amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

11-11-2020 | Man | 36
amlodipine (10mg)
mijn bloeddruk gaat eigenlijk niet echt omlaag hij blijft regelmatig te hoog hij schommelt nogal

29-10-2020 | Vrouw | 29
Angina pectoris
Ik ben zeer tevreden over het medicijn tot nu toe. Ik moet alleen helaas ophogen naar 10 mg door verminderde werking. Mogelijk door stress na hartkatherisatie die niet goed ging. Voor de behandeling hielp hij afdoende. Had meer klachten van mono cedocard. Dus voor mij is het een goed medicijn.

26-09-2020 | Vrouw | 75
amlodipine (5mg)
niet prettig op gezwollen tandvlees en soms misselijk.

11-09-2020 | Man | 56
bloeddruk reductie

26-07-2020 | Vrouw | 67
amlodipine (5mg)
in het begin deed het medicijn weinig. Bloeddruk schommelde van 154/109 wat mij zeer duizelig en bibberig maakte. Nu, na een maand, niet erg veel effect en vooral de lamlendigheid breekt mij op. Ik ben anders zeer vitaal. Nu te moe om iets e doen.

17-07-2020 | Man | 71
amlodipine (10mg)
Mijn benen hielden erg veel vocht vast met het gevolg dat ik weinig urineerde. En de bloeddruk daalde maar een klein beetje.

13-07-2020 | Man | 77
amlodipine (10mg)
Duizeligheid, en zweverig, vermindering van energie,

05-07-2020 | Man | 60
amlodipine (10mg)
Op advies van de arts begonnen met 5 mg amlodipine icm. Hydrochloorthiazide 12.5 mg. Bloeddruk was keurig gezakt naar. 150/155. 80/90. De arts was van mening dat de BD nog verder naar beneden zou moeten en heeft de dosis amlodipine verhoogd naar 10 mg. Nu,na 4a 5 maanden gebruik, sluipen er ongemerkt toch een aantal ongewenste bijwerkingen in. S’nachts Verschrikkelij[lees meer...]ke kramp in de kuiten, een uur na het innemen soms hartkloppingen, onbestendig gevoel en wazig zien. Als absolute dieptepunt ben ik gisteren met een ambulance afgevoerd naar de spoedeisende hulp. Daar konden ze uiteindelijk niets vinden van hartfalen of neurologische problemen dus weer naar huis gekomen. Vanmorgen na het innemen van de amlodipine onmiddelijk weer duizelig benauwd en hartkloppingen. Morgen afspraak met HA en dan maar eens bespreken of ik hier mee door moet gaan.

03-06-2020 | Vrouw | 17

02-06-2020 | Vrouw | 67
Hypertensie
pas na ca. 4 maanden zijn de klachten begonnen, ik twijfel of ik deze medicatie nog langer zal slikken...naast Amlodipine slik ik ook 2xdgs 50 mg. Metoprolol...

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine (5mg)
wil graag wat meer over weten neuro-pathie met dit medicijn. veel pijn ik heb neuro-pathie me onder benen en voeten daar wil geen bloed doorlopen met dit medicijn word het veel erger.

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine (5mg)
heb veel last ik heb een erge neuro-pathie het bloed wil niet verder naar de onderbenen kuiten +voeten vreselijk veel last van.

20-04-2020 | Vrouw | 69
amlodipine (5mg)
Het middel helpt goed wat betreft bloeddrukverlaging, maar heb heel veel last van mijn benen, moet om de 100 meter stoppen omdat ik door de kramp niet meer vooruit kan.

17-02-2020 | Man | 68

11-02-2020 | Vrouw | 56
amlodipine (5mg)
Twee weken 5 mg geslikt omdat enalapril bij mij niet afdoende was om de bloeddruk naar een acceptabel niveau te doen zakken. Veel last van de volgende bijwerkingen: duizelig, zwalkend over straat lopen, moe, onzeker, licht in het hoofd, vertraagd reactievermogen, moeilijk kunnen concentreren, opgezwollen gezicht, drukkend gevoel op de borst en steken bij rechter schouderbl[lees meer...]ad. In overleg met huisarts gestopt. Nooit meer deze rotzooi! Nu uitsluitend enalapril 20 mg. Ik ga vanaf morgen op eigen initiatief de door mijn huisarts voorgeschreven dosering verdelen over 2 maal 10 mg omdat mijn bloeddruk over de dag sterk schommelend is. Hopelijk is dit effectief. Daarnaast heb ik afgelopen weken mijn voedingspatroon en leefstijl aangepast: geen alcohol meer, max 3 kopjes koffie per dag, bietjes op het menu (natuurlijke vaatverwijder), appelcider azijn (1 eetlepel vermengen met 200 ml water en met een rietje drinken). Verder gebruik ik dagelijks supplementen: visolie capsules, vitamine D en magnesium. Meer bewegen en stress vermijden is ook belangrijk als je op een natuurlijke manier je bloeddruk omlaag wilt krijgen!

29-01-2020 | Man | 85
amlodipine (5mg)
Zwalken, spierpijn, veel plassen, wazigzien, krampen benen en armen, hierdoor gevallen, etc.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum