ziekte

Bestaat uit:
Angst (247)
Paniekaanvallen (71)   Buspiron

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angststoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angststoornis

23-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

Al een x aantal jaren heb ik ondefinieerbare angstaanvallen. Het zijn misschien wel korte psychoses, dat weet ik niet zeker. Nadat de boel een jaar geleden escaleerde, heb ik een afspraak gemaakt met mijn sph. Zelf heb ik toen quetiapine voorgesteld, omdat pammetjes verslavender schijnen. Mijn hoop werd bewaarheid; ik kreeg 50 mg per dag. Eigenlijk zou ik 75 mg per dag[lees meer...] willen, maar ik heb ook nog een depotinjectie paliperidon. Het zou allemaal te veel van het goede worden. Nu een jaar aan de quetiapine. Het heeft me mijn leven voor een groot deel teruggeheven, dit spul is heel potent. Ik word nu wel depressief wakker, heb meestal geen zin er uit te gaan. Dit kan ook aan een onderlinge depressie liggen. Maar de dromen die ik heb zijn 85 % onaangenaam. Verder heb ik de hele dag trek en heb ik dus ook wat overgewicht. Vroeger was ik altijd mager. Al met al is de balans toch positief. Ik wil dit middel blijven gebruiken.
13-03-2020

Tracydal (tranylcypromine)

gebruik het nu 6 wekeken zit sinds deze week op 40mg ben ontzettend vermoeid en heb nergens geen zin in heb al 8 verschillende antidepressivas geprobeerd maar niets hielp toen heeft mijn psygyator me op tracydal gezet en moet het afwachten
10-03-2020

Sertraline (sertraline)

Even een vraagje na 2 jaar Sertraline geslikt te hebben afgebouwd ging goed maar na 2 maanden uit het niets weer angst paniek en onrust toch weer gaan slikken op aanraden van arts zit nu op 100 mg iemand ervaring met 2de x beginnen en hoe snel het aanslaat.
04-03-2020

Citalopram (citalopram)

Hej hallo, Ik heb nu sinds 2 jaar last van een ernstige angststoornis.. na een tijdje ben ik clomipramine gaan gebruiken, heb dit een jaar gebruikt maar zonder echt goed resultaat.. nu sinds 4 weken begonnen met het opbouwen van citalopram. In die tijd toch wel wat goede dagen gehad, het ging wat op en af.. nu sinds een paar dagen is het erger dan ooit! Heftige angstaan[lees meer...]vallen, ik wil niks en durf niks.. is dat normaal? Zou het nu niet ongeveer een beetje gestabiliseerd zijn? Ben een beetje ten einde raad.. wil zo graag weer de persoon worden die ik was of in ieder geval weer iets van het leven genieten.. Hoop dat hier iemand is met soortgelijke ervaring? Lieve groetjes
01-03-2020

Citalopram (citalopram)

Had veel last van angststoornissen (hypochondrie). Was bijna niet meer leefbaar , mijn leven werd overheerst. Ik heb antidepressiva jaren afgehouden daar ik er niet in geloofde bij angststoornissen. Uiteindelijk op aanraden van huisarts toch begonnen met “snufje” zoals hij dat noemde, kreeg 10 mg. Na een week merkte ik al verschil, ongelooflijk hoe zo n klein pilletje je[lees meer...] angstgevoelens kan laten verdwijnen, vind t nog steeds een wonder. Ben niet aangekomen. Voel me nog net zo vrolijk, enige is dat ik minder snel huil, bijna niet meer, ik voel wel het verdriet maar tranen komen vrijwel niet. Slik na 5 jaar nog steeds 10 mg.

Diazepam (diazepam)

Het is mij stiekem 1 of 2 jaar gegeven ik was zo moe dokter vond niets , het is bewezen dat het mij door mijn eten etc werd gegeven , later verslaafd ik had het toen nodig en ik heb zo wie zo onderhoudsdosering 1 x daags 10;ik kom er niet vanaf 1 jaar geprobeerd word mijzelf niet meer

Fluoxetine (fluoxetine)

Heb het medicijn zeker 20 Jaar geslikt. Het ging prima. Af en toe een dipje. Ik heb tussen de 20 en 40 geslikt. Hier zocht ik zelf naar de beste weg. Uiteindelijk heel lang op 20. Toen bedacht ik in September, ik stop. Heb nog een tijdje afgebouwd naar om de dag, toen gewoon gestopt. Resultaat, goed. Ik huilde meer, maar vond dat toen nog niet vervelend. Vond het fijn om [lees meer...]niet meer het Ubermens te zijn. Maar nu: in februari, na een aantal vervelende en ingrijpende gebeurtenissen een vette terugval. Zo heftig dat ik me zo somber en vervelend voelde dat ik dacht; ik begin weer. Heb nu 3 dagen 20 mg op, en ben helemaal niet relaxed. Voortdurende angstgevoelens en gepieker. Nog erger dan het was. Nu weet ik dat dat erbij kan horen, maar wát voelt dit verschrikkelijk! Ik deel het met mensen, want dan weet iedereen misschien een beetje wat ik doormaak, alhoewel ik het idee heb dat ik dit gevoel niet kan uitleggen. Ik ga maar even naar de huisarts morgen.

Seroquel (quetiapine)

Na een heftige periode begonnen met seroquel XR 50mg. Het wennen was heftig met duizeligheid en vermoeidheid met name en wat hoofdpijn. Eenmaal gewend dacht ik ongeveer een week dat de wereld mooi was en ik eindelijk angstvrij was. Echter na paar maanden merkte ik dat ik al ruim 15 kilo was aangekomen en daardoor obesitas kreeg. Ik heb dit middel een paar jaar terug oo[lees meer...]k gehad in hogere dosis en kwam toen ook ruim 20 kilo aan dit ging er na stoppen en dieet weer af gelukkig. Ook namen de klachten toe als vermoeidheid en afgevlakt gevoel. Angsten waren er nog steeds maar iets meer op de achtergrond. Nu ik goedkeuring heb van huisarts om af te bouwen met om de dag een tablet voor een week ben ik gister door een hel gegaan. Enorm veel bijwerkingen met het afbouwen waaronder enorme migraine, misselijk, diarree, geen eetlust, duizelig, vermoeidheid tot gevoel in slaap te vallen, druk in hoofd, huilbuien, onrust. Ik weet dat dit tijdelijk is maar zie nu wel in wat dit voor troep is en heb besloten hoe ellendig ik mij ook voel ik dit nooit meer slik. Uiteraard is dit voor iedereen anders en zie ik in dat het een topmiddel zou kunnen zijn maar niet voor mij helaas.
15-02-2020

Cipramil (citalopram)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik over mijn avontuur met Citalopram (in mijn geval Cipramil druppels) schreef. Ik begon met dit medicijn in april 2018. Op 9 februari nam ik mijn laatste druppel in. Nadat ik langzaam had opgebouwd, druppel voor druppel tot een max. van 3 druppels (=7.5 mg) per dag bleek dat deze dosis te sterke lichamelijke bijwerkingen gaf. Ik be[lees meer...]n toen weer langzaam teruggegaan naar 2 druppels (5mg). Op deze sterkte ben ik gebleven tot mei 2019. Daarna afgebouwd tot 1 druppel (2.5 mg). Op deze sterkte ben ik nog een half jaar gebleven. Met andere steun, zoals psychologische, meditatie, veel beweging ben ik weer uit het dal gekropen waarin ik door mijn angsten terecht gekomen was. Mijn huisarts had het altijd over een “snufje” als ze keek naar de inname en dacht dan ook (net als ik) dat volledig stoppen zonder ontwenningsverschijnselen zou gaan. Voordat ik volledig stopte heb ik nog 1 druppel om de dag ingenomen gedurende 2 weken. Groot was dan ook mijn verbazing dat ik me afgelopen dinsdag behoorlijk gammel begon te voelen. In eerste instantie dacht ik aan de griep, maar dan in wat mildere vorm. Mijn maag en darmen raakten overstuur, eetlust verdween, een droge mond en een brok in mijn keel, spierpijn. Het" licht" ging aan in de nacht van woensdag op donderdag. Heftige, levendige dromen, hot flushes alsof ik weer in de overgang zat. Toen het “licht” eenmaal aan was, kon ik ook het paniekerige gevoel plaatsen en rustig ademen. Hier was ik al een keer geweest en dit waren dus ontwenningsverschijnselen. Niks ernstigs aan de hand. De volgende dag ben ik aan het Googlen geslagen om hierover meer te weten te komen. Inderdaad, na het stoppen of verlagen van de dosis kunnen deze verschijnselen binnen 1 tot 6 dagen naar voren komen. Ze kunnen 1 tot 3 weken aanhouden, afhankelijk van de duur van inname en het middel. En of je nu een “snufje” in nam maakt niet uit, hooguit zijn de verschijnselen minder ernstig van aard. Het is tenslotte allemaal maatwerk. Het ene lichaam is het andere niet. Ik las veel over “tapering” bij het afbouwen van anti-depressiva. Het is een methode ontwikkeld in Nederland. Niet echt succes verzekerd, maar het succes percentage is behoorlijk groot. Helaas, zoals zo vaak het geval is, schijnen de zorgverzekeraars zich behoudend op te stellen door deze afbouw methode niet te vergoeden. Zij verwijzen naar de Zorgautoriteit, die vervolgens wijst naar het Ministerie, dat vervolgens verwijst naar de richtlijnen van het NHG en de GGZ. Uiteraard is de methode niet verboden, maar je moet hem zelf betalen. Inmiddels zit ik zelf op dag 7, de laatste twee nachten weer goed geslapen, de maag en darmen lijken zich een beetje te settelen. Mentaal heb ik tot nu toe weinig gemerkt, geen irrationele angsten. Wat dat betreft hebben meditatie en therapie de nodige zoden aan de dijk gezet. Ik ben nog steeds blij dat ik bijna 2 jaar geleden de stap gezet heb om ook medicatie hulp in te roepen. De medicatie heeft me de tijd gegeven om mijn zenuwgestel tot rust te brengen en zo dus tot rust te komen. Het is natuurlijk wel zuur dat je je intens akelig voelt, medicatie inneemt waar je je ook nog eens weken rot van voelt totdat het effect heeft. Als het uiteindelijk goed voelt en je af kunt gaan bouwen, word je ook nog eens geconfronteerd met ontwenningsverschijnselen die soms zo ernstig kunnen zijn dat je onmiddellijk weer naar je laatste dosis grijpt.
21-01-2020

Citalopram (citalopram)

Na 10 jaar allerlei therapieen gevolgd te hebben en geen verandering in mijn angsten. Besloten naar een paniekaanval die zo hevig was, aan de medicatie te gaan. Nooit gewild overigens. Was met name angstig om een ander persoon te worden in negatieve zin. Met de 10mg had ik de meeste bijwerkingen op dit moment zit ik op 30mg. Mijn angst gedachtes, zijn zeker voor 90% afgeno[lees meer...]men! Durf zoveel dingen alleen, die ik nooit durfde. Ik kan negatieve reacties ook eindelijk laten gaan, wat een opluchting. Ik had dit jaren eerder moeten doen! Inderdaad je moet even door de eerste weken heen, maar dat was het absoluut waard! Ik schrijf nooit mijn ervaring maar ben zo positief en gun dit een ander ook.
08-01-2020

Citalopram (citalopram)

Ik ben heel erg tevreden over Citalopram. Mijn vorige antidepressiva hebben me bijna 10 kilo in gewicht laten aankomen, sinds ik ben overgestapt naar Citalopram ben ik mijn extra kilos kwijt en blijf ik ook netjes op gewicht. Ik ervaar gelukkig geen bijwerkingen en heb mijn angststoornis onder controle.
08-01-2020

Paroxetine (paroxetine)

Sinds mijn 10de heb ik last van angsten en depressie. Uiteindelijk besloot ik om op mijn 16de antidepressiva te gebruiken. Mijn huisarts schreef me Paroxetine voor. Langzaam bouwde ik het op en ik voelde me zoveel beter. Uiteindelijk had ik met een dosis van 30mg genoeg. Ik voelde me goed, totdat ik een aantal jaren erna een bijwerking begon op te merken. Ik kwam enorm vee[lees meer...]l aan in gewicht. In een paar jaren ben ik bijna 10 kilo aangekomen. In het begin wist ik niet dat het hiervan kwam, maar nadat ik dit doorhad, ben ik langzaam gestopt met Paroxetine. Toen ik gestopt was, verdween mijn gewichtstoename vrij snel. Nu ben ik overgestapt op andere antidepressiva die geen gewichtstoename hebben als bijwerking

Citalopram (citalopram)

In eerste instantie begonnen met dit medicijn in verband met aanhoudende en toenemende angstklachten en dwanggedachten. Na het overlijden van mijn vader kwam daar een depressie bovenop. Middel werkt snel op angst, iets minder snel op depressie, maar merkte na een aantal weken duidelijk verschil. De eerste maanden dacht ik dat ik de wereld weer aan kon, een extreme UP. Daar[lees meer...]na zwakte dit weer iets af naar een vrij normale gemoedstoestand. Dit middel zorgt dat ik weer een leefbaar leven heb.

Ropinirol (ropinirol)

eind 2013 begonnen met ropinirol na vervelende nachten zonder slapen door RLS, begonnen met ropirol voor een aantal maanden....helaas geen effect, jah het enige effect bij mij was misselijkheid en hoofdpijn, dit op de koop toe toch een aantal maanden de tijd gegeven maar helaas geen effect op de RLS. Na een maand of 5 overgegaan op de baclofen en tot de dag van vandaag ze[lees meer...]er tevreden, ik heb helaas wel 25 mg nodig per dag en dat is best hoog....helaas gaat minderen nog niet. Maar ik ben zeer tevreden over de medicijnen switch.

Baclofen (baclofen)

RLS, ik gun het helemaal niemand....wat een drama. De eerste medicijnen die ik kreeg hielpen mij niets....dit was ropinirol, snel ook weer mee gestopt want ik kreeg ik niet alleen hoofdpijn van maar werd er ook misselijk van. Ik gebruik nu sinds enkele jaren 2,5 tablet (10mg per stuk) elke avond na het eten. In het begin was dit enorm wennen want ik had het idee dat dit n[lees meer...]iets hielp, maar na een aantal weken JA eindelijk werden de klachten minder en verdwenen ze.....jeetje wat was ik dolgelukkig. Ik slaap altijd binnen (ik zou bijna zeggen 1 min) maar het in slaap blijven is een drama. Ik slaap een uur of 3 a 4 dan 2 uur wakker en dan val ik weer in slaap voor een uurtje of 3 a 4....en dit elke nacht ook een aantal jaar, ik neem dit maar op de koop toe want dit is niet zo vreselijk als die RLS klachten. Ik raad baclofen zeer zeker aan, neem in acht dat t even een aantal dagen misschien wel een week hooguit 2 nodig heeft wil dit medicijn je helpen. Ik wens iedereen heel veel klachtvrije RLS jaren.
23-12-2019

Citalopram (citalopram)

Citalopram begonnen met slikken vanwege angstklachten, ptss en dysthymie. Eerste paar weken, inclusief opbouw voelde ik mij echt goed door de medicatie (afgezien van de nachtmerries en duizeligheid) , langzaam nam dit effect af en merkte ik dat de klachten ook heftiger terugkwamen omdat 'het scherpe randje' dan ineens weer aanwezig is en daardoor harder aankomt, waardo[lees meer...]or je genoodzaakt bent om steeds verder op te hogen (Geen vermindering van angstaanvallen 'snachts) , uiteindelijk ben ik gestopt bij 20 mg, omdat ik eigenlijk niet afhankelijk wil zijn van medicatie besloten om dit weer af te bouwen, dit tot 10mg in een maand tijd en bij de 10mg besloot ik om 'cold turkey' te gaan (niet geluisterd naar de huisarts) , tip: NIET DOEN. ( 2 weken ziek, 'dronken', misselijk en zo duizelig gevoeld alsof ik elk moment flauw kon vallen).
21-12-2019

Haldol (haloperidol)

Gevaar van dit medicijn is verschrikkelijk ! Schandalig dat dit niet uit de markt genomen wordt . Beste , mijn mama heeft een inspuiting gekregen met haldol. Haar spieren verstijfden , ze kan nu niet meer stappen , ze is incontinent geworden .Is schande dat dit product nog op de markt is. Ik kan dit zo niet laten. alleen weet ik niet waar
12-12-2019

Lexapro (escitalopram)

