ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik kreeg de implanon omdat ik niet tegen hormonen kan die in de normale pil zitten maar de hormonen in de implanon zijn bijna nog erger! In 7 maand tijd ben ik 10 (!!) kg aangekomen wat er ondanks fanatiek sporten met geen mogelijkheid af ging. Ook kreeg ik een vettere huid incl puistjes = niet leuk. Ik was heel vaak moe, en daardoor snel geïrriteerd. Mijn libido was ook e[lees meer...]rnstig verminderd naar ergens ver onder het vriespunt dus nee, de implanon zou ik absoluut NIET aanraden.
06-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Overgestapt op de Implanon omdat ik last had van de bijwerkingen van de pil en ik hem nog wel eens wilde vergeten. Ik ben tevreden over de Implanon. Sinds het laten zetten van de Implanon (7 maanden geleden) ben ik niet meer ongesteld geweest (alleen een paar dagen per maand last van wat menstruatiekrampen). Weinig last van bijwerkingen; af en toe hoofdpijn bij overbelasti[lees meer...]ng, paar kilo's gewichtstoename en iets meer haarverlies.
06-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Goede ervaring met mirena spiraal gehad, maar contactbloedingen bij nieuwe relatie. Overgestapt op Implanon. Langzaam maar zeker bouwden verschijnselen op en resulteerden in een levensontwrichtende situatie (hoofdpijn, pijnlijke borsten, fibroadenoom borst, neerslachtigheid, gewichtstoename, woede uitbarstingen, paniekaanval, labiliteit, opvliegers, acne, verminderd libido[lees meer...], vaginale droogheid, vaginale schimmelinfecties, blaasontstekingen). Implanon met klem laten verwijderen, klachten namen binnen enkele dagen substantieel af en afname heeft daarna doorgezet.
05-07-2017

Menstruatiepijn

Prima te doen, beter dan de pil. als die er uit is laat ik gelijk weer een nieuwe zetten.
02-07-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb altijd erg veel pijn, veel bloedverlies en onregelmatige menstruaties gehad. Vaak 2 weken per maand of meer. Verschillende jaren aan de pil geweest, vaak een 'zwaardere' pil geprobeerd maar het heeft nooit geholpen. Had last van hevige doorbraakbloedingen en de pil vrije week was net zo erg als de tijd dat ik nog geen pil gebruikte. Uiteindelijk afgelopen oktober ee[lees meer...]n bezoekje gebracht aan de gynaecoloog en daar werd mij een Implanon aangeraden. Na het zetten van het Implanon had ik nergens last van, alleen een beetje blauwe plekken bij de plaats waar het gezet was. De eerste weken moest ik mijn pilstrip nog afmaken, dit was verder geen probleem en ik had geen last van bijwerkingen. In de pil vrije week werd ik ook nog niet ongesteld dus ik begon hoop te krijgen dat het Implanon begon te werken. Helaas begon ik kort daarna last te krijgen van spotting, wat nog maanden elke dag heeft aangehouden. Toen ben ik naar de gynaecoloog terug gegaan en besproken wat ik eraan kon doen, want dit was geen doen.. Toen heb ik na overleg besloten om het Implanon te laten zitten maar wel in combinatie met de 'normale' pil. Dit doe ik sinds maart en nu ben ik tevreden over het gebruik. Ik heb zelf onder controle wanneer ik ongesteld wil worden, doorbraakbloedingen komen niet meer voor, en de pijn is gelukkig ietsje minder. Het is niet ideaal, maar het werkt.
22-06-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Innplanon laten plaatsen omdat ik van de pil hoofdpijn kreeg. In de eerste instantie leek het ideaal. Alleen kwam ik heel veel kg aan binnen eenpaar maanden. Volgens de huisarts klopt het dat je aankomst maar dat zoveel niet kon. De implanon was snel gezet en ik had er niet echt veel last er van. Maar toen begon het met de ene bloeding na de andere vaak 6 weken aan een[lees meer...] stuk door 1 of 2 weken niets en dan begon het weer opnieuw. Eerst denk je je lichaam moet er aan wennen. Omdat ik er tegen op zag om het te laten verwijderen heb ik hem ruim 2 jaar gehad. Er uithalen was zo gepiept klein litteken in mijn boven arm wat af en toe jeukt. Ik raad hem iedereen echt af! Want een kennis liet hem zetten ondanks mijn negatieve ervaring en ook zij kreeg soort gelijke klachten!
16-06-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb 8 maand de implanon gehad en ik heb deze vanmorgen laten verwijderen. Wat een vreselijk ding! Ik ben in 8 maand tijd 9kg aangekomen, ondanks fanatiek sporten (5x per week) en goed op mijn eten letten bleven de kg's plakken. Er ging echt geen gram vanaf! Tevens had ik na een maand dagelijks bloedverlies wat bleef aanhouden, er werd mij verteld dat ik dan Aleve Femina[lees meer...]x moest slikken. Eentje per dag, dan zou het bloedverlies wel stoppen maar nee hoor..ook dat ging door. Nu is 'ie eruit dus laat het afvallen maar beginnen:)!
18-05-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb precies een maand geleden de implanon laten plaatsen door de huisarts. Dit was zo gepiept. Wel even een blauwe en daarna gele plek op mijn arm gehad, en iets gevoelig, maar dit was na een weekje over. Tot nu toe nog he-le-maal niks gehad aan bloedverlies ( afkloppen.. ) Hopen dat dit zo blijft. Alleen merk ik dat ik de laatste maand iets sneller geprikkeld ben, maar[lees meer...] ik kan niet met zekerheid zeggen of dit te linken is aan de implanon. Ik heb pas even voor alle zekerheid een zwangerschapstest gedaan ( heb een relatie ), en niet zwanger. De implanon doet z'n werk dus! Ik lees aan de variërende reacties dat de implanon op iedereen anders reageert, maar wat mij betreft is het een dikke aanrader!!!
Pagina 1 van 7

Mirena (1983) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!