ziekte

Bestaat uit:
Angst (229)
Paniekaanvallen (69)   Buspiron

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angststoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angststoornis

04-10-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik neem dit medicijn al 1 jaar. Eerst begonnen met 10mg maar nog steeds angstaanvallen. Op aanraden van dr overgeschakeld naar 20mg en effe Xanax retard genomen. Geen aanvallen meer. Nu aan het afbouwen en ik voel er mij goed bij.
01-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit medicijn nu voor het eerst , en zit in de tweede week van ophoging naar 75 Mg . Ik weet niet of dit bij de bijwerkingen hoort, maar tril erg zeker in de ochtend als ik wakker wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Merk wel voor mijn andere klachten lichte verbetering. Ik slik ook lorezapam van 1 Mg over de hele dag. Dat helpt mij wel.
14-09-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik had al verschillende medicijnen geprobeerd toen ik esitalopram kreeg voorgeschreven 10mg ... veel te veel ..ik was helemaal suf en dat was iets wat is juist niet wilde ik heb twee kinderen en wil gewoon volt meekunnen over de dag .. zelf gekozen voor vijf Mg en slik deze savonds zodat de piek van sufheid snachts is en ik er overdag fijn en gezellig bijloop! Voor mij [lees meer...]geeft esitalopram net even t vleugje /stofje dat ik mis van mezelf dat mijn depressie/angst aanvallen vermindert .. ben er erg blij mee ! Ik zal dit dan ook blijven slikken !
14-09-2019

Lexapro (escitalopram)

2 jaar geleden begon voor mij de ellende.. ik had paniekaanvallen.. Na een tijdje heb ik toch besloten er medicatie voor te willen, ik was nooit bang voor medicatie.. Toen kreeg ik clomipramine voorgeschreven en werd alleen maar erger!! Was mezelf niet, doodsbang.. durfde niks.. kon niet meer slapen echt een hel. Natuurlijk mee gestopt maar de hevige angstklachten die[lees meer...] ik daarvan had gekregen bleven.. van alles geprobeerd.. antipsychotica , pammetjes.. maar niks hielp. Toen ben ik zelf opzoek gegaan en begon aan de mirtazapine die ik eerder gehad heb. Dat hielp meteen slapen! Maar niet met de angst. Toen kreeg ik eeb nieuwe psychiater en die zei dat ik nooit zulke sterke medicatie als clomipramine had mogen hebben ivm het sterke reageren in het verleden op het kleine zusje amitriptiline.. Dus ik kreeg lexapro.. begon met 3 druppen. Bijwerkingen waren in het begin vervelend, maar niet te vergelijken met clomipramine..(waar ik ptss van heb opgelopen) Ik slik nu ongeveer een jaar Lexapro. Geen paniekaanvallen meer . .. minder angst! Ben nu nog aan het ophogen, dus mijn tip als je gevoelig bent doe het rustig aan op je eigen tempo. Voel me nog vaak nerveus en onrustig.. maar ik heb geen paniekaanvallen meer.. Nu word ik behandeld voor de ptss doormiddel van emdr. Maar de paniekaanvallen zijn weg! Voel soms wel eens de sensaties, maar valt niet meer in paniek! Echt een verademing. Ben er nog lang niet, maar dankzij Lexapro heb ik het gevoel dat ik weer een kans krijg.. een beginnetje. Ik kom weer buiten en zelfs alleen!!( wel in de buurt) maar toch.. alleen!! Nooit verwacht dat ik dat ooit weer zou kunnen! Ben je gevoelig? Is dit echt een aanrader! Je kunt rustig opbouwen doormiddel van druppen, zelf kreeg ik er lorazepam bij om de bijwerkingen draagbaarder te maken ivm het verleden met clomipramine.. Succes iedereen!!
12-09-2019

Escitalopram (escitalopram)

Vanwege grote angst en lichte depressie, dit medicijn voorgeschreven gekregen. Angst is na een aantal weken wel grotendeels weg, maar voel me ook afgevlakt. Belangrijkste probleem was echter dat ik vanaf 10 mg last kreeg van continu negatieve gedachtes over de mensen die ik op straat zag. Heel vervelend. Ook verdween mijn libido bijna geheel. Het medicijn helpt wel tegen [lees meer...]angst, maar ik vind de bijwerkingen onacceptabel en nu na een jaar stap ik over op een ander middel om te kijken of dat beter te verdragen is.
27-08-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Vandaag is de 12de dag dat ik dit medicijn gebruik. Voorheen heb ik fluoxetine ongeveer een jaar gebruikt en heb ik er heel veel baat bij gehad. Omdat mijn angststoornis weer zeer aanwezig werd, gepaard met paniekaanvallen, heeft de dokter mij dit medicijn voorgeschreven. Ik durfde het bijna niet te gebruiken, aangezien ze al duidde op dat de eerste 2 weken mijn klachten e[lees meer...]rger konden worden. Inmiddels weet ik niet meer wat ik met mezelf aanmoet. Ik heb paniekaanvallen van uren lang en ben op dat moment het besef van de realiteit kwijt, ik zit alleen maar in mijn hoofd. Ik gebruik oxazepam om mijn lichaam af en toe wat rust te geven. Al 3 kilo afgevallen en ik krijg niks binnen. Geen honger, niks. Ik heb geen idee hoe ik deze dagen door moet komen en ben heel afhankelijk van de mensen in mijn omgeving. Zometeen een afspraak bij de dokter om aan te geven dat dit niet langer meer zo gaat..
18-08-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na 30 jaar Bromazepam gebruik 2x dgs 6 mg is het middel plotsklaps niet meer in de handel. niet kunnen afbouwen (had geen bijwerkingen) Resultaat Heftige angstaanvallen (functioneren niet mogelijk alleen achter de tafel zitten)Start Lorazepam 2x dgs 1 mg. Direct een droge mond, depersonalisatie en derealisatie. Word er wel kalm van maar is bocht. Morgen weer iets anders pr[lees meer...]oberen in overleg met de arts. Fijn bedankt farmaceutische industrie! Boos
07-08-2019

Topamax (topiramaat)

Heb het op advies van de psychiater genomen om de nachtmerries te verminderen. Ik heb een PTSS stoornis en ben autistisch. Met de medicatie lukt het om een normale nacht te slapen. Zonder medicatie slaap ik heel licht, droom ik absurde dingen en ben ik vaak wakker. Als bijwerking moet ik veel meer plassen, al vanaf de eerste dag gebruik. Mij valt op dat het merk afhan[lees meer...]kelijk is hoeveel bijwerkingen er zijn. Van het merk PCH bijna geen problemen, van het merk Sandos hondsberoerd geweest.
04-08-2019

Lormetazepam (lormetazepam)

Pak het nu 10 dagen heb er een slecht gevoel bij Neerslachtig moe in mijn lichaam en hoofdpijn als ik wakker word. Nam voorheen Bromazepam 3mg al jaren nooit geen last of bijwerkingen gehad.Is nu niet meer te verkrijgen zegt de Apotheker Dit is niet goed, ga morgen uitleg vragen
19-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

het is een zeer goed medicijn tegen anxiety bevingen slapeloosheid angstgevoelens zenuwachtigheid en prikkelbaarheid. het werkt zeer goed indien gepaard met antidepressiva . mAAR DE DAG nadien wanneer dit medicijn is uitgewerkt komen de angst aanvallen terug zoals een boomerang dan heeft men terug een nodig en alle dagen zoals een visieuze cirkel. Het werkt zeer verslaven[lees meer...]d op lange termijn. vooral na een 5 of 10 tal jaren gebruik.
14-07-2019

Bromazepam (bromazepam)

Verslaving. 30 mg Bromazepam per dag. 15-07-2019 heb ik een intake met een psycholoog en psychiater voor een ambulante detox. Een eerdere klinische afbouw (maart dit jaar) van deze zwaar verslavende medicijnen in het Radboud UMC in Nijmegen is na twee weken op een totale mislukking uitgelopen. Het afbouwschema bleek veel te snel met alle akelige complicaties tot gevolg. Ze[lees meer...] wilden mij in 5 weken van de Bromazepam afhelpen. Ik ging er met 27 mg per dag naar toe en ik kwam er met 30 mg weer uit, nadat ik snel weer ben gaan opbouwen.
09-07-2019

Oxazepam (oxazepam)

Pas alstublieft op met deze middelen. Op het moment van gebruik werken ze erg goed, maar na verloop van tijd werken ze averechts. Voor mijn gebruik geen depressieve klachten, door de ontwenningsverschijnselen erg depressief geworden. Gebruik dit middel dus niet structureel. De ontwenningsverschijnselen zijn verschrikkelijk. Benzodiazepine geven tijdelijk een oplossing..
02-07-2019

Haldol (haloperidol)

(tekst verkort tot ervaring - Mijmedicijn.nl) Sufheid, dissoiciatie
21-06-2019

21-06-2019

Efexor (venlafaxine)

Ik gebruik Efexor voor angs/dwangstoornis. Na vele andere geprobeerd te hebben (Seroxat, Prozac, Escitalopram & Sertraline) geeft Efexor een goed resultaat zonder dat ik veel sexuele bijwerkingen heb wat ik bij alle andere producten wel had. Ik voel me ook veel opgewekter dan bij de andere producten. Voor mij is dit een topproduct.
18-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.
18-06-2019

Flunitrazepam (flunitrazepam)

Ik gebruik dit tegen spanning & Angst (Zonodig) en nu om weer slaapritme te krijgen. De eerste iname was perfect! ik sliep als een roosje en werd uitgerust wakker, wel kon ik mij niks meer herinneren van de vorige avond. na vaker gebruik neemt de werking af. Dit middel krijg ik nu van de Huisarts, en voorheen bij de Psychiatrie en tevens bij de Huisartsenpost. TIP:[lees meer...] vraag of de voorschrijvende arts er een B2 code op wil zetten (Letterlijk alleen B2 op het recept) dan krijg je het medicijn namelijk vergoed!
29-05-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

2 jaar ingenomen, heeft mij absoluut geholpen. I.o.m. Huisarts nu aan het afbouwen. Van 20 naar 10mg. Na 2 weken tintelingen in m’n benen, dit was na 1 week over. Nu veel hoofdpijn, misselijk met momenten, zwetend wakker worden, niet kunnen werken. Hopelijk wordt dit snel minder.. meer ervaringen bij het afbouwen (ontwenningsverschijnselen)?
20-05-2019

Lexapro (escitalopram)

Begonnen met 5 mg, na een week omhoog gegaan naar 10 mg. Na 8 weken verhoogd naar 15 mg. Eerste 3 weken heel misselijk geweest. Angst en onrust werden de eerste weken ook veel erger waardoor ik er 4 weken oxazepam bij heb geslikt. Pas na 3 maanden merkte ik dat het ging werken en kreeg ik rust in mijn hoofd en lichaam. Geef het dus de tijd en bijt even door de zure appel [lees meer...]heen.
13-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik het nu een 8 maanden. Na eigenlijk al 20 jaar gebukt te gaan onder angsten (hypochondrie) en heb nu mijn leven terug. Hiervoor stond mijn leven in teken van angst voor ziektes. Altijd jezelf moed inpraten; je bent sterk, je hebt niets, je omgeving om bevestiging vragen maar op een gegeven moment kan je niet meer.. de angst overwint. Altijd in periodes. Ik werd er [lees meer...]echt depri van. Ik heb ook nog eens doktervrees dus het moet voor mijn gevoel echt heel erg zijn voordat ik naar de dokter ga. Uiteindelijk toch gegaan in mijn diepste ellende en angst. En toen had de dokter dit middel voorgeschreven, ik durfde het niet te gebruiken omdat ik bang was voor de bijwerkingen. Hoort ook bij hypochondrie. Uiteindelijk zat ik in zo’n donkere periode dat ik dacht ja kan het veel erger worden? Begonnen met 37,5 mg en voelde me gelijk rustig. Niet vrolijk ofzo maar geen angst. Na een week verhoogd naar 75mg. Merkte weinig verschil. Maar na een paar weken.. echt mijn leven begon weer.. iedere ochtend zin in de dag. Geen angst om mijn lichaam. Ik heb best nog gekke kwaaltjes maar nooit meer die angst dat het gelijk het ergste is. Nooit meer die adrenaline. De zenuwen. Zalige nachten. Wel veel dromen maar niet vervelend. Nooit meer piekeren ‘s nachts en de angst die je dan bekruipt. Dit medicijn is het allerbeste wat is mij is overkomen. Ik houd enorm van het leven en nu kan ik eindelijk genieten zoals een ‘normaal’ mens dat kan. En eigenlijk nog meer. Spijt dat ik hier toch niet eerder aan ben begonnen. Ps ik heb ook al veel therapieën gehad en werkte helaas uiteindelijk ook niet.
13-05-2019

Ledertrexate (methotrexaat)

29-04-2019

Lorazepam (lorazepam)

Ter behandeling van mijn angststoornis kreeg ik antidepressiva voorgeschreven. Omdat de werking hiervan minimaal 6 weken duurt ter overbrugging Lorazepam gekregen. ‘S nachts 1 Mg en overdag twee keer een halve milligram. In het begin was ik wat wazig, ,smorgens na het opstaan, maar na een week niet meer. De Lorazepam maakte dat de angstgevoelens onderdrukt werden en [lees meer...]het piekeren stopte. Nu bijna 9 maanden verder met de vierde antidepressiva die indelijk wat lijkt te doen kan ik makkelijk Lorazepam verminderen, op goede dagen niets, en op mindere dagen naar behoefte. Fijn spul
25-04-2019

Temesta (lorazepam)

Uit het niets ontstond tijdens het naar bed gaan een angststoornis. Vader was 2 jaar daarvoor overleden. Dacht dat hij verscheen in mijn slaapkamer. Daarvoor kon ik staande slapen en wanneer ik maar wilde. Kort en lang slapen. Inmiddels 45 jaar verder. Twee tantes hebben het ook langdurig gebruikt en en zijn gezond inslapen op 92/93. Leeftijd. Aleen de moderne vazallen van[lees meer...] de farmamaffia. Ook wel huisartsen genoemd, verkopen het niet graag. Wordt niets aan verdiend. Moet op 72. Jarige leeftijd afkicken. Hoe bedenk je het. Laat mij lekker over mijn eigen gemoedstoestand gaan en niet een pas afgestudeerd mevrouwtje met een te duur mantelpakje die mijn lakens uitdeelt. Nadeel gebruik. Als het pilletje begint uit te werken komt de angst terug. En alle agressie komt voort uit angst. Blz 1 uit Het Boek...
22-04-2019

Citalopram (citalopram)

Na 2, 5 jaar twijfelen over medicijnen, nu eindelijk de knoop doorgehakt en wat ben ik blij dat ik gestart ben met citalopram! Na mijn bevalling had ik allerlei klachten en ben bij de psycholoog terechtgekomen. Daar bleek ik een gegeneraliseerde angststoornis te hebben. Na vele sessies bij de psycholoog (meta)cognitieve gedragstherapie) leek het iets beter te gaan , ook i[lees meer...]n combi met yoga en mindfullness. Ondanks alle inzet bleef ik dat nerveuze gevoel houden stemmingswisselingen en na een lange vakantie toch maar naar de huisarts gegaan. Begin april gestart met 10 mg en de eerste week was een drama, want was extreem emotioneel, moe , onrustige benen , slecht slapen en wat meer angstig. Na 1, 5 week kan ik zeggen ; ik geniet weer van alles! Ik voel me de persoon die ik graag wil zijn, meer ontspannen en laat zaken makkelijker van me afglijden. Soms is de angstgedachte er wel maar er volgt geen lichamelijke reactie . Wel ben ik blij dat ik toch eerst de therapie heb gehad zodat mijn gedachten toch wat meer geordend zijn en ik beter weet hoe zaken anders te buigen. Maar de medicijnen geven het allerlaatste zetje wat ik enorm nodig had. Voor alle mensen die twijfelen en soortgelijke klachten hebben, probeer het! Als ik , angsthaas als ik was voor inname medicijnen, het kan kan jij het ook. Betere kwaliteit van leven en daar gaat het toch om!
19-04-2019

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Gebruik het medicijn voor mijn angststoornis. Ik was uiteraard huiverig aangezien de eerste week vaak omschreven wordt als 'de hel'. De bijwerkingen die ik had waren vooral pijnlijk verkrampte spieren, hoofdpijn, slapeloosheid en een koortsig gevoel een uur na inname. Na ongeveer 1,5 week gebruik verdween het meeste van deze bijwerkingen. Alleen de pijnlijke spieren bl[lees meer...]ijft. Waardoor ik vooral 's avond veel pijn in mijn lichaam heb. Vooral nek en rug lijken dan muurvast te zitten. Ik slik het 's ochtends want als ik het 's avonds doe dan slaap ik niet. Het medicijn moet nu ongeveer gaan werken tegen mijn klachten en mijn dosis wordt over 2 weken verhoogt naar 100mg. Ik ga het wel zien.
16-04-2019

