This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Wellbutrin-xr

Verslavingsziekten
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Bupropion (Wellbutrin)
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Wellbutrin werkt bij depressie door de hoeveelheid van de neurotransmitter noradrenaline in de hersenen te verhogen. Daardoor kan

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

22-06-2015
Vrouw, 39 jaar

Autisme

Gebruik het nu ruim 4 jaar en ben altijd op de 150mg gebleven; niet snel verhogen want op langer termijn merkte ik nog steeds verbeteringen. Eerste weken waren de bijwerkingen ernstig maar dat werd gelukkig snel minder. Energie verbetering heeft langer geduurd, wel enkele maanden. Ik neem het altijd met ontbijt in dan heb ik er de rest van de dag geen omkijken meer naar. M[lees meer...]erk dat ik beter tegen (over)prikkeling kan. Het is geen wondermiddel en lost niet alles op maar als hulpmiddel prima product (geen gewichttoename en zombie gevoel wat bij veel antidepresiva's wel het geval is). Eea heeft alleen tijd nodig en daarnaast is het ook belangrijk om voldoende rust te blijven nemen, regelmatig te eten en goed te drinken (water of thee oid). Er kunnen daarnaast ook nog andere hulpmiddelen gebruikt worden zoals bv een daglichtlamp (philips IonLite), melatonine, Cognitieve Gedrags Therapie ect. Ook afgesproken met specialist dat ik dit vanwege mijn diagnoses niet meer zal afbouwen om terugval te voorkomen.
16-06-2015
Vrouw, 48 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Eerst Lexapro gebruikt, maar werd er suf van, en had last van de andere bekende bijwerkingen. Omdat Wellbutrin ook concentratieverhogend kan werken (heb asperger) en Ritalin voor mij te heftig was besloten te stoppen met Lexapro en Wellubtrin te proberen. In begin hartkloppingen en soms ook wel angstig. Dit werd pas beter toen de dosis verhoogd werd tot de gangbare ho[lees meer...]eveelheid 300 mg. Ik moet zeggen dat concentratie beter is maar dat ik tevens denk introverter te zijn wat ikzelf wel lekker rustig vind maar de omgeving merkt er niets van. De belangrijkste bijwerkingen waren voor in het begin soms angst en hartkloppingen en als ik het niet op de nuchtere maag innam had ik er de hele dag "plezier van. Nu is het vooral een lichte fluittoon in mijn oor, vooral 's avonds als ik moe ben en hartkloppingen, maar dit alleen als ik me te druk maak. Tijd om dan gas terug te nemen.
15-06-2015
Man, 23 jaar

ADD

Ik slik nu 10 dagen wellbutrin 150 mg en weet niet goed wat ik er nu van moet vinden, het leek als ik ik er in het begin wat rustiger van werd in mn hoofd ma ook wat neerslachtig soms en ook erg duizelig en heb nu sinds de 9e dag zenuwtikken in het linker deel van mn lichaam maar denk ook soms dat ik er niet veel anders van word. Herkent iemand zich hier in en zo ja hebben[lees meer...] jullie nog tips voor mij ? Ik slik het ivm add en despressie Mvg
03-06-2015
Vrouw, 49 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Ben sinds een paar dagen overgestapt van Seroxat naar Wellbutrin. Heb 4 jaar Seroxat genomen (30 mg) heb dit afgebouwd op 1 maand tijd en zit nu sinds kort aan de Wellbutrin. Seroxat heeft naar mijn gevoel nooit echt geholpen tegen mijn depressie, wel tegen mijn angsten want ik was minder angstig en hyperventilatie was ook onder controle. Maar extreem, extreem moe, niet v[lees meer...]ooruit te branden. Van Wellbutrin zou je meer energie krijgen, ik neem het nu een paar dagen. Mijn vermoeidheid is precies nog verergerd... maar ja zit nu met de afbouw van het ene medicijn en de opbouw van het andere. Ben ook meer depressief, maar dat is misschien ook een bijwerking in het begin. Ik ga het wel de tijd geven om in te werken, heb verschillende ssri medicijnen geprobeerd maar heb bij geen enkele echt baat gehad. Vandaar nu een TCA. Ben benieuwd wat dit medicijn mij gaat brengen. Ik hoop dat het niet te lang duurt voor ik wat meer energie krijg want die extreme vermoeidheid ben ik wel beu.
02-06-2015
Vrouw, 49 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik heb in eerste instantie het gebruik van Wellbutrin heel lang uitgesteld, omdat ik bang was voor ernstige bijwerkingen en bang dat de chaos in mijn hoofd zou versterken. Nu ben ik ontzettend blij dat ik toch heb doorgezet. Het maakt dat ik beter kan omgaan met stress en gepieker. Minder chaos in mijn hoofd waardoor ik beter kan functioneren. De allerscherpste kantjes zij[lees meer...]n er vanaf. De rest moet je natuurlijk zelf doen, want een medicijn kan er niet voor zorgen dat al je problemen zijn opgelost. Ik heb meer energie, maar ben er geen stuiterbal door geworden. De bijwerkingen vallen alles mee! soms moeite met inslapen en vroeg wakker, maar dat is niet altijd het geval. Verder ook soms oorsuizen en licht in mijn hoofd, maar dat heb ik er voor over en is te doen. Ik heb iets minder trek in eten en roken, dat is voor mij gunstig. Ik ben erg tevreden en blij met dit medicijn en ga er voorlopig mee door.
29-05-2015
Man, 49 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Net 12 dagen onderweg met Wellbutrin Xr 150mg. Herken veel van de bijwerkingen. Meer energie, verhoogd libido, en af en toe wat oorsuizen. Afbouwen van Citalopram 40mg, in 2 week. Viel mij mee, wat schokken in m'n hoofd en niet echt steady op de benen. Citalopram deed na 4,5 jaar niks meer, heeft mij wel heel goed geholpen in deze periode. Daarna dus super veel spanninge[lees meer...]n en angst. Hier raak je echt op van! Hoop via Wellbutrin weer veel zekerder in het leven te staan, moet ook!! Ga misschien komende week iom de psy. verhogen naar 300mg. Heb verder alles wel goed voor elkaar, maar die eeuwige stress en angst is echt zwaar.
24-05-2015
Vrouw, 41 jaar

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Mijn huisdokter heef me nu wellbutrin 150 voor geschreven in de plaats van Sipralexa 10 mg. Ik weet niet wat ik er mag van verwachten? Wie kan me helpen? MVG bianca
21-05-2015
Vrouw, 38 jaar

ADD

Minder chaos in mijn hoofd
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely