This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

25-03-2015
Vrouw, 27 jaar

Acne/puistjes

Ik heb 2 keer deze kuur gedaan, weet niet eens meer hoeveel maanden. Is al een hele tijd geleden namelijk. Mijn eerste kuur was rond mijn 18e en mijn tweede rond mijn 20ste denk ik. Ik ben nu 27. Ik lees hier vooral ervaringen van tijdens de kuur en vlak na de kuur. Bij mij hielp het tijdens de kuur heel goed en even daarna. Helaas kwam de acne allebei de keren binnen niet[lees meer...] al te lange tijd weer terug. Nu op mijn 27ste heb ik nog steeds last van acne. Ik hoop voor iedereen dat ik een uitzondering ben en het bij anderen wel voor altijd wegblijft. Ik zou deze kuur in ieder geval nooit meer doen. Had niet veel ernstige bijwerkingen, maar wel bloedneuzen en hele droge lippen. Zo droog dat het vel op een gegeven moment gewoon van mijn lippen af was en mensen dachten dat ik knalrode lippenstift op had. Best mooi eigenlijk :) maar wel heel pijnlijk.
10-03-2015
Vrouw, 24 jaar

Acne/puistjes

Vandaag is mijn laatste dag van 6 maanden roaccutane kuur. Ik ben enorm blij met het resultaat en hoop dat de acne ook niet meer terug zal komen. Dit is de tweede keer dat ik deze kuur volg en de 6 maanden heb volgehouden. De eerste kuur moest net na 4 maanden worden afgebroken wegens een vakantie naar de zon en de acne was daarna weer teruggekomen. De bekende bijwerkingen[lees meer...] als droge huid en lippen waren heftig maar er zijn goede crèmes voor. Wel soms last van rugpijn en vermoeidheid. Als ik mijn huid nu zie, is het het allemaal waard. Hele gave porie structuur en nooit meer een ontsteking ergens. Had altijd de diane pil die heel goed werkte tegen acne, maar die werd niet meer voorgeschreven vanwege de bijwerkingen. Toen kreeg ik een lichtere pil levon en gelijk weer last gekregen van acne en uiteindelijk werd roaccutane voorgeschreven. Hopen dat mijn huid zo zal blijven dit keer.
04-03-2015
Vrouw, 21 jaar

Acne/puistjes

Na vele antibiotica te hebben gebruikt, heeft de dermatoloog dit middel voorgeschreven. Ik heb het zo'n 4 maanden geslikt, met als resultaat bijna volledige verdwijning van de acne. Het duurde wel wat weken voordat ik een effect waar, maar daarna bleef het echt weg. Helaas had ik wel last van droge lippen, dus veel lippencreme gebruiken. Een ernstige bijwerking was een beg[lees meer...]innende depressie, ik had minder trek in eten, viel af en voelde mij niet goed in mijn vel zitten. Ik heb de arts gebeld en die vertelde dat ik ermee kon stoppen als ik erg moeite had met de bijwerkingen. Nadat ik gestopt was, gingen de bijwerkingen weg en ik voelde mij veel beter. Het is dus een afweging, als je van tevoren al weet dat je gevoeliger bent voor een depressie dan heb je een grote kans dat dit als bijwerking optreedt bij het slikken van roaccutane. Maar als niks goed helpt dan is het echt een goed middel tegen acne.
02-03-2015
Vrouw, 24 jaar

Acne/puistjes

Voordat ik begon aan roaccutane heb ik, zoals zovelen, al meerdere dingen geprobeerd.. Dit was echter allemaal een lapmiddel van buitenaf, maar van binnen bleef de acne maar komen. Tot ik de juiste anticonceptiepil had gevonden, deze hielp grotendeels maar de acne bleef. Toen ik overging op de mirena kwam de acne in alle hevigheid terug. De huisarts gaf aan dat roaccutane [lees meer...]bij mij het laatste redmiddel was. Ik was huiverig en heb het eerst uitgesteld en heb speciale huidcremes gekocht. Mijn advies hierover is; als je alles al hebt geprobeerd qua medicijnen, ga dan niet ook nog proberen met cremes maar realiseer je dat dit van binnenuit komt en alleen van binnenuit kan worden aangepakt. De rest is allemaal een tijdelijk lapmiddel! Uiteindelijk toch begonnen met roaccutane en bij mij hielp het erg snel, maar ook de bijwerkingen kwamen net zo snel.. Gisteren heb ik mijn laatste pil van een 7 maanden kuur gehad. Ik heb nu tussen 115 en 120 mg/kg lichaamsgewicht binnengekregen. Het heeft mij enorm geholpen en ik ben enorm blij dat ik de 7 maanden heb kunnen volhouden. De bijwerkingen hebben me hierin wel enorm tegengewerkt. Ik had enorme rugpijn, mond was zo stuk dat ik net een clown leek gedurende de 7 maanden, extreme vermoeidheid. Gisteren een feestje gevierd dat ik er vanaf ben!!! Mijn huid ziet er erg mooi uit. Nu maar duimen dat dit zo blijft. Voor iedereen die nog moet beginnen of de kuur nog moet afmaken.. het enige wat ik kan zeggen; Doorzetten, het is het waard, ondanks de bijwerkingen.
27-02-2015
Man, 16 jaar

Acne/puistjes

Ik ben 16 jaar en heb sinds mijn twaalfde last van puistjes. Na vele dingen te hebben geprobeerd, ben ik doorverwezen naar de dermatoloog en schreef me Roaccutane voor. Na de eerste twee maanden was het al een stuk beter, maar was nog niet helemaal tevreden met het resultaat...na vele dingen te hebben gelezen, ben ik veel water gaan drinken en mn eetpatoon iets aan te pass[lees meer...]en, geloof mij het werkt serieus. het ging echt met kilometers vooruit na 3 dagen kwam er al een mooie huid tevoorschijn. dus gebruik je Roaccutane en je denkt dat het niet werkt drink dan veel water. zelf heb ik last van bijwerkingen namelijk .. droge lippen. Last van gewrichten. Bloedneuzen en snel moe. dus twijfel jij of je raoccutane wilt gebruiken hoop ik jullie hiermee goed geinfomeerd hebt. Groetjes
25-02-2015
Vrouw, 23 jaar

Acne/puistjes

Ik ben sinds oktober 2014 begonnen aan Roaccutane. Sinds mijn 16e heb ik van alles geprobeerd om van de acne rond mijn wangen/mond en kin af te komen, maar niets hielp. Ik ben nu 23 jaar, weeg 58 kl en ben 1.69 cm (ik slik anticonceptie). Ik begon met 20 mg per dag, eind november ben ik verhoogd naar 40 mg. In de periode van begin oktober tot en met december was de acne er[lees meer...]ger dan het ooit was geweest. Ik overwoog om te stoppen met de pil, maar dit heb ik niet gedaan. Begin januari heb ik in overleg de dosis verhoogd naar 60 mg en nog geen twee weken later vond er een verbetering plaats. Nu heb ik ongeveer nog eens in de 2 weken een puistje, voor de rest is mijn huid heel zacht en trekken ook de rode vlekjes weg. Ik gebruik de tabletten nu nog met verwachting tot eind maart. De bijwerkingen die ik heb gehad zijn droge lippen (gebruik hiervoor het wonderpotje van Oriflame), soms een bloedneus, droge handen en spierpijn in mijn rug. Mijn tip is om heel veel water te drinken, rond de 2,5 liter per dag. Ondanks deze bijwerkingen raad ik iedereen met acne aan om Roaccutane te gebruiken, het heeft voor mij echt een groot verschil gemaakt. Ik kan nu eindelijk zonder foundation over straat en ik voel mij een stuk minder onzeker.
04-02-2015
Vrouw, 23 jaar

Acne/puistjes

Ik ben 23 jaar, 1.65m en 56kg (v) en ben in juni 2013 begonnen met roaccutane en erg tevreden. We zijn begonnen met 20mg per dag. De eerste week merkte ik weinig maar in de tweede week begonnen de bijverschijnselen te komen zoals droge lippen en en droge huid. De eerste twee maanden heb ik heftige bijwerkingen gehad en zat ik ook niet lekker in mijn vel door de medicatie. [lees meer...]Ik had last van huilbuien en ik was wat lichtgeraakt en gevoeliger als normaal. Bij de 2e controle de dosering opgehoogd naar 30mg per dag. De bijwerkingen waren er immers toch al en het resultaat was nog niet echt duidelijk te zien. Ik ben toen ook begonnen met sessies bij de huidtherapeute (vraag een doorverwijzing van je dermatholoog! Acnebehandelingen worden vergoed). De huidtherapeute heeft toen al het overtollige talg wat er al zit weg gehaald en mijn gezicht grondig gereinigd en er ook voor gezorgd dat mijn huid weer gehydrateerd wordt en de droogheid en barstende huid wat afzwakt. Zei rade mij ook aan om minstens 2,5 liter water per dag te drinken om alle gifstoffen die in de tabletten zitten af te lozen. Toen ik hiermee begon ging ik met sprongen vooruit! De bijwerkingen werden aanzienlijk minder en een gave huid kwam naar boven. Bij de vierde controle besloten de dosering te verhogen naar 40mg per dag omdat het op mijn rug nog niet weg wilde trekken. Inmiddels zijn we alweer een poosje verder en kan ik bijna stoppen met de tabletten. Ik heb geen pukkels, puistjes, ontstekingen of zelfs mee eters meer. Alles is weg getrokken en zelfs de bijwerkingen zijn inmiddels minimaal (alleen nog droge lippen maar dat is te verhelpen met wat blistex crème). Wat bij mij dus echt geholpen heeft is erg veel water drinken en goed smeren met crème en lippenvet. Ook een paar bezoekjes aan een goede huidtherapeute raad ik sterk aan. Ik ben erg blij over het resultaat en baal dat ik dit niet eerder heb gedaan.
03-02-2015
Man, 16 jaar

Acne/puistjes

Sinds december 2014 slik ik 30 gram roaccutane. Nu in februari zie ik enigszins resultaat huid is glad maar nog steeds rode vlekken en mee-eters De bijwerkingen zijn vervelend maar je leert er mee leven ik heb veel last van droge lippen( mondhoeken helemaal kapot) droge neus (vaak bloedneus ) snel moe .zelf heb ik geen last van droge huid... Maar ik heb nog 8 maanden t[lees meer...]e gaan dus we wachten met spanning af.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (633) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (318) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica