lees de ervaringen

Pagina 1 van 1

23-06-2013
Vrouw (52) - Hartklachten

Tevredenheid over:
ik krijg om de 3 weken een ampul en ik voel me er heel erg goed bij. Het enigie wat ik niet prettig vind is als de vloeistof word ingespoten. De prik vind ik niet erg maar de vloeistof is zo ontzettend schraal bij inbrengen. Mijn hartslag is rustiger, ben minder vermoeid en heb minder zenuwpijn en ben heb weer energy. Mijn Cardioloog heeft het voorgeschreven en bij nacontr[lees meer...]ole wil hij graag dat ik het om de 3 weken blijf gebruiken maar ik vind tegenstand bij mijn huisarts. Hij zegt als je waarde goed is wil ik hij er mee stoppen maar ik heb een keer 6 weken moeten wachten en sorry dat was echt veel te lang. Dat is de reden van de cardioloog dat we het om de 3 weken laten
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

16-11-2012
Man (76) - Keelontsteking

Tevredenheid over:
had zeer pijnlijke tong en wangen en voelde me moe en slaperig. Na een flinke aanvang dosis verdwenen de problemen zeer snel. Heb nu een onderhoudsdosis van 1 injectie per 6 weken en voel me er prima bij. Een opmerking: waarom kun je voor continue gebruik van een medicijn dat een paar dubbeltjes per injectie kost geen aflevering voor een jaar krijgen Verhouding prijs /[lees meer...] afleveringskosten slaat nergens op.

14-11-2012
Vrouw (44) - Maagklachten
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Na 4 maal een injectie stond het voorhoofd van onze dochter vol met grote puisten. De bijsluiter zegt hierover: Huidontstekingen met acne-vorming, met name in het gezicht en op de romp. Dit kan optreden na 1 tot 4 weken na starten van de behandeling. Raadpleeg bij deze verschijnselen uw arts. De verschijnselen verdwijnen weer wanneer u stopt met het gebruik van dit midde[lees meer...]l. Op 27 september was de vierde injectie, waarna ze er mee gestopt is. Nu is het 14 november, dus bijna 7 weken na de laatste injectie., staan haar voorhoofd NOG STEEDS vol met puisten!!! Op een enkel jeugdpuistje na (meer dan 20 jaar geleden), heeft zij nooit last gehad van acne.
1 Reactie

Reactie:

Ook ik heb een tekort aan B12 waardoor ik B12 injecties heb moeten laten spuiten. Echter wordt ik hier alleen maar verdrietig van. Na 2 injecties zat mijn gezicht onder de acne. Ben bij de ha geweest en die heeft de injecties gestaakt. Zijn advies: tabletten. Nu zit ik niet met 1 probleem maar 2. Ik vraag me af of de acne over zal gaan nu k gestopt ben met b12 ik durf de tabletten ook niet in te slikken. Het is nu 2 weken geleden dat ik mijn laatste injectie heb gehad en ik zit nog steeds onder de acne :( ik vraag mij af of uw dochter inmiddels van haar puistjes af is??

Datum 21-11-2012 15:42

20-01-2012
Vrouw (36)

Tevredenheid over:
Ik ben ook heel erg opgeknapt sinds ik het spuitschema van dr Ouwerda van het Zuiderzee ziekenhuis in Lelystad mag aanhouden. Ik heb geen zere handen meer, geen spierkrampen, ben minder moe, bijna geen blaasontstekingen meer, raak bijna niet meer weg, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het enige nadeel.... ik ben 10 kilo aangekomen.... das jammer... De spuiten moet ik de [lees meer...]rest van mijn leven gebruiken samen met Thyrax ivm mijn trage schildklier.

22-11-2011
Vrouw (52) - Ziekte van Cr...

Tevredenheid over:
De injecties zijn voor mij een stoot energie. Door de ziekte van Crohne ben ik gauw vermoeid, deze injecties heb ik nodig omdat mijn darmen de vitamine B12 niet opnemen omdat er een stuk dunne en dikke darm operatief is verwijderd.

10-05-2010
Vrouw - Auto-immuunzi...

Tevredenheid over:
Ik heb aangegeven 2x per week een B12 injectie, echter ben er achter gekomen, dat de werking ervan nihil is bij gebruik van metoprolol(beta-blokker)was daar mee gestopt(okt'09), ging na verloop van tijd zoveel beter, zeer opmerkelijk (vandaar dat ik mijn reactie hier wil weg zetten) vermoeidheid verdween grootdeels (weer instaat huishouden over te nemen), zenuwpijnen bene[lees meer...]n/armen bleven voor groot deel weg en labiliteit stabiliseerde. Maar sinds begin april'10 weer metoprolol in laagste dosering.....het ging helemaal mis. Doodmoe ondanks goed slapen, toch weer 18-20 slapen op een dag, lag gewoon weer bijna hele dagen in bed te slapen en zo moe, zenuwpijnen weer terug en daardoor niet meer goed kunnen lopen(krukken), en als laatste diende zich de enorme negatieve emoties weer op. Ben weer gestopt met metoprolol(nu definitief,voor mij die rotzooi nooit meer) en gaat nu weer de goede kant op. Ik hoop dan ook verder te kunnen uitbreiden met de frequentie van spuiten (B12) wat eerder nooit lukte. Heb wel een hekel aan de spuiten, zeer pijnlijk, echtgenoot zet ze voorlopig en om de dag ivm beter en eerder herstel. Ik heb weinig bijwerkingen gehad in het begin, nu alleen tijdens het prikken zelf, waarschijnlijk door de zenuwpijnen in de benen zelf. Ik ben wel blij dat er hydrocobalamine is als behandeling zijnde,anders was ik (en velen) er zeer slecht aan toe. Iedereen die dit leest, heel veel sterkte bij herstel en probeer zo goed mogelijk naar eigen lijf te luisteren, alleen jij/u weet wat in eigen lijf speelt en/of voelt.

17-03-2010
Vrouw - Vitamine b12 ...
Algehele tevredenheid: 4

07-03-2010
Vrouw - Burnout vd ho...

Tevredenheid over:
ik gebruik sinds een maand hydroxycobalamine en ik heb er gigantisch veel baat bij ik heb alleen de eerste 2 dagen gigantische spierpijn op en rondom de plek waar ze in de spier prikken maar dat moet je er voor over hebben

25-09-2009
Vrouw - Crohn ?

Tevredenheid over:
Moet IM, dus minder praktisch, afspraak kost tijd. Merk als ik er weer aan toe ben. Als er gespoten is, heb ik meer energie, de eerste 2 dagen warm gevoel, mn. in hoofd

19-04-2009
Vrouw - Tekort vit B1...

Tevredenheid over:
Door een tekort van vitamine B12 en Foliumzuur, heb ik 5 weken lang 2 spuiten per week gehad. Nu een spuit per 2 weken daarbij een Foliumzuur tablet 5mg per dag dit via mijn huisarts. Als aanvulling Multi-vitamine hierbij doet mijn hele lichaam het weer een stuk beter. een heerlijk gevoel. De vitamine B12 is voor levenslang.

11-11-2008
Vrouw - Chronisch B12...
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
heb 1x per 4 wkn een injectie hydrocobamine. knap er elke keer na een dag of 3 weer helemaal van op. vlak voor mijn injectie kan ik soms echt hondsberoerd zijn. Heb ook een trage schildklier en ws houden deze 2 verband met elkaar. Heb wel na de injectie vaak problemen met de ontlasting.

05-09-2008
Vrouw - Pernicieuze a...
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Spuit 1 x per drie weken hydrocobamine, voel me de eerste dagen erna hondsberoerd ( misselijk, obstipatie, raar dromen, geluiden luider horen, droge ogen, droge huid, apatisch enz.) Na een dag of vier is dit verdwenen en ga ik me stukken beter voelen.

Pagina 1 van 1

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum