ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-05-2018

Peesontsteking been

Eerste paar dagen lichte diarree gehad , was goed te doen . Op zondag om 15.00 uur de laatste dosis ingenomen , ontsteking was nog niet weg . Volgende dag terug naar de huisarts en gestart met een andere ab -kuur . S’avonds kreeg ik ik opgezette lymfeklieren in de hals en binnen een uur zat ik onder de galbulten , wat een jeuk pfff . Volgende dag naar de huisarts en accuut[lees meer...] stoppen met alle ab . Gelijk allergietabletten gekregen , gaf iets verlichting , volgende ochtend wakker worden met een opgezwollen gezicht , dikke ogen , lippen . Galbulten zijn bijna geheel verdwenen , maar zwelling in het gezicht nog niet . Wat een rotzooi , voor mij nooit meer amoxcilline /clavijnzuur , dit wens je niemand toe , deze jeuk .
11-04-2018

Tandvleesontsteking

Ik had een zwelling in mijn onderkaak die werd veroorzaakt door een ontsteking in de bovenkaak mijn hele wang was dik en ik had een enorme knobbel in mijn kaak. Ook heel veel jeuk in de oren Ik heb voor vijf dagen tabletten meegekregen van de tand arts. Normaal heb ik altijd na twee dagen maagpijn van ontstekingsremmers of pijnstillers. Ik heb totaal geen! Bijwerkingen v[lees meer...]an dit medicament gehad. Wat mij bijzonder heeft verbaasd. Twee dagen nadat de kuur was afgemaakt was de zwelling in de onderkaak weg
20-02-2018

Kaakoperatie

Na het aanbrengen van schroeven en bot-poeder, m.b.t. implantaten in de bovenkaak, kreeg ik een ontsteking aan het verhemelte. Kreeg een kuur voor 10 dagen. Na 3 dagen nam de ontsteking wat af, daarna weer toe, en tenslotte weer wat af. Helaas werkt het medicijn, naar mijn mening niet goed genoeg. Hetzelfde medicijn maar dan van een andere fabrikant heb ik jaren geleden (5[lees meer...]jr) gebruikt, bij een ergere ontsteking, en werkte toen zeer goed!
30-01-2018

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

Werkzaam, duurde wel even voordat middel aansloeg, ruim 3 dagen. Na een eerste kuur die niet voldoende geholpen had ( ciproflexaxiline / floxapen) kuur 2. Flinke diarree, misselijkheid en onrustige buik, met name s morgens. Echter kuur wel volgehouden want de infectie moest weg. De diarree behandeld met diarree remmer, maagzuur met rennies en verder niet te zwaar gegeten, [lees meer...]en minimaal koffie. Echter na 2 dagen waren de bijwerkingen volledig verdwenen, en werd het innemen sn verdragen van het medicijn een makkie. Na een kuur van 20 tabletten was de infectie waar ik al ruim een maand mee liep verdwenen! De moeite waard om vol te houden dus. Van de eerste kuur had ik overigens nul bijwerkingen, maar die gaf dus niet het gewenste resultaat....
22-01-2018

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

Na een krab in mijn hand deze antibiotica voorgeschreven gekregen vanwege ontsteking. Werkte na een paar uur al en nauwelijks bijwerkingen (lichtelijk misselijk, afwezig). Ontsteking was na 3 dagen vrijwel weg. Tevreden over het gebruik.
13-01-2018

Ziekte van Pfeiffer

Na meerdere bezoeken bij de huisarts, werd ik doorverwezen naar de KNO arts. Na goed gekeken te hebben, kreeg ik dit vrij vlot voorgeschreven. Klachten destijds: - Extreem zere keel, linker kant: Amper kunnen slikken - Klieren waren dusdanig opgezet, dat de huig scheef hing - Hoofdpijn - Opkomende oorontsteking, linker kant - 38,4° verhoging - Slijmvloed Op 12-0[lees meer...]1-2018 heb ik rond 16.30 uur het eerste tabletje ingenomen, in combinatie met 1x 600mg Ibuprofen Aurobindo en 1x 1000mg Paracetamol zetpil. Ik ben gaan douchen en heb even op bed gelegen, maar door de pijn is slapen er niet van gekomen. Na in de kamer op de bank te hebben gezeten en bijna te zijn ingedommeld, merkte ik me dat ik na het eerste tabletje al aan de beterende hand was. Nog diezelfde avond kon ik al weer een stukje ovenschotel naar binnen werken, druiven en meloen eten en drinken zonder pijn. Natuurlijk is de pijn nog niet volledig geschiedenis, maar ik ben onder de indruk dat ik al snel al weer fatsoenlijk kon slikken. Deze kuur neem ik iedere 8 uur in, voor de komende 7 tot 10 dagen. Hopen op een snel herstel en dat de potentiële vermoeidheid ook buiten de deur blijft.
07-01-2018

Ontsteking in de borst

Voor en na drainage dit voorgeschreven gekregen. Veel last van diarree op de meest onverwachte momenten. Heel vervelend. Nu deze kuur is afgelopen nog steeds diarree. Ik gebruik ook metformine en had daarbij minimale diarreeklachten. Het lijkt of ik nu meer klachten hiervan houd. Zal het in ieder geval opnemen met mijn POH.
19-12-2017

Amandelontsteking

Dit bericht zet ik hier neer namens mijn vriend, omdat mijn vriend van dit medicijn NOG STEEDS ZIEK LIGT TE ZIJN, EN ZODANIG ZIEK DAT HIJ ZELF NIETS MEER KAN!!!!!!!!!!!!!! EN DIT NU AL 1,5 WEEK AAN DE GANG IS!!! de veertiende begon mn vriend met deze medicatie naar aanleiding van heel veel keelpijn, niets meer kunnen eten en drinken ook bijna niet meer, extreem hoge koo[lees meer...]rts. eenmaal aangekomen op de spoedpost omdat hij al 1 week koorts had tussen de 41/ 42 graden, kreeg hij deze kuur voorgeschreven vanwege amandelontsteking en angina. ik heb zo goed mogelijk voor hem gezorgd, maar de eerste twee dagen merkte hij niets en hielp t medicijn totaal niet. ik merkte dat na verloop van tijd de koorts zakte en dat hij ietsje minder last had van de klachten. dacht ik. dus niet. de klachten kwamen al snel terug en bovenop de wat ik noem ''normale bijwerkingen'' zoals diarree en hoofdpijn, kreeg hij alle heftige reacties die je je maar kunt bedenken. steeds als hij smorgens zn bed uitkwam leek hij zich even beter te voelen, maar nadat die steeds die klote pillen innam zakte hij gelijk in elkaar. hij begon helemaal te trillen, de koorts nam weer belachelijk hoge waardes aan, kreeg koortstuipen. en begon zodanig veel te zweten dat hij letterlijk zn bed uit dreef en alles nat was. matras nat, kussens nat dekbed nat, alles compleet doorweekt. de druppels lopen letterlijk over zn hele lichaam naar beneden. heb tegen hem gezegd dat we morgen de dokter gaan bellen want ik vind dit echt abnormaal en een schande dat ze hem dit hebben meegegeven. hij heeft amper spierkracht meer, hij kan amper nog lopen naar boven de trap op of staan in de douche, dan moet ik hem ondersteunen en voor in de douche een stoel pakken omdat hij letterlijk door zijn benen zakt. wat die mensen mijn vriend hebben gegeven neem ik ze niet in dank af, het middel is veel en veel extreem veel erger dan de kwaal!!!!!!!!!!!!!!!! hij is dan ook totaal gesloopt heb hem 1,5 week verzorgd en redelijk intensief, het bleef niet bij hem eten opdienen en voor je partner zorgen zoals dat zou moeten bij een ''gewoon'' griepje., hij was op dat moment gewoon gehandicapt. hier baal ik echt van want dit was allemaal niet nodig geweest, hij had verdorie allang beter kunnen zijn. en voor mezelf vind ik dat dan totaal geen probleem verder want voor je partner doe je alles! maar voor hem vind ik het nog het allerergste, hij ligt doodziek te zijn, voor een middel wat niet eens helpt, maar het allemaal nog veel erger maakt.... ik raad dan ook ieder ten zeerste af om dit middel te gaan gebruiken of verder te gebruiken het breekt je hele systeem totaal af!!!! dit zouden ze echt nooit maar dan ook nooit meer mee mogen geven aan mensen, dit is echt schandalig, en de mate waarin je ziek word van dit medicijn is niet normaal. heb mn vriend gezegd dat wat die arts ook zegt we gaan stoppen met deze kuur, want dit word me te heftig. ik kan het niet meer aanzien hoe mijn eigen vriend van wie ik zielsveel hou hier half ligt te stikken omdat er een of andere troela is geweest die dit flutmedicijn heeft voorgeschreven! we zijn nu bij dag 5 van de kuur en hij moet nog een dikke drie dagen. terwijl er heel makkelijk gepraat word over het medicijn door de arts van: het is zo voorbij ladiedadieda, nou dat hebben we geweten! nooit maar dan ook nooit meer laat ik mijn vriend zo vergiftigen door zulke medicatie!
Pagina 1 van 7

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!