lees de ervaringen

volgende > >>
Pagina 1 van 7

27-01-2016

Acne/puistjes

Op mijn vijftiende begonnen met eerste kuur. Heeft toen een half jaar geduurd voordat er genezing optrad. Dacht echt er nooit meer vanaf te komen. Echter, voor mijn zestiende was ik al vrij van acne. Destijds was het 40 mg pd. De bijwerkingen vielen mij mee. Ik wil iedereen ook aanraden om nooit te besluiten Roaccutane niet te nemen, gebaseerd op drama verhalen van interne[lees meer...]t. Probeer het eerst zelf! Persoonlijk vond ik het gebruik van benzoylperoxide zalf vele malen dramatischer. Vooral door de blekende werking in textiel. Daar kom je niet omheen. Toen ik 26 was opnieuw een kuur gehad en nu op mijn 34ste weer. Ben nu een week bezig en merk al verbetering in structuur en vetgehalte van de huid. Wel goed je lippen insmeren (vaseline lanette, apotheek) en eventueel een neuszalf tegen korstvorming. Mocht je na alles geprobeerd te hebben ook twijfelen aan het gewenste resultaat van roaccutane en daarnaast vooral afgeschrikt worden door bijwerkingen... Probeer het gewoon! Je zult verstelt staan!
19-01-2016

Acne/puistjes

Hallo mensen! Al 1,5 jaar heb ik heel erg last van acne gehad, heb vooral veel crèmes, peelings, cleaners gebruikt en ook nog bij een schoonheidskliniek geweest maar dat hielp allemaal niet. Het werd met de dag erger, ik kreeg van die grote onderhuidse bulten en dat was voor mij de grens. Op de dag dat het voor mij genoeg geweest was ben ik voor de zoveelste keer weer naa[lees meer...]r de huisarts gegaan. Toen had ik Roaccutane meegekregen en geloof me mensen, er staan veel horrorverhalen op internet zoals dat mensen zelfmoord hebben gepleegd door het medicijn of heel erg depressief worden wat ook klopt, maar het komt echt bijna nooit voor. Als je zelf als persoon sterk in je schoenen staat en in staat bent om voor je mooie huid die je altijd al wilt hebben te vechten is het een makkelijke uitdaging. Met steun van je ouders en mensen om je heen gaat het zeker lukken! Ik ben nu al 2 maanden bezig met de kuur. Ik slik momenteel 30mg per dag om te beginnen (1x 10mg 1x 20mg tabletten). Ergens eind januari heb ik een afspraak met mijn huidarts om eventueel mijn dosis te verhogen. Deze periode heb ik niet erg veel last gehad van bijwerkingen, droge lippen op het begin pijn aan gewrichten (dit is nu weer weg) en soms irriterende ogen, dus dat valt allemaal wel mee, niks dat mij in de weg staat in het leven. Veel verschil heb ik nog niet echt gezien. Maar ik merk wel dat mijn huid minder rood en ontstoken is, ook is mijn huid nooit zo egaal geweest als nu sinds ik roaccutane gebruik. De bultjes heb ik nog wel maar het zijn niet meer die onderhuidse bulten waar ik vooral last van had op mijn wangen. Ik zal aan het einde van mijn kuur (duurt nog 7 maanden) nog een bericht plaatsen hoe het is gelopen. In ieder geval heb ik er alle vertrouwen in dat het gaat werken! Ook hoop ik bij iedereen die last heeft van Acne dat het helpt. Succes iedereen!
15-01-2016

Acne/puistjes

Hey, Ik ben ook bijna 3 maanden bezig. Ik heb overal wel gelezen dat het tijd nodig heeft. Ik heb de eerste maand 40mg, tweede maand 60. Ik zit nu op de derde maand en op 80mg!!. Ik ben eind februari op mijn minimale dosis 120mg. Ik vroeg me af welk merk jullie in nemen? Aangezien roaccutane van het merk roche, sinds juli uit de markt is. Ik ben bijna bang dat deze goedkop[lees meer...]e variant wat ik nu inneem niet aanslaat. Het is met de maanden erger geworden. Of moet ik dan toch maar tot mijn minimale dosis wachten?
12-01-2016

Acne/puistjes

Ik heb erg last gehad van puistjes op mijn wangen en kin. Heb al veel dingen gebruikt, zoals acnegel, de pil, zalfjes etc. Niks heeft geholpen. Nu ben ik een paar weken terug begonnen met het medicijn, ben nu ongeveer op de helft. Een kant van mijn gezicht is al helemaal genezen. Ben er erg tevreden over. Nu nog maar afwachten tot het einde. De bijwerkingen zijn soms verve[lees meer...]lend, droge huid/lippen en ogen. Maar goed die zijn ook maar tijdelijk.
07-01-2016

Acne/puistjes

Ben een vrouw van 34 jr. ik heb nu al 4jr acne eerder nooit last van gehad ja een puistje in periode maar, niet zo als nu. Heb al jaren crèmes, vloeistoffen (inderm) enz. en minocycline gebruikt, maar dit heeft nooit effect gehad. Nu echt zat en naar de specialist, deze adviseerde roaccutane maar, zei wel dat het een sterk middel was. Ik mocht absoluut niet zwanger worden [lees meer...]en er goed over na denken. Ik heb namelijk last van depressie al dik 2 jr., dit wordt steeds erger ook mede door de acne. Heb namelijk extreem acne op voorhoofd, kin, slaap, hals decolleté en rug, dus niet te min. Hoop ook dat dit middel echt gaat werken. Merk nog niet echt veel van bijwerkingen, ja droge huid op neus en lippen, maar als dat alles is. Huilbuien en geen zin in mijn leven heb ik al langer dus dat zal hier wel niet van zijn na 5 dgn. Maak nu bijna dagelijks foto's hoop dat ik over een half jaar een supermooie huid heb en ik graag een selfie maak en hiervan geniet. Zal over een tijdje ook weer reageren.
06-01-2016

Acne/puistjes

Zelf al heel mijn leven last van acne gehad, tot ik 2 jaar geleden een half jaar Roaccutane heb geslikt. Op het eerste oog was er bij mij niks aan de hand. Als je standaard een potje Vaseline voor je lippen bij had was het goed te doen. (Pak geen lippenbalsum, dit helpt niet) Tot ik na 3 maanden mijn vingers zo erg ontstoken waren, dat de dokter er in moet snijden om de[lees meer...] pijn uit mijn vinger te laten verdwijnen. Vanaf toen merkte ik wat voor troep ik eigenlijk slikte. De 5e maand kreeg ik ook pijn in mijn darmen. Gelukkig was ik toen bijna klaar. Nu al twee jaar geen Acne meer. Heerlijk! Ik raad aan goed na te denken of je het gaat slikken of niet, het is namelijk echt troep. Maar het resultaat is er zeker wel! (achteraf blij dat ik het heb gedaan)
04-01-2016

Acne/puistjes

Hallo, Ik ben nu 21 jaar en heb al sinds mijn 14de last van acne. Ik werd 's morgens een keer wakker met 2 rode vlekken op mijn wangen, eerste instantie dacht ik dat het binnen een dag weg zou trekken, maar dat was dus niet zo. Het werd erger, de rode plekken gingen vervellen en werd ook blauw en dat op je gezicht! Ik heb van alles gebruikt, maar niks hielp er tegen. Toen [lees meer...]ik 18 werd, ben ik naar de dermatoloog geweest, ik kreeg verschillende soorten medicijnen mee, het hielp maar niet. Mijn geduld was op, ik was gewoon uitgeput elke keer maar naar het ziekenhuis. Toen ik het niet meer aan kon allemaal zat bij de dermatoloog weer ze gaf me roacuttane mee, eerst vroeg ze aan me of ik het zag zitten om dit middel te gebruiken. Omdat mijn geduld op was, heb ik het geaccepteerd. Ik ben toen begonnen met 30 mg pd. Ik durfde niet meer in de spiegel te kijken. De eerste maand werd het erger, ik kon niet meer lachen doordat me lippen open scheurde, toen ik na 6 weken bij dermatoloog terugkwam, vroeg ze hoe het ging. Ze zag aan me dat ik er helemaal doorheen was. We gingen de dosering verlagen naar 20mg per dag en dat ging super goed, ik heb dit 3 maanden gedaan en ik was van al me puistjes en acne af! Tot ik pas geleden het weer terug kreeg. Ik ben weer begonnen met de kuur. Ik neem het nu 2 weken in. Ik ben laag begonnen met de dosering 20 mg pd. Het helpt zo goed ik zie elke dag steeds meer verbetering, over 3 maanden ga ik trouwen en ik hoop dat ik er dan helemaal vanaf ben. Het is zeker een wondermiddel en ik raad het iedereen aan. Er zijn altijd bijwerkingen zoals rugpijn, stress, huilbuien, droge huid en lippen, waar ik ook allemaal last van heb, maar zodra je verbetering ziet, vind je dit allemaal niet erg. Ik gebruik vaseline voor mijn lippen en voor mijn droge huid gebruik ik 2 keer pd vaselinecetomacrogol creme FNA. Ik gebruik geen makeup voor mijn gezicht zoals foundation sinds ik hier aan begonnen ben en raad het ook niet aan.
03-01-2016

Acne/puistjes

Hoi allemaal. Ik gebruik nu alweer 7,5 maand Roaccutane. Lichte dosis begonnen 3x 10mg in de week en na drie maanden 20mg per dag. Ik had verschrikkelijke acne. Op mijn voorhoofd echt talgbulten, dit ook op mijn slaap. Op mijn kin en op mijn wangen een andrre soort acne; oppervlakkerige maar veel pijnlijkere bulten. Ik heb alles geprobeerd, maar niets leek te we[lees meer...]rken. De enige therapie die heeft geholpen was zuurtherapie, maar dit was zo pijnlijk dat ik ermee gestopt ben. Binnen 3 mnd was ik compleet terug bij af. Toen ik 17 werd mocht ik beginnen met Roaccutane icm Diane35. Van de Roaccutane merkte ik de eerste 3 maanden niks. Lieve, startende gebruikers, HET GAAT ECHT WEL WERKEN. In de zomermaanden werd het nog vele malen erger, ik kreeg meer acne (vooral op mijn kin) en werd doodongelukkig. Terug van vakantie ben ik terug naar de dermatoloog gegaan en hebben we besloten de dosis op te hogen naar 20mg per dag. Ik had veel last vd bijwerkingen; pijn in mijn rug, pijn in mijn gewrichten en het ergste van alles: alle negativiteit sloeg 10 keer erger in dan normaal. Ik besloot toch de kuur door te zetten (ik was immers al een tijdje bezig); hier heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Ik heb bijna acne vrij en ik heb echt een hele mooie huid. Ik wist niet dat dit zo'n wondermiddel kon zijn. Dus: Roaccutane werkt, maar onderschat het niet. Zoals mijn dermatoloog zei: "Het is echt een paardenmiddel". Het werkt wel écht voor als je zware acne hebt en dit niet dmv andere middelen te verhelpen is. Succes!
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.