Astma (35 meningen)
COPD (7 meningen)
Ademhalingsproblemen (4 meningen)

Ventolin Inhalatie (104 meningen)
Serevent (21 meningen)
Foradil (19 meningen)
Oxis (14 meningen)
Atimos (13 meningen)

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
disc was fijner in gebruik ook om mee te nemen heb nu speciale voorzet kamer voor in mijn handtas deze kun je gewoon vragen bij de apotheek en is gratis te krijgen heb nu een voorzet kamer in mijn handtas en werktas dus deze kan ik nu niet meer vergeten

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
medicijn werkt op zich goed alleen droge mond en keel en soms hees bij een hele zware astma aanval meerde keren gebruiken wil het resultaat hebben gaan mijn ook controleren op COPD

20-05-2009 | Vrouw
Benauwdheid
Alleen gebruikt indien nodig. Geeft direct opluchting bij benauwdheid. De discus is helaas (bij mijn apotheek) niet meer verkrijgbaar. Deze vond ik in gebruik praktischer. De bijgeleverde "voorzetkamer" voor volwassenen is namelijk heel groot en past niet in de handtas!

11-10-2021 | Man | 14
Ademhalingsproblemen
Toen mijn zoon deze inhalator voor het eerst kreeg merkte ik al dat het minder effectief was als de ventolin, nu de laatste maanden zijn de puffers zelf erg slecht geworden , na 2 a 3 weken is de druk eraf en kun je puffen wat je wil maar er komt niks uit, heel erg beangstigend voor een kind wat het acuut benauwd heeft en geen verlichting krijgt omdat de puffer het ineens [lees meer...]niet meer doet terwijl hij nog vol is.kortom waardeloos maar ventolin mag door de verzekering niet meer verstrekt worden.

13-10-2020 | Man | 50
Ademhalingsproblemen
Voorgeschreven voor kortademigheid na een virusinfectie. Het hielp iets als ik last had aan adem te komen. Nu na twee weken heb ik vooral last van de waarschijnlijke bijwerkingen gejaagdheid/hartkloppingen en daardoor moeilijk in slaap komen. Gebruik het daarom nog alleen als het echt nodig is.

28-11-2019 | Man | 56
Bronchitis
Gebruikte voorheen altijd Ventolin. Heb het idee dat dat middel veel efficiënter werkte...

13-11-2019 | Man | 68
salbutamol inhalatie (1mg/ml)
Astma
Ik blijf regelmatig benauwd en heb constand last van vastzittend slijm. Ik heb in een aantal maanden 2x een kuur prednisolon en 1 x een antibiotica gehad. Ook dacht ik dat ik aan een allergie aanval, wegens oog irritatie en een loop neus. Volgens het Ziekenhuis was ik niet allergies, dit is getest door een allergie test. In het verleden heb ik een combinatie kuur van Sa[lees meer...]lbutamol en Seretide gebruikt. Mijn arts heeft de Seretide geschrapt omdat ik deze niet regelmatig gebruikte. De slijm vorming kan hiermee in verband staan. Op het internet heb ik het negatieve verhaal over het gebruik van Salbutamol van Sandoz gelezen. Het is nu nacht, ik ben redelijk benauwd en ga morgen mijn huisarts vragen om mij het middel Salbutamol Ventolin voor te schrijven en of het raadzaam zou zijn om toch de combinatie met seretide aan te gaan.

14-05-2019 | Man | 19
Astma
Sinds kort over gestapt van Ventolin naar Salbutamol. Bij mij werkt het niet meteen. Moet meerdere malen inhaleren voordat het werkt. Ik heb last van hartkloppingen sinds in dit medicijn gebruik wat ik bij Ventolin nooit heb gehad.

08-08-2017 | Man | 58
Astma
Salbutamol onmiddellijk overgeschakeld naar ventolin. Helemaal niet effectief en zelf enorme hoest. Haal nu door de bemoeienissen van de apotheek mijn ventolin in Belgie.

02-11-2016 | Man | 58
Astma
Ventolin is beter. Het is echter duurder. De apotheek zegt dat het precies hetzelfde is als salbutamol, dit is echter onzin. Ik merk het verschil erg goed. Ik bepaal wat ik gebruik en niet de apotheek simpel.

07-09-2016 | Man | 72
salbutamol inhalatie (400ug)
Benauwdheid
tijdens een ct-scan van de longen kleine deeltjes gezien die men niet kan thuis brengen. volgens arts kan dit van copd zijn (capsules). In de linkerlong heeft men een tumor van 2,6 cm ontdekt. Na 2 maanden bleek dit geen tumor te zijn, maar een longabces. Na 2 maanden een hoog antibiotica te hebben gebruikt, was het abces weg. heb wel een paar maanden geestelijk rond gelop[lees meer...]en met het feit dat ik een longtumor zou hebben. Er was zelfs sprake van het verwijderen van een deel van de long. heb zelfs twee longpuncties gehad met als gevolg ook nog eren klaplong. naam van het ziekenhuis hou ik maar voor me.

22-08-2016 | Man | 55
COPD
Sinds een maand heb ik het idee dat het niet werkt en moet meerdere keren per dag (meer dan normaal) dit medicijn gebruiken. Heb al twee keer een prednisonkuur gehad.

05-11-2015 | Man | 6
Astma
Mijn zoontje van 6 kreeg jaren geleden ventolin voorgeschreven, van Glaxo. Dat werkt prima bij hem. Helaas probeert de apotheek zo nu en dan toch de gewone salbutamol erdoor te drukken. Begin dit jaar geprobeerd, nu hij oud genoeg is om aan te geven of hij de inhalatie prettig vindt. Het kind begon spontaan te klagen over misselijkheid en hoofdpijn na elke inhalatie. Lag v[lees meer...]oornamelijk slap op de bank. Hij wist niet dat hij een andere inhaler kreeg na jaren de normale ventolin. Ik dacht dat er een griepje aan zat te komen. Na 4 dagen een gammel kind vertrouwde ik de salbutamol toch niet en ben ik overgestapt op de ventolin van Glaxo. Vanaf de eerste verstuiving mijn jongen weer terug met een normaal actief patroon. Zijn tweelingbroer startte vorige week voor het eerst op een inhaler. Open minded de salbutamol bij kind nummer 2 geprobeerd. Hij reageerde er redelijk op, maar na een week 4 verstuivingen nog steeds flinke hoestbuien en kortademig. Met de ventolin van zijn broertje meteen na de eerste verstuiving schouders weer recht, vanaf de tweede puf glans terug in zijn ogen. Na 3 dagen een normaal, fit kind. Ik heb het doorgegeven aan de huisarts en ga er van uit dat we voortaan geen gedonder meer met huismerken krijgen. In dit geval 'moeten we gewoon die ventolin van glaxo hebben ;-)'!)

21-01-2014 | Man | 48
Astma
Levenlang astma , gebruik seretide en ventolin, nu dus deze nepper. Ik gebruik de sprayversie met voorzetkamer. Ten eerste is het net of je met een lege spuitbus sprayt en ten tweede zit er een vies goor smaakje aan en het allerbelangrijkste: werking is bij mij vrijwel nihil!

16-11-2012 | Man | 62
Astma
Mag meerdere keren per dag gebruikt worden.

09-08-2012 | Man | 48
COPD
Ik was zo rond de 20 jaar toen ik een ernstige benauwdheidsaanval kreeg. Het was thuis en ik kon zelfstandig net op tijd in ziekenhuis zijn. Ik kon nauwelijks meer ademhalen. Voor zover ik me kan herinneren werd ik toen in eerste instantie behandeld met atrovent inhalatie, ik lag op de SEH en het duurde denk ik 10 minuten toen de klachten weg waren, Via een longarts in Ams[lees meer...]terdam waar ik toen woonde en studeerde kreeg ik Ventolin, Ik was er heel enthousiast over want in tegenstelling met Atrovent verdween de benauwdheid met Salbutamol(Ventolin) binnen 30 seconde, helemaal geen last meer. IK gebruik het nog tot op heden en nu nog maar heel sporadisch. In die tijd startte ik met corticosteroiden maar daar ben ik vrij snel mee gestopt.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum