Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2137 meningen)
Nuvaring (253 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (168 meningen)
Cerazette (minipil) (153 meningen)
Kyleena (122 meningen)

07-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik raad de implanon zeker aan! Niet ongesteld en ik viel zelfs af door de implanon. Sinds kort mijn tweede die erin zit. Het enige nadeel is het eruit laten halen, dat is wel pijnlijk.
07-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb 3 jaar geleden een implanon laten plaatsen, de eerste 2 jaar was ik heel blij want ik had amper nog mijn menstruatie. Maar de hoofdpijn en de acne bleven wel aanwezig. Ik ben ook een kleine 20 kilo bijgekomen. Ik woog 65 toen ik het liet inbrengen en nu 3 jaar later 84 kilo. Ben een vrouw van 20 en 1m65. Het laatste jaar had ik ook terug elke maand mijn menstruatie,[lees meer...] 7 dagen lang en heel veel bloedverlies / pijn in buik. Mijn advies. Gebruik dit niet, natuurlijk is elke vrouw anders maar ik ben blij dat ik terug met de pil begin (en natuurlijk hopen dat de kilo's er vlug afgaan)
06-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb mijn staafje 2 jaar geleden gestoken, heb in het begin heel onregelmatig bloedverlies gehad erna had ik geen bloedverlies meer voor een half jaar ongeveer. Maar erna had ik plots constant bloedverlies, minimum toch wel iedere week iets van bloedverlies. Zo ging dit ook een half jaar door. Nu sinds een maand is mijn staafje eruit en heb ik niks van last meer van bloe[lees meer...]dverlies. Ik zou dit zeker aan niemand aanraden.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Overgestapt van de pil omdat ik deze vaak vergat, werkte verder wel goed voor mij. Was op zoek naar een alternatief waarbij ik niet na hoefde te denken over anticonceptie. De eerste drie maanden na het plaatsen bijna dagelijks bloedverlies, niet veel. Dit werd na drie maanden minder en was onregelmatig, denk aan paar keer per maand. De afgelopen twee maanden ineens hee[lees meer...]l onregelmatig 'echt' ongesteld, bijna om de 2/3 weken en veel hormonale schommelingen. Vandaag implanon laten weghalen na 8 maanden!

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Drie jaar geleden (ondanks de vele negatieve ervaringen) een Implanon laten plaatsen in mijn rechterarm. 2,5 jaar ben ik nauwelijks ongesteld geweest, het laatste half jaar wat onregelmatige bloedingen gehad, maar dit vond ik zeker die 2,5 jaar waard! Ook geen last gehad van bijwerkingen. Al met al heel positief over de Implanon en zal het zeker anderen aanraden. Nu na 3 [lees meer...]jaar is het tijd om hem er uit te laten en kies ik wel voor de anticonceptiepil, dit zodat ik alles zelf kan “plannen”.

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Heb de implanon iets voor twee jaar eruit laten halen. Na het plaatsen één keer twee weken ongesteld geweest, daarna nooit meer. Hoefde nergens over na te denken, dus dat is een pluspunt. Twee minpunten zijn vooral dat ik flink aangekomen ben, ik kon sporten en diëten wat ik wilde, maar er veranderde niks. Ander minpunt is dat ik heel somber werd, alleen zelf had ik het ni[lees meer...]et zo door. Vorige week maandag de implanon laten verwijderen, gelijk een vrolijkere ik en ik verlies gelijk ontzettend veel vocht. Voor mij geen implanon meer.
24-10-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb de Inplanon op 3 Mei 2019 in mijn bovenarm laten zetten. Het zetten was zo gebeurd. Ik ben ongeveer na de 1 e week begonnen met bloeden tot aan 5,5 maanden later., ik ben in die tijd alleen 1 x 10 dagen niet ongesteld geweest. Ik vind het echt troep en heb het eruit laten halen,. Ik werd zo ontzettend moe, sagerijnig, niet lekker en veel buikpijn en opgezette buit [lees meer...]alsof ik 5 maanden zwanger was. Op een gegeven moment kreeg ik ook elke keer veel hoofdpijn en duizeligheid Ook hield ik wat vocht vast. Ben niet veel aangekomen 2 kilo maar dat was puur vocht.. Voor mij nooit meer een implanon!!!
13-10-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

4 jaar geleden laten plaatsen. Eerste jaar nergens last van . Daarna begon het. Haaruitval de plekken werden steeds meer iedere keer een verstopte douche putje. Haaruitval was zo erg dat ik mezelf moest kaal scheten ook kwam ik 20 kilo aan en bleef ik honger houden. Mijn libido ging omlaag , ik had last van stemmingswisselingen en werd depressief. Heb er drie jaar mee ron[lees meer...]d gelopen nooit mijn vinger erop kunnen leggen . Toen ik hem ging verwijderen de klachten besproken met de huisarts die adviseerde even een half jaar zonder Implanon te kijken of de klachten daarvan kwamen. Binnen een maand voelde ik mij beter viel ik weer af kwam mijn libido terug en nu een jaar later zit ik beter in mijn vel dan ooit. Ik raad iedereen dit horor anticonceptie af als je niet goed op hormonen reageert.
03-09-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vriendin raadde mij dit aan om het te plaatsen. In het begin heb ik een klein beetje bloedverlies gehad en uiteindelijk ben ik helemaal niet meer ongesteld geworden. Nou merkte ik wel dat ik een hele lage libido had en nergens eigenlijk meer zin in had. Wordt snel moe en krijg enorm veel mee eters en puistjes op mijn gezicht. Soms gaat het wel weer weg en kan soms flink te[lees meer...]rugkomen. Nou verschilt het per persoon hoe zoiets valt, maar voor mij is dit de laatste keer.
02-09-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik gebruik hem nu 9 jaar en zou vanwege mijn leeftijd, 51 geen volgende meer krijgen. Vanwege een ander medicijn (Ursochol) mocht ik geen pil slikken alleen Implanon of spiraaltje. Ik koos voor het eerste nadat ik reviews erover had gelezen en dat hij zeker op oudere leeftijd erg prettig werd bevonden. Ik voelde me inderdaad veel beter in alle opzichten met Implanon de afg[lees meer...]elopen jaren dan dat ik me ooit met de pil heb gevoeld. Ik viel spontaan 10 kilo af en nu hij net uitgewerkt lijkt te zijn krijg ik allerlei kwaaltjes, ik ben in 6 weken tijd 6 kilo aangekomen, ben lusteloos, stijfheid van de gewrichten, transpireren, slecht slapen etc.. Ik wil weer zo'n staafje!!! morgen naar de huisarts om te bespreken...
29-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben erg makkelijk zwanger, en door de pil heen ook. En met de implanon heb ik nergens last van.
28-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

ik was 3 jaar lang non stop ongesteld, meerdere keren naar huisarts geweest maar het was heel normaal werd gezegd. ik werd steeds meer depressed, hele erge stemmingswisselingen, ook ging naarmate de tijd mijn intitmiteit weg ik kon niet meer goed opgewonden worden... ook hele grote nadeel is dat ik 16 kilo ben aangekomen! enigste voordeel is dat het me heeft beschermt t[lees meer...]egen zwangerschap. heb hem er nu pas sinds kort eruit gehaald benieuwd hoe me lichaam herstelt
20-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Inmiddels ben ik aan mijn 3e staafje. Ik had altijd veel last van mijn menstruatie, dat is nu nagenoeg weg! Ik word slechts 1 à 2 keer per jaar lichtelijk ongesteld. De rest van de tijd niets. Wel zit dit 3e staafje vrij diep in mijn arm, en kan ik me voorstellen dat het verwijderen een gedoe wordt. Bij het 2e staafje duurde dit ook al bijna 30 minuten.
29-07-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vandaag luidt de 130e dag van niet ongesteld zijn. Ik kan werkelijk zeggen dat dit mijn beste keuze ooit is geweest, in het geval van anticonceptie. Vlak nadat de implanon was gezet was ik erg emotioneel en kon ik om alles huilen, daarnaast ben ik twee keer 2 weken lang ongesteld geweest. Beide keren was de ongesteldheid wel licht dus ik vond het niet heel erg. Ik ben d[lees meer...]aarna echter niet meer ongesteld geweest, gewoon helemaal niet. Ik heb een keer, op één dag, een beetje bloed gehad, maar dat was ook alles. Naast dat ik nu al meer dan 4 maanden niet ongesteld ben geweest, ben ik emotioneel heel erg stabiel. Stabieler dan ik voorheen was, wat voor mij heel fijn is. Voor ongeveer 6 jaar heb ik al depressieve gedachten en toen ik voor een tijd de normale pil slikte waren deze gedachten erg versterkt. Nu niet. Het is zo fijn om niet constant zwaarmoedig te zijn! Dat gepaard met het feit dat ik gewoon niet ongesteld word maakt deze vorm van anticonceptie de perfecte voor mij. Toen ik op deze website ervaringen opzocht van andere mensen, stelde ik mezelf voor dat ik na een half jaar ofzo een neutrale review achter zou laten. Omdat mensen vaak geneigd zijn om alleen dingen online te gooien als ze heel erg blij of heel erg ontevreden zijn, wist ik niet zo goed wat dan 'normaal' was. Helaas kan ik geen neutrale mening achterlaten omdat ik gewoon zo blij en tevreden ben met de implanon. Helaas weet je niet hoe je eigen lichaam zal reageren totdat je het probeert. Ik ben erg blij dat ik dat gokje heb gewaagd.
07-06-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik zie mijn keuze voor de implanon als weloverwogen maar het heeft me flink teleurgesteld. Voordat ik de implanon had, slikte ik de pil waar ik veel bijwerkingen van ervoer. De implanon is zeer betrouwbaar en het eenmalig, toch vrij snel, laten zetten om vervolgens 3 jaar lang niet over anticonceptie te hoeven nadenken, sprak mij aan. Echter, na 2 weken begon het bloeden. [lees meer...]Ik heb in totaal 6 maanden met hinderlijk bloedverlies rondgelopen. De huisarts adviseerde me om het aan te kijken maar uiteindelijk heeft hij het toch vroegtijdig laten weghalen vanwege het aanhoudende bloedverlies. Ik wil iedereen sterk adviseren dat dit een frequente bijwerking is van de implanon en dat je voorbereid moet wezen op een eventuele teleurstelling. Overleg dit daarom goed met je arts.
04-06-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus