ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

07-07-2017

Manisch-depressieve stoornis

Ik ben zeer stabiel sinds ik ingesteld ben op Abilify
27-04-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Door de borderline heb ik enorm last van stemmingswisselingen en heb ik hele erge intrusies. Dit wilde ik laten verminderen door een combinatie van abilify en seroquel. na de wisseling werd ik alleen maar agressiever en had ik juist minder de controle over mijn woede en werd ik impulsiever. Door de abilify kon ik juist de prikkels niet meer filteren waardoor ik juist extre[lees meer...]em reageerde in plaats dat het minder werd. Daarnaast hielp het ook niet tegen de intrusies, die werden zelfs intensiever in plaats van minder. Toen ik over een eigen grens ben gegaan, ben ik er per direct mee gestopt.
11-04-2017

Abilify (aripiprazol)

Veel last van waanideeën en angsten.. neem het nu inmiddels een maand en geen problemen meer mee. Voor mij werkt het prima zou geen ander meer willen. Het heeft me rust in men hoofd ben er tenslotte niks van bijgekomen. Het enige nadeel wat ik ervaar is onrust in men benen.
30-03-2017

Abilify (aripiprazol)

Hallo allen, Ik heb gedurende een jaar Abilify in een dosering van 10 mg gebruikt. Daarvoor een jaar 2mg Risperidon, maar dit was voor een psychotische episode en de Abilify zou meer en beter helpen bij een depressie (naast het gebruik van een antidepressivum). Aanvankelijk dacht ik dat de bijwerkingen me alles meevielen. Ik word er nogal suf van dus neem het in de avond [lees meer...]in, maar ik heb het afgelopen jaar vele malen gehoord dat ik "watten in m'n hoofd heb zitten". Ik heb nooit gedacht dat Abilify hiervan de oorzaak was, maar eerder mijn ADD (hoewel ik hier wel voor behandeld word). Ik zal jullie eerlijk zeggen: Abilify vind ik echt rommel eerste klas. Dat merk ik nu ik de dosering gehalveerd heb naar 5mg. Dit is een grote stap maar het is ongelofelijk hoe veel meer gevoel ik terug krijg. Het gevoel meer te leven. Dit zal gepaard gaan met dalen, daar ben ik van overtuigd. Ik merk ook wat meer prikkels, maar dat betekent dus dat de Abilify in mijn geval echt heel erg dempend werkt. Wellicht voor sommigen nodig, maar het is een zwaar middel. Ongelofelijk dat ik lees dat sommigen hier juist meer energie van krijgen. Over enkele weken verlaag ik mijn dosering naar 2,5mg en we zullen zien hoe dat gaat. Bij vragen en/of opmerkingen hoor ik dit graag.
26-03-2017

Overspannen/burn-out

Met Abilify wordt er een stofje in mn hersenen aangevuld. Ik word er rustig, slanker en energieker van. In het begin voelde ik me vaak moe en slaperig, maar dit is minder geworden. Mijn lichaam is inmiddels gewend geraakt aan dit medicijn.
25-02-2017

Psychose

Wegens dat ik stemmen in mijn hoofd hoor. in mate van dat ik opgejaagd en er humeurig van werd heb ik eerst etumine gepakt, hier werd ik enorm dik van 17kg. slaperig geen fut.. dan ben ik over gegaan op xeplyon injecties werkte goed maar weer gewicht 8kg bijgekomen. Nu ben ik overgeschakelt op abilify. Werkt redelijk de stemmen nemen wat af, maar weer 9kg gewichts toename [lees meer...]waar ik dus zeker NIET tevreden van ben, heb ik geweigert om nog antipsycho te nemen.
08-01-2017

Schizofrenie

Alleen maar misselijkheid.
17-12-2016

Hersenkneuzing

twaalfmaart liep ik zware contusio cerebri op. Ik loop tien mijl in 64 of 66 min wind en de halve in 90.33 op TT circuit, gebruik sinds 1992 abilify nadat ik van de dokter antagel kreeg bij mijn orap 1mg. 3 medicatiebekers 30 ml deden mij ontsporen en daarna overgegaan op abilify. Wil nu stoppen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1983) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!