This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

14-04-2015
Vrouw, 23 jaar

Acne/puistjes

Sinds 6 weken gebruik ik dit medicijn maar nog geen verbetering, de dermatoloog had ook beter effect verwacht dus nog geduld. Veel bijwerkingen.. Bloedneuzen, droge handen, lippen en hele rode ogen, verder geen last van mijn ogen want draag nog wel lenzen. Verder erg moe maar slaap erg slecht.. Over 7 weken weer terug naar dermatoloog en van te voren bloedprikken. Bloed wa[lees meer...]s tot nu goed dus daar verwacht ik weinig van. Hoop alleen dat de rode ogen snel overgaan want dat ziet er vervelend uit. Verwacht dit een half jaar te gebruiken. Jammer dat je niet in de zon mag, heb paar keer wel in de zon gezeten en daarna helemaal rood dus doe nu erg voorzichtig.
13-04-2015
Man, 14 jaar

Acne/puistjes

Ik ben nu een halfjaar bezig met de Roaccutane, en het werkt echt prima, alleen de bijwerkingen zijn weer wat minder, heeeeeele erge droge lippen en soms een bloedneus en nu heb ik alleen nog wat littekentjes en rode vlekjes, maar die gaan weg volgens de dermatoloog. Nog 3 maanden te gaan en dan helemaal klaar eindelijk.
12-04-2015
Vrouw, 19 jaar

Acne/puistjes

Ik ben 19 jaar en heb al enkele jaren last van acne. Het werd alleen maar erger en de huisarts en mijn schoonheidsspecialist zeiden dan ook dat het waarschijnlijk niet hormonaal was. Ik heb verschillende anticonceptie geprobeerd, maar ook dat hielp niet integendeel het werd alleen maar erger. Ik was er toen wel klaar mee en kreeg toen van de dermatoloog 20 mg per dag. Na e[lees meer...]en maand vond de dermatoloog dat de droogte van mijn lippen erger kon en ben ik overgezet op 40 mg per dag. Ik zit nu bijna op 5 maand en moet vrijdag heen voor controle en eventueel stop ik dan. Ik heb vervelende bijwerkingen gehad zoals: Ontstoken ogen, erg moe, erge kniepijn, hele droge lippen, erg droge huid, misselijkheid, vaak hoofdpijn, schimmelinfectie, droge neus met bloedingen en buikpijn. Al met al heb ik het er wel voor over gehad, want ik heb nu al maanden geen pukkeltje meer gehad, mijn huid is egaal. Wel heb ik nog last van vlekjes en littekens, maar ik denk dat die niet gaan verdwijnen, ach met wat foundation zie je er dan niks van. Nu maar hopen dat het niet terug komt, want daar ben ik wel erg bang voor.
11-04-2015
Vrouw, 30 jaar

Acne/puistjes

Vijf jaar geleden heb ik een kuur van 3 maanden gedaan. Het effect was prima en toen had ik niet veel last van bijwerkingen. 3 weken geleden ben ik opnieuw met een kuur begonnen maar nu na 3 weken gestopt. De bijwerkingen die ik nu ervaar zijn vele malen erger dan de kwaal: Bloedneuzen, droge lippen, droge ogen, lichtschuw, zware hoofdpijn, snel wondjes, bloed bij ontlast[lees meer...]ing. Ja, het middel werkt prima tegen acne maar als ik er zo eens over nadenk denk ik dat dit medicijn toch wat stoffen bevat die helemaal niet goed zijn voor mijn lijf. Uiteraard reageert iedereen verschillend op dit medicijn maar het is zeker geen onschuldig middel wat je te pas en te onpas kunt gebruiken.
09-04-2015
Vrouw, 20 jaar

Acne/puistjes

Hallo allemaal, omdat ik dit forum gebruik om ervaringen over Roaccutane te lezen, vind ik het wel zo netjes om ook even mijn eigen ervaring met dit medicijn te delen. Ik ben 20 jaar oud en ik heb al vanaf de pubertijd last van acne. Het begon allemaal op mijn voorhoofd, vervolgens breidde de acne zich uit naar mijn wangen en rug. Ik werd er erg onzeker van, maar voor mi[lees meer...]j was make-up de perfecte oplossing. Ik heb een donkere huid en dat betekent dat de littekens in mijn gezicht erg zichtbaar zijn. Bij elk puistje dat ik krijg, krijg ik een litteken (donkere pigmentatie) erbij. Maar nu even over mijn medicijnervaringen. Ik heb al eerder een aantal maanden Minocycline gehad van de dermatoloog in combinatie met Differin Gel, dat werkte alleen in het begin, de acne kwam later gewoon terug. Daarvoor allemaal crèmes, en nog een ander antibioticum gebruikt. Behandelingen bij de huidtherapeut. Alles zonder effect. Twee maanden geleden besloot ik om toch weer een poging te wagen en ging ik maar langs bij mijn huisarts. Hij raadde me toen gelijk Roaccutane aan, dat zou mijn laatste redmiddel kunnen zijn. Om een recept voor dit medicijn te krijgen, moest het wel worden voorgeschreven door de dermatoloog. Dus daar ging ik dan.. weer naar de dermatoloog. Ik heb heel veel positieve reacties over Roaccutane gelezen en ik was daarom ook vastbesloten om dit medicijn te krijgen. Ondanks de bijwerkingen, moest en zou ik dit krijgen. En ik kreeg het! Er werd een bloedtest gedaan en een zwangerschapstest gedaan. Als voorwaarde moest ik wel aan een lichte pil. Zwanger worden tijdens gebruik van dit medicijn mag absoluut niet. Ik moest daarom ook mijn handtekening zetten en hiermee akkoord gaan. Ik slik Roaccutane nu bijna 1 maand. De bijwerkingen die ik heb zijn: een droge huid, vooral droge handen en lippen (dit werd zichtbaar na 1 week). Ook heb ik 2 keer een bloedneus gehad. Niet heftig, maar had nog nooit eerder een bloedneus gehad. Ook ben ik elke dag erg moe. Maargoed, ik hoop dat de bijwerkingen het waard zijn.. Voor mijn lippen gebruik ik Uierzalf, dit helpt echt heel erg goed. Ik moet zeggen dat ik geen 'break out' van acne heb gehad. Mijn huid is nu ietsjes rustiger en de poriën zijn wel wat kleiner geworden. Tot nu toe ben ik dus wel tevreden met het medicijn. Ik heb volgende week een afspraak met de dermatoloog om te bespreken of ik verder mag gaan met Roaccutane. Dit moet weer blijken uit een bloedtest. Ik zal over een maand weer mijn ervaringen met jullie delen! Groetjes
05-04-2015
Vrouw, 17 jaar

Acne/puistjes

Ik ben nu een kleine week begonnen met 20 mg per dag. Ik merk gelijk dat ik best gevoelig ben. Ben erg moe, trillerig, duizelig en lichtelijk misselijk. ik merk natuurlijk al aan mn lippen en huid dat het droog wordt maar dat maakt mij niet uit. Ik lees van andere mensen dat je veel moet drinken. ik ben dus een slechte drinker en ga daar nu goed op letten! ik hoop dat de b[lees meer...]ijwerkingen minder worden (heb er ook steeds op dezelfde tijdstippen last van). Ik heb nu vooral last van veel mee eters maar voorheen ook wel erge acne. ik heb ook van alles geprobeerd cremes en antibiotica. dus duimen dat dit daat lukken!
04-04-2015
Vrouw, 19 jaar

Acne/puistjes

NOG STEEDS EEN MODEL GEZOCHT!! Ik ben gediplomeerd schoonheidsspecialsite. Voor mijn acne specialisatie zoek ik nog een goed acne model voor mijn examen! Het gaat erom dat het model erge acne heeft. Er moeten minimaal 3 pustels aanwezig zijn en comedonen. Mijn examen is op maandag avond 13 april van 17:30 - 19:00 uur op het Albeda College in Rotterdam. Ik hoop echt d[lees meer...]at iemand me kan helpen.. zonder model geen examen.. en geen examen betekent geen diploma.. Ken je iemand die last heeft van ERGE acne op het gezicht of op de rug, of heb je er zelf last van, laat het met weten. Alvast bedankt
25-03-2015
Vrouw, 27 jaar

Acne/puistjes

Ik heb 2 keer deze kuur gedaan, weet niet eens meer hoeveel maanden. Is al een hele tijd geleden namelijk. Mijn eerste kuur was rond mijn 18e en mijn tweede rond mijn 20ste denk ik. Ik ben nu 27. Ik lees hier vooral ervaringen van tijdens de kuur en vlak na de kuur. Bij mij hielp het tijdens de kuur heel goed en even daarna. Helaas kwam de acne allebei de keren binnen niet[lees meer...] al te lange tijd weer terug. Nu op mijn 27ste heb ik nog steeds last van acne. Ik hoop voor iedereen dat ik een uitzondering ben en het bij anderen wel voor altijd wegblijft. Ik zou deze kuur in ieder geval nooit meer doen. Had niet veel ernstige bijwerkingen, maar wel bloedneuzen en hele droge lippen. Zo droog dat het vel op een gegeven moment gewoon van mijn lippen af was en mensen dachten dat ik knalrode lippenstift op had. Best mooi eigenlijk :) maar wel heel pijnlijk.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (645) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely