ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-11-2017

ADHD

mogelijk ga ik stoppen met de sertraline en starten met welbutrin...Dit ivm depressieve gedachten ups/downs en adhd.. Ik vraag me af of het wat gaat doen..heb al van alles geprobeerd.. daarbij kon ik detijds de concerta wel eens overslaan als ik een feestje had en een wijntje wilde drinken...maar dat kan niet bij de welbutrin? graag jullie ervaringen..
19-11-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik had erg last depressie. Ik wou zelf wat aan doen. Maar deze medicijnen werd voor aan twee kan door de adhd. Ik hardrijders in hoofd daar werd ook onrustig. Maar door die ben stuk rustig.
28-10-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben begonnen met welbutrin toen ik depressief was en concentratie problemen had, ik reageerde niet goed op andere anti-depressiva. Het grote voordeel van dit medicijn is dat het ook mijn concentratie problemen aanpakt. Mijn hoofd is minder vol, kan beter focussen en mijn gedachten zijn niet al veel verder dan mijn spraak. Ik zeg bijna geen uh meer, terwijl ik dat eerst [lees meer...]wel 10x in een zin kon zeggen. Ik ben heel blij met dit medicijn en blijf het gebruiken.
20-10-2017

ADD

Gebruikte Wellbutrin XR voor ADD en depressieve klachten. Het medicijn werkt naar behoeven, voel me beter in mijn vel maar na enkele maanden begon mijn haar uit te vallen. In eerste instantie niet de link gelegd tot ik realiseerde dat ik 3 jaar geleden ook last had van kale plekken in het haar, en ik toen ook Wellbutrin gebruikte. Na wat onderzoek op internet blijk ik al[lees meer...]les behalve alleen hierin te zijn. Het rare is dat het niet op de bijsluiter staat als bijwerking. Ik wil nu per direct er mee stoppen. Ja het zorgt dat ik beter in mn vel zit maar plukken haar die uitvallen verpesten dat weer flink.
16-10-2017

ADHD

In 2015/2016 heb ik een burnout gehad, ook heb ik adhd en gebruikte 20 jaar ritaline/methyfenidaat. 2x 30mg. De eerste paar weken begonnen met 150 mg, ik ondervond erg veel en intense bijwerkingen duf en alles kwam zeg maar in slowmotion binnen en megalijpe dromen maar dan ook superrealistische dromen dat ik soms als ik wakker werd moeite had om droom en realiteit te sche[lees meer...]iden. Dat dromen was eigenlijk best grappig onzettend leuke dromen zaten daar tussen! Deze bijwerkingen duurden ongeveer 1.5 week. Anyway uiteindelijk is mijn dosis 2 x verhoogd met 150 mg en daar zit in nog steeds op.(450 mg). Ik neem ze gek genoeg voor het slapen want als ik ze in de ochtend neem heb ik 's avonds in bed giga onrustige benen, zo erg dat ik daar dan een half ritalinnetje voor moet nemen en dan slaap ik weer prima. mijn ritaline gebruik ik nog soms bij lange autoritten of als ik bergen moet verzetten in huis of administratie ga doen. Al met al ben ik erg tevreden met deze medicatie. Functioneer weer helemaal goed en zit lekker in me vel. Ik heb een verantwoordelijke baan en dat gaat me ook weer prima af. Ik hoop dat iemand wat aan deze info heeft.
14-10-2017

Chronische depressie

Hier mee begonnen nadat mijn lexapro niet meer werkte. De eerste week verliep geweldig, veel energie en ik voelde me prima. Dit zwakte echter af na een week, na een tijdje werden de depressie en de suïcidale gedachtes erger en erger waardoor ik er mee gestopt ben.
12-10-2017

Overspannen/burn-out

Ik stapte over van sipralexa naar wellbutrin, omdat ik van sipralexa eetbuien en altijd maar een hongergevoel had. Men zei mij dat wellbutrin veel minder bijwerkingen had. Er werd opgebouwd tot 300 mg en heel eventjes naar 450 mg. Toen ik doorkreeg dat mijn prikkelbaarheid ongekend extreem werd, hebben we weer afgebouwd naar 300 mg. Maar mijn geheugenproblemen bleven. Dit [lees meer...]was vrij ernstig: op mijn werk kon ik steeds moeilijker kleine zaken onthouden, maar de omgeving dekte dit toe met dat het te maken had met ouder worden (nu 44 jaar). Ik ben nu in april 2017 gestopt en mijn kort én lang termijn geheugen zijn sinds september onverwacht terug beter aan het worden: oef! Erger nog is dat tijdens de afbouw ik zelfmoord wou plegen: op donderdag verminderde ik en op zondag wou ik mij van kant maken. De dag daarna keek ik letterlijk terug naar hoe ik zondag dacht en kon ik mij niet meer inbeelden waarom er toen zo'n druk stond om dood te willen zijn. Zéér beangstigend vond ik dit, want het liet me niet los: ik wou dood en maakte alles in gereedheid. Tot tweemaal toe heb ik dit scenario meegemaakt. Gelukkig viel mijn frank nadien dat het met de afbouw te maken had. Dan ben ik beginnen afbouwen met 25 mg ipv 150 mg of 75 mg ... ik verwittigde mijn achterban en er werd dubbel gewaakt over het opkomen van zelfdodingsverlangens én acties als we de wellbutrin verlaagde. Het staat dan wel in de bijsluiter: 'opgelet voor suïcidale verlangens' maar op dat moment heb je daar niets aan! Je wil dood en dàt heeft je in de ban. Het is iets chemisch en niét iets van jezelf terwijl je wél denkt dat jij het bent die dood wilt. Je moet het verschil maar weten als patiënt !!
25-09-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben een pathologisch gokker. Wellbutrin heeft helaas mijn verslaving niet kunnen genezen. Ik merk wel veranderingen in mijn gokgedrag. Vroeger was gokken mijn eerste behoefte en ik was 24 uur per dag met gokken bezig. Nu geniet ik ook voor andere leuke dingen en ik heb veel minder trek om te gaan gokken. Conclusie: door veel gokken word jij depressief en hoe depressi[lees meer...]ever je wordt en hoe meer ga jij gokken. Dus antidepressiva zoals wellbutrin helpt om de verslaving te onderdrukken maar geneest hm helaas niet.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!