ziekte

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

14-09-2019

ADHD

Middel werkt niet, chaos weer terug, kan niks meer en ben emotioneel een wrak. Ik wil de 2,5 mg terug! Van de magistrale bereider

ADHD

Eerst dexamfetamine gehad. Werkte perfect. Mijn leven was weer rustig, overzichtelijk.. Een stuk lichter! Amfexa helpt enkel in inmpulsbeheersing, maar ook niet veel. Verder alleen nare effecten. Geen voordelen.

ADHD

4 maanden Dexamfetamine gebruikt. Tabletten van 2,5 mg Pharmaline van de GMP bereidingsapotheek. Rustig opgebouwd onder begeleiding van Adhd Centraal. Zeer positieve begeleiding gehad daar! Concentratie verbeterde en meer rust in mijn hoofd. Libido werd vergroot zelfs. Ook geen focus meer op afvallen, zocht minder prikkels in eten. Eerlust nam af. Wel een aantal weken en[lees meer...]orme slaapproblemen gehad. Maar buiten dat een vrij positieve start! Begonnen met 3 x per dag 2 pillen van 2,5 mg. Uiteindelijk geëindigd met 3-3-3-2-1 omdat na 3 uur de werking minder werd. Nu ik terug kijk op afgelopen 4 maanden, ben ik enorm angstig geworden voor grote groepen mensen, festivals en uiteindelijk om naar het werk te gaan. Ging steeds meer hyperventileren, spanning voelde ik nog steeds in spieren (ondanks regelmatig sporten en yoga) haar viel enorm uit en uiteindelijk met verlammingsverschijnselen in het ziekenhuis terecht gekomen van rechterarm en zicht. Werk momenteel helemaal niet meer. Binnen 2 dagen van arts af moeten bouwen. Deze gaf aan dat dexamfetamine angsten kan triggeren. Voorheen nog nooit last van gehad. Enorm geschrokken! Nu een week gestopt en voel me stukke beter. Zweet ook minder, minder hartkloppingen ook. Hopelijk zak een andere medicatie mij beter helpen, iemand ook een zelfde soort ervaring en tips? Rytalin ook ooit geprobeert, maar dat vond ik helemaal niks. Want mag van arts nooit geen uppers meer nemen.

ADHD

Onze zoon gebruikt nog steeds Dexamfetamine 2.5 mg. tablet. Wij moeten deze zelf betalen kosten 77.10 per maand. Amfexa komt op 120.00 per maand, kosten 1.00 per tablet. Nu snap ik waarom de zorgkosten zo hoog zijn. Wij stappen niet over omdat hij is begonnen met Medikanet op zijn 7e, had een averechtse uitwerking. Dat willen we nooit meer meemaken. Heb vandaag ook een m[lees meer...]ail naar de rijksoverheid gestuurd, lijkt me verstandig dat iedereen dat doet. Die zijn hier verantwoordelijk voor.

ADHD

Ik neem sinds 2 jaar naar volle tevredenheid 3 maal daags 12,5 mg Dexamfetamine bereid door een apotheek. Sinds deze maand krijg ik ipv 5 x 2,5mg tabletten Amfexa 2 x 5mg en 1 x 2,5mg (nog steeds dezelfde). Het lijkt of de amfexa anders werkt en iets meer bijwerkingen heeft dan de eerdere medicatie. Ik hoop dat deze situatie snel wordt terug gedraaid. Ook qua kosten is dit[lees meer...] een serieuze ramp. Stoere praat van ministers ten spijt is er hier geen oog voor de patiënten.
02-09-2019

Vitis Mondreiniging (mondverzorging)
ADHD

Ik spoel 6 keer op een dag Ben 17 jaar en heb mijn verstandskiezen laten trekken heb Dit slecht als ik 6 per spoel en rook heel affentoe...
31-08-2019

