nitrofurantoine

Fosfomycine (6 meningen)
Fomicyt (1 mening)

15-06-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik heb deze medicatie voor het eerst gebruikt en nooit meer zal ik het gebruiken. Ik had al twee weken last van een blaasontsteking en omdat het maar niet overging toch overgegeven op medicatie gebruik. Ik heb meteen na een dag al last van bijwerkingen en mijn stemming sloeg om als een blad. Het duurde ook een aantal dagen voordat mijn klachten afnamen en ook niet geheel [lees meer...]verdwenen. Zoals op de bijsluiter vermeld, heb ik vanwege de bijwerkingen contact opgenomen met de huisartsenpost omdat het weekend was. Advies was om door te gaan en evt te stoppen bij koorts en braken. Achteraf gezien erg dom geweest om het op te volgen. Heb mij dagen naar gevoeld en zal weer dagen nodig hebben om weer enigszins fit te voelen en wat weerstand op te bouwen. Als dr bijwerkingen zo erg is kan het toch niet ok zijn. Het betreft maar een blaasontsteking die behandeld wordt met een antibiotica. Waarom blijven geven als zo veel mensen er zo futloos en naar door voelen?

07-06-2021 | Vrouw | 34
nitrofurantoine (10mg/ml)
Urineweginfectie
Ik had een blaasontsteking en deze heb ik regelmatig. Vorige keer dit medicijn ook gehad, nergens last van en nu na de eerste pil al zoveel bijwerkingen dat ik gestopt ben. Huisarts heeft andere antibiotica voorgeschreven en toen nergens meer last van gehad.

07-06-2021 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Vreselijk, 1ste dag niks aan de hand. Dag 2 een uur na het innemen werd ik beroerd. Hoofdpijn, draaierig, flauwvallen en zo misselijk. Na gespuugd te hebben ging het wel weer en heb ik mijn werk kunnen voortzetten. Die middag thuis was ik moe en erg zwak en ben ik eigenlijk niet van de bank geweest. De tweede pil nog ingenomen en naar bed gegaan. Volgende dag wakker met [lees meer...]Hoofdpijn, de pil ingenomen en een uut later weer boven de wc. Deze dag was de hel op aarde. Spugen, misselijk, een hoofd wat op ontploffen stond, te zwak om te kunnen lopen of eigenlijk mijn ogen open te doen. Ik heb in bed gelegen omdat dat het enige was wat ik kon doen. Nee nooit meer dit.

03-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Zit nu op pil 3, geen bijwerkingen tot nu toe. De verhalen hieronder zijn heftig maar hoeft niet altijd zo te zijn!

21-05-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Medicijn voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Ik had geen klachten die horen bij een blaasontsteking, enkel pijn in mijn rug en steken in de zij. Na innemen van Furabid, na 2 dagen last van blaasontsteking klachten (vaker naar de wc moeten en steeds kleine beetjes). Vanaf de derde dag ontzettende hoofdpijn, duizeligheid en moeheid. Heb nooit echt last van bijw[lees meer...]erkingen, maar het lijkt nu net alsof ik elk moment ‘out’ kan gaan. Verschrikkelijk :(.

05-05-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Prima medicijn, helpt mij altijd bij een blaasontsteking en geeft binnen 24 uur al verbetering van de klachten. Ik neem het in met veel water, met melk of yoghurt geeft het mij juist meer klachten.

30-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Gisteravond begonnen en een capsule ingenomen met yoghurt zoals voorgeschreven. De hele nacht pijn in mijn buik gehad en misselijk en zweetaanvallen. Vanochtend weer een capsule ingenomen na het nemen van een banaan en 2 uur later Probiotica ingenomen (!!) om ook weer goede bacteriën in de darmen te krijgen. Ik heb nu weer enorme buikpijn, hoofdpijn en ook jeuk en stop[lees meer...] er mee.... Ik ga wel AHCC van Vitals bestellen en daarnaast cranberry, vitamine c en d gebruiken.... Gezien de vele negatieve ervaringen vind ik het onbegrijpelijk dat dit product nog gebruikt en aanbevolen wordt, schandalig!

15-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Deze tabletten hielpen wel, maar kuur was te kort.

13-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik had sinds maandag dit middel gekregen ivm een blaasontsteking. Afgelopen maanden al meerdere blaasontstekingen gehad. In november had ik deze ook gehaf blerk vanmiddag, ook ziek van geweest, alleen niet zo heftig als nu. Maandag was ik thuis gebleven van mijn werk, gisterenavond de eerste pik genomen werd niet lekker gelijk naar bed gegaan en in slaap gevallen. Vanochte[lees meer...]nd voelde iik mij goed en ben naar mujn werk gegaan. Om 11.00 (12 uur later) de volgende genomen daarna even met mijn collega naar buiten en voelde mij alsmaar beroerder voelen. Mijn collega heeft een EHBOer erbij gehaald voelde mij steeds rotter worden, ze hebben mij toen op de grond gelegd en ben even out gegaan, langzaam aan ging het beter, mijn man werd gebeld en die heeft mij opgehaald. Ik heb de dokter gebeld en verteld, blijkt dat de werkzame stoffen hetzelfde zijn dan die ik in november heb gekregen, ze waren vergeten het op de lijst te zetten dat ik die niet meer mag. Nu heb ik 1 zakje gekregen en ga het vanavond innemen ben benieuwd. Tot nu toe heb ik erge last van mijn arm hoop dat dat snel overgaat. Ik voel mij nog niet helemaal de oude,maar hoop het snel weer te worden. Deze troep hoef ik nooit meer, de apotheek ook ingelicht, dus mocht de dokter het nog een keer verkeerd doen dan heb ik nog de apotheek.

07-04-2021 | Man | 24
Urineweginfectie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven omdat ik op dat moment al twee weken ziek was. Ik had symptomen van een nierbekkenontsteking en er waren ontstekingscellen in mijn urine aangetroffen. Niet zoveel om het blaasontsteking of nierbekkenontsteking te kunnen noemen, maar genoeg om het voor de zekerheid op kweek te zetten. Omdat de uitslag van de kweek een week op zich zou la[lees meer...]ten wachten, moest ik dit antibioticum gebruiken met een kuur van 7 dagen. De eerste 2-3 dagen was het nog uit te houden. Mijn koorts zakte en mijn urine werd helderder (vooral iets lichter van kleur). Ik voelde me wel erg vermoeid en had last van duizeligheid. Na inname werd ik ook wat misselijk. Na dag 3 werden de bijwerkingen erger. Inmiddels (dag 6) kan ik alleen nog maag op bed en op de bank liggen. Ik voel me doodop en heb veel duizeligheid en ineens weer verhoging, nadat het een paar dagen weg was geweest. Inmiddels blijkt dat ik geen nierbekkenontsteking had en er is tot nu toe geen verklaring voor mijn klachten. Wat wel interessant is, is dat vandaag mijn urine weer is nagekeken en dezelfde hoeveelheid ontstekingscellen en bacteriën is aangetroffen. Wederom niet over de grens van blaasontsteking, maar dit antibioticum heeft dus niks gedaan hiertegen.

05-04-2021 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Helaas heb ik in de afgelopen maanden meerdere blaasontstekingen gehad waarvoor ik Furabid voorgeschreven heb gekregen. Na de eerste kuur kreeg ik jeuk op mijn heup maar dit was nog wel te doen, maar na elke kuur (4 in totaal) verergerde de jeuk. Het is inmiddels al twee weken terug dat ik mijn laatste kuur heb beëindigd en ik wordt nog steeds helemaal gek van de jeuk, het[lees meer...] lijkt zelfs alleen maar erger te zijn geworden na het stoppen, armen, buik, bovenbenen, billen, knieholtes, al dan niet met bultjes en of rode vlekken (die komen en gaan) - het is gekmakend. Zit onder de blauwe plekken van het krabben en lig uren wakker ‘s nachts. De twee soorten antihistamine die ik inmiddels al heb voorgeschreven gekregen doen niks tegen deze jeuk... Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren )-:

01-04-2021 | Man | 77
Bacteriële infectie
De kuur heeft de ontsteking aan blaas/urineweg niet verholpen. Wel vermoeidheid veroorzaakt en veel jeuk, vooral aan benen.

29-03-2021 | Vrouw | 30
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Wat een vreselijk spul. Ik heb dit 4 dagen geslikt, totdat ik vanmorgen wakker werd met allemaal bultjes op mijn hele lichaam. Ik heb daarop direct een afspraak gemaakt bij de huisarts en bovengenoemde gemeld. De huisarts vertelde mij later dat dit niet door de antibiotica hoefde te komen en gaf mij anti allergie pillen zodat ik de antibiotica toch kon afmaken.... hier had[lees meer...] ik al mijn bedenkingen bij, maar goed in goed vertrouwen heb ik toch maar antibiotica icm die anti allergie tablet ingenomen..... nog geen uur later zat ik helemaal onder de rode bulten .... wederom Huisarts gebeld. Acuut stoppen met de antibiotica en maar veel water en veel cranberry’s eten.... wat is dat nou voor een advies...🙄

22-03-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Op de vrijdag een na laatste dag van de kuur kreeg ik overal rode vlekken en bulten naar overleg met de huisartsenpost zaterdagmorgen moest ik de kaatste gewoon nemen. Zaterdag hele dag uitslag gehad maar te dragen. Zondag in de avond werd heel erg heftig en kreeg ik buikkrampen erbij. Toch op bed gegaan om in de nacht wakker te worden met een dikke tong die steeds dikker [lees meer...]werd en benauwd. Ambulance moest komen met een epi pen en moest voor observatie mee naar ziekenhuis. Nu is het maandagavond en komen de bulten weer opzetten en ben ik gestresst dat vannacht tong weer dik wordt . Heb zelf epi pennen gekregen en hoop maar dat het niet nodig is en dat de bulten snel verdwijnen. Mag dit middel nooit weer . Zou het niet eens meer willen

21-03-2021 | Vrouw | 75
Urineweginfectie
Nou een vreselijke ervaring. Medicatie die je ziek maken. Gestopt na 2 dagen.

12-03-2021 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik had al een week last van een blaasontsteking neem nu furabid, 5 dagen, 2x per dag slikken. Morgen ochtend ben ik klaar met de kuur. Naa 24 waren mijn klachten al minder en in de loop van de volgende dag weg. Ik maak nu de kuur af en hoop dat het zo goed blijft. Sinds dag 2 heb ik een bittere smaak in mijn mond. Ik word een bewtje misselijk klrt na de pil in te nemen,en [lees meer...]als ik er niks bij eet heel erg misselijk. Licht last van mijn darmen maar niks ernstigs. Ben blij dat het helpt, ik wou een nierbekontsteking vorkomen.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum