ziekte

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

Sint Janskruid (hypericum)
ADHD

Door mijn ADHD ben ik vaak angstig en nerveus zonder reden. Sint Janskruid is voor mij een goede ondersteuning naast mijn ADHD medicatie (Concerta)

Concerta (methylfenidaat)
ADHD

Begonnen aan de universiteit en sinds toen lukte het me niet meer met studeren en mijn leven goed op orde houden. Op de middelbare lukte het allemaal prima omdat er veel structuur was en ik het vwo niveau net aan kon. Ouders dachten aan onderpresteren maar dat boeide me niet echt. Toen gaan studeren en naar de huisarts gegaan omdat ik het vervelend vond en ik graag mijn st[lees meer...]udie wilde halen. ADHD diagnose gekregen en toen gestart met concerta 36 mg. Van 54 mg werd ik echt een anti sociale zombie. Met 36 lukt het prima al heb ik wel veel haaruitval laatste tijd. Soms ben ik best wel snel opgefokt en wil ik met rust gelaten worden, grootste deel van de tijd ben ik gewoon mezelf. Fijn middel en ik ga mijn eerste jaar halen waarschijnlijk en raak ik minder snel gefrustreerd en kan ik veel langer met een taak bezig blijven.

ADHD

Ben 47 jaar en pas onlangs gediagnosteerd met ADHD. ik zocht medicinale ondersteuning ivm slechte focus, concentratie, intense prikkels, slecht geheugen, 1000 gedachten, impulsiviteit onrustig, en chaotisch zijn. De methylfenedaat gaf de eerste weken erge bijwerkingen in de zin van zenuwachtig - en opgejaagd voelen, ook voelde ik me vlak. Gelukkig verdween dit al snel en b[lees meer...]en super tevreden Ik voel me nu ' normaal', in balans, slaap weer goed, ben niet meer mentaal uitgeput, veel rustiger,heb meer impulscontrole en ook lukt het me om langer op 1 ding te concentreren en is mijn geheugen verbeterd. Let wel: het is een hulpmiddel, geen wondermiddel. Maar mijn ADHD klachten ( er zij ook pluspunten aan he) zijn een stuk beheersbaarder. Ik slik ook 300mgWellbutrin dit omdat ik in 1e instantie een milde depressie had. Concerta / Ritalin/ methylfenedaat gaat daar perfect mee samen. Ik ervaar geen bijwerkingen, hoogstens meer dorst. Positieve bijwerking is voor mij dat ik veel rustiger ben..en ook minder impulsief snack en eet.
30-03-2020

ADHD

Afgelopen jaren tot 2x toe op de Amfexa gezet ivm wat er mag voorgeschreven worden. Het medicijn heeft op mij maar een licht effect, omdat ik gewend ben met mijn dexamfetamine dat mijn brein op medicatie wel alles correct verwerkt maar nu ineens maar flarden oppakt leidde dit tot veel bijzondere situaties. Ik kreeg last van moodswings, vergeetachtigheid, mijn ogen begonne[lees meer...]n raar te doen en zo ook mijn informatieverwerking. Ergens in november 2019 op amfexa weer gezet. In eerste instantie dacht ik dat mijn foutjes zouden komen door werk of de tijd van het jaar. Toen ik in eind januari voor de TWEEDE keer in een MAAND tijd blikschade reed, wat ik anders niet doe was ik er klaar mee. Op dokteradvies weer overgegaan op dexamfetamine. Toen pas viel mij op hoeveel last ik had van de Amfexa, ineens was ik weer vrolijk, kon ik goed geconcentreerd doorwerken en viel er een last van mij af, ik begreep de wereld weer en nee ik heb niets meer geraakt met mijn auto. Ik wil best betalen voor mijn medicijnen, maar laat het dan ook werken. Daarnaast zijn de strips super onhandig in gebruik, al helemaal als de medicijnen je concentratie al wankel maken. Het overzicht in hoeveel je nog hebt en of je extra moet meenemen is volledig weg. Geef aan bij je dokter als je last hebt van deze bijwerkingen. Mocht het recept ooit veranderen dan wil ik het met alle liefde weer een kans geven, maar nu is het gewoon mijzelf pesten.
28-03-2020

ADHD

Overgestapt omdat Amfexa veel bijwerkingen had zonder te doen wat het moest doen. Slikte daarvoor dexamfetamine, ook een hoge dosering. Ik had in het begin wat last van kramp in mijn handen en een droge mond, maar nu enkel nog een wat droge mond soms. Ik vind het een verademing vergeleken met amfexa, heb nu weer innerlijke rust, concentratie en controle, en daarin alle rui[lees meer...]mte om mijn creatieve, actieve zelf te zijn. Heel fijn dat het op een lege maag kan worden ingenomen, maakt de ochtend routine stukken makkelijker. Kan makkelijk dutjes doen terwijl het op volle kracht is. Vind ook de langdurige werking heel fijn, de werking houdt een hele werkdag aan ipv een paar uur en dan weer een nieuwe dosering. Ook kan ik ze hierdoor thuis laten en kan ik dus geen pillen vergeten/kwijtraken. Dat geeft rust. Ook helpt het om niet om de paar uur herinnert te worden aan 'ik moet pillen slikken om te functioneren', een vervelend gevoel wat ik soms had, maar sinds Elvanse niet meer. Dosering was even puzzelen, maar zo werkt dat nou eenmaal. Ik ben erg tevreden!
22-03-2020

19-03-2020

17-03-2020

ADHD

Sinds de diagnose ADHD is vastgesteld kreeg ik 2,5mg dexamfetamine voorgeschreven. Helaas had dit amper tot geen effect op mijn concentratieklachten... mijn behandelaar schreef mij een nieuw recept, 2x 5mg Amfexa per dag. Door dit medicijn ervaarde ik eerder bijwerkingen dan de 'daadwerkelijke' werking van dit medicijn zelf!!! Ik kreeg last van hartkloppingen, slapende led[lees meer...]ematen, slaapproblemen en ervaarde een onrustig gevoel. Eenmaal gesproken te hebben met mijn behandelaar besloot zij weer dat ik terug moest naar 2,5mg dex wegens de bijwerkingen. Zoals ik in het begin al zei heeft dit geen effect. Ik besloot zelf om 2 x 2,5mg per keer te gebruiken. Dit betekent dat ik 2 x per dag 2 pillen slik van 2,5mg dex. Dit heeft wel effect ZONDER de bijwerkingen. Vandaag verteld aan mijn behandelaar en vond dit een goede oplossing! Vraag je behandelaar of dit misschien ook een mogelijkheid is voor jou
08-03-2020

08-03-2020

03-03-2020

03-03-2020

29-02-2020

ADHD

Ik ben gestart met 30 Mg en 3 weken later is dit verhoogd naar 50 Mg. Bij 50 Mg voelde ik mij niet prettig, daarom terug gegaan naar 30 Mg. Alleen heb ik het idee dat het maar een uur of 4/5 zijn werk doet, ondanks dat het een langwerkend medicijn moet zijn. Ik neem nu in overleg 1 x 30 Mg om 07:00 uur en 1 x 30 Mg rond 12:00 uur. Dit gaat wel beter, maar ik heb aan het ei[lees meer...]nd van de middag toch weer een dip en het idee dat het niets meer doet. Hebben jullie ook het idee dat het niet erg lang werkt? En hebben jullie misschien tips over hoe jullie dit doen?

ADHD

Begonnen met 70 mg Levanse. Merkte echter dat ik niet ‘helemaal op de wereld’ was. Afwezig, dromerig, wazig en niet scherp. Gestart met 50mg en dat ging super! Gebruik het nu een tijd en heb het gevoel dat de werking afneemt nu ik het langer gebruik? Herkent iemand dit? Op het werk geregeld overprikkeld en het is zeker een contrast met hoe het is zonder medicatie haha, maa[lees meer...]r naar mijn beleving was dit in de startsfase van de medicatie stukken minder.

ADHD

Met het gebruik van deze medicatie zijn alle moeilijkheden waarvoor de medicatie wordt geslikt bijna geheel teruggekomen.

Strattera (atomoxetine)
ADHD

Wordt door 'specialisten' geadviseerd voor 8 jarige actieve jongen bij verslaving aan games.
23-02-2020

Ritalin (methylfenidaat)
ADHD

Ben nu 33 toen ik begon met het medicijn was ik bijna 18. Vind het een heel fijn medicijn. Wordt er rustig door en minder chaotisch. Als ik geen medicijnen gehad had was ik totaal op het verkeerde pad gekomen. Ze zeggen wel eens van etter tot engel dit was zeker het geval van 365 dagen 300 dagen straf naar 0 dagen straf. Thuis was alles uit de hand gelopen zonder de medica[lees meer...]tie nu zijn ik en mijn ouders de beste vrienden. Ik ben mijn medicijnen heel dankbaar en ik schaam me er helemaal niet voor.
22-02-2020

ADHD

Sandoz is een prettig medicijn met voor mij weinig bijwerkigen.
22-02-2020

ADHD

Ik had eerst Sandoz pillen, die waren goed. Moest nu over op Mylan, slik ze nu een maand en ben niet blij! Breng ze volgende week terug naar de apotheek. Als ik Sandoz niet meer krijg stop ik met slikken. Dan heeft het weinig zin om hier mee door te gaan.
14-02-2020

ADHD

Eerder dexamfetamine 2,5 mg De Magische Bereider, toen verplicht over naar Amfexa. Zoon vertoont nu bovenstaande bijwerkingen plus het brengt extra kosten met zich mee die nog steeds niet deels zijn vergoed door HEVO consult. Huisarts gelooft niet dat het product de bijwerkingen kan vertonen: "het is hetzelfde stofje". Prestaties en gedrag op school hebben er fors onder te[lees meer...] leiden.
12-02-2020

ADHD

Geachte fabrikant van Amfexa, Jaren heb ik last gehad van zware adhd buien. Ik heb veel betaald om er therapieën voor te krijgen. 2 jaar geleden kreeg ik dexamfetamine, top medicijnen waren dit! Nu ineens krijg ik amfexa, ik ben continue zenuwachtig. Ik ben minder gemotiveerd. Ik wil namelijk heel veel in mijn leven doen, helaas bestaat adhd echt. Het is nu met deze me[lees meer...]dicijnen dat je precies het tegenovergestelde hebt van dexamfetamine. Iedereen met adhd die medicijnen slikken willen gewoon dat amfexa werkt en daarom blijven het slikken om de hoop te houden dat het ooit gaat wennen. Ik heb dit gevoel nu ook en blijf eigenlijk hopen dat dexamfetamine weer terug komt.
10-02-2020

ADHD

Ziek zwak en misselijk door de Amfexa. Hoofdpijn en misselijkheid tot overgeven aan toe. Worst dood ziek van dit medicijn👎🏼
08-02-2020

ADHD

Omgezet naar van dexamfetamine naar amfexa, maar de werking is verdwenen. Kan me niet meer concentreren. En fabrikant betaalt eigen bijdrage terug als je formulieren invult. Laat dat voor een adhd'er zonder werkende medicatie net een probleem zijn.
07-02-2020

07-02-2020

05-02-2020

ADHD

ik heb in december 2018 na een zeer moeilijke periode diagnose ADHD type 3 gekregen. er werd dexamfetamine voorgeschreven door mijn begeleider, 2,5 mg van Ceban. en wat ging er een wereld voor me open, ik kreeg overal weer zin in, begon een nieuwe hobby, was energiek en had het naar mn zin op het werk, dat was daarvoor wel anders. natuurlijk was niet alles perfect, maar d[lees meer...]e ( relatief weing ) bijwerkingen waren prima te overzien. totdat afgelopen zomer ineens Amfexa van de apotheek meekreeg. de werkzame stof was gewoon hetzelfde werd verteld, dus niks aan de hand. Toen begon de ellende, kreeg last van mn maag en mn darmen, hoofdpijn, noem maar op. legde eerst niet direct de link met de nieuwe medicatie, de stof is toch hetzelfde? Vanaf begin oktober weer de dex van Ceban gebruikt, prima en nergens geen last van. daarna automatisch weer op de Amfexa, dat ging een week goed totdat ik een enorme rebound kreeg, last van mn darmen, heb de hele nacht wakker gelegen en me ziek gemeld. kan er nog wel een heel verhaal van maken over Amfexa, maar het is troep. dit gun je niemand.. schandalig gewoon. daarna Elvanse geprobeerd, gaf super veel rust, maar zeer veel bijwerkingen. nu aan de methylfenidaat van Sandoz, werkt niet zo optimaal als de oude dex, maar veel beter dan amfexa

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1883)
Angst & paniekstoornis (1755)
Hoge bloeddruk (1315)
Acne/puistjes (928)