Furabid

Xcyst (1 mening)
Fosfomycine (1 mening)

30-12-2019

Blaasontsteking

Toen ik dit middel voor de tweede keer voorgeschreven heb gekregen naar aanleiding van blaasontsteking en nog nooit ervaring met allergieën voor geneesmiddelen en antibiotica heb ik dit middel in de avond bij de maaltijd genomen. Vroeg in de ochtend werd ik wakker voor de wekker ging i.v.m. het ervaren van een zeer warme huid hier kwamen binnen een half uur vele bijwerking[lees meer...]en bij in de eerste instantie dacht ik dat ik de griep had en voelde dat het niet goed zat ik ging daarom mijn temperatuur opmeten terwijl ik dit normaliter niet zo snel doe maar ik had geen koorts. Mijn huid begon te jeuken en ik zag in de spiegel dat ik helemaal rood zag en gezwollen. Vervolgens werd ik acuut misselijk en begon over te geven en kreeg diarree samen met enorme krampen. Vervolgens kon ik alleen nog als een bolletje op de grond liggen en ervoer een grote angst terwijl ik normaliter geen angstig type ben. Ik kreeg het gevoel alles van steeds verde af als uit een tunnel waar te nemen en verloor kracht om mij te kunnen bewegen. Ik heb mijn partner gewaarschuwd direct de dokter te bellen en de telefoon op luidspreker te zetten. Ik heb de signalen benoemd en mijn partner heeft mij direct naar de huisarts gebracht aan de overkant van de straat. Ik kon niet meer lopen zonder hulp en hij heeft mij ernaar toe gesleept waaronder ik kotsend en paniekerig door hem liet lijden. Ik was niet meer in staat tot normaal beschaafde communicatie al was ik wel heel erg bewust maar ik kon het niet opbrengen. Ik kreeg een injectie en naarmate deze inwerkte begon de wereld weer kleur te krijgen. De huisarts heeft geconcludeerd dat ik allergisch ben voor furabid. Ik begrijp niet waarom de antibiotica die ik al jaren krijg vervangen moest worden door weer een nieuw middel.. \
18-12-2019

Blaasontsteking

Zoveel bijwerkingen misselijk overal jeuk, duizeligheid. dikke oren en hele dikke opgezwollen ogen er zijn genoeg andere soorten antibiotica deze is mij heel slecht bevallen voelde me eerder beroerder dan beter.
15-12-2019

Blaasontsteking

Na 10 dagen 2 ltr.water en dagelijks 2tabletten D-Mannose Cranberry geslikt te hebben,bleef mijn urine troebel.Urine gebracht bij huisarts en de uitslag was :blaasontsteking.Een kuur van 2 maal daags Furabid capsules hielpen meteen,nergens last van gehad.
12-12-2019

Blaasontsteking

Ik heb dit medicijn op dinsdagavond ingenomen en woensdagochtend de tweede pil en 2 uur na het innemen moest ik overgeven. Gedurende de dag begon ik mij steeds slechter te voelen. Koude rillingen, kon bijna niet meer stil zitten, misselijk, benauwd, hoge hartslag, slap op mijn benen, en uiteindelijk begin ik koorts te krijgen (39.2). Heb de huisarts gebeld en ben onder[lees meer...]zocht. Haar mening was dat ik waarschijnlijk griep erbij had gekregen of de blaasontsteking was verergerd... Maar ik was er van overtuigd dat dit door het medicijn kwam en zei dat ik deze niet meer zou nemen. Na een slechte dag en nacht ben ik koortvrij en zijn allen klachten verdwenen!! Terwijl de huisarts ervan overtuigd was dat je geen koorts kunt krijgen van antibiotica. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, toch.?!
23-11-2019

Furabid (nitrofurantoine)

Voor het eerst blaasontsteking en dit. Ediciin gekregen heb maagklachten hartklopping hoop dat dit over na de vijf dagen
20-11-2019

Blaasontsteking

Furabid gekregen voor een blaasontsteking , 2maal daags een capsule gedurende 5 dagen, Echter na 2dagen begon ik verward te raken, ook neerslachtig en paniekerig.. ben meteen gestopt en nu 3 dagen verder gaat het weer als normaal. Vond het een vreselijk naar iets... nooit meer..
19-11-2019

16-11-2019

Blaasontsteking

Voor blaasontsteking gekregen. Geen last meer. Maar voel me zeer belabberd. Ernstige maagklachten. Dacht ook aan mijn hart. Moe. Nergens zin in. Geen eetlust. Pijn in de benen.
13-11-2019

Urineweginfectie

Verschrikkelijk ziek en minimale werking. Nooit weer!
27-10-2019

Blaasontsteking

Na 2 dagen 2 capsules ingenomen te hebben begon ik met krabben in mijn hals door jeuk. 's avonds de HAP gebeld en op advies gestopt met de kuur. Volgende dag was mijn hele gezicht opgezwollen en ontstonden er kleine puistjes/bultjes. Mini puistjes met een witte kop. Omdat mijn hoofd erg opgezwollen was naar wederom naar de HAP (was weekend) gebeld en van de arts een zalf[lees meer...] en tabletten gekregen om de allergie of bijwerking te stillen. Helaas de volgende dag nog veel meer puistjes maar gelukkig geen opgezwollen gezicht meer. Uiteraard geen prettig gezicht. Momenteel in deze staat dus weet nog niet hoe lang dit gaat duren.
25-10-2019

Blaasontsteking

Tijdens mijn zwangerschap helaas een blaaslntsteking gekregen en kreeg in korte tijd (een maand) tweemaal Furabid voorgeschreven. Het middel is effectief maar wat een vervelende bijwerkingen. Ik had last van diverse candida uitbrakrn, hartkloppingen en darmklachten. In een vorige zwangerschap kwamen deze klachten ook terug na gebruik van Furabid. Ik heb vaker antibiot[lees meer...]ica moeten slikken (toen ik niet zwanger was) en nooit last gehad van bijwerken. Ik zou dit middel nooit meer innemen.
16-10-2019

Blaasontsteking

Medicijn werkt goed tegen de blaasontsteking, na 1 dag bijna geen pijnklachten meer. Alleen wel bijwerkingen zoals misselijk zijn, koude rillingen, vermoeidheid en een grieperig gevoel. Bij m'n vorige blaasontsteking kreeg ik dezelfde kuur maar dan 4 capsules op een dag maar had ik nergens last van. Nu moet ik er twee op een dag nemen en voel ik me wel ziek er van. :(
16-10-2019

Blaasontsteking

Met de kuur begonnen ‘avonds om 7 uur. De eerste nacht voelde ik me niet lekker, maar het ging nog. Na de tweede pil ‘ochtends om 7 uur (er moet 12 uur tussen zitten) werd ik misselijk en ik moest overgeven. In de loop van de dag kreeg ik verhoging 38;4 en hartritmestoornissen. Kon geen voedsel binnenhouden. Voelde me nogal ziek. De tweede nacht liep de koorts op naar 39[lees meer...],2 . Kon niet meer op mijn benen staan en had geen macht meer over mijn spieren. IN overleg met dokterspost en huisarts gestopt met dit medicijn. Ik ben niet eerder zo ziek ergens van geweest en na het stoppen binnen enkele uren weer helemaal opgeknapt.
30-09-2019

Blaasontsteking

Ik heb ongeveer 20 tot 35x per jaar blaasontsteking en of een urineweg infectie en al verschillende keren antibioticum kuren gekregen. Amoxicilline ben ik allergisch voor en andere antibioticum ook gekregen en nu voor het eerst furabid. Ik vindt het een vervelend middel en wil het liever niet meer nemen maar het moet nu eenmaal omdat ik al.zoveel kuren en verschillende [lees meer...]heb gekregen. Kuur nog maar afmaken tot dinsdag en dan zien we wel.qeer wat mijn lichaam doet. Uroloog afspraak wordt het
22-09-2019

Urineweginfectie

Ik heb 2 pillen geslikt, maar kreeg rillingen en gevoel dat ik moest gaan braken . Ben in bed gaan liggen en heb alleen maar geslapen durfde niet meer te eten of nog een pil te nemen. Dacht liever blaasontsteking dan me zo ziek te voelen. Ik had ook soort migraineaanval . Dus geen goede ervaring , na 2 dagen weer een beetje beter .
14-09-2019

Blaasontsteking

Na ongeveer 6 uur merkbaar dat het werkte, pijn en plasfrequentie nam af en geen bloed bij urine meer.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum