lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

29-11-2016

Blaasontsteking

Na start van de kuur was het branderige gevoel al vrij snel verdwenen, maar kreeg ik veel bijwerkingen zoals kortademig, maag- en darmklachten, hevige rillingen, totaal gebrek aan eetlust, een klein wondje dat naar verhouding veel bloed, hoofdpijn, duizeligheid. Een dag na einde van de kuur was de aandrang tot plassen en het branderige gevoel weer terug en nu zelfs met wat[lees meer...] bloed in de urine. Omdat dit niet de eerste keer was dat de blaasontsteking al vrij snel door trok richting mijn nieren, heb ik dit bij het gezondheidscentrum ook aangegeven, omdat ik al ervaring had dat ik al vaker verschillende medicijnen kreeg die niet effectief waren voor mijn kwaal. Helaas zit ik nu dus weer in die molen en wil dan ook niet dit middel de schuld geven, maar de bijwerkingen waren zeker geen pretje.
28-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb al 4x dit medicijn gehad tegen een blaasontsteking, maar elke keer kwam de blaasontsteking weer terug na 5 dagen. Nu heb ik weer een blaasontsteking en eindelijk een ander merk gekregen. Hopelijk slaat het beter aan.
23-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb de reacties van anderen voor mij gelezen. Nu snap ik ook mijn bijwerkingen. Gebruik de medicatie nu drie dagen en heb elke dag hoofdpijn en ben extreem vermoeid. Naar aanleiding van ook nog een verhoging ben ik de bijsluiter gaan lezen en ik schrok. Mijn huisarts weet dat mijn ijzergehalte laag is (5,2) en in de bijsluiter staat dat mensen met een bloedarmoede deze [lees meer...]medicatie niet mogen gebruiken. Ik heb een hele vriendelijke huisarts maar heb het idee dat de medici van tegenwoordig weinig kennis heeft van zaken. Morgen zal ik haar raadplegen en kijken wat ik met de kuur moet doen.
17-11-2016

Lage rugpijn

Vanaf 10 november werd de pijn wel minder bij het plassen, maar het begon heel erg mijn rug te treffen. Ik dacht misschien iets niet goed te hebben opgetild, waardoor ik ervan uitging dat het wel over zou gaan tot ik het op 12 november niet meer aankon. Ik kon amper lopen, zitten of rechtop liggen. Het was weekend, ik moest werken in de namiddag. Alleen kon ik iedere bew[lees meer...]eging die ik maakte fysiek niet meer aan. Uiteindelijk toch de huisartsenpost gebeld en een bezoek gebracht. Op 13 november begonnen met furabid in verband met een geconstateerde blaasontsteking. (ik toch 3 weken mee heb gelopen, ben ik er uiteindelijk achter gekomen) Echter bleek ik nog tijdens de kuur last te hebben van m'n rug en buik, vooral in de avond/nacht. Maar elke dag een paracetamol verzachte de pijn en gaf rust tegen mijn huilbuien, waardoor ik gelukkig kon slapen. Op 15 november was ik er een beetje klaar mee paracetamol in te nemen en wilde een nachtje zonder doen, maar dat lukte niet ik ging helemaal huilen van de pijn in mijn rug en buik. Ik trok het niet meer waardoor ik me toch WEER overgaf aan paracetamol. Volgende morgen meteen de dokter gebeld en langsgeweest. Wat bleek: te veel lucht in mijn darmen die de pijn veroorzaakte. FURABID heeft als mogelijke bijwerking diaree, bij mij heeft dat dus averechts gewerkt. Ook voelt het alsof bepaalde delen van m'n lichaam verdoofd voelen. Omdat ik last van mijn rug had, ging m'n moeder mijn rug masseren, maar het voelde zo raar. Alsof er nog een laag over m'n huid heen zat. Ook heb ik last van haaruitval. Vandaag is het gelukkig mijn laatste dag.
11-11-2016

Blaasontsteking

Het effect was na 6 uur merkbaar. Heb veel last van bijwerkingen gehad. Grieperig gevoel, pijn in ledematen, hevige rillingen, moe en weinig eetlust en pijn in mijn onderrug. Heb bij de huisarts aangegeven dat ik deze kuur niet meer wil hebben een volgende keer.
20-10-2016

Blaasontsteking

Klachten begonnen na het innemen van de tweede pil. Hartkloppingen en benauwdheid waren zo erg dat de huisarts een ambulance had gebeld. Twee weken doodziek geweest (kuur van één week), zwakte in ledematen, duizeligheid, hartkloppingen, kortademigheid, benauwdheid en extreme vermoeidheid. Per dag 20 uur geslapen. Daarna in ieder geval wel van de blaasontsteking af.
12-10-2016

Blaasontsteking

Het is de tweede keer dat ik dit middel voorgeschreven krijg van de huisarts, het werkt nog steeds goed zonder al te veel bijwerkingen. Je lichaam is hard aan het werk dus ergens ook logisch dat je wat klachten krijgt zoals hoofdpijn en een suf gevoel. Verder ben ik altijd heel opgelucht als de blaasontsteking voorbij is.
07-10-2016

Blaasontsteking

Van tevoren gewaarschuwd door de apotheker voor eventuele bijwerkingen (voornamelijk maag- en darmklachten). Echter geen ervaren, en ook geen van de bijwerkingen die genoemd zijn op deze pagina. Viel alleszins mee dus!
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum