ziekte

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

04-04-2021 | Vrouw | 28
ADHD
Sinds 2 weken gebruik ik lisdexamfetamine 30 mg. Ga volgende week ophogen naar 50 mg. Heb na inname een uur wat hart kloppingen, en gehele dag kan mijn bloeddruk wat hoger zijn. Van mezelf een te lage bloeddruk dus geen vervelende bijwerking. Mijn darmen waren wat onrustig maar dat gaat al stuk beter. Wel nog veel gasvorming. Het zorgt voor meer rust in mijn hoofd en bete[lees meer...]re / langere focus en concentratie op wat ik op dat moment wil doen. Ben benieuwd naar de 50 mg!

Abstral

02-04-2021 | Vrouw | 20
fentanyl
ADHD
Was een fijne medicatie paste qua werkheid goed bij me alleen de pil brak vervelend en dat was voor de dosering erg vervelend en was vervelend dat ie elke 4 uur geslikt moest worden

Concerta

02-04-2021 | Vrouw | 20
ADHD
Ik vindt het ontzettend fijn dat een middel is die je 1x slikt. Veder geeft het snel een stabiel effect. De hoop pijn is de eerste week vervelend daarna is het een fijn middel

31-03-2021 | Man | 50
ADHD
Bij een dosering downshift genoeg is voor effect zijn er veel heftige bijwerkingen. Bij een dosering die lager is verdwijnen de bijwerkingen, maar ook het positieve effect. Uiteindelijk kwam ik uit op een dosering van 3/4 tablet om de 2,5 uur 5x per dag. Dat is nogal gedoe, maar dan had ik de beste balans tussen effectiviteit en bijwerkingen.

31-03-2021 | Man | 50
ADHD
Het medicijn werkt effectief tegen de symptomen van ADHD. De bijwerkingen zijn echter tamelijk heftig, maar nemen beetje bij beetje af. Ik ben nu 4 weken bezig. Ik hoop dat ze nog verder afnemen. Ik geef het nog een maand. Als de bijwerkingen dan niet nagenoeg weg zijn, dan zal ik ook hier weer mee stoppen. Ik heb stevige ADHD. Zonder medicatie functioneer ik niet. Ik be[lees meer...]n nu met de vijfde medicijnen aan het leven en ook bij deze zijn de bijwerkingen te heftig. Hiervoor: Ritalin, Concerta, Tentin, lisdexamfetine. Bij allemaal was de halfwaardetijd veel korter dan de fabrikant aangeeft en waren de bijwerking heftig. Ik kan de dosering in dit formulier niet meer aanpassen, mastbok neem 2x per dag 40mg.

29-03-2021 | Vrouw | 38
ADHD
Ik gebruik nu ruim een jaar wellbutrin ivm adhd en depressie. De eerste 6 weken had ik veel bijwerkingen, sindsdien nergens meer last van en ik voel me zo goed dat ik soms vergeet dat ik adhd heb. Afgelopen winter ook voor het eerst lachend doorgekomen en zelfs de corona crisis weet ik goed te verdragen. Zonder deze medicatie was de kans reëel dat ik in deze omstandighede[lees meer...]n stikdepressief en suicidaal zou zijn geraakt. Ik ben nog steeds erg tevreden met dit medicijn.

20-03-2021 | Vrouw | 35
ADHD
Ik gebruik nu iets langer dan een half jaar de lisdexamfetamine, Hiervoor had ik methylfenidaat concerta. Daar had ik veel bijwerkingen van en ervaarde niet de gewenste werking. De elvanse doet zijn werk super! Begonnen met 20 mg, dat haalde niet genoeg uit. Daarna 30, dat was het ook nog net niet. Toen 40 en dat beviel goed. Heb nog even 50 geprobeerd maar dat was net[lees meer...] te veel. Ik gebruik rond 9 uur s'morgens 2x 20 mg en het werkt ongeveer 9 tot 10 uur bij mij. Dat kan verschillen bij ieder persoon. +punten: Het zorgt ervoor dat er minder prikkels binnen komen en heb meer rust in mijn hoofd en lichaam. Ik pulk overdag amper meer aan mijn lichaam (alleen s'avonds haal ik dat vaak weer in) Ik kan rustiger met situaties omgaan, zonder dat mijn hoofd al 88 scenario's verder is. Mijn concentratie is 10 keer beter en maak taken ook gemakkelijker af, ik vergeet ook minder dingen en mijn werk is hier ook erg tevreden over. Ik ben opgewekter en meer energie om dingen te ondernemen. Plekken die erg prikkelrijk zijn durf en kan ik weer aan, en ben daarna niet uitgeput of overprikkeld. -punten: Slapen ging in het begin erg slecht, maar is nu ook beter. Vrijwel iedere dag een extreem droge mond aan het einde vd dag, maar met snoepjes en een klein flesje drinken op zak gaat dat prima. Sinds een maand of 2 af en toe last van "opvliegers" eerst heel warm, zweten, misselijk, wit....daarna koud en koud zweet. Mijn menstruatie blijft ook zo goed als uit sinds het gebruik. Maar dat kan nog rechttrekken met langer gebruik. Ik raad het iedereen aan in ieder geval, nou kan ik niet beloven dat het bij ieder zo goed werkt natuurlijk, maar het is het proberen waard.

08-03-2021 | Man | 22
ADHD
WAT EEN ROTZOOI! September 2019 begonnen met m'n hbo studie. sindsdien begonnen met ritalin en later overgegaan op concerta. Deze gaven mij voor mij doen teveel bijwerkingen waardoor ik na research op internet heb besloten over te gaan op strattera. April 2020 begonnen met 40 mg en later opgehoogd naar 80 mg en in juni 2020 zelfs opgehoogd naar 100mg. Wat kan ik zeggen.[lees meer...].. Deze troep heeft mij leven verwoest. Ik kon werkelijk waar helemaal niks meer. Ik kreeg helemaal niks meer mee van wat er in m'n omgeving gebeurde en ben compleet in mezelf gekeerd geweest. Maar rust gaf het niet, het gaf mij complete chaos in mijn hoofd. Maar toch mee door gegaan doordat ik dacht dat de inwerktermijn nog niet voorbij was en mijn lichaam vast moest wennen. Uiteindelijk na 3 maanden (Oktober 2020) besloten om te stoppen met deze rotzooi. In 2/3 weken afgebouwd. Wat er toen gebeurde kan ik niet bevatten. ik heb de volledige grip op de realiteit verloren. Het had niet veel gescheeld of ik had mezelf voor de trein gegooid. Om het kwartier mompelde ik in mezelf "zelfmoord". M'n lichaam heeft 6 maanden nodig gehad om te herstellen van deze troep, waarvan ik 4 maanden enkel op bed heb kunnen liggen. Ik snap best dat dit medicijn voor sommige wel het gewenste effect kunnen hebben, maar pas alsjeblieft op! Ik heb ook wel research gedaan voordat ik begon met strattera en ja er zijn reviews op het internet die zeggen dat strattera troep is... Maar hé er zijn altijd mensen die zeuren, toch? Er waren ook genoeg positieve ervaringen. Ik ben blij dat ik herstelt ben van deze zooi en ook enorm dankbaar dat ik nog leef. (Maart, 2021) Beste mensen, Take Care!

08-03-2021 | Man | 34
ADHD
Al meer dan een jaar gebruik ik Elvanse ( lisdexamfetaminedimesylaat) 40 mg per dag. Het medicijn doet wat het moet doen; mijn ADHD klachten nemen af. Ik ben minder afgeleid, hierdoor lukt me om beter te focussen op mijn taken. Ik heb beter overzicht. Ik ben minder onrustig. Zonder Elvanse zou het me niet zijn gelukt om te stoppen met mijn verslavingen. En daar ben[lees meer...] ik dit medicijn ontzettend dankbaar voor. De bijwerkingen van dit medicijn waren bij lange na niet zo heftig als bij Ritalin. Hierdoor nam ik ze voor lief. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik deze bijwerkingen als vervelend en ongewenst ervaar. Ik krijg een zeer droge mond, tong begint te scheuren, kaakspieren zijn strak samengetrokken en mijn spieren op mijn lijf staan de de hele dag door strak van de spanning. Ik sport, ik slaap goed, heb een gezond eetpatroon en doe aan meditatie. Ondanks dit lukt het me niet om mijn spieren te ontspannen. Nu ben ik een jaar verder en ik begin de effecten te ervaren hiervan en dat is niet prettig. Ik loop nu bij de fysiotherapeut omdat de spierspanning in mijn nek en schouders niet meer houden is. Waar ik erg van schrik is dat wanneer ik een dagje besluit om Elvanse over te slaan ik die dag niet vooruit te branden ben. Ik ben uitgeput en mijn lijf lijkt dan pas echt te voelen hoe uitgeput het werkelijk is. Ik vind dit niet fijn, ik vind dit eng zelfs. Ik wil daarom gaan afbouwen en stoppen ermee. Het zal niet makkelijk zijn, maar ik hoop dat dit gaat lukken.

07-03-2021 | Man | 14
ADHD
Overgestapt van Concerta naar Elvanse. Eerste dagen redelijk effect. Daarna niets meer, zelfs onrustiger. Niet te stoppen soms.

03-03-2021 | Man | 48
ADHD
Ik kreeg Wellbutrin 300mg voorgeschreven door een arts bij een verslavingskliniek. Hij had goede ervaringen met dit medicijn om (mede) te stoppen met het gebruik van cannabis. Omdat bij mij door een psycholoog was vastgesteld dat ik ADHD had leek Wellbutrin XR het juiste medicijn. Nu 2 jaar later ben ik redelijk tevreden. Redelijk omdat ik rust in mijn hoofd heb en geen s[lees meer...]tress meer heb. Enige nadeel is dat het niet echt helpt tegen roken bij mij. Ben wel gestopt met gewoon roken maar blowen doe ik af en toe nog wel. Het is gelukkig geen dagelijkse dwang meer🙂

02-03-2021 | Vrouw | 35
Wat een rotzooi

Amfexa

25-02-2021 | Man | 53
ADHD
Gebruikte naartoe tevredenheid dexamfetamine 2,5 mg, worden echter niet meer vergoed!!!

Concerta

24-02-2021 | Man | 44
ADHD
Methylfenidat retard 36 mg (Mylan) had nagenoeg geen effect, waarna ik ben overgestapt op methylfenidaat retard 54 mg (Concerta). In het begin veel last van hartkloppingen (10-15% verhoging bloeddruk), maar na een week werd dat minder. Qua focus en concentratie leek het effect te hebben (meer drive), maar het opgejaagde gevoel bleef. Ook werden mijn nachten en mijn spr[lees meer...]eekwoordelijke 'lontje' voor mijn naaste omgeving steeds korter. Inmiddels ben ik gestopt met dit medicijn en en word ik nu behandeld met lisdexamfetamine.

22-02-2021 | Vrouw | 25
ADHD
In november 2019 heb ik een eerdere reactie geplaatst over de start van mijn gebruik. Ik ben toen van 30MG op 50MG overgestapt. Na ongeveer driekwart jaar wou ik kijken of ik wat kon afbouwen. Ik ben toen van 50MG naar 40MG en vervolgens 30MG gegaan. Hier merkte ik dat ik weer neerslachtig werd, prikkelbaar en richting depressieve gevoelens/gedachtes ging. Ik ben vervolgen[lees meer...]s weer teruggegaan op 50MG en slik dat nu nog steeds. Ik merk dat de werking van de medicatie per dag verschilt. Het ligt er echt aan hoe ik uit bed stap, wat en hoeveel ik gegeten heb, wat ik die dag ga doen en hoe ik me over het algemeen voel. De ene dag is het voor mij een wondermiddel de andere dag raak ik mijn zenuwen niet kwijt. Ik vraag me af of andere ook zo'n constant gejaagd gevoel hebben, alsof je kind bent en je de volgende dag op schoolreis gaat (erg vervelende zenuwen). Samen met de psychiater heb ik gesproken over het veranderen van medicatie. Eerder heb ik anti-depressiva erbij geslikt om van het zenuwachtige gevoel af te komen, dit werkte averechts en daarom snel weer mee gestopt. Ik ben mij nu aan het inlezen in Strattera, zie hier veel positieve verhalen over. Omdat ik een slechte ervaring heb gehad met andere medicatie voor ADHD twijfel ik enorm. Ook wordt de eigen bijdrage van Strattera niet vergoed, bij Elvanse wel. Al met al ben ik positief over het gebruik van Elvanse, zou op het moment niet zonder willen/kunnen. Als ik de medicatie niet gebruik ben ik niet vooruit te branden en is alles teveel, word snel boos/geïrriteerd en lig het liefst de hele dag in bed. Met medicatie ben ik meer 'mezelf'. Ik overzie dingen prima, eerst denken dan doen i.p.v. andersom, ik irriteer me niet aan alles en iedereen en kan 9/10 keer zonder al te veel prikkels de dag doorkomen. Nogmaals ligt het er ook echt aan hoe ik me voel. Elke dag/uur/minuut blijft voor de meeste personen met ADHD een verassing hoe je je voelt, alleen is het met deze medicatie voor mij een stuk stabieler en kan dingen meer relativeren. Ik hoor graag of mensen ook last hebben van gejaagdheid/zenuwen en wat zij daar eventueel aan doen/hebben gedaan.

21-02-2021 | Man | 39
ADHD
Veel varianten geprobeerd. De variant van De Magistrale Bereider is simpelweg het beste. Tot dusverre de enige die ik langere periode kan gebruiken en daardoor een zeer positieve uitwerking op mijn leven heeft. Het is erg zorgelijk dat deze 'op de tocht' lijkt te staan, en niet toegankelijk is voor nieuwe patiënten.

21-02-2021 | Man | 39
ADHD
Erg veel verschil in werking en bijwerking vergeleken met magistraal bereidde variant van apotheek in Oud Beijerland. Tentin is wat dat betreft niet goed voor mij. Van Amfexa heb destijds melding gedaan bij Lareb.

21-02-2021 | Vrouw | 30
ADHD
Ik slik nu ongeveer een jaar bupropion. De reden van het beginnen is omdat ik adhd heb met kenmerken van Borderline. Dit medicijn zou mij helpen met het wat balanceren van mijn emotiewisselingen en zou mij moeten helpen met concentreren. De eerste week ongeveer was ik erg duf en futloos. Mijn directe omgeving vond dat ik mijzelf niet meer was. Ik was angstig en onrustig m[lees meer...]aar volgens de bijsluiter zijn dit normale bijwerkingen, dus ik wachtte het even af. Inderdaad ging het de dagen erna steeds beter. Ik voelde me emotioneel wat gebalanceerder maar de concentratie was nog steeds ver te zoeken. Na week 2 kwam het ergste: tinnitus. Ineens uit het niets schrok ik 's ochtends wakker van een ontzettende harde piep in m'n oren! Ik raakte er helemaal van in paniek. Het overheerste alles. Nu is het wel zo, als je er aan denkt word het erger natuurlijk. Maar omdat het nieuw was en tinnitus een van mijn grootste angsten is was ik radeloos. Huilend naar de psychiater maar deze raadde mij toch echt aan om het door te zetten. Na een paar weken werd het godzijdank met de dag rustiger. Deels omdat ik eraan wende maar ook omdat het medicijn wellicht z'n werk ging doen? Nu een jaar later, ik ben emotioneel nog steeds wat gebalanceerder, en rustiger in mijn hoofd, dus dat is heel fijn. Concentratie is nog ver te zoeken dus ik slik er sinds kort dexamfetamine bij. Wat de piep in m'n oor betreft gaat het veel beter. Het is nog heel lichtjes aanwezig als het muisstil is maar ik kan gewoon slapen zonder dat ik iets aan afleidend geluid moet gebruiken. Als ik erg moe of gestresst ben dan word het wel weer wat luider maar ik kan er opzich prima mee leven. Er zijn periodes waarop ik het harder hoor en en daarna weer periodes waarop ik het (bijna) niet hoor.

21-02-2021 | Vrouw | 30
ADHD
Ik heb Dexamfetamine gekregen omdat ik niet tegen Ritalin kan. Ik ben begonnen met de laagste dosis en nu zit ik op 2x 5 mg 's ochtends, 2x 5mg 's middags en 1x 5 's rond etenstijd. Ik kan me beter concentreren, voel me over het algemeen ook wat lekkerder in m'n vel (minder somber, nerveus). Ik heb wel een wat drogere mond en kan 's nachts helaas niet echt slapen. Maar gel[lees meer...]ukkig ben ik niet moe verder dus trek ik het (tot nu toe) vrij goed.

18-02-2021 | Vrouw | 27
ADHD
(..) (Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

12-02-2021 | Vrouw | 35
ADHD
Slik sinds de zomer 40 mg en nu sinds een week eind van de middag nog 40 mg erbij, merk nu iets mindere eetlust bij het avondeten en zweet wat sneller, maar in vergelijking met Ritalin, Concerta, Dexamfetamine en Welbutrin zijn de bijwerkingen van dit medicijn bijna nihil..

11-02-2021 | Vrouw | 27

09-02-2021 | Vrouw | 20
ADHD
Het helpt me goed om me te concentreren alleen werkt t erg lang door waardoor ik lastig in slaap kom, ook als ik mn laatste dosis om 14:00 neem kan ik pas rond 2:00 in slaap komen. Dit zorgt er ook voor dat ik savonds geen leuke dingen met vrienden kan doen omdat ik nog te veel onder invloed ben van de medicijnen en me daardoor niet chill voel om gezellig te doen of te dri[lees meer...]nken etc. Ik heb erg last van hartkloppingen, weinig eetlust , een opgejaagd gevoel , dorst en een vieze smaak in mn mond die maar niet weggaat wat ik ook eet en hoe vaak ik ook mn tanden poets niks helpt, ik moet ook erg vaak plassen.

Methylfenidaat

05-02-2021 | Man | 44
ADHD
Sinds kort gestart met methylfenidaat retard Mylan 36 mg ter behandeling van ADHD. Initieel had het wel effect op mijn innerlijke onrust, maar was het na ca. 6 uur wel uitgewerkt. Na 2 dagen gebruikt te hebben, werd ik steeds onrustiger. Ook mijn concentratie en focus verslechterde. Ook darmklachten die waarschijnlijk te wijten zijn aan de vele hulpstoffen die toegevoegd[lees meer...] zijn. In overleg met mijn behandelaar gestopt met dit medicijn en ga ik over op een ander merk met hogere dosering. Wordt vervolgd.

04-02-2021 | Vrouw | 31
ADHD
Gebruik het nu een jaar. Eerste dagen waren echt een verademing, eindelijk rust! Begon met 20 maar had in de eerste twee weken zeer veel bijwerkingen. Met name zeer snelle pols (130 in rust) en snel duizelig/wankel. Was binnen paar weken voorbij. Daarna opgehoogd naar 30, bijwerkingen zijn weggetrokken, denk dat ik na 3 maanden echt stabiel was. Belangrijk is dat je [lees meer...]rekening houdt met inname met andere dingen. Bijvoorbeeld NIET tegelijkertijd innemen met vitamine C (zoals sap/fruit eten 's ochtends) of groene thee (filtert = filtert ook je medicijn eruit..) want dan krijgt het medicijn geen kans om zijn werk te doen omdat het niet opgenomen wordt. Merk zelf wel verschil in dagen, ene dag werkt het beter dan andere dag. Zelf nog niet kunnen ontdekken hoe dit kan. Heeft het te maken met inname of ben ik het gewoon zelf? In stressvolle periodes is de 30 niet voldoende, maar zoals eerder gezegd het is geen wondermiddel. Van anderen krijg ik te horen dat zij echt verschil merken aan mij. voor mij was dit de eerste medicatie ivm late diagnose, maar ben zelf tevreden met 1x daags innemen.

04-02-2021 | Vrouw | 41
ADHD
Ik slik deze medicatie voor mijn ADHD om me beter te kunnen concentreren. Ik merk daar geen verbetering, helaas wel erg last van de bijwerkingen. En vind die onrust en depri gevoelens erg naar en beïnvloed mijn opvoeden met de kids en communicatie met andere. Ik ben meer moe en mopperig.

02-02-2021 | Vrouw | 28
ADHD
Ik heb eerder een reactie geplaatst tijdens de instel fase. Schrijf nu deze reactie om een goede afloop met jullie te delen. Tijdens het instellen was het echt pittig, mogelijk dat hier o.a. bij meespeelde dat ik net de diagnose adhd te hebben gekregen. Los daarvan had ik juist het idee minder overzicht te hebben (soort brainfog) en slechter uit mijn woorden te komen. Dit [lees meer...]is gelukkig voorbij! Ik slik het nu enige tijd en het gaat een stuk beter met mij. Alles kost mij wat minder energie en ik kan langere perioden effectief aan 1 opdracht zitten. Het is natuurlijk geen wondermiddel dus zaken als beter plannen en organiseren blijven aandachtspunten. Maar met de medicatie heb ik wel het idee dat ik die dingen makkelijker kan tackelen. Eten smaakt mij goed (soms kan ik alleen wat minder op) en ik ben niet afgevallen (moet zeggen dat ik dat juist wel welkom had gevonden :’) maarja). Misschien wel het belangrijkste is dat ik bij mij gevoel kan, bij ritalin werd ik echt afgevlakt op een gegeven moment. Met elvanse kan ik nog steeds mijn vrolijkte opgewekte zelf zijn, dat vind ik onwijs veel waard. Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat je bij dit medicijn echt even geduld moet hebben. Nadat ik 2 weken op eenzelfde dosering zat verminderde de bijwerkingen en kon ik echt pas gaan zeggen of deze dosering juist was of dat deze nog wat moest worden opgehoogd. Maar pas na 2 maanden kwam ik echt in rustiger vaarwater en begon alles op zijn plek te vallen :)

Methylfenidaat

29-01-2021 | Vrouw | 37

28-01-2021 | Vrouw | 54
ADHD
Had al van alles geprobeerd, maar niet naar tevredenheid. Heb Concerta, Ritalin, Methylfenidaat, Amfexa, Dexmethylfenidaat etc. geprobeerd. Gebruik nu méér dan een jaar Elvanse Lisdexamfetamine. Ben heel tevreden. Neem 50 Mg in de ochtend en klaar. Ik heb weer focus, ben niet chaotisch, blijf rustig, kan mezelf concentreren, geen opgejaagd gevoel, maak zaken af wanneer ik [lees meer...]eraan begin etc. Kortom FANTASTISCH!! Heb geen bijwerkingen. Heel af en toe een droge mond. 'sAvonds neem ik 25 Mg Seroquel /Quetiapine om heerlijk rustig te slapen en fris en fruitig wakker te worden.

24-01-2021 | Vrouw | 33
ADHD
Nu enkele weken elvanse. Hiervoor heb ik echt bijna alles gebruikt wat er bestaat, methylfenidaat, ritalin, dexamfetamine, concerta, amfexa etc. Ik ben heel erg tevreden, maar het zoeken naar de juiste dosis is nog een zoektocht. Van elk vorig medicijn kwam ik altijd al boven de hoogste dosering uit, allerdings zijn de bijsluiters voor kinderen en adolescenten en word het[lees meer...] offlabel voor volwassenen voorgeschreven dus geen idee of het voor volwassenen ook de hoogste dosis zou zijn. Eerste dagen elvanse 1x30mg, dat hielp niks en ik was moe en voelde me raar. Paar dagen later 1x30 in de ochtend en 1x30 in de middag, toen ging het al een stuk beter, maar het werkt lang niet zo lang als gewenst. Omdat ik moest wachen op 70mg via de apotheek nam ik op advies 2 dagen 2x30mg tegelijkertijd in de ochtend om te wennen, toen werkte het nog beter, alleen niet lang genoeg. Toen op naar de 70mg, ik had het idee dat het minder werkte dan die 2x30mg tegelijkertijd. Nu afgesproken 2x30 in de ochtend en 1x30 in de middag. Het zal uiteindelijk nog wel hoger worden, het lijkt wel heel snel af te breken in mijn lichaam. Ik voel me verder rustig, mijn leven voelt weer positief, geen bijwerkingen en dit is vooral een voordeel omdat ik steeds meer migraine kreeg van methylfenidaat, minder angstig (neem benzos tegen angstaanvallen, die zijn nu ook minder geworden), minder duizelig, meer eetlust, en niet zo vaak per dag moeten innemen, ik zat de hele dag met mijn pillendoosje, nu kan ik weg zonder pillen en dat is zo veel beter. Mijn omgeving ziet ook dat ik ineens helemaal in positieve zin ben veranderd en zijn er erg blij mee. Ik raakte ook altijd wel weer die andere medicijnen kwijt, viel het doosje weer eens etc, dat is allemaal opgelost! Ik vraag me wel af wie meer neemt als de zogenaamde toegestaande 70mg en hoevaak en hoeveel mg per keer, ik zit er ook al overheen maar het voelt alsnog dat het veel te kort werkt om de dag door te komen, voor mij is het nog samen met de psychiater kijken naar de juiste dosis maar er zijn weinig ervaringen op internet te vinden dus de zoektocht gaat nog wel even duren ben ik bang. Slapen gaat ook goed, geen problemen mee.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2531)
Depressie (2034)
Angst & paniekstoornis (1983)
Hoge bloeddruk (1423)
Acne/puistjes (1034)