ziekte

Bestaat uit:
Hypothyreoïdie (87)   Schildklierhormoon Thyrax

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trage schildklier

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trage schildklier

03-04-2019

Trage schildklier

Na 25 jaar Thyrax en 6 weken Euthyrox te hebben geslikt te hebben, ben ik overgestapt in augustus 2016 op Tirosint. Eerst 113 mcg en later op 100 mcg wat ik nog steeds gebruik. Ik ervaar geen bijwerkingen en ben zeer tevreden! Wel een aandachtspunt waar ik reeds met Goodlife contact heb opgenomen omdat het aluminium van de blisterverpakking aan de capsule blijft kleven. [lees meer...] Nogmaals, ik ben een zeer tevreden mens!
24-03-2019

Amiodaron (amiodaron)
Trage schildklier

Verschillende bijwerkingen die in ernst toenamen. De meest bedreigende, fijne zenuw neuropathie, was de oorzaak dat ik acuut moest stoppen. Pijn en moeite met lopen beperken mij nu. Mogelijk heb ik te lang gewacht om deze klacht met de cardioloog te bespreken, dat vind ik achteraf jammer. Langer gebruik zou mij misschien rolstoel afhankelijk maken. Grote kans dat mijn[lees meer...] ritmestoornissen terugkomen. En wat dan??? Na veel cardioversies en 4 ablaties (waaronder de bundel van His) geen idee wat de behandelmogelijkheden dan zijn. Afwachten maar.......
08-02-2019

Trage schildklier

TSH wel binnen de marge, maar steeds iets aan de hoge kant.
08-02-2019

Cytomel (liothyronine)
Trage schildklier

Mijn schildklier is verwijderd wegens papillair schildkliercarcinoom. Dus ik ben afhankelijk van schildkliermedicijnen. Uiteindelijk kwam ik uit op 1x per dag 88 mcg Euthyrox. Vrij goede waarden, alleen nogal wat spierpijn en spierkramp. Toen overgegaan op 1x per dag 75 mcg Euthyrox + 2x per dag 5 mcg Cytomel. Ik heb niets gemerkt van de overgang. Mijn TSH-waarde is nu hee[lees meer...]l goed en ik voel mij er prima bij. Mogelijk zet mijn lichaam de FT4 niet zo goed om in FT3, en vangt de Cytomel dit op.
10-12-2018

Trage schildklier

In 2007 een acute virale schildklierontsteking waarna niet werkende schildklier. Start Thyrax Duotab, kwam weer op normale gewicht tot het niet meer verkrijgbaar was. Wat een drama, 3 keer veranderd van product en niets hielp. Algehele malaise, spierpijn, gewrichtspijn, in 9 maanden kwam ik 12 kg aan. Totdat het weer verkrijgbaar was, alleen maar ziek geweest. Gesta[lees meer...]rt en na 3 weken voelde ik mij weer stukken beter...nu ook weer op gewicht. Ondanks af en toe onregelmatige hartslag, geen ander middel meer. Ik hoop dat er nooit meer zo'n situatie zal ontstaan, wat een ellende.
04-12-2018

Trage schildklier

Ik heb jarenlang Thyrax gebruikt met wisselende resultaten. Van te hoge dosering naar te lage en weer terug.... kortom een heel gedoe om eenbeetje goed ingesteld te raken. Toen de Thyrax enige tijd niet meer te krijgen was ben ik na veel gespeur op het internet overgestapt op Tirosint. Dit zijn zachte parelcapsules zonder enige andere toevoeging. Het heeft eventjes wat tij[lees meer...]d gekost om wederom goed ingesteld te raken maar ik ben zeer tevreden over Tirosint en zou het iedereen aanraden! Klein nadeel... het wordt niet geheel vergoed door de verzekeraars maar ik betaal graag die 2 tientjes per kwartaal om me goed te voelen.
28-10-2018

Thyreoïdum (levothyroxine / liothyronine)
Trage schildklier

Enkel overstapsklachten, was erg tevreden. Helaas tijdelijk niet leverbaar, nu drama met Erfa. Een Canadese variant.
22-09-2018

Trage schildklier

werkt goed, voel me prima, geen bijverschijnselen
11-09-2018

Trage schildklier

Ik krijg sinds 2.5 jaar thyrax. Voorheen geen klachten gehad. Voor iets anders naar het zkh geweest en daar ontdekten ze dat ik een te trage schildklierfunctie heb. Nadat ik thyrax ging gebruiken ben ik ook voor vermoeidheid naar de huisarts geweest. Daarvoor krijg ik nu B12-injecties. Maar ik ben hem nu een aantal keren vergeten in te nemen deze week en merk dat ik veel m[lees meer...]eer energie heb. Ik ga in overleg met de huisarts of ik hem ook echt nodig heb. Ze zijn zo snel met medicijnen geven tegenwoordig...
13-08-2018

Trage schildklier

ik had geen specifieke klachten voordat ik het medicijn ging gebruiken. Maar merk na een half jaar geen fysiek verschil met medicijn gebruik.
01-08-2018

Trage schildklier

Ik had eerst een ander medicijn en ik bleef het maar koud houden en nu ik Tirosint gebruik heb ik het niet meer koud
09-07-2018

Trage schildklier

Begonnen met 50 mg en een paar klachten. Verhoogd naar 75 mg en opeens stemmen in mijn hoofd heel wantrouwerig zijn niet mezelf vertrouwen.Echt deze klachten zijn heel heftig en raar nog nooit last van gehad zijn er mede gebruikers die dit ook hebben? Hopelijk krijg ik hier reacties op.
07-07-2018

Trage schildklier

Jammer dat het niet vergoed. Veel beter dan thyrax. Thyrax was 3.25, Tyrosint langzaam naar 2.0 kunnen brengen. Weinig tot geen bijwerkingen. TSH bijna 0.0
04-06-2018

Cytomel (liothyronine)
Trage schildklier

7 jaar geleden heb ik Cytomel voorgeschreven gekregen. Redenen: te trage schildklierwerking én als ondersteuning van antidepressivum Nardil (klassieke MAO-remmer). Helpt mij uitstekend, op allebei de fronten. Maar sinds ik het slik, heb ik een héél snelle veroudering van mijn huid, m.n. de armen en de benen. Ik ben 64, en heb de armen van een vrouw van 80,vréselijk. Ben [lees meer...]een keer gestopt met dit medicijn, onder begeleiding van internist, en binnen een paar weken kreeg ik weer last van depressieverschijnselen. Dus, helaas weer begonnen, met de genoemde bijwerking, die weer gestaag doorgaat. Ik heb dit nog nooit ergens gelezen of gehoord, terwijl mijn interniste de mogelijke bijwerking niet uitsloot.
13-05-2018

Trage schildklier

Op 4 jarige leeftijd bleek ik erg klein te blijven. Dankzij starten Thyroxine behandelingen alsnog goed gekomen qua lengte en ontwikkeling. Zal wel rest van mijn leven moeten slikken.
01-05-2018

Levothyroxinenatrium Teva (levothyroxinenatrium)
Trage schildklier

Overgestapt naar dit medicijn nadat Thyrax niet meer (goed) leverbaar was. Schandalig. Echt schandalig. Al wordt Thyrax gratis en wordt het heel aantrekkelijk gemaakt om weer te nemen, stap ik toch echt niet over. Schandalig dat zo'n product gewoon geen rekening houdt met zijn klanten bij een verhuizing. Heb ook gehoord dat ze liever hebben dat je een ander medicijn neemt [lees meer...]waar ze meer aan verdienen.
25-03-2018

Trage schildklier

Toen ik begon kreeg ik het direct daarna zeer koud,last van mijn hart,tintelingen in tong en lippen,overal spierpijn,pijnlijke knieen,last van mijn ogen en slecht zien,concentratie problemen,motoriek probleem,net of ik steeds omval. Ik slik het nu vanaf juni 2017 maar na elke pil krijg ik dezelfde symptomen.Eutyrox geprobeerd,maar had ik helaas nog ergere hartklachten van[lees meer...],ik dacht bij deze pil dat ik echt dood zou gaan,zeer ernstige hartkloppingen en ademhaling probleem,na 1 dag direct gestopt.
27-02-2018

Trage schildklier

Het enige positieve van dit middel is dat ik dankzij de schildklierhormonen wel weer beter sliep dan zonder (dit was mijn eerste ervaring met schildkliermedicatie), maar zodra het de goede kant op ging met verhogen kreeg ik diarree, paniekaanvallen, hartkloppingen. Heel enge dingen die ik nog nooit eerder in mijn leven had gehad. Gezien ik er erg gevoelig voor was met de a[lees meer...]rts besloten kwart tabletjes te gebruiken voor ophogen destijds, maar dat is wel lastig breken.
27-02-2018

Trage schildklier

Na gebruik van Teva en Euthyrox op dit middel gekomen, het ging hierop eindelijk goed met mijn herstel. Enige is wel dat ik eerst 50 en 25 slikte wat me een goede t4 en TSH gaf en toen ik over ging op een capsule van 75 mijn waardes weer heel erg verslechterd zijn, waardoor ik nu weer een capsule van 75 en 13 dagelijks gebruik en wat huiverig ben om dan op een capsule van [lees meer...]88 over te stappen. Verder heel fijn, nog nooit last van hartkloppingen gehad op dit medicijn, het voelt heel erg mild wat ik als prettig ervaar.
26-02-2018

Trage schildklier

Ben van een hoge dosering naar een lage dosering gegaan ,met het gevolg van gewichtstoename
16-02-2018

Trage schildklier

Na de het verdwijnen van de thyrax ( ik gebruikte toen 25 ug zonder bijwerkingen) een aantal andere medicijnen geprobeerd waarvan de bijwerkingen nog vreselijker waren dan nu. Uiteindelijk kwam ik terecht bij de Tirosint. Toen nog dosis 25 ug. Geen bijwerkingen, mijn haar kwam weer terug, nagels werden harder enz. Door bepaalde omstandigheden moest ik toch de 'nieuwe' thyr[lees meer...]ax weer slikken. Maar nu bleek dat ik daar ook enorme bijwerkingen van kreeg. Dus toch weer terug naar de Tirosint maar nu op 50 mg. Bijna 6 weken. En helaas toch met bijwerkingen. Nu kan het misschien ook zijn dat de wisselingen geen succes zijn. Misschien ( ik hoop het) dat het over een paar weken wat rustiger is.
28-01-2018

Trage schildklier

Dit was al derde verandering van het med in 4 jaar gebruik. Heb Thyrax Duatab in kleine potjes gehad en na twee jaar kreeg ik Thyrax Duotab in streepjes, dit viel erg tegen! Kreeg binnen een paar dagen alle klachten die ik nooit had, ik kon op een gegeven moment niet meer hardlopen , niet fietsen, mijn hart klopte twee keer sneller, ik mocht de dosering niet verlagen ivm [lees meer...]lage waardes van schildklier hormoon. Na twee jaar moets ik weer overstappen naar Thyrofix 25mcg 3 tab per keer en ik vind het prima medicijn, merk ik geen enkele bijwerking. Nu kan ik berg op zonder enkel moeite. Gistermiddag heb ik mijn med opgehaald bij apotheek en wat een verassing!!! Weer die verschrikkelijke ThyraxDuotab in streepjes! Dit wil ik echt niet meer slikken! Wat moet ik er doen om weer Thyrafix te krijgen?
28-01-2018

Thyrofix (levothyroxine)
Trage schildklier

Het was al derde verandering van het med in 4 jaar gebruik. Heb Thyrax Duatab in kleine potjes gehad en na twee jaar kreeg ik Thyrax Duotab in streepjes, dit viel erg tegen, heb veel bijwerkingen gehad, hartkloppingen, algemene conditie erg verslechterd, ik kon bijna niet fietsen en alleen maar kleine afstanden lopen. Nu al anderhalf jaar slik ik Thyrofix 25mcg 3 tab per [lees meer...]keer en ik vind het prima medicijn, merk ik geen enkele bijwerking. Mijn conditie is verbeterd, geen hartstoringen meer. Ik kan weer berg op, fietsen, lopen etc! Nu moet ik weer overstappen naar ThyraxDuotab in streepjes!!!! Er ben ik gewoon niet mee eens!!! Ik wil niet meer als een oude dame met rollator rondlopen.
25-01-2018

Trage schildklier

buikkramp, onregelmatige hartslag, overslaand hart, spierkrampen, misselijk
10-12-2017

Trage schildklier

Algehele malaise, enorme gewichtstoename, vermoeid, Na algehele check Up lab onderzoek kwam trage schildklier naar voren. Ben begonnen met Thyrax 75ug, 6 maanden later verhoogd naar 100 uh. 3 maanden later naar 135 ug. Dus met instellen door goede specialist was ik al een jaar verder. Een tijd later verhoogd naar 150 ug. Effect prima. Heb geen hinder ondervonden aan ti[lees meer...]jdelijk andere fabrikant en toen weer terug naar Thyrax. Nu zou eigenlijk mijn dosering omhoog moeten. Daar wordt mee gewacht geZien mijn leeftijd en de kleine reaerve die ik hierin qua Mg nog maar heb. Tevreden
29-11-2017

29-11-2017

14-11-2017

Trage schildklier

Op mijn 33e te snelwerkende schildklier. Strumazol en daarna 2x jodiumkuur (radio-actieve kuur). Hierdoor teveel toegediend gekregen, waardoor ik een te trage schildklier kreeg. Gewicht is goed gebleven, mocht ook wel iets aankomen, nadat ik op mijn 33e in 2 weken tijd 10 kilo afviel. Ik ben nu 65 en voel mij nog fit, fiets en wandel, pas op de kleinkinderen 2 x per maand [lees meer...]en heb veel sociale contacten. Rond mijn 50e psychische klachten gekregen, achter gezien was dat misschien de overgang. Slecht slapen, veel piekergedachtes, angstaanvallen. Anti depressiva gekregen en dat slik ik nog steeds. Verschillende merken geprobeerd. Gebruik nu al lang Venlafaxine, 75mg. Ik heb 3x geprobeerd te stoppen met anti depressiva. Is me niet gelukt. Dus ik laat het maar zo.
11-11-2017

Trage schildklier

Twintig jaar geleden werd bij mij een trage schildklier geconstateerd. Eerst dacht men aan MS. Ik was ontzetten moe, constipatie, ernstige gewichtstoename, hoge bloeddruk en een erg droge huid. Twee jaar geleden ben ik gediagnostiseerd met een auto-immuun ziekte dat elk deel van mijn lichaam beinvloedde. Mijn bloeddruk wordt soms heel hoog en dan weer heel laag en ik word [lees meer...]duizelig als ik opsta. Ik denk echter dat ik verkeerd gediagnostiseerd ben vroeger. Toen wisten ze helemaal niet zoveel over auto-immuun ziektes. Is er iemand anders met hetzelfde probleem? Ik zou heel graag van u horen. Ik denk erover om te stoppen met de Levothyroxine. Dank u, Shiela
11-11-2017

Trage schildklier

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2098)
Depressie (1725)
Angst & paniekstoornis (1542)
Hoge bloeddruk (1204)
Trage schildklier (570)
Depressiviteit (529)
Angststoornis (480)
Astma (475)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!