lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

27-09-2016

Blaasontsteking

Ik heb Furabid voorgeschreven gekregen nav een blaasontsteking (gebleken na test, had geen pijn. Voelde me gewoon heel ellendig). Ik heb alle berichten gelezen en was al bang voordat ik eraan begon. Nu vind ik inmiddels dat het allemaal wel meevalt. Je hebt natuurlijk ook al klachten door de ontsteking en ik heb het gevoel dat mijn lichaam door de medicijnen in strijd is m[lees meer...]et de ontsteking en dat ik me daardoor ook algeheel ellendig voel. Ik voelde me heel eerlijk gezegd voordat ik dit medicijn kreeg vele malen beroerder. Over twee dagen zit de kuur van 7 dagen erop en ik ben benieuwd hoe het dan gaat.
09-09-2016

Blaasontsteking

Kreeg dit middel ivm blaasontsteking. Na eerste capsule klachten na 2 uur reeds minder alleen toen begon de ellende. Koude rillingen, hoge koorts, braken hoofdpijn,pijn in de benen, benauwd gevoel op de borst, duizelig, erg emotioneel kortom doffe ellende. Nog een dag aangekeken werd alleen maar erger. Toch maar naar de huisarts gegaan moest onmiddellijk stoppen met de ca[lees meer...]psules en werd meteen voor bloedonderzoek naar het ziekenhuis gestuurd. Nooit meer dit "genees"middel voor mij. Wat mij betreft moet het uit de handel worden genomen.
06-09-2016

Blaasontsteking

Door de huisarts kreeg ik deze kuur voorgeschreven. 5 dagen 2 maal daags 1 tablet Furabid voor blaasontsteking. de klachten verdwenen snel en dat voelde heel goed. nu ben ik ruim 1,5 week na mn laatste tablet en heb hevige hoofdpijn gehad (3 dagen) ik kon niks verdragen.. geen geluid, licht, beweging. het voelde als migraine. verder is mijn eetlust totaal verdwenen ik kr[lees meer...]ijg me moeite in totaal 10 happen op een dag weggewerkt en ik heb last van zweetaanvallen (koorts?) duizeligheid, wazig zien. Ik vind het maar eng.
02-09-2016

Blaasontsteking

Voor het gebruik van dit medicijn las ik deze pagina door, en schrok van de ervaringen die anderen hier geplaatst hebben. Met tegenzin ben ik toch de kuur gestart, verwachtend dat ik er erg beroerd van zou worden. Dit viel uiteindelijk reuze mee; natuurlijk had ik af en toe wel eens dat ik misselijk was, maar ik at ook erg weinig tijdens de ontsteking en dat hielp natuurli[lees meer...]jk niet mee. Ik heb prikkelbare darmsyndroom maar was niet eens aan de diarree. Voor mij werkte het middel prima, alleen was de misselijkheid gewoon vervelend. Maar gelukkig helpt een kopje gemberthee daar ook prima tegen. Ik heb eigenlijk geen klachten over dit product!
01-09-2016

Blaasontsteking

Op 17 -8-2016 had ik plots blaasontsteking , de huisarts schreef me Nitrofurantoine Aurobinde 4 xdaags 50 Mg . Mijn blaasontsteking werd snel minder echte was maandag 22-8-2016 was de kuur ten einde. Plots kon ik op vrijdagavond half 7 niet meer plassen en er zat bloed bij, hup de huisartsenpost gebeld en ik kon komen, daar vertelde ik dat ik medicijnenallergie had, maar d[lees meer...]at het goed was gegaan met de kuur. Toch kreeg ik dus een ander middel en wel Furabid 100mg 2 x daags. Ook kon ik snel weer plassen door dit middel, echter ben ik doodziek geworden, hoge koorts, hoge hartfrequentie, minder zuurstof, hoofdpijn, netelroos, uitslag over het hele lijf en branderige handen en voeten, gewoon algeheel ziek en totaal niets meer waard, ik kon alleen nog maar op bed blijven. Waarom vraag je je dan af had de andere kuur weer gegeven, maar dan iets langer, nu is mijn bloed geprikt voor controle, ik ben nu namelijk doodziek! Weg met dit middel en het moet gewoon verboden worden. Ik heb de kuur dus ook absoluut niet af kunnen maken, nu maar afwachten wanneer ik me weer oké genoeg voel om ook maar iets te doen want ik ben nu totaal gevloerd!
30-08-2016

Blaasontsteking

Furabid als kuurtje tegen blaasontsteking gekregen. 5 dagen, 2 capsules per dag. Nu, aan het einde van dag 4, is mijn blaasontsteking beter, maar nog niet helemaal verholpen. Echter heb ik sinds twee dagen in toenemende mate last van een tintelend en doof gevoel in de ledematen, met name in mijn tenen en bovenbenen. De laatste uren kreeg ik hier ook nog eens pijn in mijn[lees meer...] spieren bij. Ook voel ik me moe en uitgeput. Ik schrok van deze bijwerkingen en ben van plan om min huisarts morgenvroeg meteen op te bellen en te vragen of ik met deze kuur mag stoppen. Zeker als ik de andere verhalen hier lees, wil ik niet doorgaan met de inname uit angst dat het mogelijk nog erger / gevaarlijk wordt. Vanmiddag een natuurgeneeskundige geconsulteerd die me D-mannose heeft aanbevolen, een natuurlijk geneesmiddel wat de coli bacteriën uit de blaas haalt en je de boosdoeners simpelweg laat uitplaatsen. Beste mensen, wat mij betreft: nooit meer dit middel voor mij! Ik ga op zoek naar een andere oplossing en bij voorkeur geen antibiotica meer!
15-08-2016

Blaasontsteking

Ik heb dit medicijn voorgeschreven door de huisarts en als je de enorme lijst met bijwerkingen leest, durf je het nauwelijks nog in te nemen. Het heeft ook bij mij geen werking gehad, na dag 6 kon ik op mijn vakantieadres opnieuw naar een arts en die vertelde mij dat dit medicijn een vorm van antibiotica was. Ik heb daar een ander medicijn gekregen (antibiotica) en was er [lees meer...]na 3 dagen vanaf. De bijwerkingen bestond uit 80% minder dan Furabid, dus ik begrijp dan niet waarom dit medicijn wordt voorgeschreven in Nederland??? Mijn ervaring is zeer slecht en raad het niemand aan.
14-08-2016

Blaasontsteking

Tegen blaasonsteking waar ik Furabid voor kreeg, werkt het uitstekend, ik was in no time van m'n blaasontsteking af maar.... de bijwerkingen zijn verschrikkelijk, na de 2e pil, kreeg ik last van vermoeidheid, hoofdpijn, was ik kotsmisselijk, dizzy en had geen eetlust meer. Bovendien kreeg ik problemen met m'n ademhaling. Ik ben terug geweest naar de huisarts en mocht st[lees meer...]oppen na 3 dagen dit middel gebruikt te hebben, de 5 dagen hoefde ik niet vol te maken. ik slik het nu 2 dagen niet meer en heb nog last van de bijwerkingen hopelijk gaat het snel beter... voor mij nooit meer deze troep.
Pagina 1 van 7

Mirena (1917) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase