Ervaringen met Gentamicine

Endocarditis (3 meningen)

09-04-2019 | Man | 62
Bacteriële infectie
In september 2018 geopereerd aan geperforeerde diverticulitis. daarna Gentamicine iv. Na 2 weken ziekenhuisopname naar huis. Een dag later tijdens een wandelingetje plotseling opkomende duizeligheid. Deze is tot op heden nog steeds aanwezig.Ik kan niet meer fietsen en auto rijden. Lopen gaat moeizaam en dan alleen nog op bekend vlak terrein. Op 8 april 2019 krijg ik, [lees meer...]na allerlei onderzoeken door kno arts ,neuroloog, therapeut en scan`s, een telefoontje van de kno arts dat mijn duizeligheid waarschijnlijk word veroorzaakt door het gebruik van de gentamicine en dat het eigenlijk niet te behandelen is. Ik voel mij INVALIDE. Ik kan niet meer zelfstandig naar mijn werk of klussen, boodschappen doen. Het werk (concierge op een vmbo school ) kan ik wel schudden. Ik probeer zo nu en dan wat lichte (tuin)werkzaamheden te doen maar als ik de stoep veeg gaan de tegels" bewegen." Mijn normale leven is voorbij..

24-07-2018 | Man | 58
Bloedvergiftiging
Na het onder controle brengen van een ernstige li been trombose een zeer ernstige bloedvergiftiging (algehele sepsis) met bijna fatale afloop. Ciprobay werkte niet genoeg en daarom werd als laatste redmiddel Gentamycin ingezet dat 3x per dag als infuus werd ingebracht (25 ml per flesje). Enige weken na ontslag uit het (duitse) ziekenhuis kwam een enorme aanval van duizelig[lees meer...]heid van 12 uur met alles eromheen. Na een maandenlange lijdensweg langs artsen en specialisten kwam uiteindelijk een diagnose in de Uni Kliniek Mainz en medicatie (3x daags beta histine) maar zonder verwijzing naar Gentamycin. Blijvend beschadigd. Zou niet moeten mogen zonder voorlichting!

28-03-2018 | Man | 78
gentamicine (12,5mg/g)
Bacteriële infectie
Uit de 8 reacties over het toe gediend krijgen van Gentamicine, blijkt dat bij geen van deze gevallen, evenals bij mij, nooit van te voren is verteld, wat voor een risico hierbij is. n.l. BLIJVENDE EVENWICHTSSTOORNIS. Dit heeft de kwaliteit van je leven, drastisch verandert. Dit had volgens mij, wel degelijk moeten gebeuren. Mij werd, nadat ik er mee geconfronteerd werd [lees meer...]en de schade dus al was veroorzaakt, door 2 lacherige assistent "artsen" verteld,dat dit zo weinig voorkwam en zelf voor een therapie moest gaan zoeken!!!! Bij navraag in het ziekenhuis, bleek dat daar zelf een therapeute zit. Die heeft mij voor zo ver mogelijk, goed geholpen, zodat ik redelijk goed uit de voeten kan en nu zelfs voor 5 jaar mijn rijbewijs weer kan verlengen. Of ik ooit in aan merking kan komen voor een behandeling bij het UCM???????????

26-03-2018 | Man | 65
Endocarditis
Na plotselinge klachten(koorts, griepgevoel) werd uiteindelijk infectieuze endocarditis geconstateerd van de aortaklep. Operatie volgde en nieuwe klep gekregen. Gedurende zes weken infuus gekregen met penicilline en Gentamicine. Enkele dagen na de operatie constateerde ik ernstige evenwichtsproblemen. Niemand kon (wilde) verklaren waar dit vandaan kwam. Pas in het eindgesp[lees meer...]rek met de cardioloog drie maanden later vertelde hij dat het weleens door de Gentamicine kon komen. Inmiddels 4 maanden na de operatie kan ik lopen zonder rollator, maar wel als een dronken kerel. de klachten lijken niet te verminderen. Ik ben benieuwd of er meer lotgenoten zijn .

31-10-2017 | Man | 69
gentamicine (10mg/ml)
Endocarditis
in mrt 2012 aortaklep vervangen vanwege stenose, vlak na die operatie is afdeling cardiologie gesloten vanwege ruzie tussen cardiologen en vervuilde ok. in dec 2014 begon ik me naar te voelen. Begin jan 2015 herseninfarct door losgeraakte tros bacterie op mijn kunstklep. Begin mrt met echo endocarditis aangetoond. klep lag los en bacterie was niet te determineren, dus 6 we[lees meer...]ken aan de gentamicine via infuus. evenwicht werd met de dag slechter, maar er was geen keuze werd mij verteld. nu na 2 1/2 jaar en veel oefening is mijn evenwicht iets beter.

03-04-2017 | Man | 50
gentamicine (8,125mg)
Endocarditis
In 2009 endocarditis, operatie hartklep gelukt, maar sindsdien ernstige evenwichtsproblemen waarschijnlijk door gentamicine en de rest van de cocktail. Heb 3 maanden aan het infuus gelegen; 2x6 weken want 2 infecties achter elkaar, waaronder 1 waarschijnlijk in het ziekenhuis op gedaan (kan ik niet bewijzen, maar de hygiene was ver te zoeken daar). Neveneffecten van antibi[lees meer...]otica nooit uitgelegd en evenwichtsstoornis zou zogenaamd zeldzaam zijn. Ik kan nog net werken, maar alles kost veel energie. Veel sporten kunnen niet meer, autorijden is op het randje. Ik zou als ik kon de fabrikant willen aanklagen, maar die mensen hebben zich juridisch goed ingedekt.

09-01-2016 | Man | 71
gentamicine (10mg/ml)
Bacteriële infectie
in september 2013 in ziekenhuis terecht gekomen door oproep vanuit het ziekenhuis na vondst bacterie in bloed. Deze zat op hartklep en veroorzaakte lekkage. Klep moest vervangen worden, maar niet nadat eerst 6 weken aan de antibiotica had gelegen. Naast gebruikelijke penicilline per infuus werd er ook een paar dagen een dosis gentamicine toegediend via infuus nadat eerst[lees meer...] de penicilline was onderbroken. Klep na 6 weken met goed gevolg vervangen. daarna lichte duizeligheid die langzaam verdween. 2014 weer in ziekenhuis zelfde verhaal. gelukkig hoefde nu geen ingreep maar weer 6 weken aan infuus weer met een dosis gentamicine erbij. Blijvende evenwichtsstoornis was het gevolg van gentamicine. Reactie was: Komt zo weinig voor 1 op de ca.1000. Genezing niet mogelijk. Vantevoren is over dit risico niets aan mij verteld. Met therapie kan ik nu weer een beetje beter bewegen, eerst met rollator, nu met stok en in huis zonder hulpmiddelen. In Maastricht U.M.C is een experiment bezig om via een implantaat dit te kunnen herstellen, er is zelfs al een uitwendig hulpmiddel met goede resultaten. Nog veel te duur voor mij, maar zou dat wel een willen meemaken.

24-03-2013 | Man | 67
gentamicine
Op 6 juni 2011 geopereerd wegens subacute endocarditis,bact.ontsteking op aorta- en mitralisklep. 6 weken infuuskuur met gentamicine en amoxilline, even naar huis in afwachting van operatie. Na enkele weken acuut benauwd en operatie, bij pathologisch onderzoek was gebleken dat er nog bacterien zouden floreren, dus nogmaals 6 weken infuuskuur .Daarna naar huis met ontslagme[lees meer...]diactie carvedilol 3,125 mg 2 x dgs,losartan 50 mg en acenecoumarol. Voor naar huis gaan 1 carvedilol ingenomen, bij thuiskomst acuut last van vertigo. Duizeligheid en oorsuizingen tot op heden. Wordt binnenkort gecontroleerd/onderzocht door kno arts of dit mogelijk wordt veroorzaakt door oa. gentamicine dat als ototoxisch bekend staat. Geen arts die je op mogelijke bijwerkingen heeft gewezen!

28-10-2011 | Vrouw | 69
Spondylodiscitis
8 weken gentamicine + penicilline i.v. Bloedspiegels tussen 13 en 23. Gevolg BIJWERKING GENTAMICINE: EVENWICHTSORGAAN AAN BEIDE KANTEN ONHERSTELBAAR BESCHADIGD. (vastgesteld door KNO-arts). Ws door overdosis. Hierdoor: INVALIDITEIT. Mijn leven is verwoest. Lopen van korte afstanden met behulp van rollator. SPECIALIST wist niet dat dit kon gebeuren.

13-10-2011 | Man | 45
Endocarditis
de ontsteking aan het hart is verholpen (combinatie met andere anti-biotica). Mijn gehoororganen aangetast, nu heb ik zogenaamde vertigo-problemen en daarvoor ging ik naar Dr. kingma in Maastricht AZM. Dit drukt zwaar op mijn levensgeluk, cardioloog zegt er niets over. Ze hadden op zijn minst moeten waarschuwen !!!! (Fabrikant weet ik trouwens helemaal niet, moet je[lees meer...] in het ziekenhuis wezen)

17-06-2011 | Vrouw | 68
SPONDYLODISCITIS OP 2 NIVEAUS