categorie

Antibiotica - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - overig

06-03-2024 | Man | 53
Giardiasis
Na onderzoek wegens weken lang ernstige diarree bleek de Giardia parasiet de veroorzaker. Bij starten met de Metronidazol alleen na eerste inname een paar uur een licht gevoel in het hoofd gehad wat snel weer weg was. Volgens de bijsluiter zou het medicijn na 3 uur gaan werken, dat klopt. Was binnen een dag van de diarree af! Verder totaal geen bijwerkingen gehad. Heel bl[lees meer...]ij dat dit medicijn bestaat, ik was inmiddels 6 kilo lichter en kreeg uitdrogings verschijnselen, na 2 dagen metronidazol voelde ik me weer prima. Ik liep eerst tegen dit medicijn aan te hikken vanwege evt bijwerkingen. Niks aan de hand, en werkt super!

03-12-2023 | Vrouw | 52
metronidazol
Giardia kan ook behandeld worden met mebendazol,een eenvoudig middel tegen aarsmaden bij kinderen,en verkrijgbaar bij elke drogist. Echter de dosering is hoger,namelijk 3 dagen lang,3 x per dag 2 tabletten tegelijk.Ik heb dit uitgezocht via internet,het is een onderzoek van een arts,en de genezing ligt rond de 98 procent.Dit middel heeft nauwelijke bijwerkjngen,het mag ech[lees meer...]ter niet met sommige andere medicatie gecombineerd worden,ik geloof ook niet met de kuur van de dokter tegen giardia.mijn ervaring is positief,geen bijwerkingen,en na 3 dagen ben je ervan af!

18-11-2023 | Vrouw | 31
metronidazol
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb de antibiotica maandenlang uitgesteld omdat ik bang was voor een aantal bijwerkingen. Ook op websites als deze werd mijn angst niet minder, omdat ik zeer veel negatieve dingen las. Toch heb ik de moed bij elkaar geraapt en het medicijn genomen. Ik moest eenmalig 4 tabletten nemen van 250 mg. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad en merkte de volgende dag al dat mijn[lees meer...] problemen waren verdwenen. Ik schrijf normaal nooit reviews maar hoop dat ik bij deze de angstige mensen tussen ons zou kunnen helpen!

10-10-2023 | Vrouw | 38
Bacteriële infectie
Nooit aannemen deze troep! Ik liep door gebruik van dit medicijn bij het GGZ! Huisarts dacht dat ik een burn out had. Later bleek het om bijwerkingen van het medicijn te zijn. Duizelingen, oorsuizen, gevoel van onwerkelijkheid, dereasilatie! Gevoel van omvallen, wankel op de benen. Tijdens gebruik en lang naweeën van deze klachten. Van Jan tot mei 3x dit medicijn gehad. [lees meer...]5 maanden van de wereld geweest. :-( maar het medicijn pakte wel de infectie aan! Binnen 1 dag was ik er al vanaf. Kuur elke keer netjes afgemaakt. 7 dagen kuur. Zetpillen.

04-08-2023 | Vrouw | 48
metronidazol
Geneesmiddel gekregen voor parasieten in de darmen. Na 1 dag hoofdpijn en een vieze metaal smaak in de mond. Na 2 dagen zwalkend gevoel bij wandelen, druk op de oren en zicht wat onscherp. Ook na het eten last van de darmen (diarree). Op de 3de dag had ik last van versnelde hartslag. Ben na 4 dagen gestopt, voelde mij er niet prettig bij. Ook na het stoppen nog zeker 3 d[lees meer...]agen last van de klachten. Ik ben gestart met natuurlijke antibiotica zoals knoflook en oregano. Voor mij nooit meer dit medicijn.

27-05-2023 | Vrouw | 58
Blindedarmontsteking
Na een acute blindedarmontsteking die helaas ook geperforeerd bleek dit middel voorgeschreven gekregen om te voorkomen dat ik een buikvliesontsteking opliep. moet het 3 dagen slikken na ontslag uit het ziekenhuis, samen met antibiotica via een infuus. Voel me wat suf, erg moe, beetje hoofdpijn en heb continu een vieze smaak in mijn mond wat de eetlust niet bevordert. Voel [lees meer...]me verder best okee en de bijwerkingen staan in geen verhouding tot wat deze antibiotica voorkomen.

26-05-2023 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ik wil deze review graag plaatsen omdat ik (zoals vele) de horrorverhalen had gelezen op deze pagina. Het viel allemaal reuze mee voor mij! 7 dagen, 1 keer per dag 500mg genomen. Tijdens het avondeten steeds ingenomen, gevolgd door een glas water. Voordat ik ging slapen steeds een probiotica tablet genomen en 's ochtends Yakult bij het ontbijt. De eerste avond wat h[lees meer...]oofdpijn gehad (geen idee waar dat door kwam). Verder alleen een klein beetje misselijk geweest gedurende de week. Geen andere klachten! Ontlasting was ook normaal.

