ziekte

ADHD behandeling

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

21-07-2019

ADHD

Ik gebruik nu dexamfetamine sinds 3 jaar. Ik heb recent voor het eerst een rust-pauze ingelast omdat ik het geval had dat ik gewend raak aan dexamfetamine. Tijdens de rust-pauze kwam ik erachter dat - wat de dokters je ook vertellen - dexamfetamien is verslavend, psychisch maar ook lichamelijk. Ik kreeg in de rust-pauze (cold turkey gestopt) enorme afkick verschijnsele[lees meer...]n, angst-paniek aanvallen, trillen, warm, koud gevoel, zware onrust. Allemaal afkick verschijnselen die ik ken van Benzodiapines, maar deze zijn korter. Het duurde ongeveer 2 dagen voor ik me beter voelde. Ik vond het waard dit te melden, aangezien de huisarts in mijn geval alles als "niet verslavend" afdoet. Wel dus.
19-07-2019

Amfexa (dexamfetamine)
ADHD

De normale magistrale DEX werkte prima op de testdag (10mg!!). Echter de apotheek duwde dit verschrikkelijke "medicijn" in mijn maag. Schande!!! Niemand die terugbelt om verantwoording af te leggen. Ook de Product Manager "Dexamfetamine" van het College ter beoordeling van medicijnen geeft niet thuis!! 1 grote vette nachtmerrie. Zelfs bij mindere dosering bleven[lees meer...] de klachten. Zijn er ook mensen die baat hebben met dit medicijn? Ik zie ze namelijk niet !!
12-07-2019

Strattera (atomoxetine)
ADHD

Ik kreeg vroeger ritalin dit werkte en na een tijdje niet meer en toen kreeg ik bijna 6 jaar lang dexamfetamine dat ging goed 3 jaar lang super. De laatste 2,5-3 jaar ging het wat minder goed met me door slechte ervaringen in een beschermd wonen traject. Nu zit ik in een kliniek en dit is de eerste en laatste keer dat ik strattera inneem. Je voelt je gewoon ziek met wijd [lees meer...]openstaande ogen niet wetend wat je moet doen, zo snel mogelijk nuchter willen worden. Dexamfetamine werkt gewoon goed zonder al die misselijk makende bijwerkingen. Van dexamfetamine wordt je nuchter en voel je niet echt dat je onder invloed bent behalve in de beginstadia dat je euphorisch kan worden maar dat trekt meestal weg. Ik heb eigenlijk alleen maar slechte bijwerkingen met ssri's en snri's dus als buproprion en/of duloxetine en alle ssri's verkeerd bij je vallen neem dan niet eens de moeite. En al helemaal niet als je autisme hebt want die zijn meestal controlefreaks en het gevoel dat je onder invloed bent is dan sowieso niet aangenaam.
16-06-2019

ADHD

Ik heb het in de middelbare school altijd heel goed gedaan. Toen ik naar de universiteit ging waren mijn resultaten enorm hard gedaald. Ik was na het eerste jaar niet voor genoeg vakken geslaagd om vakken van het tweede jaar te mogen opnemen. Toen ben ik hulp beginnen zoeken. In oktober kreeg ik na een concentratie onderzoek de diagnose ADHD. Dit verklaarde voor mij [lees meer...]veel en leek voor mij na de uitleg een heel logische diagnose. In maart was mijn eerste afspraak met de psychiater. Die schreef me concerta 36mg voor. In het begin sliep ik slecht en vergat ik te eten. Ik ben sowieso mijn hele leven lang al iemand die moeilijk in slaap valt, maar nu was ik vaak nog wakker om 2u 's nachts. De verminderde eetlust vond ik voordelig, omdat ik iemand was die heel de dag door ongezonde dingen at. Ik had hierdoor ook een beetje overgewicht, dus de eetlustverminderde werking was voor mij een pluspunt, ben intussen 7 kg kwijt (onder toezicht van een diëtiste ook). Op mijn concentratievermogen had de concerta 36mg enkel effect als ik ook echt de motivatie had om te focussen. Als ik uiteindelijk de moed vind en ergens fatsoenlijk ingevlogen ben, ben ik helemaal in die bubbel en is het moeilijk om me aan te spreken of af te leiden. Het gebeurde echter nog te weinig dat ik ook echt ergens fatsoenlijk aan begon. Daarom ben ik, ondanks de al aanwezige bijwerkingen, toch nog 54 mg beginnen nemen. Nu ik deze neem heb ik een hele dag een lichte maar vervelend aanwezige hoofdpijn, voelt zoals een lichte kater. 'S avonds huil ik bijna gegarandeerd en 's nachts ben ik gemakkelijk wakker tot 3-4u. Ik durf ze geen 2 dagen achter elkaar te nemen, omdat mijn slaaptekort dan gewoon veel te groot wordt, en ik me overdag geen mens meer voel. Toen ik dit tegen de psychiater vertelde heeft ze gezegd dat ik door het slaaptekort moet stoppen met concerta (want ze wou niet én concerta én slaapmedicatie voorschrijven), en heeft ze antidepressiva voorgeschreven (wellicht omdat ik letterlijk huilend haar kantoor binnenwandelde). Ik voel mij echter echt niet goed bij haar beslissing en wil deze eigenlijk niet gaan halen, dit heb ik dus ook nog niet gedaan. Momenteel neem ik de concerta van 54mg nog wel, maar enkel om de 2 dagen, omdat ik nu in de examenperiode zit. Dan heb ik letterlijk een patroon van de ene dag slaaptekort, en de andere dag 12u. Heeft iemand hier enige ervaring mee?
08-06-2019

ADHD

Ik voelde me opgejaagd, druk, tijdgebrek en moe. Het hielp enorm om meer innerlijke rust te vinden. Ik praatte ook minder van de hak op de tak en minder snel. Omgeving kon het goed merken. Ik had ontzettend last van mijn darmen. Constante darmkrampen met aandrang. Ontlasting was ook anders. Kan ook door het bindmiddel van het tablet komen. Mijn psychiater wil dexamfetam[lees meer...]ine nu proberen.
07-06-2019

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Ik ben 5 jaar geleden begonnen met wellbutrin ivm een flinke depressi en ADHD. uit eindelijk 450mg per dag De eerste paar weken waren vaag wazig en bizarre dromen en als ik wakker werd moeite droom en realiteit uit elkaar te halen. na een paar weken nergens last van en medicijn werkte prima! afgelopen 6 maanden afgebouwd naar 150mg per dag en dat ging makkelijk[lees meer...] geen bijzonderheden daar! en nu 5 weken geleden helemaal gestopt. week 1 geen bijzonderheden week 2 begon ik heftig te dromen maar verder geen bijzonder heden. week 3 bizarre dromen leek net als of ik verdwaalde in me slaap, moeite met realiteit en dromen uit elkaar, en het klinkt raar en lui maar moeite met wakker worden leek alsof ik van heeeeeeeeel erg ver weg moest komen , dit terwijl ik een echt ochtend mens ben! ik had een zeer korte spanningsboog en continu een dejavu gevoel en het gevoel dat ik een stap uit me lichaam kon doen ...ik weet het mega vaag ik heb mij een een week "ziek" moeten melden. ook was ik dood moe overdag week 4 weer begonnen met werken overdag gaat het redelijk ,spanningsboog en concentratie zijn slecht. dromen zijn vaag maar is al minder , overdag erg moe. En dan nu week 5 ik kan redelijk werken, slapen is nog met vlagen vaag heb bijv vanacht weer lopen slaapwandelen vogens mijn vriendin, overdag nog steeds dood moe. ik heb verder geen lichamelijk afkick verschijnselen evaren oid.
05-06-2019

ADHD

Ik slik dit nu ruim 14 jaar. Voordeel: - werkt langer dan Ritalin - smaken niet zo ranzig als Ritalin Nadeel: - de verpakking is met druk draai dop. Ik krijg dit ‘s ochtends nooit in 1 keer open en word daar enorm agressief van. Snap dat het voor de veiligheid is maar mijn dag begint dan gelijk al zo opgefokt.. - als het uit begint te werken heb ik steeds het i[lees meer...]dee dat het 10 mij we werkt en 20 min niet enz enz. Dit vang ik op door 20mg Ritalin te nemen - zijn niet altijd leverbaar - Sandoz werkt bij mij niet goed. Dit is de goedkoopste versie van Concerta. - als ik hem na 10uur inneem, blijf ik de hele nacht wakker
05-06-2019

ADHD

Ik slik al 24 jaar Ritalin. Werkt super goed. S ochtends slik ik 36mg+54mg concerta. Vanaf 13:00 uur stap ik over op Ritalin. Voordeel: - werkt snel in (10a15min) - makkelijk verpakt Enige nadeel: - smaakt ranzig - werkt maar kort en vergeet nieuwe dosis te nemen
03-06-2019

ADHD

Na vele jaren kritisch t.o.v. het gebruik van deze medicatie te staan, heb ik dit jaar toch de stap gezet. Uit noodzaak eigenlijk. Momenteel studeer ik aan de universiteit, voor deze opleiding heb ik mijn master in de kunstschool afgerond. Mijn gehele eerste semester van het academiejaar heb ik mezelf veroordeeld, beschuldigd, e.a. vanwege mijn gedrag. Ik kon me niet conce[lees meer...]ntreren, elke zin die ik las -kwamen er 10 000 andere gedachten in me op ... Ik voelde me opeens opnieuw dat irritante kind in de klas Latijn, back in highschool. Dat was een heel pijnlijke ervaring met enorme psychische klachten als gevolg. Omdat ik geen raad meer wist met mezelf stapte ik naar de psycholoog en van daaruit naar de psychiater. AHDH vertelden ze mij op 23-jarige leeftijd. Ik kreeg een voorschrift voor 10mg ritalin. Ondanks de bijwerkingen die bij mij toch opspelen (maagpijn, humeurigheid, ...) vind ik het nog steeds een goed medicament. Mijn late diagnose speelt in mijn ogen wel een belangrijke rol hierin. Niemand zoekt nl. het kind met ADHD in een klas Latijn -ondanks dat dat zeker mogelijk is. Ik heb veel van mijn gedragingen gewoon opgevat als 'een deel van mezelf'. En dat zijn ze tenslotte ook. In mijn vijf jaar in kunstonderwijs heb ik hiervan weinig last gehad -los van eeuwige besluiteloosheid en problemen met planning. Ik heb er doorheen de jaren ook gewoon mee leren omgaan -gaan wandelen, studeren a.d.h.v. een kleurensysteem, ... Ik heb hier vooral twee lessen uit getrokken voor mezelf: Ik kan zonder -zeker als ik besluit me toe te leggen op creatief werk, taken die beweegruimte e.a. voorzien, ... Maar soms zit 'wat ik wil bereiken' en 'wat ik ben' elkaar zodanig tegen dat het gebruik van Relatine me vooruit kan helpen. Vaak zelfs maar gewoon voor de aanvang van die taak. Ik beperk mezelf sterk in mijn dosering, max. 2 x 10 mg per dag op een studiedag. En merk ook dat het zeker helpt dit niet elke dag te nemen, dan stapelen de bijwerkingen zich veel minder op. De medicatie heeft me vooral voorzien van zelfvertrouwen en de mogelijkheid het tempo van mijn omgeving te kunnen volgen. Maar het is inderdaad belangrijk de grenzen van haar nut te herkennen. Ik raad ouders van kinderen met ADHD op basis van mijn ervaringen wel aan zich kritisch t.o.v. een langdurig gebruik ervan op te stellen. Je ontneemt je kind ook deels de mogelijkheid om zelf manieren te vinden om hiermee om te gaan. Niemand neemt die pillen voor het leven -maar die 'ADHD' of liever dat gedrag dat we ermee 'bestrijden' blijft. Ik denk dat een hoop van mijn gedragingen evenzeer in mijn voordeel hebben gespeeld in bepaalde situaties. Punt is: zie het zeker niet als de enige oplossing!

Medikinet (methylfenidaat)

ADHD

Ik slik nu 10 jaar Concerta. Toen ik begon zag ik pas wat ADHD voor invloed had op mij. Ik kreeg wel een enorm opgejaagd gevoel en wilde er mee stoppen. Gelukkig heb ik een goede huisarts en hij schreef Bisoprololfumaraat van Sandoz voor, 2.5mg gelijk met de Concerta innemen. Alle klachten opgelost! Ik ben er erg blij mee en het heeft mijn leven een stuk beter gemaakt.
23-05-2019

ADHD

Ik neem al 5 jaar dexamfitamine enkel tijdens de examenperiodes (2x14mg per dag). Het werkt om mij te kunnen concentreren, maar na mijn studies zal het zeker niet meer opwegen tegen de vele bijwerkingen. Ik lees bij niemand dat hij/zij last krijgt van reflux, ben ik de enige?
22-05-2019

17-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)
ADHD

Ik vraag me alleen af of er gewenning optreedt. En, wat doet het met je ná 25 jr slikken van AD? Dat maakt me onzeker :\
15-05-2019

ADHD

Gebruik al jaren Methyfenidaat van Sandoz en ben er tevreden over (ADD/ADHD). Op gegeven moment kreeg ik het merk Mylan en moest constateren dat dit niet goed werkte. In overleg met huisarts terug naar Sandoz. Weer tevreden. Merk nu wel dat de effecten wisselend lijken te worden. Nu op zoek naar recente ervaringen van anderen. Daarvoor houd ik o.a. het meldpunt medicij[lees meer...]nen in de gaten. Uit diverse bronnen kwam naar voren dat het innemen van omega 9 een averechtse werking zou kunnen hebben. Het tijdstip van thee drinken en het innemen van vitaminepreparaten zou ook een verminderde werking kunnen hebben (dus beter niet direct vóór de inname van de Methylfenidaat ). Dit zijn (nog) geen eigen ervaringen!
11-05-2019

ADHD

Gebruik dexamfetaime nav diagnose (milde)ADHD onder begeleiding van psychiater icm therapie. 3x2,5 mg na 1 week verhoogd naar 3x5 mg ivm matige effect. Bijwerkingen in eerste drie dagen lichamelijk wat erger maar dit ging over. Psychische bijwerkingen bleven jammer genoeg en wogen voor mij niet op tegen de positieve effecten. Kon me wat wat beter concentreren en uitstelged[lees meer...]rag was verdwenen maar voelde me erg prikkelbaar en had last van stemmingswisselingen. 4 weken volgehouden en toen gestopt in overleg met psychiater. Overgestapt op methylfenidaat (ritalin) maar daarmee precies dezelfde bijwerkingen dus ook gestopt na 2 weken. Het was van tevoren bekend dat de kans hierop groot was. Binnenkort overleg met psychiater om te kijken wat de volgende stap kan zijn, wellicht bupropion. Conclusie: dexamfetaime werkte voor mij een beetje maar ik ben gevoelig voor dit type medicijn waardoor dit medicijn niet bij mij past. Jammer maar niks aan te doen, ik heb het geprobeerd!
07-05-2019

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Dit is het verhaal van mijn zoon die op 19 maart wellbutrin kreeg voorgeschreven van zijn psychiater voor zijn ADHD en angstoornissen. Hij begon met 150 mg en na 3 weken moest hij de dosering aanpassen tot 300 mg. Hij begon op maandag 8 april en klaagde dinsdags over een dood gevoel in zijn linkerarm wat erg langzaam wegtrok, hij zag het nog niet als een bijwerking na 1[lees meer...]x slikken, woensdags vertelde hij last van zijn linkerarm te hebben gehad hartkloppingen op verschillende plaatsen voelbaar en misselijkheid....nog dacht hij dat hij last had van griep. Hij bleef zich de hele dag niet lekker voelen en klaagde 's avonds nog steeds over dat hij zich niet lekker voelde...dat was de laatste keer dat ik hem sprak. Hij leed ook aan slapeloosheid, en donderdagsmorgens om 8 uur vertelde hij iemand online dat hij zou gaan slapen. Hij is opgestaan om naar de keuken te gaan en is tegen de grond geklapt...zijn lichtje was gelijk uit. , en we vonden hem 18 uur later naast zijn bed. Voor hij begon te slikken had hij alles over het medicijn uitgezocht en zijn psychiater gewaarschuwd, die probeert nu zijn straatje schoon te vegen en het omgekeerde te beweren. Autopsie heeft alleen een vergroot hart uitgewezen, kon niet ontkennen en ook niet bevestigen, maar de arts heeft wel meegegeven dat de hartconditie eerst getest had moeten worden voor het medicijn werd voorgeschreven. Er is een melding gedaan zodat de risico's worden vermeld op de bijsluiter. wij gaan verder en kijken of het vergrote hart een genetische afwijking is, wat niet waarschijnlijk is en wat er nog meer uit het onderzoek zal blijken. Wees in hemelsnaam voorzichtig met inname en zodra je iets merkt stop en waarschuw je arts....ik moet mijn kind missen, hij was pas 31 jaar!
05-05-2019

Seroquel (quetiapine)
ADHD

Door de vele gedachten in mijn hoofd, door ADHD, niet kunnen slapen. Door psychische klachten en het niet slapen kwam ik vaak in een depressie. Ik gebruik 25mg één uur voordat ik ga slapen en slaap vervolgens 9\10 uur aan een stuk. Doordat het de gedachten uit mijn hoofd haalt is er ruimte om weer echt moe worden en dat is een fijn gevoel. Bij meer stress neem ik 50mg. En[lees meer...] bij een drukke stressvolle dag neem ik overdag 25mg. Ik slik deze medicatie nu bijna 10 jaar en weet dat ik deze medicatie zeer waarschijnlijk altijd zal moeten blijven slikken. Maar dit heb ik graag over voor een prettig, rustig leven.

Medikinet (methylfenidaat)
ADHD

Ik nam dit voor het verbeteren van mijn concentratie en daarvoor hielp het ook allen had ik te veel bijwerkingen waarvan ik veel last had dus ben ik er mee gestopt en concerta gaan slikken.

ADHD

Ik ben met concerta begonnen omdat ik van medikinet, wat ik hiervoor 5 jaar nam, te veel last van bijwerkingen had zoals constante hoofd- en buikpijn. Van die bijwerkingen heb ik nu geen last meer alleen heb ik wel nogsteeds veel moeite met slapen en heb ik zolang de medicatie werkt totaal geen eetlust. De medicatie helpt me erg veel bij mijn concentratie en ook met het o[lees meer...]mgaan van veel te veel prikkels waar ik anders veel last van heb.

ADHD

Op mijn 22ste de diagnose ADHD en ADD gehad. Begonnen met 2 keer per dag 5 mg. De eerste 2 weken behoorlijk veel last gehad van de rebound klachten. Het voelde alsof ik dood ziek was. (Misselijkheid, duizelig, hoofdpijn, droge mond, last van mijn ogen ) Ook best wel wat afgevallen wat voor mij niet best was omdat ik altijd al op ondergewicht zat/zit. Ik woog voor het g[lees meer...]ebruik van de dexamfetamine 53 kilo en ben toen afgevallen naar 48 kilo. Omdat ik me niet elke avond dood ziek wilde voelen, heb ik na overleg met de zorgverlener besloten om op venlafaxine over te stappen. Ik zocht dit eerst op internet op en kon hier niks positiefs op vinden, mijn gevoel zei me dat ik hier niet aan moest beginnen. Toen met lichtelijke angst weer terug gegaan naar de dexamfetamine. Ik slik op dit moment 2 keer 7,5 mg op een dag, en kan gelijk merken wanneer ik een dosis vergeten ben. Dan ben ik weer hartstikke onrustig in m'n hoofd en lichaam, begin ik over mijn woorden te struikelen en praat ik als een sneltrein. Het medicijn werkt voor mij nu super goed, ik ben er heel alert van geworden en voel rust in hoofd en lichaam. Ook na 2 weken helemaal geen last meer gehad van de rebound klachten.
21-04-2019

ADHD

Ik heb autisme en een lichte vorm van ADHD. Sinds ik concerta gebruik gaat het een stuk beter in mijn hoofd. Minder snel boos en als ik boos ben dan weer sneller niet meer boos. Meer rust in mijn hoofd. Ik vergelijk het op deze manier: Zonder concerta: een hele drukke snelweg, rijd niet door en het is een chaos. Met concerta: nog steeds een drukke snelweg, alleen geen [lees meer...]chaos meer. Iedereen kan normaal doorrijden. Dat is bij mij het geval.
14-04-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
ADHD

Na de geboorte van mijn zoontje in 2016 heb ik het advies van mijn huisarts gekregen om de implanon te nemen.... Ik ben zelf jaren lang, (vanaf 16 jaar) aan de prikpil geweest. Maar op mijn 27ste begon ik me zorgen te maken of dat niet schadelijk zou zijn voor mijn vruchtbaarheid. Toen huisarts ingelicht en die zei dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat ik zo een l[lees meer...]ange periode aan de prikpil zou blijven zonder tussenstop om weer natuurlijk te vloeien. Vooral vanaf zo een jonge leeftijd. Kort verhaal, cyclus terug gekomen en zwanger geraakt (bewuste keuze) en om geen stemmingswisselingen weer te krijgen zoals bij de prikpil en ook niets in me vagina te plaatsen, leek ne huisarts implanon het beste ivm dat ik vergeetachtig kan zijn omdat ik ADHD heb en dus mezelf niet vertrouw met een pil te slikken. Goed, lucifer in me arm... maar een bijwerken kan wel komen en dat is dat ik minder zin kan gaan hebben in sex... niet zo heel erg dacht ik want ik ben soms net een kerel en heel sexueel actief en gevoelig. Dus dat kan mooi een beetje dimmen dan...! Hihi... Nou, ik herken mezelf totaal niet meer terug hierin.... Soms voelde ik me net een oversekste puber voorheen maar nu voel ik me een saaie troela dat geen interesse toont in haar partner. Is het niet dat ik soms bijna 2 weken super ongesteld ben achter elkaar dan is het wel dat ik een hele negatieve depressie achtig gevoel krijg soms bij de gedachte om te gaan vrijen... Heb weinig gevoel nog voor fantasie op seksueel gebied en minder prikkel gevoelig voor intimiteit... Ik ga me implanon er binnenkort uithalen want het zit er nu over de 2 jaar in me arm. (In het begin was ik 125 kilo en nu 77 ivm maagverkleining) en als je zwaarlijvige bent is hij minder lang betrouwbaar. Dus ben benieuwd of mijn cyclus weer normaal gaat worden en mijn sexuele gevoelens weer terug gaat komen. Vooral het laatste hoop ik graag, want ik vind intimiteit wel heel erg belangrijk in een levenslange (langdurige) relatie... En kan dat zelf nu niet waarmaken na tevredenheid. Als er interesse is, dan geef ik een update!
14-04-2019

