Wellbutrin XR

bupropion

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

11-02-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Vecht tegen depressie ruim 10 jaar. Leefde geïsoleerd, meed zelfs contact met mijn kinderen e ouders. Geen energie. 9 Maanden geleden Wellbutrin! Dat veranderde mijn leven ingrijpend. Van de ene dag op de andere. Zonder bijwerkingen! Mijn levenslust, mijn eigen ik is terug! Ik onderneem opnieuw dingen. Ik zoek contact met anderen. Mijn deur staat open ipv op slot! Vreemd[lees meer...] gevoel dat mijn geluk in dat tabletje zit. Maar ik ben absoluut voorstander van Wellbutrin!
09-02-2020

ADD

Ik kreeg Bupropion voorgeschreven door de psychiater omdat ik ADHD heb en niet tegen Ritalin kan. De eerste 3 weken zijn echt een hel. Ik had enorm last van een hoge schelle piep in m'n oor, die de eerste paar dagen heel hard was waardoor ik niet kon slapen, maar na een week zakte het zo goed als volledig weg, af en toe hoor ik het nog een beetje maar het is zeker te doe[lees meer...]n. Ik was die weken (mede door de piep in m'n oor) erg angstig en zag de toekomst er somber uit. Ik had ook erg spijt dat ik met deze medicijnen begonnen was en was zelfs kwaad op mijn psychiater. MAAR! Na de eerste 2-3 weken zakten de bijwerkingen en begon ik toch wel profijt te voelen van de medicijnen. Ik ben minder angstig, ik ben rustiger in m'n hoofd, minder impulsief. De piep in m'n oor is voor 95% weg. Het is er nog maar in zo kleine mate dat ik het de meerderheid van de tijd niet hoor. Soms is het wat harder dan anders maar dat is ook snel weer over als je je focust op iets anders. Ik hoop natuurlijk dat de piep volledig zal weggaan, maar dat weet ik dus nog niet.
29-01-2020

ADD

Ik slik sinds 6 weken 150mg bupropion van het merk Sandoz. Ik gebruik dit voor mijn ADD klachten. Altijd onrust in mn hoofd, vergeetachtig, te laat komen, niet kunnen concentreren en veel dagdromen. Ook veel moeite me tot iets te zetten en weinig energie. Door alle klachten ben ik erg onzeker geworden. Na dexamfetamine en methylfenidaat te hebben geprobeerd ben ik bij dit [lees meer...]medicijn terechtgekomen. Van de andere medicijnen kreeg ik nare bijwerkingen en voelde ik me mezelf niet meer. Maar over dit medicijn ben ik erg tevreden! In het begin wat bijwerkingen zoals hartkloppingen, maagzuur en vermoeidheid. Dit is na 3/4 weken overgegaan. Het is niet dat alle klachten ineens verdwijnen maar ik merk toch een duidelijk verschil. Meer energie, minder chaotisch, minder stress, iets betere concentratie en prikkels kan ik veel beter verdragen. Normaal was ik na een uurtje op een drukke locatie soms al uitgeput van alle prikkels en moest ik mezelf afzonderen om weer "op te laden". Nu heb ik daar geen last meer van. Heel erg blij met dit medicijn. Misschien ooit ophogen naar 300mg. :)
27-01-2020

ADHD

Ik heb ADHD en ASS. November begonnen met 150 mg. De eerste 2 weken waren een hel. Maar goed. Het was voor een 'goed doel' dacht ik. Maar na 4 weken nog zo depressief en angstig als wat! Ik ben een totaal anders persoon geworden!! Durf de deur niet meer uit en heb een sociale angststoornis ontwikkeld door deze rotzooi. 31 dec. De dosis verhoogd. want volgens de psych ha[lees meer...]d ik nog niet alles uit de wellbutrin gehaald. Het is alleen maar erger geworden en zit nu midden in een depressie. Allemaal door deze rotzooi! Heb je ADHD en autisme? Gebruik deze zooi dus niet! Ik ben nu aan net afbouwen en voel me iets beter. Wellbutrin heeft mij kapot gemaakt
26-01-2020

ADHD

Dit medicijn was het eerste medicijn dat ik begon te gebruiken omdat me verteld werd van makkelijke manier van gebruik je hoefde het maar een keer per dag te gebruiken, en dat de bijwerkingen minder waren. Na het gebruik voelde ik voor het eerst wat het is om me normaal te kunnen foucusen, werd verdrietig van alles wat in me leven verkeerd was gaan lopen puur omdat ik geen[lees meer...] behandeling voor ADHD had aangenomen. Alleen het medicijn begon in de loop van tijd minder goed te werken geen idee waarom, verder kreeg ik er ook veel haaruitval door wat verschilt per persoon heb ik gehoord.
10-01-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Overal uitslag ik bleek allergisch te zijn voor deze medicatie
08-01-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Heb dit medicijn 4 maanden in totaal geslikt, omdat mijn depressie het lastig voor me maakt om me te motiveren voor de dag, meer energie, etc. Eerst begonnen met 150mg per dagen na 2 maanden verhoogt naar 300mg. Ik kon het medicijn op de lage dosis prima verdragen. De enige bijwerking die ik in het begin opmerkte was een verminderd honger gevoel, maar dit ging na een week [lees meer...]of 2 over. Helaas heb ik niet veel baat gehad bij dit medicijn. Na twee maanden de dosis verhoogd naar 300 mg om te kijken of dat een verschil zou maken, maar ik begon na een paar weken last te krijgen van een snelle hartslag en een continu nerveus gevoel. Het gevoel is vergelijkbaar alsof ik teveel koffie op had. Uiteindelijk na 4 maanden besloten om dit medicijn maar te staken, omdat ik het nut er niet van inzag om iets te blijven slikken omdat het effect niet is waar ik naar op zoek ben. Ik wil in de toekomst een medicijn proberen wat mijn stemming te verbeteren.
29-12-2019

ADHD

Ik gebruik dit medicijn voor chronische depressie en adhd klachten. Ik slik 450mg per dag. Ik gebruik het samen met andere medicatie hiervoor zoals Escitalopram, Methylphenidaat. In het begin merkte ik niet veel omdat de startdoseting 150mg was. Nadat ik meer ging gebruiken was het alsof mijn hoofd helderder was en ik veel meer kleuren zag die ik eerder ooit zo opmerkte[lees meer...]. Voor mij werkt een combinatie het best omdat ik meestal veel meer nodig heb dan een ander.
22-12-2019

Chronische depressie

Binnen 3 dagen was ik in staat om van een flat af te springen. Onmiddellijk gestopt dus. Voor mij levensgevaarlijk..
19-12-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Mijn verhaal ...............? Na jaren goed en gelukkig leven......! Plotseling gaat niets meer.........! Helaas...................! Totaal geen energie meer.......! Dromen -zweten- slecht gevoel. Na te 8u00 samen met bloeddrukremmers ingenomen te hebben 3 tot 4 uur van de wereld weg! Slapen dan slapen.............zelfs 3 uur Iets meer energie vanaf 19 uur !
05-11-2019

Chronische depressie

Begonnen met de reguliere medicijnen tegen depressie maar man, wat werd ik daar lamlendig van. Heel moe, sexuele problemen en dik worden. Ben zelf op zoek gegaan naar een beter alternatief en kwam uit op Wellbutrin. Alles werkt weer naar behoren ;-) en word er niet dik van. Heb wel wat last van slapeloosheid maar of dat aan de Wellbutrin te wijten is, is de vraag. Wellbutr[lees meer...]in heeft mijn levenskwaliteit zó verhoogd! Het wordt alleen steeds moeilijker verkrijgbaar. Waarom is mij een raadsel. Hoop dat de leverancier dit snel heeft opgelost.
02-11-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ben nu twee en halve maand aan dit medicijn, maar met alle bijwerkingen ben ik nog steeds depressief en paniekerig vooral als ik er wakker van word. Maar misschien is 150 mg te weinig,.Ga naar de huisarts om te bespreken hoe verder. Voor de een werkt het wel en voor de ander niet. Maar niet te vlug ermee stoppen het moet lang inwerken. Dus geef de moed niet te snel op.
29-10-2019

Chronische depressie

Ik ben van 150 mg over gegaan op 300 mg omdat de 150 mg niet meer leverbaar is .
26-10-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ga dit middel gebruiken naast 5mg Escitalopr. Ben hartpatiënt (5x gedotterd en 2x een lichte hartinfarct) en gebruik hiervoor ook dagelijks de nodige medicijnen. Is er iemand die ook hartmedicatie inneemt, die ook dit middel dagelijks inneemt, en wat is jou ervaring hiermee? Op de bijsluiter lees ik veel toch wel negatieve dingen als je ook suikerpatient (ben ik ook) [lees meer...]bent en als je bijv. metoprolol gebruikt.
02-10-2019

Postnatale depressie

In een hele zware postpartum depressie geraakt vrijwel direct na de bevalling. Meerdere medicijnen geprobeerd, Citalopram en Notrilen. Wat een ellende was dat.... alleen de bijwerkingen, maar het effect bleef uit. Toen kwam ik uit bij Wellbutrin XR. Na twee weken merkte ik al verschil en na vier weken voelde ik me nagenoeg de oude! Nooit verwacht dat een medicijn zo'n groo[lees meer...]t effect zou kunnen hebben. Wel vervelende bijwerkingen de eerste twee weken, oorsuizen en slapeloosheid. Geen gewichtstoename of verlies bij dit medicijn in mijn geval. Maar als je ze ' s morgens neemt, dan heb je minder last van de slapeloosheid. En na twee weken had ik er helemaal geen last meer van. Voor mij was het een geweldige uitkomst, dit medicijn. Momenteel aan het afbouwen, ik zit in de laatste week. Van de halvering heb ik niks gemerkt. Straks dus stoppen, ben benieuwd hoe het gaat!
26-09-2019

ADHD

Ik ben heel tevreden. Ik ben er positief door veranderd.mijn seksleven is er door verbeterd .Ik ben duidelijker voor mezelf en anderen.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum