ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-07-2018

Afslanken - overgewicht

In 2012 begon ik met de pil alles ging prima geen bijwerkingen gehad. Maar ik kwam echt zoveel kilo’s aan van 60 naar 78,8 terwijl ik ook fitnesste dus toen rinkelde een belletje dat het aan de pil lag kon echt niet anders! Mijn vriend zei dat het inderdaad daaraan kon liggen. Zo heb ik toen jaar geleden afspraak gemaakt bij de gynacoloog en kreeg de yasmin pil, heb het to[lees meer...]en jaar gebruikt en was het zelfde geen veranderingen. Toen heb ik besloten om over te stappen naar een andere anticonseptie IMPLANON. 9 mei 2018 heb ik het laten zetten het was zo gepiept alleen de verdoving vond ik een beetje prikken totaal niet pijnlijk. 25 mei kreeg ik bruine afscheiding lichtelijk dit hield echter 5 weken aan. 30 juni was het gestopt maar na 3/4 dagen werd ik weer ongesteld(minimaal bruine afscheiding) Maargoed het is gestopt zit nu op dag 6 hoop dat het zo blijft al is het maar lichtelijk. Ik wil zeker afwachten al is het nu even vervelend qua sex want ik reageer voor de rest namelijk heel goed op voel me oprecht gelukkiger zit beter in mijn vel. En ben inmiddels al -10 kilo kwijt iedereen schrok ervan ik zelf ook positief natuurlijk! Ik zei tegen me vriend en me moeder IK WIST HET dat het door de pil kwam vele zeggen dat het onmogelijk is omzoveel kilos aantekomen maar sorry heb het zelf ervaren. Lang verhaal kort te maken ladies ik geef mijn lichaam nog maandje of 4 de kans. Als de menstruatie langer dan 6 maanden duurt dan neem ik contact met de huisarts en moet ik het helaas laten verwijderen. POSITIEF : GEWICHTSAFNAME ,VOEL ME HEEL GOED, MINDER SNEL GEÏRRITEERD.
11-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Omdat ik bij gebruik van de anticonceptiepil migraine kreeg in de stopweek, ben ik overgestapt op een andere vorm van anticonceptie waarbij er geen hormoonschommelingen zijn en ik nergens aan hoef te denken. De implanon werkt heel goed. Het zetten ging de eerste keer mis omdat een arts in opleiding de applicator niet diep genoeg had doorgeschoven maar de huisarts heeft d[lees meer...]it de week erna op de juiste manier gezet. Alleen de verdoving heel even gevoeld, de rest niet. Na afloop wel een blauwe pijnlijke plek op de arm die een paar dagen heeft aangehouden. De bijwerkingen die ik kreeg zijn: gewichtstoename (ca. 5 kg), groter borsten, onregelmatige menstruatie die lang aanhoudt (ca. 10-14 dagen). Ik zou de Implanon wel aanraden als veilige vorm van anticonceptie en dit biedt veel gebruiksgemak omdat je nergens aan hoeft te denken.
07-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Inmiddels aan staafje nr 3. Heel erg tevreden. Al ruim zes jaar niet meer ongesteld, geen rare buien, niet aangekomen en ja, nog steeds zin in sex. Enige waar ik last van heb na verwijderen en nieuwe plaatsen is een enorme blauwe plek. Maar die is met een week weg en ik word snel bauw. Dus ja, ik ben meer dan blij.
25-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb sinds 5 december 2017 een implanon laten plaatsen. Ik had gehoopt dat mn ongesteldheid weg zou blijven of ieder geval gewoon zoals gebruikelijk 1x per maand. Maar helaas is het bij mij het geval dat ik het haast altijd ben. Eerste keer toen ik ongesteld werd was ik het pas na 6 weken. Gelijk de schrik dat ik zwanger zou zijn. Gelukkig niet het geval. Maar daarna b[lees meer...]egon de ellende. Om de 2 weken ongesteld en niet zo’n klein beetje ook🤦🏻‍♀️ En nu afgelopen maand zat er maar een week tussen☹️ Ik ga het staafje sowieso na de zomervakantie laten verwijderen. En waarom pas na de vakantie, dat komt omdat ik dan overstap op de prikpil en je dan voorlopig de eerste 2 maanden lichtelijk ongesteld kan zijn. Ps Ik hoorde zoveel positieve verhalen over de implanon dat je niet meer ongesteld word enz.. maar helaas
25-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het gemak van het implanon is de beste reden tot gebruik. Daar ben ik dan ook erg over te spreken. Het leidt in mijn ervaring alleen wel tot een onregelmatige cyclus, waarbij menstruatie soms uitblijft en soms doorbraakbloedingen zijn. De eerste 2 jaar was ik erg onregelmatig en had geen erg in de doorbraakbloedingen eens in de 3 maanden. Vaak kreeg ik wel doorbraakbloedin[lees meer...]gen na seks. Inmiddels zit ik op 2,5 jaar en heb het gevoel dat ik vaker dan eens per 4 weken ongesteld ben. Dat is wel echt heel irritant. Het is me gesuggereerd dat dit een artefact zou kunnen zijn van een nu regelmatig maar eerder bijna volledig absent seksleven, maar ik denk ook dat de effectiviteit vermindert kan zijn. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben.
08-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Eerste 2 jaar was perfect! Geen klachten niet ongesteld, na 2 jaar kwam de acne in het gezicht, en regelmatig bruine afscheiding en vaak ongesteld. Het is wel enorm fijn dat ik niet meer aan de pil hoef te denken en de hormonale klachten zijn minder als met de pil
06-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb nu ongeveer een maand de implanon in mn arm zitten. Aan het begin vond ik het een beetje spannend om het te laten zetten maar dat was gelukkig zo gedaan, binnen 5 minuten stond ik weer buiten! Tot nu toe heb ik niet veel bijwerkingen. Ik ben de laatste tijd alleen wat sneller moe. Daarnaast merk ik dat ik een klein beetje ben aangekomen. Maar ik heb het nog maar een[lees meer...] maand dus dat hoort er allemaal bij. Ik probeer wel op gewicht te blijven door wat meer te bewegen en beter te eten want de laatste weken heb ik veel behoefte gehad aan slecht eten alsof je ongesteld word (dat had ik toen ik de pil slikte). Daarnaast ik nogsteeds zin in seks, dat zeg ik er even bij. Omdat ik veel ervaringen zie waarbij er geen zin meed in seks is. Bij mij is dit niet het geval. Iedereen reageerd er natuurlijk ook weer anders op.
30-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

In het begin wisselde me stemming heel erg. Ik huilde normaal niet zo snel en op eens huilde ik om kleine dingen. Ik werd ook sneller boos. Na een maand of 3 minderde de effecten. Ik ben nog steeds gevoelig maar het valt mee. Afentoe een wordt ik heel boos, maar ook dit valt mee. Eens in de maand heb ik een vreetbui .Een groot pluspunt is het wegblijven van me ongesteldhei[lees meer...]d. Ik had er vroeger veel last van. Het deed zo veel pijn. Nu niet meer. Me libido is aanzienlijk toegenomen. Ik denk dat ik in de verre toekomst er weer een neem
Pagina 1 van 7

Mirena (2052) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (456) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!