ziekte

Bestaat uit:
Hypothyreoïdie (100)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trage schildklier

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trage schildklier

10-04-2021 | Man | 84
Trage schildklier
Haaruitval is wel - bijna - weg na de gewenning.

01-04-2021 | Vrouw | 53
Trage schildklier
Wisselende waarden en veel bijwerkingen Ik ben sinds twee jaar heel stijf en moe. Naar reumatoloog vanwege verdenking pmr Uit de scan kwam niets bloedonderzoek na bloedonderzoek er komt niets uit

Thyreoïdum

19-03-2021 | Vrouw | 59
levothyroxine / liothyronine
Trage schildklier
Ik heb al een eerder bericht over mijn gebruik van Thyreoidum geplaatst. Begin maart van dit jaar. Dit is een aanvulling. Ik ben genezen via integrale geneeskunde, een nieuwe manier, van omgaan met functies van ons lichaam die tijdelijk niet goed functioneren of uitgevallen zijn, bijvoorbeeld na een zwangerschap, wat een uitputting is voor je eigen lijf. Zo kwam het bij mi[lees meer...]j, uiteindelijk boven water, terwijl ik al veel langer, 12 jaar vage rare vermoeidheid en concentratie klachten had. Ook als je twijfelt of je wel een traag werkende schildklier hebt. Dat is nml makkelijk zelf te constateren, door je temperatuur te nemen, elke ochtend, voor 3 dagen achter elkaar, terwijl je nog in bed bent blijven liggen. Daar neem jij het gemiddelde van, en als dat lager is dan 36,4 dan is dat een indicatie, en doe je er goed aan om naar je huisarts te gaan, en je bloed te laten prikken. Ook staat op deze site, een lange lijst met verschijnselen, waarmee je een idee kan krijgen dat je last hebt van je schildklier. Mijn orthomoleculaire vrouwelijke arts in Castricum, werkt o.a op deze manier. Ik herken op deze site veel van haar manier van denken en doen, wat naar mijn verbetering heeft geleid. Met haar begeleiding ben ik van de thyrax en cytomel af, naar de thyreoidum, en daardoor functioneer ik weer goed, en voel ik me weer als vroeger. Mijn zoektocht heeft wel heel lang geduurd, 23 jaar, dat is spijtig en daar heb ik ook om gerouwd. Ik heb veel gemist daardoor. Veel huisartsen en artsen, specialisten zijn onbekend, met deze nieuwe methode. En zeggen ook te snel, dat de waarden goed zijn. Ook als jij je nog steeds even belabberd voelt als, ook al ben je inmiddels wel aan de thyrax, of cytomel. Als je er op tijd bij bent, kan jouw schildklier functie weer helemaal zich herstellen, en hoef je niet levenslang aan de medicatie. Bij mij was dat te lang geleden, helaas. Hoewel bij mij de klachten er al waren op mijn 21 jaar, werd de diagnose pas gesteld toen ik 33 was! De klachten worden niet gekoppeld aan jonge mensen, wat kwalijk is. Er werd bij mij telkens getest op pfeiffer en bloedarmoed, wat ik niet had. Maar bij mijn kinderen, die door mij, alle 3, erfelijk zijn belast, .zijn er 2 gelukkig geheel hersteld. Met hulp van mijn orthomoleculaire arts. Als je gewoon gaat zoeken op internet, onder dat kopje, zal je er vast 1 vinden. De mijne zit in Castricum. Ik ben haar heel dankbaar. Ik ben weer fit en kan weer denken en me ook concentreren, en de eeuwig aanwezige vermoeidheid is verdwenen. Dus ga zoeken, en blijf zoeken. Kijk ook onder praktijk voor integrale geneeskunde., daar kom je veel te weten. En hoef je niet zo een lijdensweg te gaan, als dat ik gedaan heb. (Mijn medicijn.nl : Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd - geen privé gegevens worden doorgegeven - via de knop 'reactie' is het mogelijk vragen stellen bijv. ). (In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

16-03-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik ben na 13 jaar nu overgestapt van Euthyrox naar Tirosint, ik had té veel klachten sinds het laatste jaar, met name ernstig last van haaruitval, alles en overal vind je mijn haar, kammen vol kam ik uit. Ik word daar best een beetje heel erg nerveus van. Nu ben ik 7 weken bezig en weet dat mijn lichaam eerst moet resetten, maar toch, ik dacht eerst dat het wat beter [lees meer...]ging, maar mijn haren vallen toch wel weer meer uit, mijn nagels worden nu wel wat sterker en harder, mijn klachten van de Euthyrox verdwijnen nu al, licht in mijn hoofd, last van de spieren, opgeblazen dikke buik, opgejaagd gevoel, slecht slapen, enz. tot zover bevalt de Tirosint wel, slaap veel beter, mijn buik voelt beter. Nu is mijn vraag..heeft iemand dezelfde ervaring als ik ivm haaruitval, zou het toch nog een keertje beter worden. Zou graag een mening van jou willen horen.

16-03-2021 | Vrouw | 33
Trage schildklier
Werkt geweldig! Ik slik dit medicijn nu zo een 2 jaar en ik voel me er een stuk beter door. Ook heb ik hier geen enkele bijwerking van gehad.

09-03-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
voorheen slikte ik thyrax, veel depressieve klachten, gewrichtspijnen en darmstoornissen, nu gebruik ik sinds enkele maanden tirosint en de klachten zijn verdwenen.

Thyreoïdum

02-03-2021 | Vrouw | 59
levothyroxine / liothyronine
Trage schildklier
Ik heb 5 jaar nu ,Thyreoidum, en ben daar dankbaar voor! Ik voel mij weer als vroeger, voordat mijn schildklierfunctie uitviel, 28 jaar geleden. Ik heb al die jaren gezocht naar een oplossing. Iets wat mij echt zou helpen. Want ondanks de pillen via de huisarts en specialisten, voelde ik me nooit goed. Ik leefde onder een kaasstolp, moe, ik had geen denkhoofd, een [lees meer...]opgeblazen gezicht, geen fut, geen concentratie, en altijd raar dik. Waardeloos! Had nooit baat bij thyrax en cytomel. De bloedwaarden daarvan zeggen weinig over de werkelijke effectiviteit, weet ik nu ik een orthomoleculaire arts heb. Thyreoidum is een levend schildklierhormoon, het komt van varkens, en het is niet synthetisch zoals de rest van de middelen. Daarom werkt het zo goed. Het is herkenbaar voor ons lichaam. En het heeft geen enkele bijwerking. (Omdat ik dit bericht niet kon versturen, zonder de bijwerkingen regel ingevuld te hebben, staat daar nu iets!! Maar dat is incorrect. Thyreoidum heeft geen enkel negatief effect, nul.) Het wordt door ons lichaam herkent, dat in tegenstelling tot al die andere chemische gefabriceerde schildklierpillen. Ik ben nu sinds 5 jaar onder de kaasstolp uit, ik slik onder begeleiding van mijn orthomoleculaire arts elke dag: zinkmethionine, selenium-methionine, jodium ( dit is allemaal essentieel voor werking van de schilklier) en thyreoidum. En ik ben gewoon weer mezelf, ik kan weer denken! Voel me enorm fit en baal van al die verspilde jaren van niet passende medicatie, waardoor ik veel gemist heb van mijn leven en ook van de opvoeding van mijn kinderen. Ik was er niet echt. Voelde me altijd moe, en mijn keel voelde zo kunstmatig, als een stuk plastic, met Thyrax, dat is nu gelukkig ook weg. Nadat ik Thyreoidum ging gebruiken werd mij dat pas allemaal duidelijk. En kon ik mezelf ervaren met de energie en helderheid van vroeger, en ik heb om al die verloren jaren echt gerouwd. 23 jaar! Dat is lang. Ik moet het zelf vetalen, het wordt niet vergoed. En je moet een arts vinden met een bredere kijk op genezing. Met kennis op celniveau. Veel artsen kennen het gewoon niet, en handelen puur met de farmaceutische industrie in hun nek, als raadgever. Mijn orthomoleculaire arts ben ik heel dankbaar. Zij begeleid meer mensen in dit traject , en iedereen heeft de zelfde positieve ervaringen met thyreoidum. Dat het geld kost is jammer, juist omdat het zo goed werkt voor mensen met een trage schildklier functie, maar ik neem het voor lief. Het is het meer dan waard!

18-02-2021 | Vrouw | 30
Trage schildklier
Hyperklachten, maar tegelijkertijd ook moe. Verder ook buikkrampen en kon mezelf niet goed aanvoelen als ik in een ander lichaam bewoonde. Kon niet sporten

11-02-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
Ik slikte voorheen Thyrax. Ik kreeg veel last van maagzuur klachten en had nog wat andere bijwerkingen/klachten. Met de internist besloten om over te stappen na Tirosint. In de hoop dat de maagzuur klachten zouden verdwijnen en de andere bijwerkingen/klachten. Ik slik Tirosint nu 6 maanden. De eerste 2 maanden ging redelijk ik merkte niet echt verschil dat ik mij beter vo[lees meer...]elde. Ik kreeg in de avond hele rare aanvallen dacht dat hoort er wel bij zou wel met instellen te maken hebben.. bleef doorgaan ondanks rare aanvallen en lichte paniek aanvallen.. tot in december vreselijke hartkloppingen opgejaagd warm bij kwamen.. dacht misschien werkt mij schildklier te snel.. bloed geprikt nee juist wat trager.. bleef volhouden met Tirosint wou de hoop niet opgeven .. ik ben nu weer bijna 2 maand verder ik voel mij vreselijk met Tirosint! Vorige week bloed uitslag gekregen zag er goed uit maar ik ben chagrijnig depressieve gevoelens , constant trillen vreselijke hartkloppingen! Versneld verhoogde hartslag. Ik heb vannacht niet kunnen slapen. Ik ben er zo klaar mee wat een vreselijke middel is dit! Ik ga ook terug na Thyrax daar had tenminste nog een “ leven” mee. Nooit meer Tirosint!

03-02-2021 | Vrouw | 68
Trage schildklier
Al wat jaren Euythyrox 25 microgram gebruikt, heb ook last van spierpijn en hoofdpijn. Dacht dat dit door statines kwam die ik gebruikte Rosuvastatine Aurobindo 10 mg. Nu gebruik ik sinds 1 maand deze statine niet meer! Men heeft mij geadviseerd om Rode gist rijsttabletten pillen te kopen. Maar nu ik een verhaal lees van iemand die hoofdpijn en spierpijn kreeg vraag ik[lees meer...] mij af of dit aan de Euthyrox komt! Ga de diabetische verpleegkundige bellen om te vragen wat te doen.

02-02-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik heb sinds 13 jaar last van mijn schildklier en heb meteen Euthyrox gekregen en heb daar nooit geen problemen mee gehad. Ik heb sinds bijna een jaar best wel veel klachten en kom er bij toeval achter dat de samenstelling van de medicijnen veranderd zijn. Ik heb ernstig last van haaruitval, onrustiger, minder fit, last van mijn spieren en licht in mijn hoofd. De huis[lees meer...]arts neemt het blijkbaar ook niet zo nauw en deed er ook niks mee en de apotheker net zo, die houden allemaal wijselijk hun mond dicht, wat ik zeker niet vind kloppen. Ik heb mij voor een paar maanden terug alles laten prikken, vitamine D, B12, foliumzuur, T4, T3 enz. en gelukkig zijn de uitslagen allemaal goed. Nou via forums kom ik er achter hoeveel er klachten dat er zijn. Heb nu in overleg met de huisarts toch een andere gekregen, ik ben vrijdag met Tirosint begonnen, waar ik veel positieve reacties over heb gehoord. Ik hoop dat het weer goed gaat komen.

Levothyroxinenatrium Teva

04-01-2021 | Vrouw | 65
levothyroxinenatrium
Trage schildklier
Het middel geeft mij meer energie maar ook pijn in het heupgebied, mijn schouders en nek Dit had ik wat betreft de nek en schouders ooit eerder zonder medicatie. Nu is dit ernstig teruggekomen. Het lijkt of al mijn pezen pijn doen in mijn lijf. Ik krijg kleine rode stipjes in de huid hier en daar. Verder gaat het aardig, ben niet meer deprie

30-11-2020 | Vrouw | 66
Trage schildklier
Oude samenstelling was prima nieuw is een ellende ik stop steeds een dag met de inname van tablet en voel me dan een stuk beter geen pijnen en kramp meer . Daarna begin ik maar weer met het med het bouwt zich langzaan op tot ik weer barst van de pijn dan stop ik maar weer een dag langer durf ik nirt te stppen

Reductil

25-10-2020 | Vrouw | 22
sibutramine
Trage schildklier
Kan iemand meegeven waar hij of zij besteld alstublieft. Zeer gewenst. U kunt reageren hierop

Levothyroxinenatrium Teva

05-10-2020 | Man | 59
levothyroxinenatrium
Trage schildklier
Schildklier was te traag, na medicijnen ben ik actiever, slaap ik beter en voel me gezonder. Cholestorol sterk gedaald. Wel kortademig, soms sterke pijn op de borst, voel mijn hart kloppen.

24-09-2020 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Begonnen met euthyrox, overstapt op thyrax ivm gezwollen ogen. Ontzettend last van hartkloppingen, duizelig, moe. Weer terug naar euthyrox en hopen dat de oogklachten los staan van de medicatie.

16-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
sinds een 1,5 jaar euthyrox ben begonnen met 25 en daarvoor even thyrax...maar is zonder overleg veranderd in euthyrox....inmiddels zoveel klachten zit nu op 112 mcg ...mijn klachten worden zo heftig dat ik maar eens meer informatie over dit medicijn ging zoeken.. Ik schrik ervan wat hier lees zo vanaf 2019 ongeveer? Ik had altijd een goede conditie....voel me gewoon i[lees meer...]n een klap oud... druk op borst/ benauwd/ gewichtstoename/ slecht slapen/ diary/ passief door vermoeidheid/ onrustig/ prikkelbaar

09-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
ben er ZELF achtergekomen dat euthyrox zijn grondstoffen heeft "gewijzigd"pas geleden is mijn dosis opgevoerd naar 137 , sindsdien ben ik maarliefs 11 kilo aangekomen, heb opgezette enkels en onderbenen, en hartkloppingen in mijn nek ( zo hard dat je het aan de buitenkant kan zien) en heel m kortademig, ik heb ook de ziekte van Parkinson, dit kon er nog wel bij, dank u me[lees meer...]neer de fabrikant !!!!!

05-09-2020 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Sinds 2008 gebruik ik Eythirox . Lange periode nodig gehad met nare bijwerkingen . Uiteindelijk gewend. November 2019 nieuwe samenstelling een ramp. December de dosering gehalveerd op advies van de apotheek.juli langzaam weer omhoog. Ik heb geluk .ik zit op een dosering nu van 50 milligram.

03-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
gebruik sinds een tijdje al dit medicijn, met Thyrax nooit problemen gehad , maar sinds de vernieuwing van dit middel, aangekomen, somberheid weer terug en kortademigheid van de aangekome kilo's kortom een heel vervelend medicijn die meer klachten geeft dan als'je het middel niet gebruikt...

31-08-2020 | Vrouw | 25
Trage schildklier
Wanneer ik op mijn 18e merkte dat ik de (school)boeken niet meer productief kon lezen en snel vermoeid was ben ik begonnen aan Euthyrox. Ik had ook een kleine struma en antistoffen in mijn bloed. Inmiddels ben ik 25 jaar oud, en spreken we nog steeds van een subklinische hypothyroïdie. Zonder medicatie zou ik echter maar half zo goed kunnen presteren als dat ik nu doe, daa[lees meer...]r ben ik zeker van.

21-08-2020 | Vrouw | 64
Trage schildklier
In het begin nergens last van, maar toen euthyrox gewijzigde hulpstoffen kreeg werd het ineens anders. Dikke enkels, gewichtstoename, depressief. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest, maar die kon het ook niet verklaren, maar nu ik de klachten lees over dit middel zal ik met hem over de gewijzigde hulpstoffen gaan praten.

14-07-2020 | Vrouw | 63

14-07-2020 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Toen Thyrax niet meer leverbaar was overgestapt op Euthyrox. Was eigenlijk een bele verbetering. Werd weer mens. En toen werd de samenstelling gewijzigd en sindsdien ben ik zo ziek dat ik niet meer kan werken! TSH ging omhoog en nu niet meer goed i te stellen. BEDANKT Merck. Goed voor de verkoop deze stunt ?Mijn leven is geruïneerd! Ernstige concentratie stoornis, z[lees meer...]o moe, de kilo's vliegen er weer aan, spierpijn, droog haar , droge huid, opvliegers ( daar was ik vanaf en nu weer terug) ik denk dat het tijd wordt voor een andere leverancier. Moet ik wel weer overstappen met alle gevolgen van dien. Misschien toch maar natuurlijk schildklierhormoon of tirosint. Iemand ervaring ?

24-06-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na wijzigen van de samenstelling van Euthyrox , zonder daarover geïnformeerd te zijn door apotheek/huisarts!, heb ik weer veel klachten: enorme moeheid , slecht slapen (veel dromen), gewichtstoename en somberheid. Deze duren nu een aantal weken en beïnvloeden behoorlijk je dagelijks leven! Hiervoor al van Thyrax moeten overstappen vanwege niet leverbaar meer zijn, naar [lees meer...]eerst ander medicijn dat niet goed werkte, toen naar Euthyrox overgestapt. En iedere keer kost het weer maanden om te wennen en de juiste dosering te vinden met de vele ongemakken die er bij horen die zorgen dat je leven on hold staat

26-05-2020 | Vrouw | 59
Trage schildklier
30 jaar schildklier patiënt. Oude medicijn eurhyrox vaak problemen met darmen maar ondanks te doen. Maar sinds de hulpstoffen zijn gewijzigd voel ik me afschuwelijk, overal pijn , opgezwollen oogleden, benen en handen! Heel mijn dagelijks doen ligt overhoop! Mijn huisarts was niet op de hoogte van gewijzigde hulpstoffen en apotheek heeft er ook niets over gezegd! D[lees meer...]at dit zomaar kan vind ik onbegrijpelijk en al helemaal dat je het vertrouwde medicijn niet meer verkrijgbaar is! Ik ben al ruim een half jaar aan het zoeken welk medicijn nu wel bij me past! En ondertussen maar overleven met een lichaam dat niet meer functioneert.

07-05-2020 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Oude Thyrax vond ik niet zo prettig, de nieuwe valt beter. Geen diaree en pds meer

07-05-2020 | Vrouw | 51
Trage schildklier
De eerste 3 jaar prima maar langzaam kwamen de klachten en die werden steeds erger tot dat ik volledig ingestort was en 1x met de ambulancedienst werd afgevoerd. Zoooooo ziek en duizelig . Zeer lang in de ziektewet. Nu sinds 5 weken terug op Thyrax en ben al veel klachten kwijt, werken word langzaamaan opgebouwd.

24-04-2020 | Vrouw | 66
Trage schildklier
na in 2007 begonnen met thyrax had ik veel pijn in been/rug kwam er al snel achter dat het aan de thyrax lag over gestapt op euthyrox ,jaren goed gegaan ,en sinds een paar maanden weer die zelfde pijn in been rug ,bedankt merck voor de verandering ,kom kilo`s aan en voel me een wrak

21-04-2020 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Vraag zijn er ook mensen die t langer gebruiken Euthyrox nieuwe samenstelling Waarbij de klachten na langer gebruik zijn verdwenen?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2531)
Depressie (2034)
Angst & paniekstoornis (1983)
Hoge bloeddruk (1423)
Acne/puistjes (1034)