ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-07-2017

ADHD

Voor mijn ADHD en ADD besloot ik om dit medicijn te proberen, om te kijken of het bij me paste. Eén van de bijwerkingen is dat het slecht op je stemming werkt; dat deed het bij mij. Ik heb het ongeveer een week gebruikt en heb me nog nooit zo neerslachtig gevoeld. Ik ben wel ietwat depressief aangelegd, dus dit zal er vast wat mee te maken hebben.
11-07-2017

Concerta (methylfenidaat)

Ik heb hier weinig anders over te melden dat ik dat dit medicijn mij niet past. Bijwerkingen: zweten, onrust, hyperactief, slaaploosheid, zeer verhoogde hartslag. ongemakkelijk in sociaal contact.
08-07-2017

08-06-2017

14-05-2017

ADHD

Na jaren aanmodderen met anti depressie medicatie die ik overigens nog steeds gebruik, In oktober 2016 begonnen met ritalin. Ik had binnen het tijdsbestek van nog geen week er om de 2 uur 1 nodig, daarbij werd ik daar erg onrustig en opgefokt van. Gebruik nu een maand concerta 54 mg. Heb alleen ook niet genoeg aan 1 capsule per dag. Maar voel me wel erg goed, ben eindel[lees meer...]ijk weer wie ik ben, en niet meer zo afgevlakt.
12-05-2017

ADD

slecht slapen, hele dag niks eten, niet sociaal op school, verlegen door gebruik, erg moe aan het eind van de dag.
06-05-2017

ADD

Bij een opname is add geconstateerd, sindsdien concerta. Bijwerkingen: Geen hongergevoel, zweethanden en soms toch druk.
29-04-2017

ADHD

Ben begonnen in 2012 eerst met methylfenidaat kort werkend(ritalin), vrij snel daarna vanwege rebounds over op concerta. Ik herinner mezelf nog de allereerste tablet, ik fietste voor het eerst naast mijn partner ipv een paar meter voorruit. Op de snelweg dacht ik waarom heb ik zo'n haast en rijdt ik zo hard. Ik kon luisteren bij verjaardagen en had helaas de eerste weken w[lees meer...]el veel hoofdpijn en het gevoel dat ik een vreselijk rood gezicht had. Na jaren gebruik kreeg ik hartklachten en moest per ambulance naar het ziekenhuis, hier bleek dat ik vertragingen kreeg van mijn hartslag en het hart dubbele slagen ging maken(overslaan). Moest per acuut mijn medicatie stoppen en bij controle van mijn hart bleek deze totaal niets meer te mankeren! De medicijnen dus, moest minderen met medicatie omdat er geen alternatief was en kreeg weer problemen op het werk door aandachtsstoornis. Weer ophogen gaf weer hartklachten en een gevaarlijk hoge bloeddruk. Daarna gestart met 2x 18mg verspreid over de dag ( 1x 8:00 en 1x 15:00) dit ging prima, echter heb veel last van depressiviteit gekregen. Eigenlijk voel ik me wel 100% met concerta, maar mijn humeur is afgevlakt. Heb veel geleerd doordat ik concerta heb gebruikt en ga er nu mee stoppen. Na paar dagen stoppen komt er wel iets meer chaos terug, maar als ik mezelf goed controleer neem ik meer rust. Voel me veel gezelliger en vrolijker zonder medicijnen en dat geeft voor mij de doorslag. Ik wil weer echt leven ipv van in een soort cocon. Heb altijd het gevoel met concerta dat ik niet echt leef. Geniet er nu veel meer van je voelt je meer ' gedrukt'. Ik moet bekennen dat ik de concerta nodig heb gehad om mijn leven weer op de rails te krijgen en problemen op te lossen, maar er kwamen er met concerta dus ook veel bij. De bijwerkingen zijn gevaarlijk en ook ontstaat er sneller depressiviteit bij langer gebruik met hogere doseringen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1984) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!