ziekte

ADD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADD

13-03-2019

09-03-2019

ADD

Nadat mijn dochtertje werd geboren in 2012 werd ik depressief. Door omstandigheden begon ik te twijfelen of ik ook ADHD zou hebben net als mijn broer. Na veel gezoek uiteindelijk terecht gekomen bij een dokter die gespecialiseerd is in gedragsproblemen. Op aandringen kreeg ik zonder gedragstherapie toch medicijnen waar ik nu wel spijt van heb. Doordat ik een acute psychose[lees meer...] had op mijn 18e mocht ik geen Ritalin maar wel Bupropion 150mg icm met mijn antihistamine medicijnen. k dacht dat het alles zou oplossen en de mensen die aan mij twijfelden laten zien dat ik toch volwassen en onafhankelijk kan zijn. Nou mooi niet dus. Ik begon actief en positief te worden ook ging ik vaak met mijn dochter uitstapjes doen. De bijwerkingen waren heftig en was gedwongen binnen te blijven. Ik kreeg last van rode uitslag (gehele lichaam), hoofdpijn, trillen en nachtelijk zweten. Nu 2 jaar later alleen last van nachtelijk zweten, moeilijk mijn plas ophouden, maar het ergste is dat mijn zicht achteruit is gegaan. Daar schrok ik van. Ik heb dit zovaak gezegd zowel tegen de psychiater, pycholoog als de huisarts. Maar krijg geen gehoor. Alleen maar "ja, mevrouw ik begrijp het. Dat is vervelend. We zoeken samen naar een oplossing". Ik wacht nog steeds. Ik heb geen idee wat te doen. Iemand advies?
09-03-2019

ADD

Sinds december 2018 aan het medicijn voor ADD: Man, 38 jaar Na veel gelezen te hebben op het internet, schijnt het medicijn een echte life changer te zijn zodra men met de medicatie start. Helaas heb ik dit gevoel echter nooit gehad. Wel is de concentratie sterk verbeterd om ergens aan te beginnen en het af te maken. Tevens heb ik nu een helicopter view op het werk, als[lees meer...] het gaat om actie / reactie. Ofwel, ik zie het gevolg van imput die ik in mijn werk stop. Ik heb een sales baan en ben me nu beter bewust van alle taken en de vervolgacties die ik kan verwachten. Bij navraag aan de specialist schijnt het voor ADHD wel een life changer te zijn in de vorm van rust.. niet alleen in het hoofd, maar ook in gedrag en druk zijn met je lichaam. Ik had te hoge verwachtingen.. Ik voel me dezelfde persoon. nog steeds wat introvert, maar wel zelfverzekerder aan het worden, Ik ben bereid vragen te beantwoorden via de site
28-02-2019

ADD

Voor m'n concentratie werkte het geweldig. Alleen de buikpijn en misselijkheid zijn zo ernstig dat ik er mee op moest houden. Pas toen ik op vakantie ging en m'n concerta even niet nam kwam ik erachter dat de erge buikpijn en misselijkheid hier door kwamen. Erg jammer, want ik had er wel baat bij.
28-02-2019

ADD

Ik kreeg dit middel voorgeschreven i.v.m. somberheidsklachten in combinatie met een vorm van adhd. De werking begon direct: opgejaagd gevoel, versnelde hartslag, een soort roes alsof ik dronken was. Onprettig. De volgende dag hetzelfde, alleen dan zonder de roes. Ik kon slecht schakelen tussen taken en signalen kwamen laat binnen waardoor ik traag reageerde. Ook het autori[lees meer...]jden leidde hier onder. Ik was chaotisch, terwijl ik normaal gesproken gestructureerd ben. Ik deed langer over taken. Ook had ik de eerste paar dagen last van een droge mond, hoeveel ik ook dronk. Als het middel uitgewerkt was, was ik doodmoe, zo moe dat ik dubbel zag en naar bed moest. Dag 4 en 5 merkte ik bijna niets meer van het middel, alleen was ik nog chaotisch en kon ik slecht schakelen. Mijn partner gaf aan mij als hyper te ervaren. Na contact met de specialist (waarin ik bovenstaande allemaal vermeld heb), is de dosis verdubbeld. De dag dat dit gebeurde kwamen alle klachten zoals op de eerste en tweede dag beschreven terug, alleen dan heftiger. Op advies van de specialist na 7 dagen gestopt. Ik heb er geen positieve ervaringen aan. Het enige positieve was dat ik geen last had van vreetbuien. Mijn gewone trek nam echter wel toe.
25-02-2019

Risperdal Consta (risperidon)
ADD

Ik ben erg tevreden over de injectie. Ik ben 20 jaar agressief geweest en heb verscheidenen medicatie geprobeerd waarbij ook risperdal in tablet vorm. Er was geen redding meer dat het goed kwam ,totdat ik de injectie kreeg ,was ik genezen van mn driftbuien. Ben helemaal mezelf gebleven en geen bijwerkingen 0,0(ja voel me happy meer als anders en heb geen psychoses meer). H[lees meer...]et voelt als een redding.
18-02-2019

ADD

Ik gebruik Concerta nu 9 jaar. Vanaf het begin werkte het al top. Door de psychiater goed op de hoogte gesteld van de bijwerkingen en de medicatie is rustig opgebouwd. Binnen een jaar slikte ik 54 mg en dit werkte goed voor mij. Ik had soms sochtends last van hoofdpijn en melatonine slikte ik om in slaap te komen maar dit was niet storend. Ik had eindelijk weer mijn dag en[lees meer...] nacht ritme op orde. Ik raakte niet meer steeds gefrustreerd dat er niet uit kwam wat er in zit op school. Ik kon me weer fatsoenlijk richten op een gesprek zonder steeds afgeleid te raken. In groepen raakte ik niet steeds overprikkeld en ga zo maar door. Aan het einde van mijn opleiding naar 45 mg overgestapt omdat ik wel wil kijken of ik misschien met minder kan leven of misschien ooit een keer kan stoppen. Bij de wisseling van 54 naar 45 mg had ik wel last van bijwerkingen als een stijve kaak en onrust maar dat trok na een week weer weg. Concerta is voor mij een enorme uitkomst geweest en ik denk dat ik 'gezegend' ben met amper bijwerkingen. Van de mensen in mijn omgeving die ook ADD/ADHD hebben ben ik de enige die Concerta kan slikken zonder last te hebben van bijwerkingen. De rest heeft moeten stoppen vanwege o.a. tics, onrust, ernstige slaapproblemen en hartproblemen. Ik moet wel zeggen dat mijn huisarts niets had met de controle voor mijn medicatie. Dus ik ben al een lange tijd niet meer voor controle geweest.
14-02-2019

ADD

Gekregen vanwege ADD en burnout klachten. Helpt goed om minder negatief te zijn, waardoor er meer positiviteit in hoofd komt om met ADD om te gaan. Helpt niet om meer focus te hebben om ADD tegen te gaan.
05-02-2019

ADD

Een aantal weken terug is er bij mij ADD geconstateerd. Ik ben 15 jaar en sinds een aantal dagen slik ik ritalin. Ik ben niet van plan om het te blijven slikken, maar omdat ik binnenkort een toetsweek heb en er erg veel toetsen aankomen gebruik ik het nu. Ik slik 10 mg per dag (2 tabletten van 5 mg, als proef om te kijken of het aanslaat). Vanaf dag één gelijk duidelij[lees meer...]k verschil. Ik had niet verwacht dat het zo goed zo werken. Echt fantastisch. Ik weet eindelijk hoe het is om me goed te kunnen concentreren! Helaas zijn er een paar negatieve bijwerkingen. Ik heb een ontzettend droge mond (niet dat dit mij het er van weerhoud om de medicatie te gebruiken, het is meer dat het mij opvalt en ik neem gewoon een paar extra glazen water ;p ), en daarnaast merk ik ook dat ik iets last heb van hartkloppingen (al is het wel zo dat ik al een tijd lang hartkloppingen heb, waarschijnlijk niks ernstigs iets met een slechte conditie etc.). Tot nu toe zijn mijn ervaringen zeker positief. Op de lange termijn weet ik niet hoe het zal zijn, daarnaast denk ik dat ik het gebruik ervan ga beperken tot alleen hele drukke periodes, om zo andere bijwerkingen te voorkomen (er staat tegenwoordigs zo veel engs op het internet). Nog een tip voor beginnende gebruikers: bouw langzaam op met doseringen, vooral met medicatie die maar een aantal uur werkt. Ga geen pillen slikken na 3 uur s'middags (zeker niet zonder enige tolerantie te hebben opgebouwd voor het medicijn), anders kan ik je verzekeren dat je ligt te stuiteren in je bed. En mocht je enige vorm van onrustig zijn/hartkloppingen/kortademig/etc. ervaren, probeer je eerste pil van de dag niet te vroeg te slikken (bijv. om 9 uur/ half 10 en niet vlak na het opstaan), je lichaam vind het niet fijn om met een pep-middel (want dat is het uiteindelijk) wakker te worden. Daarnaast moet je natuurlijk al je bijwerkingen melden aan je huisarts!
29-01-2019

Etumine (clotiapine)
ADD

speciale ervaring. Inslapen doe je, maar wakker worden... zat goed niet goed meer in mijn vel, Achteraf een dagje uitkateren door deze pil. Gehandicapt lijken, Onvermogen om te denken, sloom, Afkeer van sociale contacten, geen emoties toonbaar tijdens het praten. Duracel konijnen kunne hier mee geholpen zijn Één keer en nooit nemeer, altans... wens u alsnog (en dit[lees meer...] is zeker en vast mogelijk!) een goede werking toe.
28-01-2019

Quetiapine (quetiapine)
ADD

Na jaren slecht in slaap vallen, eindelijk een middel waar ik als een blok van slaap, s nachts wordt ik enkele keren wakker , maar slaap daarna moeiteloos verder. Wel droom ik heel veel en word ik moeizaam wakker . Als ik eenmaal opsta , ben ik wel snel weer allert en voel me redelijk uitgeslapen. Alleen blijft er een lichte waas van lichte sufheid altijd wat hangen, maar [lees meer...]oke, beter dan kapot moe zijn en amper slapen, ik begon met 100 Mg, toen 75, nu 50 Mg. Soms 25. Ik hoop ooit wel zonder te kunnen. Maar voor nu. Een prima medicijn die rust geeft en me heerlijk laat slapen.
28-01-2019

ADD

Ik gebruik het nu al 2 jaar en het werkt voor mij heel goed. Ik heb wel veel bijwerkingen en dat is soms vervelend maar de voordelen zijn voor mij belangrijker. Het is soms moeilijk om in te plannen maar over het algemeen toch goed te gebruiken.
27-01-2019

14 dagen gestopt duidelijk minder last van acne
25-01-2019

ADD

Ik gebruik nu twee jaar Concerta 36mg en kan zeggen dat ik over het algemeen tevreden ben met dit medicijn. Ik kan me veel beter concerteren en krijg veel meer gedaan dan wanneer ik het niet neem. Echter merk ik op sommige dagen(vooral als ik niet stevig heb ontbeten) dat ik me opgejaagd en gestrest voel. Ook kan ik dan erg geagiteerd zijn. Het gekke is dat ik hier dus nie[lees meer...]t altijd last van heb, daarom blijf ik het wel gebruiken. Op die dagen heb ik ook een aanzienlijk verminderd hongergevoel en krijg ik bijna niks door mijn keel. Ook daar word ik dan weer rillerig van.
23-01-2019

ADD

Ik ben aan dit medicijn begonnen, omdat ik toen ik 15 was ADD hebben geconstateerd. Van mijn ouders mocht ik dit niet maar toch gedaan nu 3 jaar later. In het begin ging alles super, veel zelfvertrouwen, goed concentreren, een hele nieuwe wereld ging voor mij open. Maar al snel kwam ik erachter dat ik veel bijwerkingen kreeg. Het begon met als het uitgewerkt was, ik me emo[lees meer...]tieloos, agressief en sip voelde. Daarna kwamen deze bijwerkingen tijdens het medicijn door de dag heen. Ik kreeg hartkloppingen, zweethanden, ‘opvliegers’, geen eetlust en misselijk. Na een paar maanden werd ik opeens vreselijk depressief door ritalin, ik wist gewoon niet wat ik moest doen. Het voelde alsof niks meer nut had, zo had ik mij nog nooit gevoeld. Ik heb die dag gebeld met mijn therapeut en ben meteen naar mijn vriend gegaan. Ik ben meteen de dag erna gestopt !! Dit is een vreselijk heftig medicijn, wat soms ook voor mij als een soort speed werd ervaren! Denk goed na van te voren of je dit medicijn wilt gebruiken.
20-01-2019

Dogmatil (sulpiride)
ADD

Nog iemand gebruik sulpiride lage dosis ADHD angst
15-01-2019

ADD

Onze dochter heeft deze medicijnen 2 maanden gebruikt voor ADD. Achteraf hebben we geconstateerd dat het geholpen heeft in haar leerprestaties, maar thuis (als de medicijnen uitgewerkt waren) was ze niet te houden en een totaal ander kind. Door deze medicijnen is ze agressief geworden, angstaanvallen gehad, hele heftige nachtmerries gehad en kon zij moeilijk in slaap valle[lees meer...]n. De angst en wanhoop zag je in haar ogen. Heel erg heftig
14-01-2019

ADD

Werkt super goed! Zorgt ervoor dat ik alle prikkels beter kan onderscheiden en helpt met het prioriteiten stellen.
08-01-2019

ADD

welbutrin wordt voorgescheven bij depressie en het helpt bij adhd/add. Qua depressie geen resultaat, voor adhd wel een beetje. Ik kon me iets beter focussen en was minder snel afgeleid. Wanneer ik een dag vergat in te nemen altijd hoofdpijn gedurende een aantal uren. Bij regelmatig gebruik ook soms hoofdpijn. Geestelijk was de sexlust aanwezig, maar kon er niet veel mee do[lees meer...]en omdat het erg veel moeite kostte om een erectie te krijgen. Nu 2 maanden gestopt met gebruik en erectie is weer beter.
30-12-2018

ADD

Het helpt erg goed met mijn ADD klachten. Ik kan meerdere activiteiten op een dag plannen, wordt niet elke dag meer brak wakker en heb het gevoel weer controle te hebben over mijn leven. In contrast met wat wel eens beweerd wordt, word je er geen zombie van en blijf je gewoon je zelf. Anderen zullen wel opmerken dat je minder rommel achterlaat en meer aandacht voor ze hebt[lees meer...] :-)
22-12-2018

22-12-2018

ADD

Graag wil ik mijn ervaring delen in de hoop dat anderen daar baat bij hebben. Het gaat met name over de wisselende werking en dat op den duur de werking afneemt. Het medicijn slik ik officieel voor mijn add maar voor mij werkt het ook tegen somberheid. Naast de dex slik ik tevens venlafaxine 150mg tegen een depressie en angstklachten. De dex geeft daarin het laatste ma[lees meer...]ar cruciale zetje. Het geeft mij niet per definitie rust want als ik teveel op de hals neem en teveel bezig ben dan wordt ik erg zenuwachtig en onrustig. Doe ik het rustig aan dan komt de werking tot z'n recht. Je eigen lichaam maakt logischerwijs zelf dopamine/nor-adrealine aan in een bepaalde verhouding dat afhankelijk is van de situatie waar je in zit. En ja, dat is bij ieder mens weer een beetje anders.. Heel kort door de bocht, dex verhoogt deze stoffen (niet gelijkmatig). Wellicht hebben mensen er baat bij wanneer ik zeg dat gedrag een belangrijke rol speelt bij de werking van het medicijn. Jaren geleden werkte dit medicijn niet goed en nu wel. Ik vermoed dat het voornamelijk aan mijn gedrag ligt maar de invloed van de overige medicatie kan natuurlijk ook een rol spelen. Maar nu het addertje onder het gras waarvan ik vermoed dat heel veel mensen hier onbewust last van hebben. De werking neemt geleidelijk af... Ik kan hier alleen vanuit mijn eigen ervaring praten maar voor mij is dit een groot ding. Met het addertje onder het gras bedoel ik niet direct de werking die afneemt maar de reden ervan. Voor mij is het overduidelijk dat dex de kwaliteit van mijn slaap beinvloed. Niet meteen voelbaar en ook niet na twee weken. Langzaam sluipt dit er bij mij in en ik merk het alleen als de werking afneemt en de bijwerkingen toenemen. Bij een (of twee) nacht doorhalen en het drinken van een koffie geeft voor mij een soortgelijk effect dat ik ervaar na 2+maanden bij het slikken van de medicatie. Je bent wel iets meer wakker maar geforceerd. Wanneer mensen last krijgen van een verminderde werking, wat ik regelmatig lees, zou je erover na kunnen denken (en in doktersoverleg!!) om een paar dagen of langer te stoppen. Observeer wat je voelt die dagen. Voel je je uitgeblust en moe, dan zou dit een reden kunnen zijn. Als laatst wil ik zeggen dat een goede nachtrust ongelooflijk belangrijk is. Veel ziektes en kwalen worden al gelinkt bij langdurige slaaproblemen. Dit is het addertje onder het gras waar ik het over heb en wat ik ervaar bij mezelf wanneer de werking minder wordt. Op het moment van schrijven realiseer ik mij dat ik ook maar een kleine pauze in moet lassen. Bah geen zin in.
19-11-2018

ADD

Na een tijdje Concerta gebruikt te hebben waarbij ik enorm veel bijwerkingen heb ondervonden, ben ik overgestapt naar Dexamfetamine. Door de hoog ingestelde hoeveelheid van het vorige medicijn ben ik ook met Dexamfetamine hoog gestart, heb ik het afgebouwd maar kwam door gewenning en gebrek aan beweging ( na een ongeluk, revalidatie en flinke toename van lichaamsgewicht) ,[lees meer...] mijn lichaam in de war en wist ik niet meer wat ik er mee moest doen. Ik ging steeds meer nemen maar had niet meer het gewenste effect. Toen de zorgverzekering het ten slotte ook niet meer ging vergoeden ben ik op aanraden van de psychiater overgestapt naar Wellbutrin en heb er verder nooit meer iets bijgenomen.. Sinds die tijd heb ik meer rust ervaren, verdwenen de bijwerkingen en dat ervaar ik tot de dag van vandaag zo. Stabiliteit dus..
19-11-2018

ADD

ADD & paniekaanvallen.. Na de diagnose ADD / Paniek en angststoornissen , heb ik het medicijn Concerta voorgeschreven gekregen. Hierbij ondervond ik flink wat bijwerkingen zoals slapeloosheid, enorm gewichtsverlies, vele prikkels die versterkt werden en problemen aan huid en gebit. Ik ben toen overgestapt naar DEXAMFATAMINE en heb dit lang gebruik naar tevredenheid, ech[lees meer...]ter toen mijn gewicht toenam , betaling door de zorgverzekering was vereist ben ik als alternatief Welbutrin gaan nemen. Het medicijn is geen oppeppende of verdovende drug zoals die andere wel waren, geeft geen bijwerkingen in emoties, lichamelijke klachten en slapen gaat juist makkelijker. Wel heb ik mijn patroon van eten aangepast en ben regelmatig erbij gaan sporten.. tot nu toe een goede combinatie voor mij.
07-10-2018

Sint Janskruid (hypericum)
ADD

Om mijn negatieve gedachte stroom te verminderen dit kruid aangeboden van de psycholoog. Hierdoor meer rust in gedachtes te kunnen krijgen en en minder negatief te denken. Hielp alleen de eerste dag na de vorige dag er smiddags mee begonnen te zijn. 2e dag had het effect. een licht dizzy gevoel. Beetje High in de auto naar mn werk aan het rijden. Gedachte stroom was di[lees meer...]e dag aanzienlijk minder en alles leek niet zwaar meer qua waarde. Alles was wel oke qua lading en gevoel. De dagen erop niet meer hetzelfde gevoel gekregen. Wel leek alles nog moeizamer te gaan die weken erop. Niet echt een effect meer gemerkt daarna.
04-10-2018

ADD

Eerst ging er een wereld voor me open. Werd er zeer actief van en was mij ineens van alles bewust. Helaas ook dingen uit het verleden en dat was schrikken. Dit medicijn doet geen wonderen, je verandert als mens. Mensen pas er mee op!
01-10-2018

Medikinet (methylfenidaat)
ADD

Werkt goed voor concentratie op school, zorgt er wel voor dat ik vaak verdrietig ben en negatief zelfbeeld krijg.
30-09-2018

ADD

Ik slik nu een aantal maanden dexamfetamine voor mijn ADD. Van te voren, na ritalin geprobeerd te hebben, heel erg sceptisch. Van ritalin veel bijwerkingen, zombiegevoel en veel te snel uitgewerkt met een mega rebound. Toch dex geprobeerd en wat een wereld van verschil. Ik slik 3x 10 mg om de 4 uur en voel me er echt goed bij. Ik voel me echt 100% mezelf en wil niet meer a[lees meer...]nders. Geen bijwerkingen! Mijn bloeddruk en hartslag zijn volgens de psychiater zelfs iets verlaagd (en die waren al goed). Alleen de eerste week heb ik een lichte eetlustvermindering ervaren maar niet zo erg dat ik niet kon eten. Die bijwerking is overigens verdwenen na 1 a 2 weken gebruik. Alle voordelen op een rijtje: - Ik pieker minder/zit minder in mijn hoofd; Zorgt er o.a. voor dat ik mijzelf meer naar buiten kan richten, socialer ben, beter naar mensen luister en geïnteresseerder overkom. Het maakt mij meer hoe ik wil zijn en ik ben daar gelukkiger van geworden. - Minder snel afgeleid; Zorgt er voor dat mijn ogen niet alle kanten op schieten als ik met iemand praat. Ook dat ik op straat (of ergens anders) kan lopen zonder het gevoel te hebben dat ik continu word aangestaard door alle mensen (prikkels) om mij heen. En dat zorgt er op zijn beurt weer voor dat ik me zelfverzekerder voel en dus ook weer gelukkiger. Zonder dit medicijn kon ik uren proberen te focussen op een taak, met name iets proberen te lezen voor school of studeren/opdrachten maken, maar was ik om de minuut afgeleid en nam ik pauze. Of lukte het sowieso niet. Nu moet ik nog steeds mijn best doen om te focussen, maar lukt het wel als ik het probeer. Dit maakt mij het mogelijk om efficiënter met mijn studie bezig te zijn en boeken te kunnen lezen. Het gaat nog steeds niet vanzelf maar de moeite die ik doe om een taak uit te voeren wordt tenminste beloond. Het maakt mij een actiever mens en ik heb meer zin in dingen. Al met al een topmiddel en zeker het proberen waard!
27-09-2018

ADD

Na een lange periode van testen met verschillende medicatie (Methylfenidaad in verschillende dosissen en zowel langwerkende als kortwerkend) uiteindelijk ook dextro-amfetamine mogen testen. Veel over gelezen online en zeker bij add veel positieve verhalen over gevonden. Toch was het binnen een week vrij duidelijk dat dit het voor mij niet was. Veel bijwerkingen en de posi[lees meer...]tieve werking bleef veel meer op de achtergrond dan dat dat bij de Methylfenidaad het geval was. Snel weer terug naar de Methylfenidaad waar ik ook positief over was maar ook veel bijwerkingen bij had, mede daardoor ook mijn nieuwsgierigheid naar de Dex. Een paar weken later weer getest met de Dextro-amfetamine die ik toch nog had liggen. Nu een wereld van verschil met de eerste testweek! De bijwerkingen die in de eerste testweek erg op de voorgrond aanwezig waren (droge mond maar nog erger: enorme eetlust vermindering en moeite met in slaap komen) waren nu ineens veel verder weg! Ook had ik nu een veel positievere en duidelijkere werking van het medicijn zelf. Ik word er in mijn hoofd echt een stuk rustiger van. Voel me bijna een junk, zo fijn kan ik me er bij voelen. Nu gebruik ik overdag het liefste de Dextro-amfetamine en schakel ik over in de avond op de Methylfenidaad (kortwerkend) omdat deze bij mij na een uurtje al is uitgewerkt en ik er nog gewoon op kan slapen..... nooit tegelijkertijd maar altijd na elkaar om een zo goed mogelijke overlap of aansluiting te zoeken. Wel ervaar ik nog steeds verschil in werking tussen de twee medicijnen. Allebei hebben ze zo hun eigen voordelen... Mocht je vragen hebben, stel ze me gerust! Ik merk dat de meeste mensen de diagnose ADHD hebben waar ik me met mijn ADD nog wel eens ‘alleen’ in voel....
27-09-2018

Sint Janskruid (hypericum)
ADD

Ik gebruik het middel om somberheid te verhelpen. Bij mij is dat een neveneffect van AD(H)D. Van concerta viel ik enorm af en ging mijn bloeddruk en hartslag in rust enorm omhoog. Het middel werkt voor mij uitstekend. Ik voel me niet meer somber en ervaar de dingen in het dagelijks leven meer als uitdaging dan als probleem. Geen enkele bijwerking voor mij

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2063)
Depressie (1705)
Angst & paniekstoornis (1498)
Hoge bloeddruk (1176)
ADD (565)
Depressiviteit (526)
Astma (467)
Angststoornis (465)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!