ADHD

Anderhalf jaar geleden begonnen met het gebruik van dexamfetamine sulfaat 2.5 naar aanleiding diagnose ADHD. Na lange tijd zoeken naar de juiste dosering klaarde mijn leven op een hoop vlakken op. M'n relatie werd beter, kwam minder te laat op werk en maakte eindelijk mn promotie vanwege het feit dat ik veel gestructureeder was in alles wat ik deed. Tot vorige maand. Va[lees meer...]nuit het niets kreeg ik te horen dat mijn medicatie niet meer beschikbaar was, waarschijnlijk door pattent of iets dergelijks. Dit resulteerde is het verplicht overstappen op Amfexa. Opzich beter, minder tabletten, geen potjes maar strips. Maar prima, eerste dagen gingen goed. Innerlijke rust en gewoon relaxed, terwijl ik normaal onrustig ben. Ik gaf mijn partner aan om mij te monitoren. vanaf de 2e week ging het mis. Kennelijk te relaxed, resulteerde in het niet opmerken van details, laat komen op werk en daar fouten maken, meer onenigheid met mensen, waaronder mijn partner en minder productief. 3e week ging het mis. Was volledig grip op tijd kwijt, werd depressief. Na de zoveelste aanvaring met iemand, mezelf met baby en al buitengesloten te hebben etc, melde ik huilden thuis dat dit niet zo verder kon. Huisarts wil me er direct vanaf halen. Misschien wel overgevoeligheid voor de stof. Het zal voor iedereen anders uitpakken, maar ik wil wel mensen waarschuwen die van zichzelf weten dat ze onstabiel kunnen zijn: Pas op jezelf, vertel anderen over je switch. Zelf ging ik langzaam de vernieling in na 3 weken.
30-08-2019

ADHD

Na mijn vorige reactie hieronder en het lezen van andere ervaringen, kon ik alleen maar denken 'dat kan toch niet tussen onze oren zitten?' Daarom gisteravond met leesbril op de bijsluiters gaan uitspitten. En laat ik nou iets gevonden hebben Of dit het probleem ook werkelijk is, weet ik niet, maar ik ben benieuwd naar jullie reacties. Er zitten nl inderdaad andere hulp[lees meer...]stoffen in Amfexa. Een daarvan is een polyool (Isomalt) en die zit niet in de oude dex. En laten polyolen nou niet goed voor je zijn als je Prikkelbaar Darm Syndroom (PDS) hebt, wat ik dus officieel heb. Met deze bevinding ben ik zojuist bij mijn apotheek geweest. Ze namen mij heel serieus en hebben zelfs een studie bekeken naar de werking van polyolen bij PDS. Helaas is er geen eenduidige studie, dus geen officiele steun voor dit idee. Maar mocht je dit herkennen (ook als je niet de officiele diagnose PDS hebt, maar je hebt wel veel/snel last van je darmen), laat dit dan vooral weten. Mogelijk is dit vulmiddel de boosdoener.
28-08-2019

ADHD

Na tevreden gebruik van dexamfetamine bereid door apotheek NL (zogeheten magistrale bereiding) in tabletten van 2,5 mg per stuk, moest ik onlangs over oo Amfexa van 5 mg per stuk. Zelfde middel, dus geen probleem. En oh ja, het is duurder maar daarvoor even teruggaveformulier invullen en opsturen naar een soort tusseninstantie. Nou niet alleen deze werkwijze is vaag. Na ee[lees meer...]n dikke week Amfexa is het met mij persoonlijk niet veel beter gesteld. Het wordt met de dag ook vager in mijn hoofd, heb rare hoofdpijnen, kan me nauwelijks concentreren, soms complete chaos in mijn hoofd. Werkingsduur lijkt korter en ook de werking zelf lijkt ongelijkmatig (ervaar enorme pieken in de bijwerkingen). Dit had ik met de oude Dexamfetamine niet. Na contact met apotheek mag ik nu 1 amfexa en 1 oude dex innemen, zodat de Amfexa niet gebroken hoeft te worden. Vandaag vokr het eerst geprobeerd, maar helaas. Dit was de slechtste dag tot nu toe. Ik heb gelukkig nog kleine voorraad oude dexamfetamine en ga daar de komende dagen weer op terug. Als de bijwerkingen verdwijnen weet ik genoeg. Waardeloos dat dit zo over de rug van mensen moet. Een duurder medicijn dat niet eens (goed) werkt en ons alleen maar ziek maakt. Lang leve Big Pharma...
27-08-2019

ADHD

De dexamfetamine van de Magistrale bereiding heeft me heel erg geholpen. Helaas nu verplicht over op Amfexa. Drama.... hoop dat de dex snel weer gemaakt en verkocht mag gaan worden.
26-08-2019

ADHD

Wat een troep. Werkt voor geen platte meter en alleen maar nare bijwerkingen. Heb nog meer focus zonder deze zooi. Ook heb ik last van mentale klachten, erg onrustig, geen of te veel emoties en word er depri van. En ja nog dik voor betalen ook! Geef ons wat anders.
22-08-2019

ADHD

Dit gebruikte ik voordat ik moest overstappen van minister omdat Amfexa hem zo de angst had aangejaagd met als die Dexamfetamine-fabriekjes/apotheekjes. (En wij van Amfexa doen het wel even beter... Uh..en duurder ja dat wel). Ja, én Amfexa werkt dus helemaal niet goed :-( Wil de Magistrale Bereiding terug!
22-08-2019

ADHD

Moest van Minister over naar dit merkartikel medicijn. De apotheken mogen geen Dexamfetamine meer zelf bereiden. Dat heeft Amfexa mooi voor elkaar. Onrust zaaien over de apotheken en dan zelf een aan alle kanten kloppend medicijn. Nou ja, kloppend op papier dan. De gebruikers klagen in grote getale over bijwerkingen die men bij de magistrale bereidingen niet hadden... E[lees meer...]r is duidelijk iets niet in orde met dit medicijn en dan heb ik het niet alleen over de sneaky handelswijze van Amfexa. Gelukkig komt er naar verluidt per september een andere speler op de Dexamfetamine markt die hopelijk wél een goed product levert. Ik ga morgen mn arts en apotheek bellen want na een week me steeds zieker voelen worden ben ik het zat. Amfexa is troep!
21-08-2019

ADHD

Hartkloppingen, hoofdpijn een veel drogere mond dan eerst en bovenal een minimaal effect. Ook ik ben slachtoffer van dit veel te dure vergif geworden. Veel mensen weten overigens niet dat deze pillen NIET gebroken mogen worden voor dosisverdeling. Namelijk enkel om slikken makkelijker te maken. Daardoor slik ik nu een combi van 5mg AMFEXA en 2,5mg Dexamfetamine van DM[lees meer...]B Oud-Beijerland (topspul). Altijd tevreden gebruiker van enkel DMB 2,5mg dexamfetamine... Op dit moment mijn best aan het doen om weer terug te raken op volledig mijn oude medicatie.
20-08-2019

ADHD

Tabletje heeft een klavertje vier vorm waardoor je het tabletje makkelijk in gewenste sterkte kan breken. Ik ben begonnen met een kwart (1,25 mg) per dosis, met het idee op te hogen als dat nodig is. Merk het effect binnen een half uur. Lichamelijk en geestelijk voel ik me heel erg rustig en overprikkeling is niet aanwezig. Het effect lijkt sterker te zijn als generieke [lees meer...]middelen. Ik val namelijk bijna in slaap, een beetje stoned gevoel. Weet ook dat dit té slome gevoel altijd binnen een paar dagen gebruik weer weg ebt waardoor er een goede balans is van rust en mijn eigen energieke enthousiasme en creativiteit. Totaal geen lichamelijke klachten. Eetlust is aanwezig, rust in mijn lijf. Ben heel tevreden! Het heeft hetzelfde effect als generieke dexamfetamine, alleen lijkt het wel wat sterker.

ADHD

had elke dag hoofd pijn met dit pilletje , en moest er nog grof voor bij betalen ook . ben gestopt. Geen hoofdpijn meer

ADHD

word erg moei van deze medicijnen, maar stoppen is ook geen optie dan verliest ik mijn concentratie en kan ik niet meer stil zitten .

ADHD

Wat een ellende was het voor mij. Ik ging van een vrolijk persoon naar een compleet ander persoon ik voelde mijzelf down en verschrikkelijk rot en iedereen om mij heen zag dat ook. Elke keer werd de dosering aangepast en elke keer voelde ik mijzelf rotter. Andere merken waren nog erger. Ik gebruik nu Dexamfetamine van Amfexa. Methylfenidaat was voor mij een persoonlijke [lees meer...]hel

ADHD

Onze 10 jarige zoon met een zware vorm Autisme en Adhd gebruikt het nu 3 jaar andere merken werken niet of nauwelijks en hij werd daar heel erg ziek van. Zo ziek dat hij voor onderzoek naar het ziekenhuis moest. Ik stelde voor om terug te gaan naar Concerta en hij knapte weer helemaal op. Hij gebruikt het zodat de Adhd onderdrukt word want anders functioneerd hij helemaal[lees meer...] niet. Nu een vrolijk kind mits de dosering goed is. Soms met periodes iets hogere dosering nodig maar zodra hij weer heel negatief word dan gaat de dosering weer iets naar beneden zodat het net genoeg werkt maar dan functioneert hij op veel momenten wel een stuk minder maar je goed voelen is ook belangrijk. Inname tijden zijn 06.45 en 14.15 en het duurt een uur voordat het goed werkt
18-08-2019

ADHD

Net als alle andere slachtoffers die verplicht moesten overstappen, heb ik ook de zeer nadelige effecten en bijwerkingen van het medicijn Amfexa ervaren. De werking van Amfexa is nagenoeg niet te vergelijken met de werking van Magistrale Dexamfetamine. Sterker nog, ik ervaar zelfs minder focus, verslechterd geheugen en meer emotionele schommelingen dan wanneer ik totaal g[lees meer...]een medicatie neem. Daarnaast zijn de bijwerkingen niet acceptabel en ronduit zorgelijk: hartkloppingen (terwijl ik al jaren gewend ben aan Magistrale Dexamfetamine en daarbij een stabiele hartdruk behoud), druk achter ogen, pijnlijk tandvlees, hele vreemde hoofdpijn alsof er een elastiekband om mijn hoofd langzaam wordt strakgetrokken, irritatie en zelfs agressie waardoor ik sociale problematiek ondervind en ik niet in staat ben om te werken, te reizen met OV of fiets (want auto mag niet met medicatie en kan niet zonder) of zelfs boodschappen halen. Amfexa is een slecht product dat onder bizarre omstandigheden is doorgedrukt. Het is ongehoord dat de inspectie er op staat dat een product dat slecht werkt en ondragelijke bijwerkingen veroorzaakt wordt verplicht gesteld. Dit betekend voor de vele mensen met een neurologische afwijking zoals ADHD dat zij minder kunnen en mogen bijdragen aan de samenleving. Voor velen is het een noodzaak om het simpele, zeer uitgebreid onderzochte, medicijne dexamfetamine dagelijks op medicinale wijze te gebruiken om een waardig bestaan te kunnen leven. De verplichtstelling van Amfexa moet worden herzien en Magistrale Dexamfetamine moet weer beschikbaar worden gesteld voor de mensen die het hard nodig hebben. Ik hoop dat niemand in de tussentijd het zichzelf van het leven beroofd omdat het een ondragelijke situatie is. Voor het geval iemand met deze gedachtes speel, zoek hulp, je bent niet alleen en we gaan dit oplossen!
18-08-2019

ADHD

Methylfenidaat was een hel. Ik kreeg daarna Dexamfetamine magistraal bereid. Werkte erg kort en slikte uiteindelijk 6x per dag 7,5 mg maar voelde mijzelf een gevangene in mijn eigen lijf, gefrustreerd overal jeuk. Nu slik ik Amfexa 4x per dag 7,5 mg en dat gaat super ik ben ik maar wat rustiger en kan dingen afmaken. Soms neem ik gewoon niets in want ik ben ook gewoon prim[lees meer...]a zoals ik ben natuurlijk en sommige dingen kan ik niet meer goed met medicatie en andere dingen juist weer beter
17-08-2019

ADHD

Voorheen slikte is magistraal gemaakte dexamfetamine 2.5 mg. Dit omdat ik per inname 12.5 mg moet slikken. Sinds deze maand ben ik verplicht om over te stappen naar amfexa, omdat dexamfetamine 2.5 mg niet meer uitgegeven mag worden van de inspectie. Volgens de apotheker heeft amfexa dezelfde werking en zou er dus niets moeten veranderen. Amfexa doet wat het moet doen, [lees meer...]het haalt de scherpe randjes van mijn ADHD weg waardoor ik beter functioneer. Echter ervaar ik met amfexa meer bijwerkingen en is de werking weldegelijk anders. Als de amfexa 's avonds uitwerkt krijg ik hoofdpijn. Vaak is deze zo hevig dat ik moeite heb om licht en geluid te verdragen. Ik val moeilijker in slaap, ik heb gelukkig nog geen slapeloze nachten meegemaakt. Tijdens de werking van amfexa trillen mijn handen. Soms trillen deze zo hevig dat ik moeite heb om netjes te schrijven of mors ik het drinken uit mijn glas nog net voordat ik een slok heb kunnen nemen. Mijn eetlust is verdwenen, ik heb nergens trek in en ervaar geen gevoel van honger. Hierdoor moet ik mijzelf dwingen om iets te eten waardoor ik soms misselijk word. Als ik eet, moet het voedsel vochtig zijn omdat mijn mond erg droog is. Ik heb bijna geen speeksel meer in mijn mond waardoor ik iets simpels als brood niet kan doorslikken zonder een slok water. Ik heb zodra de amfexa in begint te werken last van hartkloppingen. Soms zijn deze zo hevig dat ik rond 130 slagen per minuut zit. Ik heb constant het gevoel dat ik bezig moet zijn. Niets doen is geen optie meer. Met de magistraal gemaakte dexamfetamine ervaarde ik een aantal van de bovenstaande bijwerkingen ook, echter waren deze in mindere mate aanwezig en ondervond ik daar minder last van. Omdat de amfexa word geleverd in een drukstrip, moet ik werken met een pillen doosje. Dit vind ik zelf niet prettig. Het splitten van deze tabletten is overigens erg gebruiksvriendelijk door de speciale vorm.
16-08-2019

ADHD

Lieve mensen we moeten in ACTIE komen, dit kan zo niet. We willen ons oude medicijn terug. Heel veel gezinnen gaan kapot hierdoor. Dit mogen jullie ons niet aan doen. Al deze verhalen................ verschrikkelijk, ik lees het met dikke tranen. Ik kan niet stoppen met huilen. Zoveel herkenning in de reacties die ik hier lees. Wij gaan hieraan onderdoor. Vanaf het moment[lees meer...] dat de apothekersassistente mij benaderd heeft, dat de Dex niet meer te verkrijgen was i.v.m een pattent, had ik al een naar onderbuik gevoel over Amfexa. Mede doordat de eigen bijdrage 50 euro per maand zou inhouden. En door een vreselijk omslachtig traject waarin je toch nog 20 euro per maand terug kan krijgen via een verzekering. Die in het leven is geroepen omdat er nog onderhandelingen over de vergoeding van Amfexa zijn. Ik heb al vaker meegemaakt dat door de hulpstoffen een medicijn anders kan werken of juist niet werkt . Vanmorgen toch maar besloten het te gaan halen, want ik ben bijna door mijn voorraad en functioneer helaas niet zonder. In dacht bij thuiskomst laat ik maar gelijk de verzekering bellen, om meer informatie in te winnen wat betreft de eigen bijdrage van Amfexa . Zonder `Z- index code` kon ze niks voor mij betekenen, of ik even de apotheker daarvoor wil benaderen was haar advies. Prima denk ik, ik zoek de z- index code zelf wel even op, als het mij niet lukt dan kan ik altijd nog bellen.En waar ik op stuit, mensen ik leef met jullie mee. Zo bizar deze verhalen, ze moeten ons medicijn terug geven. Ik wil niet terug naar mijn oude ik, die ik verafschuw dankzij een zware burnout. Een tijd waarin ik gevochten heb voor mijn leven. Dit is voor het eerst in al deze jaren(april 2013) dat ik mij zo goed voel!!! Ik heb PTSS en ik heb ADHD -ADD. Na dit alles gelezen te hebben van jullie, ben ik zo bang geworden. Ik heb gelijk de apotheker gebeld , om te melden dat ik de Amfexa direct terug kwam brengen. Want ik ben vreselijk bang voor alles wat ik hier lees. Mensen, ik wil jullie uit de grond van mijn hart bedanken. Dankzij al deze reacties is mij godzijdank een diep dal bespaard gebleven. Hoe moet ik verder leven zonder Dexamfetamine?
16-08-2019

ADHD

2.5mg generiek geeft mij een therapeutisch effect dit geeft mij alleen bijwerkingen en verderest niks. Appart dat iedereen dit beaamt en het toch dezelfde stof is daar geloof ik niks van. Het komt iniedergeval heel anders vrij in het lichaam
15-08-2019

ADHD

Ik zat op 3 x 10 mg dex, dit ging goed. Nu helaas op amfexa en het gaat helemaal niet goed. Ik geef mensen verkeerde namen , voel me verward depressief en overprikkeld en juiste slechtere concentratie. Nu kijken wat ik doen, amfexa is rotzooi!
15-08-2019

ADHD

Sinds kort gebruik de diagnose adhd geconstateerd bij mij. Door de dexamfetamine van de magistrale bereider ging het heel erg goed met mij. De toekomst had mij zoveel te bieden en ik kon zijn wie ik echt wil zijn. Ik kreeg te horen dat de dex werd vervangen door amfexa. Volgens deskundige zou dit precies de zelfde werking moeten hebben. Dus daar vertrouwde ik op. Ik heb am[lees meer...]fexa 4 dagen geprobeerd en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik echt moest stoppen omdat het heel erg slecht met mij ging. Ik probeerde de laatste 7,5 mg dexamfetamine die ik nog had en ik voelde mij weer als van ouds. Van de week nogmaals 1 tabllet amfexa geprobeerd en ik kreeg gelijk spijt. Gelukkig wist ik dat het de medicatie was die mij zo depressief maakt. Ik neem het echt niet meer en als noodoplossing gebruik ik tijdelijk de methylfenidaat 10mg. De werking is er kort maar heeft wel effect. Nog niet zoals de dexamfetamine maar het lijkt er wel meer op. Hopelijk vinden ze er een oplossing voor voor iedereen met dit zelfde probleem. Amfexa is voor mij verschrikkelijk.
14-08-2019

ADHD

Moest ineens over naar Amfexa. Sindsdien is het een puinhoop. Dit is hoe ik me jaren geleden voelde toen alles in de soep liep en ik bijvoorbeeld over een wasje draaien de hele dag deed. Mijn telefoon en afstandbediening eindigen weer in de koelkast, als ik geluk heb dan, want dan vind ik ze in ieder geval dezelfde dag terug. Ik zou een heel verhaal willen schrijven ma[lees meer...]ar dit lukt me dus nu niet omdat ik het allemaal niet verwoord krijg. Dit is echt heel heel erg, wat een verschrikkelijke irritante puinhoop. Schijtfarmaceutische industrie!
12-08-2019

ADHD

Moest onverwacht zonder énige vorm van afstemming Amfexa gaan gebruiken. Mijn vooraadje dex van de centrale bereidingsapotheek was op en had dus geen keuze. Wat een ELLENDE! Ik heb 40 euro voor 30 tabletjes betaald die mij alleen maar vaagheid en opgefoktheid opleveren. Het oorspronkelijke recept ‘mag’ niet meer geleverd worden van de zorgverzekeraar / zorgautoriteit / ove[lees meer...]rheid? Dit kan niet waar zijn!!!
10-08-2019

ADHD

Irritatie, geen therapeutisch effect komt heel raar vrij gedurende de uren nadat ik het heb ingenomen. Hier bedoel ik mee dat ik begin te zweten en van korte duur prikkelig ben. Dit allemaal is wel te toleren mits het een therapeutisch effect zou geven. Bijwerkingen zijn toleerbaar maar geen therapeutisch effect te verkrijgen met verschillende doseringen. Dit is bij mij[lees meer...] wel te verkrijgen met dexamfetamine 2,5mg van de apotheek vind dit appart als hetzelfde stof is. Maar blijkbaar word het toch anders opgenomen.
08-08-2019

ADHD

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2182)
Depressie (1793)
Angst & paniekstoornis (1640)
Hoge bloeddruk (1251)
Acne/puistjes (861)