categorie

Antibiotica - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - overig

03-12-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Ik heb in een keer 4 pillen van 500 mg geslikt van dit medicijn. De bijwerkingen vielen mee, en de geur en afscheiding waren direct weg. Een week later kwamen de klachten echter veel erger terug, plus ik kreeg er een vaginale schimmelinfectie bovenop. Dit uitte zich in ontzettende jeuk en veel afscheiding en de geur waarvoor ik het medicijn nam was ook erger geworden. Ik g[lees meer...]ebruik nu 1 capsule microbiol intiem per dag in combinatie met balance gel van Canesten Gyno. Dit lijkt gelukkig te werken, maar ben dus al met al zeer ontevreden over het medicijn.

21-11-2022 | Man | 41
Bacteriële parotitis
Vandaag de laatste tablet van de kuur samen met perio.aid intensive care. Helemaal geen bijwerkingen gehad. Moet alleen afwachten of het heeft gewerkt. 3 maal per dag. Ik ben gezond en rook/drink niet.

19-11-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Ik was erg bang om dit medicijn te gebruiken na het lezen van de ervaringen van anderen. Mijn klachten waren echter zo hinderlijk dat ik toch besloten heb het te nemen. Ik heb in een keer 4 tabletten van 500 mg genomen. Het viel mij ontzettend mee. Ik heb twee dagen last gehad van lichte hoofdpijn, lichte misselijkheid en rommelende darmen. Dit heb ik er graag voor over en[lees meer...] het medicijn werkte onmiddellijk. Binnen een dag was ik van mijn probleem af!

02-11-2022 | Vrouw | 48
Bacteriële vaginose
Ik heb dit middel weken geleden ook gehad en toen moest ik er 3 van 500mg in 1x innemen. Had toen alleen een vieze smaak in mijn mond. Nu kreeg ik het weer, maar dan 1000mg per dag. Na de eerste pil, die ik toch netjes tijdens het eten heb ingenomen om 18.00u kreeg ik om 22.00u hele heftige krampen in mijn maagstreek. Er ontstond een bal ter grootte van een tennisbal op mi[lees meer...]jn maagstreek en ik wist van pure ellende niet hoe ik moest liggen zitten of staan. Ik ben tot 4.30u aan het modderen geweest en ben uiteindelijk van uitputting in slaap gevallen. De volgende dag was de pijn nog niet weg en heb ik de huisarts gebeld. Die gaf aan te stoppen met het middel en verder moet ik het uitzitten. Inmiddels is het woensdag en voel ik mij nog belabberd van de Metronidazol. Voor mij echt nooit meer. Wat een pijn zo'n klein pilletje kan geven zeg.

20-10-2022 | Man | 25
Tandvleesontsteking
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen met 500mg amoxxiline omdat ik een hele zware wortelkanaalontsteking had en die is met een wortelkanaalbehandeling weg gehaald maar de ontsteking was zo heftig dat mijn tanden ernaast ook begonnen te ontsteken… deze middelen voorgeschreven gekregen bijwerkingen waren echt heftig maar de ontstekingen en pijn aan de tanden ernaast zij[lees meer...]n weg!

06-09-2022 | Man | 23
Bacteriële vaginose
Ik zal dit product nooit meer innemen. Het was zo’n enge ervaring!!! Ik heb 1,5uur lang het gevoel gehad dat ik flauw ging vallen. Ik was bang dat er iets met mijn hart mankeerde. Dit kreeg ik na het innemen van mijn 2 de pil.

27-08-2022 | Man | 74
Darmproblemen - diarree
Ik heb last van trage maaglediging en bij slechte vertering last van braken en of diarree. Herhaalde gastrocolonscopies met biopsies brengen niets aan het licht. Op dit ogenblik is me voor diverticulose (vooral in de sigmadarm) flagyl voorgeschreven. Ik zoek in België of Nederland een gastroenteroloog te vinden die me echt over het proces van de spijsvertering en alles o[lees meer...]ver gastroperase kan adviseren. Bij deze trage maaglediging (gastroperase) moet je meerdere kleine maaltijden nemen, vetten en ballastvezels vermijden anders riskeer je te braken en diarree heb je zeker. Ik weet niet of flagyl me zal helpen …

16-08-2022 | Vrouw | 40
Ontsteking (mond)
Ik heb deze AB een week geslikt met overlap van Amoxeline vanwege een fikse ontsteking aan een achtergebleven wortelpunt na het trekken van een kies. Van de ontsteking zelf was ik al erg ziek, toen ik met Amox begon ook erg ziek, maar dit was allemaal niks vergeleken met de start van dit antibioticum. Wat ben ik honds en hondsberoerd geweest hiervan. Ik was zo ontzettend b[lees meer...]eroerd dat mijn dagen bestonden uit in de buurt van de wc blijven, op de bank liggen en in bed liggen. Ik was zo in mezelf gekeerd van beroerdheid dat ik niets meer waarnam van mijn omgeving. Voor mij nooit meer deze AB. Ik was zo blij dat ik na een week mocht stoppen. De laatste nacht voor het stoppen draaide alles om me heen, verschrikkelijk!

15-08-2022 | Vrouw | 48
Giardiasis
Na een eerdere parasitaire besmetting, stoelgang laten analyseren. De arts vond het nodig deze medicatie voor te schrijven. Na de eerste dag al last van heel wat bijwerkingen, duizeligheid, vermoeidheid, misselijkheid. Ik belde de arts, maar deze raadde mij aan de pillen verder te nemen. De symptomen gingen niet weg, de hele periode ik de pillen nam. Ik neem ook anti-depre[lees meer...]ssiva en voelde me tijdens het nemen van de pillen steeds neerslachtiger worden. Tot op het moment dat ik het echt niet meer zag zitten , ik nam er nogmaals de bijsluiter bij en las dat dit ook een van de bijwerkingen was. Vandaag mijn laatste genomen, hopelijk wordt alles nu terug normaler. Nooit neem ik nog deze pillen, ik was er bijna niet meer.

08-07-2022 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik lijd aan heel veel vuilverlies. Met inlegkruisje verdubbeld dit. Volgens de dokter was het raadzaam om deze kuur eens te volgen.

23-06-2022 | Vrouw | 47
Kiespijn
Ik kreeg dit middel voor 2e keer in 1,5 maand, vanwege een ontsteking bij een kies waar de wortelkanalen vorig jaar waren behandeld. De eerste keer al last van de bijwerkingen, deze keer kreeg deze AntiB icm Amoxiciline , zo blij dat ik nog maar 1 dag hoef, ik ben al week ziek van het werk, en niet door de pijnklachten door kies maar door de medicatie.

23-05-2022 | Vrouw | 50
Giardiasis
Gebruik voor giardia. Na 2 dagen kreeg ik kast van bijwerkingen. Angst, depressieve en suïcidale gevoelens en opgejaagd. Na 4 dagen lukte het niet meer om te slapen. Alleen maar huilen. Ik ben totaal mezelf niet door dit spul. Misschien gezien de ernst van de bijwerkingen om te kiezen voor de 3 keer 4 inane in plaats van 7 dagen. 3 dagen is te overzien.

17-05-2022 | Vrouw | 66
Bacteriële vaginose
ik heb ze ingenomen tijdens maaltijd,was bang dat ik ook allemaal klachten zou krijgen. Tegenovergestelde heb nergens last van gehad.

10-05-2022 | Vrouw | 26
Keelontsteking
De antibiotica heb ik meegekregen na een kleine ingreep van mijn keelabces. Na gebruik van de pillen heb ik een virus opgelopen. Of misschien opeens hooikoorts gekregen door de antibiotica, want ik kamp nu met brandende ogen en jeukende keel en loopneus. Hiervoor nooit eerder klachten ervaren.... mijn smaakpapillen zijn nier in orde. Het alles smaakt nog steeds zout.. [lees meer...] ik had ook andere antibiotica moeten innemen.. metronidazol tegelijkertijd. het heeft effect gehad op vaginale schimmel.

23-04-2022 | Vrouw | 26
metronidazol
Ik was superblij dat eindelijk de oorzaak van het probleem gevonden was , ik bleek een ontsteking te hebben op m'n baarmoederhals. En kreeg ik dus deze medicijnen voorgeschreven. Ik voelde mok de eerste 5dagen prima en toen begon ik mij erg depressief te voelen , moe en duizelig. Werd de laatste dag van de kuur echt slaapdronken wakker en dat bevoel bleef de hele dag. [lees meer...] Nu 1 dag zonder en het gaat nog niet top. Hopelijk wordt het snel beter.

08-04-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Wat een heftig middel. Ik was totaal mezelf niet meer. Kon niet meer slapen, was rusteloos, paniekerig en raakte hierdoor volledig uitgeput. Moest ook meerdere keren overgeven. 2 dagen na afloop van de kuur kwam ik weer een beetje tot mezelf. Voor mij nooit meer dit middel.

07-04-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Ik lees met verbazing alle reacties hier. Normaal ben ik uiterst gevoelig voor dit soort medicijnen maar van deze antibiotica geen enkele last, behalve het glaasje wijn wat ik heb moeten laten staan;) Ook prima effectief na 2 dagen al.

02-04-2022 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Eerste 2 dagen gingen redelijk goed, wel wat last van drukkende hoofdpijn en wazig zicht..Met de dag werden de klachten erger...zoveel hoofdpijn, onrust en kramp in mijn kaken alsof ik drugs had gebruikt en toen ik stopten kreeg ik oorsuizen en begon ik op en af koorts te krijgen met koude rillingen en een heel erg opgejaagd gevoel..alsof ik aan het afkicken was..helemaal [lees meer...]shaky

02-04-2022 | Vrouw | 25
Bacteriële vaginose
Lichte misselijkheid / vermoeidheid / algehele malaise, maar ik durf niet te zeggen of dat ook echt hierdoor kwam. Zeer tevreden

08-03-2022 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
4x 500 mg moeten slikken in een keer.. voor bacteriële vaginose, (met zwangerschap) verschrikkelijk!!! Nooit meer. Last van misselijkheid 10x erger met de antibioticum, rillingen, braken, vieze smaak in de mond.. buikpijn. Noem het maar op, nou nooit meer! Heb alles eruit moeten kotsen en de hele dag door!

23-02-2022 | Vrouw | 35
Bacteriële parotitis
Verschrikkelijk. Tweede keer in m'n leven dit kreeg. Eerste keer bij een Giadia besmetting. Dood en dood ziek ervan geweest. Ik heb ook de ziekte van Crohn en dit spul doet het opvlammen. Dit keer gezegend met een vieze darmbacterie, clostridium., waar ik het ook voor kreeg. Zooooo ziek, ziekenhuis opname aan toe. Werkte ook niet. Nu andere tabletten. Ben maar 2x in m'n[lees meer...] leven zooo ziek geweest. Beide keren door dit gore spul. En dan heb ik nog wel de ziekte van Crohn wat ook geen pretje is.

21-02-2022 | Man | 70
Tandvleesontsteking
De mogelijke bijwerkingen die in de apotheek werden opgesomd waren niet mals. Dat viel uiteindelijk allemaal erg mee. Ik kreeg een paar keer een heel licht gevoel van misselijkheid en draaierigheid. Echt heel licht. Ik hoefde niet even te gaan zitten of zo.

15-02-2022 | Man | 33
Kaakontsteking

12-02-2022 | Man | 50
Bacteriële infectie
Wat een drama, middel ik 100x erger dan de kwaal. Paar uur na het innemen lag ik mijn bed te shaken van de kou, koorts 38.5. Vreselijk rusteloze benen, voor het eerst in 10 jaar tijd mezelf moeten ziekmelden op kantoor. Dag later, koorts weg, maar kan absoluut niet 'stil' staan, in beweging blijven/zitten gaat beter, maar staan absoluut niet. Nooit meer.

01-02-2022 | Man | 21
metronidazol
Ik heb de kuur gekregen omdat ik al jaren lang loop met darmklachten als: - opgeblazen gevoel - winderigheid - plotseling ontlasting aandrang - slechte ontlasting - misselijkheid De arts gaf mij het labeltje PDS. Ik zelf geloof hier niet in! Ik heb een ontlasting onderzoek laten doen en daar kwam blastocytis hominis uit. Ik heb een kuur gekregen van mijn huisarts en[lees meer...] tijdens de kuur 2 uur na het nemen van een tablet probiotica genomen en Lglutamine! Nergens last van gehad.. tot ik een dag vergat de probiotica in nam toen kreeg ik last van diarree en misselijkheid.. dag erna was het weer weg. Nu ben ik 1 week na de kuur en heb bijna geen klachten meer! Af en toe nog een beetje krampjes maar die neem ik op de koop toe! Ik ben nu ook bezig om mijn darm slijmvlies te herstellen want volgens mijn therapeut komen de krampjes hierdoor! Verder niet teveel naar al die angst aanjagende recenties kijken op deze site want dat heb ik ook gedaan en dan ga je er al angstig in! Uiteindelijk valt het reuze mee💪🏻

29-01-2022 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Na een afstoting van een implantaat en als gevolg daarvan een kaakontsteking heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van mijn tandarts. Wat een ramp! Ik weet niet meer of ik nu ziek ben van het middel of van de kaakontsteking. Ik ben voortdurend misselijk, trillerig, duizelig, voel me slap en vermoeid, heb heel raar gedroomd vannacht, het het dan weer heet, dan weer koud[lees meer...]. Echt een heel vreemd middel en het heftigste dat ik in tijden heb meegemaakt. Van de werking merk ik helaas ook nog niet veel (dag 3 van de 10). Helaas is het nu weekend, als het maandag nog zo is bel ik de tandarts of hij niet iets anders kan voorschrijven.

27-01-2022 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Ik was huiverig vanwege de gemelde bijwerkingen. Echter heb ik er geen enkele gehad. Qua effect werkt dit middel prima.

02-01-2022 | Vrouw | 38
Bacteriële infectie
Ik kreeg 3 x 500 mg per dag tablet + 2 x 500 mg ovule voor inbrengen voorgeschreven. Dit is 2500 mg per dag! Daarbij ook nog eens eenmaal 150 mg Fluconazol tegelijk innemen. Deze anti-biotica zijn voorgeschreven ivm bacteriele vaginose, parasiet en schimmelinfectie. Ik heb de tabletten 30 minuten na eten van maaltijd ingenomen. Ik voel me extreem misselijk, heb meerdere m[lees meer...]alen moeten braken. Zelfs thee braak ik uit. Hoofdpijn, duizelig, verward en vermoeid. Ik vermoed dat deze dosering te hoog is en dat dit middel de darmflora enorm in de war brengt dan wel niet vernietigd. Normaal functioneren lukt momenteel niet en voel me eerlijk gezegd beetje ten einde raad. Ik neem daarbij pro-biotica, ik drink Jamu (kurkuma drankje, met zwarte peper ) en eet heel erg gezond. Mijn lichaam schreeuwt om hulp en weigert eigenlijk de tabletten nog langer in te nemen. Een alternatief voor Metronidazol heb ik echter nog niet gevonden.

15-12-2021 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose
Na twee maanden met problemen te hebben gelopen, kwam uit het uitstrijkje dat ik last had van een bacteriële vaginose in plaats van een schimmelinfectie wat in eerste instantie werd gedacht. Ik had niet de typische symptomen van een bacteriële infectie (geen abnormale of stinkende afscheiding) en heb vooral last van een ontstoken vulva en vagina. De ovules waren prima om i[lees meer...]n te brengen. Moest 1x per dag een ovule inbrengen voor 7 dagen. De ontsteking is er nog steeds en aan het einde van de rit kreeg ik ook nog eens last van de bijwerkingen misselijkheid, diarree, hoofdpijn, duizeligheid en het over het algemeen suf voelen. Deze bijwerkingen stonden overigens niet op de bijsluiter die ik heb gekregen bij de medicijnen, maar waren wel te verklaren via apotheek.nl. Morgen maar weer terug naar de dokter.

27-11-2021 | Vrouw | 43
Bacteriële infectie

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5830)
Anticonceptie - overig (4287)
Cholesterol (3121)
Depressie - antidepressiva overig (2956)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2703)
Pijn - morfine-achtigen (2428)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2189)
Pijn (2170)
Bloeddruk - betablokkers (1831)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1628)
Anticonceptie - eenfase (1512)
Angststoornissen (1443)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1350)
Depressie - antidepressiva TCA (1170)
Antibiotica - urineweginfectie (1153)