Wellbutrin XR

bupropion

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

05-11-2019

Chronische depressie

Begonnen met de reguliere medicijnen tegen depressie maar man, wat werd ik daar lamlendig van. Heel moe, sexuele problemen en dik worden. Ben zelf op zoek gegaan naar een beter alternatief en kwam uit op Wellbutrin. Alles werkt weer naar behoren ;-) en word er niet dik van. Heb wel wat last van slapeloosheid maar of dat aan de Wellbutrin te wijten is, is de vraag. Wellbutr[lees meer...]in heeft mijn levenskwaliteit zó verhoogd! Het wordt alleen steeds moeilijker verkrijgbaar. Waarom is mij een raadsel. Hoop dat de leverancier dit snel heeft opgelost.
02-11-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ben nu twee en halve maand aan dit medicijn, maar met alle bijwerkingen ben ik nog steeds depressief en paniekerig vooral als ik er wakker van word. Maar misschien is 150 mg te weinig,.Ga naar de huisarts om te bespreken hoe verder. Voor de een werkt het wel en voor de ander niet. Maar niet te vlug ermee stoppen het moet lang inwerken. Dus geef de moed niet te snel op.
29-10-2019

Chronische depressie

Ik ben van 150 mg over gegaan op 300 mg omdat de 150 mg niet meer leverbaar is .
26-10-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ga dit middel gebruiken naast 5mg Escitalopr. Ben hartpatiënt (5x gedotterd en 2x een lichte hartinfarct) en gebruik hiervoor ook dagelijks de nodige medicijnen. Is er iemand die ook hartmedicatie inneemt, die ook dit middel dagelijks inneemt, en wat is jou ervaring hiermee? Op de bijsluiter lees ik veel toch wel negatieve dingen als je ook suikerpatient (ben ik ook) [lees meer...]bent en als je bijv. metoprolol gebruikt.
02-10-2019

Postnatale depressie

In een hele zware postpartum depressie geraakt vrijwel direct na de bevalling. Meerdere medicijnen geprobeerd, Citalopram en Notrilen. Wat een ellende was dat.... alleen de bijwerkingen, maar het effect bleef uit. Toen kwam ik uit bij Wellbutrin XR. Na twee weken merkte ik al verschil en na vier weken voelde ik me nagenoeg de oude! Nooit verwacht dat een medicijn zo'n groo[lees meer...]t effect zou kunnen hebben. Wel vervelende bijwerkingen de eerste twee weken, oorsuizen en slapeloosheid. Geen gewichtstoename of verlies bij dit medicijn in mijn geval. Maar als je ze ' s morgens neemt, dan heb je minder last van de slapeloosheid. En na twee weken had ik er helemaal geen last meer van. Voor mij was het een geweldige uitkomst, dit medicijn. Momenteel aan het afbouwen, ik zit in de laatste week. Van de halvering heb ik niks gemerkt. Straks dus stoppen, ben benieuwd hoe het gaat!
26-09-2019

ADHD

Ik ben heel tevreden. Ik ben er positief door veranderd.mijn seksleven is er door verbeterd .Ik ben duidelijker voor mezelf en anderen.
05-09-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Een 4 tal jaar geleden is door neurologisch onderzoek vastgesteld geweest dat mijn hypofyse het soms moeilijk heeft met de stofwisseling te regelen. Met name de stofjes die ervoor zorgen dat ik mij lekker in mijn vel voel. Toen heb ik een hele tijd welbutrin in combinatie met escitalopram (sipralexa) geslikt omdat ik ook erge tekenen van manische depressie begon te verto[lees meer...]nen. Na een tijdje kreeg ik de indruk dat de medicatie mij in mn denken afvlakte en ik zo belangrijke dingen heb laten voorbij gaan. Na 2 jaar deze combinatie te slikken ben ik langzaam aan beginnen afbouwen tot ik, tot een goede maand terug zonder kon. Ik ben meer of een jaar medicatie vrij geweest. Een half jaar geleden begon ik paniekaanvallen, hyperventilatie en stress te krijgen zonder enige aanleiding. Toen ben ik op aanraden van de neuroloog opnieuw gestart met welbutrin te nemen. Ik slik het nu terug ongeveer een maand en voel me terug prima. Dit medicament wordt wel onder antidepressiva geplaatst maar het doet meer dan enkel dat.
28-08-2019

Autisme

Ik heb heel lang Venlafaxine geslikt, en super veel aangekomen! Nu las ik dat veel mensen van dit medicijn afvallen? Ik merk wel dat ik minder eetlust heb, maar hoe snel moet je gaan merken dat je begint af te vallen met dit medicijn? Ik slik het nu bijna 2 weken. Kan nog niet echt zeggen of het helpt. Wel de eerste paar dagen bijwerkingen gehad, maar nu niet meer. H[lees meer...]ad hoofdpijn, droge mond (nog steeds wel), slechter slapen, maag en darm klachten. Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven...
20-08-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

De eerste 2 weken voelde ik mij vrij goed met deze medicatie. Ik voelde mij niet afgevlakt, ik trok mij de dingen minder aan. Na 4 weken begonnen de bijwerkingen te escaleren: nachtmerries, angstaanvallen, hyperventileren,... ik werd ook terug veel neerslachtiger.
18-08-2019

10-08-2019

Chronische depressie

Ik ben sinds 9 dagen overgestapt van citalopram naar wellbutrin 150mg. Ik voel me vreselijk. Zo angstig, angst voor alles, druk in mijn hoofd,woede en irritatie. Ik weet niet of ik dit ga volhouden. Lijkt wel of ik doordraai.
02-08-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

2 jaar geleden begonnen met paroxetine (seroxat) 20 Mg, wilde ik vanaf omdat het te weinig effect had. Inmiddels op 5 Mg paroxetine. Nu op aanraden van psychiater voor somberheid/ stemmingswisselingen en Add dit middel gekregen.. Paar maanden geleden begonnen. Eerste weken merkte ik positief verschil. Ik voelde me energieker, overzicht hebben en kan me beter focussen. Laa[lees meer...]tste tijd wat minder. Ik vraag me af of het komt omdat ik af en toe een wijntje wil drinken. De combinatie met alcohol valt bij mij heel slecht. Dus dan heb ik op advies 3 dagen het medicijn niet genomen, maar misschien heeft dit een negatief effect. Heeft iemand hier ervaring mee?
22-07-2019

21-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Voor mijn depressie en angstklachten kreeg ik in eerste instantie Cymbalta en Sulpiride voorgeschreven door mijn psychiater. Dit werkte zeer goed maar ik kwam toch zeker 15 a 20 kilo aan. Ik vond dit zo erg dat ik na negen maanden in 1 keer gestopt ben met deze medicatie. Na drie maanden kreeg ik opnieuw depressieve gevoelens en van mijn psychiater kreeg ik toch het dring[lees meer...]ende advies opnieuw te starten met antidepressiva. Doordat ik echt geen Cymbalta meer wilde slikken vanwege de kilo's gaf hij me een andere optie namelijk Wellbutrin XR. Hier zou ik echt niet van kunnen aankomen. Ik had een lastige opstartperiode van 14 dagen met slapeloze nachten, misselijkheid onrust, toegenomen angstgevoelens en huiduitslag. Vooral de huiduitslag baarde mijn psychiater zorgen omdat hoewel zeldzaam, dit kon duiden op een allergische reactie. Ik ben een week gestopt en toen de huiduitslag totaal verdwenen was toch weer opnieuw begonnen Dit wel op eigen initiatief (mijn psychiater raadde het mij af) omdat ik het gevoel had dat dit medicijn voor mij de enige optie was. Ik kreeg opnieuw huiduitslag maar deze verdween gelukkig na de derde dag en is ook weggebleven. De overige bijwerkingen verdwenen overigens ook na de opstartfase. Ik ben dus heel erg blij dat ik heb doorgezet. Ik gebruik dit medicijn nu bijna een jaar en samen met de twee wekelijkse gesprekken die mijn psychiater en ik hebben kan ik niet anders toegeven dan dat het mijn leven echt heeft veranderd. Ik heb geen depressieve gevoelens meer, ben bijna weer op mijn oude gewicht en heb ontzettend veel energie! Ik zou willen dat ik dit medicijn 10 jaar eerder had ontdekt. Wat overigens ook een groot voordeel is van dit medicijn is dat je gevoelens er niet van afvlakken en dat het geen invloed heeft op je libido.
17-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Slik Wellbutrin voor depressie/ ADD. Mijn gepieker en nare gedachtes worden heel goed weggefiltert en ik heb nauwelijks bijwerkingen ervan. Geen libidoproblemen of verhoogde agressie of afvlakking die ik van andere medicijnen wel kreeg. Het werkt dus vrij goed!
16-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 5 dagen gestopt vanwege de vele bijwerkingen uit rubriek 4 , levendige nachtmerries oorsuizen misselijk enz. Voor mij geen pretje icm Quetapine 50mg xr. Kreeg zware nachtmerries mensen in mijn slaapkamer en wakker erbij en dat uren lang was voor mij en Psychiator voldoende te stoppen met dit medicijn. Je leest goede en slechte ervaringen en het is bij ieder mens versc[lees meer...]hillend wat het met men doet en hoeveel en welke bijwerkingen je krijgt dus wel leuk alle reviews over personen hoe ze het hebben ervaren maar je zal het moeten uitproberen of het echt iets is. Voor mij een no go ........Succes !

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum