ziekte

Bestaat uit:
Angst (241)
Paniekaanvallen (70)   Buspiron

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angststoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angststoornis

08-01-2020

Citalopram (citalopram)

Ik ben heel erg tevreden over Citalopram. Mijn vorige antidepressiva hebben me bijna 10 kilo in gewicht laten aankomen, sinds ik ben overgestapt naar Citalopram ben ik mijn extra kilos kwijt en blijf ik ook netjes op gewicht. Ik ervaar gelukkig geen bijwerkingen en heb mijn angststoornis onder controle.
08-01-2020

Paroxetine (paroxetine)

Sinds mijn 10de heb ik last van angsten en depressie. Uiteindelijk besloot ik om op mijn 16de antidepressiva te gebruiken. Mijn huisarts schreef me Paroxetine voor. Langzaam bouwde ik het op en ik voelde me zoveel beter. Uiteindelijk had ik met een dosis van 30mg genoeg. Ik voelde me goed, totdat ik een aantal jaren erna een bijwerking begon op te merken. Ik kwam enorm vee[lees meer...]l aan in gewicht. In een paar jaren ben ik bijna 10 kilo aangekomen. In het begin wist ik niet dat het hiervan kwam, maar nadat ik dit doorhad, ben ik langzaam gestopt met Paroxetine. Toen ik gestopt was, verdween mijn gewichtstoename vrij snel. Nu ben ik overgestapt op andere antidepressiva die geen gewichtstoename hebben als bijwerking

Citalopram (citalopram)

In eerste instantie begonnen met dit medicijn in verband met aanhoudende en toenemende angstklachten en dwanggedachten. Na het overlijden van mijn vader kwam daar een depressie bovenop. Middel werkt snel op angst, iets minder snel op depressie, maar merkte na een aantal weken duidelijk verschil. De eerste maanden dacht ik dat ik de wereld weer aan kon, een extreme UP. Daar[lees meer...]na zwakte dit weer iets af naar een vrij normale gemoedstoestand. Dit middel zorgt dat ik weer een leefbaar leven heb.

Ropinirol (ropinirol)

eind 2013 begonnen met ropinirol na vervelende nachten zonder slapen door RLS, begonnen met ropirol voor een aantal maanden....helaas geen effect, jah het enige effect bij mij was misselijkheid en hoofdpijn, dit op de koop toe toch een aantal maanden de tijd gegeven maar helaas geen effect op de RLS. Na een maand of 5 overgegaan op de baclofen en tot de dag van vandaag ze[lees meer...]er tevreden, ik heb helaas wel 25 mg nodig per dag en dat is best hoog....helaas gaat minderen nog niet. Maar ik ben zeer tevreden over de medicijnen switch.

Baclofen (baclofen)

RLS, ik gun het helemaal niemand....wat een drama. De eerste medicijnen die ik kreeg hielpen mij niets....dit was ropinirol, snel ook weer mee gestopt want ik kreeg ik niet alleen hoofdpijn van maar werd er ook misselijk van. Ik gebruik nu sinds enkele jaren 2,5 tablet (10mg per stuk) elke avond na het eten. In het begin was dit enorm wennen want ik had het idee dat dit n[lees meer...]iets hielp, maar na een aantal weken JA eindelijk werden de klachten minder en verdwenen ze.....jeetje wat was ik dolgelukkig. Ik slaap altijd binnen (ik zou bijna zeggen 1 min) maar het in slaap blijven is een drama. Ik slaap een uur of 3 a 4 dan 2 uur wakker en dan val ik weer in slaap voor een uurtje of 3 a 4....en dit elke nacht ook een aantal jaar, ik neem dit maar op de koop toe want dit is niet zo vreselijk als die RLS klachten. Ik raad baclofen zeer zeker aan, neem in acht dat t even een aantal dagen misschien wel een week hooguit 2 nodig heeft wil dit medicijn je helpen. Ik wens iedereen heel veel klachtvrije RLS jaren.
23-12-2019

Citalopram (citalopram)

Citalopram begonnen met slikken vanwege angstklachten, ptss en dysthymie. Eerste paar weken, inclusief opbouw voelde ik mij echt goed door de medicatie (afgezien van de nachtmerries en duizeligheid) , langzaam nam dit effect af en merkte ik dat de klachten ook heftiger terugkwamen omdat 'het scherpe randje' dan ineens weer aanwezig is en daardoor harder aankomt, waardo[lees meer...]or je genoodzaakt bent om steeds verder op te hogen (Geen vermindering van angstaanvallen 'snachts) , uiteindelijk ben ik gestopt bij 20 mg, omdat ik eigenlijk niet afhankelijk wil zijn van medicatie besloten om dit weer af te bouwen, dit tot 10mg in een maand tijd en bij de 10mg besloot ik om 'cold turkey' te gaan (niet geluisterd naar de huisarts) , tip: NIET DOEN. ( 2 weken ziek, 'dronken', misselijk en zo duizelig gevoeld alsof ik elk moment flauw kon vallen).
21-12-2019

Haldol (haloperidol)

Gevaar van dit medicijn is verschrikkelijk ! Schandalig dat dit niet uit de markt genomen wordt . Beste , mijn mama heeft een inspuiting gekregen met haldol. Haar spieren verstijfden , ze kan nu niet meer stappen , ze is incontinent geworden .Is schande dat dit product nog op de markt is. Ik kan dit zo niet laten. alleen weet ik niet waar
12-12-2019

Lexapro (escitalopram)

Ik worstel al 10 jaar met een gegeneraliseerde angststoornis en depressie. In de eerste jaren Venlafaxine en Mirtazapine geslikt, met slecht tot matig resultaat, zelfde gold voor meerdere types ADHD medicatie die daarna volgden. Aantal jaren geen medicijnen gebruikt daarna. Maar na weer een hele diepe periode van depressie begin dit jaar moest ik wel; alleen kunnen over[lees meer...]leven op oxazepam, heftige emoties, zelfmoordgedachten en niet alleen kunnen zijn...het ging niet meer. Psych gebeld voor medicatie en begonnen met Lexapro - heel blij dat ik dat gedaan heb. Ik kan nu weer op mezelf wonen- langer dan ooit. Heb het gevoel dat ik meer grond onder m'n voeten heb, kan weer meer aan. De angst is een stuk beter te handelen dan eerst, en de diepe gevoelens van depressie zijn weg - op een paar dagen na (met name bij sterk slaapgebrek). Ik heb besloten om voor de "merkechte" Lexapro te gaan, omdat ik meestal erg gevoelig op medicatie reageer en ik las dat mensen soms beter reageren op de "echte" dan de reguliere - kost me rond de 10-15 euro per maand, meer dan waard. Daarnaast heb ik heel langzaam opgebouwd: van 5mg naar 15mg in stapjes van 2.5mg tegelijk, aantal maanden over gedaan. En daardoor weinig last gehad van bijwerkingen. Oxazepam achter de hand gehouden voor bij het inwerken. Bijwerkingen die ik had: na eerste dag slikken voelde het alsof mijn hoofd in "overdrive" ging - heel erg actief werd. Daarnaast wat hoofdpijn en moeite met slapen de eerste nachten (bekende bijwerking) en alleen de eerste dag diarree. En dat is eigenlijk wel het meeste. Het was even vervelend, en ik werd er angstig van, maar het was goed te houden, soms in combi met oxazepam. Na inwerken verdwenen de bijwerkingen meer (na een paar dagen denk ik?). Al in de eerste week merkte ik dat het hielp; ik durfde de deur weer uit (soms angstig, maar ik deed het wel) Elke keer verhogen met 2.5 mg ging prima; bovenstaande bijwerkingen kwamen in verzwakte mate kort terug, alleen van 12.5 naar 15 heb ik wel een aantal dagen slaapmiddel nodig gehad en voelde ik me een weekje beroerd, duurde een week of 2 voordat het volledig lekker werkte op de nieuwe dosis. Nu op 15 gaat het goed, en ik heb nog ruimte om naar de max dosis te gaan als dat nodig blijkt. Het is niet alsof ik gelijk weer 100% happie ben; genieten mag nog wat meer worden. Maar deze medicatie zet me wel meer op m'n voeten en stelt me in staat om te groeien - het is tenslotte bedoeld ter ondersteuning :-). Ik ben geen arts, maar de merkechte variant pakken en heel langzaam laten inwerken (paar weken per 2.5mg) hebben me erg geholpen.
12-12-2019

Escitalopram (escitalopram)

Graag wil ik alle afbouwers een hart onder de riem steken: ik ben (na 5 jaar gebruik van 20 mg) al 3 jaar aan het afbouwen. Elke 3 maanden 1 mg verlaagd (met altijd weer een wisselende en lange lijst van psychische en fysieke, heftige afbouwverschijnselen, die elke keer weer ruim 2 maanden aanhielden). In die 3 jaar ben ik afgebouwd van 20 mg naar nu 8 mg. Echter bij de l[lees meer...]aatste mindering (van 9 naar 8 mg) duren de afbouwverschijnselen langer: ben nu al 4 maanden 'onderweg', en voel me nog steeds niet helemaal goed. Maar ik zet door, en praat mezelf moed in, en vertel mezelf dat mijn brein tijd nodig heeft om mijn chemische balans te herstellen, en dat het goed zal komen en dat ik vertrouwen mag hebben in mijn systeem. En dat het tijd kost, afschuwelijk veel tijd, en dat het zeer zwaar is en gewoonweg bij tijd en wijle een hel. Ik ben van plan om pas een half jaar ná dat ik me weer goed voel, opnieuw een mg te minderen. Dit, omdat mocht ik me weer zo slecht gaan voelen tijdens de volgende afbouwperiode, me in herinnering kan brengen dat ik me hiervóór een half jaar fijn heb gevoeld, en dat dat fijne gevoel dus ook weer zal terugkomen als ik door de volgende afbouwperiode heen ben. Dat 'bewijs van me goed gevoeld hebben ' heb ik dan achter de hand als steun in de rug in de weken/dagen/nachten/uren die zo afschuwelijk kunnen zijn. Dat afbouwen AFSCHUWELIJK kan zijn, dat is duidelijk. Maar dat afbouwen onmogelijk is? ECHT NIET. Ik wens je alle doorzettingsvermogen toe, en de durf om NEE te zeggen tegen je omgeving, werk, of schoonmoeder als het afbouwen zó zwaar is dat je er verder niks 'bij' kan hebben. Houd van jezelf.
07-12-2019

Clomipramine (clomipramine)

Net begonnen, na paroxetine en venlafaxine, ik hoop dat deze AD wel helpt
23-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft goed voor mij gewerkt, maar geeft snel onttrekkingsverschijnselen als ik een dag vergat of tijdelijk slordig innam. Ook keer geprobeerd te stoppen en dat was vreselijk; alles waar ik het voor nam, stak weer de kop op en dan heftiger.
23-10-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor angst & depressie. Ik gebruik al meer dan 20 jaar AD; paroxetine en fluoxetine 20 mg. Werkt bij mij allebei goed, maar moest soms wisselen (borstvoeding twee keer, dan geen fluoxetine vanwege opstapelen ivm langere halfwaardetijd). Paroxetine geen langere halfwaardetijd en merkte ik direct als ik een dosis vergat. Dat heb ik niet met fluoxetine. Fluoxetine i.c.m. Ya[lees meer...]z pil gehad: gaf rare smaak in mn mond.
04-10-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik neem dit medicijn al 1 jaar. Eerst begonnen met 10mg maar nog steeds angstaanvallen. Op aanraden van dr overgeschakeld naar 20mg en effe Xanax retard genomen. Geen aanvallen meer. Nu aan het afbouwen en ik voel er mij goed bij.
01-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit medicijn nu voor het eerst , en zit in de tweede week van ophoging naar 75 Mg . Ik weet niet of dit bij de bijwerkingen hoort, maar tril erg zeker in de ochtend als ik wakker wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Merk wel voor mijn andere klachten lichte verbetering. Ik slik ook lorezapam van 1 Mg over de hele dag. Dat helpt mij wel.
14-09-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik had al verschillende medicijnen geprobeerd toen ik esitalopram kreeg voorgeschreven 10mg ... veel te veel ..ik was helemaal suf en dat was iets wat is juist niet wilde ik heb twee kinderen en wil gewoon volt meekunnen over de dag .. zelf gekozen voor vijf Mg en slik deze savonds zodat de piek van sufheid snachts is en ik er overdag fijn en gezellig bijloop! Voor mij [lees meer...]geeft esitalopram net even t vleugje /stofje dat ik mis van mezelf dat mijn depressie/angst aanvallen vermindert .. ben er erg blij mee ! Ik zal dit dan ook blijven slikken !
14-09-2019

Lexapro (escitalopram)

2 jaar geleden begon voor mij de ellende.. ik had paniekaanvallen.. Na een tijdje heb ik toch besloten er medicatie voor te willen, ik was nooit bang voor medicatie.. Toen kreeg ik clomipramine voorgeschreven en werd alleen maar erger!! Was mezelf niet, doodsbang.. durfde niks.. kon niet meer slapen echt een hel. Natuurlijk mee gestopt maar de hevige angstklachten die[lees meer...] ik daarvan had gekregen bleven.. van alles geprobeerd.. antipsychotica , pammetjes.. maar niks hielp. Toen ben ik zelf opzoek gegaan en begon aan de mirtazapine die ik eerder gehad heb. Dat hielp meteen slapen! Maar niet met de angst. Toen kreeg ik eeb nieuwe psychiater en die zei dat ik nooit zulke sterke medicatie als clomipramine had mogen hebben ivm het sterke reageren in het verleden op het kleine zusje amitriptiline.. Dus ik kreeg lexapro.. begon met 3 druppen. Bijwerkingen waren in het begin vervelend, maar niet te vergelijken met clomipramine..(waar ik ptss van heb opgelopen) Ik slik nu ongeveer een jaar Lexapro. Geen paniekaanvallen meer . .. minder angst! Ben nu nog aan het ophogen, dus mijn tip als je gevoelig bent doe het rustig aan op je eigen tempo. Voel me nog vaak nerveus en onrustig.. maar ik heb geen paniekaanvallen meer.. Nu word ik behandeld voor de ptss doormiddel van emdr. Maar de paniekaanvallen zijn weg! Voel soms wel eens de sensaties, maar valt niet meer in paniek! Echt een verademing. Ben er nog lang niet, maar dankzij Lexapro heb ik het gevoel dat ik weer een kans krijg.. een beginnetje. Ik kom weer buiten en zelfs alleen!!( wel in de buurt) maar toch.. alleen!! Nooit verwacht dat ik dat ooit weer zou kunnen! Ben je gevoelig? Is dit echt een aanrader! Je kunt rustig opbouwen doormiddel van druppen, zelf kreeg ik er lorazepam bij om de bijwerkingen draagbaarder te maken ivm het verleden met clomipramine.. Succes iedereen!!
12-09-2019

Escitalopram (escitalopram)

Vanwege grote angst en lichte depressie, dit medicijn voorgeschreven gekregen. Angst is na een aantal weken wel grotendeels weg, maar voel me ook afgevlakt. Belangrijkste probleem was echter dat ik vanaf 10 mg last kreeg van continu negatieve gedachtes over de mensen die ik op straat zag. Heel vervelend. Ook verdween mijn libido bijna geheel. Het medicijn helpt wel tegen [lees meer...]angst, maar ik vind de bijwerkingen onacceptabel en nu na een jaar stap ik over op een ander middel om te kijken of dat beter te verdragen is.
27-08-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Vandaag is de 12de dag dat ik dit medicijn gebruik. Voorheen heb ik fluoxetine ongeveer een jaar gebruikt en heb ik er heel veel baat bij gehad. Omdat mijn angststoornis weer zeer aanwezig werd, gepaard met paniekaanvallen, heeft de dokter mij dit medicijn voorgeschreven. Ik durfde het bijna niet te gebruiken, aangezien ze al duidde op dat de eerste 2 weken mijn klachten e[lees meer...]rger konden worden. Inmiddels weet ik niet meer wat ik met mezelf aanmoet. Ik heb paniekaanvallen van uren lang en ben op dat moment het besef van de realiteit kwijt, ik zit alleen maar in mijn hoofd. Ik gebruik oxazepam om mijn lichaam af en toe wat rust te geven. Al 3 kilo afgevallen en ik krijg niks binnen. Geen honger, niks. Ik heb geen idee hoe ik deze dagen door moet komen en ben heel afhankelijk van de mensen in mijn omgeving. Zometeen een afspraak bij de dokter om aan te geven dat dit niet langer meer zo gaat..
18-08-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na 30 jaar Bromazepam gebruik 2x dgs 6 mg is het middel plotsklaps niet meer in de handel. niet kunnen afbouwen (had geen bijwerkingen) Resultaat Heftige angstaanvallen (functioneren niet mogelijk alleen achter de tafel zitten)Start Lorazepam 2x dgs 1 mg. Direct een droge mond, depersonalisatie en derealisatie. Word er wel kalm van maar is bocht. Morgen weer iets anders pr[lees meer...]oberen in overleg met de arts. Fijn bedankt farmaceutische industrie! Boos
07-08-2019

Topamax (topiramaat)

Heb het op advies van de psychiater genomen om de nachtmerries te verminderen. Ik heb een PTSS stoornis en ben autistisch. Met de medicatie lukt het om een normale nacht te slapen. Zonder medicatie slaap ik heel licht, droom ik absurde dingen en ben ik vaak wakker. Als bijwerking moet ik veel meer plassen, al vanaf de eerste dag gebruik. Mij valt op dat het merk afhan[lees meer...]kelijk is hoeveel bijwerkingen er zijn. Van het merk PCH bijna geen problemen, van het merk Sandos hondsberoerd geweest.
04-08-2019

Lormetazepam (lormetazepam)

Pak het nu 10 dagen heb er een slecht gevoel bij Neerslachtig moe in mijn lichaam en hoofdpijn als ik wakker word. Nam voorheen Bromazepam 3mg al jaren nooit geen last of bijwerkingen gehad.Is nu niet meer te verkrijgen zegt de Apotheker Dit is niet goed, ga morgen uitleg vragen
19-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

het is een zeer goed medicijn tegen anxiety bevingen slapeloosheid angstgevoelens zenuwachtigheid en prikkelbaarheid. het werkt zeer goed indien gepaard met antidepressiva . mAAR DE DAG nadien wanneer dit medicijn is uitgewerkt komen de angst aanvallen terug zoals een boomerang dan heeft men terug een nodig en alle dagen zoals een visieuze cirkel. Het werkt zeer verslaven[lees meer...]d op lange termijn. vooral na een 5 of 10 tal jaren gebruik.
14-07-2019

Bromazepam (bromazepam)

Verslaving. 30 mg Bromazepam per dag. 15-07-2019 heb ik een intake met een psycholoog en psychiater voor een ambulante detox. Een eerdere klinische afbouw (maart dit jaar) van deze zwaar verslavende medicijnen in het Radboud UMC in Nijmegen is na twee weken op een totale mislukking uitgelopen. Het afbouwschema bleek veel te snel met alle akelige complicaties tot gevolg. Ze[lees meer...] wilden mij in 5 weken van de Bromazepam afhelpen. Ik ging er met 27 mg per dag naar toe en ik kwam er met 30 mg weer uit, nadat ik snel weer ben gaan opbouwen.
09-07-2019

Oxazepam (oxazepam)

Pas alstublieft op met deze middelen. Op het moment van gebruik werken ze erg goed, maar na verloop van tijd werken ze averechts. Voor mijn gebruik geen depressieve klachten, door de ontwenningsverschijnselen erg depressief geworden. Gebruik dit middel dus niet structureel. De ontwenningsverschijnselen zijn verschrikkelijk. Benzodiazepine geven tijdelijk een oplossing..
02-07-2019

Haldol (haloperidol)

(tekst verkort tot ervaring - Mijmedicijn.nl) Sufheid, dissoiciatie
21-06-2019

21-06-2019

Efexor (venlafaxine)

Ik gebruik Efexor voor angs/dwangstoornis. Na vele andere geprobeerd te hebben (Seroxat, Prozac, Escitalopram & Sertraline) geeft Efexor een goed resultaat zonder dat ik veel sexuele bijwerkingen heb wat ik bij alle andere producten wel had. Ik voel me ook veel opgewekter dan bij de andere producten. Voor mij is dit een topproduct.
18-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.
18-06-2019

Flunitrazepam (flunitrazepam)

Ik gebruik dit tegen spanning & Angst (Zonodig) en nu om weer slaapritme te krijgen. De eerste iname was perfect! ik sliep als een roosje en werd uitgerust wakker, wel kon ik mij niks meer herinneren van de vorige avond. na vaker gebruik neemt de werking af. Dit middel krijg ik nu van de Huisarts, en voorheen bij de Psychiatrie en tevens bij de Huisartsenpost. TIP:[lees meer...] vraag of de voorschrijvende arts er een B2 code op wil zetten (Letterlijk alleen B2 op het recept) dan krijg je het medicijn namelijk vergoed!
29-05-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

2 jaar ingenomen, heeft mij absoluut geholpen. I.o.m. Huisarts nu aan het afbouwen. Van 20 naar 10mg. Na 2 weken tintelingen in m’n benen, dit was na 1 week over. Nu veel hoofdpijn, misselijk met momenten, zwetend wakker worden, niet kunnen werken. Hopelijk wordt dit snel minder.. meer ervaringen bij het afbouwen (ontwenningsverschijnselen)?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2255)
Depressie (1856)
Angst & paniekstoornis (1706)
Hoge bloeddruk (1287)
Acne/puistjes (909)