ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-03-2017

Acne/puistjes

Ik heb al vanaf mijn 11e al last van wat pukkeltjes. Ik heb geen last van acne! maar ik had een zeer vette huid en een aantal pukkeltjes. Ik had er altijd wel wat. Dat vond ik zeer vervelend en vooral de vette huid was echt iets waar ik graag van af wilde. Na heel veel medicatie geprobeerd te hebben zoals o.a. Benzoylperoxide gel, doxycycline, tot antibiotica zalfjes en no[lees meer...]em maar op had ik er nog steeds last van. ik heb letterlijk bijna alles geprobeerd en niks hielp! Toen hoorde ik over Roaccutane en wilde ik dat graag proberen! Mensen vonden me gek omdat ze niet veel pukkels zien. Ik was me van de bijwerkingen bewust maar ik vond het het waard om te proberen. Ik ben dan nu ook al 5 maanden bezig met mijn behandeling en ik vind het een super middel! De bijwerkingen vallen reuze mee, ik heb voornamelijk droge lippen en neus. Maar neusspray en Purol en dat soort lip smeersels kunnen dat makkelijk verhelpen! Ik ben ook wel iets vermoeider. Ik raad het iedereen aan die zich niet lekker voelt vanwege pukkeltjes en dergelijke om het iig een kans te geven! Bij mij is het het zeker waard! De verwachting is dat ik het 9 maanden ga gebruiken met een dosering van 30 mg per dag. Stel gerust je vraag als je die hebt !
15-03-2017

Acne/puistjes

Ik heb In totaal 9 maanden ongeveer deze pillen geslikt, tijdens het gebruik vond ik de bijwerkingen zoals pijn in mijn rug en droge huid heel vervelend. Na 3 maanden ongeveer ging de rugpijn weg en werd mijn huid iets minder droog, ik heb alleen altijd last gehad van ongelofelijk droge lippen. Sinds ik met de kuur gestopt ben, nu ongeveer 3 maanden, ik heb 2 maanden geen [lees meer...]last gehad van puistjes. De afgelopen paar weken komen ze weer terug, in mindere maten moet ik zeggen maar alsnog zeer vervelend na bijna een jaar de pillen geslikt te hebben.
14-03-2017

Acne/puistjes

Ontzettend efficiënt medicijn, onderschat de bijwerkingen alleen niet. Mijn bijwerkingen: Ernstige rugpijn, hoofdpijn, droogheid lippen, droogheid huid, bloedneus, droge ogen, nekklachten, last van benen, erge vermoeidheid.
22-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb last van grote onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht en acne. Veel zalfjes geprobeerd maar het hielp niet. Nadat ik de dermatoloog om raad had gevraagd, bood hij mij roaccutane aan. Binnen 1 à 2 weken waren mijn onderhuidse ontstekingen weg. Ook merk ik dat mijn huid gladder wordt en mijn littekens wegtrekken. Fantastisch paardenmiddel. Wees je ervan bewust dat z[lees meer...]o'n paardenmiddel ook bijwerkingen heeft. De bijwerkingen bij mij waren droge ogen, erg droge lippen, verminderderde weerstand, dunnere huid, af en toe een spontane bloedneus, korstjes in de neus, iets minder goed in het donker kunnen kijken en zonlicht kan zo nu en dan nogal fel zijn. Klinkt nogal heftig bij elkaar opgeteld, maar valt in werkelijkheid reuze mee. Als je erg last hebt van acne en kans hebt op littekenvorming dan is dit middel een aanrader. Als ik opnieuw voor de keuze had gestaan, had ik het zo weer geslikt.
08-02-2017

Acne/puistjes

Vanaf 2013 heb ik last van acne. alle medicijnen van de dokter geprobeerd maar niets hielp. Toen ik in 2014 hoorde van Roaccutane ben ik opnieuw naar de dokter gegaan en ben ik doorverwezen naar de dematoloog. Ik ben toen niet begonnen met de medicijnen omdat ik de bijwerkingen te heftig vond (recensies op internet gelezen). In 2016 nog steeds heftige acne en ondertussen o[lees meer...]ok behoorlijk wat littekens, ik voelde me zo onzeker daardoor en vond het zo erg! Toch opnieuw naar de dermatoloog geweest en begonnen aan Roaccutane. Eerste 2 maanden 20mg per dag (juni en juli 2016) en tot nu 40mg per dag. Ik moet de medicijnen slikken tot 29 maart 2017. Een behoorlijk tijd aan die medicijnen dus. Mijn bijwerkingen vallen heel erg mee! De bekende droge lippen / handen maar verder eigenlijk niets. Ook af en toe sombere dagen maar die kan ik wel relativeren; zonder die medicijnen heb je ook wel eens een off-day! Ik vind eerder dat er nog een mooi pluspunt aan zit; voor de medicijnen moest ik mijn haren elke dag wassen omdat het dan alweer vet was. Nu kan ik een week mijn haren niet wassen en dan is het nog niet vet. De eerste 2 maanden zag ik nog geen verschil maar daarna werd het steeds een beetje beter. Vanaf oktober heb ik al geen pukkel meer gehad. Ik heb me netjes gehouden aan geen alcohol drinken. Eigenlijk bevalt me dit prima. Ik zou deze medicijnen aan iedereen aanraden die ongelukkig is door de acne. Je kan het altijd proberen! Zijn jouw bijwerkingen erger, dan kan je net zo makkelijk weer stoppen. Ik ben in ieder geval sinds al die jaren weer acne vrij en heel gelukkig daardoor! Als ik wist dat de bijwerkingen zo minimaal zouden zijn dan was ik in 2014 al begonnen.
02-02-2017

Acne/puistjes

Hallo allemaal! Ik heb niet heel erg last van acne maar meer van paar kleine puistjes op de voorhoofd. Er is nooit een tijd geweest dat ik echt weken zonder puisten heb gezeten. Vandaar dat ik bij de dermatoloog (na het proberen van antibiotica en andere middeltjes) heb gevraagd om roaccutane. Iedereen verklaart mij voor gek omdat zij vinden dat ik bijna niks heb. Voor [lees meer...]de duidelijkheid ik heb dus absoluut geen acne, maar hier en daar wat puistjes. Mijn vraag is dus of ik roaccutane even lang moet slikken als de gemiddelde gebruiker die wel echt acne heeft? Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt.. ik heb om een lage dosis gevraagd 20mg. De dermatoloog vertelde mij dat ik dit ongeveer 4 maanden moet slikken. Kan iemand mij hier meer over vertellen want ik heb gelezen dat je een bepaald aantal mg in je lichaam moet krijgen. Maar hangt dat niet af van hoe ernstig je acne nou is. Ik hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. Alvast bedankt.
01-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 10e ontzettend veel last van puistjes gehad. Normaal gesproken trekt dit op een bepaalde tijd (na de puberteit) ook weer weg, helaas was dit bij mij niet het geval. Via de huisarts heb ik meerdere verschillende soorten zalfjes geprobeerd, die allemaal geen resultaat hadden. Hierna ben ik in Eindhoven naar een speciaal behandelcentrum voor acne gegaan, gen[lees meer...]aamd Vital. Dit was pure oplichterij, ontzettend veel geld kwijt geraakt aan behandelingen die 0,0 effect hadden. Uiteindelijk na wat zoekwerk op het internet uitgekomen bij roaccutane. Via de huisarts ben ik doorverwezen naar de dermatoloog die mij dit medicijn heeft voorgeschreven. Ik heb dit 6 maanden lang gebruikt. Gedurende deze 6 maanden heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen, zoals: enorme spierpijn, bacteriële infectie op het gezicht en in het oor, sombere gedachten, etc. Voornamelijk de spierklachten waren hevig. Waar ik normaal een voetbalwedstrijd van 90 minuten met gemak uitspeel, kon ik nu na +/- 20 minuten al geen stap meer zetten. Het resultaat van het gebruik van dit medicijn was echter wonderbaarlijk mooi! Ik heb sindsdien nog maar sporadisch enkele puistjes (waar voorheen mijn hele gezicht vol zat). Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik ben gestopt met roaccutane en het resultaat is gelukkig hetzelfde gebleven. Ik zou dit zeker aanraden voor mensen die zich geen raad meer weten. Dit is een mooi laatste "redmiddel".
27-01-2017

Acne/puistjes

Sinds mijn puberteit had ik veel last van uitslag , vooral na het scheren. Na jaren van dermatoloog naar dermatoloog te gaan en alle zalfjes geprobeerd te hebben kreeg ik mino50 , dat hielp even maar erna kwam het ook weer terug . Toen kreeg ik Roaccutane 20mg. Dat hielp, lippen werden droog , kon niet meer tegen zonlicht enz. Uitslag was weg maar voelde me rot. Na ee[lees meer...]n kuur van 8 maanden, net gestopt met de Roaccutane kreeg ik een hersenberoerte op de hersenstam. Ze konden geen oorzaak vinden maar op al mijn ziekenhuis papieren staat wel dat ik aan de Roaccutane zat en dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. Geen echte reden gevonden alleen veel van de stof die in de gewone vrouwen pil zit die ook in Roaccutane zit die beroertes kunnen veroorzaken, in 2013 was ik 33 jaar. Hoewel geen enkele arts zeker is ervan, ik weet alleszins dat mijn familie of kinderen er zeker vanaf moeten blijven!! Mijn uitslag was weg ja, maar 2 maanden ziekenhuis? dan liever wat scheeruitslag.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!