk je dat je eigenlijk geen behoefte hebt aan nicotine. Natuurlijk zijn er een aantal moeilijke momenten, s'morgens n[lees meer...]a de 1e bak koffie als de eerste pil van die dag nog niet werkt of na het avondeten. Dan even wat anders gaan doen. De eerste dag heb ik nog 6 sigaretten gerookt, daarna nooit meer!!!!!!!!

29-04-2021 | Man | 23
Stoppen met roken
Via POH een stoppen met roken gesprek aangevraagd en Champix voorgeschreven gekregen. Veel negatieve verhalen gehoord over dit middel en de bijwerkingen hiervan. De eerste twee weken van de kuur naast champix gerookt en stopdatum uitgekozen. De stopdatum niet kunnen halen omdat na een aantal dagen de sigarettenrook dermate misselijkmakend werd dat het makkelijk was om de s[lees meer...]tap tot het niet opsteken te zetten. De kuur van 15 weken afgemaakt en moet zeggen dat het makkelijker af is gegaan dan gedacht. Champix heeft mij goed geholpen door de eerste periode te komen van het stoppen met roken. Het is een hulpmiddel om de zin en het genot naar en van de sigaret te verminderen zodat je het ‘rookpatroon’ kunt verbreken. Al met al zeer tevreden met het resultaat!

21-04-2021 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Ik ben een jaar of 8 weer beginnen roken daarrvoor gestopt met shampix . Maar modat het mij zo goed geholpen heeft ben ik direct met de 1mg begonnen .heb nu wel bijwerkingen maar heb het ervoor over . Het gaat nu mijn derde dag zijn dat ik ze terug neem en ik walg al van een sigaret komt ook omdat ik de voorbije 8 weken stickers heb gebruikt maar kreeg een allergische reac[lees meer...]tie dus moezt ik stoppen. Daarom nu weer shampix en ik raad het iedereen .

Nortrilen

16-04-2021 | Vrouw | 28
nortriptyline
Stoppen met roken
Binnen enkele dagen na starten met nortrilen nam de behoefte om te roken al sterk af. Na 2 weken opbouwen van de dosis volledig gestopt met roken, nu ruim 2 jaar later ben ik nog steeds succesvol gestopt en heb ik nooit meer gerookt. De bijwerkingen vond ik wel pittig, maar wogen zeker niet op tegen het niet meer roken.

10-04-2021 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Een heeft effectief middel . Ik ben een zware roker en met enigste doorzettingsvermogen en de pleisters is het een stuk makkelijker stoppen. Maar... De plakkers die leven nogal een eigen leven . Ze plakken meer op mijn kleren of in mijn haren dan dat ze effectief blijven zitten op mijn lichaam . Of ik nu arm , schouder , rug , nek , heupen probeer . De plakkers lopen ze[lees meer...]lf naar omhoog naar beneden en uiteindelijk plakken ze nergens. Ik vind dat een kostelijke grap als ik telkens een nieuwe plakker moet gebruiken na een uur of 4 . Vooral de plakkers van 14 Mg zijn vreselijk

30-03-2021 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Mijn man en ik zijn samen begonnen met stoppen. Dit is absoluut een must als je ook samen gerookt hebt. Ik ben een gelegenheidsroker en hij is een stress-roker. Het verschil kun je nu ook lichamelijk merken: ik heb eigenlijk weinig last als alleen een opgezwollen gevoel in mijn maagstreek. Mijn man heeft het zwaarder met stoppen. Het is dus verschillend per persoon. Het st[lees meer...]oppen zelf gaat beiden redelijk goed af.

