ziekte

Bestaat uit:
Hypothyreoïdie (101)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trage schildklier

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trage schildklier

28-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
Sinds 10 tallen haren slik ik Levothyroxinenatrum 100 naar volle tevredenheid. Maar sinds 2 jr is er bij mij hoge bloeddruk geconstateerd. Nu slikt ik dagelijks Losartankalium 25. Bij de bloedtest is nu geconstateerd dat ik daardoor een lagere dosering Levothyroxinenatrum moet innemen (75). Nu kom ik in gewicht aan, van 60 naar 64 kilo. Komt dat omdat ik nu Losartankaliu[lees meer...]m erbij inneem????

24-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
veek koude hebben alsook hier en daar pijn ene dag hier andere dag daar alsmaar verschillend ook als ik moet plassen voel ik het niet alleen door buikpijn dan weet ik het maar

18-03-2022 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Halve schildklier weg na diagnose kanker

06-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
neem nu 16 dagen dit medicijn na 1 week moeheid mijn lichaam doet op verschillende plaatsen pijn het lijkt wel vuur in mijn lijf moet ik stoppen ? voor dat ik dit medicijn nam leken men armen en men nek zwaar moe kon zelfs mijn breinaalden niet opnemen van moeitte

26-02-2022 | Vrouw | 70

21-02-2022 | Vrouw | 27
Trage schildklier
Ik ben er sinds 2 jaar achter dat ik een te trage schildklier heb, het begon nadat ik ontdekte dat mijn schildklier heel erg was opgezet en ik veel bij behorende klachten had. Naar de internist gegaan, bloed geprikt (waardes veel te hoog) ... uiteindelijk medicijnen gekregen. Ik begon met euthyrox 75 dit was een hell.. hele dag duizelig misselijk hoofdpijn moe & een opgebl[lees meer...]azen gevoel. Nadat ik 5 x naar de huisarts ben geweest met mijn klachten(aangezien mijn waardes inmiddels goed waren), besloot hij toch thyrax voor te schrijven, dit ging veel beter en de klachten verdwenen langzaam. Nu na 1 jaar ben ik weer terug bij af, weer vreselijke hoofdpijn, duizeligheid en super moe. Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet want mijn waardes zijn prima. heeft iemand hier ervaring mee?? want een dokter neemt je totaal niet serieus ...

03-02-2022 | Man | 47
Trage schildklier
Zoek de oorzaak eerst, ipv symptomen te bestrijden Schandalige eenkennige zorg,

02-02-2022 | Man | 55
Trage schildklier
Ik ben veel kilos bij en snrl moe moilijkademen aude tyraxs was beter nu gubruik ik euytrax is heel slech veel meer bijwerking mijn vraag is aan jullie is die tyraxs nu nog verkrijgbaR ofniet fijne dag reactie graag

11-01-2022 | Vrouw | 67
Trage schildklier
Denk er ook over om er mee te stoppen. Ben nu onder behandeling van een Ayurvedische arts om mijn immuunsysteem weer normaal te laten werken. Ben heel benieuwd naar ervaring van mensen die inderdaad gestopt zijn

21-12-2021 | Vrouw | 66

12-12-2021 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Nog 1 schildklier na diagnose . Afstellen duurt nu 8 maanden. Nog heb ik het idee dat ik niet verder ben dan dat ik begon. Vooralsnog merk ik geen zichtbaar resultaat.

29-11-2021 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Mijn schildklier raakte ontstoken door een keelontsteking. Daarna werkte deze niet mee goed. Ik kreeg euthyrox 50mg.

05-10-2021 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Zijn er ook mensen op dit forum die gewoon met alle medicatie zijn gestopt. Als ik voor mezelf spreek had ik voor het bekend werd dat de schildklier niet meer werkte Helemaal geen klachten. Denk erover om helemaal te stoppen wat niet verstandig is volgens de arts.

27-09-2021 | Vrouw | 33
Trage schildklier
Wat ben ik blij om te lezen dat zo veel mensen last hebben van dit medicatie na de wijzigingen in de samenstelling. En dat vele dezelfde klachten hebben ervaren. Vanaf juni heb ik een nieuwe verpakking gekregen en daar begonnen de klachten dan ook direct. Het is een op en af. Het zijn een hele hoop vage klachten die opeens ontstaan. Begon langzaam aan aan mijzelf te twijfe[lees meer...]len. Ben een heel gezond persoon die plotsklaps werd neergeslagen. Hier ga ik werk van maken. Beterschap aan de rest!

10-08-2021 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Ik heb al jarenlang een trage schildklier, enige tijd geleden overgestapt naar levothyroxine omdat ik voor tyrax overgevoelig werd, ik ondervind dagelijks duizeligheid, het beïnvloedt mijn bezigheden, middel lijkt nu erger dan de kwaal.. ik wil er gewoon van af

26-07-2021 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude Thyrax was uitstekend. En goed ingesteld. Nu niet meer instelbaar, heel veel bijwerkingen. Ben er zoooo klaar mee. Oude Thyrax graag weer terug!!!!!!

13-07-2021 | Man | 54
Trage schildklier
Gekomen door teveel hersenvocht daardoor hypofyse onderdrukt die de schildklier aan moet sturen

28-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Gebruikte al jaren euthyrox en was er zeer tevreden over, maar sinds 4 maanden overgestapt op nieuwe formule en veel bijwerkingen. Heb de dosis moeten verhogen, brandend gevoel in slokdarm en maag, veel haaruitval. Vermoedelijk een intolerantie aan het citroenzuur of mannitol. Ik begrijp echt niet waarom ze ingrediënten vervangen waar sommige mensen intolerant voor zijn m[lees meer...]et andere die ook voor klachten kunnen zorgen. Er zijn andere mogelijkheden met minder nare bijwerkingen.

22-06-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
3 verschillende artsen betrokken bij deze medicatie switch echter geen follow up. Mijn advies kom voor jezelf op als dit medicijn klachten geeft.

15-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Eerst thyrax na de wisseling van drukstrips over op euthyrox na wijziging vulstoffen, waarbij jeuk klachten en uitslag. Nu sinds 2 maanden op Tirosint.

13-06-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Daar ik extreem moe was deed de dokter een bloedafname. Resultaat : trage schildklier. Neem nu l thyroxine. Mijn bloedwaarden voor de schildklier zijn oké maar ik voel me niet beter. Kan moeilijk inslapen en ben nog meer moe daardoor.

Macrogol en elektrolyten

06-06-2021 | Vrouw | 57
Macrogol-elektrolyten
Trage schildklier
Door obstipatie erachter gekomen dat ik een traag werkende schildklier heb. Slik daar nu medicijnen voor maar obstipatie bleef. 1 zakje per dag macrogynol gaan gebruiken. Goede stoelgang nu maar wel met enorme stank.

27-05-2021 | Vrouw | 47
Trage schildklier
100 mg per dag Al 3 kilo kwijt Voel mij heel fit en awake Last van kortademigheid Brok in de keel

21-05-2021 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Per toeval na bloedonderzoek trage schildklier, ik had nergens last van dat ik daar iets van merkte. Nu aan de medicijnen en doodziek ervan. Net gestopt om te kijken of het over gaat.

21-05-2021 | Vrouw | 58

19-05-2021 | Man | 52
Trage schildklier
4 weken geleden begonnen met 50 ug nadat de internist een traag werkende schildklier had geconstateerd. Merk nog helemaal niks. Vanaf vandaag ziekgemeld omdat ik het niet meer trok. Altijd maar slapen, moe, hoofdpijn. Morgen terug naar de huisarts, hopenlijk gaan we verhogen.

17-05-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Wat ik heel jammer vind op deze site, is dat bij de beoordeling van Thyrax duotab geen onderscheid gemaakt is (kan worden) tussen de verschillende doseringen die alle drie een andere kleur hebben. De blauwe tabletjes van 0,025 mg bevatten de synthetische kleurstof E132 (indigokarmijn of indigotine) die een allergische reactie kan geven, van huiduitslag tot ademhalingsprob[lees meer...]lemen, hoge en lage bloeddruk e.d. Sinds ik van de witte pilletjes (0,1 mg) naar een lagere dosering moest (om de dag 3-3,5 pilletjes) heb ik veel meer klachten, vooral duizeligheid en zo licht in het hoofd dat het m’n dagelijks leven erg beïnvloedt. Ik vermoed dat het door de kleurstof komt. Mensen die de witte pilletjes slikken hebben daar vanzelfsprekend geen last van. Met de roze pilletjes (0,150 mg) heb ik geen ervaring, maar ook de kleurstof daarin geeft mogelijk problemen?

17-05-2021 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Ik ben 65 jaar en gebruik sinds 14 jaar medicijnen voor de schildklier, ik had veel klachten van de Euthyrox, last van spierpijnen, opgeblazen maag, weinig energie, slechte concentratie, nagels die inscheuren, haaruitval enz. Ben 4 mnd geleden overgegaan naar Tirosint en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, veel meer energie, mijn maag veel rustiger, spierklachten zij[lees meer...]n weg, mijn nagels zijn veel harder en sterker geworden en mijn concentratie is ook weer veel beter, alleen mijn haaruitval gaat niet zo maar over, zal ook de leeftijd wel doen, mijn bloeduitslagen zijn verder goed, TH4 18,4 TSH 2,6 B12 495 Ferritine 195....dus...ik ben zeer tevreden. Ben één op één overgegaan van de Euthyrox naar de Tirosint, dat viel om de dooie donder niet mee, je hebt toch echt wel die 4 mnd nodig dat je je weer goed gaat voelen. Ik ben zeer tevreden met dit resultaat.

14-05-2021 | Man | 70
Trage schildklier
Na bloedprikken per toeval te Trage Schildklier ontdekt. Dus aan de pillen: Nou zeg wat een TROEP (tenminste dat is mijn gedachte kan het nog niet bewijzen) voorheen nergens last van en dan begint het. Keelpijn, geen energie, duizelig, hees, rauwe keel, trillende ogen, hoofdpijn, en een hele hoop meer van onduidelijke ellendes. Ben nu 4 weken bezig houd e.a nog 2 weken v[lees meer...]ol, en dan bloed prikken en controle. Dan heb ik mijn best gedaan. Indien daarna waardes beter zijn/of niet stop ik ermee. Dit is niet vol te houden.

Novothyral

12-05-2021 | Vrouw | 63
levothyroxine / liothyronine
Trage schildklier
Ik kan u verzekeren dat wanneer je zonder Novothyral of Euthyral komt te staan gedurende een week of twee je wereld helemaal veranderd, terug naar af! Waarom blijven de grenzen gesloten voor dit medicijn? Aub, als Coronavaccins er voor iedereen moeten zijn laat dit medicijn er zijn voor wie het nodig heeft! Na jaren gebruik en na zonder herken ik mezelf niet meer! Ik wil[lees meer...] leven, me goed voelen in mijn vel en mijn hoofd!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2745)
Depressie (2200)
Angst & paniekstoornis (2187)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1157)