lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-02-2017

Blaasontsteking

Na 2 tabletten kreeg ik het koud en begon te rillen. Dit rillen ging over in hevig slaan met armen, benen en hoofd en was niet meer te stoppen. Pas op de EHBO na een injectie met morfine en kalmeringsmiddel werd ik rustig, de dag erna heeft mijn dochter weer de ambulance gebeld, want kreeg mij niet wakker. Nu bijna 3 weken verder nog steeds niet fit en wanneer ik moe word [lees meer...]dan gaat het praten en lopen niet goed, dus voor mij ook nooit meer furabid.
21-01-2017

Blaasontsteking

Vreselijke bijwerkingen! Vanaf dag 1 hoofdpijn en misselijkheid. Werd steeds meer en meer, tot dag 4 geprobeerd vol te houden maar dag 4 ambulance gebeld en naar ziekenhuis vervoerd! Knallend hoofdpijn continue overgeven kokhalzen en ademstoppingen gehad!! Alle bijwerkingen waren zo sterk dat ik bijna door kokhalzen was flauwgevallen! Iedereen die ook zoiets ernstigs heeft[lees meer...] meegemaakt moet een klacht indienen bij de fabrikant. Ik ga gelijk een klacht mail opstellen!
18-01-2017

Blaasontsteking

raar gevoel in hoofd, erg veel last van spieren, erg veel tintelingen in handen en voeten, ziek gevoel. Na dag 2 gebeld met doktersassistente van eigen huisarts - advies doorgaan. Vrijdagavond met huisartsenpost gebeld (reeds 7 capsules ingenomen) en advies van arts huisartsenpost meteen stoppen. Lag op bed af te zien van de pijn aan spieren, tintelingen etc. Tot op heden[lees meer...] nog steeds (dik 3 weken verder) last van tintelingen in handen en voeten. Zou niemand deze kuur aanraden. Hoop dat deze tintelingen nog weggaan. Ik vind het medicijn erger dan de kwaal.
21-12-2016

Blaasontsteking

Na een tweede ( vervolg) kuur kreeg ik op dag 6 overal jeuk en rode vlekken. Op dag 7 zat mijn hele lichaam onder en kreeg ik koorts... voor mij nooit meer furabid!!
29-11-2016

Blaasontsteking

Na start van de kuur was het branderige gevoel al vrij snel verdwenen, maar kreeg ik veel bijwerkingen zoals kortademig, maag- en darmklachten, hevige rillingen, totaal gebrek aan eetlust, een klein wondje dat naar verhouding veel bloed, hoofdpijn, duizeligheid. Een dag na einde van de kuur was de aandrang tot plassen en het branderige gevoel weer terug en nu zelfs met wat[lees meer...] bloed in de urine. Omdat dit niet de eerste keer was dat de blaasontsteking al vrij snel door trok richting mijn nieren, heb ik dit bij het gezondheidscentrum ook aangegeven, omdat ik al ervaring had dat ik al vaker verschillende medicijnen kreeg die niet effectief waren voor mijn kwaal. Helaas zit ik nu dus weer in die molen en wil dan ook niet dit middel de schuld geven, maar de bijwerkingen waren zeker geen pretje.
28-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb al 4x dit medicijn gehad tegen een blaasontsteking, maar elke keer kwam de blaasontsteking weer terug na 5 dagen. Nu heb ik weer een blaasontsteking en eindelijk een ander merk gekregen. Hopelijk slaat het beter aan.
23-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb de reacties van anderen voor mij gelezen. Nu snap ik ook mijn bijwerkingen. Gebruik de medicatie nu drie dagen en heb elke dag hoofdpijn en ben extreem vermoeid. Naar aanleiding van ook nog een verhoging ben ik de bijsluiter gaan lezen en ik schrok. Mijn huisarts weet dat mijn ijzergehalte laag is (5,2) en in de bijsluiter staat dat mensen met een bloedarmoede deze [lees meer...]medicatie niet mogen gebruiken. Ik heb een hele vriendelijke huisarts maar heb het idee dat de medici van tegenwoordig weinig kennis heeft van zaken. Morgen zal ik haar raadplegen en kijken wat ik met de kuur moet doen.
17-11-2016

Lage rugpijn

Vanaf 10 november werd de pijn wel minder bij het plassen, maar het begon heel erg mijn rug te treffen. Ik dacht misschien iets niet goed te hebben opgetild, waardoor ik ervan uitging dat het wel over zou gaan tot ik het op 12 november niet meer aankon. Ik kon amper lopen, zitten of rechtop liggen. Het was weekend, ik moest werken in de namiddag. Alleen kon ik iedere bew[lees meer...]eging die ik maakte fysiek niet meer aan. Uiteindelijk toch de huisartsenpost gebeld en een bezoek gebracht. Op 13 november begonnen met furabid in verband met een geconstateerde blaasontsteking. (ik toch 3 weken mee heb gelopen, ben ik er uiteindelijk achter gekomen) Echter bleek ik nog tijdens de kuur last te hebben van m'n rug en buik, vooral in de avond/nacht. Maar elke dag een paracetamol verzachte de pijn en gaf rust tegen mijn huilbuien, waardoor ik gelukkig kon slapen. Op 15 november was ik er een beetje klaar mee paracetamol in te nemen en wilde een nachtje zonder doen, maar dat lukte niet ik ging helemaal huilen van de pijn in mijn rug en buik. Ik trok het niet meer waardoor ik me toch WEER overgaf aan paracetamol. Volgende morgen meteen de dokter gebeld en langsgeweest. Wat bleek: te veel lucht in mijn darmen die de pijn veroorzaakte. FURABID heeft als mogelijke bijwerking diaree, bij mij heeft dat dus averechts gewerkt. Ook voelt het alsof bepaalde delen van m'n lichaam verdoofd voelen. Omdat ik last van mijn rug had, ging m'n moeder mijn rug masseren, maar het voelde zo raar. Alsof er nog een laag over m'n huid heen zat. Ook heb ik last van haaruitval. Vandaag is het gelukkig mijn laatste dag.
Pagina 1 van 7

Mirena (1944) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (394) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (337) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!