Metronidazol

metronidazol

Tandvleesontsteking (14 meningen)
Bacteriële infectie (14 meningen)
Darmontsteking (4 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

Flagyl (13 meningen)
Tienam (1 mening)
Vancocin (1 mening)
Targocid (1 mening)
Colistin (1 mening)

11-01-2020

Bacteriële infectie

Iemand ervaring met alcohol en dit medicijn? Heb geen last van bijwerking. Wel beetje vermoeid maar niet misselijk ofzo
09-01-2020

Tandvleesontsteking

Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..
09-01-2020

Kaakontsteking

door een onstoken kies kreeg ik een kaakonsteking. de tandarts schreef mij antibiotica voor, maar die hielp niet. Hij heeft er toen metronizadol bij gedaan. deze sloeg ook niet meteen aan, maar uiteindelijk wel. Ik was wat huiverig voor de vele bijwerkingen die ik hier gelezen had, maar heb persoonlijk geen enkele bijwerking ervaren. ik was vooral blij dat de ontsteking m[lees meer...]inder werd. Misschien scheelt het ook dat ik verder in goede gezondheid ben.
16-12-2019

Giardiasis

Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.
07-11-2019

Tandvleesontsteking

Niet prettig . Kreeg (angio) oedeem aan mijn oog. Staat echter niet in de bijsluiter. Ben na 2 tabletten moeten stoppen
16-10-2019

Metronidazol (metronidazol)

Het effect van het medicijn moet ik nog maar afwachten. Ik had geen klachten, maar wel de bacterie. Geen maag- darmklachten gehad door gebruik van Yakult iedere morgen, tenminste dat zegt mijn mondhygiënist (wie weet zonder Yakult ook wel geen maag- darmproblemen....). Maar de andere bijwerkingen werden naarmate de kuur vorderde erger met uiteindelijk ook lichte misselijk[lees meer...]heid erbij. Al met al was het wel goed te doen. Ik heb goed kunnen functioneren met deze medicatie. Maar wat heb ik tegen deze kuur opgezien met alle verhalen op dit forum.
29-08-2019

Bacteriële infectie

Geen fijne tabletten ivm de bijwerkingen, maar werkte wel goed bij mij. Had last van ernstige diarree, maagpijn en schimmel op mijn tong. De bijwerkingen verdwenen wel snel nadat de kuur was afgelopen.
22-08-2019

Bacteriële vaginose

Ik had hem maandag 10 uur in de ochtend 4 pillen in genomen van 500 Mg. Veder geen bijwerkingen de gehele dag. De volgende dag (dinsdag) ree ik in de ochtend naar duinrel en toen ik uit stapte voelde ik mij super licht in mijn hoofd, met of ik zweef.. en ook misselijk. Er is een vriend naar duinrel gekomen om terug te rijden aangezien ik dat niet durfte. Later kwam een ij[lees meer...]zersmaak in mijn mond, de volgende dag was ik nog steeds duizelig en misselijk, en voelde me erg down ik wilde alleen maar slapen.. ik wil dat ik uitwerkt, wat een kut spul is dit, ik neem het nooit meer.. Kan iemand mij vertellen wanneer de bijwerkingen minder werden zit nou op dag 3 en voel nog van alles wat niet klopt..
01-08-2019

Giardiasis

Vanwege de parasiet Giardia dit middel gekregen om hem uit te roeien. 3 dagen, elke dag 50 milliliter. Ik ben blij dat ik deze troep maar 3 dagen hoef in te nemen en niet langer. Ik baalde want een paar dagen voor het beginnen van de kuur waren mijn klachten van de Giardia weg, maar ik wist ook dat dit een symptoom van Giardia is dus toch maar begonnen met de kuur. Heb me [lees meer...]gelijk ziek kunnen melden van mijn werk. Kreeg hoge koorts wat nu al 3 dagen duurt (vandaag laatste dag van de kuur). Echte griep verschijnselen. Ik heb net de assistente van de dokter gebeld om te vragen wat de bedoeling is na de kuur. Zij ging overleggen of ik langs moest komen vanwege mijn bijwerkingen van de kuur en of er een kuur achteraan moet of afwachten hoe het hierna gaat. Ik hoop na vandaag gewoon klaar te zijn. Dan ga ik volop aan de probiotica en vitamines. Je lichaam kan deze natuurlijk ook niet opnemen dus ik vind het niet gek dat ik ziek ben. Werking even afwachten, kan pas na een paar weken worden beoordeeld.
29-06-2019

Metronidazol (metronidazol)

Week geslikt voor paradonditis na behandeling bij paradontoloog. Gebruikt in combinatie met Amoxilline - 3 x daags 1 voor één week. Vanaf derde dag last van mijn darmen en hoofdpijn. Veel last van winderigheid, maar soms ook zulke ernstige darmkrampen dat ik bijna niet rechtop kon staan. Vooral na het opstaan uit bed kon ik bijna niet rechtop komen, dat duurde echt minut[lees meer...]enlang. Verder natuurlijk diarree - maar dat hoort erbij. En enige vermoeidheid. Ik heb ooit een keer een glas wijn bij Metronidazol gedronken (deze keer niet). Nooit doen! Ik kreeg een enorme hitteaanval en werd heel misselijk. Ondanks de bijwerkingen vind ik het resultaat de bijwerkingen dubbel en dwars waard. Voorlopig weer rustig tandvlees - al de derde dag nam de pijn in mijn mond sterk af. Pijnlijk tandvlees vind ik vele malen vervelender dan een paar dagen buikkramp. Ik zou het medicijn zeker weer gebruiken. Blij met het resultaat.
31-05-2019

Tandvleesontsteking

Kuur uitgenomen samen met amoxilline en weinig ongemakken ervaren. Droge mond, vreemde smaak in de mond, wat vermoeid, en een licht gevoel in het hoofd is het enige wat ik ervaren heb. Tandvlees is veel rustiger.
21-05-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik moest 4 tabletjes van 500mg in een keer innemen voor mijn vaginale inefectie vrij direcht voelde ik mij moe worden en kreeg ik een metaal smaak in mijn mond dit bleef aanhouden de volgende dag was ik ontzettend misselijk he overgegeven maagpijn en ontzettende hoofdpijn dit heeft heel de dag aangehouden ik ben hier behoorlijk ziek van geworden heb heel de dag in bed ge[lees meer...]legen niet wetend waar ik het zoeken moest vreselijk was het werking is minimaal
11-05-2019

Tandvleesontsteking

Na het middel voor de eerste keer te hebben gebruikt, werd ik ziek, alle griepverschijnselen aanwezig. Ben aansluitend bijsluiter gaan lezen en heb dat vervolgens nauwlettend herlezen en herlezen., omdat bij eventuele andere klachten de huisarts geraadpleegd moest worden. Ik las bij velen ellende, maar het werkte wel. Aangezien ik geen krampen, buikpijn of andere alarmere[lees meer...]nde klachten had. Wel moest ik in de ziektewet. Vertrouwde mezelf niet in het verkeer of op de fiets. Daarnaast misselijk, extreem vermoeid, hoofdpijn en metaalstaking in mond. Op de laatste dag kreeg ik ineens over mijn hele lijf uitslag. Heb de laatste twee pillen niet meer ingenomen. Ik ga deze kuur nooit meer doen. Ik heb me heel beroerd gevoeld en ben nu benieuwd hoe lang de naweeen aanhouden. Drink al enkele dagen veel water om het medicijn zo snel mogelijk uit m’n lijf te spoelen. Daarnaast gebruik ik probiotica.
07-05-2019

Bacteriële vaginose

In 1x 4 pillen geslikt. Je wordt er inderdaad misselijk en duizelig van..maar het werkt uitstekend. De bijwerken blijven ongeveer 3 dagen na weeën. Heb het ooit ook een week moeten slikken maar dan heb je echt 1 tot 2 weken last van de bijwerkingen dus je kan beter in 1x 4 pillen slikken.
20-03-2019

Tandvleesontsteking

Dit medicijn 3 x per dag , 7 dagen gebruikt vanwege een tandvleesontsteking (in combinatie met Amoxilline). Van te voren alle ervaringen op deze website gelezen waardoor ik nogal terughoudend was om het medicijn te gebruiken. Bedenk wel dat mensen met een negatieve ervaring vooral de neiging hebben om hun ervaring op deze website achter te laten. Ik heb nagenoeg geen bijw[lees meer...]erkingen gehad op diarree en zwarte aanslag op de tong na. Die nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen, namelijk tandvlees dat genezen is en er weer gezond uitziet. De verbetering was met de dag merkbaar wat de hele kuur tot een positieve ervaring maakte.
05-03-2019

Tandvleesontsteking

Afgelopen vrijdag begonnen met de kuur voor 7 dagen 3 d 1 tabl ivm tandvleesontsteking. Ik nam vrijdagavond 1 tablet in en toen ik paar uur later naar bed ging voelde ik me lamlendig; griepverschijnselen en hoofdpijn. De volgende ochtend was ik onwijs duizelig dat ik tegen de muur aanliep en de hoofdpijn was een bonzende hoofdpijn die bij rust wegging maar bij beweging hee[lees meer...]l pijnlijk was (niet bekend met migraine o.i.d.) pcm ingenomen en de hoofdpijn en duizeligheid heeft uren aangehouden (hoofdpijn zakte door pcm wel weg), later op de dag kreeg ik last van mijn darmen en ja hoor diarree. Dit heeft 1 middagje goed aangehouden en overige dagen ook zachte ontlasting. Verder sinds inname (die bewuste vrijdag) vooral last van geen eetlust en vieze smaak in mijn mond. Vooral die smaak is niet te doen. Nooit zoiets meegemaakt, verschrikkelijk! Daarnaast af en aan hoofdpijn en duizeligheidsklachten. Ook donkere urine en voel me gewoon beroerd. Geen concentratie, ziek zwak en misselijk. Ik rijd nog wel naar werk toe, maar vandaag kon ik me niet concentreren tijdens mijn consulten (werk zelf in de gezondheidszorg), ik heb het idee dat ik vage gesprekken aan het voeren ben. Ik ben de dagen aan het aftellen dat de kuur voorbij is (nog 3 dagen als we vandaag niet meetellen) en ik vooral van deze vieze smaak af ben en mijn eetlust weer terug is.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum