This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

22-05-2015
Vrouw, 22 jaar

Blaasontsteking

Op koningsdag de spoedpost gebeld wegens acute blaasontsteking. Furabid kuur van 5 dagen gekregen. Na een dag waren de klachten al minder. Geen last van bijwerkingen gehad. Helaas is de bacterie niet volledig weg gegaan, twee dagen na het einde van de kuur weer last. Waarschijnlijk omdat de kuur te kort was?
19-05-2015
Vrouw, 62 jaar

Blaasontsteking

erg misselijk, raar gevoel in mijn hoofd, hoofdpijn en behoorlijk duizelig. Huisarts benaderd, advies > te stoppen, met de vraag om langs te komen. Dit gaat nu niet, door de duizeligheid niet in staat om auto te rijden. Dus morgen langs komen voor opnieuw urine cô ontsteking niet verholpen, voel mij nu nog meer ziek. Wat een waardeloos middel!
19-05-2015
Man, 43 jaar

Blaasontsteking

Heb Furabid voorgeschreven gekregen van de huisarts, omdat ik iedere keer aandrang tot urineren had, vond dit zelf erg vervelend, je bent zowat nergens anders mee bezig dan met dit, werd er niet goed van eerlijk waar. vakantie ja ga maar op vakantie, voor je weg gaat eerst je urine laten nakijken, er bleek niets aan de hand te zijn nog geen 3 dagen later pijn en steken in [lees meer...]de onderbuik, bellen naar huisarts mocht Furabid gaan gebruiken.
29-04-2015
Vrouw, 34 jaar

Blaasontsteking

Last van buikpijn en zeurderig gevoel in onderbuik, bij huisarts bleek ik blaasontsteking te hebben. Hiervoor Furabid gekregen, daarnaast heb ik diabetes type 1. Normaal kreeg ik altijd Nitrofurantoïne. Dit keer dus Furabid. Half uur na inname Furabid kreeg ik tintelingen, duizeligheid, slap voelen, slecht zien, zweten, jeuk, rode huid, zwellingen, en paniekaanvallen. [lees meer...] Naar huisarts gebeld maar kon pas ochtend erna weer terecht aangezien ik al een capsule had genomen. De ochtend erna bleek ik een allergische reactie te hebben voor Furabid wat huisarts raar vond. Heb gezegd dat ik mijn normale recept wou namelijk Nitrofurantoïne wat ik altijd heb met een blaasontsteking. Deze ook gekregen en een week geslikt, daarna was ik helemaal beter. Heb dag na einde kuur urine laten checken deze was schoon. Sindsdien geen klachten meer. Ik slik dus NOOIT meer Furabid wat een troep is dat en wat heb ik me ziek gevoeld ervan.
29-04-2015
Vrouw, 89 jaar

Blaasontsteking

Na een zeer grootte blaasontsteking/urineweginfectie, met zelfs enkele dagen opname in ziekenhuis. Na thuiskomst doorgegaan met antibioticakuur, na een paar weken leek het er op of de blaasontsteking/urineweginfectie terug kwam. Daarom dit middel gekregen als preventie van blaasontsteking. Levenslang! Toch bleek na preventieve inname de ontsteking terug te komen en opnieuw[lees meer...] een echte antibioticakuur van 2 weken ondergaan. Na deze twee weken opnieuw starten met Furabid. Binnen 9 uur na inname 1ste pil: Geen eetlust meer. Koorts. Krachtverlies in benen. Verandering van stemming, verwarring. Depressief. Zwaar ademig! Hoge/Snelle hartslag. Onverklaarbare blauwe plekken. Zelf een proefje gedaan: Capsule opengemaakt, medicijn is een witte en gele poederachtige substantie, lege omhulsel van capsule in het water gelegd, capsule lost niet op in het water, is letterlijk plastic! Kleuren van de capsule lijken wel gifkleuren. Kortom chemische farmaceutische troep. Pil doet niks, alleen u ziek maken. Ik vind dat deze pil niet op de Nederlandse markt gebracht mag worden. Ik vind het een gevaar voor de volksgezondheid!
27-04-2015
Vrouw, 50 jaar

23-04-2015
Vrouw, 53 jaar

Blaasontsteking

2 de keer in de 4 weken weer blaasontsteking, dus weer een kuur. Vorige keer dezelfde kuur gehad, maar dan 4 x daags 1 capsule 950 gr.), nu 2 x daags 1 capsule (100 gr.). Een half uur na inname beroerd geworden, misselijk, braken, diaree , koud zweet, slap en duizelig, hele hete voeten en handen en dat in de winkel.... Ik ben thuis gekomen op de fiets en daar zo naar gewor[lees meer...]den dat mijn man de dokter heeft gebeld en de buren, werken op de eerste hulp bij een ziekenhuis. Huisarts zei nog even 3 kwartier aan te kijken en het kon niet door de medicijnen komen. Buren hebben toen 112 gebeld en ondertussen was ik al helemaal slap en kon niet meer praten. Op de spoedeisende hulp helemaal onderzocht en ze konden het niet een naam geven. Geen allergie want mijn ogen waren niet rood en ik was niet benauwd en ook geen opgezette slijmvliezen. Gewoon kuur afmaken werd er gezegd, heb ik ook gedaan, maar ben er erg beroerd van geweest en ook depressief en nu, na 3 dagen na de kuur nog steeds jeuk op mijn voetzolen hoofdhuid en handpalmen, vingers en benen. Plassen gaat wel weer goed, dat dan weer wel..
19-04-2015
Vrouw, 59 jaar

Blaasontsteking

Na start met dit medicijn, al direct de andere dag een ontzettend ziek gevoel, wat volgens de huisarts bij de blaasontsteking kon horen. Na verschillende dagen erg ziek geweest te zijn, koortsrillingen, zweten, huiduitslag, geen eetlust, diarree, maagpijn, irritant kuchte en snotteren, toch nog eens de bijsluiter gelezen en 80% van de eventuele bijwerkingen waren bij mij v[lees meer...]an toepassing! Wat een akelig medicijn!
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (330) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely