Tasigna

nilotinib

Leukemie (8 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

13-03-2017

Leukemie

Na 5 jaar gebruik van glivec overgeschakeld naar tasigna doordat glivec niet meer voldoende was. Ben nu 2 weken bezig met tasigna! De gebruiksaanwijzing is puzzelen en opletten wat je doet, eet, drinkt. Veel en pijnlijke bijwerkingen: erge hoofdpijn, geen haarverlies maar verschrikkelijke haarpijn, obstipatie, vermoeidheid, hartkloppingen, spierpijn. Ik hoop dat dit snel b[lees meer...]etert. Is er misschien nog iemand die ook haarpijn heeft gehad bij het gebruik van tasigna? Is echt verschrikkelijk pijnlijk.
01-07-2016

Leukemie

Erg veel last van hart bonzen en spierslapte
25-03-2015

Leukemie

Met deze medicijnen blijft het tot nu toe stabiel.
25-03-2015

Leukemie

Met deze medicijnen blijft het tot heden toe stabiel.
05-02-2015

Leukemie

Tasigna is het derde middel wat ik gebruik om mijn CML onder controle te houden. Het is een gebruiksonvriendelijk medicijn omdat je twee keer per dag drie uur nuchter (geen voedsel of drank, alleen water) moet zijn voor de inname van het medicijn. Twee uur voor en één uur na inname. Dat heeft een behoorlijke impact op je dagindeling, je sociale leven en het vereist een ij[lees meer...]zeren discipline. Het medicijn werkt, maar mijn cml is nog steeds niet volledig onder controle. De bijwerkingen die ik ervaar zijn: spierpijn, haaruitval, vermoeidheid, obstipatie, af en toe wazig zien, oorsuizen, slecht slapen, spierkramp. Hoewel dit een hele waslijst is, is het voor mij op dit moment het enige middel. De vorige middelen gaven nog meer en ernstige bijwerkingen.
20-08-2013

Leukemie

Ben sinds kort geswitched van Glivec naar Tasigna(10 jaar glivec geslikt) . Glivec voldeed wel maar de bcr/abl in mijn bloed was ietsjes hoger dan dat de richtlijnen adviseerden (zat op 4.0*10-3). Met Tasigna heb ik alleen een lichte huiduitslag wat soms wat jeukt, Na 3 maanden zijn de bcr/abl gezakt met 75%, dat was een fijn resultaat, Belangrijkste is dat ik no[lees meer...]g steeds alles kan doen, Sporten / Reizen / Werken.
03-11-2012

Tasigna (nilotinib)

Wie heeft er voor mijn zieke arme oma nog wat tasigna over? Help ons aub! (Red; via deze website is het niet mogelijk om medicijnen uit te wisselen/ verkopen etc. ivm regelgeving en waarborg van kwaliteit. Mvg, MijnMedicijn )
14-08-2012

COPD

Ik heb vrij veel bijwerkingen, de ergste is benauwdheid met af en toe hoesten. Ondanks mijn COPD hoestte ik nooit en was wel wat kortademig maar nu heb ik het bij geringe inspanning al benauwd. Verder: vermoeidheid, afname eetlust, spierpijn en kramp in handen en kuiten. Zie dit als een noodzakelijk kwaad en ben heel blij dat dit geneesmiddel er is!
13-06-2012

Tasigna (nilotinib)

De eerste weken van slikken medicijn (en nu nog zo nu en dan) hevige hoofdpijn bij ontwaken. Spierpijn na geringe inspanning, haaruitval, spierkrampen in handen en kuiten, droge mond, droge ogen, erge vermoeidheid. Strak innameschema is soms puzzelen, twee keer per dag 2 uur voor en 1 uur na inname nuchter zijn. Heeft invloed op je sociale leven. Maar het is te doen.
09-03-2011

Cml

veel bijwerkingen, vooral in het begin.haaruitval, spierkrampen, vermoeidheid, droge ogen, gewrichtsklachten, rode huid.
01-03-2011

CML

Tasigna werkt bij uitstekend, alleen het inneem schema is wat lastig. Verder eigenlijk geen bijwerkingen

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum