lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

20-03-2017

17-03-2017

Euthyrox (levothyroxine)

Sinds december 2009 is na 18 jaar klachten eindelijk Hashimoto vast gesteld. De huisarts schreef me thyrax voor en bij elk wisselende bloeduitslag kreeg ik een andere dosering voorgeschreven, kwartje erbij, kwartje eraf. 4 jaar later eindelijk naar een endocrinoloog, die vertelde dat mijn schildklier het niet meer deed en dat ik niet meer moest wisselen, maar dat ik de res[lees meer...]t van mijn leven op 100 zou zitten, ook zou een dieet niet helpen. In 2014 stapte ik over op natuurlijk schildklierhormoon, voelde me beter en begon eindelijk af te vallen. Toen moest ik vanwege een uitzaaiing veranderen van antihormoontherapie en sloeg mijn schildklier aan het schommelen. Op advies internist toch maar weer terug op thyrax en werd ik stabieler, inmiddels zit ik wel aan 175. Inmiddels ontdekt dat het met Hashimoto wel degelijk belangrijk is om een dieet te volgen, waaronder geen gluten meer en ook geen rauwe broccoli en bloemkool. Nu is mijn thyrax op en moest ik 4 weken geleden over op de euthyrox. Sindsdien brandende spieren vooral in benen en billen. Ik word er helemaal naar van. Mag niet overstappen op een ander merk voordat ik mijn bloedwaarden heb geprikt. Dat ga ik maandag doen, voordat de gebruikelijke 6 weken om zijn.
14-03-2017

Snel werkende schildklier

Hallo allen, Ik ben in 2007 heel erg ziek geweest door een te snel werkende schildklier. Ik heb hiervoor een slok gehad en thyrax gekregen. Na paar maanden een tweede slok en toen werkte mijn schildklier te traag. Ik heb nooit geweten dat je je daar zo slecht door kan voelen. Ondertussen ben ik door de Graves al vier keer geopereerd aan mijn ogen en ben ik ongeveer [lees meer...]twee keer per jaar van slag door wisselende waardes. Ik gebruik nu al drie jaar Euthyrox 150 en op zich heb ik geaccepteerd dat ik hiermee moet leven en dat gaat prima. Ik heb nog wel eens vage klachten zoals zere benen, duizeligheid en erg wit in mijn gezicht. Mijn vervelendste kwaal wat ik heb, maar ik weet niet of dit door bijwerkingen of door iets ander komt is dat ik regelmatig last heb van korte tics in mijn hoofd waardoor ik soms van die schrikreacties krijg. Het is altijd wanneer ik rustig zit en ik dan in ene een soort van schokje door mn hoofd/lichaam krijg. Dit gaat vaak gepaard met duizeligheid en het geen controle hebben over mijn hoofd. Beetje chaotisch etc… Het is heel naar en ik kom er niet af. Ik sport regelmatig en eet gezond. Ik ben hiervoor al naar de neuroloog geweest, deze kan niets geks vinden. Mijn schildklierwaardes zijn ‘normaal’ dus helpt de internist je ook niet verder. Ik weet niet of dit kan komen door de medicatie of dat het restklachten zijn. Ik ben alles behalve iemand die klaagt en ik kan ook goed leven met de stempel graves, maar die tikjes zijn heel vervelend. Is hier iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik hoor graag je reactie.
14-03-2017

Hypothyreoïdie

11-03-2017

Ziekte van Hashimoto

Hiervoor Thyrax 150 gehad. Eind vorig jaar over moeten gaan naar Euthyrox. In het begin voelde ik me niet prettig maar daarna voelde ik me vele malen beter dan met Thyrax. Veel minder spontane spierpijn, pijnlijke plekken, slecht slapen en warme benen in bed. Was ik maar jaren eerder met Euthyrox begonnen. Sinds een maand naar 125 in plaats van 150 en ik voel me nog steeds[lees meer...] goed.
07-03-2017

Trage schildklier

Na 32 jaar Thyrax nu verplicht overgestapt op Euthyrox. Hartkloppingen, rugklachten, hoofdpijn, snel geïrriteerd, emotioneel en slapeloze nachten, ontstoken ogen, gewichtstoename. Ken mijzelf niet meer.
07-03-2017

Trage schildklier

Na 5 jaar thyrax te hebben gebruikt zonder klachten, verplicht moeten overstappen naar Euthyrox: Ik dacht dat ik extreem overspannen was geworden, niet nadenkend over dat het door deze medicatie kon komen. Ik had inderdaad wel wat stress gehad. toen dacht ik dat het daardoor kwam (al vond ik dit een extreme reactie). Maar accepteren is dan het beste, leek mij, na 10 maand[lees meer...]en gebruik van Euthyrox, toch maar eens gaan kijken of dit medicijn misschien wat veranderde in mij. (Waardes waren wel ok!). Nu 4 weken gestopt met medicijn, voel me niet goed, maar mijn lichaam is zoveel meer ontspannen! Nu naar EC om toch iets te vinden wat wel bij me past.
05-03-2017

Trage schildklier

Sinds thyrax er niet meer is kreeg ik euthyrox. Ik vind het echt verschrikkelijk, ik heb dag en nacht hoofdpijn, duizelig, erg moe, spierpijn, ik voel me net als een zombie, nergens geen zin meer in hebben.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!