ISO 27001

ziekte

Medikinet

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Invega 1 4
Dogmatil 1 4
Sifrol 1 1
Metoprolol 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

12-02-2019

ADHD

Nare bijwerkingen. Maarja wat moet ik anders doen. Zonder mijn pillen kan ik niet productief zijn of me concentreren, dus moet ik het er maar voor over hebben. ADHD wens ik niemand toe
06-02-2019

ADHD

Voor mij een zeer doeltreffend medicijn. Het maakt dat ik daadkrachtiger ben, minder opzie tegen spannende/vervelende klussen en energieker ben. Maar het allergrootste voordeel is dat de onrust in mijn hoofd weg is, dus ook de negatievere gedachten, waardoor ik ook minder last heb van depressieve gevoelens. Ik kan mij voorstellen dat de uitwerking van dit medicijn voor ied[lees meer...]ereen verschillend is, maar mij geeft het dus de wind in de rug. Ik neem 4x per dag 10 mg. Bijwerkingen: iets minder eetlust, maar gelukkig ben ik een goede eter. Slaapproblemen heb ik niet, terwijl ik die daarvoor wel had. Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer twee maanden. Hopelijk blijft de werking zo goed.

Quetiapine (quetiapine)
ADHD

Ik slikte al 13 jaar ritalin, maar ik werd zeer geagiteerd, opgejaagd, heel erg druk, bleef praten en luisterde haast niet meer. Toen besliste de psychiater om quetiapine voor te schrijven, slik het nu enkele weken en iedereen, incluis mezelf, vind dat ik veel rustiger ben. Alleen de 2 bovengenoemde bijwerkingen, moeheid en verkouden, neem ik voor lief aan.

ADHD

Het medicijn werkte voor mij niet, maar de bijwerkingen waren minimaal. Alleen de verminderde eetlust is iets waar je op moet letten, persoonlijk heb ik geen last gehad van hoofdpijn of andere bijwerkingen. Innemen van deze tablet is ook heel gemakkelijk dus niks om bang voor te zijn.

Olanzapine (olanzapine)
ADHD

Ik heb 7 diagnoses waaronder ADHD en PTSS. In het begin met 5 mg gestart, na 2 weken slecht kunnen slapen is de dosering verhoogd naar 10 mg na overleg met de psychiater. Geen last van de bijwerkingen, alleen wel 4 kilo aangekomen. Gezien ik 1.76m ben en nu op zo'n 62 kilo zit, neem ik dit voor lief. Zolang er geen tientallen kilo's bij komen. Begonnen met Olanzapine omda[lees meer...]t ik Champix slikte (hulp bij stoppen met roken), hierna kreeg ik last van slapeloosheid en was ik volgens de psychiater ontremd en had deze een vermoeden van hypomanie. In het verleden heb ik Concerta, Ritalin en Methylfenidaat geslikt, en moet zeggen dat Olanzapine wel "beter" werkt.
04-02-2019

Citalopram (citalopram)
ADHD

Geeft geen bepaalde rust van de ADHD zonder datje je persoonlijkheid kwijt raakt en in een zombie veranderd. Wel belangrijk is hem niet te vergeten want na 2x merk je echt dat je oude ik terug komt.
31-01-2019

Sertraline (sertraline)
ADHD

Het helpt bij mijn depressies. Ik kom blijkbaar een of ander stofje tekort wat mijn stemming reguleert
30-01-2019

ADHD

Ik gebruik dit medicijn voor ADHD. Door mijn ADHD had ik ook last van een onstabiele stemming, kreeg niet gedaan wat ik gedaan wilde hebben en was altijd moe (veel nadenken). Eerder ritalin gebruikt; daardoor voelde ik me niet mijzelf en had ik veel bijwerkingen. Met Welbutrin dien je een spiegel op te bouwen. Het valt mij op dat er veel negatieve reacties staan, wellicht[lees meer...] zijn dit mensen die pas net begonnen zijn. Voor mij is het een heel fijn medicijn; ik voel me vrolijk, denk veel minder na, pak zaken sneller op en ben stabiel. Daarnaast voel ik me mezelf (ik kan lachen/huilen/genieten) en voel me dus niet suf en “ingedrukt” zoals bij ritalin. Ik raad het dan ook aan, even geduld hebben denk ik :)
27-01-2019

ADHD

Half november ben ik gestart met een opbouwtraject met bupropion: in twee maanden tijd heb ik opgebouwd van 5 naar 150 mg. In deze opbouwfase had de medicatie geen effect en had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Sinds twee weken slik ik 's morgens 150 mg Wellbutrin XR en ik voel me met de dag beroerder. Ik ben emotioneel onstabiel, heb last van een versnelde hartslag (v[lees meer...]ooral 's morgens), trillende handen en ik heb de hele dag last van maag- en darmklachten. Mijn dochter (21 jaar) gebruikt Wellbutrin al twee jaar en volgens haar zullen de bijwerkingen na verloop van tijd verminderen en zelfs verdwijnen. Ik heb dus besloten te volharden en houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen!
17-01-2019

Medikinet (methylfenidaat)
ADHD

doordat deze capsule maar 8 uur werkt, kreeg ik de rebound als ik uit school kwam en daardoor mijn huiswerk niet (goed) maakte.
17-01-2019

ADHD

het was de bedoeling om me op school beter te kunnen concentreren, maar dat lukt niet. Ik ben er gewoon niet lekker van en druk blijf ik ook.
09-01-2019

Medikinet (methylfenidaat)
ADHD

Algemene ervaring zoals bij iedereen met ADHD ik hoorde de symtomen van een vriend van mij en concludeerden dat ik deze ook had en ben hierdoor naar de huisarts gegaan en kreeg de constatering dat ik ADHD had en medikinet moest slikken.
30-12-2018

ADHD

ADHD & Asperger met Depressieve klachten. Dit middel werkt echt top! Minder druk en onrustig en een betere concentratie. Voor de depressie moet ik langer geduld hebben volgens mijn psychiater om verbetering te zien, maar heb in ieder geval geen last van bijwerkingen. Ook geen negatief invloed op het libido gelukkig.
30-12-2018

Risperdal (risperidon)
ADHD

Bij mij loopt de druk gauw op waardoor ik steeds een tikkende tijdbom leek. Snel agressief en prikkelbaar en een kort lontje en ongeduldig. Door de Risperdal is dit minder geworden en zijn de scherpe randjes eraf.
23-12-2018

ADHD

Ik heb op volwassen leeftijd (37)de diagnose ADHD gecombineerde type ADD gekregen. Ontzettend last van een vol hoofd, deze draaide overuren dag in dag uit! Sochtends als ik op stond "begon de stem alweer te praten" daar werd ik doodmoe van al dat "denken". Ik werd boos op het "gekakel" in m'n hoofd en dacht echt vaak "HOU TOCH IN GODSNAAM EENS OP"! Ik heb ook last van o[lees meer...]vergevoeligheid licht, geluid en sliep heel slecht! (Nu in ieder geval al gemiddeld 2uur meer) en kan dus nu gemiddeld 6/7 uur slapen en voel me meer uitgerust. Ik had ook enorm last van perfectionisme en faalangst b.v. met een examen, kreeg ik complete blackouts en wist in 1x 0,0 meer, dit terwijl ik wel erg goed kan leren (bovengemiddeld IQ) en voelde mijzelf dan zo dom. Of b.v. in mijn huishouden bepaalde dingen op een bepaalde manier "MOEST" doen en vervolgens gebeurde het niet! Ook had ik het "alles of niks" gedrag b.v. altijd diegene die bij de borrel op de kop naar huis ging, geen rem! Het feestje is nooit afgelopen toch... Ik heb verschillende medicijnen sinds de diagnose gehad. Dit schijnt de standaard procedure te zijn. (Schandalig trouwens maar, dat is een andere discussie). Ik moet zeggen, ik gebruik deze medicijnen nu al ruim een jaar en ik kan echt met recht zeggen dat ik hier veel baat bij heb. De scherpe kantjes zijn dr af en eindelijk ben ik niet meer diegene die als laatste op de kop naar huis gaat!
16-12-2018

ADHD

Werkt goed bij concentratie maar is het niet waard door de bijwerkingen. Veelste veel bijwerkingen waaronder hoofdpijn, buikpijn, stemmingswisselingen en verandering van smaak en geen eetlust. Je kan je er goed mee concentreren maar als het medicijn uitwerkt krijg je knallende hoofdpijn en kwam ik niet in slaap. Ook voelde ik mij zo een saai persoon die geen emoties kon ui[lees meer...]ten en had een verminderd libido maar tegelijkertijd van binnen een heel gejaagd gevoel alsof ik om elk klein dingetje een woedeaanval kon krijgen. Daarbij zoals ik al noemde veranderde sindsdien mijn smaak dus op een negatieve manier (ik lust geen chocolade meer en ook geen koekjes bijvoorbeeld. Ja wel goed voor de lijn maar niet de bedoeling baal er heel erg van. Ik kan zo erg van eten genieten en dat kan bij bepaald eten nu niet meer heel erg jammer.... Nu al een jaar gestopt en mijn smaak zal nooit meer de oude zijn vrees ik.... Las net bij andere recensies ook iets over smaak dus ben blijkbaar niet de enige. Nu overgestapt op andere medicatie (strattera) en die raad ik iedereen aan!!! Heb ook eerst ritalin geprobeerd maar daar was ik ook een zombie bij die niks meer at maar sinds ik strattera heb voel ik mij gewoon mezelf maar dan met de scherpe randjes eraf. Strattera is ook een ander soort medicijn (zit een andere stof in) dan ritalin, concerta etc dus werkt ook heel anders en heb daar geen bijwerkingen van!!
12-12-2018

ADHD

Ik gebruik voor mijn ADHD Concerta 36mg. Maar omdat deze niet lang genoeg werkt om een werkdag te overbruggen, neem ik hierbij Rilatine/Ritaline 10mg als de Concerta begint uit te werken. Voor mij is dit een goede aanvulling op de Concerta. Het helpt mij vooral bij het concentreren en om mijn werk af te krijgen.
12-12-2018

ADHD

Na sceptisch te zijn tegenover medicijnen en zeker na de ritalin ervaringen toch met de dokter in gesprek over mijn ADHD klachten. Hierbij is er gekeken welke mogelijkheden er waren maar wel expliciet aangegeven geen ritalin meer te willen. Toen kwam als optie voor medicijnen dexamfetamine en wat alternatieve mogelijkheden zoals mediteren etc. ook gevraagd naar de werki[lees meer...]ngen van CBD maar volgens de specialist te weinig concrete signalen dat het zou werken. Omdat ik dacht dat mediteren en dergelijke niets voor mij is, mede door mijn ADHD, gekozen voor dexamfetamine. Na een kort gezondheids onderzoek begonnen met het medicijn. Het eerste wat me opviel is dat er nauwlijks bijwerking waren. Vermindere eetlust is het enige wat optrad maar het was niet zo dat ik niks naar binnen kreeg wat bij Ritalin wel het geval was. na 2 weken aangekeken samen met de dokter wat het deed. ik was wel wat kg verloren maar dit had ik ook niet anders verwacht. Omdat ik ziek was een telefonische afspraak gemaakt 1 week later. Toen telefonisch aangegeven dat het super werkt maar ik toch dacht dat een hogere dosering beter is. nu zit ik momenteel op 5mg Conclusie: Zoals een andere hier terecht verteld heeft; het is niet dat je concentratie probleem weg is maar de energie die je erin steekt wordt beloond. Door de weinig bijwerkingen en het toenemen van de concentratie voel ik me meer gefocust.
10-12-2018

ADHD

Ik ben een meisje van 15 jaar 170 en ongeveer 55 kg, ik heb adhd en slik hier 3 keer per dag 15mg methilfenidaat voor, wat ik er van merk is dat ik nogsteeds er soms(met name als ik in een drukke omgeving ben en er is veel stress dat ik er misselijk van word, ook klijg ik altijd nog klamme koude handen en voeten, op het begin had ik heel erg veel last van een verminderde [lees meer...]eetenslust, ook wil ik dr nog wel eens wat licht van worden in het hoofd. Die bijwerkingen zijn vervelend maar het naar mijn mening helemaal waard, aangezien ik nu gwn veel makkelijker die ene toets ff kan doornemen voir ik ga eten en dat ik gwn heel snel de focus pak. Al met al ben ik minder maar effectiefer bezig met school en huiswerk ook word ik er lekker rustig van in mijn hoofd en zijn sommige momenten net ff iets minder stressvol voor me. Als je ADHD of ADD hebt dan raad ik dit medicijn zeker aan! Vergeet alleen nooit dat het zijn nodige schade bij sommigen wel kan aanrichten. En als het medicijn niet word voorgescheven voor je dan zal ik het als ik jou was niet slikken aangezien dat je geheugen kan aantasten en super ongezond is en ook nog es illigaal.
09-12-2018

ADHD

Vandaag begonnen met dexamfitamine, ontzettend huiverig omdat ik antimedicijn ben .Via ADHD centraal hele dag testen , moest de dag na de test al aan de medicijnen beginnen, lastig omdat ik wist dat ik twee uitjes had waarbij ik wist dat ik zou gaan drinken . Al mijn hele leven veel alcohol gedronken , altijd al onrust in mijn lijf en impulsief en heel druk in hoofd , spri[lees meer...]ng van de hak op de tak. Wil veel en maak dingen niet af . Dus ze maakte bij ADHD een uitzondering en kon later beginnen met medicatie . Vandaag dan begonnen met de medicatie , ik weet niet of ik al iets merk , mijn partner vind me al rustig . Ik ga het nu twee weken proberen en een dagboek bijhouden, dus ga geen alcohol hierbij drinken . Dat is het enige waar ik tegen aan zit , ik probeer te kijken wat het met mij gaat doen nu
07-12-2018

ADHD

Omdat ik al vanaf mijn jeugd last heb van adhd-klachten, is via de GGZ een medicatietraject opgestart met methylfenidaat. De bijwerkingen waren echter zo heftig dat dit traject na twee weken is stopgezet.
07-12-2018

ADHD

Sinds mijn jeugd heb ik al last van adhd-klachten, die zich vooral uiten in ernstige mentale onrust en gemoedswisselingen. In het verleden zijn via de huisarts twee medicatietrajecten opgestart: een met methylfenidaat, en een met dexamfetamine. Beide trajecten zijn binnen twee weken afgebroken, omdat ik zelfs bij een zeer lage dosering extreem veel last kreeg van bijwerkin[lees meer...]gen. Omdat de eerdergenoemde adhd-klachten in de overgang verergerden, is recent een medicatietraject opgestart met bupropion, de werkzame stof in Wellbutrin. Om de kans op ernstige bijwerkingen te verminderen, is gekozen voor een opbouwtraject via de apotheek. Na overleg met apotheker hebben we ervoor gekozen de inname van bupropion in de eerste maand op te bouwen van 5 naar 100 mg en in de tweede maand van 100 naar 150 mg. Ik zit nu precies op de helft (75 mg). Ik kan in dit stadium nog weinig zeggen over de werkzaamheid van het medicijn, maar ik heb in ieder geval nauwelijks last van bijwerkingen. Dat maakt dat het eenvoudiger is het traject vol te houden. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg van dit traject.
23-11-2018

ADHD

Mijn ervaring met dit medicijn zijn niet goed. Ik slikte 3 x per dag 7,5 mg. In het begin had ik vooral last van een verminderde eetlust, hoofdpijn en slapeloosheid. Ik viel de eerste twee weken 2 kilo af en in de weken erna ook nog eens 3 kilo. Ik ging steeds slechter slapen en op een gegeven moment merkte ik dat mijn haar dof werd en ging uitvallen. Ik ging steeds meer i[lees meer...]n mijn hoofd zitten en op een bepaald moment raakte ik er van overtuigd dat ik in de gaten werd gehouden door de AIVD, omdat ik staatsgeheimen had ontdekt. Ik wilde mij. Laptop en telefoon weggooien. Toen greep mijn partner in en ik ben abrupt met de medicatie gestopt. Hierop verdwenen de klachten gelukkig ook vrij snel. Achteraf kan ik er wel om lachen, maar op het moment zelf was ik erg bang. Voor mij wegen de voordelen absoluut niet op tegen de nadelen, maar uit contact met degene die mij dit middel heeft voorgeschreven, zijn de hevige bijwerkingen die ik kreeg op dit medicijn wel echt uitzonderlijk. Ik mag dit middel niet meer gebruiken en heb het niet meer aangedurfd een andere vorm van medicatie te gebruiken. Liever voor altijd chaotisch dan kaal en psychotisch
13-11-2018

ADHD

de normale adhd medicatie geeft mij teveel bijwerkingen. nu ben ik dit aan het proberen. mogelijk moet het nog verhoogd worden naar 300 mg per dag. het fijne van deze medicatie is dat het over de hele dag een kleine afgifte geeft. bij de andere medicatie moest ik het 3 maal daags innemen wat ik nog wel een vergat.
11-11-2018

ADHD

Ik heb uitstekende ervaringen met dit medicijn. Klein beetje last van eigenlijk maar twee bijwerkingen; strakke of gespannen kaakspieren, en zo nu en dan slapeloosheid. Meestal een nacht in de twee a drie weken.
31-10-2018

ADHD

van januari tot maart heb ik dex gebruikt. Hier ben ik mee gestopt omdat in deze periode ik heel erg prikkelbaar en agressief werd en mijn ADHD klachten alleen maar erger werden. Ik heb nog 2 keer mijn dosis verhoogd, maar dit werkte niet. Mijn concentratie was dan wel subliem, maar ik had ook het idee dat ik de wereld waarnam alsof ik in een donzen deken zat. Het leek[lees meer...] we alsof a mijn zintuigen minder actief waren. Hierdoor kreeg ik paniek aanvallen, omdat ik altijd het idee had achter de feiten aan te lopen. Mijn ouders hebben ook aangegeven dat ik niet meer mijzelf was. Maar ik moest en zou dit blijven gebruiken, mijn concentratie was immer uiterst goed du het zou toch wel goed werken. Tot ik op een dag ziek werd a.g.v. een ei-allergie, waardoor mijn medicatie niet binnen bleef. Ik merkte die dag dat ik weer mijzelf was en ondanks het ziek zijn mij prettiger voelde dan de drie maanden ervoor. Inmiddels heb ik meer inzicht in hoe ik mij in deze periode gedroeg en schaam mij hiervoor. Ik vindt het een wonder dat mijn vriend bij mij is gebleven tijdens deze periode.
24-10-2018

24-10-2018

16-10-2018

ADHD

Met lage dosis begonnen, enkele dagen goed gegaan. Plotseling werden alle gevoelens versterkt. Zeer heavy. Dan trg verdwenen dat gevoel. Lage dosis leek Geen meerwaarde te hebben. Na verhoging dosis leek het even beter te gaan. Voelde mij met momenten precies op speed. Focus focus maar was van korte duur. Daarna begon depresief gevoel terug te komen en alle bovenvermelde g[lees meer...]evoelens. Enige verschil was,dat ik met deze dosis mij zeer diep heb doen Laten gaan. En wil dit gevoel nooit meer mee maken.
16-10-2018

ADHD

ik heb adhd en gebruik dit middel nu al zo lang als ik weet. het helpt mij erg om mij te concentreren. iets matter. ik heb wel prikkels nodig om iets meer los te komen, dus ik heb hooguit bijwerkingen als ik alleen thuis ben en mn pillen heb ingenomen

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2043)
Depressie (1693)
Angst & paniekstoornis (1473)
Hoge bloeddruk (1162)
ADD (558)
Depressiviteit (522)
Astma (465)
Angststoornis (460)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!