ziekte

Medikinet

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADHD

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Dogmatil 1 4
Zyprexa 1 4
Sifrol 1 1
Metoprolol 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADHD

28-01-2017

ADHD

Ik slik sinds mijn 9e medicijnen voor ADHD, begonnen met 5 mg per dag en zit ondertussen op 45 mg (1 keer 18 en 1 keer 27) per dag. Werkt goed en ik kan me beter concentreren op school. Ook ben ik er minder onhandig door geworden. Ik laat minder vaak dingen vallen en val zelf ook minder vaak. Toppie op het inslapen na dan. Begin en einddatum wist ik niet dus maar wat ingev[lees meer...]uld dat volgens mij wel in de buurt ligt.
23-01-2017

ADHD

Na burn out (28 jr, V) thuis komen te zitten na JAREN gerend te hebben. Begonnen met schematherapie en daar stil moeten staan bij mijn verleden (en wat ik nog mee draag maar geen controle over heb zoals bijv. verslavingen en psychische problematiek in de familie). Hier ook stil moeten staan bij ik als persoon. Na verloop kwam er uit dat ik ADHD combi heb (ADD/ADHD). Dit ma[lees meer...]akt voor mij zoveel duidelijk... echter is mijn brein echt even op geraakt.. het functioneert niet altijd zoals ik zou willen en dat maakte mij nog onzekerder (vermoeidheid, geen concentratie, lusteloos, nog gevoeliger voor dwangmatig gedrag, grote emotieschommelingen). Mijn hoofdbehandelaar weet dat ik liever geen medicatie slik, maar heeft mij overtuigd om het te (tijdelijk) te proberen om mijn brein te herstellen en het resultaat ook goed is om mij uit een bepaald patroon te trekken. Ik slaap chronisch slecht, daar kreeg ik een lage dosis lexapro voor. Slapen beter, dromen blijven altijd intens. Na 2wk gestart met toevoegen van Methylfenidaat.. Het advies was om 3x per dag 15mg te slikken. Ik merk dat zodra ik het inneem ik meer focus heb, taken beter kan afronden. Echter... (als sporter en met prestatiedrang) frustrerend dat ik last heb van een verhoogde hartslag en momenten super warm. Daarnaast ben ik in 2 weken bijna 3kg verloren, eetlust snel kwijt of momenten heel erg trek maar zodra ik ga eten of eten zie ik behoorlijk misselijk wordt. Over 2 weken weer een afspraak bij mijn hoofdbehandelaar...
16-01-2017

ADHD

Ik begon met een hele lage dosering, die voor mij niet werkte. Ik moest gaan opbouwen per week met telkens 5 mg meer. Uiteindelijk had ik een goede dosering, maar aangezien ritalin maar voor 3-4 uur werkt, moest ik telkens opnieuw een pilletje nemen. Ik ben nogal vergeetachtig waardoor ik dit heel vaak vergat. Ik vond dit vervelend en heb dus gevraagd of er een optie was [lees meer...]om medicatie te gaan gebruiken met een langere werking. Ik vond het daarbij geen fijne pilletjes om in te nemen, ik kan namelijk geen paracetamol doorslikken en qua vorm leken deze pilletjes erg op paracetamol. Ik ben dus geswitcht naar een ander medicijn.
16-01-2017

Medikinet (methylfenidaat)
ADHD

Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar dit medicijn. Ik vind het een heel fijn product en heb een veel betere concentratie erdoor. Het enige wat een beetje moeilijk is, is de verminderde eetlust; ik kan niks eten maar heb wel een hongergevoel, ik krijg gewoon niks door mn keel. Verder is het qua gebruiksgemak erg fijn, het zijn kleine capsules die makkelijk doorslikken. Verder heel[lees meer...] tevreden over deze medicatie.
12-01-2017

ADHD

Hallo, Wondermiddel. De hele antidepresiva lijst afgewerkt, niets hielp, veel, heel veel bijwerkingen, nu Concerta. Het brengt Rust. Formidadel middel. Je kan het beter wel als niet proberen. De eigen bijdrage, in tegenstelling tot Ritalin, moet n ieder voor zichzelf bepalen, mij is het meer dan waard. 's Morgens 1 tablet, en er ging voor mij een nieuwe wereld open.
10-01-2017

ADHD

Ik ben meerdere keren ingesteld op Ritalin en dexamfetamine. op beide reageerde ik eigenlijk alleen op de bijwerkingen. Het gevoel niet in mijn eigen lijf te zijn, maar boven mijn hoofd te hangen. Tandenknarsen, verkrampte maag, ogen niet kunnen focussen. Na een gesprek met een speedgebruiker heb ik besloten te stoppen. Alles dat ik als bijwerking noem, noemde hij als wer[lees meer...]king van speed.
10-01-2017

Olanzapine (olanzapine)
ADHD

Ik had al jaren geen energie meer, kon prikkels niet meer verdragen, zag steeds zwart voor mijn ogen en reageerde op alles impulsief. Sporten lukte niet doordat ik steeds te moe was om iets te doen alsof mijn benen me niet meer wilde dragen zo moe. Nu sporten gaat goed. Ik ben naar een verjaardag en een bruiloft geweest (wel kort, maar toch het ging!). Ik kan kiezen of ik[lees meer...] op een prikkel reageer, bijvoorbeeld mijn telefoon gaat en die kan ik gewoon laten gaan. Normaal moest ik opnemen of het daar nou het moment voor was of niet.
07-01-2017

ADHD

Methylfenidaat 36mg van Sandoz werkt maar 5 uur??!!
07-01-2017

ADHD

Werkt goed, gebruiksvriendelijk en niet om de zoveel uur nieuwe medicatie moeten nemen.
05-01-2017

ADHD

ik zelf geen bijwerkingen en ben zeer blij dat ik het nu gebruik. Het gaat nu beter met mij en de omgang met anderen.
29-12-2016

Equasym (methylfenidaat)
ADHD

ik ben enorm blij met de werking van equasym. Ik ben helemaal geen voorstander van medicatie. Deze heeft invloed op wie je werkelijk bent. Maar: 1) Equasym geeft mij structuur 2) het laat mijn hersenen optimaal gebruiken ondanks mijn concentratiestoornissen. 3) Daarbij is het ook makkelijker om linken tussen verschillende onderwerpen te leggen. Mijn hoofd zat vaak v[lees meer...]ast als ik wou gaan beredeneren, linken leggen,... en equasym deblokkeert deze blokkeringen. 4) Last but definitely not least: geen enkele bijwerkingen!
27-12-2016

Dexamfetamine (dexamfetamine)

21-12-2016

Risperidon (risperidon)
ADHD

Goeie medicijnen, maar een joint laat ik voortaan liggen. Wat een vage bijwerking is dat zeg pff, werd angstig en heel druk in me hoofd, zag vlekken dus geen joint meer voor mij, had het al een tijd niet gedaan, dus nu helemaal niet meer.
07-12-2016

ADHD

Hallo dit is een wereld medicatie, toen ik ben begonnen met concerta is mijn wereld compleet veranderd. De thuissituatie veranderde positief, op mijn werk ging het veel beter met name concentreren, ik had nogal eens ongelooflijk veel verzuim door mijn impulsieve gedrag wat resulteerde in ongelukken op de werkvloer. Alles werd voor mij ineens duidelijk. Ik hoop dat dit verh[lees meer...]aal je kan helpen.
02-12-2016

ADHD

Ik weet nu ong 1,5 jaar dat ik ADHD heb. Ik dacht altijd wel dat er iets anders was aan mij, ik was altijd heel druk in mijn hoofd, liep overal over te piekeren, zag overal het negatieve van in en raakte daardoor steeds onzekerder. Ik heb toen ook meteen Ritalin gekregen van de Psych maar ik durfde deze niet te nemen omdat ik erg bang was voor dat was het met me zou doen e[lees meer...]n ik daar geen controle over zou hebben. Over medicatie ben ik altijd erg sceptisch geweest en heb altijd gezegd dat ik het zonder wou proberen. Tot ik voor een paar maand geleden deel nam aan een praatgroep voor volwassenen met ADHD. Hier werden er zoveel positieve dingen verteld over Ritalin en ik raakte toch wel erg nieuwsgierig. Nu heb ik vorige week donderdag mijn eerste pil ingenomen alleen om te kijken wat het deed, en het werkte verrassend goed. De drukte in mijn hoofd was weg, ik kon logisch nadenken en alles leek een stuk overzichtelijker. Dus begonnen met 3x daags. De eerste bijwerkingen waren slecht slapen, diarree en verminderde eetlust. En ik begon toch wel te merken dat ik niet meer mezelf was, er hangt een soort waas over me heen waar ik me niet heel erg prettig bij voel. Momenteel heb ik elke dag last van hoofdpijn en ik heb het idee dat ik er heel erg emotioneel van word, ik ga overal nog meer over piekeren en het word nu zo extreem dat mijn hele lichaam dan onder spanning staat en ik super opgejaagd en nerveus ben. Nu zegt de Psych dat ik het even aan moet kijken dat de bijwerkingen weggaan en dat ik met de tijd beter merk wat het nu eigenlijk doet en wanneer het is uitgewerkt. Want dat merk ik nu niet vanwege de bijwerkingen. Ik twijfel nu heel erg of ik er mee door wil gaan of niet, want feit is: ik ben nog steeds erg sceptisch over (in mijn ogen) chemische pillen die je elke dag moet slikken. En ik ben bang dat ik er op ten duur meer lasten bij krijg dan voorheen. Lastig!
26-11-2016

ADHD

vanaf mijn 4de "anders", maar gelukkig met een goed stel hersens. in 1953 heette het nog mbd. in 2002 eindelijk diagnose na suicidepoging. ritalingebruik als jo-jo. start: 80 mg; *ik zit dan 2-3 maanden lekker in mijn vel dan wordt de rebound heftiger en de werkingsduur korter: op dit moment duurt 20 mg 2 uur. ik hoog de dosis op tot 140-160 mg. ik word steeds ongelu[lees meer...]kkiger. tot ik rigoreus stop. eetlust komt weer terug, sombere gedachten minder. kortom beter in 't vel. na zo'n maand 'vakantie' word ik gek van mijzelf en word doodmoe van overprikkeling. ik start weer en (vervolg boven bij de asterisk). ben nu aan het nadenken over medi-wiet....
25-11-2016

ADHD

Bijna 3 jaar geleden zijn wij gestopt met Concerta voor mijn zoon, toen 9. Zijn bijwerkingen waren zo heftig waarbij de urenlange erectie het meest ernstige was. De afgelopen jaren zijn we op een andere voet verder gegaan en dat werkte goed. Helaas zit hij nu in de pubertijd en ervaren wij weer alle negatieve kanten van zijn ADHD. Het is heftiger en hij heeft er veel last [lees meer...]van op sociaal gezien. Daarom dachten we dat het geen kwaad kon om weer te proberen. Maar wat een spijt! De afgelopen dagen is hij overdag beroerd geweest en vanaf 4 uur in een rebound met paniek, hysterisch gedrag, vluchten, waanbeelden, wegkruipen, veel huilen en aan een stuk praten over enge zaken. 's Avonds niet durven slapen en zijn oudere broer mag niet in de buurt komen - dan wordt het nog erger. Het is het ons niet waard! We gaan het weer op een andere manier proberen.
08-11-2016

Sertraline (sertraline)
ADHD

Overstap van Sertraline naar wellbutrin ging heel moeizaam, maar wel de moeite waard. Geen bijwerkingen meer en ik hoop dat mijn gewicht weer af gaat nemen...
08-11-2016

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Ik gebruik deze medicatie voor adhd en sinds kort 300mg zodat ik de andere medicatie kon stoppen. Voor de adhd doet het wel wat maar niet voldoende helaas. Als ad wel goed! Ik ben door andere ad veel aangekomen. Iemand ervaring met gewichtsafname door wellbutrin? Dit lees ik hier en daar...
06-11-2016

ADHD

Ik kreeg dit medicijn nadat ik uit de verslavingskliniek kwam van mijn psychiater, omdat een combi van add/adhd heb concerta was te duur en heb eerst 110 mg ritalin per dag geslikt en daarna afgebouwd naar 4x20mg. Ben inmiddels gestopt, doordat de werking mij weer veranderde in een verslaafde die zijn dosis telkens nodig begon te krijgen en werd snel boos in mijn eigen tun[lees meer...]nelvisie. Ik ben naar de dokter gegaan en nu helemaal gestopt na 2 jaar, het heeft ook zijn positieve werking gehad, maar die dingen gaan nu zo ook goed in het dagelijks leven.
03-11-2016

ADHD

Ik kan me goed concentreren op school, en kan beter nadenken voor ik iets zeg! Alleen word ik een beetje bang van alle slechte reacties. Ik merk na een half jaar dat ik wel iets minder effect heb dan voorheen. Ik heb nu 54 mg voorgeschreven gekregen en vind dit prettig!! Ik raak alleen in de twijfel of ik dit wel moet doen? Is het dan echt zo slecht? Het helpt mij goed op[lees meer...] school en met andere dagelijkse activiteiten!
28-10-2016

18-10-2016

Wellbutrin XR (bupropion)
ADHD

Gebruik deze troep niet, mensen.. eerste paar jaar had ik het niet direct door, maar langzamerhand begon de 'pieptoon' in mijn hoofd steeds meer op te vallen. Dacht eerst dat het door drukte of iets dergelijks kwam, maar ben er nu wel van overtuigd dat het door de Welbutrin komt. Korte zoekopdracht op internet laat ook andere gebruikers met dezelfde ervaring zien. Schijnt [lees meer...]zelf permanente schade mogelijk te zijn. Ben nu snel aan het afbouwen en hopen op het beste..
16-10-2016

Medikinet (methylfenidaat)

10-10-2016

ADHD

Redelijk effectief, maar veel afgevallen in korte tijd, hoofdpijn, puistjes, humeurig en erg veel last van de "rebound"
28-09-2016

ADHD

Ik gebruik sinds anderhalve maand concerta waarvan de eerste maand 18mg (Mylan) maar die werkte na anderhalve week al niet echt optimaal. Al was mijn eerste week helemaal geweldig, want ik had me nog nooit zo prettig gevoeld(nooit eerder medicatie gekregen aangezien ik pas een paar maanden weet dat ik adhd heb) en ik dacht oh dus zo hoor ik mij te voelen en om te gaan met[lees meer...] heel veel prikkels van buitenaf die ik opeens beter kon plaatsen en verwerken. Nu zit ik op 27mg concerta en dat gebruik ik nu anderhalve wk. Helaas is na de uitwerking vd pil de terugval wel heftig in sommige situaties pff maar het helpt en ik ben ondanks nadat de pil is uitgewerkt mij meer bewust van mijn emoties en heb ik die sneller onder controle. Geen rare bijwerkingen oid en raar was ik toch al haha. Ik verlies mezelf gelukkig niet wat ik in eerder ervaringen van andere heb gelezen. Tja Adhd ja dat zal altijd blijven en gelukkig bestaan er pillen zoals concerta die mensen zoals ik/ons kunnen helpen. Oh ja...... ooit wel eens een normaal mens ontmoet?! Groetjes
25-09-2016

Tranxene (clorazepinezuur)
ADHD

Ik had last van blijvende onrust met ritaline en concerta ook geprobeert nu werkt dit medicijn perfect nergens meer last van!
19-09-2016

Trazolan (trazodon)
ADHD

Ik gebruik t al heel lang gezien een posttraumatische stress stoornis en adhd en add. Ik slaap sneller en beter door. Maar veel dromen nachtmerries. Druk in mn hoofd. Maar volgens mijn vriend compleet van de wereld. Ik heb t altijd koud name handen. En 's nachts zweet ik me rot, zo warm. Heb koude washand en alleen dun laken altijd warm en 's morgens ijskoud. Ik maak me wa[lees meer...]t meer zorgen om t medicijn.
02-09-2016

Dexamfetamine (dexamfetamine)
ADHD

ik gebruik een combinatie van 60mg dexamfetamine (6x10mg) en 180mg methylfenidaat (6x30mg) per dag
29-08-2016

Amfexa (dexamfetamine)
ADHD

Moest zoals velen gedwongen switchen van de Magistrale Dex naar de Amfexa. Doordat ik een goede aanvullende verzekering heb kwam de Amfexa qua eigen risico zelfs voordeliger uit, dan de Magistrale Dex. (Wat niet wegneemt dat ik het totaal niet eens ben over de handelswijze van Eurocept) Ik dacht dus zonder problemen over te kunnen stappen, want Dex is Dex, toch? Maar d[lees meer...]at bleek niet het geval. De Amfexa bracht vanaf het begin een niet te vullen gevoel van onrust, daarbij veel irritatie, hoofdpijn, neerslachtigheid en slapeloosheid wat ik van de Magistrale Dex niet kende. Ben daarom terug gegaan naar de Magistrale Dex van 2,5mg en heb van de bovenstaande problemen geen last meer. Ik moet nu wel 18 tabletjes wegwerken i.p.v. 9 per dag maar dat is dan ook het enige nadeel

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1606)
Depressie (1305)
Angst & paniekstoornis (1095)
Hoge bloeddruk (893)
Depressiviteit (445)
Zenuwpijn (444)
Astma (369)
Angststoornis (352)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!