ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-11-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Mijn zin in sex, fysieke betrekingen (de reden van het gebtuik van dit product zeg maar) ging naar frosty -2. Als ik erover sprak met vriendinen dan bleken die hetzelfde probleem. Dus geen zin meer in betrekkingen, zeer snel na inplanting en ik kwam van een vrij hoog libido eigenlijk. Heb moeten operatief laten verwijderen, was te diep gezet en was niet meer te vinden toen[lees meer...] het eruit mocht.
31-10-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het werkt prima! Ideaal voor mijn lichaam. Een aanrader om te proberen.
25-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb voor de implanon gekozen omdat het zeer gebruiksvriendelijk is. Je kunt het niet vergeten en beschermt heel goed. Het heeft zeker zijn werk gedaan. Ik ben weinig ongesteld geweest, das was fijn. Ik merkte echter steeds meer klachten. Depressie, droge vagina, laag libido, af en toe langere perioden van spotting. Waarschijnlijk ook een drogere huid en eczeem (maar d[lees meer...]at moet de tijd nog uitwijzen). Ik was echt mezelf niet meer; minder sociaal, angstiger, laag zelfbeeld, niet meer opgewonden raken, niet meer enthousiast raken voor dingen. Ik heb het een maand geleden eruit laten halen omdat de nadelen niet meer opwogen tegen de voordelen. We hebben nu ook voldoende geld om evt een kind te krijgen. Nu over op natuurlijke anticonceptie methodes.
25-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Sinds 2012 gebruik al de implanon. De eerste heb ik er na 1.5 jaar uitlaten halen door de hormoon overvloed en ik was totaal niet te genieten. Besloten om in okt 2014 de inplanon opnieuw te plaatsen met als reden dat ik ziek werd van andere anticonceptie. Ik ben nu 3 jaar verder en hij wordt morgen 26/09/17 verwijderd. Mijn ervaringen tot nu zijn: Als bijwerking is mijn [lees meer...]Libido echt ergens onder het vriespunt beland en nu heb ik nog geen vriend/man dus niet heel erg. Maar in de tijd dat ik wel een vriend had was het niet erg fijn. Omdat ik voor de implanon er van kon genieten. Ik ben echt een hormoonbom, stemmingswisselingen van hier tot Tokio... het is niet te geloven.. ik kan zo uit mn slof schieten maar ook in eens in een hoekje duiken en niemand meer willen zien.. of Janken tot ik er bij neer val om echt werkelijkwaar helemaal niks.. dit ben ik niet zelf.. Het zwaarder worden is nog een twijfelkwestie.. de HA in Oss zei van wel.. de HA in Andijk zei van niet.. Zou ik hem een derde keer laten plaatsen? Geen idee.. Hij gaat eruit.. en ondanks ik in een nieuwe relatie ga stappen wil ik mijn lichaam rust geven.. is dat iets. Je lichaam rust geven na 3 jaar hormoonovervloed?
18-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb in februari 2017 een Implanon laten zetten. Ik ben tot nu toe 1 keer ongesteld geweest dus dat is wel heel fijn. Verder heb ik wel veel last van puistjes en slaap ik slecht. Ik ben de hele dagen zo moe dat ik soms wel 12 uur lang slaap, maar wel heel vaak wakker word. Ook heb ik het idee dat ik weer paniekaanvallen en hyperventilatie krijg wat ik hiervoor nooit mee[lees meer...]r heb gehad maar sinds de Implanon heb ik ze weer. Ook ben ik 7 kilo aangekomen ondanks dat ik een zwaar beroep heb (verpleeghuis) en 2 x per week sport. Het enige voordeel is dus dat ik helemaal niet meer ongesteld word, maar ik weet niet of ik de inplanon wel wil houden ivm de andere bijwerkingen.
16-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na de gewone pil te hebben geslikt (een depressieve tijd en veel nare dingen verder) besloten te stoppen met de pil. Toen een jaar ontpild, ik wilde uiteindelijk toch een alternatieve manier van conceptie in plaats van alleen een condoom. Toen kwam ik toevallig achter de implanon en ik ben er erg tevreden mee! Ik heb weinig tot geen last bijwerkingen en ben minder vaak ong[lees meer...]esteld. Voorgeschreven door de huisarts en geplaatst door een gynaecoloog. Je kunt hem in principe niet vergeten, als je moet overgeven etc. ben je nog steeds beschermt, je krijgt een veel lagere en geleidelijke hormoon afgifte en er hoeft ook niemand in je baarmoeder te zitten om het te plaatsen , wat bij een spiraal wel het geval is.. Je krijgt een verdoving, het staafje wordt in je arm geschoten en klaar voor de komende 3 jaar! Ik heb hem nu 8 maanden en ik vind het ideaal!( Voor mij dan in ieder geval..)
13-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Gekozen voor implanon omdat een spiraal tot twee keer toe niet bleef zitten en ik de pil wel eens vergeet. Het liefst zou ik zonder hormonen willen, maar koperspiraal werkte niet (viel uit na twee weken) en plaatsen van Mirena ging niet goed. Plaatsen van implanon ging prima, had wel extra verdoving nodig en wat blauwe plekken, maar verder geen last van. Heb eerst twee maa[lees meer...]nden de werkzame stof in pilvorm gebruikt om te kijken hoe het beviel. Die periode niet ongesteld geweest. Voelde me sterk en goed! Geen last van bijwerkingen. Daarna laten plaatsen en de eerste drie maanden waren heerlijk. Nauwelijks ongesteld geweest. Daarna begon de ellende. Soms tot 14 dagen aaneengesloten hevig bloeden, de paar dagen daarvoor echt zeer pijnlijke borsten en buikpijn. Als ik niet bloedde dan had ik wel last van veel en ruikende afscheiding, echt niet prettig wanneer je net een nieuwe relatie hebt. Daarnaast heel veel last van stemmingswisselingen. Soms nergens zin in, zelfs niet in sex. Ik laat hem binnenkort verwijderen, ben er helemaal klaar mee.
11-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na inbrengen van de het implantaat (de eerste dag rondgelopen met 2 implantaten) binnen 1 week last gekregen van bijwerkingen. De bijwerkingen zijn: haarverlies; neerslachtigheid; depressie; suïcidale gedachten; emotionele labiliteit; puistjes; acne; gewichtsverlies; geïrriteerdheid; gewrichtspijn; rugpijn; gevoelige en pijnlijke borsten; duizeligheid; zenuwachtigheid; min[lees meer...]der eetlust; griepachtige verschijnselen; vermoeidheid; pijn op de inbrengplaats; huidreactie op de inbrengplaats; jeuk; huiduitslag; slapeloosheid; slaperigheid; diarree; koorts; keelpijn/keelontsteking. Na het lezen van de bijwerkingen viel alles een beetje op zijn plaats. Ik had al jaren last van paniekaanvallen, maar had hier al een lange tijd geen last meer van. Door de verstoring in mijn hormonen kwamen de angstgevoelens en de paniek terug in ongekende proportie. Zo erg dat ik er suïcidale gedachten van kreeg, welke ik nooit eerder heb gehad. Ik ben genetisch belast met depressieve stoornissen, en heb reeds eerder (bij andere medicatie) de psychische bijwerkingen gehad. Voor mensen die hier gevoelig voor zijn adviseer ik het sowieso niet om staafje te laten plaatsen, maar ik zou het risico op die psychische klachten niet willen lopen.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!