Ervaringen met Salbutamol Inhalatie

salbutamol inhalatie

tintelingen in de voeten tintelingen in vingers

Astma (41 meningen)
COPD (7 meningen)
Ademhalingsproblemen (5 meningen)

Ventolin Inhalatie (105 meningen)
Serevent (23 meningen)
Foradil (19 meningen)
Oxis (14 meningen)
Atimos (13 meningen)

01-11-2017 | Vrouw | 28
salbutamol inhalatie (100ug/do)
Medicijn werkt bij acute benauwdheid, wel moet het medicijn bij bijvoorbeeld erge verkoudheid meerdere malen achtereen gebruikt worden voor deze werkt (4/8 keer) in combinatie met ontstekingsremmer. Ik kan niet zonder het medicijn en gebruik het om deze reden. De bijwerkingen: trillende handen waardoor moeite met handelingen/ fijne motoriek, hartkloppingen, trillen over ge[lees meer...]hele lijf, gejaagd gevoel, mentale onzekerheid. Gezien deze bijwerkingen zou ik het liever niet gebruiken. Medicijn is voorgeschreven door longarts.

19-04-2020 | Vrouw | 29

26-01-2016 | Vrouw | 30
Astma
Ik heb sinds me zwangerschap overstap gemaakt van symbicort puffer naar ventolin/salbutamol, sindsdien heb ik last van hoofdpijn en overmatig vermoeidheid, hartkloppingen en sindskort erbij een soort spierpijn in arm. Ben nu misschien 8 weken zwanger. Maar elke keer als ik nu ventolin /salbutamol gebruik, moet ik nu ook nog gelijk daarna overgeven veel slijm.

10-08-2011 | Vrouw | 30

19-04-2012 | Vrouw | 33
Astma
Ik gebruik de puffer zonder voorzetkamer. Makkelijk en snel in gebruik. Moest erg hoesten van de poeder van de diskus, daarom gebruik ik de puffer al jaren (vroeger ventolin, nu salbutamol). Soms even een beetje licht in het hoofd na gebruik, maar kan ook doordat het zuurstof gehalte in het bloed opeens weer hoger is. Bij een bronchitis werkt het echter altijd maar zee[lees meer...]r kort (max 30 minuten) en moet je echt wachten tot de antibiotoca aanslaat. Werkt voor de rest prima.

11-04-2024 | Man | 35
Astma
Novolizer salbutamol werk niet ook gekregen diep inhaleren lukt mij niet bij apotheek gemeld heb nu deze Salbutamol gekregen Airomir Autohaler Aerosol die is veel beter hoef niet diep inhaleren

31-01-2024 | Man | 35
Astma
Ik krijg steeds salbutamol sandoz aërosol terwijl deze puffer al in het neuiws was dat deze niet goed ze werk doet maar blijft wel in de handel niet normaal ik ook deze puffer gekregen heb gelijk andere puffer gevraagt als je op de puffer drukt komt er bijna niks uit waardeloos sandoz ze moeten dat uit de handel nemen heb nu salbutamol mylan die is wel goed

24-02-2020 | Vrouw | 35
Astma
Werkt snel, geeft snel verlichting bij benauwdheid, en geen last van bijwerkingen, dus ik ben tevreden!

01-09-2016 | Vrouw | 35
Astma
Zeer ontevreden over dit medicijn. Gelukkig heb ik nu weer Ventolin gekregen waar ik erg tevreden over ben. Dit overigens na tig smeekbedes. Om naar van te worden dat je zo op je strepen moet staan voor je eigen gezondheid.

02-12-2019 | Vrouw | 36
Astma
Voorheen diskus ventolin, vanwege toename klachten salbutamol aerosol met voorzetkamer. De salbutamol helpt mij vrijwel niet. Niet fijn! met de ventolin nooit problemen gehad. Daarnaast bij de salbutamol relatief veel bijwerkingen. Ik ga weer terug naar de diskus ventolin!

27-02-2020 | Vrouw | 38
Astma
Helpt heel goed maar moest er vaker een puf van nemen, dus beter om corticosteroïden te starten. Ik voel mij na inname wel gejaagd, nerveus en krijg veel warmte flushes.

19-01-2021 | Vrouw | 40
Hartkloppingen, trillen.

29-10-2016 | Vrouw | 41
salbutamol inhalatie (200ug)
COPD
Veel negatieve reacties hier. Dit medicijn werkt bij mij meteen en geeft onmiddellijke verlichting of m.a.wel ik kan beter ademen. Heb altijd ventolin gehad welke m.i. zelfde werking had of misschien wel iets beter. Er zal wel een goede reden zijn waarom ventolin niet wordt voorgeschreven. Bijwerkingen zijn ffamilie lastig. Bij mij meestal hartkloppingen en voel me beetje [lees meer...]trillerig. Even rustig zitten of liggen en dan gaat 't na poosje weg. Maar ben blij dat dit medicijn bestaat.

08-01-2018 | Vrouw | 42
Astma
Astma sinds kleuter. Ik gebruikte eerst ventolin 100 en nu salbutamol. Is allebei geloof ik hetzelfde. Werkt goed en meteen.

11-04-2024 | Vrouw | 43
Ademhalingsproblemen

tintelingen in vingers tintelingen in de voeten

In 2019 heb ik astma onderzoeken gehad. Alleen bij de bronchoscopie was de uitslag: 'mogelijk astmatische bronchitis' Andere testen gaven geen astma aan. Ook had ik last van stress en spanningen waardoor dit als oorzaak van mijn ademhalingsproblemen werd gezien. Ik kreeg voor bescherming Alvesco mee. Dit gaf over het algemeen wel wat bescherming, maar nu (april 2024) nog [lees meer...]steeds problemen met vochtig weer. In maart kreeg ik een longontsteking en ademhalingsproblemen werden weer erger. Huisarts schreef na een aantal weken Salbutamol voor. Het werkt goed. Alleen heb ik nog wat last van mijn verkoudheid dus kan niet helemaal zeggen of dit DE oplossing is. Maar het helpt zeker.

03-02-2019 | Vrouw | 44
Ademhalingsproblemen
Werkt slecht, bij het inhaleren krijg je meer poeder in je mond dan in je longen. Moet dus meer gebruiken dan ventolin en dan nog is het niet optimaal. De inhalatieopening is veel te groot.