lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

28-01-2017

ADHD

Ik slik sinds mijn 9e medicijnen voor ADHD, begonnen met 5 mg per dag en zit ondertussen op 45 mg (1 keer 18 en 1 keer 27) per dag. Werkt goed en ik kan me beter concentreren op school. Ook ben ik er minder onhandig door geworden. Ik laat minder vaak dingen vallen en val zelf ook minder vaak. Toppie op het inslapen na dan. Begin en einddatum wist ik niet dus maar wat ingev[lees meer...]uld dat volgens mij wel in de buurt ligt.
19-01-2017

ADD

verhoogde concentratie, minder afgeleid. niet meer zo opvliegerig, levend lustiger, aardiger, niet meer zo snel uitgeput. Weer interesse in mensen, vrienden maken, liefde. Als ik 's morgens tablet neem, kan ik weer 3 uur slapen. Minder somber, vrolijker.
12-01-2017

ADHD

Hallo, Wondermiddel. De hele antidepresiva lijst afgewerkt, niets hielp, veel, heel veel bijwerkingen, nu Concerta. Het brengt Rust. Formidadel middel. Je kan het beter wel als niet proberen. De eigen bijdrage, in tegenstelling tot Ritalin, moet n ieder voor zichzelf bepalen, mij is het meer dan waard. 's Morgens 1 tablet, en er ging voor mij een nieuwe wereld open.
07-12-2016

ADHD

Hallo dit is een wereld medicatie, toen ik ben begonnen met concerta is mijn wereld compleet veranderd. De thuissituatie veranderde positief, op mijn werk ging het veel beter met name concentreren, ik had nogal eens ongelooflijk veel verzuim door mijn impulsieve gedrag wat resulteerde in ongelukken op de werkvloer. Alles werd voor mij ineens duidelijk. Ik hoop dat dit verh[lees meer...]aal je kan helpen.
25-11-2016

ADHD

Bijna 3 jaar geleden zijn wij gestopt met Concerta voor mijn zoon, toen 9. Zijn bijwerkingen waren zo heftig waarbij de urenlange erectie het meest ernstige was. De afgelopen jaren zijn we op een andere voet verder gegaan en dat werkte goed. Helaas zit hij nu in de pubertijd en ervaren wij weer alle negatieve kanten van zijn ADHD. Het is heftiger en hij heeft er veel last [lees meer...]van op sociaal gezien. Daarom dachten we dat het geen kwaad kon om weer te proberen. Maar wat een spijt! De afgelopen dagen is hij overdag beroerd geweest en vanaf 4 uur in een rebound met paniek, hysterisch gedrag, vluchten, waanbeelden, wegkruipen, veel huilen en aan een stuk praten over enge zaken. 's Avonds niet durven slapen en zijn oudere broer mag niet in de buurt komen - dan wordt het nog erger. Het is het ons niet waard! We gaan het weer op een andere manier proberen.
08-11-2016

ADD

Ik slik nu ongeveer een maand concerta en vind het middel erg fijn werken. Ik voel me geconcentreerd en kan me beter aanzetten tot het uitvoeren en beginnen/afmaken van taken. Helaas heb ik de bijwerking extreme haaruitval. Daarom overweeg ik te stoppen met het medicijn. Ook word ik er soms erg nerveus van en ben ik 's avonds echt kapot, maar daar kan ik alletwee nog wel m[lees meer...]ee dealen. Vooral die haaruitval vind ik super vervelend. Qua eetlust was het de eerste twee weken wat minder, maar van die bijwerking heb ik inmiddels geen last meer. Hiervoor slikte ik ritalin en dat werkte ook fijn, maar kreeg ik hartkloppingen van.
03-11-2016

ADHD

Ik kan me goed concentreren op school, en kan beter nadenken voor ik iets zeg! Alleen word ik een beetje bang van alle slechte reacties. Ik merk na een half jaar dat ik wel iets minder effect heb dan voorheen. Ik heb nu 54 mg voorgeschreven gekregen en vind dit prettig!! Ik raak alleen in de twijfel of ik dit wel moet doen? Is het dan echt zo slecht? Het helpt mij goed op[lees meer...] school en met andere dagelijkse activiteiten!
07-10-2016

ADD

Ik mocht gelijk concerta proberen. Ik begon met 18 mg en binnen een week mocht ik al aan de 36 mg. Ik wist niks af van dit medicijn, uiteindelijk heb ik spijt dat ik er ooit aan begonnen ben. 18 mg sloeg bij mij niet aan, 36 mg in het begin ook niet, binnen een maand mocht ik 54 mg proberen. De bijwerkingen werden me te heftig en begon al gauw kilo's te verliezen, in totaa[lees meer...]l ben ik 8 kilo afgevallen. 54 mg werd voor mij te heftig, ik begon te hyperventileren en als het medicijn uitgewerkt was, kreeg ik het gevoel dat ik gek werd. Ook ging het met mezelf niet heel goed, dus vandaar sommige heftige bijwerkingen. Uiteindelijk ben ik weer terug gegaan naar 36 mg en heb deze ongeveer 2 maanden geslikt. De bijwerkingen bleven en ik bleef afvallen, ook slapen ging heel slecht, waardoor ik uiteindelijk nog maar 16 uur per week sliep, door die medicijnen kon ik gewoon door en had ik niet last van slaaptekort, maar omdat ik ook niet veel at, kwam ik psychisch hier onder te lijden, als ik in bed lag, raakte ik gewoon in paniek om te slapen, maar ook om te leven leek het wel. Het is heel moeilijk uit te leggen, maar ik kreeg het gevoel dat ik gewoon gek was, dit was een combinatie van en te weinig eten en te weinig slapen. Uiteindelijk ben ik bij een andere psychiater geweest en die zei dat ik beter voor een tijdje kon stoppen met de medicijnen. Ik ben nu aan het afbouwen en ben heel erg moe. Ik raad het medicijn absoluut niet aan, maar het kan verschillend zijn per persoon, maar dit is mijn ervaring met concerta.
Pagina 1 van 7

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!