ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-06-2018

ADD

Eerste paar weken last van bijwerkingen zoals hartkloppingen en slapeloosheid. Dit was na 3 a 4 weken uitgewerkt. (Dit is de periode dat nodig is om de medicatie in te laten werken) Artsen reageren soms raar dat GGZ mij wellbutrin xr heeft voor geschreven voor ADD maar het werkt wel. Ik wil wel op den duur naar een lagere dosis werken.
13-06-2018

ADD

Ja bij 150 mg merkte ik niks alleen de 1e 2 dagen voelde ik me geweldig. Na 3 weken verhoogd naar 300 mg. Nu inmiddels 3 weken 300 mg. Ups en downs door de dag heen ik hoor constant een soort suis. Soms heftige pijn op borst en regelmatig in de middag angst om dood te gaan heb al gedachten gehad dat ik kanker had en dat is dan behoorlijk heftig! Wat moet ik doen?
08-06-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Helpt echt heel goed bij mij! Meer motivatie en meer energie! In tegenstelling tot andere antidepressiva geen negatief effect op het libido. Sterker nog, mijn libido schiet door het plafond met Wellbutrin! De 300 mg dosis is voor mij niet te verdragen, omdat ik dan de hele dag (sorry voor het woord maar het is gewoon zo..) geil ben...! Rare bijwerking maar liever dat dan [lees meer...]geen libido!
07-06-2018

ADD

Sinds ruim een jaar gebruik ik methylfenidaad en ik moet zeggen dat t een stuk rustiger in Mn hoofd is. Nu sinds maandag wellbutrin 150mg vanwege langdurige depressie. Ik voel me zo vreemd met dit nieuwe medicijn, net of ik niet mezelf ben. Er komt niks uit Mn handen en het boeit me nu niet eens. Met methylfenidaat gebeurd dat ook wel eens dat ik niks doe maar irritee[lees meer...]r me dan aan mezelf. Ik ga morgen maar stoppen met wellbutrin ik vind het gewoon eng hoe ik me voel. Iemand hier met dezelfde ervaring toevallig?
07-06-2018

Bipolaire stoornis

de meeste medicijnen sloegen bij me niet aan. Wellbutrin slaat we aan.
04-06-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Neem dit sinds 2 tal maand in combinatie met sipralexa 10 mg op vs omwille van depressieve gevoelens Ik heb het gevoel dat er eigenlijk geen echte beterschap te merken valt : blijf me vrij somber en vlak voelen. Daarentegen voel ik dat mijn alertheid en concentratievermogen vermindert. Vergeetachtig, wazig gevoel, niet zo goed in staat tot communiceren, tot gevoelens v[lees meer...]an frustatie en boosheid. Ga het volledig afbouwen!
05-04-2018

ADD

In oktober begonnen met wellbutrin in combinatie met methylfenidaat, omdat ik een onrustig/opgefokt gevoel ervaarde door de methylfenidaat. 2,5 jaar hiervoor een depressie gehad en een angsstoornis, daarvoor ook anti depressiva geslikt, gaven dezelfde soort bijwerkingen. Alhoewel ik deze bijwerkingen als een stuk heftiger ervaar. Daarnaast heb ik soms nog wel eens een pani[lees meer...]ekaanval. In eerste instantie werkte het middel prima. Onrust was verdwenen, waardoor de methylfenidaat ook zijn werk deed. Na een tijdje (2/3 maanden) begonnen de bijwerkingen. Heel snel geïrriteerd, boos om de kleinste dingen, gehoorproblemen, hoofdpijn, toegenomen angst, achterdochtig over alles, concentratie problemen, verhoogde bloeddruk en hartslag en uiteindelijk het gevoel in een depressie te zijn beland (inclusief nare gedachten). Ik voelde me totaal niet meer mezelf. Het was alsof ik buiten mezelf stond (depersonalisatie). In overleg met de psychiater cold turkey gestopt. Hierdoor ervaar ik wat ontwenningsverschijnselen (met name extreme vermoeidheid en hoofdpijn), maar voelde me na 1 dag zonder wellbutrin al vele malen beter.
18-03-2018

Stoppen met roken

32 jaar veel gerookt voor ik stopte shag 50 gram 1 pakje per dag door andere diagnose (blaask) dierect na operatie gestopt spiegel opgebouwd met 300 mg na ca 7 dagen gestopt Ik had NOOIT gedacht dat ik dit kon maar samen met de stoppen met roken app en nicotine pleisters (wel afgebouwd in 2 week) de welbutrin heb ik 300mg 5 weken daarna voor zekerheid 2 week 15[lees meer...]0mg maar helmaal GEEN bijwerkingen alleen beetje last van slikken BEN ERG TEVREDEN en nogmaals ik had NOOIT gedacht dat ik kon stoppen ik zit nu naast mensen in de rookruimte en heb er geen moeite mee aanrader en je moet toch zelf betalen dus als je kiest kies dan deze als ik de recensies zie van champix word ik niet vrolijk Sucses nu op 300 dagen niet meer gerookt
Pagina 1 van 7

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!