ziekte

Bestaat uit:
Hypothyreoïdie (100)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trage schildklier

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trage schildklier

26-07-2021 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude Thyrax was uitstekend. En goed ingesteld. Nu niet meer instelbaar, heel veel bijwerkingen. Ben er zoooo klaar mee. Oude Thyrax graag weer terug!!!!!!

13-07-2021 | Man | 54
Trage schildklier
Gekomen door teveel hersenvocht daardoor hypofyse onderdrukt die de schildklier aan moet sturen

28-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Gebruikte al jaren euthyrox en was er zeer tevreden over, maar sinds 4 maanden overgestapt op nieuwe formule en veel bijwerkingen. Heb de dosis moeten verhogen, brandend gevoel in slokdarm en maag, veel haaruitval. Vermoedelijk een intolerantie aan het citroenzuur of mannitol. Ik begrijp echt niet waarom ze ingrediënten vervangen waar sommige mensen intolerant voor zijn m[lees meer...]et andere die ook voor klachten kunnen zorgen. Er zijn andere mogelijkheden met minder nare bijwerkingen.

22-06-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
3 verschillende artsen betrokken bij deze medicatie switch echter geen follow up. Mijn advies kom voor jezelf op als dit medicijn klachten geeft.

15-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Eerst thyrax na de wisseling van drukstrips over op euthyrox na wijziging vulstoffen, waarbij jeuk klachten en uitslag. Nu sinds 2 maanden op Tirosint.

13-06-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Daar ik extreem moe was deed de dokter een bloedafname. Resultaat : trage schildklier. Neem nu l thyroxine. Mijn bloedwaarden voor de schildklier zijn oké maar ik voel me niet beter. Kan moeilijk inslapen en ben nog meer moe daardoor.

Macrogol en elektrolyten

06-06-2021 | Vrouw | 57
Macrogol-elektrolyten
Trage schildklier
Door obstipatie erachter gekomen dat ik een traag werkende schildklier heb. Slik daar nu medicijnen voor maar obstipatie bleef. 1 zakje per dag macrogynol gaan gebruiken. Goede stoelgang nu maar wel met enorme stank.

27-05-2021 | Vrouw | 47
Trage schildklier
100 mg per dag Al 3 kilo kwijt Voel mij heel fit en awake Last van kortademigheid Brok in de keel

21-05-2021 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Per toeval na bloedonderzoek trage schildklier, ik had nergens last van dat ik daar iets van merkte. Nu aan de medicijnen en doodziek ervan. Net gestopt om te kijken of het over gaat.

21-05-2021 | Vrouw | 58

19-05-2021 | Man | 52
Trage schildklier
4 weken geleden begonnen met 50 ug nadat de internist een traag werkende schildklier had geconstateerd. Merk nog helemaal niks. Vanaf vandaag ziekgemeld omdat ik het niet meer trok. Altijd maar slapen, moe, hoofdpijn. Morgen terug naar de huisarts, hopenlijk gaan we verhogen.

17-05-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Wat ik heel jammer vind op deze site, is dat bij de beoordeling van Thyrax duotab geen onderscheid gemaakt is (kan worden) tussen de verschillende doseringen die alle drie een andere kleur hebben. De blauwe tabletjes van 0,025 mg bevatten de synthetische kleurstof E132 (indigokarmijn of indigotine) die een allergische reactie kan geven, van huiduitslag tot ademhalingsprob[lees meer...]lemen, hoge en lage bloeddruk e.d. Sinds ik van de witte pilletjes (0,1 mg) naar een lagere dosering moest (om de dag 3-3,5 pilletjes) heb ik veel meer klachten, vooral duizeligheid en zo licht in het hoofd dat het m’n dagelijks leven erg beïnvloedt. Ik vermoed dat het door de kleurstof komt. Mensen die de witte pilletjes slikken hebben daar vanzelfsprekend geen last van. Met de roze pilletjes (0,150 mg) heb ik geen ervaring, maar ook de kleurstof daarin geeft mogelijk problemen?

17-05-2021 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Ik ben 65 jaar en gebruik sinds 14 jaar medicijnen voor de schildklier, ik had veel klachten van de Euthyrox, last van spierpijnen, opgeblazen maag, weinig energie, slechte concentratie, nagels die inscheuren, haaruitval enz. Ben 4 mnd geleden overgegaan naar Tirosint en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, veel meer energie, mijn maag veel rustiger, spierklachten zij[lees meer...]n weg, mijn nagels zijn veel harder en sterker geworden en mijn concentratie is ook weer veel beter, alleen mijn haaruitval gaat niet zo maar over, zal ook de leeftijd wel doen, mijn bloeduitslagen zijn verder goed, TH4 18,4 TSH 2,6 B12 495 Ferritine 195....dus...ik ben zeer tevreden. Ben één op één overgegaan van de Euthyrox naar de Tirosint, dat viel om de dooie donder niet mee, je hebt toch echt wel die 4 mnd nodig dat je je weer goed gaat voelen. Ik ben zeer tevreden met dit resultaat.

14-05-2021 | Man | 70
Trage schildklier
Na bloedprikken per toeval te Trage Schildklier ontdekt. Dus aan de pillen: Nou zeg wat een TROEP (tenminste dat is mijn gedachte kan het nog niet bewijzen) voorheen nergens last van en dan begint het. Keelpijn, geen energie, duizelig, hees, rauwe keel, trillende ogen, hoofdpijn, en een hele hoop meer van onduidelijke ellendes. Ben nu 4 weken bezig houd e.a nog 2 weken v[lees meer...]ol, en dan bloed prikken en controle. Dan heb ik mijn best gedaan. Indien daarna waardes beter zijn/of niet stop ik ermee. Dit is niet vol te houden.

Novothyral

12-05-2021 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Ik kan u verzekeren dat wanneer je zonder Novothyral of Euthyral komt te staan gedurende een week of twee je wereld helemaal veranderd, terug naar af! Waarom blijven de grenzen gesloten voor dit medicijn? Aub, als Coronavaccins er voor iedereen moeten zijn laat dit medicijn er zijn voor wie het nodig heeft! Na jaren gebruik en na zonder herken ik mezelf niet meer! Ik wil[lees meer...] leven, me goed voelen in mijn vel en mijn hoofd!

10-04-2021 | Man | 84
Trage schildklier
Haaruitval is wel - bijna - weg na de gewenning.

01-04-2021 | Vrouw | 53
Trage schildklier
Wisselende waarden en veel bijwerkingen Ik ben sinds twee jaar heel stijf en moe. Naar reumatoloog vanwege verdenking pmr Uit de scan kwam niets bloedonderzoek na bloedonderzoek er komt niets uit

Thyreoïdum

19-03-2021 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Ik heb al een eerder bericht over mijn gebruik van Thyreoidum geplaatst. Begin maart van dit jaar. Dit is een aanvulling. Ik ben genezen via integrale geneeskunde, een nieuwe manier, van omgaan met functies van ons lichaam die tijdelijk niet goed functioneren of uitgevallen zijn, bijvoorbeeld na een zwangerschap, wat een uitputting is voor je eigen lijf. Zo kwam het bij mi[lees meer...]j, uiteindelijk boven water, terwijl ik al veel langer, 12 jaar vage rare vermoeidheid en concentratie klachten had. Ook als je twijfelt of je wel een traag werkende schildklier hebt. Dat is nml makkelijk zelf te constateren, door je temperatuur te nemen, elke ochtend, voor 3 dagen achter elkaar, terwijl je nog in bed bent blijven liggen. Daar neem jij het gemiddelde van, en als dat lager is dan 36,4 dan is dat een indicatie, en doe je er goed aan om naar je huisarts te gaan, en je bloed te laten prikken. Ook staat op deze site, een lange lijst met verschijnselen, waarmee je een idee kan krijgen dat je last hebt van je schildklier. Mijn orthomoleculaire vrouwelijke arts in Castricum, werkt o.a op deze manier. Ik herken op deze site veel van haar manier van denken en doen, wat naar mijn verbetering heeft geleid. Met haar begeleiding ben ik van de thyrax en cytomel af, naar de thyreoidum, en daardoor functioneer ik weer goed, en voel ik me weer als vroeger. Mijn zoektocht heeft wel heel lang geduurd, 23 jaar, dat is spijtig en daar heb ik ook om gerouwd. Ik heb veel gemist daardoor. Veel huisartsen en artsen, specialisten zijn onbekend, met deze nieuwe methode. En zeggen ook te snel, dat de waarden goed zijn. Ook als jij je nog steeds even belabberd voelt als, ook al ben je inmiddels wel aan de thyrax, of cytomel. Als je er op tijd bij bent, kan jouw schildklier functie weer helemaal zich herstellen, en hoef je niet levenslang aan de medicatie. Bij mij was dat te lang geleden, helaas. Hoewel bij mij de klachten er al waren op mijn 21 jaar, werd de diagnose pas gesteld toen ik 33 was! De klachten worden niet gekoppeld aan jonge mensen, wat kwalijk is. Er werd bij mij telkens getest op pfeiffer en bloedarmoed, wat ik niet had. Maar bij mijn kinderen, die door mij, alle 3, erfelijk zijn belast, .zijn er 2 gelukkig geheel hersteld. Met hulp van mijn orthomoleculaire arts. Als je gewoon gaat zoeken op internet, onder dat kopje, zal je er vast 1 vinden. De mijne zit in Castricum. Ik ben haar heel dankbaar. Ik ben weer fit en kan weer denken en me ook concentreren, en de eeuwig aanwezige vermoeidheid is verdwenen. Dus ga zoeken, en blijf zoeken. Kijk ook onder praktijk voor integrale geneeskunde., daar kom je veel te weten. En hoef je niet zo een lijdensweg te gaan, als dat ik gedaan heb. (Mijn medicijn.nl : Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd - geen privé gegevens worden doorgegeven - via de knop 'reactie' is het mogelijk vragen stellen bijv. ). (In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

16-03-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik ben na 13 jaar nu overgestapt van Euthyrox naar Tirosint, ik had té veel klachten sinds het laatste jaar, met name ernstig last van haaruitval, alles en overal vind je mijn haar, kammen vol kam ik uit. Ik word daar best een beetje heel erg nerveus van. Nu ben ik 7 weken bezig en weet dat mijn lichaam eerst moet resetten, maar toch, ik dacht eerst dat het wat beter [lees meer...]ging, maar mijn haren vallen toch wel weer meer uit, mijn nagels worden nu wel wat sterker en harder, mijn klachten van de Euthyrox verdwijnen nu al, licht in mijn hoofd, last van de spieren, opgeblazen dikke buik, opgejaagd gevoel, slecht slapen, enz. tot zover bevalt de Tirosint wel, slaap veel beter, mijn buik voelt beter. Nu is mijn vraag..heeft iemand dezelfde ervaring als ik ivm haaruitval, zou het toch nog een keertje beter worden. Zou graag een mening van jou willen horen.

16-03-2021 | Vrouw | 33
Trage schildklier
Werkt geweldig! Ik slik dit medicijn nu zo een 2 jaar en ik voel me er een stuk beter door. Ook heb ik hier geen enkele bijwerking van gehad.

09-03-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
voorheen slikte ik thyrax, veel depressieve klachten, gewrichtspijnen en darmstoornissen, nu gebruik ik sinds enkele maanden tirosint en de klachten zijn verdwenen.

Thyreoïdum

02-03-2021 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Ik heb 5 jaar nu ,Thyreoidum, en ben daar dankbaar voor! Ik voel mij weer als vroeger, voordat mijn schildklierfunctie uitviel, 28 jaar geleden. Ik heb al die jaren gezocht naar een oplossing. Iets wat mij echt zou helpen. Want ondanks de pillen via de huisarts en specialisten, voelde ik me nooit goed. Ik leefde onder een kaasstolp, moe, ik had geen denkhoofd, een [lees meer...]opgeblazen gezicht, geen fut, geen concentratie, en altijd raar dik. Waardeloos! Had nooit baat bij thyrax en cytomel. De bloedwaarden daarvan zeggen weinig over de werkelijke effectiviteit, weet ik nu ik een orthomoleculaire arts heb. Thyreoidum is een levend schildklierhormoon, het komt van varkens, en het is niet synthetisch zoals de rest van de middelen. Daarom werkt het zo goed. Het is herkenbaar voor ons lichaam. En het heeft geen enkele bijwerking. (Omdat ik dit bericht niet kon versturen, zonder de bijwerkingen regel ingevuld te hebben, staat daar nu iets!! Maar dat is incorrect. Thyreoidum heeft geen enkel negatief effect, nul.) Het wordt door ons lichaam herkent, dat in tegenstelling tot al die andere chemische gefabriceerde schildklierpillen. Ik ben nu sinds 5 jaar onder de kaasstolp uit, ik slik onder begeleiding van mijn orthomoleculaire arts elke dag: zinkmethionine, selenium-methionine, jodium ( dit is allemaal essentieel voor werking van de schilklier) en thyreoidum. En ik ben gewoon weer mezelf, ik kan weer denken! Voel me enorm fit en baal van al die verspilde jaren van niet passende medicatie, waardoor ik veel gemist heb van mijn leven en ook van de opvoeding van mijn kinderen. Ik was er niet echt. Voelde me altijd moe, en mijn keel voelde zo kunstmatig, als een stuk plastic, met Thyrax, dat is nu gelukkig ook weg. Nadat ik Thyreoidum ging gebruiken werd mij dat pas allemaal duidelijk. En kon ik mezelf ervaren met de energie en helderheid van vroeger, en ik heb om al die verloren jaren echt gerouwd. 23 jaar! Dat is lang. Ik moet het zelf vetalen, het wordt niet vergoed. En je moet een arts vinden met een bredere kijk op genezing. Met kennis op celniveau. Veel artsen kennen het gewoon niet, en handelen puur met de farmaceutische industrie in hun nek, als raadgever. Mijn orthomoleculaire arts ben ik heel dankbaar. Zij begeleid meer mensen in dit traject , en iedereen heeft de zelfde positieve ervaringen met thyreoidum. Dat het geld kost is jammer, juist omdat het zo goed werkt voor mensen met een trage schildklier functie, maar ik neem het voor lief. Het is het meer dan waard!

18-02-2021 | Vrouw | 30
Trage schildklier
Hyperklachten, maar tegelijkertijd ook moe. Verder ook buikkrampen en kon mezelf niet goed aanvoelen als ik in een ander lichaam bewoonde. Kon niet sporten

11-02-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
Ik slikte voorheen Thyrax. Ik kreeg veel last van maagzuur klachten en had nog wat andere bijwerkingen/klachten. Met de internist besloten om over te stappen na Tirosint. In de hoop dat de maagzuur klachten zouden verdwijnen en de andere bijwerkingen/klachten. Ik slik Tirosint nu 6 maanden. De eerste 2 maanden ging redelijk ik merkte niet echt verschil dat ik mij beter vo[lees meer...]elde. Ik kreeg in de avond hele rare aanvallen dacht dat hoort er wel bij zou wel met instellen te maken hebben.. bleef doorgaan ondanks rare aanvallen en lichte paniek aanvallen.. tot in december vreselijke hartkloppingen opgejaagd warm bij kwamen.. dacht misschien werkt mij schildklier te snel.. bloed geprikt nee juist wat trager.. bleef volhouden met Tirosint wou de hoop niet opgeven .. ik ben nu weer bijna 2 maand verder ik voel mij vreselijk met Tirosint! Vorige week bloed uitslag gekregen zag er goed uit maar ik ben chagrijnig depressieve gevoelens , constant trillen vreselijke hartkloppingen! Versneld verhoogde hartslag. Ik heb vannacht niet kunnen slapen. Ik ben er zo klaar mee wat een vreselijke middel is dit! Ik ga ook terug na Thyrax daar had tenminste nog een “ leven” mee. Nooit meer Tirosint!

03-02-2021 | Vrouw | 68
Trage schildklier
Al wat jaren Euythyrox 25 microgram gebruikt, heb ook last van spierpijn en hoofdpijn. Dacht dat dit door statines kwam die ik gebruikte Rosuvastatine Aurobindo 10 mg. Nu gebruik ik sinds 1 maand deze statine niet meer! Men heeft mij geadviseerd om Rode gist rijsttabletten pillen te kopen. Maar nu ik een verhaal lees van iemand die hoofdpijn en spierpijn kreeg vraag ik[lees meer...] mij af of dit aan de Euthyrox komt! Ga de diabetische verpleegkundige bellen om te vragen wat te doen.

02-02-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik heb sinds 13 jaar last van mijn schildklier en heb meteen Euthyrox gekregen en heb daar nooit geen problemen mee gehad. Ik heb sinds bijna een jaar best wel veel klachten en kom er bij toeval achter dat de samenstelling van de medicijnen veranderd zijn. Ik heb ernstig last van haaruitval, onrustiger, minder fit, last van mijn spieren en licht in mijn hoofd. De huis[lees meer...]arts neemt het blijkbaar ook niet zo nauw en deed er ook niks mee en de apotheker net zo, die houden allemaal wijselijk hun mond dicht, wat ik zeker niet vind kloppen. Ik heb mij voor een paar maanden terug alles laten prikken, vitamine D, B12, foliumzuur, T4, T3 enz. en gelukkig zijn de uitslagen allemaal goed. Nou via forums kom ik er achter hoeveel er klachten dat er zijn. Heb nu in overleg met de huisarts toch een andere gekregen, ik ben vrijdag met Tirosint begonnen, waar ik veel positieve reacties over heb gehoord. Ik hoop dat het weer goed gaat komen.

Levothyroxinenatrium Teva

04-01-2021 | Vrouw | 65
levothyroxinenatrium
Trage schildklier
Het middel geeft mij meer energie maar ook pijn in het heupgebied, mijn schouders en nek Dit had ik wat betreft de nek en schouders ooit eerder zonder medicatie. Nu is dit ernstig teruggekomen. Het lijkt of al mijn pezen pijn doen in mijn lijf. Ik krijg kleine rode stipjes in de huid hier en daar. Verder gaat het aardig, ben niet meer deprie

30-11-2020 | Vrouw | 66
Trage schildklier
Oude samenstelling was prima nieuw is een ellende ik stop steeds een dag met de inname van tablet en voel me dan een stuk beter geen pijnen en kramp meer . Daarna begin ik maar weer met het med het bouwt zich langzaan op tot ik weer barst van de pijn dan stop ik maar weer een dag langer durf ik nirt te stppen

Reductil

25-10-2020 | Vrouw | 22
sibutramine
Trage schildklier
Kan iemand meegeven waar hij of zij besteld alstublieft. Zeer gewenst. U kunt reageren hierop

Levothyroxinenatrium Teva

05-10-2020 | Man | 59
levothyroxinenatrium
Trage schildklier
Schildklier was te traag, na medicijnen ben ik actiever, slaap ik beter en voel me gezonder. Cholestorol sterk gedaald. Wel kortademig, soms sterke pijn op de borst, voel mijn hart kloppen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2608)
Depressie (2099)
Angst & paniekstoornis (2046)
Hoge bloeddruk (1488)
Blaasontsteking (1069)