ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
15-11-2018

Escitalopram (escitalopram)

Burn-out , chronische hyperventilatie. Door deze medicatie kan ik terug functioneren in een proffesionele omgeving.
07-11-2018

Escitalopram (escitalopram)

Zeer effectief medicijn tegen paniek klachten. Dit medicijn kan weliswaar zorgen voor vermoeitheidsklachten en een aantal andere bijwerkingen zoals hoofdpijn en misselijkheid (vooral in het begin). Maar dit moet dan maar voor lief worden genomen.
01-11-2018

Escitalopram (escitalopram)

Deze ervaring schrijf ik omdat ik graag het starten van escitalopram aandacht wil geven Ik gebruik nu zes weken dit middel en voel me erg rot en merk nog geen voordeel. De dosis is 5 mg. Mogelijk is dit te laag voor een goede therapeutische werking. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee. Met rot voelen bedoel ik snel moe veel nare gedachten en heel weinig energie voor[lees meer...] initiatieven.
31-10-2018

Escitalopram (escitalopram)

Wilde dit typen voor de mensen die net als ik in beginsel anti “troep in je lichaam stoppen” zijn. Voordat ik toch dit medicijn probeerde heb ik overal de ervaringen tot bijna obsessief toe continu zitten lezen. Ik kan jullie vertellen dit medicijn is mijn leven aan het redden. Heb 15 jaar last gehad van paniekaanvallen en een continue staat van zenuwachtig. Laatste jaren [lees meer...]niet zozeer mentaal maar wel fysiek. Altijd een trillend en stijf lijf. Heel erg aan staan continu. Psychosomatische klachten. Erg druk in mijn hoofd geweest. Dankzij dit medicijn werd ik na ongeveer 3 maanden gebruik weer herinnert hoe het voelt om ‘normaal’ door het leven te gaan. Om niet continu gespannen te zijn. Ik wist voor dit medicijn niet eens dat ik ZO erg gespannen was. Het was mijn nieuwe normaal blijkbaar. In het begin was het even zwaar maar ben ontzettend blij dat ik doorgezet heb. Ik begon met 10 mg en ben na 6 weken ongeveer overgestapt op 15 mg. Dit medicijn heeft me niet geheeld maar geeft me de juiste tools om dit goed aan te kunnen pakken. Hoe mijn hoofd eerst een gigantische stapel ongeordende afwas was waar je gewoon niet weet waar te beginnen en er maar met een boog omheen loopt, is het nu meer dat alle borden opelkaar gestapeld zijn, al het bestek bijelkaar, alle glazen etc.. elke dag beetje bij beetje kom ik dichterbij de kern. Ik zou ten allertijden aanraden de medicatie te gebruiken in combinatie met praten met iemand. En vergeet nooit: je bent niet alleen.. Succes!
28-10-2018

Escitalopram (escitalopram)

Gezien de korte tijd dat ik het gebruik ka ik nog niet goed beoordelen hoe het middel werkt. Misschien moet ook de dosering aangepast worden. Tot nu toe weinig effect gemerkt.
18-10-2018

Escitalopram (escitalopram)

Ik gebruik deze voor depressie met de bijwerking dat ze meteen voor angst en paniekklachten werken ooit kreeg ik om die reden de sertraline (zoloft) (wat helemaal verkeerd afgelopen is). maar toen was nog niet bekend dat ik een IQ van 71 had en bleek dat de benadering jegens mij niet correct was wat uiteindelijk voor meer angst en kapot vertrouwen in de artsen to gevolg ha[lees meer...]d. Een psychiater in een gespecialiceerde behandelsetting heeft er 1.5 jaar over hedaan het vertrouwen terug te winnen. En heeft met hele kleine stapjes opgebouwd zodat ik de minste bijwerking had en het meeste voordeel. Ik wist niet wat ik aan moest met me goed voelen. Ik was zo gewend aan huilen dood willen anstig zijn en in een zwarte tunnel te leven. En ik was zo bang om eraan te beginnen en binnen een paar dagen voelde ik me zoveel beter en kon ik mezelf voor mijn kop slaan dat ik het niet eerder gedaan heb. Ik kon zelfs niet meer bij mijn angstgevoelens komen waar ik vervolgens bang van werd want geen angstgevoelens meer hebben was nieuw en akelig. Helaas heb ik soms toch nog paniek aanvallen. Maar de anderhalf jaar voordat ik met de escitalopram startte is weg en hopelijk tot nooit meer ziens. Bash dat was de meest donkere periode in mijn leven. Ik heb een aantal fikse onweers buien gehad in mijn leven maar dat was echt de aller zwaarste periode ooit. Hopelijk word dat record in mijn verdere leven nooit verbroken
12-10-2018

Escitalopram (escitalopram)

- 3 weken escitalopram 5mg teva (hoge gevoeligheid)- Last van: angst, paniekaanvallen, sociale angst, onrust, "burn out"-achtige klachten 1ste week was zwaar ( verward, angstig, transpireren, paniek aanvallen, amfetamine gevoel) 2de week leek het paar dagen iets beter te gaan, helaas was dit van korte duur. 3de weken nog steeds erg slecht nog steeds last van de [lees meer...]angst en paniekaanvallen hier komt bij dat ik me vrijwel constant erg verward gevoel niet kunnen concentreren een soort duizeligheid wat me extra angstig maakt. Heb jaren geleden 15 mg Lexapro geslikt wat mij toen goed hielp psychiater gevraagd of ik Lexpro mag proberen i.p.v. Escitalopram van merk Teva . als iemand dit leest en zelfde ervaring heeft laat dan aub een reactie achter.
07-10-2018

Escitalopram (escitalopram)

Ik heb meer dan 25 jaar last gehad van straatvrees, sociale fobie en dwang. Nooit heb ik medicatie gebruikt, totdat het me afgelopen voorjaar teveel werd. Ik ben gestart met escitalopram accord 10 mg en na 3 weken overgestapt naar 20 mg. De angst werd na paar weken al minder, ondanks de bijwerkingen. Ik had veel last van hoofdpijn, mast dat kwam omdat ik weinig water drink[lees meer...] op een dag. Ik ben toen meer gaan drinken en dat hielp enorm. De bijwerkingen werden met de dag minder en begon me steeds lekkerder in mijn vel voelen. Ik hield zeeën van tijd over, omdat ik geen angst meer voelde waar ik hele dagen controle over wilde hebben. Na 3 maanden kreeg ik ipv Accord het merk sandoz. Dit leek in het begin geen probleem. De angst bleef weg, maar ik had wel het idee dat de bijwerkingen opnieuw kwamen. Na 2 maand starten het piekeren, depressieve gevoelens en zelfs woede kwam op. Ik voelde me niet meer mezelf. Ik vergat heel veel, terwijl ik niet het idee had dat ik in mijn hoofd met andere bezig was. Ik heb gevraagd aan de huisarts of ik weer terug kon naar accord en dat was echt een verademing. Ik voel me nu super. Nooit gedacht dat er zoveel verschil in merk kan zitten. Accord werkt voor mij super
Pagina 1 van 7

Mirena (2085) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (838) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (475) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (457) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (369) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!