This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

22-08-2015
Vrouw, 17 jaar

Acne/puistjes

Ik slik Roaccutane sinds januari dit jaar. Ik ben nu ongeveer acht maanden bezig. Vanaf het begin heb ik dagelijks 30mg geslikt. Het duurde voor mij redelijk lang voordat ik positieve verschillen begon te zien. Mijn dermatoloog zei dat ik na een maand al heel blij zou zijn, maar dit was niet het geval. Na ruim twee maanden werd mijn huid vreselijk droog. Ook werd mijn acne[lees meer...] toen veel erger, het leek alsof mijn huid helemaal werd schoongemaakt en al het onderhuidse zette toen door. Ik baalde echt verschrikkelijk in die tijd, omdat ik me niet kon voorstellen dat het er beter op zou worden. Dit was wel het geval! Ik ben nu dus acht maanden bezig en mijn huid is helemaal egaal. Die tijd waarin mijn huid er vreselijk aan toe was, neem ik voor lief als ik zie hoe egaal mijn huid nu is. De structuur is helemaal verbeterd, kleinere poriën, geen mee-eters en al helemaal geen puisten. Mijn huid ziet er echt heel goed uit en ik voel me nu echt veel beter. Ik hoop dat dit iemand weer wat moed geeft!
11-08-2015
Vrouw, 22 jaar

Acne/puistjes

Ik ben nu 1 maandje aan de ROA. Ik zit nog in de fase van mijn breakout en t is echt vreselijk. Gister kwam ik een vriendin tegen en die vroeg me wat er aan de hand is met mijn huid. Ik ben op dit moment echt extreem onzeker ik ga ook liever de deur niet uit omdat ik gewoon helemaal onder zit. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk een gave huid heb. Morgen weer naar de derm[lees meer...]atoloog om te kijken hoe het gaat, ik hoop dat mijn dosis wordt verhoogd want ik wil hier zo snel mogelijk vanaf. Het enige waar ik op dit moment last van heb zijn alleen de extreem drogen lippen, en de smerige acne natuurlijk. Ik heb al een tijdje geen infecties gehad in mijn gezicht, toen ik ner begon had ik er elke dag minstens 4 ook echt vreselijk.
07-08-2015
Man, 15 jaar

Acne/puistjes

Dag allemaal, nog een 2 weekjes en dan zit mijn kuur er eindelijk op! Na vanalles geprobeerd te hebben ben ik naar de dermatoloog gegaan en heb ik roaccutane voor geschreven gekregen. De eerste 2 weken nergens last van. Maar zoals de specialist zei, ik kreeg een explosie van acne in mijn gezicht. Iniedergeval een teken dat het werkt 😅, ah fijn. Na 1 maand begon alles wat [lees meer...]in te drogen en te doen, zo ook mijn lippen. Ik heb geen enkele lippenbalsem geworden die dit aankon. Zo droog als dit had ik nog nooit meegemaakt. Toen dus vaseline gaan gebruiken. Wat overigens wel goed werkte. Naarmate alles begon uit te drogen in mijn gezicht en schouders, begon ik ook steeds meer last te krijgen van bijwerkingen. Gedurende een maand ongeveer elke dag minimaal een paar bloedneuzen. Als fanatiek voetballer, op een redelijk niveau, werd ik vaak geteisterd door blessureleed, mijn gewrichten werden goed aangepakt door de roacuttane, en mijn spieren werden kwetsbaarder. 2 dagen een voetbaltoernooi en ik werd van het veld gedragen, nog nooit, zo veel pijn gehad in mijn gewrichten als toen. Maar goed, de kuur werkte, dus ik zette door. Voetballen kon ik toch niet laten, dus daar ben ik ook maar mooi mee doorgegaan! 😉 en naarmate de tijd volgde begon alles steeds meer uit te drogen. Gebruik vaseline voor je lippen, en lanettecreme voor je gezicht om het beetje vet en goed te houden. Alcohol gebruik voor de kuur, nooit ergens last van gehad na een gezellige avond lekker pilskes drinken. En ook tijdens de kuur, nergens last van. Dat was al een grote meevaller 😉. Nu zit ik bijna op het einde van mijn kuur, bijna geen acne meer! Nog maar een paar kleintjes, ik ben er bijna klaar mee! Ik raad dit medicijn echt heel erg aan bij mensen die er last van hebben. Je moet wel een doorzetter zij, want de bijwerkingen, ( in mijn geval) waren een reden om de kuur te stoppen, maar ik ben doorgegaan, en nog nooit zo blij geweest dat ik hem afmaak! Groetjes Max, 15 jaar
29-07-2015
Vrouw, 38 jaar

Acne/puistjes

In een jaar tijd heb ik Roaccutane geslikt tegen acne. De bijwerken waren voor mij droge slijmvliezen en spierpijn. Constante vermoeidheid alsof ik alle dagen een marathon had gelopen. Elke week bloed en urine onderzoek aangezien mijn cholesterol dramatisch hoog was.Na een jaar ben ik gestopt, ten tijde van de inname periode is mijn acne wel iets weggetrokken. Nu ruim 6 ja[lees meer...]ar later ben ik er nog steeds niet vanaf en is het zelfs heftiger dan voordat ik roaccutane ging innemen. Anti-conceptie aangepast naar Yasmin, voeding zonder varkensvlees en koemelk, veel groente en fruit, niet meer roken, weinig alcohol tot me nemen was het advies. Dit blijf ik doen, maar echt minder wordt het niet helaas.
20-07-2015
Vrouw, 20 jaar

Acne/puistjes

Ik kreeg van de dermatoloog 30 mg voorgeschreven, maar omdat ik bang was voor alle nare bijwerkingen, ben ik begonnen met 10 mg per dag. Hierbij merkte ik dat mijn lippen uitdroogden en mijn huid minder vet/olie-achtig was, maar de roodheid en dergelijke, was er nog. Daarna heb ik het verhoog naar 20 mg en vanaf 1 juni gebruik ik 30mg (de voorgeschreven dosering). Ik merk [lees meer...]dat mijn huid erg is opgeknapt; niet meer vet, roodheid is weg, heel egaal, ben er enorm blij mee. Enige nadeel is toch wel de droogheid. Mijn huid schilferde nogal rond mijn mond en kin en mijn lippen zijn enorm droog. Rozen water en een voedende dag/nacht creme is dus een must en lippen balsem is aan te raden 24/7 met je mee te dragen. Uit de zon blijven en je goed insmeren is ook aan te raden. Verder geen bijwerkingen zoals droge ogen of een break out (behalve veel rode, schilferende plekken op mijn nek), maar misschien is dat omdat het langzaam werd opgebouwd. Erg tevreden over het medicijn!
25-06-2015
Man, 39 jaar

Acne/puistjes

Ik praat nu over iets van 20 jaar geleden. Na een redelijk korte kuur van roaccutane hielp ik mijn vader met omheining zetten in de zomer. De zon scheen lekker. Toen ik terug binnen kwam, merkte ik dat ik verbrand was over mijn hele lichaam. Geen enkele aftersun was goed genoeg . De dermatoloog heeft toen speciale vette zalf moeten voorschrijven de pijn was niet te houden[lees meer...]. 2de graads brandwonden over mijn gezicht, armen en benen. Maar dat is nog niet alles. Ook mijn ogen waren verbrand. Ik ben een week blind geweest en kon niet naar school. Ik heb doodsangsten uitgestaan. Ik dacht dat ik nooit meer ging kunnen zien. Ook nu nog heb ik meer last van licht dan andere mensen. Op een gewone heldere dag moet ik een zonnebril op. Ik kan Roaccutane alleen maar afraden, toch zeker in de zomer.
20-06-2015
Vrouw, 19 jaar

Acne/puistjes

Ik ben bezig met mijn tweede kuur. Ik kreeg een jaar na de eerste kuur weer een enorme acne aanval. Het klopt dat je de eerste maand veel meer puistjes krijgt. Ik zit nu op 3,5 maand en ik ben acne vrij, alleen afentoe hier en daar een puistje maar dat stelt niks voor. Voor iedereen die er aan wilt beginnen maar twijfelt, ik zeg zeker DOEN! Het helpt echt!! Spoel je hersen[lees meer...]en niet verder met de fabeltjes van cremetjes etc. Enige bijwerking die ik heb zijn droge lippen en dat is makkelijk te doen met blistex.
19-06-2015
Vrouw, 16 jaar

Acne/puistjes

Sinds klein af aan heb ik al last van puistjes en pukkeltjes. Niet alleen in mijn gezicht maar over mijn hele lichaam. Op mijn 15e werdt het heel erg, ook in mijn gezicht.. Ik werd er onzeker van en heb alle cremetjes die ze tegen puistjes hadden uitgeprobeerd!! Van Honing tot slakkengel tot cremetjes van de schoonheidsspecialist. Niets hielp. Op een gegeven moment ben ik [lees meer...]het internet op gegaan en zag ik dat er medicijnen tegen waren. Mijn moeder had gelijk een afspraak bij de dokter gemaakt en we werden doorverwezen naar de dermatoloog. Waar ik heel blij mee ben. Ik slik nu een jaar roaccutane, de eerste maanden 3 keer in de week. Toen mocht ik opbouwen naar 1 keer per dag, en ik slik nu 2 keer per dag 10 mg. Een week geleden kwam ik terug bij de dermatoloog voor controle en ik mag nu weer 1 keer per dag 10 mg slikken, en over 7 weken mag ik weer gaan afbouwen naar 3 keer per week. Ik slik ze nu ruim een jaar, en moet waarschijnlijk nog een jaar doorgaan omdat ik bang ben dat het anders weer terug komt! Ik ben nu zeer tevreden met het medicijn, de eerste maanden dat ik het slikte echt niet!!!! Het werd in het begin alleen maar erger, en hoe onzeker kan dat je maken zeg! Ik wilde er op dat moment graag mee stoppen omdat ik geen resultaat zag, maar ben nu heel blij dat ik dat niet heb gedaan.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely