Pancreatitis (7 meningen)

Tempocol (14 meningen)
Sucralfaat (12 meningen)
Ulcogant (6 meningen)

Creon 40.000 (pancreatine) wordt vervangen door Creon 35.000

Vanaf december 2020 zal Creon 40.000 niet meer leverbaar zijn en zal er een nieuwe sterkte voor in de plaats komen: Creon 35.000. Creon Granulaat 5.000, Creon 10.000 en Creon 25.000 blijven gewoon beschikbaar. Pas het doseerschema op tijd aan, zodat de behandeling geen problemen ondervindt. Op Mylan Connects kunt u een brief voor patiënten downloaden. CRE-2020-0867

Mijnmedicijn (08-10-2020)

17-10-2020 | Vrouw | 60
Pancreatitis
Nam onlangs voor het eerst Creon 40.000 in geheel op voorschrift van de MDL arts. Uiteraard met veel eten. Reden: heb al zeer lang chronische pancreatitis. Eerst voelde ik me geweldig na inname, maar na ongeveer 30 min. kreeg ik zeer veel pijn en ging me slecht voelen. Ik ga nu proberen te starten met een veel minder hoge dosis.

03-02-2020 | Man | 65
Pancreatitis
Gebruik dit middel al jaren. Viel veel af en ontlasting zeer dun. Veel buikkrampen en vaak naar toilet op momenten die je niet uit komen. Kan het ook niet op houden. Alles werd binnen de kortste keren weer normaal. Moet het wel levenslang gebruiken. Heb hier nooit bijwerkingen van, of gehad. Pijn van pancreatitis heeft niets met dit medicijn te maken, maar wordt, in tijd[lees meer...], steeds minder. Vet voedsel is wel een dingetje, maar als je dat weet te mijden heb je nergens last van.

13-10-2019 | Man | 68
pancreatine (10000/12500/800)
In maart 2018 operatie gehad aan de kop van de Alvleesklier wegens kanker. Gebruik van Creon daarna amilasi 8000 Lipasi 10000 professionele 600 pancrelipasi 150mg. Wel onder de maaltijden innemen hoeveelheid naar het aantal vetten zie tabellen.

06-08-2019 | Vrouw | 51
Pancreatitis
gronische onstoken alvleesklier .sinds maart een ontsteking weeg nog maar 45kilo,eindelijk ontlasting nagekeken en nagenoeg maak ik geen enzymen meer zelf aan.ik slik sinds 1augustus creon 25,000 die mij zeer helpen dacht dat ik nooit meer van de pijn afkwam,heb er echt baat bij.

03-06-2019 | Vrouw | 53
Alvleesklierkanker
van Creon kan je geen overdosis nemen dus voor de maaltijd, tijdens de maaltijd, na de maaltijd. Ik neem er tot 20 per maaltijd, geen last meer van krampen en diarree. Je krijgt het toch terug betaald dus neem er genoeg van want anders heb je toch last. Het eten wordt goed opgenomen indien je tijdens de maaltijd capsules blijft nemen.

08-03-2019 | Man | 73
Alvleesklierkanker
ik heb weinig problemen, echter het aantal capsules per maaltijd is moeilijk te bepalen; ik ga zeer spoedig een app downloaden (alvleesklierenzymen), die het makkelijker moet maken het aantal creon capsules te bepalen.

21-02-2019 | Man | 70
pancreatine (25000)
Pancreaskanker

31-08-2018 | Man | 58
pancreatine (10000/12500/800)
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat de Créon direct voor het eten genuttigd moet worden om een werking te hebben. Bovendien werken de korrels in de capsules maar 30-45 minuten. Dus anders gezegd: voor elke maaltijd innemen, anders heeft het geen enkel nut. Het zijn namelijk verteringsenzymen die niet werken als er in de dunne darm geen voeding zit om te verteren. [lees meer...]3 maal daags innemen is een dure nutteloze verspilling van de Créon.

14-03-2018 | Man | 77
Alvleesklierkanker
ben 1,78m en weeg nog 62 kg ik neem sedert aug.2017 3X daags 2 capsules 25000 zonder resultaat Ik ben 77jaar en had over 3 jaar een whipple operatie

21-08-2017 | Man | 56
Pancreatitis
Door medicatie wel betere verteren en meer energie. Alleen zowel in lagere als deze dosering bijwerkingen. Vooral de hartkloppingen en slapeloosheid zijn erg storend.

17-05-2016 | Man | 51
pancreatine (8000/10000/600)
Slokdarmkanker
Door de buismaag had ik veel dumpingsklachten. (ik moest na ieder kleine maaltijd gaan liggen) met het gebruik van Creon is dit veel minder heftig en ben ik weer in staat om te werken. De specialist schrijft het wel vaker voor bij dit type klachten

02-12-2015 | Man | 73
Pancreaskanker
Na de whipple operatie in januari van dit jaar heb ik creon capsules 300 mg. meegekregen om te spijsvertering te helpen. Van begin af aan hebben die capsules weinig of niets gedaan. Klachten over aanhoudende diarree na elke maaltijd hielden aan. Mijn maaltijden worden met zorg samengesteld! De hoeveelheid vet in de ontlasting is nog steeds te hoog. Op advies heb ik het aan[lees meer...]tal voor elke maaltijd opgehoogd van, eerst 2 ex. en langzamerhand ophogend tot 8 ex. direct voor elke maaltijd. Er werd verteld dat er geen alternatieve medicijn bestond. Wie geeft mij goede raad? Zijn er toch nog andere medicijnen beschikbaar?

11-10-2015 | Man | 38
pancreatine (300mg)

12-10-2012 | Vrouw | 27
Diabetes type 1
Ik heb zelf het men 1 syndroom. Een erfelijkheidsziekte. Mijn alvleesklier bevatte verschillende nog goedaardige plekjes. Dus voordat het kwaadaardig kon worden is de gehele alvleesklier eruit gehaald. Nu ben ik afhankelijk van de creon tabletten om mijn bouwstoffen en vitamine etc op te kunnen nemen in men lichaam. Ook moet ik insuline spuiten omdat ik nu zonder alvleeskl[lees meer...]ier zit ben ik diabetes geworden. Eigenlijk kan ik dus niet zonder deze medicijnen meer.

07-11-2011 | Man | 63

21-02-2011 | Vrouw | 61