lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

05-09-2016

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben heel positief over het gebruik van Wellbutrin nu ik het een jaar gebruik heb ik een goed inzicht wat het allemaal doet. Eerst 150 mg daarna 300mg en nu weer terug naar 150mg. Hiervoor heb ik paroxetine gehad en dat was echt een drama, emotieloos, niet mezelf, en veel bijwerkingen. Bij wellbutrin in het begin enkele, maar veel minder en lichtere bijwerkingen. Vooral[lees meer...] slapeloosheid, misselijkheid, geen eetlust, meer zweten. Dit ging na enkele weken grotendeels weg. De enige dingen die ik nu nog merk zijn, gewichtsverlies (-5kg), meer zweten en wat meer haaruitval. Wellbutrin heeft mij heel erg geholpen tegen een zware depressie van 6 jaar en ik heb nu eindelijk gevoel dat dit wel iets voor me doet. Je blijft jezelf, niet de emoties wegdrukken zoals veel middelen dat wel doen, je krijgt meer energie en weer zin in het leven. Heel blij mee!
27-08-2016

ADD

Nou er valt weinig te vertellen ,ik merk niks ,dus mijn vraag is wanneer gaat het werken ik slik het omdat ik onrustig ben en m'n eigen niet kan concentreren . weet iemand wat wel werkt ?
16-08-2016

Chronische depressie

Voorgeschiedenis: 16 jaar Seroxat (weet de dosis niet meer) (vlakte mijn gevoelens af en had steeds hogere dosissen nodig), daarna 3 jaar Cymbalta 60 mg (werd ik vooral zeer moe van), nu sinds 1,5 maand Wellbutrin 300 mg. In de eerste week schrok ik van de effecten: zeer geagiteerd, angstig, niet kunnen inslapen, opruimwoede (was ik wel blij om want het laatste jaar verwa[lees meer...]arloosde ik mijn huishouden). Gevolg: moe door slaaptekort, ook middagdutjes lukten niet meer (terwijl ik dat normaal dagelijks deed). Nu, na 1,5 maand: ik voel me niet afgevlakt zoals bij Seroxat, integendeel. Ik kan heel emotioneel worden, bvb keihard huilen bij een aangrijpende film of een ontroerende situatie. Is wel vervelend, maar het voelt wel 'echter', als 'n soort van kwetsbaarheid die ik moet omarmen ipv te onderdrukken.Hoop wel dat dit nog vermindert... Slaapproblemen zijn aan het verdwijnen, heb gewoon minder slaap nodig, ben veel daadkrachtiger, alerter, energieker, en last but not least, ik heb opvallend veel zin in sex (voordien vrij laag libido). Ik kan ineens eindeloos achter elkaar klaarkomen, niet normaal. Zijn er nog mensen die dit hebben?? Conclusie: ik had serieuze twijfels, maar het lijkt erop dat dit middel zeer goed bij mij past. de depressieve stemmingen zijn er nog steeds, maar nu kom ik tenminste mijn bed uit en onderneem ik veel meer. En daardoor kom ik meer onder de mensen, waardoor ik minder pieker en meer leuke dingen meemaak. Opwaartse spiraal dus. Ik hoop dat het zo blijft verdergaan.
03-08-2016

ADD

Ik heb add en een ontwijkende persoonlijkheid stoornis. Ik kwam eigenlijk nooit verder dan tv kijken en mijn werk. Sinds het gebruik voel ik me zelfverzekerd in combinatie met concerta 27 Mg gaat het helemaal geweldig. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen, de medicatie had wat mijn betreft veel eerder gemoeten dan was het iets makkelijker geweest met opleidingen.
29-07-2016

Borderline persoonlijkheidsstoornis

De eerste behandeling met wellbutrin was zeer effectief, het enige we toen nog niet wisten, is dat het samen met het medicijn abilify of hoge dosis tramadol epileptische aanvallen kan veroorzaken. Toen ik wellbutrin nam samen met abilify kreeg ik plotseling een epileptische aanval, na vele onderzoeken werd er geen reden gevonden voor die aanvallen. Tot op een dag ik bij ee[lees meer...]n apotheker anders dan mijn standaard apotheker mijn medicatie ging halen, die wist mij te vertellen dat de combinatie wellbutrin en abilify niet zo goed was, heb toen deze medicatie veranderd en de aanvallen waren gedaan. Toen verschillende medicatie geprobeerd, maar geen enkele gaf positief resultaat voor me daarna op eigen vraag terug overgeschakeld op wellbutrin eerst 150mg nu 300mg daarna zware operatie gehad en pijnstiller tramadol gekregen, moest dit in vrij hoge dosis nemen toen heb ik terug epileptische aanvallen gehad zonder een duidelijke verklaring, maar na het verlagen van de dagelijkse dosis van tramadol heb ik geen aanvallen meer gehad.
22-07-2016

Chronische depressie

Bijwerkingen: misselijkheid, continu drang om te plassen, oorsuizen, dunne ontlasting/buikpijn, duizeligheid, niet kunnen slapen. Verleden medicijngebruik: nortriptyline, prozac, efexor, citalopram, paroxetine. Functioneren tot nu toe: altijd suf/moe, onverschillig, onwillig, geen libido, gewichtstoename, buitensporig veel slapen en nog steeds depressief. Nu m[lees meer...]et Welbutrin: direct actiever, ondanks dat ik nu maar 4 uur slaap per nacht krijg. Opgepept zonder dat het vervelend is. Iets meer opstandig, maar dat is in mijn geval niet erg. Prettige bijkomstigheid: sigaretten staan me ontzettend tegen (wie weet....) Hoop wel dat de bijwerkingen minder worden....
19-07-2016

ADD

Iets betere focus, iets rustiger, geen of bijna geen angsten meer. Na een week begon ik al het medicijn te ervaren. Het starte met lichte hoofdpijn maar gaf me een positief gevoel, angsten die ik vooral in de ochtend had zijn verdwenen. Mijn zin en creativiteit word steeds beter...
17-07-2016

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben twee weken geleden met dit medicijn begonnen, omdat ik heel veel ben aangekomen van de fluoxetine. De eerste dagen was ik blij, omdat ik misselijk was en weinig eet, maar ik merk dat mijn honger gevoel steeds meer toeneemt. Wat ik erg vervelend vind, is dat ik gewoon geen lontje meer heb. Ben heel snel boos en kan niks hebben. Zijn er meer mensen met deze ervaringen[lees meer...]? En gaat dit nog over? Zijn er ook ervaringen dat bij langer gebruik je toch nog gaat afvallen?
Pagina 1 van 7

Mirena (1920) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase