ISO 27001

ziekte

ADD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADD

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Tranxene 1 5
Zyprexa 1 3
Rivotril 1 4
Clonidine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADD

10-04-2017

ADD

Na de eerste dag heb ik al gebeld met mijn psychiater om te stoppen, omdat ik de bijwerkingen zo vervelend vond. De bijwerkingen waren hoofdpijn, zwaar hoofd, pijn in spieren, duizeligheid, onrustig. Op zijn advies toch doorgezet, om te kijken of de bijwerkingen na verloop van tijd minder zouden worden. Dat was niet het geval en ik had ook niet het idee dat ik meer focus k[lees meer...]reeg door deze medicijnen en mij dus ging helpen. Na 5 vermoeiende dagen heb ik, na overleg met een neef die huisarts is en ook AD(H)D heeft, besloten te stoppen. Voor zover ik begrijp zou het middel namelijk vrij direct moeten werken. Ga nu kijken of de dosering niet te hoog was ingezet of dat ik beter een ander middel kan gebruiken. Ik ga in overleg met mijn arts denk ik eerst eens rustig proefdraaien met Ritalin, om de juiste dosering te vinden.
07-04-2017

ADD

Dag mensen, Ik ben (nu 45) sinds 5 jaar gediagnosticeerd met ADD. Allemaal leuk en aardig, medicatie, maar het is een verschrikkelijk verslavend goedje. Iedereen heeft het altijd over afhankelijkheid van benzodiazepinen, opiaten en andere medicijnen die verslavend zouden zijn, maar ritalin wordt nóóit genoemd. Gek eigenlijk want ik heb gemerkt dat ik er binnen de pe[lees meer...]riode van 5 jaar een enorme tolerantie voor op heb gebouwd. Slik nu minstens 300 mg per dag (waarvan deels recept / deels van anderen die het recept niet benutten). Ik kom er niet vanaf, krijg het niet afgebouwd en wanneer ik iets lager in dosering ga zitten krijg ik enorm veel last van ontwenningsverschijnselen. Bekendste hiervan zijn met name vermoeidheid en de "cravings". oftewel behoefte naar energie. Hiermee wil ik één ding suggereren: GEEF - DIT - MIDDEL - NIET - AAN - UW - KIND. Als volwassene kunt u zelf beslissen of de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen, maar een kind heeft vaak geen keuze. Geef het niet aan kinderen, want het zorgt alleen maar voor veel ellende. Bij opmerkingen hoor ik het graag, Groeten, C. de A.
01-04-2017

ADD

de eerste paar maanden moeten zoeken met de psychiater naar een goede afstelling maar nu om de 3,5uur 15mg. Toen erg misselijk, hoofdpijn en een gejaagd gevoel. Toen ik de goede hoeveelheid/frequentie had nogsteeds geen eetlust. Ik eet voor het innemen anders moet ik overgeven. Zou nooit meet zonder willen, heeerlijk een wereld waarin ik me kan focussen en dingen af kan [lees meer...]krijgen.
29-03-2017

ADD

de psychische bijwerkingen waren te erg, daarom van ritalin overgestapt naar medikinet
29-03-2017

ADD

deze Medikinet pillen werken zogezegd 8 uur. ik merk wel dat het laatste uurtje daarvan de werkzaamheid een stuk minder is. deze pillen zijn wel optimaal om gedurende een school/werkdag te kunnen concentreren en daarna geen invloed ervan te hebben. Wel uitkijken met autorijden als je de pillen al een tijdje niet genomen hebt ivm vakantie of zoiets!
07-03-2017

ADD

Na lang geen medicatie gebruikt te hebben voor mijn add om omstandigheden toch ermee begonnen. Vanalles geprobeerd en toen dex gekregen. In het begin weinig eetlust gehad en het is even goed zoeken naar de juiste hoeveel/inname, maar neem ze nou in om de 4 uur. Het brengt bij mij een rust met zich mee en een bepaalde controle over mijzelf. Heb altijd heel veel moeite geha[lees meer...]d om normaal met mijn geld om te gaan. En ben ook altijd gevoelig geweest van gokken en drugs! Sinds ik de juiste dosering heb gevonden gaat alles mij een stuk beter af. Zou goed dat de buitenwereld wel eens aan mij vraagt hoe ik zo verandert ben. Ik ben er van overtuigd dat dit door de dex komt, die brengt mij een bepaalde grip in het leven die ik nooit heb gehad. Het enigste nadeel is de rebound en soms slaap ik slecht (ben nog aan het uitvogelen tot hoe laat ik ze kan pakken). Voor de rest ben ik heel dankbaar voor dit medicijn!
28-02-2017

ADD

Rond mijn 26 al niet helemaal lekker in mijn vel. Werk zat vaak tegen en was negatief. Inmiddels ben ik nu bezig met mijn 3de psycholoog, ik ging heen voor een depressie. Tijdens het onderzoek kwamen we er achter dan ik ADHD heb. Dit verklaard een hoop voor mij. In het begin niet gekozen voor medicatie, maar na verhalen en ervaringen van anderen toch gestart. Ik merk wel d[lees meer...]at het rustiger in mijn hoofd is en mijn lontje naar mensen is een stukje langer geworden. Merk wel dat wanneer ik in de auto zit me sneller irriteer aan andere gebruikers. Dus daarin is mijn lontje weer korter geworden. Ik sport zeer regelmatig en had altijd rond de 60 slagen per minuut dit is nu 80 en soms hoger. Daar baal ik wel een beetje van. Ik ben nu wel meer bewust van mijn emoties wanneer het (als in relatie voorbij) tegen zit kan ik wanneer ik alleen ben zomaar in tranen uitbarsten. Dit is wel echt nieuw voor me en vind dit een rare bijkomstigheid. Vroeger kon ik die emoties beter in bedwang houden. De focus in mijn hoofd is wel lekker en ook de rust. Of ik het in de toekomst blijf gebruiken, kan ik nog niet zeggen. Ik zal over een maand weer mijn ervaring delen.
26-02-2017

ADD

2x p d 56 mg: 1 capsule 20 mg en een 36mg. Geen sterke effectiviteit. Wel sterke rebound. Moodswing was voor mij erg heftig en moeilijk te handelen. Ik ben overgestapt naar medikinet.
26-02-2017

ADD

Top fijn en prettig. Ik gebruik dit middel voor Add/Adhd. Ik merk een betere stoelgang. Dat is een echte plus. Goede concentratie en helder. Negatief: kaakspanningen drogemond eetlust problemen en wat downgevoel. Dit is voor mij echter niet problematisch. Ik slik het dagelijks. Getracht niet in het weekeinde te nemen, maar dat zorgde voor een nare eerste dag medicatie. D[lees meer...]uizelig emoties wiebelig. Ik ben blij met het medicijn. Concerta was voor mij minder effectief en mijn emoties waren uit balans. Ik ben pas op 45 jaar gediagnosticeerd met Add en AdHd. Wist ik dit vroeger maar en had ik de medicatie toen maar...
16-02-2017

ADD

Na de diagnose ADD van een jaar geleden begonnen met gebruik van Methylfenidaat. Begonnen met af en toe gebruiken om uit te proberen, toen het medicijn goed leek aan te slaan begonnen aan dagelijks gebruik. Sindsdien is het altijd een afweging geweest hoeveel ervan ik nou echt wilde gebruiken; de effecten waren uitermate positief - eindelijk de rust en concentratie om aan [lees meer...]dingen te beginnen die ik wilde of moest doen en ook af te maken, overzicht houden op alles en alerter (minder afwezig) - maar het voelde tegennatuurlijk om elke dag van die pillen te slikken. Ik gebruik sinds het begin dezelfde dosis (3xdaags 10 mg), en heb nog geen behoefte gehad om deze te verhogen. Bijwerkingen zijn bij mij verhoogde nervositeit, en soms iets te veel in een tunnelvisie zitten. Bij een lagere dosis heb ik dat niet , maar 5mg is te weinig en helaas zijn er geen pillen van 7.5 mg. Langwerkende worden niet vergoed door de verzekering, behalve de 'goedkope' versie van Concerta, maar deze deed bij mij meer kwaad dan goed helaas. Wel merk ik dat je bij langdurig gebruik enorm afhankelijk wordt van deze pillen. Als ik een dag zonder Ritalin gaat voel ik me enorm afwezig (nog erger dan voordat ik begon met ermee) en chaotisch. Wanneer ik wil stoppen met deze medicijnen gaat dat dus wat worden ben ik bang. Voorlopig blijf ik het in ieder geval gebruiken, omdat het over het algemeen heel goed werkt!
09-02-2017

Amfexa (dexamfetamine)
ADD

Ik heb dit medicijn ongeveer 2 maanden gebruikt. Ik had veel last van bijwerkingen. Ik kon nachten niet slapen, puur omdat mijn lichaam nog heel onrustig was door dit medicijn. Ik had ook altijd iets in mijn oog dat bonkt, maar ik dacht dat het niets ernstigs was. Tot op een nacht lag ik gewoon in bed en zag ik witte flitsen opeens uit het niets en elke keer dat ik mijn o[lees meer...]gen sloot trilde ze als een gek. Ik ben toen gestopt met mijn medicatie en had het later pas tegen mijn specialist verteld: Ik moest acuut stoppen. Ook had ik heel af en toe last van hartkrampen en ook dat rondom aders in mijn lichaam bonkte. Nu ik ben gestopt met het middel heb ik deze klachten niet meer en kan ik lekker weer slapen (: Maar tegelijkertijd was dit middel wel effectief. Het hielp mij erg goed met concentratie. Ik maakte ook een perfecte start op school. Mijn emoties waren wel wat vlakker, maar niet zo vlak als ik bij methylfenidaat had. Daarbij was ik minder angstig en had meer motivatie. Door dit middel werd ik nog meer in mezelf en had ik meer overzicht. Dat vond ik erg fijn. Alleen als het medicijn was uitgewerkt kreeg ik een terugval en was dan snel prikkelbaar, maar ook dat vond ik niet heel erg. Ik kon me wel niet concentreren op wat mensen zeiden, maar als ik zelfstandig aan het werk moest gaan kon ik me perfect concentreren. Dus het leerwerk, huiswerk enzovoort ging uitstekend.
03-02-2017

ADD

Sinds een aantal jaar de diagnose ADD. Eerst begonnen met ritalin en coaching. Hierdoor beter in mijn vel gekomen. Meer rust. Wel last van de rebounds. Toen we een kinderwens hadden in overleg met psyg overgestapt naar wellbutrin. Wat een verschil. Niet meer hele dag in de weer met medicatie. Wel iets mindere werking als methylfenidaat, maar totaal geen rebound of andere b[lees meer...]ijwerkingen. Toen ik dacht zwanger te zijn kon ik gelijk stoppen. Omdat ik de laagste dosering heb. In zwangerschap beduidend minder klachten. Ik voelde me erg fijn. Zelfs na 42 weken zwangerschap. Na zwangerschap weer verder met wellbutrin. Afgelopen jaar wat anders gaan proberen. Om te kijken hoe de werking was. Eerst concerta. Nou binnen paar maanden mee gestopt was gejaagd, vet geïrriteerd en ook last van de rebound. En slapen. Daarna dexamfetamine. In begin erg fijne ervaring. Maar na een paar maanden vervelende bijwerkingen. Gejaagd, geïrriteerd, slecht slapen. En voelde precies wanneer het begon te werken. Sinds 3 weken weer Wellbutrin. En ik ben er nu wel achter dat dit het beste werkt voor mij. 1 x daags 1 tablet en niet de hele dag bezig met het innemen van de medicatie. En een beduidend betere nachtrust.
29-01-2017

Citalopram (citalopram)
ADD

Het spul helpt wel maar heeft bij mij ook veel bijwerkingen. Zoals erg veel zweten, gewichtstoename van 35kg, elke week een aantal dagen hoofdpijn (voorheen nooit), afwijkende leverwaarden, laag libido, veel vaker diarree en elke nacht wel een paar keer wakker dus veel slaap te kort. Voor je hoofd werkt het prima maar voor de rest van je lijf absoluut niet.

ADD

ik gebruik het medicijn voor mij add, het help mij goed en heb geen bijwerkingen. vroeger toen ik klein was had ik ritalin, maar was achteraf toen niet nodig en zijn gestopt, maar gebruik sinds 2010 Methylfenidaad en dat bevalt goed. kan mij beter concenteren

ADD

verhoogde concentratie, minder afgeleid. niet meer zo opvliegerig, levend lustiger, aardiger, niet meer zo snel uitgeput. Weer interesse in mensen, vrienden maken, liefde. Als ik 's morgens tablet neem, kan ik weer 3 uur slapen. Minder somber, vrolijker.

ADD

Op vlak van concentratie heeft het me echt geholpen om door mijn studies te geraken. Wanneer ik aan mijn bureau zit en het niet heb ingenomen, kan je zeggen dat ik de focus van een vis heb. Het is belangrijk op te bouwen, en nog beter om sowieso met halfjes te werken i.p.v. volledige tabletten. Aangezien je zo beter opbouwt en kan afbouwen, en de effectieve werktijd kan bi[lees meer...]j iedereen anders liggen. In het begin moest ik ze elke dag nemen op school, maar nu kies ik er zelf voor wanneer ik ze neem en dat is enkel in de examens aangezien de bijwerkingen me te zwaar vallen. Tijdens de blok zit ik toch thuis, en moet ik voor niemand een glimlach forceren, enkel studeren! Een aanrader voor ADD'ers, maar enkel wanneer het echt nodig is best. Ik vind dat er na een periode toch wel enig gewenningseffect komt.
10-01-2017

ADD

Stimulantia maken mij juist onrustig, dus nu gebruik ik wellbutrin. Eerste twee weken 150 mg, daarna twee weken 300 mg en nu al bijna twee weken 450 mg. Echter, ik merk er helemaal niks van. Alsof ik niks heb geslikt. Geen bijwerkingen en geen effect. Duurt het echt zo lang voordat het begint te werken? Ik hoor het graag.
28-12-2016

ADD

Na mijn Add onderzoek ben ik qua medicatie begonnen met Ritalin, dit beviel me echter al snel niet goed en ben toen overgestapt op dexamfetamine. Dit werkte wel en ik ervaarde een werkelijk 'zen' gevoel in mijn hoofd. Rustig en geconcentreerd.
28-12-2016

ADD

Ik heb al mijn hele leven last van motivatie problemen, moeite met starten waardoor ik nooit iets op tijd af kreeg. Hierbij helpt Dex goed. Zodra het begint te werken sta ik op mijn voeten en ga ik aan de slag. Ik raak enorm gefocust, al moet ik wel bewust blijven waarop ik die focus richt. Huishoudelijke klusjes gaan haast vanzelf, maar als ik even vergeet wat mijn doel i[lees meer...]s kan ik in de details blijven hangen en dat kan vervelend zijn. Aan de andere kant, mijn oven heeft er nog nooit zo sprankelend uitgezien!
21-12-2016

ADD

Na de diagnose add heb ik dex voorgeschreven gekregen. Ik had er mijn twijfels bij omdat het hier gaat om amfetamines, drugs dus. Ik wilde mijn kracht niet afhankelijk stellen van een pilletje, maar omdat ik veel moeite had met concentratie, gestructureerd werken, aandacht erbij houden, dingen afmaken, verzekerde mijn psychiater dat dex amfetamine niet verslavend werkt voo[lees meer...]r iemand met add. Het dopamine level zou door de medicijnen op een normaal peil komen waardoor het gebruik van drugs niet wordt ervaren. Dex heeft zeer zeker zijn pluspunten zoals geconcentreerd werken, taken afmaken, dagelijkse klussen oppakken, eigenlijk alles waar ik me moeilijk toe kon zetten, deed ik door de dex. Maar achteraf zeg ik ' de prijs die je ervoor betaald is hoog' je lichaam gaat wennen aan de extra brandstof die je door de dex krijgt, moeheid wordt onderdrukt en taken doe je alleen nog maar als het door de dex wordt aangestuurd. Zodra je langere tijd deze medicatie gebruikt en daarna stopt, merk je dat je lichaam niet meer zonder dit extraatje wilt. Ik merkte dat mijn gedrag afhankelijk werd van de dex, op dagen dat ik geen medicatie nam, voelde ik me uitgeput, kreeg eetbuien (alsof de onderdrukte honger ingehaald moest worden), was motivatieloos, omdat ik zonder dex geen concentratie meer kon opbrengen en zelfs de kleine taken waren me teveel. Denk goed na over het gebruik maken van dit medicijn. Je lichaam gaat namelijk denken dat hij niet meer zonder dit hulpmiddel kan. Ik heb het nu een jaar gebruikt, en ben sinds 1 maand gestopt. Als ik terug kijk heeft mijn lichaam het grootste gedeelte op de dex gewerkt met alle bijwerkingen van dien: stemmingwisselingen, nerveus, hartkloppingen, prikkelbaar, sociaal afgevlakt, onderdrukte honger, koude handen en voeten, veel zweten, slecht slapen, geirriteerd raken door kleine dingen. Ik ben er klaar mee om alleen nog maar taken te kunnen en willen uitvoeren dmv een pilletje. Mijn lichaam moet weer gaan wennen om op een natuurlijke manier meer dopamine aan te gaan maken. Mijn lichaam is niet meer in balans en moet bijkomen, afkicken beter gezegd. Wat ik met mijn verhaal duidelijk wil maken is dat dex verslavend werkt, ook al heb je adhd/add. Het is belangrijk dat je lichaam een natuurlijke bron heeft of krijgt waardoor je op een gezonde manier voor meer dopamine aanmaak kunt zorgen. Denk aan voeding, mediteren, sport, een geregeld slaappatroon hebben. Hoe dan ook, dex is en blijft drugs.
20-12-2016

ADD

Een paardenmiddel voor mij, te heftig. De focus is er wel enorm, maar het voelt als een sneltrein waar je in geslingerd wordt. Niet te doen eigenlijk. Extreme onrust en nervositeit. Dosering weet ik niet meer helemaal zeker.
20-12-2016

ADD

Sinds ruim een half jaar gebruik ik Dex, waar ik voorheen ook andere medicatie (Ritalin, Concerta, Medikinet) en andere behandelmethoden voor mijn ADD heb geprobeerd. Dit is de eerste die aanslaat en mij helpt tijdens het focussen, concentreren, gesprekken voeren, dingen onthouden, structureren en studeren. Bij te veel gebruik (zoekende naar goede dosering) werd ik echter[lees meer...] erg nerveus, zeker niet prettig. Ik heb daarnaast erg veel moeite met het tijdig innemen van medicatie. Dit is wellicht beter te doen bij mensen met continue ritme, maar dan nog ben je hele dag in je hoofd bezig met het vermijden van de dip. Al met al is het mij lang niet zo zwaar gevallen als eerdere middelen, daar werd ik echt niet goed van. Mijn bijwerkingen: slapeloosheid (moeilijk in slaap komen + licht slapen), vlakt me ontzettend af (saaie stemming), minder eetlust, wisselende stemming, egoïstischer, heftige hartslag/hartritmestoornissen, minder zin in seks/moeilijker erectie/minder klaarkomen, wisselend zweten, koude handen en voeten, gefrustreerder ná gebruik, vermoeidheidsdip (na cyclus van 4 uur per dosis).
19-12-2016

ADD

Sinds begin deze maand gebruik ik methylfenidaat voor mijn ADD. Na er 20 jaar mee rondgelopen te hebben was het nu tijd voor actie. Ik voel me veel georganiseerder en neem de tijd voor dingen, zoals ik vroeger nooit kon. Ook ben ik fysiek rustiger, ondanks dat de diagnose ADD en niet ADHD was. Ik kan me concentreren op m'n werk en heb minder de neiging impulsief dingen te [lees meer...]doen die uiteindelijk leidden tot ziekmelden of zelfs simpelweg niet op komen dagen op afspraken of werk.
14-12-2016

ADD

Ik gebruik al langer dan een jaar dexamfetamine, 3x per dag 5 mg. Na 20 minuten begin ik erg te zweten. Maar de laatste maanden stinkt mijn zweet naar pure ammonia. En dat, terwijl ik niet aan het sporten ben, maar gewoon thuis ben. Ik ben niet te dun, ik heb vet genoeg om te verbranden, maar als ik dex slik, wordt niet mijn vet of suiker verbrand, maar mijn eiwitten[lees meer...]. Ik weet niet of dit ernstig is, maar wat wel erg is, is dat ik zo echt de deur niet uit kan. Het zweten houdt uren aan. Dus nu neem ik vaak niet, terwijl het als medicijn wel goed helpt, beter dan alle andere medicijnen. Hebben meer mensen dat? Ik heb het namelijk nooit gelezen en er is niks op te vinden op internet?
13-12-2016

