Wellbutrin XR

bupropion

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

07-05-2019

ADHD

Dit is het verhaal van mijn zoon die op 19 maart wellbutrin kreeg voorgeschreven van zijn psychiater voor zijn ADHD en angstoornissen. Hij begon met 150 mg en na 3 weken moest hij de dosering aanpassen tot 300 mg. Hij begon op maandag 8 april en klaagde dinsdags over een dood gevoel in zijn linkerarm wat erg langzaam wegtrok, hij zag het nog niet als een bijwerking na 1[lees meer...]x slikken, woensdags vertelde hij last van zijn linkerarm te hebben gehad hartkloppingen op verschillende plaatsen voelbaar en misselijkheid....nog dacht hij dat hij last had van griep. Hij bleef zich de hele dag niet lekker voelen en klaagde 's avonds nog steeds over dat hij zich niet lekker voelde...dat was de laatste keer dat ik hem sprak. Hij leed ook aan slapeloosheid, en donderdagsmorgens om 8 uur vertelde hij iemand online dat hij zou gaan slapen. Hij is opgestaan om naar de keuken te gaan en is tegen de grond geklapt...zijn lichtje was gelijk uit. , en we vonden hem 18 uur later naast zijn bed. Voor hij begon te slikken had hij alles over het medicijn uitgezocht en zijn psychiater gewaarschuwd, die probeert nu zijn straatje schoon te vegen en het omgekeerde te beweren. Autopsie heeft alleen een vergroot hart uitgewezen, kon niet ontkennen en ook niet bevestigen, maar de arts heeft wel meegegeven dat de hartconditie eerst getest had moeten worden voor het medicijn werd voorgeschreven. Er is een melding gedaan zodat de risico's worden vermeld op de bijsluiter. wij gaan verder en kijken of het vergrote hart een genetische afwijking is, wat niet waarschijnlijk is en wat er nog meer uit het onderzoek zal blijken. Wees in hemelsnaam voorzichtig met inname en zodra je iets merkt stop en waarschuw je arts....ik moet mijn kind missen, hij was pas 31 jaar!
27-03-2019

Chronische depressie

Hallo, Ik ben sinds november weer begonnen aan een antidepressivum. 3/4 jaar geleden gebruikte ik fluoxitine en ben daar ook weer zelf mee gestopt. Mag niet, weet ik, ik was een eigenwijze puber. Ik was van mening dat antidepressiva niet de oplossing was, het stelde het alleen maar uit in mijn ogen. Als ik het eens vergat waren de depressieve klachten heel heftig. In n[lees meer...]ovember wilde ik graag weer aan een antidepressivum omdat ik mezelf weer voelde afglijden. Ik weet van mijn chronische depressie en wil dat graag te baas zijn. Ik ben er aan begonnen en in e eerste 2 weken wel buikpijn, hoofdpijn en stemmingswisselingen, maar goed dat wist ik dat hoort erbij. Daarna ging het supergoed. Ik zat ondanks de winterdip goed in mijn vel. De eerste week van januari, was ik er 1 vergeten en omdat ik me goed voelde dacht ik nah kan geen kwaad. De dag erna hetzelfde. Die dag daarna had ik het wel genomen en merkte aan mezelf dat ik heel erg last van stemmingswisselingen had. Die dag daarna werd ik heel vaag en kreeg ik hartkloppingen en viel weg de hele tijd. Vanaf toen heb ik in de 4 weken daarna zware paniekaanvallen gehad, slaaploosheid, angst en een heel depressief gevoel. Een jagend/drukkend gevoel had ik de hele dag door. Ik kon mijn huis niet meer uit en ik durfde niet alleen te zijn. Ik was na 1 week na de ha geweest en die gaf mij 60 oxezapam tabletten(wat ik niet snap aangezien je daar een overdosis aan kan nemen, en met mijn klachten.. maaroke) ik mocht het 3 x per dag slikken, maar slikte het alleen voor het slapen zodat ik niet wakker werd s nachts met paniekaanvallen. Het nam wel een beetje af maar niet helemaal. Mogelijk kwam het omdat ik 2 keer die bupropion(wellbutrin) vergeten was. Nu lees ik dat meerdere mensen dat soort klachten na 6 weken ervaarden. Begin februari ging het steeds beter. Ik slikte ze heel concequent, ik durf ze niet te vergeten. Ik heb altijd een potje in mijn jas. In februari kreeg ik flinke tegenslagen, maar merkte dat ik me steeds beter sterk kon houden. De eerste dagen heb ik wel de hele dag huilend op me kamer gezeten maar ik werd steeds helderder. Ik begon beter in mijn vel te zitten ondanks de tegenslagen. Want ik kon er mee omgaan op een gegeven moment. Nu zit ik weer een heel stuk beter in me vel. Gaat het gewoon goed met mij en ben mijn zaken op orde aan het maken. Maar de medicatie helpt mij er wel echt bij. Als ik die medicatie niet had, had ik ook niet met die tegenslagen om kunnen gaan denk ik. Ik ben er zeer tevreden over, liefst gebruik ik natuurlijk geen medicijnen om me goed te voelen maarja, dat moet ik maar accepteren. Moet wel toegeven dat het me angstig maakt als ik me bedenk dat ik zonder zou moeten.
15-03-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik post eigenlijk vooral omdat ik hulp nodig heb. Ik begon eind januari met het innemen van wellbutrin bupropion en dat was fantastisch. Bijna al mijn klachten waren weg en nu na 6 weken, terwijl het dan juist hoort te gaan werken, krijg ik last van vermoeidheid, angst, somberheid, pijn in mijn spieren, duizelig, prikkels die hard binnenkomen, huiduitslag en maagpijn. Van [lees meer...]het laatste weet ik niet of het komt door de medicatie. Ik voel me slecht nu en ben niet in behandeling bij een psychiater. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Gaat dit weer over?
09-03-2019

ADD

Nadat mijn dochtertje werd geboren in 2012 werd ik depressief. Door omstandigheden begon ik te twijfelen of ik ook ADHD zou hebben net als mijn broer. Na veel gezoek uiteindelijk terecht gekomen bij een dokter die gespecialiseerd is in gedragsproblemen. Op aandringen kreeg ik zonder gedragstherapie toch medicijnen waar ik nu wel spijt van heb. Doordat ik een acute psychose[lees meer...] had op mijn 18e mocht ik geen Ritalin maar wel Bupropion 150mg icm met mijn antihistamine medicijnen. k dacht dat het alles zou oplossen en de mensen die aan mij twijfelden laten zien dat ik toch volwassen en onafhankelijk kan zijn. Nou mooi niet dus. Ik begon actief en positief te worden ook ging ik vaak met mijn dochter uitstapjes doen. De bijwerkingen waren heftig en was gedwongen binnen te blijven. Ik kreeg last van rode uitslag (gehele lichaam), hoofdpijn, trillen en nachtelijk zweten. Nu 2 jaar later alleen last van nachtelijk zweten, moeilijk mijn plas ophouden, maar het ergste is dat mijn zicht achteruit is gegaan. Daar schrok ik van. Ik heb dit zovaak gezegd zowel tegen de psychiater, pycholoog als de huisarts. Maar krijg geen gehoor. Alleen maar "ja, mevrouw ik begrijp het. Dat is vervelend. We zoeken samen naar een oplossing". Ik wacht nog steeds. Ik heb geen idee wat te doen. Iemand advies?
09-03-2019

27-02-2019

ADHD

Ik gebruik Bupropion nu ongeveer een maand in verband met ADHD. De eerste week last gehad van wat duizeligheid en hoofdpijn en betere focus. Helaas is het effect met betrekking tot de focus wat minder geworden. Voorheen kon ik verbaal minder goed mijn punt maken omdat mijn gedachten erg snel door mijn hoofd gingen. Nu merk ik dat mijn gedachten veel meer geremd worden waar[lees meer...]door ik gestructureerder kan denken en spreken. Qua prikkelgevoeligheid doet dit medicijn nu voor mij weinig maar ik zit nu op 150mg, per volgende week gaat mijn dagdosis naar 300mg. Ik ervaarbverder nu na een aantal weken geen bijwerkingen.
23-02-2019

ADHD

Begonnen ivm depressie nu gebruik.ik het ivm met ADHD. Van 150 tot 450mg gebruikt. Ik had afgebouwd tot 150 maar ben na 1/2 jaar weer naar 300 ivm prikkel demping werd gek ervan. Minpunt is dat het niet samen gaat met dexamfetamine.
14-02-2019

ADD

Gekregen vanwege ADD en burnout klachten. Helpt goed om minder negatief te zijn, waardoor er meer positiviteit in hoofd komt om met ADD om te gaan. Helpt niet om meer focus te hebben om ADD tegen te gaan.
30-01-2019

ADHD

Ik gebruik dit medicijn voor ADHD. Door mijn ADHD had ik ook last van een onstabiele stemming, kreeg niet gedaan wat ik gedaan wilde hebben en was altijd moe (veel nadenken). Eerder ritalin gebruikt; daardoor voelde ik me niet mijzelf en had ik veel bijwerkingen. Met Welbutrin dien je een spiegel op te bouwen. Het valt mij op dat er veel negatieve reacties staan, wellicht[lees meer...] zijn dit mensen die pas net begonnen zijn. Voor mij is het een heel fijn medicijn; ik voel me vrolijk, denk veel minder na, pak zaken sneller op en ben stabiel. Daarnaast voel ik me mezelf (ik kan lachen/huilen/genieten) en voel me dus niet suf en “ingedrukt” zoals bij ritalin. Ik raad het dan ook aan, even geduld hebben denk ik :)
27-01-2019

ADHD

Half november ben ik gestart met een opbouwtraject met bupropion: in twee maanden tijd heb ik opgebouwd van 5 naar 150 mg. In deze opbouwfase had de medicatie geen effect en had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Sinds twee weken slik ik 's morgens 150 mg Wellbutrin XR en ik voel me met de dag beroerder. Ik ben emotioneel onstabiel, heb last van een versnelde hartslag (v[lees meer...]ooral 's morgens), trillende handen en ik heb de hele dag last van maag- en darmklachten. Mijn dochter (21 jaar) gebruikt Wellbutrin al twee jaar en volgens haar zullen de bijwerkingen na verloop van tijd verminderen en zelfs verdwijnen. Ik heb dus besloten te volharden en houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen!
23-01-2019

Bipolaire stoornis

Ik gebruikt deze medicatie voor bipolaire stoornis, depressie en ADHD in combinatie met sertraline. Ik gebruik het nu al een paar maanden en heb nog geen enkel verschil gemerkt. Ook heb ik geen bijwerkingen. Wel heeft het een paar keer voor een hypomanische episode gezorgd.
09-01-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Wellbutrin was het enige medicijn dat bij mij geweldig werkte! Ik voelde mij zo veel beter. Tot dat ik last kreeg van oorsuizen en daarna continu mijn hele gehoor helemaal weg viel. De wellbutrin maakte mij langzaam doof! Ik moest helaas gelijk stoppen. Echter zou ik het zo weer proberen, aangezien het echt geweldig hielp bij mijn depressie, ADD en Autisme.
08-01-2019

ADD

welbutrin wordt voorgescheven bij depressie en het helpt bij adhd/add. Qua depressie geen resultaat, voor adhd wel een beetje. Ik kon me iets beter focussen en was minder snel afgeleid. Wanneer ik een dag vergat in te nemen altijd hoofdpijn gedurende een aantal uren. Bij regelmatig gebruik ook soms hoofdpijn. Geestelijk was de sexlust aanwezig, maar kon er niet veel mee do[lees meer...]en omdat het erg veel moeite kostte om een erectie te krijgen. Nu 2 maanden gestopt met gebruik en erectie is weer beter.
30-12-2018

ADHD

ADHD & Asperger met Depressieve klachten. Dit middel werkt echt top! Minder druk en onrustig en een betere concentratie. Voor de depressie moet ik langer geduld hebben volgens mijn psychiater om verbetering te zien, maar heb in ieder geval geen last van bijwerkingen. Ook geen negatief invloed op het libido gelukkig.
28-12-2018

Syndroom van Asperger

Ik heb naast Asperger ook ADHD + PTSS en een depressie met angst/paniekstoornis erbij. Ik merk nog niet dat het medicijn iets voor mij doet, maar volgens de specialist heeft het wat weken tijd nodig voor dat het gaat werken. Daarnaast is het uiteraard persoonsgebonden soms hoe een middel gaat werken of niet. Wel heb ik nauwelijks last van bijwerkingen en het heeft ook gee[lees meer...]n negatief effect op mijn libido het sexuele functioneren.
22-12-2018

Autisme

hallo, ik heb autisme en waarschijnlijk ook add. ik ben met wellbutrin 150 mg begonnen 26 oktober 2018 elke morgen 1 tablet. ik begon al de eerste dag last van bijwerkingen te krijgen, voelde me vooral heel erg wazig, ook wel wat hyperactief alsof ik heel veel energie had, en dan weer wat moe, en soms wat angstig, maar na een paar dagen werkte het wel. ik heb het vo[lees meer...]ornamenlijk voor de drukte en chaos in mn hoofd, ik denk altijd te veel en dat is zo goed als weg nu. maar ik besloot om toch naar de 300 mg te gaan en daar begon ik mee op 17 november 2018. ook weer dezelfde bijwerkingen gehad maar deze werkt wel nog beter op mn klachten, ook slapen gaat veel beter als voor de medicatie want dat was ook echt vreselijk. maar ik heb nu wel sinds 23 novemer last van mn keel. ik heb 2 weken lang een brok in mn keel gehad alsof er wat in zat en keel schrapen. heb toen van de dokter codeine fosfaat gekregen en na een a twee dagen was de brok in de keel weg maar het schrapen niet, na enkele dagen maar gestopt met de codeine want het hielp toch niet. nu heb ik nog steeds last van mn keel schrapen en een hese stem, zit geen slijm bij en voel me ook vaak heel moe en snel buiten adem. zou het miss komen door de wellbutrin? ik moet 31 december naar de dokter maar wilde vragen of meer mensen dit hadden?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!