ziekte

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

14-02-2020

ADHD

Eerder dexamfetamine 2,5 mg De Magische Bereider, toen verplicht over naar Amfexa. Zoon vertoont nu bovenstaande bijwerkingen plus het brengt extra kosten met zich mee die nog steeds niet deels zijn vergoed door HEVO consult. Huisarts gelooft niet dat het product de bijwerkingen kan vertonen: "het is hetzelfde stofje". Prestaties en gedrag op school hebben er fors onder te[lees meer...] leiden.
12-02-2020

ADHD

Geachte fabrikant van Amfexa, Jaren heb ik last gehad van zware adhd buien. Ik heb veel betaald om er therapieƫn voor te krijgen. 2 jaar geleden kreeg ik dexamfetamine, top medicijnen waren dit! Nu ineens krijg ik amfexa, ik ben continue zenuwachtig. Ik ben minder gemotiveerd. Ik wil namelijk heel veel in mijn leven doen, helaas bestaat adhd echt. Het is nu met deze me[lees meer...]dicijnen dat je precies het tegenovergestelde hebt van dexamfetamine. Iedereen met adhd die medicijnen slikken willen gewoon dat amfexa werkt en daarom blijven het slikken om de hoop te houden dat het ooit gaat wennen. Ik heb dit gevoel nu ook en blijf eigenlijk hopen dat dexamfetamine weer terug komt.
10-02-2020

ADHD

Ziek zwak en misselijk door de Amfexa. Hoofdpijn en misselijkheid tot overgeven aan toe. Worst dood ziek van dit medicijnšŸ‘ŽšŸ¼
08-02-2020

ADHD

Omgezet naar van dexamfetamine naar amfexa, maar de werking is verdwenen. Kan me niet meer concentreren. En fabrikant betaalt eigen bijdrage terug als je formulieren invult. Laat dat voor een adhd'er zonder werkende medicatie net een probleem zijn.
07-02-2020

Methylfenidaat (methylfenidaat)

07-02-2020

Elvanse (lisdexamfetamine)

05-02-2020

ADHD

ik heb in december 2018 na een zeer moeilijke periode diagnose ADHD type 3 gekregen. er werd dexamfetamine voorgeschreven door mijn begeleider, 2,5 mg van Ceban. en wat ging er een wereld voor me open, ik kreeg overal weer zin in, begon een nieuwe hobby, was energiek en had het naar mn zin op het werk, dat was daarvoor wel anders. natuurlijk was niet alles perfect, maar d[lees meer...]e ( relatief weing ) bijwerkingen waren prima te overzien. totdat afgelopen zomer ineens Amfexa van de apotheek meekreeg. de werkzame stof was gewoon hetzelfde werd verteld, dus niks aan de hand. Toen begon de ellende, kreeg last van mn maag en mn darmen, hoofdpijn, noem maar op. legde eerst niet direct de link met de nieuwe medicatie, de stof is toch hetzelfde? Vanaf begin oktober weer de dex van Ceban gebruikt, prima en nergens geen last van. daarna automatisch weer op de Amfexa, dat ging een week goed totdat ik een enorme rebound kreeg, last van mn darmen, heb de hele nacht wakker gelegen en me ziek gemeld. kan er nog wel een heel verhaal van maken over Amfexa, maar het is troep. dit gun je niemand.. schandalig gewoon. daarna Elvanse geprobeerd, gaf super veel rust, maar zeer veel bijwerkingen. nu aan de methylfenidaat van Sandoz, werkt niet zo optimaal als de oude dex, maar veel beter dan amfexa
05-02-2020

Risperidon (risperidon)
ADHD

Ik zal iets over mijn zelf vertellen ik ben 22 jaar werkzaam geweest bij ggz en ik was behandelaar met mensen die slechte ervaringen hadden met dit medicijn. Ik ben via via aan dit middel gekomen om uit te proberen wat het effect heeft op dit medicijn. De gevolgen waren zo erg dat ik een tijdje opgenomen Ben geweest omdat ik mijn zelf niet meer ben. Gevolg baan kw[lees meer...]ijt en een digagnose voor de rest van mijn leven autisme en mcdd met adhd. Mijn leven is complete veranderd doordat ik een steekproef met dit middel deed.
03-02-2020

Concerta (methylfenidaat)
ADHD

Ik gebruik dit medicijn sinds ik 11 jaar ben, ik ben nu 22 en het werkt super. Nauwelijks tot geen bijwerkingen. Door dit medicijn kan ik er goed functioneren en ik kan niet meer zonder. Echt een aanrader
01-02-2020

ADHD

In principe is hethet zelfde als generiek. Maar drie onnodige glansmiddelen en een zoetstof maaktdat ik alle problemen met geld terugvragen het bijna niet waard vind om door te gaan. Maar stoppen lukt me niet... grappig toch?
28-01-2020

ADHD

Verplicht over moeten stappen van amfexa op dexamfetamine. Tijdens werking ervan ineens kunnen exploderen om niks, ook richting kinderen. Continu gapen om oren te openen, hard geluid kwam heel hard binnen terwijl ik zacht praten niet goed hoorde. Wanneer medicatie uitwerkte veel jeuk op bovenrug en bovenarmen. Ook veel last van het moeten knakken en geknak van ledemat[lees meer...]en. Het lukte me ook niet om op tijd naar bed te gaan met verslapen tot gevolg. Inmiddels overgestapt op Bupropion.
27-01-2020

ADHD

Ik heb ADHD en ASS. November begonnen met 150 mg. De eerste 2 weken waren een hel. Maar goed. Het was voor een 'goed doel' dacht ik. Maar na 4 weken nog zo depressief en angstig als wat! Ik ben een totaal anders persoon geworden!! Durf de deur niet meer uit en heb een sociale angststoornis ontwikkeld door deze rotzooi. 31 dec. De dosis verhoogd. want volgens de psych ha[lees meer...]d ik nog niet alles uit de wellbutrin gehaald. Het is alleen maar erger geworden en zit nu midden in een depressie. Allemaal door deze rotzooi! Heb je ADHD en autisme? Gebruik deze zooi dus niet! Ik ben nu aan net afbouwen en voel me iets beter. Wellbutrin heeft mij kapot gemaakt
26-01-2020

ADHD

Dit medicijn was het eerste medicijn dat ik begon te gebruiken omdat me verteld werd van makkelijke manier van gebruik je hoefde het maar een keer per dag te gebruiken, en dat de bijwerkingen minder waren. Na het gebruik voelde ik voor het eerst wat het is om me normaal te kunnen foucusen, werd verdrietig van alles wat in me leven verkeerd was gaan lopen puur omdat ik geen[lees meer...] behandeling voor ADHD had aangenomen. Alleen het medicijn begon in de loop van tijd minder goed te werken geen idee waarom, verder kreeg ik er ook veel haaruitval door wat verschilt per persoon heb ik gehoord.
26-01-2020

Ritalin (methylfenidaat)
ADHD

Het lijk mij een goed medicijn tot nu toe en vind de werking beter en de bijwerkingen minder dan andere medicijnen voor ADHD, toch moet men opletten het minimale dosering te gebruiken om je brain en body niet aan te tasten, ookal lijkt het leuk je heel goed te kunnen consenteren moet je genoeg nemen om je normaal te mogen consenteren en de rest aan je eigen kracht en inzet[lees meer...] laat dus de minimale dosering is mijn advies zodat je niet verandert in een zwakke persoon en niet een afhankelijke persoonlijkheid krijgt, anders breng je schade in de ontwikkeling van je hersenen(kinderen kunnen snel de fout in gaan met de dosering dus; ouders beetje in de gaten houden). Verder moet je opletten hoelang het medicijn in je body blijft werken want mensen verschillen daarin en verschillende situaties kunnen ook van invloed zijn, dit is heel belangrijk omdat je of je kind minimale bijwerkingen zult hebben als je het goed gebruikt en gezien dit niet makkelijk is, een arts raadplegen kan gunstig zijn, als jezelf of kind een medicijn levens lang moet gebruiken dan beetje extra moeite kan geen kwaad totdat je de juiste ritme in vindt en aan went. Verder met een gezonde levensstijl; sport, juiste supplementen hoef je de dosering niet in de toekomst te verhogen maar kan je zelfs het verlagen en zo bescherm je jezelf tegen de bijwerkingen van medicijn gebruik, en natuurlijk gezonder leven zal in principe voor betere levenskwaliteit zorgen.
25-01-2020

Duloxetine (duloxetine)

25-01-2020

ADHD

Opzig helpt het me wel ondanks alle slechte reviews heb ik wel het idee dat het me helpt te concentreren. Wel he. Ik soms flink last van de bijwerkingen zoals misselijkheid. Ook is het niet meer mogelijk om te genieten van koffie omdat ik hoerdoor altijd misselijk word nu.
21-01-2020

Beter dan de amfexa
21-01-2020

ADHD

Werking 0,0. Houd je ā€˜s nachts wel goed wakker. Door de merknaam Amfexa mag de merkloze dexamfetamine niet meer geleverd worden, helaas geen baat bij dit medicijn.
20-01-2020

ADHD

Het is zooi, vergeleken met dexamfetamine van magistrale bereidingen van apotheek.
20-01-2020

Elvanse (lisdexamfetamine)
ADHD

Na mijn diagnose eerst langwerkende methylfenidaat gebruikt. Dit werkte best prima voor mij, maar had twee nadelen: 1. Het kostte redelijk wat geld (alleen de kortwerkende wordt vergoed). 2. Ik had af en toe last van overmatig transpireren en een merkbaar verhoogde hartslag. Ik ben erg tevreden: Pluspunt 1: Elvanse valt nu onder de terugbetaalregeling en dit houdt i[lees meer...]n dat deze medicatie mij niets kost. Pluspunt 2: Daarnaast werkt het langer, geleidelijker en voel ik me meer mezelf (in vergelijking met de methylfenidaat). Ik kan nu, net als met de methylfenidaat, mezelf focussen, maar ik kan ook nog lekker creatief denken en meer mezelf zijn. Pluspunt 3: Ik heb geen last meer van de eerdergenoemde bijwerkingen. Wat mij betreft een aanrader.
16-01-2020

ADHD

Het helpt voor de rust in je hoofd, het laat je vlotter praten en beter nadenken over je woordkeuze in plaats van het impulsieve wat je gewend bent van ADHD. Het geeft je meer energie voor de dingen die je moet doen en het werkt motiverend en verbeterend voor je stemming!
16-01-2020

Nee
12-01-2020

ADHD

Na diagnose ADHD werd dexamfetamine voorgeschreven. Dit resulteerde in een hoop positieve veranderingen in mijn leven. Ineens was er rust, focus, structuur en lukte het ook om eindelijk te presteren. Dit zorgde voor veel minder stress en voldoende energie om ook andere dingen te ondernemen en sociale contacten te onderhouden. In het begin was het een tijdje behoorlijk wenn[lees meer...]en om de juiste dosis te vinden. Ik merkte wanneer het tijd werd om even een aantal dagen een break te nemen. Maar door gebruik van diverse supplementen, zoals magnesium, valeriaan, vitamine c en melatonine werden de meeste bijwerkingen verholpen. Uiteindelijk het belangrijkste om de rust te bewaren, genoeg water drinken/gezond eten en zorgen voor voldoende slaap. Helaas sinds de verplichte overstap naar Amfexa aardig gefrustreerd geraakt, aangezien dit nog niet een klein beetje in de buurt komt qua werking, maar een hoop nare bijwerkingen met zich brengt.
12-01-2020

ADHD

Sinds de verplichte overstap van dexamfetamine naar amfexa behoorlijk last gekregen van vreemde bijwerkingen. Moeilijker en onregelmatig ademhalen, steken/strak gevoel op de borst, verkleuringen van handen en voeten en een gezicht dat soms rood verkleurt. Daarnaast ook tintelingen, krampen, trillingen en dof gevoel in ledematen. Ook een groot negatief verschil merkbaar in [lees meer...]humeur en in sociale omgang. Qua effectiviteit heb ik na twee weken ook nog niet echt baat van gehad helaas. Ik had nog een laatste potje dexamfetamine staan, dit een aantal dagen weer geprobeerd en stond weer even versteld wat een rust, focus en positievere mindset dit gaf en bovendien zonder vreemde, nare lichamelijke en mentale klachten. Bizar dat gepretendeerd wordt dat beide medicatie hetzelfde is, maar voor sommige dit een compleet andere werking heeft. Raak er aardig gefrustreerd van...
07-01-2020

Risperdal (risperidon)
ADHD

risperdal geeft verstoring van de seksuele hormonen
06-01-2020

ADHD

Op mijn 59e diagnose ADHD. Amfexa voorgeschreven gekregen, enorm rustig in mijn hoofd, de gedachten-flipperkast die ik daar had is weg. Slaap misschien wat minder, maar wel beter, ben 's morgens beter uitgerust. Mijn zoon, (ook ADHD) is onlangs over van de"oude" dex naar amfexa, hij vindt de werking vergelijkbaar, maar vindt de rebounds minder heftig!!!
06-01-2020

ADHD

Oude dex was niet elke batch even goed wereldwijd bekent probleem toen kwam amfexa de 5mg pillen als de bijwerkingen te veel zijn proberen te minderen de eerste 6 tot 8 weken moet het lichaam wennen de bijwerkingen dan ook het ergst ritalin en amfexa 2 medicaties die 2 verschillende dingen doen als amfexa niet werkt is Rita een optie en snel is ook de langwerkend3 amfexa[lees meer...] op d3 markt aviance niet verslavend en medicinale amfetamine ivm met drugs controle medicatiebewijs met rijden meenemen
02-01-2020

ADHD

Amfexa 1 maand geprobeerd, bijwerkingen werden niet minder. Super onprettig medicijn en zeker niet het zelfde als de oude dex.
29-12-2019

ADHD

Ik gebruik dit medicijn voor chronische depressie en adhd klachten. Ik slik 450mg per dag. Ik gebruik het samen met andere medicatie hiervoor zoals Escitalopram, Methylphenidaat. In het begin merkte ik niet veel omdat de startdoseting 150mg was. Nadat ik meer ging gebruiken was het alsof mijn hoofd helderder was en ik veel meer kleuren zag die ik eerder ooit zo opmerkte[lees meer...]. Voor mij werkt een combinatie het best omdat ik meestal veel meer nodig heb dan een ander.
29-12-2019

ADHD

Geeft focus en rust. Geen wondermiddel maar echt een topmiddel voor kinderen en ook volwassenen die het nodig hebben.Het verbetert echt de kwaliteit van je leven. De eerste tijd (weken/maanden) goed instellen medicatie ; tijdrns instellen kan je last krijgen van bijwerkingen zoals slapeloosheid en geen honger ook opgejaagd gevoel...maar op een gegeven moment verdwijnt dit[lees meer...]. Maar kijk uit, altijd Proberen voldoende te slapen en een gestructureerde leven te leiden. Het gevaar bestaat dat je denkt dat de medicatie niet meer werkt, maar dat is het niet. Het komt omdat je steeds meer van je zelf verwacht nu je ā€œ meer aan kuntā€ dankzij medicatie.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2284)
Depressie (1868)
Angst & paniekstoornis (1732)
Hoge bloeddruk (1305)
Acne/puistjes (919)