Ik worstel al 10 jaar met een gegeneraliseerde angststoornis en depressie. In de eerste jaren Venlafaxine en Mirtazapine geslikt, met slecht tot matig resultaat, zelfde gold voor meerdere types ADHD medicatie die daarna volgden. Aantal jaren geen medicijnen gebruikt daarna. Maar na weer een hele diepe periode van depressie begin dit jaar moest ik wel; alleen kunnen over[lees meer...]leven op oxazepam, heftige emoties, zelfmoordgedachten en niet alleen kunnen zijn...het ging niet meer. Psych gebeld voor medicatie en begonnen met Lexapro - heel blij dat ik dat gedaan heb. Ik kan nu weer op mezelf wonen- langer dan ooit. Heb het gevoel dat ik meer grond onder m'n voeten heb, kan weer meer aan. De angst is een stuk beter te handelen dan eerst, en de diepe gevoelens van depressie zijn weg - op een paar dagen na (met name bij sterk slaapgebrek). Ik heb besloten om voor de "merkechte" Lexapro te gaan, omdat ik meestal erg gevoelig op medicatie reageer en ik las dat mensen soms beter reageren op de "echte" dan de reguliere - kost me rond de 10-15 euro per maand, meer dan waard. Daarnaast heb ik heel langzaam opgebouwd: van 5mg naar 15mg in stapjes van 2.5mg tegelijk, aantal maanden over gedaan. En daardoor weinig last gehad van bijwerkingen. Oxazepam achter de hand gehouden voor bij het inwerken. Bijwerkingen die ik had: na eerste dag slikken voelde het alsof mijn hoofd in "overdrive" ging - heel erg actief werd. Daarnaast wat hoofdpijn en moeite met slapen de eerste nachten (bekende bijwerking) en alleen de eerste dag diarree. En dat is eigenlijk wel het meeste. Het was even vervelend, en ik werd er angstig van, maar het was goed te houden, soms in combi met oxazepam. Na inwerken verdwenen de bijwerkingen meer (na een paar dagen denk ik?). Al in de eerste week merkte ik dat het hielp; ik durfde de deur weer uit (soms angstig, maar ik deed het wel) Elke keer verhogen met 2.5 mg ging prima; bovenstaande bijwerkingen kwamen in verzwakte mate kort terug, alleen van 12.5 naar 15 heb ik wel een aantal dagen slaapmiddel nodig gehad en voelde ik me een weekje beroerd, duurde een week of 2 voordat het volledig lekker werkte op de nieuwe dosis. Nu op 15 gaat het goed, en ik heb nog ruimte om naar de max dosis te gaan als dat nodig blijkt. Het is niet alsof ik gelijk weer 100% happie ben; genieten mag nog wat meer worden. Maar deze medicatie zet me wel meer op m'n voeten en stelt me in staat om te groeien - het is tenslotte bedoeld ter ondersteuning :-). Ik ben geen arts, maar de merkechte variant pakken en heel langzaam laten inwerken (paar weken per 2.5mg) hebben me erg geholpen.
12-12-2019

Escitalopram (escitalopram)

Graag wil ik alle afbouwers een hart onder de riem steken: ik ben (na 5 jaar gebruik van 20 mg) al 3 jaar aan het afbouwen. Elke 3 maanden 1 mg verlaagd (met altijd weer een wisselende en lange lijst van psychische en fysieke, heftige afbouwverschijnselen, die elke keer weer ruim 2 maanden aanhielden). In die 3 jaar ben ik afgebouwd van 20 mg naar nu 8 mg. Echter bij de l[lees meer...]aatste mindering (van 9 naar 8 mg) duren de afbouwverschijnselen langer: ben nu al 4 maanden 'onderweg', en voel me nog steeds niet helemaal goed. Maar ik zet door, en praat mezelf moed in, en vertel mezelf dat mijn brein tijd nodig heeft om mijn chemische balans te herstellen, en dat het goed zal komen en dat ik vertrouwen mag hebben in mijn systeem. En dat het tijd kost, afschuwelijk veel tijd, en dat het zeer zwaar is en gewoonweg bij tijd en wijle een hel. Ik ben van plan om pas een half jaar ná dat ik me weer goed voel, opnieuw een mg te minderen. Dit, omdat mocht ik me weer zo slecht gaan voelen tijdens de volgende afbouwperiode, me in herinnering kan brengen dat ik me hiervóór een half jaar fijn heb gevoeld, en dat dat fijne gevoel dus ook weer zal terugkomen als ik door de volgende afbouwperiode heen ben. Dat 'bewijs van me goed gevoeld hebben ' heb ik dan achter de hand als steun in de rug in de weken/dagen/nachten/uren die zo afschuwelijk kunnen zijn. Dat afbouwen AFSCHUWELIJK kan zijn, dat is duidelijk. Maar dat afbouwen onmogelijk is? ECHT NIET. Ik wens je alle doorzettingsvermogen toe, en de durf om NEE te zeggen tegen je omgeving, werk, of schoonmoeder als het afbouwen zó zwaar is dat je er verder niks 'bij' kan hebben. Houd van jezelf.
07-12-2019

