This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

26-03-2015
Vrouw, 44 jaar

Chronische depressie

Ik slik deze in combinatie met 100 mg trazolan. Over die combi ben ik zeer tevreden! De Welbutrin krikt mijn stemming en energiepeil op en de trazolan houdt mijn angsten op afstand. Ik ben 12 kilo kwijt. De eerste 3/4 maanden waren hel. Veel angsten, weinig slaap. Toen gestart met de trazolan erbij en toen namen de bijwerkingen bijna gelijk af. Vanaf toen ben ik een ander [lees meer...]mens. Meer zelfvertrouwen, veel meer plezier, spontaner en zeer redelijk in balans. Ik functioneer in de wereld ipv elke dag overleven. Dus doorzetten, evt. met tijdelijk een angstremmer erbij.
17-03-2015
Vrouw, 20 jaar

ADD

Het medicijn werkt goed, heel tevreden over. Ik voel me stukken beter dan voordat ik hiermee begon. Dit is voor mij echt een oplossing. Voor mijn concentratie en focus werkt het (nog) niet perfect, maar ik krijg nu 300 milligram. Ik raad iedereen die dit medicijn voorgeschreven krijgt het in ieder geval 6 weken te proberen, en niet gelijk op te geven. Als het aanslaat dan[lees meer...] heb je er zeker wat aan.
15-03-2015
Vrouw, 40 jaar

ADD

Heb jaren lang last van depressies gehad door de anticonceptiepil en is niet ontdekt door specialisten. Daardoor zat ik aan een ander dan genoemde antidepressiva voor ruim 14 en jaren bezig geweest met afbouwen. Een nieuwe psychiater kwam er achter dat ik misschien add heb en ben uiteindelijk bij wellbutrin gekomen. Na paar weken leek ik in mijn hoofd wat rustiger kon bete[lees meer...]r nadenken na paar maanden kreeg ik rode huid en jeuk. Staat ook bovenaan de lijst allergie ervoor ben bijna klaar met afbouwen en klachten nemen af. Gebruiksaanwijzing dus regelmatig blijven lezen.
05-03-2015
Vrouw, 38 jaar

ADHD

Het heeft wel een aantal maanden geduurd voordat ik goed was ingesteld. De 150 Mgwas net niet genoeg maar de 300 mg weer teveel. Ik word er rustiger van, kan mij beter concentreren en heb minder last van stemmingswisselingen. Als enige nadeel ervaar ik dat ik soms wat vermoeider ben en slechter slaap.
19-02-2015
Man, 36 jaar

Obsessieve-compulsieve stoornis

Sinds enkele maanden slik ik nu Wellbutrin icm Lexapro (15mg). Ik kreeg wellbutrin in eerste instantie om de vervelende bijwerkingen van Lexapro op te heffen. Dit werkte wel, maar bij de dosis van 150 mg bleef ik ontzettend moe. Sinds twee weken slik ik nu dus 300 mg. Dit werkt al een stuk beter, ik ben minder moe, slaap minder, heb een verhoogd libido en heb meer zin om i[lees meer...]ets te ondernemen . Voorlopig blijf ik op deze sterkte!
16-02-2015
Vrouw, 45 jaar

ADD

het helpt me om niet zo zitten te piekeren over bepaalde dingen, voel me wat relaxter
14-02-2015
Vrouw, 17 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Ben zelf nu 2 jaar depressief, ben na een jaar cognitieve therapie doorgestuurd naar een psychiater. Eerst fluoxetine geprobeerd, wat totaal geen effect had. Daarna Wellbutrin gestart omdat het in de familie werkt. Ben begonnen met 150 mg wat na 2 week werd opgehoogd naar 300 mg omdat er nog geen effect was. Nadat ik dacht dat de 300 mg ook geen effect had maar gestopt met[lees meer...] alles om te kijken of ik het zelf ook kon zonder medicatie. Kreeg toen heel erg last van ADD-verschijnselen; slechte concentratie, chaos in je hoofd etc. Hierdoor werd mijn depressie erger doordat ik erg bang ben om te falen op school etc. Op aanraden van hem maar weer opnieuw op te bouwen naar 300 mg, niet zo zeer tegen de depressie maar puur zodat ik me wat rustiger voelde.. Heb nu wel meer last van bijwerkingen als voordat ik gestopt was. Heb nu erg last van misselijkheid, hoofdpijn, verstopping.
13-02-2015
Vrouw, 25 jaar

Wellbutrin XR (bupropion)

Tegen alle verwachtingen in gaf Wellbutrin me niet meer, maar juist minder energie. Ik had moeite om de straat uit te lopen, terwijl ik normaal gesproken elke dag 1-2 uur wandel of fiets. Hiernaast maakte het me ook ontzettend obsessief. Ik kon gedachten niet meer loslaten. Omdat ik ook een eetstoornis heb, uitte zich dat in elk moment van de dag denken aan eten, alsof ik [lees meer...]eraan moest blijven denken omdat er anders iets mis zou gaan. Het enige positieve aspect eraan was dat ik er van afvlakte, alhoewel dat voor sommige mensen misschien een negatief effect kan zijn.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (635) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (320) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica