Ervaringen met Salbutamol Inhalatie

salbutamol inhalatie

tintelingen in de voeten tintelingen in vingers

Astma (41 meningen)
COPD (7 meningen)
Ademhalingsproblemen (5 meningen)

Ventolin Inhalatie (105 meningen)
Serevent (23 meningen)
Foradil (19 meningen)
Oxis (14 meningen)
Atimos (13 meningen)

08-02-2023 | Vrouw | 52
Astma
Salbutamol jaren gebruikt, van begin herfst tot einde lente wanneer nodig was en in de zomer alleen voor het starten met afstandslopen van die dag. Geen bijwerkingen.

10-05-2019 | Vrouw | 80
prive

12-04-2015 | Vrouw | 15
Astma
Ik gebruik dit medicijn al zo lang als ik mij herinner en het is echt een ontzettend fijn medicijn. Het werkt gelijk als je het inhaleert en het werkt lang, soms gaat mijn bloeddruk omhoog en ga ik trillen maar dat is maar heel licht en gaat snel weg. Ik ben zeer positief over dit medicijn.

12-09-2012 | Vrouw | 48
Astma
ik ben heel erg tevreden over dit medicijn,het is letterlijk en figuurlijk een opluchting ik herken wel de duizeligheid en de hartkloppingen maar die neem ik voor lief. ik gebruik symbicort 4 pufjes per dag en salbutamol alleen als ik benauwd ben en het helpt binnen enkele minuten,geweldig

09-08-2012 | Man | 48
COPD
Ik was zo rond de 20 jaar toen ik een ernstige benauwdheidsaanval kreeg. Het was thuis en ik kon zelfstandig net op tijd in ziekenhuis zijn. Ik kon nauwelijks meer ademhalen. Voor zover ik me kan herinneren werd ik toen in eerste instantie behandeld met atrovent inhalatie, ik lag op de SEH en het duurde denk ik 10 minuten toen de klachten weg waren, Via een longarts in Ams[lees meer...]terdam waar ik toen woonde en studeerde kreeg ik Ventolin, Ik was er heel enthousiast over want in tegenstelling met Atrovent verdween de benauwdheid met Salbutamol(Ventolin) binnen 30 seconde, helemaal geen last meer. IK gebruik het nog tot op heden en nu nog maar heel sporadisch. In die tijd startte ik met corticosteroiden maar daar ben ik vrij snel mee gestopt.

30-07-2012 | Man | 62
Astma
gebruik Salbutamol vanaf bestaan (1984 toen Ventolin) het zou in vroegere jaren mijn leven behoorlijk aangenamer gemaakt hebben. bv voetbal was niet mogelijk, een groot gemis. Salbutamol werkt bij mij in enkele minuten. Door dit medizijn heb ik nog zelde last van benauwdheid, eigenlijk helemaal niet ---

10-08-2011 | Vrouw | 30

23-09-2010 | Man

31-05-2010 | Vrouw
Astma
Eigenlijk gebruik ik dit al mijn hele leven. Ik heb ook een ventolin diskus maar al ik het echt benauwd heb. Heb ik moeite met dat te inhaleren dus gebruik ik het liefst deze. Als ik het soms gebruik, dan ga word ik een beetje slap maar meer niet.

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
disc was fijner in gebruik ook om mee te nemen heb nu speciale voorzet kamer voor in mijn handtas deze kun je gewoon vragen bij de apotheek en is gratis te krijgen heb nu een voorzet kamer in mijn handtas en werktas dus deze kan ik nu niet meer vergeten

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
medicijn werkt op zich goed alleen droge mond en keel en soms hees bij een hele zware astma aanval meerde keren gebruiken wil het resultaat hebben gaan mijn ook controleren op COPD

20-05-2009 | Man
salbutamol inhalatie
Mijn zoontje van 3 gebruikt al vanaf zijn geboorte salbutamol naar alle tevredenheid. De bijgeleverde inhallatiekamers (toeters) voor baby's en peuters zijn erg handig (wel groot).

20-05-2009 | Vrouw
Benauwdheid
Alleen gebruikt indien nodig. Geeft direct opluchting bij benauwdheid. De discus is helaas (bij mijn apotheek) niet meer verkrijgbaar. Deze vond ik in gebruik praktischer. De bijgeleverde "voorzetkamer" voor volwassenen is namelijk heel groot en past niet in de handtas!

11-04-2024 | Vrouw | 43
Ademhalingsproblemen

tintelingen in vingers tintelingen in de voeten

In 2019 heb ik astma onderzoeken gehad. Alleen bij de bronchoscopie was de uitslag: 'mogelijk astmatische bronchitis' Andere testen gaven geen astma aan. Ook had ik last van stress en spanningen waardoor dit als oorzaak van mijn ademhalingsproblemen werd gezien. Ik kreeg voor bescherming Alvesco mee. Dit gaf over het algemeen wel wat bescherming, maar nu (april 2024) nog [lees meer...]steeds problemen met vochtig weer. In maart kreeg ik een longontsteking en ademhalingsproblemen werden weer erger. Huisarts schreef na een aantal weken Salbutamol voor. Het werkt goed. Alleen heb ik nog wat last van mijn verkoudheid dus kan niet helemaal zeggen of dit DE oplossing is. Maar het helpt zeker.

31-08-2022 | Vrouw | 13
salbutamol inhalatie (200ug/do)

27-02-2020 | Vrouw | 38
salbutamol inhalatie (200ug/do)
Astma
Helpt heel goed maar moest er vaker een puf van nemen, dus beter om corticosteroïden te starten. Ik voel mij na inname wel gejaagd, nerveus en krijg veel warmte flushes.