ziekte

Bestaat uit:
Hypothyreoïdie (97)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trage schildklier

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trage schildklier

03-04-2020

Trage schildklier

altijd zeer tevreden geweest over deze medicatie nam vroeger l thyroxine zeer tevreden ze veranderen de formule en ik verdraag ze niet meer dan overgegaan op euthyrox zeer tevreden van nu veranderen ze formule ook en heb weer nevenwerkingen. blijkbaar bestaat er niets anders en nu
15-03-2020

Trage schildklier

Gebruik nu vele jaren tevreden euthyrox, sinds een week die met vernieuwde hulpstoffen, en voel me lusteloos, heb gewrichtsklachten, en huidklachten. Kreeg na de eerste tablet al jeuk, heb na twee dagen contact gezocht met de dokter, moet laten prikken, en aan de apotheek vragen of er een andere fabrikant is, die euthyrox maakt zonder nieuwe hulpstoffen (die fabrikant is [lees meer...]er niet) nu gaat de apotheker overleggen met de huisarts om euthyrox te veranderen in een ander middel, kwalijk vind ik het dat de huisarts niets wist van de verandering vd hulpstoffen, en dat een fabrikant van een medicijn, dat zo nauw luistert, de stoffen wijzigd.
06-03-2020

Trage schildklier

Ik schrik me rot van wat ik lees en het maakt me woedend. Zijn we gewoon een speelbal van de farmaceutische industrie? Ik gebruikte jaren Thyrax toen ik moest overstappen. Eerst levothyroxine gehad en vervolgens Euthyrox. Wat fijn. Beter dan Thyrax en eindelijk goed ingesteld. Sinds een aantal maanden voel ik me erg moe, heb ik overal pijn in mijn lijf en mijn darmen. Mijn[lees meer...] concentratie is slecht en ik voel me lusteloos. En nu lees ik dat de samenstelling van het medicijn is veranderd. Onvoorstelbaar. Ze hebben geen idee hoeveel impact dit heeft op mensen. Waarom zou je dat doen als velen het gebruiken en zich er goed bij voelen. Ik ga wederom naar de huisarts en overweeg nu ook om over te stappen. Dank jullie voor het delen van de verhalen.
17-02-2020

Trage schildklier

Ook ik heb ineens klachten, hart overslaan, moe, weinig spierkracht sinds de wijziging van samenstelling.
14-02-2020

winderigheid spierpijnen gewrichtpijnen
11-02-2020

Trage schildklier

Ik ben inmiddels 21 jaar schildklierpatiënt, Begonnen met Thyrax met wisselend succes. Toen dat niet meer voorradig was overgestapt naar de Euthyrox. Toen ik eenmaal goed ingesteld was , was het super. Had mij in jaren niet zo goed gevoeld en toen werden de hulpstoffen gewijzigd. Mijn TSH schoot omhoog en ben tot nu toe niet goed in te stellen. Ernstige haaruitval. Heb gew[lees meer...]oon enorme kale plekken op mijn hoofd. Ben in 3 weken 5 kg. aangekomen, ben niet meer in staat te werken sinds 3 maanden omdat ik zo moe ben en enorm last heb van concentratiestoornissen. Verder ook nog last van hartkloppingen. Ik heb Merck gebeld en gevraagd waarom zij dit mensen aan doen: de medicijnen worden op europees niveau gestandaardiseerd. Zal dat een paar cent schelen voor de farmaceut ? en wie betaald mij als ik straks geen inkomen meer heb door deze onzin? De belangen van de patiënt tellen tegenwoordig niet meer mee. Het is schandalig!
10-02-2020

Trage schildklier

Ik gebruik euthyrox best een tijdje Nooit problemen De laatste 2 maanden nu klachten, heb het gevoel dat ik moeheid terug komt en hartkloppingen
10-02-2020

Trage schildklier

Ik gebruik euthyrox nu meer dan 3 jaar nooit bijwerkingen gehad. Sinds dec. Krijg ik meer klachten. Ben aan het uitzoeken of dit door de nieuwe samenstellingen komt of door?
08-02-2020

Trage schildklier

Jaren slik ik al Euthyrox zonder problemen, door vernieuwde samenstelling, alleen hulpstoffen??? Heb ik ontzettend veel last . Zoveel bijwerkingen en pijn in heel mijn lijf en zwellingen!
05-02-2020

Trage schildklier

Ik slik al jaren Euthyrox en was altijd erg tevreden, mijn waarden waren al jaren stabiel. Echter sinds de wijzing van de samenstelling, moet ik steeds mijn dosering verhogen omdat de tsh-waarden de hoog zijn. Ik ben hier zeker niet blij mee en vraag me af of ze alleen de hulpstoffen hebben gewijzigd.
18-01-2020

Trage schildklier

veel last van euthyrox gebruik het nu anderhalf jaar, eindelijk ging het goed nu nieuwe hulpstoffen weer terug bij het oude veel maagpijn spierpijn vreselijk moe kom de trap bijna niet op het licht aan de mannitol die erin zit . ik heb nu van de huisarts esomeprazol erbij gekregen nog 14 dagen slikken anders ander middel .het is toch niet de bedoeling om een maagbescherm[lees meer...]er in te nemen om die nieuwe hulpstoffen.
01-01-2020

Trage schildklier

Bij gebruik van de oude samenstelling van Eurhyrox was ik goed ingesteld en voelde ik mij super. Nu heb ik sinds een paar maanden de nieuwe Eurhyrox en heb ik ineens last van hartkloppingen, deuk op de borst, tintelingen in de vingers, veel hoofdpijn, voel me teneergeslagen, energieloos, aankomen, etc. Mega irritant en zelfs onbegrijpelijk. Je zoekt op internet en op forum[lees meer...]s en leest meer vergelijkbare verhalen. Waarom is de samenstelling die voor velen goed was zo aangepakt? Wie heeft hier baat bij?
31-12-2019

Trage schildklier

Ben 10 jaar schildklierpatient en begonnen met thyrax waar ik een gevaarlijke allergische reactie oo kreeg. Daarna euthyrox.. waarik goed op reageerde en redelijk goed was ingesteld tot een jaar geleden waarin mijn waardes voortdurend schommelden. Dan weer te snel, dan weer te langzaam.na een paar maanden was het redelijk goed.had weer energie en mijn klachten namen af..[lees meer...]joepiee.tot er een nieuwe samenstelling kwam in het medicijn. Nu met de nieuws samenstelling die ik nu 3 weken gebruik ben ik heel moe, heb het koud, duizelig en al mijn spieren doen pijn. Moet mijn waardes vandaag prikken dus ben benieuwd..Volgens de apotheek zag ik beren op de weg maar hij voelt mijn lijf niet. Wie heeft deze klachten nog meer?
30-12-2019

Trage schildklier

Sinds 6 weken slik ik de vernieuwde versie. Jarenlang stabiel geweest, geen klachten. Merk vooral dat ik erg vermoeid ben, duizelig, veel hoofdpijn, tintelingen in arm/ hand, koud hebben en last van dunner en broos haar. Nu weer sinds paar dagen erg benauwd en druk op longen. Dacht eerst mijn hart, maar dat blijkt na controle in orde. Nu lees ik op forums van schildklier [lees meer...]en bij son veel klachten over de vernieuwde versie en valt voor mij het kwartje. Kan geen toeval meer zijn. Zodra dokter terug is gauw weer bloedprikken want ik vertrouw het niet
14-10-2019

Trage schildklier

Oude samenstelling Euthyrox geen klachten meer geeft nieuwe samenstelling wel klachten.
14-10-2019

Trage schildklier

Bijna 6 weken geleden overgegaan naar de nieuwe euthyrox. Ben niet blij met verandering. Voel mij heel moe, veel spierpijn, gewichtstoename, lijkt soms wel of ik niet helder kan denken en kom dan ook niet uit mijn woorden. Bloed wordt nog getest.
04-10-2019

Trage schildklier

3 jaar Euthyrox 25 mg met gewenst resultaat met enkele bijwerkingen. Nieuwe formule sinds 2,5 maand, gevolg? Na enkele weken hondsmoe, geen energie, constant hoofdpijn, gewichtstoename, spierpijn, ... Gisteren bloed laten controleren en vanaf nu moet ik 50 mg innemen, hopelijk zonder al te veel bijwerkingen. Nieuwe formule met identieke werking? Neen, ben ik niet van overt[lees meer...]uigd!
12-09-2019

Trage schildklier

Na eindelijk, de juiste medicatie en dosis gevonden te hebben, veranderd Euthyrox verpakking en samenstelling. Gevolg doodmoe, lusteloos en gewrichtsklachten. Moet waarschijnlijk terug naar arts om bloed te prikken en dosis opnieuw aan te passen. Dank u Euthyrox.
21-07-2019

Trage schildklier

na dertig jaar komt er nog probleem bij namelijk mijn bijschildklier werkt te hard
13-07-2019

Tirosint (levothyroxine)
Trage schildklier

Jaren Thyrax en Cytomel gebruikt tot Thyrax verdween. Vanwege allergie op zoek naar medicijn met zo min mogelijk hulpstoffen en dat werd Tirosint. Gebruikte eerst 75 ug, maar dat was teveel, daarna 50 ug maar dat was te weinig, nu gebruik ik 50+13 ug en dat gaat goed. Geen bijwekingen van. Wel groot nadeel is dat er geen pil van 63 ug is. Dat betekent 2x bijbetalen. Er w[lees meer...]ordt maar een paar cent vergoed en de 13 ug moet ik helemaal zelf betalen. Maar ik heb geen keus, want het bevalt mij prima.
21-05-2019

Levothyroxinenatrium Teva (levothyroxinenatrium)
Trage schildklier

Ik heb er nooit een bal van gemerkt dat ik het ben gaan innemen, nu 25 jaar, maar volgens de bloedtesten zijn mijn schildklierwaardes nu goed.
03-04-2019

Tirosint (levothyroxine)
Trage schildklier

Na 25 jaar Thyrax en 6 weken Euthyrox te hebben geslikt te hebben, ben ik overgestapt in augustus 2016 op Tirosint. Eerst 113 mcg en later op 100 mcg wat ik nog steeds gebruik. Ik ervaar geen bijwerkingen en ben zeer tevreden! Wel een aandachtspunt waar ik reeds met Goodlife contact heb opgenomen omdat het aluminium van de blisterverpakking aan de capsule blijft kleven. [lees meer...] Nogmaals, ik ben een zeer tevreden mens!
24-03-2019

Amiodaron (amiodaron)
Trage schildklier

Verschillende bijwerkingen die in ernst toenamen. De meest bedreigende, fijne zenuw neuropathie, was de oorzaak dat ik acuut moest stoppen. Pijn en moeite met lopen beperken mij nu. Mogelijk heb ik te lang gewacht om deze klacht met de cardioloog te bespreken, dat vind ik achteraf jammer. Langer gebruik zou mij misschien rolstoel afhankelijk maken. Grote kans dat mijn[lees meer...] ritmestoornissen terugkomen. En wat dan??? Na veel cardioversies en 4 ablaties (waaronder de bundel van His) geen idee wat de behandelmogelijkheden dan zijn. Afwachten maar.......
08-02-2019

Trage schildklier

TSH wel binnen de marge, maar steeds iets aan de hoge kant.
08-02-2019

Cytomel (liothyronine)
Trage schildklier

Mijn schildklier is verwijderd wegens papillair schildkliercarcinoom. Dus ik ben afhankelijk van schildkliermedicijnen. Uiteindelijk kwam ik uit op 1x per dag 88 mcg Euthyrox. Vrij goede waarden, alleen nogal wat spierpijn en spierkramp. Toen overgegaan op 1x per dag 75 mcg Euthyrox + 2x per dag 5 mcg Cytomel. Ik heb niets gemerkt van de overgang. Mijn TSH-waarde is nu hee[lees meer...]l goed en ik voel mij er prima bij. Mogelijk zet mijn lichaam de FT4 niet zo goed om in FT3, en vangt de Cytomel dit op.
10-12-2018

Thyrax Duotab (levothyroxine)
Trage schildklier

In 2007 een acute virale schildklierontsteking waarna niet werkende schildklier. Start Thyrax Duotab, kwam weer op normale gewicht tot het niet meer verkrijgbaar was. Wat een drama, 3 keer veranderd van product en niets hielp. Algehele malaise, spierpijn, gewrichtspijn, in 9 maanden kwam ik 12 kg aan. Totdat het weer verkrijgbaar was, alleen maar ziek geweest. Gesta[lees meer...]rt en na 3 weken voelde ik mij weer stukken beter...nu ook weer op gewicht. Ondanks af en toe onregelmatige hartslag, geen ander middel meer. Ik hoop dat er nooit meer zo'n situatie zal ontstaan, wat een ellende.
04-12-2018

Thyrax Duotab (levothyroxine)
Trage schildklier

Ik heb jarenlang Thyrax gebruikt met wisselende resultaten. Van te hoge dosering naar te lage en weer terug.... kortom een heel gedoe om eenbeetje goed ingesteld te raken. Toen de Thyrax enige tijd niet meer te krijgen was ben ik na veel gespeur op het internet overgestapt op Tirosint. Dit zijn zachte parelcapsules zonder enige andere toevoeging. Het heeft eventjes wat tij[lees meer...]d gekost om wederom goed ingesteld te raken maar ik ben zeer tevreden over Tirosint en zou het iedereen aanraden! Klein nadeel... het wordt niet geheel vergoed door de verzekeraars maar ik betaal graag die 2 tientjes per kwartaal om me goed te voelen.
28-10-2018

Thyreoïdum (levothyroxine / liothyronine)
Trage schildklier

Enkel overstapsklachten, was erg tevreden. Helaas tijdelijk niet leverbaar, nu drama met Erfa. Een Canadese variant.
22-09-2018

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)
Trage schildklier

werkt goed, voel me prima, geen bijverschijnselen
11-09-2018

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)
Trage schildklier

Ik krijg sinds 2.5 jaar thyrax. Voorheen geen klachten gehad. Voor iets anders naar het zkh geweest en daar ontdekten ze dat ik een te trage schildklierfunctie heb. Nadat ik thyrax ging gebruiken ben ik ook voor vermoeidheid naar de huisarts geweest. Daarvoor krijg ik nu B12-injecties. Maar ik ben hem nu een aantal keren vergeten in te nemen deze week en merk dat ik veel m[lees meer...]eer energie heb. Ik ga in overleg met de huisarts of ik hem ook echt nodig heb. Ze zijn zo snel met medicijnen geven tegenwoordig...

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1884)
Angst & paniekstoornis (1759)
Hoge bloeddruk (1318)
Acne/puistjes (930)