Schizotypische stoornis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor schizotypische stoornis

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Abilify 1 5
Olanzapine 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: schizotypische stoornis

Abilify

03-12-2022 | Vrouw | 35
aripiprazol
Schizotypische stoornis
Sinds een klein jaar ben ik bekend met de injectie Abilify. Over het medicijn ben ik verdeeld in positief en negatief. Er zitten vervelende bijwerkingen aan. Zoals obstipatie, vast slapen, meer eten, bewegingsdrang en de eerste week en de laatste dagen van injectie ben ik uit mijn doen. Het positieve is dat ik meer rust heb in het hoofd. Dit is echt veel rustiger dan zonde[lees meer...]r het medicijn. En daarom ben ik deels goed positief. Ook pillen heb ik jaren gebruikt en dit zal ik nooit meer doen ook hele slechte ervaring mee!

Olanzapine

24-08-2013 | Man | 40
olanzapine
Schizotypische stoornis
Vandaag ben ik gestart met Olanzapine en ik weet dat dit medicijn mij ook geholpen heeft, omdat ik het vroeger ook gebruikt heb en ik was er erg tevreden over. Natuurlijk zijn er in sommige gevallen bijwerkingen, ook in mijn geval, omdat ik er zeker weer dikker van ga worden, maar dat neem ik even op de koop toe. De hoofdwerking daar gaat het mij om en als het weer rustig[lees meer...]er in mijn hoofd is, dan kun je in overleg met de psychiater dit middel ook weer afzetten. Dempen en opnieuw ordenen en het opbouwen van een nieuwe structuur staan even op de voorgrond en niet de bijwerkingen. De lijst van bijwerkingen is lang en daar kun je in gaan geloven, maar ik blijf liever in de werking geloven, ook al zal ik wel blijven letten op de eventuele bijwerkingen. Veder zal ik wel op mijn lichaam blijven letten om eventuele bijwerkingen te signaleren, maar ik geloof niet de theorie van de bijsluiter, want dan kun je bij wijze van spreken van een aspirine al hoofdpijn krijgen. De verhouding van het gewenste resultaat en de bijwerking, moet je maken. Het is dus telkens weer een afweging, welke je samen met je behandelaar maakt.