levothyroxine

Trage schildklier (252 meningen)
Ziekte van Hashimoto (30 meningen)
Schildklier verwijderd (25 meningen)
Snel werkende schildklier (17 meningen)
Ziekte van Graves (7 meningen)

18-09-2020 | Vrouw | 54
levothyroxine (75ug)

16-09-2020 | Vrouw | 54
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
sinds een 1,5 jaar euthyrox ben begonnen met 25 en daarvoor even thyrax...maar is zonder overleg veranderd in euthyrox....inmiddels zoveel klachten zit nu op 112 mcg ...mijn klachten worden zo heftig dat ik maar eens meer informatie over dit medicijn ging zoeken.. Ik schrik ervan wat hier lees zo vanaf 2019 ongeveer? Ik had altijd een goede conditie....voel me gewoon i[lees meer...]n een klap oud... druk op borst/ benauwd/ gewichtstoename/ slecht slapen/ diary/ passief door vermoeidheid/ onrustig/ prikkelbaar

09-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
ben er ZELF achtergekomen dat euthyrox zijn grondstoffen heeft "gewijzigd"pas geleden is mijn dosis opgevoerd naar 137 , sindsdien ben ik maarliefs 11 kilo aangekomen, heb opgezette enkels en onderbenen, en hartkloppingen in mijn nek ( zo hard dat je het aan de buitenkant kan zien) en heel m kortademig, ik heb ook de ziekte van Parkinson, dit kon er nog wel bij, dank u me[lees meer...]neer de fabrikant !!!!!

05-09-2020 | Vrouw | 61
levothyroxine (12,5ug)
Trage schildklier
Sinds 2008 gebruik ik Eythirox . Lange periode nodig gehad met nare bijwerkingen . Uiteindelijk gewend. November 2019 nieuwe samenstelling een ramp. December de dosering gehalveerd op advies van de apotheek.juli langzaam weer omhoog. Ik heb geluk .ik zit op een dosering nu van 50 milligram.

03-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
gebruik sinds een tijdje al dit medicijn, met Thyrax nooit problemen gehad , maar sinds de vernieuwing van dit middel, aangekomen, somberheid weer terug en kortademigheid van de aangekome kilo's kortom een heel vervelend medicijn die meer klachten geeft dan als'je het middel niet gebruikt...

31-08-2020 | Vrouw | 25
Trage schildklier
Wanneer ik op mijn 18e merkte dat ik de (school)boeken niet meer productief kon lezen en snel vermoeid was ben ik begonnen aan Euthyrox. Ik had ook een kleine struma en antistoffen in mijn bloed. Inmiddels ben ik 25 jaar oud, en spreken we nog steeds van een subklinische hypothyroïdie. Zonder medicatie zou ik echter maar half zo goed kunnen presteren als dat ik nu doe, daa[lees meer...]r ben ik zeker van.

21-08-2020 | Vrouw | 64
Trage schildklier
In het begin nergens last van, maar toen euthyrox gewijzigde hulpstoffen kreeg werd het ineens anders. Dikke enkels, gewichtstoename, depressief. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest, maar die kon het ook niet verklaren, maar nu ik de klachten lees over dit middel zal ik met hem over de gewijzigde hulpstoffen gaan praten.

18-07-2020 | Vrouw | 43
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
Sinds de (verplichte) overstap van Thyrax naar Euthyrox duurde het zeker 6 maanden voor ik weer goed ingesteld was. Uiteindelijk was ik blij, want sinds ik dit middel gebruikte waren mijn gewrichtsklachten verdwenen. Tot voor kort was ik tevreden. Afgelopen voorjaar ben ik de vernieuwde Euthyrox tabletten gaan gebruiken. Ik heb me in 20 jaar nog nooit zo lamlendig, ziek[lees meer...] en depressief gevoeld als nu! Het blijkt dat ik overgevoelig reageer op Mannitol, en heb bijna alle bijwerkingen hiervan. Mijn TSH is in korte tijd fors verhoogd, en ook hier nare bijwerkingen van gekregen. Sinds gisteren ben ik overgestapt op Tirosint, in de hoop dat ik me over een paar weken beter voel. Tip voor als u start met de vernieuwde tabletten: Niet de oude en de nieuwe tabletten door elkaar gebruiken, en ga na 6 weken bloedprikken. Ik ben hierover niet geïnformeerd bij de apotheek, maar dat had me een hoop problemen kunnen besparen. (Zojuist heb ik een melding gedaan bij het Lareb en mijn zorgverzekeraar, hopelijk gaan meer patiënten dit doen)

18-07-2020 | Vrouw | 71
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Ziekte van Hashimoto maar vlieg van hyper naar hypo, endocrinoloog doet er erg makkelijk over en stuurt je doodgewoon weer terug naar de huisarts

14-07-2020 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Toen Thyrax niet meer leverbaar was overgestapt op Euthyrox. Was eigenlijk een bele verbetering. Werd weer mens. En toen werd de samenstelling gewijzigd en sindsdien ben ik zo ziek dat ik niet meer kan werken! TSH ging omhoog en nu niet meer goed i te stellen. BEDANKT Merck. Goed voor de verkoop deze stunt ?Mijn leven is geruïneerd! Ernstige concentratie stoornis, z[lees meer...]o moe, de kilo's vliegen er weer aan, spierpijn, droog haar , droge huid, opvliegers ( daar was ik vanaf en nu weer terug) ik denk dat het tijd wordt voor een andere leverancier. Moet ik wel weer overstappen met alle gevolgen van dien. Misschien toch maar natuurlijk schildklierhormoon of tirosint. Iemand ervaring ?

24-06-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na wijzigen van de samenstelling van Euthyrox , zonder daarover geïnformeerd te zijn door apotheek/huisarts!, heb ik weer veel klachten: enorme moeheid , slecht slapen (veel dromen), gewichtstoename en somberheid. Deze duren nu een aantal weken en beïnvloeden behoorlijk je dagelijks leven! Hiervoor al van Thyrax moeten overstappen vanwege niet leverbaar meer zijn, naar [lees meer...]eerst ander medicijn dat niet goed werkte, toen naar Euthyrox overgestapt. En iedere keer kost het weer maanden om te wennen en de juiste dosering te vinden met de vele ongemakken die er bij horen die zorgen dat je leven on hold staat

08-06-2020 | Vrouw | 73
levothyroxine (100ug)
Door medische blunder zyuderland ziekenhuis te Heerlen, zij eisten niet dat mijn schildklier was ontstoken, hadden er geen naam voor hebben zij er Graves van gemaakt , welke ik niet heb. Met gevolg een Raj, mijn schildklier is vernietigd, doet nog maar 10% Ben veroordeeld voor de rest van mijn leven aan deze troep. Bij de oude euterox ging het. De nieuwe is een puinhoo[lees meer...]p. Was ik nooit naar dat ziekenhuis gegaan, een ontstoken schildklier hersteld vanzelf na ongeveer een jaar. Vertrouw artsen maar vreselijk. Ik ben het haasje.

26-05-2020 | Vrouw | 59
Trage schildklier
30 jaar schildklier patiënt. Oude medicijn eurhyrox vaak problemen met darmen maar ondanks te doen. Maar sinds de hulpstoffen zijn gewijzigd voel ik me afschuwelijk, overal pijn , opgezwollen oogleden, benen en handen! Heel mijn dagelijks doen ligt overhoop! Mijn huisarts was niet op de hoogte van gewijzigde hulpstoffen en apotheek heeft er ook niets over gezegd! D[lees meer...]at dit zomaar kan vind ik onbegrijpelijk en al helemaal dat je het vertrouwde medicijn niet meer verkrijgbaar is! Ik ben al ruim een half jaar aan het zoeken welk medicijn nu wel bij me past! En ondertussen maar overleven met een lichaam dat niet meer functioneert.

21-05-2020 | Man | 41
levothyroxine (100ug)
Mijn schildklieren werken te traag ik moest van de dokter euthyrox innemen. Na een week voelde mijn spieren zeer pijn aan. Ik dacht misschien heb ik te veel gedaan vandaag misschien heb ik gewoon spierpijn? Dan begonnen mijn vingers pijn te doen. Dan begonnen de trillingen. En duizeling in mijn hoofd en vergeetachtig. Ik heb naar de dokter gebeld en dat verteld. de dokter[lees meer...] zegt dat het niet door de medicatie is. Maar ik denk van wel. Nu blijf ik met dat probleem rondlopen. Ik wenste dat ik nooit deze medicatie moest nemen dan had ik nooit deze last.

04-05-2020 | Vrouw | 50
Schildklier verwijderd
sinds de nieuwe samenstelling van Euthyrox, voel ik mij ook anders. Ik slik 137,5 mg per dag. Ik voelde mij eindelijk lekker ook qua energie maar sinds de andere samenstelling(met andere hulpstoffen) niet meer. Mijn energie ging naar beneden, mijn huid en haar waren erg droog en ik voelde mij erg verdrietig. Op een ander middel overstappen kan ook erg tegenvallen dus ik be[lees meer...]sloot op zoek te gaan naar andere mogelijkheden om mij beter te voelen. Er is aangetoond dat mensen met schilklieraandoeningen en zonder schildklier een tekort kunnen hebben aan ijzer en vitamine D(en inderdaad lagere waarden). Deze ben ik gaan slikken. Ook heb ik voor Zink gekozen omdat die mijn stofwisseling bevorderen , mijn immuunsysteem verbeteren en mij door de overgang heen helpen(ja, ook dat komt erbij:),en voilà! Na een maand deze supplementen te hebben genomen, merkte ik verbetering! En het gaat steeds beter, dit samen met regelmaat, goede voeding en veel warm gekookt water drinken. Neem wel een goed merk van deze supplementen(natuurlijke basis)want je wil niet nog meer troep in je lichaam. Ik heb voor de ijzer-floradix, voor de vitamine D-Golden naturals en voor de zink-een zinkmix van AOV nummer 533. Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze informatie. succes!

02-05-2020 | Vrouw | 70
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
6 jaar jaar redelijk met het gebruik Euthyrox. Sinds de vernieuwde samenstelling, gewichtstoename, hartkloppingen, gewrichtspijn. Van de oude formule nam ik 112 mg, na bloedcontrole was TSH verhoogd FT 4 te hoog. Nu neem ik 125, gaat wel iets beter binnenkort weer bloedcontrole. Zit nu op een dieet , totaal geen suiker weinig vet en koolhydraten, sporten enz. Val g[lees meer...]een gram af!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum