ziekte

Bestaat uit:
Hypothyreoïdie (102)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trage schildklier

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trage schildklier

26-09-2022 | Vrouw | 43
Trage schildklier
Temperatuur regulatie veel beter, soms opvliegers ondanks goede bloedwaarden. Gewicht blijft ongewijzigd.

18-09-2022 | Man | 59
Trage schildklier
Sinds 1 jaar gebruik ik het medicijn thyroxinennatruim Het 1 ste half jaar 50 mg en daarna waren de waarde.s nog niet goed toen moest ik via de HA 75 mg gaan slikken ....maar.nu na 1 jaar voel ik.mij er niet beter op worde ..als.ik de medicatie wel eens vergeet voel ik mij stukker beter ....dus heb de medicatie soms 1 paar dagen express vergeten ..en voelde ik mij niet [lees meer...]meer zo vermoeid en ook geen stress of kwalijke rare dromen of hart steken ...na dat ik de tabletten ben gaan slikken ook storm of harde ruis in mijn hoofd ...vind dit niet normaal ...wie kan mij advies gëven over een andere alternative mediacijn wat beter is ..want word hier inmiddels wanhopig van

04-09-2022 | Man | 63
Trage schildklier
Heb dit middel voor te traag werkend schildklier waarbij de bloedwaarden twijfelachtig zijn doch de symptonen aanwezig. Gebruik het nu 3 maand,hoofdpijn is afgenomen,spierpijnen weg,stemming beter (kan beter) Slaap goed doch vroeg wakker! Helpt niet om mijn overgewicht in toom te krijgen! Ik twijfel om het zo te laten of te verhogen,wetende dat het ook tegen je [lees meer...]kan werken. Mijn mening over dit middel is niet negatief!!

Tirosint

30-07-2022 | Vrouw | 54
Trage schildklier
Ik gebruik sinds 2000 schildklier tablet ,eerst thyrax,het ging goed ,na een maar jaar weer niet goed overstap naar eurthrax tijdje ging het goed. Daarna Levo ging goed ,daarna weer niet. Bloedwaarde was goed maar toch klachten. 4 maanden geen medicijnen gebruik was van 78 naar 69 kg afgevallen. Bloed geprikt ik moest weer medicijn gaan gebruiken tirosint 13 ug . Ik heb z[lees meer...]oveel bijwerkingen en ik ben weer aangekomen 7 kg zwaarder. Ik voel mij veel zieker dan zonder tablet .

Saxenda

30-07-2022 | Vrouw | 63
liraglutide
Trage schildklier
Na 8 jaar alleen maar aangekomen te zijn meer dan 40 kg diverse dieeten dieetiste alles geprobeerd maximale gewichtsafname 900 gram zo frustrerend. Nu ben ik 4 weken bezig en er is 8 kg af Geen bijwerkingen gehad, niets Geen hongergevoel voel me zo blij dat eindelijk met deze medicijn het wel lukt, Het motiveert me enorm met bewegen en goed op de voeding te lette[lees meer...]n Ben echt vol lof

Thyrofix

24-07-2022 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Zeer ernstige verzuring en spierpijnen in beide benen ongev. 3-4 uur na inname tablet. Geen breuklijn op tablet hierdoor is tablet niet te halveren en fijn tunen bij instellen niet goed mogelijk. Geen dag aanduiding (ma.di.dag enz)op strip. Dit zou voor controle inname beter zijn. Tot zover goed resultaat verlagen van TSH.

Levothyroxinenatrium Teva

12-07-2022 | Vrouw | 40
levothyroxinenatrium
Trage schildklier
Ik heb dit middel zo n vier jaar gebruikt. Ik heb mij al die tijd ontzettend slecht gevoeld, ondanks dat de schildklierwaardes steeds goed waren. Ik had klachten als enorme verwardheid, niet kunnen focussen/concentreren, niks onthouden, overprikkeld, depressieve gevoelens, maag/darm problemen, diarree/verstopping, geen eten kunnen verdragen, oververmoeid, slapeloosheid, la[lees meer...]st van mijn spieren/gewrichten, niet meer ongesteld worden en zo nog veel meer. Ik linkte het aan restverschijnselen van de schildklier en heb mij nooit afgevraagd of dit wel eens aan de medicatie kon liggen. Omdat ik steeds meer klachten kreeg, in de ziektewet belandde, diverse deskundigen bij de arm had genomen en eigenlijk ten einde raad was, ben ik daarom research gaan doen op internet en kwam ik bij toeval uit bij bijwerkingen van de Levothyroxine van Teva uit. Deze bijwerkingen kwam exact overeen met mijn klachten. Daarom de Levothyroxine laten staan voor een aantal dagen. Wat blijkt, alle dertig klachten waren allemaal opeens weg! Had ik dit maar vier jaar eerder geweten! Rotzooi is het. Voor mij nooit meer dit middel! Nu Thyrax proberen om te kijken of ik hier beter op reageer.

Levothyroxinenatrium Teva

11-07-2022 | Man | 50
levothyroxinenatrium

09-07-2022 | Man | 63
Trage schildklier
Bemerkte hinder in mijn leven,teveel hoofdpijn,gewichts toename spierpijn ,droge onderbenen en armen,moeheid,vroeg wakker en niet meer kunnen slapen, na bloed onderzoek was het twijfelen de eerste keer bij volgende bloedonderzoek was het naar tevredenheid huisarts,maar ik beleefde mijn hinder,na overleg toch maar begonnen, ben nu 5 week verder symptonen veranderen langza[lees meer...]am nu, hoofdpijn neemt behoorlijk af,normaal was elke dag. Gebruik levothyrox 2x25mg. Ik besef dat ik nog in probeer fase zit en nog geen nevenwerking bemerk, maar wilde dit aan jullie mededelen. Als er iemand is met soortgelijke verhaal en bijwerkingen ben ik benieuwd Gr fred.

06-06-2022 | Vrouw | 46

31-05-2022 | Vrouw | 72
Trage schildklier
Ik heb jaren Tirax geslikt, ben verplicht overgezet op levothyrox toen het probleem met de verstrekking van Tirax aan de orde was.ik ben van 112 naar 100 toen naar 88 nu naar 75 mcg gebracht,ik loop al meer dan een jaar alles af omdat er gedacht wordt dat ik overspannen ben,ik loop de hele dag te trillen en heb last van Hartkloppingen last van kou brandend gevoel in mij[lees meer...]n lijf,maar de waarden zijn goed volgens de artsen,ik heb haar uitval nagels die afbreken en scheuren, ben dood moe ,maar nee hoor dokter zegt alles is goed,ik wordt er moedeloos van,ik ben 72,heb nog een zoon met Down Cindroom thuis en mijn man zit nu ongeveer 15 maanden in een verzorgingshuis, ik kan niet een normaal leven meer leiden, sorry ik word er gek van.ik heb met Tirax nooit zulke klachten gehad ik slikte 150mcg.

21-05-2022 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Gebruikte eerst Eutyrox daar ben ik 6 weken mee gestopt,klachten waren na 3 dagen weg voelde me eindelijk weer ik. Omdat mijn schildklier helemaal niet werkte begon ik me slechter te voelen,begon met Thyrax de klachten komen weer terug. Toen ik jong was gebruikte ik Eutyrox en had totaal geen last weet niet wanneer het begon het sluimert langzaam in je lichaam,ik denk do[lees meer...]or de hulpstoffen.

28-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
Sinds 10 tallen haren slik ik Levothyroxinenatrum 100 naar volle tevredenheid. Maar sinds 2 jr is er bij mij hoge bloeddruk geconstateerd. Nu slikt ik dagelijks Losartankalium 25. Bij de bloedtest is nu geconstateerd dat ik daardoor een lagere dosering Levothyroxinenatrum moet innemen (75). Nu kom ik in gewicht aan, van 60 naar 64 kilo. Komt dat omdat ik nu Losartankaliu[lees meer...]m erbij inneem????

24-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
veek koude hebben alsook hier en daar pijn ene dag hier andere dag daar alsmaar verschillend ook als ik moet plassen voel ik het niet alleen door buikpijn dan weet ik het maar

18-03-2022 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Halve schildklier weg na diagnose kanker

06-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
neem nu 16 dagen dit medicijn na 1 week moeheid mijn lichaam doet op verschillende plaatsen pijn het lijkt wel vuur in mijn lijf moet ik stoppen ? voor dat ik dit medicijn nam leken men armen en men nek zwaar moe kon zelfs mijn breinaalden niet opnemen van moeitte

