lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-05-2016

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 4 jaar Sertraline te hebben geslikt, 14 kilo aangekomen, weinig libido en er helemaal klaar mee was, ben ik 6 mnd geleden overgestapt op Wellbutrin. In het begin veel bijwerkingen, maar na 6 weken voelde ik mij top! Libido terug, veel energie en... De kilo's vliegen eraf! Ik ben heel blij met dit medicijn!
18-05-2016

ADD

Een paar dagen nadat ik startte met Wellbutrin kreeg ik tinnitus.. oorsuizen (een heel hoge piep) in beide oren, links nog erger dan rechts. Ik ben direct gestopt. Helaas is het oorsuizen nog niet gestopt. Dit verstoord mijn leven ernstig. Ik kan niet slapen, alleen met slaapmedicatie. Het is onbekend bij specialist en KNO-arts of de tinnitus permanent is of nog overgaat. [lees meer...]Niemand heeft hij verteld over deze mogelijke bijwerking. Ik ben nu bang dat deze bijwerking niet meer overgaat en mijn rust voorgoed verstoord is. Ik zou zeggen: begin niet aan deze medicatie tenzij je denkt met een hele hoge piep 24/7 in je oren te kunnen leven. Ik gebruikte deze medicatie voor ADD en depressiviteit. Persoonlijk vind ik het absurd gezien deze bijwerking dat Wellbutrin/ Zyban voorgeschreven mag worden om te stoppen met roken en dat er niet veel terughoudender gedaan wordt in het voorschrijven van deze medicatie. Tevens vind ik dat er op bijsluiter vermeld zou moeten worden dat dit blijvende tinnitus kan veroorzaken.
15-05-2016

ADHD

Ik gebruik dit middel nu bijna drie maanden en ben nog steeds depressief. Ben snel moe en heb nergens zin in, ben ook erg onzeker. Ik ben wel wat rustiger, ik heb op latere leeftijd te horen gekregen dat ik ADHD heb en een depressie, ik ben mijn baan kwijt en kan niet meer helder denken en met de tijd mee en krijg mijn leven niet goed meer op de rails. Ik heb nog wel stee[lees meer...]ds begeleiding van een psycholoog en psychiater.
06-05-2016

Psychose

door een plotselinge verdubbeling van afgifte morfine pleisters ben ik in een afgesloten afdeling terecht gekomen de hoge temperatuur buiten en transpiratie kreeg ik dus een over dosis morfine binnen dat kon niemand voorzien maar ik ben tot op de dag van vandaag nog met antipsychose en antidepressiva bezig ook heb ik bijna ander half jaar bij psych gelopen voor af te kic[lees meer...]ken maar ik zal nooit meer de zelfde persoon zijn dan 4jr geleden.
05-05-2016

ADD

Na veel studieproblemen en meerdere medicaties toch weer naar iets nieuws gezocht, want ik kreeg steeds meer bijwerkingen van andere medicijnen. Met wellbutrin XR 150 mg direct verandering, ik kon me ineens vooor lawaai afsluiten en de docent horen, maar ook echt begrijpen, en ook nog aantekeningen maken zonder de draad van zijn verhaal te verliezen! Ook in drukke kamers w[lees meer...]ord ik zonder soms helemaal gek en moet ik echt per direct naar buiten, alsof ik frisse lucht nodig heb.. Nu geen last meer van. Vorige week 1 x vergeten en dat merkte ik al vroeg op de dag (de resultaten, niet dat ik het was vergeten, ik merkte het daar pas aan). Totaal geen bijwerkingen, echt nul. Dat is een verademing. Nu ga ik omhoog naar 300 mg, omdat ik wel concentratie heb, maar nog steeds snel wegloop bij taken en me niet kan zetten tot het doen van veel klusjes, bv. in huis, maar ook huiswerk. Met 300 gaat nu ook dat beter. Ik ben helemaal blij!
30-04-2016

ADD

Ik merkte pas een beetje effect bij 300mg per dag. Nadelen zijn vaak droge mond en soms druk in hoofd voor het slapen gaan. Ook de prijs vind ik aan de hoge kant, 40 euro per maand.
15-04-2016

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik heb hiervoor 12 jaar Paroxetine en Efexor gebruikt. Daarvan had ik bijwerkingen als veel aankomen, niet kunnen plassen, geen zin in sex. In 2014 ben ik gestopt met het slikken van Efexor en viel 15 kg af en zit weer op mijn vroegere gewicht. Na 1,5 jaar weer in een depressie beland, op advies van de psycholoog slik ik nu Wellbutrin XR 150mg. Van de eerder genoemde bijwe[lees meer...]rkingen heb ik geen last. De eerste maanden heb ik enorme moeite met slapen gehad. Nachten wakker gelegen en maar niet in slaap komen. Dit is nu een stuk minder. Af en toe heb ik hoofdpijn. Ik ben er erg tevreden mee.
12-04-2016

ADHD

Na veel medicatie gebruikt te hebben is dit eindelijk de goede, rust in mijn hoofd en schiet niet meer alle kanten op.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (719) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop