Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

hartkloppingen opgezette buik hoofdpijn misselijkheid brandend gevoel in arm of been duizeligheid bij het opstaan duizeligheid

Blaasontsteking (538 meningen)
Urineweginfectie (75 meningen)

18-03-2024 | Vrouw | 57

hartkloppingen opgezette buik duizeligheid

Donderdagavond begonnen, las de verhalen hier en daar werd ik niet vrolijk van maar ik moest want flinke blaas/urinewegontsteking. Tot en met zondag weinig last, af en toe beetje duizelig, opgeblazen gevoel, is nog overkomelijk. Vanaf zaterdag af en toe raar gevoel in keel. Maar afgelopen nacht werd ik werd wakker met een hartslag van rond de 120, huisartsenpost gebeld, bi[lees meer...]jwerking furabid, hartslag zakte langzaam weer naar normaal, maar ik neem ze niet meer, ben me kapot geschrokken. Zo huisarts bellen dat ik gestopt ben na 3 en halve dag, ik voel wel dat nog niet helemaal lekker zit maar kijk het wel even aan.

03-03-2024 | Vrouw | 41
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking

duizeligheid bij het opstaan brandend gevoel in arm of been misselijkheid hoofdpijn

Wat een rot spul... blaasontsteking is wel weg maar verder een hoop vervelende bijwerkingen. Nooit meer dat ik dit gebruik.

23-01-2024 | Vrouw | 57

18-01-2024 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
De bijwerkingen waren erger dan de kwaal zelf. Nu nog steeds een brandend gevoel in mijn benen. En erg misselijk. Twee dagen geleden gestopt. Nooit weer Furabid!

15-01-2024 | Vrouw | 54
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Ik ben door het gebruik van dit geneesmiddel terechtgekomen op de eerste hulp post van een buitenlands ziekenhuis aangezien er sprake was van een verminderde nierfunctie. Ik hield enorm veel vocht vast en mijn nieren functioneerde niet meer optimaal. Ik heb destijds een hoge dossering anti- histamines gekregen om de klachten te verminderen en het dringende advies om dit me[lees meer...]dicijn nooit meer te gebruiken.

14-01-2024 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik liep al 10 weken met een blaasontsteking wat helaas niet van zelf weg ging. Furabid voorgeschreven gekregen, maar ik durfde deze in eerste instantie niet in te nemen vanwege de slechte ervaringen hier en mijn angst emetofobie. Uiteindelijk toch durven innemen. Ik nam deze in met drinkyoghurt en ik heb geen bijwerkingen gehad. 3 dagen na de laatste pil ervaar ik wel nog [lees meer...]wat druk op m'n blaas, dus ik ga nog wel even mijn urine laten controleren om te kijken of de antibiotica volledig geholpen heeft en ik gewoon nog een onrustige blaas heb omdat ik zo lang ermee doorgelopen heb of dat deze antibiotica toch niet zwaar genoeg voor de infectie was.

17-12-2023 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Vreselijke hoofdpijn! Pijn in de onder rug, erg trillen en misselijk. Gelijk gestopt naar de 3e pil. Deze nooit weer. Wat een troep! Blaasontsteking daarentegen wel zo goed als over.

14-12-2023 | Vrouw | 36
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad van dit middel. Het werkte al na een paar uur.

24-11-2023 | Vrouw | 32

12-11-2023 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Kreeg deze kuur voor geschreven van de huisarts vanwege hevige blaasontsteking. Pillen zijn zeer makkelijk te slikken maar de bijwerkingen… had de pil ingenomen en nog geen uur daarna werd ik door ziek. Moest overgeven, nekpijn, hevige pijn in me rug, flauwgevallen, buikpijn, hoofdpijn, geen eetlust en daar boven op nog 41,2 graden koorts. Dus besloot in de nacht maar 112 [lees meer...]te bellen. Opgehaald en aan de sondevoeding en aan het infuus. Eindstand 1,5 week in het ziekenhuis gelegen dus NOOIT meer voor mij.

04-11-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Ivm blaastontsteking eerst hoge dosering d mannose cranberry gebruikt. Blaasontsteking verdween niet dus naar huisarts. Deze AB voorgeschreven gekregen. Heeft niet geholpen en ben er daarnaast heel erg ziek van geworden. Misselijk, braken, huiduitslag en algehele malaise.

01-11-2023 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Na het lezen van alle slechte ervaringen was ik huiverig om te starten. Omdat mijn blaasontsteking ondanks grote hoeveelheden vit C, cranberry mét D-mannose en baking-soda niet verdween uiteindelijk toch begonnen met furabid (wat ik al in huis had). Mijn ervaring is positief. De blaasontsteking, met alle klachten, verdween en bijwerkingen heb ik niet gehad. Wel nam ik alle[lees meer...] dagen nog een pro-bioticum (bifido lact van Leefit).

28-10-2023 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
2de keer in 1 maand dit medicijn gekregen voor blaasontstekingen. 1ste keer een smak gemaakt door coördinatie stoornis dus flinke smak gemaakt, zeer lage bloeddruk en me niet goed voelen en heel moe, niks meer kunnen hebben...en zeer slechte eetlust. Ik had niet gelijk de link gelegd met dit medicijn omdat ik ook andere medicijnen gebruik voor me bloeddruk en hart. Nu bin[lees meer...]nen een maand 2de kuur en zelfde effect...weer coördinatie stoornis bijna 2 x een flinke smak gemaakt, lage bloeddruk alsof ik iedere minuut van de dag net wakker wordt...slechte eetlust...spierpijn...lage rugpijn. Ik was gehalveerd met me bloeddruk en hart medicijnen, maar weer het zelfde effect minder heftig dat wel door halvering. Dus combinatie vind ik niet te doen met andere medicijnen. Voor de rest wil ik dit niet meer gebruiken....te moe en beroerder dreiging vallen dat iets ondernemen vrij slecht lukt.

19-10-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Dit medicijn lijkt te worden ingezet als de minder vervelende antibiotica niet voorradig is. Het is echt de grootste troep die ik ooit tot mij heb genomen in de vorm van antibiotica. Met iedere pil werd ik zieker en kreeg ongelijk heftige hoofdpijn. Ik heb nooit tot weinig last gehad van bijwerkingen bij medicijn gebruik. Maar bij dit middel kon ik bijna alles afstrepe[lees meer...]n. Afrader!

18-10-2023 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Ik heb sinds begin juli bekken instabiliteit door trauma met een overactieve bekkenspier. Na ontspanning van de bekkenspier begon ook de blaasontsteking. Ik liep 2 dagen met een acute blaasontsteking en ik had roze urine. Direct een potje urine laten testen op bloed, dit bleek inderdaad het geval te zijn. Ik kreeg direct dit medicijn en heb de eerste pil om 16.00 uur ingen[lees meer...]omen en de tweede de volgende ochtend om 06.00 uur. Daarna weer in de avond. Ik heb eerst nog gewerkt maar heb mij na twee pillen ziek gemeld en ben naar huis gegaan wegens veel plassen en niet kunnen ophouden, zware vermoeidheid, zware hoofdpijn en griepverscgijnselen. Hoe meer pillen hoe meer ik slaperig eerd en soms gewoon van moe en slaperigheid knock out ging. Ik heb de kuur inmiddels af maar heb een fysieke weerstand en conditie van nul komma nul en nog griepachtig.

04-10-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Bij mij heeft dit middel niet gewerkt. Binnen 1 week na eind kuur is de blaasontsteking terug.