ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
16-10-2018

ADHD

Met lage dosis begonnen, enkele dagen goed gegaan. Plotseling werden alle gevoelens versterkt. Zeer heavy. Dan trg verdwenen dat gevoel. Lage dosis leek Geen meerwaarde te hebben. Na verhoging dosis leek het even beter te gaan. Voelde mij met momenten precies op speed. Focus focus maar was van korte duur. Daarna begon depresief gevoel terug te komen en alle bovenvermelde g[lees meer...]evoelens. Enige verschil was,dat ik met deze dosis mij zeer diep heb doen Laten gaan. En wil dit gevoel nooit meer mee maken.
27-09-2018

ADHD

Beste Concerta gebruikers. Ik heb 4 kinderen met ADHD waarvan me oudste 18 is en me jongste 5. De 2 oudste hebben allebei concerta gebruikt van 18mg tot 56mg. Pas op dat als je concerta gaat gebruiken je ook de echte concerta krijg en niet de replica! De echte heeft Jansen op het doosje staan en zijn lang, rond en hard niet te breken. De replica daarin tegen is soor[lees meer...]t ovaal en platter. Deze worden gegeven omdat ze kwa kosten goedkoper zijn de een heeft er baat bij de ander totaal niet! Ik ging naar de apotheek om nieuwe concerta te halen voor me dochters toen ik de replica kreeg. Volgens hun hetzelfde alleen anders van vorm. Me oudste dochter werd depri, last van alles bijwerkingen noem maar op. Eerste instantie dacht ik ze is aan het puberen dus komt wel goed. Tot ik er achter kwam dat de concerta niet DE concerta was. Ik naar de apotheek en me verhaal verteld. Die mvr gaf toe dat ze vaker klachten ervan hebben gehad maar dat ze ze gewoon moeten aanbieden ivm de kosten. Nou ik heb haar gezegd dat ik die nooit meer wil voor allebei niet. Ging gisteren voor me jongens concerta halen die hadden eerst medikanet nou pff heeft even geholpen maar me oudste zoontje reageer erg agressief erop dus ben overgestapt. Okeej ik die pillen halen gisteren wat denk je geven ze me weer die replica heb ze gelijk even duidelijk gemaakt dat ik niet meer wil. En ook zijn ze geen zombies maar ook gewoon nog leuk en ondeugd. Gr Chantal
27-09-2018

06-09-2018

ADHD

Mijn zoon van nu 10 kreeg deze ellende voorgeschreven. En hij heeft alleen maar geklaagd over buikpijn, misselijk, hoofdpijn. En dat werdt al erger zo erg dat hij getest werd op de ziekte van Crohn. En sinds gister achtergekomen dat het door de Concerta komt! Want hij heeft het 6 weken niet geslikt met de vakantie en hij slikt t nu weer sinds maandag en ja hoor wede[lees meer...]rom zijn de klachten in alle hevigheid terug. Ik stop ook met die troep te geven hoj zit op een speciale basisschool en ze nemen hem maar zoals hij is
18-06-2018

ADD

Toen ik begon met de medicijnen zat ik in de eerste klas. Ik had moeite met concentreren en we hadden al vele medicijnen geprobeerd maar concerta was de enige die voor mij leek te werken. Ik had alleen geen besef van alle bijwerkingen tot 2 jaar geleden, toen ik in de 3e klas zat. Ik merkte dat het achteruit ging met mijn mentale gezondheid en dat ik ongelukkig was, maar i[lees meer...]n de weekenden en vakanties (periodes dat ik de medicatie niet slikte) voelde ik me wel erg blij en gelukkig. Ik begon besef te krijgen van het feit dat de medicijnen me ongelukkig maakten, ik stopte ze te slikken. Mijn schoolresultaten gingen achteruit en ik ben zelfs van het vwo naar het havo overgestapt. Maar dit heb ik hier zekerweten voorover. Je geluk komt eerst, dan je succes, want wat is succes zonder geluk, uiteindelijk zal je er toch wel komen. Ik heb ook een tijdje ritalin geprobeerd maar merk wel dat concerta effectiever is voor mij. Ik slik nu dus alleen nog maar concerta op dagen dat ik veel moet leren of hele belangrijke toetsen heb. Dit helpt voor mij heel goed.
26-05-2018

Onrust

Concerta werkte niet optimaal.. Het voelde enig sinds als retalin, maar dan stukken minder intens en over en veel langere periode uitgesmeerd. Een groot nadeel is dat je dit dagelijks blijft slikken en niet 'even' een weekendje of dag sociaal kunt doen. Je blijft een zombie zonder eetlust (wel minder dan bij retalin, maar retalin werkt ook korter). Ik zou dit middel niet [lees meer...]aanraden.
14-05-2018

ADD

Toen ik op mijn 18e gediagnosticeerd werd met autismespectrumstoornis (toen heette dat syndroom van Asperger) + ADD, bood de psychiater me aan om Concerta voor te schrijven, vooral om het beter te doen op school. Ik was immers van plan om verder te studeren in het hoger onderwijs. Mijn schoolresultaten waren altijd wisselend geweest, fluctuerend van zeer goed tot midde[lees meer...]lmatig (net geslaagd), de reden waarom dat kwam daar had ik toen nog niet genoeg inzicht in. Nu veel beter maar daar ga ik nu niet dieper op in. Ik het voorstel om Concerta te beginnen geweigerd omdat ik het niet echt nodig vond. Mijn hogere school ging uiteindelijk goed het eerste jaar, pas vanaf het 2e jaar kwam ik in de problemen. Mijn schoolresultaten gingen redelijk snel naar beneden tot middelmatig scoren ongeveer mijn beste was, ik had toen echt hulp nodig en heb verschillende begeleidingen gekregen, gezocht wat er kon gedaan worden maar Concerta was uiteindelijk mijn laatste toevlucht. Ik was dan al 24 jaar geworden wanneer ik Concerta begon te nemen. Uiteindelijk heeft het me niet geholpen met mijn schoolresultaten, het was eigenlijk veel te laat helaas. Toch heeft het een positieve werking. De prikkels en indrukken die ik ervaar kan ik nu precies netjes in mijn hoofd op een rijtje plaatsen en verwerken, waar dat zonder Concerta meer een soort van soep en chaos is. Daardoor kan ik nu veel makkelijker groepsgesprekken volgen en eraan deelnemen, waar dat vroeger in het algemeen moeilijker ging. Het openbaar vervoer nemen vergt niet zoveel energie van mij meer, doordat mijn prikkelverwerking minder chaotisch is. Ik heb het altijd heel moeilijk gehad met vooral drukte, lawaai en licht, dit put me harder uit dan ik zelf doorhad eerder. Ik kan je nog allerlei voorbeelden geven waarin het een positieve invloed heeft in mijn dagelijkse leven maar dit zijn de eerste die snel in me opkomen. Het enige nadelige effect dat het op me heeft en me echt kan storen, is dat ik iets serieuzer ben en mijn gelaatsuitdrukkingen er moeilijker doorkomen, wat me nog serieuzer doet overkomen. Helemaal niet handig in sommige situaties, maar goed. Ook vaak last van een droge mond, lichtjes verhoogde hartslag en lichte beef in handen vooral de eerste paar uren na inname, maar dit vind ik veel minder storend. Afhankelijk van mijn gemoedstoestand kan de uitwerking wel wat onaangenaam zijn. Kortom, ik denk dat Concerta me het meest helpt met simpelweg inzicht krijgen. Inzicht in wat ik aankan qua prikkels en waar mijn grenzen liggen (als dat steek houd). Zo hoop ik mijn leven te kunnen sturen en aanpassen tot ik in het meest ideale geval er geen meer nodig heb. Oh, het is ook heel erg duur wel :(
29-04-2018

Syndroom van Asperger

vanaf mijn 36 de diagnose van Asperger (licht autisme) gekregen. Hiervoor gediagnosticeerd met persoonlijke stoornis en in die tijd meerdere SSRI's geprobeerd. Na de autisme diagnose las ik in een universiteit onderzoek dat Asperger wellicht zou helpen. Ik had namelijk nog steeds buien van agressie en langzaam opkomende rusteloosheid bij sociale evenementen. Dit middel (w[lees meer...]el in combinatie van 10mg paroxetine en 10mg brintellix) is voor mij de oplossing geweest die mijn leven heeft veranderd. De bijwerkingen zijn vooral in het begin en verdwijnen na een maandje of 2. Ik ben er heel tevreden over. Ik ben een ander mens. Ik heb geen agressieve buien meer en kan me veel beter focussen in sociale situaties. Ik merk wel na 1jaar een beetje van gewenning gaat ontstaan.
Pagina 1 van 7

Mirena (2085) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (838) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (475) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (457) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (369) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!