This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Wellbutrin-xr

Verslavingsziekten
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Bupropion (Wellbutrin)
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Wellbutrin werkt bij depressie door de hoeveelheid van de neurotransmitter noradrenaline in de hersenen te verhogen. Daardoor kan

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

19-08-2015
Man, 37 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben op maandag begonnen. Voel me sinds begin woensdagmiddag erg beroerd. Griepgevoel. Psychisch ook niet goed in vel, hoofdpijn, gebrek eetlust, enz. Ogen erg waterig. Ook last van oorsuizen. Buiten dit middel gebruik ik ook 200 mg imipramine en 9 gram Rivotril/clonazepam. Doel moest zijn mij weer actiever te maken. Volgens psychiater zou dit middel activerend werken.
10-08-2015
Vrouw, 52 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Eerst Sertraline en Venlafaxine gebruikt en gestopt vanwege de welbekende libido-klachten. Terugkerende depressie dus gezocht naar een middel die dit niet had. Wellbutrin kwam eigenlijk als enige uit de bus. De eerste twee maanden last van slapeloosheid gehad, dramatisch. Toch doorgezet omdat ik wel verbetering voelde. Meer energie en minder down. Nu, na 3 maanden lijkt h[lees meer...]et wel of er een soort dip optreedt en vraag ik me af of ik misschien naar 300 mg moet. Ben alleen bang dat ik weer slaapproblemen krijg.
21-07-2015
Vrouw, 33 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Topmiddel! Na citalopram, venlafaxine en sertraline te hebben gehad was ik ten einde raad. Van deze medicijnen kreeg ik vreselijke dromen, ik werd onverschillig en chagrijnig en mijn libido was nihil. Toen ik Welbutrin kreeg ging er een wereld voor mij open, ik had energie (zelfs 's avonds) en kon weer afspreken met vrienden. Alles was ineens weer mogelijk. In het begin ha[lees meer...]d ik een beetje last van oorsuizen en ik heb wat vaker hoofdpijn. Om in te kunnen slapen krijg ik Trazodon, maar dat slikte ik daarvoor ook al.
14-07-2015
Vrouw, 54 jaar

ADD

Ook ik ben begonnen met welbutrin. Ik slik he 3 weken 150mg, merk er helemaal niets van. Vandaag met 300 mg begonnen, tot nu toe, niets. Nog steeds neerslachtig, niet vrolijk. Concentreren is er ook niet bij. Jammer
09-07-2015
Vrouw, 37 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Een jaar geleden ben ik gecrasht op het werk. Ik kreeg de ene paniekaanval na de andere. Op aanraden van de huisarts met serlain begonnen. Dat hielp goed. Ik werd me ook veel bewuster van mijn gevoelens (wellicht ook door de therapie). Ik had ook slaapproblemen en zeer weinig energie, zwarte gedachten. Daardoor ben ik de serlain beginnen combineren met wellbutrin 75 mg. E[lees meer...]n dat is de perfecte combinatie. Ik heb weer energie, ben opgewekt, kan weer sporten. Amper bijwerkingen (alleen de eerste week opgefokt). Het helpt echter niet tegen de angst, want als ik serlain probeer af te bouwen (heel traag), komt de angst meteen terug. Ik moet beide dus combineren.
22-06-2015
Vrouw, 39 jaar

Autisme

Gebruik het nu ruim 4 jaar en ben altijd op de 150mg gebleven; niet snel verhogen want op langer termijn merkte ik nog steeds verbeteringen. Eerste weken waren de bijwerkingen ernstig maar dat werd gelukkig snel minder. Energie verbetering heeft langer geduurd, wel enkele maanden. Ik neem het altijd met ontbijt in dan heb ik er de rest van de dag geen omkijken meer naar. M[lees meer...]erk dat ik beter tegen (over)prikkeling kan. Het is geen wondermiddel en lost niet alles op maar als hulpmiddel prima product (geen gewichttoename en zombie gevoel wat bij veel antidepresiva's wel het geval is). Eea heeft alleen tijd nodig en daarnaast is het ook belangrijk om voldoende rust te blijven nemen, regelmatig te eten en goed te drinken (water of thee oid). Er kunnen daarnaast ook nog andere hulpmiddelen gebruikt worden zoals bv een daglichtlamp (philips IonLite), melatonine, Cognitieve Gedrags Therapie ect. Ook afgesproken met specialist dat ik dit vanwege mijn diagnoses niet meer zal afbouwen om terugval te voorkomen.
16-06-2015
Vrouw, 48 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Eerst Lexapro gebruikt, maar werd er suf van, en had last van de andere bekende bijwerkingen. Omdat Wellbutrin ook concentratieverhogend kan werken (heb asperger) en Ritalin voor mij te heftig was besloten te stoppen met Lexapro en Wellubtrin te proberen. In begin hartkloppingen en soms ook wel angstig. Dit werd pas beter toen de dosis verhoogd werd tot de gangbare ho[lees meer...]eveelheid 300 mg. Ik moet zeggen dat concentratie beter is maar dat ik tevens denk introverter te zijn wat ikzelf wel lekker rustig vind maar de omgeving merkt er niets van. De belangrijkste bijwerkingen waren voor in het begin soms angst en hartkloppingen en als ik het niet op de nuchtere maag innam had ik er de hele dag "plezier van. Nu is het vooral een lichte fluittoon in mijn oor, vooral 's avonds als ik moe ben en hartkloppingen, maar dit alleen als ik me te druk maak. Tijd om dan gas terug te nemen.
15-06-2015
Man, 23 jaar

ADD

Ik slik nu 10 dagen wellbutrin 150 mg en weet niet goed wat ik er nu van moet vinden, het leek als ik ik er in het begin wat rustiger van werd in mn hoofd ma ook wat neerslachtig soms en ook erg duizelig en heb nu sinds de 9e dag zenuwtikken in het linker deel van mn lichaam maar denk ook soms dat ik er niet veel anders van word. Herkent iemand zich hier in en zo ja hebben[lees meer...] jullie nog tips voor mij ? Ik slik het ivm add en despressie Mvg
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (355) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely