nitrofurantoine

24-09-2020 | Vrouw | 36

14-09-2020 | Vrouw | 60

13-09-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ongeveer 3 uur na inname zeer misselijk, en maagkrampen. Vervolgens 2 uur lang continue diarree en braken. Kon amper praten tussendoor. Na ruim 2 uur stopte het braken maar ben nog zeker 24 uur misselijk geweest. Volgende dag dof en slap gevoel en veel spierpijn in de borstkas en buik wat voor enige benauwdheid zorgt. Nu 48 uur later enigszins opgeknapt. En dat allemaal na[lees meer...] 1 dosis. Op advies van huisarts geen dosis meer ingenomen maar medicijn omgeruild bij apotheek voor fosfomycine Sandoz. Dit middel nadat de misselijkheid van de furabid over was volgens bijsluiter ingenomen voor het slapen gaan. Gelukkig volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking en naast een beetje rommelige darmen nergens last van. Furabid ga ik nooit meer gebruiken.

12-09-2020 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Furabid 100 mg 2 x dgs voorgeschreven voor 5 dagen. Paar uur na inname 1e capsule heel duizelig, rillerig, spierpijn, hoofdpijn, tintelingen, spierzwakte, misselijkheid, soort van flushing. Echter bij ontwaken waren de meeste klachten weer verdwenen. Maar op dag 2 wederom een paar uur na inname dezelfde klachten die langzaam uitdoofde tot de volgende capsule. Op dag 3 wede[lees meer...]rom na de 1e capsule scala aan klachten en toen met huisartsenpost gebeld voor overleg. Op consult moeten komen en op advies van de dokter direct stoppen. Aangezien mijn urine nu schoon was ook geen andere kuur gekregen. Er komt een aantekening in mijn dossier dat Furabid voor mij geen goede match is, al zijn de klachten wel heel snel afgenomen en verdwenen. Mijn lichaam reageert helaas enorm op deze antibiotica.

05-09-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Voor de tweede blaasontsteking die ik achter elkaar kreeg is mij furabid voorgeschreven. De blaasontsteking was een paar dagen weg maar kwam daarna weer terug. Een week na het gebruik van de kuur begon mijn haar gigantisch uit te vallen. Op dit moment ben ik 2 maanden verder met nog maar 1/3 van mijn haar over en moet ik een pruik krijgen door de kale plekken op mijn hoofd[lees meer...]. In de apotheek vertelde ze me achteraf dat het door dit middel komt en steeds vaker voorkomt, ze zijn er nu ook onderzoek naar aan het doen. Pure troep. 19 en een pruik..

02-09-2020 | Vrouw | 31

25-08-2020 | Vrouw | 19

05-08-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik ben Accord gewend qua antibiotica en dit kreeg ik van een andere huisarts (mijne is op vakantie) wat een vreselijk middel! Niet overdreven maar in een paar dagen tijd ben ik een ander mens geworden. En dat is niet positief. Zoveel bijwerkingen!

31-07-2020 | Vrouw | 56
Niet / weinig plassen
Ivm het totaal niet kunnen plassen, pijn in onderbuik en onderrug, is door de HA Furabid voorgeschreven. Werkte snel, geen enkele bijwerking gehad.

28-07-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
De eerste drie dagen geen problemen gehad met bijwerkingen op wat misselijkheid na vooral ‘s morgens. Maar op dag vier kreeg ik ineens vrij heftige diarree en krampen, daarna kon ik drie dagen niet naar de wc met vreselijke krampen. Ik was vrij huiverig om dit medicijn te gebruiken door alles wat ik hier gelezen had, en al met al viel het mee maar ik heb me wel echt vijf [lees meer...]dagen beroerd gevoeld.

09-07-2020 | Vrouw | 47
Urineweginfectie
middel werkt prima tegen blaasontsteking, maar jongens wat een bijwerkingen.

08-05-2020 | Vrouw | 16

26-04-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Furabid helpt al enkele uurtjes na de inname van de eerste capsule, ik ben dan meteen van mijn vervelende klachten af, geen urine-aandrang meer, geen buikpijn meer. Heb al sinds mijn 15 e levensjaar last van steeds terugkerende blaasontsteking, bij uroloog hiervoor onderzocht, uitslag: honeymoon-cystitis, dus blijf hier last van houden.. Gaat vaak een paar maanden goed en [lees meer...]dan is het weer raak na een keer seks te hebben gehad, heel erg vervelend...

28-02-2020 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
2 Jaar geleden heeft Furabid (onder andere naam) wél afdoende geholpen, maar ms nu andere bacterie. Toentertijd geen bijwerkingen dus ik denk dat het een goed medicijn is voor blaasontstekingen alleen en niet zoals andere antibiotica 's doorwerking voor meerdere klachten. Dus beter voor evtl resistenties. Uit ervaring: andere antibiotoca's meestal 7-daagse kuren, 3x per [lees meer...]dag een tablet. Kuur Furadbid 5 dgn 2x per dag capsule en makkelijker te slikken was al een vooruitgang, maar ja als het mij dit keer niet heeft geholpen van probleem af te komen.

26-02-2020 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Tijdens mijn vakantie, ik was alleen, ben ik ongelofelijk ziek geworden.Ik werd heel erg angstig en ik had vreselijke jeuk over mijn gehele lichaam.ik kreeg koorts en durfde amper naar buiten. Mijn haar viel uit en is een jaar na dato nog niet terug. Niet helemaal. Ik heb nooit de link helemaal gelegd maar nu ik dit ook van andere patienten lees weet ik dat ik allergisch b[lees meer...]en voor dit middel. Ik heb twee kuren achter elkaar gehad destijds, na de eerste kwam het snel weerterug. Mijn advies is neem dit middel gewoon niet.erzijn zat alternatieven.

23-01-2020 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
eerste keer blaasontsteking en deze antibiotica gekregen. Ik gebruik geen medicijnen veder en heb nog nooit last gehad van een antibioticum. Maar deze viel niet zo goed. Na 2 dagen huisarts om iets anders gevraagd omdat ik koortsig werd en pijn in flanken ging krijgen (leek dus verder optrekkende blaasontsteking te worden ipv afnemende klachten). Nu aan de ciprofloxaci[lees meer...]ne en dat werkt prima. Bijna over. Blij mens.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum