ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-04-2017

Trage schildklier

Hoi allemaal, Ik heb een vraag aan jullie allemaal. Mijn vriendin slikt nu Euthyrox maar sinds die tijd is ze totaal veranderd. Ze ziet dingen die er niet zijn! Haar relatie is stuk gelopen, omdat ze er van overtuigd was dat haar vriend vreemd ging. Ze komt met bewijzen die nergens op slaan. Ze heeft cameraas op gehangen en telefoongesprekken afgeluisterd die bewezen niets[lees meer...], maar voor haar wel! Herkennen jullie dit gedrag of kunnen jullie je voorstellen dat dit in combinatie met het medicijn kan gebeuren? Ik hoop dat jullie mij, maar vooral haar kunnen helpen.
20-04-2017

Trage schildklier

Mijn ervaring is dat je niet te lang moet door gaan met dit medicijn. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het innemen van euthyrox, omdat ik me steeds slechter ging voelen. Daardoor moest de huisarts mij wel doorsturen naar een internist. Die nam mijn klachten echt serieus en vertelde dat er nog wel meer mogelijkheden waren en dat we rustig zouden gaan kijken waar ik [lees meer...]goed op reageerde. Gelukkig was de eerste, tirosint, de oplossing voor mij. Helaas moet je zelf nog wel bijbetalen. Slechte zaak dat de zorgverzekeraars liever hebben dat we ons ziek voelen van een slecht werkend medicijn, dan van een goed werkend medicijn dat misschien wat duurder is. Kostenbesparend is dat ik nu goed ingesteld ben en niet meer zo vaak naar de internist moet of bloed moet prikken.
18-04-2017

Schildklier verwijderd

Na jaren goed ingesteld te zijn geweest mbv thyrax, start het innemen van euthyrox. Na zes weken geprikt en geen afwijking dus slik maar door! Al jaren één maal per jaar een controle bij de internist zo ook deze keer. De overstap van het medicijn is bij de huisarts gebeurd. Wat een schrik het bloedbeeld was totaal afwijkend; een TSH van 0,08 terwijl ik al jaren tussen de[lees meer...] 2,4 en 2,7 schommel. Alle onvrede/klachten/ pijnen e.d. vielen op de plaats. duizeligheid, spierklachten, gewrichtklachten, hoofdpijn, oogklachten, droge huid, droge haren, hartkloppingen, stemmingen, moeheid, concentratie. Een chronische overdosering heb ik het laatste jaar gehad. Want de dosering van Thyrax is klakkeloos overgezet. Zeer recent heeft er een artikel in het SON blad: 'Feit of fabel" waarin Saskia van den Oever duidelijkheid geeft over de huidige gang van zaken rondom de over dosering. Wat een ramp!! Heel blij dat ik dit weet maar wat ongelooflijk rampzalig om daar nu pas achter te komen. Ik heb weer een lange weg te gaan met een aantal nieuwe klachten ( b.v. spataderen/oog klachten) die de gezondheidszorg alleen maar meer geld gaat kosten. Een heel vervelende ziekte de ziekte van Graves/ levensbepalend maar als dan ook nog de farmaceutische industrie je leven gaat bepalen. In mijn ogen een claim waard.
07-04-2017

Trage schildklier

I.v.m. het stoppen van de thyrax produktie moest ik overstappen op euthyrox. Dit was een grote ellende, hartkloppingen, dood en doodmoe, emotioneel instabiel, eetbuien, prikkelbaar, enz.
07-04-2017

Hypothyreoïdie

Algemeen bekend met CHT.
06-04-2017

Trage schildklier

Van de Thyrax noodgedwongen omdat ie op was overgestapt op euthyrox 200 ug. Was gezegd dat ik 1 op1 over kon stappen. Gedaan: resultaat dosis te hoog, komt waarschijnlijk ook door de vulstoffen werd er gezegd. Hart kloppingen, erg moe, hoofdpijn en moeite met onthouden. Nu op 175 ug, ben bang dat het weer een lange weg wordt om goed ingesteld te worden.
04-04-2017

Trage schildklier

Van de Thyrax noodgedwongen overgestapt. Bijwerkingen: moe, slaperig, geen energie, leeg, geen leven in de ogen.
04-04-2017

Trage schildklier

met thyrax knap ingeregeld en heel aardig in het leven staand. nu met euthyrox kompleet over de rooie met alles, totaal ongelukkig. hartkloppingen, depressies, opgejaagd, geiriteerd. branderig en kortademig. voel me vreselijk, nog aan het inregelen, maar wil heel graag thyrax terug.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (797) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (409) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (343) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!