ISO 27001

Pagina 1 van 7

21-07-2018

16-07-2018

Darmontsteking

Dag 1 keurig begonnen en aangezien ik Amoxilline een fijne snelwerkende antibiotica vind, had ik wederom hoge verwachtingen. Echter snel begon ik blaartjes te voelen, vooraan achter mijn voortanden tegen mijn gehemelte, het werden er snel meer en ze werden ook groter. Mijn voortanden gingen erg pijn doen. De dag erna ook de zijkanten van mijn tong en de buitenkant van m[lees meer...]ijn mond in de hoeken uitstralend naar de rest van mijn lippen. Ik deed wat research en besloot gelijk te stoppen. Inmiddels waren de blaren al erg groot en kon ik niet meer normaal praten en sliste. Dikke kans dat het nog erger zou worden en een groot risico zou kunnen worden voor me, met stikken tot gevolg. De blaren slinken nu langzaam maar het gaat de goede kant op, de tandpijn is weg en helaas is de buikpijn wel weer terug want zowaar, daar hielp het erg goed tegen, de 2e dag al. Dus het zal de Clavulaanzuur zijn waar ik allergisch voor ben.
16-05-2018

Peesontsteking been

Eerste paar dagen lichte diarree gehad , was goed te doen . Op zondag om 15.00 uur de laatste dosis ingenomen , ontsteking was nog niet weg . Volgende dag terug naar de huisarts en gestart met een andere ab -kuur . S’avonds kreeg ik ik opgezette lymfeklieren in de hals en binnen een uur zat ik onder de galbulten , wat een jeuk pfff . Volgende dag naar de huisarts en accuut[lees meer...] stoppen met alle ab . Gelijk allergietabletten gekregen , gaf iets verlichting , volgende ochtend wakker worden met een opgezwollen gezicht , dikke ogen , lippen . Galbulten zijn bijna geheel verdwenen , maar zwelling in het gezicht nog niet . Wat een rotzooi , voor mij nooit meer amoxcilline /clavijnzuur , dit wens je niemand toe , deze jeuk .
11-04-2018

Tandvleesontsteking

Ik had een zwelling in mijn onderkaak die werd veroorzaakt door een ontsteking in de bovenkaak mijn hele wang was dik en ik had een enorme knobbel in mijn kaak. Ook heel veel jeuk in de oren Ik heb voor vijf dagen tabletten meegekregen van de tand arts. Normaal heb ik altijd na twee dagen maagpijn van ontstekingsremmers of pijnstillers. Ik heb totaal geen! Bijwerkingen v[lees meer...]an dit medicament gehad. Wat mij bijzonder heeft verbaasd. Twee dagen nadat de kuur was afgemaakt was de zwelling in de onderkaak weg
20-02-2018

Kaakoperatie

Na het aanbrengen van schroeven en bot-poeder, m.b.t. implantaten in de bovenkaak, kreeg ik een ontsteking aan het verhemelte. Kreeg een kuur voor 10 dagen. Na 3 dagen nam de ontsteking wat af, daarna weer toe, en tenslotte weer wat af. Helaas werkt het medicijn, naar mijn mening niet goed genoeg. Hetzelfde medicijn maar dan van een andere fabrikant heb ik jaren geleden (5[lees meer...]jr) gebruikt, bij een ergere ontsteking, en werkte toen zeer goed!
30-01-2018

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

Werkzaam, duurde wel even voordat middel aansloeg, ruim 3 dagen. Na een eerste kuur die niet voldoende geholpen had ( ciproflexaxiline / floxapen) kuur 2. Flinke diarree, misselijkheid en onrustige buik, met name s morgens. Echter kuur wel volgehouden want de infectie moest weg. De diarree behandeld met diarree remmer, maagzuur met rennies en verder niet te zwaar gegeten, [lees meer...]en minimaal koffie. Echter na 2 dagen waren de bijwerkingen volledig verdwenen, en werd het innemen sn verdragen van het medicijn een makkie. Na een kuur van 20 tabletten was de infectie waar ik al ruim een maand mee liep verdwenen! De moeite waard om vol te houden dus. Van de eerste kuur had ik overigens nul bijwerkingen, maar die gaf dus niet het gewenste resultaat....
22-01-2018

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

Na een krab in mijn hand deze antibiotica voorgeschreven gekregen vanwege ontsteking. Werkte na een paar uur al en nauwelijks bijwerkingen (lichtelijk misselijk, afwezig). Ontsteking was na 3 dagen vrijwel weg. Tevreden over het gebruik.
13-01-2018

Ziekte van Pfeiffer

Na meerdere bezoeken bij de huisarts, werd ik doorverwezen naar de KNO arts. Na goed gekeken te hebben, kreeg ik dit vrij vlot voorgeschreven. Klachten destijds: - Extreem zere keel, linker kant: Amper kunnen slikken - Klieren waren dusdanig opgezet, dat de huig scheef hing - Hoofdpijn - Opkomende oorontsteking, linker kant - 38,4° verhoging - Slijmvloed Op 12-0[lees meer...]1-2018 heb ik rond 16.30 uur het eerste tabletje ingenomen, in combinatie met 1x 600mg Ibuprofen Aurobindo en 1x 1000mg Paracetamol zetpil. Ik ben gaan douchen en heb even op bed gelegen, maar door de pijn is slapen er niet van gekomen. Na in de kamer op de bank te hebben gezeten en bijna te zijn ingedommeld, merkte ik me dat ik na het eerste tabletje al aan de beterende hand was. Nog diezelfde avond kon ik al weer een stukje ovenschotel naar binnen werken, druiven en meloen eten en drinken zonder pijn. Natuurlijk is de pijn nog niet volledig geschiedenis, maar ik ben onder de indruk dat ik al snel al weer fatsoenlijk kon slikken. Deze kuur neem ik iedere 8 uur in, voor de komende 7 tot 10 dagen. Hopen op een snel herstel en dat de potentiële vermoeidheid ook buiten de deur blijft.
Pagina 1 van 7

Mirena (2052) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (456) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!