Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

jeukende nek rode kleur in gezicht jeukende bult(en) in één gebied duizeligheid jeuk in het gezicht anafylactische shock Jeuk over het hele lichaam misselijkheid algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

12-03-2024 | Vrouw | 62

anafylactische shock

Anafylactische shock van dit medicijn gehad! Ben met loeiende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis, kan het gelukkig nog na vertellen!

01-03-2024 | Vrouw | 67
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Kaakontsteking

acute hoofdpijn algemene malaise misselijkheid moeilijk in slaap vallen

Heb t al eerder gebruik...zonder bijwerkingen. Dit keer 5 dagen flink ziek op bed gelegen.

28-02-2024 | Vrouw | 47
amoxicilline / clavulaanzuur (500/50mg)
Voorhoofdsholteontsteking

duizeligheid

Ik heb het gekregen voor mijn bijholteontsteking, voorhoofd en kaakholte ontsteking. Het helpt wel maar ik ben extreem duizelig en heb mega last van obstipatie. Heel de dag ben ik moe en lamlendig

14-02-2024 | Vrouw | 38
amoxicilline / clavulaanzuur (25/6,25mg/ml)
Rosacea

jeukende bult(en) in één gebied rode kleur in gezicht jeukende nek jeuk in het gezicht Jeuk over het hele lichaam diarree

Hallo, wou even hier men verhaal doen want ben echt ten einde raad. Ik zit met een huidaandoening ‘rosacea’. Had er nooit last van gehad alleen als ik in het zonnetje zit dan wordt ik snel rood aan men gezicht. Een paar jaar geleden had ik hevige rugpijn en had besloten om een cortisonespuit te doen. Toen is het ineens begonnen. Men gezicht werd heel onrustig en vuurro[lees meer...]od met bultjes en rode plekken op. Ik had ook droge handen en droge plekken op men gezicht. Alles wat ik gebruikte van zeep of dagcrème kon ik ni verdragen. Alles werd dan erger. Durfde niet meer buiten komen en schaamde me enorm om zo te gaan werken. Iedereen die me zag zei altijd ‘oei!! Wat is er met je gezicht gebeurd?’ Ik was er echt kapot van en wou terug weer normaal zijn als ervoor. Ik kon echt niks verdragen. Zelfs geen parfumcrije zeep of minerale make-up om men roodheid te bedekken. Alles werd gewoon erger. Zelfs medicatie zoals allergiepillen werdt ook erger. Kreeg dan elke ochtend nieuwe rode vlekjes en bulten op men huid. Ben toen naar verschillende dermatologen geweest en ze zeiden dat ik rosacea had. Wat logisch is want men gezicht was vuurrood omdat het onrustig was. Ze schreven allemaal antibiotica voor met een zelfgemaakte creme die ik moest opsmeren. Alles werd erger. Niks heeft geholpen. Heb het nu al jaren. Nu een maand geleden hebben ze tetralysal voorgeschreven. In begin was alles goed. Het hielp en men huid was weer normaal. Maar naarmate het einde van de kuur kreeg ik jeuk in men hals, kaaklijn en wangen en begin ik ook hevige bulten te krijgen. Ik ben naar de dokter geweest en ze schreven weer een andere antibiotica voor ‘minocycline’. Hel blijft maar jeuken en ik weet dat ik niet mag krabben maar da jeukt echt ni normaal en dan krab ik men huid helemaal open. Ik kan zelfs snachts ni slapen omdat ik dan weer een hevige jeukaanval krijg. Vandaag de dag zit ik nu al aan men 6e dag van men antibioticum minocycline en nog steeds is len huid erg onrustig. Met heel erge jeuk op men hals en wangen. Men huid is vuurrood. Wil dit dan gewoon zeggen dat ik geen medicatie kan verdragen? Zijn dit bijwerkingen? Dit was allemaal begonnen sinds ik cortisonespuit heb gekregen. Ik heb eind deze maand een afspr bij de dermatoloog voor een uitgebreide allergietest op men rug en begin maart gaan ze zelfs een biopsie doen. Ik wil terug een normaal leven leiden zonder jeuk en roodheid. Heb nu sinds kort een vriendje maar ik schaam me enorm voor men huid en ik ben daar heel onzeker van geworden. Het eerste wat ik doe als ik smorgens opsta is in de spiegel kijken om te zien of het erger is. Ik ben echt ten einde raad en wil weer een normaal leven. Herkent iemand dit? Heeft iemand dit ook gehad en wat is dit juist? Groetjes Lamia

07-02-2024 | Vrouw | 43
Darmontsteking

28-01-2024 | Vrouw | 29
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ik gebruik deze kuur voor een ontsteking in mijn kies wat niet overging met pijnstillers en een wortelkanaalbehandeling. Schrijf ook niet gauw een review! Maar wat voel ik me slecht, vanaf het begin al barstende koppijn. Fabrikant: Zentiva Op dag 5 koude rillingen, grieperig gevoel, enorm moe, draaierig en maagzuur ondanks esomeprazol 40mg die ik al heel lang slik. Kor[lees meer...]tom gedurende de kuur werd het bij mij alleen maar erger. Gelukkig nog 1 dag te gaan. Maar nooit meer!!!

21-01-2024 | Vrouw | 55
Longontsteking

31-12-2023 | Vrouw | 54
Wondroos
om te beginnen... de producent is Zentiva, maar die staat niet in jullie lijstje. Ik zie ook dat dit medicijn maar zelden wordt voorgeschreven bij Wondroos, Het is vandaag oudejaarsavond Ben gisteravond begonnen met de kuur en sindsdien heeft zich een blaar, zo groot als een tennisbal, op mijn kuit ontwikkeld. Ook ben ik behoorlijk aan de diarree en als ik plassen moe[lees meer...]t heb ik hooguit 2 minuten om de WC te bereiken.... Omdat lopen erg pijnlijk en moeizaam is, is dit geen fijne combinatie. Gelukkig is TENA al een paar maal te hulp geschoten 2 januari toch de huisarts maar opzoeken (tenzij de blaar eerder open gaat, dan wordt t weer huisartsenpost)

01-11-2023 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Voor de derde keer amandelontsteking in hele korte tijd. Vandaar nu deze kuur gekregen. Aangezien er zoveel over bijwerkingen word aangegeven heb ik er voor gekozen om iedere ochtend een probiotica te nemen en daarna de antibioticakuur. Dit zorgt ervoor dat de darmflora goed blijft. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen.

04-10-2023 | Vrouw | 28
Urineweginfectie
1ste keer had ik een nierbekonsteking en lag toen in het ziekenhuis. Verschillende kuren gehad en deze kuur was prima en werkte als de beste. Tweede keer van deze kuur. Zat ik op randje van nierbekkenonsteking.. maar kon gelukkig nog thuis behandelen met deze kuur. De klachten zijn gelukkig niet erger geworden maar het duurt wel lang voordat mijn klachten over zijn en slik[lees meer...] het al 1 week.

27-09-2023 | Vrouw | 62
Nierbekkenontsteking

24-06-2023 | Vrouw | 23
Longontsteking
Ik heb dit medicijn zo 9 dagen geslikt. Enkele verbetering gevoeld maar ik was nog steeds ziek. De bijwerkingen waren niet erg prettig, maar prima om even mee te leven. In het geval van mijn longontsteking hielp het maar gedeeltelijk.

06-06-2023 | Man | 66
Kaakontsteking
Middel werkt goed, ik kreeg uiteindelijk diaree achtige ontlasting al de 2e dag nu neem ik ze in de ochtend al direct bij de koffie op nuchter maag. Of dat de oorzaak is. Fabrikant staat niet op de lijst van deze site. Op de doos staat ( Zentiva ) Praag Tsjechie.

23-05-2023 | Man | 33
Infectie (wond)
Na een hondenbeet deze antibiotica gaan nemen. De 2e dag opeens gruwelijk beroerd, pijn op de borst, pijn in linker arm, gruwelijk vermoeid, coördinatie problemen, diarree, dingen horen die er niet zijn. Direct moeten stoppen van de arts. Negeer ernstige bijwerkingen niet, ga na of het wel normaal is en informeer bij de arts.

05-03-2023 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Door een Kattenbeet deze antibiotica gekregen. Tijdens de kuur geen bijwerkingen. Na het stoppen met de kuur enorme hoofdpijn, kan ook toevallig zijn. Maar het gekke is dat ik nu las heb van oorsuizingen. Ik weet dus niet of het door de antibiotica komt maar ik hoop wel dat het weggaat. Het is echt super irritant. Verder had ik geen last van de beet en (nog) geen ontstekin[lees meer...]gen maar op advies van de dokter wel antibiotica genomen terwijl ik daar eigenlijk geen fan van ben.

19-02-2023 | Man | 58
Kaakontsteking
Zentiva amoxiclinne 500mg /125 staat ook niet op de lijst bij keuzemenu..werkt amper bij ontstoken tand!!moet na 5 dagen gebruik terug n d tandarts