Ervaringen met Procoralan

Hartritmestoornissen (5 meningen)
Hartklachten (4 meningen)
Hartfalen (2 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

06-01-2020 | Vrouw | 53
Hartfalen
Heb een jaar pretnison gebruikt,daar hield ik pijnlijke botten van over. Toen diagnose acute spierreuma. Dit bleek later verkeerde diagnose. Hoge bloeddruk was mijn klacht van het UMC. Mijn hart pompte voor 25 % Cijfer waarde is dat mijn pompwaarde nu op 49% zit en gaat goed vooruit. Maar heb klachten aan zitbotten en vocht op buik,niet in benen.

15-05-2019 | Man | 46
Verdikte of verwijde hartspier
Ik gebruik dit middel omdat ik veel te veel bijwerkingen heb van beta en calsiumblokkers. Van de Betablokker had ik vooral impotentie klachten. Ik heb een verdikking van de hartspier en een mitralisklep insufficiëntie. Ondanks dat mijn arts aangaf dat er bij dit middel weinig bijwerkingen zaten in vergelijking met de eerdere medicatie heb ik toch veel bijwerkingen bij dit [lees meer...]middel. Ik ben heel moe, heb last van wazig zicht, verstopping en ik merk dat ik toch weer vocht aan het vasthouden ben. Eigenlijk voel ik mij door dit medicijn alleen maar slechter. Ook heb ik voortdurend enorm trek in eten, wat nergens beschreven staat als bijwerking, maar wat ik zonder dit medicijn niet heb.

28-09-2018 | Vrouw | 40
Hartklachten
Ik heb procoralan van de cardioloog voorgeschreven gekregen. Wat een top middel. Ik heb echt mijn leven weer terug. Jaren met een hoge hartslag gelopen. Verschillende medicijnen geprobeerd. Ben hier echt zo blij mee. Alleen heb ik maagklachten sinds ik het van een andere fabrikant kreeg. Of het hier door komt weet ik niet zeker.

22-07-2017 | Vrouw | 39
Hartinfarct
Ik kreeg procoralan omdat ik helemaal niet goed reageerde op Metropolol. In eerste instantie kreeg ik 2 keer per dag 7,5 mg. Maar daarmee zat ik 's avonds op de bank met een hartslag van 42. Heel erg naar. Nu gebruik ik 2 keer 5 mg. Ik had het gevoel dat het wel goed ging, gebruik het nu iets meer dan 1 jaar. Maar sinds een week ofzo heb ik weer die nare lichtbeweginge[lees meer...]n in mijn ogen en zie ik erg wazig. Vooral als ik wakker wordt merk ik dat mijn zicht slecht is. Ook merk ik dat ik met inspanning een vervelend gevoel op mijn borst heb. Alsof mijn hart heel zwaar klopt, niet fijn. Komende week maar de cardioloog bellen denk ik. Gebruik naast deze nog 2 andere soorten hartmedicatie dus je weet eigenlijk nooit waar iets van komt.

21-04-2017 | Vrouw | 32
Aangeboren hartafwijking
Sinds 4 maanden gebruik ik nu ivabradine. Eerst 5 Mg. Per keer en nu 2,5. Erg veel last van bijwerkingen, wazig zien/licht veranderingen, duizelig, misselijk, spierpijn/verzuring en ik merk dat ik steeds meer hartkloppingen krijg. Ik kan maar weinig inspanning leveren. Dan word ik erg duizelig en moet ik vaak gaan snel zitten voordat ik omval. Ook een soort onbestemd naa[lees meer...]r gevoel. Ook begin ik vocht vast te houden. Mijn hartslag is wel mooi volgens de cardioloog... en ik slaap een stuk beter. Dit zijn ook echt de enige positieve dingen. Hopelijk trekt het weg, maar ik heb er na vier maanden een hard hoofd in...

26-03-2017 | Man | 61
Pijn op de borst
goed medicijn , maar niet alle klachten zijn weg zoals beven en hart kloppingen

06-02-2017 | Man | 28
Hartfalen
2 weken in het ziekenhuis gelegen door mijn hartfalen. Na iets meer dan een week kreeg ik 5mg Procoralan en toen ging het gelijk een stuk beter, mocht daarna snel van de hartbewaking af. Later thuis mocht ik hem 2x per dag gaan nemen, voelde mij daardoor ook weer echt beter.

07-01-2017 | Vrouw | 6
Angina pectoris
Mijn ervaringen zijn niet fijn geweest. Voelde me vreselijk en het hielp in het begin goed m.n. Voor mijn kortademigheid en pijn op de borst. Maar na enige tijd begon ik me vreselijk te voelen.heel erg misselijk, gevoel van flauw te moeten vallen en moe en nog eens moe, ook hele snelle hartslag. Dus gestopt na half jaar en ik voel me al weer veel minder moe en misselijkh[lees meer...]eid is weg.

03-08-2016 | Man | 29
Aangeboren hartafwijking
Dit medicijn gekregen vanwege een te hoge rust hartslag (120+) door een hartafwijking in de sinusknoop. Met het medicijn zit ik nu op 60-70 in rust, een enorme verbetering, echter kleven er wel weer andere nadelen aan. Zo is sporten haast onmogelijk wanneer ik mijn hartslag niet meer boven de 120 krijg. Dat terwijl ik zonder medicijn een maximale hartslag van 190 had. Zond[lees meer...]er inspanning voel ik me door het medicijn een stuk minder moe, maar mét inspanning gaat het hart enorm te keer. Niet qua bpm, maar door flinke hartkloppingen, tot lang ná de inspanning. Dit resulteert na de inspanning en vaak ook s'nachts in pijn op de borst. Ook stoppen met het medicijn geeft behoorlijke bijwerkingen. Het gaf mij flinke hoofdpijn voor enkele weken. Vrij logisch wellicht, omdat de hartslag behoorlijk omhoog gaat, prettig is anders. De ideale dosis voor mij is nog niet gevonden.

23-07-2016 | Man | 24
Hartritmestoornissen
Dit middel werkt alleen goed voor de hartritmestoornissen in rusttoestand. Bij geringe inspanning komen de klachten terug. Arts gaf aan dat dit bovenstaande klopt en dat het alleen effectief icm met een betablokker

13-05-2015 | Vrouw | 49
Hartritmestoornissen
Dit middel is voor mij na alle betablokker en calcium antagonisten een verademing. Moeheid is nog wel aanwezig, maar een stuk minder. Middels is redelijk effectief en mijn kwaliteit van leven is weer prima. Bijwerkingen zijn lichte hartritmestoornissen vanuit de boezems en soms lichtflitsen. Ik ben zeer tevreden ! Hartritme is bij mij acceptabel normaal, had ik gemiddeld 1[lees meer...]50 nu 80. Ook de ritmestoornissen vanuit de kamers zijn onder controle.

28-01-2015 | Vrouw | 29
Hartkloppingen
Ik heb een ablatie gehad 3 maanden geleden tegen een hartritmestoornis. Deze ingreep blijkt gelukt te zijn, maar mijn hartslag blijft zeer hoog (90-120) dus heb ik Procoralan gekregen. Ik neem ze slechts 5 dagen, maar voel me nog slechter. Mijn hart klopt inderdaad een stuk trager, MAAR constant zeer onregelmatig, alsof ik continu extrasystoles heb. Ook krijg ik hierdoor d[lees meer...]ruk én pijn op m'n borst en ben ik kortademig. Herkent iemand dit? Ik wijt het absoluut aan de medicatie omdat het duidelijk begon wanneer ik ermee startte... Bedankt alvast!

17-11-2014 | Man | 48
Hartritmestoornissen
ik gebruik dit middel nu sonds een jaar en na alle bètablokker en calciumantagonisten is dit een verademing. Het werk zowel voor mijn hartritme stoornissen uit de kamers als mijn hoge hartslag. Wel bijwerkingen in de vorm van lichte ritmestoornissen vanuit de boezems en in de avond soms lichtflitsen. Moeheis is er ook nog wel maar een stuk minder dan bij alle andere medi[lees meer...]catie

29-03-2014 | Man | 51
Verhoogde hartslag
Slik het al vanaf dat het er is, 2005 of 2006, was een van de eersten zei men. Ben intolerant voor Betablokker; dikke pijnlijke handen/knokkels. Wel bijwerkingen met zicht, maar hartslag gewoon onder de 100, soms zelfs gewoon 70 snachts. (was 120-140 in rust) Na hartinfarct gewoon mee doorgegaan, en ben dus zeer positief over de werking. Zeer positief.

28-11-2013 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Aangezien ik sinds juni 2011 ernstige hartritmestoornissen, cardiomyopathie heb is bij bij met spoed een ICD geïmplanteerd. Tevens heb ik op mijn slaapkamer een hartmonitor waardoor ik 24 uur per daag in verbinding sta met het ziekenhuis. In november 2013 werd bij mijn hartritmestoornissen weer slechter en liep op tot 200. Meteen werd mijn medicatie aangepast met Procoran[lees meer...]al. Hierdoor zeer veel bijwerkingen, zoals, erg duizelig, elke dag hoofdpijn en misselijk (regelmatig overgeven). Momenteel zijn ze aan het onderzoeken wat of ze hier aan kunnen doen.

12-09-2012 | Vrouw | 65