ADHD

Al 8 jaar lang aan het aanrommelen met concerta en ritalin. Ontzettend veel bijwerkingen, waarbij het sociaal en emotioneel afgevlakt zijn en de zombie-modus mij er meestal van weerhield ze op mijn werk te slikken. Resultaat dat ik bijna tegen een burn out aan liep en steeds met mezelf in de knoop bleef zitten. Onrust uitte ik in overeten en mijn huid open krabben. Na al[lees meer...] jullie ervaringen te hebben gelezen ben ik nu zelf ook sinds 2 dagen begonnen met Dexamfetamine. 4x daags 7,5 Mg. Ik heb zelf besloten ook de avonden in te nemen, omdat ik vooral de rebound erg vervelend vind. Door savonds ook nog een dosis in te nemen krijg ik de rebound terwijl ik slaap en heb ik er minder last van. Ik heb overigens niet erge slaapproblemen door de dex, wat ik bij concerta en ritalin wel heel erg had. In eerste instantie heel positief, want ik heb geen last van de zombie-modus. Ik ben nog steeds vrij spontaan en kan gewoon lachen om grapjes i.p.v. zo apathisch voor me uit te blijven staren. Wel het gevoel dat ik drugs heb gebruikt en zit te spacen. Ik ervaar de wereld nu wederom anders, maar misschien is het een kwestie van wennen. Eetlust is totaal weg en in 2 dagen al 2 kilo kwijt. Maar dit had ik destijds met concerta ook. Soms ontzettende hoofdpijn en hartkloppingen maar hopelijk wordt dit minder. Ik merk wel dat ik veel minder onrust ervaar en mijn hoofd niet continue alle kanten op schiet. Helaas daardoor wel ruimte om veel na te denken waardoor al mijn ‘demonen’ zoals onzekerheid en weinig eigenwaarde weer uit de kast komen. Het schijnt dat dit een gevolg is van onbehandelde adhd. Voor jullie beeldvorming; ik was 22 toen ik de diagnose kreeg en met concerta begon, nu ben ik net 30 en ben ik begonnen met Dexamfetamine. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook psychologische hulp krijgen tegen de negatieve gedachtepatronen? Ik denk dat ik hier nu wel opnieuw mee aan de slag moet.. de Dex creëert de rust, maar nu nog een positiever zelfbeeld zien te ontwikkelen. Indien iemand ervaringen wil uitwisselen sta ik daar zeker voor open. Toch fijn om te weten dat je niet de enige bent:)
07-04-2019

Dogmatil (sulpiride)

Ja ik
01-04-2019

ADHD

je kunt een test laten doen om te kijken of het bij je werkt!
24-03-2019

ADHD

Danzij de diagnose van ADD&ADHD gecombineerd en de daarbijbehorende behandeling met medicatie kan ik eindelijk normaal studeren. Daar waar ik moeite had met het HBO, doe ik nu 2 WO studies.
23-03-2019

Amfexa (dexamfetamine)
ADHD

Ik gebruikte eerst Dexamfetamine en kreeg nu ineens Amfexa en ik kan wel janken. Dexamfetamine werkte perfect, ik was er ontzettend blij mee. De bijwerkingen aan het begin gingen snel weg en ik kreeg er energie van, ik was gemotiveerd en vrolijk. Ik kon helder denken. Allemaal dingen waar ik lang van droomde en nu niet meer zonder wil. Maar toen kreeg ik Amfexa en alles is[lees meer...] terug bij af. Letterlijk alle klachten waarvoor ik in eerste instantie naar de huisarts ging (en na een lang proces de diagnose ADHD kreeg) zijn terug. Slapeloosheid, geen focus en geen overzicht hebben, depressieve klachten. Ik neem totaal niks in me op, vraag me niet wat ik gisteren heb gedaan. Ik kan net zo goed een pil lucht nemen. Ik wil mijn dex weer terug.
23-03-2019

ADHD

Ik gebruikte al een jaar (sinds mijn diagnose) merkloze dexamfetamine van 2,5 mg. Ik was er enorm blij mee en het helpt me naast ADHD ook bij depressieve klachten en mijn slaapstoornis. Maar nu heb ik ineens Amfexa gekregen. Ik heb drie keer gevraagd of het EXACT hetzelfde is, want ik wil niks anders. Volgens de apotheker was dat zo. Ik kan niet eens in woorden uitdrukken [lees meer...]wat Amfexa voor rotzooi is. Het enige wat het doet is me wakker houden tot 4 uur 's nachts. In plaats van de mentale helderheid die gewone dex geeft lijkt het wel alsof ik in een droom leef, alles gaat langs me heen. Ik kon met dex gewoon naar de supermarkt en met de trein in de spits, maar nu ben ik enorm paranoïde. Ik ben rusteloos, kan niet slapen, heb hoofdpijn, voel me enorm down. Dexamfetamine is super, maar Amfexa komt gewoon rechtstreeks uit de hel.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2146)
Depressie (1758)
Angst & paniekstoornis (1597)
Hoge bloeddruk (1233)
Acne/puistjes (844)