categorie

Antibiotica - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - overig

17-05-2022 | Vrouw | 66
Bacteriële vaginose
ik heb ze ingenomen tijdens maaltijd,was bang dat ik ook allemaal klachten zou krijgen. Tegenovergestelde heb nergens last van gehad.

10-05-2022 | Vrouw | 26
Keelontsteking
De antibiotica heb ik meegekregen na een kleine ingreep van mijn keelabces. Na gebruik van de pillen heb ik een virus opgelopen. Of misschien opeens hooikoorts gekregen door de antibiotica, want ik kamp nu met brandende ogen en jeukende keel en loopneus. Hiervoor nooit eerder klachten ervaren.... mijn smaakpapillen zijn nier in orde. Het alles smaakt nog steeds zout.. [lees meer...] ik had ook andere antibiotica moeten innemen.. metronidazol tegelijkertijd. het heeft effect gehad op vaginale schimmel.

23-04-2022 | Vrouw | 26
metronidazol
Ik was superblij dat eindelijk de oorzaak van het probleem gevonden was , ik bleek een ontsteking te hebben op m'n baarmoederhals. En kreeg ik dus deze medicijnen voorgeschreven. Ik voelde mok de eerste 5dagen prima en toen begon ik mij erg depressief te voelen , moe en duizelig. Werd de laatste dag van de kuur echt slaapdronken wakker en dat bevoel bleef de hele dag. [lees meer...] Nu 1 dag zonder en het gaat nog niet top. Hopelijk wordt het snel beter.

08-04-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Wat een heftig middel. Ik was totaal mezelf niet meer. Kon niet meer slapen, was rusteloos, paniekerig en raakte hierdoor volledig uitgeput. Moest ook meerdere keren overgeven. 2 dagen na afloop van de kuur kwam ik weer een beetje tot mezelf. Voor mij nooit meer dit middel.

07-04-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Ik lees met verbazing alle reacties hier. Normaal ben ik uiterst gevoelig voor dit soort medicijnen maar van deze antibiotica geen enkele last, behalve het glaasje wijn wat ik heb moeten laten staan;) Ook prima effectief na 2 dagen al.

02-04-2022 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Eerste 2 dagen gingen redelijk goed, wel wat last van drukkende hoofdpijn en wazig zicht..Met de dag werden de klachten erger...zoveel hoofdpijn, onrust en kramp in mijn kaken alsof ik drugs had gebruikt en toen ik stopten kreeg ik oorsuizen en begon ik op en af koorts te krijgen met koude rillingen en een heel erg opgejaagd gevoel..alsof ik aan het afkicken was..helemaal [lees meer...]shaky

02-04-2022 | Vrouw | 25
Bacteriële vaginose
Lichte misselijkheid / vermoeidheid / algehele malaise, maar ik durf niet te zeggen of dat ook echt hierdoor kwam. Zeer tevreden

08-03-2022 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
4x 500 mg moeten slikken in een keer.. voor bacteriële vaginose, (met zwangerschap) verschrikkelijk!!! Nooit meer. Last van misselijkheid 10x erger met de antibioticum, rillingen, braken, vieze smaak in de mond.. buikpijn. Noem het maar op, nou nooit meer! Heb alles eruit moeten kotsen en de hele dag door!

23-02-2022 | Vrouw | 35
Bacteriële parotitis
Verschrikkelijk. Tweede keer in m'n leven dit kreeg. Eerste keer bij een Giadia besmetting. Dood en dood ziek ervan geweest. Ik heb ook de ziekte van Crohn en dit spul doet het opvlammen. Dit keer gezegend met een vieze darmbacterie, clostridium., waar ik het ook voor kreeg. Zooooo ziek, ziekenhuis opname aan toe. Werkte ook niet. Nu andere tabletten. Ben maar 2x in m'n[lees meer...] leven zooo ziek geweest. Beide keren door dit gore spul. En dan heb ik nog wel de ziekte van Crohn wat ook geen pretje is.

21-02-2022 | Man | 70
Tandvleesontsteking
De mogelijke bijwerkingen die in de apotheek werden opgesomd waren niet mals. Dat viel uiteindelijk allemaal erg mee. Ik kreeg een paar keer een heel licht gevoel van misselijkheid en draaierigheid. Echt heel licht. Ik hoefde niet even te gaan zitten of zo.

15-02-2022 | Man | 33
Kaakontsteking

12-02-2022 | Man | 50
Bacteriële infectie
Wat een drama, middel ik 100x erger dan de kwaal. Paar uur na het innemen lag ik mijn bed te shaken van de kou, koorts 38.5. Vreselijk rusteloze benen, voor het eerst in 10 jaar tijd mezelf moeten ziekmelden op kantoor. Dag later, koorts weg, maar kan absoluut niet 'stil' staan, in beweging blijven/zitten gaat beter, maar staan absoluut niet. Nooit meer.

01-02-2022 | Man | 21
metronidazol
Ik heb de kuur gekregen omdat ik al jaren lang loop met darmklachten als: - opgeblazen gevoel - winderigheid - plotseling ontlasting aandrang - slechte ontlasting - misselijkheid De arts gaf mij het labeltje PDS. Ik zelf geloof hier niet in! Ik heb een ontlasting onderzoek laten doen en daar kwam blastocytis hominis uit. Ik heb een kuur gekregen van mijn huisarts en[lees meer...] tijdens de kuur 2 uur na het nemen van een tablet probiotica genomen en Lglutamine! Nergens last van gehad.. tot ik een dag vergat de probiotica in nam toen kreeg ik last van diarree en misselijkheid.. dag erna was het weer weg. Nu ben ik 1 week na de kuur en heb bijna geen klachten meer! Af en toe nog een beetje krampjes maar die neem ik op de koop toe! Ik ben nu ook bezig om mijn darm slijmvlies te herstellen want volgens mijn therapeut komen de krampjes hierdoor! Verder niet teveel naar al die angst aanjagende recenties kijken op deze site want dat heb ik ook gedaan en dan ga je er al angstig in! Uiteindelijk valt het reuze mee💪🏻

29-01-2022 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Na een afstoting van een implantaat en als gevolg daarvan een kaakontsteking heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van mijn tandarts. Wat een ramp! Ik weet niet meer of ik nu ziek ben van het middel of van de kaakontsteking. Ik ben voortdurend misselijk, trillerig, duizelig, voel me slap en vermoeid, heb heel raar gedroomd vannacht, het het dan weer heet, dan weer koud[lees meer...]. Echt een heel vreemd middel en het heftigste dat ik in tijden heb meegemaakt. Van de werking merk ik helaas ook nog niet veel (dag 3 van de 10). Helaas is het nu weekend, als het maandag nog zo is bel ik de tandarts of hij niet iets anders kan voorschrijven.

27-01-2022 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Ik was huiverig vanwege de gemelde bijwerkingen. Echter heb ik er geen enkele gehad. Qua effect werkt dit middel prima.

02-01-2022 | Vrouw | 38
Bacteriële infectie
Ik kreeg 3 x 500 mg per dag tablet + 2 x 500 mg ovule voor inbrengen voorgeschreven. Dit is 2500 mg per dag! Daarbij ook nog eens eenmaal 150 mg Fluconazol tegelijk innemen. Deze anti-biotica zijn voorgeschreven ivm bacteriele vaginose, parasiet en schimmelinfectie. Ik heb de tabletten 30 minuten na eten van maaltijd ingenomen. Ik voel me extreem misselijk, heb meerdere m[lees meer...]alen moeten braken. Zelfs thee braak ik uit. Hoofdpijn, duizelig, verward en vermoeid. Ik vermoed dat deze dosering te hoog is en dat dit middel de darmflora enorm in de war brengt dan wel niet vernietigd. Normaal functioneren lukt momenteel niet en voel me eerlijk gezegd beetje ten einde raad. Ik neem daarbij pro-biotica, ik drink Jamu (kurkuma drankje, met zwarte peper ) en eet heel erg gezond. Mijn lichaam schreeuwt om hulp en weigert eigenlijk de tabletten nog langer in te nemen. Een alternatief voor Metronidazol heb ik echter nog niet gevonden.

15-12-2021 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose
Na twee maanden met problemen te hebben gelopen, kwam uit het uitstrijkje dat ik last had van een bacteriële vaginose in plaats van een schimmelinfectie wat in eerste instantie werd gedacht. Ik had niet de typische symptomen van een bacteriële infectie (geen abnormale of stinkende afscheiding) en heb vooral last van een ontstoken vulva en vagina. De ovules waren prima om i[lees meer...]n te brengen. Moest 1x per dag een ovule inbrengen voor 7 dagen. De ontsteking is er nog steeds en aan het einde van de rit kreeg ik ook nog eens last van de bijwerkingen misselijkheid, diarree, hoofdpijn, duizeligheid en het over het algemeen suf voelen. Deze bijwerkingen stonden overigens niet op de bijsluiter die ik heb gekregen bij de medicijnen, maar waren wel te verklaren via apotheek.nl. Morgen maar weer terug naar de dokter.

27-11-2021 | Vrouw | 43

25-11-2021 | Vrouw | 60
Giardiasis
ik weet niet waarom je deze gebruikt, maar ik heb het gebruikt omdat ik giardia had. Deze parasiet overleeft op zetmeel. Tijdens deze kuur heb ik al de suikers en zetmeel vermeden. Misschien een optie?

18-11-2021 | Vrouw | 51
metronidazol
Reden: dientamoebe fragilis Waarschijnlijk melden zich hier met name mensen die gierend veel bijwerkingen hebben. De bijsluiter moet je ook snel scannen en daarna wegleggen, anders durf je niet meer. Ik ben een van de blijkbaar weinigen die weinig last van bijwerkingen heeft. Dat kan dus ook. Even twee weken geen alcohol. Dat kan voor niemand kwaad. Na dag 1 al geen [lees meer...]buikkrampen meer.

15-11-2021 | Vrouw | 37
metronidazol
Voorgeschreven voor darmparasiet (dientamoeba fragilis). Wat een heftig middel met tal van nare bijwerkingen, zoals hartkloppingen, onrust, paniekgevoel, niet kunnen slapen, misselijkheid, weeïg gevoel in bovenbuik, rare dromen, rillingen in benen. Na stoppen kuur van 5 dagen, heeft het nog zeker 2,5 dag geduurd voordat ik weer enigszins de oude werd. Voor mij nooit meer[lees meer...] dit middel.

23-10-2021 | Vrouw | 28

18-10-2021 | Vrouw | 19
Darmontsteking
Heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen van MDL arts. Ben al een hele tijd ziek, maar dit maakt het niet beter. Nu op dag 4. Vanmorgen gebraakt. Verder heel erg vermoeid en energieloos, kan niet veel doen en heb hoofdpijn en buikkramp. Hoop dat de kuur wel aanslaat en dat het niet voor niks is geweest straks.

27-09-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb dit medicijn gebruikt omdat ik last had van bacteriële vaginose. 2x per dag 500mg. 7 dagen. Ik had een van de eerste dagen last van buikpijn en misselijkheid. Later kreeg ik al meer last van mijn emoties. Prikkelbaar en steeds maar huilen zonder reden. Ik voelde me er wel depri door.

22-08-2021 | Vrouw | 42
Bacteriële infectie
Drink GEEN alcohool als jij deze medicijn inneemt!!! 3x 500mg per dag tijdens 10 dagen, dat was mijn voorschreven kuur. Rond dag 5 dacht ik dat een glas witte wijn kon geen kwaad....eerst was ik zeer euforisch gewoorden maar nadien heel misselijk en ik moest braken tot ik niet meer recht kon staan. Ik wist dat niet aanbevolen was om te drinken maar na deze ervaring zal[lees meer...] ik niet meer durven tot dag 3-4 dat de kuur gedaan is. Bah

