amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

17-04-2021 | Man | 66
Hypertensie
ivm hoge bloeddruk in ziekenhuis geconstateerd, 216/110, gestart met enalapril 10 mgr en amlodepine 10 mgr, na 2 dagen weinig resultaat Bloeddruk daalde amper en veel bijwerkingen, zoals duizelig en pijn schouders/nek en rugpijn ook koude handen/voeten en tintelingen iom huisarts, alleen amlodepine 10 mgr gebruiken Klachten blijven hetzelfde en merk nog geen vooruitg[lees meer...]ang. bij geen verandering stop ik met alodepine, je krijgt alleen meer klachten en geen verbetering.

06-04-2021 | Vrouw | 69
amlodipine (5mg)
Na een aantal dagen innemen ben ik niet in staat meer verder dan 100 meter te lopen zonder te rusten wegens vermoeide spieren en pijn in heup. Vervolgens moet ik na een paar stappen alweer stilstaan. Welliswaar heb ik slagaderverkalking in benen, maar zonder Amlodipine heb ik daar nauwelijks last van.

01-04-2021 | Vrouw | 67
amlodipine (10mg)
Last van slapeloosheid, ik lag soms tot 4 uur wakker. S-nachts erge spierkrampen. Overdag pijn in mijn benen en heupen. Ik houd erg van lange wandelingen maar dat lukte niet meer. Ook kreeg ik een rood, warm gezicht en erg veel last van witte, gevoelloze vingers zodra ik iets vastpak dat koud is. Ik ben met het medicijn gestopt maar nu 2 weken later nog steeds pijn in mij[lees meer...]n benen, dat gaat maar langzaam weg.

28-03-2021 | Man | 55
Ellende

26-03-2021 | Vrouw | 68
amlodipine (5mg)
Na inname tot 2 x toe hypertensie 230/110 met ambu opgehaald ivm een aanval van hoge bloeddruk. Bijwerkingen zijn vreselijk, niet slapen, hartkloppingen een uur na inname de hele nacht door, spierpijn, krampen, pijn in benen, misselijk, geen honger, beroerd. Moet ik doorgaan? Of is dit voldoende info voor de lezer hier absoluut niet aan te beginnen.

20-03-2021 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Heb amlodipine ruim een maand gebruikt, veel last van bijwerkingen. Voelde me niet comfortabel en bloeddruk ging nauwelijks omlaag. Ben er mee gestopt en krijg andere medicatie van de huisarts.

18-03-2021 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
Ik gebruik de Amlodipine al een flink aantal jaren. Totaal geen last van bijwerkingen. (Terwijl ik bij bijv. statines verga van de spierpijn).

04-03-2021 | Man | 70
Angina pectoris
Ik krijg dikke voeten en dikke enkels druk op de borst en stekende pijn bij het hart ,en pijn in de rug.

02-03-2021 | Vrouw | 64
Afslanken - overgewicht
Ik heb 35 jaar dit geslikt na de zwangerschap van mijn zoon. Ben na afbouwen gestopt, gelukkig mijn bloeddruk is nu mooi. Maar ik was heel hard bezig met afvallen en dat lukte, maar ben nu aangekomen. Ook corona natuurlijk maar ....tis wel heel erg veel verschil ineens. Heeft iemand daar ook ervaringen mee????

27-02-2021 | Vrouw | 65
Verhoogde hartslag
Ik heb dit middel ongeveer zes weken na mijn bypassoperatie gebruikt ter voorkoming van vaatspasmen. Ondertussen twee keer mijn huisarts bezocht, die het heeft doorgespeeld aan de cardioloog. Andere medicatie gekregen waardoor oedeem onderbeen grotendeels is verdwenen. De pijn aan mijn voet is niet weggegaan. Moet het in totaal drie maanden gebruiken. Daarna mag ik stop[lees meer...]pen. Schoenen passen niet meer, grotere maat aangeschaft. Tip voor een soepele afwikkeling van de voet: hardloopschoenen.

01-02-2021 | Vrouw | 59
amlodipine (5mg)
Op 18 september 2019 gestart met Amlodipine ivm een te hoge bloeddruk. De bloeddruk ging naar normale waardes. Ik was dus erg tevreden. Rond 20 januari 2020 kreeg ik een aantal keren per dag last van kramp in de benen, voeten en tenen. De kramp bleef lang aanhouden en kwam steeds weer terug. Een paar dagen hierna werd de huid op mijn buik en rondom de oksels rood. Sinds [lees meer...]25 januari heb ik vreselijke jeuk. Op 29 januari ben ik gestopt met de Amlodipine.

19-01-2021 | Man | 61
amlodipine (10mg)
Na 23 jaar Norvasc Amlodipine te hebben geslikt moest ik overstappen naar een goedkoop merk volgens de apotheker, dus nu van het merk Accord. Nou dat heb ik dus geweten, ik ben helemaal depressief geworden, kon bijna niet meer functioneren. Ik snap niet dat je na zoveel jaren zonder problemen over moet stappen naar zulke rommel. Dus ze hoeven me nooit meer te zegg[lees meer...]en dit is het zelfde als je vorige medicijn. Na terug gaan naar mijn oude vertrouwde medicijn is het weer langzaam goed gekomen, maar de lijdensweg weg was groot. Verzekeraars moeten eens na gaan waar ze mee bezig zijn. Normaal ga je toch om beter te worden en niet slechter. Zelde medicijn in ander jasje, vergeet het maar.

11-11-2020 | Man | 36
amlodipine (10mg)
mijn bloeddruk gaat eigenlijk niet echt omlaag hij blijft regelmatig te hoog hij schommelt nogal

29-10-2020 | Vrouw | 29
Angina pectoris
Ik ben zeer tevreden over het medicijn tot nu toe. Ik moet alleen helaas ophogen naar 10 mg door verminderde werking. Mogelijk door stress na hartkatherisatie die niet goed ging. Voor de behandeling hielp hij afdoende. Had meer klachten van mono cedocard. Dus voor mij is het een goed medicijn.

26-09-2020 | Vrouw | 75
amlodipine (5mg)
niet prettig op gezwollen tandvlees en soms misselijk.

11-09-2020 | Man | 56
bloeddruk reductie

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (565) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum