amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (35 meningen)
Keelontsteking (19 meningen)
Urineweginfectie (17 meningen)
Infectie (wond) (17 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Nierbekkenontsteking (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (9 meningen)
Tandvleesontsteking (9 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Kaakontsteking (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (4 meningen)
Amandelontsteking (4 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

21-05-2022 | Vrouw | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Urineweginfectie
Eerst trimethoprim voorgeschreven gekregen, ivm hartritmestoornissen mag ik niet alle antibiotica. Na 2 dagen trimotheprim zat ik tegen nierbekkenontsteking aan. Na 1 dag amoxilline/clavulaan waren de klachten al een stuk minder. Enige nadeel is de schimmelinfectie in mond. Daar heb ik Daktarin voor.

17-05-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking en urine retentie helaas naar de eerste hulp. Daar amoxicilline/clavulaanzuur meegekregen na raadplegen uroloog. Vanaf dag twee ernstige diarree. Vanaf dag drie in combi met hoofdpijn en pijn in maag. Mijn eigen huisarts wil helaas dat ik de kuur afmaak dus ik moet nog 5 dagen. Hij had het zelf nooit voorgeschreven. Ik doe braaf met eten inneme[lees meer...]n en ben direct gestart met probiotica. Maar alsnog drama dus. Hoop dat ik er geen langdurige klachten aan overhoud.

01-05-2022 | Man | 20
Infectie (wond)
Kuur voor lymfangitis. 7 x 3 maal daags. Na de eerste dosis was de zichtbare infectie al bijna volledig verdwenen. Bij dag 4 is er in overleg gestopt. Want ik had te veel bijwerkingen. Waaronder constante misselijkheid. Dit was niet te verhelpen, ook niet met medicatie. Nu wachten of het goed genoeg zijn werk heeft gedaan en/of ik een ander antibioticum moet.

20-04-2022 | Man | 60
Kaakontsteking
Topmedicijn, snelle afname van klachten, geen negativisme bijwerkingen. Blijkbaar moet ik bij de bijwerkingen en de Ernst daarvan een score boven nul aanschuiven vandaar dat ik dat deed… maar de bijwerkingen en de Ernst ervan zijn voor mij nul,nul

02-04-2022 | Vrouw | 46
Oogontsteking
Ivm fikse oogontsteking een kuur voor 5 dgn gekregen. Na 2dgn ging t met de ontsteking een stuk beter. Alleen op dag 2 begonnen de bijwerkingen, misselijk, heel moe, diarree, jeuk vagina, koude rillingen, gevoel van algehele malaise. Na 4 dgn gestopt. Dit middel is effectief,maar met tig bijwerkingen. Ik hoop nu dat ik ben gestopt dat de bijwerkingen ook snel verdwijnen.[lees meer...]

16-03-2022 | Vrouw | 43
Oorontsteking
Gebruikt voor oorinfectie en opgezette lymfeklieren. Ik kan dit spul niet verdragen, na 1 tablet sloeg mijn maag en hart op hol en moest ik enorm zweten. Nooit zo beroerd gevoeld. Meteen daarna om andere antibiotica gevraagd, die ik wel kon verdragen. Dit spul komt mijn lichaam niet meer binnen, staat op de allergielijst.

28-02-2022 | Man | 49
Balanitis
Eerste 2 dagen gigantische jeuk gehad. Echt niet te harden! Mijn darmen rommelen 24 uur per dag. Onwijze nachtmerries gehad, en nu staat mijn mond weer in de brand van de schimmel. Het middel is in mijn geval veel erger dan de kwaal.

27-02-2022 | Vrouw | 40
Blindedarmontsteking
Mijn vriendin is 24u per dag ziek van de zware bijwerkingen. Diarree, ijlen, steken in buik, geen voedsel verdragen. Enorm slecht medicijn gewoon.

08-02-2022 | Man | 59
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Voorhoofdsholteontsteking
Omwille van een 6-tal keren per jaar een sinusitis, telkens dezelfde medicatie voorgeschreven gekregen: gedurende 7 dagen, 3 x per dag een tablet van 1000 mg. Dikwijls onvoldoende effectief waardoor nog een tweede verpakking nodig was. Bijwerkingen waren draaglijk, maar telkens de schimmelinfectie was zeer hinderlijk. Nu Biclar Uno 500 mg, 1 tablet gedurende 10 d voorgesc[lees meer...]hreven gekregen.

29-01-2022 | Man | 75
Blaasontsteking
Kreeg 6 weken geleden dit middel voorgeschreven ivm longontsteking. Kreeg toen als bijwerking diaree en hartritmestoringen. De hartritmestoringen bracht ik niet in verband met de amoxicilline. Maar nu ik weer dit middel voorgeschreven Kreeg voor een blaasontsteking Kreeg ik na 1 dag inname meteen weer ernstige hartritmestoringen.

19-01-2022 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Preventief tegen hondenbeet na aantal dagen pas gekregen. Ziekenhuis Boceb Y en OLVG weigerde mij te helpen en te hechten 8vm drogreden als mondmaskers wat echt misdadig en bull shit is. Chantage onderdrukking. Was aan mij niet besteed. Op hol slaan hart. Stopt niet.. Totdat ik bloeddruk pillen nam. Zeer beangstigend. Druk op borst rug. Leek hartaanval. Misselijk braken h[lees meer...]oesten

03-12-2021 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Vanaf pil nr 2 ernstige niet op te houden diarree. Vieze smaak in de mond en oprispingen (ondanks al jaren gebruik van maagzuurremmers). Vanaf dag 3 uitslag gezicht en borst met hevige jeuk (brandend gevoel alsof je in de brandnetels rolt). Huisarts zegt, och smeer maar koel zalf. Ivm overgevoeligheid van die ingrediënten niet mogelijk. Ik moet dit nog 4 dagen uitzitten. V[lees meer...]reselijk medicijn. Of het effectief is weet ik nog niet, ik heb een infectie zonder symptomen, dus daar kan ik niets over zeggen.

30-11-2021 | Man | 59
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Tekenbeet
De Diarree is vréselijk bij gebruik Amoxicillicine. Nu heb ik de ziekte van Crohn. Ik denk dat ik die nu heb door het gebruik van Amox. Ik raad gebruik sterk af als je Crohn hebt. Probeer het beter niet.

28-10-2021 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
500 mg staat op het pakje. 5 dagen kuur bij start 2 capsule. Reden is lichte tandvlees ontsteking rond verstandskies. 1 dag niet kunnen slapen. Verstandskies(geen infectie ) deed lichtjes pijn bij de vlekjes/beginnend gaatje op de verstandskies en ernaast. 1 vlekje is zelfs een milimeter klein gaatje geworden. Na 2 dagen amoxicillline zijn zelfs de vlekjes weg! Het lijkt w[lees meer...]el gebleekt en bijna onzichtbaar. Pijn is zo goed als weg bij dag 4. Verstandskies voelt strakker en sterker aan. Tandvlees ziet er gezond uit. Normaal 2 x stoelgang per dag zonder medicijn. nu geen dus bij mij totaal geen sprake van diarree maar het tegenovergestelde. Huid voelt gezonder uit dan ooit en straalt. Ik voel me ook beter dan ooit. Niks geen braken en ook geen hoofdpijn. BIZAR. Laat je niet gek maken door 10 procent die wel klachten hebben. Luister vooral naar je gevoel en je lichaam. Soms heeft het ook met je dieet/vitamine/bloed te maken betreft allergie. Top medicijn.

16-10-2021 | Vrouw | 34
Kaakontsteking
Werkt goed bij mij! Na een paar uur minder pijn en druk in de kaak. Weinig gemerkt van bijwerkingen.

25-07-2021 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
Voor een bacteriële infectie van mijn vinger ? (volgens de arts) kreeg ik deze antibioticum (25 mei). Na de 1e dag misselijk en na dag 2 zware diarhee en was mijn smaak verdwenen, maar alles deed zeer aan mijn tong. Op de een na laatste dag begon 's nachts de jeuk, van de zolen van mijn voeten tot aan het topje van mijn hoofd. Zo erg dat ik met mijn blote rug tegen het gra[lees meer...]nol aan heb geschuurd tot bloedens toe. Niets hielp ook geen koud water, zalf of mentholpoeder. Mijn huid van armen en benen gaat nu na 2 maanden er pas iets beter uitzien. Mijn vinger? nog steeds even dik en het bovenste gewricht is nog steeds rood.