13-08-2021 | Vrouw | 42
Bacteriële vaginose
Loop al anderhalf jaar met bacteriële vaginose rond. Oorzaak is onbekend. Al jaren dezelfde partner, ik was mijn vagina alleen met water, ben niet zwanger, draag alleen katoenen ondergoed, niet veranderd van wasmiddel, geen diabetes. Opeens was het er en het ging niet meer weg. Balance activ werkte wel, maar voor korte duur. Dus toch maar aan de antibiotica: 10 dagen, één [lees meer...]zetpil per dag voor het slapen gaan inbrengen in de vagina. Ik ben nu bij dag 8. Alleen last van misselijkheid: zolang ik niet te veel tegelijk eet en verspreid over de dag, gaat het goed. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Of het werkt, kan ik nog niet zeggen. Mijn vagina ruikt nu nog nog niet normaal. Ik hoop maar dat het weg gaat en weg blijft. Vooral omdat de oorzaak onbekend is. Heb je nog tips hoe ik het klimaat in mijn vagina kan ondersteunen, reageer vooral.

02-08-2021 | Vrouw | 30
Bacteriële infectie
Vrij snel na het nemen voelde ik me ineens zweterig, kreeg ik spontaan gierende oorsuizingen, voelde ik me heel instabiel en ging ik bijna naar de grond. Kon mezelf nog net naar de bank begeven. Heel erg eng. Kreeg het middel tegen bacteriële vaginose maar heeft niet geholpen. Moest in 1x 2 pillen nemen en dat was het maar neem het nooit meer.

30-06-2021 | Vrouw | 48
Bacteriële vaginose
Vandaag is de zesde dag, het middel helpt (voor zover ik dat nu kan beoordelen). Ik hoop dat de bacteriële vaginose niet terug komt. Maar de bijwerkingen zijn bagger...Opgezette buik en zure oprispingen, misselijkheid, duizeligheid, licht gevoel in het hoofd, hoofdpijn, warm en koud, keelpijn, spierpijn, ik voel me ziek. Wat een vieze smaak geven deze pillen zeg. Na deze [lees meer...]kuur wil ik starten met probioticamix.

29-06-2021 | Vrouw | 33
Bacteriële vaginose
Al die negatieve ervaringen hier, tijd voor iets positiefs. Geen bijwerkingen gehad, gewoon zorgen dat je het niet op lege maag neemt en vlak voor het slapen. Enige waar ik last van heb is een metaal smaak in de mond. Dit middel al vaker gebruikt en werkt goed tegen vaginose, ik ben alleen één van de gelukkige vrouwen die steeds km de paar maanden vaginose krijgt. Hela[lees meer...]as.. Dan maar steeds die pillen nemen. :)

17-06-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb het gekregen voor bacteriële vaginose. Ik moest 2 x 2 tabletten innemen. Ik heb eerst 2 voor het slapengaan genomen om 20.00 uur en 12 uur later om 08.00 uur de volgende dag. Dit hebben ze geadviseerd om bijwerkingen te verminderen. Ik was erg bang door alle horrorverhalen, maar uiteindelijk viel het erg mee. Ik had wel erge spierpijn in mijn benen en een beetje ver[lees meer...]moeid. Na 2e en laatste dosis had ik last van mijn darmflora… maar goed dat zijn dingen die niet beangstigend zijn. Drink vooral geen alcohol en dan komt het goed! Ik ben van mijn probleem nu af.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5658)
Anticonceptie - overig (4160)
Cholesterol (3066)
Depressie - antidepressiva overig (2900)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2603)
Pijn - morfine-achtigen (2373)
ADHD - psychostimulantia (2327)
Pijn (2133)
Verslavingsziekten (2126)
Bloeddruk - betablokkers (1801)
Maagzuur - protonpompremmers (1673)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1604)
Anticonceptie - eenfase (1483)
Angststoornissen (1353)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1314)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1305)
Depressie - antidepressiva TCA (1138)
Antibiotica - urineweginfectie (1108)