This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

19-02-2015
Man, 36 jaar

Obsessieve-compulsieve stoornis

Sinds enkele maanden slik ik nu Wellbutrin icm Lexapro (15mg). Ik kreeg wellbutrin in eerste instantie om de vervelende bijwerkingen van Lexapro op te heffen. Dit werkte wel, maar bij de dosis van 150 mg bleef ik ontzettend moe. Sinds twee weken slik ik nu dus 300 mg. Dit werkt al een stuk beter, ik ben minder moe, slaap minder, heb een verhoogd libido en heb meer zin om i[lees meer...]ets te ondernemen . Voorlopig blijf ik op deze sterkte!
16-02-2015
Vrouw, 45 jaar

ADD

het helpt me om niet zo zitten te piekeren over bepaalde dingen, voel me wat relaxter
14-02-2015
Vrouw, 17 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Ben zelf nu 2 jaar depressief, ben na een jaar cognitieve therapie doorgestuurd naar een psychiater. Eerst fluoxetine geprobeerd, wat totaal geen effect had. Daarna Wellbutrin gestart omdat het in de familie werkt. Ben begonnen met 150 mg wat na 2 week werd opgehoogd naar 300 mg omdat er nog geen effect was. Nadat ik dacht dat de 300 mg ook geen effect had maar gestopt met[lees meer...] alles om te kijken of ik het zelf ook kon zonder medicatie. Kreeg toen heel erg last van ADD-verschijnselen; slechte concentratie, chaos in je hoofd etc. Hierdoor werd mijn depressie erger doordat ik erg bang ben om te falen op school etc. Op aanraden van hem maar weer opnieuw op te bouwen naar 300 mg, niet zo zeer tegen de depressie maar puur zodat ik me wat rustiger voelde.. Heb nu wel meer last van bijwerkingen als voordat ik gestopt was. Heb nu erg last van misselijkheid, hoofdpijn, verstopping.
13-02-2015
Vrouw, 25 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Tegen alle verwachtingen in gaf Wellbutrin me niet meer, maar juist minder energie. Ik had moeite om de straat uit te lopen, terwijl ik normaal gesproken elke dag 1-2 uur wandel of fiets. Hiernaast maakte het me ook ontzettend obsessief. Ik kon gedachten niet meer loslaten. Omdat ik ook een eetstoornis heb, uitte zich dat in elk moment van de dag denken aan eten, alsof ik [lees meer...]eraan moest blijven denken omdat er anders iets mis zou gaan. Het enige positieve aspect eraan was dat ik er van afvlakte, alhoewel dat voor sommige mensen misschien een negatief effect kan zijn.
12-02-2015
Man, 46 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Nooit meer. Mijn vrouw zei me dat ik daar depressiever van werd dan ik al was. Nu neem ik al een half jaar escitalopram en dit valt redelijk mee, alhoewel ik niet echt kan genieten.
08-02-2015
Vrouw, 41 jaar

Myalgische encefalomyelitis (ME)

Tijdens een depressie kreeg ik Sertraline voorgeschreven. Ik zat op een gegeven moment op de hoogste dosering. Dit hielp tegen de ernstigste verschijnselen van de depressie maar het gevolg was dat ik de hele dag als een vaatdoek op de bank hing en zwaarder werd qua gewicht. Toen Wellbutrin erbij gekregen 150 mg. Dit werkte super! Ik was actiever en ik had niet meer de hele[lees meer...] dag trek. Later de Sertraline verlaagd en de Wellbutrin verhoogd. Het werkt erg goed voor mij. Bijwerkingen heb ik nauwelijks. Het enige is soms wat onrust maar dat is summier.
08-02-2015
Vrouw, 40 jaar

Overspannen/burn-out

Nadat ik bijna 2 mnd thuis was en er geen verbetering was in mijn "vermoeidheid" heeft mijn huisarts me 150 Mg voorgeschreven. Na gebruik gedurende ongeveer een maand ondervond ik geen verbetering maar had ook geen bijwerkingen. De dosis is daarna opgetrokken naar 300mg. Dit is nu ongeveer een week geleden. Ik merk een lichte verbetering ( net iets meer energie gedurende[lees meer...] de dag) maar ik wordt nu elke nacht rond 4h wakker en heb sinds 3 dagen last van jeuk op mijn bovenlichaam , hals en hoofd.
06-02-2015
Vrouw, 36 jaar

volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (598) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (314) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica