Vitamine tekort

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor vitamine tekort

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Hydrocobamine 5 3
Vitamine D 3 3,66666666666667
Calci-Chew D3 2 2
1,5
Slow-K 1 5
Pyridoxine Tabletten 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: vitamine tekort

02-09-2023 | Vrouw | 60
Vitamine tekort
na de stootkuur van 25000 eh voelde ik me de tweede dag ziek, diarree, hoofdpijn achter de ogen, ook achterin het hoofd bij de nek. maagklachten, darmen vol met lucht en rommelen, slap , ziek , geen eetlust, als ik eet dan gelijk last van de darmen, en voel ik me ziek en misselijk ook is mijn slaap verstoord ik word bv 4.00 wakker en ben dan klaar wakker, ga malen en kom [lees meer...]niet meer in slaap, dit heb ik nooit gehad ben altijd een goede slaapster geweest. wie herkent dit, en hoelang gingen de bijwerkingen bij jullie door, ik neem de tweede week niet meer in als stootkuur maar ga langzaam opbouwen in mindere dosis.

26-04-2022 | Vrouw | 43
Vitamine tekort
Ik ben al mijn hele leven erg moe. Nader onderzoek waar dat vandaan komt leverde me nooit iets op. Op internet las ik bij toeval iemand die een tekort had aan vitamine D en die zich door een stootkuur nu stukken beter voelde. Ik heb toen mijn bloed laten testen. Daar kwam uit dat mijn waarde op 8,2nmol/l zat. Dat was wel een tekort maar niet ernstig volgens de assistent va[lees meer...]n de huisarts. Ik kreeg wel een stootkuur om het op pijl te krijgen. Het viel niet mee. Inderdaad kreeg ik last van maagkrampen, misselijkheid, spierslapte, nog meer vermoeid zodat ik bijna alleen nog maar op bed kon liggen. Ik zette echter door omdat ik had gelezen dat dit inderdaad kon gebeuren maar dat het over zou gaan. Inmiddels ben ik 2 maanden verder. Ik heb letterlijk en figuurlijk de zon weer in mijn kop en ik heb inmiddels energie die ik nog niet eerder ervaren heb. Ik heb ongeveer 4 weken lang meer in mijn bed gelegen dan dat ik echt iets kon maar het was het meer dan waard. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat je bloedwaardes tussen de 80 en 100nmol/l moeten liggen. De standaard RI ligt volgens meerdere doktoren en artsen al jaren veel en veel te laag. Daarom werd mijn tekort pas opgemerkt denk ik toen het onder de 10nmol/l kwam. Ik slik nu dagelijks 100ug vitamine D. Dat zij 2 pilletjes van 50ug per dag. 1 pilletje van 50ug staat gelijk aan de dagelijkse RI van nu. Vorig jaar stond die nog op 10ug. Er zijn daardoor verschillende soorten pilletjes in de omloop. Die met 10ug of minder kunnen onmogelijk de tekorten aanvullen die mensen hebben. Ik heb het boekje van Dokter Gert Schuitemaker hierover gelezen voor informatie.

25-02-2021 | Vrouw | 31
Vitamine tekort
Het is matig effectief... En daarnaast voel ik me na elke prik echt ziek... Dit gebeurd ongeveer 10-15 min na de prik... Hier heb ik ook een melding van gemaakt.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Vitamine tekort
Ontzettend goed medicijn/vitamine. Totaal geen bijwerkingen ervaren. Na de injectie krijg ik gelijdelijk, na enkele dagen,minder pijn in mijn lichaam. Minpunt: vind het een nogal vrij pijnlijke injectie (brandend gevoel).

Slow-K

05-10-2017 | Man | 77
kaliumchloride oraal
Vitamine tekort
sinds 3 maanden moet ik per 100 17 euro bijbetalen. ik heb geschreven naar unive, naar Novartis, naar Essential Pharma (de overnemer vh medicijn). Naar zorginstituut, naar ministerie volksgezondheid. Ze proberen mij te vertellen dat de reden grondstofverhoging is. Per kilo kost kaliumchloride 23 euro en in mijn medicijnen zit 600 mg. M.i. is dit pure winstmakerij.

08-12-2016 | Vrouw | 35
Vitamine tekort
Ik had pijn in mn handen soms met vlagen en toch maar voor de zekerheid bloed laten prikken. Nadat er bloed geprikt is, kwam er een waarde uit van 83 voor m.n. b12. Zeer laag! Nadat ik injecties 1 x per week heb gekregen ( nu 9 totaal) moet ik zeggen dat ik inmiddels steeds ergere zenuwpijnklachten heb gekregen. Ik heb het inmiddels in handen/ armen en voeten /benen. Alle[lees meer...]en niet bij de romp. Ik lees hier weinig over. Ben erg onzeker aan het worden nu of t wel ligt aan b12 tekort of hebben er nog meer mensen pas na meer injecties resultaat gekregen? Ik las wel iets over beginverergerings klachten en dat bij neurologische klachten soms mensen wel 1 tot 2 jaar worden geïnjecteerd. Hoop dat iemand mijn verhaal herkent.

Calci-Chew D3

23-03-2016 | Vrouw | 57
calciumcarbonaat / colecalciferol
Vitamine tekort
Vrijwel direct na de start had ik een darmontsteking te pakken! Meteen gestopt, ik had al mijn bedenkingen over alle hulpstoffen. Ik ga wel naar mijn eigen reformzaak voor een GOED supplement!

13-02-2016 | Vrouw | 33
Vitamine tekort
Helaas acne gekregen, maar dit weegt niet op tegen alle voordelen die ik erbij heb. Zenuwpijn verminderd, meer energie, voel me gewoon over het geheel veel beter! Voor de mensen die er hoofdpijn van krijgen... Eet iets kaliumrijks vlak na je injectie! In t begin kunnen je klachten verergeren, maar hou vol dit neemt vanzelf af. Vermoeidheid duurt vaak het langst. Voel je [lees meer...]je goed na een injectie, maar merk je dat je er echt weer aan toe bent doordat klachten terugkomen dan injecteer je te weinig!

12-10-2015 | Vrouw | 33
Vitamine tekort
Ik heb sinds een jaar b12 injectie's en vanaf die tijd heb ik acne op mijn kin en jeukt ook,gaat helaas maar niet over. Voor die tijd had ik geen acne. Bij mij komt het door hydroxocobalamine.

Calci-Chew D3

03-12-2014 | Man | 65
calciumcarbonaat / colecalciferol
Vitamine tekort
Ik calci chew d3 gekregen , samen met pyridoxine , dus wederom kan ik een (voor of nadeel niet toeschrijven aan dit of dat medicijn ) Maar al zouden er veranderingen zijn dan was het goed geweest , maar helaas geen reactie vanuit mijn lichaam , waardoor ik mij beter of slechter zou voelen .

Pyridoxine Tabletten

03-12-2014 | Man | 65
pyridoxine
Vitamine tekort
Ik weet alleen dat het middel voorgeschreven wordt door vitamine tekort(te weinig zon). Bij mij kwam dat uit een bloedonderzoek naar voren . Ikzelf heb me er nooit slechter of beter door gevoeld , dus dat laat ik maar in het midden . Naar mijn mening doet het me niet veel. Ik heb altijd pijn in de tenen en voeten , en volgens de dokter kwam dat door het vitamine tekort .[lees meer...] We zijn nu een jaar verder en ik voel geen verschil met of zonder de medicatie .

08-11-2014 | Vrouw | 62
Vitamine tekort
't Laatste jaar enorm veel gewrichts-spierpijn en heb via de huisarts bloed laten prikken in 't ziekenhuis...De uitslag was tekort aan vitaminen D...Dynavit D3 800 I E voorgeschreven... Toch veel bijwerkingen, zoals 'n droge mond en eetstoornis zelfs pijntjes als voorheen... Wie heeft ervaring met dit medicijn...