ziekte

Bestaat uit:
Hypothyreoïdie (99)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trage schildklier

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trage schildklier

24-09-2020 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Begonnen met euthyrox, overstapt op thyrax ivm gezwollen ogen. Ontzettend last van hartkloppingen, duizelig, moe. Weer terug naar euthyrox en hopen dat de oogklachten los staan van de medicatie.

16-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
sinds een 1,5 jaar euthyrox ben begonnen met 25 en daarvoor even thyrax...maar is zonder overleg veranderd in euthyrox....inmiddels zoveel klachten zit nu op 112 mcg ...mijn klachten worden zo heftig dat ik maar eens meer informatie over dit medicijn ging zoeken.. Ik schrik ervan wat hier lees zo vanaf 2019 ongeveer? Ik had altijd een goede conditie....voel me gewoon i[lees meer...]n een klap oud... druk op borst/ benauwd/ gewichtstoename/ slecht slapen/ diary/ passief door vermoeidheid/ onrustig/ prikkelbaar

09-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
ben er ZELF achtergekomen dat euthyrox zijn grondstoffen heeft "gewijzigd"pas geleden is mijn dosis opgevoerd naar 137 , sindsdien ben ik maarliefs 11 kilo aangekomen, heb opgezette enkels en onderbenen, en hartkloppingen in mijn nek ( zo hard dat je het aan de buitenkant kan zien) en heel m kortademig, ik heb ook de ziekte van Parkinson, dit kon er nog wel bij, dank u me[lees meer...]neer de fabrikant !!!!!

05-09-2020 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Sinds 2008 gebruik ik Eythirox . Lange periode nodig gehad met nare bijwerkingen . Uiteindelijk gewend. November 2019 nieuwe samenstelling een ramp. December de dosering gehalveerd op advies van de apotheek.juli langzaam weer omhoog. Ik heb geluk .ik zit op een dosering nu van 50 milligram.

03-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
gebruik sinds een tijdje al dit medicijn, met Thyrax nooit problemen gehad , maar sinds de vernieuwing van dit middel, aangekomen, somberheid weer terug en kortademigheid van de aangekome kilo's kortom een heel vervelend medicijn die meer klachten geeft dan als'je het middel niet gebruikt...

31-08-2020 | Vrouw | 25
Trage schildklier
Wanneer ik op mijn 18e merkte dat ik de (school)boeken niet meer productief kon lezen en snel vermoeid was ben ik begonnen aan Euthyrox. Ik had ook een kleine struma en antistoffen in mijn bloed. Inmiddels ben ik 25 jaar oud, en spreken we nog steeds van een subklinische hypothyroïdie. Zonder medicatie zou ik echter maar half zo goed kunnen presteren als dat ik nu doe, daa[lees meer...]r ben ik zeker van.

21-08-2020 | Vrouw | 64
Trage schildklier
In het begin nergens last van, maar toen euthyrox gewijzigde hulpstoffen kreeg werd het ineens anders. Dikke enkels, gewichtstoename, depressief. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest, maar die kon het ook niet verklaren, maar nu ik de klachten lees over dit middel zal ik met hem over de gewijzigde hulpstoffen gaan praten.

14-07-2020 | Vrouw | 63

14-07-2020 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Toen Thyrax niet meer leverbaar was overgestapt op Euthyrox. Was eigenlijk een bele verbetering. Werd weer mens. En toen werd de samenstelling gewijzigd en sindsdien ben ik zo ziek dat ik niet meer kan werken! TSH ging omhoog en nu niet meer goed i te stellen. BEDANKT Merck. Goed voor de verkoop deze stunt ?Mijn leven is geruïneerd! Ernstige concentratie stoornis, z[lees meer...]o moe, de kilo's vliegen er weer aan, spierpijn, droog haar , droge huid, opvliegers ( daar was ik vanaf en nu weer terug) ik denk dat het tijd wordt voor een andere leverancier. Moet ik wel weer overstappen met alle gevolgen van dien. Misschien toch maar natuurlijk schildklierhormoon of tirosint. Iemand ervaring ?

24-06-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na wijzigen van de samenstelling van Euthyrox , zonder daarover geïnformeerd te zijn door apotheek/huisarts!, heb ik weer veel klachten: enorme moeheid , slecht slapen (veel dromen), gewichtstoename en somberheid. Deze duren nu een aantal weken en beïnvloeden behoorlijk je dagelijks leven! Hiervoor al van Thyrax moeten overstappen vanwege niet leverbaar meer zijn, naar [lees meer...]eerst ander medicijn dat niet goed werkte, toen naar Euthyrox overgestapt. En iedere keer kost het weer maanden om te wennen en de juiste dosering te vinden met de vele ongemakken die er bij horen die zorgen dat je leven on hold staat

26-05-2020 | Vrouw | 59
Trage schildklier
30 jaar schildklier patiënt. Oude medicijn eurhyrox vaak problemen met darmen maar ondanks te doen. Maar sinds de hulpstoffen zijn gewijzigd voel ik me afschuwelijk, overal pijn , opgezwollen oogleden, benen en handen! Heel mijn dagelijks doen ligt overhoop! Mijn huisarts was niet op de hoogte van gewijzigde hulpstoffen en apotheek heeft er ook niets over gezegd! D[lees meer...]at dit zomaar kan vind ik onbegrijpelijk en al helemaal dat je het vertrouwde medicijn niet meer verkrijgbaar is! Ik ben al ruim een half jaar aan het zoeken welk medicijn nu wel bij me past! En ondertussen maar overleven met een lichaam dat niet meer functioneert.

07-05-2020 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Oude Thyrax vond ik niet zo prettig, de nieuwe valt beter. Geen diaree en pds meer

Tirosint

07-05-2020 | Vrouw | 51
Trage schildklier
De eerste 3 jaar prima maar langzaam kwamen de klachten en die werden steeds erger tot dat ik volledig ingestort was en 1x met de ambulancedienst werd afgevoerd. Zoooooo ziek en duizelig . Zeer lang in de ziektewet. Nu sinds 5 weken terug op Thyrax en ben al veel klachten kwijt, werken word langzaamaan opgebouwd.

24-04-2020 | Vrouw | 66
Trage schildklier
na in 2007 begonnen met thyrax had ik veel pijn in been/rug kwam er al snel achter dat het aan de thyrax lag over gestapt op euthyrox ,jaren goed gegaan ,en sinds een paar maanden weer die zelfde pijn in been rug ,bedankt merck voor de verandering ,kom kilo`s aan en voel me een wrak

21-04-2020 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Vraag zijn er ook mensen die t langer gebruiken Euthyrox nieuwe samenstelling Waarbij de klachten na langer gebruik zijn verdwenen?

03-04-2020 | Vrouw | 43
Trage schildklier
altijd zeer tevreden geweest over deze medicatie nam vroeger l thyroxine zeer tevreden ze veranderen de formule en ik verdraag ze niet meer dan overgegaan op euthyrox zeer tevreden van nu veranderen ze formule ook en heb weer nevenwerkingen. blijkbaar bestaat er niets anders en nu

15-03-2020 | Vrouw | 60
Trage schildklier
Gebruik nu vele jaren tevreden euthyrox, sinds een week die met vernieuwde hulpstoffen, en voel me lusteloos, heb gewrichtsklachten, en huidklachten. Kreeg na de eerste tablet al jeuk, heb na twee dagen contact gezocht met de dokter, moet laten prikken, en aan de apotheek vragen of er een andere fabrikant is, die euthyrox maakt zonder nieuwe hulpstoffen (die fabrikant is [lees meer...]er niet) nu gaat de apotheker overleggen met de huisarts om euthyrox te veranderen in een ander middel, kwalijk vind ik het dat de huisarts niets wist van de verandering vd hulpstoffen, en dat een fabrikant van een medicijn, dat zo nauw luistert, de stoffen wijzigd.

06-03-2020 | Vrouw | 37
Trage schildklier
Ik schrik me rot van wat ik lees en het maakt me woedend. Zijn we gewoon een speelbal van de farmaceutische industrie? Ik gebruikte jaren Thyrax toen ik moest overstappen. Eerst levothyroxine gehad en vervolgens Euthyrox. Wat fijn. Beter dan Thyrax en eindelijk goed ingesteld. Sinds een aantal maanden voel ik me erg moe, heb ik overal pijn in mijn lijf en mijn darmen. Mijn[lees meer...] concentratie is slecht en ik voel me lusteloos. En nu lees ik dat de samenstelling van het medicijn is veranderd. Onvoorstelbaar. Ze hebben geen idee hoeveel impact dit heeft op mensen. Waarom zou je dat doen als velen het gebruiken en zich er goed bij voelen. Ik ga wederom naar de huisarts en overweeg nu ook om over te stappen. Dank jullie voor het delen van de verhalen.

17-02-2020 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Ook ik heb ineens klachten, hart overslaan, moe, weinig spierkracht sinds de wijziging van samenstelling.

14-02-2020 | Vrouw | 55
winderigheid spierpijnen gewrichtpijnen

11-02-2020 | Vrouw | 62
Trage schildklier
Ik ben inmiddels 21 jaar schildklierpatiënt, Begonnen met Thyrax met wisselend succes. Toen dat niet meer voorradig was overgestapt naar de Euthyrox. Toen ik eenmaal goed ingesteld was , was het super. Had mij in jaren niet zo goed gevoeld en toen werden de hulpstoffen gewijzigd. Mijn TSH schoot omhoog en ben tot nu toe niet goed in te stellen. Ernstige haaruitval. Heb gew[lees meer...]oon enorme kale plekken op mijn hoofd. Ben in 3 weken 5 kg. aangekomen, ben niet meer in staat te werken sinds 3 maanden omdat ik zo moe ben en enorm last heb van concentratiestoornissen. Verder ook nog last van hartkloppingen. Ik heb Merck gebeld en gevraagd waarom zij dit mensen aan doen: de medicijnen worden op europees niveau gestandaardiseerd. Zal dat een paar cent schelen voor de farmaceut ? en wie betaald mij als ik straks geen inkomen meer heb door deze onzin? De belangen van de patiënt tellen tegenwoordig niet meer mee. Het is schandalig!

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox best een tijdje Nooit problemen De laatste 2 maanden nu klachten, heb het gevoel dat ik moeheid terug komt en hartkloppingen

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox nu meer dan 3 jaar nooit bijwerkingen gehad. Sinds dec. Krijg ik meer klachten. Ben aan het uitzoeken of dit door de nieuwe samenstellingen komt of door?

08-02-2020 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Jaren slik ik al Euthyrox zonder problemen, door vernieuwde samenstelling, alleen hulpstoffen??? Heb ik ontzettend veel last . Zoveel bijwerkingen en pijn in heel mijn lijf en zwellingen!

05-02-2020 | Vrouw | 31
Trage schildklier
Ik slik al jaren Euthyrox en was altijd erg tevreden, mijn waarden waren al jaren stabiel. Echter sinds de wijzing van de samenstelling, moet ik steeds mijn dosering verhogen omdat de tsh-waarden de hoog zijn. Ik ben hier zeker niet blij mee en vraag me af of ze alleen de hulpstoffen hebben gewijzigd.

18-01-2020 | Vrouw | 69
Trage schildklier
veel last van euthyrox gebruik het nu anderhalf jaar, eindelijk ging het goed nu nieuwe hulpstoffen weer terug bij het oude veel maagpijn spierpijn vreselijk moe kom de trap bijna niet op het licht aan de mannitol die erin zit . ik heb nu van de huisarts esomeprazol erbij gekregen nog 14 dagen slikken anders ander middel .het is toch niet de bedoeling om een maagbescherm[lees meer...]er in te nemen om die nieuwe hulpstoffen.

01-01-2020 | Vrouw | 43
Trage schildklier
Bij gebruik van de oude samenstelling van Eurhyrox was ik goed ingesteld en voelde ik mij super. Nu heb ik sinds een paar maanden de nieuwe Eurhyrox en heb ik ineens last van hartkloppingen, deuk op de borst, tintelingen in de vingers, veel hoofdpijn, voel me teneergeslagen, energieloos, aankomen, etc. Mega irritant en zelfs onbegrijpelijk. Je zoekt op internet en op forum[lees meer...]s en leest meer vergelijkbare verhalen. Waarom is de samenstelling die voor velen goed was zo aangepakt? Wie heeft hier baat bij?

31-12-2019 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Ben 10 jaar schildklierpatient en begonnen met thyrax waar ik een gevaarlijke allergische reactie oo kreeg. Daarna euthyrox.. waarik goed op reageerde en redelijk goed was ingesteld tot een jaar geleden waarin mijn waardes voortdurend schommelden. Dan weer te snel, dan weer te langzaam.na een paar maanden was het redelijk goed.had weer energie en mijn klachten namen af..[lees meer...]joepiee.tot er een nieuwe samenstelling kwam in het medicijn. Nu met de nieuws samenstelling die ik nu 3 weken gebruik ben ik heel moe, heb het koud, duizelig en al mijn spieren doen pijn. Moet mijn waardes vandaag prikken dus ben benieuwd..Volgens de apotheek zag ik beren op de weg maar hij voelt mijn lijf niet. Wie heeft deze klachten nog meer?

30-12-2019 | Vrouw | 49
Trage schildklier
Sinds 6 weken slik ik de vernieuwde versie. Jarenlang stabiel geweest, geen klachten. Merk vooral dat ik erg vermoeid ben, duizelig, veel hoofdpijn, tintelingen in arm/ hand, koud hebben en last van dunner en broos haar. Nu weer sinds paar dagen erg benauwd en druk op longen. Dacht eerst mijn hart, maar dat blijkt na controle in orde. Nu lees ik op forums van schildklier [lees meer...]en bij son veel klachten over de vernieuwde versie en valt voor mij het kwartje. Kan geen toeval meer zijn. Zodra dokter terug is gauw weer bloedprikken want ik vertrouw het niet

14-10-2019 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude samenstelling Euthyrox geen klachten meer geeft nieuwe samenstelling wel klachten.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2404)
Depressie (1952)
Angst & paniekstoornis (1858)
Hoge bloeddruk (1364)
Blaasontsteking (972)