26-03-2021 | Man | 58
Stoppen met roken
40 jaar verstokte roker en zonder peuk was er geen leven mogelijk (dat denk je dan). Dag 1 : de eerste pleister op mijn schouder geplakt na een hafuur bekrijpt je een heerlijk voldaan gevoel alsof je net je peuk uit gemaakt hebt en dat gevoel blijft de hele dag constant aanwezig Dag 2,3,4,5 dit volgehouden wat een makkie was daar je totaal geen trek meer hebt. Dag 6 d[lees meer...]acht ik .. ik knip de pleister door de helft met het idee dat je dan lekker lang met je pleisters doet, maar bleef dat voldane gevoel houden . Dag 7: De halve pleister ook door de helft en die op mijn schouder geplakt Wat later op de dag was ik wat rillerig maar voelde als suiker tekort na zware arbeid.. na wat zoets gegeten te hebben nam dat gevoel af.. dag 8,9,10,11 nog met een kwart pleister blijven lopen en daarna zonder ... Dit was mijn 1e poging en heeft zelfs tegen mijn eigen verwachting in . De bult pleisters die ik over had heb ik aan mijn buurman gegeven en ben inmiddels al 5 jaar er van af . Lees al het gezeik over stoppen met roken niet .. gewoon pleisters kopen en plakken. Als je die pagina's leest staat er wel 450 keer het regeltje "stoppen met roken" in , en als je verslaafd bent wil je dat niet lezen Pleisters moet je gewoon ervaren .. Wat een immens TOP product is dit. Geen stres meer op het werk ... kan ik hier roken? waar kan ik roken? .. ik moet nu een peuk!!!... Allemaal verledentijd .. wat een bevrijding

23-03-2021 | Man | 70
Stoppen met roken
Ik ben nu in mijn 7e week niet-roken. Dikwijls heb ik een poging ondernomen om te stoppen, rook vanaf mijn tienertijd en ben nu 70 jaar. Door een paar ernstige gesprekken met hart- en vaatziekten specialisten (die mij niets opdrongen, maar slechts zakelijk informeerden) heb ik het besluit genomen te stoppen met behulp van dit voor mij onbekende medicijn, Champix. Ik ben,[lees meer...] ondanks tamelijk vervelende bijwerkingen toch opgetogen over dit medicijn. Ofschoon ik de wil om te stoppen af en toe wel nodig heb, vergt dit geen (te) grote inspanning. ik ben niet humeurig en heb ook niet de behoefte om vervangende dingen in mijn mond te steken. Ik geloof dat het mij voor de eerste keer echt gaat lukken om niet meer te roken. Wel ben ik beducht voor het einde van het medicijngebruik. Misschien is het verstandig om ook dat langzaam af te bouwen. Ik raad Champix iedere roker aan, die al eerder op eigen kracht of met pleisters o.i.d. er niet in slaagde te stoppen. Succes allemaal!!

17-03-2021 | Vrouw | 62
Stoppen met roken
Na 47 jaar roken, plm 30 per dag 11 dagen geleden gestopt met hulp van pleisters Geen trek in nicotine door de werking van de pleisters maar natuurlijk wel moeilijke momenten door gewoonte gedrag ‘s Nachts doe ik de pleister af zodat ik beter slaap ‘s ochtends na het bad plak ik weer een nieuwe op Ik heb geen bijwerkingen en vind dit een prima middel als ondersteuning s[lees meer...]amen met de stop app, ben zeker van plan dit door te zetten. Alleen ga ik geen maanden plakken😅

16-03-2021 | Man | 58
Stoppen met roken
Na 43 jaar te hebben Gerookt was ik er helemaal klaar mee,eerst laser therapie gehad,maar dat werkte niet genoeg om er van af te komen.Begin Februari naar de Huisarts gegaan en die rade mij champix aan.Wat ben ik Super blij dat ik deze stap heb genomen.En heb nu al 4 weken geen sigaret meer aan geraakt,heb er ook totaal geen behoefte aan. Ben zo trots op mezelf dat hij m[lees meer...]ij na 43 jaar gerookt te hebben is gelukt.En ik sta vind ik zelf veel Positiever in het leven.Mijn smaak is terug zie er veel beter uit zeggen ze allemaal ,kortom zeer aan te raden Champix als je van het roken af wilt komen.

14-03-2021 | Vrouw | 60
Stoppen met roken
Ik ben drie weken terug begonnen. Wilde gewoon niet meer roken ik was het helemaal zat. En het lukt aardig . Heb echt geen trek meer in een peukje. Het is wel zo dat ik wat mis na de koffie enzo enz maar dat is echt een gewenning denk. En ik ben super trots op mijzelf. De bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Beetje licht in me hoofd. En af en toe ben ik heel rustig. Dus g[lees meer...]a lekker verder.

10-03-2021 | Man | 32
Stoppen met roken
Ik ben Nils, ik rook ondertussen +/- 17 jaar een 12-tal sigaretten op normale weekdagen en ik heb ADHD. Ik rook altijd op "vaste" tijdstippen, smorgens bij de koffie, tijdens de pauze op het werk, na het eten, als ik even moet wachten uit verveling. Ik ben de uitdaging om te stoppen met roken aangegaan omdat: - Ik vaker begon te hoesten - Echt geen conditie heb - Mij[lees meer...]n stem een piepgeluidje maakte wanneer ik soms uitademde - Ik een operatie wil laten doen - Mijn uiterlijk er op achteruit gaat (Gezicht, tanden, ..) - Geld valt wel mee aangezien ik geklikte sigaretten rookte. Ik had op het werk gehoord dat er nog iemand ging stoppen met roken, met behulp van Champix. Heb er veel over opgezocht en ik begon me al wat zorgen te maken over wat ik las. Uiteindelijk een afspraak gemaakt bij de dokter, pillen gaan halen bij de apotheker en die rade mij al meteen aan, zoek niets meer op op het internet en begin er gewoon aan. Paar dagen nog even afgewacht op het "juiste" moment. Toen ben ik de eerste 8 dagen begonnen met de medicatie, gewoon blijven roken, mijn zin nam niet af, sigaretten smaakte nog even goed dus ik dacht dit gaat echt niet helpen. De eerste dagen van de medicatie had ik wel een heel onrustig/eerder opgefokt gevoel van binnen, maar dit is weg gegaan. Ik had gehoopt dat de zin naar een sigaret zou minderen of tenminste dat ze niet meer zo lekker zouden smaken. Dag 11 was het zo ver, mijn pakje sigaretten was om 16u op een vrijdag op en ik had beslist, nu stop ik. Ik ben nu 6 dagen gestopt en ik heb nergens geen last van, ik mis het niet, ik heb minder hoofdpijn, meer zelfvertrouwen, heel levendige dromen (die ik wel leuk vind) meer energie (alsof ik dat nog niet genoeg had), ik merk er echt totaal niets van, buiten dat ik een heel klein beetje buikpijn heb, maar dat is het ook. Ik dacht dat het veel moeilijker ging zijn en dat het niet ging lukken maar laten we hopen dat het zo blijft zoals het nu is en dat ik nooit meer zal roken! Zeker een aanrader!

02-03-2021 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Perfect middel om je te helpen stoppen met roken. Wel steeds eten voor je het neemt want anders zeer misselijk! Ik nam zelf maar halve dosis want ik had er zeer merkwaardige dromen van 😅 Met de helft van de dagelijkse dosis was het voor mij perfect. Ik raad dit middel echt aan, zeker aan verstokte rokers! De craving naar sigaretten is echt weg. Uiteraard zal het altijd a[lees meer...]fhangen van je eigen karakter of je terug een sigaret opsteekt... maar Champix kan wel zorgen om de 1e grote stap te zetten, dwz het effectieve stoppen. Persoonlijk was ik heel bang voor dit moment, maar Champix maakt dit eigenlijk makkelijk. Je vergeet dat je zin hebt in een sigaret, heel raar, maar wel heel effectief.

01-03-2021 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Nu 2 weken champix erop zitten en 7 dagen gestopt. 3x gesmokkeld en 1 trekje genomen in de avond. Afgezien van de bijwerkingen zeker de moeite waard om het hiermee te proberen. Ik merk nu wel dat ik nog steeds last heb op bepaalde momenten om geen sigaret te hebben. Het zin hebben in een peukie heb ik nog steeds, ik hoop dat dat ook snel verdwijnt!

18-02-2021 | Man | 29
Stoppen met roken
Ik was in de eerste week van de kuur zoals het advies was door gaan roken. Ik merkte dat de sigaretten niet heel erg goed meer smaakten echter naarmate je meer stuks ging roken ging de nare smaak wat meer weg. Ik kreeg al snel nare dromen snachts maar dat vind ik nog te overzien.. op de 12e dag van de kuur was ik gestopt met roken. Ik had er wel wat meer van verwacht want [lees meer...]vooral de 1e en de 2e dag was afzien. Zin in een sigaret had ik nogsteeds (ik had circa 19 sigaretten per dag gerookt voor ongeveer 10 jaar). Ik had en heb soms last van mijn darmen na een champix geslikt te hebben en heel soms voel ik mij ook wat depressief/niet happy na inname. De klachten zijn wel wat heviger geworden na verhoging naar 2 keer 1 mg. Maar al met al is het nog wel te overzien. Ik zit nu al bijna op dag 7 en nog altijd niet gerookt. Ik merk wel dat het nu vooral de gewoontes zijn waar ik tegenaanloop (na het eten roken, bij koffie drinken roken etc). Champix is geen wondermiddel je moet echt soms even doorbikkelen als je zin hebt om te roken. Al met al denk ik wel dat Champix tot dusver wel enige effect heeft tegen de drang naar een sigaret. Zorg voor heel veel afleiding of begeef je bij een (grote) anti-roker geef ik als tip mee.

04-02-2021 | Man | 34
Stoppen met roken
20 jaar al een roker van 20 tot 25 per dag. Maandag ochtend begonnen met een 0.5 mg tablet. Maandag avond 23:00 mijn laatste sigaret roken voor het slapen gaan DACHT IK. GADVERDAMME wat was die hijs vies, ik ging zo wat over mn nek. Het is nu donderdag nog steeds op 0.5 mg en ik heb in alle tijd geen behoefte aan een sigaret gehad. Ook niet aan gedacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen helemaal niets

28-01-2021 | Man | 45
Stoppen met roken
Na ruim 30 jaar gerookt te hebben (25 a 30 sigaretten /zware shaggies per dag) nu 3 maanden helemaal gestopt met roken. Voordat ik met aan de kuur begon , ben ik 3 weken van te voren zelf het roken gaan afbouwen. ;week 1 , 20 sigaretten per dag, week 2 ,10 per dag , week 3 , 5 per dag . Toen met de Champix kuur begonnen . De eerste 2 weken van de kuur mag je nog roken[lees meer...], ik rookte toen maximaal 3 per dag . Week 3 van de kuur ,echt stoppen ! Ik dacht dat dit moeilijk ging worden maar dat viel reuze mee ! De medicatie neemt echt de zin naar een sigaret weg ,dat merk je gewoon . Bijwerkingen : Alleen een beetje droge mond extra water drinken en wat vreemde dromen , niet onaangenaam of nachtmerries maar hele werkelijke dromen . Gestopt met de kuur . Merk wel dat na 3 maanden ik af en toe nog snak naar een sigaret(Wat ik tijdens de kuur helemaal niet had). Heb om die reden nog wat champix pilletjes bewaard maar het moment ebt ook weer snel weg dus tot nu toe geen 1 in hoeven nemen . Succes allemaal met stoppen !!

Tabex

20-01-2021 | Vrouw | 42
Cytisine
Stoppen met roken
Tabex besteld na de vele positieve ervaringen te hebben gelezen overal. Ook de discussies gelezen over de blauwe/groene en zwarte varianten. De blauwe is de enige echte, de zwarte is namaak.....enz.enz. De groene is voor Polen, de blauwe voor Bulgarije en de zwarte Rusland als ik mij niet vergis. Zelfde bestanddelen allemaal. Ik heb dus de groene........ook al eensnee[lees meer...]rder besteld. Ik kon niet zeggen dat het zeer effectief de zin in een sigaret weghaalt. De pleisters doen dit beter. De peukjes smaakten echter niet meer en gaven niet de kik die je er normaal van.krijgt dus in die zin zakt je behoefte zeker. Waarom ik hierin gefaald heb en gestopt ben ?? Het structureel om de 2 uren slikken lukte maar niet....wekker zetten en weet ik niet wat meer geprobeerd, toch vergat ik het geregeld en dan is het dus dweilen met de kraan open. Nu zit ik dus aan de pleisters en daarvan is mijn ervaring ook wel te vinden hier. De overige tabex kan ik misschien gebruiken om straks de allerlaatste peukjes te kunnen laten staan.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2608)
Depressie (2099)
Angst & paniekstoornis (2046)
Hoge bloeddruk (1488)
Blaasontsteking (1069)