ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-05-2017

ADHD

Na jaren aanmodderen met anti depressie medicatie die ik overigens nog steeds gebruik, In oktober 2016 begonnen met ritalin. Ik had binnen het tijdsbestek van nog geen week er om de 2 uur 1 nodig, daarbij werd ik daar erg onrustig en opgefokt van. Gebruik nu een maand concerta 54 mg. Heb alleen ook niet genoeg aan 1 capsule per dag. Maar voel me wel erg goed, ben eindel[lees meer...]ijk weer wie ik ben, en niet meer zo afgevlakt.
12-05-2017

ADD

slecht slapen, hele dag niks eten, niet sociaal op school, verlegen door gebruik, erg moe aan het eind van de dag.
06-05-2017

ADD

Bij een opname is add geconstateerd, sindsdien concerta. Bijwerkingen: Geen hongergevoel, zweethanden en soms toch druk.
29-04-2017

ADHD

Ben begonnen in 2012 eerst met methylfenidaat kort werkend(ritalin), vrij snel daarna vanwege rebounds over op concerta. Ik herinner mezelf nog de allereerste tablet, ik fietste voor het eerst naast mijn partner ipv een paar meter voorruit. Op de snelweg dacht ik waarom heb ik zo'n haast en rijdt ik zo hard. Ik kon luisteren bij verjaardagen en had helaas de eerste weken w[lees meer...]el veel hoofdpijn en het gevoel dat ik een vreselijk rood gezicht had. Na jaren gebruik kreeg ik hartklachten en moest per ambulance naar het ziekenhuis, hier bleek dat ik vertragingen kreeg van mijn hartslag en het hart dubbele slagen ging maken(overslaan). Moest per acuut mijn medicatie stoppen en bij controle van mijn hart bleek deze totaal niets meer te mankeren! De medicijnen dus, moest minderen met medicatie omdat er geen alternatief was en kreeg weer problemen op het werk door aandachtsstoornis. Weer ophogen gaf weer hartklachten en een gevaarlijk hoge bloeddruk. Daarna gestart met 2x 18mg verspreid over de dag ( 1x 8:00 en 1x 15:00) dit ging prima, echter heb veel last van depressiviteit gekregen. Eigenlijk voel ik me wel 100% met concerta, maar mijn humeur is afgevlakt. Heb veel geleerd doordat ik concerta heb gebruikt en ga er nu mee stoppen. Na paar dagen stoppen komt er wel iets meer chaos terug, maar als ik mezelf goed controleer neem ik meer rust. Voel me veel gezelliger en vrolijker zonder medicijnen en dat geeft voor mij de doorslag. Ik wil weer echt leven ipv van in een soort cocon. Heb altijd het gevoel met concerta dat ik niet echt leef. Geniet er nu veel meer van je voelt je meer ' gedrukt'. Ik moet bekennen dat ik de concerta nodig heb gehad om mijn leven weer op de rails te krijgen en problemen op te lossen, maar er kwamen er met concerta dus ook veel bij. De bijwerkingen zijn gevaarlijk en ook ontstaat er sneller depressiviteit bij langer gebruik met hogere doseringen.
28-04-2017

ADHD

Veel duf makkende effecten, Dexamfetamine heeft dit bij mij niet gelukkig. Maar geeft wel de structuur, rust en kalmte.
28-04-2017

ADD

Via een lang traject - Coaching, psycholoog, psychiater - en na heel veel onderzoek is diagnose ADD. Mijn psychiater gaf aan dat er diverse behandelmethoden waren maar dat er ook medicijnen mogelijk waren. In overleg met Concerta begonnen omdat dit een langdurige werking had. Eerst een lage dosis daarna opgebouwd nu al een aantal jaar op 36 mg en ik word er rustig van. Ge[lees meer...]en meerdere gedachtenstromen, kan me dus beter concentreren. Ik maak nu weer zaken af. Ik heb bij deze dosis geen last van bijwerkingen.
19-04-2017

04-03-2017

ADHD

Voor iedereen is het gebruik en de ervaringen van Concerta bij ADHD anders, niemand is namelijk hetzelfde. Ik startte in groep 8 met het medicijn, ik begon bij een redelijk lage dosering na vaststelling dat ik ADHD had, volgens mij 18mg. In de beginjaren had ik veel last van eetlustvermindering en het moeilijk in slaap kunnen komen. Dit is door het gebruik van Melatoni[lees meer...]ne enigszins onderdrukt, maar had nog niet het gewenste resultaat. Na een paar jaar afgestapt van Melatonine. Toen ik in de 3e zat, zat ik onderhand aan een redelijk hoge dosering van 54mg, een tablet van 36mg en een tablet van 18mg. Je merkt op een gegeven moment wel dat het medicijn echt werkt, en je leven ook veranderd, hoe gek het ook klinkt. Het was denk ik heel moeilijk geweest te staan waar ik nu sta zonder het gebruik van Concerta. Na een paar jaar ga je er mee leren leven, dan komt ook het moment dat je het zelf moet gaan betalen en je niet iedere dag meer zin hebt om de stilste van de klas te zijn. Ik ben het laatste jaar gaan afbouwen van 54mg naar 36mg. Deze slik ik nu niet meer omdat ik in de loop van de jaren zo veranderd ben, misschien mede door het medicijn, dat ik er mee heb leren leven en de ADHD onder controle heb. Al met al is het een fijn medicijn om te gebruiken. Het heeft bij mij ook het gewenste resultaat opgeleverd, des al niet te min kunnen de bijwerken soms erg vervelend zijn.
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!