lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-05-2016

Blaasontsteking

Ik ben gewoonlijk niet iemand die de moeite neemt om een recensie van een medicijn te schrijven, maar nu wil ik er alles aan doen om Furabid zo snel mogelijk naar de eeuwige jachtvelden te helpen. Ik drink nog liever accuzuur dan dat ik nogmaals aan zo'n kuur begin. Overal jeuk, huilen, huilen, huilen, misselijk, duizelig, koorts: uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bela[lees meer...]nd. Neem voortaan Monuril, mensen!
13-05-2016

Blaasontsteking

Ik heb deze pillen nu 2 dagen. Ik voel mij erg ziek. Enorme hoofdpijn, duizeligheid, misselijk en buikpijn. Dit wisselt elkaar af met kou rillingen. Deze antibiotica neem ik de volgende keer niet meer.
28-04-2016

Blaasontsteking

Twee uur na inname eerste capsule ongelooflijk veel jeuk, terwijl ik met de huisarts aan de telefoon zat werd ik duizelig en ben onwel geworden.
03-04-2016

Blaasontsteking

Mijn moeder kreeg deze kuur voorgeschreven, alhoewel ze een twee keer niet goed op furabid reageerde. De assistente zei, we geven eerst deze standaard kuur. Slechte zaak... na één dag werd mijn moeder 87 jaar, ziek: rillerig, hoofdpijn, geen eetlust, echt beroerd: braken, hoge koorts. Gestopt met de kuur en ze knapt op...... Dit had niet gehoeven, schandalig!
24-03-2016

Blaasontsteking

In oktober 2015 tegen een blaasontsteking kuur van 5 dagen 2x daags capsule ingenomen. Een week na die kuur kreeg ik heftige bijwerkingen, waardoor ik uiteindelijk op de eerste hulp ben geëindigd. Niemand legde de link met Furabid en ben de hele molen doorgegaan. Na twee maanden voelde ik me weer wat beter. Deze week weer een blaasontsteking en dus een kuur... Na de eerste[lees meer...] capsule keerden de klachten van de bijwerkingen direct terug en kon ik zelf de link nu wel meteen leggen. Ik blijk allergisch te zijn voor dit middel! Anti histamine gekregen en Amoxicilline als alternatief.
21-03-2016

Blaasontsteking

na 2 a 3 dagen veel bijwerkingen. Misselijkheid, braken, hartkloppingen, duizeligheid, diarree, verlies van eetlust, spierpijn (vooral in de nek), hoofdpijn, stemmingswisselingen. Niet aan te raden.
17-03-2016

Blaasontsteking

Goed spul! Voordat de tweede capsule ingenomen moest worden was er al veel pijn weg. Enige bijwerking waren de stemmingswisselingen
15-03-2016

Blaasontsteking

Omdat ik peniciline allergie heb, krijg ik wel vaker middeltjes voorgeschreven die iets meer bijwerkingen hebben dan gebruikelijk. Toch heb ik daar nooit veel last van gehad, op wat milde dingetjes na. Met dit middel was het echter totaal anders. De eerste paar uur nadat ik de eerste capsule geslikt had (zondagavond), was ik nog zeer tevreden. Mijn blaastonsteking werd na [lees meer...]een aantal uur rustiger en ik kon die nacht zelfs gewoon heerlijk doorslapen, al droomde ik een beetje vreemd. Omdat plassen nog een beetje gek voelde, keek ik uit naar het moment dat ik het volgende pilletje mocht nemen, het hielp goed en ik wilde hier snel vanaf zijn. In de loop van maandag werd alles alleen nog maar beter en wilde ik het kuurtje alleen nog afmaken, omdat dat nou eenmaal moet, niet omdat ik nog last had. 's Avonds ook nog zonder problemen gaan sporten. Halverwege dinsdag begon alle ellende. Mijn vriend stuurde een berichtje om te vragen wanneer we nou ook alweer hadden afgesproken om uit eten te gaan, want hij wilde het niet dubbel plannen met een avondje met vrienden. Op zich juist heel attent en lief, maar in mijn hoofd werd ik helemaal boos en verdrietig dat hij de datum niet in één keer goed onthouden had. Ik raakte helemaal in paniek voor zoiets zinloos, of ik hem nog wel zag zitten, of ik wel wilde dat hij morgenavond langskwam, alles. Gelukkig kwam ik na/tijdens een vergadering weer bij zinnen wat mijn vriend betreft, maar intussen was ik begonnen met al het andere om me heen af te zeiken. Niks leek meer goed te gaan, alle kleine dingen irriteerde me en als ik niet aan het zeuren was, dan was ik aan het huilen of me zorgen aan het maken. Heel vervelend, voor mij, maar ook voor mijn omgeving. De klachten zijn tot op heden niet weggegaan en ik moet nog tot vrijdag. Sterker nog, er is sufheid, lusteloosheid en duizeligheid bij gekomen, waardoor ik niet durf auto te rijden naar mijn sollicitatiegesprek en überhaupt twijfel of ik het niet moet afzeggen in deze gemoedstoestand. Daarbij zijn ook nog fysieke klachten gekomen zoals rugpijn, verlies over de controle van mijn spieren of algehele spierverslapping en huiduitslag. Ook is het hoestje waar ik al even mee liep, maar wat aan de beterende hand was heel veel verergerd en ben ik vreselijk misselijk. Ik vraag me af of ik het gebruik volhoud tot het eind, misschien morgen toch maar even de huisarts bellen. Mijn tip: heb je een blaasontsteking? Vraag alsjeblieft om iets anders. Het middel werkt goed tegen waartegen het moet helpen, maar je bent jezelf niet meer en de algehele malaise is bijna net zo vervelend als die blaasontsteking.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (719) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop