ziekte

Bestaat uit:
Rookverslaving (36)   Mijn advies om te stoppen met roken

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stoppen met roken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,2
Desmoxan 3 5
Wellbutrin XR 2 4
Baclofen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stoppen met roken

23-04-2019

Stoppen met roken

Goed. Geen bijwerkingen. Binnen 20 dagen gestopt met roken. Kuur niet eens afgemaakt. Ik da nr dat het me nooit zou lukken. Pleisters en kauwgom rook ik doorheen, champix ook en die bijwerkingen waren het ergste.. hier geen last van behalve wat meer emoties af en toe maar dat hoort bij het stoppen met roken. Ik ben maar 3 kg aangekomen dus qua vreetbuien valt het mee.
21-04-2019

Stoppen met roken

Na 29 jaar te roken(3 pakjes zware shag per week) heb ik de huisarts geraadpleegd wat te doen, die schreef mij Champix voor. De eerste week (0.5 mg) ging nog wel maar voelde direkt al dat ik last kreeg van benauwdheid en lichtelijk zere keel. 2de week beduidend minder zin in een sigaret en na week 4 blijven steken op dit niveau, na 3 trekjes uitdrukken, vaak geen zin om o[lees meer...]p te steken enz. Waar ik beduidend veel problemen mee heb is dat ik de zere keel heb en benauwdheid, maar daardoor ook veel hoest en continu een loopneus heb en nauwelijks mijn nachtrust krijg wat dus negatieve invloed heeft op mijn werkzaamheden als internationaal chauffeur. Dus de neiging om te stoppen met Champix is erg groot!
18-04-2019

Stoppen met roken

De eerste dag al geen trek meer aan een sigaret. Vijfde dag gestopt. Ik slik nu ruim vijf weken champix en ben nog steeds misselijk na een uur na inname. Na anderhalf uur is dat over maar blijft vervelend. Dokter adviseert een maagbeschermer en helpt wel iets. Voor de rest totaal geen trek om te roken. Wel af en toe een momentje dat ik iets mis maar is na een paar second[lees meer...]en over. Hoop echt dat het op de lange termijn ook lukt zonder medicatie
17-04-2019

Stoppen met roken

Medicatie heeft gewenste effect bereikt, met zeeeer ernstige klachten van de gewrichten (artrosepatient). Klachten zijn nu na het stoppen van Champix geleidelijk weggetrokken.
16-04-2019

Stoppen met roken

Mijn vriend kreeg champix voorgeschreven van zijn huisarts. Hij is copd patiënt. Na 2 keer champix genomen te hebben kreeg hij een herseninfarct. Hij lijdt vanaf deze dag aan ondragelijke chronische pijn aan zijn gehele linkerkant. De neuroloog heeft beaamt dat Champix de oorzaak was. Het staat ook in de bijsluiter. Neem dit niet als je niet 100% gezond bent!
14-04-2019

Stoppen met roken

Ik slik tabex om minder te roken, stoppen lukt me niet. Nu ik tabex slik rook ik nog 6 sigaretten per dag en vanaf 18 uur tot de volgende ochtend helemaal niet. Als ik dit mijn hele leven zo kan volhouden vind ik het prima.
11-04-2019

Stoppen met roken

Na 10 jaar roken, zonder stopperiode, ben ik gestopt. Ik heb eerst zelf afgebouwd door rook momenten over te slaan, tot ik ongeveer 10 sigaretten per dag rookte. Daarna heb ik de pleisters van 14mg (stap 2) aangeschaft en deze gebruik ik nu 4 weken. Ik merk dat ik lichamelijk nauwelijks meer trek krijg in een sigaret (nauwelijks onrust). Alleen de gewoonte momentjes zijn s[lees meer...]oms lastig (bijvoorbeeld met alcohol), maar hier zou je eventueel tabletjes voor kunnen gebruiken (doe ik zelf niet).
09-04-2019

Stoppen met roken

Direct de pleisters gaan plakken toen ik wakker werd. In de avond mijn laatste sigaret gerookt. Na een uur werd ik ontzettend misselijk en duizelig. Pleister eraf gehaald en de volgende dag opnieuw geprobeerd. Weer heel misselijk en deze keer met braken. Werkt helaas dus niet voor mij
12-03-2019

Stoppen met roken

Op dag 9 van champix vandaag. Nog niet gestopt met roken; ik stop op dag 12. De zin om te roken is sinds gisteren afgenomen. Gisteren begonnen ook de bijwerkingen: misselijk en licht in mijn hoofd. Als ik een sigaret opsteek dan voelt het alsof ik al mijn 3e sigaret achter elkaar rook. Ook zónder sigaret voelt het constant alsof ik mij te pletter heb gerookt. Geen lekker g[lees meer...]evoel, maar wel heel erg effectief! Een sigaret helemaal oproken is ook vrij moeilijk nu. Het geeft ook helemaal geen 'kick' meer. Naast dat de behoefte afneemt groeit ook de weerzin tegen roken. Ik ben benieuwd hoe het vanaf dag 12 vergaat. Het moment dat ik stop. Ik ben een hele stevige roker sinds mijn 13e en ben nu 40 jaar.
10-03-2019

Stoppen met roken

op mijn zestigste eindelijk beslist om te stoppen met roken, zonder Champix zou het me niet lukken, er zijn bijwerkingen maar die zijn het me waard, ga ervan uit dat na de eerste veertien dagen de bijwerkingen wel weg zullen zijn een aanrader
09-03-2019

Stoppen met roken

Na de 1ste week werd ik wat neerslachtig, daarna lichtelijk depressief. Je hebt niet echt meer behoefte om te roken, maar de gewoonte zit er zo in dat het mij nog niet is gelukt te stoppen met roken helaas.
28-02-2019

Stoppen met roken

Vanaf mijn 15e heb ik gerookt. Een keer eerder een stoppoging gedaan, ook met Tabex maar er zijn twee varianten. De groene verpakking komt uit Polen, de blauwe uit Bulgarije. Eerste keer was met de Poolse variant die weinig voor mij deed. Nu ben ik bezig met de blauwe variant en ben inmiddels 9 dagen gestopt zonder veel bijwerkingen. In het begin vreemd gedroomd maar dat d[lees meer...]oe ik meestal, denk niet dat dat door Tabex komt. Ik heb ook geen behoefte meer om te roken. Heb eergisteren een zwak moment gehad en paar trekjes genomen maar het smaakte helemaal niet, direct spijt van en ik ga nooit meer roken! Mijn moeder heeft Champix op doktersadvies, wordt er duizelig van en ik probeer haar over te halen. Ze vindt dat eng want de dokter raadt haar Champix aan. Of ze wil niet stoppen. Ik heb de bijwerkingen van Champix gezien, er staat in dat als u negatieve gevoelens krijgt of suïcidale neigingen dient u direct te stoppen en contact op te nemen met de huisarts! Ik snap niet waarom Tabex niet in Nederland verkrijgbaar is, ik had zoveel positieve verhalen gehoord van mensen die gestopt zijn. Nu ervaar ik zelf hoe goed het werkt! Ik wilde eigenlijk helemaal niet stoppen met roken maar blij dat het nu lukt. Ik voel mij zoveel beter nu!
26-02-2019

Stoppen met roken

Mijn partner kocht Tabex gezien Champix niet hielp (2maal geprobeerd) Toen hij al snel resultaat had, wilde hij dat ik het ook zou nemen. Ik ben zelf nooit begonnen aan Champix dit omdat mijn angst te groot was om weer een depressie te krijgen. maar dat zou met Tabex niet het geval zijn. Ik starten met Tabex ( met een vol pakjes). vanaf dag een had ik al minder beho[lees meer...]efte 2 peuken op een dag was voldoende. dit duurde 5 dagen en toen besloten helemaal te stoppen. dag 6 was heel moeilijk en vanaf 7 ging het steeds beter. ben nu al weken gestopt. tuurlijk soms nog trek, maar dat zijn oude gewoontes. het elke 2 uur innemen vond ik in het begin erg lastig, zette dan ook een wekker. en max 6 op een dag, maar bij 6 kreeg ik erge maagzuur en moest er van spugen. ik heb een gevoelige maag. ik ben van max 6 naar max 5 gegaan en dat was precies goed. ben al weken verder en super blij. vind andere mensen die roken echt smerig ruiken, wil het ook niet meer (maar heel soms komt het moment van 'oh even een peuk' dit zal nog wel even) ik houd hoop dat het goed blijft gaan, en het aller mooiste is dat ik geen geestelijke klachten heb gekregen en ik enorm veel geld bespaar. ik zou zeggen doen.
25-02-2019

Nortrilen (nortriptyline)
Stoppen met roken

Nu 5 jaar geleden via stoppen met roken traject gestart met dit medicijn en na een week geen enkele behoefte meet gehad om te roken. Bovendien werkte het een tijd ook gied tegen lage rugklachten .
08-02-2019

Stoppen met roken

Vaker gestopt met roken en ook meerdere keren met en zonder pleisters. Langste was 9 maanden toen ik zwanger was, ben toen cold turkey gestopt omdat roken toen geen optie was. Eind 2018 waren mijn man en ik echt klaar met het roken, voor onze gezondheid en die van onze kleine. Beiden 3 januari gestart met de pleisters en tot op heden niet meer gerookt. De pleisters[lees meer...] werken goed, ja er zijn zeker nog moeilijke momenten maar er is makkelijker doorheen te komen. We zijn vastbesloten het deze keer vol te houden, we gebruiken nu nog de 21 mgr maar beginnen komende week met de 14 mgr. Ik merk dat de pleisters het beste werken en het beste blijven zitten op mijn bovenrug dus daar draag ik die ook continu.
07-02-2019

Nortrilen (nortriptyline)
Stoppen met roken

Via via hoorde ik over dit medicijn om te stoppen met roken ... Ik had een aantal pogingen gedaan om te stoppen wat elke keer mislukte .. Bij de huisarts gevraagd om nortrillen en gekregen .. Heeft mij super goed geholpen de eerste weken door ... Nooit meer gerookt
06-02-2019

Stoppen met roken

Ik ben in 2010 al eens gestopt met champix, helaas in 2015 weer begonnen met roken..... Ik ben zwaar vermoeid, maar rook nu al bijna n maand niet meer. Ik ben van 2 x 1 pil per dag naar 2x n halve gegaan. Dat heeft geholpen met mn boosheid en korte lontje. Ik hou mezelf voor het is maar n paar weken, daarna wordt ik weer normaal. Net als de vorige keer
02-02-2019

Stoppen met roken

Erg last van de bijverschijnselen, vooral maagpijn en misselijk. Begint meteen bij inname, overgeven. Maagbeschermers, maar niets helpt. 1 dag gestopt met de pillen, meteen nergens geen last meer van. Maar zonder de Champix red ik het nog niet, al merk ik op dit moment weinig, heb verschrikkelijk veel zin in om te roken, beheerst mijn hele dag en gedachten na 3 weken en d[lees meer...]at was niet zo toen ik stopte.
31-01-2019

Stoppen met roken

helpt heel snel om te stoppen met roken, geen behoefte meer.
24-01-2019

Stoppen met roken

Dit medicijn heeft mijn goed geholpen na 35 jaar roken.
21-01-2019

Stoppen met roken

Werkt goed bij mij. Ik taal minder naar sigaret
19-01-2019

Stoppen met roken

Vanaf mijn 17e tot mijn 34e rookte ik 2 pakjes marlboro per dag. In 2014 ben ik met behulp van champix zonder enige moeite gestopt. Dit heeft 3 jaar geduurd. Begin 2017 ben ik weer begonnen met roken. Nu rook ik dus weer 2 pakjes per dag. Wat ik dus ga doen is weer aan de champix. Luister en geloof niet de negatieve verhalen over champix. Heeft wel zijn bijwerkingen maar d[lees meer...]ie zijn nog lang niet erg als kanker. Do it!
05-01-2019

Stoppen met roken

Val alle slechte verhalen en ervaringen van anderen had ik geen last van. Ben fluitend gestopt met roken 😁
03-01-2019

Stoppen met roken

Tot nu toe maand later geen bijwerkingen en nog steeds gestopt met roken. Wat in het begin wel lastig is is dat je ze om de 2 uur moet nemen maximaal 6 per dag . Maar dat is natuurlijk maar een klein opoffering voor het niet roken.
31-12-2018

Desmoxan (cytisine)
Stoppen met roken

na vele pogingen stoppen met roken (heb 30 jaar gerookt)met andere medicatie kreeg ik van een poolse collega Desmoxan. Wat een aanrader ! Geen bijwerkingen gehad, na 2 dagen dacht ik niet meer aan sigaretten. Ook geen behoefte en mensen konden naast mij staan roken; het deed me niets. In tegenstelling tot andere medicatie (Champix, Zyban die veel bijwerkingen hadden) heb i[lees meer...]k geen enkele bijwerking van Desmoxan gehad! Wb de kosten; het kost maar 17 euro... in Nederland betalen we 5 x zoveel. Mocht je eraan willen beginnen raad ik aan om met 2 capsules te starten. je mag 6 capsules per dag maar ik heb nooit de behoefte gehad om zoveel te gebruiken. Ik nam om 8 uur 2 capsules; om 18 uur 1 capsule. Ik ben blij dat ik zo heb kunnen stoppen; bedankt Polen !
19-12-2018

18-12-2018

Stoppen met roken

Ik ben twee keer eerder gestopt met roken met behulp van Champix. Maar na de kuur van 12 weken werd het mij onwijs moeilijk om dit zo te behouden. Zelf heb ik in het verleden ook nooit goed gereageerd op antidepressiva en aangezien dat ook in Champix zit wilde ik een natuurlijke manier vinden. Een natuurlijk middel wat ongeveer hetzelfde zou werken als Champix, met name d[lees meer...]at de sigaretten niet meer lekker zouden smaken. Dat is dus Tabex. Dit is geen kuur, je kunt dit zo lang of zo kort mogelijk nemen zoals jij dat zelf wilt. In het begin neem je elke 2 uur een tablet. Na een tijdje bouw je dit af. Ik vind het erg fijn dat ik hier zelf de controle over heb. Nu bijna een maand later probeer ik niets te roken (en nee dat is nog steeds niet heel makkelijk) en sta ik nu op 6 dagen rookvrij.
02-12-2018

Stoppen met roken

Zeer goed na 40 roken paar keer geprobeerd gelukkig CZ toen gratis Ik ben gelukkig mens geen bij werking
07-11-2018

Stoppen met roken

Ik ben hiermee gestopt zonder moeite. Het werkt beetje als champix maar met minder bijwerkingen.De bijwerkingen kunnen natuurlijk ook ontwenningsverschijnselen zijn. Ik raad dit middel echt aan als je verder geen medische problemen hebt.
29-10-2018

Stoppen met roken

Ik wilde al een tijdje stoppen met roken maar had daar echt een stok achter de deur voor nodig. Daarom heeft mijn man voor ons Tabex uit Bulgarije besteld. De eerste paar dagen slik je 6 tabletjes per dag en zo bouw je dat af. Ze zeggen dat als je de pilletjes slikt je na een paar dagen misselijk wordt als je gaat roken. Dat gebeurde bij mij dus niet, ik rookte gewoon zoal[lees meer...]s ik voorheen ook rookte. Gelijk de eerste dag van het gebruik werd ik rond een uur of 2 helemaal raar in mijn hoofd, heb vreselijke nachtmerries gehad, veel zweten ook 's nachts en kon heel moeilijk in slaap komen. Ik ben na 3 dagen gestopt, heb mijn pakje sigaretten leeg gerookt en woensdag 31 oktober ben ik 3 weken gestopt. Maar niet door de Tabex maar door mijn eigen wilskracht! ik zou het niemand aanraden..

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2082)
Depressie (1713)
Angst & paniekstoornis (1514)
Hoge bloeddruk (1187)
ADD (568)
Depressiviteit (526)
Angststoornis (476)
Astma (472)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!