ISO 27001

ziekte

Medikinet

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Dogmatil 1 4
Zyprexa 1 4
Sifrol 1 1
Metoprolol 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

10-08-2017

ADHD

Ik verbaas mij over de bijwerkingen die in veel van de ervaringen wordt beschreven. Vooral de negatieve conclusies die er domweg aan worden toegekend. De negatieve bijwerkingen en de impact ervan op de kwaliteit van leven begrijp ik maar al te goed. In mijn zoektocht naar het juiste medicijn, de dosis en (minstens even belangrijk) de aanpassingen van alledaagse gewoontes, [lees meer...]ben ik de meeste van doe bijwerkingen ook ondervonden. Ik slaap veel beter op Dex, inslapen in 30seconden en uitgerust wakker worden. Mijn hartslag tempo gaat naar beneden. Mijn bloeddruk gaat eveneens naar beneden. Methylfenidaat heb ik ook geprobeerd, daarmee ervaarde ik wel veel van de fysieke bijwerkingen.
10-08-2017

Nog maar pas begonnen
08-08-2017

ADHD

Enkele maanden geleden ben ik gediagnosticeerd met ADHD- gecombineerd type. Mijn klachten waren vooral slapeloosheid, overprikkeling en drukte in mijn hoofd. De eerste keer dat ik dit medicijn innam heb ik werkelijk genoten van de rust die het creëerde in mijn hoofd. Ik dacht helemaal dat ik het medicijn gevonden had waardoor ik mezelf weer zou worden. Toen ik het eenm[lees meer...]aal regelmatig begon te gebruiken, kwam ik er al snel achter dat er toch ook wel wat vervelende bijwerkingen bijzitten, zoals het niet in slaap kunnen vallen 's nachts. Alsof ik 20 bakken koffie gedronken had... Ook vond ik de hartkloppingen in bed best eng. Met het overmatig transpireren en de droge mond (wat ook niet echt fijn is) kan ik toch wel goed leven. Ook al nam ik de laatste dosis om vijf uur 's middags, dan nog had ik last van de slapeloosheid. Ik moet zeggen dat wanneer je er wat melatonine bij neemt om te slapen, het redelijk gaat.... Redelijk! Dexamfetamine helpt zeker voor een goede focus, je wordt wat meer gestructureerd en je pakt wat meer dingen op. Dingen die je normaal altijd uitstelt tot het laatste moment, bijvoorbeeld huishoudelijke klusjes. Ook bij het kijken van een film/ serie, of het lezen van een boek, haakte ik al direct af (zonder medicatie). Met dit medicijn kun je gewoon je hoofd erbij houden en raak je veel minder snel afgeleid door andere dingen die om je heen gebeuren. Ook de duizend gedachten die soms tegelijk door je hoofd gaan worden zo goed als stilgelegd en alleen de dingen die er toe doen komen door. Ook een voordeel is dat de onrustigheid in je lijf iets afneemt. Het is bijvoorbeeld erg fijn wanneer je een poosje stil moet zitten. Misschien zijn mijn klachten van de ADHD, iets persoonlijk.. Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Kort samengevat: Prima medicijn, alleen je slaapt er erg slecht op!
08-08-2017

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Na lang gebruik van ritalin en concerta heb ik hiermee betere resultaten en ben ik wat rustiger geworden.
30-07-2017

ADHD

Ritalin bleek erg kort bij mij te werken, waardoor ik rebounds kreeg. Daardoor zat ik elke ochtend rond 10 uur te internetten op mijn werk, omdat ik me niet kon concentreren. Ook had ik daardoor vaak zin in eten. De overstap naar concerta heeft ervoor gezorgd dat ik nu beter functioneer.
30-07-2017

ADHD

Na jarenlang ritaln te hebben geslikt, ben ik overgestapt op concerta. Ritalin bleek te kort te werken, waardoor ik veel last van rebounds had. Door de concerta kan ik nu een baan hebben op mijn eigen werk- en denkniveau en ik ben sneller klaar met klussen in huis. Ik heb de concerta alleen nodig op werkdagen. Ik slik heel bewust geen concerta in het weekend.Na inname kan[lees meer...] ik 16 uur niet slapen en mede daardoor slaap ikdoordeweeks soms wat te weinig. Door in het weekend niet te slikken, kan ik in het weekend mijn rust pakken. Ik ben echt enorm blij met concerta.
17-07-2017

ADHD

Voor mijn ADHD en ADD besloot ik om dit medicijn te proberen, om te kijken of het bij me paste. Eén van de bijwerkingen is dat het slecht op je stemming werkt; dat deed het bij mij. Ik heb het ongeveer een week gebruikt en heb me nog nooit zo neerslachtig gevoeld. Ik ben wel ietwat depressief aangelegd, dus dit zal er vast wat mee te maken hebben.
17-07-2017

ADHD

Ik neem dit medicijn omdat ik ADHD gecombineerd type heb; ik heb dus ook ADD. Vooral de concentratieproblemen waren erg lastig voor mij. Ik kon me vaak niet eens 20 minuten op iets concentreren. Sinds ik dit medicijn neem wordt het langzaam beter. De veranderingen zijn nog erg subtiel, maar er is zeker vooruitgang. Ook merk ik dat ik op sommige vlakken meer overzicht h[lees meer...]eb: ik vergeet minder snel dingen en m'n leven is niet meer zo'n erge chaos. Natuurlijk heb ik dit ook behaald door oefeningen, maar dexamfetamine helpt me hier zeker in.
13-07-2017

ADHD

Ritalin werkte voor mij 15 jaar lang prima. De afgelopen jaren bracht het me niet de rust die ik gewend was. Daarom ben ik inmiddels overgestapt op Straterra. Straterra voelt heftiger en bij Ritalin voelde ik me meer mezelf maar Straterra werkt wel beter om rust in mijn hoofd te krijgen. Ik gebruikte van Ritalin een erg lage dosis. Soms maar 2,5MG per keer. Bij meer had[lees meer...] ik al gauw last van bijwerkingen.
13-07-2017

ADHD

Mijn ervaring is over het algemeen vrij positief. De eerste maand flinke psychische bijwerkingen gehad, maar dat viel te verwachten. Deze bijwerkingen waren angst en erg gevoelig en emotioneel zijn (huilen). De bijwerkingen kwamen terug elke keer als mijn dosis verhoogd werd. Ik heb 15 jaar lang ritalin gebruikt en Strattera maakt me rustiger in mijn hoofd. Ik word er [lees meer...]minder impulsief van en ben volgens anderen wat toegankelijker geworden dan met Ritalin. Zelf voel ik me wel vlak, stil en wat emotieloos. Ik kan me voorstellen dat dit bij sommige mensen een depressie kan opwekken maar ben hier zelf niet zo gevoelig voor. Al met al niet super, maar wel beter dan Ritalin. Één keer per dag nemen is ook wel erg handig.
08-07-2017

04-07-2017

ADHD

Het enige medicijn die mij direct rust geeft! Het was bij mijn eerste gebruik echt wonderbaarlijk hoe goed en snel het werkt. Jammer dat het niet gezond is maar ik zou niet meer zonder willen.
01-07-2017

ADHD

Ik ben in december 2016 getest op ADHD en ik heb het gecombineerde type. Ik ben nu 20 jaar. Altijd al zeiden docenten dat ik druk was en nergens zin in had, maar dat als ik het wel zou willen dat ik het zeker allemaal kon. Maar de echte reden waarom het niet lukte was dus dat ik behoorlijke ADHD heb, ja al die tijd al. Ik ben gelijk begonnen met medicatie en CGT en ik be[lees meer...]n er zeer positief over. Ik slik methylfenidaat (Ritalin), 3 maal per dag 20 mg. Als ik dagen heb dat ik niet veel hoef te doen, dan neem ik een lagere dosis van 10-15 mg per keer. Ik heb mij nog nooit een zombie gevoeld, maar ja je wordt er rustig en gefocust van en je gaat eerder beginnen aan de belangrijke zaken die je moet doen. Na vele studies te hebben verpest, ben ik nu zeker op de goede weg. Mijn cijfers zijn goed en ik kan eindelijk een project afmaken. De nadelen die ik heb bij Ritalin zijn o.a. veel transpireren en om de vier uur eraan denken je pilletje te slikken. Ook heb ik wel verminderde eetlust, maar ik heb op studie vaste pauzes en dan eet ik gewoon prima. Kortom, ik ben zeker fan van Methylfenidaat, maar ik raad iedereen aan om CGT te volgen als je gaat starten met de behandeling.
17-06-2017

ADHD

Ik ben een jongen van 17 jaar en ik neem 6 tal jaar strattera en ik heb last van acne. Ik zit nu aan een dermatologische behandeling, maar dat is een tijdelijk remedie om deze vervelende bijwerking tegen te gaan. Heeft iemand hier ook last van? Twijfel zeker niet om hierop te antwoorden!
16-06-2017

ADHD

Wat een afschuwelijk medicijn. Ja, zo nu en dan was ik beter gefocust en gemotiveerder, waardoor ik me opgeruimder voelde en mijn dag een stuk lichter was. De nacht die daarop volgde echter.... Deze pillen maakten mij altijd grieperig en hielden me de hele nacht wakker. 1 tabletje in de vroege ochtend was genoeg voor 1 slapeloze nacht. Mijn psychiater raadde me telkens aan[lees meer...] de medicatie tenminste een week achter elkaar te gebruiken, om mijn lichaam te laten wennen. Dit resulteerde telkens in een enorme ramp; de laatste keer dat ik dit deed, veranderde ik ineens in een bipolair, suicidaal wrak. Ik herkende mezelf niet meer terug. Verder regelmatig 'los' gebruikt als er een deadline gehaald moest worden. Werkte onder het mom van "beter dan niets", maar altijd met een slapeloze nacht en een week ziekte tot gevolg. Een tijd geleden maar helemaal afgeschaft. De relatief kleine voordelen wogen niet op tegen de enorme nadelen. Ik raad dit medicijn aan niemand aan. Sterker nog: ik raad het ouders die dit overwegen voor hun kind streng af. Wat een ongelofelijke troep.
09-06-2017

ADHD

Jaren terug gebruikte ik concerta tijdens mijn studie en na 3 jaar gebruik had ik deze niet meer nodig. 1 jaar geleden begon ik met werken. Er gaat dan een hele nieuwe wereld voor je open en mensen die ook adhd/add hebben hoef ik niet te vertellen hoe moeilijk het is aan die kwaliteitseisen te voldoen. Ik werk in de kinderopvang en daar is iedere dag anders. Het is chaotis[lees meer...]ch en ieder kind heeft zijn eigen dingetjes waar je aan moet denken. Ouders geven dingen door. En er komt altijd wat tussen als je ergens mee bezig bent, je komt handen te kort. Ik ben dus opnieuw voor medicatie gegaan. Methyfinidaat eerst begonnen met een lichtere dosering nu 36 miligram. Je hoeft er niet van te verwachten dat je ineens een totaal ander mens bent en alles op orde hebt. Maar het helpt wel. Ik krijg de dingetjes net iets beter geregeld, ik heb net dat beetje meer concentratie en mijn hoofd heeft wat meer rust. Dit zien anderen ook, ik loop wat minder rond als een kip zonder kop haha. Wel snap ik ook de negativiteit over deze tabletten, er zitten zeker nadelen aan. Maar deze wegen niet af tegen mijn voordelen. Ik slik ze bewust alleen op werk dagen. Ik let goed op mijn eten, want door de tabletten heb ik vaak minder honger en in het begin viel ik af. Nu ik vaak voor inname eet is dit niet meer het geval. Ik slik ze niet na 12 uur in de middag, want dan kan ik avonds niet slapen. Af en toe/ voornamelijk in het begin had ik last van hartkloppingen, maar dit valt reuze mee. Ik heb bewust gekozen voor 1x per dag met geleidelijke afgifte, zodat ik niet steeds last heb van de uitwerking en er aan hoef te denken om nieuwe te pakken. Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn ervaring.
08-06-2017

23-05-2017

ADHD

Ik gebruik Methylfenidaat nu bijna een week. De eerste twee dagen nam ik 5 mg per keer (halve tabletjes), maar ik voelde helemaal geen verschil. Ook geen duidelijke bijwerkingen. Daarna overgegaan op 10 mg per keer. Ik kan me nu wel beter focussen, maar niet op een fijne manier. Ik heb opeens chronisch hoofdpijn en voel me nog meer gespannen dan anders. Nu heb ik ook de di[lees meer...]agnose Gegeneraliseerde angststoornis gekregen, dus dat dit medicijn me nog meer gespannen maakt is echt volkomen kut. Voordat ik begon met Methylfenidaat kon ik me met enige moeite nog wel redelijk overgeven tijdens de Yoga-ontspanning. Nu is dat volkomen onmogelijk geworden. Ik heb tijdens de vorige ontspanning (max. 5-10 minuten) ongeveer 6 verschillende dingen bedacht die ik wilde opzoeken op internet. Niet echt ideaal.
16-05-2017

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Ik slik nu 2 en halve week wellbutrin. (Hiervoor slikte ik setraline). Ik had de eerste week alleen hoofdpijn. Dat was te onderdrukken met paracetamol. Maar de donderdag in de tweede week kreeg ik rond 3 uur last van druk op mijn oren achter in mijn hoofd en in mijn keel/borst. Drukte kon in niet verdragen en werd ook onhandiger in mijn bewegingen. Liep tegen dingen op. O[lees meer...]ok zie ik waziger. Maagpijn erbij Kortom ik voel me niet goed. Dit een paar dagen aan gekeken en toen toch maar huisarts gebeld. Die adviseerde mij dat ik meer nodig had. Dus heb een halve erbij gedaan. Sommige klachten zijn nu weg maar het raar voelen in mijn hoofd en druk op mijn oren blijven! Gaat dit weg of blijft dat? Want anders ga ik ermee stoppen. Kan iemand mij vertellen hoe je je voelt in de 4e en 5e week?
15-05-2017

ADHD

Door mijn drukte in mijn hoofd en impulsief gedrag, veel praten, vaak dan moeilijk tot de kern komen, heel snel afgeleid. Het vervelende opgejaagde gevoel van dat ik iets moet. Bijna paranoia achtig. Veel therapieën gehad, veel piekeren soms om niks. Minderwaardig gevoel, laatste ervaring verslavingskliniek werd ik te vaak teleurgesteld. Ik heb wel veel baat bij c g t en e[lees meer...]cht helpend is voor mij regelmaat, duidelijkheid, maar het blijft wel het langer vol houden van structuur, want door mijn drukte gaan mijn gedachten nog steeds snel, moet er maar mee leren leven.
15-05-2017

ADHD

Ik ben een 17jarige jongen en ik neem al vanaf mijn 9 jaar strattera.. Sinds vorig jaar verhoogd van 40 naar 60mg. . Het neemt de chaos in mijn hoofd weg. Ik heb meer zekerheid en een betere rem. Ik ben er tevreden over aangezien ik ook gilles de la touret heb en dit medicijn mijn tics doet verdwijnen. Dit medicijn neem ik hoofdzakelijk voor rust in mijn hoofd, want de co[lees meer...]ncentratie die is pas aanwezig als ik er een ander middel bij slik. Het vervelende aan de strattera is dat ik soms een witte uitscheiding heb tijdens het plassen, wat achteraf zeer veel pijn kan doen ter hoogte van de balzak. Ook stimuleert strattera mijn talgproductie waardoor ik volg van de acne sta. Dit compenseer ik nu door een acnepillenkuur bij de dermatoloog. Herkent iemand deze vervelende bijwerkingen? Aarzel niet om te reageren!
14-05-2017

ADHD

Na jaren aanmodderen met anti depressie medicatie die ik overigens nog steeds gebruik, In oktober 2016 begonnen met ritalin. Ik had binnen het tijdsbestek van nog geen week er om de 2 uur 1 nodig, daarbij werd ik daar erg onrustig en opgefokt van. Gebruik nu een maand concerta 54 mg. Heb alleen ook niet genoeg aan 1 capsule per dag. Maar voel me wel erg goed, ben eindel[lees meer...]ijk weer wie ik ben, en niet meer zo afgevlakt.
07-05-2017

ADHD

Effectief medicijn met weinig bijwerkingen in vergelijking met SSRI's, methylfenidaat en dexamfetamine. Doet weinig voor hyperactiviteit maar veel voor impulsiviteit, angsten, dwangen en focus. Bijwerking zijn bij mij obstipatie, pijn na klaarkomen (zeurderig gevoel vanuit prostaat) en last van vroegtijdig verliezen van sperma, nog voor het klaarkomen.
05-05-2017

ADHD

Hoi allemaal. Alvast excuses voor de enorm lange tekst, maar ik probeer zo volledig en uitgebreid mogelijk mijn verhaal te doen over mijn ervaring van een jaar Dex omdat ik hoop dat ik mensen hiermee kan informeren wat het middel met je kan doen. Ik wil niet zeggen dat de bijwerkingen bij iedereen hetzelfde zijn, maar ik wil je er wel bewust van maken wat de gevolgen kunne[lees meer...]n zijn van lange termijn gebruik. Ongeveer een jaar geleden ben ik gediagnosticeerd op ADHD. Mijn hele leven lang had ik al moeite met concentreren, motivatie vinden voor minder leuke dingen in het leven en dingen afmaken. Mijn middelbare school periode was een hel. Uiteindelijk wel op eigen kracht, toen nog zonder medicatie, afgemaakt. Vervolgens ging ik studeren en daar ging het eigenlijk al snel weer mis: 2 studies vroegtijdig moeten stoppen omdat ik niet gemotiveerd was en niet wist wat ik met mijn leven nou precies wilde. Op dit moment zit ik in het 4e jaar van mijn 3e studie (inmiddels ben ik dus ongeveer in totaal 7 jaar aan het studeren). Ongeveer 3 jaar geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met ritalin. Vrienden van mij gebruikten het middel en ik kon altijd wat van ze krijgen om te studeren. Ik merkte dat het studeren gelijk al makkelijker ging. Ik ging sneller door de leerstof heen, ik behield het overzicht makkelijker, eerder gemotiveerd om te beginnen, minder snel afgeleid, alleen werd ik wel ontzettend vlak van ritalin. Toch besloot ik om te laten kijken of ik ADHD zou hebben, want het leek er wel ontzettend op en het leek me fijner om zelf de medicatie te kunnen halen als ik het nodig zou hebben. Na de diagnose ging er voor mij dan ook een wereld open. Ik was zo blij dat ik eindelijk wist waar alles vandaan kwam. Alles viel gewoon op zijn plek. Mijn ouders hebben dit vroeg nooit bij mij gezien omdat ik voornamelijk altijd druk in mijn hoofd ben en niet zo zeer van buiten. Maar, mensen zien mij wel altijd als een heel energiek, enthousiast, soms impulsief maar positief en gezellig, warm persoon. De instelling waar ik me heb laten testen kwam vervolgens met een nieuw middel wat me zou kunnen helpen en omdat het je minder vlak zou maken: Dex. De eerste keer dat ik het middel nam bij die instelling voelde fantastisch: ik had overzicht in mijn hoofd. Ik omschrijf het altijd als volgt: normaal is mijn hoofd een boekenkast waar alle boeken door de war op de grond liggen, maar als ik het middel heb genomen voelt het als een opgeruimde boekenkast met de boeken op alfabetische volgorde. Tuurlijk, er waren directe bijwerkingen (droge mond etc), maar die wogen niet op tegen de positieve werking op dat moment. Vervolgens ben ik het middel gaan gebruiken op regelmatige basis, dus alleen tijdens mijn stageperiode en tijdens het leren van toetsen, dus niet in de weekenden en niet tijdens de vakanties bijvoorbeeld. Wauw wat werd ik productief: studeren ging makkelijker, toetsen maken ging makkelijker, eerder huishoudelijke klusjes doen, overzicht bewaren op stage/school/werk, makkelijker gesprekken volgen (minder snel afdwalen), zin om dingen te doen overdag. Oke er waren nog steeds wat zichtbare bijwerkingen (droge mond, veel naar wc, veel water etc), maar ook die wogen nog niet op tegen de positieve bijwerkingen. Naarmate ik het middel langer gebruikte kwamen er toch helaas meer vervelende klachten bij... Op dit moment ben ik bezig met mijn scriptie en eigenlijk gaat eigenlijk alles ontzettend goed in mijn leven, maar door het gebruik van Dex ben ik gewoon een deel van mijn levensenergie verloren en kan ik gewoon die goede dingen niet meer inzien. Vooral wanneer het middel uitwerkt (vaak rond 19:00 omdat ik mijn laatste dosis rond 14:00 uur nam vnw slecht slapen), werd ik ontzettend prikkelbaar, had ik geen zin meer om dingen te doen en kon ik alleen maar voor de tv zitten als een soort zombie. Als ik na 14:00 uur nog Dex zou nemen, zou ik gewoon slecht tot niet kunnen slapen. Dit is per persoon anders, maar blijkbaar reageert mijn lichaam er gevoelig op (daar moest ik zelf ook nog achter komen). Daarnaast kwamen alle gedachtes in een keer terug die ik daarvoor in de boekenkast had opgeruimd. Ik kon nog maar weinig positieve dingen zien, terwijl ik altijd juist zo'n positief persoon was. Mijn vriendin waar ik mee samenwoon heeft het gezien en heeft me erop gewezen dat ik anders was wanneer ik het middel op had. Terwijl ik wel (gelukkig) mezelf was als ik geen Dex op had. Ik begon me er gewoon bewust van te worden dat ik me gelukkiger voelde wanneer ik een tijdje geen Dex had gebruikt. Kortom: Dex speelt met je emoties en hoe. Ik ben er door veranderd en ik heb dan ook gister besloten om met het middel te stoppen. Dan ben ik maar soms wat minder productief, maar ik ga op zoek naar een andere, natuurlijke manier om me beter te concentreren. Voor mij wegen de positieve bijwerkingen niet op tegen de negatieve bijwerkingen. Ik was altijd blij met mezelf als persoon, maar door het gebruik van Dex ben ik minder blij met mezelf geworden en dat is voor mij het momentum om te stoppen. Ik weet niet hoe ik me de komende weken/maanden ga voelen omdat ik pas net gestopt ben, daarnaast moet ik mijn scriptie nog afronden dus dat wordt waarschijnlijk ook een hele opgave, maar me psychisch en emotioneel slechter en deprimerend voelen door drugs, want dat is het eigenlijk, is voor mij genoeg reden om er per direct mee te stoppen. Nogmaals, het middel kan je zeker helpen om je productiever te maken. Maar dit kan wel ten koste van je persoonlijkheid en je moet je afvragen of dat is wat je wil. Ik in ieder geval niet. Liever ben ik een ongestructureerd, chaotisch en soms ongemotiveerd persoon, maar wel positief, energiek en enthousiast persoon. Dan een zombie die wel netjes al zijn werk afmaakt, maar vervolgens thuis dood op de bank ligt. Tuurlijk, het middel reageert anders op iedereen, maar het speelt wel met je hersens dus houd daar rekening mee.
29-04-2017

ADHD

Ben begonnen in 2012 eerst met methylfenidaat kort werkend(ritalin), vrij snel daarna vanwege rebounds over op concerta. Ik herinner mezelf nog de allereerste tablet, ik fietste voor het eerst naast mijn partner ipv een paar meter voorruit. Op de snelweg dacht ik waarom heb ik zo'n haast en rijdt ik zo hard. Ik kon luisteren bij verjaardagen en had helaas de eerste weken w[lees meer...]el veel hoofdpijn en het gevoel dat ik een vreselijk rood gezicht had. Na jaren gebruik kreeg ik hartklachten en moest per ambulance naar het ziekenhuis, hier bleek dat ik vertragingen kreeg van mijn hartslag en het hart dubbele slagen ging maken(overslaan). Moest per acuut mijn medicatie stoppen en bij controle van mijn hart bleek deze totaal niets meer te mankeren! De medicijnen dus, moest minderen met medicatie omdat er geen alternatief was en kreeg weer problemen op het werk door aandachtsstoornis. Weer ophogen gaf weer hartklachten en een gevaarlijk hoge bloeddruk. Daarna gestart met 2x 18mg verspreid over de dag ( 1x 8:00 en 1x 15:00) dit ging prima, echter heb veel last van depressiviteit gekregen. Eigenlijk voel ik me wel 100% met concerta, maar mijn humeur is afgevlakt. Heb veel geleerd doordat ik concerta heb gebruikt en ga er nu mee stoppen. Na paar dagen stoppen komt er wel iets meer chaos terug, maar als ik mezelf goed controleer neem ik meer rust. Voel me veel gezelliger en vrolijker zonder medicijnen en dat geeft voor mij de doorslag. Ik wil weer echt leven ipv van in een soort cocon. Heb altijd het gevoel met concerta dat ik niet echt leef. Geniet er nu veel meer van je voelt je meer ' gedrukt'. Ik moet bekennen dat ik de concerta nodig heb gehad om mijn leven weer op de rails te krijgen en problemen op te lossen, maar er kwamen er met concerta dus ook veel bij. De bijwerkingen zijn gevaarlijk en ook ontstaat er sneller depressiviteit bij langer gebruik met hogere doseringen.
28-04-2017

ADHD

Veel duf makkende effecten, Dexamfetamine heeft dit bij mij niet gelukkig. Maar geeft wel de structuur, rust en kalmte.
28-04-2017

ADHD

ADHD oogende klachten. Wereld is 180 graden gedraaid. Nog nooit zoveel rust en kalmte gevoeld. Jammer dat als het bij mensen niet bekend is of niet het juiste effect heeft er gelijk negatief over gedaan word. Misselijkmakend is de prijs en de prijsstijging, en het daarbij behorende gedoe om vergoeding. Nog even en de poeders uit de limburgse labjes zijn goedkoper.
26-04-2017

ADHD

Sinds 2 maanden gebruik ik nu Dexamfetamine na een volwassen diagnose ADHD. Heel mijn leven al klachten, pas na een zeer stressvolle periode in mijn leven is er door specialisten ADHD vastgesteld. Er ging voor mij een wereld open, eindelijk een verklaring voor de klachten die ik al heel mijn leven had/heb. Door de psychiater kwam een voorschrift voor ADHD medicatie. Ik[lees meer...] ben me gaan inlezen op Ritalin (methylfenidaat) en dexamfetamine. Ik ben voor dexamfetamine gegaan omdat ik van de psychiater de keus kreeg. Dexamfetamine heeft een geleidelijke opbouw en geleidelijke afbouw, methylfenidaat daarintegen "kickt" vaak in en geeft een zwaardere rebound. Bij het eerste gebruik van Dexamfetamine kwam er een enorme concentratie en rust over me heen. Ik had voornamelijk last van de drukte in mijn hoofd (ADHD). Dexamfetamine helpt me enorm, ik voel me zo rustig dat ik nog moet wennen aan mijn nieuwe IK. Enige nadelen zijn, weinig eetlust, een droge mond, vaak naar het toilet, veel drinken. Slapen is voor mij geen probleem, ik neem de laatste dosis rond 16:00. Ben wel skeptisch over wat dexamfetamine op de langere termijn met me gaat doen. Dexamfetamine voelt in deze moeilijke periode goed en brengt me rust, maar mijn ADHD heeft me ook veel gebracht en dexamfetamine vlakt me wel af. Minder sociaal, maar meer doordacht en minder impulsief (financieel, alcohol en drugs gebruik, en niet constant opzoek naar uitdagingen etc.). Dexamfetamine heeft voor mij persoonlijk veel voordelen, maar de persoon die mijn omgeving kent veranderd wel door de dexamfetamine. Dit is voor mezelf ook wennen. Een nadeel wat ik niet veel lees op het internet door dexamfetamine gebruikers. Echter ik persoonlijk wel ervaar.
19-04-2017

17-04-2017

ADHD

Sinds een maand gebruik ik langdurende methylfenidaat (strattera) voor mijn Adhd. Sinds 5 jaar weet ik dat ik adhd heb. Eerst Ritalin gebruikt kort werkende dosis. Daar ook zo'n last van rebound gevoel. En nu lijkt wel weer of ik steeds een rebound gevoel krijg. Mijn hoofd word druk, ik word misselijk, angstig, hartkloppingen, vreselijk moe, draaierig, moet heel erg huilen[lees meer...].Heel mijn gevoel slaat op hol. Ik moet gewoon in bed gaan liggen en ergens waar geen geluiden zijn, wie heeft daar ook dezelfde klachten van?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1696)
Depressie (1410)
Angst & paniekstoornis (1187)
Hoge bloeddruk (955)
ADD (476)
Depressiviteit (455)
Astma (398)
Angststoornis (381)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!