ziekte

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

30-01-2023 | Vrouw | 25
ADHD
Na methylfenidaat en normale dexamfetamine zei mijn psychiater dat dit misschien fijner voor mij zou zijn. Ik gebruik het alleen tijdens tentamen periodes omdat ik de bijwerkingen haat. Ritalin kickt te hard in voor mij en daar krijg ik ernstige hartkloppingen van en ik word er onrustig van als ik niet weet wat ik moet doen. Elvanse is wel een uitkomst, maar ik geef echt [lees meer...]de voorkeur aan mijn normale gemoedstoestand. Hoe rot het soms ook is om adhd te hebben. De bijwerkingen van alle soorten medicatie wegen zwaarder voor mij! Elvanse werkt naar mijn gevoel wat te lang door, ik moet erg denken aan wanneer ik het inneem, vroeg in de ochtend want anders slaap ik niet ‘s nachts. Ik merk wel de voordelen zoals rustiger in m’n hoofd zijn, maar zonder voel ik me toch het aller fijnst. Studie en huishouden gerelateerd is het niet handig om mijn medicijnen niet te nemen, maar de bijwerkingen zijn vervelender dan een on-opgeruimd huis of me lastig kunnen focussen.

Strattera

27-01-2023 | Vrouw | 42
atomoxetine
ADHD
Na 18 jaar ritalin te hebben gebruikt overgestapt op Atomoxetine Ik was huiverig vanwege alle bijwerkingen, en misschien komen die nog mettertijd maar ik heb nergens last van 1 x.per dag 1 tablet nemen is ideaal

19-01-2023 | Vrouw | 43
ADHD
Ik kan ineens beter plannen en me ook aan de planning houden. Ik ben niet meer zo intens moe en slaap nu prima de nacht door. Ik ben daadkrachtiger en kan meer afspraken op een dag hebben zonder totaal overprikkeld te worden.

Tentin

11-01-2023 | Man | 28
ADHD
Ik ben sinds kort pas in het proces om mijn adhd onder de hand te krijgen Ik begon met concerta 18 mg maar werkte uit na 3 half uur waardoor ik er gauw 3 perdag nam Ik begon met de dosis omhoog te schroeven echter toen ik op 36 mg kwam kwam ik ineen zware neerwaartse spiraal terecht die over het weekend mij volledig sloopte ben toen terug naar 27 gegaan Duurde 2 weken v[lees meer...]oor dat ik hersteld was maar het lag niet lekker dus naar Ritalin gegaan 10mg 5 per dag Maar het lag niet lekker dus ben naar 15 gegaan dit werkte op zich wel maar begon depressieve bijwerkingen te krijgen die toch wel bleven terug komen ook op 10 mg Mijn psycholoog had het al over dexamfetmine gehad maar de kosten waren een onduidelijk en zorgelijk Toen besloten dat ik het een maand het zou uitproberen waar voor ik 79 euro had vrijgemaakt Was nog niet op de hoogte van het maximum van 250 euro en was onder de indruk dat na 250 euro de zorgverzekering het niet veder zou vergoeden en ik alles zelf moest betalen een whooping 1000 eu perjaar Dat was gelukkig niet het geval Kwam er achter dat via hevo consult ik een terugbetaling kon aanvragen en dat resulteerde er in dat ik nu maar 19 euro voor een maand hoefde bijbetalen, en dat is zeker te doen Het medicijn zelf zou ik omschrijven als schoon en zeer effectief Na al de vorige mishaps was ik sceptisch en had ik er weinig vertrouwen in Maar het heeft echt me verast met de werking en ben nu ook blij dat ik scepticisme aan hield om dat het nu het echt bewijst dat het werkt en niet alleen om dat ik hoge verwachtingen heb Het werkt snel in ongv 30 minuten en werkt bijna precies 4uur Het enige probleem wat ik ervaar is dat het te goed werkt grappig genoeg Ik kan er echt me dag mee invullen maar als ik dan op de laaste dosis van de dag zit En ik heb een productieve en drukke dag gehad word ik zeer slaperig en van ik bijna om 8uur inslaap En dat heb ik nog nooit meegemaakt echter waneer het medicijn dan uitwerkt is het alsof mijn slaap proces word geannuleerd en ervaar ik een spike in energie en een verlangen naar stimulatie Ik begin dan erg trek te krijgen naar suiker en en wil dan ook gaan gamen Dit heeft er voor gezorgt dat ik in de nacht heb zitten gamen alcohol ben gaan drinken of ga roken Als een oplossing ben ik aan het proberen om om op het eind van de laaste dosis op te volgen met een Ritalin om dit te te verhelpen Ditheegt mij een ander perspectief gegeven op adhd en ik denk dat het komt door Dat dexamfetmine de aanmaak van Dopamine stimuleert waar methylphenidate de heropnamen blokkeert Bij mij staat adhd centraal om innerlijke chaos en ernstige motivatie problemen Dit veroorzaakt verdere klachten als laag zelf beeld en een minderwaardigheids complex Op methylphenidate merk ik dat ik meer plezier heb ik de dingen die ik doe maar als een resultaat hier van Ik op een hedonistische manier mijn dag invul dit komt denk ik door dat het de heropnamen blokeert maar niet stimuleert hierdoor ben ik constant op zoek naar stimulatie dit veroorzaakt fluctuaties in de effecten van het medicijn en als ik dan onvermijdelijk verveeld raak met het gene wat ik aan het melken ben voor dopamine en niks anders kan vinden om te doen raak ik depressief om dat ik geen stimulatie kan creëren Het medicijn verandert dan van iets wat me ondersteunt naar iets wat me systematisch afbreekt De dex doet echter wel Dopamine aanmaak stimuleren en hierdoor merk ik dat ik niet meer zo verplicht ben om mijn dag in te vullen op wat mij het beste stimuleert maar ook nu de vrijheid ervaar om dingen te gaan te ondernemen die ik belangrijk vind of Intresse in heb een wereld van verschil Het medicijn is bijna het zelfde als speed en dat is best een enge gedachten Ik heb het idee dat het ook best wat risico's heeft op het vlak van misbruik of verslaving Maar zolang ik me zelf real hou en realiseer dat te veel Dopamine een adverse effect heeft Denk ik niet dat de dag ooit zal komen dat ik het misbruik of verslaafd raak Daarom denk ik ook dat dit medicijn een zeker besef nodig heeft Als de gebruiker niet genoeg besef heeft over de fijnere details van het Dopamine systeem Dat er een hoog risico aanwezig is voor misbruik Ik zo niet zomaar aan iedereen aan raden En denk dat dit medicijn ook heel erg gecomplimenteerd zou worden als er voor af een spoedcursus dopamine zou worden toegevoegd om misbruik of verslaving risico's te minimaliseren Het is letterlijk de sleutel to mijn potentieel in de na al 3 dagen begon ik onwijs veel progressie te boeken En kan ik nu echt en eindelijk mijn leven op de rails zetten en uitebloeien naar de volste expressie van mij Top medicijn overtreft al mijn verwachtingen

Quetiapine

03-01-2023 | Vrouw | 44
quetiapine
ADHD
Ik gebruik het ivm ADHD, een angststoornis en slaapproblemen. Door een snel metabolisme, werkte een lagere dosis niet. Ik ervaar sinds het gebruik een veel diepere slaap en minder onrust overdag. Daarnaast moet je zelf maatregelen nemen om gezond met je energie om te gaan. Medicatie alleen is niet voldoende.

18-12-2022 | Man | 60
ADHD
Merk Sandoz niet meer leverbaar. Krijg dan merk Mylan, hartkloppingen, duizelingen. Terug naar de apotheek, krijg om te proberen merk Pharma HCI 1a 10mg. In elke bijsluiter word geadviseerd NIET te gebruiken onder de 6 jaar en niet bij volwassenen???? Blijf de Pharma voorlopig gebruiken, en ga in overleg..

18-12-2022 | Vrouw | 18
ADHD
na mijn ADHD diagnose ben ik begonnen met rilatin te slikken. 15 mg om de 4 uur ik merkte dat ik minder sociaal was en minder gevoelens had. Rilatin was voor mij wel zeer effectief kwa concentreren. Mijn eetlust nam sterk af ik moest mezelf echt verplichten te eten wel had ik dan opeens honger rond 22 uur aangezien de rilatin dan was uitgewerkt denk ik. vaak pakte ik het m[lees meer...]inder dan 3 keer op een dag aangezien het niet aankon om dit meerdere dagen per week te doen want ik voelde me er vrij slecht door. tijdens examens was dit bijvoorbeeld vreselijk. wel een goed middel voor ADHD gewoon wel veel bijwerkingen.

Equasym

28-11-2022 | Vrouw | 20
ADHD
ik ben sinds kort overgegaan op de 40 mg. ik heb alleen maar last van de bijwerkingen. heel erg trillen, hele heftige hartkloppingen, overmatig zweten en veel last van misselijkheid

22-11-2022 | Man | 52
ADHD
Absoluut Geen bijwerkingen ! Helpt mij Enorm, niet druk te zijn, te kunnen concentreren, aandacht bij de zaken te houden. (prikkels welke voor afleiding zorgen gewoon te handelen)

21-11-2022 | Man | 37
ADHD
Adhd combi add maarrrr inname is gewoon ruk, anfexa of tentin werkt gewoon beter intense rust en flow 4x10mg is gewoon onhandig en creëert rimmel, 1 pakje per week ☹️

17-11-2022 | Vrouw | 47
ADHD
Al zo'n 10 jaar slik ik concerta. Werkt bij mij Super. Had m'n Adhd en heel het gebeuren daarnaast best wel op orde! Totdat ik van de apotheek maar weer eens een ander merk moest proberen.. ik had aangegeven dat dat bij mij niet werkt Omdat ik dat al eerder heb gehad Maar er werd weer niet geluisterd En ik kreeg een ander merk Nou dat heb ik geweten en weet ik[lees meer...] nu nog. # M'n Korte lontje was er ook weer ..snauwen en grauwen. En dat terwijl ik zo bekomen was van de concera. Geloof me ik was van een enorm kreng terug naar een hele Lieverd waar weer mee te leven viel! # M'n Onrust ook weer terug bij af Ik had een soort van een snelweg in m'n hoofd. M'n lichaam sliep maar m'n hoofd niet.. Door te weinig slaap heb ik nu koortslip wondjes op m'n kin..,en door m'n onrust krab ik die zo ongeveer 4x per dag open. Met gevolg dat ik nu een soort de wadden eilanden op m'n kin heb. Na veel janken en bellen met de verzekering de huisarts de apotheek , Heb ik nu m'n Concerta terug. Maar als je denkt dat ik daarmee direct weer helemaal oke klachten vrij ben? Nou dacht het maar niet Hele nachten ben ik nog steeds wakker, Alles maalt door m'n hoofd, Ben nog steeds zo onrustig als in weet niet wat. En heb nog steeds de Eilanden op m'n kin. Maar dat ik al zo ong nu 4 weken heel slecht slaap dat nekt me enorm. Echt alles doet me pijn heel m'n lichaam en ik word langzaam gek. Ik weet niet meer wat ik moet doen... Ben helemaal uit m'n ritme. M'n Concerta waardoor ik een heel ander mens ben geworden Het werkt nog steeds niet? Weet iemand hoelang het nodig heeft dat de inwerking weer optimaal is? En als laatste het zou niet moeten mogen: dat de apotheek je gewoon een ander merk goedkoper,medicijnen mag geven , Alles draait om geld!! En ondanks dat je aangeeft dat je daar niet tegen kunt , En ondanks dat de huisarts bij mij. Recept voor de concerta altijd medische noodzaak erbij zet De Apotheek gewoon jou een ander merk geeft. Daardoor ben ik nu al zo een 4 weken zo van slag, En voel ik mij zwaar Klote ,, Vreselijk moe En radeloos. Het liefst wil ik een Winterslaap......

16-11-2022 | Man | 37
ADHD
Ik heb van een Physiather dit voorgeschreven gekregen . Slik vanaf dinsdag wellbrutin Xr. Eerste avond ging goed geen problemen. Alleen vandaag vanochtend ingenomen en hele erge hoofdpijn en braken . alleen was het wel rustig in mijn hoofd dat is wel een pluspunt.

15-11-2022 | Vrouw | 28
ADHD
Drie jaar lang dit medicijn gebruikt. In het begin last van geen eetlust. Dit trok na een half jaar weg. Helaas na 2,5 jaar last van angsten, diepe dalen en een onrustig gevoel. Ben weer terug naar de arts gegaan en ze gaan kijken of ze wat anders voor mij hebben omdat ik wel heel erg blij ben met dat het mijn concentratie verbeterd en dat ik daardoor goed kan studeren. He[lees meer...]laas worden de angstgevoelens zo heftig dat het mijn dagelijks leven belemmerd.

10-11-2022 | Man | 45
ADHD
De elvanse 40 merkte ik weinig vooruitgang daarna de 50 geprobeerd dat was na 3 dagen stoppen ermee ook op advies van psycholoog en dokter hoge hartslag bloeddruk te hoog en zweven de heledag en licht in me hoofd over een week weer een afspraak proberen andere medicatie

10-11-2022 | Vrouw | 28
ADHD
Deze medicatie 3,5 week geslikt voor ADHD. Eerste weken waren een hel, vooral toen de medicatie nog uitwerkte rond 17u: chaos, overprikkeld, boos, geïrriteerd, slapeloosheid, zweten, hoge hartslag, duizelig. Na 2 weken begon ik depressieve klachten te krijgen. Veel emoties waren afgevlakt waarbij ik geen blijheid meer kon voelen. Somberheid nam toe met irreëel angstigheid[lees meer...] en paniek. Zat hele dag als een zombie voor me uit te staren, door moe en sufheid nergens energie voor. Huishouden kon me verrekken. Kon moeilijk tot geen contact maken met de mensen om me heen. Maar hee, had wel rust in mijn hoofd!🤣 Officieel moet deze medicatie 6 tot 8 weken inwerken, maar dat was het me niet waard omdat het vanaf dag 1 alleenmaar bergafwaarts ging wat betreft bijwerkingen.

Medikinet

09-11-2022 | Vrouw | 10
ADHD
Met 5 mg gestart voor dochter van 10 Moeite met executieve functies, startgedrag, bemoeien, afgeleid op school Karakter is niet veranderd, iets liever voor broer overdag

Dexamfetamine

06-11-2022 | Vrouw | 35
ADHD
Ik heb de diagnose gecomb. type gekregen in juli 2022. Nu ben ik ca. 3,5 maand verder en ik ben sinds een maand op de lage dosering beland die voor mij super goed werkt. Ik ben heel blij met dit medicijn. Hierdoor heb ik een overzichtelijk leven waarbij ik goed in mijn vel zit en zelf kan bepalen hoe mijn leven gaat. Op alle vlakken is mijn leven nu weer leefbaar geworden.[lees meer...] Ik zie het echt als een toevoeging, waar ik niet meer zonder kan!

Intuniv

03-11-2022 | Vrouw | 9
guanfacine
ADHD
Mijn dochtertje is nu 9 jaar,heeft 2 maanden intinuv geslikt. Eerst was het een hele hoge bloeddruk. Toen kwam t slaap probleem.bij 1 mg was het er ook al wel.maar bij 2 mg was ze hele nachten wakker. Ze heeft ook tics,waar ze meer in beleeft hangen,en ze begon moeilijker te praten.en haar gezicht ging beetje hangen. Maar ze was wel meer geconcentreerd op school. Sch[lees meer...]reef netter. Uiteindelijk zelf afgebouwd,van een kinderpsygiater werd ik niet wijzer!!!!!! Ze heeft risperdon ,antomoxentine,alvance, . dipiperon tot heden.

30-10-2022 | Man | 56
ADHD
Nooit meer dit middel, de bijwerkingen waren dusdanig dat ik zelfs suicidale klachten kreeg. Tevens heb ik ooit een hersenbloeding gehad en diir de torenhoge bloeddruk was er een groot risico op een nieuwe bloeding. Snap niet dat dit zomaar bij volwassenen wordt voorgeschreven. Het wordt alleen off-label voorgescheschreven. Op het moment dat ik stopte met dit middel voelde[lees meer...] ik me met de dag opknappen en verdwenen de bijwerkingen als sneeuw voor de zon. Dat maar wat drukker in mijn hoofd. Voor mij nooit meer dit middel.

