ziekte

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

Ritalin (methylfenidaat)

ADHD

Amfexa positieve invloed ... Dexamfetamine negatieve invloed ... Jaren lopen roepen last van de toevoegingen ... Was geen waar blablabla enz ... Blij nu met de amfexa 16x een halve ...

ADHD

Welkom in het Nederland anno 2019. Gebruik al 3 jaar 3x per dag Dexamfetamine en 4x 2,5 mg. Wat was ik er ontzettend blij mee! Voelde me rustiger en de positieve invloed op mn leven was zo fijn. 2 weken terug moest ik ineens over op Amfexa, want dat was hetzelfde. Nou niet dus. 3 dagen genomen, ben toen gestopt. Kreeg er woedeaanvallen van, werd mega depressief en het alle[lees meer...]rfijnste, overgeven. Heerlijk toen ik de tram uit moest rennen en naast het hokje er in 1x uitkwam. Gelijk bij de dokter langsgegaan en die beaamde dat ik gewoon weer terug moest naar de Dex. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ben zeer bekend nu met het kastje en de muur. Zorgverzekering kan niks doen en apotheek blijft stug volhouden dat het een landelijke maatregel is. Ik zou het alleen nog kunnen krijgen als ik kan aantonen dat ik er allergisch voor ben. Dit voelt ondertussen allemaal als afzetterij. Lekker goedkope shit, voor meer geld door mijn strot douwen en gewoon blijven volhouden dat het toch echt dezelfde werkzame stof is. Als ik de verhalen hier lees is dat dus overduidelijk NIET het geval. We gaan gewoon Amerika met zn alle achterna waar iedereen een slaaf is van de farmaceutische bedrijven.
14-11-2019

ADHD

Na eerst Methyl te hebben gebruikt en vanwege de vervelende bijwerkingen via Dex naar het verplichte Amfexa. Weer bijwerkingen. Dex was werkelijk bijzonder goed, ruis weg, veel gestructureerd en 0 bijwerkingen
13-11-2019

ADHD

Dexamfetamine heeft mijn leven verandert. De voordelen die het mij geeft en de verbetering van mijn kwaliteit van leven zijn substantieel. Middels de dexamfetamine van de magistrale bereider heb ik mijn privé en werk weer in balans gekregen. De bijwerkingen vielen me 100% mee. Ik ben 8 kg afgevallen en nu een maand stabiel qua gewicht. De enige constante bijwerking is een [lees meer...]droge mond (wat er voor zorgt dat ik weer meer water drink).
13-11-2019

ADHD

Sinds begin november overgestapt naar combi van 5mg Amfexa en 2.5mg dmb, 3 x per dag. Met de dexamfetamine van de magistrale bereider had ik "the sweet spot" gevonden. Precies de goede dosis en effecten die mij optimaal lieten functioneren. Amfexa heeft daar een beetje roet in het eten gegooid. Het wenselijke effect van Amfexa is stukken minder dan dmb en lijkt sneller u[lees meer...]itgewerkt. Tegelijk is de rebound een stuk heftiger. Vooral de nervositeit, slapeloosheid en hartkloppingen lieten me schrikken. Ik realiseer me dat mijn lichaam zal moeten wennen dus ik zal het medicijn niet direct afschrijven, echter zijn de eerste ervaringen niet al te gunstig.
12-11-2019

ADHD

dexamfetamine van apotheek de magistrale bereider ik stop ik ben stabiel ik kan me leven weer oppakken zonder dit medicijn weet ik niet of het verder moet helaas is me grootste angst waar geworden en is het niet meer te verkrijgen
12-11-2019

ADHD

4 jaar lang heb ik me opgesloten in huis om prikkels te voorkomen of paniek aanvallen te voorkomen. ik had de hoop bijna opgegeven want zo leven dat wil je niet. ik had eigenlijk ook weinig zin meerom dingen te doen,dingen te ondernemen, maar toch heb ik nooit opgegeven. na een hel van 4 jaar en veel hulp zoeken kwamen we bij de oorzaak ADHD. meestal als je iets heb be[lees meer...]n je er niet blij mee maar ik wel. eindelijk iets waar we wat aan kunnen doen een richting waar we naar kunnen kijken met medicatie of therapie zou ik dan toch weer me leven kunnen oppakken ? vrij vlot begin ik eerst met het medicijn methylfenidaat ik ga het verhaal niet langer maken dat hij al word het was gewoon niets. eerst ging het wel maar als vrij snel veel schommelen ,bijwerkingen, kortom een hoop gezeik na 2maanden op een wachtlijst te hebben gestaan voor hulp kwamen we bij dexamfetamine 2,5 mg. ik zeg je wat een wonder spul ik bleef stabiel geen opsluiten meer. ik zag me vrienden weer kreeg een baan, zelfs ook nog een opleiding begonnen en ik heb me vriendin leren kennen waar ik mega veel van hou en dat voor een persoon die tijd geleden niet eens naar de supermarkt durfde te lopen kortom mooier kon het allemaal niet. tot op het moment dat ik niet meer aan dexamfetamine(2,5mg) kon komen en aan amfexa moet beginnen ik heb het nu een week gebruikt en ik schommel mega veel. ik ben weer druk in me hoofd, misselijk, boos en aggresief, omdat ik te veel prikkels krijg en niet weet wat ik er mee aan moet. heb de concentratie van een mug ja me opleiding lijd er nu ook onder en ik heb geen lichaamlijk en geestelijk niet meer de kracht voor om deze hel weer door te moeten. gelukkig kon ik nog aan wat dexamfetamine komen van 2,5mg maar omdat ze niet meer vergoed worden en ze er mee stoppen moet ik wel even 70 euro neer leggen ik heb dan een voorraadje voor 5 weken en dan ben ik radeloos ik wil niet door die hel gaan nog een keer en amfexa is dus geen optie het is zo slecht / goedkope troep ik snap niet dat zoiets op de markt kan komen ? mischien goedkoper ? mischien moet ik denken het zijn ook bedrijven ze moeten ook hun geld vinden. ergens kan ik het wel begrijpen dat bezuiningen. alleen NOOIT MAAR OOK NOOIT op de kosten van iemand gezondheid ik hoop dat iemand mischien dit lees en mischien iets kan doen iemand die niet alleen voor mij maar ook voor andere mensen die ZOVEEL baat hebben bij dexamfetamine kan zorgen dat wij het weer kunnen krijgen. en dat we ons leven weer normaal kunnen oppakken

ADHD

Amfexa was veel onprettiger dan de dex. ik reageerde er veel heftiger op en voor mijn gevoel deed het net wat minder. Wel zorgde het ervoor dat ik makkelijker dingen deed, kon luisteren, kon concentreren en het zorgde ervoor dat ik makkelijker overzicht creëerde. (zie bijwerkingen van de rebound, deze waren erg heftig. Het was bij mij tussen de 2,5 uur (hete dagen) en de 3[lees meer...],5 uur uitgewerkt. Ik maak dagen van 6.00-23.00/0.00 dus had vaak amfexa nodig, het lukte me niet goed genoeg om het om de 3 uur te nemen en had daardoor geregeld twee tot drie keer per dag een rebound die heel heftig was.

ADHD

Lisdexamfetamine, duurde even (1 weekje) voordat ik echt goed kon ervaren wat het met me doet. Ik merk dat ik rustiger ben, en stabieler. hiervoor nam ik dex, die heel snel een rebound gaf die best wel heftig was. ik nam de dex 5 a 6 keer per dag.en had zeker 3x per dag een rebound waarbij mn hartslag in rust tussen de 120 en 140 zat (fijn zo een sporthorloge ;).) dit heb [lees meer...]ik niet meer dus dat geeft me een heel stabiel gevoel. Wel merk ik dat ik net wat meer zijtakjes heb in mn koppie, en minder kan concentreren. Ik doe de dingen die ik wil doen wel makkelijker, omdat ik minder 'vast zit' in mijn hoofd. Ik moet wel goed letten dat ik blijf eten en drinken. ik ben positief, maar heel nieuwgierig naar een iets hogere dosering en dubbel nemen. of ernaast nog dex in een kleinere hoeveelheid dan ernaast.

Intuniv (guanfacine)
ADHD

Geen rebound Geen gedrogeerd kind Valt niet onder opiumwet Nadeel is het opbouwen van aantal weken en dus ook afbouwen als het niet (meer) werkt

ADHD

Ik heb avonddosering nodig om een normaal dagritme te maken. Is het eerder uitgewerkt dan ben ik te onrustig om me aan een gezond ritme te houden. Dan ga ik veel snoepen en heel laat naar bed.

ADHD

Ik schrijf dit omdat ik sinds de gedwongen overgang naar Amfexa enorm aan het zoeken ben naar een bevredigend alternatief. Op dit moment zit ik op Lifdexamfetamine. Valt niet mee om juiste dosis te vinden en er is weinig ervaring nog bij hulpverleners en er staan nog bijna geen gebruikerservaringen op internet. Stimuleer dus andere gebruikers om hun ervaringen te delen!!![lees meer...]! Al ruim een maand aan het zoeken naar een werkend medicijn in de goede dosis. Sinds half jaar diagnose en gestart met dexamfetaminde 2.5 mg. Juiste dosis bleek 4x10 mg om de 4 uur. Ook een avonddosis dus omdat de rebount heel heftig was met voir mijn gevoel heftigere symptomen dan voor diagnose en alle oude gewoonten kwamen dan terug. (Avondvreetbuien, kort lontje en veel te lang het slapen uitstellen.(pas 01:00-02:00 op doordeweekse dagen terwijl wekker om 6:30 gaat). Toen ik over moest op Amfexa(verpichting verzekering) kwam medicijncoach met de langwerkende Lifdexamfetamine. Ik heb een hoop gerommel deze maand, ben na 15 dgn eerst 1x 30mg lifdexamfetemine en toen 1x 50 mg zelfs even overgegaan op de Amfexa omdat het middel lif bij mij NIET lang werkend is bij die dosering en ik dus na 5 uur al terugloop in concentratie voelde, behoefte kreeg aan snoepen en bewegen en later in de middag ik ook mijn impulisviteit en onrust terugkreeg. Ik had het idee dat een 2e dosis van 50 me wel zou helpen. Wel had ik toen geen last van bijwerkingen en zeker geen heftige rebound. Toen ik tussentijds advies nodig had omdat ik het met 1x 50 mg. niet langer volhield. ('s avonds geen ontspanning kunnen vinden met als gevolg weer vreetbuien, eindeloos voor de tv of een boek blijven hangen en naar bed gaan uitstellen) was hij vrij. Een andere coach van ADHD Centraal was nog onbekend met Lifdexamfetamine dus adviseerde me om dan even het weekend over te gaan op Amfexa(dosering zoals voorheen dexamfetamine) en daarna met mijn eigen coach te overleggen. Van de Amfexa werd ik somber en kon ik me echt vanbinnen boos maken als ik me aan iemand ergerde. Volgens mijn man werd ik er sjagrijnig van. Mogelijk ook door al dat gewissel natuurlijk en ik heb het maar een paar dagen gebruikt want na het weekend in overleg met eigen coach weer terug naar Lifdexamfetamine. Hij ging mee in mijn gevoel dat ik na 7/8 uur een 2e dosis wilde en ik nam nu 2x per dag 60 mg. Mijn coach met jaren ervaring met Lif bij jongeren zegt: In het buitenland wordt dit middel al jaren succesvol gebruikt bij volwassenen. Je moet de werking van een dosis Lif langer (dag of 10)de kans geven om te weten of het genoeg doet voor jouw klachten want je lijf moet met dit middel een soort spiegel opbouwen(vergelijk met een paracetamol spiegel) We gaan net zo lang door met ophogen tot we de juiste dosering hebben. Ik wees hem erop dat in de bijsluiter staat dat de max. dagdosering 1x 70 mg is en dat ik daar bijna aan zit. Hij zei dat dit niet geld als max. docering maar als de grootste tablet. We gaan de tablet hoeveelheden kombineren tot we de juiste dosering gevonden hebben. Volgens hem zijn er mensen die wel 150 mg. Lifdexamfetamine slikken(niet gevraagd nog of dit 150 mg per dag was of per dosis.) Nu 10 dgn 2x per dag 60mg. genomen. Ik kom er mijn werkdag(nieuwe inspirerende en spannende baan) prima mee door al merk ik dat 8 uur te lang is tussen de 2 innames terwijl ik niet eerder wil nemen omdat het niet uitgewerkt moet zijn voor ik ga slapen. Inmiddels vermoed ik toch dat de dosis te laag is want eerst kreeg ik bij 2e dosis (bij naar huis fietsen/wandelen) last van gapen en vermoeidheid later in de week alweer van de spanning in mijn kaak en kwam een oud zenuwtrekje in die kaak steeds vaker terug. Nu komt die spanning in de kaak al na einde 1e dosis en zakt dit weer na inname 2e dosis. Echter komt het na enkele uren 2e dosis weer terug en wordt dan steeds erger. Gistern zag mijn man het ook toen we visite hadden. Begon al vroeg. De enige manier om daarmee te stoppen is dan, me terugtrekken en gaan liggen. Vandaag begin ik met 2x 80 mg. Combi van 50 en 30 die ik nog heb. Liever had ik naar 70 gegaan maar pas ma. weer mogelijk te overleggen en dit gaat ten koste van de kwaliteit van mijn avonden. Bijwerkingen leek ik nauwelijks te hebben met lif maar bij deze 2e poging die nu 10 dgn duurt merk ik dat ik soms echt te vroeg wakker word en dan niet meer kan inslapen. 1x zelfs om 5 uur al. Dit had ik met dexamfetamine ook wel de eerste 10 dgn maar toen verdween dat. De tot nu toe echt heel vervelende bijwerking is een heel erg droge mond en moeite met slikken(in de middag). Zo erg dat ik in een werkgerelateerd gesprek soms niet meer verder kan praten zonder eerst een slok te nemen en wanneer ik fiets mijn mond niet dicht met tong ontspannen kan houden omdat mijn tong dan vast lijkt te plakken en ik moeite krijg met slikken. Ik was gisteren bij mijn huisarts voor een andere vraag en toen ik dit even ter sprake bracht zei hij dat als ik zo'n last heb van die bijwerking, het geen geschikt medicijn voor me is. Maar wat dan? , vroeg ik hem. Terug naar dexamfetamine 2.5 mg tabletten, zei hij. Die moet ik dan zelf betalen. Dat is voor 12 stuks per dag(4x 10 mg) ong 75 euro zei mijn apotheek. Mijn huisarts gaf me de tip om in Belgie even na te vragen of ze daar goedkoper zijn. Dit is nl. met veel medicijnen het geval. Mijn man zegt dat je niet vergoedde medicijnkosten bij je belastingaangifte af kan trekken. Ook mijn medicijncoach gaf als optie om terug te gaan naar oude goed werkende middel en het dan zelf te gaan betalen. Ik kijk het nog even aan want de meeste bijwerkingen kunnen na 1 mnd nog verdwijnen maar ik ga wel uitzoeken wat de medicatie in Belgie kost en wil jullie deze info ook niet onthouden. Verder vind ik het hele verhaal waarom dex niet meer vergoed wordt verdacht. Het nieuwe alternatief Amfexa is 2x zo duur en wordt ineens maar voor 1/4e per doosje vergoed. Je eigen bijdrage van 250 euro wordt dan weer dokr de Fabrikant vergoed. Ik ruik belangenverstrengeling en vrees voir weer een verhoging van de basisverzekering voor iedereen volgend jaar. Ik denk er serieus over Kassa daar eens een onderzoek naar te laten doen. Benieuwd naar jullie ervaringen met Lifdexamfetamine

ADHD

Ik moest over van Dex op amfexa en heb dit 3 volle weken uit geprobeerd. Ik begon me beroerd te voelen en linkte dit niet direct aan het medicijn. Mijn bloeddruk schoot naar beneden viel 3 kilo af. En mijn honger was onverzadigbaar. Toen bedacht ik me dat het wellicht door de medicijnen kon komen en ging de bijsluiter lezen. De volgende dag ben ik gestopt en aan mijn oud[lees meer...]e Dex begonnen. Al mijn klachten waren gelijk weg.
08-11-2019

ADHD

ik slik sinds jaren 2 maal daags 20 mg Dexamfetamine en dat werkte perfect bij iijn ADHD. Sinds vandaag verplicht moeten overstappen naar Amfexa en merk na inname van de allereerste dosis(die overigens 15 mg is) waarom veranderd?.........dat ik knallende koppijn heb en druk op mijn borst....... verder merk ik dat mijn mond droog is en ik mijzelf gejaagd en rusteloos voe[lees meer...]l... koude vingers en mijn gedachten razen als een troep dolle honden door mijn hoofd.... En dit middel word ons door de strot geduwd door onze apothekers ,die zich verschuilen achter een wettelijk praatje dat natuurlijk de fabrikant van deze zooi een maas in de wet heeft gevonden,en hierdoor zich via onze ADHD/ADD financieel verrijkt!!!!! Het is een schande dat de mensen die van dit middel afhankelijk zijn deze troep de dupe zijn van hun gewin!!!
05-11-2019

03-11-2019

ADHD

Met dexamfetamine kreeg ik meer evenwicht en energie. Wel sliep ik veel korter dan daarvoor : tussen de 5 en 7 uur per nacht. Daarvoor ruim 8 uur en voelde me dan nog steeds moe. Ik heb al 20 jaar ME/CVS en had nooit medicijnen voor mijn ADHD geprobeerd. Met dexamfetamine kwam er weer wat meer uit mijn vingers en was ik beter in staat voor mezelf te zorgen. Wel veel last v[lees meer...]an droge mond. Het idee amfetamines te moeten slikken om mezelf enigszins op de been te houden staat me wel tegen.
03-11-2019

ADHD

Na vijf maanden dexamfetamine ( 2x 5mg / dag) meer evenwicht en energie. Sinds kort verplicht overgestapt op Amfexa en voel me de eerste paar uur na inname beroerd, hyper, rusteloos. ' s Nachts word ik wakker van slapende handen en moet dan eerst mijn vingers bewegen om het gevoel kwijt te raken. 's Ochtends zeurende hoofdpijn aan boven- en achterkant van de schedel die l[lees meer...]ater weer verdwijnt. Droge mond maar dat had ik met dex ook. Verder pijnlijke nek, maar ik had eerst nog niet de link met de medicijnen gelegd. Ik probeer het nog een paar weken om te kijken of het verandert.

ADHD

Maak mensen niet onnodig bang. De bijwerkingen die jij hebt lijken zeer waarschijnlijk te linken aan een allergische reactie. En het werkzame deel is wel gewoon precies hetzelfde, namelijk: dexamfetamine. De dex komt alleen op een later moment vrij (d.m.v. je rode bloedcellen). Ik heb zelf met de 60mg Elvanse hele goede ervaringen. Werkt de hele dag door. En voor de mens[lees meer...]en die moe worden in de middag, wil ik zeggen: blijf regelmatig een eiwitrijke snack tussendoor eten. Vaak verwarren mensen de rebound of ‘dat het uitwerkt’ met een tekort aan eten. Zonder eten heeft je brein geen brandstof en werkt Elvans niet optimaal. Eitwitten zijn de voorlopers van dopamine in je brein dus die moet je voldoende in je voeding verwerken. Elvans kan vervolgens mooi de opgeslagen dopamine naar buiten stuwen. Vergeet niet: Elvans maakt geen dopamine aan! Het zorgt er alleen voor dat de al aanwezige dopamine wordt vrijgegeven. Vandaar dat die eiwitrijke voeding belangrijk is.

ADHD

Tip waar ik mee wil beginnen: lever de amfexa in bij de apotheek en vertel je verhaal. Bij mij werd het super serieus genomen en ze hebben alles opgeschreven en gaan het weer doornemen met de fabrikant gezien er meerdere mensen zijn die heftige bijwerking (of beter gezegd gewoon überhaupt werking gezien er geen enkel positief iets aan te benomen is) hebben. Ik heb dit eenm[lees meer...]alig geprobeerd. Ritalin hielp niet maar de bijwerkingen kon ik makkelijk handelen. Toen dex 2,5 mg tabletten geprobeerd in totaal 7,5 mg. Dit ging echt super. Ging een wereld voor mij open. Toen bij de apotheek Amfexa ontvangen. Geprobeerd op woensdagavond, toen werd ik al erg ongemakkelijk het gevoel dat je alleen maar naar huis en naar bed wil en toch wat angstig bent. De volgende ochtend om 08:00 amfexa ingenomen. Het werd van kwaad tot erger. Begon met rare lichamelijke reacties. Vervolgens een paar uur later heftige hoofdpijn. Later kwam daar nog bij paniek en angst en het gevoel dat alles langs mij heen ging. Ik heb tot 2x aan toe huilend de voorschrijver opgebeld. Moest meteen stoppen.

ADHD

Ik krijg het ontzettend koud en het voelt alsof mijn benennaan het uit sterven zijn . Toen ik mn benen controleerde zag ik allemaal mini rode vlekjes.. Iemand die dit ook meemaakt?
30-10-2019

Concerta (methylfenidaat)
ADHD

Ik heb dit medicijn een aantal maanden geslikt, maar door de bijwerkingen ben ik gestopt. Het maakte mij erg depressief en ik kon mijn emoties niet goed onder controle houden. Werd erg geprikkeld en ik ben een aantal keer uit de bocht geschoten en heb mensen uitgescholden, iets wat ik normaal niet zo snel zou doen. Het heeft mijn hoofd op focus niveau erg geholpen, maar[lees meer...] de rest uit proportie gehaald.
30-10-2019

Ritalin (methylfenidaat)

29-10-2019

ADHD

Ja ga naar je huisarts en laat je oude dex voorschrijven 6 keer 2.5 nu per dag Dan is het medi noodzaak
27-10-2019

Strattera (atomoxetine)
ADHD

Super ik was altijd moe sins ik dit gebruik 25 mg geen last meer veel rustiger in m’n hoofd en veel meer energie ik heb geen last van bijwerkingen top spul!!!
27-10-2019

ADHD

EVIL SPUL AFBLIJVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb 4.5 jaar dexamphetamine gebruikt 8x 5mg per dag ging goed tot ik over MOEST stappen naar Amfexa. !!!!!!!!!!!!!! 2 weken gebruikt cold turkey gestopt ben nu 8 weken af aan het kicken, heb hele erge bijwerkingen ervaren. 1. suicidaal zijn, depressief zijn, huilen huilen huilen, trillen ala parkinsons, maagkrampen, diare[lees meer...]e die heeeeel erg stinkt, hoofdpijn, agressieve uitbarstingen alles. Ik voelde niet eens dat de pil wat deed voor me dus demorcratisch in mn uppie besloten om hardcore van de ene op de andere dag te stoppen. IS NIET AAN TE RADEN!!!!!!!!!!! ik ben gestopt met roken, 20 jaar alcohol misbruik en verkeerde medicatie in 2015 plus nu van de Amfexa af. Ik zeg het je het afkicken van de Amfexa (dexies) is zwaarder dan afkicken van de alcohol. Ik zit nu in week 8, de amfexa ik was 2 kilo aangekomen in 1 week tijd. ik slaap nu maar 3 uur per nacht. Morgen mag ik naar de psychiater die me QWEL meds wil voorschrijven. Ik weet niet welke ik moet gaan gebruiken. Ik wilde gewoon dood op de Amfexa was echt niet normaal. het is EVIL SPUL AFBLIJVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
26-10-2019

ADHD

Begin april is er Adhd geconstateerd en ben ik gestart met dexamfetamine 2,5 mg 3x 3dgs. Later opgehoogd naar 1x 5 tabletten 2,5 mg en 2x 4 tabletten per dag, met zonodig nog een dosering van 2 a 3 tabletten 2,5 mg ivm studie en vroege dienst en rebound rond bedtijd kinderen. Hier functioneerde ik prima op en kon zelf meer spelen met de dosering en hoefde ik er minder r[lees meer...]ekening mee te houden als ik vroege dienst had om uit te komen in de avond om nog aan de studie te gaan. Enige hinder was, met name op het werk dat ik minder at ivm hectiek van de zorg en geen rust pakken om te eten. Met name in de ochtend een droge mond tijdens werk, dit omdat er minder ruimte is om tussendoor te drinken en tijdens mensen douchen ik het er warm van krijg. Zweten deed ik al snel, met Dex soms nog sneller. Nu met amfexa is dit niet anders.
26-10-2019

ADHD

Sinds een week over op amfexa ipv dexamfetamine, maar merk duidelijk verschil. De rust die ik had met Dex is nu grotendeels weg en merk dat ik veel meer omhoog schiet in m’n energie en hyperactiviteit. Ik reageer ook sneller geïrriteerd naar mijn omgeving en heb minder geduld. Wat ik daardoor merk is dat ook mijn ademhaling erg hoog zit en mij er continu bewust van ben. [lees meer...] Tic die ik heb met knakken van ledematen was bijna weg en komt weer terug. Tot nog toe niet absoluut niet tevreden.
25-10-2019

ADHD

Wat een ROTZOOI! 6 dagen 2x 2.5 mg geslikt. NOOIT WEER ! bij het begin ging het nog wel., maar langzaamaan veranderde ik in een hyper druk suïcidaal emotioneel wrak! Na 6 dagen gestopt en mijn klachten zijn dubbel zo erg geworden als voor het medicijn gebruik. Welke achterlijke heeft deze troep in de markt geroepen? Het is vergif, ik waarschuw één ieder die met deze rotzoo[lees meer...]i gaat beginnen DOE HET NIET!!!
20-10-2019

ADHD

Heb 6 jaar dexamfetamine gebruikt. 3 x per dag 4 stuks van 2,5 mg. Werkte als een wonder bijna geen bijwerkingen uiterste concentratie topmiddel. Mijn doxhter gebruikte dit ook voor school prestaties waren goed. Toen kwam het droevige nieuws dat we over moesten stappen op amfexa. 4-5 weken gebruikt om te kijken hoe het effect was. 3 x per dag 2 tabletten. Er gebeurde bij m[lees meer...]ij en me dochter letterlijk niks.. net op je niks innam. Concentratie totaal verloren veel fouten op me werk, kan geen seconde stilzitten. Heel onrustig en vreetbuien. Het gaat bergafwaarts bij me dochter op school. Echt een drama. Enigste wat ik voelde was hartkloppingen. Nu sinds 4 dagen begonnen met 1 x per dag elvanse 50 mg( staat gelijk aan 14,6 mg dexamfetamine) Tot nu toe zeeeer tevreden zelfde gevoel als met de oude dexamfetamine. Enigste nadeel is dat ik na de middag moe begin te worden en het uit begint te werken.. ik pak eerst 1 week 50 erna probeer ik 2 x 50 ik hou jullie op de hoogte. Kosten zijn belachelijk 100 euro voor een potje van 30 stuks kan gedeclareerd worden maar zit wel een verhaal bij

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)