Prozac (fluoxetine)

Na een moeilijke periode begonnen om angsten te onderdrukken.
16-04-2019

Alprazolam (alprazolam)

Hielp om een periode waarin de angsten heel erg waren te overbruggen.
15-04-2019

Citalopram (citalopram)

5 weken geleden gestartet 10 mg. Nu een week op 15 mg. Meer langst van angsten en paniek. Daardoor somberder en er geen gat meer in zien..Ik probeer het vol te houden om het te slikken omdat het me eerder ook heeft geholpen. Maar ik maak me zorgen over hoelang de bijwerkingen nog zullen duren.
14-04-2019

Risperdal (risperidon)

Loop al 3 jaar met angst- en paniekklachten. Psychiater startte met Citolepram, maar dat werd gestopt omdat ik de werking te lang op zich liet wachten en ik veel alcohol dronk. Doorverwezen naar BoumanGGZ. Daar werd met dit middel gestart met dit middel "om de scherpe kantjes weg te werken". Ik hoopvol en gemotiveerd in december 2018 dit middel gaan slikken en ik zou er be[lees meer...]ter van gaan slapen, zei de arts van kliniek. Ik merkte er na 3 a weken helemaal niks van. Gelukkig krijg ik ook Diazepam voorgeschreven waar ik zeer over tevreden ben, maar je, dat werkt verslavend. Kortom als de Risperdal zou werken, had ik die pammetjes niet nodig. Voor de zoveelste keer weer teleurgesteld in SSRI's en anti-psychotisch medicatie. PURE FARMACEUTISCHE OPLICHTERIJ!! En ik ben ook 15-20 kg. aangekomen en moet grote kleding maten dragen.
14-04-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

een aantal jaar lang had ik zo nu en dan last van angsten. soms piekten het zodanig dat ik niet eens meer durfde te douchen boodschappen doen of de hond uitlaten . afgelopen winter kwam het tot een dusdanig niveua dat ik heb besloten na overleg van de huisarts om fluoxetine te gaan proberen . ik schrijf deze resentie omdat ik in die tijd dagelijks bezig ben geweest naar he[lees meer...]t zoeken van positieve verhalen over dit medicijn . dit om mezelf ervan te kunnen overtuigen dat ik vol moest houden en het echt beter ging worden . jammer genoeg was het flink zoeken naar positieve verhalen . zelf ben ik van mening dat mensen pas ergens gaan klagen als er iets niet goed is en dat dat de reden is dat er weinig positiefs te vinden is hier over . darom schrijf ik nu dit verhaal in de hoop dat mensen die nu op een diepte punt zitten dit verhaal tegen komen . in de eerste periode dat je ik dit medicijn gebruikte werd het een stuk erger . en dan bedoel ik de angsten , hartkloppingen , schrikreacties op de normaalste dingen . ik moest mijn ouders bellen om boodschappen te doen ik was bang voor de buurvrouw die goedenavond zei en voordat ik mezelf zover had gekregen om met mijn hond naar buiten te gaan was ik anderhalf uur verder . constant lopen draaien zweten geen kant op kunnen met jezelf . houd daar rekening mee mocht je dit willen proberen . na een week of 5 a 6 had ik ineens de kracht om het opzij te zetten en vanaf daar werd het aleen maar beter . ben nu ongeveer een week of 10 verder en heb echt helemaal nergens last meer van . de angsten zijn weg de paniek is weg en kan me een heel stuk beter concentreren . ook cominuceren gaat een stuk beter kan nu heel goed en duidelijk uitleggen wat ik probeer te vertellen aan iemand . boodschappen doen gaat vanzelf maak met veel mensen een praatje onbekenden zijn niet eng meer voel me echt super goed . persoonlijk had ik dit jaren geleden al moeten doen . dus voor degene die een positieve feedback zoekt op een diepte punt er is wat aan te doen bespreek het met je huisarts . zelf heb ik veel houvast gevonden op internet ✌🏻✌🏻

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2192)
Depressie (1803)
Angst & paniekstoornis (1645)
Hoge bloeddruk (1255)
Acne/puistjes (867)