Wellbutrin XR

bupropion

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

15-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Dit product gebruik ik nu ik denk bijna een jaar. Het heeft mijn stemming wel verbeterd, je wordt er rustig van, remt af. Maar ik heb ook het gevoel dat de tijd dan ineens heel langzaam gaat, vooral in de weekenden, weet niet zo goed hoe dat komt. Net of je niet meer vooruit kunt komen. Wel ben ik flink afgevallen, dat mocht ook wel wat. Maar vind het nu wel erg hard ga[lees meer...]an en ik eet normaal. Ik ben 1.90 woog 95 kg, nu 83 kg. Ben wel anders gaan eten, maar komt vooral door de Wellbutrin. Verder weet ik niet zo goed wat ik van dit product moet zeggen, vind het erg lastig te zeggen of dit aan mij ligt of aan het product. Wel ben ik bezorgd dat ik hierdoor zoveel afval en wil de arts vragen of ik mag minderen/afbouwen of ander product.
14-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben Wellbutrin gaan slikken ivm wederom toenemende angsten en depressiviteit. Het gekke is dat dit steeds begin zomermaanden komt opzetten. Angst om naar buiten te gaan, mensen tegen te komen en angst voor het nieuwe. Ik heb gekozen voor Wellbutrin ivm de minst mogelijke bijwerkingen zeker wat betreft mijn libido. Je mannelijkheid wordt dan toch aangetast. Bij het een[lees meer...] haal je wat weg en bij het ander komt er wat bij en blijf je depressief. Ik twijfel momenteel of ik door ga met Wellbutrin. Ben niet vooruit te krijgen, angsten worden eerder meer dan minder. Slik het nu vier weken.
17-06-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Het begin van dit medicijn was echt niet leuk! Ik ben de eerste maand zwaar suïcidaal geweest en nog depressiever. Ook was ik de eerste weken zo sloom dat ik amper van de bank af kon komen. Ik moet wel zeggen dat ik nu erg tevreden ben. Ik heb nu geen bijwerkingen meer en ik merk dat dit medicijn mijn stemming wel stabiliseert.
13-06-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik had heelveel bijwerkingen, misselijk, slapeloos, trillen, zweten. Ik breek nu mijn 150 mg tablet doormidden, in overleg met de dokter. Gaat nu een stuk beter. Nog we wat kriebelig op de benen en last met in slaap komen. Maar de energie en het gevoel dat ik nu ga stoppen met roken zijn het meer dan waard.
07-06-2019

ADHD

Ik ben 5 jaar geleden begonnen met wellbutrin ivm een flinke depressi en ADHD. uit eindelijk 450mg per dag De eerste paar weken waren vaag wazig en bizarre dromen en als ik wakker werd moeite droom en realiteit uit elkaar te halen. na een paar weken nergens last van en medicijn werkte prima! afgelopen 6 maanden afgebouwd naar 150mg per dag en dat ging makkelijk[lees meer...] geen bijzonderheden daar! en nu 5 weken geleden helemaal gestopt. week 1 geen bijzonderheden week 2 begon ik heftig te dromen maar verder geen bijzonder heden. week 3 bizarre dromen leek net als of ik verdwaalde in me slaap, moeite met realiteit en dromen uit elkaar, en het klinkt raar en lui maar moeite met wakker worden leek alsof ik van heeeeeeeeel erg ver weg moest komen , dit terwijl ik een echt ochtend mens ben! ik had een zeer korte spanningsboog en continu een dejavu gevoel en het gevoel dat ik een stap uit me lichaam kon doen ...ik weet het mega vaag ik heb mij een een week "ziek" moeten melden. ook was ik dood moe overdag week 4 weer begonnen met werken overdag gaat het redelijk ,spanningsboog en concentratie zijn slecht. dromen zijn vaag maar is al minder , overdag erg moe. En dan nu week 5 ik kan redelijk werken, slapen is nog met vlagen vaag heb bijv vanacht weer lopen slaapwandelen vogens mijn vriendin, overdag nog steeds dood moe. ik heb verder geen lichamelijk afkick verschijnselen evaren oid.
07-05-2019

ADHD

Dit is het verhaal van mijn zoon die op 19 maart wellbutrin kreeg voorgeschreven van zijn psychiater voor zijn ADHD en angstoornissen. Hij begon met 150 mg en na 3 weken moest hij de dosering aanpassen tot 300 mg. Hij begon op maandag 8 april en klaagde dinsdags over een dood gevoel in zijn linkerarm wat erg langzaam wegtrok, hij zag het nog niet als een bijwerking na 1[lees meer...]x slikken, woensdags vertelde hij last van zijn linkerarm te hebben gehad hartkloppingen op verschillende plaatsen voelbaar en misselijkheid....nog dacht hij dat hij last had van griep. Hij bleef zich de hele dag niet lekker voelen en klaagde 's avonds nog steeds over dat hij zich niet lekker voelde...dat was de laatste keer dat ik hem sprak. Hij leed ook aan slapeloosheid, en donderdagsmorgens om 8 uur vertelde hij iemand online dat hij zou gaan slapen. Hij is opgestaan om naar de keuken te gaan en is tegen de grond geklapt...zijn lichtje was gelijk uit. , en we vonden hem 18 uur later naast zijn bed. Voor hij begon te slikken had hij alles over het medicijn uitgezocht en zijn psychiater gewaarschuwd, die probeert nu zijn straatje schoon te vegen en het omgekeerde te beweren. Autopsie heeft alleen een vergroot hart uitgewezen, kon niet ontkennen en ook niet bevestigen, maar de arts heeft wel meegegeven dat de hartconditie eerst getest had moeten worden voor het medicijn werd voorgeschreven. Er is een melding gedaan zodat de risico's worden vermeld op de bijsluiter. wij gaan verder en kijken of het vergrote hart een genetische afwijking is, wat niet waarschijnlijk is en wat er nog meer uit het onderzoek zal blijken. Wees in hemelsnaam voorzichtig met inname en zodra je iets merkt stop en waarschuw je arts....ik moet mijn kind missen, hij was pas 31 jaar!
27-03-2019

Chronische depressie

Hallo, Ik ben sinds november weer begonnen aan een antidepressivum. 3/4 jaar geleden gebruikte ik fluoxitine en ben daar ook weer zelf mee gestopt. Mag niet, weet ik, ik was een eigenwijze puber. Ik was van mening dat antidepressiva niet de oplossing was, het stelde het alleen maar uit in mijn ogen. Als ik het eens vergat waren de depressieve klachten heel heftig. In n[lees meer...]ovember wilde ik graag weer aan een antidepressivum omdat ik mezelf weer voelde afglijden. Ik weet van mijn chronische depressie en wil dat graag te baas zijn. Ik ben er aan begonnen en in e eerste 2 weken wel buikpijn, hoofdpijn en stemmingswisselingen, maar goed dat wist ik dat hoort erbij. Daarna ging het supergoed. Ik zat ondanks de winterdip goed in mijn vel. De eerste week van januari, was ik er 1 vergeten en omdat ik me goed voelde dacht ik nah kan geen kwaad. De dag erna hetzelfde. Die dag daarna had ik het wel genomen en merkte aan mezelf dat ik heel erg last van stemmingswisselingen had. Die dag daarna werd ik heel vaag en kreeg ik hartkloppingen en viel weg de hele tijd. Vanaf toen heb ik in de 4 weken daarna zware paniekaanvallen gehad, slaaploosheid, angst en een heel depressief gevoel. Een jagend/drukkend gevoel had ik de hele dag door. Ik kon mijn huis niet meer uit en ik durfde niet alleen te zijn. Ik was na 1 week na de ha geweest en die gaf mij 60 oxezapam tabletten(wat ik niet snap aangezien je daar een overdosis aan kan nemen, en met mijn klachten.. maaroke) ik mocht het 3 x per dag slikken, maar slikte het alleen voor het slapen zodat ik niet wakker werd s nachts met paniekaanvallen. Het nam wel een beetje af maar niet helemaal. Mogelijk kwam het omdat ik 2 keer die bupropion(wellbutrin) vergeten was. Nu lees ik dat meerdere mensen dat soort klachten na 6 weken ervaarden. Begin februari ging het steeds beter. Ik slikte ze heel concequent, ik durf ze niet te vergeten. Ik heb altijd een potje in mijn jas. In februari kreeg ik flinke tegenslagen, maar merkte dat ik me steeds beter sterk kon houden. De eerste dagen heb ik wel de hele dag huilend op me kamer gezeten maar ik werd steeds helderder. Ik begon beter in mijn vel te zitten ondanks de tegenslagen. Want ik kon er mee omgaan op een gegeven moment. Nu zit ik weer een heel stuk beter in me vel. Gaat het gewoon goed met mij en ben mijn zaken op orde aan het maken. Maar de medicatie helpt mij er wel echt bij. Als ik die medicatie niet had, had ik ook niet met die tegenslagen om kunnen gaan denk ik. Ik ben er zeer tevreden over, liefst gebruik ik natuurlijk geen medicijnen om me goed te voelen maarja, dat moet ik maar accepteren. Moet wel toegeven dat het me angstig maakt als ik me bedenk dat ik zonder zou moeten.
15-03-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik post eigenlijk vooral omdat ik hulp nodig heb. Ik begon eind januari met het innemen van wellbutrin bupropion en dat was fantastisch. Bijna al mijn klachten waren weg en nu na 6 weken, terwijl het dan juist hoort te gaan werken, krijg ik last van vermoeidheid, angst, somberheid, pijn in mijn spieren, duizelig, prikkels die hard binnenkomen, huiduitslag en maagpijn. Van [lees meer...]het laatste weet ik niet of het komt door de medicatie. Ik voel me slecht nu en ben niet in behandeling bij een psychiater. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Gaat dit weer over?
09-03-2019

ADD

Nadat mijn dochtertje werd geboren in 2012 werd ik depressief. Door omstandigheden begon ik te twijfelen of ik ook ADHD zou hebben net als mijn broer. Na veel gezoek uiteindelijk terecht gekomen bij een dokter die gespecialiseerd is in gedragsproblemen. Op aandringen kreeg ik zonder gedragstherapie toch medicijnen waar ik nu wel spijt van heb. Doordat ik een acute psychose[lees meer...] had op mijn 18e mocht ik geen Ritalin maar wel Bupropion 150mg icm met mijn antihistamine medicijnen. k dacht dat het alles zou oplossen en de mensen die aan mij twijfelden laten zien dat ik toch volwassen en onafhankelijk kan zijn. Nou mooi niet dus. Ik begon actief en positief te worden ook ging ik vaak met mijn dochter uitstapjes doen. De bijwerkingen waren heftig en was gedwongen binnen te blijven. Ik kreeg last van rode uitslag (gehele lichaam), hoofdpijn, trillen en nachtelijk zweten. Nu 2 jaar later alleen last van nachtelijk zweten, moeilijk mijn plas ophouden, maar het ergste is dat mijn zicht achteruit is gegaan. Daar schrok ik van. Ik heb dit zovaak gezegd zowel tegen de psychiater, pycholoog als de huisarts. Maar krijg geen gehoor. Alleen maar "ja, mevrouw ik begrijp het. Dat is vervelend. We zoeken samen naar een oplossing". Ik wacht nog steeds. Ik heb geen idee wat te doen. Iemand advies?
09-03-2019

27-02-2019

ADHD

Ik gebruik Bupropion nu ongeveer een maand in verband met ADHD. De eerste week last gehad van wat duizeligheid en hoofdpijn en betere focus. Helaas is het effect met betrekking tot de focus wat minder geworden. Voorheen kon ik verbaal minder goed mijn punt maken omdat mijn gedachten erg snel door mijn hoofd gingen. Nu merk ik dat mijn gedachten veel meer geremd worden waar[lees meer...]door ik gestructureerder kan denken en spreken. Qua prikkelgevoeligheid doet dit medicijn nu voor mij weinig maar ik zit nu op 150mg, per volgende week gaat mijn dagdosis naar 300mg. Ik ervaarbverder nu na een aantal weken geen bijwerkingen.
23-02-2019

ADHD

Begonnen ivm depressie nu gebruik.ik het ivm met ADHD. Van 150 tot 450mg gebruikt. Ik had afgebouwd tot 150 maar ben na 1/2 jaar weer naar 300 ivm prikkel demping werd gek ervan. Minpunt is dat het niet samen gaat met dexamfetamine.
14-02-2019

ADD

Gekregen vanwege ADD en burnout klachten. Helpt goed om minder negatief te zijn, waardoor er meer positiviteit in hoofd komt om met ADD om te gaan. Helpt niet om meer focus te hebben om ADD tegen te gaan.
30-01-2019

ADHD

Ik gebruik dit medicijn voor ADHD. Door mijn ADHD had ik ook last van een onstabiele stemming, kreeg niet gedaan wat ik gedaan wilde hebben en was altijd moe (veel nadenken). Eerder ritalin gebruikt; daardoor voelde ik me niet mijzelf en had ik veel bijwerkingen. Met Welbutrin dien je een spiegel op te bouwen. Het valt mij op dat er veel negatieve reacties staan, wellicht[lees meer...] zijn dit mensen die pas net begonnen zijn. Voor mij is het een heel fijn medicijn; ik voel me vrolijk, denk veel minder na, pak zaken sneller op en ben stabiel. Daarnaast voel ik me mezelf (ik kan lachen/huilen/genieten) en voel me dus niet suf en “ingedrukt” zoals bij ritalin. Ik raad het dan ook aan, even geduld hebben denk ik :)
27-01-2019

ADHD

Half november ben ik gestart met een opbouwtraject met bupropion: in twee maanden tijd heb ik opgebouwd van 5 naar 150 mg. In deze opbouwfase had de medicatie geen effect en had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Sinds twee weken slik ik 's morgens 150 mg Wellbutrin XR en ik voel me met de dag beroerder. Ik ben emotioneel onstabiel, heb last van een versnelde hartslag (v[lees meer...]ooral 's morgens), trillende handen en ik heb de hele dag last van maag- en darmklachten. Mijn dochter (21 jaar) gebruikt Wellbutrin al twee jaar en volgens haar zullen de bijwerkingen na verloop van tijd verminderen en zelfs verdwijnen. Ik heb dus besloten te volharden en houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen!
23-01-2019

Bipolaire stoornis

Ik gebruikt deze medicatie voor bipolaire stoornis, depressie en ADHD in combinatie met sertraline. Ik gebruik het nu al een paar maanden en heb nog geen enkel verschil gemerkt. Ook heb ik geen bijwerkingen. Wel heeft het een paar keer voor een hypomanische episode gezorgd.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum