ISO 27001

ziekte

ADD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADD

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Tranxene 1 5
Zyprexa 1 3
Rivotril 1 4
Clonidine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADD

06-11-2017

ADD

Ik ben begonnen met Concerta om de ADD-verschijnselen te verminderen. Dit middel werkte in het begin zeer effectief (1 x 18 MG), maar na een tijdje ervoer ik het effect minder. Toen ben ik overgestapt op 2 x 18 (1 x 's ochtends en 1 x 's middags). Hierbij merkte ik dat de angstklachten toenamen, maar ook na een paar keer weer minder werden. Echter gold dit ook voor de gewe[lees meer...]nste effecten. Om toch de positieve werking te kunnen ervaren ben ik 1 x 36 ('s ochtends) en 1 x 18 ('s middags) gaan gebruiken. Ik merk nu (na vijf dagen op deze dosis) dat ik de angstklachten helaas ook weer toenemen. Ik merk dat ik mij somberder voel dan normaal, en ik voel mij vooral sociaal onzekerder / stiller. Dit terwijl het daarvoor juist goed met me ging (op dat gebied). Ik ben bang om over te stappen op een lagere dosis omdat ik het juist ook wel een kans wil geven. Wat is jullie mening / ervaring hierin?
28-10-2017

ADD

Sinds 2010 heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen na de diagnose ADD. Na eerst het opbouwschema gevolgd te hebben, van laag naar hoog tot de conclusie gekomen dat ik veel baat heb bij de 54mg Concerta. Resultaat: Minder chaotisch in mijn hoofd, weer kunnen focussen op studie/werk, beter plannen/organiseren enz.. persoonlijk heb ik geen last gehad van vervelende bijwer[lees meer...]kingen, maar dit verschilt natuurlijk per persoon. Voordeel is de vertraagde afgifte waardoor er niet de gehele dag om de paar uur Ritalin genomen hoeft te worden. Nadeel is echter de hoge kosten die zelf betaald moet worden bij de Apotheek, daar geen enkele zorgverzekering deze vergoed.

Modafinil (modafinil)

ADD

Ik gebruik nu 1,5 jaar het medicijn. Mijn redding in nood. Ik had veel last van onzekerheid doordat alles langs mij heen ging en Ik in mijn eigen wereld zat. Mijn werk en relatie gingen leiden onder mijn concentratie problemen. De eerste 2 weken tijdens het gebruik van het medicijn had je de standaard bijwerkingen zoals weinig eetlust, tikkende tong en wat hoofdpijn maar o[lees meer...]p en top geconcentreerd. Koffie drinken kon totaal niet. Ik steeg naar het plafond en begon te trillen. Tegenwoordig geen last meer van. Tot op heden super tevreden. Ik zou nooit meer willen stoppen. Zodra ik het medicijn 1 dag vergeet merk ik na een paar uur al dat ik niet geconcentreerd ben. Met koffie kan ik het redelijk opvangen maar zonder kan ik niet meer.
20-10-2017

ADD

Gebruikte Wellbutrin XR voor ADD en depressieve klachten. Het medicijn werkt naar behoeven, voel me beter in mijn vel maar na enkele maanden begon mijn haar uit te vallen. In eerste instantie niet de link gelegd tot ik realiseerde dat ik 3 jaar geleden ook last had van kale plekken in het haar, en ik toen ook Wellbutrin gebruikte. Na wat onderzoek op internet blijk ik al[lees meer...]les behalve alleen hierin te zijn. Het rare is dat het niet op de bijsluiter staat als bijwerking. Ik wil nu per direct er mee stoppen. Ja het zorgt dat ik beter in mn vel zit maar plukken haar die uitvallen verpesten dat weer flink.
30-09-2017

ADD

Ik slik ritalin zodat ik meer motivatie heb in belangrijke taken die ik moet uitvoeren in mijn leven. Denk aan: solliciteren, naar school gaan, huiswerk maken, schoonmaken enz. Deze taken gaan een stuk gemakkelijker met ritalin op. Helemaal met een scheut koffie erbij kan ik zo 3 uren ongestoord geconcentreerd bezig zijn. Ik kan dingen veel beter overzien, ik ben rustig[lees meer...]er in mn hoofd, minder snel afgeleid en kan ook beter met prikkels omgaan. Op het werk ben ik minder chaotisch en ben ik mij meer bewust van de tijd en van de druk om mij heen. Ik kan veel beter plannen omdat ik de (tijds)druk voel. Ook heb ik meer energie en heb ik gelijk het gevoel dat ik wakker ben en de dag tot een succes kan maken. Ik krijg gewoon zin om dingen te doen. Deze dingen kunnen van alles zijn maar omdat het medicijn je dopamine geeft, heb ik vaak ook zin om informatie op te zoeken. Zo kan ik na een dagje thuis ritalin slikken, mij bijna wel een wandelende wikipedia noemen. Ik kan beter leren, het leren gaat gestructureerder en heb meer motivatie om eraan te beginnen. En als laatste remt het mijn impulsiviteit op een positieve manier. Zo flap ik er minder onhandige uitspraken uit en koop ik veel minder. De impulsieve aankopen die ik nml doe, doe ik altijd zonder ritalin. Met ritalin ben ik dus kort gezegd veel verstandiger en voor mijn gevoel slimmer. Mensen die mij iets uitleggen of vragen worden sneller verwerkt dan wanneer ik geen ritalin slik. Op deze manier voel ik mij ook slimmer. De darkside van ritalin is dat ik helaas minder eetlust heb. Dit is wel erg afhankelijk van de situatie waarin ik mij bevind. Heb ik geen stress/druk en ben ik gezellig met famillie of vrienden bijv. dan merk ik soms niks van mijn mindere eetlust en eet ik zo onbewust een groot bord eten op met 10 mg ritalin. Ben ik in mijn eentje in een kamer van 12 vierkante meter, huisgenoten in t studenten huis die ook wel eens de keuken in komen en ik die mij ongemakkelijk voel bij de gedachte om ineens met 10mg op een gesprekje moet ondergaan met een huisgenoot, ja dan kan ik me soms door die gedachte heel ongemakkelijk voelen en ontwijk ik elk contact het liefste. Ik kan dan soms ook misselijk worden en zo 3 of 4 uren niks eten.... Oftewel ritalin vermindert je eetlust, maar je kunt er ook tegen vechten en jezelf afleiden in deze domme gedachte. Dit was mijn ervaring met ritalin! Naast de hartkloppingen, angst, haast en verminderde eetlust kan ik mij ook gewoon goed voelen en deze negatieve bijwerking los laten. Want bijwerkingen van medicijnen is meer een schrik van je lichaam waar je gewoon mee om moet leren gaan. Je moet soms niet teveel luisteren en denken aan de bijwerkingen van een medicijn. Soms moet je gewoon leven alsof je van niks weet. Lachen, huilen, luisteren naar je creatieve brein en weten dat een medicijn jou niet de overhand moet laten nemen. Jij bent meer dan een medicijn. Tis alleen de kwestie van leren omgaan met bijwerkingen/invloeden van een medicijn en er soms niet teveel aandacht aan schenken! Ntl wel altijd naar jezelf blijven luisteren haha. Voelt een dosis of medicijn echt niet goed, dan moet je brein ook kunnen zeggen stop er dan mee ipv door blijven vechten in de hoop dat je brein wint tegen een medicijn. Jezelf en je medicijn moeten gwn in balans zijn. T medicijn moet nooit de overhand krijgen dat het dusdanig teveel invloed op je heeft. Je brein is niet gek;). Een medicijn kan je alleen soms gek maken.
27-09-2017

ADD

Beste lezers, Ben een aantal maanden geleden begonnen met dexamfetamine wat in eerste instantie zeer goed werkte, met name de concentratie en de mist in mijn hoofd was weg. Onder invloed van deze medicatie ging het dagelijkse leven me veel beter af, ik kreeg dingen af en het was alsof ik dingen ineens wel begreep. Echter, de kleine dingen in het leven kon k niet meer[lees meer...] van genieten, en normaal ben ik echt een warm sociaal persoon, maar als ik dex op heb dan lijkt het alsof ik niet meer zo neig naar contact met mensen, ik wil dan liever alleen zijn, ik voel me ook anders dan normaal. Het is alsof ik mijn Intuïtie/gevoel/bindng met andere mensen niet meer werkt...ik kan het niet goed omschrijven maar ik isoleer me dan echt en word passief in sociale gelegenheden...dit is zo rot. Hebben jullie dit ook? Ik heb ook ritalin gebruikt, dat is zeker niks voor me, en ook welbutrin, maar ik werd er nog meer passief van en voelde me ook heel licht in mijn hoofd. alle hulp is welkom...ik ben ten einde raad
13-09-2017

ADD

Dexamfetamine 29 juni 2017. Ik ben nu 31 jaar en sinds dat ik me kan herinneren kamp ik met concentratieproblemen en uitstelgedrag. Sinds mijn 18e heb ik last van depressieve episodes waar ik al veel verschillende antidepressiva's tegen heb geslikt. Vorig jaar waren mijn depressie gevoelens wat afgenomen waarop mijn psychiater voorstelde een keer te experimenteren met medi[lees meer...]catie tegen de ADD die ik waarschijnlijk heb. Ik ben 1.60 en weeg 48 kilo dus startte met 5 Mg twee keer op een dag. Hier voelde ik niets van. Toen ik 7,5 Mg per keer probeerde voelde ik een licht verschil maar toen ik startte met 2 keer op een dag 10 Mg voelde ik bizar veel verschil op allerlei vlakken. Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uiteen te zetten. Als eerst is het gevoel super fysiek. Mijn hart begint sneller te kloppen en het lijkt alsof ik kan voelen dat mijn bloed sneller door mijn lichaam wordt gepompt. Er ontstaan een soort fijne (drugsachtige) tintelingen in mijn handpalmen en onder mijn voetzolen. Ik begin sneller te ademen en kan me met geen mogelijkheid ontspannen, maar eerlijk gezegd bevalt dat me wel omdat ik op deze manier niet kan vervallen in sloom zijn en uitstelgedrag. Mensen omschrijven mij vaak als extravert en enthousiast. Eigenlijk voel ik mij eerder introvert. Ik laad pas op als ik alleen ben en ik vind sociaal contact al snel vermoeiend. Op het moment dat de Dexamfetamine in slaat na ongeveer een uur na innemen, voel ik me meer die persoon hoe ik overkom op veel mensen. Ik heb meer plezier in sociaal contact. Voel me zelfverzekerder en energiek. Voel me sterk en alsof ik heel veel energie heb. Dit klinkt ideaal maar het is tegelijk ook best uitputtend. Door dat fysieke gedeelte waar mijn hart als een bezetene klopt, ik een droge mond heb, meer energie voel dan ik in werkelijkheid heb en mezelf daarom misschien uitput / over m'n eigenlijke grenzen heen ga. En omdat mijn gedachtes gaan als die bal in een flipperkast. Best intens. Maar als ik het vergelijk met de slome, nergens aan toe komende persoon die ik zonder vaak ben, is dit in ieder geval een stuk levendiger en ben ik achteraf trotser op mezelf en op wat ik gedaan heb. Dit kan zorgen voor een opwaartse spiraal als ik verder wel goed voor mijn lichaam zorg. Dus niet te weinig slaap door de Dex te laat te nemen. (Ik slaap überhaupt erg slecht als ik Dex op heb. Maar dat is nog erger als ik het na 16:00 neem). En wat ook nog het vermoeden waard is; normaal ben ik best een warm en fysieke partner. Zodra ik Dex op, heb heb ik vrijwel geen behoefte aan kroelen.
09-09-2017

ADD

Al aantal jaren slik ik dit medicijn (10mg). Op de middelbare school was dit voor mij een super medicijn (cijfers gingen van 3 naar 9) super geconcentreerd en ik kan me eindelijk helemaal afsluiten en had minder uitspattingen en voelde mindere persoonlijke aanvallen. Nadeel: ook mijn omgeving merkte dat ik helemaal in mijn eigen wereldje zat en had ik mindere emoties. Rond[lees meer...] de leeftijd 20/21 (nu) slechte ervaringen met het medicijn. Veel bijwerkingen zoals oog-migraine, enorme gewrichtspijn (terwijl ik zeer sportief ben), heel weinig slaap (soms angst voordat ik ga slapen), lusteloos en taken uitvoeren ZONDER medicijn lukken mij niet (voor mijn gevoel). Ook last van keel die dicht geknepen zit. Soms neem ik 2 a 3 medicijnen per dag en voel ik irritatie in mijn rug op een bepaalde plek. Vooral het laatste baart mij zorgen.. Het medicijn beviel me jaren goed, en nu nog steeds.. taken/tentamens leren gaat helemaal goed met hoge cijfers. Maar de bijwerkingen zijn nu zo enorm geworden dat ik er gewoon naar van wordt. Terwijl ik niet zonder het medicijn wil leven (misschien licht verslaafd?)
02-09-2017

ADD

Student 22j, Een klein jaar geleden de diagnose van ADD gekregen. Vroeger heel veel last voor het volgen van een planning of het opletten in de klas/college tot het verwerken van leerstof en het leggen van verbanden. Na de diagnose begon ik met concerta 18 mg wat een ongelooflijk effect achterliet. Mijn leerprestaties kende ongeziene hoogtes. Ik had enkel wat last va[lees meer...]n de klassieke bijwerkingen en rebounds.. Na enkele weken, na significant effect, viel het effect precies weg. Buiten een gevoel van gewenwording had het een heel negatieve invloed om mijn gemoedstoestand. Niets kon me nog interesseren en mentaal aan de grond. Deze negatieve gemoedstoestand verdwijnt wanneer ik er mee stop. herkenbaar voor iem? let me know
30-08-2017

25-08-2017

Medikinet (methylfenidaat)
ADD

ik heb deze medicatie nu al 10 jaar lang gebruikt op een dagelijkse basis. en heb hier een erg verdeelde mening over gekregen. de medicatie werkt erg goed, beter dan ritalin, concerta en equasim. vanaf het eerste gebruik was er geen eetlust. en bij het uitwerken raak je in een euforische staat, gevolgd door een zware down. deze medicatie werkt 8 uur lang door, onafhankeli[lees meer...]jk van mijn dosis. dit betekent dus ook 8 uur lang (en soms zelfs 10) compleet geen slaap. de eerste 3 jaren bleef het op deze bijwerkingen. echter zijn er na die 3 jaar langzaam steeds meer bijwerkingen naarboven komen kruipen, die mij ernstige zorgen baren. waaronder onregelmatig hartritme, wat ik ook voel, en vaak te snelle hartkloppingen (heb recent een hart en long onderzoek laten doen en ze zijn wel nog kerngezond) ook kan ik het plotseling heel heet krijgen, duizelig, gevolgd door een gevoel van extreme misselijkheid. wanneer ik soms focus op iets zie ik het eerder dubbel of wazig dan scherp. (dit is nieteens de helft van de waslijst) deze medicatie is superslecht voor je lichaam op lange termijn, het verandert ook je persoonlijkheid, bijna alsof je een masker op doet. medikinet is zeker aan te raden als je je wil concentreren zonder de bijwerkingen erg te voelen, maar NIET op regelmatig gebruik!! het is tevens erg moeilijk om ermee te stoppen, en erg duur.
23-08-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

23-08-2017

Temazepam (temazepam)

ik gebruik het al 7 jaar en werkt niet meer
22-08-2017

ADD

Eerste weken na gebruik alle bijwerkingen gehad. vooral slapeloosheid, hartkloppingen en duizeligheid. Daarna verdwijnenen deze en weken/maanden daarna lijkt wondermiddel. Wereld veranderd en je kunt taken afmaken en ziet ook niet alles meer als persoonlijke aanval. Daarna wordt (voelt) werking minder dramatisch en onderdeel van dagelijks leven.
21-08-2017

ADD

Reden voor gebruik: Focus/vergeetachtigheid-problemen verminderen, wat meer plezier beleven, minder emotioneel vlak zijn, dag/nacht ritme normaal maken. En ook om de depressieve klachten te verminderen (als gevolg van jaren niks kunnen). Middel is voorgeschreven door Psychiater, deze was zeer te spreken over dit middel, aangezien het minder erg aanjaagt dan Ritalin. Dit[lees meer...] is wel belangrijk, want ik heb overgewicht en een vervette lever. Belangrijk: Dit middel is een stimulant, dus zorg voor een goede timing qua inname, anders kan het je behoorlijk tegenwerken!!! 1e week : Eerste 3 dagen slikte ik de tablet (150mg) rond 10:30/11:00, gevolg was dat ik rond 03:00 niet in slaap kon vallen, want super energiek, conclusie, eerder in nemen. Vervolgens tot aan nu, neem ik de tablet rond 8:30 in, dit gaat prima zo, ik kan dus enigszins op tijd naar bed en dan snel inslapen ( alsnog 03:00/05:00 ). Eerste week merkte ik enkele lichte bijwerkingen, zoals niet in slaap kunnen vallen nadat ik wakker werd, dit kon al na 3 uur slaap zijn..., opvliegers en soms spontane jeuk. Maar ik voelde me meer energiek en aanwezig, kortom het had dus voor mij al effect, ook redelijk veel kunnen doen in deze week. 2e Week: Het in slaap vallen gaat goed, echter het weer in slaap vallen nadat ik de tablet heb ingenomen was erg lastig, ik begon wel last te krijgen van wazig zien aan één oog, dit kwam en ging ook zo weer weg. Ik merkte wel dat ik meer positief reageerde op prikkels van mijn omgeving, emotioneel meer stabiel, meer rust en niet meer de gedachten die als een stuiterbal met Mach 2 door je kop heen schieten, kortom positief. 3e Week: Ik was dus door mijn eerste voorraad van 15 stuks heen, dus herhaalrecept ingeleverd, nu had ik één pot van 30 stuks, de eerste 4 dagen leek het net alsof ik geen tabletten slikte, ik begon mij nu opeens slecht te voelen, moe en nog eens moe, kort lontje, veel slapen, en kon eigenlijk helemaal niks verdragen, dit is dan tot nu toe dan ook mijn slechtste week geweest. 4e Week: Ik voelde me zeer stabiel, vol met energie, ik beleef emoties ook zoals ik dat vroeger op een normale gezonde manier kon beleven, dus de emotionele vlakte is verdwenen. Lekker rustig qua gedachten, meer overzicht qua uitvoeren van taken. Enig nadeel voor mij persoonlijk is dat ik mij dus nu veel meer kan focussen op dingen, waardoor als het ware al het andere waar ik op dat moment niet mee bezig ben ook compleet als het ware niet bestaat, kortom hyperfocus-achtige verschijnselen, ook op momenten waarop ik niet eens echt zeer gefocust ben, en ik vergeet vaker de tijd. Ook raak ik nog sneller overprikkeld, maar dit is dan ook pas de 4e week, na een week of 6 moet duidelijk zijn of het wat doet voor mij, tot nu toe ben ik dan ook positief! 5e Week: Enige bijwerkingen zijn soms erg snel zweten (op voorhoofd alleen), soms wazig zien aan een oog, maar de rust en het overzicht zijn zeer goed te noemen, emoties ervaar ik nog veel meer, maar de bijkomende nadelen zoals het snel overprikkeld raken en het hyperfocussen zijn "erger" geworden. ---- Op dit moment zit ik dus in de 6e week, ik heb nu 39 maal 1 tablet geslikt, en het lijkt erop dat Wellbutrin XR voor mij goed werkt, en hopelijk blijft dit ook zo. Enige mogelijk bijwerking die ik nu voor het eerst ervaar, is dat mijn ontlasting erg zacht is, ik heb verschillende malen diarree gehad, terwijl het niet echt te verklaren is waarom, want wat ik eet is niet anders dan normaal, maar we zullen het zien. TLDR: Werkt voor mij zeer goed tot nu toe.
18-08-2017

ADD

Na diagnose ADD begonnen met Ritalin. 's Ochtends hielp het redelijk om beter op gang te komen en ik leek me minder snel te ergeren aan mij concentratie problemen, hoewel mijn concentratie er niet veel beter van werd. Een 5/6 tal andere problemen die ADD met zich mee bracht pakte Ritalin niet aan. Daarentegen kreeg ik wel een hoge hartslag (120/130 met regelmaat in rust). [lees meer...]Fysiek een heel onrustig gevoel, spanning en stijve spieren. Mentaal hielp het misschien lichtelijk maar fysiek was het geen pretje. Op aanraden van huisarts en haar psycholoog overgegaan op Dexamfetamine
16-08-2017

ADD

Relatief kort bezig met deze medicijnen. Heb het gevoel nog niet op de juiste dosis te zitten, maar dat komt wel. Kwestie van proberen. Uiteraard niet zelf, maar met zorgverlener. Ik merk (nog) niet zozeer verschil met mijn dagelijkse bezigheden, maar in mijn hoofd is het wel een stuk rustiger.
01-08-2017

ADD

Depressie add. Strattera gebruikt klopte nog niet helemaal. Depressie bleef de overhand houden en passief gedrag was de norm. Al het andere (in referee afhd/add) al wel gebruikt/ geprobeerd. Nu na zoeken over de hele wereld... wellbutrin in combinatie met Strattera. Ja ja...wordt tegengesproken, maar in overleg en onderzoek van mijn apotheker en psychiater toch geprobeerd.[lees meer...] Strattera afgebouwd in 28dgn van 40 naar 20 mg en tegelijkertijd bupropion (jaja hier komt ie!!!) opgebouwd van 5 mg naar 75 mg, komende 28 dgn van 75 naar 150 mg. Dit kan via de regenboogapotheek. Dit laatste, met opbouwen, GROTE aanrader want ik heb 0 bijwerkingen en voel me per dag actiever en gezelliger. Mensen laat u niet zomaar wat toeroepen, bouw langzaam op!
26-06-2017

ADD

dit medicijn werkte bij mij wel als het puur om concentratie gaat, maar vanwege de erg vevelende bijwerkingen viel dit eigenlijk weg.
26-06-2017

ADD

Ik slik dit medicijn sinds mijn 17e, ik ben nu 19. ik had eerst metylfenidaat maar kreeg hiervan hartkloppingen. Ik gebruik hiernaast ook slaappillen vanwege ongerelateerde redenen, maar als ik op 1 dag veel dex genomen heb en daarna geen slaappil slaap ik wel beduidend slechter dan als ik geen of weinig dex genomen heb. Let ook op hoe laat je het nog neemt! ik raad aan mi[lees meer...]nstens 3 uur voor dat je gaat slapen geen dex meer te nemen
13-06-2017

13-06-2017

ADD

Na me 21 jaar "anders" gevoeld te hebben en regelmatig met mezelf en andere in de knoop te liggen kwam daar eindelijk dé diagnose; ADD. Waar de meeste mensen balen van hun diagnose, is het voor mij een verademing om te weten wat er nou gaande is in mijn hoofd, waarom ik ben zoals ik ben. Eerst een jaar gewone methylfenidaat gehad, hielp al een beetje maar had daarbij erge [lees meer...]last van rebounds. Toen een jaar lang concerta (langwerkende methylfenidaat) gebruikt. In eerste instantie merkte ik niet veel verschil, alleen dat ik geen rebounds meer had. Na een maand of twee begon mijn gedrag te veranderen, ik werd manisch, deed rare dingen, ging roken, begon met alcohol en ging vreemd. 5 maanden lang was ik mezelf helemaal kwijt, ik weet dan ook niet veel meer van deze periode, enkel wat vage herinneringen en dat wat mij vertelt is. Op verzoek van mijn man heb ik destijds aangegeven dat concerta niet mijn ding was en toen kreeg ik dexamfetamine. Man, wat een verademing!! Ik gebruik het nu een jaar en heb me nog nooit zo goed gevoeld. Ineens ben ik sociaal, heb ik zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen. Ik kan me super goed concentreren en zelfs rekenen gaat goed. Allemaal dingen die voor anderen heel gewoon lijken maar voor mij van onschatbare waarde zijn. Ik ben verzekerd bij DSW, zodat ik ze vergoed krijg via de regenboogapotheek (via de post).
25-05-2017

Strattera (atomoxetine)
ADD

Na diagnose ADD (17 jaar) medicijn strattera gaan gebruiken. Eerste twee a drie jaar prima werking, daarna gaan twijfelen over effecten. Veel last van vaste harde spieren, lage onderrug en buikpijn, harde buik en wanneer er in gedrukt wordt erg gevoelig. 1x klisma moeten nemen ivm obstipatie. Nu aan het afbouwen ivm de harde spieren en lage rugpijn en buikpijn.
23-05-2017

ADD

Mijn bijwerkingen: Misselijk, weinig tot geen eetlust, licht in hoofd, trillen, hartkloppingen, nerveus, spierpijn, slapeloosheid, moeite te ontspannen.
23-05-2017

Strattera (atomoxetine)
ADD

Methylfenidaat en dexamfetamine bleken niet effectief. Vooral bij methylfenidaat (ritalin) had ik veel last van forse rebound. Bij dexamfetamine ook, maar in iets mindere mate. Bovendien bij beide slaapproblemen. Ben nu atomoxetine aan het uitproberen. Iets mindere mate slaapproblemen, maar bij 80 mg heb ik nu behoorlijke stemmingswisselingen. Wordt vervolgd.
12-05-2017

ADD

slecht slapen, hele dag niks eten, niet sociaal op school, verlegen door gebruik, erg moe aan het eind van de dag.
12-05-2017

ADD

Ik slik ritalin omdat ik anders niet kan leren. Ik heb ADD en slik al concentratie pillen sinds mijn 10e. Heb veel verschillende concentratie pillen geprobeerd en ben nu weer op zoek naar een andere. Het zijn teveel vervelende bijwerkingen (slecht inslapen, eet hele dag niks, emotioneel, boos, ongezellig, geen pauze nodig voor gevoel, eind van de dag te moe om te praten) [lees meer...]waar ik niet mee om kan gaan. Ritalin werkt wel erg goed voor een betere concentratie.
08-05-2017

Citalopram (citalopram)
ADD

Werkt goed op agressiviteit, prikkeldemping & ontangsten! Echter werkt ook op je stofwisseling en maakt je eerder suf, verder gaat je libido de kelder in! Ben in principe tegen medicatie, maar binnen ons gezin is het helaas praktisch noodzakelijk.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1767)
Depressie (1469)
Angst & paniekstoornis (1249)
Hoge bloeddruk (999)
ADD (494)
Depressiviteit (463)
Astma (404)
Angststoornis (396)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!