metronidazol

27-08-2022 | Man | 74
metronidazol (250mg)
Darmproblemen - diarree
Ik heb last van trage maaglediging en bij slechte vertering last van braken en of diarree. Herhaalde gastrocolonscopies met biopsies brengen niets aan het licht. Op dit ogenblik is me voor diverticulose (vooral in de sigmadarm) flagyl voorgeschreven. Ik zoek in België of Nederland een gastroenteroloog te vinden die me echt over het proces van de spijsvertering en alles o[lees meer...]ver gastroperase kan adviseren. Bij deze trage maaglediging (gastroperase) moet je meerdere kleine maaltijden nemen, vetten en ballastvezels vermijden anders riskeer je te braken en diarree heb je zeker. Ik weet niet of flagyl me zal helpen …

15-08-2022 | Vrouw | 48
Giardiasis
Na een eerdere parasitaire besmetting, stoelgang laten analyseren. De arts vond het nodig deze medicatie voor te schrijven. Na de eerste dag al last van heel wat bijwerkingen, duizeligheid, vermoeidheid, misselijkheid. Ik belde de arts, maar deze raadde mij aan de pillen verder te nemen. De symptomen gingen niet weg, de hele periode ik de pillen nam. Ik neem ook anti-depre[lees meer...]ssiva en voelde me tijdens het nemen van de pillen steeds neerslachtiger worden. Tot op het moment dat ik het echt niet meer zag zitten , ik nam er nogmaals de bijsluiter bij en las dat dit ook een van de bijwerkingen was. Vandaag mijn laatste genomen, hopelijk wordt alles nu terug normaler. Nooit neem ik nog deze pillen, ik was er bijna niet meer.

08-07-2022 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik lijd aan heel veel vuilverlies. Met inlegkruisje verdubbeld dit. Volgens de dokter was het raadzaam om deze kuur eens te volgen.

02-04-2022 | Vrouw | 25
Bacteriële vaginose
Lichte misselijkheid / vermoeidheid / algehele malaise, maar ik durf niet te zeggen of dat ook echt hierdoor kwam. Zeer tevreden

15-12-2021 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose
Na twee maanden met problemen te hebben gelopen, kwam uit het uitstrijkje dat ik last had van een bacteriële vaginose in plaats van een schimmelinfectie wat in eerste instantie werd gedacht. Ik had niet de typische symptomen van een bacteriële infectie (geen abnormale of stinkende afscheiding) en heb vooral last van een ontstoken vulva en vagina. De ovules waren prima om i[lees meer...]n te brengen. Moest 1x per dag een ovule inbrengen voor 7 dagen. De ontsteking is er nog steeds en aan het einde van de rit kreeg ik ook nog eens last van de bijwerkingen misselijkheid, diarree, hoofdpijn, duizeligheid en het over het algemeen suf voelen. Deze bijwerkingen stonden overigens niet op de bijsluiter die ik heb gekregen bij de medicijnen, maar waren wel te verklaren via apotheek.nl. Morgen maar weer terug naar de dokter.

13-08-2021 | Vrouw | 42
Bacteriële vaginose
Loop al anderhalf jaar met bacteriële vaginose rond. Oorzaak is onbekend. Al jaren dezelfde partner, ik was mijn vagina alleen met water, ben niet zwanger, draag alleen katoenen ondergoed, niet veranderd van wasmiddel, geen diabetes. Opeens was het er en het ging niet meer weg. Balance activ werkte wel, maar voor korte duur. Dus toch maar aan de antibiotica: 10 dagen, één [lees meer...]zetpil per dag voor het slapen gaan inbrengen in de vagina. Ik ben nu bij dag 8. Alleen last van misselijkheid: zolang ik niet te veel tegelijk eet en verspreid over de dag, gaat het goed. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Of het werkt, kan ik nog niet zeggen. Mijn vagina ruikt nu nog nog niet normaal. Ik hoop maar dat het weg gaat en weg blijft. Vooral omdat de oorzaak onbekend is. Heb je nog tips hoe ik het klimaat in mijn vagina kan ondersteunen, reageer vooral.

10-06-2021 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
4x 500 mg in 1 x innemen. 2 u na inname metaal smaak in mond. Dit duurt ongeveer 2 dagen. Verder de gehele avond wat misselijk maar niet heel erg. Medicijn is zeer effectief. Klachten zijn direct weg.

30-03-2021 | Vrouw | 76
Galstenen
Heb gal laten weg nemen 5 weken geleden , en heb nog steeds slechte smaak en voze tong en aften door deze medicatie ,ben ook nog vlug moe , geen fut , heb ook mijn voorgeschreven pillen uitgenomen.Ik was zo blij als ze op waren maar de naweeen blijven duren.NOOIT neem ik deze medicatie nog. Ik ben trouwens niet gewoon van medicatie te nemen en voel mij hier zéér ongelu[lees meer...]kkig mee.

14-03-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Door alle bijwerkingen een beetje bang hoor gebruik maar nergens last van gehad. De geur was bij de eerste ovule al weg. 7 dagen lang kuur met ovule die je naar binnen brengt. Heel erg tevreden!

06-02-2021 | Man | 30
Darmproblemen - diarree
Ik had een darminfectie met een spoelworm na dit behandeld te hebben met glutenvrij dieet en natuurlijke kruiden van dr Hulda clarck was ik hiervan af. Echter had ik voedselintoleranties die ik nooit had. Veel testen ondergaan wat betreft coeliakie alsook coloscopiën. Volgens de artsen was het gewoon maar PDS. No way dus voor mij. Ik had nooit last van mijn darmen. Met zel[lees meer...]f wat onderzoeken ben ik me gaan verdiepen in giardia lamblia. Stoelgangtesten allemaal negatief. Op aandringen bij mijn huisarts heb ik zelf gevraagd voor dit medicijn. Eerst voor clioquinol maar deze hadden ze niet in belgië. Na dit te gebruiken was op dag 1 was ik al mijn vermoeidheid kwijt alsook slijm bij ontlasting. Ik zit nu zelf op dag 4 met amper bijwerkingen en ik voel me echt super hierbij. Ontlasting is nog niet in orde, dat verwacht ik ook niet zo snel aangezien ik een darminfectie had gedurende een lange periode. Ik hoop dat ik na mijn kuur van 14 dagen af ben van welke soort boosdoener het ook is. Daarna een glutenvrij dieet met darmherstellende supplementen hoop ik mijn leven terug te hebben. 1.5 jaar heb ik enorm veel last gehad met nu grote stappen voorwaarts. De mens is zijn dokter zelf. Het draait alleen maar om kassa kassa bij veel specialisten en men heeft echt amper kennis. Gewoon zelf even in de boeken gaan en achterhalen wat het kan zijn en jezelf genezen is het beste wat je kan doen.

25-12-2020 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Genomen voor bacterie op een tand. 10 dagen kuur. 2xper dag. Bij inname van 2de pil, kreeg ik al last van serieuse misselijkheid. Echt slecht voelen. 1 dag overgeslagen. Volgende dag gebeld met tandarts om me iets te geven. Kon niet. Verder nemen dus, maar antimetil en motilium instant genomen. Was ok. 1 week na gebruik, Kerstavond, 1 glas wijn en werd misselijk. Antimeti[lees meer...]l en motilium genomen. Was over. Savonds na hoofdmaal 1 klein glaasje mojito genever gedronken. Snachts niet moeten slapen. Ernstige misselijkheid tot bijna braken toe, tgevoel rode wangen, en pijnlijke hoofdpijnscheuten en draaierig. Er staat, geen alcohol tot na 2 dagen van gebruik. Van 17dec gestopt en 24 dec , 1 week later dus, nog niet aan te raden alcohol te drinken. Hoelang gaat dit nog doorwerken dan vraag ik mij af. Echt niet fijn...maar de last is wel weg van de tand. Hopelijk blijft het weg...nog iemand met dit probleem? Wanneer kan je dan zonder bijwerkingen te hebben, 1 glaasje alcohol te kunnen drinken aub?

24-09-2020 | Vrouw | 22
Bacteriële vaginose
Al een jaar aan het tobben met vaginose symptomen. Vorig jaar bleek ik een darmbacterie in mijn vagina te hebben, waarvoor Metronidazol oraal kuur gekregen. Hierna kwam het binnen 6 maanden terug. Weer aan het tobben geweest en uiteindelijk toch vaginose vastgesteld. Nu laatste vaginale zetpil Metronidazol ingebracht. Na eerste zetpil was ik al direct van de nare geur [lees meer...]af. Kuur is goed in te brengen en duurt 7 dagen. Geen bijwerkingen. Ik hoop dat het lang wegblijft! Vaginale kuur lijkt veel beter te werken dan orale kuur. Aanrader dit!

12-08-2020 | Vrouw | 34
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Pijnlijke buik

22-12-2019 | Vrouw | 44
metronidazol (500mg)
Parasietbestrijding , nooit meer dit spul. In de drukte voor t einde van de vakantie met verzorging van klein kind van 6 rondhuppelend niet te doen. Ben door collega naar huisgebracht op dag 4. Huisartsenpost gebeld op dag 5 omdat ik dacht dat ik beroerte kreeg. Gestopt na 5 dagen ermee. Nu na 24 uur geen inname nog duizelig , raar gevoel in benen en armen. Wat een troep! [lees meer...]Ik ga maandag mijn huisarts bellen. Nooit meer dit spul.

12-08-2019 | Man | 48
Darmontsteking
Wegens een darminfectie bevind ik me na 7 dagen bijna in de helft van een 15-daagse kuur met Flagyl (3x daags 500 mg) gecombineerd met een ander antibioticum (2x daags), dit nadat een eerder antibioticum geen beterschap gaf. Ik heb zelden eerder antibiotica genomen of enig problemen van bijwerkingen ervaren bij het nemen van medicatie. Ik kan me na 7 dagen nog niet uitsp[lees meer...]reken over de effectiviteit maar kan helaas wel veel van de in de andere reacties beschreven bijwerkingen bevestigen. Met diarree ben ik veeleer vertrouwd maar ik heb het meeste last van het weerkerend gevoel van duizeligheid en een licht gevoel in het hoofd en een abnormaal gevoel van vermoeidheid. Ik raad het dus niet aan om dit in te nemen in een drukke periode wanneer je een intellectueel beroep uitoefent. Ik hoop dat het toch effect zal hebben zodat het bij deze eenmalige onaangename ervaring blijft.

28-07-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Voorgeschreven voor verkeerde bacteriën / parasieten in mijn darmen.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum