Flagyl

Targocid (1 mening)
Colistin (1 mening)

12-08-2019

Darmontsteking

Wegens een darminfectie bevind ik me na 7 dagen bijna in de helft van een 15-daagse kuur met Flagyl (3x daags 500 mg) gecombineerd met een ander antibioticum (2x daags), dit nadat een eerder antibioticum geen beterschap gaf. Ik heb zelden eerder antibiotica genomen of enig problemen van bijwerkingen ervaren bij het nemen van medicatie. Ik kan me na 7 dagen nog niet uitsp[lees meer...]reken over de effectiviteit maar kan helaas wel veel van de in de andere reacties beschreven bijwerkingen bevestigen. Met diarree ben ik veeleer vertrouwd maar ik heb het meeste last van het weerkerend gevoel van duizeligheid en een licht gevoel in het hoofd en een abnormaal gevoel van vermoeidheid. Ik raad het dus niet aan om dit in te nemen in een drukke periode wanneer je een intellectueel beroep uitoefent. Ik hoop dat het toch effect zal hebben zodat het bij deze eenmalige onaangename ervaring blijft.
28-07-2018

Bacteriële infectie

Voorgeschreven voor verkeerde bacteriën / parasieten in mijn darmen.
11-07-2018

Giardiasis

Zoontje van 2 jaar krijgt de orale suspensie en vind hwt vreselijk vies. Spuugt de helft uit. Heeft bijwerkingen in de vorm van blaren en blaasjes in mond, tond, tandvlees, gehemelte, voetzolen, billen. Vreselijk spul.
28-07-2016

Tandvleesontsteking

na derde dag inname kreeg ik hoofdpijn die erger werd in volgende dagen ook duizelig waardoor het bijna onmogelijk was om auto te rijden, heb de volledige dosis genomen en na tien dagen had ik een klontertje in mijn hersenen, wat ik niet wijt aan Flagyl. Maar nu na twee maanden heb ik nog altijd hoofdpijn en duizelig, wel in mindere mate maar kan nog steeds geen grote [lees meer...]afstanden rijden met de auto of lange tijd stappen. Geen enkele arts geeft mij uitleg of antwoord op mijn vraag of reden van mijn ongemak wat ik wel wijt aan het medicijn. Nooit neem ik nog Flagyl 500 en raad het ten stelligste af.
22-05-2015

Flagyl (metronidazol)

Volgens mijn specialist had ik een gastro enteritis opgelopen, dus uit veiligheid schreef ze me Flagyl voor. Twee dagen nadien begon ik pijn te voelen aan mijn bovenarm. Tegen de avond kon ik de pijn niet meer houden, die was nu aan mijn beide armen, nek, thorax. Pijnstillers leken niet te helpen. Het leek alsof ik constant een spierkramp had. Daar kwam bij dat ik me ineen[lees meer...]s zo depressief voelde, een ongelooflijk "zwart" kijken, wat totaal niet van mijn gewoonte is en zeker niet dat dit zo ineens kan opkomen. Ben opgenomen geweest en pijnstillers via infuus hielpen gelukkig wel. Na talrijke onderzoeken vonden ze niets en stelten mijn symptomen in vraag. Door een hele dag op spoed te liggen had ik mijn dosis Flagyl nog niet kunnen innemen. Tegen de avond begon ineens de pijn te verminderen en mijn pijnstiller was toen zeker al uitgewerkt. Ben zelf gestopt met Flagyl en 2 dagen nadien kon ik naar huis. De dokters zelf hebben gedaan alsof er niks gebeurd was en schreven gastro enteritis als reden op van mijn opname. Voor mij nooit nog Flagyl.
30-01-2015

Tandvleesontsteking

Behandeling voorgeschreven door tandarts. Vanaf dag 1 begon de hoofdpijn en misselijkheid. Op dag drie durfde ik niet meer verder ztten met de behandeling. De pijn aan lijn tandvlees was beter maar de hoofdpijn werd ondraaglijke plus nekpijn en alles verdacht veel op hersenvliesontsteking begon te lijken. Grieperig en lusteloos gevoel, erg moe en verward. Op aanraden van[lees meer...] huisarts en tandarts meteen gestopt op deze dag en overgeschakeld op een lichter AB. NOOIT zal ik dit nog slikken. Heb ooit een lumbale punctie gehad die wat verkeerd gelopen was waardoor ik het soort hoofdpijn herkende (neurologisch).
07-07-2014

Flagyl (metronidazol)

Heb sinuslifting met botimplantaat ondergaan. Na vijf dagen kwam er stinkend ( naar rotte eieren ruikende) waterachtig geel snot uit mijn neus lopen. Kreeg Flagyl 500gr 3x daags voorgeschreven door de tandarts. De eerste drie dagen was ik moe, lusteloos, deden mijn spieren pijn, was ik stijf,winderig, hoofdpijn,weinig energie. Vanaf de vierde dag van inname kreeg ik netel[lees meer...]roos in mijn nek, en enkele uren later op de binnenkant van mijn armen en op mijn buik, lichte diarhee, huid die totaal uitdroogt.
22-07-2012

Flagyl (metronidazol)

Door besmetting met giardia door een kat de eerste keer een paar maanden geleden 4 pilletjes in 1 keer genomen.Geen noemenswaardige bijwerkingen gehad. Omdat ik deze keer terug de symptomen van giardia besmetting had,een 10 daagse kuur moeten nemen. Ik zit nu aan dag 7 (gelukkig!)en heb enorm veel last van bijwerkingen. Moe,lusteloos,prikkelbaar en enorm neerslachtig.[lees meer...] Ik voel me zwaar depri en heb de moed niet om op te staan. Ben normaal een heel actieve en vrolijke vrouw,maar nu een ramp! Ook heb ik last van duizeligheid,verwardheid en beven. Heftig spul! Hopelijk is het deze keer écht voorbij,die rotparasiet....
26-10-2011

Flagyl (metronidazol)
Darmlast door parasieten en trichomonas

Ik vindt dat flagyl gewoonweg een zeer goede middel is, heb al jaren last van PBD syndroom, maar onmiddellijk na inname van de eerst pil voel ik mij veel beter.
20-02-2010

Vaginale schimmelinfectie

Gelijk met het starten van de kuur al last van bijwerkingen. Duizelig , hoofdpijn en heel moe. Tijdens de kuur is dat niet weggegaan.
16-02-2010

Flagyl (metronidazol)

Gebruik het medicijn nu 4 dagen. Merk nog weinig van bijwerkingen.
27-01-2010

Baarmoederontsteking

na enkele dagen had ik heel veel bijwerkingen: extreme moeheid, grote achteruitgang van de ogen, metaalsmaak in de mond, duizeligheid zodat het bijna onmogelijk was om met de auto te rijden, hoofdpijn, erge lusteloosheid, pijn in de handen en geen kracht meer, algemeen heel slecht voelen en dit kwam hoe langer hoe erger. De verleiding om eerder te stoppen met nemen dan 7 d[lees meer...]agen is enorm. Voor inname van die medicatie voelde ik me veel beter, alhoewel k een baarmoederontsteking had.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum