Furabid

<< < vorige
Pagina 1 van 7
16-04-2019

Furabid (nitrofurantoine)

Ik had al een dikke week wat klachten en dacht een blaasontsteking te hebben. De eerste urine die ik inleverde was oké. Een paar dagen later toch maar weer ingeleverd en toen had ik wel blaasontsteking. Ik heb me ziek gemeld omdat ik me ziek voelde en het niet zag zitten om te werken. Ik kreeg gelijk antibiotica Furabid voorgeschreven. Dezelfde dag gestart in de middag en [lees meer...]'s avonds moest ik weer een capsule innemen. Ik heb die nacht liggen rillen van de kou, zelfs met een kruik. Ik werd 's nachts wakker en was draaierig en misselijk. Ik had diaree en moest overgeven. Ik vond dit heftig omdat Ik bijna nooit over hoef te geven. Ik ben de volgende dag gaan bellen naar de huisartsenpost omdat ik me erg beroerd voelde. Ik was misselijk, had geen eetlust, was erg moe en had spierpijn in mijn rug, nek en benen. Er werdt overlegd nadat ik mijn klachten had besproken. De klachten leken meer bij een blaasontsteking te horen. Ze dachten ze dat het mogelijk ook griep zou kunnen zijn. 's Middags moest ik weer overgeven. Ik heb het hele weekend weinig anders gedaan dan liggen en slapen. Maandags heb ik mijn huisarts gebeld. Ik moest maar stoppen met de kuur. Ik had ook overal jeuk. Ik kon niet goed in slaap vallen van de jeuk en eerst er ook wakker van. Mijn nachten waren beroerd. Ik kon nog niet werken. Nadat ik stopte met de Furabid, was de misselijkheid weg en had ik weer wat meer eetlust. Dinsdags naar de huisarts geweest. Die wilde dat ik mijn bloed zou laten prikken. Er kwam uit dat mijn leverwaardes niet goed waren. Donderdags ben ik weer aan het werk gegaan nadat ik weer wat meer energie had. Ik heb nog steeds jeuk, maar wordt er niet meer wakker van gelukkig. Ik laat vandaag mijn bloed weer prikken. Ik ben benieuwd hoe de leverwaarden dan zijn... Voor mij geen Furabid weer! Liever geen antibiotica weer.
28-03-2019

Urineweginfectie

Ik heb zeer heftige bijwerkingen van dit medicijn ervaren en ben er dan ook acuut meegestopt. Ik had het gevoel in shock te raken
07-03-2019

Blaasontsteking

Zodra ik het medicijn had ingenomen kreeg ik koude rillingen, wat overging in een behoorlijk hoge koorts. Ik heb me zelden zo ellendig gevoeld. Na een moeizame nacht de huisarts gebeld en een nieuwe kuur gekregen. Dit werkte al gauw en de klachten verdwenen. On the positive side: ik merkte wel direct een verbetering ten opzichte van de blaasontsteking.
01-03-2019

Urineweginfectie

Onduidelijk of het door gebruik van dit antibiotica komt, maar ik ben sindsdien (nu 3 maanden) de hele winter aan het kwakkelen met gezondheid o.a. Neus- en keelontstekingen, griep enz. vanwege gebrek aan weerstand.
26-02-2019

Blaasontsteking

Medicatie voorgeschreven gekregen na urine afgegeven te hebben bij de ha. Medicatie leek eerste 2/3 dagen te werken. Na de kuur kwamen de klachten heviger terug. Toen direct Trimethoprim 300mg voorgeschreven gekregen (kuur van 3 dagen). Werkte meteen na 1e keer. Mijn urine is nu op de kweek en het schijnt dat de bacterie resistent kan zijn voor de antibiotica Furabid.
26-02-2019

Furabid (nitrofurantoine)

Al na 2 capsules erg ziek van geworden. Hoofdpijn, duizelig, misselijk en diarree.
18-02-2019

Blaasontsteking

Na mijn zwangerschap voelt blaasontsteking niet meer als brandend plassen, maar als een hel. Kon nog amper lopen en mijn hele bekken, darmen, blaas, maag en nieren doen pijn! ga je op zaterdag naar de HAP krijg ik Furabid voorgeschreven met als opmerking 'als het niet over gaat na 3 dagen moet je terug gaan naar je eigen huisarts' nu 3 dagen later verga ik nog van de pij[lees meer...]n en heb alle normale bijwerkingen die in de bijsluiter staan.. morgen bellen want ik wil andere medicatie.. deze nooit meer!
14-02-2019

Blaasontsteking

Dit medicijn gekregen ivm vermoeden blaasonsteking. (heb klachten aan telefoon verteld en omdat ik vaker heb gehad herken ik maar toch hoefde geen urine te leveren) kreeg ik dit medicijn. Naar aanleiding van deze site ligt het nog onaangeroerd in de kast nadat ik het gistermiddag heb opgehaald. Ik probeer het eerst met veel vitamine c ibu en cranberry en veel drinken. De b[lees meer...]ijwerkingen die ik bij heel veel voorbij zie komen (*zware griep gevoel, misselijk braken erg moe hoofdpijn) durf ik niet aan ivm 4 kinderen onder de 13 die ook zorg nodig hebben (*ben alleen) . ik wacht af en als ik koorts krijg bel ik de huisarts (moest ook) en misschien dat ze dan wel eerst vragen om langs te komen en vraag dan wel om andere AB waar ik zeker weet dat ik geen last van ga krijgen.
14-02-2019

Urineweginfectie

In mei 2018 kreeg ik aan het eind van de pillenstrip 11 dagen jeuk over het hele lichaam. Nu in januari kreeg ik opnieuw furabid voorgeschreven. Een kwartier nadat ik de furabid had ingenomen kreeg ik gigantische jeuk over mijn hele lichaam, waarbij ik mezelf tot bloedens toe openkrabde. Vervolgens ontdekte ik dat ik niet meer kon lopen. Ik had nog precies genoeg tijd om m[lees meer...]ijn dochter telefonisch te waarschuwen die een ambulance heeft gebeld. Ik raakte ook af en toe weg en had ademhalingsproblemen. Mijn mond was opgezet en mijn kaak had een verlamd gevoel. De brandweer heeft het raam open weten te krijgen en ik heb de hele dag op de eerste hulp gelegen. Via twee injecties, waarvan adrenaline er een was, en een zuurstofmasker, ben ik gered. Volgens de eerste hulp heb ik nog geluk gehad. Bij de eerste hulp vertelden ze ook dat de 11 dagen jeuk in mei een waarschuwing hadden moeten zijn voor deze anafylactische shock: " je krijgt 1 waarschuwing dat je allergisch bent, die heb je in mei gehad, de keer daarna is het helemaal mis!" .
13-02-2019

Blaasontsteking

IK HEB zojuist deze medicijnen gekregen voor eventuele blaasontsteking . (Heb klachten aan telefoon genoemd en kreeg het zonder urine check of bezoek) nu ik deze reacties lees weet ik niet of ik ze wel moet nemen.Kan niet erbij gebruikengebruiken 4 kids onder de 13 dat ik flauwval misselijk oid. HAD beter niet kunnen lezen.
12-02-2019

Blaasontsteking

Kreeg dit middel van de uroloog voorgeschreven nadat ik was overgegaan op een mildere blaasspoeling. Kreeg na de spoeling klachten die op een flinke blaasontsteking wezen. Wat een ellende, de klachten werden alleen maar erger in plaats van minder. Moest dag- en nacht, om de 3 minuten plassen, plassen deed zeer, vreselijk brandend gevoel en heb zelfs in de derde nacht, f[lees meer...]link moeten overgeven. Heb 5 nachten niet kunnen slapen Moest nog 3 pillen, maar ben er mee gestopt en heb nu van de uroloog een ander medicijn gekregen. Urine staat op kweek, uitslag weet ik nog niet. Had ik de reacties maar eerder gelezen, dan was ik er nooit aan begonnen. Ze zouden dit middel direct moeten verbieden.
11-02-2019

Blaasontsteking

5 dagen echt behoorlijk ziek geweest van dit middel. Niet een beetje last van de bijwerken maar echt 4 dagen in bed gelegen mwt koorts, rillingen, zweten alsof ik een zware griep had. Spierpijn was de vijfde dag niet te harden. Kon mijn huid niet meer aanraken zo pijnlijk. Niet slapen, niet liggen van de pijn. Nooit meer dit middel voor mij!!
03-02-2019

Blaasontsteking

Je moet van je blaasontsteking af maar niet meer met Furabid. Zo ziek geworden. Misselijk, diarree, hoofdpijn, zweten, zelfs een keer flauwgevallen. Nee, geen pretje.
22-01-2019

Blaasontsteking

Werkt niet direct, klachten blijven lang
22-01-2019

Blaasontsteking

WENDELA / WIL JE DEZE MENING VERWIJDEREN - IS DUBBEL - BEDANKT - CHRISTINE/////////////////////////////////////////Werkt niet direct, klachten blijven lang
04-01-2019

Furabid (nitrofurantoine)

na verschillende antibiotica hielp dit eindelijk fantastisch
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!