Furabid

Methenamine (1 mening)
Fosfomycine (1 mening)

23-11-2019

Furabid (nitrofurantoine)

Voor het eerst blaasontsteking en dit. Ediciin gekregen heb maagklachten hartklopping hoop dat dit over na de vijf dagen
20-11-2019

Blaasontsteking

Furabid gekregen voor een blaasontsteking , 2maal daags een capsule gedurende 5 dagen, Echter na 2dagen begon ik verward te raken, ook neerslachtig en paniekerig.. ben meteen gestopt en nu 3 dagen verder gaat het weer als normaal. Vond het een vreselijk naar iets... nooit meer..
19-11-2019

16-11-2019

Blaasontsteking

Voor blaasontsteking gekregen. Geen last meer. Maar voel me zeer belabberd. Ernstige maagklachten. Dacht ook aan mijn hart. Moe. Nergens zin in. Geen eetlust. Pijn in de benen.
13-11-2019

Urineweginfectie

Verschrikkelijk ziek en minimale werking. Nooit weer!
27-10-2019

Blaasontsteking

Na 2 dagen 2 capsules ingenomen te hebben begon ik met krabben in mijn hals door jeuk. 's avonds de HAP gebeld en op advies gestopt met de kuur. Volgende dag was mijn hele gezicht opgezwollen en ontstonden er kleine puistjes/bultjes. Mini puistjes met een witte kop. Omdat mijn hoofd erg opgezwollen was naar wederom naar de HAP (was weekend) gebeld en van de arts een zalf[lees meer...] en tabletten gekregen om de allergie of bijwerking te stillen. Helaas de volgende dag nog veel meer puistjes maar gelukkig geen opgezwollen gezicht meer. Uiteraard geen prettig gezicht. Momenteel in deze staat dus weet nog niet hoe lang dit gaat duren.
25-10-2019

Blaasontsteking

Tijdens mijn zwangerschap helaas een blaaslntsteking gekregen en kreeg in korte tijd (een maand) tweemaal Furabid voorgeschreven. Het middel is effectief maar wat een vervelende bijwerkingen. Ik had last van diverse candida uitbrakrn, hartkloppingen en darmklachten. In een vorige zwangerschap kwamen deze klachten ook terug na gebruik van Furabid. Ik heb vaker antibiot[lees meer...]ica moeten slikken (toen ik niet zwanger was) en nooit last gehad van bijwerken. Ik zou dit middel nooit meer innemen.
16-10-2019

Blaasontsteking

Medicijn werkt goed tegen de blaasontsteking, na 1 dag bijna geen pijnklachten meer. Alleen wel bijwerkingen zoals misselijk zijn, koude rillingen, vermoeidheid en een grieperig gevoel. Bij m'n vorige blaasontsteking kreeg ik dezelfde kuur maar dan 4 capsules op een dag maar had ik nergens last van. Nu moet ik er twee op een dag nemen en voel ik me wel ziek er van. :(
16-10-2019

Blaasontsteking

Met de kuur begonnen ‘avonds om 7 uur. De eerste nacht voelde ik me niet lekker, maar het ging nog. Na de tweede pil ‘ochtends om 7 uur (er moet 12 uur tussen zitten) werd ik misselijk en ik moest overgeven. In de loop van de dag kreeg ik verhoging 38;4 en hartritmestoornissen. Kon geen voedsel binnenhouden. Voelde me nogal ziek. De tweede nacht liep de koorts op naar 39[lees meer...],2 . Kon niet meer op mijn benen staan en had geen macht meer over mijn spieren. IN overleg met dokterspost en huisarts gestopt met dit medicijn. Ik ben niet eerder zo ziek ergens van geweest en na het stoppen binnen enkele uren weer helemaal opgeknapt.
30-09-2019

Blaasontsteking

Ik heb ongeveer 20 tot 35x per jaar blaasontsteking en of een urineweg infectie en al verschillende keren antibioticum kuren gekregen. Amoxicilline ben ik allergisch voor en andere antibioticum ook gekregen en nu voor het eerst furabid. Ik vindt het een vervelend middel en wil het liever niet meer nemen maar het moet nu eenmaal omdat ik al.zoveel kuren en verschillende [lees meer...]heb gekregen. Kuur nog maar afmaken tot dinsdag en dan zien we wel.qeer wat mijn lichaam doet. Uroloog afspraak wordt het
22-09-2019

Urineweginfectie

Ik heb 2 pillen geslikt, maar kreeg rillingen en gevoel dat ik moest gaan braken . Ben in bed gaan liggen en heb alleen maar geslapen durfde niet meer te eten of nog een pil te nemen. Dacht liever blaasontsteking dan me zo ziek te voelen. Ik had ook soort migraineaanval . Dus geen goede ervaring , na 2 dagen weer een beetje beter .
14-09-2019

Blaasontsteking

Na ongeveer 6 uur merkbaar dat het werkte, pijn en plasfrequentie nam af en geen bloed bij urine meer.
25-08-2019

Blaasontsteking

Hoofdpijn, misselijk, buikpijn, koude rillingen, algehele malaise. Ik voel me na het gebruik van dot medicijn steeds zieker worden. Zal proberen de kuur af te maken, heb niet het idee dat de klacht verholpen is maar daarna: NOOIT WEER.
24-08-2019

Blaasontsteking

binnen een dag werd ik zieker en zieker, na 5e pil gestopt. Na stoppen verdwenen de klachten gelukkig redelijk vlot Via huisarts een andere kuur gekregen, die binnen een dag aansloeg. ps. Heb wel vaker een antibioticakuur gehad, nooit een probleem gehad. Waarom ze dit merk voorschrijven? Geen idee, mogelijk gevolg van de pillenindustrie en/of ziektekostenverzeker[lees meer...]ingen
18-08-2019

Blaasontsteking

Zit nu op dag 3 van de 5 daagse kuur, moet zeggen dat ik het geen fijn middel vind. Normaal gesproken heb ik alleen wat maag-darm klachten bij het gebruik van antibiotica maar dit heeft andere meer vervelende bijwerkingen. Gister even gedacht om met de kuur te stoppen, toch door gezet ivm resistentie en ik voel mij gewoon niet optimaal en echt uitleggen is moeilijk. Niet l[lees meer...]ekker, belabberd en griepgevoel. Net wat bloedverlies tijdens een toiletbezoek. Geen idee wat dit is en of het erbij hoort maar ik zal het in de gaten houden. Ik raad mensen wel aan om niet alleen naar de negatieve ervaringen te kijken. Het is logisch dat alleen mensen met negatieve ervaringen een reactie schrijven aangezien mensen met positieve ervaringen er niet te veel over nadenken. Het is geen fijn middel maar het helpt en is te overbruggen. Zal in het vervolg wel vragen om een ander middel.
12-08-2019

Urineweginfectie

Veel ervaringen hier gelezen, dus werd een beetje huiverig. Prima middel, bijna geen bijwerkingen gehad, mag geen naam hebben. Erg tevreden, van mijn urineweginfectie af gelukkig...

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum