This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

29-07-2015
Vrouw, 38 jaar

Acne/puistjes

In een jaar tijd heb ik Roaccutane geslikt tegen acne. De bijwerken waren voor mij droge slijmvliezen en spierpijn. Constante vermoeidheid alsof ik alle dagen een marathon had gelopen. Elke week bloed en urine onderzoek aangezien mijn cholesterol dramatisch hoog was.Na een jaar ben ik gestopt, ten tijde van de inname periode is mijn acne wel iets weggetrokken. Nu ruim 6 ja[lees meer...]ar later ben ik er nog steeds niet vanaf en is het zelfs heftiger dan voordat ik roaccutane ging innemen. Anti-conceptie aangepast naar Yasmin, voeding zonder varkensvlees en koemelk, veel groente en fruit, niet meer roken, weinig alcohol tot me nemen was het advies. Dit blijf ik doen, maar echt minder wordt het niet helaas.
20-07-2015
Vrouw, 20 jaar

Acne/puistjes

Ik kreeg van de dermatoloog 30 mg voorgeschreven, maar omdat ik bang was voor alle nare bijwerkingen, ben ik begonnen met 10 mg per dag. Hierbij merkte ik dat mijn lippen uitdroogden en mijn huid minder vet/olie-achtig was, maar de roodheid en dergelijke, was er nog. Daarna heb ik het verhoog naar 20 mg en vanaf 1 juni gebruik ik 30mg (de voorgeschreven dosering). Ik merk [lees meer...]dat mijn huid erg is opgeknapt; niet meer vet, roodheid is weg, heel egaal, ben er enorm blij mee. Enige nadeel is toch wel de droogheid. Mijn huid schilferde nogal rond mijn mond en kin en mijn lippen zijn enorm droog. Rozen water en een voedende dag/nacht creme is dus een must en lippen balsem is aan te raden 24/7 met je mee te dragen. Uit de zon blijven en je goed insmeren is ook aan te raden. Verder geen bijwerkingen zoals droge ogen of een break out (behalve veel rode, schilferende plekken op mijn nek), maar misschien is dat omdat het langzaam werd opgebouwd. Erg tevreden over het medicijn!
25-06-2015
Man, 39 jaar

Acne/puistjes

Ik praat nu over iets van 20 jaar geleden. Na een redelijk korte kuur van roaccutane hielp ik mijn vader met omheining zetten in de zomer. De zon scheen lekker. Toen ik terug binnen kwam, merkte ik dat ik verbrand was over mijn hele lichaam. Geen enkele aftersun was goed genoeg . De dermatoloog heeft toen speciale vette zalf moeten voorschrijven de pijn was niet te houden[lees meer...]. 2de graads brandwonden over mijn gezicht, armen en benen. Maar dat is nog niet alles. Ook mijn ogen waren verbrand. Ik ben een week blind geweest en kon niet naar school. Ik heb doodsangsten uitgestaan. Ik dacht dat ik nooit meer ging kunnen zien. Ook nu nog heb ik meer last van licht dan andere mensen. Op een gewone heldere dag moet ik een zonnebril op. Ik kan Roaccutane alleen maar afraden, toch zeker in de zomer.
20-06-2015
Vrouw, 19 jaar

Acne/puistjes

Ik ben bezig met mijn tweede kuur. Ik kreeg een jaar na de eerste kuur weer een enorme acne aanval. Het klopt dat je de eerste maand veel meer puistjes krijgt. Ik zit nu op 3,5 maand en ik ben acne vrij, alleen afentoe hier en daar een puistje maar dat stelt niks voor. Voor iedereen die er aan wilt beginnen maar twijfelt, ik zeg zeker DOEN! Het helpt echt!! Spoel je hersen[lees meer...]en niet verder met de fabeltjes van cremetjes etc. Enige bijwerking die ik heb zijn droge lippen en dat is makkelijk te doen met blistex.
19-06-2015
Vrouw, 16 jaar

Acne/puistjes

Sinds klein af aan heb ik al last van puistjes en pukkeltjes. Niet alleen in mijn gezicht maar over mijn hele lichaam. Op mijn 15e werdt het heel erg, ook in mijn gezicht.. Ik werd er onzeker van en heb alle cremetjes die ze tegen puistjes hadden uitgeprobeerd!! Van Honing tot slakkengel tot cremetjes van de schoonheidsspecialist. Niets hielp. Op een gegeven moment ben ik [lees meer...]het internet op gegaan en zag ik dat er medicijnen tegen waren. Mijn moeder had gelijk een afspraak bij de dokter gemaakt en we werden doorverwezen naar de dermatoloog. Waar ik heel blij mee ben. Ik slik nu een jaar roaccutane, de eerste maanden 3 keer in de week. Toen mocht ik opbouwen naar 1 keer per dag, en ik slik nu 2 keer per dag 10 mg. Een week geleden kwam ik terug bij de dermatoloog voor controle en ik mag nu weer 1 keer per dag 10 mg slikken, en over 7 weken mag ik weer gaan afbouwen naar 3 keer per week. Ik slik ze nu ruim een jaar, en moet waarschijnlijk nog een jaar doorgaan omdat ik bang ben dat het anders weer terug komt! Ik ben nu zeer tevreden met het medicijn, de eerste maanden dat ik het slikte echt niet!!!! Het werd in het begin alleen maar erger, en hoe onzeker kan dat je maken zeg! Ik wilde er op dat moment graag mee stoppen omdat ik geen resultaat zag, maar ben nu heel blij dat ik dat niet heb gedaan.
16-06-2015
Vrouw, 22 jaar

Acne/puistjes

Normaal ben ik niet zo van de beoordelingen geven, maar toch wil ik dit graag kwijt. In september 2014 kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Ik begon te lezen op internet en daar werd ik niet heel vrolijk van. Ik besloot het een maand uit te stellen om goed na te denken of ik dit wel wilde, ik had tenslotte geen ernstige acne. Toch ben ik op 1 oktober met roaccutane begonn[lees meer...]en. Al snel kreeg ik last van droge lippen en ontstoken ogen. Ook was ik meer vermoeid dan normaal en had ik meer last van spierpijn Toch heb ik HELEMAAAAAAAL geen spijt gehad dat ik ben begonnen met roaccutane. Gisteren mijn laatste dosis genomen, vanmiddag bij de apotheek geweest en alle acne is weg! Ik mag dus vanaf vandaag stoppen. De reden dat ik dit neerzet is dus om je niet gek te laten maken door alle ervaringen. Iedereen beleeft het op zijn manier en de één heeft er meer last van dan de ander. Ik had heel weinig last van acne maar toch stoorde het mij zo erg dat ik na vele antibioticakuren hiervoor in aanmerking kwam. Ik had weinig acne en toch heb ik er geen spijt van dat ik dit medicijn geslikt heb. Dus voor de gene met (ernstige) acne het is zeker het proberen waard. Ik ben mijn dermatoloog erg dankbaar voor mijn gladde, zuivere huidje!
06-06-2015
Vrouw, 36 jaar

Acne/puistjes

na eerst wat andere antibiotica geslikt te hebben, beleven die onderhuidse ontstekingen. puistjes met vocht. wat zo zeer deed,alsof het schuurde..en mee eters. vele vlekken in mijn gezicht. nu bijna 1 maand gebruik ik dit middel en heb een baby zacht huidje.. zo blij en zo mooi. bijwerking is droge lippen en droge plekken in het gezicht. veel smeren en lipbalsem in de buu[lees meer...]rt houden :) ik vet mijn gezicht goed in met zonnebrand creme..want ik verbrand inderdaad sneller. er staan altijd schrikbarende bijwerking in zo'n bijsluiter dus daar trok ik me niet veel van aan..als ik last zou krijgen kan je altijd stoppen.. het is de moeite waard het te proberen..
28-05-2015
Man, 18 jaar

Acne/puistjes

Al sinds mijn zestiende worstel ik met de problemen van mijn hormoonhuishouding. Van bezoekjes aan de schoonheidsspecialiste tot doxycycline pillen en van crèmetjes bij de DA tot vochtinbrengende maskers niets wilde helpen. Je voelt je onbegrepen omdat je te vaak hoort "het gaat wel over"of "je doet er niks aan" maar dit hoor je vaak van de mensen die zelf geen puistj[lees meer...]e hebben gehad. Het leven werd zwaar voor me, je loopt met je hoofd naar beneden door school, je blijft liever thuis waar niemand je ziet en contact met meisje vermijd je sowieso liever uit schaamte. Na de zoveelste woede uitbarsting voor de spiegel besloot ik dat het tijd was voor het zo geroemde paardenmiddel roaccutane, "zou dit dan eindelijk het verlossende middel blijken wat mij van die ... acne af zou gaan helpen" Na de eerste 6 weken werd de acne alleen maar erger wat natuurlijk als een rode lap werkte op mijn gemoedstoestand. Na 6 weken zag ik het allemaal niet meer zitten en dacht niet alleen aan stoppen met roaccutane maar ook met de rest van mijn leven. Gelukkig verbeterde mijn huid zich en daarmee kreeg mijn zelfvertrouwen ook een boost. Langzaam maar zeker ging ik meer genieten en meer van het leven genieten. De droge lippen konden de pret absoluut niet drukken, want een potje Labello in je zak en je ben ook daar vanaf. Nu zijn we zo'n 9 maanden verder, mijn huid ziet er prima uit. Wel littekens op de wangen maar deze zijn inherent aan puistjes of je nou Roaccutane gebruikt of niet. De toekomst zal leren of dit middel ook op lange termijn mijn hormonen de baas kan blijven maar vooralsnog ben ik dik tevreden over dit middel en zou ik het iedereen zo aanraden.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely