This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

04-03-2015
Vrouw, 21 jaar

Acne/puistjes

Na vele antibiotica te hebben gebruikt, heeft de dermatoloog dit middel voorgeschreven. Ik heb het zo'n 4 maanden geslikt, met als resultaat bijna volledige verdwijning van de acne. Het duurde wel wat weken voordat ik een effect waar, maar daarna bleef het echt weg. Helaas had ik wel last van droge lippen, dus veel lippencreme gebruiken. Een ernstige bijwerking was een beg[lees meer...]innende depressie, ik had minder trek in eten, viel af en voelde mij niet goed in mijn vel zitten. Ik heb de arts gebeld en die vertelde dat ik ermee kon stoppen als ik erg moeite had met de bijwerkingen. Nadat ik gestopt was, gingen de bijwerkingen weg en ik voelde mij veel beter. Het is dus een afweging, als je van tevoren al weet dat je gevoeliger bent voor een depressie dan heb je een grote kans dat dit als bijwerking optreedt bij het slikken van roaccutane. Maar als niks goed helpt dan is het echt een goed middel tegen acne.
02-03-2015
Vrouw, 24 jaar

Acne/puistjes

Voordat ik begon aan roaccutane heb ik, zoals zovelen, al meerdere dingen geprobeerd.. Dit was echter allemaal een lapmiddel van buitenaf, maar van binnen bleef de acne maar komen. Tot ik de juiste anticonceptiepil had gevonden, deze hielp grotendeels maar de acne bleef. Toen ik overging op de mirena kwam de acne in alle hevigheid terug. De huisarts gaf aan dat roaccutane [lees meer...]bij mij het laatste redmiddel was. Ik was huiverig en heb het eerst uitgesteld en heb speciale huidcremes gekocht. Mijn advies hierover is; als je alles al hebt geprobeerd qua medicijnen, ga dan niet ook nog proberen met cremes maar realiseer je dat dit van binnenuit komt en alleen van binnenuit kan worden aangepakt. De rest is allemaal een tijdelijk lapmiddel! Uiteindelijk toch begonnen met roaccutane en bij mij hielp het erg snel, maar ook de bijwerkingen kwamen net zo snel.. Gisteren heb ik mijn laatste pil van een 7 maanden kuur gehad. Ik heb nu tussen 115 en 120 mg/kg lichaamsgewicht binnengekregen. Het heeft mij enorm geholpen en ik ben enorm blij dat ik de 7 maanden heb kunnen volhouden. De bijwerkingen hebben me hierin wel enorm tegengewerkt. Ik had enorme rugpijn, mond was zo stuk dat ik net een clown leek gedurende de 7 maanden, extreme vermoeidheid. Gisteren een feestje gevierd dat ik er vanaf ben!!! Mijn huid ziet er erg mooi uit. Nu maar duimen dat dit zo blijft. Voor iedereen die nog moet beginnen of de kuur nog moet afmaken.. het enige wat ik kan zeggen; Doorzetten, het is het waard, ondanks de bijwerkingen.
27-02-2015
Man, 16 jaar

Acne/puistjes

Ik ben 16 jaar en heb sinds mijn twaalfde last van puistjes. Na vele dingen te hebben geprobeerd, ben ik doorverwezen naar de dermatoloog en schreef me Roaccutane voor. Na de eerste twee maanden was het al een stuk beter, maar was nog niet helemaal tevreden met het resultaat...na vele dingen te hebben gelezen, ben ik veel water gaan drinken en mn eetpatoon iets aan te pass[lees meer...]en, geloof mij het werkt serieus. het ging echt met kilometers vooruit na 3 dagen kwam er al een mooie huid tevoorschijn. dus gebruik je Roaccutane en je denkt dat het niet werkt drink dan veel water. zelf heb ik last van bijwerkingen namelijk .. droge lippen. Last van gewrichten. Bloedneuzen en snel moe. dus twijfel jij of je raoccutane wilt gebruiken hoop ik jullie hiermee goed geinfomeerd hebt. Groetjes
25-02-2015
Vrouw, 23 jaar

Acne/puistjes

Ik ben sinds oktober 2014 begonnen aan Roaccutane. Sinds mijn 16e heb ik van alles geprobeerd om van de acne rond mijn wangen/mond en kin af te komen, maar niets hielp. Ik ben nu 23 jaar, weeg 58 kl en ben 1.69 cm (ik slik anticonceptie). Ik begon met 20 mg per dag, eind november ben ik verhoogd naar 40 mg. In de periode van begin oktober tot en met december was de acne er[lees meer...]ger dan het ooit was geweest. Ik overwoog om te stoppen met de pil, maar dit heb ik niet gedaan. Begin januari heb ik in overleg de dosis verhoogd naar 60 mg en nog geen twee weken later vond er een verbetering plaats. Nu heb ik ongeveer nog eens in de 2 weken een puistje, voor de rest is mijn huid heel zacht en trekken ook de rode vlekjes weg. Ik gebruik de tabletten nu nog met verwachting tot eind maart. De bijwerkingen die ik heb gehad zijn droge lippen (gebruik hiervoor het wonderpotje van Oriflame), soms een bloedneus, droge handen en spierpijn in mijn rug. Mijn tip is om heel veel water te drinken, rond de 2,5 liter per dag. Ondanks deze bijwerkingen raad ik iedereen met acne aan om Roaccutane te gebruiken, het heeft voor mij echt een groot verschil gemaakt. Ik kan nu eindelijk zonder foundation over straat en ik voel mij een stuk minder onzeker.
04-02-2015
Vrouw, 23 jaar

Acne/puistjes

Ik ben 23 jaar, 1.65m en 56kg (v) en ben in juni 2013 begonnen met roaccutane en erg tevreden. We zijn begonnen met 20mg per dag. De eerste week merkte ik weinig maar in de tweede week begonnen de bijverschijnselen te komen zoals droge lippen en en droge huid. De eerste twee maanden heb ik heftige bijwerkingen gehad en zat ik ook niet lekker in mijn vel door de medicatie. [lees meer...]Ik had last van huilbuien en ik was wat lichtgeraakt en gevoeliger als normaal. Bij de 2e controle de dosering opgehoogd naar 30mg per dag. De bijwerkingen waren er immers toch al en het resultaat was nog niet echt duidelijk te zien. Ik ben toen ook begonnen met sessies bij de huidtherapeute (vraag een doorverwijzing van je dermatholoog! Acnebehandelingen worden vergoed). De huidtherapeute heeft toen al het overtollige talg wat er al zit weg gehaald en mijn gezicht grondig gereinigd en er ook voor gezorgd dat mijn huid weer gehydrateerd wordt en de droogheid en barstende huid wat afzwakt. Zei rade mij ook aan om minstens 2,5 liter water per dag te drinken om alle gifstoffen die in de tabletten zitten af te lozen. Toen ik hiermee begon ging ik met sprongen vooruit! De bijwerkingen werden aanzienlijk minder en een gave huid kwam naar boven. Bij de vierde controle besloten de dosering te verhogen naar 40mg per dag omdat het op mijn rug nog niet weg wilde trekken. Inmiddels zijn we alweer een poosje verder en kan ik bijna stoppen met de tabletten. Ik heb geen pukkels, puistjes, ontstekingen of zelfs mee eters meer. Alles is weg getrokken en zelfs de bijwerkingen zijn inmiddels minimaal (alleen nog droge lippen maar dat is te verhelpen met wat blistex crème). Wat bij mij dus echt geholpen heeft is erg veel water drinken en goed smeren met crème en lippenvet. Ook een paar bezoekjes aan een goede huidtherapeute raad ik sterk aan. Ik ben erg blij over het resultaat en baal dat ik dit niet eerder heb gedaan.
03-02-2015
Man, 16 jaar

Acne/puistjes

Sinds december 2014 slik ik 30 gram roaccutane. Nu in februari zie ik enigszins resultaat huid is glad maar nog steeds rode vlekken en mee-eters De bijwerkingen zijn vervelend maar je leert er mee leven ik heb veel last van droge lippen( mondhoeken helemaal kapot) droge neus (vaak bloedneus ) snel moe .zelf heb ik geen last van droge huid... Maar ik heb nog 8 maanden t[lees meer...]e gaan dus we wachten met spanning af.
16-01-2015
Vrouw, 34 jaar

Acne/puistjes

Ik heb hier een paar maanden geleden gepost en was erg tevreden. Inmiddels ben ik minder tevreden omdat ik meer last heb van bijwerkingen. Ik slaap slechter sinds ik roaccutane gebruik, hoopte dat dat over zou gaan maar werd daar zo moe van dat ik er op het werk last van kreeg. Ik raad dan ook iedereen aan om op het werk te vertellen dat je last kunt krijgen van bijwerking[lees meer...]en (als ze een beetje rekening met je houden tenminste). Anders kunnen ze er iets anders achter gaan zoeken. Ben nu 4,5 maand bezig met de kuur maar kreeg vorige maand tot mijn schrik weer wat puisten op mijn rug en een paar weken geleden in mijn gezicht. Ik hoop echt dat ik er straks definitief vanaf ben. Ik laat mijn mirenaspiraal ook verwijderen omdat acne daarvan een bijwerking kan zijn en ik denk dat de acne daardoor verergerd is. Daar kwam ik later achter, mijn huisarts heeft daar niet aan gedacht.
14-01-2015
Man, 38 jaar

volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (604) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (315) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica