ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (48)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,16666666666667
Desmoxan 4 5
Wellbutrin XR 2 4
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

23-03-2020

Stoppen met roken

Na 47 jaar gerookt te hebben met tabex redelijk makkelijk er van af gekomen.
21-03-2020

Stoppen met roken

De eerst twee weken van gebruik extreme vermoeidheid en hoofdpijn en duizeligheid. Op dag 14 gestopt met roken. Toen werden de bijwerkingen ook minder. Nu twee weken gestopt met roken, maar het blijft erg moeilijk. Maar zonder Champix zou het nog veel moeilijker zijn. Ik rookte een pakje per dag.
09-03-2020

Stoppen met roken

Ik was eerst vrij sceptisch over dit medicijn. Maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! Na 10 jaar flink gerookt te hebben en al meerdere malen het geprobeerd cold turkey te doen, lukte het nooit. Nu wilde ik er toch echt wel heel graag van af en met behulp van Champix is het me gelukt. In het begin dacht ik dat het niet werkte bij mij, maar na een dag of 5/6 begon het [lees meer...]roken me toch echt vies te smaken. Na 8 dagen gestopt met roken. En nog steeds gestopt! De eerste paar dagen was ik wat somber en licht gevoelig en kon ik snel boos worden, maar dat was maar van korte duur en niet heel erg hinderlijk. Het is het zeker waard om het te proberen, want een rookvrij leven voelt zoveel beter!

Stoppen met roken

Werkt perfect! Na 27 jaar gestopt met roken! Geen bijwerkingen zoals bij champix!

Stoppen met roken

Mijn eerste poging om te stoppen met roken met Tabex lukte heel goed. 1 tabletje per 2 uur (max. 9 p/d), dan stoppen, daarna een aantal dagen afbouwen (na telkens een paar dagen een uurtje langer tussen de tabletjes). Zonder verdere trek in nicotine gestopt op dag 11. Alleen door veel stress in de familiale sfeer en na snelle gewichtstoename (>12 kilo in 8 weken) de stommi[lees meer...]teit begaan om weer te gaan roken en meer dan vóór de stoppoging. Nu met poging nummer 2 duurde het wat meer dagen (15) om van de sigaretten af te blijven, en de dromen zijn wat heftiger (vreemder en sommige blijven in licht gewijzigde versie terugkomen), maar ik ben vastberaden om nooit meer te roken. Dan maar die kilo's erbij en f*** diegenen die mij telkens zoveel stress bezorgen! Ik kies dit keer voor 300% voor MIJZELF!

Nicorette (nicotine)
Stoppen met roken

5 maanden gelden gestopt met roken. Ik rookte 30 sigaretten per dag al 40 jaar lang. Met behulp van medicijnen via de huisarts en een hoop wilskracht, in een keer gestopt. Als ondersteuning gebruik ik daar nicorette zuigtabletten bij. In het begin nam ik er 3 per dag, nu inmiddels 6. Mijn conclusie ik ben nu verslaaft aan de tabletten. Het helpt echt om te stoppen met ro[lees meer...]ken, maar heeft zeker nadelen
01-03-2020

Stoppen met roken

25 januari begonnen met 0,5mg, 2 februari 2x daags 1 mg en meteen diezelfde dag als stopdag aangehouden. Eerste week merkte ik vrij weinig, tot dag 4 toen merkte ik dat ik zonder dat ik het door had minder rookte. Week 2 dus gestopt met roken na 20 jaar zware shag gerookt te hebben en dan 20 tot 30 shaggies per dag. Vanaf mijn stopdag niet meer gerookt en gaat me heel m[lees meer...]akkelijk af, geen probleem als mensen om me heen wel roken ofzo. Qua bijwerkingen had ik van te voren gelezen dat die vaak ernstig kunnen zijn. Maar bij mij valt het reuze mee! De eerste week ietwat onrustiger geslapen maar dat was alles tot nu toe. Ik zou iedereen die wil stoppen met roken, dit middel aanraden
29-02-2020

Stoppen met roken

Geen bijwerkingen gehad. Na 6 dagen gestopt met roken. Na 5 weken gestopt met pillen slikken. En nog steeds gestopt.
27-02-2020

Werkt voor mij perfect!
26-02-2020

Stoppen met roken

Bijwerkingen zijn killing. Hoofdpijn, stemmingswisselingen, boosheid, onverschillig, moe, misselijk, spierpijn, geen eetlust. Het enige voordeel is dat roken vanaf 't begin al vies smaakt, en de hunkering nu echt weg is.
26-02-2020

Desmoxan (cytisine)
Stoppen met roken

Afbouwschema (van 6 naar 1 per dag) waar je een aantal weken mee bezig bent. Sigaretten smaken op een gegeven moment niet meer en nicotine heeft geen effect meer.
13-02-2020

Stoppen met roken

Ik slik de champix nu 5 weken ben pas 9 dagen geleden gestopt met roken en het bevalt me erg goed, het nadeel vind ik wel dat ik snel opgefokt ben elke dag misselijk, maar ik blijf ze gewoon slikken! Ben blij dat ik van het roken af ben, voorheen rookte ik 30 sigaretten perdag dus trots! En depressief worden we allemaal als we gestopt zijn!! Dus keep your head up en zet [lees meer...]hem op!!
06-02-2020

Stoppen met roken

Na 30 jaar roken eindelijk gestopt met behulp van Tabex. Zag er wel tegen op -- in begin moet je om de twee uur een pil innemen. was bang om het te vergeten. Ben het ook dus regelmatig vergeten. Na 5 dagen onregelmatig een pil genomen te hebben was de drang om te roken eigenlijk geheel verdwenen. Ben na 5 dagen ook gestopt met slikken van Tabex. Totaal geen moeite, ge[lees meer...]en bijwerkingen (alleen wel gewichtstoename). Tot nu toe 6 maanden zonder problemen gestopt. Voor mij een wondermiddel .....
29-01-2020

Stoppen met roken

Ik ben nu 11 weken gestopt met roken mbv Champix. Supertevreden over deze pillen! Wel een tip, ik slik 2 halve pillen ipv een hele, dit voelde te heftig. Tweede tip; neem m niet vlak voor het naar bed gaan, dit kan heftige dromen veroorzaken. Ik neem de 2e pil halverwege de dag. Het haalt echt de scherpe kanten van de afkickverschijnselen af.
27-01-2020

Stoppen met roken

In vorige stoppogingen episodes van paniek en hyperventilatie ervaren. Champix ook welleens geprobeerd in het verleden, maar dat hielp niet persé. Tabex, ik weet niet of het helpt of dat het een placebo effect is, maar in elk geval blijf ik vrij rustig en ervaar ik geen hoge mate van stress. Dit vind ik zeer verwonderlijk, om die reden zou ik het in elk geval aanraden. I[lees meer...]k ben zelf cold-turkey gestopt in combo met Tabex, dus ik heb niet doorgerookt met Tabex.
26-01-2020

Stoppen met roken

Zeer effectief. Ben de eerste weken als op een roze wolk doorgekomen. Positief, blij dat ik niet meer hoefde te roken. Geen enkel Afkickverschijnsel. Nu na 4 weken champix en 3 weken gestopt als een blad aan de boom omgeslagen. Zeer depressief Op het gevaarlijke Aan toe. Ga er direct mee stoppen!
22-01-2020

Stoppen met roken

1e week 2x daags 0,5 deed niks voor mijn gevoel. Nu 2e week. 2x daags 1 mg. Ochtenden zover niet ziek, avond en wel. Vandaag 3e dag van 2xd 1 mg. Ma 2,5 gerookt en di 1,5. Zover nog niks. Per keer rook ik zover een halve sigaret. Dan genoeg. Dus 2e week werkt het wel. Vanavond proberen niet die halve te roken om te kijken of ik niet ziek wordt.
15-01-2020

Stoppen met roken

Het is nu voor de derde keer dat ik ben begonnen met Champix. De vorige keren ben ik ermee gestopt vanwege de ernstige misselijkheid en buikpijn.Ook vanwege de heftige dromen. Na een week gebruik heb ik geen trek meer in een sigaret. Ik probeer nu toch door te zetten om de eerste weken door te komen. Ik doe dit in combinatie met een stoppen-met-rokenprogramma
17-12-2019

Stoppen met roken

Ik ben in de brugklas begonnen met roken en rookte een pakje per dag. 30 jaar verder gebruik ik nu sinds zes weken Champix. Inmiddels ben ik vijf weken gestopt. Zonder Champix zijn de ontwenningsverschijnselen voor mij een hel. Met Champix heb ik eigenlijk zo goed als nergens last van en gaat het stoppen mij goed af. Ik heb af en toe wel trek in een sigaret maar ik kan mak[lees meer...]kelijk nee zeggen en hoef in ieder geval niet te roken voor het effect ervan (die rol heeft Champix overgenomen). Kwa bijwerkingen merk ik vooral dat ik levendige dromen heb, hetgeen soms best prettig is.
27-11-2019

Stoppen met roken

Zeer sceptisch begonnen met Tabex. Ik rookte ongeveer een pakje per dag, wilde stoppen maar dit lukte me niet zomaar. Toen tabex gaan proberen. Ik heb 12 dagen lang elke 2 uur een pilletje geslikt, voordat ik echt iets begon te merken. Soms kwam dit dus op 9 pilletjes per dag ipv 6, omdat ik lange dagen maak. Vanzelf ging ik minder roken, ineens nog maar 5 per dag ipv 20. [lees meer...]Soms 'vergat' ik zelfs te roken. Toen heb ik elke dag 1 sigaret minder gerookt, tot mijn sigaretten op waren. Ik had gewoon geen zin meer om de moeite te doen om sigaretten te gaan halen en vond het zonde van mijn geld. Voor mij was het echt een wondermiddel. Ik heb geen bijwerkingen gehad, alleen wat dromen en een beetje misselijk en duizelig soms. Dit was vooral in combi met een sigaret. Heel fijn om al rokend te stoppen met roken. Ik ben vervolgens in 1 keer van elke 2 uur een pilletje naar elke 5 uur gegaan. Ik slik nu nog 2/3 pilletjes op een dag. Totaal geen ontwenningsverschijnselen gehad, alleen heel soms een beetje chagrijnig. Ik had wel echt 2,5 pakjes Tabex nodig en houd er 0,5 achter de hand. Je moet het zelf willen, maar het ging toch wel 80% vanzelf bij mij met Tabex. Aanrader!
25-11-2019

Stoppen met roken

Werkte zo goed, geen last van bijwerkingen gehad. Ik ben nu sinds 3 jaar gestopt na 40 jaar. Daarnaast gebruikte ik de app Quit smoking Buddy.
22-11-2019

Stoppen met roken

Inmiddels 5 weken aan de champix. De eerste week ben ik echt heel ziek geweest van het roken in combi met pil slikken. Vreselijk overgeven en misselijk. Toen ik stopte met roken, werd het langzaam minder , maar heb trouw doorgezet. Ik gebruik het in combi met oxazepam (vanwege heftige ontwenning in de nacht) inmiddels 18 dagen gestopt. Champix helpt je echt lichamelijk afk[lees meer...]icken, geestelijk afkicken is een ander verhaal. Gewoon niet meer roken, daar hou ik het bij:-)
19-11-2019

Stoppen met roken

Ik gebruik champix nu 11 dagen. Na dag 1 ben ik gestopt met roken. Champix helpt zeker om te stoppen maar je moet het echt willen. Champix is een hulpmiddel met best wel veel bijwerkingen en vooral voor mensen met depressieve achtergrond is het wel oppassen. Ik ervaar sinds het opvoeren van de dosis wel dat ik heel erg somber ben. Ik ben terug naar een lagere dosis van 2x [lees meer...]1 mg naar 1 mg. Hopelijk wordt de stemming wat beter..
19-11-2019

Stoppen met roken

Ik gebruik Champix nu een week of 7 en ik vind het een wondermiddel. Niet alleen omdat ik geen problemen om niet meer te roken maar op de e.o.a. manier doet het ook iets tegen mijn lichte vorm van ADHD. Het is allemaal veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik ben superblij dat ik nu al 7 weken niet meer rook. ( na 50 jaar roken ) Had voor de Champix al van alles geprobeerd [lees meer...]maar dit werkt top! En ja, er is 1 bijwerking die ik als lastig ervaar... bijna elke nacht word ik om 03.00 uur wakker. En dan niet een klein beetje wakker.....nee klaarwakker. Terwijl ik de volgende dag er geen last van heb. Zodra ik gestopt ben met de Champix zal ik weer terug gaan naar de huisarts. Ik wil wel heel graag iets wat het zelfde effect voor mij heeft op mijn geestelijke welzijn als wat Champix met mij doet....niet meer die prikkels enz.
12-11-2019

Nicotinell (nicotine)
Stoppen met roken

Via de huisarts ondersteuning gekregen bij het stoppen met roken. Begonnen met stap 1, 21mg per 24uur. Werkt zeer goed, na 2 dagen al geen enkele behoefte aan een sigaret. Netjes 4 weken volgehouden. In de 3e week begon ik erg nerveus te worden, stress achtige verschijnselen, slapen snachts ging wel uitstekend alleen iedere nacht last van dromen. De dromen houden op zod[lees meer...]ra de pleister er snachts niet op zit. Inmiddels bezig met de 3e week van stap 2, 14mg per 24uur. Werkt ook zeer goed. De dromen en nervositeit zijn nog wel aanwezig maar in veel mindere mate dan bij het gebruik van stap 1. In de 2e week kreeg ik last van een hoge speeksel productie, tevens een ontstoken tong. Mee naar de huisarts geweest en deze gaf (na onderzoek) aan geen andere verklaring te hebben dan het gebruik van de pleisters. Op verzoek van de huisarts ga ik door met het gebruik van de pleisters, ondanks een ontstoken tong en veel speeksel, ik kijk het nog even aan. De pleisters werken trouwens niet bepaald libido verhogend.... De werking is fantastisch maar ik kijk uit naar het moment dat ik er helemaal vanaf ben.
07-11-2019

Stoppen met roken

Ik zag destijds er aan tegen het gebruiken van dit medicijn vanwege eventuele bijwerkingen. Ik moet zeggen, dat is me echt enorm meegevallen. Had er eigenlijk geen enkele! En nu na zoveel pogingen door de champix wel al 3+ jaren gestopt met roken! Dit wel in combinatie met consulten wijkverpleegkundige (verplicht) maar dat was omdat het nou eenmaal moest. Het was de Cha[lees meer...]mpix die het hem deed. 100%
05-11-2019

Stoppen met roken

Zou het bijna wonderpillen noemen. Heel makkelijk in gebruik en zeer effectief. Natuurlijk moet je wel echt willen stoppen met roken maar het werk echt. Wel jammer van de bijwerkingen maar dat is wel uit te houden, het is maar voor even en dan ben je klaar met roken!
05-11-2019

Stoppen met roken

Rookte ca. half pakje per dag, geen enorme drang om te stoppen gevoelsmatig maar wel rationeel gezien. Alle negatieve effecten spookten wel altijd door mijn hoofd, dus voornamelijk rationele beslissing geweest. Begonnen met champix en op dag 4 ongeveer begon het vies te smaken de sigaret, op dag 6 gewoon gestopt omdat het totaal niet meer smaakte (gelukkig!). Nu 1 week er[lees meer...]op zitten bijna, de drang is ook amper aanwezig, tankstations, supermarkten blijven je opvallen natuurlijk maar de drang is bijna verdwenen dankzij die champix lijkt het.
24-10-2019

Stoppen met roken

Na twee dagen Champix smaakten sigaretten eigenlijk al niet meer, ik kreeg niet meer het fijne voldane gevoel wat ik anders wel had. Heel bizar, bijna 40 jaar gerookt en nog nooit met tegenzin gerookt. Dat was nu ineens anders. Half opgerookte sigaretten en een vieze smaak. Ik had bedacht op dag 14 te stoppen, maar dat werd dag 11. Het is nu pas mijn tweede niet roken we[lees meer...]ek, maar het gaat me heel gemakkelijk af! Ik ben er zo blij mee en zo trots op mezelf! Op naar een gezond en rookvrij leven!
16-10-2019

Stoppen met roken

Nu, 4weken champix gebruikt en 2weken niet gerookt. Vanaf het begin klachten als: slecht slapen en dromen, misselijk en darmklachten. Nu, hele dagen misselijk, darmklachten en heel erg bang dat er iets ernstig met mijn darmen aan de hand is. Dit is niet fijn.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2306)
Depressie (1882)
Angst & paniekstoornis (1754)
Hoge bloeddruk (1313)
Acne/puistjes (927)