ziekte

ADD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADD

04-07-2020 | Vrouw | 31
ADD
Ik gebruik welbutrin nu 4 weken, ik ben erg moe en moet soms echt slapen overdag. Ook mijn stemming gaat alle kanten op en ik voel me soms echt heel somber. Ik ben inmiddels 3,5 kilo afgevallen omdat ik geen eetlust heb. Dit vind ik niet erg maar aangezien ik een eetstoornis heb gehad is het wel opletten dat dit niet uit de hand loopt. Ik hoop dat het binnenkort gaat doen [lees meer...]wat mijn psychiater vertelde want dit maakt mijn add klachten en depressieve klachten alleen maar erger tot nu toe.

Suboxone

23-06-2020 | Vrouw | 36
buprenorfine / naloxon
ADD
Dit middel heeft ervoor gezorgd dat ik al 5 jaar lang geen terugval heb gehad in heroïne gebruik. Nadeel is wel dat ik last krijg van ontwenningskliniek als ik probeer af te bouwen ontwenningskliniek die lijken op heroïne afkick. Ook is mijn libido ernstig verminderd.

21-06-2020 | Vrouw | 50
ADD
Ik heb ADD met depressies. En een gastric bypass. Slik nu Elvanse tegen de stemmingen. Ook Wellbutrin ( bupropion). Dit werkt niet afdoende. Heb Mylan methylfenidaat geslikt maar werkte erg kort en had veel last van de ontwenningsverschijnselen. Hierdoor overgestapt naar Elvanse dat ook niet zo lang werkzaam is, waarschijnlijk door de gastric bypass, maar dit middel wer[lees meer...]kt fantastisch op mijn stemming, en dat deed Mylan niet. Voelde me na de werking ziek en moe. Door Elvanse kan ik nu waarschijnlijk gaan stopp ern met de Wellbutrin

30-05-2020 | Vrouw | 28

Elvanse

29-05-2020 | Man | 40
lisdexamfetamine
ADD
Ten opzichte van de voorloper voor mij een verschil van dag en nacht. Véél gebruiksvriendelijker door geen gedoe meer met die innametijden waarbij je steeds je hoofd breekt over op welke momenten je het zou moeten innemen. Rust aan je kop! Wat ook enorm speelt is dat de schommelingen gedurende de dag die ik met de andere bekende ADHD-middelen had ik met Elvanse nooit me[lees meer...]er heb. Dat is echt nogal een verschil. Nooit meer last van die heftige irritaties en chagrijnigheid rond de momenten dat het middel start met werken en weer uitwerkt. Pfoe da's winst hoor. Mijn kwaliteit van leven stijgt daardoor enorm. Ik slik het nu een half jaar. De start van het ADHD (ik heb uiterlijk ADD denk ik) diagnosetraject vorig jaar was een weg met hobbels en toch hoop onrust en verwarring. Achteraf een moeilijke tijd, het uittesten van verschillende medicatie ondanks goede begeleiding vond ik achteraf pittig. Aan het eind van dat traject kwam Elvanse als optie op de markt. Het was de duidelijke winnaar van alle medicatie voor ADHD die ik in dat traject onder medische begeleiding uitprobeerde. De juiste dosering zoeken duurde ook nog maanden helaas, sterkte voor als je nog in dat traject zit.

ADD
Hele leven en vooral middelbare schooltijd erg veel last gehad van concentratie problemen. Ik had een duwtje in de rug nodig want ik kon van mezelf nooit bezig gaan. Ookal wilde ik het zo graag, het voelde alsof er een muur voor me stond die me tegenhield. Sinds een paar maanden is eindelijk ADD vastgesteld. Ik kreeg mylan methylfenidaat voorgeschreven. In het begin werkte[lees meer...] het geweldig. Eindelijk kon ik mijn potentie qua werken eruit halen. Na een aantal dagen/weken stopte het ineens met werken, compleet. Toen ging ik (advies van psychiater) de dosis verhogen. Toen kreeg ik nare bijwerkingen: opgefokt gevoel, hoofdpijn, rillerig, wazig, ongecontroleerd bewegen, hoofd te vol en chaotisch. Ik voelde me zo angstig en opgefokt dat ik niet echt normaal kon bewegen of praten. Het was zo ondragelijk dat ik dacht 'lag ik nu maar in een coma' of 'ik zou wel uit het raam willen springen' . Geen fijn gevoel als je eerder last hebt gehad van angst en depressieve klachten. Vooral omdat ik hier compleet geen controle over had. Geen fijn medicijn voor mij dus.

ADD
Ik las veel negatieve berichten over de amfexa dexamfetamine. Toch wou ik er met een neutrale blik mee beginnen toen het werd voorgeschreven. Methylfenidaat werkte bij mij niet goed en gaf veel bijwerkingen. Ik heb ca meer dan een week amfexa geslikt. Ik geef toch alle negatieve opmerkingen helemaal gelijk. Ik voelde niks qua verschil met concentratie of dat duwtje in de r[lees meer...]ug. Wel was ik elke dag kotsmisselijk. Ik wou bijna niks eten tot het eindelijk uitwerkte, wat dan s'avonds was. Dan at ik s'avonds weer meer wat ook niet fijn is. Ook kreeg ik weer meer hoofdpijn en wazigheid in mijn hoofd. Op ergere dagen was mijn hoofd helemaal leeg en voelde ik me zo vermoeid dat ik me nouwelijks kon bewegen. Compleet nutteloos voor mij geweest jammer genoeg.

ADD
Sinds een aantal maanden is er ADD bij mij vastgesteld. Ik ben nu 17 jaar. Ik heb er al sinds mijn kindertijd last van maar vanaf de middelbare school werd het toch het ergst. Ik kan me van mijzelf eigenlijk vrijwel niet concentreren. Het gaat eerder om het feit dat ik me fysiek en mentaal niet kan dwingen om bezig te gaan. Ookal wil ik het wel. Ik kreeg methylfenidaat[lees meer...] van Mylan voorgeschreven. In het begin werkte het geweldig. Echt een wondermiddel dacht ik. Ik krijg eindelijk dat duwtje om bezig te gaan, en lang ook nog. Na een aantal dagen/weken werkte het ineens helemaal niet meer. Ik zat toen aan 2x 10mg per dag. Ik kon ineens niet meer bezig gaan.. Na advies van mijn psychiater ging ik toen maar de dosis verhogen. Toen ik rond de 20mg zat kreeg ik zeer nare bijwerkingen. Ik heb een geschiedenis met angst en depressieve klachten. Ik werd ineens heel angstig en opgefokt. Lichamelijk kon ik vrij moeilijk bewegen en praten ging moeilijk. Alsof de hele tijd iemand met een mes in je rug staat, je voelt je alsof je moet vluchten. Het werd zo erg dat ik eigenlijk niet wakker wou zijn omdat het ondragelijk was om me zo te voelen 24 uur lang. Het waren alleen maar nare bijwerkingen zonder het gewenste effect, dus ik ben gestopt. Het is dus niet aan te raden als je last hebt van klachten die gestimuleerd kunnen worden op een negatieve manier.

Sertraline

24-05-2020 | Man | 22
sertraline
ADD
Samen met ADD, had dit een slechte invloed op mijn energievermogen. Alleen het slapen ging beter, als ik het in de ochtend nam moest ik heel de dag gapen en was ik zo moe als iets. De bijwerkingen nemen serieus toe met het verhogen van een dosis en de bijwerkingen zijn ook heel ongewoon verlopen, piepende oren, zweten snachts, meer honger. Ik zweet normaal nooit snachts en[lees meer...] ik werd serieus opeens wakker in mijn nat laken van het zweet dag na dag. Het werkte wel, maar de concentratie verminderde en mijn energie ook. Het heeft geen gewicht doen toenemen, wel eten beter laten smaken. En mijn stemming was euforisch als ik lachte en was daardoor gelukkiger, maar dit was (voor mij) verwaarloosbaar tegenover de consequenties. Een opmerkelijke ervaring door het mixen van vodka-redbull en sertraline waarbij ik impulsief, spontaner en nog wat andere eigenschappen had dan dat normaal het geval is. Niet mijn med. Het heeft wel gewerkt, maar mijn concentratie verbeterde bij het afbouwen en ik hecht veel waarde aan mijn concentratie.

Brintellix

24-05-2020 | Man | 22
vortioxetine
ADD
Voor de behandeling van mijn ADHD (ADD) ben ik na het diagnosticeren gestart met Rilatine MR. Alvolgt ook met Wellbutrin 300mg, en dan veel geprobeerd om mijn stemming te reguleren met een 3e medicijn. Zonder degelijk resultaat. Deze medicatie 10mg brintellix werd ter vervanging van Wellbutrin 300mg geprobeerd, dit had goede effecten. Maar het was heel opmerkelijk dat de [lees meer...]Wellbutrin wegviel. En ben terug met Wellbutrin 300mg gestart, deze neem ik nu samen met 5mg brintellix, en dit bevalt mij enorm goed. Van de 10mg deed het over heel mijn lijf deugd om te krabben, dit heb ik gelukkig niet van 5mg. Wel is er enkele dagen verminderde eetlust door lichte misselijkheid in de maag, alleen de maag gelukkig want het geeft geen duizeligheid, wél viel ik de eerste dagen na inname terug in slaap, dit verdwijnt gelukkig ook. Het is duidelijk wat voor uitgebreide werking het medicijn heeft, waarbij geen creativiteit verloren gaat en er een iets subtielere positievere levensmoed aanwezig is, ik heb al heel mijn leven last van depressieve klachten waarbij ik niet gemotiveerd geraak, en ook niet even gelukkig lijk te reageren waar ik bij anderen meer levensdrift opmerk. Het medicijn helpt ook tegen mijn traagheid, waarbij Rilatine en Bupropion ook lichte bijdrage leveren, lijkt dit medicijn het symptoom echt wél aan te pakken. Ik ben goed af met de metabolische effecten omwille van dat ik onder de combinatie van deze medicijnen een doodnormale hartslag heb en nog steeds asperientjes nodig heb voor mijn bloedsdoorstroming. Haal het als ouder niet in u hoofd dat de medicatie slecht is, bij zwaar verstrooide ADD’ers, is het nodig, want geloof mij, emotionele gezondheid is één vd belangrijkste zaken in de wereld. Supplementen en al die rommel reguleren de hormonale neurotransmitters niet in de hersenen. Het is ook goed als u vers geperst fruitsap drinkt voor de slechte radicalen uit u lichaam te verwijderen, je zal je er ook beter van kunnen voelen maar daarmee gaat u ook geen kanker bestrijden.

11-05-2020 | Vrouw | 28
ADD
Verplicht over gestapt van Dex na vijf jaar gebruik. Ik had ook bijwerkingen bij de Dex (slapeloosheid, gebrek aan eetlust ezv) maar die waren het waard omdat die WEL werkten, ook had Dex minder invloed op mijn emoties. Amfexa werkt niet. Ik heb geen motivatie en geen energie, ben emotioneel afgestompt en heb dagelijkse huilbuien (onverklaarbaar). Ik ben verward en heb wo[lees meer...]ordvindingsproblemen. Bij het schrijven van dit stukje moet ik ongeveer vier keer in een zin stoppen om even voor me uit te staren, zonder verdere reden. Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat ik in een soort droomwereld leef los van de echte wereld aangezien de echte wereld geen effect meer op mij heeft. Ik voel niks meer. Ik vind het schandalig dat iemand heeft besloten dat Amfexa beter zou zijn dat Dex. Ik heb de apotheek, huisarts en verzekeraar gebeld en niemand kan mij uitleggen waarom Dex wettelijk verboden is. Onbegrijpelijk dat ervoor gekozen is om met de werking van de hersenen van een groep mensen te experimenteren zonder toestemming van die persoon of tussenkomst van de behandelend arts. HOE EN WAAR KAN IK EEN KLACHT INDIENEN EN WIE HEEFT DEZE BESLISSINGEN VOOR ONS GEMAAKT?

Equasym

30-04-2020 | Vrouw | 43
ADD
Hiervoor gebruikte ik naar alle tevredenheid medikinet. Goede werkzame stof en veel gebruiksgemak mbt de capsule en het verpakkingsmateriaal. Equasym heeft een zeer slappe capsule die slecht uit de verpakking wil. Meestal krijg ik het alleen voor elkaar met een schaar of een mes. De capsule deukt in en lost te snel op in de mond waardoor je een vieze plakkerige smaak in[lees meer...] de mond krijgt. Naast mij gebruiken ook mijn beide 2 kinderen Equasym, dus heel veel tijd dat verloren gaat met ergenissen over het verpakkingsmateriaal. Ik ben ABSOLUUT NIET tevreden.

16-04-2020 | Vrouw | 43
ADD
Vreselijk veel last van bijwerkingen

16-04-2020 | Vrouw | 24
ADD
Ongeveer 1,5 maand geleden ben ik begonnen met 150g Wellbutrin. Dit omdat ik erg veel last heb van ADD in mijn dagelijkse routine. De eerste 2 weken waren niet prettig; veel hoofdpijn, slechter zicht (alsof ik soms van een afstandje alles bekeek), zweten in de nacht, droge mond. Dit ging gelukkig na 2 weken voorbij en ik voelde me fijner. Rustiger in mijn emoties. Niet mee[lees meer...]r zo snel in paniek raken. Ook kreeg ik dit te horen van mijn omgeving dat ik erg rustig was geworden en dat het fijn is. Ik merkte dus wel verschil maar voor mijn gevoel had ik nog altijd een add-storm in mijn hoofd. Toen heb ik besproken met mijn psychiater om het te verhogen naar 2 x 150g om dit uit te testen. Ik zit nu in mijn eerste week en het voelt totaal niet prettig, veel misselijk geweest, erg weinig eten etc. Hopelijk gaat dit voorbij en heb ik er wat aan, zo niet ga ik weer naar 1x 150g per dag. Al bij al, het heeft me nu al geholpen.

10-04-2020 | Vrouw | 28
ADD
Ik slik al een aantal jaren dexamfetamine ivm mijn pddnos en add, daarbij alleenstaande ouder en dus best een beetje heftig leven. Vorig jaar overgezet op de amfexa en toen begon het drama, constant angstig, paniekaanvallen, gehaast voelen, geen rust van binnen kunnen vinden etcetera. Geen arts die naar me wilt luisteren.

09-04-2020 | Man | 50
ADD
2x per dag 2,5 mg sinds jaren van apotheker eigen bereiding, helemaal top! Nu sinds paar maanden Amfexa en enorm veel bijwerkingen. Het voordeel wat ik had van de Dex is geheel weg. Als een doorsnee apotheker een goed werkende tablet kan maken, hoe kun je dan als fabrikant de werking dan zo vergriepen! En dan nog patent erop krijgen ook. Dit is echt niet ok. Ik ben gesto[lees meer...]pt met Amfexa

Ritalin

06-04-2020 | Vrouw | 22
ADD
Ritalin is lange tijd het enige werkende medicijn voor de concentratie, en dat nadat ik al een aardig wat heb geprobeerd (concerta, strattera, dexamfetamine..). Echter wegen in mijn geval de voordelen (betere concentratie, grote langdurige focus, daadwerkelijk zín en plezier hebben in activiteiten/leren) uiteindelijk niet op tegen de vele en ernstige bijwerkingen die ik he[lees meer...]b. Ik heb altijd al een haat-liefde verhouding met dit medicijn gehad. Vlak na dat het begint in te werken voel ik me opgewekt (dan ook al hogere hartslag) en erg geconcentreerd over het algemeen. Alleen na een paar uurtjes geldt het tegenovergestelde. Het lijkt alsof de negatieve klachten die ik heb extreem worden versterkt, of ik dit nou wel of niet in combinatie met antidepressiva slik (dit is voor spanning/somberheid, geen depressie). Zelfs als ik me goed voel en dit medicijn slik, voelt het écht alsof ik voor zolang het werkt (een aantal uur per pilletje van slechts 5 mg) depressief word, en na uitwerking is alles weer prima. Bijwerkingen als minder eetlust lijken misschien te helpen voor de concentratie (geen afleiding door hongergevoel bijvoorbeeld), maar uiteindelijk voel je misschien niet zoveel honger, alleen je lichaam laat uiteindelijk merken dat het honger heeft door -ondanks te ritalin- mindere concentratie te krijgen. Jaren geleden had ik het ook al genomen en toen gestopt, ook ivm bijwerkingen. Toen later toch weer begonnen omdat er niks anders leek te werken (wat nu dus niet zo blijkt te zijn, ik ga waarschijnlijk binnenkort moidodal/modafinyl en/of guanfacine proberen). Ik heb geprobeerd op regelmatige basis langere tijd het medicijn te slikken, om te kijken of de bijwerkingen na enige tijd verdwenen. Dit was niet het geval, zelfs niet bij 5 mg op een dag. Sindsdien heb ik het 'naar behoefte' geslikt, dus inderdaad als ik het echt nodig had, bijvoorbeeld tentamenperiodes (1 tot 3x per dag 5mg). Kortom in mijn geval zijn de bijwerkingen een reden om al jaren vaak genoeg gezegd te hebben dat ik 'dat spul haat'. Ook al is dit tot nu toe het enige wat me echt helpt bij concentratie, dit is niet goed om te blijven gebruiken (zoals meerdere mensen in mijn directe omgeving hebben gezegd). Natuurlijk hoeven mijn bijwerkingen niet voor iedereen te gelden, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

30-03-2020 | Man | 42
ADD
Dexamfetamine 2,5mg van DMB werkte uitstekend. Amfexa werkt niet. Het is een afschuwelijke ervaring. Alsof je een prachtig bergachtig zonovergoten natuurlandschap inwisselt voor een grauw bedrijventerrein. Ik gebruik geen Amfexa meer.

30-03-2020 | Man | 42
ADD
Begonnen met dexamfetamine 2,5mg; werkte uitstekend! Weinig bijwerkingen en ik had mijn leven weer onder controle. Mijn energie en focus ging van een 4 naar een 8. Dit was voor mij ontzettend goed, maar ook voor mijn vrouw en kinderen (die weer een man en vader met aandacht hadden) en mijn werkgever (waar ik gewoon veel meer kwaliteit kon leveren). Overstap naar Amfexa[lees meer...]: vanaf het eerste moment was van de positieve effecten niets meer over. Het leek zelfs erger dan zonder medicatie. Ik kwam niet meer uit mijn woorden, was heel mistig en verward in mijn hoofd (bij het koken in plaats van een pan te pakken stond ik met een stapel borden in mijn handen). Ik heb na twee dagen het middel weer naar de apotheek terug gebracht. Het liefst heb ik de oude 2,5 mg terug, maar dat zal hem niet worden met zo’n machtige farmaceut die het middel geregistreerd heeft. Noodgedwongen moet ik op zoek naar iets anders. Ik vind het onbegrijpelijk vanuit medisch of maatschappelijk oogpunt dat een goedkoop verkrijgbaar goed werkend middel omgezet moet worden naar een duur niet of minder werkend middel. Vanuit bedrijfseconomisch oogpunt snap ik dat beter, want meer winst, maar kom op: dat is toch een heel onvolwassen?

