Furabid

Blaasontsteking (340 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

04-06-2019

Blaasontsteking

Maandagnacht/ochtend wakker geworden met gigantische buikpijn en pijn bij plassen. Dokter heeft onderzoek gedaan en bleek blaasontsteking. Halvewege de ochtend gestart met Furabid 100mg Nitrofurantoine 2 x pd. Na de eerste pil werden de klachten van pijn al minder. dat was erg fijn. de 2e pil in avond ingenomen. de volgende ochtend bij ontwaken veel bulten overal. vocht bu[lees meer...]lten die enorm jeuken. toch maar weer de pil ingenomen en de huisarts gebeld om dit te melden. wellicht een andere kuur vanmiddag ophalen. want de bijwerkingen zijn behoorlijk. heb veel antibiotica geslikt maar deze voel je echt in lichaam en geest/gemoedstoestand. Galbulten, netelroos, hoofdpijn, vocht in enkels en voeten. minder concentratie. gevoel van niet lekker voelen. lage bloeddruk . druk op je hersens.
31-05-2019

Blaasontsteking

Na een aantal reviews gelezen te hebben, begon ik met enige vrees aan de kuur. Vond het ideaal om het maar twee keer per dag in te nemen. Capsules slikken gemakkelijk door. Heb geen enkele bijwerking gehad, en dat terwijl ik toch behoorlijk gevoelig ben. Effect merkte ik na vierde dag inname.
29-05-2019

Urineweginfectie

Al eerder had ik furabit gebruikt bij urineweginfectie. Echter ging het de laatste keer fout. Ik voelde me raar, kreeg jeukende rode handen en werd kortademig. Ik heb de huisartsenpost gebeld. In een mum van tijd stonden ze met gillende sirenes aan de deur. Gelijk aan het zuurstof en epipen erin. Mn bloeddruk bleef dalen en voor ik het wist was er een ambulance. In het zi[lees meer...]ekenhuis heb ik een nacht moeten blijven
28-05-2019

Urineweginfectie

Deze medicijnen voorgeschreven gekregen na urine test ivm onsteking. Ik voelde me al niet super maar met deze medicijnen werd het de eerste 2 dagen niet beter. Dan koud, dan warm. Leek net of ik koorts had. Erg moe, dagelijks hoofdpijn, misselijk en diarree. De 3de dag werd het iets beter maar de hoofdpijn, misselijkheid en diarree bleef. Gister de laatste capsule gehad e[lees meer...]n hopelijk zakken de bijwerkingen nu snel af.
10-05-2019

Blaasontsteking

Antibioticum hielp wel maar na enkele weken weer opnieuw blaasontsteking
10-05-2019

Blaasontsteking

Capsule is makkelijk door te slikken alleen het vervelende is dat er minimaal 12 uur tussen moet zitten. En tijdens een maaltijd. Zo neem ik het om 11 uur s ochtends in tijdens het eten en moet ik om 11 uur ‘s avonds nog eten zodat ik het kan innemen! Werkt verder goed! Geen bijwerkingen gehad.
26-04-2019

Blaasontsteking

Beginnende blaasontsteking, via Huisart dit gekregen, klachten gingen na een dag weg. Beetje misselijk en moe maar verder klachten verdwenen.
24-04-2019

Blaasontsteking

Gebruik liever geen antibiotica maar in 2016 kreeg ik dit middel voor het eerst voor 5 dagen zonder resultaat gevolg nog een andere antibiotica kuur die wel aansloeg maar ondertussen liep ik bij het ziekenhuis voor een onderzoek naar mijn nierfunctie, deze was gelukkig in orde. Dit jaar 2019 in april kreeg ik weer een vermoeden van een blaasontsteking heb veel gedronken en[lees meer...] cranberry capsules gebruikt maar het ging niet echt over. Ben vrijdag 19 april toch maar bij de huisarts urinecheque laten doen en inderdaad een lichte aanwezigheid van bacterie kuurtje gekregen voor 5 dagen. Helaas , ben vanochtend bij de huisarts geweest voor een urinetest en ben er niets mee opgeschoten en word mijn urine nu getest bij de gggd???? Als er zo veel gedoe is dat mensen te makkelijk een antibiotica krijgen voorgeschreven schrijf dan een antibiotica voor waar je goede ervaringen mee heb. Krijg vandaag een antibiotica voor 1 dag(een antibioticabom?)en over 5 dagen de uitslag van de gggd met misschien in het vooruitzicht NOG een kuurtje te doen, waar zijn we mee bezig
16-04-2019

Furabid (nitrofurantoine)