Tirosint

26-02-2022 | Vrouw | 70

21-02-2022 | Vrouw | 27
Trage schildklier
Ik ben er sinds 2 jaar achter dat ik een te trage schildklier heb, het begon nadat ik ontdekte dat mijn schildklier heel erg was opgezet en ik veel bij behorende klachten had. Naar de internist gegaan, bloed geprikt (waardes veel te hoog) ... uiteindelijk medicijnen gekregen. Ik begon met euthyrox 75 dit was een hell.. hele dag duizelig misselijk hoofdpijn moe & een opgebl[lees meer...]azen gevoel. Nadat ik 5 x naar de huisarts ben geweest met mijn klachten(aangezien mijn waardes inmiddels goed waren), besloot hij toch thyrax voor te schrijven, dit ging veel beter en de klachten verdwenen langzaam. Nu na 1 jaar ben ik weer terug bij af, weer vreselijke hoofdpijn, duizeligheid en super moe. Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet want mijn waardes zijn prima. heeft iemand hier ervaring mee?? want een dokter neemt je totaal niet serieus ...

03-02-2022 | Man | 47
Trage schildklier
Zoek de oorzaak eerst, ipv symptomen te bestrijden Schandalige eenkennige zorg,

02-02-2022 | Man | 55
Trage schildklier
Ik ben veel kilos bij en snrl moe moilijkademen aude tyraxs was beter nu gubruik ik euytrax is heel slech veel meer bijwerking mijn vraag is aan jullie is die tyraxs nu nog verkrijgbaR ofniet fijne dag reactie graag

11-01-2022 | Vrouw | 67
Trage schildklier
Denk er ook over om er mee te stoppen. Ben nu onder behandeling van een Ayurvedische arts om mijn immuunsysteem weer normaal te laten werken. Ben heel benieuwd naar ervaring van mensen die inderdaad gestopt zijn

21-12-2021 | Vrouw | 66

12-12-2021 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Nog 1 schildklier na diagnose . Afstellen duurt nu 8 maanden. Nog heb ik het idee dat ik niet verder ben dan dat ik begon. Vooralsnog merk ik geen zichtbaar resultaat.

29-11-2021 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Mijn schildklier raakte ontstoken door een keelontsteking. Daarna werkte deze niet mee goed. Ik kreeg euthyrox 50mg.

05-10-2021 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Zijn er ook mensen op dit forum die gewoon met alle medicatie zijn gestopt. Als ik voor mezelf spreek had ik voor het bekend werd dat de schildklier niet meer werkte Helemaal geen klachten. Denk erover om helemaal te stoppen wat niet verstandig is volgens de arts.

27-09-2021 | Vrouw | 33
Trage schildklier
Wat ben ik blij om te lezen dat zo veel mensen last hebben van dit medicatie na de wijzigingen in de samenstelling. En dat vele dezelfde klachten hebben ervaren. Vanaf juni heb ik een nieuwe verpakking gekregen en daar begonnen de klachten dan ook direct. Het is een op en af. Het zijn een hele hoop vage klachten die opeens ontstaan. Begon langzaam aan aan mijzelf te twijfe[lees meer...]len. Ben een heel gezond persoon die plotsklaps werd neergeslagen. Hier ga ik werk van maken. Beterschap aan de rest!

10-08-2021 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Ik heb al jarenlang een trage schildklier, enige tijd geleden overgestapt naar levothyroxine omdat ik voor tyrax overgevoelig werd, ik ondervind dagelijks duizeligheid, het beïnvloedt mijn bezigheden, middel lijkt nu erger dan de kwaal.. ik wil er gewoon van af

26-07-2021 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude Thyrax was uitstekend. En goed ingesteld. Nu niet meer instelbaar, heel veel bijwerkingen. Ben er zoooo klaar mee. Oude Thyrax graag weer terug!!!!!!

13-07-2021 | Man | 54
Trage schildklier
Gekomen door teveel hersenvocht daardoor hypofyse onderdrukt die de schildklier aan moet sturen

28-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Gebruikte al jaren euthyrox en was er zeer tevreden over, maar sinds 4 maanden overgestapt op nieuwe formule en veel bijwerkingen. Heb de dosis moeten verhogen, brandend gevoel in slokdarm en maag, veel haaruitval. Vermoedelijk een intolerantie aan het citroenzuur of mannitol. Ik begrijp echt niet waarom ze ingrediënten vervangen waar sommige mensen intolerant voor zijn m[lees meer...]et andere die ook voor klachten kunnen zorgen. Er zijn andere mogelijkheden met minder nare bijwerkingen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2816)
Angst & paniekstoornis (2272)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1624)