ziekte

ADD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADD

02-08-2021 | Vrouw | 40
ADD
Overstap naar Teva. Ondanks dat dit hetzelfde zou moeten werken als de methylfenidaat rt van Sandoz is dit voor mij absoluut niet het geval. Depressieve gevoelens en agressie. Iets wat eerder, met en zonder medicijnen, nooit was.

01-08-2021 | Man | 13
ADD
Geen enkel effect. Niet positief, maar ook niet negatief

Dexamfetamine

19-07-2021 | Man | 51
ADD
Dexamfetamine wekte perfect, werd helder in mijn hoofd en kon me goed concentreren.

19-07-2021 | Man | 51
ADD
Had eerst Dexamfetamine en die werkte perfect nu Tentin en is echt totaal een andere uitwerking, voel me klote na een tijdje en niet helder maar numb en verloren.

15-07-2021 | Vrouw | 24
ADD
Met mijn 24 jaar enkele weken geleden eindelijk de diagnose ADD gekregen. Na jaren van strubbelingen met depressies (ik gebruikte al een SSRI's), kwam ik mbv een pscyholoog en later een psychiater tot de ontdekking dat de depressie een symptoom was van ADD. Ik ben een erg introvert persoon die graag alleen is. Sinds mijn puberteit ben ik eigenlijk altijd enorm vermoeid. Ei[lees meer...]ndeloos bloed geprikt, en ook onderzoeken in slaapcentra gehad hier voor. Sociaal contact koste mij altijd enorm veel energie en ik nam standaard een periode te veel hooi op mijn vork, raakte overwhelmed en oververmoeid, en moest dan alles weer laten vallen. Met uitval op werk aan toe. En dat op repeat. Gestart met methylfenidaat 10mg opbouwen tot 4x daags, eigenlijk alleen omdat je verzekeringstechnisch eerst methylfenidaat geprobeerd moet hebben voor je dexamfetamine vergoed krijgt. Dit is absoluut niet mijn medicijn. De bijwerkingen slopen er in, en na anderhalve week realiseerde ik mij dat ik eigenlijk geen enkele positieve ervaring meer had. Behalve dan dat het me wat meer energie gaf en ik 's middags niet meer bijna dagelijks even hoefde te slapen (lees: ontprikkelen). De eerste dagen, vanwege het stimulerend effect, veel energie tot het euforische aan toe. Omdat ik dat nooit had, plande ik mijn dagen te vol en schatte ik mijzelf veel te hoog in. Al na een paar dagen bijwerkingen als hoofdpijn, trillerig zijn en het vervelendste waren de depressieve en sombere gevoelens die ik kreeg. Ik vond m'n leven uitzichtloos en er leek een soort mist over mijn stemming te hangen. Tevens na een aantal uur als de tablet was uitgewerkt viel ik zowat ter plekke in slaap van vermoeidheid. Ik zag geen effect als het ging om aandacht en concentratie. Enige positieve was dat ik sliep als een blok. Nu over op dexamfetamine, en ondanks dat dit ook even wennen is heb ik hier naast slecht slapen geen enkele bijwerking van ervaren!

08-07-2021 | Man | 42
ADD
Ik werd van Tentin erg depressief wat ik niet bij De Magistrale Bereider had. Veel zaken intresseerde mij niet meer zelfs hobbies die ik heb.

04-07-2021 | Vrouw | 43
ADD
Ik gebruik dit sinds een jaar, wisselende dosering tot maximaal 3/4 keer per dag. Eerst sloeg ik nog wel een paar dagen over maar dat werkt niet positief. Ik begin meestal rond 11.30 met de eerste dosering, eerder lijk ik het niet nodig te hebben. Ik ben over het geheel Genomen stabieler, heb minder last van schommelingen in mijn gemoedstoestand, lijk ook een leuker pers[lees meer...]oon. Ook heb ik meer energie en overzicht. De werking is vrij kort en er ontstaat gewenning. Een tijdje last gehad van hartkloppingen maar dat is de laatste tijd weer minimaal. In de avonden ben ik erg moe en de ochtenden ook. Ik weet niet of dat een bijwerking is of gewoon bij mij hoort. In het begin wel last gehad van nerveuze en opgejaagde gevoelens maar omdat ik het nu dagelijks gebruik heb ik daar geen last meer van. Ik twijfel wel Over de lange termijn effecten, ik wil geen problemen later. Het liefste wil ik natuurlijk helemaal geen medicatie maar het is nu gewoon veel zonniger om me heen. De optimale dosering vinden heeft een tijdje geduurd. Ik gebruik een lage dosering 10 mg omeprazol erbij omdat ik er soms maagzuur/ buikpijn ervan krijg.

Dexamfetamine

26-06-2021 | Man | 29
ADD
Dexamfetamine generiek werkte voor mij vele malen beter dan Tentin. Had een goede concentratie, stabiele stemming, was gemotiveerd en had eindelijk het idee weer grip op het leven te hebben. Nu met Tentin is dat allemaal weg.

26-06-2021 | Man | 29
ADD
Altijd generieke Dexamfetamine gebruikt. Sinds een maand Tentin 5 mg. Alsof ik in een depressie ben beland, als het nou zo was dat ik me er enorm goed door kon concentreren had ik het voor lief genomen. Maar zelfs dat doet het niet. Binnenkort met de psychiater overleggen of ik Elvanse (langwerkend Dexamfetamine) kan krijgen.

22-06-2021 | Vrouw | 18

20-06-2021 | Vrouw | 21
ADD
Eerste 2 dagen dat ik dit gebruikte werkte het redelijk leek het, naast dat ik veel bijwerkingen had. 3e dag was ik erg prikkelbaar en mijn concentratie vreselijk. 4e dag kwamen mijn trauma's omhoog, waarna ik belandde in een psychose. Waarschijnlijk heb ik nog andere psychische stoornissen die (nog) niet vastgesteld zijn waardoor ik er extra slecht op reageer. Maar ik heb[lees meer...] in mijn leven een hoop medicijnen geprobeerd, en ik heb nog nooit zó slecht op een medicijn gereageerd. Ik ben nu volledig terug bij af door 4 dagen dit medicijn te gebruiken. Conclusie: Wees erg voorzichtig met dit medicijn! En als je psychose gevoelig bent/denkt te zijn neem dit zeker NIET. Het is levensgevaarlijk!

17-06-2021 | Vrouw | 25
ADD
Wat een enorme troep, gevaarlijk spul. Dit medicijn heeft mijn leven totaal op zijn kop gezet . (RED. Mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

07-06-2021 | Man | 19
ADD
Bij inname zeer vermoeit. Waar ik met het vorige Amfexa goed kom leren en voor langere tijd mijn aandacht vast kon houden. Moet ik nu blij zijn als ik één of twee zinnen kan schrijven zonder afgeleid te zijn.

07-06-2021 | Man | 22
ADD
Extreme vermoeidheid bij inname, knikkebollend achter het stuur. Dit is bij Tentin, bij vorige dex van DMB werkte perfect en had deze bijwerking niet.

06-06-2021 | Vrouw | 24

Strattera

02-06-2021 | Vrouw | 21
atomoxetine
ADD
Nadat methylfenidaat niet meer voldoende effecf gaf, werd er gezegd dat dit middel goed zou werken. In de eerste week (20 mg) had ik nog bijna nergens last van. De eerste 3 dagen viel ik alleen vaak plots in slaap overdag tijdens lessen en vergaderingen, maar ik dacht dat dit kwam door het slaaptekort van het weekend. Ook was ik volgens mensen in mijn omgeving minder aanw[lees meer...]ezig. Een ander ding was dat ik bij elke vorm van sociaal contact een soort gedachteontploffing had. Ook hiervan dacht ik dat het nier door de medicijnen kwam (achteraf las ik dat dit wel degelijk daardoor kwam). Een week erna werd mijn dosis verhoogt naar 40 mg, omdat ik dus dacht geen bijwerkingen te hebben. De eerste paar dagen was ik vooral erg moe en overdacht ik elke beweging die ik maakte. Vervolgens had ik een projectvergadering en moest ik notuleren, toen ik deze teruglas dacht ik wat is dit. Er stond bijna niks genotuleerd, terwijl ik dit normaal uitgebreid doet. Ook begon ik me af te sluiten van vrienden, en werd ik erg twijfelachtig over alles. Ik voelde me bij alles onzeker en zwaar kut. Als ik dan onder de mensen was zat ik in stilte met een hoofd vol chaos en vragen. Het toppunt was de avond voor mijn medicijnconsult. Ik wilde uit mijn lichaam en uit mijn hoofd. Ik had van alles geprobeerd en kreeg maar geen rust terwijl ik wel moe was. Ik heb me sinds 6 jaar nog nooit zo kut gevoeld. Er zaten alleen nog maar negatieve gedachtes en gedachtes over zelfdoding in mijn hoofd. Uit wanhoop had ik opbouwend 9mg melatonine op maar kreeg mezelf nog niet in slaap. Gedachted en nare gevoelens bleven maar doorgaan en doorgaan en doorgaan. Ik voelde me raar en op alle manieren slecht. Ik wist niet waarom dit “plots” was. Het enige wat er veranderd was waren mijn medicatie. Na lang zoeken die avond kwam ik erachter dat veel mensen deze zelfde suicidale en negatieve gedachten kregen na dit medicijn. De volgende dag (zonder slaap) heb ik het dus ook niet meer genomen. Ook heb ik in deze 2 weken niet aan school kunnen werken en had ik totaal geen concentratie, maar juist alleen maar meer chaos In het kort: als ik wist hoe erg dit mijn mentale gezondheid, relaties en school zo erg negatief zou beinvloeden zou ik dit nooit genomen hebben.

28-05-2021 | Vrouw | 47
ADD
Het duurde even alvorens ik in de gaten had dat het van de ene op de dag overstappen van dexamfetamine (2,5mg tabletten in 3x daags giften van 12,5-12,5-10mg) veel klachten gaf. Na ongeveer 2,5 week had ik dusdanig veel klachten (zowel mentaal/emotioneel als fysiek) dat ik vermoedde dat dit door de tentin zou kunnen komen. Ik heb vervolgens secuur bijgehouden hoe mijn [lees meer...]dag verliep op de voorgeschreven tabletten, het iets verhogen van de dosis (door de tabl niet te delen maar i.p.v. 2,5 tabl nu 3 hele tabl te nemen) en de laatste gift van 17.00u te stoppen. Het leek geen verschil te maken. Omdat ik nog een aantal van mijn magistraal bereidde Dex had liggen ben ik in kleine stapjes weer de tentin gaan afbouwen door ‘ uit te sluipen en op die manier weer op de oude vertrouwde Dex terug te zijn. Inmiddels zijn praktisch alle klachten die ik ervoer op de tentin praktisch volledig verdwenen; aandacht en focus blijven nog iets achter maar de rebound, trillen/zweten en nervositeit plus de stemmingswisselingen zijn beduidend minder. Bovendien is het in mijn hoofd absoluut rustiger. Ik weet nu door dit zorgvuldig een maand lang op te schrijven en letterlijk te zien wat tentin met mij deed, dit voor mij absoluut geen goed medicijn is. Nu magistraal bereidende apotheken bij wet niet meer mogen leveren zit er wellicht nog maar 1 ding op; zoeken naar andere mogelijkheden. In het verleden is het ren zoektocht geweest van ritalin naar concerta en wat er tussen zit: de Dex bleek voor mij het ‘wondermiddel’. Mijn wanhoop is groot, vooral omdat het voor mij en mijn (overigens fantastische) behandelaars met pech weer een hele tijd kan duren alvorens ik goed ben ingesteld...

23-05-2021 | Vrouw | 30
ADD
Ik gebruik nu 2,5 maand de Elvanse, maar het voelt vertrouwd en lijkt langer. Had ik maar eerder geweten van dit medicijn! Na jarenlang af en aan klooien met methylfenidaat, waar ik 20212/2013 de retard versie meerdere keren per dag moest slikken.... en afgelopen jaar de kortwerkende 6 x moest innemen is Elvanse een uitkomst. De eerste tijd vreselijke droge mond, nog st[lees meer...]eeds wel maar dat werd dus echt minder na een maand of 2 ... xylimelts en oral balance waren echt een uitkomst op de ergste dagen, ook al vond ik de smaak ervan ook niet al te lekker... Soms neem ik vlak voor en tijdens de menstruatie wel iets minder in, ik merk dan dat ik meer last krijg van bijwerkingen en ik voel me dan ook goed bij deze aanpassing. De eerste 2 dagen zat ik echt voor mijn gevoel als een super relaxte observeerder tussen allerlei prikkels. Ergens was dat heeeeel fijn, en ergens voelde ik me er niet bij. Dit effect ging weg en is nu zo dat ik soms nog steeds even een prikkelarmere omgeving moet opzoeken/ koptelefoon met meditatie muziekje. Wel kan ik alles veel beter filteren, handel ik minder impulsief, ik overzie sommige dingen beter en laat vaak zelfs mensen uitpraten. Ik heb dan nog steeds allang 3 hele antwoorden klaar met bijbehorende gevolgen, maar ze komen er uit als een samenhangend geheel :-) Ik ben blijkbaar iemand met een snel metabolisme, dus ik neem het (IN OVERLEG MET SPECIALIST!!) 2 x daags in. In de ochtend rond 6 uur 50 mg, rond 13:00 30 mg. In het begin wat te snel gegaan met ophogen, waardoor ik niet lekker werd (rode wangen, soort opvliegers, duizelig, misselijk enz). Ook had ik in die periode een muscle twitch in mijn linker bovenarm. Toen 1 dag gestopt om te kijken of de klachten afnamen en dat klopte. Toen teruggegaan van 70 naar 40mg en uiteindelijk langzaam uitgebouwd tot huidige dosering. Ik voel me meer steady, maar ik probeer ook in de weekenden rond dezelfde tijd op te staan. Ik merk dat al later opstaan en bijv 1 capsule / 2 x lagere dosis innemen meestal een negatief effect had op mijn stemming, soort van licht afkicken denk ik. Het is zeker geen wonder middel zoals iemand eerder beschreef, maar een dag zonder zou ik niet echt willen .... Ik ben meer mijzelf, zoals ik mij prettig voel en wil zijn!

10-05-2021 | Vrouw | 41
ADD
Na een lange zoektocht uiteindelijk gebruik gemaakt van magistraal bereide Dexamfetamine 4 x 2,5 mg 3 x per dag. Dit gaf rust en structuur in mijn leven en daarmee ook in het leven van de rest van mijn gezin. Eindelijk met aandacht en in rust kinderen opvoeden , mijn werk naar tevredenheid doen en een leuke partner zijn. Helaas kortdurende overgestapt op Amfexa vanweg[lees meer...]e beleids redenen van onze overheid/ verzekeraars. Dit was een hele nare ervaring voor zowel mijzelf als mijn kinderen en partner. Alle grond werd weggeslagen en alle klachten van overprikkeling, chaos , stemmingswisselingen en het niet of slecht in staat zijn om goede zorg te dragen met daarbij ook nog extra lichamelijke klachten als misselijk, duizelig, hartkloppingen, hoofdpijn en neerslachtigheid. Gelukkig heeft mijn medicatie-voorschrijvende arts ingegrepen en ervoor zorggedragen dat ik op medische grond mijn "oude" medicatie (magistrale bereiding dexamfetamine 2,5 mg)weer kon gaan gebruiken. Klachten verdwenen en mijn leven kwam weer op de rit. Totdat er wederom besloten is vanuit hogerhand dat de bereide Dexamfetamine toch weer vervangen moest worden door een fabrikant. Wonderlijk met een onbekende naam (Tentin) waar ik later pas begreep dat dit het product Amfexa is maar met een naamswijziging. En helaas is mijn ervaring hetzelfde. Oude klachten kwamen terug met de nieuwe lichamelijke klachten er nog bovenop. Het is heel pijnlijk om te constateren dat je hierin willoos overgeleverd bent en er geen rekening wordt gehouden met de gevolgen van deze wijziging voor zowel patient als zijn/haar omgeving.

Escitalopram

02-05-2021 | Vrouw | 40
escitalopram
ADD
Ik slik dit middel tegen angst en add. Ik heb het ook al jaren gebruikt. Maar zins 1,5 jaar heb ik erg last van spier en gewrichtspijn. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Ik vind het niet te doen. Wat doen jullie met deze bijwerkingen? Zijn er oefeningen waarmee de spierpijn vermindert?

01-05-2021 | Man | 36
ADD
Tentin is vergif! Jarenlang magistrale bereiding gebruikt met een positief resultaat. Na 3 weken Tentin verandert in een zombie. Geen honger, vergeetachtig, niet kunnen slapen, geen concentratie. Misselijkmakend dat dit kan..

19-04-2021 | Vrouw | 49
ADD
Het leek in het begin een wondermiddel. Ik startte met 20 mg, maar dat bleek al snel te weinig dus naar 40mg gegaan. Mijn focus is nu beter, al zou het nog meer verbeterd mogen worden, maar ik heb zelf het gevoel dat 50mg te veel zal zijn. Ik dacht in beginsel eigenlijk nauwelijks last van bijwerkingen te hebben, totdat het me op begon te vallen dat ik tegenwoordig wel [lees meer...]extreem snel vermoeid ben en in ademnood kom als ik een stukje moet fietsen. Het lijkt wel alsof na ong. 100mtr mijn benen al beginnen te verzuren waardoor ik bijna geen kracht meer heb om nog te trappen en krijg het gevoel zowat astmatisch te zijn. Ook een stukje stevig doorlopen is er niet meer bij. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar aangezien deze klachten zijn begonnen sinds ik dit medicijn ben gaan gebruiken heb ik het vermoeden dat het daaraan ligt. Benieuwd of iemand ook dit zo ervaart en of het van voorbijgaande aard is.

12-04-2021 | Vrouw | 51
ADD
Eerder had ik Sandoz, en hoewel ik soms twijfelde of het wel echt werkte, merkte ik het vooral als ik het niet gebruikte. Als ik het wel gebruikte merkte ik nauwelijks bijwerkingen en was mijn concentratie wel een heel stuk beter. Nu is de apotheker overgestapt op Teva en ik vind het verschrikkelijk. Zeer versnelde hartslag en de zenuwen gieren door mijn lijf tot laat in d[lees meer...]e avond door mijn lijf. Na ongeveer 5 tot 8 uur word ik erg moe en voel me zeer somber of depressief en krijg huilbuien. Het helpt me totaal niet bij de concentratie. Ik durf het nu bijna niet meer te gebruiken, vanwege de extreme bijwerkingen. Ik functioneer nog beter zonder Teva Methylfenidaat. Ik slik al 12 jaar methylfenidaat, ooit begonnen met Ritalin, toen Concerta, Mylan, Sandoz en nu Teva.. Heb me het beste gevoeld met Concerta, en nu het slechtste met Teva.

Amfexa

ADD
De naamsverandering van Amfexa naar Tentin bevestigt alleen maar hoeveel er wel niet mis is met deze medicatie. De reputatie werd zo slecht dat ze de naam maar hebben veranderd. Het gaat nog steeds om exact hetzelfde middel met extreem veel bijwerkingen waarvan sommige vrij ernstig zijn zoals hartkloppingen en een erg onrustig gevoel. Dit in tegenstelling tot de oude 2,5mg[lees meer...] dexamfetamine waarbij er juist rust was in mijn hoofd. Ook was er totaal geen probleem met een verhoogde hartslag terwijl Amfexa juist voor een veel te hoge hartslag zorgt. Het is belachelijk dat alleen dit medicijn nog beschikbaar is en de oude dex niet meer verkocht mag worden. Het verschil is zo groot dat het lijkt alsof je te maken hebt met een heel andere medicatie terwijl Amfexa beweert dat het om exact dezelfde zou gaan. Ook is de spreiding van de pillen niet goed waardoor de ene pil sterker is dan de andere.

ADD
De naamsverandering van Amfexa naar Tentin bevestigt alleen maar hoeveel er wel niet mis is met deze medicatie. De reputatie werd zo slecht dat ze de naam maar hebben veranderd. Het gaat nog steeds om exact hetzelfde middel met extreem veel bijwerkingen waarvan sommige vrij ernstig zijn zoals hartkloppingen en een erg onrustig gevoel. Dit in tegenstelling tot de oude 2,5mg[lees meer...] dexamfetamine waarbij er juist rust was in mijn hoofd. Ook was er totaal geen probleem met een verhoogde hartslag terwijl Tentin juist voor een veel te hoge hartslag zorgt. Het is belachelijk dat alleen dit medicijn nog beschikbaar is en de oude dex niet meer verkocht mag worden. Het verschil is zo groot dat het lijkt alsof je te maken hebt met een heel andere medicatie terwijl Tentin beweert dat het om exact dezelfde zou gaan.

Amfexa

ADD
Amfexa heeft extreem veel bijwerkingen waarvan sommige vrij ernstig zijn zoals hartkloppingen en een erg onrustig gevoel. Dit in tegenstelling tot de oude 2,5mg dexamfetamine waarbij er juist rust was in mijn hoofd. Ook was er totaal geen probleem met een verhoogde hartslag terwijl de amfexa juist voor een veel te hoge hartslag zorgt. Het is belachelijk dat alleen dit medi[lees meer...]cijn nog beschikbaar is en de oude dex niet meer verkocht mag worden. Het verschil is zo groot dat het lijkt alsof je te maken hebt met een heel andere medicatie terwijl amfexa beweert dat het om exact dezelfde zou gaan. Ook is het zo dat de spreiding van de pillen niet goed is waardoor de ene pil meer kan bevatten dan de andere wat zeer slecht is voor het behouden van een juiste spiegel.

08-04-2021 | Man | 42
ADD
Pas op 40 jarige leeftijd diagnose gehad en met dit wonderspulletje begonnen. 36mg van het merk Sandoz. Oh wow, kan het leven ook zo zijn!? Ik heb nu genoeg aandacht om te kunnen genieten van bijvoorbeeld het lezen van een boek. Super! Echter, na twee jaar gebruik van dit merk, ging mijn apotheek over op het merk Teva. Hetzelfde spul, dezelfde hoeveelheid, maar een ande[lees meer...]r merk. Helaas bleek dat een regelrechte ramp. Ik werd er ziek van. Kreeg een pieptoon in mijn hoofd en pijn op mijn borst. Nu ga ik weer door het leven zonder. En ben ten einde raad.

07-04-2021 | Vrouw | 40
ADD
Sinds mijn diagnose in 2018 ben ik uiteindelijk beland op een fijn wekend medicijn dexamfetamine 2,5 mg van de magistrale bereider. Eindelijk had ik de rust in mijn hoofd en functioneerde ik naar behoren, totdat de apotheek zonder enige reden of overleg met een specialist andere medicatie mee gaf. Allereerst Tentin een totaal verkeerd effect had en daarom werd ik over gez[lees meer...]et naar Elvanse eerst 30 mg, dat werkte amper tot niet, dat is opgebouwd naar 70 mg. In december met alle klachten naar de huisarts gegaan die mij weer terug verwees naar een specialist en waardoor ik op een wachtlijst terecht ben gekomen van maanden. Maanden lang functioneer ik niet naar het eerdere resultaat, val ik terug in neerslachtige buien en heb ik totaal geen concentratie meer. Wel tot de conclusie gekomen dat Elvanse niet het gewenste resultaat bereikt en nu nog altijd niet verder ben door een wachtlijst. Onbegrijpelijk ook dat een apotheek je zomaar overzet naar een ander medicijn en dat ik nu door het niet werken van de medicatie die door een apotheker is voorgeschreven terug verwezen word naar een specialist.

Zoely

05-04-2021 | Vrouw | 34
estradiol / nomegestrol
ADD
Ik heb add en daarbij een dwangneurose. Bij deze medicatie heb ik de medicatie ook voor add weer nodig. Daarbij depressieve gedachten en boos en verdrietig. Ook mijn libido is 0. Mijn omgeving en ik herkennen mij totaal niet.

30-03-2021 | Man | 22
ADD
Dit medicijn maakt mij alerter en meer gefocust. Ook voel ik me blijer wanneer ik het gebruikt. Ik ben introverter zonder het en ik voel me ongeorganiseerd en ook lui. Eigenlijk heeft het mijn depressie een beetje genezen. Ik voel me minder leeg. Enige negatieve aspect is de ‘half-life’ en rebound. Ik moet het 5 keer per dag nemen. Degene die langer effect heeft is niet[lees meer...] vergoed door mijn verzekering dus moet ik er meeleven. Over het algemeen voel ik me beter, gemotiveerd en zelfverzekerd. Het maakt mijn leven beter te regelen. ////////////// (original text: This medicine makes me more alert and focused. I also feel happier while on it. I'm more introvert without it and I feel disorganized and lazy as well. It actually cured my depression a bit. I feel less empty. The only downside is the halflife and the rebound. I have to take it five times a day. The longer lasting one isn't covered by my insurance so I'll have to deal with it. Overall I feel more on track, motivated and confident. It makes life easier to manage. ) /////

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2608)
Depressie (2099)
Angst & paniekstoornis (2046)
Hoge bloeddruk (1488)
Blaasontsteking (1069)