Bestaat uit:
Cardiomyopathie
Verdikte of verwijde hartspier (3)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor cardiomyopathie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Sotalol 1 3
Spironolacton 1 4
Procoralan 1 2
Ritmoforine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: cardiomyopathie

Entresto

21-02-2023 | Man | 62
sacubitril / ​valsartan
Cardiomyopathie
Eerst begonnen op lagere dosering, was wat huiverig naar deze dosering van 97 mg sacubitril en 103 mg valsartan te gaan, met als gevolg dat mijn hartfunctie is van ongeveer 45 naar ongeveer 60 gegaan. Daardoor geen vocht meer in mijn benen en minder benauwd.

Metoprolol

02-10-2020 | Vrouw | 53
metoprolol
Cardiomyopathie
Mijn zorgverzekeraar cz had zonder mijn toestemming mij overgezet van metoprolol Sandoz naar metoprolol mylan en ik werd er doodziek van, ik heb bij de apotheek geregeld om metoprolol sandoz weer te slikken en voel me een stuk beter

Praluent

15-01-2020 | Man | 61
alirocumab
Cardiomyopathie
Na diverse statines waar ik heel veel spierpijn en huiduitslag van kreeg van de internist dit middel gekregen . Van 2.8 naar 0 gegaan . Van Augustus tot januariverkoudheid en verstopte neus en loopneus met op het laatst enorm hoesten vooral bij liggen. Allerlei middeltjes gehad van penicilline tot inhalator longen en neus sprays tot prednison. Wanneer deze tijdelijke medi[lees meer...]catie op was kwamen klachten in alle hevigheid terug , tot ik er achter kwam dat ik mijzelf na 14 dagen weer de spuit gaf waardoor alles weer van voren af aan begon.Zelfs de andere dag al weer een piepende ademhaling. Heb nu 14 dagen na de laatste spuit duidelijk geen hoest meer en ook slapen gaat zonder verstopte neus en zonder Otrivin. Huisarts op de hoogte gesteld van het herstel en we zijn er nu zeker van dat al mijn klachten zijn te herleiden naar dit medicijn. Ik neem beslist niet weer een nieuwe injectie.

Irbesartan

03-08-2019 | Man | 82
irbesartan
Cardiomyopathie
vanaf start in januari geleidelijk meer moeheid, krachtsverlies. laatste 2 maanden dagelijks erg misselijk, af en toe braken. Hele dagen op bed . Moe moe slapen . Onder behandeling bij MDL arts, Cardioloog, Verwijzing voor Nefroloog. Sinds 3 dagen stop . Vandaag voor het eerst niet meer misselijk. Zit de hele middag op en kijkt tv. Lab: Kalium hoog, Kreatinine hoog. Ge[lees meer...]en enkele arts heeft gekeken of het een bijwerking van één van de medicijnen zou kunnen zijn.Ik heb het zelf bedacht , met de huisarts gecommuniceerd. ij heeft overleg gehad met het ziekenhuis .

Abilify

14-10-2018 | Vrouw | 38
aripiprazol
Cardiomyopathie
Ik nam de laatste 2,5jaar Sertraline van de was ik vermagerd De laatste vier weken neem ik Dipperon(25druppels wat overeenkomt met 40mg) en Abilify 10mg en hier ook hetzelfde probleem Ik week dat de meeste van de medijnen gewicht toename hebben Toch hoop ik, dat er iemand is die andere medicijnen neemt voor dezelfde problemen als ik En geen gewichtstoename kent G[lees meer...]roets J.

Lisinopril

17-08-2018 | Vrouw | 38
lisinopril
Cardiomyopathie
Ik heb astmatische bronchitis naast mijn hartkwaal en dit middel werkte negatief op mijn luchtwegen. Ook ging ik er slecht door slapen.

Kaliumlosartan

17-08-2018 | Vrouw | 38
losartan
Cardiomyopathie
Gekregen om mijn hart te ontlasten en de pompfunctie te verbeteren. I.o. Cardioloog gestopt vanwege de bijwerkingen, die hij overigens niet herkende.

Verapamil

14-01-2018 | Vrouw | 64
verapamil
Cardiomyopathie
Ik kreeg de diagnose hypertrofische cardiomyopatie van een cardioloog in opleiding! Hij vertelde wat het was en dat mijn hartslag omlaag moest om de druk in de linker hart kamer te verminderen en om mijn bloed druk te verlagen. Ik heb hem verteld dat mijn bloed druk normaal was en mijn rustende hartslag tussen de 59-61 slagen per minute is. Daarna vertelde hij dat ik een [lees meer...]plotse dood kon krijgen en daarom verapamil voorgeschreven. Ik voelde mij voor de verapamil hartstikke prima. Na een paar dagen voelde ik moe en mijn rustend hartslag begon te klimmen. Als ik in bed lag bonsde mijn hart zowat uit mijn ribbenkast en mijn hartslag lag tussen de 80-90 slagen per minute. De 8ste en tevens laatste dag dat ik verapamil slikte kon ik amper iets doen, was erg kortademig, duizelig, bonsende hart en een gevoel alsof ik zo dood neer kon vallen! Ik heb zware vermoedens dat deze diagnose verkeerd is en juist omdat er absoluut GEEN hart klachten zijn in mijn familie aan beide kanten. Ik zit nog steeds metde nasleep van deze nare middel. Mijn normale hartslag is weer terug maar ik word wel sneller moe en dat terwijl ik veel energie had voordat ik begon met verapamil!!!

Eliquis

10-01-2018 | Man | 66
apixaban
Cardiomyopathie
Heb ongeveer 12 jaar acenocoumarol geslikt. Waarvan de laatste 6 jaar kon ik zelf mijn INR waarde meten. Begin oct 2017 moest ik maar eens overstappen van de Cardioloog naar ander medicijn Apixaban werk heel goed, geen ge prik meer en geen bij verschijnselen.

Sotalol

02-11-2017 | Man | 69
sotalol
Cardiomyopathie
Al vlug na gebruik werd het wandelen minder en fietsen lukte helemaal niet door pijn en krachteloze benen. Het wandelen werd steeds minder door pijn en kramp en na een maand gebruik kan ik alleen in huis wat strompelen door de hevige kramp en de trap op en af is helemaal een crime. Ook ben ik in en in koud. Vele malen in het ziekenhuis de klachten verteld, maar moest Sota[lees meer...]lol blijven slikken tot ik bijna in elkaar zakte en de huisarts benaderd heb en daar werd wel naar geluisterd. Nu overgezet op Atenolol actavis 50 mg. Hopelijk verdwijnen de klachten.

Amiodaron

31-10-2017 | Man | 70
amiodaron
Cardiomyopathie
In 2014 heb ik een hartstilstand gehad met 3 mnd in de azm gelegen en een longoperatie en icd gekregen met vele bijwerkingen, ik werd naar huisgestuurd en kon niets, en was nog liever dead. Na een revalidatie en 12 keer voor opname gaat het iets beter. met vele medicijnen, na een jaar kreeg ik amiodaron en ging weer achteruit maar de prof zei dit had ik nodig, afschoon hij[lees meer...] zelf er niet helemaal voor was en zijn cocardioloog het wel vond. Ik heb vele bloedtoevoegingen vit.tekort, duizelingen, galblaasonstekingen en nu trage schildklier die bijna dood is, mijn twijfels over het middel amiodaron of dit wel goed is, er zijn meer nadelen.

Amiodaron

24-09-2015 | Man | 61
amiodaron
Cardiomyopathie
Ik gebruik dit middel na ernstige ritmestoornissen waarbij mijn ICD 11 shocks gaf. Het is een paardenmiddel met vervelende bijwerkingen. Ik ben er erg ziek van (geweest), problemen met warm en koud, bij een klein beetje zon al huidproblemen. Oorsuizen, concentratieverlies. Onmogelijk om met stress om te gaan. Ik hoop dat ik hier ooit mee mag stoppen. Ik sta in de wacht voo[lees meer...]r ablatie, ik hoop dat het dan beter wordt. Ik slik Amiodaron samen met Bisoprolol, Perindopril en Furosemide. Bloeddruk wisselt heel sterk en hartslag is vaak heel laag, <50. Ondanks de Amiodaron laatst toch weer een ritmestoornis, gelukkig zonder ingrijpen ICD.

Spironolacton

18-05-2015 | Vrouw | 38
spironolacton
Cardiomyopathie
Ik krijg helaas last van jichtaanvallen in mn voet of grote teen tgv diuretica.

Oxazepam

15-03-2015 | Man | 54
oxazepam
Cardiomyopathie
wat kan het effect zijn als je in een keer een strip inneemt, bij mij heeft het geen enkel resultaat. heb het afgelopen vrijdag van de cardio voorgeschreven gekregen, oxazepam 10 mg , omdat ik al weken niet tot nauwelijks slaap. nu heb ik sinds vrijdag al 2 strippen weggeslikt. ik word gek van de nachten die gaan dan zo langzaam voorbij, iedereen in mijn omgeving zegt al[lees meer...] wat zie jij er vermoeiend uit, slaap jij wel voldoende. nee dus ik slaap niet, ben de wanhoop echt nabij, er gaan soms rare gedachten door me heen.

Verapamil

21-11-2014 | Vrouw | 25
verapamil
Cardiomyopathie
Ik ben 25 jaar en ben geboren met cardiomyopathie , een paar jaar geleden kreeg ik bisoprolol om de groei van het hart te remmen en het minder te laten inspannen. Hier kon ik alleen niet over , veel te lage hartslag , meerdere malen uit de tijd gegaan. Daar mee gestopt en verapamil 80 gekregen. Dit verhielp de klachten niet voldoende maar kon niet hoger ivm lage hartslag.[lees meer...] Begin dit jaar een ICD gekregen en gebruik nu verapamil 240 , medicijn bevalt prima, geen nare bijwerkingen. Druk op de borst is minder , minder kortademig en minder snel buiten adem. Verapamil zorgt er wel voor dat je bij inspanning niet een mooie versnelde hartslag krijgt zoals hoort, je bent een auto die rijd met de handrem er op! Ook een vreemde bijwerking is dat mijn krullende bos haar veranderd is in slap haar.

Bisoprolol

05-08-2014 | Vrouw | 30
bisoprolol
Cardiomyopathie
hoi allemaal, ik had eerst metoprolol en daar werd ik niet goed van en toen had ik bisoprolol Sandoz 2.5 mg gekregen. op zich ging het goed, totdat het niet meer leverbaar was, kreeg ik een vervanger de bisoprolol teva 2.5. ze zeiden het is hetzelfde, maar zo voel ik me zelf niet. voel me echt futloos en angstaanvallen en toen had ik de assistente van de cardiologie gebel[lees meer...]d en die zei dat het niet kon dat ik mij zo voelde door de teva, omdat het het zelfde medicijnen waren.