ziekte

ADD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADD

05-10-2022 | Vrouw | 21
ADD
Heb geen bijwerkingen met deze medicatie, in tegenstelling tot methylfenidaat. Na hoofdpijn, hartkloppingen en depressiviteit hierop overgestapt en merk zoveel verschil. Ik merk wel dat ik gauw een hogere dosis nodig heb om me beter te kunnen concentreren.

20-09-2022 | Man | 17
ADD
werkt heel goed voor concentratie en rust in je hoofd maar je krijgt er wel echt bijwerkingen van; angst, hartkloppingen, niet kunnen slapen, verminderde eetlust en misselijkheid

20-09-2022 | Vrouw | 32

19-09-2022 | Vrouw | 51
ADD
Zowel mijn zoon als ik hebben ADD en gebruiken Tentin. Onze hoeveelheden en bijwerkingen verschillen. Positief voor beiden: verhoogd de focus, alertheid en minder last van woordvindingsproblematiek. Helpt ook wat tegen overdaad aan prikkels. Voor mij helpt dexamfetamine ook bij mijn astma. Nadelen: mijn zoon wordt er somberig van en eet echt het absoluut minimale. Dus [lees meer...]die krijgt een groot ontbijt en heeft een 2e avondmaaltijd want bij de eerste heeft hij nog weinig trek. We hebben allebei veel last van een droge mond, weinig eetlust, en de reboundeffecten zijn afschuwelijk. We nemen er magnesium bij om de stemming een beetje te balanceren, maar dat doet niet voldoende. Dit was met de magistraal bereide dex van onze apotheek helemaal niet het geval. Ook werkt de Tentin na 2 uur al niet meer bij ons. Ik overweeg over te stappen naar Elvanse 70. Dat ging qua eetlust beter. Ik vind het wel naar dat ik dan minder kan doseren, soms is het fijn om wat minder te kunnen nemen als je bijv alleen 's morgens echt moet focussen. De langwerkende dex van de Regenboog apotheek deed helaas niets bij mij.

04-09-2022 | Man | 25
ADD
Hier een 25-jarige jongeman die al heel zijn leven kampte met onder andere: ernstige vermoeidheid, een concentratie van niks, snel in een dip raken, hyperfocus, bij een minder interessant gesprek letterlijk bijna in slaap vallen, ontzettend snel overprikkelt raken waarna niks meer “binnen kwam”, in de ochtenden als labiel werd bestempelt, altijd gespannen zijn en ga zo maa[lees meer...]r door. Nooit kon ik ergens mijn plekje vinden op het werk. Sparen lukte mij nooit omdat ik altijd bezig was met compensatiegedrag (spullen kopen zorgt voor o.a. de aanmaak van tijdelijke geluksstofjes). En toen. Toen was er na maanden wachten de afspraak bij ADHD-Centraal. Alles viel op zijn plek. Er werd een ernstige vorm van ADD vastgesteld en we gingen gelijk over op medicatie. Eerst Methylfenidaat; ik merkte gelijk een heleboel rust zoals ik dit nog nooit had ervaren. Ook mijn concentratie ging er verschrikkelijk goed op vooruit. Ik herkende mezelf bijna niet meer, op een goede manier! Echter na enkele weken merkte ik dat ik er toch wel behoorlijk afgevlakt van raakte (zelfs zover dat ik op een gegeven moment helemaal geen emoties meer voelde) en daarnaast was het enkele keren per dag innemen van de medicatie voor mij niet praktisch. Uiteindelijk heb ik samen met de specialistisch verpleegkundige besloten om volledig over te stappen naar Elvanse; een vrij nieuw medicijn. We zijn begonnen met 1x per dag 30mg en.. WAUW. Mijn hele leven zag er ineens heel anders uit. De ochtenden waren ineens niet meer zo erg; waar ik tot voor deze medicatie op een vrije dag gemakkelijk uit kon slapen tot 11:00 uur, is dat nu 08:00 of hooguit 09:00 en ik voelde me ineens uitgerust. Iets wat ik nog nooit had ervaren! De constant aanwezige en soms idiote gedachtes verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik heb ineens heel de dag door energie en kan me concentreren waar ik zelf op wil. Ineens kon ik elke maand wél geld sparen, omdat de geluksstofjes wél aanwezig waren in mijn hersenen en ik dat niet meer hoefte te compenseren. Daarbovenop kreeg ik midden in een reorganisatie als enige een vaste aanstelling wegens uitmuntende prestaties op het werk. Er onstond zelfs langzamerhand ruimte voor een relatie, iets wat ik voorheen niet voor mogelijk had gezien. En tot slot heb ik nu zoveel rust in mijn hoofd, dat ik letterlijk tijd overhou om te sporten! Iedereen merkt aan mij dat ik een heel ander mens ben. Voorheen merkte ik aan mezelf dat ik ongeveer 3 jaar achter liep op leeftijdgenoten en ik merk gewoon dat ik sinds ik deze medicatie slik binnen enkele maanden mentaal 3 jaar ouder ben geworden. Mijn tips voor iedereen die begint met dit medicijn: - geef het de tijd, het heeft bij mij 4 maanden geduurd voor mijn lichaam eraan was gewend en de bijwerkingen verdwenen. - houdt goed voor jezelf bij wat je voelt en wat je wilt verbeteren. Je medisch specialist kan je hierdoor beter helpen met het afstellen van de medicatie. Zo slik ik op een werkdag 40mg en op een vrije dag 30mg. - je gaat afvallen. Dit medicijn verminderd je eetlust (en vreetbuien) enorm. Negeer het gevoel, je lichaam heeft het voedsel écht nodig, als geeft het aan van niet. Bij mij is dit 3kg geweest. Dit komt er langzaam maar zeker vanzelf weer bij, mits je jezelf (bij mij vooral ‘s middags) dwingt om te eten. Ga eventueel naar een diëtiste. - behalve het niet hebben van een eetlust en het afvallen, kan je last gaan krijgen van een droge mond en tanden knarsen. Dit is bij mij vanzelf overgegaan. - voel je je op een bepaald moment op de dag té opgejaagd, bespreek dan snel met je medisch specialist of je toch niet 1 dosis lager kan gaan zitten. - ik heb zelf nog altijd (als enige bijwerking) ‘s middags een dipje van ongeveer een uurtje. In het begin voelde dit als een halve depressie, inmiddels als een beetje dufheid. Dus ook hier geldt; geef het de tijd en als je hier last van hebt, probeer dan in te prenten dat dit zometeen weer voorbij is en je lichaam je voor de gek aan het houden is. Ik hoop dat ik mensen hiermee kan overtuigen, want sinds ik Elvanse gebruik heb ik een volwaardig leven, iets waarvan ik hiervoor alleen maar kon dromen. Ik geloofde nooit in magie, maar voor mij is dit medicijn dit zeker!

04-09-2022 | Vrouw | 32
ADD
Sinds een krap half jaar gebruik ik Tentin. Daarvoor Elvance even gebruikt. Dit was fijn maar werkte te lang door betreft focus waardoor ik niet kon slapen. En prikkelverwerking werkte juist te kort. Tentin werkt goed bij mij vooral nu ik goed ingesteld ben. De laatste moet ik bijv. niet meer na 14.00 uur innemen, ivm de nachtrust. Maar de laatste tijd val ik steeds meer[lees meer...] af, waardoor ik steeds meer opmerkingen krijg van buitenstaanders. “Jeetje, jij bent veel afgevallen!” Nu maak ik me enigszins zorgen en moet dus de huisarts gaan bellen. Maar omdat het zo helpt wil zou ik niet graag hier mee stoppen. Heb net alles een beetje op de rit.. Ik ben 1,62m en woog vooraf 64kg. Nu weeg ik 58kg. Nog niet te dun, maar er moet echt niet meer af.. Verder de laatste weken erg veel last van hoofdpijn de hele dag door..

26-08-2022 | Man | 36
ADD
Ik zit nu een 4 weken op tentin en waar het eerst goed ging krijg ik nu toch langzaam meer depressieve gevoelens. ook lijkt het als ik me met pillen op veel te veel overprikkel waardoor ik dus somberder heeft iemand hier ook ervaring mee? ik heb nu methylfenidaat en tenting geahad maar beiden werkte voor mij niet echt als ik had gehoopt. wel meer concentratie en energie. o[lees meer...]p zich krijg ik ook wel meer dingen gedaan maar altijd hartstikke depressief. ik ga nu kijken wat mijn andere opties zijn want dit is het voor mij nog niet. al met al net niet geslaagt experiment

24-08-2022 | Vrouw | 16
ADD
Veel bijwerkingen, vooral in het begin. Nu gebruik ik het een aantal maanden (*verschillende dosis)maar nogsteeds heb ik af en toe die bijwerkingen. Vooral een leeg/somber of een extreem gejaagd gevoel. Het leven lijkt zinloos en mijn vrolijke kant is weg. Ik snauw iedereen voortdurend af, dus snel geïrriteerd. Weet niet uit mijn woorden te komen wat zorgt voor ongemakk[lees meer...]elijke situaties waardoor mijn onzekerheid toeneemt. Concentratie is hoger en ergens aan beginnen is makkelijker. Heb betere cijfers op school en heb een actieve werkhouding. Helaas zijn er meer negatieve kanten als positief dus ga binnenkort om een ander middel vragen die (hopelijk) wel een positieve werking heeft.

22-08-2022 | Vrouw | 25
ADD
Hoi allemaal, Mijn verhaal zit zo ik ben een vrouw van 25 ik slik dexamfetamine 15 mg voor mijn add. Ik krijg voornamelijk last van transpireren tijdens activiteiten of inspanning of erg contreren. Ik slik ook antidepressiva (escitalopram) tegen mijn borderlineklachten. Ik ben nog steeds aan het uitzoeken want het belemmert wel mijn leven. Hebben meer mensen dit of had [lees meer...]dit hij jullie wel is met een andere dosering ervoor gezorgd? Heb dit ook een tijdje niet goed gebruikt namelijk.. ik hoor graag jullie verhalen en oplossingen. Andere middeltjes ben ik niet zo van het is echt over me hele lichaam .. GRATIS DEXAMFETAMINE (MAGISTRALE BEREIDER): Even voor iedereen die op recept netjes zijn dexamfetamine krijgt voorgeschreven. Bij DSW zorgverzekeraar, dit is een prima verzekering. Die heeft een contract met de regenboogapotheek. Daar ben ik aangemeld, zij maken dex zelf is allemaal los van Tentin en noem maar op.. zij bereiden dit in hun apotheek zelf en staat loskrijgt netjes die dosering in 1 pilletje zowel langwerkende versie als kortwerkende hebben ze. En ze verzenden het gratis naar je huis in baxterzakjes voor de gehele maand. Ik was als ADDer hier heel blij mee natuurlijk haha.. ook zeer kostenbesparend. Duidelijker mail contact en DSW vergoed dit voor je. Alstublieft.

Xanax

13-08-2022 | Man | 56
alprazolam
ADD
Sinds vandaag gedwongen door huisarts en apotheek over moeten stappen van Xanax XR, 1 mg, 2 maal daags naar 4 keer 0,5 mg kortwerkende xanax. Dit alles vanwege het niet meer kunnen leveren van Xanax XR. Ik voel me al ellendig op de eerste dag van deze overstap. Ben gewoon bang voor de 2e dosis, die ik zo dadelijk moet nemen! Heeft iemand hier ook ervaring met de overstap [lees meer...]van langwerkende naar kortwerkende Xanax?

09-08-2022 | Vrouw | 46
ADD
Methylfenidaat werkt niet meer goed dus overgestapt naar Tentin. aantal dagen geprobeerd, maar zeel snel mee gestopt. Het is troep.

Concerta

21-07-2022 | Vrouw | 18
ADD
Het wordt voorgeschreven voor school, gezien het wat moeizaam ging. ADD en depressie. Dosis verhoogt van 36mg naar 54mg. Ik weet niet of de bijwerkingen worden veroorzaakt door een te hoge dosis of door het gebrek aan slaap. Op het moment niet veel voordelen, behalve met overweldigende emoties. Het is makkelijker om mezelf aan het werk te zetten als ik bezig blijf. 10mg in[lees meer...] de avond om de bijwerkingen te verminderen bij het uitwerken. Hoe vroeger ik het neem hoe meer bijwerkingen ik voel bij het uitwerken. Mijn beleving kan minder accuraat zijn vanwege mijn depressie. Het is lastig om de bijwerkingen van de medicatie en de depressie te onderscheiden. Ik begon met Concerta toen ik net 17 was geworden.

28-06-2022 | Vrouw | 21
ADD
Na de hele route alle stimulansen te hebben geprobeerd met mislukking, dacht ik met Elvanse het eindstation te hebben bereikt. Niet gedacht dat dit zou betekenen dat dit inderdaad het einde van alle stimulansen zou zijn. Je bedoelt speed in plaats van Elvanse? Dat is het zeker. Nog steeds erge slechte eetlust. En als je slecht eet wordt ik eigenlijk licht psychotisch. Bij [lees meer...]het eten van iets hards, denk ik al gelijk dat m’n tanden zijn gebroken. Voornamelijk onnodig obsessief gedrag. Soms dan werkt het goed, maar vaker slecht dan wel, omdat ik me ook vaker slecht voel. Maakt me erg opgefokt, bijv. In het openbaar wil ik dat de mensen die voor mij lopen sneller lopen, klaar om ruzie met iemand te hebben. < wel subtiel maar erg geïrriteerd. En het is niet handig om zo lang afhankelijk te zijn van zulk spul. Ik merk dat ik niet zonder kan, zie het als een verslaafde bodybuilder zonder anabolen. Volledig vertrouwen in mijn eigen kunnen kwijt. En wanneer ik wil stoppen, ben ik dagen lang vreselijk moe en extreme eetlust. Zo moe dat ik 10 uur moet slapen met een middag dutje van 3 uur. Ik kap met de speed.

26-06-2022 | Vrouw | 44
ADD
Mn hele leven worstelingen met overprikkeling, emotionele schommelingen, korte aandachtsboog, impulsiviteit, veel extremen en later angsten, depressies, overspannenheid, en extreme vermoeidheid. Na diagnose nog jaren kop in t zand. Uiteindelijk toch concerta geprobeerd, werkte voor mij niet. Na jaren een nieuwe poging, op mn 43e Dexa!!, eerst magistraal en nu Tentin. En he[lees meer...]t gaat een stuk beter, ik ben liever voor mezelf, krijg meer gedaan, minder moe, meer rust in mijn hoofd. Ik dacht ik til dit middel in elk geval nog over de menopauze en dan zie ik wel weer. Mijn angst is vooral om hartproblemen te krijgen. Ik weet niet of dat realistisch is.

Ritalin

18-06-2022 | Vrouw | 18
ADD
Ik heb ADD en neem dagelijks 27mg methylfenidaat (langwerkende) maar wanneer het te laat op de dag is om deze in te nemen ga ik voor de kortwerkende (rilatine), ik denk dat het probleem deels ligt bij de dosis (20mg) maar in het algemeen voel ik me er bijna euforisch door op een dwingende (wat onaangename) manier omdat ik weet dat het onnatuurlijk is. Mijn stemming wordt e[lees meer...]rdoor versterkt, mond droog, ... Concentratievermogen wordt zeker en vast versterkt (voor schooldoeleinden) maar door die euforie ga ik school op dat moment niet echt prioriteren en hou ik me bezig met iets creatiefs. Het creëert een gevoel van urgentie en onrust, maar ik denk dat het een combinatie is van mijn gevoeligheid en een te grote dosis. Wees daar dus voorzichtig mee.

12-06-2022 | Vrouw | 47
ADD
Omdat Ritalin na jarenlang gebruik geen effect meer had uiteindelijk overgestapt naar Dexamfetamine. De eerste weken voelde ik me nog veel depressiever dan normaal, nu lijkt dit weer op het oude niveau. Het gebrek aan eetlust is niet leuk, ik kan niet meer genieten van lekker eten. Ben ook in korte tijd een paar kilo afgevallen maar dat vind ik niet erg want die waren er[lees meer...] aan gekomen door het gebruik van Nortryptiline (inmiddels gestopt). Wel ervaar ik veel onrust en voel ik me daarom minder mijzelf. Ik heb daarom ook de indruk dat dit meer een medicijn is voor ADHD ipv het gecombineerde type met ADD. Ik heb wel het idee dat het mijn executieve functies iets verbetert maar of het het waard is om te blijven gebruiken weet ik nog niet. Ga morgen mijn bloeddruk laten testen; als die nu opeens hoger is dan stop ik ermee.

09-06-2022 | Vrouw | 25
ADD
Vrouw, 25 jaar en late diagnoze van ADD. Methylfenidaat geprobeerd maar dit maakte mij erg somber terwijl ik daar nooit last van had. Van dexamfetamine had ik gehoord en daarmee had ik geen last van stemmingsklachten en de bijwerkingen zijn voor mij minimaal bij het nemen van een lage dosering van twee maal een halve pil. Deze lage dosering zorgt niet voor de allerbeste co[lees meer...]ncentratie en focus maar verbeterd dit al aanzienlijk. Wanneer ik een dag niet neem dan ben ik niets waard en wil ik alleen maar slapen. Met medicatie kan ik me wat gehaast voelen en ik moet opletten dat ik genoeg eet en drink. Ik ga nu wel een traject starten om te kijken of langwerkende methylfenidaat misschien toch interessanter is voor mij. Maar ik ben niet ontevreden over Tentin, wat ik nu dus inneem.

17-05-2022 | Man | 20
ADD
Nu na de eerste week 5 mg twee keer per dag, op advies naar 10mg twee keer per dag (beginnersdosis). Eerste week met twee keer 5mg ging top, maar nu sinds die 10mg echt extreme nervositeit en alles wat daarbij komt kijken. Verlegen, niet uit mijn woorden komen, zweten en trillen is hier allemaal onderdeel van. Bovendien heb ik het gevoel dat ik minder goed uit mijn woorden[lees meer...] kom. Zodra ik thuis kom en het is uitgewerkt een soort leeg verdrietig gevoel en soms hoofdpijn. Ook heb ik het gevoel dat ik tijdens de werking een soort letterlijke tunnel visie heb met mijn ogen, waarbij mijn perifere visie erg wordt verminderd. Ik wacht het nog even uit aangezien ik pas in mijn tweede week zit, binnenkort gesprek met arts hoe alles gaat...

13-05-2022 | Vrouw | 23
ADD
Ik merk dat ik veel meer energie heb en mijn stemming een stuk beter is als ik het slik. Ook ben ik minder snel overprikkeld waardoor ik meer kan doen op een dag en is het wat rustiger in mijn hoofd. Ik ervaar gelukkig geen bijwerkingen en heb ook geen last van rebounds. Helaas doet het voor de bevordering van mijn concentratie en motivatie niet zoveel, ik heb wel iets mee[lees meer...]r concentratie maar niet zoveel als dat ik zou willen. Ik heb ook methylfenidaat geslikt en daarbij had ik een veel betere concentratie, maar ook veel meer bijwerkingen.

09-05-2022 | Man | 23
ADD
Ik heb dit medicijn als kind al jaren gebruikt, toen weer een tijdje gestopt. nu na enkele jaren weer begonnen. Maar het heeft helaas niet meer het effect van vroeger. Ik ben kort af continu overprikkeld. Kan echt maar aan 1 ding tegelijk denken/doen. Wel zijn mijn gedachten helderder, of in ieder geval minder gedachten tegelijk . Voor mijzelf is het medicijn top, alleen v[lees meer...]oor mijn omgeving is het minder.

04-05-2022 | Vrouw | 23
ADD
Werkt goed, ik vind dit erg waardevol middel op mijn werk. Geen vervelende bijwerkingen tijdens werking. Wel rebound (depri, moe) maar dat lijkt me normaal bij dit soort medicatie. Ik moet 1,5 tablet slikken. Dat betekent dat ik telkens moet halveren en de helft weer in de verpakking moet stoppen. Dat is best onhandig. Ook vraag ik me af of de werking van het halve table[lees meer...]tje dan niet vermindert omdat er voortdurend zuurstof bij komt hierdoor. Ook werkte Amfexa en nu Tentin bij lange na geen 4 uur bij mij. Na 3,5 uur is het uitgewerkt. Ook werkt het bij mij sneller dan de bijsluiter stelt. Na een half uur merk ik dat de medicatie effect begint te hebben. Al met al tevreden.

Wellbutrin XR

01-05-2022 | Vrouw | 46
bupropion
ADD
Ik kan voor het eerst in jaren gewoon helder denken. Wat een verschil. Ik ben een ander mens. Ik kreeg brain fog na het overlijden van mijn echtgenoot. Ik dacht lang dit is rouw of depressie. Maar ook al kon ik de draad weer opnemen en weer gelukkig zijn. Die brain fog bleef. Ik vond dat zo frustrerend. Maar dat was dus op 2 dagen opgelost. Wondermiddel.

28-04-2022 | Man | 26
ADD
Mensen die starten met deze medicatie pas op! Na 7 weken ben ik acuut gestopt. Het begin was redelijk maar na verloop van tijd werd ik steeds angstiger nerveus kreeg last van paniekaanvallen waardoor ik onbewust sociale situaties ging vermijden en een soort sociale fobie heb ontwikkeld. Nu ik gestopt ben merk ik dat dit medicijn z’n sporen heeft na gelaten.. terug bij af [lees meer...]dus. Denk a.u.b 2x na voordat je hieraan begint. Iedereen is anders maar de reacties liegen er niet om.

26-04-2022 | Man | 41
ADD
Helaas eind 2019 over moeten stappen naar Tentin/Amfexa, sindsdien is het een groot drama. Medicijn ondersteund totaal niet meer, en lijkt zelfs mijn AD(H)D klachten te verergeren!

Amfexa

22-04-2022 | Vrouw | 34
ADD
Ik wil graag even een tegengeluid laten horen. Ik leeds dat veel mensen niet tevreden zijn met Tentin, en dat ze hun vorige dexamfetamine fijner vinden. Ik juist niet ! Bij de vorige vroeg ik mij weleens af of het wel werkte terwijl Tentin zonder twijfel werkt. Ik voel me energiek, socialer, kan mij beter toezetten op werk en (misschien is dat nog het fijnst) pieker ik vee[lees meer...]el minder. Ook op het eind van de dag als het uitgewerkt is, voel ik mij goed omdat ik een veel productievere dag heb gehad. Weliswaar ben ik dan iets chaotischer, maar niet minder gelukkig. Uiteraard verschillen alle mensen heel erg. Daarbij scheelt het misschien dat ik nooit echt last heb van prikkels van buitenaf maar vooral van mijn eigen gedachten. Ik had altijd neiging om heel lang te blijven hangen in negatieve (overfocussed add?) dat is met Tintin een stuk minder. Wel moet ik meer dan met de oude Dex opletten met alcohol, als ik meer dan 2 glaasjes drink dan voelt het de volgende dag alsof ik een zuipfestijn heb gehouden.

Strattera

21-04-2022 | Man | 27
atomoxetine
ADD
Gebruik dit middel nu circa een half jaar naast dexamfetamine voor ADD klachten omdat de dexamfetamine steeds opgehoogd moest worden en uiteindelijk niet meer toereikend was. Toen Atomoxetine gestart naast een onderhoudsdosering dexamfetamine (2x daags 5mg). Ik merkte vrijwel meteen verschil, meer rust in mijn hoofd en beter in staat om overzicht te houden. Toen besloten o[lees meer...]m de atomoxetine op te hogen en dexamfetamine af te bouwen. Bij ophogen kreeg ik echter meer bijwerkingen m.n. bij 80mg 1x daags. M.n. ogeveer 40min na inname misselijkheid, zweten en soms ook hartkloppingen. Dat werd na verloop van tijd wel minder maar bleef een vaag ongemakkelijk gevoel ervaren na inname wat moeilijk te plaatsen is. Daarom gekozen om 2x 25mg in te nemen 's ochtends met een uurtje tussen beide capsules. Dat loste het probleem voor mij op en ik ben en blijf erg tevreden over het effect. Wel is het middel slecht te combineren met alcohol, de katers en bijwerkingen zijn erger de dag na het drinken.

12-04-2022 | Man | 48
ADD
TEVA (goedkoop is duurkoop) op advies psychiater, zorgverzekeraar en regering, het middel werkt niet! Of onvoldoende en heeft bijwerkingen, hartkloppingen en hoge bloeddruk 154 over 126 (norm 128 over 88 en hoge hartslag 86 (normaal 68) Bij verhoging meer bijwerkingen zoals; gedachtes buiten mijzelf, primaire reacties bijvoorbeeld verbale agressie in het verkeer.

07-04-2022 | Man | 26
ADD
Ben gestopt met Methylfenidaat, omdat dit medicijn mij niet meer het gewenste effect gaf. In overleg met mijn behandelend arts overgegaan op dexamfetamine van Tentin. De reacties op internet waren niet veel belovend, maar wil toch alle medicijnen een kans geven. De 1e dag beviel goed! Het werkte rustig in en voelde me vrolijk en gemotiveerd al voelde ik me een ongeleid pro[lees meer...]jectiel.. ik hield er rekening mee dat het medicijn moet wennen en dat waarschijnlijk een korte bijwerking was. Na de 1e week iom de arts de dosis verhoogd. Dit ging goed echter na een paar dagen begon de ellende: droge mond handen en gezicht ondanks het vele drinken. Alle ADD klachten namen toe continu een honger gevoel en voelde me verward overmatig zweten steken in mijn hart. En voelde me compleet contact gestoord. Kortom wat een troep! Ik overweeg het nog een kans te geven met een Verlaagde dosis van 3x per dag 5 mg, als dit niet werkt neem ik graag afscheid van deze rotzooi.

03-04-2022 | Vrouw | 18

30-03-2022 | Vrouw | 16
ADD
Werkt best wel goed alleen ben soms licht in mijn hoofd of heb hoofdpijn wanneer het begint uit te werken

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2816)
Angst & paniekstoornis (2272)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1624)