Verdikte of verwijde hartspier

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Cardiomyopathie (19)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor verdikte of verwijde hartspier

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Metoprolol 1 2
Procoralan 1 2
Ritmoforine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: verdikte of verwijde hartspier

Ritmoforine

02-10-2020 | Man | 61
disopyramide
Verdikte of verwijde hartspier
ik heb HCM een erfelijke aandoening en heb daardoor regelmatig hartritmestoornissen gehad , heb daardoor 21 keer cardioversie en heb vorig jaar een Minimaze operatie gehad ik heb daardoor 1 jaar lang geen cardioversie gehad dit t/m eind mei dit jaar en heb toen weer drie keer cardioversie gehad en wel binnen 7 weken de derde keer was ik in een ziekenhuis in Hooge[lees meer...]veen want we waren op vakantie en de cardioloog steld voor om Ritmoforine te proberen dit heb ik aan mijn eigen cardioloog voorgelegd en die vond het een goed idee en het proberen waard en zo kwam ik dus aan een ander maar beter hart medicijn tegen de hartritme stoornissen , alleen helaas heeft dit medicijn dus ook akelige bijwerkingen , maar ja hopelijk zwakken die af na langer gebruik

Procoralan

15-05-2019 | Man | 46
ivabradine
Verdikte of verwijde hartspier
Ik gebruik dit middel omdat ik veel te veel bijwerkingen heb van beta en calsiumblokkers. Van de Betablokker had ik vooral impotentie klachten. Ik heb een verdikking van de hartspier en een mitralisklep insufficiëntie. Ondanks dat mijn arts aangaf dat er bij dit middel weinig bijwerkingen zaten in vergelijking met de eerdere medicatie heb ik toch veel bijwerkingen bij dit [lees meer...]middel. Ik ben heel moe, heb last van wazig zicht, verstopping en ik merk dat ik toch weer vocht aan het vasthouden ben. Eigenlijk voel ik mij door dit medicijn alleen maar slechter. Ook heb ik voortdurend enorm trek in eten, wat nergens beschreven staat als bijwerking, maar wat ik zonder dit medicijn niet heb.

Metoprolol

12-05-2019 | Man | 56