ADD

Sinds een half jaar gebruik ik Methylfenidaat, ivm de diagnose ADD. Tot een een paar weken terug slikte ik om de 4 uur, 3x per dag. Echter had ik dus ook 3 x per dag een rebound. Na overleg met de psychiater dosis opgevoerd naar 4 x per dag, om de 3 uur. De eerste week na het opbouwen voelde ik me prima, concentratie was top en ik was rustig. Nu een paar weken later, ben i[lees meer...]k opgefokt, onrustig en heb ik continu een zeurende hoofdpijn. Concentratie is tijdens gebruik wel goed en rebound heb ik niet meer zo'n last van. Ik zou graag eens Dexamfetamine willen proberen, maar gezien het kostenplaatje ziet het er naar uit dat ik Methylfenidaat moet blijven gebruiken. Het is lastig, zonder voel ik me rustiger en heb ik geen last van bovengenoemde bijwerkingen, maar komt er niks uit mijn handen en ben ik passiever...
03-12-2016

ADD

Ik gebruik deze medicatie nog niet zo lang maar ik heb de laatste tijd last van bijwerkingen. Ik ben misselijk, hoofdpijn, slaperigheid (ik slaap al bijna 3 dagen aan een stuk) ik heb geen eetlust, heb de hele week bijna niets gegeten, ben bijna 1kg afgevallen.., Ik heb af en toe last van een vastgekrampte kaak. Ik neem ook sertraline tegen angststoornis en depressie maar[lees meer...] ik heb het gevoel dat deze minder gaan werken. Mijn concentratie is wel beter maar van korte duur. Aangezien ik medikinet nog niet superlang gebruik hoop ik dat de bijwerkingen wel verminderen
22-11-2016

ADD

Na jaren lang last te hebben gehad van een burn-out en depressieve klachten eindelijk de stap naar een psychiater genomen. Ik heb er erg veel baat bij. Al vind ik het slapen erg lastig. Ik slaap heel onrustig en oppervlakkig. Maar wel bakken energie. Dus af en toe behoorlijk moe ineens. Hopelijk kan ik ooit weer zonder
08-11-2016

ADD

Ik slik nu ongeveer een maand concerta en vind het middel erg fijn werken. Ik voel me geconcentreerd en kan me beter aanzetten tot het uitvoeren en beginnen/afmaken van taken. Helaas heb ik de bijwerking extreme haaruitval. Daarom overweeg ik te stoppen met het medicijn. Ook word ik er soms erg nerveus van en ben ik 's avonds echt kapot, maar daar kan ik alletwee nog wel m[lees meer...]ee dealen. Vooral die haaruitval vind ik super vervelend. Qua eetlust was het de eerste twee weken wat minder, maar van die bijwerking heb ik inmiddels geen last meer. Hiervoor slikte ik ritalin en dat werkte ook fijn, maar kreeg ik hartkloppingen van.
07-11-2016

ADD

Ik merk een groot verschil in mijn concentratirvermogen, en wordt minder chaotisch na inname. Nadeel van dit medicijn zijn de bijwerkingen, zo word ik erg nerveus, soms zelfs een beetje opgefokt zoals sommige melden. Eetlust verdwijnt compleet, dus heb ik mezelf aangeleerd flink te eten voordat ik het inneem. Overmatig transpireren komt ook zo nu en dan voor. Desondanks[lees meer...] compenseert de gewenste werking deze bijwerkingen en ben ik tevreden.
04-11-2016

ADD

Ik heb last van een Dysthyme Stoornis. Ook een vooronderzoek gedaan voor add en het vermoeden is dat ik dit heb. Hiernaast vaak last van depressies met suïcidale gedachten. Naast vele therapieën al veel anti depressiva geprobeerd maar niets leek te werken. Slik nu sinds ongeveer 1 week ritalin en heb sinds ik het slik geen depressieve gevoelens meer. Wel vaker plassen. Ik [lees meer...]hoop dat dit aanhoud. Ik ben helderder en energieker.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1636)
Depressie (1349)
Angst & paniekstoornis (1128)
Hoge bloeddruk (919)
Zenuwpijn (458)
Depressiviteit (448)
Astma (382)
Angststoornis (359)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!