26-03-2020 | Vrouw | 40
ADD
Op 38 jarige leeftijd gediagnosticeerd met ADD. Nadat methylfenidaat teveel bijwerkingen gaf overgegaan op dexamfetamine sulfaat (generiek). Er ging een wereld voor me open. Alsof je voor het eerst functioneert zoals het eigenlijk zou moeten. Een boek kunnen lezen, niet door elk geluidje afgeleid worden, eindelijk je gedachten kunnen verwoorden. Mijn omgeving hoefde minder[lees meer...] rekening te houden met mijn onvermogen me te kunnen focussen. Een betere kwaliteit van leven, is een understatement. Nu verplicht aan de Amfexa. Die toegenomen levenskwaliteit heb ik grotendeels weer moeten inleveren. Het medicijn werkt lang niet zo goed als de generieke versie en geeft flinke maagklachten. Het idee dat een goedkoper, beter werkend medicijn niet meer verstrekt mag worden en we nu flink betalen voor iets wat relatief weinig effect heeft.. Ik kan er niet bij. Misschien moeten beleidsmakers een poosje iets slikken wat de breincapaciteit met 50% terugschroeft. Dan kunnen ze zelf ervaren hoe schrijnend de dagelijkse realiteit voor velen van ons nu is.

13-03-2020 | Man | 49
ADD
Als er zoveel problemen ( verschillen zijn )met Amfexa ipv Dexamfetamine, dan moet er toch een kern van waarheid in zitten. Er zijn zoveel negatieve reviews over dit middel. Wat word er met de informatie van deze site gedaan en heeft het enigszins zin om deze reviews te plaatsen. Ik hoop ook dat de info bijdraagt aan een extra controle van een medicijn en de zuiverheid [lees meer...]van de grondstoffen.

Dexmethylfenidaat

13-03-2020 | Man | 28
dexmethylfenidaat
ADD
1. Methylfenidaat sandoz 2x 54 innametijd 900 en om 1400.gestopt na 1.5 jaar ivm negatieve gedachten. Isoleerde mij thuis en overvroeg mijzelf. Een tablet werkte voor mij 6 uur lang vandaar twee tabletten. 2. Concerta.eerst 2x 54 geprobeerd bleek te veel. Daarna overgegaan naar 1x 54 mg op een latere tijdstip namelijk rond 10.30. Dit ging beter. Sociaal ging het beter [lees meer...]en wilde meer met vrienden ondernemen en mij begeven in sociale situaties. Meer succeservaringen. In de ochtend dronk ik koffie en aan het eind van de.middag iets van cafeine voor meer effect. Daarom overgegaan na 1.5 jaar Concerta naar Dexamfetamine. 3. Dexamfetamine 4 maanden geprobeerd sloeg minder aan. Verschillende dosissen uitgeprobeerd. 4. Nu sinds een maand gezocht naar de juiste dosis Langwerkend Dexmethylfenidaat Retard. Start 20.00 met 20 mg. Tablet van 15+5 mg om 8.00 uur s'ochtends. Rond 16.00 neem ik 2mg erbij om rebound te overbruggen. Voordelen: - Rust - Overzicht - Taken afmaken - Stap voor stap kunnen nadenken. - Verbanden leggen - functioneren op werk en sport

12-03-2020 | Man | 12
ADD
Mijn zoon heeft sinds het gebruik van deze medicatie zo zichzelf kunnen zijn. Hij kon zich eindelijk concentreren op zijn werk opschool en is in 1 jaar tijd 2 niveaus gegroeid op school. Hij kon eindelijk wat meer vrienden maken zonder te veel strubbelingen. Tijdens sporten kon hij erbij blijven met zijn gedachtes. Verjaardagen bezoeken was geen hel meer voor hem. Hij k[lees meer...]on het nu allemaal overzien. We balen daarom echt dat hij de overstap naar amfexa heeft moeten maken en zijn hard op zoek naar een oplossing hiervoor

12-03-2020 | Man | 12
ADD
Mijn zoon kreeg eerst dexamfetamine voor geschreven dit werkte goed. Kon zich concentreren vriendjes maken, samen spelen, werken op school. Nu na 2,5 maand verplicht aan de amfexa veel last van lichamelijke klachten; hoofdpijn, duizeligheid. Ook in ene veel last van heftigere emoties. Hij vind alles oneerlijk wat er gebeurd (thuis, op school, met vrienden) waardoor hij va[lees meer...]ker alleen thuis zit.

Concerta

08-03-2020 | Man | 28
ADD
Methylfenidaat werkt eigenlijk heel goed, maar voor zeer korte duur. Daarna enorm veel last van bijwerkingen, enorme rebound en ontzettend veel moeite met ontspannen. Ik voelde me enorm high, enorm 'strak' staan. Dit voelt heel ongemakkelijk op straat en in contact met anderen.

08-03-2020 | Man | 28
ADD
Ik ben van Concerta overgestapt naar dexamfetamine 2.5 mg. Toen ook verplicht overgestapt op Amfexa. Voor mij is het het beste medicijn voor ADD. Heel goede focus en motivatie zonder een high gevoel te hebben, wat ik wel enorm had met methylfenidaat, of het gevoel te blijven willen bijpakken. In tegenstelling tot de meeste anderen, ben ik enorrm tevereden met dit medicijn[lees meer...]. Het kost wel een hoop, maar goed ik heb het er voor over.

04-03-2020 | Vrouw | 32
ADD
Een paar jaar geleden (2015) ook al Dex gebruikt, dat goed beviel. Uiteindelijk afgebouwd omdat ik het gevoel had dat de medicatie niet langer nodig was + een actieve kinderwens. Eind 2019 weer begonnen. Eerst verplicht Methylfenidaat (wat een ramp, zoveel bijwerkingen). Dus ik wilde graag weer over op Dexamfetamine. Verplicht over moeten stappen op Amfexa, net als de r[lees meer...]est van Nederland. Omdat ik erg slecht reageerde op Amfexa 5mg (binnen 1,5 week was ik zwaar depressief en was ik niet meer in staat goed voor mijn dochtertje te kunnen zorgen), ben ik in overleg met mijn psychiater meteen overgestapt op Dexamfetamine 2,5mg van de Magistrale Bereider van de Apotheek. Dit keer 2x daags 2 tabletten 2,5mg. om 8 en om 12:30 uur. Hoewel het wel goed bevalt heeft het bij lange na niet het effect dat ik gewend was uit 2015. Wellicht dat mijn lichaam er anders op reageert dit keer. Jammer. Ik heb een nerveus onderliggend gevoel de hele dag, en heb nog steeds flinke opstartproblemen bij het starten van taken. Daarnaast ervaar ik een heftige rebound precies tijdens het avondspitsuur thuis. Na het in bed leggen van mijn dochtertje stort ik qua energie enorm in en wil ik helemaal niets meer. Ik ga nu in overleg met mijn psychiater over op 3x daags 2 tabletten 2,5mg met de hoop dat ik de rebound kan opvangen en kan uitstellen totdat ik al slaap. Ik hoop dat ik geen inslaap problemen krijg, maar dat zullen we wel zien. Ook zit ik eraan te denken om naast mijn medicatie te starten met Omega-3 voedingssupplamenten. Heeft iemand daar positieve ervaringen mee met betrekking tot ADD/ADHD?

01-03-2020 | Man | 24

Concerta

01-03-2020 | Man | 24
ADD
Sinds 7 weken ben ik opgenomen in een kliniek, hier, zijn we met o.a diognastiek bezig. In het verleden heb ik de diagnose add gekregen en hiervoor kreeg ik het medicijn bupropion (welbutrin) voorgeschreven dit geen een tijdje goed totdat ik erg suïcidaal werd. Dit middel werd voorgeschreven omdat ik op dat moment ook heel erg depressief was en wilde stoppen met roken. Nu[lees meer...] een paar jaar later kreeg ik de vraag of ik concerta wilde proberen. Hier ben ik mee akkoord gegaan omdat ik heel onrustig in mijn hoofd was en veel aan het piekeren was. We begonnen met de 18mg en ik merkte gelijk al verschil. De eerste dagen veel hoofdpijn en misselijkheid maar daar was ik al voor gewaarschuwd. Na een week hebben we het verhoogd tot 36mg. Nu merk ik dat het een stuk beter gaat. Het enigste vervelende is, is wanneer de concerta is uitgewerkt ik veel last heb van hoofdpijn waardoor ik ook wat minder slaap. Maar al met al heb ik er veel baat bij.

28-02-2020 | Man | 32
ADD

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2359)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1808)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (957)