amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

01-02-2021 | Vrouw | 59
amlodipine (5mg)
Op 18 september 2019 gestart met Amlodipine ivm een te hoge bloeddruk. De bloeddruk ging naar normale waardes. Ik was dus erg tevreden. Rond 20 januari 2020 kreeg ik een aantal keren per dag last van kramp in de benen, voeten en tenen. De kramp bleef lang aanhouden en kwam steeds weer terug. Een paar dagen hierna werd de huid op mijn buik en rondom de oksels rood. Sinds [lees meer...]25 januari heb ik vreselijke jeuk. Op 29 januari ben ik gestopt met de Amlodipine.

19-01-2021 | Man | 61
amlodipine (10mg)
Na 23 jaar Norvasc Amlodipine te hebben geslikt moest ik overstappen naar een goedkoop merk volgens de apotheker, dus nu van het merk Accord. Nou dat heb ik dus geweten, ik ben helemaal depressief geworden, kon bijna niet meer functioneren. Ik snap niet dat je na zoveel jaren zonder problemen over moet stappen naar zulke rommel. Dus ze hoeven me nooit meer te zegg[lees meer...]en dit is het zelfde als je vorige medicijn. Na terug gaan naar mijn oude vertrouwde medicijn is het weer langzaam goed gekomen, maar de lijdensweg weg was groot. Verzekeraars moeten eens na gaan waar ze mee bezig zijn. Normaal ga je toch om beter te worden en niet slechter. Zelde medicijn in ander jasje, vergeet het maar.

11-11-2020 | Man | 36
amlodipine (10mg)
mijn bloeddruk gaat eigenlijk niet echt omlaag hij blijft regelmatig te hoog hij schommelt nogal

29-10-2020 | Vrouw | 29
Angina pectoris
Ik ben zeer tevreden over het medicijn tot nu toe. Ik moet alleen helaas ophogen naar 10 mg door verminderde werking. Mogelijk door stress na hartkatherisatie die niet goed ging. Voor de behandeling hielp hij afdoende. Had meer klachten van mono cedocard. Dus voor mij is het een goed medicijn.

26-09-2020 | Vrouw | 75
amlodipine (5mg)
niet prettig op gezwollen tandvlees en soms misselijk.

11-09-2020 | Man | 56
bloeddruk reductie

26-07-2020 | Vrouw | 67
amlodipine (5mg)
in het begin deed het medicijn weinig. Bloeddruk schommelde van 154/109 wat mij zeer duizelig en bibberig maakte. Nu, na een maand, niet erg veel effect en vooral de lamlendigheid breekt mij op. Ik ben anders zeer vitaal. Nu te moe om iets e doen.

17-07-2020 | Man | 71
amlodipine (10mg)
Mijn benen hielden erg veel vocht vast met het gevolg dat ik weinig urineerde. En de bloeddruk daalde maar een klein beetje.

13-07-2020 | Man | 77
amlodipine (10mg)
Duizeligheid, en zweverig, vermindering van energie,

05-07-2020 | Man | 60
amlodipine (10mg)
Op advies van de arts begonnen met 5 mg amlodipine icm. Hydrochloorthiazide 12.5 mg. Bloeddruk was keurig gezakt naar. 150/155. 80/90. De arts was van mening dat de BD nog verder naar beneden zou moeten en heeft de dosis amlodipine verhoogd naar 10 mg. Nu,na 4a 5 maanden gebruik, sluipen er ongemerkt toch een aantal ongewenste bijwerkingen in. S’nachts Verschrikkelij[lees meer...]ke kramp in de kuiten, een uur na het innemen soms hartkloppingen, onbestendig gevoel en wazig zien. Als absolute dieptepunt ben ik gisteren met een ambulance afgevoerd naar de spoedeisende hulp. Daar konden ze uiteindelijk niets vinden van hartfalen of neurologische problemen dus weer naar huis gekomen. Vanmorgen na het innemen van de amlodipine onmiddelijk weer duizelig benauwd en hartkloppingen. Morgen afspraak met HA en dan maar eens bespreken of ik hier mee door moet gaan.

03-06-2020 | Vrouw | 17

02-06-2020 | Vrouw | 67
Hypertensie
pas na ca. 4 maanden zijn de klachten begonnen, ik twijfel of ik deze medicatie nog langer zal slikken...naast Amlodipine slik ik ook 2xdgs 50 mg. Metoprolol...

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine (5mg)
wil graag wat meer over weten neuro-pathie met dit medicijn. veel pijn ik heb neuro-pathie me onder benen en voeten daar wil geen bloed doorlopen met dit medicijn word het veel erger.

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine (5mg)
heb veel last ik heb een erge neuro-pathie het bloed wil niet verder naar de onderbenen kuiten +voeten vreselijk veel last van.

20-04-2020 | Vrouw | 69
amlodipine (5mg)
Het middel helpt goed wat betreft bloeddrukverlaging, maar heb heel veel last van mijn benen, moet om de 100 meter stoppen omdat ik door de kramp niet meer vooruit kan.

17-02-2020 | Man | 68
amlodipine (10mg)

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum