lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

25-02-2017

Psychose

Wegens dat ik stemmen in mijn hoofd hoor. in mate van dat ik opgejaagd en er humeurig van werd heb ik eerst etumine gepakt, hier werd ik enorm dik van 17kg. slaperig geen fut.. dan ben ik over gegaan op xeplyon injecties werkte goed maar weer gewicht 8kg bijgekomen. Nu ben ik overgeschakelt op abilify. Werkt redelijk de stemmen nemen wat af, maar weer 9kg gewichts toename [lees meer...]waar ik dus zeker NIET tevreden van ben, heb ik geweigert om nog antipsycho te nemen.
08-01-2017

Schizofrenie

Alleen maar misselijkheid.
17-12-2016

Hersenkneuzing

twaalfmaart liep ik zware contusio cerebri op. Ik loop tien mijl in 64 of 66 min wind en de halve in 90.33 op TT circuit, gebruik sinds 1992 abilify nadat ik van de dokter antagel kreeg bij mijn orap 1mg. 3 medicatiebekers 30 ml deden mij ontsporen en daarna overgegaan op abilify. Wil nu stoppen.
28-11-2016

Psychose

hallo, ik ben vandaag gestart met de inname van 1pilletje/daags; gedurende 2weken moet ik die doornemen. en ook een injectie van abilify maintena van 400mg in mijn bil gekregen vandaag. moet wel zeggen echt pijn doet het niet, maar tis wel een ambetant gevoel( stijf). ik heb veel psychoses waarin ik heel veel stemmen hoor allemaal door mekaar en kom er zo tende en gek van.[lees meer...] hopelijk ben ik met deze medicatie geholpen. iemand ervaringen, laat maar horen.
12-10-2016

Onrust

Ik heb in het verleden een andere middel gehad, antidepressiva snri die werkte niet goed bij mij. Sinds maart slik ik een half jaar antipsychotica, in het bijzonder abilify 10 mg. Dit middel abilify bevalt me prima, ik kreeg er zelfs meer energie door, alleen hij remt te veel aan me dopamine receptoren in de hersenen waardoor mijn focus en helderheid minder is. Sommige mom[lees meer...]enten van de dag ervaar ik soort mist in me hoofd, dan kan ik minder goed concentreren en ben ik minder alert. Maar verder is dit medicijn abilify heel fijn met weinig bijwerkingen en daarnaast zijn mijn emoties en gevoelens minder vervlakt.
11-10-2016

Psychose

Ik raad uw specialisten aan om GEEN abilify voor te schrijven. Stoppen hiermee blijkt zeer moeilijk. Er zijn genoeg andere medicijnen voor handen. Na het stoppen hiermee heb ik een brandende en prikkelende huid gekregen en na 6 maanden kreeg ik een ernstige vorm van slapeloosheid. Mijn psychiater weet zich geen raad hiermee. De fabrikant neem geen verantwoording en is ook [lees meer...]niet geïnteresseerd. Ik moet nu 0.5 tablet per dag nemen vanwege de huid en 1 tablet quetiapine om te kunnen slapen.
11-09-2016

Abilify (aripiprazol)

Voorgeschreven voor psychoses die ontstaan zijn door PTSS, door de vele bijwerkingen mogen afbouwen van de specialist en de problemen op te lossen door psychotherapie, nu een jaar verder nemen de klachten af. Door de goede nazorg en overgestapt naar alternatieve geneesmiddelen gaat het weer goed. Blijf communiceren met je begeleiding dan hoef je niet perse het middel te bl[lees meer...]ijven slikken.
05-09-2016

Psychose

Abilify heeft voor mij (15 mg p/d) als bijwerking dat ik iets zwaarder ben, maar zeker niet zo zo als dat bij zyprexa het geval is. Verder kan ik mij zeer goed concentreren en heb ik helemaal geen bijwerkingen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!