Abilify

aripiprazol

Psychose (55 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Bipolaire stoornis (21 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (0 meningen)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

20-05-2019

Psychose

Dit pilletje heeft me nu 6 jaar van me leven gekost het is pure troep heeft veel rusteloosheid schulden en gewichtoename veroorzaakt ik ben ook gewoon mezelf niet meer ook verslavingengevoeliger dan ooit te voren ook onzettend duur en niet goed te praten hoe mensen over nadenken in de ggz en hoe ze alles goed proberen te praten. Is een hardrug want ik heb onztten last van[lees meer...] afkickverschijnsellen nu
08-04-2019

ADD

Het is opzich geen slecht medicijn. Je blijft er redelijk actief van. Het zorgt ervoor dat je minder binnenkrijgt en dat is best chill. Toch ga ik liever niet door met dit medicijn vanwege het afvlakken van je emoties. Het is geen medicijn waarmee je '' oud wil worden ''. Het werkt wel zeker beter dan Risperdal, omdat je nog meer zin hebt om dingen te ondernemen. Groe[lees meer...]tjes
09-03-2019

Schizofrenie

Ik slikte 100 mg clozapine en 20 mg abilify. Vanwege afvlakking emoties en trillen aan het afbouwen. Zit nu op 62,5 mg clozapine en 17,5 mg abilify. De clozapine vlakt nl af en de abilify zorg voor trillen volgens hulpverlener. Een tegelijk aan het afbouwen. Echter kreeg ik van de abilify pas een ander merk van de apotheek. Ik dacht dat dat geen kwaad kon. Ik werd echter k[lees meer...]otsmisselijk de hele dag. Angstig, verdrietig en erg onzeker werd ik ook. Ik heb net weer het andere merk ingenomen en voel me veel beter! Alle klachten zijn weer weg. Snap er niks van. Wel blij dat ik me weer beter voel in ieder geval. Hier moeten hulpverleners en patienten op letten!
04-03-2019

Schizoaffectieve stoornis

Inmiddels heb ik 3 a 4 manische psychoses gehad waarvoor ik behandeld ben met anti psychotica. Als eerste kreeg ik zyprexa in pilvorm en later depot, dit was ronduit afschuwelijk qua gewichtstoename en gevoelsafvlakking. hierna overgestapt op Invega/paliperidon tabletten. dit ging ietsjes beter, maar door het afvlakkende effect nog steeds niet tevreden. Inmiddels gebruik[lees meer...] ik 10 mg Abilify en begint te werken voor mij, ik ben nu herstellende van een psychose en hoop dat dat echt aanslaat want merk dat de abilify mijn gevoelsleven niet afvlakt, gewoon motivatie heb om zaken te ondernemen niet meer met het bekende probleem lijk te zitten van: OF psychose OF afvlakking. en dat er geen gewichtstoename is.
09-02-2019

Abilify (aripiprazol)

Voorgeschrven voor overprikkeling bij autisme. Gestart met een 1/4 tablet van 2,5 mg. Legt inderdaad prikkelverwerking wat stil, maar dat weegt niet op tegen de heftige bijwerkingen. Om het slaaptekort te doorbreken ook slaaptabletten moeten nemen, deden niets. Nadat de bijwerkingen wat minder werden, plots de ommekeer van de Abilify. Complete afvlakking en initiatiefl[lees meer...]oos. Mee gestopt en nooit meer.
11-01-2019

Bipolaire stoornis

Van op mijn 18 a20 jaar 60 a 70kilo naar nu bijna 100, ik ben wel ook gespierder nu dus niet alleen vet. Ik kan goed slapen en nachts en overdag. Voor en nadeel. Minder sexuele drive. Betert ook wel met de tijd wat. Het medicijn helpt mij op het goede pad. Kameraden dat dit afbouwden op doktersadvies zijn hervallen. Mijn raad blijf het nemen. Na meer als 10 jaar zijn[lees meer...] de bijwerkingen niet groot meer. Ik vrees een beetje nog maar het heeft ook voordelen. Zoals altijd goed slapen.
29-10-2018

Abilify (aripiprazol)

Ii heb last van alle bovenstaande bijwerkingen en ben dit weekeind met spoed met een rectale bloeding opgenomen zonder aanwijsbare oorzaak. Ik wijtt dit aan het gebruuik van arripiprazol in depot vorm.
14-10-2018

Cardiomyopathie

Ik nam de laatste 2,5jaar Sertraline van de was ik vermagerd De laatste vier weken neem ik Dipperon(25druppels wat overeenkomt met 40mg) en Abilify 10mg en hier ook hetzelfde probleem Ik week dat de meeste van de medijnen gewicht toename hebben Toch hoop ik, dat er iemand is die andere medicijnen neemt voor dezelfde problemen als ik En geen gewichtstoename kent G[lees meer...]roets J.
03-06-2018

Abilify (aripiprazol)

Ik werd van Xyperza duf dik en kaal. Echter ik kwam door Abilify van de koude kermis thuis. Ik werd zo angstig en onzeker dat ik bijna de straat niet meer op durfde. Als ik ging fietsen zwabberde ik gewoon over de weg. Ik vindt het een super gevaarlijk middel en raad het iedereen af. En de psychiater prees het goedje de hemel in het werd echter een hel.
03-06-2018

Psychose

Gebruikte eerst een ander zwaar middel tegen psychoses waar ik het ook voor neem maar de gunstige en mooiste bijwerking is dat ik veel afgevallen ben en natuurlijk ook dankzij een dieet maar ik had geen eetbuien meer zoals bij andere anti-psychoticum dus ik ben zeer tevreden met dit middel, het helpt me ook om weer te trainen en geeft meer energie, alleen de eerste twee we[lees meer...]ken moet je goed eten en drinken want als dat er bij in schiet dan voel je wel eens duizelig maar dat is alles.
01-06-2018

Psychische klachten

Ik gebruik Abilify sinds zomer 2009 en het helpt mij gewoon tegen psychose.
10-05-2018

Alcoholverslaving

Dit middel Abilify staat op de meest gevaarlijkste middelen het is een van de 6 dodelijkste die er bestaan ...mediceren zonder medicijnen gebeurt bij ..je reis naar huis ...
20-03-2018

Psychose

14-09-1964 geb als zoon van viervoudig nederlands kampioen 800mtr wegwedstrijd atleet 110 km /wk pols 40. Ik had geen verkering en gemeenschap tot ik 29 jr was wel vasectomie , nu uroloog. Toen plassen pissen is geworden is het gezeik begonnen. Ik kreeg abillify, werd weggestuurd bij de huisarts dit was in 1995, liep bij de ggz in jan 1996dat was veel praten. In feb '96[lees meer...] kreeg ik abillify, 21jaar later zijn mijn eGFR 31 en gamma-GT 114. UMC Groningen psychoses afdeling, zo erg dat ik niet meer kan trainen en me eigen veters niet kan strikken bukken oh man... je voelt je kloten en hebt niet eens je handen in je zak. Ik heb toen Orap geprobeerd orap als vervanger, maar ben spier spanning vrij en gister 19-03-2018 bericht dat iedereen anti psychotica krijgt dus helemaal klaar mee.
28-01-2018

Psychose

ik pak abilify 15 mg al 2 jaar en ik kan het niemand aanraden , zo rotslecht medicijn ! ik kan niet meer leven of me gelukkig voelen het moment dat ik het neem . ik ben zo moe . ik ben aan het kijken voor het te laten minderen of voledig te laten stoppen want dit is echt lastig voor mij iedere dag opnieuw .
22-01-2018

Abilify (aripiprazol)

Zeer slecht medicijn, vooral voor mensen die verslaving gevoelig zijn, het kan je leven verwoesten zoals: onbeheersbaar drang naar sex,gokken,eten,gamen,roekeloosgedrag Zonder besef van gevolgen. Het is nu in Amerika groot ophef erover en FDA waarschuwt erover. Als iemand dit herkent en niet weet waarom hij of zij onbeheersbaar roekeloos gedrag heeft en Abilify slikt[lees meer...] raad ik aan STOP onmiddellijk met Abilify en hoop dat je op tijd bent.
14-11-2017

Bipolaire stoornis

effect verschilt van dag tot dag, bij manische f depressieve periodes niet aangewezen persoonlijk.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum