ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

01-09-2017

Trage schildklier

heb vorig jaar de euthyrox gekregen ivm dat de fabriek van thyrax stopte, maar doordat ik euthyrox moest gaan slikken ging het bergafwaarts. Nu vandaag op 1-9-2017 te horen gekregen dat me schildklier dus helemaal niks meer doet. Nu terug naar de thyrax vanaf vandaag, dus te hopen dat dit ga werken en dat het goed gaat komen, heb 20 jaar geleden al een kleine verwijdering [lees meer...]gehad van de schildklier en wil dat niet nog een meemaken dus. bij deze heb ik een groot probleem ondervonden en ook nog is bijna 17 kilo aan gekomen, probeer die er maar is vanaf te krijgen.
02-08-2017

Ziekte van Hashimoto

Al dertien jaar bekend met de schildklierziekte Hashimoto. Ik slikte dagelijks 175 van het merk Thyrax duo tab. Vorig jaar begin juni overgestapt op Euthyrox, van het merk MERCK met dezelfde dosering. Na een aantal maanden kreeg ik steeds meer klachten, zoals vermoeidheid, een hyper gevoel, kortademig, spierpijn, spierzwakte, wazig zien, en nog veel meer. Sinds januari 20[lees meer...]17 voel ik mij steeds slechter worden en voel mij heel beroerd. Huisarts heeft mij al 3x verlaagd naar 137,5 maar nog kloppen de waardes voor geen meter. Ik ben doorgestuurd naar de endocrinoloog en die heeft mij gelijk de oude Thyrax duo tab voorgeschreven.
19-07-2017

Trage schildklier

Was door onbeschofte tekorten van de thyrax producent genoodzaakt om eurhyrox te gaan gebruiken. Heb ongeveer een jaar nodig gehad om een redelijke juiste dosering te vinden. Nog steeds geen dosering waarop ik me goed voel. Gebruik op dit moment 131,25 microgram per dag. 125 microgram geeft een zombiegevoel (Zo lusteloos dat het leven niet meer hoeft) 137,5 geeft zoveel tr[lees meer...]illingen en hoofdpijn dat het zeer pijnlijk en onprettig wordt.
17-07-2017

Trage schildklier

Sinds november 2015 weet ik dat ik een te trage schildklier heb. Had eerst thyrax. Hiervan ging mijn hart op hol, werd mijn duizeligheid nog erger en sliep ik nog meer dan voorheen. Daarna overgestapt naar de euthyrox.... wondermiddel!! Sindsdien weinig van de bijwerkingen gemerkt. Ik heb wel haaruitval, sneller moe en ben gewoon vergeetachtig. Sinds dat ik dit medicijn [lees meer...]slik is er een wereld voor mij open gegaan.. kan weer ravotten met mijn kids, kan langer werken, zie de klok van 11 uur, ga ik socialiseren en natuurlijk rij ik auto!!
08-07-2017

Trage schildklier

Ik gebruik Euthyrox 100 mcg 6x per week en sla 1 dag over (werkt voor mij het beste om stabiel te blijven) en heb geen bijwerkingen. Voel me prima.
21-06-2017

Schildklier verwijderd

Schildklier verwijderd. De bloedwaarden zijn goed. Ben geen prater dus vraag ook niet veel aan de specialist. Klap helemaal dicht. Bijwerkingen ...krijgt steeds antwoord gaat hartstikke goed, maar voel me niet goed, kom het huis niet uit , litteken doet zeer, stembanden geraakt? Krakende stem en nog steeds na een maand?
06-06-2017

Trage schildklier

Voorheen gebruikte ik Thyrax 100 ug. 1 dd 1 tabl. Ook daar was ik niet blij mee. Net het gevoel van Botox in mijn hoofd gespoten. Ook de rode vlekken rond de hals, wel minder hevig. Moe, slaapstoornis. Hartkrampen.
31-05-2017

Schildklier verwijderd

In 1998 is mijn schildklier verwijderd en sindsdien heb ik steeds problemen. Sinds 4 jaar heb ik nu Armour als aanvulling op de Euthyrox (150 mcgr) en dit heeft veel verbetering gegeven, maar helaas is en blijft het een vervanging van het 'echte' schildklier hormoon. Nu ben ik in de overgang gegaan en heb ik naast de spierpijn, vermoeidheid honger en lusteloosheid die er[lees meer...]ger zijn geworden, ook nog eens last gekregen van stemmingswisselingen en opvliegers (en niet zo'n klein beetje!!). Het medicijn heeft in mijn leven behoorlijk invloed, waardoor ik een heleboel dingen die ik graag zou doen, niet doe.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!