Ervaringen met Pregnyl

choriongonadotrofine

Onvruchtbaarheid vrouw (4 meningen)

Gonal-F (7 meningen)
Puregon (6 meningen)
Menopur (2 meningen)
Luveris (1 mening)
Ovitrelle (1 mening)

04-04-2020 | Man | 51
Testosteron-tekort
Hallo, Ben man van 51 jaar,en sukkel al makkelijk 10 jaar zonder het te weten aan Testosteron-tekort,daardoor een hele waslijst aan aandoeningen,van spier en gewrichtspijn,tot zware vermoeidheid,depressief,enz….. Uiteindelijk door mijn prostaat(die was perfekt!!) te laten onderzoeken,alsook bloedonderzoek,werd ik doorverwezen naar Endocrinoloog en hij zag dat men Testost[lees meer...]eron bijna op nul stont!! Hij schreef Pregnyl 1500 2 injecties p/w. Dat zou mijn testos waarde flink omhoog moeten jagen,doch tot hiertoe ondervind ik hier geen verbetering in.Wat ik wel raar vind: als je op You-Tube gaat kijken,pakt men minstens Pregnyl 5000 EN altijd MET Testosteron bij!! Bijvoorbeeld: Maandags: Pregnyl 5000 injectie in buik,en woensdag het middel Sustanon(Testo)injectie in de bilspier. Nu is mijn vraag: is die behandeling niet éérder standaard en beter,dan aléén maar 2 injecties per week met Pregnyl? Heb bij het voorschrijven van de Pregnyl de eerste consultatie,aan de dokter gevraagt,of er geen Sustanon (of ander hormoon) bij moest,en hij antwoordde dat het ofwel het één ofwel het ander was maar samen kon niet!! Weet hier iemand raad,of heeft er hier iemand ervaring mee? Dank bij Voorbaat!! Peter.

17-12-2017 | Man | 32
choriongonadotrofine (1500ie)
tot 2x aan toe ontregeld de suiker na 2-3 maanden gebruik, specialist wil geen verder onderzoek doen, testosteron komt na gebruik niet boven de 2.9 terwijl dat tussen de 11 en de 27,3 moet zitten. in eerste instantie 2x 1500IE per week, na 2,5 maand in ziekenhuis terecht gekomen met ontregelde diabetes (suiker onmeetbaar hoog) direct gestopt en na 1,5 maand van de insulin[lees meer...]e af, 1,5 jaar daarna geprobeerd met 1/3 dosis, helaas weer.

10-08-2016 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Ik heb het gebruikt ivm ICSI behandelingen. Om de 3 dagen een injectie. De bijwerkingen waren heftig. Eerst was het alleen de obstipatie, maar na een tijdje kwamen er de opvliegers en daarna de misselijkheid. Zo'n beetje alle zwangerschapskwalen.

24-04-2023 | Man | 38
Onvruchtbaarheid man

18-05-2011 | Vrouw | 32
IVF en IUI
Zelf grote angst voor naalden. Van alle medicatie voor IUI en IVF is dit de lastigste injectie om te zetten. De naald is dikker, daarnaast is het hebben van 1 naald niet optimaal. Reserve is makkelijker. Snap ook nieT helemaal waaromdeze naald dikker is dan de andere medicatie.

16-03-2012 | Vrouw | 37
eisprong stimulatie

16-03-2010 | Vrouw
Subfertiliteit
Pijnlijk om te zetten, daarna beurs en blauw.

04-04-2021 | Man | 35
choriongonadotrofine (1500ie)
Dag allen, sinds 9 jaar gebruik ik Pregnyl 1500ie ampullen. De reden is dat ik lijd aan hypogonatroop hypogonadisme: de hypofyse geeft onvoldoende stofjes af (LH en FSH), waardoor de rest niet zijn werk kan doen. De dosis was eerst 2x per keer 1500ie. Dit gaf op en na de prikdatum "hoge pieken". Ik ervaarde dit als zeer ongemakkelijk: elke prikkel gaf direct een ste[lees meer...]vige reactie aan "willy". Mijn testosteron was tussen 35 tot 40 nmol/l. In overleg met de endocrinoloog ben ik overgegaan naar 2x 0,8 ml ampul per week, oftewel 1200 ie per prik/ 2400 ie per week. Dit gaf al minder intense pieken. Vervolgens ben ik naar 2x0,6 ml ampul per week, oftewel 900 ie per prik/1800 ie per week. Ondanks de verlaging in medicatie, bleven deze vervelende pieken aanwezig. Dat bemoeilijkte mijn werk en mijn sociale interacties. Ik werd er erg onzeker van. "Zouden anderen iets merken? " (Ik voelde me net een puber!) Op eigen initiatief gebruik ik sinds enkele jaren om de dag 0,3 ml uit een ampul van 1500 ie. Dat betekent dat ik 450 ie bij elke prik binnenkrijg en dus gemiddeld 1575 ie per week. Mijn testosteron schommelt nu netjes rond 20 nmol/l. In het begin vond ik het injecteren pijnlijk. Maar nu niet meer. Voor de prikkers heb ik een tip. Plaats je duim in je navel en pak met je vingers van de ene hand de onderkant van de vetrol goed vast. Steek de naald in de vetrol met je andere hand, en laat de vetrol los. Ga nu injecteren. Al met al, ik ervaar pregnyl als een zeer fijn medicijn. De dosering is nu goed en tevens doet het prikken geen pijn meer. Als ik "willy" nodig heb, dan is ie er. Als ik "willy" niet nodig heb, dan is ie er ook niet.

20-10-2018 | Vrouw | 24
choriongonadotrofine (5000ie)
Onvruchtbaarheid vrouw
Bijwerkingen zijn goed te doen, het lijkt op zwangerschapskwaaltjes. Dit medicijn wordt gemaakt met hulp van zwangere vrouwen die hun urine inleven. Bedankt dames!

17-12-2010 | Vrouw
Fertiliteit
Geweldig medicijn.Bedankt alle zwangere vrouwen van nederland die hebben geholpen om dit product te kunnen maken, In totaal 3x deze spuit gehad en bij de 3e keer was het goed. Heb nu een geweldige dochter van 10 maand. Het zelf spuiten was wel eng, Ik ben heel erg bang voor naalden, maar het is voor een goed doel.

31-05-2010 | Vrouw
IUI behandeling
Eerst mixen, daarna is prik goed te doen. Beetje beurs gevoel paar dagen rond de prik, vaag rode kring eromheen. Bijwerkingen: honger, aanhoudend positieve ovulatietesten door de hcg van de pregnyl prik. Niet te snel een zwangerschapstest doen, want pregnyl kan vals positieve uitslag geven.