ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-07-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Gestart met 150 mg MGA. Dit had effect, maar onvoldoende. Na 3 weken hebben mijn psychiater en ik de dosering verhoogd naar 300 mg, 1 maal daags. Na de verhoging merkte ik een echte verbetering van mijn stemming. In mijn geval hebben we enige tijd later nog een ander antidepressivum (escitalopram) toegevoegd. De gedachte hierbij is dat deze middelen elkaar versterken. U[lees meer...]iteindelijk ben ik me door deze combinatie veel beter gaan voelen. Voor wat betreft de Wellbutrin: dit medicijn (wat een activerende werking heeft) heeft mij erg geholpen om weer op gang te komen. Op het dieptepunt van mijn depressie kwam ik tot niets meer. Door de Wellbutrin kreeg ik weer wat energie en kon ik langzaamaan weer dingen oppakken. Al met al vind ik Wellbutrin een erg prettig middel.
11-07-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

In het begin van het gebruik was ik erg positief, na een week of vijf/zes (voor ieder verschillend) kan je dit echter pas goed beoordelen. Ik was actiever en gedijde goed bij genoeg activiteiten, werk op mijn bord. Bij stilstand van handelen, kwam er toch wat onrust om de hoek. Ik moest wel iets te doen hebben. Na enige maanden van gebruik kreeg ik steeds meer last van bij[lees meer...]werkingen zoals een versnelde hartslag en transpireren, ik werd ook steeds ongemakkelijker in dagelijks sociaal contact. Ik zat op drie tabletten van 150 mg 1x daags s' ochtends ben dit nu aan het afbouwen met als doel er mee te stoppen. Niet zo zeer omdat ik "genezen" ben, maar omdat voor mij de nadelen nu de overhand lijken te krijgen tegenover de voordelen. Niet wenselijk lijkt mij.
23-06-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 21 kg gewicht toename door olanzapine voor BPD nu 300 Mg Welbutrin XR. Geen bijwerkingen, GEEN zin meer in snoep en snacks. Daardoor mooi gewichtsverlies en toenemende verbetering van mijn zelfbeeld. Mijn stemming is sterk verbeterd, mijn frustratie drempel sterk verhoogd. Ik ben zeer tevreden over dit middel.
19-06-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Voor mij een prima middel! Obstipatie, droge mond, lichte oorsuizingen, de eerste 3weken ook zwaar vermoeid maar dat ging over!
18-06-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 5 jaar OCD, heel veel problemen met emotieregulatie en een belabberde concentratie belande ik in een burn-out en een daarop volgende depressie. Al veel medicijnen geprobeerd (dexamphetamine, ritalin, oxazepam, vele antipsychotica en sint janskruid) maar niets sloeg uiteindelijk aan. Aan mijn concentratieproblemen kon ik niet werken, ik kon planningen maken tot ik een on[lees meer...]s woog maar de uitvoering lukte niet omdat ik mezelf niet mijn bed uit kreeg. Energie was ver te zoeken, therapeuten probeerden mijn leven te organiseren maar ik had er vooral geen zin in. Met dex en ritalin kreeg ik focus maar de neerslachtigheid werd niet opgelost, tevens had ik schommelingen en veel paniekaanvallen en kreeg uiteindelijk hallucinaties, wanen en depersonalisatie/derealisatie klachten. Wat is mijn leven anders geworden na Bupropion. Ik kan voor het eerst sinds 10 jaar zeggen dat ik een mentaal stabiel mens ben en het niet "beter" maar "heel goed" met me gaat. Ik ben niet anders geworden, niet minder creatief, niet minder spontaan, ik ben meer mezelf geworden. Ik kan dingen goed relativeren, beter rust pakken, mijn emoties nemen het niet meer van me over. Concentratie bleef echter lastig, dus ik slik er 54 mg Concerta bij en in de avond nog wat ritalin. Een flinke cocktail, maar ik ben ervan overtuigd dat ik me zonder niet had kunnen ontwikkelen en de rust had kunnen vinden waar ik zo lang naar zocht. Voordeel is ook: als ik een dag mijn Bupropion vergeet, merk ik dat niet. Ik begrijp de argwaan die mensen voor antidepressiva kunnen hebben, maar ik heb aan lijve ondervonden dat het soms de enige oplossing is die je leven kan redden. Ik ben ervan overtuigd dat zodra ik ga afbouwen, ik niet veel zal veranderen omdat ik zoveel geleerd heb.
16-05-2017

ADHD

Ik slik nu 2 en halve week wellbutrin. (Hiervoor slikte ik setraline). Ik had de eerste week alleen hoofdpijn. Dat was te onderdrukken met paracetamol. Maar de donderdag in de tweede week kreeg ik rond 3 uur last van druk op mijn oren achter in mijn hoofd en in mijn keel/borst. Drukte kon in niet verdragen en werd ook onhandiger in mijn bewegingen. Liep tegen dingen op. O[lees meer...]ok zie ik waziger. Maagpijn erbij Kortom ik voel me niet goed. Dit een paar dagen aan gekeken en toen toch maar huisarts gebeld. Die adviseerde mij dat ik meer nodig had. Dus heb een halve erbij gedaan. Sommige klachten zijn nu weg maar het raar voelen in mijn hoofd en druk op mijn oren blijven! Gaat dit weg of blijft dat? Want anders ga ik ermee stoppen. Kan iemand mij vertellen hoe je je voelt in de 4e en 5e week?
12-05-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

2 jaar geleden heb ik voor 6 maanden dit medicijn gebruikt met het gewenste effect. Nu sinds kort weer gestart. Reden is; geen energy, moeilijk enthousiast te worden. Interressen vervagen. Moeilijk te stimuleren tot alle daagse dingen. Pessimistische gedachtengangen. Overmatig lopen piekeren. Emotionele uitspattingen. Neerslagtigheid. Niet uit bed te branden. Voor mi[lees meer...]j werkt het omdat; ik word er iets onverschilliger van, waardoor ik zaken om mij heen sneller van mij af kan zetten. Door interresses weer belangrijk te gaan vinden, voel ik me energieker en is het makkelijker om in algemene zaken door te pakken wat uiteindelijk weer voldoening voor me creert. Nacht rust die ik pak, voelt als efficiente nachtrust. Waardoor ik met energy en zin heb om dingen te gaan ondernemen. Al met al geniet ik meer van het leven, alle ellende in de wereld blijft aanwezig, maar ik kan het van me afzetten. Jammer dat dit niet voor iedereen zo werkt, maar ik heb hoop voor vele.
05-05-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Tijdens een intensieve behandeling in een AMC heb ik eerst verschillende medicatie gekregen met veel bijwerkingen waar ik niet blij mee was. Na overleg met psychiater overgestapt op Wellbutrin 150 na een paar weken was het effect nog niet goed en verhoogt naar 300. Nu na 2 jaar gaat het goed ben veel rustiger in mijn hoofd en heb bijna geen nijgingen meer om gekke dinge[lees meer...]n te doen, neem aan dat een ieder begrijpt wat ik daarmee bedoel. Ik ben dus tevreden met dit middel en zal het nog lang moeten gebruiken volgens de psychiater.
Pagina 1 van 7

Mirena (1983) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!