ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
16-01-2019

Acne/puistjes

Ik ben een vrouw van 27, en sinds 3-4 jaar last van ontstekingen in mijn gezicht-borst en rug. Ik heb van alles geprobeerd, creme´s etc. Ik ben begonnen met het innemen roaccutane, merkte meteen dat mijn lippen en huid droog werd. Ik slik het nu 9 dagen en alle aanwezige ontstekingen zijn verdwenen!!!! ook zijn er geen nieuwe bij gekomen. De bijwerkingen zijn wel zwaar maa[lees meer...]r goed vol te houden (spierpijn, hoofdpijn, duizelig)
16-01-2019

15-01-2019

Acne/puistjes

Ik heb eerst zalf van de huisarts geprobeerd, dit heeft niet geholpen. Vervolgens ben ik doxycycline gaan gebruiken en dit heeft geholpen maar later is de acne weer teruggekomen. Nu gebruik ik al 4 maanden roaccutane en dit helpt enorm! Geen grote zichtbare puistjes meer en de littekens beginnen weg te gaan.
13-01-2019

Acne/puistjes

Na van alles geprobeerd te hebben, ben ik door de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog. Ik had al jaren last van (niet al te heftige, maar wel zeer vervelende) acne en plekjes op mijn gezicht. Al snel werd mij roaccutane voorgeschreven. Bloedprikken vond ik doodeng (dacht ik) en ook de bijwerkingen schrok ik van, waardoor ik allereerst niet enthousiast was. Mijn broer[lees meer...] en nicht hebben ook een roaccutanekuur gehad, waardoor zij volledig van hun acne verlost waren. Met dit in mijn achterhoofd, had ik toch besloten om aan de kuur te beginnen. Nu slik ik het ongeveer 2,5 maanden en ik ben heel blij dat ik eraan begonnen ben! Mijn acne is zo goed als verdwenen en mijn rode plekjes zijn bijna allemaal weg. Ik ervaar totaal geen bijwerkingen van dit medicijn. Mijn lippen en gezicht smeer ik elke dag zeer goed in, waardoor ik geen last heb van droogte. Vanuit mijn ervaring, een aanrader als je van je acne af wilt!
05-12-2018

Acne/puistjes

Ik heb dit middel ongeveer 7-9 maanden gebruikt en echt een van de beste keuzes ooit. Ik had al van kinds af aan puistjes maar het werd heel snel echt véel erger, tot ik er echt niet meer uitzag.. wilde niet eens meer het huis uit en makeup maakte het alleen maar erger. Roaccutane werd me toen voorgeschreven door de arts en nu een jaar later is m'n huid prachtig op enkele [lees meer...]littekentjes na. Na een maand zag ik al heel duidelijk verschil en na 7 maanden waren letterlijk alle pukkels weg. Het heeft wel vervelende bijwerkingen, zo was ik vermoeider en moest ik elke maand verplicht een zwangerschapstest doen omdat je echt niet zwanger mag worden met dit middel. Ook waren mijn lippen continu helemaal schraal en moest ik ze om het uur insmeren en dan zagen ze er nog niet uit. Daarnaast wordt alcohol ook afgeraden te gebruiken, je moet dus wel echt overwegen of je dit echt wilt aangaan. Voor mij was het echt een lifesaver en kan het je dus ook echt aanraden bij ernstige acne. Mijn precies dosering weet ik niet meer.
04-12-2018

Roaccutane (isotretinoine)

Nadat crèmes en antibiotica niet hielpen, heeft mijn dermatoloog dit middel voorgeschreven toen ik een zeer ernstige rosacea-uitbarsting had. Mijn hele gezicht zat onder de kleine pustels (honderden), was opgezet en gloeide enorm. De Roaccutane heeft hierbij ontzettend goed geholpen!
01-12-2018

Acne/puistjes

Sinds mijn 16e last van acne gehad. Het begon heel rustig met hier en daar een klein puistje maar totaal niet met mijn puistjes bezig op dat moment. Na de middelbare school (zomer naar Universiteit) , werd het erger. Eerst smeerde ik een klein beetje make-up op de puistjes maar dit verergerde het zwaar. Daarna naar de schoonheidsspecialiste geweest waarbij je hele gezicht [lees meer...]uitgeknepen werd (vrij pijnlijk) en je er ook littekens aan kan overhouden. Ook weinig verbetering in mijn periode bij de schoonheidsspecialiste gezien. Tijdens deze periode gebruikte ik benzoylperoxide, alcohol (speciaal in een flesje tegen acne) en verschillende (antibacteriële) smeerseltjes waaronder ook een topic van antibiotica. Dit hielp allemaal weinig tot niets. Na 1.5 jaar dit allemaal geprobeerd te hebben aan de orale antibiotica gegaan + huidtherapeut(3 maanden, doxycycline). Na de 3 maanden was m'n acne flink rustig geworden maar was de acne gewoon nog aanwezig en na het stoppen was het gewoon weer zoals in het begin. Na afgelopen zomer weer een kuur geprobeerd van 3 maanden omdat het weer erger werd maar dit keer hielp het helemaal niks! Veel overleg met m'n vader gehad (huisarts) over roaccutane. Ik was helemaal klaar met m'n acne op mijn 20e levensjaar en dus wou me vader me wel doorverwijzen naar de dermatoloog. Zelf had ik veel twijfels over roaccutane ("breakout", stoornissen, haaruitval etc) . Mijn dermatoloog stelde me gerust dat we laag zouden beginnen in dosering en dat de "initial breakout" eigenlijk onzin is. Bij mij was er ook totaal geen sprake van een uitbraak! Ik denk dat mensen te snel resultaten willen zien en daarom denken dat het erger wordt maar het eigenlijk gewoon hetzelfde blijft. (Dit zie ik ook altijd in de YT filmpjes, wordt niet erger maar mensen vinden van wel). Wel is/was een groot nadeel dat er geen alcohol genuttigd mag worden tijdens de kuur, terwijl ik student bij een studentenvereniging ben. Vrij lastig dus. Daarnaast vertelde mijn dermatoloog dat resultaat pas na 2 maanden kwam dus ging ik er heel nuchter in met weinig verwachtingen. Nu (na 1 maand) is mijn gezicht verschrikkelijk opgeknapt!!! Ik heb nog 3/4 puisten en verder is echt alles weg. Dinsdag heb ik weer een afspraak en gaan we de dosis waarschijnlijk verhogen naar 30 of 40 mg. Met geluk hoef ik maar 4 maanden. Mijn bijwerkingen vallen verder heel erg mee. Hele droge lippen, klein beetje droge huid en volgens mij ook een beetje haaruitval. That's it en geen acne meer!!! Voor de mensen die twijfelen: maak een afspraak met je dermatoloog!! Deze kan je veel beter vertellen over roaccutane dan je huisarts. Succes en als er vragen zijn hoor ik het graag!
07-11-2018

Acne/puistjes

Ik ben nu twee maanden bezig met dit medicijn en mijn acne is alleen maar erger geworden ik ben zo hopeloos!!! Hebben jullie hier ervaring mee is dit normaal??
Pagina 1 van 7

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!