ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

01-09-2018

Chronische depressie

Na de diagnose parkinson in Radboud gesprekssessies over mijndepressie. Toen die niet genoeg hielpen werd een antidepressivum voorgeschreven dat Maagpijn veroorzaakte. Volgens de psychiater van dienst was wellbutrin300 d oplossing want het zou meehelen aAn de peoductie van dopamine in mijn hersenen. Ik ben braaf daarmee begonnen en kon nitet veel verschil merken,, maa[lees meer...]r had er verder ook geen last van leek wel een placebo. Begin 2018 begon ik steeds meer weerstand te voelen tegen het gebruik van het medicijn waarvan men niet eens weet ho het werkingsmechanisme is. In overleg met mijn huisarts de dosis verlaagd tot 150. Ik zat in een zware periode geestelijk gezien door slecht werkende antiparkinsonmedicijnen en dus vond de huisarts het beter de dosis weer te verhogen tot 300. Zonder enig effect. Nu ben ik er echt klaar mee en heb besloten te stoppen met wellbutrin 300. En eerst ter afbouw 150 twee weken te gebruiken. Daarna st ik ermee en zullen wel zien wat er gebeurt. Ik vermoed dat er geen verschil is te merken Ik meld nog hoe het verder met me gaat.
24-08-2018

Neem het een maand .lichte verbetering..ga nu over naar 300.hoop dat het beterd
22-08-2018

ADHD

Als volwassen man met ADHD/ADD begonnen met Wellbutrin nadat een paar maanden alleen Dexamfetamine mijn bloeddruk zeer verhoogde. Wellbutrin helpt je meer rust in je hoofd te krijgen en haalt het opgejaagde gevoel uit je lijf. De bijwerkingen gaan na een week of 6 weg dus in het begin is het even doorbijten. Bij mij is 150 Mg per dag te weinig en 300 Mg alle dagen teve[lees meer...]el. Ik laat dus om de 4 dagen 1x 150 Mg in de avond weg. Ik neem ze dus twee keer per dag omdat 300 Mg in een keer mij flinke hoofdpijn bezorgt. Voor het slapen gaan neem ik 10 Mg Dexamfetamine en ik slaap 6 uur aan een stuk.
17-08-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben 20 jaar en gebruik sinds 10 dagen wellbutrin. Hiervoor fluoxetine geslikt voor 3 jaar. Maar ik werd er zo moe van dat ik soms de hele middag sliep en dan ook de hele nacht (zo'n 16 uur per dag) en ik had seksuele stoornissen (nooit zin in seks). Nu ben ik 10 dagen bezig en ik kan bijna niet slapen, heel druk in mn hoofd. En heb enorm veel last van mijn maag. Elke ke[lees meer...]er het gevoel dat ik moet overgeven en last van diarree. (Eigenlijk pas sinds vandaag) aan mijn stemming merk ik nog niet zo veel, maar dat kan bijna niet in zo'n korte tijd. Moet ik hier mee doorgaan? Ff doorbijten?

Overspannen/burn-out

Burn-out. Voorgeschreven door een neuroloog. Ik begon met heel veel te vergeten en dacht dat ik leed aan Alzheimer. Ik neem dit in samenwerking (wel 's avonds ) met duloxetine. Ik heb geen enkele last van bijwerkingen gehad

Chronische depressie

Hallo, ik slik nu 16 dagen wellbutrin XR 150mg. Mijn ervaring met dit medicijn is dat het niets doet behalve slaapproblemen, erg zweten en geen zin in sex. Iemand nog meer zulke ervaringen? Misschien moet ik het nog even de tijd geven, ik las dat het wel 6 weken kan duren voordat het aanslaat.

Autisme

Heb deze medicatie 2,5 week genomen. Niet voor depressie maar voor overprikkeling bij autisme. Hoofdpijn en niet kunnen slapen viel mee. Maar in de 2e week begonnen de akelige dromen en zweetaanvallen. Ook huiduitslag en ontstoken mond. Ook begon ik behoorlijk bozig en agressief te worden. Kreeg snachts een compleet verwarde periode van een uur , wist niet waar ik was, [lees meer...]wie ik was, of het dag of nacht was, doodeng. Besloten om per direct te stoppen want medicatie waarbij ik van het padje raak gaat zijn doel ver voorbij.
27-07-2018

ADHD

Ik heb ADD en vroeg me vaak 's avonds af wat ik nu eigenlijk een hele dag had gedaan. Ik was altijd bezig maar niks raakte klaar. Ik begon aan zaken die ik dan vergat en dus niet afmaakte, liep continu mijn spullen te zoeken, kwam overal te laat, moest voor elk kleinste ding (wasmachine leegmaken, betalingen doen, naar de apotheek gaan enz.) een alarm zetten in mijn agenda[lees meer...] of ik vergat het. Ik begon met Wellbutrin 150, daarna 300, en mijn concentratie is volgens berekeningen van de psychiater met 40% verbeterd. Ik kan onthouden dat er was in de machine zit, ik kan onderbroken worden tijdens een taak en nadien nog weten waarmee ik bezig was, ik verlies veel minder mijn spullen, enkel te laat komen blijft maar minder lang dan vroeger. Ik geraak ook beter uit mijn woorden dan vroeger, ik ben in staat om in een conversatie onmiddellijk mijn mening te geven, iets waar ik vroeger soms twee dagen over moest nadenken. Ik blijf een beetje verstrooid, maar het is nu leefbaar. Ik heb weinig last van bijwerkingen. Af en toe heb ik tegen de avond hoofdpijn, of soms ben ik eens duizelig, maar dat gebeurt maar enkele keren per maand. Ik ben nog steeds vaak moe, net als vroeger, maar ik heb toch meer animo om aan dingen te beginnen. Ik sport meer, zie het allemaal wat beter zitten, ben actiever dan voordien.
Pagina 1 van 7

Mirena (2071) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (464) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (452) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (367) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!