Ervaringen met Desmopressine nasaal/oraal

desmopressine

Diabetes insipidus (7 meningen)
Urine-incontinentie (1 mening)

Sandostatine (3 meningen)

08-03-2020 | Vrouw | 48
desmopressine (0,1mg/ml)
Diabetes insipidus
Na verwijdering van een goedaardige tumor in de hypofiesen; een menigioom, was ik ook meteen mijn hypofiesen kwijt. Sindsdien december 2016 gebruik ik desmopressine. Jammer dat hij nog niet in de bexter zit, dat is het enige wat nog ontbreekt. Verder slik ik nog 7 andere soorten hormonen/medicijnen. Die de normale werking moeten vervangen. Over het geheel ben ik wel heel [lees meer...]tevreden. Zolang het niet allemaal in de bexter zat. ( nu de desmopressine nog) had ik altijd problemen met de apotheken. Als je zo veel moet slikken, en het is allemaal chronisch en alles steeds weer op recept . Je zou er bijna gek van worden. Zorg dat je alles in de bexter hebt, dan ben je van alles af. En neem dan een 2 weken rol en laat die ook bezorgen! Het enigste wat niet in de rol past is Norditropin, groeihormoon, dat spuit ik elke avond voor het slapen gaan, in mijn buik. Dat moet ik wel zelf bij de apotheek afhalen van het ziekenhuis waar ik mijn endocrinoloog heb zitten. Het is namelijk nogal prijzig! Bijna €1500,00 voor 10 ampullen! Tja, dat krijg je er allemaal gratis bij als je hypofiese verwijderd word.

29-12-2018 | Vrouw | 43
desmopressine (25mg)
Overactieve blaas
Na alles geprobeerd te hebben heb ik nu Nocdurin gekregen voor de nacht (desmopressine). Zodat ik iig de nachten door kan slapen. Eerste nacht nog geen effect gemerkt. Gebruikt iemand anders dit middel ook voor het vaak plassen ‘s nachts?

31-05-2018 | Vrouw | 53
Diabetes insipidus
Sinds een jaar heb ik DI. Na een dorstproef in het ziekenhuis is die diagnose gesteld door internist. Ik slik in het voorjaar en zomer 2 x 1 tablet per dag. In de herfst en winter 3x per dag. Ik heb nog geen bijwerkingen ondervonden. Ik neem de tablet in zodra ik weer veel moet plassen en dorst krijg door droge mond.

02-10-2015 | Man | 58
Nieraandoening
matig effect urine 10liter per dag

08-09-2015 | Man | 16
desmopressine (0,2mg)
Polyurie
De bijwerkingen zijn vooral buikpijn (volgens de huisarts als menstruatie, maar ik ben een man, dus weet dat niet) en hoofdpijn. De buikpijn klopt, het is in het begin een beetje zeurend, maar de voordelen wegen op tegen de nadelen. Bij bedplassen is dit echt een aanrader.

02-09-2015 | Vrouw | 18
Diabetes insipidus
Ik heb nu diabetes insipidus voor meer dan een jaar en de medicijnen werken prima. Bij mij is de aandoening ontstaan door een goed aardige hypofyse tumor. Hierdoor heb ik ook andere hormonen die niet werken. Het is een prima middel. Alleen kreeg ik van een bepaald merk hevige uitslag op mijn benen, maar dat is nu weg door het gebruik van een ander merk. Je merkt inderd[lees meer...]aad vrij snel wanneer je t vergeet. Droge mond, dorst, niet lekker voelen en vermoeidheid slaat dan toe binnen 1 tot 2 uur na dat je het had in moeten nemen. Dus tip: Als je ergens heen gaat, doe een paar in een klein potje zodat je het altijd bij je hebt voor de zekerheid!

31-03-2015 | Man | 57
desmopressine (0,1mg)
Maakt zelf geen ADH aan?? We weten het niet helemaal precies en menen uit Minrin meer winst te halen dan desmopressine. er zijn meer factoren dan centrale DI, minrin is nog in de onderzoeks fase om de urine/leegloop te minderen.

06-02-2013 | Vrouw | 35
desmopressine
Ik las hierboven dat iemand 34 jaar met dorst heeft rondgelopen. Hoe heb je het volgehouden?! Bij mij werd de diagnose gelukkig na 3 maanden gesteld! Dat waren 3 verschrikkelijke maanden waarop ik gemiddeld 10 liter water dronk en 40 keer per dag naar de wc moest! De neusspray werkt goed, maar ik onderschrijf het verhaal dat het de ene dag beter werkt dan de andere. Weet [lees meer...]niet waar dat aan ligt. Ik gebruik het 2 keer per dag maar kom daarmee niet helemaal de 24 uur rond. Gemiddeld werkt een snufje bij mij ongeveer 9 a 10 uur.

08-08-2011 | Vrouw | 36
Diabetes Insipidus
Vierendertig jaar rondgelopen met dorst: er werd mij verteld dat het aangeleerd gedrag was. In 2009 kreeg ik na een dorstproef dit medicijn en mijn leven is veranderd. Ook voor mijn zoontje; ik heb het helaas aan hem overgedragen. Gelukkig hoeft hij nu niet meer 'op jacht' naar water.

06-09-2010 | Vrouw
Diabetes insipides
de ene dag werkt het beter als de andere dag. Heeft wellicht/hopelijk te maken met verkoudheid of zelfs welke cyclusdag het is. Overstappen naar pilvorm is volgens arts geen optie omdat de dosis van veel hoger wordt.

22-04-2010 | Vrouw
Diabetes insipudus
mijn lichaam houd geen vocht vast, vandaar dit medicijn

24-03-2010 | Vrouw
Diabetes insipidus
Sinds het plotselinge (en onverklaarbare) ontstaan van Diabetes Inspides gebruik ik dit medicijn. Nasale Inname vind ik erg makkelijk MAAR het is niet altijd effectief genoeg. Vooral als het flesje bijna leeg is, of ik per ongeluk mijn neus ophaal na inname, dan werkt het niet zo goed. Ik ben enorm benieuwd naar de ervaringen van anderen.

20-12-2009 | Man
Bedplassen
Perfect vanaf de eerste dag, vergeet het een keertje en je weet de volgende morgen wat je bent vergeten.