lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

03-08-2016

Acne/puistjes

Ik had niet veel acne, maar altijd hele dikke ontstekingen in mijn gezicht. Ik heb meerdere malen antibiotica gekregen bij de huisarts, maar dit verhielp het probleem steeds maar voor korte termijn. Uiteindelijk heb ik een doorverwijzing naar de dermatoloog. De dermatoloog zag direct het probleem, ook vanwege de littekens in mijn gezicht. Ik kon kiezen voor een lichtere ku[lees meer...]ur voor 1 jaar of een zwaardere kuur van 4 maanden, ik heb voor de kuur van 4 maanden gekozen. De eerste maand heb ik 30mg per dag gehad en de laatste 3 maanden heb ik 60mg per dag gehad. De acne is bij mij niet verergerd en ik merkte vrijwel direct verbetering. Nu ben ik aan het einde van mijn kuur en helemaal acne vrij. Ik heb maar een paar bijwerkingen gehad. De eerste is droge lippen, te verhelpen met flink labello smeren. Verder had ik last van een droge huid, te verhelpen door gewoon een flinke laag vaseline op je gezicht te smeren voor het slapen gaan.Mijn huid leek ook dunner te zijn en gevoeliger voor wondjes. Verder had ik af en toe last van een bloedneus, wel had ik constant last van droge bloedpropjes in mijn neus. Ik merkte ook enige stijfheid in de spieren, met name als ik sochtends op stond. Al met al vielen de bijwerkingen bij mij erg mee. Dit medicijn is zeker het proberen waard.
24-07-2016

Acne/puistjes

Begin 2014 begon ik met roaccutane, de eerste maand begon ik met 10 Mg, omdat ik het rustig aan wilde doen. Ik wilde weten hoe mijn lichaam er op reageert, na een maand te hebben gebruikt begon ik 20 Mg te slikken per dag, dit deed ik 1 jaar lang. De bijwerkingen vielen erg mee, ik had alleen last van droge lippen, ogen, huid en neus. Meer niet. De acne verdween langzamerh[lees meer...]and en ik kon makkelijk met de bijwerkingen leven! Ik was heel blij met het resultaat, alleen had ik nog last van rode vlekjes, maar die werden ook al wat lichter. Na een jaar lang roaccutane gebruikt te hebben, ben ik gestopt, helaas kwam de acne na 1 jaar weer terug, wel in minderen mate maar het kwam terug wat ik erg Vervelend vond! Dus sinds kort zit ik er weer aan, hopelijk is het na deze keer helemaal over!
19-06-2016

Acne/puistjes

Ik had een paar puistjes op mijn gezicht en heelveel op me rug en buik. Nadat ik dit van de specialiste kreeg, begon het in de eerste maanden 3 dubbelen op me gezicht. En ik kreeg het ook opeens op mijn arm en geslachtsdeel een grote. In de 4/5 maand waren alle puisten getransformeerd in kleine rode plekjes. Ik moet nog 1 maand dan zit ik op de 6 maanden, maar ik denk dat [lees meer...]ik langer door moet gaan jammer genoeg. Ik raad dit niemand aan tenzij je heel erg erg veel puisten hebt!!!! Bijwerkingen: Erge bij werkingen zoals: Psychisch hoofd leeg, heel erg sip om alles. Ik kan niet onder druk gezet worden met woorden, ik werd snel agressief hierdoor. Je gaat veel vergeten, zoals spullen die je net hebt weggelegd. Auto rijden gaat ook hierdoor wat slechter want je vergeet of houd niet met dingen rekening. Ben me vriendin kwijt geraakt (als in niet meer bevriend) en veel vrienden door gekke gedragen. Lichamelijk: Je wordt echt lui moe nergens zin in. Fitness deed ik 5x in de week nu 0x. Lippen is in het begin heel groot probleem, later wen je er aan maar toch blijft het wel bezig. Ook neus en naast neus heel droog. Ogen worden ook droog, je kan geen lenzen meer in doen!! (ik heb ergens tussen in medicatie gekregen voor droge ogen van de huisarts dit hielp beter). In het begin werd de bovenkant van mijn hand heel droog dat ging ook over na 1/2maanden. In je neus soms zit snot echt vast en doet verschrikkelijk pijn als je die van de huid in je neusgat eruit wil halen. Ik raad dit echt niemand aan! Tenzij je echt echt vol zit met puisten want dit verpest echt veel.
16-06-2016

Acne/puistjes

Hallo mensjes, 10 dagen geleden ben ik begonnen met de roaccutane (20 mg 1x per dag), en ben er erg tevreden over. Wel meteen bijwerkingen ervaren zoals spierpijn, hoofdpijn, droge lippen. Maarrrr... nu 10 dagen verder is mijn huid al helemaal glad, er is geen puistje meer te ontdekken en hopelijk blijft dit zo. Zelf had ik geen ernstige vorm van acne (zo'n 4 puistjes per [lees meer...]week), maar voor mij genoeg om deze maatregelen te nemen. Verder ben ik nog onwetend of ik met dit resultaat echt 6 maanden moet door gaan. Hopelijk motiveer ik hiermee anderen met dezelfde klachten ook tot dit middel. Groetjes, Cheryll 23 jaar.
16-06-2016

Acne/puistjes

Vertel dit verhaal omdat de meeste personen heel wat ouder zijn dan mijn dochter. Mijn dochter kreeg vanaf haar 7 jaar last van meeeters. Dit werd elk jaar erger en toen ze 11 jaar was stond ze echt helemaal onder. Ze ging om de 3 weken naar een huidspecialist die dan steeds de meeeters verwijderden, maar haar hele huid ging kapot. Zodra ze ging menstrueren toen ze 12 was,[lees meer...] is ze met de Roaccutane begonnen. Daarvoor heeft ze echt van alles geprobeerd, van zalven, tabletjes tot aan antibiotica, maar niets hielp. Ook met voeding hadden we van alles geprobeerd, maar toen dus niets bleek te helpen en mijn dochter echt gepest werd, toch maar op de roaccutane overgestapt. Helaas zitten er op zo'n jonge leeftijd nog meer bijwerkingen aan, bijvoorbeeld dat je stopt met groeien. Mijn dochter is daarom maar 1.60 geworden. Ook depressief en een erg droge huid zijn veel voorkomende bijwerkingen en jammer genoeg kreeg ze die ook. En wat ze heel erg vond, ze kwam in 1 jaar tijd 12 kilo aan. De ene arts zegt dat dit niets met de medicatie te maken heeft, de ander weet het niet. Nu anderhalf jaar later zijn we aan het afbouwen en krijgt ze nog maar 10mg om de dag. Het heeft inderdaad heel goed geholpen tegen de acne, maar als ik alles van te voren had geweten, weet ik niet of ik dit had gedaan. Haar tweelingbroer (ze zijn nu 13) krijgt nu ook acne, maar voorlopig proberen we het maar weer gewoon met allerlei middeltjes en heel veel water drinken.
25-05-2016

13-05-2016

Acne/puistjes

Ik heb al vanaf mijn 13e acne. Ik ben nu 19. Ik heb al van alles geprobeerd om de acne weg te krijgen. Van zalfjes tot peelings. Ik ben toen naar de huidkliniek gegaan waar ik Roaccutane heb gekregen. Begin december 2015 ben ik toen met het middel gestart. Ik begon met 30 mg. Ik kreeg na een maandje last van een droge mond, neus, armen en benen. Als ik had gesport bleef [lees meer...]mijn gezicht voor een paar uur lang rood. Daarnaast zag ik af en toe wazig met mijn ogen. Dat gaf belemmering als ik autorijles had. Ook kreeg ik last van haaruitval. Daarnaast slik ik ook Ritalin. Een van de bijwerkingen daarvan is dat je last kan krijgen van depressies en stemmingswisselingen. Roaccutane heeft dat ook. Ik merkte dat deze middelen elkaar versterkten na 2 maanden. Ik zat totaal niet goed in mijn vel en reageerde sneller boos of emotioneel. Ik huilde al snel om kleine dingen en voelde mij continue opgejaagd. Ik reageerde ook eerder agressief als iemand commentaar op mij gaf. Vaak wist ik niet hoe ik mij moest voelen en dat gevoel was vreselijk. Mijn emoties konden in 1 seconde weer omslaan. Ik werd daar helemaal gek van. Na 2,5 maand begon ik gelukkig wel al resultaat te zien op mijn huid. Dat gaf mij de moed om door te gaan met het middel. Op een gegeven moment kreeg ik last van uitslag in mijn gezicht. dat trok na een paar uur gelukkig weg. Maar een paar weken later kreeg ik ook uitslag op mijn benen. Ik kreeg ook last van droogteplekken op mijn armen. Mijn acne werd gelukkig wel steeds minder. Maar in april werd mijn dosis verhoogd omdat het erg langzaam ging. Nu slik ik 40 mg tot en met eind juni. Ik hoop dat het daarna helemaal weg is. Ik kan niet in de zon zitten maar ik hoop dat ik dat in augustus gewoon weer kan doen. Ik zit nu in een achtbaan en als ik had geweten dat ik er zoveel last van zou krijgen dan had ik er wel beter over nagedacht. Voor degene die twijfelen: denk goed erover na. Dit is niet zomaar een middel. Het kan je privéleven beïnvloeden en je persoonlijkheid veranderen.
18-04-2016

Acne/puistjes

Roaccutane is een medicijn welke voor velen een heel effectieve manier is om van acne af te komen. Bij mij werkt het ook erg goed, ik ben nu drie maanden bezig met de kuur, en het meeste is zo goed als weg. Klachten waar ik last van heb zijn onder andere droge lippen, een dunne huid, en wazig en slechter zien. Dit zijn echter klachten welke ik de moeite waard zou vinden. W[lees meer...]aarom ik nu per direct stop heeft te maken met de psychische klachten die het medicijn mij geven. Ik ben een nuchter en vrolijk persoon wie wel eens een dipje kon hebben, maar niet meer dan dat. Sinds anderhalve maand is een goede dag echter zeldzaam. Ik ben continu neerslachtig en futloos en mijn school, werk en vriendschappen leiden hier onder. Ik kwam hier al snel achter, maar wou zo graag van mijn puistjes af dat ik door wou blijven gaan. Nu, na drie maanden, is dit echt geen optie meer. Ik wil iedereen aanraden die een vermoeden heeft neerslachtig te worden door de medicatie dit niet te negeren.
Pagina 1 van 7

Mirena (1911) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (750) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort