ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-05-2017

ADHD

Ik slik nu 2 en halve week wellbutrin. (Hiervoor slikte ik setraline). Ik had de eerste week alleen hoofdpijn. Dat was te onderdrukken met paracetamol. Maar de donderdag in de tweede week kreeg ik rond 3 uur last van druk op mijn oren achter in mijn hoofd en in mijn keel/borst. Drukte kon in niet verdragen en werd ook onhandiger in mijn bewegingen. Liep tegen dingen op. O[lees meer...]ok zie ik waziger. Maagpijn erbij Kortom ik voel me niet goed. Dit een paar dagen aan gekeken en toen toch maar huisarts gebeld. Die adviseerde mij dat ik meer nodig had. Dus heb een halve erbij gedaan. Sommige klachten zijn nu weg maar het raar voelen in mijn hoofd en druk op mijn oren blijven! Gaat dit weg of blijft dat? Want anders ga ik ermee stoppen. Kan iemand mij vertellen hoe je je voelt in de 4e en 5e week?
12-05-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

2 jaar geleden heb ik voor 6 maanden dit medicijn gebruikt met het gewenste effect. Nu sinds kort weer gestart. Reden is; geen energy, moeilijk enthousiast te worden. Interressen vervagen. Moeilijk te stimuleren tot alle daagse dingen. Pessimistische gedachtengangen. Overmatig lopen piekeren. Emotionele uitspattingen. Neerslagtigheid. Niet uit bed te branden. Voor mi[lees meer...]j werkt het omdat; ik word er iets onverschilliger van, waardoor ik zaken om mij heen sneller van mij af kan zetten. Door interresses weer belangrijk te gaan vinden, voel ik me energieker en is het makkelijker om in algemene zaken door te pakken wat uiteindelijk weer voldoening voor me creert. Nacht rust die ik pak, voelt als efficiente nachtrust. Waardoor ik met energy en zin heb om dingen te gaan ondernemen. Al met al geniet ik meer van het leven, alle ellende in de wereld blijft aanwezig, maar ik kan het van me afzetten. Jammer dat dit niet voor iedereen zo werkt, maar ik heb hoop voor vele.
05-05-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Tijdens een intensieve behandeling in een AMC heb ik eerst verschillende medicatie gekregen met veel bijwerkingen waar ik niet blij mee was. Na overleg met psychiater overgestapt op Wellbutrin 150 na een paar weken was het effect nog niet goed en verhoogt naar 300. Nu na 2 jaar gaat het goed ben veel rustiger in mijn hoofd en heb bijna geen nijgingen meer om gekke dinge[lees meer...]n te doen, neem aan dat een ieder begrijpt wat ik daarmee bedoel. Ik ben dus tevreden met dit middel en zal het nog lang moeten gebruiken volgens de psychiater.
07-04-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik slikte al 22 jaar Venlafaxine , 150 mg, ik heb er altijd goed op gereageerd tot nu.. Nu had ik de indruk dat Venlafaxine me niet meer ondersteunde. Heb de Venlafaxine afgebouwd op advies huisarts en psychiater en slik nu sinds 5dgn de Wellbutrin 150 mg. Ik voel me verschrikkelijk!! Kort beschreven- Erg duizelig, onrustig, snel geprikkeld en beperkt met alles. Ik h[lees meer...]eb nooit geweten dat je zo ziek kan worden van een medicijn. Klink dit iemand bekend in de oren?
07-04-2017

ADHD

Na veel medicatie geprobeerd te hebben tegen de symptomen van adhd scoorde dit medicijn goed. tegelijkertijd gebruik ik paroxetine 20mg /10mg tegen angstaanvallen.
05-04-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik kreeg dit nadat ik het hele protocol al doorlopen had. Drie middelen met geen, of een verkeerde uitwerking. Mijn psychiater schreef mij toen welbutrin voor. Ik heb zitten wachten tot ik de horlepiep ging dansen. Gebeurde niet, uiteraard. In mijn gesprek daar over met de psychiater kwam naar voren dat ik inmiddels wel een stuk actiever was. Daar had ik zelf helemaal nie[lees meer...]t op gelet. Dit middel gaf mij een extra zetje in energie/vitaliteit. Het maakte opstaan en aan de gang gaan makkelijker en gaf het duwtje dat het een stuk makkelijker maakte om vervolgens volle kracht in therapie te gaan. Ik gebruik het nog steeds en voel voorlopig ook niet de drang om er mee te stoppen.
24-03-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 3 jaar al veel verschillende pillen combinaties gehad, Ik heb hoop dat de pillen die ik nu inneem me zullen helpen.
10-03-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik heb dit middel gekregen als vervanging voor Venlafaxine. Afkicken van de Venlafaxine is een hel. Nu het steeds meer uit mijn systeem is merk ik andere bijwerkingen die ik relateer aan de Welbutrin. Ik voel me enorm onrustig en opgejaagd. Ik heb een zeer kort lontje en ik voel me vaker angstig. Binnenkort de balans opmaken met de psychiater maar voor nu ben ik verre [lees meer...]van tevreden.
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!