ziekte

Bestaat uit:
Hypothyreoïdie (98)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trage schildklier

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trage schildklier

24-06-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na wijzigen van de samenstelling van Euthyrox , zonder daarover geïnformeerd te zijn door apotheek/huisarts!, heb ik weer veel klachten: enorme moeheid , slecht slapen (veel dromen), gewichtstoename en somberheid. Deze duren nu een aantal weken en beïnvloeden behoorlijk je dagelijks leven! Hiervoor al van Thyrax moeten overstappen vanwege niet leverbaar meer zijn, naar [lees meer...]eerst ander medicijn dat niet goed werkte, toen naar Euthyrox overgestapt. En iedere keer kost het weer maanden om te wennen en de juiste dosering te vinden met de vele ongemakken die er bij horen die zorgen dat je leven on hold staat

26-05-2020 | Vrouw | 59
Trage schildklier
30 jaar schildklier patiënt. Oude medicijn eurhyrox vaak problemen met darmen maar ondanks te doen. Maar sinds de hulpstoffen zijn gewijzigd voel ik me afschuwelijk, overal pijn , opgezwollen oogleden, benen en handen! Heel mijn dagelijks doen ligt overhoop! Mijn huisarts was niet op de hoogte van gewijzigde hulpstoffen en apotheek heeft er ook niets over gezegd! D[lees meer...]at dit zomaar kan vind ik onbegrijpelijk en al helemaal dat je het vertrouwde medicijn niet meer verkrijgbaar is! Ik ben al ruim een half jaar aan het zoeken welk medicijn nu wel bij me past! En ondertussen maar overleven met een lichaam dat niet meer functioneert.

Thyrax Duotab

07-05-2020 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Oude Thyrax vond ik niet zo prettig, de nieuwe valt beter. Geen diaree en pds meer

07-05-2020 | Vrouw | 51
Trage schildklier
De eerste 3 jaar prima maar langzaam kwamen de klachten en die werden steeds erger tot dat ik volledig ingestort was en 1x met de ambulancedienst werd afgevoerd. Zoooooo ziek en duizelig . Zeer lang in de ziektewet. Nu sinds 5 weken terug op Thyrax en ben al veel klachten kwijt, werken word langzaamaan opgebouwd.

24-04-2020 | Vrouw | 66
Trage schildklier
na in 2007 begonnen met thyrax had ik veel pijn in been/rug kwam er al snel achter dat het aan de thyrax lag over gestapt op euthyrox ,jaren goed gegaan ,en sinds een paar maanden weer die zelfde pijn in been rug ,bedankt merck voor de verandering ,kom kilo`s aan en voel me een wrak

21-04-2020 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Vraag zijn er ook mensen die t langer gebruiken Euthyrox nieuwe samenstelling Waarbij de klachten na langer gebruik zijn verdwenen?

03-04-2020 | Vrouw | 43
Trage schildklier
altijd zeer tevreden geweest over deze medicatie nam vroeger l thyroxine zeer tevreden ze veranderen de formule en ik verdraag ze niet meer dan overgegaan op euthyrox zeer tevreden van nu veranderen ze formule ook en heb weer nevenwerkingen. blijkbaar bestaat er niets anders en nu

15-03-2020 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Gebruik nu vele jaren tevreden euthyrox, sinds een week die met vernieuwde hulpstoffen, en voel me lusteloos, heb gewrichtsklachten, en huidklachten. Kreeg na de eerste tablet al jeuk, heb na twee dagen contact gezocht met de dokter, moet laten prikken, en aan de apotheek vragen of er een andere fabrikant is, die euthyrox maakt zonder nieuwe hulpstoffen (die fabrikant is [lees meer...]er niet) nu gaat de apotheker overleggen met de huisarts om euthyrox te veranderen in een ander middel, kwalijk vind ik het dat de huisarts niets wist van de verandering vd hulpstoffen, en dat een fabrikant van een medicijn, dat zo nauw luistert, de stoffen wijzigd.

06-03-2020 | Vrouw | 37
Trage schildklier
Ik schrik me rot van wat ik lees en het maakt me woedend. Zijn we gewoon een speelbal van de farmaceutische industrie? Ik gebruikte jaren Thyrax toen ik moest overstappen. Eerst levothyroxine gehad en vervolgens Euthyrox. Wat fijn. Beter dan Thyrax en eindelijk goed ingesteld. Sinds een aantal maanden voel ik me erg moe, heb ik overal pijn in mijn lijf en mijn darmen. Mijn[lees meer...] concentratie is slecht en ik voel me lusteloos. En nu lees ik dat de samenstelling van het medicijn is veranderd. Onvoorstelbaar. Ze hebben geen idee hoeveel impact dit heeft op mensen. Waarom zou je dat doen als velen het gebruiken en zich er goed bij voelen. Ik ga wederom naar de huisarts en overweeg nu ook om over te stappen. Dank jullie voor het delen van de verhalen.

17-02-2020 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Ook ik heb ineens klachten, hart overslaan, moe, weinig spierkracht sinds de wijziging van samenstelling.

14-02-2020 | Vrouw | 55
winderigheid spierpijnen gewrichtpijnen

11-02-2020 | Vrouw | 62
Trage schildklier
Ik ben inmiddels 21 jaar schildklierpatiënt, Begonnen met Thyrax met wisselend succes. Toen dat niet meer voorradig was overgestapt naar de Euthyrox. Toen ik eenmaal goed ingesteld was , was het super. Had mij in jaren niet zo goed gevoeld en toen werden de hulpstoffen gewijzigd. Mijn TSH schoot omhoog en ben tot nu toe niet goed in te stellen. Ernstige haaruitval. Heb gew[lees meer...]oon enorme kale plekken op mijn hoofd. Ben in 3 weken 5 kg. aangekomen, ben niet meer in staat te werken sinds 3 maanden omdat ik zo moe ben en enorm last heb van concentratiestoornissen. Verder ook nog last van hartkloppingen. Ik heb Merck gebeld en gevraagd waarom zij dit mensen aan doen: de medicijnen worden op europees niveau gestandaardiseerd. Zal dat een paar cent schelen voor de farmaceut ? en wie betaald mij als ik straks geen inkomen meer heb door deze onzin? De belangen van de patiënt tellen tegenwoordig niet meer mee. Het is schandalig!

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox best een tijdje Nooit problemen De laatste 2 maanden nu klachten, heb het gevoel dat ik moeheid terug komt en hartkloppingen

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox nu meer dan 3 jaar nooit bijwerkingen gehad. Sinds dec. Krijg ik meer klachten. Ben aan het uitzoeken of dit door de nieuwe samenstellingen komt of door?

08-02-2020 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Jaren slik ik al Euthyrox zonder problemen, door vernieuwde samenstelling, alleen hulpstoffen??? Heb ik ontzettend veel last . Zoveel bijwerkingen en pijn in heel mijn lijf en zwellingen!

05-02-2020 | Vrouw | 31
Trage schildklier
Ik slik al jaren Euthyrox en was altijd erg tevreden, mijn waarden waren al jaren stabiel. Echter sinds de wijzing van de samenstelling, moet ik steeds mijn dosering verhogen omdat de tsh-waarden de hoog zijn. Ik ben hier zeker niet blij mee en vraag me af of ze alleen de hulpstoffen hebben gewijzigd.

18-01-2020 | Vrouw | 69
Trage schildklier
veel last van euthyrox gebruik het nu anderhalf jaar, eindelijk ging het goed nu nieuwe hulpstoffen weer terug bij het oude veel maagpijn spierpijn vreselijk moe kom de trap bijna niet op het licht aan de mannitol die erin zit . ik heb nu van de huisarts esomeprazol erbij gekregen nog 14 dagen slikken anders ander middel .het is toch niet de bedoeling om een maagbescherm[lees meer...]er in te nemen om die nieuwe hulpstoffen.

01-01-2020 | Vrouw | 43
Trage schildklier
Bij gebruik van de oude samenstelling van Eurhyrox was ik goed ingesteld en voelde ik mij super. Nu heb ik sinds een paar maanden de nieuwe Eurhyrox en heb ik ineens last van hartkloppingen, deuk op de borst, tintelingen in de vingers, veel hoofdpijn, voel me teneergeslagen, energieloos, aankomen, etc. Mega irritant en zelfs onbegrijpelijk. Je zoekt op internet en op forum[lees meer...]s en leest meer vergelijkbare verhalen. Waarom is de samenstelling die voor velen goed was zo aangepakt? Wie heeft hier baat bij?

31-12-2019 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Ben 10 jaar schildklierpatient en begonnen met thyrax waar ik een gevaarlijke allergische reactie oo kreeg. Daarna euthyrox.. waarik goed op reageerde en redelijk goed was ingesteld tot een jaar geleden waarin mijn waardes voortdurend schommelden. Dan weer te snel, dan weer te langzaam.na een paar maanden was het redelijk goed.had weer energie en mijn klachten namen af..[lees meer...]joepiee.tot er een nieuwe samenstelling kwam in het medicijn. Nu met de nieuws samenstelling die ik nu 3 weken gebruik ben ik heel moe, heb het koud, duizelig en al mijn spieren doen pijn. Moet mijn waardes vandaag prikken dus ben benieuwd..Volgens de apotheek zag ik beren op de weg maar hij voelt mijn lijf niet. Wie heeft deze klachten nog meer?

30-12-2019 | Vrouw | 49
Trage schildklier
Sinds 6 weken slik ik de vernieuwde versie. Jarenlang stabiel geweest, geen klachten. Merk vooral dat ik erg vermoeid ben, duizelig, veel hoofdpijn, tintelingen in arm/ hand, koud hebben en last van dunner en broos haar. Nu weer sinds paar dagen erg benauwd en druk op longen. Dacht eerst mijn hart, maar dat blijkt na controle in orde. Nu lees ik op forums van schildklier [lees meer...]en bij son veel klachten over de vernieuwde versie en valt voor mij het kwartje. Kan geen toeval meer zijn. Zodra dokter terug is gauw weer bloedprikken want ik vertrouw het niet

14-10-2019 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude samenstelling Euthyrox geen klachten meer geeft nieuwe samenstelling wel klachten.

14-10-2019 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Bijna 6 weken geleden overgegaan naar de nieuwe euthyrox. Ben niet blij met verandering. Voel mij heel moe, veel spierpijn, gewichtstoename, lijkt soms wel of ik niet helder kan denken en kom dan ook niet uit mijn woorden. Bloed wordt nog getest.

04-10-2019 | Vrouw | 49
Trage schildklier
3 jaar Euthyrox 25 mg met gewenst resultaat met enkele bijwerkingen. Nieuwe formule sinds 2,5 maand, gevolg? Na enkele weken hondsmoe, geen energie, constant hoofdpijn, gewichtstoename, spierpijn, ... Gisteren bloed laten controleren en vanaf nu moet ik 50 mg innemen, hopelijk zonder al te veel bijwerkingen. Nieuwe formule met identieke werking? Neen, ben ik niet van overt[lees meer...]uigd!

12-09-2019 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Na eindelijk, de juiste medicatie en dosis gevonden te hebben, veranderd Euthyrox verpakking en samenstelling. Gevolg doodmoe, lusteloos en gewrichtsklachten. Moet waarschijnlijk terug naar arts om bloed te prikken en dosis opnieuw aan te passen. Dank u Euthyrox.

21-07-2019 | Man | 66
Trage schildklier
na dertig jaar komt er nog probleem bij namelijk mijn bijschildklier werkt te hard

13-07-2019 | Vrouw | 68
Trage schildklier
Jaren Thyrax en Cytomel gebruikt tot Thyrax verdween. Vanwege allergie op zoek naar medicijn met zo min mogelijk hulpstoffen en dat werd Tirosint. Gebruikte eerst 75 ug, maar dat was teveel, daarna 50 ug maar dat was te weinig, nu gebruik ik 50+13 ug en dat gaat goed. Geen bijwekingen van. Wel groot nadeel is dat er geen pil van 63 ug is. Dat betekent 2x bijbetalen. Er w[lees meer...]ordt maar een paar cent vergoed en de 13 ug moet ik helemaal zelf betalen. Maar ik heb geen keus, want het bevalt mij prima.

Levothyroxinenatrium Teva

21-05-2019 | Man | 69
levothyroxinenatrium
Trage schildklier
Ik heb er nooit een bal van gemerkt dat ik het ben gaan innemen, nu 25 jaar, maar volgens de bloedtesten zijn mijn schildklierwaardes nu goed.

03-04-2019 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Na 25 jaar Thyrax en 6 weken Euthyrox te hebben geslikt te hebben, ben ik overgestapt in augustus 2016 op Tirosint. Eerst 113 mcg en later op 100 mcg wat ik nog steeds gebruik. Ik ervaar geen bijwerkingen en ben zeer tevreden! Wel een aandachtspunt waar ik reeds met Goodlife contact heb opgenomen omdat het aluminium van de blisterverpakking aan de capsule blijft kleven. [lees meer...] Nogmaals, ik ben een zeer tevreden mens!

Amiodaron

24-03-2019 | Vrouw | 70
amiodaron
Trage schildklier
Verschillende bijwerkingen die in ernst toenamen. De meest bedreigende, fijne zenuw neuropathie, was de oorzaak dat ik acuut moest stoppen. Pijn en moeite met lopen beperken mij nu. Mogelijk heb ik te lang gewacht om deze klacht met de cardioloog te bespreken, dat vind ik achteraf jammer. Langer gebruik zou mij misschien rolstoel afhankelijk maken. Grote kans dat mijn[lees meer...] ritmestoornissen terugkomen. En wat dan??? Na veel cardioversies en 4 ablaties (waaronder de bundel van His) geen idee wat de behandelmogelijkheden dan zijn. Afwachten maar.......

08-02-2019 | Vrouw | 71
Trage schildklier
TSH wel binnen de marge, maar steeds iets aan de hoge kant.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2353)
Depressie (1908)
Angst & paniekstoornis (1804)
Hoge bloeddruk (1343)
Acne/puistjes (953)