Dexamfetamine

Amfexa (150 meningen)
Medikinet (117 meningen)

30-03-2020

ADD

Dexamfetamine 2,5mg van DMB werkte uitstekend. Amfexa werkt niet. Het is een afschuwelijke ervaring. Alsof je een prachtig bergachtig zonovergoten natuurlandschap inwisselt voor een grauw bedrijventerrein. Ik gebruik geen Amfexa meer.
22-03-2020

12-03-2020

ADD

Mijn zoon heeft sinds het gebruik van deze medicatie zo zichzelf kunnen zijn. Hij kon zich eindelijk concentreren op zijn werk opschool en is in 1 jaar tijd 2 niveaus gegroeid op school. Hij kon eindelijk wat meer vrienden maken zonder te veel strubbelingen. Tijdens sporten kon hij erbij blijven met zijn gedachtes. Verjaardagen bezoeken was geen hel meer voor hem. Hij k[lees meer...]on het nu allemaal overzien. We balen daarom echt dat hij de overstap naar amfexa heeft moeten maken en zijn hard op zoek naar een oplossing hiervoor
08-03-2020

04-03-2020

ADD

Een paar jaar geleden (2015) ook al Dex gebruikt, dat goed beviel. Uiteindelijk afgebouwd omdat ik het gevoel had dat de medicatie niet langer nodig was + een actieve kinderwens. Eind 2019 weer begonnen. Eerst verplicht Methylfenidaat (wat een ramp, zoveel bijwerkingen). Dus ik wilde graag weer over op Dexamfetamine. Verplicht over moeten stappen op Amfexa, net als de r[lees meer...]est van Nederland. Omdat ik erg slecht reageerde op Amfexa 5mg (binnen 1,5 week was ik zwaar depressief en was ik niet meer in staat goed voor mijn dochtertje te kunnen zorgen), ben ik in overleg met mijn psychiater meteen overgestapt op Dexamfetamine 2,5mg van de Magistrale Bereider van de Apotheek. Dit keer 2x daags 2 tabletten 2,5mg. om 8 en om 12:30 uur. Hoewel het wel goed bevalt heeft het bij lange na niet het effect dat ik gewend was uit 2015. Wellicht dat mijn lichaam er anders op reageert dit keer. Jammer. Ik heb een nerveus onderliggend gevoel de hele dag, en heb nog steeds flinke opstartproblemen bij het starten van taken. Daarnaast ervaar ik een heftige rebound precies tijdens het avondspitsuur thuis. Na het in bed leggen van mijn dochtertje stort ik qua energie enorm in en wil ik helemaal niets meer. Ik ga nu in overleg met mijn psychiater over op 3x daags 2 tabletten 2,5mg met de hoop dat ik de rebound kan opvangen en kan uitstellen totdat ik al slaap. Ik hoop dat ik geen inslaap problemen krijg, maar dat zullen we wel zien. Ook zit ik eraan te denken om naast mijn medicatie te starten met Omega-3 voedingssupplamenten. Heeft iemand daar positieve ervaringen mee met betrekking tot ADD/ADHD?
27-02-2020

27-02-2020

21-02-2020

ADD

Dit is tot nu toe het enige effectieve medicijnen voor add voor mij geweest.
20-02-2020

03-02-2020

ADD

Na lang zoeken bleek Dexamfetamine een zeer effectief medicijn voor mij. Ik heb dit daarom 3,5 jaar met opluchting gebruikt. Onlangs helaas gedwongen moeten overstappen op Amfexa, wat vele malen minder bevalt.
30-01-2020

ADD

Hoop dat de normale apothekers dexamfetamine weer snel verkrijgbaar is want Amfexa heeft m’n leven in zeer korte tijd enorm verslechterd.
21-01-2020

Beter dan de amfexa
16-01-2020

ADHD

Het helpt voor de rust in je hoofd, het laat je vlotter praten en beter nadenken over je woordkeuze in plaats van het impulsieve wat je gewend bent van ADHD. Het geeft je meer energie voor de dingen die je moet doen en het werkt motiverend en verbeterend voor je stemming!
12-01-2020

ADHD

Na diagnose ADHD werd dexamfetamine voorgeschreven. Dit resulteerde in een hoop positieve veranderingen in mijn leven. Ineens was er rust, focus, structuur en lukte het ook om eindelijk te presteren. Dit zorgde voor veel minder stress en voldoende energie om ook andere dingen te ondernemen en sociale contacten te onderhouden. In het begin was het een tijdje behoorlijk wenn[lees meer...]en om de juiste dosis te vinden. Ik merkte wanneer het tijd werd om even een aantal dagen een break te nemen. Maar door gebruik van diverse supplementen, zoals magnesium, valeriaan, vitamine c en melatonine werden de meeste bijwerkingen verholpen. Uiteindelijk het belangrijkste om de rust te bewaren, genoeg water drinken/gezond eten en zorgen voor voldoende slaap. Helaas sinds de verplichte overstap naar Amfexa aardig gefrustreerd geraakt, aangezien dit nog niet een klein beetje in de buurt komt qua werking, maar een hoop nare bijwerkingen met zich brengt.
06-01-2020

Autisme

Mijn al drukke hoofd werd opgejaagd tot orkaankracht. Kon me soms zelfs niet eens meer bewegen, terwijl ik mij daar wel degelijk van bewust was.
29-12-2019

ADHD

Geeft focus en rust. Geen wondermiddel maar echt een topmiddel voor kinderen en ook volwassenen die het nodig hebben.Het verbetert echt de kwaliteit van je leven. De eerste tijd (weken/maanden) goed instellen medicatie ; tijdrns instellen kan je last krijgen van bijwerkingen zoals slapeloosheid en geen honger ook opgejaagd gevoel...maar op een gegeven moment verdwijnt dit[lees meer...]. Maar kijk uit, altijd Proberen voldoende te slapen en een gestructureerde leven te leiden. Het gevaar bestaat dat je denkt dat de medicatie niet meer werkt, maar dat is het niet. Het komt omdat je steeds meer van je zelf verwacht nu je “ meer aan kunt” dankzij medicatie.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum