lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

06-11-2016

Acne/puistjes

Sinds mijn 14e last van acne. Sindsdien van alles geprobeerd, van benzolperoxide, inderm, andere antibiotica, Azelaïnezuur, gladskin, anna's clear, vitamine a voor op de huid, maskers en doxycycline etc etc..(en ik ben er vast nog een heel aantal vergeten) Bij 2 verschillende huisartsen de bovenstaande medicatie al dan niet voorgeschreven gekregen. Inmiddels sinds 1 jaar b[lees meer...]ij mijn 2e dermatoloog terechtgekomen en sinds afgelopen mei aan de roaccutane. Ik moet zeggen dat doxycycline goed hielp echter keerde de acne/rosacea altijd weer terug. Nu sinds een tijdje voor het eerst sinds 24 jaar klachtenvrij!! ik zit nu op een dosering van om de dag 10 mg roaccutane. De reden waarom ik dit schrijf is dat ik mij door de ervaringen op internet, en dan met name de negatieve ervaringen nooit aan de roaccutane ben begonnen. Ik heb niet tot nauwelijks bijwerkingen gehad, afgezien van een paar droge lippen in het begin en een iets drogere huid. Ik sport veel en zwaar (boksen) ik drink gewoon mijn pilsje in het weekend. Het is met afstand het allerbeste medicijn wat ik in de 24 jaar heb voorgeschreven gekregen. Dus voor iedereen laat je niet teveel afschrikken door allerlei negatieve ervaringen op internet.
06-11-2016

Acne/puistjes

Geen resultaat na 8/9 maanden gebruik, alleen maar last van de bijwerkingen dus gestopt met dit middel en overgestapt op Spironolacton. Bijwerkingen: - Droge en bloedende lippen, de hele dag moeten smeren met speciale middelen - Zeer droge huid - Hele dunne huid, dus pukkels verdwijnen heel langzaam en littekens al helemaal niet - - Doordat me huid zo dun was kreeg ik[lees meer...] ook heel erge uitslag na het scheren - Droge ogen - Heel veel rugpijn in het begin, later ging dit gelukkig over - Moe, depressief, neerslachtig - Hele slechte huid door gekregen, veel slechter dan toen ik met het middel begon - Ik heb er Keratosis Pilaris aan overgehouden( veel rode bultjes op bovenarmen), fijn! Na inmiddels maanden gestopt te zijn met dit middel heb ik nog steeds een droge huid en lippen aan dit medicijn overgehouden.
23-10-2016

Acne/puistjes

Hallo allemaal, Ik wil graag mijn ervaring delen over dit medicijn, in de hoop mensen te laten zien dat dit geen wonder middel of makkelijke oplossing. Althans niet voor iedereen. Ik had sinds mijn 11e last van acne en rond mijn menstruatie grote onderhuidse ontstekingen, erg pijnlijk. Ik heb lotions, smeersels en antibiotica gekregen van de huisarts, het werkte wel ma[lees meer...]ar altijd maar voor even. Daarna heb ik de Diane35 twee jaar geslikt, dit hielp erg goed. Na de ophef over dit anticonceptie middel in combinatie met roken ben ik er mee gestopt. In korte tijd waren mijn poriën weer vergroot, en de meeeters en pukkels weer terug. Na zelf nog een fortuin aan producten tegen acne te hebben uit gegeven was ik het zat. Ik ben doorgestuurd naar de dermatoloog, ook die zag roaccutane als laatste hulpmiddel. Ik heb heb met haar de lijst bijwerkingen doorgenomen. Ze stelde me gerust en ik besloot te starten met de kuur van 9 maanden. Ik had last van een droge huid en droge lippen, dit is de meest voorkomende bijwerking en goed te verhelpen met producten van Roche, die hebben hier een speciale lijn voor. Na het verhogen van de dosis zat het me toch allemaal niet lekker, ik begon mij depri te voelen en besloot te stoppen met de kuur na een week buikgriep, toe heb ik de medicijnen toch al niet meer binnen kunnen houden. Ik voelde me weer fit en heb voor de rest tijdens de kuur niet echt veel bijwerkingen gehad, de ellende begon pas een maand na de stop. ik merkte dat ik overal haren van me zelf tegen kwam, op mijn werkplek, in bed, op mijn kleren echt overal. Het waren allemaal haren in de telogenefase, deze haren groeien normaal uit tot een lange stevige haar. Ze vielen dus veel te vroeg uit, daarna ook mijn lange haren echt met plukken te gelijk ik pakte ze zo uit mijn hoofd. Echt een nachtmerrie na twee maanden keek je zo op mijn hoofdhuid. Ik heb nu minoxildil lotion dit heeft de haaruitval gestopt gelukkig maar het duurt nog minimaal 2 jaar voordat ik überhaupt een korte volle bob kan laten knippen. Ik hoop dat mijn ervaring er voor zorgt dat mensen die dit medicijn willen gaan gebruiken zich goed inlezen en er overna denken voordat ze er mee beginnen. Ik vind ook dat de dermatoloog er te makkelijk over prate misschien omdat ze me niet bang wilde maken maar als ik had geweten dat er een kans was op zo'n erge haar uitval was ik er nooit mee begonnen!! Ik had de pukkels eerder voor lief kunnen nemen dan het feit dat ik nu elke dag met een pruik rond loop. Hoop dat jullie iets aan mijn ervaring hebben, En succes met jullie strijd tegen acne!
20-10-2016

Folliculitis

Onwijs blij met isotretinoine! Slik nu ongeveer een maand 30 mg per dag. Na alles geprobeerd te hebben tegen folliculitis is dit uiteindelijk de oplossing. Folliculitis verdween al na 4 dagen slikken, nog steeds geen enkel plekje gezien. Tot nu toe kan ik goed leven met de bijwerkingen, alleen droge lippen en ogen. Aanrader is om bij de apotheek spul voor je droge lippen t[lees meer...]e halen! In labello etc. zit een stofje wat je lippen alleen nog maar meer uitdroogd. Littekens word nu al minder goed zichtbaar.
12-10-2016

Acne/puistjes

Februari 2015 ben ik op mijn 41ste toch maar eens begonnen met Roaccutane. Ik had al jaren puistjes maar sinds mijn 35ste ongeveer eerder meer dan minder. Ik slikte al jaren antibiotica, maar de huisarts wilde dat niet meer voorschrijven. Ik heb bijna 8 maanden roaccutane geslikt, vrijwel de aanbevolen dosis van 120mg per kg lichaamsgewicht (ofzo, ben het alweer een beet[lees meer...]je vergeten) ingenomen. De bijwerkingen vond ik best pittig, het was wel doorzetten soms. Natuurlijk een heel droge huid, droge ogen (tranen met fietsen) en lippen. Cetamacrogol zalf van de apotheek (kun je zonder recept kopen, maar je kan ook, en dat is veel slimmer van de dermatoloog een recept vragen) was echt mijn redding. Al die labellosticks maken het alleen maar erger. Mijn (heel lichte) huid was ook constant ietsje roder (kreeg soms wel opmerkingen als 'wat zie je er gezond uit, heb je in de zon gezeten'). De spierpijn/gewrichtspijn, vooral in mijn heupen, vond ik het vervelendst. Ook mijn haar ging op den duur meer uitvallen (en ik heb het idee dat dat nog steeds zo is) Maar mijn huid reageerde al heel snel heel goed, al snel had ik geen puistjes meer. En nu, 11 maanden nadat ik ben gestopt, nog steeds geen enkel puistje of mee-eter. Mijn huid is eigenlijk zelfs iets te droog geworden (ik heb denk ik iets te hard doorgezet, wilde de 8 maanden halen zodat ik de grootste kans had om er echt vanaf te zijn, maar de dermatoloog dacht na 6 maanden wel dat ik kon stoppen), maar ik klaag niet. Het is zo ontzettend lekker dat ik me nooit meer druk hoef te maken over mijn huid. Nou ja, behalve dan over rimpels:-)
04-09-2016

Acne/puistjes

Derde kuur inmiddels, de acne op mn wangen en kin waren erg vervelend. Van de dermatoloog 20 mg per dag gekregen. Na 1 maand al zichtbaar effect. Kreeg droge lippen die ik iedere dag wel 3 keer insmeerde. Verder droge neus met korstjes van droge snot. Dit doet erg pijn en als je het weghaald gaat het bloeden. Verder zijn de meeste puistjes weg. Heb alleen wat rode vlekj[lees meer...]es. Deze verdwijnen na een half jaar door de zon. Verdere bijwerking is dat ik me erg sip voelde, erg gevoelig, bij de kleinste opmerkingen kon ik wel huilen. Voel me minder vrolijk. Verder ook vergeetachtig en heb ik af en toe hoofdpijn.
04-09-2016

Acne/puistjes

Ik heb zeer lang getwijfeld om aan een Roaccutane kuur te beginnen ivm de bijwerkingen. Achteraf is dit dom geweest want dit heeft me een hoop littekens gekost. Ik kan iedereen dit product aanraden. Ik heb zelf zeer ernstige acne gehad 2 jaar geleden, mijn hele persoonlijke leven leed hieronder. Het was zo erg dat ik mijzelf alleen nog maar binnen verschool, ik ging al[lees meer...]leen naar buiten als het echt moest. Als ik dan buiten was liep ik bij wijze van het liefst met een masker op, zo erg was het. Toen ik na alle middeltjes die niet hielpen aan de kuur begon was er vrij snel (een maand of 2) resultaat. Na een maand of 4 was een groot deel van mijn acne weg. Na 6 maanden waren alle puisten weg en waren er alleen nog maar rode vlekjes zichtbaar. Dit heeft wel lang geduurd voordat dit volledig weg was. Ik heb wel erg veel last van bijwerkingen gehad: ontstoken oog, elke dag super droge lippen (valt niet tegen op te smeren), duizeligheid, etc etc. Maar dit was het dubbel en dwars waard. Als je er echt zo mee zit als ik er toen mee zat, dan kan zou ik hiermee beginnen.
03-08-2016

Acne/puistjes

Ik had niet veel acne, maar altijd hele dikke ontstekingen in mijn gezicht. Ik heb meerdere malen antibiotica gekregen bij de huisarts, maar dit verhielp het probleem steeds maar voor korte termijn. Uiteindelijk heb ik een doorverwijzing naar de dermatoloog. De dermatoloog zag direct het probleem, ook vanwege de littekens in mijn gezicht. Ik kon kiezen voor een lichtere ku[lees meer...]ur voor 1 jaar of een zwaardere kuur van 4 maanden, ik heb voor de kuur van 4 maanden gekozen. De eerste maand heb ik 30mg per dag gehad en de laatste 3 maanden heb ik 60mg per dag gehad. De acne is bij mij niet verergerd en ik merkte vrijwel direct verbetering. Nu ben ik aan het einde van mijn kuur en helemaal acne vrij. Ik heb maar een paar bijwerkingen gehad. De eerste is droge lippen, te verhelpen met flink labello smeren. Verder had ik last van een droge huid, te verhelpen door gewoon een flinke laag vaseline op je gezicht te smeren voor het slapen gaan.Mijn huid leek ook dunner te zijn en gevoeliger voor wondjes. Verder had ik af en toe last van een bloedneus, wel had ik constant last van droge bloedpropjes in mijn neus. Ik merkte ook enige stijfheid in de spieren, met name als ik sochtends op stond. Al met al vielen de bijwerkingen bij mij erg mee. Dit medicijn is zeker het proberen waard.
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum