amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

03-06-2020 | Vrouw | 17

02-06-2020 | Vrouw | 67
Hypertensie
pas na ca. 4 maanden zijn de klachten begonnen, ik twijfel of ik deze medicatie nog langer zal slikken...naast Amlodipine slik ik ook 2xdgs 50 mg. Metoprolol...

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine (5mg)
wil graag wat meer over weten neuro-pathie met dit medicijn. veel pijn ik heb neuro-pathie me onder benen en voeten daar wil geen bloed doorlopen met dit medicijn word het veel erger.

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine (5mg)
heb veel last ik heb een erge neuro-pathie het bloed wil niet verder naar de onderbenen kuiten +voeten vreselijk veel last van.

20-04-2020 | Vrouw | 69
amlodipine (5mg)
Het middel helpt goed wat betreft bloeddrukverlaging, maar heb heel veel last van mijn benen, moet om de 100 meter stoppen omdat ik door de kramp niet meer vooruit kan.

17-02-2020 | Man | 68

11-02-2020 | Vrouw | 56
amlodipine (5mg)
Twee weken 5 mg geslikt omdat enalapril bij mij niet afdoende was om de bloeddruk naar een acceptabel niveau te doen zakken. Veel last van de volgende bijwerkingen: duizelig, zwalkend over straat lopen, moe, onzeker, licht in het hoofd, vertraagd reactievermogen, moeilijk kunnen concentreren, opgezwollen gezicht, drukkend gevoel op de borst en steken bij rechter schouderbl[lees meer...]ad. In overleg met huisarts gestopt. Nooit meer deze rotzooi! Nu uitsluitend enalapril 20 mg. Ik ga vanaf morgen op eigen initiatief de door mijn huisarts voorgeschreven dosering verdelen over 2 maal 10 mg omdat mijn bloeddruk over de dag sterk schommelend is. Hopelijk is dit effectief. Daarnaast heb ik afgelopen weken mijn voedingspatroon en leefstijl aangepast: geen alcohol meer, max 3 kopjes koffie per dag, bietjes op het menu (natuurlijke vaatverwijder), appelcider azijn (1 eetlepel vermengen met 200 ml water en met een rietje drinken). Verder gebruik ik dagelijks supplementen: visolie capsules, vitamine D en magnesium. Meer bewegen en stress vermijden is ook belangrijk als je op een natuurlijke manier je bloeddruk omlaag wilt krijgen!

29-01-2020 | Man | 85
amlodipine (5mg)
Zwalken, spierpijn, veel plassen, wazigzien, krampen benen en armen, hierdoor gevallen, etc.

25-01-2020 | Vrouw | 69
amlodipine (5mg)
Heb dit medicijn gekregen tegen hoge bloeddruk. Ben 69 jaar en vroeger altijd lage bloeddruk. Hartproblemen zitten in de familie. Heb nu een redelijk goede bloeddruk, meestal wel even boven de 14 maar dan wel met 7 onderdruk. Voor mij heeft dit medicijn totaal geen bijwerkingen, en neem het nochtans in combinatie met medicijnen voor epilepsie.

20-01-2020 | Man | 73
amlodipine (5mg)
De bloeddruk is in combinatie met plaspil goed gedaald

17-01-2020 | Man | 52
amlodipine (5mg)
Ik heb dit middel drie jaar trouw iedere dag geslikt. Eerst in de ochtend maar omdat ik er erg duizelig van werd ben ik het in de avond gaan slikken. Daardoor minder last van de duizelingen. Ik kreeg last van wazig beeld en voelde mij lange tijd gewoon niet lekker (onzeker, angstig etc) Het duurde echt een tijd voordat ik erachter kwam dat het met Amlodipine te maken had. [lees meer...]De afname van het libido gaf voor mij de doorslag om direct met het middel te stoppen. Dan maar een hoge bloeddruk, ik was het zat! Nu inmiddels overgestapt op Olmesartan en mijn bloeddruk is perfect, ik voel mij weer als vanouds en het libido is weer helemaal terug. Voor mij was Amlodipine een drama !

16-01-2020 | Man | 53
amlodipine (10mg)
Ik had eerst 5 mg Amlodipine per dag door extreem hoge bloeddruk van ongeveer 230/125. Intussen is dat na een maand gezakt naar ongeveer 160/95. Hoge bloeddruk komt door ernstige verveling op het werk, bore-out, indirect gerelateerd aan autisme.

13-01-2020 | Man | 62
Hypertensie

13-01-2020 | Vrouw | 51
amlodipine (10mg)
zeer hoge bloeddruk geconstateerd in 2014 (210/110), acuut op amlopidine, long embolieen geconstateerd, kleine bijwerkingen, medicijn werkt wel goed bloeddrukverlagend

10-01-2020 | Man | 60
Angina pectoris
Kreeg amlodipine voorgeschreven vanwege hoge bloeddruk en a.p. Het werkt, intussen op 5 mg. in de cocktail waardoor ik wat minder vocht vasthoud -- dat was bij de aanvankelijk hoger dosering een beetje een probleem.

08-01-2020 | Vrouw | 65
amlodipine (10mg)
Mijn bloeddruk is eindelijk gezakt. Jaren tussen 140/90 minimaal en gewoonlijk 190/100 tot zelfs metingen tot 250/135. Helaas wel licht verdikte hartspier aan over gehouden. Nu eindelijk wel normale bloeddruk. Voel me stukken beter. Bijwerking dikke benen is volgens medici normaal. Niet hinderlijk geluklig. Af en toe kramp in de kuiten 's nachts. Na regelmatig 'ma[lees meer...]sseren ' door in bed afwisselend de benen en kuiten in de matras te duwen geen last meer van kramp.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum