ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-05-2017

Trage schildklier

Ga NOOIT meer dit medicijn slikken. Herken alle verhalen. Ook ik heb alle bijwerkingen gehad. Depressief en erg vergeetachtig, vreselijk. Had ook een zeer kort lontje, dit komt omdat ik altijd moe was. Vreselijke dromen en achterdochtig, iedereen zei je bent veranderd. Het was een jaar lang overleven. Nu eindelijk weer een goed medicijn Levothyroxine en ook de Thyrax is we[lees meer...]er terug. Dus ik zeg: mensen stoppen met dit vergif!!!!
21-05-2017

Schildklier verwijderd

Wegens een gezwel in mijn schildklier geheel verwijderd. Omdat Thyrax uit de handel ging overgegaan op Euthyrox 112 microgram tabletten. Ook 1 tablet per dag. Ben over Euthyrox 112 zeer tevreden. Heb geen enkel verschil met Thyrax gemerkt.
15-05-2017

Trage schildklier

Ik word niet goed van dit middel Euthyrox, hartkloppingen en misselijk van hart, schiet omhoog naar 120 en dan weer naar 57. Ik kan er niet tegen en moest noodgedwongen stoppen en moest weer terug naar de oude middel. Wat een spul, mijn lichaam lijd hier onder en ben er mee gestopt. Ik word er niet goed van, zo draaien om de benen en slap op de benen, kortademig alsof mijn[lees meer...] keel word dichtgeknepen. Ik weet niet wat hier in zit, maar het is niet goed voor me en dit middel geeft veel bijwerkingen erbij. mvg roelof.
06-05-2017

Schildklier verwijderd

Ruim een jaar gebruik ik euthyrox en ben nog niet goed ingesteld. Vervelend algeheel gevoel, moe, pijn in de benen, haar uitval. Steeds bloed prikken en waardes blijven schommelen. Hiervoor gebruikte ik 21 jaren thyrax naar alle tevredenheid. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.
05-05-2017

Schildklier verwijderd

Omdat de thyrax op was in januari Moest ik overstappen naar euthyrox ben 1op 1 over moeten stappen zeiden ze bij de huisarts. Nou dat heb ik geweten slapeloze nachten, hartkloppingen, depressieve gedachten, huilbuien om niks, doodmoe zijn. Was na 6 weken bloed wezen prikken en mijn tsh was 0,01 en ft4 18 volgens de huisarts prima waarde. Afijn niet dus. Ben terug gegaan e[lees meer...]n slik nu euthyrox 75 mcg. De 1e week leek het goed te gaan maar nu naar 14 dagen voel ik me niet goed. Dus weer maar terug naar de huisarts. Super jammer dit allemaal vooral omdat ik het 1e jaar na verwijdering van mijn schildklier thyrax 100mcg ben gaan slikken en ik voelde me perfect.
01-05-2017

Ziekte van Hashimoto

Ook ik moest overstappen van Duotab op Euthyrox en ben gewoon 1 op 1 overgezet met dezelfde sterkte. Aanvankelijk was de 100 ug nog van Duotab maar vanaf december kreeg ik éen tablet voor de volledige dosering van Euthyrox. Langzamerhand kreeg ik allerlei klachten die ik in eerste instantie aan de overgang toeschreef maar bij de jaarlijkse schildkliercontrole bleek mijn T[lees meer...]SH enorm gezakt. Benauwdheid, kortademig, hartkloppingen, slapeloosheid, vermoeidheid, krachteloosheid, stemmingswisselingen. Dus ook ik heb te kampen met overdosering als gevolg van de verplichte overstap van Duotab naar Euthyrox en het is schrikbarend hoe slecht artsen hiervan op de hoogte zijn.
21-04-2017

Trage schildklier

Hoi allemaal, Ik heb een vraag aan jullie allemaal. Mijn vriendin slikt nu Euthyrox maar sinds die tijd is ze totaal veranderd. Ze ziet dingen die er niet zijn! Haar relatie is stuk gelopen, omdat ze er van overtuigd was dat haar vriend vreemd ging. Ze komt met bewijzen die nergens op slaan. Ze heeft cameraas op gehangen en telefoongesprekken afgeluisterd die bewezen niets[lees meer...], maar voor haar wel! Herkennen jullie dit gedrag of kunnen jullie je voorstellen dat dit in combinatie met het medicijn kan gebeuren? Ik hoop dat jullie mij, maar vooral haar kunnen helpen.
20-04-2017

Trage schildklier

Mijn ervaring is dat je niet te lang moet door gaan met dit medicijn. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het innemen van euthyrox, omdat ik me steeds slechter ging voelen. Daardoor moest de huisarts mij wel doorsturen naar een internist. Die nam mijn klachten echt serieus en vertelde dat er nog wel meer mogelijkheden waren en dat we rustig zouden gaan kijken waar ik [lees meer...]goed op reageerde. Gelukkig was de eerste, tirosint, de oplossing voor mij. Helaas moet je zelf nog wel bijbetalen. Slechte zaak dat de zorgverzekeraars liever hebben dat we ons ziek voelen van een slecht werkend medicijn, dan van een goed werkend medicijn dat misschien wat duurder is. Kostenbesparend is dat ik nu goed ingesteld ben en niet meer zo vaak naar de internist moet of bloed moet prikken.
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!