ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-02-2018

Acne/puistjes

Hallo, ik ben een vrouw van 22 jaar en gebruik nu al 4 maanden roaccutane. Ik slik 1 tablet van 20mg per dag en heb niet de indruk dat mijn acne verminderd, maar eerder erger wordt. Mijn huid is wel iets droger , maar puistjes blijven komen en heb ook allemaal rode vlekken in mijn gezicht... ook mijn lippen zijn droog, maar voor de rest heb ik gelukkig niks van bijwerkinge[lees meer...]n. Wanneer begint dit te werken ? En is het normaal dat mijn acne na 4 maanden nog altijd alleen erger wordt? Alvast bedankt !
07-02-2018

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 14e last van acne. Maar elk jaar werd het steeds wat erger en erger (waarschijnlijk kwam dit doordat er ook littekens ontstonden in de loop van de jaren waardoor het leek dat het erger werd). Ik had af en toe diepe ontstekingen op mijn kaaklijn, wang en kin. Na vele zalfjes (waaronder benzoylperoxide) te hebben gebruikt, was ik er klaar mee. Door naar de [lees meer...]huisarts te zijn gestapt en mijn probleem omschreven, kon ik een recept krijgen voor dit medicijn (20MG per dag). Ik ben toen ook gelijk begonnen en sinds november 2017 ben ik eindelijk begonnen met dit medicijn. Ik keek er erg naar uit doordat ik vele positieve verhalen erover hoorde, maar ook wat nadelige bijwerkingen.. Ik gebruik dit Roaccutane nu 3 maanden. De eerste maand heb ik alleen erg droge lippen gekregen, maar dit was te verhelpen met Blistex (echt een aanrader!). Ook heb ik in deze maand (en tot nu toe) GEEN uitbarstig gekregen van puistjes, wat ik overigens wel had gelezen op het internet dat dit bij veel personen een bijwerking was. En ten slotte merkte ik trouwens nog geen resultaat. In de tweede maand werd mijn huid droog, niet heel erg maar ik merkte het wel. Door een goede crème te gebruiken was dit geen enkel probleem. Ook merkte ik dat mijn huid dus VEEL minder talg aanmaakte, waardoor ik niet meer zoals eerst met een hele vette huid, aan het eind van de dag, de douche instapte. Erg positief dus! In deze maand (de derde dus) merkte ik nog niet heel erg veel resultaat op mijn gezicht. Ik kreeg wel wat meer bijwerkingen: Ik kreeg vaak toen ik in mijn bed ging liggen, wat last van mij rug. Dit was gelukkig maar een aantal seconden (waarschijnlijk omdat je natuurlijk een andere positie aanneemt als je gaat slapen dan wanneer je rechtop staat. Ook kreeg ik een paar dagen erg veel last van droge handen waar al gauw een soort van eczeem te voorschijn kwam. Ook door hier een goede crème op te smeren, werd dit minder en na een aantal dagen was het weer verdwenen. Op dit moment is het eczeem weer iets terug. Ik heb er gelukkig geen last van doordat het geen pijn doet of wat dan ook, dus dat is erg positief! Ook kreeg ik erg droge ogen, maar dat is niet echt enorm hinderlijk. En gelukkig merkte ik in deze maand resultaat! Ja, eindelijk.. Je moet een beetje geduld hebben maar dan merk je dat het medicijn gaat werken, en dat is enorm fijn. Ik kreeg geen diepe ontstekingen meer en ik liep deze maand met een gezonde huid rond. Af en toe nog een klein puistje maar dat was het dan ook. Wel zie je nog de littekentjes, maar dit gaat na enige tijd ook verdwijnen, en vooral met de zomer in zicht zal dit ook minder opvallen! Dus conclusie: Ik heb zelf gelukkig (nog niet) hele erg bijwerkingen gehad (ook geen stemmingswisselingen trouwens), maar dit verschild denk ik ook per persoon. Ook dat ik al vanaf ongeveer 2 maanden wat resultaat zag, motiveerde mij heel erg! Ik kijk dus erg uit naar de toekomst. Groetjes!! :)
29-01-2018

Acne/puistjes

Heftig maar heeft zekers geholpen. In het begin verergerden de wonden, maar na een maand of 4 knapte alles op! Het was een strijd maar nu na 2 jaar nog steeds alles rustig. Zag het eerst niet meer zitten maar blij dat ik doorgezet heb. Het is een supermiddel
22-01-2018

Acne/puistjes

Ik heb sinds begin van de puberteit last gehad van acne, over het algemeen matige acne maar in periodes ook lichter of juist heftiger. Na mijn 19e verjaardag besloot ik na alles geprobeerd te hebben met Roaccutane te beginnen. Mijn huisarts stond hier gelukkig volledig achter. Begonnen met 10mg maar na 2 maanden overgestapt naar 20mg. Geduld is belangrijk!! Verwacht geen d[lees meer...]irect resultaat. Wat bijwerkingen betreft heb ik erg last gehad van eczeem op mijn handen en droge ogen. Na 6 maanden gebruiken kan ik eindelijk zeggen dat ik van mijn acne af ben. Af en toe nog wel een puistje, wat mee-eters maar het komt lang niet in de buurt bij wat het geweest is. Alle bijwerkingen is het meer dan waard geweest. Wel heb ik nu (ruim 4 maanden na beëindigen kuur) nog steeds veel last van droge handen en ogen, echter wordt dit wel steeds wat minder.
20-01-2018

Acne/puistjes

Beste lezers, Sinds vorige week begonnen aan de medicijnen. Na vele artsbezoeken hebben ze mij dit middel voorgeschreven onder controle van een dermatoloog. Sinds een aantal dagen last van druk op mijn borst, hebben meerdere deze klachten? Ook last van jeuk rond en op mijn gezicht, ben erg secptisch nog dus ben benieuwd of dit gaat helpen’
17-01-2018

Acne/puistjes

Na verandering in mijn anticonceptie onwijze last van puistjes gekregen. Van alles geprobeerd en uiteindelijk roaccutane gekregen. Dit is echt het beste middel ooit geweest! Op het begin wordt het erger, maar na 2 maanden ging het langzaam weg. Ik slik het nu 3 maanden en heb al 2 weken lang geen enkel pukkeltje meer. Mijn hele huid is gaaf! Ja, je krijgt last van hele dro[lees meer...]ge lippen. Koop hiervoor Elizabeth Arden 8 hour lippenbalsem. Door dit topspul heb ik er nooit last van gehad. Ja, je krijgt een droge huid. Koop hiervoor de reiniger en de crème van de H lijn van La Roche Possay. Deze lijn is speciaal ontwikkeld voor de acnehuid die is uitgedroogd door medicatie. Je kan het kopen bij de apotheek en is niet duur. Ik heb soms een beetje last gehad van eczeem op mijn handen, maar ook dit was zeer beperkt. Dus mijn tip: heb je last van acne? Start alsjeblieft met roaccutane. Dankzij de hierboven genoemde producten ga je amper last krijgen van de bijwerkingen... Succes!
11-01-2018

Acne/puistjes

Beste Mijn naam is D. en ik ben 18 jaar. Op mijn zevende werd bij mij de diagnose van ADHD gesteld. Sinds dan neem ik medicatie hiervoor. Eerst begon in met Silatine, maar daarna kwam daar Strattera bij. Een paar jaar geleden kreeg is erge acne, wat ik eerst linkte aan de puberteit. Wanneer ik met mijn strattera was de hoeveelheid acne fors gestegen en legde ik link [lees meer...]met de strattera. De acne ging maar niet weg dus begon ik rond de winter van 2017 een acnebehandeling onder dermatologisch toezicht. Ik nam de roaccutane in combinatie met mijn ADHD-medicatie, dat geen problemen zou mogen geven, maar dat deed het wel. De acne was fors verminderd. Daartegenover ervoer ik sinds de start van Roaccutane tal van bijwerkingen die boven kwamen drijven, die ik eerder nooit had vernoemd. Zelfmoordgedachten, black-outs, te hoge hartslag, verminderd geheugen/concentratie, pijn op borst en een zware constante vermoeidheid. Ik heb dit tot Juni 2017 genomen totdat de psychiater mij verzocht te stoppen met dit middel. Sinds de stop van dit de roaccutane ervaar ik nog steeds een zware vermoeidheid, komen zelfmoordgedachten snel bovendrijven , werkt mijn geheugen en concentratie niet hoe dat het voordien werkte en ben ik bovenal -overgevoelig geworden aan mijn ADHD medicatie. Deze factoren en lichamelijke verschijnselen maakten dat ik in oktober 2018 in een depressie belandde. Daardoor ben ik op verzoek van de psychiater gestopt met de ADHD-medicatie en gestart met Wellbutrin. (een antidepressiva die wordt voorgeschreven voor mensen met ADHD). Vandaag de dag (11/01/2018), zeven maanden na de combinatie van Roaccutane, Strattera en Rilatine, betaal ik nog steeds de peperdure prijs. Ik ben zeer vermoeid, heb een snelle hartslag, mijn geheugen en concentratie werken slecht, ervaar vaak black-outs en af en toe nog suïcidale gedachten. Weet jij hoelang ik hier nog mee ga rondlopen? Gaat dit voorbij? Ik zit met veel vragen waar ik niet direct een antwoord op kan vinden. Weet jij iets meer hierover of wil je hierover iets kwijt, laat dan zeker van je horen via mail of facebook of laat een reactie achter. Alvast bedankt Met vriendelijke groeten D.
03-01-2018

Acne/puistjes

3 jaar geleden heb ik 9 maanden roaccutane ingenomen. Ik had veel last van harde zwarte steenpuistjes rond mijn hals en mondhoeken. Ook een brandwonde aan mijn wangen vanwege ipl laser (ontharing). Ik had tijdens het inname van roaccutane enorm last van droge lippen en droge huid aan mijn oogleden. Maar na 3-4 maanden gebruik waren al mijn lidtekens zo goed als weg. Maar t[lees meer...]och kreeg ik af en toe 1 puistje dat snel terug weg ging. Toch moest ik voor alle zekerheid 9 maanden lang roaccutane gebruiken. Ik heb geen enkele bijwerkingen gehad zoals duizeligheid ofzo. Maar nu 3 jaar later dus heb ik weer last van die zwarte harde puistjes rond mijn mond. Eczeem aan mijn lippen zijn nooit verdwenen na het gebruik van roaccutane. Van alle soorten zalfjes geprobeerd aan mijn lippen. Niks helpt! Ik moet elke nacht een dikke laag zalf smeren op mijn lippen zo niet sta ik volgende dag op met opengebarste lippen! Wat ik mij nu afvraag? Voor niks 9 maanden lang roaccutane gebruikt. Ik heb terug zwarte lidtekens en puistjes en ook nog lippen vol eczeem erbij gekregen..
Pagina 1 van 7

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!