categorie

Antibiotica - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - overig

04-08-2020 | Vrouw | 82
metronidazol
Ik gebruik dit medicijn ruim een week en voel me erg beroerd.Ik ben net een zombi ben misselijk , heb schimmelinfectie en kan amper lopen vanwege spierpijn. Geen prettig middel dus. Ook heb ik nachtmerries sinds ik dit slik.

27-06-2020 | Vrouw | 33
Helicobacter pylori
De eerste dag van inname voelde ik na twee uur meteen draaierig en niet goed,ik heb de hele week in bed gelegen omdat ik gewoon niet normaal kon functioneren. De klap kwam pas nadat ik klaar was, hartkloppingen,gevoel van flauwvallen, heel erg trillen, veel zweten wat een rot medicijn zeg!.

08-06-2020 | Vrouw | 36
Darmontsteking
Mijn ervaring met metronidazol is vreselijk. Nooit ga ik meer deze troep nemen. Zoveel bijwerkingen niet normaal ,ik lig de hele dag op bed kan niet eens functioneren . Nu sinds de 3e dag van de medicatie koorts in de avond . Ik heb een parasiet in de darmen . Ik moet tot woensdag dit nemen ,ik probeer het door te zetten maar this is hell wie ervaart dit ook zo ?

08-06-2020 | Vrouw | 55
metronidazol
Pelvic inflammatory disease (PID)
Paniekaanval na nachtmerries , huilen out of the blue, depersonalisatie, derealisatie, diarree, misselijk, wazig zien, minder goed horen. spierpijn, gewrichtspijn , moe. Mijn genoemde klachten waren gelukkig na een dag of 4 minder, wel bleef diarree, spier-en gewrichtspijn. Dat is nieuw voor mij, lees dat dit erbij hoort en langzaam weer verdwijnt. Ben nu 5 dagen na kuu[lees meer...]r langzaam minder stijf. Even een kanttekening: vaak krijg je bij deze kuur ook ‘OFLOXACINE’ , in mijn geval 2x 2 200 pch, hierbij kunnen ook veel van bovengenoemde klachten ontstaan, met name de spieren en gewrichten. Toch blij dat ik afgemaakt heb, na ongeveer half jaar ‘vervelend voelen’ en nooit aan PID gedacht, terwijl ik het 8 jaar geleden ook heb gehad..., nu weer lekker in mijn vel. De pijn in gewrichten en spieren zullen nog wel helemaal verdwijnen. Heftige medicatie, maar werkt goed.

08-06-2020 | Vrouw | 55
metronidazol
Pelvic inflammatory disease (PID)
Had na dag 1 meteen verlichting klachten, daarna paar nachten nachtmerries, huilen, piekeren, depersonalisatie, maar... ik reageer meestal eerst heftig op (vooral dit soort) medicatie. Ben nogal HSP. Doorgezet, na paar dagen alweer blijer, wel beetje moe, maar dat was ik al door bacterie, volledige kuur diarree, lastig, maar gaf wel lekker ‘opruimgevoel. nu klaar, twee wek[lees meer...]en afgemaakt. Voel me veel beter, liep er achteraf al minstens half jaar mee, maar dacht niet aan PID. Conclusie: voor mij iig erg goed middel, als je ook heftige verschijnselen hebt, zou ik wel dag of 3 proberen, als de bijwerkingen zo heftig blijven, dan teruggaan en ander proberen. Nb: ik loop vrij veel lange afstanden, paar keer per week, kon altijd zo opstaan uit stoel of bed, nu na twee weken kuren ( en wel gelopen maar iets minder) zo stijf als een plank. Steken in vooral schouders, armen, gewoon helemaal vast alles. Na even lopen wel beter. Heet iemand deze bijwerking? Het wordt nu langzaam beter, staat trouwens ook wel in bijsluiter. Heftig middel maar als je volhoudt wel zeer effectief.

07-06-2020 | Vrouw | 45
Bacteriële vaginose
Ik heb in 1 keer 4 tabletten ingenomen in de avond na een stevige maaltijd. Ik werd een beetje moe en misselijk maar verder niks. In de loop van de volgende dag kreeg ik een ijzersmaak in mijn mond. Door te eten/kauwen kon ik de smaak onderdrukken. Nog wat moe maar ik kon gewoon auto rijden. Heb wel rustig aan gedaan doe dag na alle horror verhalen hier te hebben gelezen. [lees meer...] In de avond kreeg ik een extraatje: schimmel op de tong. Deze is na 3 dagen verdwenen. Na een week, geen steken in de onderbuik en afscheiding is minder.

08-05-2020 | Man | 20
Darmontsteking
Het is nu dag 4, en ik voel me helemaal niet goed. Geen eetlust, super misselijk en enorm moe. Heb ook bijna geen kracht in mijn armen. Ik heb normaal helemaal niet zo veel last van bijwerkingen van medicijnen, maar bij dit medicijn wel. Niet fijn. Ik ga overleggen of ik iets anders kan krijgen want dit is niet fijn. Zelf ben ik nog niet klaar met de kuur. Maar er wordt ge[lees meer...]lukkig gezegd dat wanneer de kuur klaar is, de klachten snel afnemen. Dus we gaan het zien

30-04-2020 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Dit is de 2e keer dat ik dit geneesmiddel voorgeschreven heb gekregen. De eerste keer had ik een lichte metaalsmaak maar verder nauwelijks bijwerkingen. Deze keer is het echter geheel anders, overdag heb ik het gevoel alsof ik “zweef”, s’avonds na de 2e pil word ik ineens emotioneel, heb ik het gevoel alsof ik niet op de wereld ben en heb ik zeer heftige dromen waar ik uit[lees meer...] ontwaak en dan een zeer onrustig gevoel heb. Ik zou bijna de kuur niet meer af willen maken, want ondanks dat het middel zeer effectief is vind ik de bijwerkingen zeer vervelend.

04-03-2020 | Vrouw | 17

22-02-2020 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
quetiapine 50 mg en venlafaxine 75 mg samen gebruikt met 2 keer per dag 500 mg metronidazol heb last van extreme verwardheid, angst, depersonalisatie en derealisatie gehad

31-01-2020 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Na dag één gelijk geen last meer van vieze geurtjes. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Super tevreden dus in tegenstelling tot alle andere meningen.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Tandvleesontsteking
Na goed reinigen van de pockets bij de mondhygiëniste moest ik op de dag van behandeling starten met de kuur Metronidazal voor 7 dagen. Na het lezen van alle akelige bijwerkingen was ik op mijn hoede maar ik helemaal heb geen last gehad van bijwerkingen . Zo kan het dus ook :)

11-01-2020 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Iemand ervaring met alcohol en dit medicijn? Heb geen last van bijwerking. Wel beetje vermoeid maar niet misselijk ofzo

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..

09-01-2020 | Vrouw | 50
Kaakontsteking
door een onstoken kies kreeg ik een kaakonsteking. de tandarts schreef mij antibiotica voor, maar die hielp niet. Hij heeft er toen metronizadol bij gedaan. deze sloeg ook niet meteen aan, maar uiteindelijk wel. Ik was wat huiverig voor de vele bijwerkingen die ik hier gelezen had, maar heb persoonlijk geen enkele bijwerking ervaren. ik was vooral blij dat de ontsteking m[lees meer...]inder werd. Misschien scheelt het ook dat ik verder in goede gezondheid ben.

Flagyl

22-12-2019 | Vrouw | 44
metronidazol
Parasietbestrijding , nooit meer dit spul. In de drukte voor t einde van de vakantie met verzorging van klein kind van 6 rondhuppelend niet te doen. Ben door collega naar huisgebracht op dag 4. Huisartsenpost gebeld op dag 5 omdat ik dacht dat ik beroerte kreeg. Gestopt na 5 dagen ermee. Nu na 24 uur geen inname nog duizelig , raar gevoel in benen en armen. Wat een troep! [lees meer...]Ik ga maandag mijn huisarts bellen. Nooit meer dit spul.

16-12-2019 | Man | 30
Giardiasis
Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.

07-11-2019 | Vrouw | 44
Tandvleesontsteking
Niet prettig . Kreeg (angio) oedeem aan mijn oog. Staat echter niet in de bijsluiter. Ben na 2 tabletten moeten stoppen

16-10-2019 | Vrouw | 48
metronidazol
Het effect van het medicijn moet ik nog maar afwachten. Ik had geen klachten, maar wel de bacterie. Geen maag- darmklachten gehad door gebruik van Yakult iedere morgen, tenminste dat zegt mijn mondhygiënist (wie weet zonder Yakult ook wel geen maag- darmproblemen....). Maar de andere bijwerkingen werden naarmate de kuur vorderde erger met uiteindelijk ook lichte misselijk[lees meer...]heid erbij. Al met al was het wel goed te doen. Ik heb goed kunnen functioneren met deze medicatie. Maar wat heb ik tegen deze kuur opgezien met alle verhalen op dit forum.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Geen fijne tabletten ivm de bijwerkingen, maar werkte wel goed bij mij. Had last van ernstige diarree, maagpijn en schimmel op mijn tong. De bijwerkingen verdwenen wel snel nadat de kuur was afgelopen.

22-08-2019 | Man | 25
Bacteriële vaginose
Ik had hem maandag 10 uur in de ochtend 4 pillen in genomen van 500 Mg. Veder geen bijwerkingen de gehele dag. De volgende dag (dinsdag) ree ik in de ochtend naar duinrel en toen ik uit stapte voelde ik mij super licht in mijn hoofd, met of ik zweef.. en ook misselijk. Er is een vriend naar duinrel gekomen om terug te rijden aangezien ik dat niet durfte. Later kwam een ij[lees meer...]zersmaak in mijn mond, de volgende dag was ik nog steeds duizelig en misselijk, en voelde me erg down ik wilde alleen maar slapen.. ik wil dat ik uitwerkt, wat een kut spul is dit, ik neem het nooit meer.. Kan iemand mij vertellen wanneer de bijwerkingen minder werden zit nou op dag 3 en voel nog van alles wat niet klopt..

Flagyl

12-08-2019 | Man | 48
Darmontsteking
Wegens een darminfectie bevind ik me na 7 dagen bijna in de helft van een 15-daagse kuur met Flagyl (3x daags 500 mg) gecombineerd met een ander antibioticum (2x daags), dit nadat een eerder antibioticum geen beterschap gaf. Ik heb zelden eerder antibiotica genomen of enig problemen van bijwerkingen ervaren bij het nemen van medicatie. Ik kan me na 7 dagen nog niet uitsp[lees meer...]reken over de effectiviteit maar kan helaas wel veel van de in de andere reacties beschreven bijwerkingen bevestigen. Met diarree ben ik veeleer vertrouwd maar ik heb het meeste last van het weerkerend gevoel van duizeligheid en een licht gevoel in het hoofd en een abnormaal gevoel van vermoeidheid. Ik raad het dus niet aan om dit in te nemen in een drukke periode wanneer je een intellectueel beroep uitoefent. Ik hoop dat het toch effect zal hebben zodat het bij deze eenmalige onaangename ervaring blijft.

01-08-2019 | Vrouw | 28
Giardiasis
Vanwege de parasiet Giardia dit middel gekregen om hem uit te roeien. 3 dagen, elke dag 50 milliliter. Ik ben blij dat ik deze troep maar 3 dagen hoef in te nemen en niet langer. Ik baalde want een paar dagen voor het beginnen van de kuur waren mijn klachten van de Giardia weg, maar ik wist ook dat dit een symptoom van Giardia is dus toch maar begonnen met de kuur. Heb me [lees meer...]gelijk ziek kunnen melden van mijn werk. Kreeg hoge koorts wat nu al 3 dagen duurt (vandaag laatste dag van de kuur). Echte griep verschijnselen. Ik heb net de assistente van de dokter gebeld om te vragen wat de bedoeling is na de kuur. Zij ging overleggen of ik langs moest komen vanwege mijn bijwerkingen van de kuur en of er een kuur achteraan moet of afwachten hoe het hierna gaat. Ik hoop na vandaag gewoon klaar te zijn. Dan ga ik volop aan de probiotica en vitamines. Je lichaam kan deze natuurlijk ook niet opnemen dus ik vind het niet gek dat ik ziek ben. Werking even afwachten, kan pas na een paar weken worden beoordeeld.

29-06-2019 | Vrouw | 48
metronidazol
Week geslikt voor paradonditis na behandeling bij paradontoloog. Gebruikt in combinatie met Amoxilline - 3 x daags 1 voor één week. Vanaf derde dag last van mijn darmen en hoofdpijn. Veel last van winderigheid, maar soms ook zulke ernstige darmkrampen dat ik bijna niet rechtop kon staan. Vooral na het opstaan uit bed kon ik bijna niet rechtop komen, dat duurde echt minut[lees meer...]enlang. Verder natuurlijk diarree - maar dat hoort erbij. En enige vermoeidheid. Ik heb ooit een keer een glas wijn bij Metronidazol gedronken (deze keer niet). Nooit doen! Ik kreeg een enorme hitteaanval en werd heel misselijk. Ondanks de bijwerkingen vind ik het resultaat de bijwerkingen dubbel en dwars waard. Voorlopig weer rustig tandvlees - al de derde dag nam de pijn in mijn mond sterk af. Pijnlijk tandvlees vind ik vele malen vervelender dan een paar dagen buikkramp. Ik zou het medicijn zeker weer gebruiken. Blij met het resultaat.

31-05-2019 | Vrouw | 38
Tandvleesontsteking
Kuur uitgenomen samen met amoxilline en weinig ongemakken ervaren. Droge mond, vreemde smaak in de mond, wat vermoeid, en een licht gevoel in het hoofd is het enige wat ik ervaren heb. Tandvlees is veel rustiger.

21-05-2019 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Ik moest 4 tabletjes van 500mg in een keer innemen voor mijn vaginale inefectie vrij direcht voelde ik mij moe worden en kreeg ik een metaal smaak in mijn mond dit bleef aanhouden de volgende dag was ik ontzettend misselijk he overgegeven maagpijn en ontzettende hoofdpijn dit heeft heel de dag aangehouden ik ben hier behoorlijk ziek van geworden heb heel de dag in bed ge[lees meer...]legen niet wetend waar ik het zoeken moest vreselijk was het werking is minimaal

11-05-2019 | Vrouw | 67
Tandvleesontsteking
Na het middel voor de eerste keer te hebben gebruikt, werd ik ziek, alle griepverschijnselen aanwezig. Ben aansluitend bijsluiter gaan lezen en heb dat vervolgens nauwlettend herlezen en herlezen., omdat bij eventuele andere klachten de huisarts geraadpleegd moest worden. Ik las bij velen ellende, maar het werkte wel. Aangezien ik geen krampen, buikpijn of andere alarmere[lees meer...]nde klachten had. Wel moest ik in de ziektewet. Vertrouwde mezelf niet in het verkeer of op de fiets. Daarnaast misselijk, extreem vermoeid, hoofdpijn en metaalstaking in mond. Op de laatste dag kreeg ik ineens over mijn hele lijf uitslag. Heb de laatste twee pillen niet meer ingenomen. Ik ga deze kuur nooit meer doen. Ik heb me heel beroerd gevoeld en ben nu benieuwd hoe lang de naweeen aanhouden. Drink al enkele dagen veel water om het medicijn zo snel mogelijk uit m’n lijf te spoelen. Daarnaast gebruik ik probiotica.

07-05-2019 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
In 1x 4 pillen geslikt. Je wordt er inderdaad misselijk en duizelig van..maar het werkt uitstekend. De bijwerken blijven ongeveer 3 dagen na weeën. Heb het ooit ook een week moeten slikken maar dan heb je echt 1 tot 2 weken last van de bijwerkingen dus je kan beter in 1x 4 pillen slikken.

20-03-2019 | Man | 43
Tandvleesontsteking
Dit medicijn 3 x per dag , 7 dagen gebruikt vanwege een tandvleesontsteking (in combinatie met Amoxilline). Van te voren alle ervaringen op deze website gelezen waardoor ik nogal terughoudend was om het medicijn te gebruiken. Bedenk wel dat mensen met een negatieve ervaring vooral de neiging hebben om hun ervaring op deze website achter te laten. Ik heb nagenoeg geen bijw[lees meer...]erkingen gehad op diarree en zwarte aanslag op de tong na. Die nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen, namelijk tandvlees dat genezen is en er weer gezond uitziet. De verbetering was met de dag merkbaar wat de hele kuur tot een positieve ervaring maakte.

05-03-2019 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Afgelopen vrijdag begonnen met de kuur voor 7 dagen 3 d 1 tabl ivm tandvleesontsteking. Ik nam vrijdagavond 1 tablet in en toen ik paar uur later naar bed ging voelde ik me lamlendig; griepverschijnselen en hoofdpijn. De volgende ochtend was ik onwijs duizelig dat ik tegen de muur aanliep en de hoofdpijn was een bonzende hoofdpijn die bij rust wegging maar bij beweging hee[lees meer...]l pijnlijk was (niet bekend met migraine o.i.d.) pcm ingenomen en de hoofdpijn en duizeligheid heeft uren aangehouden (hoofdpijn zakte door pcm wel weg), later op de dag kreeg ik last van mijn darmen en ja hoor diarree. Dit heeft 1 middagje goed aangehouden en overige dagen ook zachte ontlasting. Verder sinds inname (die bewuste vrijdag) vooral last van geen eetlust en vieze smaak in mijn mond. Vooral die smaak is niet te doen. Nooit zoiets meegemaakt, verschrikkelijk! Daarnaast af en aan hoofdpijn en duizeligheidsklachten. Ook donkere urine en voel me gewoon beroerd. Geen concentratie, ziek zwak en misselijk. Ik rijd nog wel naar werk toe, maar vandaag kon ik me niet concentreren tijdens mijn consulten (werk zelf in de gezondheidszorg), ik heb het idee dat ik vage gesprekken aan het voeren ben. Ik ben de dagen aan het aftellen dat de kuur voorbij is (nog 3 dagen als we vandaag niet meetellen) en ik vooral van deze vieze smaak af ben en mijn eetlust weer terug is.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5102)
Anticonceptie - overig (3738)
Cholesterol (2886)
Depressie - antidepressiva overig (2710)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2330)
Pijn - morfine-achtigen (2189)
ADHD - psychostimulantia (2058)
Pijn (1979)
Verslavingsziekten (1932)
Bloeddruk - betablokkers (1672)
Maagzuur - protonpompremmers (1559)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1512)
Anticonceptie - eenfase (1384)
Angststoornissen (1207)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1148)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1126)
Depressie - antidepressiva TCA (1039)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (955)