21-04-2023 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
In 1x 4 tabletten van 500mg. Was door alle recenties een beetje nerveus maar niks aan de hand. Bijna nergens last van gehad. Klein beetje hoofdpijn en een beetje duf maar verder niets. Makkelijke manier om van je problemen af te komen. Ik zou het best aanraden maar de bijwerkingen verschillen natuurlijk erg per persoon.

15-04-2023 | Vrouw | 36
Tandvleesontsteking
Dit voelt niet aan als antibiotica maar eerder als hard drugs. Elke dag is een regelrechte hel, metaalsmaak zeer afwezig gevoel, extreem misselijk moe maar niet kunnen slapen. Jeuk over hele lichaam hiervoor als aanvulling allergietabletten gekregen maar zelfs die helpen niet goed. Het lijkt alsof alles in mijn lijf schreeuwt om de kuur te stoppen. Ik heb overlegd met de t[lees meer...]andarts maar die gaf aan dat ik de kuur mag in korten naar 5 dagen maar deze combikuur bestaat uit 40 pillen, 5 dagen is nog steeds 30 pillen, het is gewoon niet vol te houden. Vreselijke ervaring heb zoiets niet eerder meegemaakt met antibiotica, ik heb yakult erbij ingenomen als probiotica maar helpt helemaal niks.

11-04-2023 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
Nadat ik alle mogelijke bijwerkingen had gelezen en op deze site ervaringen had gelezen was ik doodsbang. Ik had al enorme paniek aanvallen voor ik ze überhaupt genomen had. Uiteindelijk bleek er vrij weinig aan de hand te zijn, was ik een beetje wazig voor een paar uurtjes maar niet eens duizelig, heel licht last van m’n maag voor zo’n 24 uur, een beetje een droog geheme[lees meer...]lte voor 48 uur, wat grieperig voor 24 uur en dat was alles! Niks aan het handje, de geur van de vaginose was al snel weg. Dus voor mij was het het zeker waard!

14-03-2023 | Vrouw | 25
metronidazol
Pelvic inflammatory disease (PID)
Ik kreeg deze antibiotica icm Ofloxacine. Ik had zelf nog nooit antibiotica gebruikt. Omdat ik erg bang ben om over te geven vond ik het heel eng om met de kuur te beginnen. Vooral na het lezen van de ervaringen op deze site. Maar vanwege de ondraaglijke buikpijn moest ik er toch aan geloven. En de bijwerkingen zijn me reuze meegevallen! Eerste dagen had ik last van hoofdp[lees meer...]ijn en af en toe een beetje misselijk. Maar geen gekke dingen. Daarom dat ik graag mijn positieve ervaring hier deel. Mocht je het ook spannend vinden om de antibiotica te nemen, komt echt goed en maak jezelf vooral niet gek. Voor je het weet is de kuur voorbij. Mijn klachten waren na 3 dagen helemaal weg.

17-02-2023 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
Beste allen, ik raad iedereen af om metronidazole te gebruiken. Het is mutageen en kankerwekkend gebleken. Dit kunnen jullie ook teruglezen in de bijsluiter op de website van FDA onder kopje Carcinogenesis, mutagenesis, impairment of fertility https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_do Ik begrijp nog steeds niet waarom artsen dit middel voorschrijven. (RED: Dit is miss[lees meer...]chien iets te kort door de bocht. Het is weliswaar kankerverwekkend gebleken, maar alleen nog bij ratten en muizen en ook alleen in onderzoeks-settings, in vitro (in een petrischaaltje) en in vivo (maar dan dus muizen en ratten). De FDA houdt dit nauwlettend in de gaten, maar als dit het medicijn het juiste medicijn is voor de aandoening, dan is het nog steeds te gebruiken. Zolang overmatig en langdurig gebruik maar vermeden kan worden.)

17-02-2023 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
Mijn ervaring met bacteriële vaginose Flagyl werkt perfect en zonder bijwerkingen. De klachten die me heel erg onzeker maakte waren binnen 1 nacht verdwenen. Het werkt alleen maar kort, en steeds korter. Op een gegeven moment maar enkele dagen. Na jaren! alles geprobeerd te hebben. Alle alternatieven die ik naar kon vinden, wil ik nu delen wat echt werkt. E[lees meer...]erst neem je een kuur Flagyl Hierna dagelijks spoelen met waterstofperoxide 3. Ik trek een dopje op met een spuitje en spoel hier dagelijks inwendig m’n vagina mee. Daarnaast koop ik online probiotica zetpillen - symbio vag. Deze snij is in drieën want dan doe je er een maand mee ipv 10 dagen( het is best prijzig ) En deze gebruik ik voor de nacht Dit kan je later na 1x in twee dagen terugbrengen Nu EINDELIJK na jaren grote onzekerheid, ik werd er echt wanhopig van, mijn oplossing. Het is al maanden echt helemaal verdwenen. Ik schrijf nooit recensies maar deze moest ik delen. Hoop iemand er blij mee te maken

06-02-2023 | Vrouw | 33
Bacteriële vaginose
Ik heb na mijn miskraam, in februari 2019 , heel vaak last van bacteriële vaginose. Ik gebruikte en kreeg altijd flagyl om in te brengen. Nu vond ik dat vreselijk de dag nadien dat er alles “uitloopt”. Dus nu schreven ze me de tabletten voor . 2 per dag, smorgens 1 en s avonds 1 , gedurende 1 week. Ze zeiden me dat de tabletten even effectief zijn dan de ovules om [lees meer...]op te steken. Iemand ervaring ? Is dit zo? Meestal stak ik 1 ovule vaginaal op en was het dag later Al veel minder of weg. Bij de tabletten gaat dit precies trager …

02-02-2023 | Vrouw | 43
Kaakontsteking
Ik gebruik deze antibiotica nu 2 dagen en ik heb sinds een dag extreme hoofdpijn, erger dan migraine.

29-01-2023 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Snel van mijn vaginale bacteriële infectie af.

23-01-2023 | Vrouw | 43
Bacteriële infectie
Gekregen bij klachten BV. Beetje bang om het in te nemen, na de reviews te hebben gelezen. Maar viel me reuze mee. Bijna geen klachten. Darmen waren wel wat van streek en op de 5e dag misselijkheid. Nu ook 1 dag later nog misselijk. Klachten waren na 1 dag al over.

29-12-2022 | Vrouw | 17
Bacteriële infectie
Mijn dochter van 17 kreeg dit voorgeschreven voor bacteriële vaginose. Na alle horrorverhalen wilde ik het haar niet geven. Uiteindelijk haar een goed bord pasta laten en later op de avond en daarna de medicijnen ingenomen. Een anderhalf uur later is ze gaan slapen. Werd 1 keer wakker omdat ze misselijk was. Volgende dag dunne ontlasting en licht misselijk. Daarna geheel [lees meer...]geen bijwerkingen meer. Van de klachten was ze na een aantal dagen voor 80 % af. Niet helemaal dus. De rest hebben we opgelost met een kuurtje Normaflor (op aanraden van gyn). Ik wilde ook een positief bericht plaatsen omdat het dus niet altijd heel slecht is. Ik denk dat het ermee samenhangt dat je echt een goede bodem legt vantevoren en gewoon lekker gaan slapen daarna :)

22-12-2022 | Vrouw | 52
vreselijk ziek van geworden

11-12-2022 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
NIET nemen, bijwerkingen wegen niet op tegen onbehandeld laten, of ander medicijn proberen!?

03-12-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Ik heb in een keer 4 pillen van 500 mg geslikt van dit medicijn. De bijwerkingen vielen mee, en de geur en afscheiding waren direct weg. Een week later kwamen de klachten echter veel erger terug, plus ik kreeg er een vaginale schimmelinfectie bovenop. Dit uitte zich in ontzettende jeuk en veel afscheiding en de geur waarvoor ik het medicijn nam was ook erger geworden. Ik g[lees meer...]ebruik nu 1 capsule microbiol intiem per dag in combinatie met balance gel van Canesten Gyno. Dit lijkt gelukkig te werken, maar ben dus al met al zeer ontevreden over het medicijn.

21-11-2022 | Man | 41
Bacteriële parotitis
Vandaag de laatste tablet van de kuur samen met perio.aid intensive care. Helemaal geen bijwerkingen gehad. Moet alleen afwachten of het heeft gewerkt. 3 maal per dag. Ik ben gezond en rook/drink niet.

19-11-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Ik was erg bang om dit medicijn te gebruiken na het lezen van de ervaringen van anderen. Mijn klachten waren echter zo hinderlijk dat ik toch besloten heb het te nemen. Ik heb in een keer 4 tabletten van 500 mg genomen. Het viel mij ontzettend mee. Ik heb twee dagen last gehad van lichte hoofdpijn, lichte misselijkheid en rommelende darmen. Dit heb ik er graag voor over en[lees meer...] het medicijn werkte onmiddellijk. Binnen een dag was ik van mijn probleem af!

02-11-2022 | Vrouw | 48
Bacteriële vaginose
Ik heb dit middel weken geleden ook gehad en toen moest ik er 3 van 500mg in 1x innemen. Had toen alleen een vieze smaak in mijn mond. Nu kreeg ik het weer, maar dan 1000mg per dag. Na de eerste pil, die ik toch netjes tijdens het eten heb ingenomen om 18.00u kreeg ik om 22.00u hele heftige krampen in mijn maagstreek. Er ontstond een bal ter grootte van een tennisbal op mi[lees meer...]jn maagstreek en ik wist van pure ellende niet hoe ik moest liggen zitten of staan. Ik ben tot 4.30u aan het modderen geweest en ben uiteindelijk van uitputting in slaap gevallen. De volgende dag was de pijn nog niet weg en heb ik de huisarts gebeld. Die gaf aan te stoppen met het middel en verder moet ik het uitzitten. Inmiddels is het woensdag en voel ik mij nog belabberd van de Metronidazol. Voor mij echt nooit meer. Wat een pijn zo'n klein pilletje kan geven zeg.

20-10-2022 | Man | 25
Tandvleesontsteking
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen met 500mg amoxxiline omdat ik een hele zware wortelkanaalontsteking had en die is met een wortelkanaalbehandeling weg gehaald maar de ontsteking was zo heftig dat mijn tanden ernaast ook begonnen te ontsteken… deze middelen voorgeschreven gekregen bijwerkingen waren echt heftig maar de ontstekingen en pijn aan de tanden ernaast zij[lees meer...]n weg!

06-09-2022 | Man | 23
Bacteriële vaginose
Ik zal dit product nooit meer innemen. Het was zo’n enge ervaring!!! Ik heb 1,5uur lang het gevoel gehad dat ik flauw ging vallen. Ik was bang dat er iets met mijn hart mankeerde. Dit kreeg ik na het innemen van mijn 2 de pil.

27-08-2022 | Man | 74
Darmproblemen - diarree
Ik heb last van trage maaglediging en bij slechte vertering last van braken en of diarree. Herhaalde gastrocolonscopies met biopsies brengen niets aan het licht. Op dit ogenblik is me voor diverticulose (vooral in de sigmadarm) flagyl voorgeschreven. Ik zoek in België of Nederland een gastroenteroloog te vinden die me echt over het proces van de spijsvertering en alles o[lees meer...]ver gastroperase kan adviseren. Bij deze trage maaglediging (gastroperase) moet je meerdere kleine maaltijden nemen, vetten en ballastvezels vermijden anders riskeer je te braken en diarree heb je zeker. Ik weet niet of flagyl me zal helpen …

16-08-2022 | Vrouw | 40
Ontsteking (mond)
Ik heb deze AB een week geslikt met overlap van Amoxeline vanwege een fikse ontsteking aan een achtergebleven wortelpunt na het trekken van een kies. Van de ontsteking zelf was ik al erg ziek, toen ik met Amox begon ook erg ziek, maar dit was allemaal niks vergeleken met de start van dit antibioticum. Wat ben ik honds en hondsberoerd geweest hiervan. Ik was zo ontzettend b[lees meer...]eroerd dat mijn dagen bestonden uit in de buurt van de wc blijven, op de bank liggen en in bed liggen. Ik was zo in mezelf gekeerd van beroerdheid dat ik niets meer waarnam van mijn omgeving. Voor mij nooit meer deze AB. Ik was zo blij dat ik na een week mocht stoppen. De laatste nacht voor het stoppen draaide alles om me heen, verschrikkelijk!

15-08-2022 | Vrouw | 48
Giardiasis
Na een eerdere parasitaire besmetting, stoelgang laten analyseren. De arts vond het nodig deze medicatie voor te schrijven. Na de eerste dag al last van heel wat bijwerkingen, duizeligheid, vermoeidheid, misselijkheid. Ik belde de arts, maar deze raadde mij aan de pillen verder te nemen. De symptomen gingen niet weg, de hele periode ik de pillen nam. Ik neem ook anti-depre[lees meer...]ssiva en voelde me tijdens het nemen van de pillen steeds neerslachtiger worden. Tot op het moment dat ik het echt niet meer zag zitten , ik nam er nogmaals de bijsluiter bij en las dat dit ook een van de bijwerkingen was. Vandaag mijn laatste genomen, hopelijk wordt alles nu terug normaler. Nooit neem ik nog deze pillen, ik was er bijna niet meer.

08-07-2022 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik lijd aan heel veel vuilverlies. Met inlegkruisje verdubbeld dit. Volgens de dokter was het raadzaam om deze kuur eens te volgen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6319)
Anticonceptie - overig (4476)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3110)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2862)
ADHD - psychostimulantia (2533)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2301)
Pijn (2254)
Bloeddruk - betablokkers (1916)
Maagzuur - protonpompremmers (1779)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1707)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1663)
Anticonceptie - eenfase (1590)
Angststoornissen (1571)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1445)
Antibiotica - urineweginfectie (1270)
Depressie - antidepressiva TCA (1229)