lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na een maand 150mg geslikt te hebben, zonder effect, is de dosering verdubbeld. Idee daarachter was 'stel dat deze dosering wel zou helpen?'. Ik zit nu anderhalve week op deze nieuwe dosering. Volgens mijn psychiater heeft het nog een kleine week en dan zou ik echt effect moeten merken, als het wat gaat doen. De tablet is goed door te slikken. De apotheek heeft het medicij[lees meer...]n alleen niet altijd in voorraad. Ik had al last van bijwerkingen toen deze dosering begon, deze zijn ook allemaal gebleven: Hoofdpijn, misselijk, na bijv. een half broodje overvol gevoel hebben, eten amper wegkrijgen en het smaakt gewoon niet lekker meer. Ik ben sinds ik met dit medicijn begonnen ben 8 kg afgevallen. Wat best veel is want nu heb ik weer ondergewicht.. De allerergste bijwerking echter begon pas bij deze dosering. Slapeloosheid. Ik heb al medicatie voor het slapen, die werkte goed voor dit medicijn begon en bij 150 mg ook. Maar sinds de dag dat deze medicatie gestart is heb ik geen enkele nacht gehad langer dan 5.5 uur. Ik kom slecht in slaap, wordt vaak wakker en dan ook klaarwakker, en wordt ook weer vroeg wakker. Misschien is het allemaal de moeite waard als het bij iemand werkt. Maar ik vind het tot nu toe erg onprettig allemaal.
19-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Na twee andere soorten anti-depressiva, SSRI's, heb ik met mijn psychiater besloten nog een andere, van een ander soort, te proberen. Ik kreeg ze op een punt dat ik me erg slecht voelde. En de eerste dagen na het begin voelde ik me nog veel verschrikkelijker. Ook ontstond er soms best heftige, hoofdpijn. De hele dag door. Pijnstilling hielp goed, maar dat kan je niet non-s[lees meer...]top nemen. Ik ben nooit een groot eter geweest, en de depressie had me al van mijn hongergevoel/eetlust beroofd maar nadat ik starte met dit medicijn werd het echt niet veel prettiger. Al snel smaakte het voedsel niet meer, zelfs de dingen die ik normaal lekker vond. Ik voelde me enorm snel vol, na n halve boterham had ik het gevoel dat er niks meer bij kon. Ik kreeg het eten amper doorgeslikt, en voelde me enorm misselijk. Ik had een enorme weerzin tegen eten. Ik ben ook in een maand 5 kg afgevallen. Toch ben ik het blijven slikken, wat het had kunnen helpen. Na een maand begon het nog niet te werken, toen is de dosering verdubbeld. Wat tot nu toe ook nog geen effect heeft gehad.
16-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik heb een huwelijk achter de rug van ruim 32 jaar met een man die een narcistische persoonlijkheid heeft en ook nog eens een pathologische leugenaar is. Psychologische manipulatie was een hobby voor hem. Na 20 jaar lang "lief"en leed gedeeld te hebben en na 3 faillisementen en schulden door mismanagement van "manlief " die alles in eigen beheer had en aan grootheidswaa[lees meer...]nzin leed, eigen huis kwijt. toch een beetje depri geworden. Antidepri ingenomen. Matig resultaat. Mijn allerliefste hobby paardrijden (eigen paard) opgegeven door depressie. Werkte in de zorg. Nu afgekeurd door aanhoudende depressie en wekelijks migraineaanvallen. Nu na 32 jaar huwelijk door man in de steek gelaten. wilde geen depressieve vrouw hebben maar een jonger vrolijker ding. En dat terwijl hij degene was waar ik depressief door ben geworden. Ik heb inmiddels 6 soorten antidepressiva gebruikt en sta momenteel op Welbutrin XR , Fluoxetine 20mg. en Quetiapine 25mg. Een zegen is dat ik nu weer van mijn 2 lieve meisjes kan genieten. Ik ben een Christen en wij mogen geen zelfmoord plegen, maar ik dank God op mijn blote knieeen dat er antidepressiva bestaat. Dank zij deze middelen kan ik een goede, verantwoordelijke moeder zijn die weer kan houden van haar kinderen. Met blijdschap kan ik meedelen dat mijn migraine nu een heel stuk verminderd is.
13-01-2017

Chronische depressie

Begonnen met 150 mg per dag. Mensen om mij heen merkten binnen een week duidelijk verbetering. Meer ontspannen. En geen last van bijwerkingen. Na een maand of 2 nam de depressiviteit/spanning weer toe. Psychiater verdubbelde toen de dosis. Eerst leek dat positief uit te pakken. De spanning en depressiviteit namen af. Maar na enkele weken begonnen de bijwerkingen de overha[lees meer...]nd te krijgen: suizen in de oren, snel duizelig worden van naar een beeldscherm kijken, vermoeidheid (helemaal na enige inspanning), minder zin in seks, en toegenomen lusteloosheid.
10-01-2017

ADD

Stimulantia maken mij juist onrustig, dus nu gebruik ik wellbutrin. Eerste twee weken 150 mg, daarna twee weken 300 mg en nu al bijna twee weken 450 mg. Echter, ik merk er helemaal niks van. Alsof ik niks heb geslikt. Geen bijwerkingen en geen effect. Duurt het echt zo lang voordat het begint te werken? Ik hoor het graag.
06-01-2017

Wellbutrin XR (bupropion)

Door een ernstig trauma depressief geworden, gestart met welbutrin om de therapie aan te kunnen, trauma therapie. Dit ging goed en het was op die momenten ook fijn om het middel te slikken. Later wanneer het trauma verwerkt was en ik mijn normaal leven terug begon te krijgen ben ik er heel veel door afgevallen, daarna begonnen de bijwerkingen: droge mond, concentratieprobl[lees meer...]emen, roes in hoofd, gevoelig in emotie, heel veel energie, darmproblemen, verstopping, diarree, verminderd seksleven, slechte ogen, wazig zien, hoofdpijn, veel jeuk, galbulten, droge huid enz. Nu na vier jaar aan het afbouwen, sta nu op 150 mg. Het gaat wel al zijn er veel ontrekking verschijnselen. Nu twee maanden deze hoeveelheid blijven slikken om een nieuwe balans te krijgen en dan de grote stap naar niets meer, een eerdere poging tot stoppen was heel heftig en kon niet verder naar niets. Ben nu hoopvol maar denk wel dat het lastig word om naar niets te gaan, niet zozeer omdat de depressie zich terug laat zien maar om de ontrekkings verschijnselen. Ik ben er duidelijk verslaafd aan geraakt al zeggen artsen dat het niet kan. Bezin u voor je met dit middel langdurig start.
04-01-2017

Chronische depressie

Nu na bijna een jaar gebruik merk ik er nog steeds niet veel van. Daarom switch naar Citalopram. Kreeg het voorgeschreven voor mijn depressie en ter bevordering ADHD .
10-12-2016

Overspannen/burn-out

In eerste instantie paroxetine gebruikt; hielp niet echt en de kilo's vlogen eraan. Daarna Welbrutin gebruikt. Binnen de kortste keren 18 kg afgevallen. Mijn stemming werd beter, het onrustige gevoel verdween en bergen energie. Enkele bijwerkingen, zoals oorsuizen en onrustige slaap. Het oorsuizen merk je op een gegeven moment niet meer. Voor de onrustige slaap gebruik ik [lees meer...]af en toe temazepan. Ik.gebruik het medicijn nu jaren. Bouw het soms af , als mijn stemming (onrustig gevoel) bouw ik het weer langzaam op. Het op en afbouwen is in overleg gebeurd met de psychiater. Kan geen kwaad . Ik heb er veel baat bij. Dus tijden geen welbutrin, dan weer wel. Dat bevalt mij uitstekend.
Pagina 1 van 7

Mirena (1937) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (398) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!