Slokdarmkanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slokdarmkanker

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Capecitabine 1 3
Glivec 1 5
Creon 1 4
Omeprazol 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slokdarmkanker

Glivec

01-07-2016 | Vrouw | 60
imatinib
Slokdarmkanker
De eerste 2 maanden had ik geen bijwerkingen. Daarna kreeg ik vocht achter de ogen en werd mijn gezicht dikker. Ik kreeg daarna pijn in enkelgewrichten. Deze werden ook dikker. Na de operatie mag ik een tijdje stoppen en zou graag willen weten hoe lang de bijwerkingen nog blijven.

Creon

17-05-2016 | Man | 51
pancreatine
Slokdarmkanker
Door de buismaag had ik veel dumpingsklachten. (ik moest na ieder kleine maaltijd gaan liggen) met het gebruik van Creon is dit veel minder heftig en ben ik weer in staat om te werken. De specialist schrijft het wel vaker voor bij dit type klachten

Capecitabine

29-03-2016 | Man | 59
capecitabine
Slokdarmkanker
In 2012 werd er slokdarmkanker bij mij geconstateerd, na 25 bestralingen en 5 chemokuren eind dat jaar geopereerd. Geslaagde operatie en kwaliteit van leven terug. Eind 2015 voelde ik mij achteruitgaan, in 2016 onderzoeken laten starten en het bleek dat de slokdarmkanker terug is als uitzaaiingen in longen en lymfe. Nu dag en nachtopname voor chemo in ziekenhuis en vervol[lees meer...]gens thuis de kuur met Xeloda. Ik ga voor behoud van kwaliteit. Na twee dagen dit te hebben ingenomen is het mij onmogelijk om zelfs nog 500 m te wandelen. Het gevoel dat mijn longen eruit branden, misselijk wordt en moet overgeven. Van schouders tot vingertoppen en van heupen tot tenen doorvermoeiend en tintelend gevoel. Dan stop ik op advies van de specialist een paar dagen tot ik mij weer goed voel en kan dan ook weer alles en loop zelfs weer 7 kilometer. Zit in de tweede week van de kuur met dit middel en heb tweemaal moeten onderbreken.

Omeprazol

11-12-2013 | Man | 49
omeprazol
Slokdarmkanker
Vroeger Nexium gebruikt en nu weer losec ampullen voor infuus. Ik heb een jejunumsonde en spuit het door de sonde. Met Nexium kreeg ik last van borstvorming, ik ben een man dus dat is niet fijn. Dit was aan de rechterkant. In het ziekenhuis een echo en een punctie gehad, ze dachten aan borstkanker. Er stond toen nog niks van vermeld in de bijsluiter. Mijn arts heeft een he[lees meer...]le hoop papieren moeten invullen en nu staat het wel vermeld als bijwerking gynaecomastie heet het. Nu heb ik sinds ik aan de losec zit dezelfde klachten ontwikkeld alleen nu aan de andere kant. De enige oplossing is een operatie maar dat is een grote operatie en daarom doe ik het niet. Het valt ook nog wel mee maar het is pijnlijk. Ik moet het gebruiken omdat ik geen slokdarm meer heb maar een buismaag en daarom veel last van maagzuur heb.