Ervaringen met Cinnarizine

Duizeligheid (10 meningen)
Evenwichtsstoornis (5 meningen)
Reisziekte (3 meningen)
Ziekte van Menière (2 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)
Misselijkheid (1 mening)

16-02-2022 | Vrouw | 54
Duizeligheid
Voorgeschreven gekregen tegen draaiduizeligheid (dppd). Na de tweede tablet overdag werd ik enorm suf. Na contact met apotheker overgegaan op 1 tablet voor het slapengaan. Daar kreeg ik na de tweede nacht hartkloppingen van, die een aantal uur aanhielden. Dus gestopt met deze medicijnen en overgestapt op betahistine, dat wel helpt zonder bijwerkingen.

25-06-2018 | Vrouw | 27
Reisziekte
Nooit maar dan ook nooit meer! Ik zou een rondje varen en omdat ik last heb van draaiduizeligheid heb ik een uur voor de tocht een pilletje genomen. Na een half uur brak het zweet me uit, kreeg ik ontzettende buikpijn en diarree en moest ik twee keer spugen. Ik werd erg misselijk en licht in mijn hoofd tot op het punt dat ik bijna ben flauw gevallen. Voor mij is dit ge[lees meer...]en aanrader helaas. Het boottochtje ging helaas ook niet meer door want ik voelde me hartstikke beroerd!

21-07-2017 | Vrouw | 47
Evenwichtsstoornis
Ik ben al vanaf november 2016 bezig met uitvinden wat ik mankeer. Dit gaat van virus tot meniere. Ik heb dit middel gekregen met de reden " het maakt je wat rustiger als je je zo beroerd voelt". Aangezien ik geen stresskip ben snap ik dit niet. Ik zie dit middel meer als een zoethoud middeltje onder het mom we hebben je wat gegeven.

29-05-2015 | Vrouw | 24
Evenwichtsstoornis
Een deel van mijn evenwichtsorgaan werkt niet goed (niet ziekte van Meniere of BVVP/D!). Hierdoor voel en zie ik de omgeving bewegen (geen draaiduizeligheid), schieten mijn ogen continu heen en weer, zie ik wazig en nog een aantal klachten. Op advies van een kennis, die ook een evenwichtsstoornis heeft heb ik dit middel genomen. Ik werd er echt ontzettend moe, suf en waars[lees meer...]chijnlijk daardoor ook vergeetachtig van. De overige symptomen verdwenen overigens niets.

14-03-2015 | Man | 54
Duizeligheid
Heb nu al ruim anderhalve week last van duizeligheid. Slik nu 4 dagen dit geneesmiddel, maar het resultaat is nihil. Weet iemand of er een ander medicijn is tegen duizeligheid?

01-01-2015 | Vrouw | 30
Misselijkheid
Het helpt tegen misselijkheid maar ik wordt zeer depressief en agressief na gebruik van dit middel. Ik ben niet mij zelf. Ik heb dit middelen heel lang gebruikt en iedere keer merk ik...ik wordt zeer agressief! Dit staat ook wel in de bijsluiter...gedragsverandering als bijwerking.

12-09-2011 | Vrouw | 34
Ziekte van meniere
Het had geen enkel effect.

23-03-2010 | Vrouw
Draaiduizeligheid
Heb cinnarizine 1 keer gebruikt (1 pilletje), op advies van mijn dokter, tegen draaiduizeligheid. Ben daarna in de auto gestapt, maar kon mij niet meer concentreren en ben terug gekeerd. Eenmaal thuis ben ik zo moe/duf geworden dat ik 's middags al naar bed ben gegaan en tot 8 uur 's avonds heb geslapen! Mijn duizeligheid was overigens wel snel weg! Ik zal dit echter n[lees meer...]iet zo snel meer gebruiken.

17-12-2018 | Man | 55
Tinnitus
Sinds mei 2018 last van constante fluittoon in linkeroor. Matigen of stoppen van caffeïne en alcohol/tabaksgebruik in combinatie met cinnirazine kan de aandoening enigszins verlichten. Dit medicijn kan enige sufheid veroorzaken. Middel geneest tinnitus niet maar biedt voor tijdelijke verlichting. Geldt niet voor alle soorten van tinnitus! Gelieve eerst uw arts te raadpleg[lees meer...]en alvorens dit middel te gebruiken.

10-08-2010 | Vrouw
Virus in de evenwichtorgaan
hallo. de ene keer helpen ze wel en de andere keer niet. ik neem ze elke dag op de zelfde tijdstip in en ik ga dan eerst eten. gaarne u bericht terug hier over vind het zo vreemd en volgens mijn dokter kan die virus heel lang aanhouden maar ik vertrouwd het toch niet. die zogenaamde virus ook nooit van gehoord, sorry, en heb ook nu veel pijn in mijn beide bovenarmen en de [lees meer...]linkerschouder. ik weet niet of dit verband heeft met die virus? mvg fmoes

18-01-2010 | Vrouw
Last van duizelingen
de duizeligheid gaat er 8 van de 10x wel van over, maar daarvoor in de plaats komt bij mij veel dufheid, het gevoel dat ik afgesloten in mijn 'eigen wereldje' zit en moeilijk contact krijg met de buitenwereld. ik slik dit medicijn voor de bijwerkingen die ik ervaar bij een ander medicijn (floxapen 12g in 24 uur via infuus) .. bij de floxapen is moeheid ook een bijverschij[lees meer...]nsel, ik gok dat het elkaar daardoor versterkt en ik mij daarom zo afgesloten voel.. hebben anderen dit ook?

25-10-2021 | Vrouw | 14
Reisziekte
Ik heb reisziekte en de vorige keer had ik er zoveel last van dat ik moest overgeven. Nu had ik gelezen dat cinnarizine een goede hulp was. Heb het ingenomen en in de auto heb ik er vrij weinig last meer van (misschien af en toe als je er teveel aan denkt). Echt een aanrader!

31-08-2019 | Vrouw | 16
Duizeligheid
Onze dochter van 16 kampt al jaren met klachten van duizeligheid en in het ziekenhuis niets gevonden. Ook in het alternatieve circuit geen verbetering gemerkt. Nu cinnarizine, 1x per dag en soms 2x per dag. Dan gaat het redelijk goed. Enigste wat helpt na heel lang zoeken....

06-12-2018 | Vrouw | 38
Evenwichtsstoornis
Ivm evenwichtsstoornis dit middel gekocht. Duizeligheid en misselijkheid gelijk voorbij. Ik word er wel suf van, maar slaap ook veel beter met dit middel.

23-02-2015 | Vrouw | 59
cinnarizine (25mg)
Ik kan nog niet zeggen of het helpt tegen mijn klachten. Ik slik er ook nog 3 x pd Betahistine 16 mg bij

04-07-2012 | Vrouw | 38
cinnarizine
Ik ben de Cinnarizine gaan gebruiken omdat ik duizelig werd als ik ging liggen/slapen. Ik slaap regelmatig slecht vanwege stress en merkte dat ik van dit middel rustig werd. Dufheid is een bijwerking, dit werkte bij mij in mijn voordeel. Omdat ik erg gevoelig reageer op medicatie is een slaapmiddel voor mij een minder geschikt medicijn. Als ik 's nachts stress heb neem ik [lees meer...]nu een halve, soms een hele tablet (tablet van 25 mg) en slaap dan meestal vrij snel daarna in. Voor mensen die niet tegen slaapmiddelen kunnen of iets zoeken wat enigzins kalmeert, maar niet meteen extreem duf maakt (zoals een antidepressivum) en mensen die gevoelig zijn voor zware medicatie is dit zeker een idee om eens uit te proberen. De werking is kort (4-6 uur) en je kunt het makkelijk doseren. 'S nachts kan de dufheid ook geen kwaad en in de ochtend is het uitgewerkt.