Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2133 meningen)
Nuvaring (251 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (164 meningen)
Cerazette (minipil) (152 meningen)
Kyleena (111 meningen)

03-09-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vriendin raadde mij dit aan om het te plaatsen. In het begin heb ik een klein beetje bloedverlies gehad en uiteindelijk ben ik helemaal niet meer ongesteld geworden. Nou merkte ik wel dat ik een hele lage libido had en nergens eigenlijk meer zin in had. Wordt snel moe en krijg enorm veel mee eters en puistjes op mijn gezicht. Soms gaat het wel weer weg en kan soms flink te[lees meer...]rugkomen. Nou verschilt het per persoon hoe zoiets valt, maar voor mij is dit de laatste keer.
02-09-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik gebruik hem nu 9 jaar en zou vanwege mijn leeftijd, 51 geen volgende meer krijgen. Vanwege een ander medicijn (Ursochol) mocht ik geen pil slikken alleen Implanon of spiraaltje. Ik koos voor het eerste nadat ik reviews erover had gelezen en dat hij zeker op oudere leeftijd erg prettig werd bevonden. Ik voelde me inderdaad veel beter in alle opzichten met Implanon de afg[lees meer...]elopen jaren dan dat ik me ooit met de pil heb gevoeld. Ik viel spontaan 10 kilo af en nu hij net uitgewerkt lijkt te zijn krijg ik allerlei kwaaltjes, ik ben in 6 weken tijd 6 kilo aangekomen, ben lusteloos, stijfheid van de gewrichten, transpireren, slecht slapen etc.. Ik wil weer zo'n staafje!!! morgen naar de huisarts om te bespreken...
29-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben erg makkelijk zwanger, en door de pil heen ook. En met de implanon heb ik nergens last van.
28-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

ik was 3 jaar lang non stop ongesteld, meerdere keren naar huisarts geweest maar het was heel normaal werd gezegd. ik werd steeds meer depressed, hele erge stemmingswisselingen, ook ging naarmate de tijd mijn intitmiteit weg ik kon niet meer goed opgewonden worden... ook hele grote nadeel is dat ik 16 kilo ben aangekomen! enigste voordeel is dat het me heeft beschermt t[lees meer...]egen zwangerschap. heb hem er nu pas sinds kort eruit gehaald benieuwd hoe me lichaam herstelt
20-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Inmiddels ben ik aan mijn 3e staafje. Ik had altijd veel last van mijn menstruatie, dat is nu nagenoeg weg! Ik word slechts 1 à 2 keer per jaar lichtelijk ongesteld. De rest van de tijd niets. Wel zit dit 3e staafje vrij diep in mijn arm, en kan ik me voorstellen dat het verwijderen een gedoe wordt. Bij het 2e staafje duurde dit ook al bijna 30 minuten.
29-07-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vandaag luidt de 130e dag van niet ongesteld zijn. Ik kan werkelijk zeggen dat dit mijn beste keuze ooit is geweest, in het geval van anticonceptie. Vlak nadat de implanon was gezet was ik erg emotioneel en kon ik om alles huilen, daarnaast ben ik twee keer 2 weken lang ongesteld geweest. Beide keren was de ongesteldheid wel licht dus ik vond het niet heel erg. Ik ben d[lees meer...]aarna echter niet meer ongesteld geweest, gewoon helemaal niet. Ik heb een keer, op één dag, een beetje bloed gehad, maar dat was ook alles. Naast dat ik nu al meer dan 4 maanden niet ongesteld ben geweest, ben ik emotioneel heel erg stabiel. Stabieler dan ik voorheen was, wat voor mij heel fijn is. Voor ongeveer 6 jaar heb ik al depressieve gedachten en toen ik voor een tijd de normale pil slikte waren deze gedachten erg versterkt. Nu niet. Het is zo fijn om niet constant zwaarmoedig te zijn! Dat gepaard met het feit dat ik gewoon niet ongesteld word maakt deze vorm van anticonceptie de perfecte voor mij. Toen ik op deze website ervaringen opzocht van andere mensen, stelde ik mezelf voor dat ik na een half jaar ofzo een neutrale review achter zou laten. Omdat mensen vaak geneigd zijn om alleen dingen online te gooien als ze heel erg blij of heel erg ontevreden zijn, wist ik niet zo goed wat dan 'normaal' was. Helaas kan ik geen neutrale mening achterlaten omdat ik gewoon zo blij en tevreden ben met de implanon. Helaas weet je niet hoe je eigen lichaam zal reageren totdat je het probeert. Ik ben erg blij dat ik dat gokje heb gewaagd.
07-06-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik zie mijn keuze voor de implanon als weloverwogen maar het heeft me flink teleurgesteld. Voordat ik de implanon had, slikte ik de pil waar ik veel bijwerkingen van ervoer. De implanon is zeer betrouwbaar en het eenmalig, toch vrij snel, laten zetten om vervolgens 3 jaar lang niet over anticonceptie te hoeven nadenken, sprak mij aan. Echter, na 2 weken begon het bloeden. [lees meer...]Ik heb in totaal 6 maanden met hinderlijk bloedverlies rondgelopen. De huisarts adviseerde me om het aan te kijken maar uiteindelijk heeft hij het toch vroegtijdig laten weghalen vanwege het aanhoudende bloedverlies. Ik wil iedereen sterk adviseren dat dit een frequente bijwerking is van de implanon en dat je voorbereid moet wezen op een eventuele teleurstelling. Overleg dit daarom goed met je arts.
04-06-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

03-06-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben in december 2018 begonnen met het gebruik van het staafje. Ik ben toen maarliefst 4 maanden ongesteld geweest en maart 2019 stopte dit eindelijk. Sinds dien ben ik nog 4 keer kort ongesteld geweest. Ik vind die onregelmatige menstruatie wel echt vreselijk. ik wordt er super chagrijnig van.
10-05-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben super tevreden met de implanon. Het zetten was zo gebeurd en stelt niks voor. Nou dan is het een paar dagen blauw en gevoelig, maar pijn deed het zeker niet. Ik hoef nergens naar om te kijken en het doet zijn werk gewoon. Ik heb de implanon nu 1 jaar en ben in dat jaar 4 keer kort ongesteld geweest. Het enige nadeel daaraan is dat je niet weet wanneer het gaat gebeu[lees meer...]ren, maar dat vind ik niet zo erg. Bijna alle anticonceptie al geprobeerd, maar de implanon is HET voor mij!
09-05-2019

Epilepsie

sinds ik eind maar het staafje liet plaatsen was er niks aan de hand hij zat er zo in geen pijn gehad en ook bijna geen bloed uitstorting ook voel ik hem verder niet zitten de eerste menstruatie in april duurde gelijk al 11 dagen en werd daar door telkens beetje duidelig, ik was er een week vanaf toen de tweede menstruatie volgde deze duurde een week toen het weer stopte[lees meer...]. vervolgens werd ik het begin mei weer de hoofdpijnen nemen toe geen hele erge pijnen maar wel aanwezig en zeer vervelend ben veel moe en moet ook smiddags slapen morgen moet ik naar de huisarts en wil ik even overleggen om het te laten verwijderen want dagelijks hoofdpijn is niet fijn daar bij is de inplanon erg duur in aanschaf en zeker als je hem na zo korte tijd al moet verwijderen dan is het zonde geld
08-05-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben in december 2018 ermee begonnen omdat de anticonceptie niet leverbaar was en ik graag iets met weinig hormonen wilde. De huisarts adviseerde mij de implanon. Het plaatsen ging snel. Daarna deed het een paar dagen pijn maar daarna was het over. Ik was super blij ik werd niet meer ongesteld. Tot maart toen begon het en ging weken door tot medio april. Ik heb het er to[lees meer...]en eruit laten halen. Eerst gaf de arts mij een pil strip om de bloeding te laten stoppen. Maar het stopte niet. En als ik toch de pil moet slikken heeft de implanon geen waarde meer. Heb toen gezegd dat ik er van af wilde. Is toen verwijderd en ben ik overgegaan naar de anticonceptie pil. Ben nu aan het einde van de strip maar heb nog steedd last van bloeding. Wel minder maar is nog niet weg. De arts zei geen stopweek te nemen maar door te gaan met de anticonceptie. Heeft er iemand na het verwijderen ook last van bloedingen? Hoe is het gestopt en hoe lang na verwijderen implanon?
14-04-2019

Braken

Iedere vier weken hevig ziek. Zeker twee dagen. Het begint met brake en diarree dat zeker twee dagen aan houdt. Exact een week later komt de menstruatie op gang. Dit is nu de vierde keer geweest. Daar naast veel moe en last van stemmingswisselingen. Mijn implanon gaat verwijderd worden.
14-04-2019

ADHD

Na de geboorte van mijn zoontje in 2016 heb ik het advies van mijn huisarts gekregen om de implanon te nemen.... Ik ben zelf jaren lang, (vanaf 16 jaar) aan de prikpil geweest. Maar op mijn 27ste begon ik me zorgen te maken of dat niet schadelijk zou zijn voor mijn vruchtbaarheid. Toen huisarts ingelicht en die zei dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat ik zo een l[lees meer...]ange periode aan de prikpil zou blijven zonder tussenstop om weer natuurlijk te vloeien. Vooral vanaf zo een jonge leeftijd. Kort verhaal, cyclus terug gekomen en zwanger geraakt (bewuste keuze) en om geen stemmingswisselingen weer te krijgen zoals bij de prikpil en ook niets in me vagina te plaatsen, leek ne huisarts implanon het beste ivm dat ik vergeetachtig kan zijn omdat ik ADHD heb en dus mezelf niet vertrouw met een pil te slikken. Goed, lucifer in me arm... maar een bijwerken kan wel komen en dat is dat ik minder zin kan gaan hebben in sex... niet zo heel erg dacht ik want ik ben soms net een kerel en heel sexueel actief en gevoelig. Dus dat kan mooi een beetje dimmen dan...! Hihi... Nou, ik herken mezelf totaal niet meer terug hierin.... Soms voelde ik me net een oversekste puber voorheen maar nu voel ik me een saaie troela dat geen interesse toont in haar partner. Is het niet dat ik soms bijna 2 weken super ongesteld ben achter elkaar dan is het wel dat ik een hele negatieve depressie achtig gevoel krijg soms bij de gedachte om te gaan vrijen... Heb weinig gevoel nog voor fantasie op seksueel gebied en minder prikkel gevoelig voor intimiteit... Ik ga me implanon er binnenkort uithalen want het zit er nu over de 2 jaar in me arm. (In het begin was ik 125 kilo en nu 77 ivm maagverkleining) en als je zwaarlijvige bent is hij minder lang betrouwbaar. Dus ben benieuwd of mijn cyclus weer normaal gaat worden en mijn sexuele gevoelens weer terug gaat komen. Vooral het laatste hoop ik graag, want ik vind intimiteit wel heel erg belangrijk in een levenslange (langdurige) relatie... En kan dat zelf nu niet waarmaken na tevredenheid. Als er interesse is, dan geef ik een update!
09-04-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Zeer ontevreden over de implanon. Mijn gewicht nam enorm toe, depressieve gevoelens en emotioneel labiel. Geen aanrader. Inzetten deed wel geen pijn.
08-04-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen! Ik zocht al lang naar het ideale anticonceptie middel. Ik wilde graag van de pil af en ik had verwacht dat de Implanon minder bijwerkingen zou hebben. Het begon goed: snel gezet en nergens last van. Na ongeveer een maand begon mijn menstruatie en deze heeft een halfjaar aangehouden. Heel frustrerend en vermoeiend. Maar ik voelde[lees meer...] me geestelijk ook steeds slechter. Neerslachtig, vreselijk onzeker en labiel, constant aan mezelf twijfelen, niet kunnen stoppen met huilen, zeuren bij mijn vriend. Ik ben van mezelf een vrolijk, sterk persoon. Maar ik herkende mezelf niet meer. Ik wilde alleen nog maar comfortabele kleding dragen omdat ik me lelijk voelde in alles wat ik daarvoor droeg. Ik ben zelfs psychische hulp gaan zoeken omdat ik niet wist wat er aan me mankeerde. Ineens viel het kwartje en ik weet nu dat het door de hormonen komt. Niets voor mij! Vrijdag is hij eruit gegaan en ik ben zo benieuwd hoe snel ik weer de oude ben! Ik ben benieuwd hoe anderen, die hem hebben laten verwijderen, dit hebben ervaren! Hopelijk duurt het niet lang :)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum