ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

07-04-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik slikte al 22 jaar Venlafaxine , 150 mg, ik heb er altijd goed op gereageerd tot nu.. Nu had ik de indruk dat Venlafaxine me niet meer ondersteunde. Heb de Venlafaxine afgebouwd op advies huisarts en psychiater en slik nu sinds 5dgn de Wellbutrin 150 mg. Ik voel me verschrikkelijk!! Kort beschreven- Erg duizelig, onrustig, snel geprikkeld en beperkt met alles. Ik h[lees meer...]eb nooit geweten dat je zo ziek kan worden van een medicijn. Klink dit iemand bekend in de oren?
07-04-2017

ADHD

Na veel medicatie geprobeerd te hebben tegen de symptomen van adhd scoorde dit medicijn goed. tegelijkertijd gebruik ik paroxetine 20mg /10mg tegen angstaanvallen.
05-04-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik kreeg dit nadat ik het hele protocol al doorlopen had. Drie middelen met geen, of een verkeerde uitwerking. Mijn psychiater schreef mij toen welbutrin voor. Ik heb zitten wachten tot ik de horlepiep ging dansen. Gebeurde niet, uiteraard. In mijn gesprek daar over met de psychiater kwam naar voren dat ik inmiddels wel een stuk actiever was. Daar had ik zelf helemaal nie[lees meer...]t op gelet. Dit middel gaf mij een extra zetje in energie/vitaliteit. Het maakte opstaan en aan de gang gaan makkelijker en gaf het duwtje dat het een stuk makkelijker maakte om vervolgens volle kracht in therapie te gaan. Ik gebruik het nog steeds en voel voorlopig ook niet de drang om er mee te stoppen.
24-03-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 3 jaar al veel verschillende pillen combinaties gehad, Ik heb hoop dat de pillen die ik nu inneem me zullen helpen.
10-03-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik heb dit middel gekregen als vervanging voor Venlafaxine. Afkicken van de Venlafaxine is een hel. Nu het steeds meer uit mijn systeem is merk ik andere bijwerkingen die ik relateer aan de Welbutrin. Ik voel me enorm onrustig en opgejaagd. Ik heb een zeer kort lontje en ik voel me vaker angstig. Binnenkort de balans opmaken met de psychiater maar voor nu ben ik verre [lees meer...]van tevreden.
04-03-2017

Chronische depressie

Ik slik nu een jaar Welbutrin en ben er zeer tevreden over. Ik ben in Okt'16 van 150 mg naar 300 mg gegaan. Daarvan heb ik niet echt iets gemerkt in mijn stemming. Ik ben alleen wel vaker misselijk ervan en elke avond brandend maagzuur. Ik ga nu weer terug naar 150 mg. De dokter zei dat er maar drie dagen bijwerkingen zullen zijn, maar ze zei niet wat voor bijwerkingen. Er[lees meer...] zijn alleen tabletten van 150 mg, dus afbouwen is er niet bij. Ik ben benieuwd.
05-02-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik gebruik nu 4 weken Wellbutrin XR 150 mg en krijg alleen maar meer angsten in plaats van minder. Weet iemand hoelang het duurt voordat ik vooruitgang ga merken ???
03-02-2017

ADD

Sinds een aantal jaar de diagnose ADD. Eerst begonnen met ritalin en coaching. Hierdoor beter in mijn vel gekomen. Meer rust. Wel last van de rebounds. Toen we een kinderwens hadden in overleg met psyg overgestapt naar wellbutrin. Wat een verschil. Niet meer hele dag in de weer met medicatie. Wel iets mindere werking als methylfenidaat, maar totaal geen rebound of andere b[lees meer...]ijwerkingen. Toen ik dacht zwanger te zijn kon ik gelijk stoppen. Omdat ik de laagste dosering heb. In zwangerschap beduidend minder klachten. Ik voelde me erg fijn. Zelfs na 42 weken zwangerschap. Na zwangerschap weer verder met wellbutrin. Afgelopen jaar wat anders gaan proberen. Om te kijken hoe de werking was. Eerst concerta. Nou binnen paar maanden mee gestopt was gejaagd, vet geïrriteerd en ook last van de rebound. En slapen. Daarna dexamfetamine. In begin erg fijne ervaring. Maar na een paar maanden vervelende bijwerkingen. Gejaagd, geïrriteerd, slecht slapen. En voelde precies wanneer het begon te werken. Sinds 3 weken weer Wellbutrin. En ik ben er nu wel achter dat dit het beste werkt voor mij. 1 x daags 1 tablet en niet de hele dag bezig met het innemen van de medicatie. En een beduidend betere nachtrust.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!