ISO 27001

Pagina 1 van 7

19-04-2017

04-03-2017

ADHD

Voor iedereen is het gebruik en de ervaringen van Concerta bij ADHD anders, niemand is namelijk hetzelfde. Ik startte in groep 8 met het medicijn, ik begon bij een redelijk lage dosering na vaststelling dat ik ADHD had, volgens mij 18mg. In de beginjaren had ik veel last van eetlustvermindering en het moeilijk in slaap kunnen komen. Dit is door het gebruik van Melatoni[lees meer...]ne enigszins onderdrukt, maar had nog niet het gewenste resultaat. Na een paar jaar afgestapt van Melatonine. Toen ik in de 3e zat, zat ik onderhand aan een redelijk hoge dosering van 54mg, een tablet van 36mg en een tablet van 18mg. Je merkt op een gegeven moment wel dat het medicijn echt werkt, en je leven ook veranderd, hoe gek het ook klinkt. Het was denk ik heel moeilijk geweest te staan waar ik nu sta zonder het gebruik van Concerta. Na een paar jaar ga je er mee leren leven, dan komt ook het moment dat je het zelf moet gaan betalen en je niet iedere dag meer zin hebt om de stilste van de klas te zijn. Ik ben het laatste jaar gaan afbouwen van 54mg naar 36mg. Deze slik ik nu niet meer omdat ik in de loop van de jaren zo veranderd ben, misschien mede door het medicijn, dat ik er mee heb leren leven en de ADHD onder controle heb. Al met al is het een fijn medicijn om te gebruiken. Het heeft bij mij ook het gewenste resultaat opgeleverd, des al niet te min kunnen de bijwerken soms erg vervelend zijn.
26-02-2017

ADD

2x p d 56 mg: 1 capsule 20 mg en een 36mg. Geen sterke effectiviteit. Wel sterke rebound. Moodswing was voor mij erg heftig en moeilijk te handelen. Ik ben overgestapt naar medikinet.
13-02-2017

ADHD

na 40 jaar vond ik het genoeg geweest, die herrie in mijn hoofd, al die tv's en radio's die fulltime aanstonden op allerlei zenders, hard en zacht. De vele verhalen die ronddwaalden en ik niet stop kon zetten, het impulsieve, het snauwerige, het boos zijn, geïrriteerd, maar niet weten waarom je de neiging hebt een willekeurige fietser op een willekeurig moment een knal voo[lees meer...]r zn kop te willen geven, hahahaa. vreselijk!!! na de diagnose ADHD viel mijn jeugd op zijn plek, je anders onbegrepen voelen, dom!! want wie gaat in een prachtige lijn paarden die in ene naar links moeten dan als enige naar rechts, ik natuurlijk, maar ik ben toch niet gek, ik weet toch verdorie wel wat links en rechts is..... tja nu weet ik dat ze ipv van te roepen: nu naar links!!! Mij ff 5 minuten van te voren moeten inlichten welke kant we op gaan want stantepee reageren is er in mijn brein niet bij, niks dom gewoon net wat langer de tijd nodig en dan strontintelligent uit de hoek komen is mijn motto tegenwoordig. maar ja toen nog niet, de jaarlijkse gesprekken op school ook altijd hetzelfde, het wordt niks met haar! elke vlieg ziet ze langskomen, de lolbroek vd klas, tja je staande houden is dan alleen mogelijk. Affijn ik aan de medicatie... wat een ellende... ik persoonlijk had alleen maar heel erge bijwerkingen, schijnbaar reageer ik op veel medicatie heftig, erg droge keel, drinken drinken, afvallen (das wel lekker hihi) uiteindelijk zo voorzichtig mogelijk na al een tijd met venlafaxine de dalen en de pieken heerlijk vlak te krijgen (dat is al een verademing) heeeel voorzichtig concerta opgebouwd. Wat een feest!!! dat een mens zich zo dus ook kan voelen, slapen 12 uur aan een stuk (hoezo van 40 jaar iets in te halen), vrolijk, maar 1 gedachte tegelijk ipv 36 door elkaar heen, weer energie voor 10, een leukere mama. Mijn gezin leed erg onder mijn niet te controleren stuiterbal humeur, de ene keer zei mam is goed hoor schat, om de volgende keer volkomen out of the blue van flippenstijn te gaan. Afschuwelijk. Fijner huwelijk door meer begrip, gelatener voel je je, in een woord mijn echte leven begon. En voor degene die denken ja maar het is toch rotzooi??? Ja en!!! het is mijn rotzooi waarmee ik nog 40 jaar, de andere helft van mijn leven, slaap, plezier heb, geniet, energie heb, mezelf eindelijk heb leren kennen als een harstikke leuk, nog steeds lekker impulsief ding, maar dan op de goede manier. Ipv midden op straat te denken: heee bloemen voor oma!!! en de rem in te trappen om vervolgens 6 andere fietsers achter mij in mijn nek te krijgen, denk ik nu heeee is wel leuk een bloemetje mee te nemen, ik zal zo even stoppen om te kijken of ik hier ergens kan draaien om bij dat winkeltje een bloemetje mee te nemen. Jij veranderd niet, je gedrag wel en op een heerlijke zalige fijne manier zoals jij wil... en de rest vd wereld met zijn gezeik van er komen er steeds meer bij van die! Ik denk dat we het in 2017 maar eens gaan omdraaien het wordt tijd! Wij ADHD'rs, ADD'rs, autisten zijn de normale norm geworden, want wij zijn lekker nu in de meerderheid, met onze eigen specifieke talenten waar wij in uitblinken, want wat is in godsnaam normaal het kind dat netjes meteen rechts gaat als je dat vraagt??? Is het niet langzamerhand zo dat wij eens gaan denken, jezus dat is toch niet normaal zeg....85% van de leerlingen heeft meer tijd nodig, meer uitleg, misschien baat bij een toets die maar steeds een vraag tegelijk geeft ipv een onoverzichtelijk pakket, heeft een koptelefoon nodig om meerdere geluiden even af te schermen, een kleinere toets waar hij/zij eens lekker wel een 7 voor haalt gewoon, omdat ze het kunnen maar wel op hun manier. Dat is gewoon, dus als leraren dat eens als maatstaf namen, hadden ze ook niet zoveel problemen in de klas, het zijn niet de leerlingen het is het systeem dat normaal les geeft, maar we hebben net geconstateerd dat 85% van ons al niet meer normaal is, dus draaien we het om. ADHD, ADD, autist: doe lekker normaal, want dat zijn wij. En al degene die zo goed meteen kunnen reageren, voor de tijd om is klaar zijn met een toets, niks meer aan uitleg nodig hebben, niet snel afgeleid zijn en met een klok erlangs een heel pakket afwerken maar nergens specifiek echt in uitblinken (want dat doen wij wel!!! Hahhaa). Die 10 personen per school! Jullie zijn niet normaal man. Ik zeg voor degene die zeggen, gadver, ik loop mezelf echt in de weg, join the concerta club, en voor vele anderen, strijdt voor je kind, partner voor de normaal norm. Dat is namelijk wat een ieder wil zijn, een gewoon normaal kind, en ja de een is dit en de ander is dat. maar dat is al sinds de oertijd. Groetjes, Sandra
28-01-2017

ADHD

Ik slik sinds mijn 9e medicijnen voor ADHD, begonnen met 5 mg per dag en zit ondertussen op 45 mg (1 keer 18 en 1 keer 27) per dag. Werkt goed en ik kan me beter concentreren op school. Ook ben ik er minder onhandig door geworden. Ik laat minder vaak dingen vallen en val zelf ook minder vaak. Toppie op het inslapen na dan. Begin en einddatum wist ik niet dus maar wat ingev[lees meer...]uld dat volgens mij wel in de buurt ligt.
19-01-2017

ADD

verhoogde concentratie, minder afgeleid. niet meer zo opvliegerig, levend lustiger, aardiger, niet meer zo snel uitgeput. Weer interesse in mensen, vrienden maken, liefde. Als ik 's morgens tablet neem, kan ik weer 3 uur slapen. Minder somber, vrolijker.
12-01-2017

ADHD

Hallo, Wondermiddel. De hele antidepresiva lijst afgewerkt, niets hielp, veel, heel veel bijwerkingen, nu Concerta. Het brengt Rust. Formidadel middel. Je kan het beter wel als niet proberen. De eigen bijdrage, in tegenstelling tot Ritalin, moet n ieder voor zichzelf bepalen, mij is het meer dan waard. 's Morgens 1 tablet, en er ging voor mij een nieuwe wereld open.
07-12-2016

ADHD

Hallo dit is een wereld medicatie, toen ik ben begonnen met concerta is mijn wereld compleet veranderd. De thuissituatie veranderde positief, op mijn werk ging het veel beter met name concentreren, ik had nogal eens ongelooflijk veel verzuim door mijn impulsieve gedrag wat resulteerde in ongelukken op de werkvloer. Alles werd voor mij ineens duidelijk. Ik hoop dat dit verh[lees meer...]aal je kan helpen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!