ziekte

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

29-11-2021 | Man | 44
ADHD
Fantastisch middel. Werkt erg goed bij mij. Eerste 2 weken kreeg ik 20 mg per dag. (4×5 mg. Nu krijg ik 8x 5 mg per dag. Ik heb veel meer rust en heb weer zin in het leven. Ik las veel negatieve verhalen over dit medicijn. Ik denk dat veel mensen te weinig mg krijgen voorgeschreven.

19-11-2021 | Vrouw | 62
ADHD
Hyperactiviteit verergerde juist. Extreme hyperfocus. Verhoogde hartslag. Onrust nam toe. 3 innamemomenten zijn niet handig op een drukke werkdag.

19-11-2021 | Vrouw | 62
ADHD
Na een proef met methylfenidaat en dexamfetamine (Tentin) nu overgestapt op Elvanse (30 mg). Behalve het gemak van maar 1 innamemoment (08:00) is de werking veel geleidelijker: geen pieken/dalen en geen rebound. Ik focus me beter op taken, beheers impulsen veel beter en ben inderdaad veel kalmer. Ik lees dat mensen hier problemen hebben met ‘s morgens stevig eten, terwi[lees meer...]jl je écht wel een bodempje nodig hebt bij dit medicament. Mijn oplossing: de Plenny Shakes van Jimmy Joy. Alle benodigde voedingsstoffen in één drankje en je bent met 440 Kcal gecoverd tot na het middaguur. Want inderdaad: die onderdrukte hongerprikkel is wel iets om in de gaten te houden. En ook ik heb de ervaring dat (lis)dex absoluut niet samengaat met alcohol (ook al is het maar 1 klein glas). Tenzij je misselijkheid en knallende hoofdpijn voor lief neemt.

16-11-2021 | Man | 42
ADHD
Rotzooi neem het niet, heb nu meer ellende als zonder. Koppijn heel de dag, van vrolijk naar boos , droge mond. Depressie

Dexmethylfenidaat

14-11-2021 | Vrouw | 32
dexmethylfenidaat
ADHD
Je kan heel goed merken dat dit een zuiver medicijn is. Ik heb geen vervelende rebounds meer en heb mijn focus veel gereguleerder. Over de 6 uur voor ik de volgende dosis heb, heb ik 6 uur een goed werkzaam vermogen. Ik ben veel alerter met tijdstippen en kan goed functioneren zonder dat ik me neerslachtig voel.

19-10-2021 | Man | 30
ADHD
Ik heb mijn leven lang wel het idee gehad ADHD te hebben maar door een stabiele jeugd en omgeving heb ik gewoon goed gepresteerd, zij het met wat moeite en uitspattingen. Rond mij 30e toch maar eens laten testen omdat mijn carrière en stress er onder leed; bleek ik in de hoogste 1% te zitten op de testscores ('primair zeer ernstig'). 10x 5mg ritalin of 56mg concerta gaf [lees meer...]enerzijds te weinig effect op de concentratie en maakte me emotioneel afgevlakt, doch met een (onregelmatige) hartslag van +-100 en een te hoge bloeddruk. Bovendien bijna 5kg in een maand afgevallen (van 80 naar 75). Elvanse is VEEL beter op alle vlakken; je beïnvloed je humeur hoogstens positief, bijwerkingen zijn zodra je er aan gewend bent nauwelijks aanwezig en je kunt zelf nog kiezen of je druk/excentriek/hyper bent of je ergens op focust en prikkels wegfilterd!

18-10-2021 | Vrouw | 15
ADHD
vanaf mijn 7de levensjaar gebruik ik dit middel. In 8 jaar tijd geen psychiater meer gezien. Het heeft goed geholpen. Op het laatst zat ik op een dosis van 1 keer 54 mg en 1 keer 20 mg. Ik ben nu bijna 15 jaar en nu ontstaan al die heftige bijwerkingen. Ik ben nu gestopt en al de bijwerkingen zijn weg. Ik ben nu weer blij en vrolijk en heb geen depressieve gevoelens meer.

15-10-2021 | Man | 23
ADHD
Ik neem lisdexamfetamine (60mg) en als dit dan wat uitwerkt rond 4 uur 's middags 1 Tentin tablet van 5mg. Voor mij doet het wat het moet doen. Eerst dacht ik dat het misschien niet goed zou werken of bijwerkingen zou geven gezien alle negatieve recensies maar voor mij is het een prima uitkomst om de namiddag en avond mee door te komen. Straks als ik voor werk in p[lees meer...]loegendienst moet werken zal ik geheel overstappen van lisdexamfetamine naar 'gewone' dex en aan de hand van mijn ervaring nu verwacht ik eigenlijk geen verschil (behalve iets van schommeling.) Kortom; heel tevreden.

30-09-2021 | Vrouw | 41
ADHD
Moe, chagrijnig, hartkloppingen, hogere bloeddruk. Altijd Dexamfetamine van de Magistrale bereider gehad en dat was top. Dit is echt een zware tegenvaller en erg dat het zo gaat hier in Nederland.

22-09-2021 | Vrouw | 30
ADHD
Vlooit magistraal bereide variant gehad dus kan daar helaas niet mee vergelijken. Ik kreeg dus direct tentin. In het begin droge mond en weinig eetlust maar dit normaliseerde wel. Helaas ALTIJD binnen een uur na inname dunne ontlasting. eerst zocht ik er niks achter want ik heb PDS en wel vaker buikpijn. Maar na 4 weken iedere dag diarree ondanks geen triggerfoods te eten,[lees meer...] ging ik de Dex eens inspecteren. Zag dat er oa isomalt in zit, iets dat vrijwel alle PDS’ers niet verdragen. Toch vreemd dat ze dit toevoegen omdat ADHD zo vaak gepaard gaat met PDS. Nadat ik stopte met tentin verdwenen mijn darmklachten als sneeuw voor de zon. Echt balen want ik merkte wel dat ik meer energie had en mijn vreetbuien over waren. Nadat ik stopte ook gelijk weer veel chaos in m’n hoofd en overprikkeld door alles in mijn omgeving. Ik heb tot op heden geen ander medicijn gevonden dat mij helpt. Methylfenidaat doet helemaal niks voor mij, bupropion maakte mij suïcidaal. Dus beste effect tot nu toe van de tentin maar de darmproblemen die ik ervan kreeg zijn te heftig om mee door te gaan. Kon de deur niet uit… ik hoop echt dat Laren hier iets mee doet. Uiteraard heb ik dit gemeld bij ze.

ADHD
Droge mond is een bijwerking die ik hiervoor af en toe ook had met dexamfetamine van de regenboogapotheek. Sinds de apotheek niks meer doet met medische noodzaak ook gedwongen overgestapt naar Tentin (hiervoor Amfexa). Waar mijn depressieve klachten voorheen juist minder werden bij dexamfetamine lijkt dit nu erger te zijn. Inmiddels een half jaar verder en nog steeds een t[lees meer...]oename van onrust en hartkloppingen. Ik blijf hopen dat dit probleem serieus wordt aangepakt want blijkbaar heeft een van de nieuwe hulpstoffen toch een dusdanig negatief effect.

Dexamfetamine

ADHD
Het hielp om mijn gedachten tot rust te brengen en beter te concentreren. Depressie gedachten werden een stuk minder. Na overstap op Tentin (hiervoor Amfexa) veel meer last van bijwerkingen.

Amfexa

Efexor

18-09-2021 | Vrouw | 36
venlafaxine
ADHD
Dankzij Venlafaxine blijf ik in balans. Ik heb niet meer de overdrive van vroeger en meer controle over m'n leven. Er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan maar ik vermoed dat het voor veel ADHD/ADD'ers goed zal werken. Zelf heb ik het gecombineerde type.

Strattera

16-09-2021 | Man | 10
atomoxetine
ADHD
I.o.m. de kind- en jeugdpsychiater gestart met Atomoxetine voor mijn zoon van 10 jaar i.v.m. ADHD. 9 weken aangemodderd en achteraf gezien veel en veel te lang! In de eerste week van gebruik was hij een aantal dagen zeer ernstig emotioneel labiel. Dusdanig, dat mijn man en ik op het punt stonden om met hem te laten stoppen met dit medicijn. Onze zoon had echter de hoop dat[lees meer...] het hem op langere termijn zou kunnen gaan helpen meer rust in zijn hoofd te ervaren en nét toen we op het punt stonden om te stoppen, ging het plotseling een stuk beter. Dat was voor ons een reden om nog door te gaan. In de weken daarna ging het eerst een beetje op en af, maar op zich acceptabel en omdat het medicijn een inwerktijd nodig heeft, toch doorgezet (telkens in overleg met onze zoon, want hij hoeft geen medicatie in te nemen als dit voor hem niet goed voelt). Uiteindelijk werd zijn gedrag steeds heftiger en heeft hij in deze periode een dwangstoornis ontwikkeld (dwanggedachten had hij vóór gebruik ook al, maar nog wel acceptabel en niet te spreken over een dwangstoornis), speelde niet meer met vriendjes, snel verdrietig en de start van het nieuwe schooljaar was voor hem dramatisch. Dat was voor hem en ons de druppel en zijn we gestopt met deze troep! En serieus, binnen een week hadden we weer een vrolijk kind die weer met zijn vrienden speelt, positief in het leven staat en weer vol levenslust. Nog steeds wat dwanggedachten, maar weer acceptabel en goed te sturen. Als het aan ons als ouders ligt, krijgt hij helemaal geen medicatie meer, maar onze zoon zelf heeft eerder ervaren met de Methylfenidaat dat wanneer een medicijn wel werkt, hij hier ook echt veel profijt van heeft (alleen werkte dit medicijn na verloop van tijd helaas niet meer voor hem), met name op school op gebied van aandacht en concentratie. Vandaar dat hij mogelijk toch nog de (lis)dexamfetamine zou willen proberen, maar dat moeten we nog maar eens zien. Voorlopig gaat er niets gebeuren op gebied van medicatie.

22-08-2021 | Vrouw | 45
ADHD
Met mijn 44e werd adhd geconstateerd. Doordat ik geen lontje had,hart op de tong erg zwart wit ben en druk dacht mijn nu man die ik net kende goh heb jij geen adhd? Pffff wie ik? Echt niet. Toch maar naar huisarts, doorverwezen. Eerste afspraak al meteen duidelijk wie ik was. Arts was te laat tja zeg ik wat van ;). Op bijna elke vraag kon ik ja antwoorden. Medische ch[lees meer...]eck ( ivm hoge bloeddruk) begonnen met kort werkend 3x daags pffff wat een ramp...rebound zo heftig niet leuk meer. Overgestapt op concerta ( eerst goed uitgezocht of dit mocht ivm bloeddruk en mijn werk). Gestart... dosering al snel omhoog. Nu 1x daags 2x 36 mg. En ik functioneer! Lontje is nu duidelijk langer ( zelfs mijn collega's viel t op en ik werk nog wel tussen de mannen, zouden wat gewend moeten zijn ). Heb emoties das beetje jammer soms ha ha. Als ik een dag vergeten ben heb ik de volgende dag echt een probleem! Geïrriteerd, voel me heel erg zielig, verdrietig niemand houdt van me enz enz. Drama dus. Hoofd was minder maar trekt zich de laatste tijd iets minder aan van de concerta dus dat is een dingetje. En ik kan alleen niet slapen een hele nacht. Ga op tijd naar bed, manlief ruikt kussen en slaapt grrr en ik tel schaapjes, koeien tijgers noem maar op. Alle gedachtes vliegen door mijn hoofd. Slaap ik eindelijk ben ik 2a 3 uur later weer wakker. 2 uur 4 uur en dan gaat de wekker. Jaloers op mensen die zeggen ik heb heerlijk geslapen... hoe dan???. Nou werk ik afwisselend dag en nachtdiensten. Is ook niet gunstig alhoewel collega's zijn s nachts moe ik niet hoor... kom maar door met een extra laad los adres. Binnenkort onderzoek bij adhd centraal , hoop dat hun de dosering nog iets beter af kunnen stellen. Heb ze al gewaarschuwd dat ik van de tijd ben ( en dat voor een adhd er) en voor onderzoek mag ik 1 dag van tevoren niks nemen. Dus heb ze ook alvast succes gewenst 😜. Maar tot nu toe ben ik blij met concerta afgezien vd bijwerking.

13-08-2021 | Vrouw | 23
ADHD
Het middel heeft me heel erg geholpen om helderder in m’n hoofd te worden en m’n dagen goed vol te houden. Wel is het verstandig om 1 rustdag in de week te plannen, waarbij je minder / geen medicatie neemt. Bij mij ging ik anders maar door, waardoor ik over mijn grenzen ging en oververmoeid raakte.

Dexamfetamine

09-08-2021 | Vrouw | 23
ADHD
Dexamfetamine van DMB hielp mij op alle fronten van mijn leven. Omdat er rust in mijn hoofd kwam, was er van piekeren en angst veel minder sprake en kon ik mij focussen op het positieve. Ik werd opgewekter, kon langere dagen beter hendelen doordat de prikkels minder hard binnen kwamen, en de muur in mijn hoofd verdween.

09-08-2021 | Vrouw | 23
ADHD
Na een tijd niet mezelf te zijn geweest kwam het besef dat ik sinds de overstap van DMB Dexamfetamine naar Tentin me hetzelfde ben gaan voelen als toen ik concerta gebruikte: niet in controle, heel erg reactief en prikkelbaar, geen blijdschap meer voelen. Ik heb 0 geduld meer en heb mijn relatie in de afgelopen maanden weten te verpesten doordat ik alleen nog maar kon mop[lees meer...]peren. Carriere ligt ook op stilstand want voel geen motivatie meer. Zonder medicatie ben ik ook niks waard en piekerde ik mij dood, kreeg ik niet zelfstandig mijn huishoudelijke taken en financiën op orde etc. Maar nu ga ik dat maar weer proberen want niks is erger dan de resultaten van Tentin. Ik hoop sterk op een terugkeer van mijn vorige vertrouwde DMB medicatie zodat ik hopelijk mijn leven weer op de rit kan krijgen.

26-07-2021 | Vrouw | 24
ADHD
Ook ik had eerst Dexamfetamine van de Magistrale Bereider / Oud Beijerland. Dat werkte erg fijn voor mij. Bij die had ik de eerste 3 weken sinds ik ermee was begonnen veel last van de rebounds, hoofdpijn en misselijk en alle geluiden en andere prikkels kwamen dan 3x zo hard binnen. Daarna nooit meer last gehad van noemenswaardige bijwerkingen. Het is momenteel 05:04 ‘s[lees meer...] nachts, of ja, ochtend dus. Ik heb liggen woelen en draaien en na minstens 5 keer opstaan en 3 slaap meditaties verder, wilde ik even m’n ei kwijt over de boosdoener van mijn slapeloze nacht. Ik heb overal spierpijn alsof ik gesport heb, ook zo’n lekkere bijwerking. Maar goed, van de één op de andere dag dachten we allemaal bij de apotheek ons gebruikelijke herhaalrecept te komen ophalen, maar kregen wij een ander medicijn voorgeschoteld, eerst Amfexa en nu Tentin. Er wordt hard geroepen en geschreven dat de ‘samenstelling’ van al deze medicijnen hetzelfde zou moeten zijn, dezelfde werkzame stof etc. etc. Maar zoals ik om me heen hoor en op deze website en forums lees, ervaren ik en duizenden anderen AD(H)D’ers wel degelijk verschil tussen de magistraal bereide pillen uit Oud-Beijerland en deze goedkope fabriekstroep. Zoals je kunt lezen heb ik heel wat bijwerkingen van Tentin. Ik was aan het max. aantal woorden, dus nog niet eens alles staat erbij. De eerste dosering van de dag lijkt altijd best prima te gaan. Tot het moment dat die begint uit te werken of ik mijn volgende dosering neem. Dan komen alle bijwerkingen aanwaaien. Het begint met mijn stemming die daalt, alsof een strak blauwe zomerlucht uit het niets volledig bedekt wordt met dikke grijze donderwolken. Ik voel dan ook plotselinge desinteresse naar alles om me heen, zelfs mijn favoriete dingen en bezigheden (vrienden, mensen, verhalen, de natuur, muziek). Ik probeer dan wel eens toch hardop mee te zingen met de liedjes die ik normaal gesproken uit volle borst meezing, maar dat voelt dan geforceerd en raar en als te veel moeite, dus daar stop ik dan weer mee. Zonder medicijnen zing ik de hele dag en ben ik niet stil te krijgen. Wanneer ik Tentin heb genomen dan kan niet meer enthousiast reageren als iemand me iets leuks verteld. Ik ben ook te veel gefocust op mezelf en de taken die ik op dat moment doe omdat ze nuttig zijn, dat ‘entertaintment’ niet altijd in mijn straatje past op zo’n moment. Daarna stapelen de bijwerkingen zich altijd op: geen eetlust, droge mond (dus eten is überhaupt niet lekker), hoge en ‘onvolledige’ ademhaling, koude handen en voeten, spierspanning, hartkloppingen en ontzettende rusteloosheid, angstig/nerveus gevoel, neerslachtigheid en nog meerdere dingen. Dan eindigt de dag vaak met een hongergevoel (want ondanks dat ik goed probeer te eten, krijg ik weinig weg), niet kunnen eten nadat de medicijnen zijn uitgewerkt omdat mijn mond droog en kapot is, een volledig leeggezogen en bekaf gevoel, soms oorpijn, hoofdpijn, gevoel dat ik moet overgeven. Plotseling een soort opvliegers van hitte en dan weer kou. ‘S nachts in bed niet kunnen slapen (ogen willen niet rustig dicht), mijn hoofd raast door, door de droge mond krijg ik een soort obsessieve drang om vaak te slikken, een knorrende maag, rusteloze armen en benen, soms nachtzweten, zachte ‘steken’ op m’n borst (bijna alsof m’n hart aan het bijkomen is van de aanslag). Het ‘positieve’ aan het medicijn is dan dat ik me beter kan focussen op administratief werk, ik ruim gerichter op, raak gewoon minder afgeleid. Soms heb ik dat nodig, maar door al deze bijwerkingen heb ik liever dat ik continu afgeleid raak, van hot naar her fladder en zingend, springend en lachend de afwas weer eens laat staan en deadlines mis. Kortom, wat een zooi. Ik wil er vanaf en de Magistrale Bereider terug. Of iemand ervaringen met een soortgelijk alternatief? Ik ben hier namelijk helemaal klaar mee, maar dat was wel duidelijk gok ik zo.

18-07-2021 | Vrouw | 53
ADHD
Met dexamfetamine was ik zeer tevreden. Sinds het gedoe met amfex en tentin meer hoofdpijn na eerst een periode migraine te hebben gehad. Nu is het onmogelijk met tentin om op vrije dagen het gebruik te stoppen of te minderen zonder dat ik in slaap val overdag en er niets meer uit mijn handen komt. In tegenstelling tot dexamfetamine kan ik nu de hoeveelheid ook niet bepale[lees meer...]n (d.w.z. kan afstemmen op de dagtaken) zonder negatieve effecten (slaperigheid). Dus erg gefrustreerd dat ik niet de eerdere dexamfetamine terug kan krijgen. Er zal in tentin vast dexamfetamine zitten maar er zit tenminste een andere stof meer of minder in waardoor ik nu wel bijwerkingen heb ondanks het feit dat mijn (huis-)arts zegt dat het hetzelfde is, ik weet zeker dat het niet hetzelfde is.

13-07-2021 | Vrouw | 28
ADHD
Uitgebreide prsoonlijke review voor de liefhebbers Vorig jaar ben ik gediagnoseerd met ADD en autisme en stond erg sceptisch tegenover medicatie. Na een lange tijd wikken en wegen wilde ik het toch proberen uit wanhoop, het ging echt niet meer. Mijn huis was onleefbaar, vervreemde steeds meer van de mensen om me heen en kon niet meer vechten tegen de chaos in mijn hoof[lees meer...]d. Concerta heeft mijn leven zo erg veranderd en ben erg dankbaar dat ik de mogelijkheid heb om dit middel te nemen. In het begin was het lastig om de juiste dosering te vinden en de bijwerkingen waren ook best heftig (tics, "strak staan", apatisch, irritatie, opgefokt, rebound, druk op borst, keelpijn, koud/warm) maar die verdwenen nadat ik uit kwam op 36mg en gewend raakte aan het middel. Voor de dagen dat ik wat meer wil doen neem ik soms 1 of 2 keer ritalin erbij. Sociale interacties ga ik dan liever uit de weg aangezien mijn brein dan ontzettend gestuctureerd en linear werkt maar het is fijn om bijvoorbeeld op te ruimen of te leren. Met de normale dosering ben ik nog steeds mezelf, alleen wat minder "intens. Mijn creativiteit lijdt er absoluut niet onder, meer het tegenovergestelde zelfs! Ook ben ik nog steeds een chaotisch persoon met sterkte emoties maar de scherpe randjes zijn er van af waardoor ik beter kan relativeren en minder uitbarstingen heb. Het is dan ook een naar besef dat ik zolang heb rondgelopen met het idee dat ik dom, onkundig en niets waard ben. De medicatie helpt me om meer uit mezelf te halen zonder dat het "nep" aanvoelt. Ik raad dan ook aan om het op zijn minst een maandje uitteproberen nadat de juiste dosering is gevonden. Het is geen wondermiddel dat alle problemen oplost maar met inzet en motivatie kunner er stapjes gezet worden die eerst onmogelijk leken. Ook waardeer ik nu mijn hoofd zonder medicatie meer. In de avond komt de "normale ik" net zo hard terug en dat is helemaal prima. De heftige emoties hebben ook wel iets moois zolang ze tijdelijk zijn en minder kans krijgen om op te sstapele. In het begin sloeg ik vaker een dagje over zodat ik me nog "mezelf" zou voelen maar zie nu in dat dat niet nodig is. Natuurlijk is er een verschil tussen medicatie of niet maar het neemt niet af van het hele ik concept. Opsomming -de bijwerkingen werden binnen een maand een stuk minder - het is nu makkelijker om uit bed te komen -denken word doen -minder impulsief gedrag (en daardoor minder conflicten met anderen) -rationeel denkvermogen is er sterk op vooruit gegaan -kan beter met stressvolle situaties omgaan -betere concentratie waardoor ik meer van mijn hobbies kan genieten en taken op een "logische" manier kan aanpakken -onderdrukking van hongergevoel (dit werd iets minder na een tijdje maar langzaam afvallen gaat nu van zelf) -kan mijn kwaliteiten nu beter benutten omdat er minder chaos is (en dus meer zelfvertrouwen) - voel me een betere versie van mezelf - ook op de dagen dat ik geen medicatie inneem kan ik de geleerde vaardigheden beter toepassen -minder behoefte aan zelf beschadiging en het leven te beëindigen - minder last van mijn spinnenfobie (weet niet waarom?) Medicatie zal niet voor iedereen de oplossing zijn maar wens iedereen de verbeteringen toe die ik heb mogen ervaren. Een pilletje nemen en afwachten tot er op magische wijze iets gebeurd gaat niet werken, het is echt een wisselwerking. De bijwerkingen kunnen heftig zijn maar ze kunnen ook afnemen /verdwijnen en ik raad aan om zo open mogelijk te zijn naar de dokter of psychiater. Ik heb nu alle vrijheid om zelf te bepalen hoeveel ik neem en wanneer, whatever works the best for me. Ik wil iedereen succes wensen met de zoektocht naar de juiste hulpmiddelen en HOU VOL. Je bent het waard om hulp aan te nemen en de kans te krijgen op een draagbaar leven.

11-07-2021 | Vrouw | 39
ADHD
Gigantische rebound, onwijs moe en erg prikkelbaar

04-07-2021 | Vrouw | 37
ADHD
Vreselijk, bij andere fabrikanten prima en optimaal resultaat, bij Teva vreselijke bijwerking en eigenlijk geen werking voor wat het moet doen

Amfexa

04-07-2021 | Man | 32
ADHD
Mijn ervaringen met dexamfetamine zijn de eerste 2,5 maand positief geweest, ik gebruikte toen merkloze tabletten van de huisarts. Deze 5mg tabletten gaven mij rust in mijn hoofd en lijf, ik had wel last van wat mildere bijwerkingen zoals zweethanden en slaperigheid. Toen ik moest omschakelen naar Amfexa is de ellende begonnen: Ik kreeg steken in mijn hart en werd schichti[lees meer...]g, daarnaast kreeg ik steeds vaker last van paniekaanvallen. een paar weker later heb ik een acute suïcidale episode gekregen en ben toen vanuit crisisoverleg met psychiater en psycholoog gelijk gestopt met het medicijn.

Strattera

04-07-2021 | Man | 32
atomoxetine
ADHD
Na meerdere medicijnen te hebben gekregen voor mijn ADHD krijg ik nu anderhalf jaar atomoxetine 80mg voorgeschreven. De eerste 3-4 weken waren niet bijzonder fijn, vaak misselijk na het innemen, enorme zweet aanvallen, pijn bij het plassen en ejaculatie en orgasme lopen niet meer synchroon. In de weken daarna verdwenen de bijwerkingen en merkte ik voor het eerst dat het r[lees meer...]ustig begon te worden in mijn hoofd, ik kon mezelf opeens focussen bij een film en het lukte mij voor het eerst sinds ik me kan herinneren om weer een boek uit te lezen. nu anderhalf jaar later ben ik erg blij dat ik deze medicatie krijg voorgeschreven. Mijn studie (HBO) gaat zoals het hoort te gaan en kan daarnaast als docent voor de klas staan zonder het overzicht kwijt te raken. Ik kan gesprekken voeren en heb ondertussen stapels boeken kunnen lezen. Ik ervaar rust en ga niet meer dagelijks door een rollercoaster van emoties heen. Dit betekent niet dat mijn gevoel is afgevlakt, het springt gewoon niet meer van de twee uitersten op en neer. Voor de mensen die graag een drankje drinken wil ik wel de waarschuwing geven dat de effectiviteit van het medicijn en je katers er niet beter op worden. Dit is voor mij de reden geweest om niet meer te drinken (voorheen minder dan 1 keer per week). De enige bijwerking die is gebleven is dat ik tijdens de seks zaadlozing en orgasme niet meer gelijk lopen, maar dit neem ik voor lief gezien de positieve effecten die ik voor de rest ervaar.

Wellbutrin XR

02-07-2021 | Man | 46
bupropion
ADHD
In burnout werd ADHD gediagnosticeerd. Ik slikte al paroxetine voor stemmingklachten. Bupropion gekregen v/h merk sandoz. Eerst 150 mg en na 3 weken 300mg. Het werkt voor mijn stemming en ADHD klachten. Eindelijk meer rust in mijn lichaam, beter slapen, meer gemotiveerd om dingen te doen, minder uitstelgedrag en minder opgeven bij moeilijkheden. Belangrijkste voor mij ein[lees meer...]delijk normaler cognitief functioneren. Ben erg tevreden. Nu paroxetine afbouwen wat een uitdaging op zichzelf is.

29-06-2021 | Man | 39
ADHD
Onrust en verdwenen motivatie. Volledige focus op het eigen persoon in plaats van mijn omgeving. Het is een middel dat zeer veel bijwerkingen geeft tijdens gebruik maar ook wanneer het niet wordt gebruikt. Lusteloosheid en gevoelloosheid zijn de meest aanwezige bijwerkingen gevolgd door hoofdpijn tijdens en enige uren na gebruik. Het enige wat positief is: meer onts[lees meer...]pannen gevoel als het middel volledig is uitgewerkt. Ik snap werkelijk niet waarom dit middel wordt voorgeschreven. De pillen zijn volledig hetzelfde als Amfexa en alleen de naam op het doosje is aangepast.

25-06-2021 | Vrouw | 30
ADHD
Het werkt maar die jeuk als het uitgewerkt is… speldenprikjes, zo voelt het. Ik neem nu antihistamine en dat werkt maar gaat die jeuk nog over?! Iemand die die herkent?

25-06-2021 | Vrouw | 51
ADHD
Nu verplicht over op TEVA omdat dit nu het goedkoopste wordt ingekocht op advies zorgverzekeraar en regering het middel werkt niet en heeft erg veel nare bijwerkingen

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2658)
Depressie (2147)
Angst & paniekstoornis (2110)
Hoge bloeddruk (1528)
Blaasontsteking (1110)