lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-03-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik heb dit middel gekregen als vervanging voor Venlafaxine. Afkicken van de Venlafaxine is een hel. Nu het steeds meer uit mijn systeem is merk ik andere bijwerkingen die ik relateer aan de Welbutrin. Ik voel me enorm onrustig en opgejaagd. Ik heb een zeer kort lontje en ik voel me vaker angstig. Binnenkort de balans opmaken met de psychiater maar voor nu ben ik verre [lees meer...]van tevreden.
04-03-2017

Chronische depressie

Ik slik nu een jaar Welbutrin en ben er zeer tevreden over. Ik ben in Okt'16 van 150 mg naar 300 mg gegaan. Daarvan heb ik niet echt iets gemerkt in mijn stemming. Ik ben alleen wel vaker misselijk ervan en elke avond brandend maagzuur. Ik ga nu weer terug naar 150 mg. De dokter zei dat er maar drie dagen bijwerkingen zullen zijn, maar ze zei niet wat voor bijwerkingen. Er[lees meer...] zijn alleen tabletten van 150 mg, dus afbouwen is er niet bij. Ik ben benieuwd.
05-02-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik gebruik nu 4 weken Wellbutrin XR 150 mg en krijg alleen maar meer angsten in plaats van minder. Weet iemand hoelang het duurt voordat ik vooruitgang ga merken ???
03-02-2017

ADD

Sinds een aantal jaar de diagnose ADD. Eerst begonnen met ritalin en coaching. Hierdoor beter in mijn vel gekomen. Meer rust. Wel last van de rebounds. Toen we een kinderwens hadden in overleg met psyg overgestapt naar wellbutrin. Wat een verschil. Niet meer hele dag in de weer met medicatie. Wel iets mindere werking als methylfenidaat, maar totaal geen rebound of andere b[lees meer...]ijwerkingen. Toen ik dacht zwanger te zijn kon ik gelijk stoppen. Omdat ik de laagste dosering heb. In zwangerschap beduidend minder klachten. Ik voelde me erg fijn. Zelfs na 42 weken zwangerschap. Na zwangerschap weer verder met wellbutrin. Afgelopen jaar wat anders gaan proberen. Om te kijken hoe de werking was. Eerst concerta. Nou binnen paar maanden mee gestopt was gejaagd, vet geïrriteerd en ook last van de rebound. En slapen. Daarna dexamfetamine. In begin erg fijne ervaring. Maar na een paar maanden vervelende bijwerkingen. Gejaagd, geïrriteerd, slecht slapen. En voelde precies wanneer het begon te werken. Sinds 3 weken weer Wellbutrin. En ik ben er nu wel achter dat dit het beste werkt voor mij. 1 x daags 1 tablet en niet de hele dag bezig met het innemen van de medicatie. En een beduidend betere nachtrust.
19-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na een maand 150mg geslikt te hebben, zonder effect, is de dosering verdubbeld. Idee daarachter was 'stel dat deze dosering wel zou helpen?'. Ik zit nu anderhalve week op deze nieuwe dosering. Volgens mijn psychiater heeft het nog een kleine week en dan zou ik echt effect moeten merken, als het wat gaat doen. De tablet is goed door te slikken. De apotheek heeft het medicij[lees meer...]n alleen niet altijd in voorraad. Ik had al last van bijwerkingen toen deze dosering begon, deze zijn ook allemaal gebleven: Hoofdpijn, misselijk, na bijv. een half broodje overvol gevoel hebben, eten amper wegkrijgen en het smaakt gewoon niet lekker meer. Ik ben sinds ik met dit medicijn begonnen ben 8 kg afgevallen. Wat best veel is want nu heb ik weer ondergewicht.. De allerergste bijwerking echter begon pas bij deze dosering. Slapeloosheid. Ik heb al medicatie voor het slapen, die werkte goed voor dit medicijn begon en bij 150 mg ook. Maar sinds de dag dat deze medicatie gestart is heb ik geen enkele nacht gehad langer dan 5.5 uur. Ik kom slecht in slaap, wordt vaak wakker en dan ook klaarwakker, en wordt ook weer vroeg wakker. Misschien is het allemaal de moeite waard als het bij iemand werkt. Maar ik vind het tot nu toe erg onprettig allemaal.
19-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na twee andere soorten anti-depressiva, SSRI's, heb ik met mijn psychiater besloten nog een andere, van een ander soort, te proberen. Ik kreeg ze op een punt dat ik me erg slecht voelde. En de eerste dagen na het begin voelde ik me nog veel verschrikkelijker. Ook ontstond er soms best heftige, hoofdpijn. De hele dag door. Pijnstilling hielp goed, maar dat kan je niet non-s[lees meer...]top nemen. Ik ben nooit een groot eter geweest, en de depressie had me al van mijn hongergevoel/eetlust beroofd maar nadat ik starte met dit medicijn werd het echt niet veel prettiger. Al snel smaakte het voedsel niet meer, zelfs de dingen die ik normaal lekker vond. Ik voelde me enorm snel vol, na n halve boterham had ik het gevoel dat er niks meer bij kon. Ik kreeg het eten amper doorgeslikt, en voelde me enorm misselijk. Ik had een enorme weerzin tegen eten. Ik ben ook in een maand 5 kg afgevallen. Toch ben ik het blijven slikken, wat het had kunnen helpen. Na een maand begon het nog niet te werken, toen is de dosering verdubbeld. Wat tot nu toe ook nog geen effect heeft gehad.
16-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik heb een huwelijk achter de rug van ruim 32 jaar met een man die een narcistische persoonlijkheid heeft en ook nog eens een pathologische leugenaar is. Psychologische manipulatie was een hobby voor hem. Na 20 jaar lang "lief"en leed gedeeld te hebben en na 3 faillisementen en schulden door mismanagement van "manlief " die alles in eigen beheer had en aan grootheidswaa[lees meer...]nzin leed, eigen huis kwijt. toch een beetje depri geworden. Antidepri ingenomen. Matig resultaat. Mijn allerliefste hobby paardrijden (eigen paard) opgegeven door depressie. Werkte in de zorg. Nu afgekeurd door aanhoudende depressie en wekelijks migraineaanvallen. Nu na 32 jaar huwelijk door man in de steek gelaten. wilde geen depressieve vrouw hebben maar een jonger vrolijker ding. En dat terwijl hij degene was waar ik depressief door ben geworden. Ik heb inmiddels 6 soorten antidepressiva gebruikt en sta momenteel op Welbutrin XR , Fluoxetine 20mg. en Quetiapine 25mg. Een zegen is dat ik nu weer van mijn 2 lieve meisjes kan genieten. Ik ben een Christen en wij mogen geen zelfmoord plegen, maar ik dank God op mijn blote knieeen dat er antidepressiva bestaat. Dank zij deze middelen kan ik een goede, verantwoordelijke moeder zijn die weer kan houden van haar kinderen. Met blijdschap kan ik meedelen dat mijn migraine nu een heel stuk verminderd is.
13-01-2017

Chronische depressie

Begonnen met 150 mg per dag. Mensen om mij heen merkten binnen een week duidelijk verbetering. Meer ontspannen. En geen last van bijwerkingen. Na een maand of 2 nam de depressiviteit/spanning weer toe. Psychiater verdubbelde toen de dosis. Eerst leek dat positief uit te pakken. De spanning en depressiviteit namen af. Maar na enkele weken begonnen de bijwerkingen de overha[lees meer...]nd te krijgen: suizen in de oren, snel duizelig worden van naar een beeldscherm kijken, vermoeidheid (helemaal na enige inspanning), minder zin in seks, en toegenomen lusteloosheid.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!