This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

27-05-2015
Man, 19 jaar

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 15e ernstig last van acne gekregen, ik had grote onderhuidse bulten in mij nek en op mijn rug, ook mijn hele gezicht/keel zat eronder. Mijn huid was ook zeer vet. De acne werd alleen maar erger en erger, ik had ook erg veel pijn. De pijn kwam vooral door de bulten in me nek, mijn hoofd draaien etc was erg pijnlijk. Ik heb veel dingen geprobeerd om de a[lees meer...]cne te verhelpen maar niet werkte...Dus toen ben ik op mijn 18e (september 2014) begonnen met 40 gram roaccutane per dag, ik merkte na 1 maand verschil. Mijn huid werd erg droog, ook mijn lippen waren ontzettend droog, later kreeg ik ook last van droge ogen. Maar de acne werd minder! Ik kreeg tijdens de kuur wel af en toe nog een puistje maar stelde niet veel voor. Uiteindelijk na 7 maanden (eind maart 2015 )ben ik gestopt en mijn huid is nu geweldig, ik heb nu nergens last van, nooit meer een puist en absoluut geen vette huid meer. Ik ben zeer tevreden met dit medicijn en ik raad het anderen ook zeker aan, dit is HET middel tegen acne. De bijwerkingen waren wel even rottig maar dat is het zeker waard. (wat ik ook moeilijk vond was het stopzetten van mijn alcoholgebruik, aangezien alcohol in combinatie met roaccutane wordt afgeraden).
25-05-2015
Vrouw, 21 jaar

Acne/puistjes

Ik gebruik sinds begin 2015 Roaccutane. Ik begon met een lichte dosis, daarna elke maand 10mg erbij tot twee maanden terug, nu slik ik elke dag 30mg. Alle puistjes op mijn gezicht zijn weg. Ik heb wel last van een aantal bijwerkingen: droge huid op zowel mijn gezicht als armen en handen, droge lippen, droge ogen. In het begin had ik zo nu en dan een bloedneus. Ook heb ik h[lees meer...]et gevoel dat het effect heeft op mijn gevoel. Ik voel me vaak neerslachtig en erg gauw ben ik geïrriteerd. Ik weet natuurlijk niet zeker of dit te maken heeft met de pillen, maar ik voel mij echt anders. Ik kijk daarom ook echt uit naar het moment dat ik kan stoppen met de pillen. Ik heb geen spijt tot nu toe van het nemen van dit medicijn. Ik raad het ook zeker iedereen aan die al jaren worstelen met hun huid. Ik wou dat ik eerder was begonnen eraan. Mijn huid is zeker beter !
24-05-2015
Vrouw, 24 jaar

Acne/puistjes

Ik zit sinds februari aan de roa. Na 6 weken mocht ik al over naar de 60mg per dag, uiteraard opgebouwd. Bijwerkingen zijn droge lippen, droog gezicht en droog lichaam verder heel erg vermoeid. De bijwerkingen zijn te overzien, ik zit inmiddels op of over de helft van de totale dosis die ik binnen moet krijgen. Me gezicht is puistvrij, me rug zo goed als. Ook ben ik onder [lees meer...]de zonnebank geweest, ik durfde eerst niet door de waarschuwingen, je verbrand sneller. Ik was zo wit, net een lijk. Heb in 2 weken opgebouwd, eerst lichte, daarna middel, daarna de 1100 en zelfs 20 minuutjes onder de 1400 (gezichtsbruiner op laagste stand), ik las ooit al dat iemand het gevoel had bruiner te worden door de roa, dat klopt hoor! Ik ben nog nooit zo bruin geweest. Verder vind ik de roa zeker de moeite waard. Na 2 maanden was er niet echt resultaat, dat demotiveerde, maar inmiddels de afgelopen maand is het keihard gegaan!
21-05-2015
Vrouw, 38 jaar

Acne/puistjes

Reeds 3 weken aan de Roaccutane en heb binnen een paar dagen al resultaat gezien.Dat komt,doordat ik op dat moment heel weinig acne in het gelaat had.Uitbarstingen krijg ik rond de menstruatie en genezen heel langzaam.Nu met de Roaccutane drogen de puistjes heel snel. Gebarsten lippen en heel erg moe.Droge ogen en ietwat schilferige huid.Licht in het hoofd. Ik ben tot nu t[lees meer...]oe zeer tevreden en had nooit gedacht een middel tegen te komen,die binnen een paar weken effectief werkt. Mn kuur duurt in zn geheel 6 maanden.
12-05-2015
Vrouw, 32 jaar

Acne/puistjes

Sinds 2 maanden gebruik ik het medicijn, maar zie nog niet veel verbetering. Wel in mijn gezicht, maar niet op mijn rug. De bijwerkingen waar ik vooral last van heb zijn droge lippen, droge ogen en bloedneuzen. Verder vallen de bijwerkingen wel mee. Ik slik nu 2x per dag 1 tablet van 20mg. Bloed is goed en moet nu over 3 maanden terug komen bij de dermatoloog. Ben benieu[lees meer...]wd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen.
06-05-2015
Vrouw, 22 jaar

Acne/puistjes

Ik gebruik nu sinds 1,5e maand roaccutane (30mg). Heb heel lang getwijfeld of ik dit middel wel of niet moest gaan gebruiken ivm de ernstige bijwerkingen. Tot ik op een dag wakker werd en er zo klaar mee was, dat ik de huisarts gebeld heb met de mededeling dat die een verwijsbrief voor me moest maken voor de dermatoloog. Had ik veel eerder moeten doen! Gebruik het nu 1,5e [lees meer...]maand en heb geen grote ontstekingen meer. Hier en daar nog wel wat mee-eters, maar mijn huid is nagenoeg glad, glad! Het geeft jezelf echt zo'n goed gevoel en als je dan ook nog veel reacties krijgt van anderen dat je huid er zo mooi uitziet.. Ben er echt heel blij mee. Verder heb ik bijna geen last van bijwerkingen. Toen ik net begon wel een keelontsteking gehad (kwam ook deels door het roken), verder was de binnenkant van mijn neus helemaal kapot en heb ik droge lippen en mondhoeken. In mijn neus smeer ik nu 1x per 2 dagen de creme die je meekrijgt om op je huid te smeren en mijn neus is weer gewoon normaal. Voor mijn mondhoeken een créme gekregen en dat is nu ook weg. Heb dus alleen nog last van droge mondhoeken. Wel merk ik dat ik iets vermoeider ben, weet alleen niet of dit echt door de medicijnen komt. Pas bij de dermatoloog geweest en die vond het er ook zo goed uitzien, dat mijn dosis niet wordt verhoogd. Wat dus inhoud dat de bijwerkingen ook niet erger gaan worden. Voor iedereen die net als ik al lang twijfelt, probeer het! De kans dat bijwerkingen optreden is aanwezig, maar ik denk dat uiteindelijk het hebben van eindelijk een mooie huid het driedubbel waard is :)
26-04-2015
Vrouw, 25 jaar

Acne/puistjes

Hier melany weer, zie eerdere revieuws beneden. Vanaf 7 oktober 2013 begonnen, 11 maanden 30 mg geslikt. 2 maanden gestopt toen kwam t terug. Nu weer vanaf november 2014 begonnen met 20 mg en na 6 maanden dacht ik dat ik mocht stoppen omdat de dermataloog niet echt een voorstander was voor een 2de kuur en me huid ziet er na 6 maanden weer goed uit maar omdat ik een maand g[lees meer...]eleden toch nog 2 ontstekingen kreeg wil de dermataloog dat ik nog 3 tot 6 maanden doorga... Heb gejankt van de frustratie en omdat ik teleurgesteld ben. De bijwerkingen zijn nog steeds super klote. Stemmingswisselinmgen en uitslag in hals en armen, wat droogbultjes op benen en billen wat nog af en toe voor een onderhuidse ontsteking kan zorgen. De droge lippen.... Tja en voor de rest ja af en toe bloedneuzen en duizeligheid. Mensen mogen me altijd vragen stellen.
14-04-2015
Vrouw, 23 jaar

Acne/puistjes

Sinds 6 weken gebruik ik dit medicijn maar nog geen verbetering, de dermatoloog had ook beter effect verwacht dus nog geduld. Veel bijwerkingen.. Bloedneuzen, droge handen, lippen en hele rode ogen, verder geen last van mijn ogen want draag nog wel lenzen. Verder erg moe maar slaap erg slecht.. Over 7 weken weer terug naar dermatoloog en van te voren bloedprikken. Bloed wa[lees meer...]s tot nu goed dus daar verwacht ik weinig van. Hoop alleen dat de rode ogen snel overgaan want dat ziet er vervelend uit. Verwacht dit een half jaar te gebruiken. Jammer dat je niet in de zon mag, heb paar keer wel in de zon gezeten en daarna helemaal rood dus doe nu erg voorzichtig.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (330) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely