ziekte

Medikinet

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Dogmatil 1 4
Zyprexa 1 4
Sifrol 1 1
Metoprolol 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

19-03-2017

ADHD

Medicijn werd voorgeschreven voor adhd om concentratie te verbeteren. Het verbeterde de concentratie heel goed, maar de bijwerkingen waren zo heftig op de kleinste dosering dat mijn psychiater mij er gelijk van af gehaald heeft na 3 dagen. Ik kon niet normaal mijn dag door komen en ook amper in slaap komen 's avonds. De eerste dosering viel wel mee, maar daarna werd het h[lees meer...]eel heftig. Een paar weken later dexamfetamine gaan proberen en dat bevalt nu na een paar maanden nog steeds goed. Heeft soortgelijke bijwerkingen, maar in veel mindere mate.
19-03-2017

Dexamfetamine (dexamfetamine)
ADHD

Ik slik dex wanneer ik echt geconcentreerd aan dingen moet werken en moet het dan echt om de 2,5 uur weer slikken om op peil te houden. Als ik te laat de tweede dosis neem krijg ik de normale werking bovenop de uitwerkingsverschijnselen, als ik deze te vroeg neem word ik heel gespannen en hyper. Wanneer ik gestrest ben is dit niet zo'n heel fijn middel om te slikken aang[lees meer...]ezien het de stress aardig voedt. Ik word heel helder van dit middel en kan heel gericht taken uitvoeren en daarbij veel minder snel afgeleid worden door iets. Aan iets beginnen is ook makkelijker. Wel een valkuil dat ik op iets anders focus dan wat ik eigenlijk zou willen doen, maar mijn (studie)ontwijkend gedrag was reeds een probleem. Ik ben erg blij dat ik dit middel kan slikken wanneer ik het zelf nodig vind; een tijd buproprion geslikt, maar de langdurige bijwerkingen daarvan, of bijwerkingen van het missen van een dosering, waren een afknapper. Hiervoor ook heel kort methylfenidaat geslikt. Hier snel mee gestopt door ZEER heftige bijwerkingen op laagste dosering. Bij dit middel was het eigenlijk na een week al vrij relaxed. De nervositeit neem ik op het moment maar voor lief, het scheelt dat ik de keuze heb of ik daar op een gegeven dag zin in heb of niet. Ik klaag niet over het naar de wc moeten een half uur na innemen, alhoewel het wel een beetje irritant kan zijn als het gewoon echt even niet uitkomt (het MOET echt, vooral bij de eerste dosering). Voor het gebruik van dex een half jaar lang met verstopping gekampt. Vaak moeten wint het echt altijd van niet kunnen. Ik ben blij dat ik dit middel kan gebruiken, maar ik zou het absoluut niet elke dag de hele dag kunnen gebruiken. Disclaimer: ik ben gevoelig voor medicatie.
15-03-2017

ADHD

Tja, dan vul je ADHD in, omdat je niets anders kan kiezen. Maar mijn ervaring wil ik graag delen. Ik gebruik het nu pas kort, maar het is een verademing. Ik gebruik sinds 2015 Citalopram. Dit is een antidepressiva. Nadat ik op eigen verzoek van een jaar lang 30 Mg per dag, naar 40 ben gegaan, voelde ik ineens mijzelf weer. Zeker niet de 1e weken hoor. Dat was heftig. Maar [lees meer...]dat kan je bij "Citalopram" wel lezen. Maar alles bij elkaar zeer tevreden. Het is mijn redding. Ik kan weer werken! En naar buiten. Maar, methylfenidaat is nieuw. Ik was ineens zo druk in mijn hoofd. Eigenlijk heb ik dit altijd gehad, maar niet ZO aanwezig. Ik had nu ineens ongemerkt een deel van een heel suf liedje in mijn hoofd.. Dat je na een halve dag denkt, wat?! Die is normaal.. Dit in combinatie met slecht kunnen focussen en rustig op de bank willen zitten na een drukke dag, heeft mij doen besluiten Google op te gaan, en hierna mijn huisarts te overtuigen van het voordeel van methylfenidaat en de combinatie met Citalopram. En die is er! Ik slik het niet elke dag. Denk ook niet dat ik er "lekker" op kan werken. Maar als ik thuis kom en heb een veel te druk hoofd, is het super! Sandoz is wel mijn merk, de apotheek moest het bestellen, maar van 2 andere kreeg ik heel vreemde gedachten en liep ik soort van vast. Hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt! Deze site, heeft mij voor een deel zeer goed geholpen.
11-03-2017

Risperdal (risperidon)
ADHD

mijn brief aan de verantwoordelijken voor dit medicijn: een aantal jaar geleden heeft mijn nu 15 jarige zoon risperdal gebruikt. Nu, een paar jaar verder heeft hij nog steeds veel overgewicht, en wat erger is, borstontwikkeling. Mijn zoon heeft het al moeilijk genoeg, en dit is echt iets wat het leven voor hem nog ongelooflijk veel moeilijker maakt dan het al was. Ik ben [lees meer...]een alleenstaande mama van 2 kindjes, de enige oplossing voor het probleem dat mijn zoon nu heeft, is een operatie aan zijn "borsten" die ik niet kan betalen. Waardoor mijn zoon nu dus opgescheept zit met 2 lichaamsdelen die hij kan missen als kiespijn, en waar ik hem niet vanaf kan helpen. Er is mij nooit gemeld dat hij van dit middel overgewicht in deze mate kan krijgen, laat staan dat hij borsten zou krijgen, nooit. En al helemaal niet dat het blijvend zou zijn, hij neemt al 5 jaar geen medicatie meer, maar het overgewicht blijft, en de borsten jammer genoeg ook. Mijn ventje zit er nu wel mee natuurlijk. Hij heeft het al zo moeilijk, hij heeft al zo'n laag zelfbeeld, terwijl het zo'n fantastische jongen is. Hij draagt altijd dikke truien nu, uit angst om uitgelachen te worden... Ja, ook als het 30 graden is en hij moet sporten, ja ook als hij bijna flauwvalt van de warmte, altijd!!! Na enig opzoekingswerk kom ik te weten dat jullie hier wel degelijk van op de hoogte zijn, en er voor kiezen het niet te melden aan de ouders van onschuldige kinderen. Dat jullie weten wat die kinderen zal overkomen, maar ervoor kiezen de schouders op te halen en de poen te pakken. Voor jullie is mijn zoon een nummer, de zoveelste jongen zonder gezicht. Voor mij is hij een prachtige jongen, mijn zoon. Degene die zijn kleine zus beschermd, ook als ik haar onder haar voeten geef omdat ze zelf fout zat. Degene die mijn boodschappen binnendraagt zonder dat ik het hem moet vragen. Degene die het voor de zwakken en kleintjes opneemt zonder oog te hebben voor zichzelf. Degene die stilletjes in zijn kamer op de laptop speelt, omdat hij zo met zijn lichaam in de knoop zit dat hij liever uit de realiteit ontsnapt. Degene waar ik me stiekem heel erg zorgen om maak, omdat ik bang ben dat hij ooit een wanhoopsdaad begaat, omdat hij niet meer met zijn lichaam om kan. Maar ook degene die me altijd laat lachen met zijn fantastische gevoel voor humor. Degene die mijn hart doet smelten wanneer hij weer eens het toonbeeld van eer en geweten is. Degene die me onmenselijk trots maakt als hij zich weer eens als de held van de dag opwerpt om een ander te verdedigen. Mijn held, mijn zoon. Als ik had geweten dat deze medicatie dit met mijn jongen zou doen, dat er ook maar een aannemelijke kans was, dan had ik het hem nooit gegeven. Maar ik heb het wel gedaan, want ik wist het niet, en jullie wel...
04-03-2017

ADHD

Voor iedereen is het gebruik en de ervaringen van Concerta bij ADHD anders, niemand is namelijk hetzelfde. Ik startte in groep 8 met het medicijn, ik begon bij een redelijk lage dosering na vaststelling dat ik ADHD had, volgens mij 18mg. In de beginjaren had ik veel last van eetlustvermindering en het moeilijk in slaap kunnen komen. Dit is door het gebruik van Melatoni[lees meer...]ne enigszins onderdrukt, maar had nog niet het gewenste resultaat. Na een paar jaar afgestapt van Melatonine. Toen ik in de 3e zat, zat ik onderhand aan een redelijk hoge dosering van 54mg, een tablet van 36mg en een tablet van 18mg. Je merkt op een gegeven moment wel dat het medicijn echt werkt, en je leven ook veranderd, hoe gek het ook klinkt. Het was denk ik heel moeilijk geweest te staan waar ik nu sta zonder het gebruik van Concerta. Na een paar jaar ga je er mee leren leven, dan komt ook het moment dat je het zelf moet gaan betalen en je niet iedere dag meer zin hebt om de stilste van de klas te zijn. Ik ben het laatste jaar gaan afbouwen van 54mg naar 36mg. Deze slik ik nu niet meer omdat ik in de loop van de jaren zo veranderd ben, misschien mede door het medicijn, dat ik er mee heb leren leven en de ADHD onder controle heb. Al met al is het een fijn medicijn om te gebruiken. Het heeft bij mij ook het gewenste resultaat opgeleverd, des al niet te min kunnen de bijwerken soms erg vervelend zijn.
13-02-2017

ADHD

na 40 jaar vond ik het genoeg geweest, die herrie in mijn hoofd, al die tv's en radio's die fulltime aanstonden op allerlei zenders, hard en zacht. De vele verhalen die ronddwaalden en ik niet stop kon zetten, het impulsieve, het snauwerige, het boos zijn, geïrriteerd, maar niet weten waarom je de neiging hebt een willekeurige fietser op een willekeurig moment een knal voo[lees meer...]r zn kop te willen geven, hahahaa. vreselijk!!! na de diagnose ADHD viel mijn jeugd op zijn plek, je anders onbegrepen voelen, dom!! want wie gaat in een prachtige lijn paarden die in ene naar links moeten dan als enige naar rechts, ik natuurlijk, maar ik ben toch niet gek, ik weet toch verdorie wel wat links en rechts is..... tja nu weet ik dat ze ipv van te roepen: nu naar links!!! Mij ff 5 minuten van te voren moeten inlichten welke kant we op gaan want stantepee reageren is er in mijn brein niet bij, niks dom gewoon net wat langer de tijd nodig en dan strontintelligent uit de hoek komen is mijn motto tegenwoordig. maar ja toen nog niet, de jaarlijkse gesprekken op school ook altijd hetzelfde, het wordt niks met haar! elke vlieg ziet ze langskomen, de lolbroek vd klas, tja je staande houden is dan alleen mogelijk. Affijn ik aan de medicatie... wat een ellende... ik persoonlijk had alleen maar heel erge bijwerkingen, schijnbaar reageer ik op veel medicatie heftig, erg droge keel, drinken drinken, afvallen (das wel lekker hihi) uiteindelijk zo voorzichtig mogelijk na al een tijd met venlafaxine de dalen en de pieken heerlijk vlak te krijgen (dat is al een verademing) heeeel voorzichtig concerta opgebouwd. Wat een feest!!! dat een mens zich zo dus ook kan voelen, slapen 12 uur aan een stuk (hoezo van 40 jaar iets in te halen), vrolijk, maar 1 gedachte tegelijk ipv 36 door elkaar heen, weer energie voor 10, een leukere mama. Mijn gezin leed erg onder mijn niet te controleren stuiterbal humeur, de ene keer zei mam is goed hoor schat, om de volgende keer volkomen out of the blue van flippenstijn te gaan. Afschuwelijk. Fijner huwelijk door meer begrip, gelatener voel je je, in een woord mijn echte leven begon. En voor degene die denken ja maar het is toch rotzooi??? Ja en!!! het is mijn rotzooi waarmee ik nog 40 jaar, de andere helft van mijn leven, slaap, plezier heb, geniet, energie heb, mezelf eindelijk heb leren kennen als een harstikke leuk, nog steeds lekker impulsief ding, maar dan op de goede manier. Ipv midden op straat te denken: heee bloemen voor oma!!! en de rem in te trappen om vervolgens 6 andere fietsers achter mij in mijn nek te krijgen, denk ik nu heeee is wel leuk een bloemetje mee te nemen, ik zal zo even stoppen om te kijken of ik hier ergens kan draaien om bij dat winkeltje een bloemetje mee te nemen. Jij veranderd niet, je gedrag wel en op een heerlijke zalige fijne manier zoals jij wil... en de rest vd wereld met zijn gezeik van er komen er steeds meer bij van die! Ik denk dat we het in 2017 maar eens gaan omdraaien het wordt tijd! Wij ADHD'rs, ADD'rs, autisten zijn de normale norm geworden, want wij zijn lekker nu in de meerderheid, met onze eigen specifieke talenten waar wij in uitblinken, want wat is in godsnaam normaal het kind dat netjes meteen rechts gaat als je dat vraagt??? Is het niet langzamerhand zo dat wij eens gaan denken, jezus dat is toch niet normaal zeg....85% van de leerlingen heeft meer tijd nodig, meer uitleg, misschien baat bij een toets die maar steeds een vraag tegelijk geeft ipv een onoverzichtelijk pakket, heeft een koptelefoon nodig om meerdere geluiden even af te schermen, een kleinere toets waar hij/zij eens lekker wel een 7 voor haalt gewoon, omdat ze het kunnen maar wel op hun manier. Dat is gewoon, dus als leraren dat eens als maatstaf namen, hadden ze ook niet zoveel problemen in de klas, het zijn niet de leerlingen het is het systeem dat normaal les geeft, maar we hebben net geconstateerd dat 85% van ons al niet meer normaal is, dus draaien we het om. ADHD, ADD, autist: doe lekker normaal, want dat zijn wij. En al degene die zo goed meteen kunnen reageren, voor de tijd om is klaar zijn met een toets, niks meer aan uitleg nodig hebben, niet snel afgeleid zijn en met een klok erlangs een heel pakket afwerken maar nergens specifiek echt in uitblinken (want dat doen wij wel!!! Hahhaa). Die 10 personen per school! Jullie zijn niet normaal man. Ik zeg voor degene die zeggen, gadver, ik loop mezelf echt in de weg, join the concerta club, en voor vele anderen, strijdt voor je kind, partner voor de normaal norm. Dat is namelijk wat een ieder wil zijn, een gewoon normaal kind, en ja de een is dit en de ander is dat. maar dat is al sinds de oertijd. Groetjes, Sandra
28-01-2017

ADHD

Ik slik sinds mijn 9e medicijnen voor ADHD, begonnen met 5 mg per dag en zit ondertussen op 45 mg (1 keer 18 en 1 keer 27) per dag. Werkt goed en ik kan me beter concentreren op school. Ook ben ik er minder onhandig door geworden. Ik laat minder vaak dingen vallen en val zelf ook minder vaak. Toppie op het inslapen na dan. Begin en einddatum wist ik niet dus maar wat ingev[lees meer...]uld dat volgens mij wel in de buurt ligt.
23-01-2017

ADHD

Na burn out (28 jr, V) thuis komen te zitten na JAREN gerend te hebben. Begonnen met schematherapie en daar stil moeten staan bij mijn verleden (en wat ik nog mee draag maar geen controle over heb zoals bijv. verslavingen en psychische problematiek in de familie). Hier ook stil moeten staan bij ik als persoon. Na verloop kwam er uit dat ik ADHD combi heb (ADD/ADHD). Dit ma[lees meer...]akt voor mij zoveel duidelijk... echter is mijn brein echt even op geraakt.. het functioneert niet altijd zoals ik zou willen en dat maakte mij nog onzekerder (vermoeidheid, geen concentratie, lusteloos, nog gevoeliger voor dwangmatig gedrag, grote emotieschommelingen). Mijn hoofdbehandelaar weet dat ik liever geen medicatie slik, maar heeft mij overtuigd om het te (tijdelijk) te proberen om mijn brein te herstellen en het resultaat ook goed is om mij uit een bepaald patroon te trekken. Ik slaap chronisch slecht, daar kreeg ik een lage dosis lexapro voor. Slapen beter, dromen blijven altijd intens. Na 2wk gestart met toevoegen van Methylfenidaat.. Het advies was om 3x per dag 15mg te slikken. Ik merk dat zodra ik het inneem ik meer focus heb, taken beter kan afronden. Echter... (als sporter en met prestatiedrang) frustrerend dat ik last heb van een verhoogde hartslag en momenten super warm. Daarnaast ben ik in 2 weken bijna 3kg verloren, eetlust snel kwijt of momenten heel erg trek maar zodra ik ga eten of eten zie ik behoorlijk misselijk wordt. Over 2 weken weer een afspraak bij mijn hoofdbehandelaar...
16-01-2017

ADHD

Ik begon met een hele lage dosering, die voor mij niet werkte. Ik moest gaan opbouwen per week met telkens 5 mg meer. Uiteindelijk had ik een goede dosering, maar aangezien ritalin maar voor 3-4 uur werkt, moest ik telkens opnieuw een pilletje nemen. Ik ben nogal vergeetachtig waardoor ik dit heel vaak vergat. Ik vond dit vervelend en heb dus gevraagd of er een optie was [lees meer...]om medicatie te gaan gebruiken met een langere werking. Ik vond het daarbij geen fijne pilletjes om in te nemen, ik kan namelijk geen paracetamol doorslikken en qua vorm leken deze pilletjes erg op paracetamol. Ik ben dus geswitcht naar een ander medicijn.
16-01-2017

Medikinet (methylfenidaat)
ADHD

Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar dit medicijn. Ik vind het een heel fijn product en heb een veel betere concentratie erdoor. Het enige wat een beetje moeilijk is, is de verminderde eetlust; ik kan niks eten maar heb wel een hongergevoel, ik krijg gewoon niks door mn keel. Verder is het qua gebruiksgemak erg fijn, het zijn kleine capsules die makkelijk doorslikken. Verder heel[lees meer...] tevreden over deze medicatie.
12-01-2017

ADHD

Hallo, Wondermiddel. De hele antidepresiva lijst afgewerkt, niets hielp, veel, heel veel bijwerkingen, nu Concerta. Het brengt Rust. Formidadel middel. Je kan het beter wel als niet proberen. De eigen bijdrage, in tegenstelling tot Ritalin, moet n ieder voor zichzelf bepalen, mij is het meer dan waard. 's Morgens 1 tablet, en er ging voor mij een nieuwe wereld open.
10-01-2017

ADHD

Ik ben meerdere keren ingesteld op Ritalin en dexamfetamine. op beide reageerde ik eigenlijk alleen op de bijwerkingen. Het gevoel niet in mijn eigen lijf te zijn, maar boven mijn hoofd te hangen. Tandenknarsen, verkrampte maag, ogen niet kunnen focussen. Na een gesprek met een speedgebruiker heb ik besloten te stoppen. Alles dat ik als bijwerking noem, noemde hij als wer[lees meer...]king van speed.
10-01-2017

Olanzapine (olanzapine)
ADHD

Ik had al jaren geen energie meer, kon prikkels niet meer verdragen, zag steeds zwart voor mijn ogen en reageerde op alles impulsief. Sporten lukte niet doordat ik steeds te moe was om iets te doen alsof mijn benen me niet meer wilde dragen zo moe. Nu sporten gaat goed. Ik ben naar een verjaardag en een bruiloft geweest (wel kort, maar toch het ging!). Ik kan kiezen of ik[lees meer...] op een prikkel reageer, bijvoorbeeld mijn telefoon gaat en die kan ik gewoon laten gaan. Normaal moest ik opnemen of het daar nou het moment voor was of niet.
07-01-2017

ADHD

Methylfenidaat 36mg van Sandoz werkt maar 5 uur??!!
07-01-2017

ADHD

Werkt goed, gebruiksvriendelijk en niet om de zoveel uur nieuwe medicatie moeten nemen.
05-01-2017

ADHD

ik zelf geen bijwerkingen en ben zeer blij dat ik het nu gebruik. Het gaat nu beter met mij en de omgang met anderen.
29-12-2016

Equasym (methylfenidaat)
ADHD

ik ben enorm blij met de werking van equasym. Ik ben helemaal geen voorstander van medicatie. Deze heeft invloed op wie je werkelijk bent. Maar: 1) Equasym geeft mij structuur 2) het laat mijn hersenen optimaal gebruiken ondanks mijn concentratiestoornissen. 3) Daarbij is het ook makkelijker om linken tussen verschillende onderwerpen te leggen. Mijn hoofd zat vaak v[lees meer...]ast als ik wou gaan beredeneren, linken leggen,... en equasym deblokkeert deze blokkeringen. 4) Last but definitely not least: geen enkele bijwerkingen!
27-12-2016

Dexamfetamine (dexamfetamine)

21-12-2016

Risperidon (risperidon)
ADHD

Goeie medicijnen, maar een joint laat ik voortaan liggen. Wat een vage bijwerking is dat zeg pff, werd angstig en heel druk in me hoofd, zag vlekken dus geen joint meer voor mij, had het al een tijd niet gedaan, dus nu helemaal niet meer.
07-12-2016

ADHD

Hallo dit is een wereld medicatie, toen ik ben begonnen met concerta is mijn wereld compleet veranderd. De thuissituatie veranderde positief, op mijn werk ging het veel beter met name concentreren, ik had nogal eens ongelooflijk veel verzuim door mijn impulsieve gedrag wat resulteerde in ongelukken op de werkvloer. Alles werd voor mij ineens duidelijk. Ik hoop dat dit verh[lees meer...]aal je kan helpen.
02-12-2016

ADHD

Ik weet nu ong 1,5 jaar dat ik ADHD heb. Ik dacht altijd wel dat er iets anders was aan mij, ik was altijd heel druk in mijn hoofd, liep overal over te piekeren, zag overal het negatieve van in en raakte daardoor steeds onzekerder. Ik heb toen ook meteen Ritalin gekregen van de Psych maar ik durfde deze niet te nemen omdat ik erg bang was voor dat was het met me zou doen e[lees meer...]n ik daar geen controle over zou hebben. Over medicatie ben ik altijd erg sceptisch geweest en heb altijd gezegd dat ik het zonder wou proberen. Tot ik voor een paar maand geleden deel nam aan een praatgroep voor volwassenen met ADHD. Hier werden er zoveel positieve dingen verteld over Ritalin en ik raakte toch wel erg nieuwsgierig. Nu heb ik vorige week donderdag mijn eerste pil ingenomen alleen om te kijken wat het deed, en het werkte verrassend goed. De drukte in mijn hoofd was weg, ik kon logisch nadenken en alles leek een stuk overzichtelijker. Dus begonnen met 3x daags. De eerste bijwerkingen waren slecht slapen, diarree en verminderde eetlust. En ik begon toch wel te merken dat ik niet meer mezelf was, er hangt een soort waas over me heen waar ik me niet heel erg prettig bij voel. Momenteel heb ik elke dag last van hoofdpijn en ik heb het idee dat ik er heel erg emotioneel van word, ik ga overal nog meer over piekeren en het word nu zo extreem dat mijn hele lichaam dan onder spanning staat en ik super opgejaagd en nerveus ben. Nu zegt de Psych dat ik het even aan moet kijken dat de bijwerkingen weggaan en dat ik met de tijd beter merk wat het nu eigenlijk doet en wanneer het is uitgewerkt. Want dat merk ik nu niet vanwege de bijwerkingen. Ik twijfel nu heel erg of ik er mee door wil gaan of niet, want feit is: ik ben nog steeds erg sceptisch over (in mijn ogen) chemische pillen die je elke dag moet slikken. En ik ben bang dat ik er op ten duur meer lasten bij krijg dan voorheen. Lastig!
26-11-2016

ADHD

vanaf mijn 4de "anders", maar gelukkig met een goed stel hersens. in 1953 heette het nog mbd. in 2002 eindelijk diagnose na suicidepoging. ritalingebruik als jo-jo. start: 80 mg; *ik zit dan 2-3 maanden lekker in mijn vel dan wordt de rebound heftiger en de werkingsduur korter: op dit moment duurt 20 mg 2 uur. ik hoog de dosis op tot 140-160 mg. ik word steeds ongelu[lees meer...]kkiger. tot ik rigoreus stop. eetlust komt weer terug, sombere gedachten minder. kortom beter in 't vel. na zo'n maand 'vakantie' word ik gek van mijzelf en word doodmoe van overprikkeling. ik start weer en (vervolg boven bij de asterisk). ben nu aan het nadenken over medi-wiet....
25-11-2016

ADHD

Bijna 3 jaar geleden zijn wij gestopt met Concerta voor mijn zoon, toen 9. Zijn bijwerkingen waren zo heftig waarbij de urenlange erectie het meest ernstige was. De afgelopen jaren zijn we op een andere voet verder gegaan en dat werkte goed. Helaas zit hij nu in de pubertijd en ervaren wij weer alle negatieve kanten van zijn ADHD. Het is heftiger en hij heeft er veel last [lees meer...]van op sociaal gezien. Daarom dachten we dat het geen kwaad kon om weer te proberen. Maar wat een spijt! De afgelopen dagen is hij overdag beroerd geweest en vanaf 4 uur in een rebound met paniek, hysterisch gedrag, vluchten, waanbeelden, wegkruipen, veel huilen en aan een stuk praten over enge zaken. 's Avonds niet durven slapen en zijn oudere broer mag niet in de buurt komen - dan wordt het nog erger. Het is het ons niet waard! We gaan het weer op een andere manier proberen.
08-11-2016

Sertraline (sertraline)
ADHD

Overstap van Sertraline naar wellbutrin ging heel moeizaam, maar wel de moeite waard. Geen bijwerkingen meer en ik hoop dat mijn gewicht weer af gaat nemen...
08-11-2016

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Ik gebruik deze medicatie voor adhd en sinds kort 300mg zodat ik de andere medicatie kon stoppen. Voor de adhd doet het wel wat maar niet voldoende helaas. Als ad wel goed! Ik ben door andere ad veel aangekomen. Iemand ervaring met gewichtsafname door wellbutrin? Dit lees ik hier en daar...
06-11-2016

ADHD

Ik kreeg dit medicijn nadat ik uit de verslavingskliniek kwam van mijn psychiater, omdat een combi van add/adhd heb concerta was te duur en heb eerst 110 mg ritalin per dag geslikt en daarna afgebouwd naar 4x20mg. Ben inmiddels gestopt, doordat de werking mij weer veranderde in een verslaafde die zijn dosis telkens nodig begon te krijgen en werd snel boos in mijn eigen tun[lees meer...]nelvisie. Ik ben naar de dokter gegaan en nu helemaal gestopt na 2 jaar, het heeft ook zijn positieve werking gehad, maar die dingen gaan nu zo ook goed in het dagelijks leven.
03-11-2016

ADHD

Ik kan me goed concentreren op school, en kan beter nadenken voor ik iets zeg! Alleen word ik een beetje bang van alle slechte reacties. Ik merk na een half jaar dat ik wel iets minder effect heb dan voorheen. Ik heb nu 54 mg voorgeschreven gekregen en vind dit prettig!! Ik raak alleen in de twijfel of ik dit wel moet doen? Is het dan echt zo slecht? Het helpt mij goed op[lees meer...] school en met andere dagelijkse activiteiten!
28-10-2016

18-10-2016

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Gebruik deze troep niet, mensen.. eerste paar jaar had ik het niet direct door, maar langzamerhand begon de 'pieptoon' in mijn hoofd steeds meer op te vallen. Dacht eerst dat het door drukte of iets dergelijks kwam, maar ben er nu wel van overtuigd dat het door de Welbutrin komt. Korte zoekopdracht op internet laat ook andere gebruikers met dezelfde ervaring zien. Schijnt [lees meer...]zelf permanente schade mogelijk te zijn. Ben nu snel aan het afbouwen en hopen op het beste..
16-10-2016

Medikinet (methylfenidaat)
ADHD

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1618)
Depressie (1326)
Angst & paniekstoornis (1110)
Hoge bloeddruk (903)
Zenuwpijn (448)
Depressiviteit (446)
Astma (381)
Angststoornis (355)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!