Ik had al een dikke week wat klachten en dacht een blaasontsteking te hebben. De eerste urine die ik inleverde was oké. Een paar dagen later toch maar weer ingeleverd en toen had ik wel blaasontsteking. Ik heb me ziek gemeld omdat ik me ziek voelde en het niet zag zitten om te werken. Ik kreeg gelijk antibiotica Furabid voorgeschreven. Dezelfde dag gestart in de middag en [lees meer...]'s avonds moest ik weer een capsule innemen. Ik heb die nacht liggen rillen van de kou, zelfs met een kruik. Ik werd 's nachts wakker en was draaierig en misselijk. Ik had diaree en moest overgeven. Ik vond dit heftig omdat Ik bijna nooit over hoef te geven. Ik ben de volgende dag gaan bellen naar de huisartsenpost omdat ik me erg beroerd voelde. Ik was misselijk, had geen eetlust, was erg moe en had spierpijn in mijn rug, nek en benen. Er werdt overlegd nadat ik mijn klachten had besproken. De klachten leken meer bij een blaasontsteking te horen. Ze dachten ze dat het mogelijk ook griep zou kunnen zijn. 's Middags moest ik weer overgeven. Ik heb het hele weekend weinig anders gedaan dan liggen en slapen. Maandags heb ik mijn huisarts gebeld. Ik moest maar stoppen met de kuur. Ik had ook overal jeuk. Ik kon niet goed in slaap vallen van de jeuk en eerst er ook wakker van. Mijn nachten waren beroerd. Ik kon nog niet werken. Nadat ik stopte met de Furabid, was de misselijkheid weg en had ik weer wat meer eetlust. Dinsdags naar de huisarts geweest. Die wilde dat ik mijn bloed zou laten prikken. Er kwam uit dat mijn leverwaardes niet goed waren. Donderdags ben ik weer aan het werk gegaan nadat ik weer wat meer energie had. Ik heb nog steeds jeuk, maar wordt er niet meer wakker van gelukkig. Ik laat vandaag mijn bloed weer prikken. Ik ben benieuwd hoe de leverwaarden dan zijn... Voor mij geen Furabid weer! Liever geen antibiotica weer.
28-03-2019

Urineweginfectie

Ik heb zeer heftige bijwerkingen van dit medicijn ervaren en ben er dan ook acuut meegestopt. Ik had het gevoel in shock te raken
07-03-2019

Blaasontsteking

Zodra ik het medicijn had ingenomen kreeg ik koude rillingen, wat overging in een behoorlijk hoge koorts. Ik heb me zelden zo ellendig gevoeld. Na een moeizame nacht de huisarts gebeld en een nieuwe kuur gekregen. Dit werkte al gauw en de klachten verdwenen. On the positive side: ik merkte wel direct een verbetering ten opzichte van de blaasontsteking.
01-03-2019

Urineweginfectie

Onduidelijk of het door gebruik van dit antibiotica komt, maar ik ben sindsdien (nu 3 maanden) de hele winter aan het kwakkelen met gezondheid o.a. Neus- en keelontstekingen, griep enz. vanwege gebrek aan weerstand.
26-02-2019

Blaasontsteking

Medicatie voorgeschreven gekregen na urine afgegeven te hebben bij de ha. Medicatie leek eerste 2/3 dagen te werken. Na de kuur kwamen de klachten heviger terug. Toen direct Trimethoprim 300mg voorgeschreven gekregen (kuur van 3 dagen). Werkte meteen na 1e keer. Mijn urine is nu op de kweek en het schijnt dat de bacterie resistent kan zijn voor de antibiotica Furabid.
26-02-2019

Furabid (nitrofurantoine)

Al na 2 capsules erg ziek van geworden. Hoofdpijn, duizelig, misselijk en diarree.
18-02-2019

Blaasontsteking

Na mijn zwangerschap voelt blaasontsteking niet meer als brandend plassen, maar als een hel. Kon nog amper lopen en mijn hele bekken, darmen, blaas, maag en nieren doen pijn! ga je op zaterdag naar de HAP krijg ik Furabid voorgeschreven met als opmerking 'als het niet over gaat na 3 dagen moet je terug gaan naar je eigen huisarts' nu 3 dagen later verga ik nog van de pij[lees meer...]n en heb alle normale bijwerkingen die in de bijsluiter staan.. morgen bellen want ik wil andere medicatie.. deze nooit meer!
14-02-2019

Blaasontsteking

Dit medicijn gekregen ivm vermoeden blaasonsteking. (heb klachten aan telefoon verteld en omdat ik vaker heb gehad herken ik maar toch hoefde geen urine te leveren) kreeg ik dit medicijn. Naar aanleiding van deze site ligt het nog onaangeroerd in de kast nadat ik het gistermiddag heb opgehaald. Ik probeer het eerst met veel vitamine c ibu en cranberry en veel drinken. De b[lees meer...]ijwerkingen die ik bij heel veel voorbij zie komen (*zware griep gevoel, misselijk braken erg moe hoofdpijn) durf ik niet aan ivm 4 kinderen onder de 13 die ook zorg nodig hebben (*ben alleen) . ik wacht af en als ik koorts krijg bel ik de huisarts (moest ook) en misschien dat ze dan wel eerst vragen om langs te komen en vraag dan wel om andere AB waar ik zeker weet dat ik geen last van ga krijgen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum