This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

25-06-2015
Man, 39 jaar

Acne/puistjes

Ik praat nu over iets van 20 jaar geleden. Na een redelijk korte kuur van roaccutane hielp ik mijn vader met omheining zetten in de zomer. De zon scheen lekker. Toen ik terug binnen kwam, merkte ik dat ik verbrand was over mijn hele lichaam. Geen enkele aftersun was goed genoeg . De dermatoloog heeft toen speciale vette zalf moeten voorschrijven de pijn was niet te houden[lees meer...]. 2de graads brandwonden over mijn gezicht, armen en benen. Maar dat is nog niet alles. Ook mijn ogen waren verbrand. Ik ben een week blind geweest en kon niet naar school. Ik heb doodsangsten uitgestaan. Ik dacht dat ik nooit meer ging kunnen zien. Ook nu nog heb ik meer last van licht dan andere mensen. Op een gewone heldere dag moet ik een zonnebril op. Ik kan Roaccutane alleen maar afraden, toch zeker in de zomer.
20-06-2015
Vrouw, 19 jaar

Acne/puistjes

Ik ben bezig met mijn tweede kuur. Ik kreeg een jaar na de eerste kuur weer een enorme acne aanval. Het klopt dat je de eerste maand veel meer puistjes krijgt. Ik zit nu op 3,5 maand en ik ben acne vrij, alleen afentoe hier en daar een puistje maar dat stelt niks voor. Voor iedereen die er aan wilt beginnen maar twijfelt, ik zeg zeker DOEN! Het helpt echt!! Spoel je hersen[lees meer...]en niet verder met de fabeltjes van cremetjes etc. Enige bijwerking die ik heb zijn droge lippen en dat is makkelijk te doen met blistex.
19-06-2015
Vrouw, 16 jaar

Acne/puistjes

Sinds klein af aan heb ik al last van puistjes en pukkeltjes. Niet alleen in mijn gezicht maar over mijn hele lichaam. Op mijn 15e werdt het heel erg, ook in mijn gezicht.. Ik werd er onzeker van en heb alle cremetjes die ze tegen puistjes hadden uitgeprobeerd!! Van Honing tot slakkengel tot cremetjes van de schoonheidsspecialist. Niets hielp. Op een gegeven moment ben ik [lees meer...]het internet op gegaan en zag ik dat er medicijnen tegen waren. Mijn moeder had gelijk een afspraak bij de dokter gemaakt en we werden doorverwezen naar de dermatoloog. Waar ik heel blij mee ben. Ik slik nu een jaar roaccutane, de eerste maanden 3 keer in de week. Toen mocht ik opbouwen naar 1 keer per dag, en ik slik nu 2 keer per dag 10 mg. Een week geleden kwam ik terug bij de dermatoloog voor controle en ik mag nu weer 1 keer per dag 10 mg slikken, en over 7 weken mag ik weer gaan afbouwen naar 3 keer per week. Ik slik ze nu ruim een jaar, en moet waarschijnlijk nog een jaar doorgaan omdat ik bang ben dat het anders weer terug komt! Ik ben nu zeer tevreden met het medicijn, de eerste maanden dat ik het slikte echt niet!!!! Het werd in het begin alleen maar erger, en hoe onzeker kan dat je maken zeg! Ik wilde er op dat moment graag mee stoppen omdat ik geen resultaat zag, maar ben nu heel blij dat ik dat niet heb gedaan.
16-06-2015
Vrouw, 22 jaar

Acne/puistjes

Normaal ben ik niet zo van de beoordelingen geven, maar toch wil ik dit graag kwijt. In september 2014 kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Ik begon te lezen op internet en daar werd ik niet heel vrolijk van. Ik besloot het een maand uit te stellen om goed na te denken of ik dit wel wilde, ik had tenslotte geen ernstige acne. Toch ben ik op 1 oktober met roaccutane begonn[lees meer...]en. Al snel kreeg ik last van droge lippen en ontstoken ogen. Ook was ik meer vermoeid dan normaal en had ik meer last van spierpijn Toch heb ik HELEMAAAAAAAL geen spijt gehad dat ik ben begonnen met roaccutane. Gisteren mijn laatste dosis genomen, vanmiddag bij de apotheek geweest en alle acne is weg! Ik mag dus vanaf vandaag stoppen. De reden dat ik dit neerzet is dus om je niet gek te laten maken door alle ervaringen. Iedereen beleeft het op zijn manier en de één heeft er meer last van dan de ander. Ik had heel weinig last van acne maar toch stoorde het mij zo erg dat ik na vele antibioticakuren hiervoor in aanmerking kwam. Ik had weinig acne en toch heb ik er geen spijt van dat ik dit medicijn geslikt heb. Dus voor de gene met (ernstige) acne het is zeker het proberen waard. Ik ben mijn dermatoloog erg dankbaar voor mijn gladde, zuivere huidje!
06-06-2015
Vrouw, 36 jaar

Acne/puistjes

na eerst wat andere antibiotica geslikt te hebben, beleven die onderhuidse ontstekingen. puistjes met vocht. wat zo zeer deed,alsof het schuurde..en mee eters. vele vlekken in mijn gezicht. nu bijna 1 maand gebruik ik dit middel en heb een baby zacht huidje.. zo blij en zo mooi. bijwerking is droge lippen en droge plekken in het gezicht. veel smeren en lipbalsem in de buu[lees meer...]rt houden :) ik vet mijn gezicht goed in met zonnebrand creme..want ik verbrand inderdaad sneller. er staan altijd schrikbarende bijwerking in zo'n bijsluiter dus daar trok ik me niet veel van aan..als ik last zou krijgen kan je altijd stoppen.. het is de moeite waard het te proberen..
28-05-2015
Man, 18 jaar

Acne/puistjes

Al sinds mijn zestiende worstel ik met de problemen van mijn hormoonhuishouding. Van bezoekjes aan de schoonheidsspecialiste tot doxycycline pillen en van crèmetjes bij de DA tot vochtinbrengende maskers niets wilde helpen. Je voelt je onbegrepen omdat je te vaak hoort "het gaat wel over"of "je doet er niks aan" maar dit hoor je vaak van de mensen die zelf geen puistj[lees meer...]e hebben gehad. Het leven werd zwaar voor me, je loopt met je hoofd naar beneden door school, je blijft liever thuis waar niemand je ziet en contact met meisje vermijd je sowieso liever uit schaamte. Na de zoveelste woede uitbarsting voor de spiegel besloot ik dat het tijd was voor het zo geroemde paardenmiddel roaccutane, "zou dit dan eindelijk het verlossende middel blijken wat mij van die ... acne af zou gaan helpen" Na de eerste 6 weken werd de acne alleen maar erger wat natuurlijk als een rode lap werkte op mijn gemoedstoestand. Na 6 weken zag ik het allemaal niet meer zitten en dacht niet alleen aan stoppen met roaccutane maar ook met de rest van mijn leven. Gelukkig verbeterde mijn huid zich en daarmee kreeg mijn zelfvertrouwen ook een boost. Langzaam maar zeker ging ik meer genieten en meer van het leven genieten. De droge lippen konden de pret absoluut niet drukken, want een potje Labello in je zak en je ben ook daar vanaf. Nu zijn we zo'n 9 maanden verder, mijn huid ziet er prima uit. Wel littekens op de wangen maar deze zijn inherent aan puistjes of je nou Roaccutane gebruikt of niet. De toekomst zal leren of dit middel ook op lange termijn mijn hormonen de baas kan blijven maar vooralsnog ben ik dik tevreden over dit middel en zou ik het iedereen zo aanraden.
27-05-2015
Man, 19 jaar

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 15e ernstig last van acne gekregen, ik had grote onderhuidse bulten in mij nek en op mijn rug, ook mijn hele gezicht/keel zat eronder. Mijn huid was ook zeer vet. De acne werd alleen maar erger en erger, ik had ook erg veel pijn. De pijn kwam vooral door de bulten in me nek, mijn hoofd draaien etc was erg pijnlijk. Ik heb veel dingen geprobeerd om de a[lees meer...]cne te verhelpen maar niet werkte...Dus toen ben ik op mijn 18e (september 2014) begonnen met 40 gram roaccutane per dag, ik merkte na 1 maand verschil. Mijn huid werd erg droog, ook mijn lippen waren ontzettend droog, later kreeg ik ook last van droge ogen. Maar de acne werd minder! Ik kreeg tijdens de kuur wel af en toe nog een puistje maar stelde niet veel voor. Uiteindelijk na 7 maanden (eind maart 2015 )ben ik gestopt en mijn huid is nu geweldig, ik heb nu nergens last van, nooit meer een puist en absoluut geen vette huid meer. Ik ben zeer tevreden met dit medicijn en ik raad het anderen ook zeker aan, dit is HET middel tegen acne. De bijwerkingen waren wel even rottig maar dat is het zeker waard. (wat ik ook moeilijk vond was het stopzetten van mijn alcoholgebruik, aangezien alcohol in combinatie met roaccutane wordt afgeraden).
25-05-2015
Vrouw, 21 jaar

Acne/puistjes

Ik gebruik sinds begin 2015 Roaccutane. Ik begon met een lichte dosis, daarna elke maand 10mg erbij tot twee maanden terug, nu slik ik elke dag 30mg. Alle puistjes op mijn gezicht zijn weg. Ik heb wel last van een aantal bijwerkingen: droge huid op zowel mijn gezicht als armen en handen, droge lippen, droge ogen. In het begin had ik zo nu en dan een bloedneus. Ook heb ik h[lees meer...]et gevoel dat het effect heeft op mijn gevoel. Ik voel me vaak neerslachtig en erg gauw ben ik geïrriteerd. Ik weet natuurlijk niet zeker of dit te maken heeft met de pillen, maar ik voel mij echt anders. Ik kijk daarom ook echt uit naar het moment dat ik kan stoppen met de pillen. Ik heb geen spijt tot nu toe van het nemen van dit medicijn. Ik raad het ook zeker iedereen aan die al jaren worstelen met hun huid. Ik wou dat ik eerder was begonnen eraan. Mijn huid is zeker beter !
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely