categorie

Hypofyse / hypothalamus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hypofyse / hypothalamus

17-08-2019

Sandostatine (octreotide)

gebruik al meer dan 8 jaar , 7 jaar geleden behandelingen Lutetium inMC Erasmus te Rotterdam daarvoor eerst ampullen, gebruikt 3 keer per dag 1mg zodat er 3 mg per dag gezet werd in periode 30 dagen de 30 mg. In MC Zuyderland Heerlen eerst via internist volledig met novanurse de eerste 20 mg na onderzoekingen verhoogd 30 mg,verwezen naar M C Erasmus ,dar bijna 3 jaar lang [lees meer...]2 keer per wek 30 mg,per maand 60 mg,waarnaar mijn lichaam begon op te zwellen en vermoeide chronische vermoeiheid en lusteloosheid veroorzaakte,ik pleite voor minder,want bijsluiter destijds adviseerde maximaal 30 mg,dus ik schrok wat de professor aan doen was,ben nu in m.u.m.c Maastricht en krijg per 4 weken gewoon mijn 30 mg al weer 2 jaar ongeveer ,naar mijn eigen wens,kreeg ook veel tandvlees ontstekingen want er zou een zuur inzitten,heb deze bij de professor neer gelegd waarom hij mij een overdosis of mij als experiment gebruikte ,60 mg,heb nog een mail gestuurd naar het M.C. Erasmus , waarin ik schreef als ik als experiment zonder medeweten word gebruikt,voor experimenten valt vergoeding bij hun en niet bij mijn zorg verzekering,maar kreeg als antwoord, de professor heeft u na zijn inzichten goed behandeld,en weet niks van een experiment af. Ik ging met goed vertrouwen maar werd beschaamd ,maar desondanks na mijn gevoel ben ik er nog,en misschien wel beterder dan van te voren, door mijn eigen gevoel en ingeving, ook een voedsel dieet erbij nemen,kruiden,vettig eten, veel eten,water drinken en veel beweging is er bij genoodzaakt..dus mensen dit is mijn verhaal ,story, over kennismaking Sandostatine larr 1mg 20 mg 30 mg x2/maand . Ik promoot niet maar dit is mijn verhaal dat ik nu eens kwijt ben.
06-07-2019

Somatostatine Infusie/Injecties (somastostatine)

Pijnlijke injecties, de bijwerkingen zijn niet te voorspellen.. Zelfs nu, na 2 jaar reageer ik soms heel heftig en soms amper
20-06-2019

Sandostatine (octreotide)
Gastro-intestinale stromale tumor (GIST)

Ik gebruik het middel al in de proef periode, toen in Belgie, 1987.pas officeel in Europa toegelaten in 1989. Nederland doet mee vanaf 1990. In het begin kleine ampulen lage dosering. Deze kon ik zelf zetten. Nu een maal per drie weken, twee injecties van samen 40ml sandostatine lar 20ml. Zodra deze periode om is krijg ik weer klachter. Diaree zweten buikzwellingen, e[lees meer...]n vermoeidheid. Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen waar door ik zeg ik stop. Mijn suiker schommeld wel erg op einde van de dosis is deze erg laag. En mijn bloeddruk is extreem laag. Maar door goed te drinken is het te doen. Ik krijg het middel na een mislukte gystric bypass ok. Ook houdt het mijn groei van tumoren in de buik tegen. Spuiten hebben mijn leven als waren weer mogelijk gemaakt klachten sterk verminderd en omdat mijn lichaam snel afbreken en door ik geen maag meer heb alles niet opgenomen word mis ik de opname van hormonen en andere belangrijke mineralen en stoffen. Ik vraag mij af wie gebruikt dit middel, en ook al zolang. En is er een toekomst beeld van hoe lang het werkt en hoe hoog kan de dosis aangepast worden met steeds kortere intervallen iemand ervaring hiermee?
29-12-2018

Overactieve blaas

Na alles geprobeerd te hebben heb ik nu Nocdurin gekregen voor de nacht (desmopressine). Zodat ik iig de nachten door kan slapen. Eerste nacht nog geen effect gemerkt. Gebruikt iemand anders dit middel ook voor het vaak plassen ‘s nachts?
09-07-2018

Veel plassen

Minrin is niet helemaal top daarom TOVIAZ er bij gekregen.
31-05-2018

Diabetes insipidus

Sinds een jaar heb ik DI. Na een dorstproef in het ziekenhuis is die diagnose gesteld door internist. Ik slik in het voorjaar en zomer 2 x 1 tablet per dag. In de herfst en winter 3x per dag. Ik heb nog geen bijwerkingen ondervonden. Ik neem de tablet in zodra ik weer veel moet plassen en dorst krijg door droge mond.
11-05-2018

Octostim (desmopressine)
Tekort aan bloedplaatjes

Spray moest ik een paar dagen gebruiken, direct na gebruik begonnen mijn oren warm aan te voelen en kwam er wat druk op te staan. Dit ging na een paar uur weer weg.
05-05-2018

Genotropin (somatropine)

ik weet niet meer wanneer ik begon met het gebruik, alleen weet ik wel dat als ik het niet zou gebruiken ik niet groter zou zijn dan 1.10 meter maar ik was mischien 5 jaar oud en kleiner dan 1 meter, toen ik groeihormonen kreeg toen groeide ik niet maar toen kwamen mensen erachter dat ik een te snelle schildklier werking had dus ik kreeg daar pilletjes voor en nu ben ik 16[lees meer...] en bijna 1.60 meter het heeft mij echt geholpen en mijn broer had het ook en die is zelfs groter dan dat men verwachte
18-03-2018

Genotropin (somatropine)

Mijn dochter gebruikt nu ongeveer 3 jaar Genotropin ivm een onbegrepen groeiachterstand. Mogelijk hoort het bij een syndroom maar daar zijn ze nog niet achter. ze heeft het voordeel van de twijfel gekregen om met dit medicijn te mogen starten en ze groeit er goed op. Prettige bijwerking is dat ze sterker wordt in haar spieren, ze was altijd wat hypotoon (slap) Het prikken[lees meer...] geeft totaal geen problemen. (We prikken in bovenbenen en buik.)
18-08-2017

Diabetes insipidus

Vrouw 52 jaar sinds juni 2017 Diabetes Insipidus. Oorzaak onbekend.. eerst slikte ik 2 tabletten per dag, maar vooral na avondeten dorst. Medicatie naar 3x verhoogd en nu is alles stabiel.
25-01-2017

Polyurie

Na heel veel soorten tabletten gekregen te hebben die allemaal niet werkten, de (vergrote) prostaat verkleind en nog steeds dezelfde klachten , van 3 tot 4x per nacht of soms nog meer eruit, ondanks de operatie. Daarna weer verschillende soorten pillen gehad tot eindelijk deze pil gekregen, die dezelfde bleek als eerder nl. Desmopressinege, alleen NU in de halve hoeveelhe[lees meer...]id, van 60ug . Dit bleek na meer dan een jaar bij 2 specialisten allerlei pillen geprobeerd te hebben eindelijk eens goed te werken.
29-02-2016

Overactieve blaas

medicijnen hielpen vrij snel vanaf de eerste inname. normaal gesproken 5 x per nacht uit bed om te moeten plassen, naar 1 à 2 x teruggebracht. Ik kon voor het eerst sinds jaren bijna doorslapen een nacht. Helaas had ik wel vanaf dag 1 behoorlijk wat bijwerkingen ontzettend moe, duizelig, niet helder kunnen denken/verward. Eerste instantie werd er gezegd dat ik aan het medi[lees meer...]cijn moest wennen 2 weken en dat het dan minder moest worden. Na bijna 2 weken bijwerkingen nog steeds heftig en mijn gezicht begon plots op te zwellen. Arts gebeld en ik moest accuut met de medicatie stoppen, omdat het een gevaarlijke allergische reactie was die ook mijn luchtwegen kon laten dicht zwellen met als gevolg verstikkingsgevaar...
02-10-2015

Nieraandoening

matig effect urine 10liter per dag
02-10-2015

Nieraandoening

MDRD klaring is 3,8 (nierschade) door Lithium gebruik, Geen Hypofyse, gevolg centrale DI, er is ook sprake van nefrogene Diabetische insipidus. Minrin werkt bij centrale DI maar de nieren zijn wel ongevoeliger geworden voor Minrin. 6 Liter urine per dag is hierbij en goed resultaat
08-09-2015

Polyurie

De bijwerkingen zijn vooral buikpijn (volgens de huisarts als menstruatie, maar ik ben een man, dus weet dat niet) en hoofdpijn. De buikpijn klopt, het is in het begin een beetje zeurend, maar de voordelen wegen op tegen de nadelen. Bij bedplassen is dit echt een aanrader.
02-09-2015

Diabetes insipidus

Ik heb nu diabetes insipidus voor meer dan een jaar en de medicijnen werken prima. Bij mij is de aandoening ontstaan door een goed aardige hypofyse tumor. Hierdoor heb ik ook andere hormonen die niet werken. Het is een prima middel. Alleen kreeg ik van een bepaald merk hevige uitslag op mijn benen, maar dat is nu weg door het gebruik van een ander merk. Je merkt inderd[lees meer...]aad vrij snel wanneer je t vergeet. Droge mond, dorst, niet lekker voelen en vermoeidheid slaat dan toe binnen 1 tot 2 uur na dat je het had in moeten nemen. Dus tip: Als je ergens heen gaat, doe een paar in een klein potje zodat je het altijd bij je hebt voor de zekerheid!
02-08-2015

Urine-incontinentie

Overdags kan ik altijd me blaas onder controle houden. Alleen s nachts heb ik dat nooit gekund. Ben blij met dit middel.
03-04-2015

Thyrogen (thyrotropine alfa)
Trage schildklier

Sinds thyrax in nieuwe verpakking hen ik klachten
31-03-2015

Desmopressine nasaal/oraal (desmopressine)

Maakt zelf geen ADH aan?? We weten het niet helemaal precies en menen uit Minrin meer winst te halen dan desmopressine. er zijn meer factoren dan centrale DI, minrin is nog in de onderzoeks fase om de urine/leegloop te minderen.
31-03-2015

Minrin (desmopressine)

Mag minrin uitproberen (klachten urineerd 12 liter per 24/uur). ADH desmopressine=kunstmatighormoon dit zit in minrin. Begon met veel drinken, veel urine, vermoedelijk nefrogene diabetes door 30 jaar Lithium gebruik? 2013 de dorstproef, wordt in 8 uur tijd 5% in gewicht minder. 2013 3 maanden later op de mri een emty sella gezien, geen hypofyse? sleutelwoorden: Craniof[lees meer...]raryngeoom, beroep galvaniseur in elektrische bedrading, een zeer hoog langdurig medicijn gebruik van 40 jaar? 20 jaar zwaar chemisch belast voor 2000 en in 2011 getest door het solvent team Amsterdam, er is geen acute neurotoxische aandoening geconstateerd. Het is een vergelijking met diverse onbekende. Maar met Minrin is wel winst te behalen. Het werkt alleen bij centrale diabetisch insupidus 100%. Nu 6 liter/24 uur bij Minrin gebruik. Normaal is 1,5 tot 2 liter urine per 24/uur onderzoeken worden vervolgd, in andere ziekenhuizen er is meer aan de hand.
12-02-2015

Diabetes insipidus

27 jaar lithium gebruik voor extreme stemmingswisselingen. ik zou dan denken aan nierschade nefrogene diabetisch insipidus. De kreatenine is 1,5 later is op de MRI een empty sella geconstateerd. Er is geen hypofyse te zien de hypofyse achterkwab is weg. ADH is vluchtig en niet meetbaar, er is geen as tussen de hypofyse en de nieren. de hypofyse voorkwab geeft minder ho[lees meer...]rmonen af. Centrale DI door een craniofaryngeoom in de vorm van een watercyste 3 tabletten minrim geeft 10 liter urine per 24 uur geen minrim geeft 8 liter per 24 uur urine. Het is een vergelijking met 2 onbekende. Minrim werkt niet.
11-09-2013

Somatuline (lanreotide)

Ik heb neuro endocriene tumoren en word daarvoor behandeld met somatuline 1 keer per 4 weken een injectie. Ik begon met 90 mg maar na een half jaar verhoogd naar 120 mg vanwege verergering van klachten tegen het eind van de 4 weken. In het begin last gehad van hypo's (lage bloedsuiker) maar na een paar maanden was dat over. Verder heb ik vlak na de injectie last van rare v[lees meer...]lekken in mijn oog en hoofdpijn, dat gaat na een week over en last van de insteekplek, doet zeer. Ik krijg ook bobbels onder mijn huid op de insteekplaatsen. Maar ik ben heel tevreden over de werking van het medicijn.
06-02-2013

Desmopressine nasaal/oraal (desmopressine)

Ik las hierboven dat iemand 34 jaar met dorst heeft rondgelopen. Hoe heb je het volgehouden?! Bij mij werd de diagnose gelukkig na 3 maanden gesteld! Dat waren 3 verschrikkelijke maanden waarop ik gemiddeld 10 liter water dronk en 40 keer per dag naar de wc moest! De neusspray werkt goed, maar ik onderschrijf het verhaal dat het de ene dag beter werkt dan de andere. Weet [lees meer...]niet waar dat aan ligt. Ik gebruik het 2 keer per dag maar kom daarmee niet helemaal de 24 uur rond. Gemiddeld werkt een snufje bij mij ongeveer 9 a 10 uur.
04-01-2013

Somatuline (lanreotide)

Ik doe mee met een aantal trials UMCN. De inhoud van de lever- en niercysten gaat per trial wat omlaag. Bij een pauze tussen de onderzoeken in gaat de inhoud van de cysten weer omhoog. Lanreotide (1 injectie per keer) vind ik beter dan Sandostatine LAR (2 injecties per keer.
21-11-2012

Somatuline (lanreotide)

In het kader van een 3-jarige studie of Lanreotide de kans op nierfalen bij ADPKD-2 kan verminderen krijg ik sinds kort Somatuline elke 28 dagen geïnjecteerd. Gelukkig weinig last van bijwerkingen (maag / darm problemen zoals diarree etc) Omdat het een vrij dikke vloeistof is de injectieplek een aantal uren wel wat pijnlijk. Je mag de plek (bovenbil) niet masseren i.v.m. v[lees meer...]ertraagde afgifte in het weefsel. De lange termijn resultaten zijn nu nog niet beschikbaar maar dat het de cystegroei positief beïnvloed was reeds bekend.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)