methylfenidaat

Medikinet (118 meningen)

Bojan Nikolik (05-12-2014)

08-09-2020 | Man | 22
ADHD
Ik begon op mijn 16de met concerta , naar zes jaae geslikt te hebben en geen bijwerkingen gehad te hebben. Kreeg ik heel erg last van hyperventilaties en paniekaanvallen. Ik durfde op een begeve moment mijn huis niet meer uit en schrok al als het gordijn bewoog. Nu naar 2 weken gestopt te zijn nig steeds bijwerkingen. Het duurt even voor het concerta uit me lichaam is. Oxa[lees meer...]zepam helpt mij om rustig te blijven en toch nog dagelijkse dingen te kunnen doen en langzamer hand te genezen. Aan iedereen die dit leest : kijk uit met dit medicein. Gebruik het voor school, en niet het dagelijks leven en stop er op tijd mee. En het belangrijkst laat je regelmatig controleren! Ik stop er mee en blijf er van af. Het maakt je eerst compleet , maar het xal je hoe dan ook gaan slopen! Meerdere mensen in mijn omgeveing die dit gebruikte hebben dit ook mee gemaakt op ten duur. Ik dacht ook dat het mij niet zou over komen. Maar helaas. Pas aub op! Ik hoop dat jullie hier iets aan hebbe

23-05-2020 | Vrouw | 19
ADHD
Ik gebruik concerta nu al een aantal maanden. Begon met 27mg, dit is na een week verhoogd naar 36mg. Ik neem het soms 2x per dag in, ligt aan de dag. Momenteel neem ik 1x per dag 36mg in de ochtend en als ik de tweede inname nodig heb 27mg. Niet 2x per dag 36mg. Het medicijn werkt goed, alleen het grootste nadeel is het effect op mijn eetlust. Ik kan niks binnenkrijgen, ik[lees meer...] heb ook geen honger gevoel meer. En als ik eet, eet ik met tegenzin. Vaak krijg ik last van misselijkheid en moet ik ervan braken. Binnenkort weer een afspraak bij mijn psychiater, hopelijk is er een manier om dat op te lossen. Ik heb namelijk sinds het begin er al last van, dosering is toen verhoogd naar 36mg vanwege de effectiviteit.

29-04-2020 | Vrouw | 45
methylfenidaat (18mg)
Autisme
Tegen overprikkeling en ADD/ADHD klachten maar vooral conflicten en overprikkeling naast de onrust die andere middelen als bijwerking geven naast afvlakking, akatasie en verergering tics en ASS dwang en drang, nu weer start Concerta 18mg ophogen naar hogere dosering in komende weken. Eindelijk weer eerste dosering start Concerta 18mg met ophogen dosering in komende weken[lees meer...], nu van alle andere psycho farmaca af, dus geen anti psychotica meer of anti depressiva, stemmingstabillisoteren. Na 17 jaren geworstel is het zover!

15-04-2020 | Man | 25
ADHD
Werkt goed ik heb ooit de hoogste dosering gehad. maar het bouwd heel langzaam af. Ik merk ook dat ik niet zozeer druk wordt meer zonder medicijnen wat ik vroeger had. ik heb nu meer last van verwarring zonder de medicijnen door alle prikkels die ik op pak. Enkel een min punt van de staat rotaling word volledig vergoed hoewel dit meer fluktueert dan conserta maar go[lees meer...]ed ik betaal gewoon aangezien ik beter presteer en me zelf niet zo verstreek.

05-04-2020 | Vrouw | 24

02-04-2020 | Vrouw | 20
ADHD
Begonnen aan de universiteit en sinds toen lukte het me niet meer met studeren en mijn leven goed op orde houden. Op de middelbare lukte het allemaal prima omdat er veel structuur was en ik het vwo niveau net aan kon. Ouders dachten aan onderpresteren maar dat boeide me niet echt. Toen gaan studeren en naar de huisarts gegaan omdat ik het vervelend vond en ik graag mijn st[lees meer...]udie wilde halen. ADHD diagnose gekregen en toen gestart met concerta 36 mg. Van 54 mg werd ik echt een anti sociale zombie. Met 36 lukt het prima al heb ik wel veel haaruitval laatste tijd. Soms ben ik best wel snel opgefokt en wil ik met rust gelaten worden, grootste deel van de tijd ben ik gewoon mezelf. Fijn middel en ik ga mijn eerste jaar halen waarschijnlijk en raak ik minder snel gefrustreerd en kan ik veel langer met een taak bezig blijven.

08-03-2020 | Man | 28
ADD
Methylfenidaat werkt eigenlijk heel goed, maar voor zeer korte duur. Daarna enorm veel last van bijwerkingen, enorme rebound en ontzettend veel moeite met ontspannen. Ik voelde me enorm high, enorm 'strak' staan. Dit voelt heel ongemakkelijk op straat en in contact met anderen.

01-03-2020 | Man | 24
ADD
Sinds 7 weken ben ik opgenomen in een kliniek, hier, zijn we met o.a diognastiek bezig. In het verleden heb ik de diagnose add gekregen en hiervoor kreeg ik het medicijn bupropion (welbutrin) voorgeschreven dit geen een tijdje goed totdat ik erg suïcidaal werd. Dit middel werd voorgeschreven omdat ik op dat moment ook heel erg depressief was en wilde stoppen met roken. Nu[lees meer...] een paar jaar later kreeg ik de vraag of ik concerta wilde proberen. Hier ben ik mee akkoord gegaan omdat ik heel onrustig in mijn hoofd was en veel aan het piekeren was. We begonnen met de 18mg en ik merkte gelijk al verschil. De eerste dagen veel hoofdpijn en misselijkheid maar daar was ik al voor gewaarschuwd. Na een week hebben we het verhoogd tot 36mg. Nu merk ik dat het een stuk beter gaat. Het enigste vervelende is, is wanneer de concerta is uitgewerkt ik veel last heb van hoofdpijn waardoor ik ook wat minder slaap. Maar al met al heb ik er veel baat bij.

03-02-2020 | Man | 22
methylfenidaat (10mg)
ADHD
Ik gebruik dit medicijn sinds ik 11 jaar ben, ik ben nu 22 en het werkt super. Nauwelijks tot geen bijwerkingen. Door dit medicijn kan ik er goed functioneren en ik kan niet meer zonder. Echt een aanrader

30-11-2019 | Man | 43
methylfenidaat (30mg)
ADHD
Makkelijk elke ochtend in nemen en klaar

29-11-2019 | Vrouw | 17
ADHD
Ik ben 17 jaar en weet sinds mijn 14e dat ik ADHD heb. Een diagnose die heel wat duidelijk maakte voor mij. Ik heb vanaf mijn 14e van alles geslikt en geprobeerd. Verschillende medicijnen geprobeerd, soms een paar maanden niks, etc. Ik vertel u even over mijn ervaring met Concerta. Concerta is een heftig middel. Het werkt goed voor de concentratie, maar alles [lees meer...]wat daar niet mee te maken heeft werkt in het nadeel. ADHD hebben heeft veel voordelen en nadelen, maar het is wel hoe je als persoon bent. Ik merkte dat als ik Concerta voor een aantal weken slikte, ik totaal mezelf niet meer was. Ik werd een soort zombie. Je energie, spontaniteit, humor, is allemaal weg. Tijdens de examenperiode heeft het mij gered, maar ik neem dit medicijn niet meer. Alleen als ik het écht nodig heb voor concentreren. Alle negatieve bijwerkingen wogen voor mij zwaarder dan de positieve bijwerkingen. Bij bijwerkingen moet u denken aan: - Elke dag hoofdpijn, soms ook daardoor duizelig of licht misselijk. - Je spontaniteit gaat helemaal weg, voelt je gevangen in je eigen lichaam. Ik had vaak last van huilbuien of angst/paniek (omdat je niet meer jezelf bent, wat echt doodeng is) - Stemmingswisselingen, vooral heel snel boos worden Voor iedereen verschilt het natuurlijk. Het is heel lastig om een goede balans te vinden, ik zoek die nog steeds. Ik hoop dat u wat heeft gehad aan mijn verhaal, mijn ervaringen. Ik wens iedereen met ADHD het beste en hoop dat iedereen voor zichzelf een goede oplossing kan vinden voor zijn/haar moeite/struggles met ADHD.

30-10-2019 | Vrouw | 22
ADHD
Ik heb dit medicijn een aantal maanden geslikt, maar door de bijwerkingen ben ik gestopt. Het maakte mij erg depressief en ik kon mijn emoties niet goed onder controle houden. Werd erg geprikkeld en ik ben een aantal keer uit de bocht geschoten en heb mensen uitgescholden, iets wat ik normaal niet zo snel zou doen. Het heeft mijn hoofd op focus niveau erg geholpen, maar[lees meer...] de rest uit proportie gehaald.

26-10-2019 | Man | 56
ADD
Ik slik concerta al 15 jaar. Ik ben veel beter geconcentreerd in mijn werk. Ik wil ook niet meer zonder. Doordat bij mijn kinderen ADD/ADHD is gediagnotiseerd ben ik er zelf ook achter gekomen.

15-10-2019 | Man | 17
methylfenidaat (30mg)
ADHD
Na jaren van slikken ben ik er mee gestopt omdat ik verder kon leven met de bijwerkingen van ADHD tot nu toe dan. Ik heb mijn voortgezet onderwijs met goed gevolg afgemaakt en hetb geleerd om mijn concentratieprobleem met hulpmiddelen goed te krijgen. Mijn gebruik van concerta was top, voor 10 uur in de ochtend innemen en de rest van de dag geen last van hyper gedoe. Ik k[lees meer...]an het iedereen aanraden van jong tot oud.

04-10-2019 | Man | 11
methylfenidaat (27mg)
ADHD
Concerta werkt prima maar mijn zoon van 11 had teveel last van de bijwerkingen. Zelfs met hem bij de jeugdarts gelopen nu over op medikinet

19-08-2019 | Man | 48
ADHD
had elke dag hoofd pijn met dit pilletje , en moest er nog grof voor bij betalen ook . ben gestopt. Geen hoofdpijn meer

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum