ziekte

ADD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADD

27-01-2023 | Man | 21
ADD
Ik gebruik rilatine sinds ik 14 ben, toen kwam ik te weten dat ik ADD had. Ik gebruik het enkel tijdens examenperiodes. Ik begon eerst met een kwart van een pil van 10mg, wat ik geleidelijk aan verhoogde. Het helpt me bij concentreren en ik word er ook leergierig van. Niet enkel om te studeren, maar het helpt ook bij andere activiteiten zoals muziek spelen, creatief zijn..[lees meer...]. In alles wat ik doe als ik rilatine gebruik ben ik super gemotiveerd.

Medikinet

13-01-2023 | Vrouw | 10
ADD
We zijn begonnen met 10 mg en zagen al een verbetering in werkhouding op school , taakjes afmaken en langer aan iets kunnen werken in de klas. Zoon zag énorm op tegen de lange dagen op school. Sinds kort is de medicatie verhoogd naar 20 mg en we weten niet wat we meemaken. Een super vrolijk kind die opeens weer wil leren en nu aangeeft dat de dagen op school voorbij vl[lees meer...]iegen! Slapen was altijd al een probleem en dat is niet minder geworden maar de stemming en de hoeveelheid energie is goed en stabiel.

09-01-2023 | Vrouw | 38
ADD
Hallo, In het verleden heb ik Ritalin, Concerta en dexamfetamine (Amfexa) gebruikt. Allemaal met redelijk tot goed resultaat, maar het raakte erg snel uitgewerkt bij mij en kreeg dan last van rebounds: erg moe zijn, vooral mentaal en daardoor niet goed meer kunnen nadenken/functioneren. Ik ben net gestart met Lisdexamfetamine 70 mg 1x per dag. Dit zou zo'n 13 uur moe[lees meer...]ten werken, maar ik heb het idee dat het bij mij na zo'n 5 á 6 uur is uitgewerkt. Ik ervaar binnen een uur na inname al een piek (rustiger hoofd, lichamelijk energieker) die ongeveer 2,5 uur duurt waarna het geleidelijk afneemt en daarna slaat ineens een zware mentale vermoeidheid toe (rebound?). Het voelt dus als een flinke kopstoot, zowel bij inwerken als uitwerken. Ook voelde ik me warrig, chaotisch en soort van raar/onwerkelijk gevoel. Vandaag de capsule opengemaakt omdat ik het idee heb dar 70 mg ineens teveel is, en eerst de helft daarvan ingenomen met yoghurt. 3 uur later de tweede helft genomen. Ik heb het idee dat het nu langer doorwerkt, het er minder hard 'in klapt' en geen zware rebound. Ik zit nog maar op dag 3 dus het is denk ik nog uitproberen? Zijn er meer mensen die het rare/onwerkelijke gevoel herkennen? Ik word er niet echt bang van, maar vind het vervelend om me zo vreemd te voelen.

06-01-2023 | Vrouw | 32
ADD
Ik had niet door dat dit medicijn mij langzaam een schim maakte van wie ik in essentie ben. Ik dronk meer alscohol, rookte (VEEL) meer, was altijd moe en futloos, stak mijn kop in het zand voor verantwoordelijkheden. Enige dat ik als positief heb ervaren is dat ik minder prikkels had. (En logisch ook als je niets anders doet dan bingewatch-en) Ik had totaal niet door dat d[lees meer...]it door dit medicijn kwam. Door aanhoudende diarree ben ik overgestapt op een ander medicijn en verdwenen bovenstaande klachten direct als sneeuw voor de zon!

Sertraline

28-12-2022 | Vrouw | 34
sertraline

20-12-2022 | Vrouw | 29
ADD
1 week lang 2,5 mg (4 keer per dag om de 4 uur) als ik niet kon slapen mocht ik laatste dosis overslaan. Mijn klachten waren extreem voor deze lage dosering. - jeuk over hele lichaam (mezelf snachts open gekrapt) - menstruatie doorbraak bloedingen - buikpijn - niks kunnen eten - misselijk - extreem hartkloppingen in rust hartslag van 140 - niet kunnen slapen [lees meer...]- uitgeput niks kunnen doen - beetje meer concentratie en motivatie om iets te doen.. Ik twijfel of het een allergische reactie is/overgevoeligheid. Ik ga dit morgen overleggen met de arts. Morgen overstappen naar Tentin.. ben eigenlijk een beetje bang of dat er ook zo heftig aan toe zal gaan.. we zullen zien begin daarmee ook met halve tablet

11-12-2022 | Vrouw | 19

26-11-2022 | Vrouw | 30
ADD
Zijn hier meer mensen die zich door dit medicijn neerslachtig en niet meer blij voelen? Ik vraag mezelf momenteel af of het hierdoor komt.

24-11-2022 | Man | 53
ADD
Overgestapt omdat het vorige merk niet meer leverbaar was. Nu 3 weken in gebruik maar ik ga het terugbrengen.

23-11-2022 | Man | 34
ADD
Sinds een maand de diagnose ADD gekregen door drukte in mijn hoofd, overprikkeld zijn in drukke omgevingen, moeilijk te concentreren en impulsiviteit. Nu 2 weken begonnen met 3 maal daags 1 tablet 10 mg van het merk Escupac,dit werkte goed wel met enige bijwerkingen. Hartkloppingen en soms een onrustig gevoel. Daartegenover stond meer concentratie, gemotiveerder en goed [lees meer...]in slaap komen! Mits het geslikt wordt op de juiste tijden. Echter na de 1e week was me medicatie op bij de apotheek en kreeg ik Sandoz als merk voorgeschreven. Via dit portaal e.a gelezen en ik was niet blij met de wisseling van medicatie. Sandoz veroorzaakt Stemmingswisselingen en er komt niks uit me handen op vrije dagen. Even aankijken zij me behandelend arts!

23-11-2022 | Vrouw | 56
ADD
Ik ontdekte dat ik AD(H)D heb omdat ik stopte met roken. Nicotine heeft de symptomen bijna 40 jaar gedempt en toen is stopte met roken werden ze heel heftig. Na een zoektocht van maanden bleek het dus ADD te zijn en kreeg ik methylfenidaat retard 36 mg. Het helpt me om weer structuur en rust te krijgen na enige tijd ging ook het slapen weer beter maar vanaf dag 1 vererger[lees meer...]de mijn hunkering naar nicotine terwijl ik op dat moment al 5 maanden gestopt was met roken. Het werd onhoudbaar. Het is een fysieke ernstige hunkering, te vergelijken met de hunkering die ik had toen ik 3 dagen gestopt was met roken. Niemand kon me advies geven. Het is nu een keuze tussen wel medicatie en getreiterd worden door die mega hunkering die niet meer stopt of geen medicatie en veel minder effectief kunnen werken en leven. Deze bijwerkingen zijn bij niemand bekend, vaak ook niet bij huisarts en al helemaal niet bij coaches voor stoppen met roken. Maar wel bewezen in een officieel onderzoek, notabene in NL gedaan. Het is zeldzaam, maar het komt dus voor.

Wellbutrin XR

21-11-2022 | Vrouw | 20
bupropion
ADD
Met 150mg begonnen. Heb ADD en last van depressieve klachten. De 150mg merkte ik weinig van. Opgehoogd naar 300mg. Merkte wat verschil in stemming. Maar lang niet wat ik wou voelen. Concentratie is al minimaal en werd alleen maar minder. Uiteindelijk gestopt om te gaan kijken naar een alternatief.

18-11-2022 | Man | 54
ADD
het heeft lang geduurd voordat ik door kreeg wat de bijwerking is. ik neem mezelf kwalijk dat ik negatief en geirriteerd wordt door overprikkeling bij gebruik van de dex/tentin en schrijf een positief effect (bij inname) toe aan het medicijn. kortom ik voel me in praktische zin capabeler om mijn leven te lijden maar met een steeds slechter zelfbeeld (kan bij mij zelfde[lees meer...]structief gedrag uitlokken) en steeds labieler ook.

Equasym

31-10-2022 | Man | 35

27-10-2022 | Vrouw | 37
ADD
Klachten (zal er vast een paar vergeten): Geen concentratie, altijd moe, extreem laag zelfbeeld, chaotisch, vergeetachtig, snel agressief (niet fysiek), snel van relaxt naar zwaar geïrriteerd, altijd te laat, nooit structuur hebben in werk, altijd zoeken naar bevestiging maar vervolgens nogsteeds niet geloven dat iemand het meent, taken uitstellen, graag alleen zijn, altij[lees meer...]d besluiteloos zijn. In 2020 ben ik 6 weken na mijn bevalling in een pittige depressie met opname terechtgekomen. Ik herstelde door Sertraline snel en wilde door de vervelende bijwerkingen graag stoppen. Dit bleek achteraf te vroeg te zijn en kwam in een heftige terugval terecht waarbij ik met Amitriptyline ben begonnen. Deze gebruik ik nu sinds oktober 2021 75mg. Dit gaat goed met weinig storende bijwerkingen. Vlak voor mijn terugval werd ADD geconstateerd en viel alles op zijn plek. Omdat het mentaal super goed ging (ik was vergeten hoe het was om angst te hebben dus ik vond het daarom logisch dat ik geen terugval kon krijgen gezien de hormonen ook stabiel waren) en ik daar geen medicatie voor wilde heb ik er niet veel aandacht aan besteed. Na de terugval herstelde ik weer snel door de Amitriptyline maar ik bleef hangen in “het laatste beetje”. Uiteindelijk besloten te scheiden en ik krabbelde binnen een week weer helemaal op. De ADD klachten zijn helaas veel meer naar de voorgrond gekomen en ben mij er toen wel in gaan verdiepen. Ik was een traject gestart met Concerta, eerst 16, toen 36 en daarna 56mg. Mijn algehele stemming werd wel iets beter en minder prikkelbaar en meer geduld. Maar de concentratie was nog steeds ruk en veroorzaakte veel problemen. Nu een traject met Tentin waarbij ik begon met 3 weken 2x per dag 5mg, daarna 3 weken ochtend 10 en middag 5mg en sinds vandaag ochtend 15 en middag 5mg. Sinds een week of 2 is mijn algehele stemming nog beter dan met Concerta en ervaar nu ook meer energie te hebben dus het doet wel iets. Maar wederom weer een concentratie van niks. Nog steeds warrig, vergeetachtig, chaotisch, stotteren etc. Tot voor ik met mijn ADD traject startte reageer ik altijd enorm gevoelig op medicijnen. Werkt snel en krachtig en niet verslavend gevoelig (na 3,5 maand altijd 1 tablet lorazepam gebruikt te hebben zonder problemen gestopt in 2 dagen waarbij een half tabletje nog altijd goed effect gaf). Ik vind het een moeilijke zoektocht… en begin te geloven dat de ADD klachten toch blijvend zullen zijn.

Concerta

09-10-2022 | Man | 34
ADD
Ik merk dat de medicatie opname effectiever is tijdens een nuchtere maag. Na dat ik op sportschool zat en ook voedingscoach had merkte ik dat de medicatie veel beter tot zijn recht functioneerde i.v.m. plannen van je inname voedsel En de hoeveelheid. Bij pitzza patat sperib of andere junk foods. Lijkt het als of opname Concerta hinderd. Ook merkte ik bij vasten of 18u[lees meer...]ur vasten en binnen 6uur twee maaltijden binnen mag hebben. Dat Concerta daar goed bij werkt. Overigens is het leren kennen van je lichaam belangerijk Je zult informatieve informatie moeten opzoeken wat eten precies is. Bv toen ik te veel afviel werkt het om sneller aan te komen in de middag of savonds iets zoetig in te nemen. Zo dat je insuline omhoog gaat en je lichaam een een opslag modes activeert. Dat helpt heel goed om wat aan te komen. Mocht je juist veel aan zijn gekomen dan Helpt het om Juist bewerkt voedsel te meiden om je insuline laag te houden. Waardoor je je lichaam niet in een opslag modus komt.

05-10-2022 | Vrouw | 21
ADD
Heb geen bijwerkingen met deze medicatie, in tegenstelling tot methylfenidaat. Na hoofdpijn, hartkloppingen en depressiviteit hierop overgestapt en merk zoveel verschil. Ik merk wel dat ik gauw een hogere dosis nodig heb om me beter te kunnen concentreren.

20-09-2022 | Man | 17
ADD
werkt heel goed voor concentratie en rust in je hoofd maar je krijgt er wel echt bijwerkingen van; angst, hartkloppingen, niet kunnen slapen, verminderde eetlust en misselijkheid

20-09-2022 | Vrouw | 32

19-09-2022 | Vrouw | 51
ADD
Zowel mijn zoon als ik hebben ADD en gebruiken Tentin. Onze hoeveelheden en bijwerkingen verschillen. Positief voor beiden: verhoogd de focus, alertheid en minder last van woordvindingsproblematiek. Helpt ook wat tegen overdaad aan prikkels. Voor mij helpt dexamfetamine ook bij mijn astma. Nadelen: mijn zoon wordt er somberig van en eet echt het absoluut minimale. Dus [lees meer...]die krijgt een groot ontbijt en heeft een 2e avondmaaltijd want bij de eerste heeft hij nog weinig trek. We hebben allebei veel last van een droge mond, weinig eetlust, en de reboundeffecten zijn afschuwelijk. We nemen er magnesium bij om de stemming een beetje te balanceren, maar dat doet niet voldoende. Dit was met de magistraal bereide dex van onze apotheek helemaal niet het geval. Ook werkt de Tentin na 2 uur al niet meer bij ons. Ik overweeg over te stappen naar Elvanse 70. Dat ging qua eetlust beter. Ik vind het wel naar dat ik dan minder kan doseren, soms is het fijn om wat minder te kunnen nemen als je bijv alleen 's morgens echt moet focussen. De langwerkende dex van de Regenboog apotheek deed helaas niets bij mij.

04-09-2022 | Man | 25
ADD
Hier een 25-jarige jongeman die al heel zijn leven kampte met onder andere: ernstige vermoeidheid, een concentratie van niks, snel in een dip raken, hyperfocus, bij een minder interessant gesprek letterlijk bijna in slaap vallen, ontzettend snel overprikkelt raken waarna niks meer “binnen kwam”, in de ochtenden als labiel werd bestempelt, altijd gespannen zijn en ga zo maa[lees meer...]r door. Nooit kon ik ergens mijn plekje vinden op het werk. Sparen lukte mij nooit omdat ik altijd bezig was met compensatiegedrag (spullen kopen zorgt voor o.a. de aanmaak van tijdelijke geluksstofjes). En toen. Toen was er na maanden wachten de afspraak bij ADHD-Centraal. Alles viel op zijn plek. Er werd een ernstige vorm van ADD vastgesteld en we gingen gelijk over op medicatie. Eerst Methylfenidaat; ik merkte gelijk een heleboel rust zoals ik dit nog nooit had ervaren. Ook mijn concentratie ging er verschrikkelijk goed op vooruit. Ik herkende mezelf bijna niet meer, op een goede manier! Echter na enkele weken merkte ik dat ik er toch wel behoorlijk afgevlakt van raakte (zelfs zover dat ik op een gegeven moment helemaal geen emoties meer voelde) en daarnaast was het enkele keren per dag innemen van de medicatie voor mij niet praktisch. Uiteindelijk heb ik samen met de specialistisch verpleegkundige besloten om volledig over te stappen naar Elvanse; een vrij nieuw medicijn. We zijn begonnen met 1x per dag 30mg en.. WAUW. Mijn hele leven zag er ineens heel anders uit. De ochtenden waren ineens niet meer zo erg; waar ik tot voor deze medicatie op een vrije dag gemakkelijk uit kon slapen tot 11:00 uur, is dat nu 08:00 of hooguit 09:00 en ik voelde me ineens uitgerust. Iets wat ik nog nooit had ervaren! De constant aanwezige en soms idiote gedachtes verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik heb ineens heel de dag door energie en kan me concentreren waar ik zelf op wil. Ineens kon ik elke maand wél geld sparen, omdat de geluksstofjes wél aanwezig waren in mijn hersenen en ik dat niet meer hoefte te compenseren. Daarbovenop kreeg ik midden in een reorganisatie als enige een vaste aanstelling wegens uitmuntende prestaties op het werk. Er onstond zelfs langzamerhand ruimte voor een relatie, iets wat ik voorheen niet voor mogelijk had gezien. En tot slot heb ik nu zoveel rust in mijn hoofd, dat ik letterlijk tijd overhou om te sporten! Iedereen merkt aan mij dat ik een heel ander mens ben. Voorheen merkte ik aan mezelf dat ik ongeveer 3 jaar achter liep op leeftijdgenoten en ik merk gewoon dat ik sinds ik deze medicatie slik binnen enkele maanden mentaal 3 jaar ouder ben geworden. Mijn tips voor iedereen die begint met dit medicijn: - geef het de tijd, het heeft bij mij 4 maanden geduurd voor mijn lichaam eraan was gewend en de bijwerkingen verdwenen. - houdt goed voor jezelf bij wat je voelt en wat je wilt verbeteren. Je medisch specialist kan je hierdoor beter helpen met het afstellen van de medicatie. Zo slik ik op een werkdag 40mg en op een vrije dag 30mg. - je gaat afvallen. Dit medicijn verminderd je eetlust (en vreetbuien) enorm. Negeer het gevoel, je lichaam heeft het voedsel écht nodig, als geeft het aan van niet. Bij mij is dit 3kg geweest. Dit komt er langzaam maar zeker vanzelf weer bij, mits je jezelf (bij mij vooral ‘s middags) dwingt om te eten. Ga eventueel naar een diëtiste. - behalve het niet hebben van een eetlust en het afvallen, kan je last gaan krijgen van een droge mond en tanden knarsen. Dit is bij mij vanzelf overgegaan. - voel je je op een bepaald moment op de dag té opgejaagd, bespreek dan snel met je medisch specialist of je toch niet 1 dosis lager kan gaan zitten. - ik heb zelf nog altijd (als enige bijwerking) ‘s middags een dipje van ongeveer een uurtje. In het begin voelde dit als een halve depressie, inmiddels als een beetje dufheid. Dus ook hier geldt; geef het de tijd en als je hier last van hebt, probeer dan in te prenten dat dit zometeen weer voorbij is en je lichaam je voor de gek aan het houden is. Ik hoop dat ik mensen hiermee kan overtuigen, want sinds ik Elvanse gebruik heb ik een volwaardig leven, iets waarvan ik hiervoor alleen maar kon dromen. Ik geloofde nooit in magie, maar voor mij is dit medicijn dit zeker!

04-09-2022 | Vrouw | 32
ADD
Sinds een krap half jaar gebruik ik Tentin. Daarvoor Elvance even gebruikt. Dit was fijn maar werkte te lang door betreft focus waardoor ik niet kon slapen. En prikkelverwerking werkte juist te kort. Tentin werkt goed bij mij vooral nu ik goed ingesteld ben. De laatste moet ik bijv. niet meer na 14.00 uur innemen, ivm de nachtrust. Maar de laatste tijd val ik steeds meer[lees meer...] af, waardoor ik steeds meer opmerkingen krijg van buitenstaanders. “Jeetje, jij bent veel afgevallen!” Nu maak ik me enigszins zorgen en moet dus de huisarts gaan bellen. Maar omdat het zo helpt wil zou ik niet graag hier mee stoppen. Heb net alles een beetje op de rit.. Ik ben 1,62m en woog vooraf 64kg. Nu weeg ik 58kg. Nog niet te dun, maar er moet echt niet meer af.. Verder de laatste weken erg veel last van hoofdpijn de hele dag door..

Dexamfetamine

26-08-2022 | Man | 36
ADD
Ik zit nu een 4 weken op tentin en waar het eerst goed ging krijg ik nu toch langzaam meer depressieve gevoelens. ook lijkt het als ik me met pillen op veel te veel overprikkel waardoor ik dus somberder heeft iemand hier ook ervaring mee? ik heb nu methylfenidaat en tenting geahad maar beiden werkte voor mij niet echt als ik had gehoopt. wel meer concentratie en energie. o[lees meer...]p zich krijg ik ook wel meer dingen gedaan maar altijd hartstikke depressief. ik ga nu kijken wat mijn andere opties zijn want dit is het voor mij nog niet. al met al net niet geslaagt experiment

24-08-2022 | Vrouw | 16
ADD
Veel bijwerkingen, vooral in het begin. Nu gebruik ik het een aantal maanden (*verschillende dosis)maar nogsteeds heb ik af en toe die bijwerkingen. Vooral een leeg/somber of een extreem gejaagd gevoel. Het leven lijkt zinloos en mijn vrolijke kant is weg. Ik snauw iedereen voortdurend af, dus snel geïrriteerd. Weet niet uit mijn woorden te komen wat zorgt voor ongemakk[lees meer...]elijke situaties waardoor mijn onzekerheid toeneemt. Concentratie is hoger en ergens aan beginnen is makkelijker. Heb betere cijfers op school en heb een actieve werkhouding. Helaas zijn er meer negatieve kanten als positief dus ga binnenkort om een ander middel vragen die (hopelijk) wel een positieve werking heeft.

Dexamfetamine

22-08-2022 | Vrouw | 25
ADD
Hoi allemaal, Mijn verhaal zit zo ik ben een vrouw van 25 ik slik dexamfetamine 15 mg voor mijn add. Ik krijg voornamelijk last van transpireren tijdens activiteiten of inspanning of erg contreren. Ik slik ook antidepressiva (escitalopram) tegen mijn borderlineklachten. Ik ben nog steeds aan het uitzoeken want het belemmert wel mijn leven. Hebben meer mensen dit of had [lees meer...]dit hij jullie wel is met een andere dosering ervoor gezorgd? Heb dit ook een tijdje niet goed gebruikt namelijk.. ik hoor graag jullie verhalen en oplossingen. Andere middeltjes ben ik niet zo van het is echt over me hele lichaam .. GRATIS DEXAMFETAMINE (MAGISTRALE BEREIDER): Even voor iedereen die op recept netjes zijn dexamfetamine krijgt voorgeschreven. Bij DSW zorgverzekeraar, dit is een prima verzekering. Die heeft een contract met de regenboogapotheek. Daar ben ik aangemeld, zij maken dex zelf is allemaal los van Tentin en noem maar op.. zij bereiden dit in hun apotheek zelf en staat loskrijgt netjes die dosering in 1 pilletje zowel langwerkende versie als kortwerkende hebben ze. En ze verzenden het gratis naar je huis in baxterzakjes voor de gehele maand. Ik was als ADDer hier heel blij mee natuurlijk haha.. ook zeer kostenbesparend. Duidelijker mail contact en DSW vergoed dit voor je. Alstublieft.

Xanax

13-08-2022 | Man | 56
alprazolam
ADD
Sinds vandaag gedwongen door huisarts en apotheek over moeten stappen van Xanax XR, 1 mg, 2 maal daags naar 4 keer 0,5 mg kortwerkende xanax. Dit alles vanwege het niet meer kunnen leveren van Xanax XR. Ik voel me al ellendig op de eerste dag van deze overstap. Ben gewoon bang voor de 2e dosis, die ik zo dadelijk moet nemen! Heeft iemand hier ook ervaring met de overstap [lees meer...]van langwerkende naar kortwerkende Xanax?

09-08-2022 | Vrouw | 46
ADD
Methylfenidaat werkt niet meer goed dus overgestapt naar Tentin. aantal dagen geprobeerd, maar zeel snel mee gestopt. Het is troep.

Concerta

21-07-2022 | Vrouw | 18
ADD
Het wordt voorgeschreven voor school, gezien het wat moeizaam ging. ADD en depressie. Dosis verhoogt van 36mg naar 54mg. Ik weet niet of de bijwerkingen worden veroorzaakt door een te hoge dosis of door het gebrek aan slaap. Op het moment niet veel voordelen, behalve met overweldigende emoties. Het is makkelijker om mezelf aan het werk te zetten als ik bezig blijf. 10mg in[lees meer...] de avond om de bijwerkingen te verminderen bij het uitwerken. Hoe vroeger ik het neem hoe meer bijwerkingen ik voel bij het uitwerken. Mijn beleving kan minder accuraat zijn vanwege mijn depressie. Het is lastig om de bijwerkingen van de medicatie en de depressie te onderscheiden. Ik begon met Concerta toen ik net 17 was geworden.

28-06-2022 | Vrouw | 21
ADD
Na de hele route alle stimulansen te hebben geprobeerd met mislukking, dacht ik met Elvanse het eindstation te hebben bereikt. Niet gedacht dat dit zou betekenen dat dit inderdaad het einde van alle stimulansen zou zijn. Je bedoelt speed in plaats van Elvanse? Dat is het zeker. Nog steeds erge slechte eetlust. En als je slecht eet wordt ik eigenlijk licht psychotisch. Bij [lees meer...]het eten van iets hards, denk ik al gelijk dat m’n tanden zijn gebroken. Voornamelijk onnodig obsessief gedrag. Soms dan werkt het goed, maar vaker slecht dan wel, omdat ik me ook vaker slecht voel. Maakt me erg opgefokt, bijv. In het openbaar wil ik dat de mensen die voor mij lopen sneller lopen, klaar om ruzie met iemand te hebben. < wel subtiel maar erg geïrriteerd. En het is niet handig om zo lang afhankelijk te zijn van zulk spul. Ik merk dat ik niet zonder kan, zie het als een verslaafde bodybuilder zonder anabolen. Volledig vertrouwen in mijn eigen kunnen kwijt. En wanneer ik wil stoppen, ben ik dagen lang vreselijk moe en extreme eetlust. Zo moe dat ik 10 uur moet slapen met een middag dutje van 3 uur. Ik kap met de speed.

26-06-2022 | Vrouw | 44
ADD
Mn hele leven worstelingen met overprikkeling, emotionele schommelingen, korte aandachtsboog, impulsiviteit, veel extremen en later angsten, depressies, overspannenheid, en extreme vermoeidheid. Na diagnose nog jaren kop in t zand. Uiteindelijk toch concerta geprobeerd, werkte voor mij niet. Na jaren een nieuwe poging, op mn 43e Dexa!!, eerst magistraal en nu Tentin. En he[lees meer...]t gaat een stuk beter, ik ben liever voor mezelf, krijg meer gedaan, minder moe, meer rust in mijn hoofd. Ik dacht ik til dit middel in elk geval nog over de menopauze en dan zie ik wel weer. Mijn angst is vooral om hartproblemen te krijgen. Ik weet niet of dat realistisch is.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2871)
Angst & paniekstoornis (2357)
Depressie (2309)
Hoge bloeddruk (1660)