This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

volgende > >>
Pagina 1 van 7

30-07-2015

Urineweginfectie

Na het innemen van de eerste capsule kreeg ik al een beetje druk op de borst. Zal wel overgaan dacht ik. Na 2 dagen werd het wel erger en kreeg ik het ook benauwder en moest vaker mijn medicijnen voor bronchitis nemen wat enigszins wat hielp. Ook kreeg ik last van tintelingen in de vingers/handen. Aangezien ik een paar dagen weg was dat weekend heb ik de huisarts niet g[lees meer...]ebeld. Maandag de laatste capsule ingenomen zonder te bellen, maar daarna durfde ik niet meer. Dus kuur niet afgemaakt. Moest er nog 1. Nu drie dagen na de laatste capsule nog steeds wat benauwd en vannacht begonnen mijn benen ineens heel erg te jeuken. Allemaal grote rode bulten. Vandaag moet ik weer naar de huisarts en zal het overleggen. Of het überhaupt geholpen heeft is nog maar de vraag. Ik zal ze in ieder geval niet snel weer nemen.
29-07-2015
Vrouw, 34 jaar

Urineweginfectie

Na controle van de urine bleek ik een urineweginfectie te hebben. Dit verklaarde het bloed in de urine en de buikpijn die ik had. Ook had ik enorme aandrang om te plassen, maar er kwam amper urine uit. Ik ben meer dan tevreden over het voorgeschreven medicijn. Na de tweede capsule werden de klachten al minder en na de derde dag helemaal geen klachten meer. Ook heb ik geen[lees meer...] last van bijwerkingen ondervonden. Ik nam de capsules met melk in bij de maaltijd.
26-07-2015
Vrouw, 20 jaar

Blaasontsteking

Kreeg deze antibiotica voor een fikse blaasontsteking. 5 dagen, 2 maal daags een capsule slikken. Omdat ik geen capsule kan slikken, in overleg met apotheker mocht ik de capsule openmaken en in yoghurt doen. Voor mij een prima manier op dit in te nemen. De eerste capsule nam ik rond een uurtje of 7 s'avonds en wonderbaarlijk genoeg voelde ik na ongeveer een uur na het inne[lees meer...]men al verbetering! Ontzettend fijn om met minder pijn naar de wc te kunnen, echt een opluchting. Wel een aantal bijwerkingen gehad die vooral heel vervelend waren, was ontzettend snel moe, en dan niet een beetje moe maar echt kapot, is even 5 daagjes doorbijten, maar had het er wel voor over. Na de kuur geheel van mijn klachten af, alleen begon ik jeuk te krijgen, na 3 dagen werd dit zo vervelend, dat ik de huisarts gebeld had en die waren zeer bekend met dit probleem; een vaginale schimmelinfectie als gevolg van de antibiotica, voor mij echt een minpuntje omdat ik na de behandeling voor de schimmel nog steeds wel wat last heb van de schimmel... helaas...
21-07-2015
Vrouw, 55 jaar

Blaasontsteking

Na een half uur kreeg ik vreselijke jeuk over m'n hele lijf. Kort daarna zetten alles op, handen, voeten, m'n gezicht, lippen en m'n tong. Ik kreeg hartkloppingen en werd benauwd, daarna overgeven en het gevoel flauw te vallen. Huisartsenpost gebeld. Met gillende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis. Na de eerste capsule dus nooit meer gebruiken.
20-07-2015

Blaasontsteking

Een 2e blaasontsteking in korte tijd. Ditmaal Furabid door de arts voorgeschreven. De bijwerkingen zijn echter zeer vervelend. Hoofdpijn, druk op de ogen, moe, keelpijn, ruis in de oren, maar het meest vervelende is dat ik al dagen enorme pijn heb aan mijn nek. Hiervoor slik ik dan maar weer paracetamol. Kortom: algehele malaise door dit medicijn en ik ben dan ook blij als[lees meer...] de kuur morgen afgelopen is!
16-07-2015
Vrouw, 69 jaar

Blaasontsteking

Ik ben longpatient en kreeg het de 2e dag erg benauwd. Volgens de huisarts kon ik het gewoon voorgeschreven krijgen. Ze schreef nu Trimethoprim voor. Dat heb ik net gegoogeld en ga ik niet innemen. Ik heb al vaker met bijverschijnselen gehad.
13-07-2015
Vrouw, 25 jaar

Urineweginfectie

Ik heb deze antibiotica inmiddels een paar keer voorgeschreven gekregen voor blaasontstekingen/urineweginfectie. Toen ik alle negatieve reacties hier las, was ik behoorlijk huiverig voor deze medicatie, maar om ook even een positief tegengewicht te geven: mij beviel het echt prima. Nauwelijks last van bijwerkingen (beetje darmklachten) en al na een paar uur na het innemen [lees meer...]van de eerste capsule was de pijn in mijn buik/rug en bij het plassen zo goed als weg.
12-07-2015

Blaasontsteking

Veel last van bijwerkingen gehad. Heel veel jeuk over hele lijf, voetzolen en handen. dikke handen/voeten, rode uitslag, opgezwollen oogleden, griepverschijnselen. Heb 10 dagen geleden de laatste pil ingenomen, en nog steeds last van de jeuk. Voor mij nooit meer!
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely