ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf de pubertijd altijd last gehad van acne. Zo veel zalfjes, goede reinigingsmiddelen, pilletjes antibioticums geprobeerd zonder enkele resultaat. Knettergek werd ik hier van. Na 17/18 jaar werd het erger dikke onderhuidse bulten maar ook rode puisten. Had hier veel last van deed zeer, zag er niet uit, met makeup zag het er ook niet uit. Na 3 jaar rond blijven sukkelen [lees meer...]in onzekerheid toch maar initatief genomen doordat ik van een collega hoorde dat roaccutane haar enorm geholpen had, dat wilde ik ook. Bewust van de bijwerkingen maar met de juiste verzorgingsproducten o.a. blistex voor de lippen en purol voor in mijn neus is dit tot nu toe de beste medicatie die ik geprobeerd heb van alle honderden dat ik al geprobeerd had. Men zegt ligt aan je voeding en roken en je moet meer water drinken je zit nog in je pubertijd <18 dat werd mij altijd verteld totdat de dermatoloog zei dat het puur hormonaal is. Ik ben inmiddels 21 en zij zei dat het wel tijd werd dat het zou verdwijnen in mijn gezicht. Ik kwam zelf met het voorstel om roaccutane te slikken en haar leek het ook een goed idee. Begonnen met 20mg (63 kilo en 1.72) 2e maand verhoogd naar 30mg merkte geen verschil met 20mg daarom zit ik nu op 40mg 2x 20mg per dag. Nu bijna 3 maanden verder en ben op een paar pukkels al zeer tevreden.
30-04-2018

Acne/puistjes

Al vanaf mijn 15e last van acne (nu29) altijd in ernstige vorm, helaas nooit weg geweest. Daadwerkelijk alles geprobeerd maar niks hielp. Ik was er zo klaar nee dat ik gekozen heb voor roacuttane het laatste red middel. Ik geloofde niet dat dit bij mij zou werken net als alle andere middelen. Maar ik ben nu 4.5 maand bezig en ik heb huid zonder acne. Dit is echt bizar!!!! [lees meer...]Eindelijk. Wel erg droge lippen en neus en uitgescheurde mondhoeken. Nog 4 maanden en dan mag ik stoppen. Ben heel benieuwd hoe mijn huid zonder medicatie gaat.
14-04-2018

Acne/puistjes

Hoi Ik ben nu 2 dagen bezig met het innemen van roaccutane 20mg oer dag. Nu is het zo dat ik best wel jeuk heb, maar ook een branderige gevoel heb bij het plasssn, mijn vagina die ook branderig aanvoelt. Is dit normaal??? Of moet ik de arts raadplegen? (Ik heb bij beoordeling wat moeten invullen, in verband met dat ik maar 2 dagen bezig ben) Alvast bedankt.
10-04-2018

Acne/puistjes

Vreselijke medicatie ! Ik heb achteraf zo enorm veel spijt gehad dat ik er ooit aan ben begonnen. Mijn acné is niet veel of groot, maar hardnekkig. Het gaat moeilijk weg, dus als laatst optie kreeg ik dit van de dermatoloog. Normaliter heb ik zelden last van bijwerkingen, maar dit is echt een paardenmiddel ! Ik ging overmatig transpireren, ik kreeg rare gedachtes, ik voel[lees meer...]de me onbekend in mijn eigen lichaam (depersonalisatie), ik had 10 dagenlang diarree, kreeg last van extreme droge ogen. En het erge is dat een aantal klachten zijn gebleven, na twee jaar nog steeds ! Dus ik ben na 10 dagen al gestopt. Want ik had niet willen weten wat er na maanden gebruik was gebeurd.. De medicatie is allang al uit mijn lichaam maar ik heb er helaas wel klachten aan overgehouden. Normaal gesproken heb ik nooit last van bijwerkingen, ik heb hele zware medicatie gebruikt, ook toen ik in het ziekenhuis lag. Maar dit is niet te vergelijken. Echt pure troep wat je in je lichaam stopt zelfs opiaten zijn hierbij vergeleken NIKS ! Dus mijn advies, zoek naar andere oplossingen. Meer natuurlijke oplossingen of iets bij de schoonheidsspecialiste, want dit medicijn heeft meer nadelen dan voordelen.
24-03-2018

Acne/puistjes

Sinds een jaar kreeg ik opeens last van allerlei puistjes op mijn gezicht. Zalfjes van de huisarts werkte niet, dus werd ik doorgestuurd naar de dermatoloog. Toen ben ik begonnen met een antibioticakuur, maar na anderhalve maand zagen we geen tot weinig resultaat. Daarna overgestapt naar Roaccutane 20 mg per dag (ik weeg 61 kg en ben 174 cm). Ik was voorbereid op de bijwer[lees meer...]kingen, maar heb behalve wat droge handen en soms wat droge lippen helemaal nergens last van. Voor mijn handen heb ik zalf voorgeschreven gekregen en voor mijn lippen werkt blistex prima. Over het resultaat ben ik zeer tevreden, na anderhalve maand heb ik helemaal geen last meer van puistjes. Waarschijnlijk moet ik de Roaccutane 6 maanden slikken om te voorkomen dat de puistjes terugkomen. Ik zit nu op twee maanden en voor mij heeft het echt een fantastische uitkomst. De volgende maanden blijf ik 20 mg slikken, wat prettig is aangezien ik daarbij geen bijwerkingen heb. Op naar de laatste maanden!
16-03-2018

Acne/puistjes

Al vanaf jonge leeftijd had ik last van acné. Hiervoor heb ik tal van cremes (voorgeschreven door de huisarts) geprobeerd. Zonder het gewenste resultaat. Ook na meerdere antibiotica kuren bleef mijn acne terug komen. Ik heb aan mijn dermatoloog toen gevraagd of ik aan een roaccutane kuur mocht beginnen. Na bijna 8 maanden zit mijn kuur er nu op. Het resultaat is perfect: m[lees meer...]ijn acne is verdwenen. Dit ging echter niet helemaal zonder slag of stoot. Mijn lippen waren tijdens de kuur erg droog en scheurden vaak. Ook had ik last van uitgescheurde mondhoeken en obstipatie. Mijn gezicht zelf werd niet heel droog. Ik smeerde elke dag een hydraterende creme van ROC wat er denk ik voor zorgde dat mijn gezicht niet volledig uitdroogde. Ik vind roaccutane zeker een uitkomst voor mensen met serieuze acne. De bijwerkingen zijn met cremes en andere medicijnen goed de kop in te drukken.
13-03-2018

Acne/puistjes

Hallo mijn naam is Pim. Ik heb al eerder op deze site mijn verhaal gedaan over roaccutane. Ik heb mijn mening toen vooral gegeven op de hoeveelheid bijwerkingen en het toch niet verwachte verloop van het medicijn. Ik wist dat er een mogelijkheid was dat het de eerste weken erger kon worden, maar na 2 maanden zou er zeker al vooruitgang te zien moeten zijn, volgens de derm[lees meer...]atoloog. Ik heb ik ook netjes, ook al was dit erg moeilijk, op gewacht. Op het moment dat maand 2 voorbij was en ik nog steeds geen verbetering zag, maar het alleen maar zag verergeren, heb ik besloten toch weer terug te gaan naar de dermatoloog. Deze heeft mij ook verteld dat dit zéker niet het verachte patroon was. Hij heeft mij toen de optie gegeven om een kortdurende prednison kuur te geven(5 dagen) om de ontstekingen in het gezicht te doen slinken. In eerste instantie leek me prednison wel meteen een heel erg zwaar middel met veel vervelende bijwerkingen, maar dat was alleen het geval wanneer ik langdurig(minimaal 2 weken) prednison zou moeten gebruiken. Na 1 dag merkte ik al verschil...onstekingen werden minder, kwamen geen nieuwe ontstekingen bij en de pijn werd minder. Na 5 dagen was de kuur op en ben ik i.p.v. 30 mg roaccutane(eerste fase van mijn kuur) per dag, overgestapt naar 20 mg per dag. Ik merkte na 2-3 dagen dat er wéér nieuwe ontstekingen begonnen te vormen. Ik heb toen meteen de dermatoloog opgebeld om te laten weten dat het weer aan het verergeren was. Opnieuw heb ik een 5-daagse prednison kuur gekregen die, net zoals de vorige keer, super werkte...tijdens de 5 daagse kuur...Op het moment dat ik stopte merkte ik na 2 dagen dat er 13 ontstekingen bij waren gekregen (pusontwikkeling). Na weer een bezoek bij de dermatoloog is het besluit gevallen toch te stoppen met de roaccutane, of in ieder geval een break. Dit om alles te recetten en eventueel over 4-5 weken opnieuw te beginnen, met 10mg per dag. Wel heb ik een antibioticum meegekregen die werkt tegen de bacterie, clindamycine. Hopelijk werkt dit middel wel en worden de ontstekingen minder.
26-02-2018

Acne/puistjes

Ik heb wekelijks foto's gemaakt en ervaring bijgehouden op een niet te vinden via google site : isotretinoine . webnode . nl Haal de spaties weg op de link hierboven en je komt op mijn website en je kan alles vinden en zelfs vragen stellen mocht je er op de site niet uitkomen Dit medicijn is het waard als je onder de acne zit en niet meer weet wat je moet doen
Pagina 1 van 7

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!