ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

20-11-2017

Acne/puistjes

Hi allemaal, Ik ben een meisje van 16 jaar oud en vanaf mijn 10e is mijn acne gaan ontwikkelen. Toen ik 15 was ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik hele erge ontstekingen bij mijn kin had. De huisarts heeft mij ene vorm van antibiotica voorgeschreven en ik moest dit 6 weken gebruiken. Dit werkte niet, het werd hierdoor eigenlijk alleen maar erger. Na deze 6 weken be[lees meer...]n ik door de huisarts naar een dermatoloog doorgestuurd. De dermatoloog heeft mij Roaccutane voor geschreven. Na ongeveer 4 dagen nadat ik was begonnen met mijn kuur werden mijn lippen heel erg droog en werd mijn haar minder vet. Vroeger werd mijn haar heel snel vet en nu hoefde ik het maar om de 3 dagen te wassen hierdoor ontdekte ik dat mijn talgproductie al heel erg af nam. Na 1 week kreeg ik een droge huid en kreeg ik last van de andere bijwerkingen. Vandaag nu ik dit schrijf is het 20-11-2017 en ik heb sinds vorige week een hele droge huid. Het lijkt wel alsof er een soort van eczeem is ontstaan op mijn armen en benen. Ik smeer mijn huid heel goed in met vettige crème maar elke keer als ik dit doe brand mijn huid super erg. Ik heb al contact met mijn dermatoloog gezocht maar hij is op dit moment niet beschikbaar. Het komt er op neer dat de medicijn best wel je leven beïnvloed.
28-10-2017

Acne/puistjes

Ik zit zelf nu 6 maanden aan Roaccutane met een dosis van 40 milligram per dag, veel personen zeggen dat het een gevaarlijk middel is en een middel met veel bijwerkingen die het niet waard zijn. Mijn ervaring met Roaccutane was de eerste 2 maanden niet zo goed, toen werd de acne veel erger. Dat is normaal volgens vele dermatologen. Roaccutane hielp bij mij niet erg goed pa[lees meer...]s nadat ik Clindamycine EG 300mg die ik erbij moet nemen en een zalfje die cortisonen bevat, nu is me gezicht er opgeklaard door en ben er nu wel meer tevreden mee. nu nog enkel de rode huid, maar dat gaan weg met de tijd.
24-10-2017

Acne/puistjes

ik had 1 ontsteking op mijn wang, die niet overging bij de huisarts, ik moet naar de dermatoloog. geen fijn mens. die schreef gelijk dit medicijn voor. van dit medicijn werd het juist erger. mijn gezicht werd een wespennest. tot het punt dat de dermatoloog met een anti middel in de plekken pus moest gaan spuiten. met corticosteroiden. dat was pijnlijk. en heb er littekens [lees meer...]van overgehouden. ik zeg nee tegen dit middel. ga naar een acnekliniek of wat dan ook, maar voor mij persoonlijk werkte het niet. ik was toen 20, ben inmiddels 46. maar je ziet de littekentjes nog. ps. de dosering/hoeveelheid en lengte vd behandeling weet ik niet exact meer, te lang geleden, maar moest wat invullen!
19-10-2017

Acne/puistjes

Ik ben 16jaar en ik slik sinds begin februari deze capsules, ik moet nog een maand en dan ben ik klaar. Bij mij in het begin werd het steeds erger rond de maanden maart/ april, daarna begon het te minderen. Ik zelf heb nu geen acne/ puisten meer en ook weinig rode vlekken / littekens , wel van die hapjes jn je vangen maar die zijn amper zichtbaar. Ik vind het zeker de moei[lees meer...]te waard geweest om roaccutane te slikken doordat het zo erg was bij me dat het gewoon pijn deed en bloedde en echt grote ontstekingen waren, en ik nu helemaal niks meer heb! Wel heb ik zeker last gehad van bijwerkingen, niet alleen droge lippen en droge neus enz. Maar ook dingen zoals angst en hele erge emoties die ik voelde zoals heel verdrietig zijn en later beseffen dat het helemaal nergens voor nodig was, down voelde en snel heel blij heel boos of wat voor soort emotie voelde en dan gwn heel erg. Mensen om mee heen vinden ook dat ik heel anders reageer op dingen en anders doe, ik merk dat zelf niet. Ik ben wel blij als ik klaar ben met die kuur, dan kan ik alle verschillen merken die ik gevoeld heb deze 10 maanden lang. Het is vervelend al die bijwerkingen alleen moet je het er wel echt voor over hebben en doorzetten, wat ik dus wel gedaan heb en doe. Het verschilt natuurlijk ook per persoon wat er gebeurt maar ik vind het zeker de moeite waard.
15-10-2017

Acne/puistjes

Ik heb circa 8 maanden gebruik gemaakt van de medicijn roaccutane. Ik heb een enorme fout gemaakt door deze medicijn / drug te gebruiken. Binnen 3 maanden is mijn leven verwoest en kapot. Het medicijn beloofte meer goeds dan het kapot zou maken. Ik heb mij erg vergist in de bijwerkingen. Bijna alle bijwerkingen die stonden beschreven kwamen bij mij voor. Ongelofelijk wa[lees meer...]t zo een medicijn met een 25 jarige sterke en zeer vrolijke man kan doen. Het begon met fysieke bijwerkingen als; droge lippen, droge huid, droge ogen, slijm in de neus, spierpijn, minder goed horen etc. Alsof dat niet genoeg was begonnen de klachten als stemmingswisselingen, angst, paniekaanval, woede, beroerte, pyschische klachten tot aan depressie!! Door al deze bijwerkingen ben ik letterlijk depressief geraakt waardoor ik ontslag heb ingediend. Ik presteerde slecht, kon mij nergens om concentreren en al mijn collega's hadden snel door dat het mis was met me. Dit heeft zelfs relatie gekost en mijn sociale leven. Mijn tip is dan ook: probeer andere middelen te gebruiken voor je acne/littekens. Begin hier niet aan als je studeert, veel moet leren, veel werkdruk hebt en eerder een (lichte) depressie hebt gehad. Dit is een drug en geen medicijn naar mijn mening. Kijk er aub mee uit lieve mensen.. groetjes
09-10-2017

Acne/puistjes

Gekregen voor behandeling van de hardnekkige acne. Tegenwoordig als behandeling van Acne Rosacea. Zelf de juiste dosering gevonden om optimale evenwicht tussen bijwerkingen en effectiviteit te vinden. Met de juiste begeleiding van de specialist ook 2 keer zwanger geweest - zonder complicaties. Voor mij enige effectieve oplossing van mijn klachten, maar moet wel voorzichtig[lees meer...] mee omgegaan worden.
22-09-2017

Acne/puistjes

Na scheeruitslag kreeg ik van de derma Roaccutane voorgeschreven. Droge lippen, droge keel, droge huid waren de bijwerkingen waar nog mee te leven viel. Na 8 maanden echter kreeg ik een hersenberoerte op de hersen stam. Over de oorzaak waren ze niet zeker, maar het werd in de richting van de Roaccutane gezocht. Voor mij is het puur vergif.
06-09-2017

Acne/puistjes

Heftige kuur, maar voor iedereen weer anders in persoonlijke ervaringen. Ook veelal overeenkomsten & zeker niet simpel. Mijn bijwerkingen: 1e periode 6 maanden . vermoeidheid, rugklachten, uitdroging, droge mond. 2e periode 7 maanden vermoeidheid, uitdroging, bloedneuzen, droge huid, droge mond. Iets heftiger. Als je eraan begint, geef niet op. Go 4 it! Denk aan het beh[lees meer...]alen van je eigen succes. Zeker met positief resultaat...
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!