ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

18-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb in februari 2017 een Implanon laten zetten. Ik ben tot nu toe 1 keer ongesteld geweest dus dat is wel heel fijn. Verder heb ik wel veel last van puistjes en slaap ik slecht. Ik ben de hele dagen zo moe dat ik soms wel 12 uur lang slaap, maar wel heel vaak wakker word. Ook heb ik het idee dat ik weer paniekaanvallen en hyperventilatie krijg wat ik hiervoor nooit mee[lees meer...]r heb gehad maar sinds de Implanon heb ik ze weer. Ook ben ik 7 kilo aangekomen ondanks dat ik een zwaar beroep heb (verpleeghuis) en 2 x per week sport. Het enige voordeel is dus dat ik helemaal niet meer ongesteld word, maar ik weet niet of ik de inplanon wel wil houden ivm de andere bijwerkingen.
16-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na de gewone pil te hebben geslikt (een depressieve tijd en veel nare dingen verder) besloten te stoppen met de pil. Toen een jaar ontpild, ik wilde uiteindelijk toch een alternatieve manier van conceptie in plaats van alleen een condoom. Toen kwam ik toevallig achter de implanon en ik ben er erg tevreden mee! Ik heb weinig tot geen last bijwerkingen en ben minder vaak ong[lees meer...]esteld. Voorgeschreven door de huisarts en geplaatst door een gynaecoloog. Je kunt hem in principe niet vergeten, als je moet overgeven etc. ben je nog steeds beschermt, je krijgt een veel lagere en geleidelijke hormoon afgifte en er hoeft ook niemand in je baarmoeder te zitten om het te plaatsen , wat bij een spiraal wel het geval is.. Je krijgt een verdoving, het staafje wordt in je arm geschoten en klaar voor de komende 3 jaar! Ik heb hem nu 8 maanden en ik vind het ideaal!( Voor mij dan in ieder geval..)
13-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Gekozen voor implanon omdat een spiraal tot twee keer toe niet bleef zitten en ik de pil wel eens vergeet. Het liefst zou ik zonder hormonen willen, maar koperspiraal werkte niet (viel uit na twee weken) en plaatsen van Mirena ging niet goed. Plaatsen van implanon ging prima, had wel extra verdoving nodig en wat blauwe plekken, maar verder geen last van. Heb eerst twee maa[lees meer...]nden de werkzame stof in pilvorm gebruikt om te kijken hoe het beviel. Die periode niet ongesteld geweest. Voelde me sterk en goed! Geen last van bijwerkingen. Daarna laten plaatsen en de eerste drie maanden waren heerlijk. Nauwelijks ongesteld geweest. Daarna begon de ellende. Soms tot 14 dagen aaneengesloten hevig bloeden, de paar dagen daarvoor echt zeer pijnlijke borsten en buikpijn. Als ik niet bloedde dan had ik wel last van veel en ruikende afscheiding, echt niet prettig wanneer je net een nieuwe relatie hebt. Daarnaast heel veel last van stemmingswisselingen. Soms nergens zin in, zelfs niet in sex. Ik laat hem binnenkort verwijderen, ben er helemaal klaar mee.
11-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na inbrengen van de het implantaat (de eerste dag rondgelopen met 2 implantaten) binnen 1 week last gekregen van bijwerkingen. De bijwerkingen zijn: haarverlies; neerslachtigheid; depressie; suïcidale gedachten; emotionele labiliteit; puistjes; acne; gewichtsverlies; geïrriteerdheid; gewrichtspijn; rugpijn; gevoelige en pijnlijke borsten; duizeligheid; zenuwachtigheid; min[lees meer...]der eetlust; griepachtige verschijnselen; vermoeidheid; pijn op de inbrengplaats; huidreactie op de inbrengplaats; jeuk; huiduitslag; slapeloosheid; slaperigheid; diarree; koorts; keelpijn/keelontsteking. Na het lezen van de bijwerkingen viel alles een beetje op zijn plaats. Ik had al jaren last van paniekaanvallen, maar had hier al een lange tijd geen last meer van. Door de verstoring in mijn hormonen kwamen de angstgevoelens en de paniek terug in ongekende proportie. Zo erg dat ik er suïcidale gedachten van kreeg, welke ik nooit eerder heb gehad. Ik ben genetisch belast met depressieve stoornissen, en heb reeds eerder (bij andere medicatie) de psychische bijwerkingen gehad. Voor mensen die hier gevoelig voor zijn adviseer ik het sowieso niet om staafje te laten plaatsen, maar ik zou het risico op die psychische klachten niet willen lopen.
05-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb een vraag, ik heb nu sinds 29 januari het inplanon buisje in mijn arm. Ik ben daarna af en toe ongesteld geweest, maar nu ben ik het al 3 maanden lang vol time. Moet ik hier mee naar de huisarts ? Ik lees veel dingen van meiden die dit ook hebben, maar het is vreselijk irritant. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.
18-08-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Na jaren de pil gebruikt te hebben kreeg ik doorbraakbloedingen. Omdat andere pillen niet hielpen ben ik geadviseerd om de implanon te proberen. Ik heb de implanon een half jaar gehad en vanaf het begin tot eind ongesteld geweest, met hooguit 3 dagen geen bloed verlies en dan begon het weer. Na 2/3 maanden kreeg ik grote ontstekingen op mijn gezicht en rug, zo dik als een [lees meer...]knikker onder de huid. Deze waren erg pijnlijk en het duurde minimaal 2 weken voordat ze weg waren. Helaas kwamen er dan weer nieuwe voor in de plaats. Ik heb altijd een egale huid gehad en nooit last van puistjes of ontstekingen en ben daarvoor doorgestuurd naar de dermatoloog. Deze heeft helaas ook bevestigd dat dit door de implanon komt. Ik zit nu met blijvende littekens op mijn gezicht en rug. Zou de implanon iedereen afraden!!
27-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Mijn huisarts adviseerde mij de implanon, omdat ik rook. Bij de andere anticonceptie middelen kunnen er sneller bloedpropjes vormen bij roken en anticonceptie. Bij de implanon kan dit niet gebeuren. Ik ben voor de implanon nooit aan een andere anticonceptie geweest. Ik heb mijn implanon nu iets meer dan een jaar en ben er erg tevreden over. Als mijne er uit moet over 2 jaa[lees meer...]r laat ik ook weer een nieuwe zetten. De enige bijwerking die ik verneem is meer prikkelbaar en stemmingswisselingen. Maar aankomen en meer pukkels ect heb ik totaal geen last van. Mijn huisarts vertelde mij dat bij het gebruik van de implanon de ongesteldheidscyclus hetzelfde zou blijven. Gewoon elke maand ongesteld dus. Maar na het zetten van mijn implanon ben ik misschien 4 van de 14 keer ongesteld geweest. Ik twijfelde hier wel aan maar mijn huisarts vertelde mij dat dit kon gebeuren. Ook dit vind ik fijn aan de implanon. Toen ik een relatie kreeg en regelmatig seks had, werd ik wel vaker ongesteld. Maar nu het uit is en ik al een tijd geen seks heb gehad, ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik denk dat het te maken heeft met hormoon verandering. De relatie duurde niet erg lang dus ik weet helaas niet of het iets blijvends is. Want het is natuurlijk erg vervelend als je elke week ongesteld bent in een relatie. Ik raad de implanon zeker aan! Ik ben erg blij met mijn keuze om hem te nemen.
27-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vanaf mijn 17e slikte ik de pil. Na jaren de pil te hebben geslikt realiseerde ik me dat ik mij vaak niet 'happy' voelde en kon niet plaatsen waar dit door kwam. Toen ik 22 was ben ik gestopt met de pil en heb ik 2 jaar van de pil afgegaan om te zien wat voor effect dit op mijn algehele gesteldheid had. Na twee jaar ben ik overgestapt op de spiraal. Na een periode van 3 we[lees meer...]ken van menstrueren met een week pauze, heb ik januari dit jaar besloten de spiraal te laten verwijderen. Na overleg met mijn huisarts en gynaecoloog bleek de implanon de enige optie. Nu loop ik inmiddels 1,5 maand rond met de implanon. Ik ben zeer tevreden. Enige bijwerkingen die ik heb is een 2/3 dagen durende bloeding (variërend in zwaarte), gepaard met menstruatiekrampen. Vooral toen de implanon net geplaatst was had ik last van stemmingswisselingen. Dit is inmiddels tot rust gekomen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!