ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

23-03-2018

Schizofrenie

Veel bezig geweest met het zoeken naar de juiste dosering. kwam tot de conclusie dat ik het beste af was met de eerste iname olanzapine 15mg in de ochtend en dan pas weer de avond de volgene dag. zo kwam ik erachter dat ik meer levendigheid en opgewektheid kon ervaren wat ik vervelend vond bij elke dag 15 mg was dus dat leven in een cocoon. dus misschien is het een aanrad[lees meer...]er voor een van jullie die ontvreden is over zijn toestand.
20-02-2018

Stemmingswisselingen

Meer dan 10 jaar Seroquel en Citalopram gebruikt. Het ging de laatste jaren minder goed, angstiger, geprikkelder, achterdochtiger. Therapie gehad maar wilde kijken of een medicijnswitch ook kon helpen. Dat was het begin van een hel. Werd ontzettend onrustig van de medicijnen, wist niet meer wat ik met mijn vrije tijd aan moest, werd veel angstiger en extreem hongergevoel. [lees meer...]Denk dat de opbouw naar 10 mg ook te hoog was, volgens mij staat 100 mg Seroquel ongeveer gelijk aan 2,5 mg Olanzapine. Weer terug naar de Seroquel, toen dacht ik dat het wel weer snel beter zou gaan, maar toen stortte ik helemaal in en belandde in een zware depressie. Hier uiteindelijk na 8 maande uitgekomen door veel professionele hulp en een switch van Citalopram naar Sertraline.
29-01-2018

Olanzapine (olanzapine)

Slik het medicijn al een tijdje begon met 10mg. Toen verhoogd naar 20mg. En tijdens mijn opname naar 15mg. Heb al geprobeert te stoppen maar zonder het medicijn kreeg ik veel te veel prikkels en werd gek. Toen weer begonnen en slik nu 15mg. Het gaat nu redelijk en de klachten zijn ook minder. Maar ik heb wel het idee dat ik dit middel de rest van mn leven moet slikken. Als[lees meer...] je er eenmaal aan begint kom je er meestal niet meer vanaf.
09-01-2018

Olanzapine (olanzapine)

Ik ben niet te spreken over dit medicijn. Ik kreeg het voorgeschreven door mijn psychiater en begon met 10mg. Dat is later verlaagd naar 7,5mg en nu ben ik er zelf gewoon sinds 2/3 maanden mee gestopt. De bijwerkingen waar ik het meest last van had waren een ontzettend droge mond, ik werd emotioneel gezien helemaal vlak en had juist totaal geen energie meer en ik kwam on[lees meer...]tzettend veel aan. Ik werd er zo gek van dat ik zoveel aankwam en dat was het niet waard. Ik heb mijn hele leven al moeite met mijn gewicht en dat dit medicijn mij binnen een paar maanden 20 kg deed aankomen vond ik het wel mooi geweest. Ik ben van de ene op de andere dag gestopt en had er geen moeite mee.
07-01-2018

Psychische klachten

Door dit medicijn zie ik de zon weer schijnen buiten, dus bevalt goed
20-11-2017

Bipolaire stoornis

Ik kreeg dit middel voorgeschreven door mijn psychiater in een periode van liefdesverdriet, depressie en zeer grote onrust. Het middel hielp binnen 24 uur, maar werkelijk alles aan mijn karakter verdween, ik kan me nauwelijks meer herinneren hoe het was. Daarbij 25 kg aangekomen. Ik zou iedereen met klem willen adviseren toch te proberen om op eigen kracht door die heftig[lees meer...]e ellende heen te komen, want deze medicijnen zijn geen oplossing, slechts een extra probleem/drama.
02-11-2017

Olanzapine (olanzapine)

Ik ben van olanzapine naar seroquel gegaan, weet u wat voor effect het geeft?
02-08-2017

Psychose

Ik heb dit middel gekregen omdat ik op mn 19e een psychose kreeg. Het werkte voor mij erg goed, maar niet alles ging er mee weg hoor. Ik kwam er ook nog eens 40 kilo van aan, terwijl ik heel weinig at en erg lette ook op wat ik at. Wat ik altijd al deed. Ik heb in het verleden anorexia gehad en moest aansterken, maar dit vond ik niet leuk. 40 kilo!! In 3 maanden tijd. Lij[lees meer...]kt mij niet gezond. Nu ben ik genezen bijna van de eetstoornis en ben aan het afbouwen. Zit nu op 2,5 dus dat gaat mooi. Mn gewicht gaat ook langzaam om laag.
Pagina 1 van 6

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!