ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-01-2018

ADHD

Het is voor mij een fijn medicijn. Ik word er rustig van en kan mij concentreren. Een nadeel vind ik wel dat ik er erg van ga zweten en een beetje trillen.
11-01-2018

ADHD

Als het medicijn uitgewerkt is na 8 tot 12 uur krijg je soms, zeker als je net ermee begint, last van hoofdpijn
09-01-2018

meer in mezelf gekeerd,
09-01-2018

ADD

Ik heb veel geblowd in mijn jeugd. Toen ik daar mee gestopt ben had ik heel erg veel onrust ook op langer termijn. toen ze erachter kwamen dat ik add had en dit voorschreven wou ik dat dit veel eerder had. Vond mijn rust in het blowen maar kwam niet meer in beweging. Nu kan ik deze medicatie gebruiken en gaat alles een stuk beter, het concentreren op school en werk, geen d[lees meer...]ingen meer gehaast doen rustig op de bank kunnen zitten
15-12-2017

ADHD

Ik gebruik concerta nu al een paar jaar, wegens ADHD. Heb met een specialist (kinderarts) gesproken en die heeft me begeleid in het vinden van de juiste dosis. Ik slik enkel doordeweeks, omdat ze dan echt nodig zijn bij het concentreren bij mijn studie. In het weekend laat ik ze liever even liggen. Ik heb persoonlijk redelijk veel bijwerkingen, maar die treden vooral op aa[lees meer...]n het begin van de werkweek. Ik heb het gevoel dat dit komt door het niet slikken in het weekend. Ik heb vooral last van verminderde eetlust en verhoogde stress. Toch wegen de bijwerkingen niet op tegen het feit dat ik me nu heel goed kan richten op één taak, bij het studeren, en dat voor een paar uur lang. Ik zou wel als dringend advies geven concerta niet zomaar op eigen initiatief te gebruiken. Een specialist of huisarts heeft verstand van de dosis en weet precies wanneer het fout zit. Te hoge dosis is niet alleen lichamelijk vervelend, maar vooral psychologisch raak je in de war.
12-11-2017

ADHD

Ik ben zo'n 11 jaar geleden begonnen met concerta nadat bleek dat Ritalin slikken 3 keer per dag niet lukte. Eigenlijk altijd tevreden geweest, hielp met concentreren en chaos in mn hoofd. De laatste tijd merkte ik echter vaak dat ik moeite had met slapen, en dat het gebrek aan eetlust vaak zo extreem was dat ik een hele dag niks at. Vooral hierdoor ben ik sinds kort (lees[lees meer...]: 3 dagen) overgestapt van 54mg naar 36mg (met toestemming van mijn arts). Vreemd genoeg merk ik wat hormonale schommelingen, buikpijn, jeugdpuistjes die ik jaren niet heb gehad. Ik wacht het even af voor de rest. (ADHD, Asperger)
06-11-2017

ADD

Ik ben begonnen met Concerta om de ADD-verschijnselen te verminderen. Dit middel werkte in het begin zeer effectief (1 x 18 MG), maar na een tijdje ervoer ik het effect minder. Toen ben ik overgestapt op 2 x 18 (1 x 's ochtends en 1 x 's middags). Hierbij merkte ik dat de angstklachten toenamen, maar ook na een paar keer weer minder werden. Echter gold dit ook voor de gewe[lees meer...]nste effecten. Om toch de positieve werking te kunnen ervaren ben ik 1 x 36 ('s ochtends) en 1 x 18 ('s middags) gaan gebruiken. Ik merk nu (na vijf dagen op deze dosis) dat ik de angstklachten helaas ook weer toenemen. Ik merk dat ik mij somberder voel dan normaal, en ik voel mij vooral sociaal onzekerder / stiller. Dit terwijl het daarvoor juist goed met me ging (op dat gebied). Ik ben bang om over te stappen op een lagere dosis omdat ik het juist ook wel een kans wil geven. Wat is jullie mening / ervaring hierin?
28-10-2017

ADD

Sinds 2010 heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen na de diagnose ADD. Na eerst het opbouwschema gevolgd te hebben, van laag naar hoog tot de conclusie gekomen dat ik veel baat heb bij de 54mg Concerta. Resultaat: Minder chaotisch in mijn hoofd, weer kunnen focussen op studie/werk, beter plannen/organiseren enz.. persoonlijk heb ik geen last gehad van vervelende bijwer[lees meer...]kingen, maar dit verschilt natuurlijk per persoon. Voordeel is de vertraagde afgifte waardoor er niet de gehele dag om de paar uur Ritalin genomen hoeft te worden. Nadeel is echter de hoge kosten die zelf betaald moet worden bij de Apotheek, daar geen enkele zorgverzekering deze vergoed.
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (436) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (359) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!