ziekte

Leukemie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor leukemie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Glivec 8 4,25
3,875
Tasigna 6 3,5
3,5
Sprycel 1 4
Trisequens 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: leukemie

24-08-2019 | Man | 60
Leukemie
Ik gebruik het pas 12 dagen en buiten vermoeidheid en sperpijn wacht ik rustig af, zolang het zen werk doet valt daar wel mee te leven.

Trisequens

19-09-2017 | Vrouw | 25
estradiol / norethisteron
Leukemie
Door behandeling van leukemie op kinderleeftijd onvruchtbaar geworden. Om een normaal menstruatiecyclus op gang te brengen, in stand te houden en mijn baarmoeder 'gezond' te houden, gebruik ik dit middel. Zo nu en dan doorbraakmenstruaties en mijn vetpercentage in het bloed is licht verhoogd, buiten dit geen bijwerkingen.

13-03-2017 | Vrouw | 38
Leukemie
5 jaar met glivec goede resultaten gehaald (bij cml). Nu moeten overschakelen naar tasigna.

13-03-2017 | Vrouw | 38
Leukemie
Na 5 jaar gebruik van glivec overgeschakeld naar tasigna doordat glivec niet meer voldoende was. Ben nu 2 weken bezig met tasigna! De gebruiksaanwijzing is puzzelen en opletten wat je doet, eet, drinkt. Veel en pijnlijke bijwerkingen: erge hoofdpijn, geen haarverlies maar verschrikkelijke haarpijn, obstipatie, vermoeidheid, hartkloppingen, spierpijn. Ik hoop dat dit snel b[lees meer...]etert. Is er misschien nog iemand die ook haarpijn heeft gehad bij het gebruik van tasigna? Is echt verschrikkelijk pijnlijk.

16-10-2016 | Man | 74
Leukemie
Zéér efficient medicament. Geeft wel diarree, soms ongemakkelijk op de maag. In het begin kan je soms overgeven. Dat betert na een tijdje als je gewoon raakt aan glivec. Ik neem de medicatie bijna 3 jaar.

22-08-2016 | Man | 25
Leukemie
Startmedicijn bij constatering CML; werkt prima, respons was optimaal, bijwerkingen zijn leefbaar doch op jonge leeftijd (20-30) zeer vervelend. Misselijkheid, buikpijn, algeheel gevoel van vermoeidheid, verdwijnen van libido, slecht verdragen van diverse voedingsmiddelen, vermoeidheid na inname. Onrustige maag/darmen, diarree. Hoofddoel is ziekte onderdrukken, bijwerkin[lees meer...]gen zijn een vervelende bijzaak.

09-07-2016 | Vrouw | 62
Leukemie
sinds het gebruik van Glivec is mijn leven toch wel veranderd.Aan de ene kant zeer blij dat het medicijn er is want 30 jaar geleden had ik het niet overleeft en andere andere kant is de kwaliteit van leven anders .Tuurlijk je wordt ouder en krijgt allemaal je kwaaltjes maar bij mij komen ze iets sneller .De bijwerkingen worden ook steeds heftiger . Maar de bloedwaarde zijn[lees meer...] prima ,dus de glivec helpt .Blijf het wel gebruiken en neem de rest maar op de koop toe . Geniet van de dagen dat ik me goed voel .

01-07-2016 | Man | 69
Leukemie
Erg veel last van hart bonzen en spierslapte

10-05-2016 | Vrouw | 59

25-03-2015 | Vrouw | 63
Leukemie
Met deze medicijnen blijft het tot nu toe stabiel.

25-03-2015 | Vrouw | 63
Leukemie
Met deze medicijnen blijft het tot heden toe stabiel.

Sprycel

05-02-2015 | Vrouw | 50
dasatinib
Leukemie
Ik gebruikte Sprycel ivm met CML. Het medicijn werkte goed, maar ik kreeg ernstige longproblemen. Mijn longen zaten vol afwijkingen en ik kreeg liters vocht achter mijn longen. Ik moest hier dus mee stoppen. De klachten zijn toen verdwenen.

05-02-2015 | Vrouw | 50
Leukemie
Tasigna is het derde middel wat ik gebruik om mijn CML onder controle te houden. Het is een gebruiksonvriendelijk medicijn omdat je twee keer per dag drie uur nuchter (geen voedsel of drank, alleen water) moet zijn voor de inname van het medicijn. Twee uur voor en één uur na inname. Dat heeft een behoorlijke impact op je dagindeling, je sociale leven en het vereist een ij[lees meer...]zeren discipline. Het medicijn werkt, maar mijn cml is nog steeds niet volledig onder controle. De bijwerkingen die ik ervaar zijn: spierpijn, haaruitval, vermoeidheid, obstipatie, af en toe wazig zien, oorsuizen, slecht slapen, spierkramp. Hoewel dit een hele waslijst is, is het voor mij op dit moment het enige middel. De vorige middelen gaven nog meer en ernstige bijwerkingen.

03-01-2014 | Vrouw | 28
Leukemie
Bijna 2 jaar Glivec, vanwege bijwerkingen ook Tasigna en Sprycel geprobeerd. Maar weer terug op Glivec. Glivec werkt redelijk goed, wel behoorlijk wat bijwerkingen als vermoeidheid, dikke ogen, diaree, buikpijn, misselijk, soms spierkramp/ botpijn enz. Al met al wel redelijk mee om te gaan. Soms kan de pil verkeerd vallen en ben ik even een uurtje knap ziek! Tips: Geen[lees meer...] grapefruit eten, niet op een lege maag innemen, als je een maagbeschermer gebruikt dit niet tegelijk met Glivec innemen en vooral genieten van het leven.

20-08-2013 | Man | 29
Leukemie
Ben sinds kort geswitched van Glivec naar Tasigna(10 jaar glivec geslikt) . Glivec voldeed wel maar de bcr/abl in mijn bloed was ietsjes hoger dan dat de richtlijnen adviseerden (zat op 4.0*10-3). Met Tasigna heb ik alleen een lichte huiduitslag wat soms wat jeukt, Na 3 maanden zijn de bcr/abl gezakt met 75%, dat was een fijn resultaat, Belangrijkste is dat ik no[lees meer...]g steeds alles kan doen, Sporten / Reizen / Werken.

20-08-2013 | Man | 29
Leukemie
Zelf heb ik Glivec dik 10 jaar gebruikt. Voorafgaande heb ik ook chemo gehda in het kader van een HOVON onderzoek In de eerste 2 a 3 jaren had ik veel al last van Vemoeidheid, Buikpijn en Jeuk. Gaande weg werd de vermoeidheid en Jeuk minder, Buikkramp hield ik wel, maar daar was wel goed mee te leven, had 1 a 2 x per jaar dat ik echt ziek werd door kramp. Ik ben[lees meer...] uiteindelijk wel geswitched naar Tasigna. Het medicijn deed het wel goed maar niet goed genoeg. De richtlijnen voor de BCR/ABL zijn 1*10-3. Daar zat ik boven, deze waarde was wel zeer stabiel.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2645)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1514)
Blaasontsteking (1095)