lees de ervaringen

Wellbutrin-xr

Verslavingsziekten
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (109 meningen)
  • ADHD (31 meningen)

205 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

29-03-2014
Vrouw (67) - Chronische de...

Tevredenheid over:
Vanwege een zware depressie gebruik ik nu al 8 maanden wellbutrin plus prozac. Het gaat wel beter, maar de depressie is nog steeds niet over. De bijwerkingen van de wellbutrin waren droconisch in het begin, ter kalmering moest ik daar prozac bij gaan nemen. Na een maand of vier ging het beter. Ook wekelijks gesprekken. Als je geheel klachtenvrij bent, moet je het nog een [lees meer...]jaar blijven gebruiken. Heeft iemand ervaring met een zo langdurig gebruik van welbutrin?
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

28-03-2014
Man (28) - ADD

Tevredenheid over:
Het gebruik van dit medicijn is voor mij een groot drama geworden. Dit medicijn opgebouwd van 150 naar 300 een vervolgens 450 mg zonder een merkbaar effect buiten constante vermoeidheid. Uiteindelijk heeft de ambulance mij mogen afvoeren naar het ziekenhuis na een epileptische aanval voor mij moeders en vriendins ogen. Zelf nog tamelijk last gehad van de nasleep hierv[lees meer...]an, naar erger vond ik te zien hoe traumatisch het was voor mijn moeder en vriendin om te moeten toekijken hoe ik volgens hen, dood leek te gaan.

18-03-2014
Vrouw (21) - Depressie

Tevredenheid over:
Wellbutrin heeft mij echt geholpen om mijn depressie te overwinnen. Fluoxetine en Notrilen werkten niet. Ben begonnen met 150mg, toen 300 en daarna 450mg. Het heeft ongeveer 6/7 weken geduurd voordat het begon te werken.Heb ook een stuk minder last van onrust in mijn lijf en hoofd. Enige bijwerking waar ik echt last van heb is de droge mond, en toen ik het nog 's avonds in[lees meer...]nam had ik ook veel last van slapeloosheid, maar nu neem ik het 's ochtends en is dat een stuk minder. Sinds ik van 300 naar 450 mg ben gegaan heb ik ook last gekregen van heel vreemde nachtmerries, hiervoor heb ik nu topamax gekregen

09-03-2014
Vrouw (41) - Depressie

Tevredenheid over:
De zwarte wolk om me heen werd steeds dikker. Ik huilde elke dag en was mijn dood al aan het plannen. Toen kreeg ik dit middel. Vanaf dag 1 van gebruik is de zwarte wolk weg. Frappant. Ik heb geen last van enige bijwerking. In het verleden heb ik Zoloft gebruikt, daar werd ik hyperdepieper van. Ook heb ik Efexor gebruikt, maar de bijwerkingen waren vreselijk, ik ben er sn[lees meer...]el mee gestopt. Ik vind dit n wondermiddel! Ook heb ik geen trek meer in tabak, wiet en alcohol. gebruikt

04-03-2014
Vrouw (35) - Depressie
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Hallo. Ik nam eerst enkel sipralexa maar dat deed niet uit. Ondertussen neem ik nu 4 maanden wellbutrin erbij. Heb de eerste 2 maanden 150mg genomen, maar daar kreeg ik geen enkele verbetering bij. Had wel last van bijwerkingen zoals zweten, concentratieproblemen, zwakte, erge moeheid en had nog steeds last van zwarte gedachten. Er werd overgeschakeld naar 300mg en daardoo[lees meer...]r heb ik geen zwarte gedachten meer, wat goed is, maar heb nog steeds last van die andere bijwerkingen (behalve zweten) en dat is heel erg vervelend! Wat kan ik doen? Andere medicatie? Mr dan graag iets waar ik niet van verdik... Heeft er iemand raad of tips? Alvast bedankt. Groetjes mireille

13-01-2014
Vrouw (20) - ADD

Tevredenheid over:
Ik ben ongeveer 2 jaar geleden gediagnosticeerd met ADD. Aan het begin heb ik Ritalin gebruikt. Dit werkte goed voor mijn concentratie maar mijn depressieklachten namen niet af en werden soms alleen maar sterker. Toen ik bij een andere psychiater terecht kwam heeft deze mij meteen Wellbutrin voorgeschreven en er is echt een wereld voor mij open gegaan. Ik zit nu op 150mg. [lees meer...]Dit ga ik wel binnenkort verhogen maar alleen dit al heeft een positief effect gehad. De eerste 2 weken waarin ik moest wennen heb ik enorm veel last gehad van bijwerkingen. Hier werd ik wel al voor gewaarschuwd. Ik ben gevoelig voor migraine dus hier heb ik 2 weken last van gehad. Ik heb vreselijke stemmingswisselingen gehad (ondanks dat ik dit middel neem om stemmingswisselingen onder controle te krijgen) deze werden dus de eerste 2 weken alleen maar erger. Ik had last van mijn maag, mijn hoofd, duizeligheid, spierpijn, stemmingswisselingen en ik was enorm prikkelbaar. Dus zegmaar zo'n beetje alle redenen om dit medicijn niet te nemen. Maar eenmaal na de 2 weken namen deze bijwerkingen allemaal af. Nu heb ik alleen nog dat als ik midden in de nacht wakker wordt, ongeacht de tijd, ik kom niet meer in slaap. Voor de rest is dit mijn wondermiddeltje en dit heeft mij echt gered. Ik ben er heel erg blij mee. Wel moet ik zeggen dat in de eerste weken er echt een 'rush' is van alle positieve effecten waardoor deze heel sterk zijn. Na een aantal weken neemt dit ook af waardoor het leven 'normaler' wordt als het ware en niet meer elke dag een feestje is. Daarom ben ik benieuwd wat een verhoging mij kan brengen. Ik raad iedereen met ADD (en sowieso iedereen die er ook depressieklachten bij heeft) om dit middel in ieder geval te proberen. Het verschilt van persoon per persoon, heb ook iemand gesproken waarbij het alleen maar slechte dingen doet. Maar het is het proberen waard zeg ik maar.

17-11-2013
Man (33) - Angststoornis
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Hallo, Na anderhalf jaar geleden ook al eens bupropion (Wellbutrin) te hebben gebruikt, besloot ik het maar is nogmaals te proberen. Ik slik het nu zo'n 3 weken en het effect lijkt minimaal. Net als vorige keer (alleen toen veel heftiger) werkte het spul de eerste paar dagen na inname goed, alleen ebte dit helaas steeds meer weg. Ik slik het tegen allerlei angsten en d[lees meer...]aar hielp bupropion dus alleen enkele dagen tegen. Ik heb het middel uit eigen beweging onlangs verhoogd naar 450 mg maar volgens mij heeft dit ook weinig verbetering ten opzichte van mijn angsten. Ik slik er wel een ander medicijn bij (Pipamperon) wat volgens mij dopamine verlagend werkt, terwijl bupropion het dopaminegehalte juist verhoogd. Heeft iemand ervaring met deze combinatie , en klopt het dat deze medicijnen elkaar tegen zouden kunnen werken? Ik overweeg de bupropion af te bouwen om dan te kijken of de wellbutrin wel effect heeft, maar vooralsnog heeft het dus nauwelijks effect. Bleef het maar zo goed als de eerste paar dagen werken dan zou ik dik tevreden zijn..

16-10-2013
Man (44) - ADD

Tevredenheid over:
Dag beste mensen, Sinds november 2012 heb ik diagnose ADD. Ik ben onder begeleiding van een psychiater gaan uitvinden welk medicijn bij mij zou werken om de klachten te verminderen. Eerst Ritalin en Concerta geprobeerd. Kortgezegd namen de klachten alleen maar toe en er kwamen er zelfs bij (depersonalisatie en zombie-gevoel). Sinds maart begonnen met Wellbutrin XR en d[lees meer...]it geleidelijk opgebouwd naar 450 mg. Vanaf het begin goede resultaten gehad, wel wat bijwerkingen, vooral bij het ophogen van 150 naar 300mg. Sinds augustus gebruik ik dus 450mg per dag en dit heeft voor een echte "doorbraak"gezorgd in positieve zin. Deze dosering is hoger als de 300mg die door veel artsen en apothekers als max worden voorgeschreven, maar bij PsyQ (waar ik mijn recepten krijg) is het in voorkomende gevallen proberen van 450mg intern beleid. Ik voel mij echt een ander mens. De eeuwige onrust, gejaagdheid en stress in mijn lichaam zijn zo goed als verdwenen. Ben rustiger in contact met anderen, en eindelijk als ik aan iets begin kan ik mijn hoofd erbij houden en maak ik het ook af. Ik voel mij echt een ander mens. Ik ben echt heel blij met dit medicijn en als ik soms terugkijk op de 43 jaar die achter mij liggen bedenk ik me; wat heb ik toch altijd "getobt"en hoeveel fijner loopt ALLES in mijn leven nu. Het zal duidelijk zijn dat ik erg tevreden ben met dit medicijn. Ik denk wel dat er geen 2 mensen op deze wereld hetzelfde zijn en dat ieder mens anders op deze (en andere) medicijnen zullen reageren. Veel geluk gewenst aan iedereen die dit medicijn overweegt te gaan gebruiken!!

Reactie:

Jeetje wat goed. Ik ben zelf eind vorig jaar begonnen met welbutrin en was heel erg duizelig. Nu mn oude medicijnen lexapro afgebouwd en over op 300 mg. Voel me gejaagd en nerveus. Ik hoop dat het snel gaat werken. Als ik jouw bericht lees word ik echt blij. .. Ik zou ook zo graag eens rust in mijn hoofd hebben. Ook ik loop bij psyQ... Dus heel herkenbaar groetjes Tess

Datum 06-02-2014 10:31

14-10-2013
Vrouw (39) - ADD

Tevredenheid over:
Ik slik nu een aantal dagen Wellbutrin dus de effectiviteit zal nog moeten blijken na een aantal weken. Ik slik Wellbutrin in combinatie met Remeron wat een goeie combi is. Remeron heb ik gekregen om te slapen en Wellbutrin om wat energieker te worden. Toch merkte ik dat effect vrijwel meteen. Ik was door de Remeron behoorlijk suf in de ochtend en voelde meteen dat ik een [lees meer...]stuk alerter ben. Ik neem de Wellbutrin in de ochtend en 's avonds de Remeron waardoor ik goed slaap. Vervelende bijwerking van Wellbutrin is dat je niet kan slapen en ik merkte in de eerste dagen dat ik wat onrustiger sliep en vaker wakker werd maar dat is nou weer verdwenen. Andere bijwerkingen, duizelig, misselijk en droge mond. Maar dit was voor een aantal dagen en licht.

28-09-2013
Vrouw (34) - Overspannen/b...

Tevredenheid over:
eind februari werd een burn-out + uitputtingsdepressie bij me vastgesteld. Ik sliep al maanden nauwelijks en had het enorm lastig om me door een dag te worstelen. Nadat ik een paar maanden thuis was kreeg ik Wellbutrin voorgeschreven omdat ik geen energie had en liefst een ganse dag zou slapen. Eerst kreeg ik 150 mg maar daar had ik weinig verbetering mee, vanaf half ju[lees meer...]ni werd de dosis verdubbeld naar 300 mg en daar had ik na amper twee dagen reeds duidelijke verbetering mee. Ik leek de eerste paar dagen wel een duracell konijn maar dat stabiliseerde vrij vlug naar normale energie. Inmiddels pak ik ongeveer om de twee dagen een tablet van 300 mg heb daarbij meer resultaat dan elke dag 150 mg??? Bijwerkingen heb ik niet gehad behalve die eerste dagen over energiek te zijn.

Reactie:

Hoi, Ik slik nu sinds mei 150mg, Ik ben 1 keer maar dat was al na 8 dgn 150mg geslikt te hebben omhoog gegaan naar 300 mg. Maar die verhogen was te snel en na 8 dgn ben ik weer terug gegaan naar 150mg. Tot nu toe wilde ik de stap naar 300mg niet meer maken. Maar ik ben te somber en 150mg werkt niet meer. Om de dag 300mg is voor mij misschien ook een optie. Of ik was aan het denken de enne dag 150 en de andere 300mg. Wie heeft je het advies gegeven om het om de dag te slikken en waarom doe je het niet iedere dag? En merk je verschil bij de dagen dat je hem slikt en de dgn dat je het niet doet? O ja, heb je voor de opbouw naar 300mg eerst een aantal dgn iedere dag genomen? Ik heb trouwens zelf de laatste 3 jaar 2 burn-outs gehad en heb een lichtere vorm van depressie. Voor de rest gaat het wel! ;) Ik heb geen ervaringen met forums ik hoop dat je het leest en mijn vragen wil beantwoorden. Groetjes Arthur

Datum 20-10-2013 10:50

20-09-2013
Vrouw (54) - Overspannen/b...

Tevredenheid over:
Heb ongeveer alle bijwerkingen gekregen na enkele dagen te zijn overgestapt van wellbutrin 150naar wellbrutin 300 en heb nu na bijna 3 maanden nog steeds last van erge fluittoon in beide oren die me bijna gek maakt, heb geen enkel positief effect gehad!!!!!!!!!!!!!!!

18-09-2013
Man (40) - ADD
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Ik neem sinds anderhalve week het middel op advies van mijn psychiater vanwege een lichte depressie met angsten i.c.m. ADD. Het geeft wel wat rust, maar ik ondervind een aantal nare bijwerkingen zoals hoofdpijn, oorsuizen, woordvindproblemen, verstoord slaapritme en het ergste: van mijn libido is niks meer over. Mijn erecties zijn niet meer echt hard te krijgen en duren ve[lees meer...]el te kort. Voor mij een reden om ermee te stoppen!

26-08-2013
Vrouw (33) - Depressie

Tevredenheid over:
Sinds ik me kan herinneren heb ik angsten en een algemeen negatief wereldbeeld. Ik heb 7 jaar Sipralexa 10 mg en een halfje Remergon (7,5mg) voor het slapen gaan. Dit heeft vrij goed geholpen, maar weegt momenteel sterk door op mijn relatie omwille van apathie en geen libido. 3 dagen geleden met Wellbutrin begonnen. Ik vrees dat mijn dokter zich vergist heeft van dosis, [lees meer...]want 300 mg om mee te beginnen is ECHT niet aan te raden. Geen oog dichtgedaan, zweten, zweverig, geen concentratie, angst verhoogd, doodmoe, zwak, trillen... En dat als werkende mens. Naar het werk rijden was levensgevaarlijk vandaag! Heb weinig vertrouwen in dit medicijn als het je op deze manier kan beïnvloeden. Ik lees hier dat de bijwerkingen na enkele weken zouden verdwijnen... Hopelijk ja want op deze manier houd ik het niet lang vol. Een vriendin van mij heeft wat bloeddruk (hart?) problemen gehad nav dit medicijn. Van Sipralexa nooit zulke neveneffecten gehad.

23-08-2013
Man (35) - ADD

Tevredenheid over:
Wat is mijn leven veranderd in 2 jaar. Het lijkt een wonder. Al vanaf jonge leeftijd ben ik in de psychiatrie beland. Angsten, depressie, malen, geen concentatie, impulsief. Nooit is er een duidelijke diagnose aan het licht gekomen. Ik had een WAJONG uitkering en hoopte ooit vrede te vinden met mijn bestaan op dat moment. Totdat ik door een nare ervaring in mijn leven[lees meer...] in een therapiegroep belandde. Dat was eind 2010. Daar kon ik alle prikkels en informatie niet verwerken en werd bijna psychotisch. Toen heeft mijn toenmalige behandelaar de term ADD laten vallen. Ik ben doorgestuurd naar een specialist. Alle puzzelstukjes vielen op zijn plaats. Na 34 jaar afvragen wat ik had was daar het antwoord. Begonnen met Ritalin maar werd erg angstig. Toen Wellbutrin gekregen. Erg moeten wennen doordat alles (positief) veranderde. Alsof ik mezelf opnieuw leerde kennen samen met mijn verborgen talenten en kwaliteiten. Inmiddels werk ik voor het eerst in mijn leven fulltime in de gehandicaptenzorg en ben verlost van het UWV. Eindelijk kan ik filteren, concentreren, impulsen controleren relatieveren. Daarnaast volg ik een studie psychologie, een droom die ik al heel mijn leven had. Eindelijk heb ik rust, stabiliteit en regelmaat in mijn leven en in mijn hoofd.

Reactie:

beste man 35 wat fijn dat ik u ervaring lees,het is als of ik zelf mijn verhaal hier heb neer gezet ,het ontroert me echt om dit te lezen ,omdat ik gewoon het zelfde heb mee gemaakt therapie ,uitkering enz enz gr

Datum 13-12-2013 11:22

01-08-2013
Vrouw (37) - ADHD

Tevredenheid over:
Ik vind wellbutrin zeker een geschikt middel voor mijn adhd klachten, bij mij werkt het meteen. Na het innemen was ik na 2 uur al veel rustiger geworden. Wel wat bijwerkingen zoals duizeligheid en een beetje moe, maar alles beter dan mijn onrust, piekeren en angstgevoelens. Dit middel zorgt voor balans, ik ben wel minder enthousiast dus meer bedachtzaam maar dat is momente[lees meer...]el zeer welkom in mijn leven.Ik heb gelukkig geen slaap problemen. Me beter kunnen focusen is een zegen! Ik gebruik wellbutrin op aanraden van mijn psychiater, en ik hoef het niet elke dag te nemen. Het werkt voor mij net als ritalin, meteen effect.maar minder heftig. Bij ritalin sta ik meteen strak...Je kan het periodes in nemen als je het even moeilijk hebt, als een steuntje in de rug...zoals NU...een welkom steuntje...

16-07-2013
Vrouw (29) - Depressie
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Sinds een paar jaar geleden ADHD vastgesteld... nooit echt voor laten behandelen vond dat het wel ging. Uiteindelijk ging het allemaal niet meer en kwam ik mede door ADHD en het falen van alles als het huishouden, administratie etc. in een depressie.. Had eerst citolapram dit werkte goed tegen mijn depressie (eerste weken vreselijk rot bijwerkingen).. toen depressie ove[lees meer...]r was gestart met concerta.. hiervan kreeg ik Hypomanen. Kon niet meer slapen, mijn hoofd werd nog meer warrig het was een drama.. kortom moest gelijk stoppen na paar dagen.. Nu enige wat nog enigzins effect voor adhd zou hebben was welbutrin.. Eerst Citolapram afgebouwd en sinds vrijdag 150 mg welbutrin..maarja.. merk ik iets?? Ja en nee.. alleen alle bijwerkingen merk ik en positieve dingen dus nog niet..maarja moet het vast de tijd geven.. Veel last van hoofdpijn, droge mond, niet kunnen slapen.etc.etc.etc..

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum