lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-01-2017

Acne/puistjes

Voorgeschreven voor ernstige acne. Na veel andere medicijnen geprobeerd te hebben was dit het laatste redmiddel. Na de tweede week begonnen mijn lippen droog te worden. Er kwamen scheurtjes en barstjes. Goed te verhelpen door Purol te smeren. Na drukke dagen hoofdpijn, oogontstekingen, en een ontzettend droge, schilferige huid. Ook dat laatste goed te verhelpen door het in[lees meer...] te smeren met een verzorgende creme voor de droge huid. Zeer tevreden over de werking, nu na 4 maanden heb ik enkel nog littekens in mijn gezicht. Al zeker 2 maanden geen nieuwe puistjes meer gehad!
18-01-2017

Acne/puistjes

Op mijn 12e kreeg ik last van puistjes. Na verscheidene middeltjes te hebben geprobeerd (waaronder benzoylperoxide), begon ik op mijn 14e aan de Diane-pil. Na ruim 10 jaar had ik daar genoeg van, en stopte ik abrupt. De eerste 2 maanden ging het goed, maar daarna kwam de acne heftiger dan ooit terug. Ik voelde me verschrikkelijk en durfde haast niemand meer aan te kijken. [lees meer...]De huisarts raadde mij een tretinoïnezalf aan, maar dat maakte het alleen maar erger. Na 2 maanden werd ik doorverwezen naar de dermatoloog die na 1 blik op m'n huid gelijk Roaccutane voorschreef. De eerste 2 maanden was m'n huid superdroog, maar toen dat opklaarde zag ik de structuur van m'n huid langzaam veranderen. Nauwere poriën en m'n huid voelt inmiddels zijdezacht aan. De resultaten zijn boven verwachting. Maar neem dit medicijn alleen als je je echt geen raad meer weet met je huid. Ik voel me de afgelopen maanden best depri (alsof een Dementor al het geluk uit me zuigt haha) en dat is echt een hele nare bijwerking. Mijn leven staat als het ware een beetje on hold. Verder heb ik erg veel last van droge lippen, maar de Classic Lipcare van Dr. Swaab werkt top (heb verder bijna alles geprobeerd). Maar afijn, heel tevreden over het resultaat so far. Nog 2,5 maand en dan is het voorbij, eindelijk!
11-01-2017

Acne/puistjes

Ik ben vanaf mijn 12e al aan t tobben met medicijnen etc. Dit was het laatste redmiddel als het ware. en ben nu 21 ik wou dat ik dit jaren geleden al had geprobeerd ik zweer er voor!!
06-11-2016

Acne/puistjes

Sinds mijn 14e last van acne. Sindsdien van alles geprobeerd, van benzolperoxide, inderm, andere antibiotica, Azelaïnezuur, gladskin, anna's clear, vitamine a voor op de huid, maskers en doxycycline etc etc..(en ik ben er vast nog een heel aantal vergeten) Bij 2 verschillende huisartsen de bovenstaande medicatie al dan niet voorgeschreven gekregen. Inmiddels sinds 1 jaar b[lees meer...]ij mijn 2e dermatoloog terechtgekomen en sinds afgelopen mei aan de roaccutane. Ik moet zeggen dat doxycycline goed hielp echter keerde de acne/rosacea altijd weer terug. Nu sinds een tijdje voor het eerst sinds 24 jaar klachtenvrij!! ik zit nu op een dosering van om de dag 10 mg roaccutane. De reden waarom ik dit schrijf is dat ik mij door de ervaringen op internet, en dan met name de negatieve ervaringen nooit aan de roaccutane ben begonnen. Ik heb niet tot nauwelijks bijwerkingen gehad, afgezien van een paar droge lippen in het begin en een iets drogere huid. Ik sport veel en zwaar (boksen) ik drink gewoon mijn pilsje in het weekend. Het is met afstand het allerbeste medicijn wat ik in de 24 jaar heb voorgeschreven gekregen. Dus voor iedereen laat je niet teveel afschrikken door allerlei negatieve ervaringen op internet.
06-11-2016

Acne/puistjes

Geen resultaat na 8/9 maanden gebruik, alleen maar last van de bijwerkingen dus gestopt met dit middel en overgestapt op Spironolacton. Bijwerkingen: - Droge en bloedende lippen, de hele dag moeten smeren met speciale middelen - Zeer droge huid - Hele dunne huid, dus pukkels verdwijnen heel langzaam en littekens al helemaal niet - - Doordat me huid zo dun was kreeg ik[lees meer...] ook heel erge uitslag na het scheren - Droge ogen - Heel veel rugpijn in het begin, later ging dit gelukkig over - Moe, depressief, neerslachtig - Hele slechte huid door gekregen, veel slechter dan toen ik met het middel begon - Ik heb er Keratosis Pilaris aan overgehouden( veel rode bultjes op bovenarmen), fijn! Na inmiddels maanden gestopt te zijn met dit middel heb ik nog steeds een droge huid en lippen aan dit medicijn overgehouden.
23-10-2016

Acne/puistjes

Hallo allemaal, Ik wil graag mijn ervaring delen over dit medicijn, in de hoop mensen te laten zien dat dit geen wonder middel of makkelijke oplossing. Althans niet voor iedereen. Ik had sinds mijn 11e last van acne en rond mijn menstruatie grote onderhuidse ontstekingen, erg pijnlijk. Ik heb lotions, smeersels en antibiotica gekregen van de huisarts, het werkte wel ma[lees meer...]ar altijd maar voor even. Daarna heb ik de Diane35 twee jaar geslikt, dit hielp erg goed. Na de ophef over dit anticonceptie middel in combinatie met roken ben ik er mee gestopt. In korte tijd waren mijn poriën weer vergroot, en de meeeters en pukkels weer terug. Na zelf nog een fortuin aan producten tegen acne te hebben uit gegeven was ik het zat. Ik ben doorgestuurd naar de dermatoloog, ook die zag roaccutane als laatste hulpmiddel. Ik heb heb met haar de lijst bijwerkingen doorgenomen. Ze stelde me gerust en ik besloot te starten met de kuur van 9 maanden. Ik had last van een droge huid en droge lippen, dit is de meest voorkomende bijwerking en goed te verhelpen met producten van Roche, die hebben hier een speciale lijn voor. Na het verhogen van de dosis zat het me toch allemaal niet lekker, ik begon mij depri te voelen en besloot te stoppen met de kuur na een week buikgriep, toe heb ik de medicijnen toch al niet meer binnen kunnen houden. Ik voelde me weer fit en heb voor de rest tijdens de kuur niet echt veel bijwerkingen gehad, de ellende begon pas een maand na de stop. ik merkte dat ik overal haren van me zelf tegen kwam, op mijn werkplek, in bed, op mijn kleren echt overal. Het waren allemaal haren in de telogenefase, deze haren groeien normaal uit tot een lange stevige haar. Ze vielen dus veel te vroeg uit, daarna ook mijn lange haren echt met plukken te gelijk ik pakte ze zo uit mijn hoofd. Echt een nachtmerrie na twee maanden keek je zo op mijn hoofdhuid. Ik heb nu minoxildil lotion dit heeft de haaruitval gestopt gelukkig maar het duurt nog minimaal 2 jaar voordat ik überhaupt een korte volle bob kan laten knippen. Ik hoop dat mijn ervaring er voor zorgt dat mensen die dit medicijn willen gaan gebruiken zich goed inlezen en er overna denken voordat ze er mee beginnen. Ik vind ook dat de dermatoloog er te makkelijk over prate misschien omdat ze me niet bang wilde maken maar als ik had geweten dat er een kans was op zo'n erge haar uitval was ik er nooit mee begonnen!! Ik had de pukkels eerder voor lief kunnen nemen dan het feit dat ik nu elke dag met een pruik rond loop. Hoop dat jullie iets aan mijn ervaring hebben, En succes met jullie strijd tegen acne!
20-10-2016

Folliculitis

Onwijs blij met isotretinoine! Slik nu ongeveer een maand 30 mg per dag. Na alles geprobeerd te hebben tegen folliculitis is dit uiteindelijk de oplossing. Folliculitis verdween al na 4 dagen slikken, nog steeds geen enkel plekje gezien. Tot nu toe kan ik goed leven met de bijwerkingen, alleen droge lippen en ogen. Aanrader is om bij de apotheek spul voor je droge lippen t[lees meer...]e halen! In labello etc. zit een stofje wat je lippen alleen nog maar meer uitdroogd. Littekens word nu al minder goed zichtbaar.
12-10-2016

Acne/puistjes

Februari 2015 ben ik op mijn 41ste toch maar eens begonnen met Roaccutane. Ik had al jaren puistjes maar sinds mijn 35ste ongeveer eerder meer dan minder. Ik slikte al jaren antibiotica, maar de huisarts wilde dat niet meer voorschrijven. Ik heb bijna 8 maanden roaccutane geslikt, vrijwel de aanbevolen dosis van 120mg per kg lichaamsgewicht (ofzo, ben het alweer een beet[lees meer...]je vergeten) ingenomen. De bijwerkingen vond ik best pittig, het was wel doorzetten soms. Natuurlijk een heel droge huid, droge ogen (tranen met fietsen) en lippen. Cetamacrogol zalf van de apotheek (kun je zonder recept kopen, maar je kan ook, en dat is veel slimmer van de dermatoloog een recept vragen) was echt mijn redding. Al die labellosticks maken het alleen maar erger. Mijn (heel lichte) huid was ook constant ietsje roder (kreeg soms wel opmerkingen als 'wat zie je er gezond uit, heb je in de zon gezeten'). De spierpijn/gewrichtspijn, vooral in mijn heupen, vond ik het vervelendst. Ook mijn haar ging op den duur meer uitvallen (en ik heb het idee dat dat nog steeds zo is) Maar mijn huid reageerde al heel snel heel goed, al snel had ik geen puistjes meer. En nu, 11 maanden nadat ik ben gestopt, nog steeds geen enkel puistje of mee-eter. Mijn huid is eigenlijk zelfs iets te droog geworden (ik heb denk ik iets te hard doorgezet, wilde de 8 maanden halen zodat ik de grootste kans had om er echt vanaf te zijn, maar de dermatoloog dacht na 6 maanden wel dat ik kon stoppen), maar ik klaag niet. Het is zo ontzettend lekker dat ik me nooit meer druk hoef te maken over mijn huid. Nou ja, behalve dan over rimpels:-)
Pagina 1 van 7

Mirena (1937) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (398) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!