ziekte

ADD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADD

18-01-2020

ADD

Werkt heel snel, heb echter wel last van rebounds. Na 1,5 uur wordt ik weer gespannen en somber. Langdurige versie werkt niet bij ivm maagverkleining. Kortom, werkt goed maar echter wel last van de rebounds.
17-01-2020

Quetiapine (quetiapine)
ADD

Toen ik slecht sliep en anorexia kreeg kreeg ik dit middel. Eerst 400 mg. Was zombie. Later 250 mg. Nooit gecontroleerd ea. 20 jaar gebruikt. Veel hartritme stoornissen en slaapapneu met lange ademstops. Per toeval omdat ik naar Amerika ging kwam ik er achter dat het daar verboden is ivm risico's. Je zou er 30 jaar korter van leven. Zo geschrokken dus accuut gestopt. Had i[lees meer...]k het maar eerder gedaan. Geen hart problemen of ademstops meer. Voel me veel beter nu.
15-01-2020

Elvanse (lisdexamfetamine)
ADD

Over het algemeen werken medicijnen sowieso niet zolang als dat er gezegd word 13 uren staat er, bij mij zal dit misschien de helft zijn. Ik slik het nu ongeveer een maand en ben vorige week overgegaan naar 60 MG. Ik had toen ik net begon met menthylfenidaat vreselijk het gevoel alsof ik constant moest plassen terwijl mijn blaas dan leeg is. Sinds een dag of 3 terug heb ik[lees meer...] nu steeds weer het zelfde gevoel en moet ik constant mijn blaas dichtknijpen om het zo maar te zeggen. Zijn er meer die dit krijgen van elvanse?
30-12-2019

ADD

van magistrale dexamfetamine overgegaan naar deze. Positieve effecten nauwelijks merkbaar en zeer veel bijwerkingen.
29-12-2019

Top!
17-12-2019

Quetiapine (quetiapine)
ADD

Veel moeite gehad met in slaap komen. Sinds ik dit slik slaap ik een stuk beter. Ongeveer een week wat duffig geweest maar dat is nu over. Ik zweer erbij!
12-12-2019

ADD

na jaren drukte in mijn hersenen gaf dexamfetamine me een rustiger gevoel en kon ik mn dag beter beginnen, met meer focus !
12-12-2019

ADD

begonnen met apothekers-bereide dexamfetamine 2.5 mg. 4 stuks in de ochtend, dit hielp mij op de dag goed te kunnen starten, met meer overzicht. toen werd door mijn apotheek (Benu) Amfexa geleverd, na 3 dagen begon ik me depressiever te voelen en na een aantal weken was ik weer het dode vogeltje zoals ik vroeger was, met heen en weer geslingerd worden in mn hoofd en geen [lees meer...]zin meer hebben om iets leuks te ondernemen, zelfs niet tijdens onze vakantie waar ik zo naar uit had gekeken. 2 x ziekenhuisopname, door krampen in borst-arm en rug. ik dacht dat het einde verhaal was ! vlgns. de cardioloog was dit hoogstwaarschijnlijk het gevolg van de Amfexa. ik ben er zo moedeloos van geworden, met mn eerste dex, leefde ik weer aardig op en nu ?!
11-12-2019

ADD

De apotheek gaf aan dat er wegens een wetswijziging Amfexa mee gegeven moest worden. Me DMB Dex voorraad was al en dag op door leveringsproblemen. Na 2 jaar zonder probleem DMB Dexamfetamine gebruikte te hebben kreeg ik in eens Amfexa mee. Me DMB Dex was op en ik ben in me lunchpauze snel naar de apotheek gegaan. De bijwerkingen begonnen na een half uur. Op dat moment w[lees meer...]erkte ik ruim 10 meter hoog aan een staalconstructie gezekerd. Ik kon op dat moment echt niet stoppen en heb nog zo'n 3 uur spacend/wappie doorgewerkt. Het was alsof ik onder invloed van harddrugs was. Als je over moet stappen van je huidige ADD/ADHD medicatie naar Amfexa, zorg er dan voor dat je in een gecontroleerde omgeving bent! Ik heb dit ook doorgegeven aan de huisarts en apotheek. Al je je in ADD medicatie verdiept blijkt dit vaak voor te komen. Het is dan ook compleet van de zotte dat dit zonder waarschuwing mee gegeven wordt!!!
11-12-2019

ADD

VAN DMB DEXAMFETAMINE OVERSTAPPEN NAAR AMFEXA KAN EEN HELE ANDERE UITWERKING HEBBEN!!!! Na 2 jaar zonder probleem DMB Dexamfetamine gebruikte te hebben kreeg ik in eens Amfexa mee. Me DMB Dex was op en ik ben in me lunchpauze snel naar de apotheek gegaan. De bijwerkingen begonnen na een half uur. Op dat moment werkte ik ruim 10 meter hoog aan een staalconstructie gezek[lees meer...]erd. Ik kon op dat moment echt niet stoppen en heb nog zo'n 3 uur spacend/wappie doorgewerkt. Het was alsof ik onder invloed van harddrugs was. Als je over moet stappen van je huidige ADD/ADHD medicatie naar Amfexa, zorg er dan voor dat je in een gecontroleerde omgeving bent! Ik heb dit ook doorgegeven aan de huisarts en apotheek.
10-12-2019

Elvanse (lisdexamfetamine)
ADD

Gebruik t nog te kort om echt ervaring te delen. Ik heb gevoel meer baas te zijn over mijn lichaam
07-12-2019

Dexmethylfenidaat (dexmethylfenidaat)
ADD

Ik ga nu ook deze medicijnen gebruiken, en ben erg benieuwd. Alleen Regenboog apotheek maakt deze medicatie zelf in Nederland. En wordt ook alleen vergoedt door DSW.
01-12-2019

ADD

Ik heb gedurende dit jaar met verschillende bereidingen Dexamfetamine te maken gekregen alvorens op Amfexa over te gaan. Deze eerdere bereidingen waren dezelfde mg, maar qua pil structuur heel anders (de ene pil verpulverde heel snel en was ook wat groter en de andere set pilletjes ronder, kleiner, onbreekbaar en had iets van een glans middeltje er overheen). Toen ik die[lees meer...] wissel meemaakte was ik tot mijn verbazing minder tevreden over de werking, iets dat ik moeilijk kan verkopen aan mijzelf aangezien dat toch wel 'tussen de oren' moet zitten. Met die insteek maar mij erbij neergelegd en ermee leren leven, wat ik nu ook weer van plan was voor de Amfexa. Echter.. nu met de Amfexa is dit verschil zoveel prominenter dat ik besloot te gaan google'n naar gebruikservaringen.. en ben zeer verrast over hoeveel mensen dit verschil blijkbaar ook opmerken. Wel jammer dat het nieuwe medicijn zoveel duurder is.. dat maakt dat kritiek vanuit de gebruikers snel af wordt gedaan als zijnde door financieel eigenbelang gedreven. Ik ben helaas geen farmaceut, en geloof het meteen dat het niet komt door verkeerde zouten of andersom draaiende isomeren etc etc :P maar kan het dan toch komen door samenstelling van de pil zelf? Dat door het bindmiddel en verdeling van de stof over het beschikbare oppervlakte de medicatie elders wordt afgebroken in het lijf? Naja ik roep ook maar dingen waar ik geen verstand van heb. Ik zou dan ook heel blij worden van een onafhankelijk onderzoek dat laat zien dat het geheel hetzelfde product betreft als de vertrouwde oude bereidingen. Want dat zou het uitgangspunt moeten zijn voor Amfexa, nabootsing van het middel en niet enkel de werkzame stof in het middel. (hoe raar dat ook klinkt).
24-11-2019

Equasym (methylfenidaat)
ADD

Goed medicijn ik neem dit medicijn af en toe voor bepaalde periodes waarbij veel concentratie nodig is. In het begin ondervond ik geen bij-effecten. Na 2 jaar af en toe te nemen begin ik prikkelbaar te worden, last van verhoogde hartslag bij sporten en werd vorig jaar zwaar ongelukkig hiervan, hoewel je dit pas merkt als je stop met het medicijn. Je voelt je veel gelukkige[lees meer...]r als je er mee stopt als je deze bijwerking hebt omdat je je slecht voelt zonder dat je weet aan wat het ligt.
20-11-2019

20-11-2019

ADD

Bijwerkingen zijn zo heftig dat ik een lagere dosering moet gebruiken. Effectiviteit gaat daarmee sterk achteruit. Waardeloos dat Amfexa verplicht is, terwijl er met magistrale bereiding een goed werkend alternatief is.
19-11-2019

ADD

Dit medicatie was een levensreddend middel voor mij. Het heeft mij van de meeste van mijn klachten verholpen.
19-11-2019

ADD

Ik moest verplicht over tot de Amfexa door de nieuwe regeling. Eerst zeiden ze dat het niet leverbaar meer was en daarna hoor ik dat het gewoon niet meer gegeven wordt aan mijn leeftijd. Ik ging dus op de Amfexa omdat ik niet anders kon. Na een maand Amfexa innemen heb ik gemerkt dat ik veel sneller aggressief, geïrriteerd en rusteloos ben. Ik heb een slap en zwaar gev[lees meer...]oel en ik merk niks van de positieve effecten. Mijn vorige medicijn (dexamfetamine 2.5mg) was geweldig en werkte erg goed. Ik had geen last meer van mijn ADD en kon heel goed werken en leren. Dit is erg jammer. Ik wil niet eens beginnen over de belachelijke kosten van de Amfexa
18-11-2019

ADD

Verlies van overzicht en planning op mijn dagelijkse taken, verlies van concentratie. Apathisch, onzeker en depressief. Verminderde eetlust, misselijkheid (korte tijd hartkloppingen). Ik ben ermee gestopt.
15-11-2019

ADD

Ik word er ook nog eens depressief van en krijg nekkrampen en hevige bijwerkingen. Het heeft tot nu toe sinds al 3 maanden helemaal NIETS gedaan behalve mijn leven im een goot gooien. Ik ben 17 en ik heb ADD en OCD. Ik woon vrijwillig in een woongroep voor mijn depressie en thuis situaties en eindelijk wanneer ik dacht dat ik mijn leven weer de goeie kant opgaat komt Amfex[lees meer...]a het allemaal verpesten. 3 hele maanden verprutst en kan geen nuttige therapie krijgen voor mijn progressie want het heeft geen zin als deze troep mij zo beroerd laat voelen. Ik wordt ook nog eens verplicht om deze medicatie te nemen. Alles valt weer uit elkaar. Dat de farma handel mensen die het nodig hebben gewoon zo snel laat stikken en hun leven bepalen. Dat kan toch niet?! Ritalin werkt ook niet voor mij en kreeg er ook depressieve klachten van, alleen heb ik met Amfexa ook nog eens veel minder concentratie en veel meer bijwerkingen.
13-11-2019

ADD

Mijn medicatie was vorige week veranderd naar Amfexa nadat ik al lange tijd dexamfetamine gebruikte. Maar dat mogen ze nu dus niet meer maken door het patent van amfexa. Het hoort eigenlijk hetzelfde medicijn te zijn, maar ik merk duidelijk verschil. Ik heb de eerste paar dagen met amfexa echt een soort afkick periode gehad. Super moe en aan het trillen. Dit had ik altijd [lees meer...]wanneer ik ging minderen met mijn medicatie. Daarbij voel ik niet dat Amfexa nu iets bij mij doet. Ik heb nu weer moeite met concentreren. Mijn omgeving merkt het ook, ik begin weer zinnen en maak ze niet af of heb moeite met ze afmaken.
11-11-2019

11-11-2019

ADD

Geen effect op concentratie.
06-11-2019

ADD

Wanneer ik het niet vergeet in te nemen, merk ik dat ik minder last heb van de hoofd symptomen die ik ADD'er ervaar. Ik voel me een uurtje na inname duidelijk opgewekter en de dagelijkse dingetjes doe ik vrijwel zonder enige tegenzin tenopzichte van dagen dat ik het niet inneem. De enige bijwerking die ik ervaar is dat ik moeite heb met inslapen. Een goede tip die ik he[lees meer...]b gekregen is het nemen van vitamine C die de dexamfetamine sneller schijnt af te breken en dus sneller uit je systeem zou gaan. De reden dat ik besluit het zo nu en dan een dagje niet in te nemen is omdat ik graag eens goed zou willen slapen. Tegelijkertijd zit daar ook een grote keerzijde aan vast. Ik voel me de gehele dag vrij down en kamp dan met veel negatieve gedachten. Ik kan niet meer rationeel denken. Maar dit heeft dan als hoofdreden uiteraard dat je het plotseling een dag niet inneemt en je systeem daar op deze manier bij mij op reageert omdat je gewend bent geraakt aan het medicijn. Conclusie: Amfexa is een goed medicijn voor mij. Echter zou ik moeten kijken naar een ander soort medicijn waarmee de bijwerking die naar voren komt als niet of nauwelijks kunnen inslapen minder heftig opspelen. Weinig slaap betekend ook dat ik niet optimaal van het medicijn kan genieten want we weten allemaal wat weinig slaap met een mens kan dken.
26-10-2019

Concerta (methylfenidaat)
ADD

Ik slik concerta al 15 jaar. Ik ben veel beter geconcentreerd in mijn werk. Ik wil ook niet meer zonder. Doordat bij mijn kinderen ADD/ADHD is gediagnotiseerd ben ik er zelf ook achter gekomen.
24-10-2019

ADD

Lieve mensen, Graag deel ik mijn mening over de Amfexa Dexamfetamine. Persoonlijk denk ik dat de overstap naar Amfexa bijwerkingen geven met name in de eerste periode. Totdat het lichaam gewend is aan het nieuwe medicijn. Ik merk dit zelf ook een hoge hardslag en soms wat nerveus. Ik ervaar meer rust en ben duidelijk meer aanwezig met de wereld om mij heen. Bij de dex [lees meer...]2,5 voelde ik mij contant opgejaagd en stilzitten was lastig, sociaal was het ook niet top. Wat ik probeer te zegen geef het een kans en geef je lichaam de tijd om te wenen aan de stofwisseling. Vergelijk het niet met de vorige dex 2,5 maar voel persoonlijk aan of het je helpt. Ik merk dat ik meer mijzelf ben met de Amfexa. Ik hoop dat dit sommige kan helpen, het is niet makkelijk als je afhankelijk bent maar we kunnen het alleen accepteren. Succes allemaal!
22-10-2019

ADD

Vorige week begonnen met 3 x daags 1 x 2,5 mg en vanaf deze week 3 x daags 2 x 2,5 mg. Volgende maand word ik 49 en vorige maand is ADD vastgesteld. Alle puzzelstukjes vielen in elkaar en met de Dexamfetime heb ik eindelijk rust in mijn hoofd en daardoor ook in mijn lijf. Ik kan me beter focussen, schiet niet van hot naar her in gedachten, waarnemingen, prikkels en maa[lees meer...]k dingen ook eens af. Ik ben meer dan blij en vind het eigenlijk alleen jammer dat ik dit niet minimaal 40 jaar eerder heb geweten. Ik hoop dat dit zo blijft en dan blijf ik de rest van mijn leven deze medicatie slikken. Ik krijg er een hoop voor terug.
14-10-2019

ADD

Dexamfetamine houdt me alerter naast alle andere medicatie. Van amfexa wordt ik ziek. Hevige hartkloppingen. Vanaf half uur tot uur na inname ziek gevoel. Dit houdt paar uur aan. Bij een hele tablet van 5 mg voel ik me echt helemaal niet lekker. Bij inname van een halve tablet is het iets milder.
10-10-2019

ADD

Ik vind dexamfetamine een heel fijn medicijn, het heeft natuurlijk wel zn nare bijwerkingen maar ik vind het het waard. Ik kan goed leren, ik kan makkelijk de dosering bepalen aan de hand van wat ik ga doen (of zelfs per schoolvak). Ik krijg er zelfs een beetje een motivatie boost van. Een nadeel kan zijn dat je er niet door kan slapen en dat je heel lang afgeleid kan zijn[lees meer...] als je je op het verkeerde focust, maar daar is heel makkelijk rekening mee te houden vind ik.
10-10-2019

ADD

Voor mij de gebruikelijke bijwerking waar ik met dexamfetamine ongeveer evenveel last van had (voor mij een heel stuk fijner dan zowel concerta als ritalin). Maar de werking is niks, ik slik ze sinds het begin van het schooljaar en ik snapte niet waarom ik niks meer gedaan kreeg, toen kwam ik een oud pilletje tegen (dexamfetamine 2,5 mg) en slikte die en ineens kon ik w[lees meer...]el weer uren stilzitten en leren. Echt wat een rot medicijn is amfexa vergeleken bij dexamfetamine, ben gewoon niet vooruit te branden meer.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2260)
Depressie (1859)
Angst & paniekstoornis (1710)
Hoge bloeddruk (1293)
Acne/puistjes (910)