ISO 27001

ziekte

Medikinet

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Invega 1 4
Dogmatil 1 4
Sifrol 1 1
Metoprolol 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

05-08-2018

Strattera (atomoxetine)
ADHD

Ik neem sinds het 5de leerjaar al strattera (ik was toen 10 of 11 ofz) dus dat is al zo een 8 jaar denk ik. In het begin had ik wel last van een mindere eetlust, ik ben hiervoor terug naar de kinderpsychiater geweest en zij raadde mij aan om voorlopig het aantal mg te minderen en later weer op te bouwen. Sindsdien heb ik daar nooit meer last van. Ik heb wel regelmatig last[lees meer...] van een droge mond, maar dat stoort mij niet zo. Ik ben vooral zeer blij met de voordelen die de medicatie brengt. Voor mij is strattera een echte aanrader! Ik heb veel meer rust in mijn hoofd en kan langer geconcentreerd zijn. Ik ben ook minder verstrooid en kan nu ook eens stil zitten. Mijn ouders hebben in de tijd voor strattera gekozen omdat ik een hele slechte slaper ben. Door de Strattera kan in doorslapen door dat het 24 uur lang werkt. De enige kritiek die ik heb is de prijs namelijk €121 en een paar cent. (in België) Ik neem nu strattera 80 mg. Toen in 40 mg nam was dat nog een stuk goedkoper. Ik hoop dat het ooit word terug betaald.
02-08-2018

Intuniv (guanfacine)
ADHD

Helpt de symptomen van ADHD te verlichten of te verminderen maar mijn zoon kreeg er spijtig genoeg depressieve gevoelens en somberheid gedachten in zijn hoofd erbij. Tót wenens toe wist hij niet wát hij allemaal van gedachten in zijn hoofd kreeg sedert de opstart van de medicatie. Hij wou dit niet meer en daarom zijn we voor zijn gedachten/gevoelens terug gestopt.
28-07-2018

Zyprexa (olanzapine)
ADHD

Ben minder druk in mijn hoofd en krijg veel minder prikkels binnen. Mijn stemming is ook stabieler, dus het bevalt goed.
27-07-2018

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Ik heb ADD en vroeg me vaak 's avonds af wat ik nu eigenlijk een hele dag had gedaan. Ik was altijd bezig maar niks raakte klaar. Ik begon aan zaken die ik dan vergat en dus niet afmaakte, liep continu mijn spullen te zoeken, kwam overal te laat, moest voor elk kleinste ding (wasmachine leegmaken, betalingen doen, naar de apotheek gaan enz.) een alarm zetten in mijn agenda[lees meer...] of ik vergat het. Ik begon met Wellbutrin 150, daarna 300, en mijn concentratie is volgens berekeningen van de psychiater met 40% verbeterd. Ik kan onthouden dat er was in de machine zit, ik kan onderbroken worden tijdens een taak en nadien nog weten waarmee ik bezig was, ik verlies veel minder mijn spullen, enkel te laat komen blijft maar minder lang dan vroeger. Ik geraak ook beter uit mijn woorden dan vroeger, ik ben in staat om in een conversatie onmiddellijk mijn mening te geven, iets waar ik vroeger soms twee dagen over moest nadenken. Ik blijf een beetje verstrooid, maar het is nu leefbaar. Ik heb weinig last van bijwerkingen. Af en toe heb ik tegen de avond hoofdpijn, of soms ben ik eens duizelig, maar dat gebeurt maar enkele keren per maand. Ik ben nog steeds vaak moe, net als vroeger, maar ik heb toch meer animo om aan dingen te beginnen. Ik sport meer, zie het allemaal wat beter zitten, ben actiever dan voordien.
19-07-2018

ADHD

Dit medicijn werkte bij mij in periodes waar het prima werkte en periodes waar het een hel was om te slikken. Zelf werd ik er ook depressief van. Als je teveel bijwerkingen hebt raad ik je aan om niet te wachten om van medicatie te wisselen. Ik had dit veel eerder moeten doen.
19-07-2018

Dexamfetamine (dexamfetamine)
ADHD

De bijwerkingen zijn vooral aan het begin erg. Als je van plan bent om hiermee te beginnen zou ik een paar dagen vrij nemen, want slapen lukt de eerste drie dagen amper. Na ongeveer 10 dagen heb je daar geen last meer van en is het een uitstekend medicijn. De verminderde eetlust blijft wel en het is aan te raden om je gewicht bij te houden.
10-07-2018

Amfexa (dexamfetamine)
ADHD

Hoofdpijn, ik slik het nu zo ongeveer 2 maanden, ik ben pas 15 jaar, maar ik krijg er erg veel hoofdpijn van, mensen zeggen ook dat mijn ogen rood worden, en het voelt gewoon alsof me hoofd word geplet.
06-07-2018

ADHD

Na tientallen jaren zonder medicatie voor mijn adhd, ben ik het toch gaan proberen. Wat een ontzettend groot verschil, en dat al met 18mg per dag. Een hogere dosis vind ik niet fijn, de adhd 'uitschakelen' lukt toch niet, maar ondersteuning is wel fijn.
05-07-2018

Dexamfetamine (dexamfetamine)
ADHD

Vorig jaar zomer heb ik de diagnose ADHD gekregen. Alle puzzelstukjes vielen bijeen. In het begin was het een wondermiddel; ik had zin om dingen te ondernemen en ik was klaar om de wereld aan te gaan. Ik merkte dat ik er wat angstiger en afstandelijker van werd maar dat had ik er voor over en ik kon er goed mee omgaan. Ik kon langer dan een half uur lezen, opdrachten af kr[lees meer...]ijgen voor de deadline en ik had niet meer van die vervelende inkakkers na 3 uur wakker te zijn. Nu na 12 maanden dexamfetamine gebruikt te hebben ben ik gestopt. Ik merk dat dit medicijn invloed heeft op mijn emoties. Ik ben afgevlakt, geremd en ik ben gemakkelijk gespannen. Spierspanningen in mijn kaken is gebruikelijk. Mijn ouders gaven aan dat ik een ander persoon was als de dex aan het werken was. Ik heb geen zin in sociaal contact en ook al zet ik mij erdoorheen, merk ik dat ik er geen plezier uit mijn contacten haal. Als de dex is uitgewerkt merk ik dat deze zin terug komt. Conclusie: Gewenste bijwerkingen - ik kan mij langer focussen zonder afgeleid te worden. - Meer motivatie en energie. - Langer door kunnen gaan (kost wel uiteindelijk veel energie). Ongewenste bijwerkingen - Geen eetlust (5kg afgevallen) - Voel mij niet mijzelf - Geen plezier halen uit sociale interacties - Apathisch en afgevlakt voelen - Verhoogde angst - Gespannen - Onrustig gevoel - Hartkloppingen
04-07-2018

ADHD

Inmiddels krijg ik Ritalin al jaren via de huisarts, maar het is uitgeschreven destijds door PSYQ (specialist). Nu begreep ik van iemand die in behandelibg is bij Psyq dat het merk Mylan zo ineffectief is dat het niet meer door Psyq wordt uitgeschreven vanwege de vele klachten. Zelf ervaarde ik ook een matige werking, vandaar een de hoge dosering die ik slik. Misschien[lees meer...] ervaren anderen dit ook en weten ze nu dat ze niet de enige zijn.
01-07-2018

ADHD

Het werkt prima voor mijn focus en concentratie. De ene keer valt het veel slechter van de andere keer helaas. Ik krijg dan bijwerken zoals Angst, Stemmingswisselingen, Paranoide soms extra alert en geluiden komen luider en scherper binnen, ook duizeligheid. Het is geen pretje. Daarom gebruik ik het maar een paar keer in de week.
22-06-2018

ADHD

Ik ben vandaag begonnen dit te slikken dus mijn ervaringen pas ik later aan ookal moet ik nu iets verplicht invullen Na 41 jaar deze medicatie gekregen op basis van onderzoek naar ADHD/ADD Ten eerste wil ik zeggen dat ik stond te popelen om met mijn eerste pil te starten om te zien wat het mij brengt. Tegelijkertijd ben ik ook een beetje bang/nerveus om te starten omda[lees meer...]t ik niet echt voor medicijnen ben. Heb jaren lang alternatieven geprobeerd(maatschappelijk werkers, mindfulness, cognitiviteit) om eens een beetje te kunnen genieten van het leven zonder voor mn gevoel alles als een moetje te hoeven zien, heel erg moe ben in de middag en altijd een vol hoofd te hebben en gek word van alle prikkels om mij heen zoals geluiden, druktes en details. Niks heeft gewerkt en nu hoop ik dus dat dit medicijn mij kan gaan helpen. Ik heb me hier aangemeld om misschien eens met anderen uit te wisselen hoe het gaat en om anderen hun verhalen te lezen. Kijken of ik mij erin herken etc. I hoop echt dat dit voor mij een andere wereld opent die ik zelf niet open kreeg. Ik besef me wel dat ik ook niet teveel hoop moet hebben want dat leidt tot een teleurstelling wanneer het niet zo uitpakt. Hoe kun je eigenlijk bij iemand 100% adhd/add vaststellen? Ik heb gewoon heel veel punten die hierbij horen. Die mij altijd "lastig" hebben gevallen in vele situaties. Omdat ik al 41 ben heb ik natuurlijk mijn hele leven tot nu toe gecompenseerd en gevoelens onderdrukt.bij vrienden/kennissen, verjaardagen , relaties , supermarkten, openbare ruimtes, o.v noem maar op alles was eigenlijk een opgave. Te veel prikkels, details waardoor ik nooit echt kon genieten. Door opleidingen heb ik me ook heen gesleurd terwijl ik veel meer dan een ander mn best moest doen de stof in me op te nemen , op te letten, te luisteren, lang stil zitten en sowieso in een lokaal zitten vind ik een hel. Mocht je wat te melden hebben dan hoor ik dat graag en ben benieuwd hoe dit voor jullie was/is e vooral ben ik geïnteresseerd in mensen die dit zelfde medicijn gebruiken, of zij zich een beetje in mijn verhaal herkennen en hoe het nu gaat met de medicatie Ik doe dit niet alleen voor mezelf maar ook voor de mensen om mij heen

ADHD

Mijn zoon at de hele dag niet tot het medicijn was uitgewerkt.

ADHD

Mijn zoon gebruikte eerst Methylfenidaat van het merk SANDOZ. Hier verloor hij zijn eetlust door. Nu hij hetzelfde product van het merk MYLAN RETARD gebruikt, is zijn eetlust weer terug. (Alleen jammer dat dit product slecht leverbaar is. Hierdoor moet hij 2 pilletjes van 27mg slikken, waardoor de kosten meer dan het dubbele zijn.

Medikinet (methylfenidaat)
ADHD

Ik heb al een tijd de diagnose van ADD maar heb hier vroeger nooit iets voor ingenomen omdat mijn moeder en ik allebei zo liefst mogelijk eerst natuurlijke middelen proberen. Dus ik neem al van jongs af aan dagelijks omega-3, glycine-magnesium en ginseng tabletten. Ik heb in 2016 ook neurotherapie gevolgd om mij nog meer te helpen met mijn symptomen. Dit werkte voor een [lees meer...]tijd goed, vooral op het vlak van het constant vermoeid zijn. Ik ben wel met deze therapie gestopt omdat ik, zoals met veel dingen, er geen zin meer in had. De symptomen die ik vooral heb zijn vergeetachtigheid, vermoeidheid, ik ben heel chaotisch, ik kan heel gevoelig zijn aan sommige dingen en kan soms ook heel fel reageren, ik kom vaak afwezig over en heb last met grotere projecten af te maken en/of er consequent mee bezig zijn. Allemaal dingen waarmee ikzelf nooit heel veel last van heb gehad. Soms had ik het emotioneel wel moeilijk, maar wie niet denk ik dan? Ik deed het altijd goed op school, hoewel ik steeds vergat wanneer er een test of een taak was, heb ik het altijd kunnen redden aangezien ik snel dingen begrijp en meestal oplette in de les en dit was genoeg voor mij. Het enige waarmee ik wel last mee heb is dat ik vaak niet wordt begrepen door andere mensen, simpelweg omdat ik totaal anders denk, wat best vervelend kan zijn voor zowel mezelf maar ook hen. Wat ik dus wil zeggen is dat ik mij nooit slecht heb gevoeld over het feit dat ik ADD heb en met mijn 'symptomen' wel kon omgaan. In december 2017, kreeg ik het wel moeilijk. Ik kreeg plots verschrikkelijke stemmingswisselingen. Dit had ik ervoor ook al wel maar niet zo drastisch en zeker niet zo regelmatig. Dit is trouwens nu nog steeds gaande. Ik heb er een tijdje mee gezeten en dacht zelfs even dat ik misschien een bipolaire stoornis had. Uiteindelijk heb ik hulp gezocht bij mijn moeder, die dacht dat het een goed idee zou zijn als ik naar een neuropsychiater (die gespecialiseerd is in ADD, ADHD en authisme) zou gaan om mijn emotionele problemen aan te kaarten en eraan te werken. Na enkele testen werd er dus alweer vastgesteld dat ik inderdaad AD/HD (gecombineerd type) heb. Dit wist ik al. Nu in de plaats van eerst therapie voor te stellen, of eender wat, schreef de psychiater onmiddelijk Medikinet voor. Hij zei dat dit mij ging helpen op school, etc. Hoewel ik dacht dit niet nodig te hebben, aangezien ik niet ging voor concentratieproblemen maar omdat ik mij mentaal enorm slecht voelde, heb ik het toch een kans gegeven. Een week duurde dit. Ik vond het vreselijk. Ik zat stil achter de schoolbanken de eerste 2u na inname en voelde me totaal niet mezelf en de volgende 2u was ik helemaal hyperkinetisch. Dit bovenop het feit dat ik me om te beginnen al niet goed voel bij pillen slikken. Toen ik dit vertelde aan de psychiater, stelde hij ook niets anders voor en stond erop dat ik de pillen zou blijven nemen. Ik heb dit niet gedaan. Ondertussen slik ik nog een extra supplement (NMDA Relief) wat mij effectief helpt met de klachten die ik had (de extreme stemmingswisselingen). Ik blijf erbij dat de natuurlijke dingen die ik inneem, beter werken voor mij dan 'echte' medicijnen. Deels ook omdat ik me hier veel beter bij voel aangezien er geen bijwerkingen zijn en mij veiliger voel. Ik raad dan ook iedereen aan om eerst dit te proberen voor je allerlei pillen gaat slikken, die meer kwaad dan goed doen. Ik haal de mijne ofwel uit de natuurwinkel ofwel van internet. Medikinet was zeker en vast niet goed voor mij. En die psychiater al evenmin.
11-06-2018

Intuniv (guanfacine)
ADHD

In december op advies van de kinderarts is mijn dochter (toen 9 jaar) overgestapt op intuniv . In 4 weken tijd opgebouwd to 4 Mg. Vanaf 3mg begon Mn dochter licht met bedplassen wat haar erg onzeker maakte. Dit verdween na ongeveer een maand. Vanaf de tweede week (2mg) was ze heel erg moe en viel om de haverklap in slaap. Ook op school maakte ze een erg moeie indruk. De ge[lees meer...]wichtstoename zette ook vrij snel in terwijl ze niet meer at dan voorheen. Beetje opgeblazen alsof ze vocht vasthield ( al zweette ze veel) Eenmaal ingeregeld gaf ze aan zich beter te kunnen concentreren. Ook werd het makkelijk voor haar vriendinnen te houden. Toen het bedplassen verdwenen was werd ze extreem angstig, iets wat totaal niet bij haar past. Ook op school viel het op en werden wij er door de juf op aangesproken zonder er zelf naar gevraagd te hebben. Samengevat bestond de angst er uit ontzettend ziek te worden of dood te gaan. Alle gebeurtenissen werden zo ver doorgeredeneerd dat ze als gevolg van de gebeurtenis MISSCHIEN wel zou kunnen sterven. Oorzaak kon al zijn een stift die dicht bij haar handen geweest. Of de angst om te gaan slapen omdat op dat moment je ademhaling langzamer wordt, je MISSCHIEN wel te weinig zuurstof dan binnen krijgt waar door je MISSCHIEN zuurstof gebruik krijgt, dan MISSCHIEN een hersenbeschadiging hebt en MISSCHIEN. Zelfs sterft. Dit zijn maar 2 voorbeelden maar bedenk hierbij even dat zij meerder keren per dat met dit soort scenario’s kwam, telkens verschillend. Het besluit te stoppen en terug te gaan naar medikinet vond ze niet makkelijk omdat ze zich wel beter kon concentreren. We hebben een paar maanden geleden besloten terug te gaan naar 3 Mg in de hoop dat de bijwerkingen minder zouden worden. Helaas is dat niet zo geweest. Op een half jaar tijd is ze heel wat kilo’s aangekomen (ongeveer 6). Ze is ook een fanatiek sporter en haar prestaties zijn nu behoorlijk slechter dan een half jaar geleden. Om een indicatie te geven, ze heeft nu tijden van meer dan een jaar geleden. Zowel gewichtstoename als verminderde sportprestaties wegen bij ons niet op tegen de verhoogde concentratie en toename van sociale contacten. Uiteindelijk hebben we door de vele angsten en het verdriet wat dat haar gaf toch de knoop doorgehakt en zijn we een paar dagen geleden gaan afbouwen. Hopelijk nemen nu de angsten snel . Ideaal aan het middel is verder dat het 24 uur per dag werkt en er dus geen sprake is van rebound. Ook hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om het middel mee te nemen naar het buitenland. Als je geen last hebt van de bijwerkingen heeft het middel vele voordelen het is alleen voor onze dochter helaas niet geschikt
31-05-2018

ADHD

Beetje darmklachten en hoofdpijn, maar niet echt heel erg.
31-05-2018

Risperdal (risperidon)
ADHD

Ik ben gediagnostiseerd met een gegeneraliseerde angststoornis en ADHD. Ik gebruik sinds anderhalve maand dit medicijn, ik slik 0,5 mg, in de ochtend en de avond In het begin was ik vrijwel stoned en merkte een soort high wat niet hinderlijk was want het maakte mij rustiger, mijn opvliegerheid en irritatie gevoel leek afgenomen te zijn. Nu anderhalve maand verder heb i[lees meer...]k soms destructieve gedachtes en ook soms bepaalde dwanghandelingen. Ook meer last van angst en sneller paniek. Ook het gevoel dat ik dikker ben geworden. En val soms overdag bijna in slaap. Ik vraag me nu af of ik een bepaald soort terugval in mijn angststoornis heb of dat dit komt door de medicatie, ook vraag ik me af of ik hiermee moet stoppen en overgaan op andere medicatie of dat ik minder of juist een hogere dosis moet.
11-05-2018

ADHD

Na jarenlange chaos in mijn hoofd, onrust, concentratieproblemen werd de diagnose ADHD gesteld. Een enorme opluchting, want eindelijk was er voor een groot aantal 'problemen' een verklaring. Ik kreeg methylfenidaat voorgeschreven en de eerste maanden ging er een wereld voor me open. Ik kon me veel beter concentreren, had energie, kon orde scheppen in de chaos. Mijn studie [lees meer...]ging me ineens gemakkelijk af en cijfers schoten omhoog. Echter, nu een jaar later ben ik alles behalve tevreden.. Ik ben grotendeels neerslachtig, somber, weinig tot geen behoefte meer aan sociale contact (terwijl ik ' vroeger' overal voor in was). Ik merk een soort vervreemding en ben het liefste alleen. Tevens de enorme reboundeffecten. Ik heb ook last van extreme onzekerheid en het idee nergens meer bij te horen. Methylfenidaat heeft een hoop voordelen, maar op langere termijn wint het niet van de vele bijwerkingen. Voor mij een sluipmoordenaar.
03-05-2018

ADHD

Ik zelf ben een meisje van 16 die sinds kort de diagnose adhd heeft. Naja eerlijk gezegd wisten we het al veel langer maar dat ligt een beetje ingewikkeld! Op het moment zit ik op de 25 mg en dan 2 keer op een dag. Voorheen kon ik mij totaal niet functioneren op school. Ik heb een klas met 30 kinderen en dat maakte mij en de docenten helemaal gek. Maar toen ik aan de methy[lees meer...]lfenidaat begon had ik hele erge bijwerkingen maar gelukkig nam dat af. Ik raad het je wel aan maar het is bij ieder persoon anders!
30-04-2018

Duloxetine (duloxetine)
ADHD

Sinds vorigjaar de diagnose adhd gekregen. Ik begon met methylfenidaat uiteindelijk slikte ik de hoogste dosis merkte geen verschil voelde mij vreselijk opgejaagd gevoel hartkloppingen hartritmestoornis. Dus gestopt. Toen kreeg ik dexamfetamine ook de hoogste dosis werkte iets voelde mij nog steeds opgejaagd. Toen kreeg ik welbutrin antidepresiva wat en RAMP 8 weken ve[lees meer...]rder ik dacht alleen maar aan de dood ik was zwaar depressief dus stopte er ook mee. Naar het laatste medicijn had ik het er niet meer op toch overwogen om duloxitine te gaan slikken 1x daags 30 mg Ik voel mij geweldig ik ben niet meer depressief mij adhd is onderdrukt ik heb rust in mij hoofd. Ik heb geen stemmingswisselingen meer zelfs niet de week voor ik ongesteld ben. Alleen mij libido is helaas verdwenen in het begin van het gebruik hoofdpijn, misselijk suf en erg moe veel slapen maar dat ging naar 2 weken over. Ik vind het echt een goed medicijn het helpt mij goed in het dagelijks leven en vooral de rust in mijn hoofd!
28-04-2018

ADHD

Ik heb al meerdere keren Ritalin (Methylfenidaat)gebruikt en weet helaas niet meer wanneer ik begonnen ben. Dit verslag gaat echter over 2016 (gebruik het inmiddels sinds eind 2016 niet meer). Ik had een dosering van 5 of 10 mg (weet ik ook niet meer helaas). Dit, omdat ik last had van een slecht concentratievermogen en ADHD. Ik had echt het gevoel dat ik in een ander lich[lees meer...]aam zat, ik was mezelf niet meer en zo voelde ik me ook niet. Elke keer dat ik het tabletje in moest nemen, had ik het gevoel dat ik weer al die bijwerkingen kreeg en vond het gewoonweg erg vervelend om het in te nemen. Ik at ook weinig, omdat het ervoor zorgt dat je geen trek in iets hebt. Ik had ook gehoord dat dit onder de opium-wet valt en dat het schade zou aanrichten aan de hersenen. Mijn idee daarover is dat dat gewoon klopt, hoe langer je het gebruikt, hoe meer schade aan de hersenen. Ikzelf vind het vreselijke medicatie en zou het niet aanraden. Ik ben erg blij dat ik er vanaf ben en hoef het ook nooit meer in te nemen! Hopelijk kan ik hier iemand mee helpen. Groetjes * Ingevoerde informatie kan onjuist zijn, maar het gaat om de "main thing" en de ervaring ervan. * De ingevoerde datum is de periode waarbij ik op een groep/instelling zat. * Ik gebruik het medicijn NIET meer. * Dosering kan ik mij niet helemaal meer voor de geest halen.
26-04-2018

ADHD

in t begin werkte het wel goed. Ik kon me beter concentreren. Dat was best oke. Verder veranderde ik er langzaam steeds meer door. Minder behoefte aan sociale contacten, lagere creativiteit. matheid. Ik ben nogal een sprankelend type (zeggen ze)... dat ben ik 2 jaar NIET geweest. Voelde ook weinig tot niets qua emoties. Voor mijn gevoel heb ik er 2 jaar mee in de prullenba[lees meer...]k gegooid. Ik wil dan ook bij deze zeggen, bezint eer ge begint. Het lijkt leuk maar langzaam verander je in een zombie. Ik althans... Verder was de begeleiding rondom uitermate slecht.... Ik geniet nog steeds dagelijks van mijn zogenaamde hyperactiviteit. Ermee stoppen was de beste beslissing ooit!. Ik slikte medicijnen omdat t van mn ouders moest,.. en iedereen me overtuigde dat ik te druk zou zijn... inmiddels omgeef ik me met mensen die dat ook gewoon leuk vinden. Zou mooi zijn als mensen eens wat meer van zichzelf en elkaar genieten zoals ze zijn i.p.v elkaar te drogeren naar gemiddeldheid...
13-04-2018

Zopiclon (zopiclon)
ADHD

Door mijn heftige adhd heb ik insomnia. Ik heb totaal geen rem in mijn hersenen en soms word ik heeelemaaal gek van denken de hele dag en nacht. Het stopt nooit
02-04-2018

ADHD

ik ben begonnen met methylfenidaat voor een onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam. toen ik daarmee begon slikte ik nog maar 5 milligram. ik wou toen zo graag dat het werkte dat het voor mijn gevoel ook wel een beetje werkte, maar toen ik het een week slikte bleek al dat het niet goed werkte. toen zijn we na enig overleg overgestapt naar 10 mg. nu slik ik 12,5 mg en d[lees meer...]aar ben ik heel blij mee.
25-03-2018

ADHD

Door een operatie werkte de concerta niet meer.
25-03-2018

ADHD

Door druk in mn hoofd en druk voor andere om me heen.. en nooit ergens zin in hebben. Heb ik nu wel ik vind het heerlijk om aan het werk te gaan
13-03-2018

Dipiperon (pipamperon)

13-03-2018

12-03-2018

ADHD

In het begin deed Concerta zijn werk. Maar ik ondervind de laatste maanden vervelende bijwerkingen zoals onrustig, piekeren, paniek, problemen met geheugen, gemoedswisselingen, angstig.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1917)
Depressie (1600)
Angst & paniekstoornis (1376)
Hoge bloeddruk (1093)
ADD (530)
Depressiviteit (499)
Astma (443)
Angststoornis (428)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!