29-10-2022 | Vrouw | 39

28-10-2022 | Vrouw | 30
ADHD
Na verschillende soorten medicatie uitgeprobeerd te hebben, uiteindelijk bij elvanse gekomen. Ik neem in de ochtend gelijk bij het wakker worden 60mg en dan nog 1x in de middag 10mg dexamfetamine Dit bevalt erg goed. Gehele dag een fijne focus, minder in mijzelf gekeerd en ik kan fatsoenlijk werk verzetten. Einde van de dag wel een inkakmoment maar niet zo heftig dat ik [lees meer...]niks meer kan doen. Dat had ik bij methylfenidaat wel heel erg, daar kreeg ik een heel maar down gevoel ook bij. Dat heb ik nu allemaal niet.

27-10-2022 | Vrouw | 54
ADHD
Helaas over gegaan op methyl van Teva omdat Sandoz het niet meer maakt. Teva werkt heel kort en zeker niet optimaal. Ook meer hoofspijn en hartkloppingen.

Tentin

25-10-2022 | Man | 38
ADHD
Op mijn 38ste de diagnose ADHD gekregen en omdat ik soms zo opgefokt ben direct medicatie gevraagd. Eerst methylfenidaat geprobeerd, hierin vrij snel opgebouwd (3 maal daags 10, dit drie dagen, 3 maal daags 15, dit drie dagen en 3 maal daags 20, hierna dagelijks). Zal hierover een andere review schrijven. Dexamfetamine van Tentin gekregen, eerst 3 dagen een halve table[lees meer...]t en daarna een hele. Dit dan driemaal daags. De eerste dosering deed naar mijn idee niks dus daarna direct over gegaan op een hele, 5mg. Ik werd eerst kalm, ontspannen en helder maar had weinig zin om dinge te doen, een groot verschil met de methyl. Dat maakte mij erg actief, soms hyper en minder om mijn omgeving denkend. In de eerste week dex voelde ik mij vlak, emotieloos, chagrijnig en niet een fijn persoon. Ik ben van nature iemand die veel ziet en opmerkt, hierdoor snel afgeleid en snel geïrriteerd. Dit maakte de dex erger terwijl er wel kalmte in mijn hoofd was. Ook sliep ik vanaf dag 1 met dex minder, tenzij het weekend was, maar hier hielp alcohol wel een handje. Geen grote aantallen alcohol, dit werkt niet fijn met dex. Opvallend was ook dat ik last van mijn keel kreeg, veel slijm wat maar niet weg wilde. Dit ging elke nacht zeer doen maar was dan in de ochtend weer weg en kwam dan naarmate de dag verstreek weer terug en ging weer pijn doen. Uiteindelijk is dit wel gestopt maar voel ik vaak alsnog slijm. Ik ga ook veel zweten van dex, en heb het vaak erg warm. In het begin ging ik wel eens temperaturen en had dan 37,6 graden. Omdat ik dacht dat het niet werkte na 2 weken de dex verhoogd naar 1.5 tablet (7.5 per keer, 3 maal). Ik voelde de medicatie, niet perse prettig en merkte een verhoogde mate van apathie, geen zin om dingen te doen, erg slecht slapen, weinig eetlust (had ik ervoor ook al, met methyl). Ik werd een soort robot of zoals mensen het hier noemen, een zombie. Heel naar. Geen gevoel, geen zin, niet vooruit te branden, emotioneel om dingen, naar dus. Hiermee gestopt en weer naar 5 mg per dag gegaan. Het robot gevoel nam niet af, dus ik dacht misschien weer omhoog, maar dan meer. Dat ik een fast metabolizer ben weet ik inmiddels door de methyl. Toen ben ik gaan zoeken op internet, meer reviews lezen etc. Goede dingen gelezen over de Magistrale bereider maar dat dit dus niet meer kan. Toen kwam ik ergens tegen dat ik misschien wel te veel nam en dat het voor iedereen dus anders is. Bij de een werkt 5 mg, soms 2 maal daags en bij de ander 10mg en weer 4 maal daags. Deze medicatie is zo persoonlijk, niet iedere adhd'er is zoals Jochem Meijer. Dit dacht ik ook altijd, ik kon dus geen adhd hebben want ik lijk totaal niet op zo'n druktemaker. Zo is het ook met de medicatie. Ik slik nu 3/4 van een 5 mg tablet, dit is dus 3.75 mg. Driemaal daags. Ik merkte de eerste keer direct verschil. Ik voelde me fijner, aardiger, liever voor mijn gezin, kreeg weer enthousiasme, wilde weer dingen doen zoals connectie zoeken met mijn omgeving en ik kan weer lezen. Het slapen gaat nog steeds niet super, ik slaap licht, droom veel en raar, ook veel zweten en verminderde eetlust. Een tip voor de eetlust: maak dingen die je lekker vindt, eet de hele dag door kleine dingetjes (fruit, een ei, een mueslireep, een handje noten) en probeer de medicatie in te nemen met eten. Ook drink ik weinig koffie, neem geen suiker of andere snel werkende koolhydraten. Ik heb nog altijd een droge mond, vooral bij veel praten, dit neem ik op de koop toe, dit zorgt ervoor dat ik wat meer water drink. Al met al ben ik tevreden maar erg nieuwsgierig naar de magistrale variant.

24-10-2022 | Man | 26
ADHD
Dit medicijn heeft oprecht mijn leven veranderd in positieve zin. Na enkele maanden gebruik van het medicijn is langzamerhand mijn perspectief over mijn leven sterk verbeterd. Ik heb meer levenslust en voel me gemotiveerder. Het leven voelt veel minder zwaar en ik ben nu actief bezig om er het beste van te maken. De eerste weken sliep ik iets slechter dan normaal, ma[lees meer...]ar niet ernstig. Deze bijwerking was na ongeveer een maand wel weg.

14-10-2022 | Man | 35
ADHD
Meerdere medicijnen geprobeerd sinds mijn diagnose vorige jaar. Van concerta kreeg ik enorme focus, maar anti sociaal en last van andere bijwerkingen. Overgestapt op elvanse ruim een maand geleden. Het was en is nog steeds zoeken naar de juiste dosering. Ik begon met 60mg maar dat was te veel. Daarna 30mg in de ochtend en dat werkte beter. Het werkt wel snel uit, na z[lees meer...]o'n 6-7 uur na inname sochtends. Ik neem nu 2 doseringen per dag, een sochtends en een vroeg in de middag. Dit werkt goed ik heb focus over de hele werkdag. Savonds als het uitwerkt wel een dip. Bijwerkingen, zeker in vergelijking met concerta, zijn zeer mild: af en toe koude handen en voeten. Daarnaast had ik spanning op borst en savonds in kaken, maar dat kwam vooral door de combinatie van dex en caffeine. Ik neem nu l-theanine in de ochtend en beperk het tot Max. 1 koffie per dag (wel lastig als koffieverslaafde) en sindsdien geen last meer van.

13-10-2022 | Man | 12
ADHD
Naarmate hij ouder wordt en de groei mee speelt merk je dat het sneller ‘uitgewerkt’ is.

Lorazepam

06-10-2022 | Man | 45
lorazepam
ADHD
Na opstaan met te snelle negatieve malende gedachtengang. Dempte de apotex 2,5 mg het iets. Nu omdat aurobindo apotex heeft overgenomen Kreeg ik aurobindo lorazepam. En dacht zal wel weer niet werken. Was nl ook zo met mijn temazepam apotex, wat aurobindo werdt. Maar apotheker had me overtuigd dat dezelfde stoffen in zaten. Dus ik probeerde het maar. Deed niks. Dacht[lees meer...] nog wellicht placebo effect. Tot later op die dag spontane echt heftige buikloop. Bleef gebruiken want ik had niks anders. Deed niks met de gedachten. Alleen maar heftige buikloop. Totdat ik me herrineerde dat ik voor noodgevallen nog apotex had in mijn portomonee. En ja werkte diezelfde dag nog voor de gedachten. Dag later buikloop geheel weg. Volgens mij wordt aurubindo lorazepam nu zo goedkoop mogelijk gemaakt wellicht in india. Wellicht vervuilde grondstoffen uit india? Nee ik hoef geen aurobindo meer.

Equasym

28-09-2022 | Man | 8
ADHD
Zoontje van 8 met ADHD. Erg veel last van een heel vol hoofd en fysieke onrust., waardoor het met name op school niet goed lukte. Werd veel gecorrigeerd overal, op school, sport etc. Er overkwam hem heel veel, wat leidde tot een gevoel van “ik doe altijd alles verkeerd”, ik ben dom, negatief zelfbeeld, etc. Gestarte met Equasym: Bij 1 x 10 mg: geen merkbaar versch[lees meer...]il Bij 1 x 20mg: hij voelde dat hij rustiger werd in z’n hoofd. Leerkracht zag kleine vooruitgang in concentratie. Wij zagen geen merkbaar verschil, maar gelukkig ook geen bijwerkingen. Nog onvoldoende resultaat, dus optie: aanvullen met guancine of uitproberen wat ophoging naar 30 zou doen. Gekozen voor het laatste. Resultaat: top!!! Als dit zo blijft, teken ik ervoor. Kwam bv heel enthousiast en trots uit school dat het vandaag HEEEEL goed ging. Meester beaamde dit. Zit in 1 x gewoon rustig te knutselen of te kleuren. Gaf aan dat hij dat altijd al wel leuk vond, maar deed dat eigenlijk zelden. Was altijd zo prikkelzoekend en druk dat dat niet lukte. Niet afgevlakt. Nog steeds echt mijn kind zoals ie is❤️, maar hij komt nu zoveel beter uit de verf. Ik hoop nu vooral dat dit zo blijft en deze medicatie dit effect blijft hebben zolang hij dat nodig heeft!! De pillen uit de verpakking krijgen zou wat gemakkelijk mogen gaan, maar bij bovenstaand effect, neem ik dat heel graag voor lief.

Dexamfetamine

28-09-2022 | Vrouw | 29
ADHD
Ik kreeg last van hartkrampen (niet te verwarren met hartkloppingen). Dit komt normaliter volgens mijn arts niet vaak voor. Het stopte echter wel direct na het stoppen met de medicatie. Naast hartkrampen had ik ook last van een droge mond, spierspanning en tandenknarsen. Echter zou ik dat voor lief nemen als ik geen last had van hartkrampen. Het medicijn werkte namelijk [lees meer...]wel heel goed: ik was rustiger in mijn hoofd, kon impulsen (kopen/eten/praten) beter controleren en hield aan het einde dag veel meer energie over omdat (zintuiglijke) prikkels minder hard binnen kwamen. Maar de hartkrampen en ook me vervreemd voelen van mezelf hebben ervoor gezocht dat ik toch gestopt bent. Ik was ook heel gevoelig voor ontwenning hoewel dit meestal niet zo is bij dit medicijn. Hiermee bedoel ik dat toen ik stopte ik gigantische stemmingswisselingen en depressieve gevoelens kreeg.

14-09-2022 | Man | 54
ADHD
Ik weet sinds een paar maanden dat ik al mijn hele leven ADHD heb. Na een tijd tussen psychologen heen en weer geslingerd te zijn omdat ik depressief was. Bleek de laatste psycholoog (hij zei ik denk dat jij ADHD hebt en geen depressie) het bij het rechte eind te hebben. Dus mezelf laten testen bij ADHD centraal en daar bleek ik 9 van de 9 herkenningspunten van ADHD af te [lees meer...]vinken. Toen ben ik met een recept methylfenidaat naar huis gestuurd wat ik eerst maar eens moest proberen maar al snel bleek dat dit niet het juiste medicijn voor mij was omdat ik me daar best gejaagd door voelde. Dus werd me lisdexamfetamine 50 mg voorgeschreven wat me al veel beter paste, ik functioneerde ineens veel beter en voelde me een al stuk gelukkiger en na een paar aanpassingen zit ik uiteindelijk op 70 mg , dat past me nog net een stukje beter. Alles gaat me wat makkelijker af en de "depressie" is omgezet in geluk. Ik ben super blij met dit resultaat.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2873)
Angst & paniekstoornis (2359)
Depressie (2313)
Hoge bloeddruk (1662)