ISO 27001

ziekte

Medikinet

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Dogmatil 1 4
Zyprexa 1 4
Sifrol 1 1
Metoprolol 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

ADHD

Mijn zoon at de hele dag niet tot het medicijn was uitgewerkt.

ADHD

Mijn zoon gebruikte eerst Methylfenidaat van het merk SANDOZ. Hier verloor hij zijn eetlust door. Nu hij hetzelfde product van het merk MYLAN RETARD gebruikt, is zijn eetlust weer terug. (Alleen jammer dat dit product slecht leverbaar is. Hierdoor moet hij 2 pilletjes van 27mg slikken, waardoor de kosten meer dan het dubbele zijn.

Medikinet (methylfenidaat)
ADHD

Ik heb al een tijd de diagnose van ADD maar heb hier vroeger nooit iets voor ingenomen omdat mijn moeder en ik allebei zo liefst mogelijk eerst natuurlijke middelen proberen. Dus ik neem al van jongs af aan dagelijks omega-3, glycine-magnesium en ginseng tabletten. Ik heb in 2016 ook neurotherapie gevolgd om mij nog meer te helpen met mijn symptomen. Dit werkte voor een [lees meer...]tijd goed, vooral op het vlak van het constant vermoeid zijn. Ik ben wel met deze therapie gestopt omdat ik, zoals met veel dingen, er geen zin meer in had. De symptomen die ik vooral heb zijn vergeetachtigheid, vermoeidheid, ik ben heel chaotisch, ik kan heel gevoelig zijn aan sommige dingen en kan soms ook heel fel reageren, ik kom vaak afwezig over en heb last met grotere projecten af te maken en/of er consequent mee bezig zijn. Allemaal dingen waarmee ikzelf nooit heel veel last van heb gehad. Soms had ik het emotioneel wel moeilijk, maar wie niet denk ik dan? Ik deed het altijd goed op school, hoewel ik steeds vergat wanneer er een test of een taak was, heb ik het altijd kunnen redden aangezien ik snel dingen begrijp en meestal oplette in de les en dit was genoeg voor mij. Het enige waarmee ik wel last mee heb is dat ik vaak niet wordt begrepen door andere mensen, simpelweg omdat ik totaal anders denk, wat best vervelend kan zijn voor zowel mezelf maar ook hen. Wat ik dus wil zeggen is dat ik mij nooit slecht heb gevoeld over het feit dat ik ADD heb en met mijn 'symptomen' wel kon omgaan. In december 2017, kreeg ik het wel moeilijk. Ik kreeg plots verschrikkelijke stemmingswisselingen. Dit had ik ervoor ook al wel maar niet zo drastisch en zeker niet zo regelmatig. Dit is trouwens nu nog steeds gaande. Ik heb er een tijdje mee gezeten en dacht zelfs even dat ik misschien een bipolaire stoornis had. Uiteindelijk heb ik hulp gezocht bij mijn moeder, die dacht dat het een goed idee zou zijn als ik naar een neuropsychiater (die gespecialiseerd is in ADD, ADHD en authisme) zou gaan om mijn emotionele problemen aan te kaarten en eraan te werken. Na enkele testen werd er dus alweer vastgesteld dat ik inderdaad AD/HD (gecombineerd type) heb. Dit wist ik al. Nu in de plaats van eerst therapie voor te stellen, of eender wat, schreef de psychiater onmiddelijk Medikinet voor. Hij zei dat dit mij ging helpen op school, etc. Hoewel ik dacht dit niet nodig te hebben, aangezien ik niet ging voor concentratieproblemen maar omdat ik mij mentaal enorm slecht voelde, heb ik het toch een kans gegeven. Een week duurde dit. Ik vond het vreselijk. Ik zat stil achter de schoolbanken de eerste 2u na inname en voelde me totaal niet mezelf en de volgende 2u was ik helemaal hyperkinetisch. Dit bovenop het feit dat ik me om te beginnen al niet goed voel bij pillen slikken. Toen ik dit vertelde aan de psychiater, stelde hij ook niets anders voor en stond erop dat ik de pillen zou blijven nemen. Ik heb dit niet gedaan. Ondertussen slik ik nog een extra supplement (NMDA Relief) wat mij effectief helpt met de klachten die ik had (de extreme stemmingswisselingen). Ik blijf erbij dat de natuurlijke dingen die ik inneem, beter werken voor mij dan 'echte' medicijnen. Deels ook omdat ik me hier veel beter bij voel aangezien er geen bijwerkingen zijn en mij veiliger voel. Ik raad dan ook iedereen aan om eerst dit te proberen voor je allerlei pillen gaat slikken, die meer kwaad dan goed doen. Ik haal de mijne ofwel uit de natuurwinkel ofwel van internet. Medikinet was zeker en vast niet goed voor mij. En die psychiater al evenmin.
11-06-2018

Intuniv (guanfacine)
ADHD

In december op advies van de kinderarts is mijn dochter (toen 9 jaar) overgestapt op intuniv . In 4 weken tijd opgebouwd to 4 Mg. Vanaf 3mg begon Mn dochter licht met bedplassen wat haar erg onzeker maakte. Dit verdween na ongeveer een maand. Vanaf de tweede week (2mg) was ze heel erg moe en viel om de haverklap in slaap. Ook op school maakte ze een erg moeie indruk. De ge[lees meer...]wichtstoename zette ook vrij snel in terwijl ze niet meer at dan voorheen. Beetje opgeblazen alsof ze vocht vasthield ( al zweette ze veel) Eenmaal ingeregeld gaf ze aan zich beter te kunnen concentreren. Ook werd het makkelijk voor haar vriendinnen te houden. Toen het bedplassen verdwenen was werd ze extreem angstig, iets wat totaal niet bij haar past. Ook op school viel het op en werden wij er door de juf op aangesproken zonder er zelf naar gevraagd te hebben. Samengevat bestond de angst er uit ontzettend ziek te worden of dood te gaan. Alle gebeurtenissen werden zo ver doorgeredeneerd dat ze als gevolg van de gebeurtenis MISSCHIEN wel zou kunnen sterven. Oorzaak kon al zijn een stift die dicht bij haar handen geweest. Of de angst om te gaan slapen omdat op dat moment je ademhaling langzamer wordt, je MISSCHIEN wel te weinig zuurstof dan binnen krijgt waar door je MISSCHIEN zuurstof gebruik krijgt, dan MISSCHIEN een hersenbeschadiging hebt en MISSCHIEN. Zelfs sterft. Dit zijn maar 2 voorbeelden maar bedenk hierbij even dat zij meerder keren per dat met dit soort scenario’s kwam, telkens verschillend. Het besluit te stoppen en terug te gaan naar medikinet vond ze niet makkelijk omdat ze zich wel beter kon concentreren. We hebben een paar maanden geleden besloten terug te gaan naar 3 Mg in de hoop dat de bijwerkingen minder zouden worden. Helaas is dat niet zo geweest. Op een half jaar tijd is ze heel wat kilo’s aangekomen (ongeveer 6). Ze is ook een fanatiek sporter en haar prestaties zijn nu behoorlijk slechter dan een half jaar geleden. Om een indicatie te geven, ze heeft nu tijden van meer dan een jaar geleden. Zowel gewichtstoename als verminderde sportprestaties wegen bij ons niet op tegen de verhoogde concentratie en toename van sociale contacten. Uiteindelijk hebben we door de vele angsten en het verdriet wat dat haar gaf toch de knoop doorgehakt en zijn we een paar dagen geleden gaan afbouwen. Hopelijk nemen nu de angsten snel . Ideaal aan het middel is verder dat het 24 uur per dag werkt en er dus geen sprake is van rebound. Ook hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om het middel mee te nemen naar het buitenland. Als je geen last hebt van de bijwerkingen heeft het middel vele voordelen het is alleen voor onze dochter helaas niet geschikt
31-05-2018

ADHD

Beetje darmklachten en hoofdpijn, maar niet echt heel erg.
31-05-2018

Risperdal (risperidon)
ADHD

Ik ben gediagnostiseerd met een gegeneraliseerde angststoornis en ADHD. Ik gebruik sinds anderhalve maand dit medicijn, ik slik 0,5 mg, in de ochtend en de avond In het begin was ik vrijwel stoned en merkte een soort high wat niet hinderlijk was want het maakte mij rustiger, mijn opvliegerheid en irritatie gevoel leek afgenomen te zijn. Nu anderhalve maand verder heb i[lees meer...]k soms destructieve gedachtes en ook soms bepaalde dwanghandelingen. Ook meer last van angst en sneller paniek. Ook het gevoel dat ik dikker ben geworden. En val soms overdag bijna in slaap. Ik vraag me nu af of ik een bepaald soort terugval in mijn angststoornis heb of dat dit komt door de medicatie, ook vraag ik me af of ik hiermee moet stoppen en overgaan op andere medicatie of dat ik minder of juist een hogere dosis moet.
11-05-2018

ADHD

Na jarenlange chaos in mijn hoofd, onrust, concentratieproblemen werd de diagnose ADHD gesteld. Een enorme opluchting, want eindelijk was er voor een groot aantal 'problemen' een verklaring. Ik kreeg methylfenidaat voorgeschreven en de eerste maanden ging er een wereld voor me open. Ik kon me veel beter concentreren, had energie, kon orde scheppen in de chaos. Mijn studie [lees meer...]ging me ineens gemakkelijk af en cijfers schoten omhoog. Echter, nu een jaar later ben ik alles behalve tevreden.. Ik ben grotendeels neerslachtig, somber, weinig tot geen behoefte meer aan sociale contact (terwijl ik ' vroeger' overal voor in was). Ik merk een soort vervreemding en ben het liefste alleen. Tevens de enorme reboundeffecten. Ik heb ook last van extreme onzekerheid en het idee nergens meer bij te horen. Methylfenidaat heeft een hoop voordelen, maar op langere termijn wint het niet van de vele bijwerkingen. Voor mij een sluipmoordenaar.
03-05-2018

ADHD

Ik zelf ben een meisje van 16 die sinds kort de diagnose adhd heeft. Naja eerlijk gezegd wisten we het al veel langer maar dat ligt een beetje ingewikkeld! Op het moment zit ik op de 25 mg en dan 2 keer op een dag. Voorheen kon ik mij totaal niet functioneren op school. Ik heb een klas met 30 kinderen en dat maakte mij en de docenten helemaal gek. Maar toen ik aan de methy[lees meer...]lfenidaat begon had ik hele erge bijwerkingen maar gelukkig nam dat af. Ik raad het je wel aan maar het is bij ieder persoon anders!
30-04-2018

Duloxetine (duloxetine)
ADHD

Sinds vorigjaar de diagnose adhd gekregen. Ik begon met methylfenidaat uiteindelijk slikte ik de hoogste dosis merkte geen verschil voelde mij vreselijk opgejaagd gevoel hartkloppingen hartritmestoornis. Dus gestopt. Toen kreeg ik dexamfetamine ook de hoogste dosis werkte iets voelde mij nog steeds opgejaagd. Toen kreeg ik welbutrin antidepresiva wat en RAMP 8 weken ve[lees meer...]rder ik dacht alleen maar aan de dood ik was zwaar depressief dus stopte er ook mee. Naar het laatste medicijn had ik het er niet meer op toch overwogen om duloxitine te gaan slikken 1x daags 30 mg Ik voel mij geweldig ik ben niet meer depressief mij adhd is onderdrukt ik heb rust in mij hoofd. Ik heb geen stemmingswisselingen meer zelfs niet de week voor ik ongesteld ben. Alleen mij libido is helaas verdwenen in het begin van het gebruik hoofdpijn, misselijk suf en erg moe veel slapen maar dat ging naar 2 weken over. Ik vind het echt een goed medicijn het helpt mij goed in het dagelijks leven en vooral de rust in mijn hoofd!
28-04-2018

ADHD

Ik heb al meerdere keren Ritalin (Methylfenidaat)gebruikt en weet helaas niet meer wanneer ik begonnen ben. Dit verslag gaat echter over 2016 (gebruik het inmiddels sinds eind 2016 niet meer). Ik had een dosering van 5 of 10 mg (weet ik ook niet meer helaas). Dit, omdat ik last had van een slecht concentratievermogen en ADHD. Ik had echt het gevoel dat ik in een ander lich[lees meer...]aam zat, ik was mezelf niet meer en zo voelde ik me ook niet. Elke keer dat ik het tabletje in moest nemen, had ik het gevoel dat ik weer al die bijwerkingen kreeg en vond het gewoonweg erg vervelend om het in te nemen. Ik at ook weinig, omdat het ervoor zorgt dat je geen trek in iets hebt. Ik had ook gehoord dat dit onder de opium-wet valt en dat het schade zou aanrichten aan de hersenen. Mijn idee daarover is dat dat gewoon klopt, hoe langer je het gebruikt, hoe meer schade aan de hersenen. Ikzelf vind het vreselijke medicatie en zou het niet aanraden. Ik ben erg blij dat ik er vanaf ben en hoef het ook nooit meer in te nemen! Hopelijk kan ik hier iemand mee helpen. Groetjes * Ingevoerde informatie kan onjuist zijn, maar het gaat om de "main thing" en de ervaring ervan. * De ingevoerde datum is de periode waarbij ik op een groep/instelling zat. * Ik gebruik het medicijn NIET meer. * Dosering kan ik mij niet helemaal meer voor de geest halen.
26-04-2018

ADHD

in t begin werkte het wel goed. Ik kon me beter concentreren. Dat was best oke. Verder veranderde ik er langzaam steeds meer door. Minder behoefte aan sociale contacten, lagere creativiteit. matheid. Ik ben nogal een sprankelend type (zeggen ze)... dat ben ik 2 jaar NIET geweest. Voelde ook weinig tot niets qua emoties. Voor mijn gevoel heb ik er 2 jaar mee in de prullenba[lees meer...]k gegooid. Ik wil dan ook bij deze zeggen, bezint eer ge begint. Het lijkt leuk maar langzaam verander je in een zombie. Ik althans... Verder was de begeleiding rondom uitermate slecht.... Ik geniet nog steeds dagelijks van mijn zogenaamde hyperactiviteit. Ermee stoppen was de beste beslissing ooit!. Ik slikte medicijnen omdat t van mn ouders moest,.. en iedereen me overtuigde dat ik te druk zou zijn... inmiddels omgeef ik me met mensen die dat ook gewoon leuk vinden. Zou mooi zijn als mensen eens wat meer van zichzelf en elkaar genieten zoals ze zijn i.p.v elkaar te drogeren naar gemiddeldheid...
13-04-2018

Zopiclon (zopiclon)
ADHD

Door mijn heftige adhd heb ik insomnia. Ik heb totaal geen rem in mijn hersenen en soms word ik heeelemaaal gek van denken de hele dag en nacht. Het stopt nooit
02-04-2018

ADHD

ik ben begonnen met methylfenidaat voor een onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam. toen ik daarmee begon slikte ik nog maar 5 milligram. ik wou toen zo graag dat het werkte dat het voor mijn gevoel ook wel een beetje werkte, maar toen ik het een week slikte bleek al dat het niet goed werkte. toen zijn we na enig overleg overgestapt naar 10 mg. nu slik ik 12,5 mg en d[lees meer...]aar ben ik heel blij mee.
25-03-2018

ADHD

Door een operatie werkte de concerta niet meer.
25-03-2018

ADHD

Door druk in mn hoofd en druk voor andere om me heen.. en nooit ergens zin in hebben. Heb ik nu wel ik vind het heerlijk om aan het werk te gaan
13-03-2018

Dipiperon (pipamperon)

13-03-2018

12-03-2018

ADHD

In het begin deed Concerta zijn werk. Maar ik ondervind de laatste maanden vervelende bijwerkingen zoals onrustig, piekeren, paniek, problemen met geheugen, gemoedswisselingen, angstig.
05-03-2018

ADHD

De medicatie werkt bij mij 1 uur waardoor ik nog steeds veel last van mijn ADHD heb. In dat uur werkte ze wel perfect. Sinds eind Februari overgestapt naar methylfenidaat HCI Mylan Retard
19-02-2018

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Ik slik al jaren antidepressiva paroxetine 20 Mg per dag wat mij goed helpt maar door mijn ADHD werd ik overal ontslagen . Ben ook druk,chaotisch en onhandig. Sinds een maand slik ik Wellbutrin en voel mij er goed bij. Na wat andere Adhd medicijnen te hebben gebruikt waar ik ontzettend misselijk van was en niet van kon slapen moet ik zeggen dat de enige bijwerking van Well[lees meer...]butrin is dat ik eenontzettend droge mond en tong heb. Ik drink veel water maar ik kan er soms moeilijk van slikken. Ik neem het maar op de koop toe want voor de rest lijk ik mij beter te voelen. Niet echt veel rustiger maar wel beter nadenken en minder prikkels en minder stress. Ik gebruik het nu een maand en wil dit als ik mij nog steeds prettig voel , nog veel langer gaan gebruiken.
19-02-2018

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Dit medicijn doet mij weer leven! Het duurde ongeveer een halfjaar voordat het echt goed werkte...dus heb geduld! Ik voel me energiek minder piekergedachte ben veel stabieler en kan weer genieten van de kleine dingen . Ik denk dat je rustig moet opbouwen om te zoeken naar de juiste dosering. Ik begon met 150 mg toen 300 mg toen 450mg .. merkte dat ik me daar onpretti[lees meer...]g bij voelde nu weer 300mg en ik heb m'n leven weer terug ik wil nooit meer zonder geluk om kleine dingen structuur en regelmaat zijn weer een onderdeel van mijn leven geworden..en oma ook gestopt met roken voor mij is wellbutrin een succes verhaal!
08-02-2018

ADHD

Ik ben er pas laat a ch ter gekomen dat ik adhd heb. Na een tijdje Ritalin gebruikt te hebben ben ik er jaren geleden mee gestopt. Omdat ik erg veel last van de rebound had Een aantal maanden geleden kwam ik echter in een burn out terrecht en mij werd aangeraden om weer voor korte tijd aan de medicatie te gaan omdat ik maar in dat cirkeltje bleef zitten en maar bleef pi[lees meer...]ekeren denk wel bekend onder ons. Het is dexamphetamine geworden omdat ik daar minder rebound klachten van zou hebben. Ik slik nu 2 keer 5 mg per dag en merk dat het heerlijk rustig in m'n hoofd maar heb wel het gevoel dat ik heel de dag loop te spacen. Ik denk dat mijn lichaam en geest eerst even aan rust moet wennen . Omdat ik in geen jaren meer rustog was . Beetje moeilijk uit te leggen maar ik weet zeker dat jullie precies weten wat ik bedoel .
06-02-2018

Rilatine (methylfenidaat)

05-02-2018

ADHD

Eerst methylfenidaat mylan gehad, wat een zooi. Daarna na eigen vraag op concerta van janssen-cilag, de echte dus. Wat een verheldering, impulsiviteit weg, rustiger en beter concentreren. Voor iedereen die in zichzelf of onrustig is met concerta...je dosering is te hoog!!
04-02-2018

28-01-2018

ADHD

Laat je niet beïnvloeden door negatieve recensies. Het einde van mijn behandeling bij m'n toenmalige psycholoog was in zicht. Ruim een jaar daarvoor had ik wel eens iets voorbij zien komen over ADHD en vond mijzelf daar in, maar ik dacht: 'Ik? ADHD? Nee joh, ik ben absoluut niet hyperactief'. Aldus het stereotiep ADHD'er dat ik in mijn hoofd had. Een jaar later zag ik [lees meer...]een bericht over ADHD op facebook. Ik moest weer aan dat jaar daarvoor denken en zocht meer informatie op. De symptomen van ADHD had ik vrijwel allemaal, dit vertelde ik aan mijn toenmalige psycholoog. Zij verwees me door naar ADHD Centraal (Zwolle). Een paar weken later kwam ik bij ADHD Centraal. Op de diagnose dag heb ik toen met diverse psycholoog en psychiaters gepraat en testen gedaan. Je ziet 'm al aankomen, ADHD gecombineerd. Er werd mij toen geadviseerd dexamfetamine te gaan slikken, ik kreeg diezelfde dag proefmedicatie (10 mg) om te zien of het werkte. Na 1,5 uur moest ik opnieuw diezelfde testen doen. Ze vergeleken de resultaten voor en na medicatie met elkaar en het was een groot (positief) verschil. Wat een magisch spul, dacht ik. Ik heb diezelfde dag nog een recept meegekregen en opgehaald bij de apotheek. En toen kwamen er de eerste 2 weken heel veel bijwerkingen, vrijwel het hele lijstje van de bijsluiter (dit was mij bij ADHD Centraal ook verteld). Laat je je hier niet door afschrikken! Ik ging veel resecties lezen en maakte mezelf bang. Dit is nergens voor nodig en ik wou dat ik dit niet had gedaan. Mensen met een slechte ervaring posten hun 'issues' nou immers sneller online dan mensen met een goeie ervaring. Na 2 weken waren alle bijwerkingen weg (behalve droge mond, maar dat is de enige bijwerking die blijft). Na bijna 2 maanden gebruik kan ik zeggen dat ik ontzettend tevreden ben over dit medicijn. Het doet wat het moet doen en maakt het leven een stuk prettiger. Ik verdraag drukte (en dus prikkels) veel beter, ik kan me eindelijk op 1 ding tegelijk focussen. Ik heb nu gewoon 1 gedachte in plaats van 10. Ik heb rust en ontspanning in mijn lijf. Ondanks al die dingen is dex geen wondermiddel. Ik heb nog steeds moeite met afgeleid zijn en plannen. Daarom is het ook zo belangrijk om naast medicatie ook een behandeling te volgen, bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie. Ik volg dit zelf bij ADHD Centraal Zwolle en het gaat de goeie kant op. Bij ADHD Centraal moet je ook regelmatig terug komen. Bij m'n eerste afspraak na de diagnose (na 4 weken) zagen we dat m'n hartslag nog steeds hoog was. Dit is de eerste 2 weken normaal maar moet daarna afnemen. Dit gebeurde niet, de psychiater en ik hebben toen besloten de dosering te verlagen. Ik ging van 3x 10mg op een dag naar 10mg, 7,5mg, 7,5mg. Ik neem dex om de 4 uur in. M'n hartslag is weer op een normaal niveau en de dex werkt nog even goed. Wel neem ik soms 2,5 mg meer als ik me echt goed moet concentreren, dit helpt dan beter. Dit doe ik alleen als ik 7,5 slik. Ik slik dus niet meer dan 10 mg per inname. Kortom: Zorg dat je je verwijzing voor dex van een expert hebt, experimenteer in overleg met je arts/psychiater over de dosering om er voor te zorgen dat je zo min mogelijk bijwerkingen hebt en ga naast medicatie ook met jezelf aan de slag bijvoorbeeld door cognitieve therapie. (Ik slik dex van: 'apotheek de magistrale bereider oud beijerland' maar dit staat niet bij fabrikant, vandaar 'onbekend')
16-01-2018

ADHD

snelle rebound, raar gevoel, verschillende doses geprobeerd maar bracht geen verandering.
16-01-2018

ADHD

Na jaaaaarenlang tobben bij psych terecht gekomen en na uitgebreid onderzoek diagnose adhd. Als anti-medicatiegebruiker was ik fel tegen het slikken van pillen voor mijn klachten. Echter adhd coaching leerde my dat ik alles in mijn leven al heb gedaan om de klachten te verhelpen en dat dit niet gelukt is. Toch gestart, eerst met methylfenidaat wat een drama was. Toen dex, [lees meer...]en wat een verademing! Langzaam en voorzichtig opgebouwd, meteen effect! Ben er heel blij mee, ik functioneer gewoon 10 x beter zie alles helderder, minder stress, geen alsmaar jagende gedachten meer, ook zonder lijstjes vergeet ik dingen niet meer, minder agressie, kan langer en beter stilzitten en luisteren. Heel fijn dus. Nadeel is wel het wat slechter slapen en het gevoel dat het echte heerlijke gave fijne effect van de begindagen nu weg is, dosering verhogen helpt daarbij niet. Maar: positief dus!
14-01-2018

ADHD

Het is voor mij een fijn medicijn. Ik word er rustig van en kan mij concentreren. Een nadeel vind ik wel dat ik er erg van ga zweten en een beetje trillen.
11-01-2018

ADHD

Als het medicijn uitgewerkt is na 8 tot 12 uur krijg je soms, zeker als je net ermee begint, last van hoofdpijn

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1886)
Depressie (1570)
Angst & paniekstoornis (1354)
Hoge bloeddruk (1077)
ADD (519)
Depressiviteit (494)
Astma (436)
Angststoornis (426)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!