Clomipramine (clomipramine)

Net begonnen, na paroxetine en venlafaxine, ik hoop dat deze AD wel helpt
23-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft goed voor mij gewerkt, maar geeft snel onttrekkingsverschijnselen als ik een dag vergat of tijdelijk slordig innam. Ook keer geprobeerd te stoppen en dat was vreselijk; alles waar ik het voor nam, stak weer de kop op en dan heftiger.
23-10-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor angst & depressie. Ik gebruik al meer dan 20 jaar AD; paroxetine en fluoxetine 20 mg. Werkt bij mij allebei goed, maar moest soms wisselen (borstvoeding twee keer, dan geen fluoxetine vanwege opstapelen ivm langere halfwaardetijd). Paroxetine geen langere halfwaardetijd en merkte ik direct als ik een dosis vergat. Dat heb ik niet met fluoxetine. Fluoxetine i.c.m. Ya[lees meer...]z pil gehad: gaf rare smaak in mn mond.
04-10-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik neem dit medicijn al 1 jaar. Eerst begonnen met 10mg maar nog steeds angstaanvallen. Op aanraden van dr overgeschakeld naar 20mg en effe Xanax retard genomen. Geen aanvallen meer. Nu aan het afbouwen en ik voel er mij goed bij.
01-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit medicijn nu voor het eerst , en zit in de tweede week van ophoging naar 75 Mg . Ik weet niet of dit bij de bijwerkingen hoort, maar tril erg zeker in de ochtend als ik wakker wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Merk wel voor mijn andere klachten lichte verbetering. Ik slik ook lorezapam van 1 Mg over de hele dag. Dat helpt mij wel.
14-09-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik had al verschillende medicijnen geprobeerd toen ik esitalopram kreeg voorgeschreven 10mg ... veel te veel ..ik was helemaal suf en dat was iets wat is juist niet wilde ik heb twee kinderen en wil gewoon volt meekunnen over de dag .. zelf gekozen voor vijf Mg en slik deze savonds zodat de piek van sufheid snachts is en ik er overdag fijn en gezellig bijloop! Voor mij [lees meer...]geeft esitalopram net even t vleugje /stofje dat ik mis van mezelf dat mijn depressie/angst aanvallen vermindert .. ben er erg blij mee ! Ik zal dit dan ook blijven slikken !
14-09-2019

Lexapro (escitalopram)

2 jaar geleden begon voor mij de ellende.. ik had paniekaanvallen.. Na een tijdje heb ik toch besloten er medicatie voor te willen, ik was nooit bang voor medicatie.. Toen kreeg ik clomipramine voorgeschreven en werd alleen maar erger!! Was mezelf niet, doodsbang.. durfde niks.. kon niet meer slapen echt een hel. Natuurlijk mee gestopt maar de hevige angstklachten die[lees meer...] ik daarvan had gekregen bleven.. van alles geprobeerd.. antipsychotica , pammetjes.. maar niks hielp. Toen ben ik zelf opzoek gegaan en begon aan de mirtazapine die ik eerder gehad heb. Dat hielp meteen slapen! Maar niet met de angst. Toen kreeg ik eeb nieuwe psychiater en die zei dat ik nooit zulke sterke medicatie als clomipramine had mogen hebben ivm het sterke reageren in het verleden op het kleine zusje amitriptiline.. Dus ik kreeg lexapro.. begon met 3 druppen. Bijwerkingen waren in het begin vervelend, maar niet te vergelijken met clomipramine..(waar ik ptss van heb opgelopen) Ik slik nu ongeveer een jaar Lexapro. Geen paniekaanvallen meer . .. minder angst! Ben nu nog aan het ophogen, dus mijn tip als je gevoelig bent doe het rustig aan op je eigen tempo. Voel me nog vaak nerveus en onrustig.. maar ik heb geen paniekaanvallen meer.. Nu word ik behandeld voor de ptss doormiddel van emdr. Maar de paniekaanvallen zijn weg! Voel soms wel eens de sensaties, maar valt niet meer in paniek! Echt een verademing. Ben er nog lang niet, maar dankzij Lexapro heb ik het gevoel dat ik weer een kans krijg.. een beginnetje. Ik kom weer buiten en zelfs alleen!!( wel in de buurt) maar toch.. alleen!! Nooit verwacht dat ik dat ooit weer zou kunnen! Ben je gevoelig? Is dit echt een aanrader! Je kunt rustig opbouwen doormiddel van druppen, zelf kreeg ik er lorazepam bij om de bijwerkingen draagbaarder te maken ivm het verleden met clomipramine.. Succes iedereen!!
12-09-2019

Escitalopram (escitalopram)

Vanwege grote angst en lichte depressie, dit medicijn voorgeschreven gekregen. Angst is na een aantal weken wel grotendeels weg, maar voel me ook afgevlakt. Belangrijkste probleem was echter dat ik vanaf 10 mg last kreeg van continu negatieve gedachtes over de mensen die ik op straat zag. Heel vervelend. Ook verdween mijn libido bijna geheel. Het medicijn helpt wel tegen [lees meer...]angst, maar ik vind de bijwerkingen onacceptabel en nu na een jaar stap ik over op een ander middel om te kijken of dat beter te verdragen is.
27-08-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Vandaag is de 12de dag dat ik dit medicijn gebruik. Voorheen heb ik fluoxetine ongeveer een jaar gebruikt en heb ik er heel veel baat bij gehad. Omdat mijn angststoornis weer zeer aanwezig werd, gepaard met paniekaanvallen, heeft de dokter mij dit medicijn voorgeschreven. Ik durfde het bijna niet te gebruiken, aangezien ze al duidde op dat de eerste 2 weken mijn klachten e[lees meer...]rger konden worden. Inmiddels weet ik niet meer wat ik met mezelf aanmoet. Ik heb paniekaanvallen van uren lang en ben op dat moment het besef van de realiteit kwijt, ik zit alleen maar in mijn hoofd. Ik gebruik oxazepam om mijn lichaam af en toe wat rust te geven. Al 3 kilo afgevallen en ik krijg niks binnen. Geen honger, niks. Ik heb geen idee hoe ik deze dagen door moet komen en ben heel afhankelijk van de mensen in mijn omgeving. Zometeen een afspraak bij de dokter om aan te geven dat dit niet langer meer zo gaat..
18-08-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na 30 jaar Bromazepam gebruik 2x dgs 6 mg is het middel plotsklaps niet meer in de handel. niet kunnen afbouwen (had geen bijwerkingen) Resultaat Heftige angstaanvallen (functioneren niet mogelijk alleen achter de tafel zitten)Start Lorazepam 2x dgs 1 mg. Direct een droge mond, depersonalisatie en derealisatie. Word er wel kalm van maar is bocht. Morgen weer iets anders pr[lees meer...]oberen in overleg met de arts. Fijn bedankt farmaceutische industrie! Boos
07-08-2019

Topamax (topiramaat)

Heb het op advies van de psychiater genomen om de nachtmerries te verminderen. Ik heb een PTSS stoornis en ben autistisch. Met de medicatie lukt het om een normale nacht te slapen. Zonder medicatie slaap ik heel licht, droom ik absurde dingen en ben ik vaak wakker. Als bijwerking moet ik veel meer plassen, al vanaf de eerste dag gebruik. Mij valt op dat het merk afhan[lees meer...]kelijk is hoeveel bijwerkingen er zijn. Van het merk PCH bijna geen problemen, van het merk Sandos hondsberoerd geweest.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1884)
Angst & paniekstoornis (1759)
Hoge bloeddruk (1318)
Acne/puistjes (930)