Bestaat uit:
Hypothyreoïdie (104)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trage schildklier

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trage schildklier

06-03-2024 | Vrouw | 38
Trage schildklier
Voorheen slikte ik thorax, veel bijwerkingen en vage klachten. In 2017 overgegaan op tirosint. Alle klachten zijn verdwenen, voel mij er zeer goed bij

21-01-2024 | Vrouw | 60
Strumectomie gehad.

Cytomel

19-12-2023 | Vrouw | 26
liothyronine
Trage schildklier
Ik heb Cytomel in totaal 11 maanden geslikt ongeveer. De eerste maanden gingen heel goed, ik werd fitter en voelde me energiek. Echter, na een maand of 5 kreeg ik last van hoofdpijn en druk bij m’n ogen en werd ik warrig van de medicatie. Inmiddels ben ik gestopt en voel ik naast het feit dat ik geen bijwerkingen meer heb me hetzelfde. Ik heb dus het idee dat het op termi[lees meer...]jn niet meer helpt en alleen klachten geeft.

01-11-2023 | Vrouw | 53
Trage schildklier
Heel makkelijk om in te nemen werkt goed bij mij geen last van bijwerkingen andere medicijnen geprobeerd maar daar geer goede werking van gehad

27-10-2023 | Vrouw | 42
Trage schildklier
Na de eerste zwangerschap was en nog niks aan de hand. Bij mijn tweede zwangerschap had ik tijdelijk een te snel werkende schildklier omdat ik afviel en mijn streefgewicht haalde terwijl ik een kindje droeg. Na de zwangerschap kwam ik enorm aan en kreeg ik depressieve gevoelens. Toen heb ik thyrax gekregen en ging het stukken beter. Bij switch naar euthyrox weer klachten z[lees meer...]oals moe en spierpijn hoofdpijn dosering zoekende. Nu na 2 jaar 137 mg weer naar 150 omdat hij weer vertraagd is en zeer moe en vatbaar door hele lage weerstand waardoor ik alles meepak zoals longontsteking.Maar ook vergeetachtig, niet uit woorden komen,hoofdpijn, spierpijn in armen en benen , opgezwollen gezicht, aankomen. Dus heb toch wel echt het medicijn nodig om te blijven functioneren. Zonder een goede instelling vd schildklier functioneer ik helemaal niet. Of de bijwerkingen nou zijn van het medicijn of gewoon van een te traag werkende schildklier is maar de vraag.

22-09-2023 | Vrouw | 67
Trage schildklier
Het medicijn deed wat het moest doen,alleen ik had wel last van spierpijnen en krampen

22-09-2023 | Vrouw | 67
Trage schildklier
Het middel Thyrax is door apotheker verstrekt terwijl ik altijd andere had, wel Levotheroxine natrium Ik hoopte dat de bijwerkingen minder zouden zijn bij dit toeval. Heupklachten erbij gekregen. Heel jammer. Wie heeft daar ook ervaring mee?

19-07-2023 | Man | 51

05-07-2023 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Slik nu 212,5 levotheroxine waarbij de waardes redelijk stabiel blijven. Wel nog steeds last van hoofdpijn en laatste half jaar vooral pijn in mijn lijf (heb ook fibromyalgie maar die is al jaren goed onder controle). Enige dat niet gebeurd is afvallen, blijf met wat ik ook probeer stabiel in (over)gewicht.

04-07-2023 | Vrouw | 38
Trage schildklier
Begonnen met Levothyroxine ongeveer 2 jaar geleden tijdens zwangerschap - een snufje van 25 mg. Na zwangerschap opgehoogd van 25 naar 50mg, bleef moe, aankomen, dacht dat het door een jong kindje kwam, maar afgelopen mei opgehoogd naar 100 mg omdat de waardes toch steeds ‘op het randje waren.’ Na ongeveer 6/7 weken van de laatste ophoging, hele nare bijwerkingen, hele erg[lees meer...]e spierspanningen in benen en handen/armen,(‘s nachts) veel zweten, opgejaagd gevoel, opgezwollen handen en voeten, maar de waardes waren wel goed . Naar huisarts gegaan - besloten om tijdelijk te stoppen, na aanleiding van gesprek met internist/ endocrinoloog. Morgen eerste dag zonder, ik zal schrijven wat mijn bevindingen zijn. Ik wilde zelf al eerder stoppen omdat ik voel dat mijn lichaam het na de zwangerschap nu zelf aan het oplossen is. Ik raad ook iedereen als je dit gevoelt hebt, het blijven aankaarten bij huisarts.

26-06-2023 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Sinds 40 jr last van vertraagde schildklier werking. eerst met o,1 mg begonnen dat is de witte pil daarna een blauwe erbij. Na een periode merkte ik dat ik vlekken kreeg. Vooral in mijn gezicht vind ik erg.

14-06-2023 | Vrouw | 40
Trage schildklier
In april, kreeg ik een nieuwe verpakking. Enkele dagen later voelde ik mij niet lekker. De gedachte van de nieuwe verpakking ging door mij heen. Maar liet het gaan. 2 maanden verder. Heb ik onderzoeken gehad. Dysfunctionele ademhaling gekregen. Benauwd kreeg ik het. Hoofdpijn. Paniek/angst aanvallen. Dat allemaal terugdenkend. Begon het daarmee. Ze zeggen dat ik goed b[lees meer...]en in gesteld. En dat het niet uit moet maken. Dat het nu een nieuwe verpakking is. Toch blijf ik erbij dat het hierdoor komt. En wil eigenlijk graag stoppen. Mijn huisarts, geeft aan. Dat dat op mijn eigen risico is. Daar mag je het dus mee doen. Terwijl ik het heb aangegeven. Over de klachten sindsdien. Ik vraag mij af, of er meer mensen zijn, die dit herkennen. En of, sommige ook zijn gestopt of af gaan bouwen. Met deze dosis van 25 en of dat juist goede resultaten gaf of niet. Want neem ze nu. Maar nu na jaren te hebben geslikt met heel veel tegenzin.

23-05-2023 | Vrouw | 32
Trage schildklier
Trage schildklier was de reden van dit medicijn. Ik slik het nu bijna 2maanden. Wat merk ik: laatste 2weken van mijn strip erg moe. Nu is het weer ok. Metk dat ik niet veel trek heb sochtends /middag en dat ik veel afgevallen ben. Ik val niet meer zo makkelijk in slaap als voorheen, was toen altijd heel moe. Dat gevoel is weg en mn waardes waren na 1maand slikken weer bete[lees meer...]r.

14-05-2023 | Vrouw | 73
Trage schildklier
Duizelig was ik al vaker, maar met die blauwe pilletjes t idee nog erger?

03-05-2023 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Voor het eerst 2 weken geslikt, en dat waren ook de laatste. (laagste dosering 25 om op te bouwen) Veranderde in een soort van zombie. De medicijnen lijken wel erger dan de kwaal!

20-04-2023 | Man | 67
Trage schildklier
Ik moest op advies van mijn toenmalige internist van Thyrax naar Tirosint proberen. maar na drie dagen was de pijn op mijn borst niet vol te houden, zeker gelet dat ik al hart patiënt ben. Ben ik er toen ook gelijk weer mee gestopt. Na 6 jaar ben ik nog steeds op zoek naar een medicijn wat mij van mijn schildklier probleem afkan helpen. Ik ben gewoon allergisch voor h[lees meer...]et medicijn Levothyroxine, is er iets ander help mij aub.

15-03-2023 | Man | 67
Trage schildklier
Na een half jaar immunotherapie plotseling te trage schildklier. Ik sliep daardoor ongeveer 22 uur per dag en was doodmoe. De eerste dosis was 55mg, dat hielp redelijk en kreeg een klein beetje spierpijn. Nu de dosis verhoogd is naar 88mg, fikse spierpijn en zo stijf als een plank. Ben ook heel erg benauwd geworden. Probeer nu of er een ander medicijn voor is en anders sto[lees meer...]p ik met dit medicijn. Dit middel is erger dan de kwaal.

08-02-2023 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Ik heb een aantal jaren euthyrox 50mg geslikt,maar dat was op een gegeven moment niet meer voldoende ,nu moest ik ophogen naar 62.5mg dat doe ik nu 4 weken maar merk nog niks heb nog steeds veel klachten ,wat een troep is dat maarja moet doorzetten zeggen ze. Heeft hier ook iemand last van Groetjes Ria

31-01-2023 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Schildklier is na 1,5 jaar nog steeds niet goed ingesteld. Blijft maar schommelen eerst omhoog nu weer omlaag. Ik wil er mee stoppen want de medicijnen geven meer bijwerkingen dan de schildklier. Rare benen (zwabber) en raar gevoel in hoofd, Paniek, hartkloppingen, opgezette buik en moeilijke stoelgang, moe, slecht slapen. Ik ben al aan minderen en dat voelt als ruimte in [lees meer...]mijn lijf. Nagels en haren doen het weer goed, geen opgezette buik, benen voelen anders minder verkrampt. Wat een rommel die levothyroxine. Alles wordt op de overgang gegooid maar merk dat het medicijn alles verergert.

31-01-2023 | Man | 35
Trage schildklier
Verschillende kleine klachten waaruit bleek dat ik een afwijking had in de schildklier. Nu net van medicijn veranderd, aangezien de apotheek dit had aangepast. Ben in over overleg met huisarts i.v.m. tussentijds aanpassen van de medicijnen

27-01-2023 | Vrouw | 74
Trage schildklier
Ik heb ook erge maagklachten sinds september. Arts heeft deze link niet gelegd en ik ook niet.

24-01-2023 | Vrouw | 75
Trage schildklier
Na jaren tevreden gebruik van 13 plus 25 tirosint, opeens na inname vreselijke maagpijn, kotsneiging, spuggen het moest eruit kennelijk...hoesten keel en slokdarmpijn.

24-12-2022 | Man | 74
Trage schildklier
Bij verkeerde hoeveelheid kreeg ik depressieve stemming, na aanpassing van de sterkte geen last meer en voel ik mij gezond.

30-11-2022 | Vrouw | 39
Trage schildklier
Ik heb gebruik sinds kort dit medicijn dus ik kan het nog niet goed beoordelen alleen voel ik wel wat spierpijn vooral bij mijn borst hopelijk blijft het hierbij, Ik slik gelukkig maar 12,5 per dag . Vanwege meerdere autoimuuns waaronder een onsteking aan mijn schildklier (thyreoïditis)

15-11-2022 | Vrouw | 31
Trage schildklier
Ik heb eerlijk gezegd alleen de bijwerking dat ik meer honger krijg. Gebruik het samen met ritalin en voorheen ging dit niet goed, nu gelukkig wel. Ik heb alleen niet echt het idee dat ik afval maargoed ik doe er ook niets voor, heb het wel minder snel koud

26-09-2022 | Vrouw | 43
Trage schildklier
Temperatuur regulatie veel beter, soms opvliegers ondanks goede bloedwaarden. Gewicht blijft ongewijzigd.

18-09-2022 | Man | 59
Trage schildklier
Sinds 1 jaar gebruik ik het medicijn thyroxinennatruim Het 1 ste half jaar 50 mg en daarna waren de waarde.s nog niet goed toen moest ik via de HA 75 mg gaan slikken ....maar.nu na 1 jaar voel ik.mij er niet beter op worde ..als.ik de medicatie wel eens vergeet voel ik mij stukker beter ....dus heb de medicatie soms 1 paar dagen express vergeten ..en voelde ik mij niet [lees meer...]meer zo vermoeid en ook geen stress of kwalijke rare dromen of hart steken ...na dat ik de tabletten ben gaan slikken ook storm of harde ruis in mijn hoofd ...vind dit niet normaal ...wie kan mij advies gëven over een andere alternative mediacijn wat beter is ..want word hier inmiddels wanhopig van

04-09-2022 | Man | 63
Trage schildklier
Heb dit middel voor te traag werkend schildklier waarbij de bloedwaarden twijfelachtig zijn doch de symptonen aanwezig. Gebruik het nu 3 maand,hoofdpijn is afgenomen,spierpijnen weg,stemming beter (kan beter) Slaap goed doch vroeg wakker! Helpt niet om mijn overgewicht in toom te krijgen! Ik twijfel om het zo te laten of te verhogen,wetende dat het ook tegen je [lees meer...]kan werken. Mijn mening over dit middel is niet negatief!!

30-07-2022 | Vrouw | 54
Trage schildklier
Ik gebruik sinds 2000 schildklier tablet ,eerst thyrax,het ging goed ,na een maar jaar weer niet goed overstap naar eurthrax tijdje ging het goed. Daarna Levo ging goed ,daarna weer niet. Bloedwaarde was goed maar toch klachten. 4 maanden geen medicijnen gebruik was van 78 naar 69 kg afgevallen. Bloed geprikt ik moest weer medicijn gaan gebruiken tirosint 13 ug . Ik heb z[lees meer...]oveel bijwerkingen en ik ben weer aangekomen 7 kg zwaarder. Ik voel mij veel zieker dan zonder tablet .

Saxenda

30-07-2022 | Vrouw | 63
liraglutide
Trage schildklier
Na 8 jaar alleen maar aangekomen te zijn meer dan 40 kg diverse dieeten dieetiste alles geprobeerd maximale gewichtsafname 900 gram zo frustrerend. Nu ben ik 4 weken bezig en er is 8 kg af Geen bijwerkingen gehad, niets Geen hongergevoel voel me zo blij dat eindelijk met deze medicijn het wel lukt, Het motiveert me enorm met bewegen en goed op de voeding te lette[lees meer...]n Ben echt vol lof